(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 تير 1389- شماره 19690

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور: آمريكا پيچيده ترين ديكتاتوري را به نام آزادي به دنيا تحميل كرده است
راهپيمايي بزرگ حجاب و عفاف در مشهد
محمدنجار وضع امنيتي كشور را مطلوب خواند
ضرورت شناسايي فتنه ها و راه هاي مقابله با آن
خطيب نماز جمعه تهران با انتقاد از برخي كوتاهي هاي مسئولان :
ترديد ندارم كه بدحجابي هاي گسترده حساب شده است
متكي: درخواست گروه وين براي مذاكره در دست بررسي است
سردار جزايري: شرايط براي فشار به رژيم صهيونيستي بيش از گذشته مهيا است
سردار سلامي: عناصر دفاعي را در برابر تحريم توسعه مي دهيم
يك كميسيون مجلس به دليل غيبت هاي مكرر نمايندگان منحل شد
باقري ، مذاكرات در كنار اعمال فشار را بي نتيجه خواند
پيام اصلي سريال هاي ماهواره اي، ايجاد مناسبات عاطفي نامشروع



رئيس جمهور: آمريكا پيچيده ترين ديكتاتوري را به نام آزادي به دنيا تحميل كرده است

رئيس جمهور با انتقاد شديد از سياست هاي سبعانه آمريكا در جهان گفت: امروز آمريكا پيچيده ترين ديكتاتوري ها و غيردموكرات ترين حكومت ها را به نام آزادي و دموكراسي در دنيا تحميل كرده است.
به گزارش خبرنگار كيهان دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در ششمين همايش دوسالانه اعضاي ستادهاي هماهنگي و پشتيباني بسيج دانش آموزي استان ها در اردوگاه شهيد باهنر تهران تصريح كرد: هيچ وقت در طول تاريخ مديران عالم مثل مديران اين دوره جهان به جامعه انساني ضربه نزده بودند.
وي تاكيد كرد: در تاريخ غارت هاي فراواني اتفاق افتاده اما هيچ كدام از آن ها مثل دوره ما نيست.
رئيس جمهور افزود: سياست هاي اقتصادي آمريكا را هم با دزدي و سرقت هاي كلان از جيب ملت هاي جهان بويژه آفريقايي ها دانست و گفت: در 30 سال اخير دولت آمريكا ارتباط ارز با طلا را قطع كرد كه اين موضوع آگاهانه بود و سال گذشته نيز 30 هزار ميليارد دلار دارايي كاغذي در دنيا منتشر كردند و به ازاي آن كالا، ثروت و معادن ملت ها را به يغما بردند كه هيچ دزدي در تاريخ به اين اندازه نيست و اين به آن معناست كه به همين راحتي از جيب هر نفر از افراد دنيا 5 هزار دلار بيرون كشيده و مي برند.
رئيس جمهور تاكيد كرد: هر جاي دنيا هر فردي كه تلاشي مي كند و حاصلي به دست مي آورد به طور خودكار بخشي از آن به جيب كشورهاي زورگويي مثل آمريكا مي رود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وجود معادن بسيار غني و گرانقيمت در آفريقا تصريح كرد: كشورهاي مستكبر همه ثروت و معادن آفريقا را غارت مي كنند و بعد براي فريب افكار عمومي يك مدرسه و يك درمانگاه مي سازند و سپس براي پوشاندن غارت هايشان كلي تبليغات مي كنند و منت بر سرشان مي گذارند.
بوش يك ميليون آدم كشته است
احمدي نژاد تاكيد كرد: آن ها كار را به جايي رسانده اند كه آدمي مثل بوش يك ميليون آدم مي كشد اگرچه قبلي ها هم دست به چنين كارهايي زده اند.
وي افزود: آن ها سبعيت را به جايي رسانده اند كه در آزمايشگاه انواع ميكروب هاي كشنده را توليد و منتشر مي كنند تا بتوانند با توليد ضد آن ثروت هنگفتي به جيب بزنند.
رئيس جمهور افزود: آن ها دقيقا به همين دليل است كه معتقدند دين نبايد در سياست دخالت كند چون اگر دخالت كند اين ها به آن غارت حداكثري كه به دنبالش هستند نخواهند رسيد.
رئيس جمهور در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره به ماهيت و اهداف مشترك بسيج و آموزش و پرورش در پرورش انسان هاي شايسته و الهي گفت: شما منتشركنندگان روح و انديشه الهي در جوانان و جامعه هستيد و به همين خاطر اين دو نهاد انسان ساز از مهمترين ماموريت هاي دولت است.
عاشق خدا بايد عاشق امام باشد
احمدي نژاد سپس عشق به مردم را تجلي عشق به خدا دانست و گفت: متاسفانه مي بينيم برخي كساني را كه در اثبات وجود خدا حتي اثبات صفات خدا تبحر خاصي دارند ولي وقتي وارد زندگي شان مي شوي مي بيني كه هيچ بويي از زندگي خدايي و توحيدي به مشامت نمي رسد.
رئيس جمهور با طرح شاهد مثال ديگري در اين خصوص گفت: مثلا مي گويند فلاني سياستمدار بسيار قدري است ولي چه فايده كه در يك حادثه كوچكي او نمي داند كنار آمريكا و دشمنان ولايت ايستاده است.
وي افزود: اين نشان مي دهد علم، حكمت و عرفان در ظاهر است، اما در يك نقطه حساس دست او را نمي گيرد و در اينجاست كه خداوند مي فرمايد اگر تقواي الهي داشته باشيد به شما فرقان مي دهم.
احمدي نژاد گفت: كسي كه مي گويد عاشق خداست بايد عاشق امام باشد و كسي كه عاشق امام است بايد عاشق انسان ها باشد.
احمدي نژاد با بيان اين كه امام خميني مفهوم عشق را در ما زنده كرد، گفت: خيلي بد است برخي ها طوري عمل كنند و بگويند پس از 31 سال از انقلاب شكست خورديم در حالي كه هم اكنون ما در آغاز راه هستيم.
وي ادامه داد: پيام انقلاب به گونه اي است كه به گوش هر انساني برسد پاسخ مثبت مي دهد. بنابراين ماموريت ما رهايي كل جامعه بشري به حاكميت عدالت به دست انسان كامل در تمامي گيتي است كه ما در اين راستا در ابتداي راه هستيم.
جوكار: افزايش اعتبار 400 درصدي خبر خوبي است
پيش از سخنان رئيس جمهور سرتيپ پاسدار محمدصالح جوكار رئيس سازمان بسيج دانش آموزي و فرهنگيان يكي از اقدامات مثبت در تعامل بسيج و آموزش و پرورش را اعزام كاروان هاي راهيان نور به مناطق دفاع مقدس عنوان كرد و گفت: امسال بالغ بر 25هزار نفر از فرهنگيان بسيجي به اين مناطق اعزام شدند كه اين يك اقدام بي نظير بود.
حاجي بابايي: دانش آموزان نجات بخش كشور در تمامي عرصه ها هستند
در ادامه اين همايش حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش هم طي سخناني دانش آموزان را نجات بخش كشور در تمامي عرصه ها دانست و افزود: حتي در فتنه اخير هم اين بسيج دانش آموزي بود كه در برابر فتنه گران قد علم كرد همانطور كه در 8 سال دفاع مقدس در مقابل رژيم عراق ايستاد.
نقدي: خروجي آموزش و پرورش بايد جوانان مومن باشد
سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي هم در اين مراسم از تغيير كتب و متون آموزش دفاعي در مدارس در آينده نزديك خبر داد و گفت: بايد هدف از تعامل ميان بسيج و آموزش و پرورش را مشخص كرده و همه چيز بر مبناي آن شكل بگيرد.
وي تصريح كرد: خروجي آموزش و پرورش بايد جوانان مومن، بابصيرت، عالم و ولايتمدار واقعي باشد و اگر امروز انحراف و مشكلاتي در جامعه مي بينيم ناشي از كم كاري در همين حوزه است.

 



در سالگرد جنايت رضاخان در مسجد گوهرشاد انجام شد
راهپيمايي بزرگ حجاب و عفاف در مشهد

هزاران نفر از بانوان مشهدي ديروز همزمان با روز ملي عفاف و حجاب با شركت در يك راهپيمايي پرشور و گسترده، خواستار ترويج اين فرهنگ ارزشمدار در جامعه شدند.
به گزارش ايرنا از مشهد بانوان شركت كننده در اين راهپيمايي كه حد فاصل ميدان شهدا تا حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، با سر دادن شعارهاي پيام هر مسلمان، نص صريح قرآن، فرياد آزادگان، فرياد هر با ايمان حجاب است حجاب است، مرگ بر آمريكا و اسرائيل، خون نبي(ص)، خون علي(ع) در رگ ما مي جوشد بر ضد استكبار مي خروشد، بر تبيين و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامي تاكيد كردند.
شركت كنندگان در اين راهپيمايي با فريادهاي چادر حجاب برتر، خشنودي پيامبر(ص)، لبيك امر رهبر، نيروي انتظامي و دستگاه قضايي در برخورد با بي حجابي جديت جديت، قوه قضايي، نيروي انتظامي امنيت اجتماعي، امنيت اخلاقي، توجه جدي تر مسئولان و ارگانهاي ذيربط به برخورد با مظاهر و مصاديق علني بي حجابي و بدحجابي در جامعه را خواستار شدند.
بانوان شركت كننده در راهپيمايي در پايان در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) حضور يافتند و مداحي مداحان عصمت و طهارت(ع) با قرائت زيارتنامه حضرت ثامن الحجج(ع) و در زمينه اهميت ترويج عفاف و حجاب از ديدگاه قرآن و سنت مداحي و اشعاري قرائت كردند.
در پايان اين راهپيمايي قطعنامه اي در ارتباط با اهميت ترويج فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان يكي از ضروريات مهم جامعه اسلامي و لزوم توجه مسئولان ذيربط به نهادينه سازي اين امر مهم و برخورد با بي حجابي قرائت شد.
در بخشي از اين قطعنامه آمده است:
آنچه امروز در فضاي جامعه اسلامي ديده مي شود نشان از يك برنامه حساب شده و سازمان يافته از سوي دشمن براي تخريب باورهاي ديني از طريق ابتذال فرهنگي، فكري، ترويج بدحجابي، تقدس زدايي و هنجارشكني است و به موازات مطالبات و تامين خواسته هاي رهبري و مردم متدين تاكنون اقدامي با جديت صورت نگرفته است به طوري كه كار به جايي رسيده است كه دشمن را براي رسيدن به اهدافش به طمع انداخته است.
بانوان شركت كننده در اين راهپيمايي پرشور همچنين از دولت خواستند اقدامات لازم را براي تقويت حجاب و عفاف در جامعه انجام دهد.
75 سال پيش در 21 تيرماه سال 1314 شمسي مزدوران رضاخان حدود 5 هزار نفر از مردم مشهد را كه در اعتراض به كشف حجاب در مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) تجمع كرده بودند، به خاك و خون كشيدند و از چند سال پيش 21 تيرماه هر سال به عنوان روز ملي عفاف و حجاب نام گذاري شده است.
وزير ارشاد در همايش طلايه داران حجاب: غرب قصد دارد فرهنگ برهنگي را در فضاي مجازي
ترويج دهد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: غرب از گسترش گرايش به حجاب در جهان هراس دارد و قصد دارد فرهنگ برهنگي را در فضاي مجازي و شبكه هاي ماهواره اي ترويج دهد.
محمد حسيني در همايش طلايه داران حجاب و عفاف كه صبح دوشنبه در مجتمع فرهنگي 5 آذر بسيج برگزار شد ، توجه و اهميت دادن به مناسبت ها و تاريخ اسلام را با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري بسيار مهم دانست و گفت: زنده نگه داشتن اين روزها درس هاي فراواني براي ما دارد چرا كه دشمن از اين كار ما عصباني مي شود و حفظ فرهنگ و تاريخ اسلامي، نقشه هاي آنان را نقش برآب مي كند؛ همچنين آنها قصد دارند با به دست گرفتن افكار عمومي ملت ما، برنامه هاي خود را عملي سازند از اين رو توجه به تاريخ مي تواند روش ها و عامل موفقيت را با عبرت گيري از گذشتگان همراه داشته باشد. وي افزود: خوشبختانه اقدامات دشمنان هميشه با بصيرت مردم خنثي شده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به نقش زنان در طول تاريخ اشاره كرد و گفت: نقش زنان هميشه مشخص بوده است، در حوادث انقلاب اسلامي و از دوران حكومت رضاخان كه كشور را به سمت و سوي ديگري برده بود مردم با بيداري توانستند خود را پيدا كنند و تحولات شگرفي را به وجود آوردند. وي حجاب را پايبندي به اعتقادات ديني و مذهبي دانست و افزود: غرب از اين موضوع بسيار عصبي است و اجازه نمي دهد زنان در جوامع غربي با حجاب در اجتماع حضور پيدا كنند چرا كه منافع خود را در خطر مي بيند.
وي اضافه كرد: دشمنان امروز سعي بر اين دارند افكار خانواده ها را با برنامه هاي ماهوار ه اي محصور كنند. همچنين با راه اندازي بيش از 100 شبكه تلويزيوني به 13 زبان مي خواهند به جنگ عليه ما بپردازند و اينها همه بيانگر اهميت مسئله براي آنها است؛ اين جنگ آنها پايان ناپذير است؛ آنها مي خواهند آرام آرام فرهنگ و تمدن ما را از بين ببرند از اين رو خود آمريكا ميلياردها دلار براي برنامه هاي شيطان پرستي و ايجاد فرقه ها و آيين هاي جديد صرف مي كند.
حسيني تصريح كرد: طبق آمارها، كشور انگليس حدود 700 فرقه و آيين دارد كه دفتر مركزي اين فرق در آمريكا است چرا كه آنان به اين باور رسيده اند كه افراد به معنويت گرايش بيشتري دارند و از اين طريق مي خواهند افكار انحرافي را در خصوص معنويت و راه رسيدن به كمال به كار ببرند و انسجام اسلامي را در جهان خدشه دار كنند. وي گفت: بايد در بحث حجاب و عفاف سرمايه گذاري كلاني انجام دهيم در واقع با تقويت فضاي مجازي كه بيشترين تاثير را دارد، مي توان جوانانمان را به سمت و سوي درست استفاده كردن از اين فضا سوق داد، در واقع از اين رو هدفمان از برگزاري جشنواره رسانه هاي ديجيتال همين بوده است كه افراد با اهميت مسئله آشنا شوند چرا كه غرب قصد دارد فرهنگ برهنگي را در فضاي مجازي ترويج دهد از اين رو ما بايد چهره نوراني اسلامي را در مقابل جامعه غربي روشن سازيم.
وي به برنامه هايي كه بايد در زمينه حجاب و عفاف عملي شود اشاره كرد و ادامه داد: از آنجايي كه عليه ما تبليغات گسترده اي مي شود وظيفه تمام ما در دستگاه ها اين است كه با استناد به قرآن، فرهنگ حجاب را تقويت كنيم كه نقش روحانيت در اين زمينه بسيار مهم است.
حسيني خاطرنشان كرد: ما وظيفه و رسالت سنگيني در اين خصوص داريم، با دستگاه هاي فرهنگي و مديران مطبوعاتي تعاملاتي داشته ايم؛ از اين رو بايد ديگري را متهم كنيم كه چرا برنامه هاي خود را انجام نداده است چرا كه اين امر ، يك عزم جدي را مي طلبد و بايد سعي شود با استفاده از هنرهاي تجسمي و فيلم هاي سينمايي براي اين مسئله به طور صحيح فرهنگ سازي كرد. وزير فرهنگ و ارشاد بحث ازدواج جوانان پرداخت وام مسكن را يكي از راهكارهاي ترويج فرهنگ حجاب و عفاف دانست و گفت: اگر ازدواج صورت گيرد از بسياري انحرافات جلوگيري مي كند.

 



محمدنجار وضع امنيتي كشور را مطلوب خواند

وزير كشور تصريح كرد اين اطمينان را به مردم مي دهم كه ما از نظر امنيت وضعيت خوبي داريم.
مصطفي محمدنجار عصر روز يكشنبه در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در مورد جابه جايي استانداران نيز اظهار كرد: عملكرد و كارنامه استانداران با توجه به اين كه وارد دولت دهم شده ايم، مورد بررسي قرار مي گيرد و براساس شاخص ها و اقداماتي كه انجام شده بررسي و در مورد آن ها تصميم گيري مي شود. بهتر است يك استانداري كه در يك استان 4، 5 سال بوده است، در يك نقطه جديد برود، چرا كه در اين 4، 5 سال تمام كاري كه مي توانسته انجام داده است. در جلسه هفته گذشته شما شاهد بوديد كه تغييرات و جابه جايي هايي در سطح استانداران صورت گرفت.
وزير كشور در مورد انتخاب استاندار استان البرز هم گفت: روند تشكيل استان البرز در حال طي شدن است. در مجلس نيز تصويب شده است و پس از ابلاغ، استاندار البرز را به هيات دولت پيشنهاد مي كنيم.
وي در مورد امنيت در مرزهاي كشور از جمله مرزهاي شرقي گفت: دولت راهبردهايي را در زمينه امنيت در سراسر كشور داشته است و ما امروز شرايط رضايت بخشي در ارتباط با امنيت در منطقه داريم و ضريب امنيتي ما در سطح جهان بالاست و ما مشكلي در زمينه امنيت نداريم. در قسمتي از مرزهاي كشور گروهكي به نام ريگي بود كه شما ديديد سركرده اين گروه نيز با هوشمندي دستگير شد و به سزاي اعمال خود رسيد و همان طور كه اشاره كردم، امروز مشكلي در زمينه امنيت نداريم و من به عنوان رئيس شوراي امنيت، اين اطمينان را به مردم مي دهم كه ما از نظر امنيت وضعيت خوبي داريم، البته ممكن است حوادث كوچكي نيز رخ دهد كه از نظر ما نيز قابل قبول نيست و آن ها نيز بايد رفع شود.
وزير كشور همچنين در مورد قانون احزاب نيز گفت: در اين ارتباط نظرات نخبگان و فعالان احزاب را جويا شده ايم و تلاش مي كنيم كه اين قانون پخته تر شود و ديدگاه ها و نظرات فعالان حزبي و نخبگان را نيز در اين عرصه مدنظر قرار دهيم.
وي اظهار كرد: در جلسه امروز دولت ده مرده به عنوان استاندار جديد لرستان انتخاب شد.

 



آيت الله نوري همداني تاكيد كرد
ضرورت شناسايي فتنه ها و راه هاي مقابله با آن

آيت الله نوري همداني تأكيد كرد كه بر ما واجب است تا فتنه ها و راه هاي مقابله با آن را شناسايي كنيم.
آيت الله حسين نوري همداني در جريان سفر به كرمان و در ديدار اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان كرمان با اشاره به فتنه هاي چند سال اخير خاطرنشان كرد: روزگار هيچ وقت از فتنه خالي نيست و بر ما واجب است تا فتنه ها و راه هاي مقابله و برون رفت از آنها را شناسايي كنيم.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه در كشور ما اخيراً درمورد ولايت فقيه بعضي دچار شك و شبهه شدند، اظهار داشت: در زمان كنوني شناخت چهار اصل زمينه انقلاب، اركان انقلاب، اهداف انقلاب و آسيب هايي كه ممكن است برانقلاب وارد شود، لازم و ضروري است.
آيت الله نوري همداني افزود: يكي از اركان انقلاب مردم هستند كه نقش بسيار مأثري دارند، امام خميني(ره) از سال 1342 تا 1357 روي مردم كار كرد تا توانست با پشتيباني آنها انقلاب را به سرانجام برساند. وي افزود: دومين ركن انقلاب، اسلام ناب محمدي(ص) است، اسلامي كه توسط دشمنان به حاشيه رانده شده و بدون استكبارستيزي، حكومت اسلامي و بدون فرهنگ جهاد و شهادت طلبي بود.
استاد حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: سومين و مهم ترين امر در انقلاب ولايت فقيه است، زيرا انقلاب حافظ، نگهبان و راهنما مي خواهد، ولايت فقيه سد محكمي است كه مورد آماج حمله ها و تهاجم دشمنان قرار گرفته است.
آيت الله نوري همداني با بيان اينكه در جنگ نرم تمام تلاش دشمن متوجه ولايت فقيه است، گفت: بنابراين بر شما كه در راه تبليغات گام برمي داريد، توفيقي است كه در اين بخش فرهنگ سازي كنيد.
استاد حوزه علميه قم اظهار داشت: آنقدر ويژگي و شايستگي از جمله شجاعت، تدبير، فرهنگ، فقه، زمان شناسي، معلومات و... در وجود آيت الله خامنه اي هست كه بعد از امام راحل هيچ كس نمي توانست اين خلأ را پركند.
وي خاطرنشان كرد: مردم ايران حاضر هستند، قطره قطره خون خود را براي رهبر معظم انقلاب بدهند. استاد حوزه علميه قم گفت: در اين موقعيت وظيفه ما است كه ولايت فقيه را به مردم بشناسانيم تا روز به روز ايشان و انقلاب عظمت و قدرت بيشتري پيدا كنند و مقدمه ظهور حضرت وليعصر (عج) فراهم شود.
آيت الله نوري همداني همچنين در ديدار جمعي از طلاب و روحانيون استان كرمان با اشاره به حوادث انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري خاطرنشان كرد: اگر از همان اول اهل بصيرت متحد و در مقابل فتنه قيام مي كردند، هيچكدام از اين مسائل پيش نمي آمد.
نوري همداني گفت: حضور پرشور و حماسي مردم در راهپيمايي دي ماه و بهمن ماه در حمايت از رهبري، موجب ايستادگي نظام جمهوري اسلامي در مقابل فتنه گران شد.
وي اظهار داشت: بعضي ها در دوران فتنه ايجاد شده سال گذشته دو پهلو صحبت كردند و سخنان خود را به طور واضح بيان نكردند در حالي كه حضور در صحنه و پايداري از نظام براي علما ضروري است.
اين مرجع تقليد به علاوه در جمع اقشار مختلف مردم كرمان در مصلاي امام علي(ع) اين شهر تصريح كرد: بعد از رحلت امام خميني(ره)، يكي از فرزندان خلف صالح ايشان توانست اين كشتي را در اين درياي پرتلاطم سكانداري كند. وي خاطرنشان كرد: در اسلام در رأس حكومت بايد پيامبر(ص)، امام معصوم(ع) و يا فردي فقيه باشد، فقيهي كه داراي عدالت و تقوا در حد بالا، مدير و مدبر و در نهايت بسيار شجاع باشد كه حضرت آيت الله خامنه اي به شايسته ترين نحو اين ويژگي ها را دارا هستند.
آيت الله نوري همداني همچنين در نخستين روز از سفر خود به كرمان با حضور در گلزار شهداي شهر كرمان به مقام شامخ شهداي والامقام اداي احترام كرد.

 



خطيب نماز جمعه تهران با انتقاد از برخي كوتاهي هاي مسئولان :
ترديد ندارم كه بدحجابي هاي گسترده حساب شده است

سرويس فرهنگ و معارف -
عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر توجه بيشتر مسئولان به برخي رفتارهاي هنجارشكن در بحث عفاف و حجاب، تصريح كرد: ما براي دين خود سر مي دهيم و داريم مي سوزيم از اين كه مي بينيم بي حجابي ها دارد به سمت كشف حجاب مي رود.
آيت الله سيداحمد خاتمي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه تهران با بيان اين كه « ملت ايران در اين 31 سال نشان داده است كه ظلم پذير نيست» تاكيد كرد: هرچه فشارها بر ملت ايران بيشتر شود اين ملت استوارتر خواهد شد؛ چراكه ملت بزرگ ما از هر تهديدي به عنوان فرصت استفاده مي كند.
امام جمعه موقت تهران خطاب به تحريم كنندگان ايران گفت: قطعنامه شوراي امنيت ظلم صريح به ملت ايران است و اگر بخواهيد بخش هاي مختلف اين قطعنامه را اجرا كنيد، مطمئن باشيد نظام اسلامي مقتدرانه مقابله به مثل مي كند.
وي با اشاره به صدور قطعنامه 1929 شوراي امنيت عليه ايران، خطاب به صادركنندگان اين قطعنامه اظهار كرد: شما طي چند سال اخير سه قطعنامه ديگر در سال هاي 84، 85 و 87 صادر كرديد ولي چه چيزي گير شما آمد؟ اين ملت، ملتي است كه تهديدها را به فرصت تبديل مي كند، به طوري كه پيشرفت هاي هسته اي ما را در طول همين سال ها مشاهده مي كنيد.
وي خاطرنشان كرد: اين ملت رهرو راه خاتم انبياء حضرت محمد(ص) است. اين راهي كه شما مي رويد، مشركين قريش عليه پيامبر(ص) اجرا كردند، ولي پيامبر و يارانش مقاومت كردند تا سرانجام مشركان ناكام شدند. ما راه اين پيامبر را دنبال مي كنيم و اين ملت بيدي نيست كه با اين بادها بلرزد و اين شجره طيبه محكم و استوار به قوت خود باقي است.
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان همچنين به اعمال تحريم هاي جداگانه بر ضد ايران از سوي اتحاديه اروپا اشاره كرد و خطاب به اتحاديه اروپا گفت: براي شما كه دم از استقلال مي زنيد زشت است كه كوركورانه سرنوشت خود را به دولت رو به زوال آمريكا گره مي زنيد. من سفارش مي كنم اگر عقلي در سران اتحاديه اروپاست بدانند كه طناب آمريكا طنابي پوسيده است؛ با طناب پوسيده آمريكا به چاه نرويد.
خطيب نماز جمعه با اشاره به پرونده هاي سياه آمريكا در 30سال گذشته در قبال ملت ايران، ادامه داد: من به آمريكا مي گويم كه سرانجام اين حركات، نفرت بيشتر مردم ما از شماست وگرنه شما تا حالا نتوانسته ايد غلطي كنيد و از اين به بعد هم نخواهيد توانست.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه « مشي سالم و خدايي، مشي همراه با حجت شرعي است» تصريح كرد: حجت شرعي ما مواضع مقام معظم رهبري است. مواضع ايشان روشن است؛ ايشان با براندازان خارجي و داخلي ذره اي مماشات ندارند و مردم هم در سراسر كشور همراهي خود را با ولايت نشان داده اند و امروز جريان فتنه به سكته سياسي و به حال احتضار افتاده است و تنها با حضور در فضاي مجازي بعضا بيانيه اي تند، يادداشتي ضد نظام و مصاحبه اي ساختارشكن دارند تا به غربي ها و بيگانگان بگويند كه ما هنوز نمرده ايم. اين جريان نشان داد كه نمي خواهند به آغوش ملت بازگردند.
وي ادامه داد: مشي مقام معظم رهبري مشي معتدل، حق مداري و حق محوري است نه اعتدال به معناي بي طرفي؛ چراكه ما آن را به معناي اعتدال نمي دانيم. به اين ترتيب بايد همراه با ولايت باشيد، نه تندتر برويم و نه كندتر؛ چراكه راه سلامت همين است. بايد قانوني عمل كرد و عبور از مرز قانون را نه امام(ره) اجازه مي داد و نه مقام معظم رهبري اجازه مي دهند. هر سه قوه اين نظام محترم هستند و كسي حق ندارد قوه اي را مورد هتك حرمت قرار دهد.
خاتمي در عين حال خطاب به سران قوا هم گفت: اول اين كه شما عزيزان هرچه داريد و مشروعيت شما از ولايت فقيه است و اگر حمايت ولايت و امضاي ولايت پاي حكم شما نباشد، شما مشروعيت نداريد. پس اين مردم انتظار دارند كه شما در خط مقدم ولايت مداري باشيد.
وي هم چنين به سران قوا توصيه كرد: مسئولان محترم سه قوه باور كنند كه انتقاد سازنده هديه است پس با منتقدين دلسوز برخورد نكنند و سينه اي فراخ براي شنيدن انتقادهاي سازنده داشته باشند و مرز بين انتقاد سازنده و تخريب چيزي نيست كه بر كسي پوشيده باشد.
سيد احمد خاتمي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با يادآوري اين كه « 21 تيرماه 1314 سالگرد سركوب خونين قيام مردم عليه كشف حجاب رضاخاني است» گفت: رضاخان در آن زمان كشتار وحشيانه اي درمسجد گوهرشاد مشهد به راه انداخت و به نقل از شاهدان عيني، 56 كاميون جنازه از صحنه خارج شد.
وي در همين زمينه اضافه كرد: مردم اين هزينه را براي حجاب پرداختند و انقلاب اسلامي هم از جنس همان قيام است. مردم قيام كردند تا احكام دين در همه عرصه ها انجام شود؛ بنابراين انتظار اين است كه در نظام اسلامي انگيزه بيشتري براي حجاب و پاسداري از حجاب وجود داشته باشد.
اين عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان تاكيد كرد: امروز قصه حجاب از مرز مسائل فرعي كنار رفته و تبديل به نماد اسلام خواهي شده است. هر دولتي كه مي خواهد با اسلام لج كند مي گويد حجاب ممنوع باشد و برعكس هر دولت و مردمي كه مي خواهند وفاداري خود را به اسلام نشان دهند رو به حجاب مي آورند. من ترديدي ندارم كه بدحجابي ها و بي حجابي هاي گسترده دقيقا حساب شده است. اين چهارمين خطبه اي است كه من راجع به حجاب صحبت مي كنم. والله ما درد دين داريم، ما براي دين خود سر مي دهيم و داريم مي سوزيم از اين كه مي بينيم بي حجابي ها دارد به سمت كشف حجاب مي رود.
وي اظهار كرد: مسئولان محترم، واقعيات را ببينيد! اين مردم مشكلات اقتصادي را تحمل كردند و تحمل مي كنند ولي اگر ببينند كه دين آن ها در خطر است، رهبر انقلاب، مراجع و اين مردم آرام نمي گيرند. خطر تساهل و تسامح فرهنگي اگر خطرناك تر از تسامح و تساهل سياسي نباشد كمتر نيست.
خاتمي تصريح كرد: اين جا ايران اسلامي است و جاي خوانندگان لس آنجلسي نيست. اين جا جاي متدينين است. ملتي كه در قيام خونين گوهرشاد 56 كاميون جنازه داد اجازه نخواهد داد كه كساني بخواهند با تساهل و تسامح اساس انقلاب اسلامي را مورد هجمه قرار دهند.
بنابراين گزارش، وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه « روز سوم شعبان روز پاسدار لقب گرفته است» تصريح كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي همزاد انقلاب است كه با پيروزي انقلاب اسلامي شكل گرفت و هم در جنگ سخت و هم در جنگ نرم امتحان خوبي پس داد. از آغاز انقلاب ، استكبار با اين نهاد كينه داشت و امروز اين كينه ها كهنه شده است و لبه تيز قطعنامه هاي اخير نيز متوجه اين نهاد انقلابي بود ولي دشمنان بدانند كه نيروهاي مسلح اين نظام به ويژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي محبوب اين مردم هستند و هرچه آن ها فشار را بيشتر كنند، محبوبيت اين نيروها افزوده خواهد شد.
خاتمي همچنين با تبريك فرا رسيدن عيد مبعث گفت: اين جشن، جشن انسانيت است و انسانيت بدون مبعث معنايي ندارد. بدون بعثت مردم در گمراهي آشكار بودند، روز اولي كه پيامبر اسلام پيام الهي را آورد تنها دو نفر يعني حضرت علي(ع) و حضرت خديجه هوادار او بودند ولي امروز بيش از يك ميليارد و 500 ميليون نفر با افتخار مي گويند «اشهد ان محمد رسول الله».
وي خاطرنشان كرد: راز اين جاذبه در دو مطلب عمده است؛ اول پيام بعثت كه بسيار جذاب بود و 10 ويژگي داشت يعني اين پيام، پيام فطرت، معنويت، پاكي، عدالت، اعتدال، منطق، اخلاق، محبت و غيرت دين بود. جاذبه دوم در پيام آور بود؛ چراكه حضرت محمد(ص) نيز 20 ويژگي داشت. حضرت محمد(ص) در قله اخلاص، شجاعت، سعه صدر، راستگويي، استقامت، دلسوزي براي مردم، مدارا، ادب، فروتني و تدبير بود. يكي از رموز مهم جاذبه پيام، وحدت بود؛ چراكه اين پيام دل ها را به هم نزديك كرد و جنگ هاي صدساله جاي خود را به محبت و آشتي داد.
وي با اشاره به اين كه قرآن براي اين وحدت تعبير به «اخوت» مي كند افزود: پيامبر اخوت و برادري بي نظيري در دل ها به وجود آورد و سه نكته در تفسير برادري از زبان ايشان حائز اهميت است كه نكته اول تكريم شخصيت يكديگر است. با تكريم شخصيت يكديگر وحدت شكل مي گيرد وگرنه با تخريب و بيرون كردن يكديگر از صحنه در جامعه اسلامي وحدت شكل نخواهد گرفت. در جامعه اسلامي حتي اگر كسي را قبول نداشته باشند بايد محترمانه وارد آن عرصه شوند.
خطيب نماز جمعه تهران با تاكيد بر اين كه « تكريم شخصيت به معناي انتقاد نكردن نيست» ادامه داد: نكته دوم در تفسير برادري از سوي پيامبر اسلام انتقاد صحيح كردن است. پيامبر اكرم مي فرمايند انتقاد سازنده هديه است. اين رسم برادري است كه انسان به فكر اصلاح برادر خود برآيد؛ بنابراين اين كه مي گوييم دولت قوه قضاييه و قوه مقننه را تكريم كنيم، هرگز به معناي بستن باب انتقاد از آن ها نيست. تفسير سوم پيامبر از برادري نيز محبت نسبت به هم و احوال پرسي از يكديگر است.
وي همچنين 26 رجب سالروز رحلت حضرت ابوطالب پدر گرامي اميرالمومنين علي(ع) را تسليت گفت و با گرامي داشت سالروز بزرگاني همچون سيدمحمد كاظم يزدي و علامه اميني، ياد و خاطره آيت الله علامه فضل الله را گرامي داشت و وي را شخصيت محبوب لبنان توصيف كرد و افزود: علامه فضل الله پدر معنوي مقاومت در لبنان بود و تا آخر عمر خود حامي انقلاب اسلامي و شخص مقام معظم رهبري بود و من رحلت اين عالم مجاهد را به بازماندگان ايشان، مردم لبنان و بخصوص به مقاومت لبنان و رهبر مجاهدش حجت الاسلام و المسلمين سيدحسن نصرالله تسليت عرض مي كنم.
خاتمي در پايان با گراميداشت اعياد بزرگ پيش روي مسلمانان اظهار كرد: اميدوارم همان گونه كه مردم مومن در عزاي اهل بيت(ع) سنگ تمام مي گذارند، در اين جشن ها هم سنگ تمام بگذارند و بدانيد كه ثواب برگزاري جشن ميلاد اين انوار تابناك الهي كمتر از برگزاري مراسم عزاي آن ها نيست ولي در عين حال مراقب باشيد كه جشن، در خور شان اهل بيت(ع) باشد. جشن همراه با موسيقي مبتذل و جشن همراه با اختلاط محرم و نامحرم،جشن مطلوب امام زمان(عج) نيست و جشني كه در آن گناه بشود، اهل بيت(ع) آن جشن را جشن خود نمي دانند.

 



متكي: درخواست گروه وين براي مذاكره در دست بررسي است

وزير امور خارجه گفت: گروه وين از ايران درخواست گفت وگو كرده كه اين موضوع در دست بررسي است.
به گزارش خبرگزاري ها، منوچهر متكي كه در حاشيه جلسه هيئت دولت با خبرنگاران گفت وگو مي كرد در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه آيا گروه وين تاكنون پاسخ قطعي درخصوص تبادل سوخت ارائه كرده است؟ گفت: گروه وين درخواست گفت وگو كرده است و نامه هايي را سه كشور فرانسه، آمريكا و روسيه نيز قبل از تصويب قطعنامه براي ايران نوشته بودند كه پاسخ اين نامه ها دردست تهيه است كه ارسال مي شود و درخواست آنها براي مذاكره هم در دست بررسي است.
وي با تاكيد بر اين كه در چارچوب بيانيه تهران براي گفت وگوهاي مربوط به گروه وين فكر مي كنيم، اظهار داشت: در دورجديد كشورهايي مثل تركيه و برزيل مناسب است كه حضور داشته باشند كه اين نيز مورد پذيرش طرف هاي مقابل قرار گرفته است.
وزير امور خارجه افزود: فعلا چارچوب دستور كار گفت وگوها را دردست بررسي داريم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا به نظر شما آنها در مذاكرات جدي هستند يا بار ديگر مي خواهند بازي درآورند؟ گفت: آنچه كه براي ايران مهم است بحث رآكتور تهران و تداوم فعاليت آن و تامين سوخت مورد نياز است. البته دو راه بيشتر پيش رو نيست. راه اول تبادل سوخت و راه دوم توليد اين سوخت توسط خودمان است كه هركدام كه آنها انتخاب كنند ما آماده ايم.
متكي در پاسخ به اين سؤال كه آيا در جريان سفر دوره اي به اروپا با كشورهاي اروپايي در مورد تحريم هايي كه اتحاديه اروپا قصد دارد در مورد ايران اعمال كند نيز گفت وگو مي شود؟ گفت: مواضع ما در ارتباط با تحريم ها روشن است و واضعين تحريم ها نيز مي دانند كه در واقع تصميمات از اين دست امروز براي ساده ترين كار روابط بين كشورها كه تجارت است تاثير چنداني ندارد و بنابراين در كنار قطعنامه شوراي امنيت اقدامات ديگري چه از سوي اتحاديه اروپا و چه از سوي آمريكا اشتباه دوگانه و مضاعف است كه آنها مرتكب مي شوند و چنان كه مورد سؤال آنها باشد ما مواضع و توضيحات مان را بيان مي كنيم ولي اين سفر در ارتباط با بحث تحريم انجام نمي شود.
متكي همچنين در مورد كمك به مردم غزه گفت: در واقع نهضت كشتي ها جهت كمك رساني به مردم غزه از مناطق مختلف جهان از جمله آسيا، اروپا و آفريقا در برنامه گروه هاي مردمي و سازمان هاي غيردولتي قرار گرفته است و اين نهضتي است كه در جهت دفاع از حقوق مردم غزه ايجاد شده است و تصور مي كنيم كه بايد مراقبت كنند از برخي از شيطنت ها و پلتيك هايي كه سردمداران رژيم صهيونيستي مي زنند.
وي گفت: اعتقاد داريم نهضتي كه از سوي كشورهاي اسلامي و ديگر كشورها ايجاد شده بايد تا تحقق كامل حقوق مردم فلسطين و غزه و شكستن كامل حصر غزه ادامه پيدا كند.

 



سردار جزايري: شرايط براي فشار به رژيم صهيونيستي بيش از گذشته مهيا است

معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح عنوان كرد كه شرايط براي فشار به رژيم صهيونيستي بيش از گذشته مهيا شده است و ملت ها بايد از اين فرصت استثنايي كمال استفاده را ببرند.
سردار مسعود جزايري معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در سالروز آغاز تهاجم وحشيانه رژيم صهيونيستي به جنوب لبنان در تابستان 1385، گفت: راه اندازي جنگ هاي پي درپي در سال هاي اخير، افزايش جنايات گوناگون در سرزمين هاي اشغالي و حتي گسترش دامنه آن به خارج از مرزهاي فلسطين و تهاجم به لبنان در جنگ 33روزه حكايت از ظهور جنوب فراگير در كالبد رژيم صهيونيستي دارد كه موجوديت خود را در خطر نابودي يافته است.
وي افزود: تولد قدرت هاي نوظهور منطقه اي و برهم خوردن توازن قوا در خاورميانه و در عين حال فشار روزافزون افكار عمومي بر صهيونيست ها و حاميان اروپايي و غربي آنان، اين رژيم را فراتر از هر زمان ديگري دچار سردرگمي و از دست دادن تعادل رواني ساخته است.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به قرائن و شواهد موجود مبني بر عدم اطمينان صهيونيست ها نسبت به آينده و افزايش نگراني آنان از يك زندگي برزخي، تصريح كرد: روند حوادث و تحولات پس از يورش وحشيانه به لبنان در تابستان 1385 و سپس حمله به غزه در زمستان سال 1387 و تحمل شكست سنگين و خفت بار از حزب الله و حماس نشان مي دهد كه طبل فروپاشي رژيم جعلي صهيونيستي به صدا درآمده و محو و نيستي از جغرافياي هستي، سرنوشت حتمي اشغالگران فلسطين است.
جزايري با اشاره به بن بست حاكمان نامشروع رژيم صهيونيستي در برابر مقاومت اسلامي مردم فلسطين و حزب الله لبنان و عواقب ناشي از اقدام جنايتكارانه اخير نظاميان اسرئيلي در حمله به ناوگان آزادي اظهار داشت: شرايط براي فشار به رژيم صهيونيستي بيش از گذشته مهيا شده است و ملت هاي آزاده و مسلمان منطقه بايد از اين فرصت استثنايي كمال استفاده را برده و با راه اندازي مستمر كاروان هاي كمك رساني به مردم غزه صهيونيست ها را به استيصال محض برسانند.
وي در پايان با تجليل از مقاومت و پايداري حزب الله و مقاومت اسلامي لبنان در جنگ 33 روزه و شكست رژيم صهيونيستي خاطرنشان كرد: پيروزي حزب الله محصول تفكر انقلاب اسلامي و ولايت فقيه در برجسته سازي اهداف آرماني جبهه مقاومت ضدصهيونيستي در سراسر جهان به شمار مي رود. اين پيروزي آغاز راهي است كه سرانجام آن فروپاشي رژيم صهيونيستي را نويد مي دهد.

 



سردار سلامي: عناصر دفاعي را در برابر تحريم توسعه مي دهيم

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: عناصر دفاعي را در برابر تحريم ها متكي بر دانش بومي توسعه مي دهيم.
سردار سلامي در جمع خبرنگاران افزود: مسيري كه سپاه طي مي كند مسير دستيابي به خوداتكايي در ابعاد تجهيزات و سيستم هاي دفاعي است كه در اين زمينه پيشرفت هاي فوق العاده ارزشمند و قابل قبولي را به دست آورده ايم.
وي تاكيد كرد: سپاه در زمينه تلاش براي رسيدن به دانش بومي در زمينه هاي مختلف ميدان ظهور خلاقيت هاي بي نظيري شده است.
به گزارش ايسنا سلامي افزود: سپاه هم در حوزه رادارها، پرنده هاي بدون سرنشين، موشك هاي زمين به زمين، موشك هاي كروز و هم در حوزه سيستم هاي پدافندي، سيستم هاي مربوط به نبردهاي سطحي و زيرسطحي، اژدرها و موشك هاي كروز ضدكشتي و هم چنين سيستم هاي مربوط به نبردهاي زميني به موفقيت ها و پيشرفت هاي خوبي دست پيدا كرده است.
وي اظهار كرد: با توجه به اين كه ما احساس كرديم كه همه دشمنان ما تلاش مي كنند تا مرزها را بر روي ما ببندند و ما را در تحريم و محاصره علمي و اقتصادي قرار دهند، به همين دليل ما تلاش كرديم كه تمام اجزا و عناصر دفاعي كشور را متكي بر فناوري ها و دانش بومي توسعه دهيم.

 



يك كميسيون مجلس به دليل غيبت هاي مكرر نمايندگان منحل شد

كميسيون مشترك رسيدگي به لايحه تجارت به دليل غيبت هاي مكرر نمايندگان مجلس منحل شد.
حجت الاسلام موسي قرباني نماينده مردم قائنات و رئيس كميسيون مشترك رسيدگي به لايحه تجارت در گفت وگو با فارس، با اشاره به روند رسيدگي به اين لايحه گفت: اخيرا به دليل به حد نصاب نرسيدن جلسات كميسيون، طي نامه اي به رئيس مجلس خواستار انحلال اين كميسيون و رسيدگي به لايحه مزبور در كميسيون واحدي شدم.
وي افزود: پس از اين نامه و به دليل غيبت هاي مكرر نمايندگان، شهاب الدين صدر نايب رئيس دوم مجلس براساس تصميم هيئت رئيسه دو هفته در جلسات كميسيون حاضر شد تا روند برگزاري جلسات ادامه يابد. اما در اين دو هفته كه 4 جلسه تشكيل داديم باز هم با غيبت هاي مكرر نمايندگان، كميسيون به حد نصاب نرسيد.
نماينده مردم قائنات در مجلس تصريح كرد: براين اساس، هيئت رئيسه به اين نتيجه رسيد كه رسيدگي و بررسي لايحه تجارت بايد به يك كميسيون ارجاع و لايحه در آن كميسيون رسيدگي شود؛ از اين رو هيئت رئيسه تصميم گرفت كه لايحه مذكور را همزمان با انحلال كميسيون مشترك به يكي از كميسيون هاي اقتصادي يا قضايي ارجاع دهد.

 



باقري ، مذاكرات در كنار اعمال فشار را بي نتيجه خواند

معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي مشكل اصلي مذاكرات هسته اي را عدم انسجام دروني و اختلافات گروه 1+5 دانست.
«علي باقري» معاون سياست خارجي دبير شوراي عالي امنيت ملي با شركت در برنامه «من تهران» شبكه خبري «العالم» درباره نامه «كاترين آشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و پاسخ دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران به آن گفت: پاسخ سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران به نامه خانم كاترين آشتون، دقيقاً يك نوع آسيب شناسي درباره گذشته گفت وگوهاميان دو طرف ايران و گروه 1+5 بود.
باقري با اشاره به اعمال فشارهاي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: سياست و راهبرد پيگيري فشار عليه ايران در طول چند سال گذشته نتوانست، نتيجه اي سازنده و پايداري را در مذاكرات ايران و گروه 1+5 داشته باشد، برهمين اساس يكي از آسيب هاي جدي كه مانع حصول نتيجه مثبت در مذاكرات مي شود، راهبرد طرف مقابل به ويژه برخي از كشورهاي عضو گروه 1+5 است كه بر پيگيري آن پافشاري مي كنند.
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: مذاكره و گفت وگو بايد با يك پيش زمينه، چارچوب و هدف انجام شود و آن چيزي كه دبير شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ نامه كاترين آشتون بدان اشاره كرد، اين بود كه بايد شرايطي قبل از شروع مذاكرات فراهم شود كه نويد بخش مذاكرات سازنده باشد.
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي خاطرنشان كرد: در متن مذاكرات نيز بايد چارچوبي مشخص شود كه بتواند هدف اصلي را كه همان نتيجه بخش بودن مذاكرات است، تأمين كند.
وي گفت: جليلي در نامه به خانم آشتون متذكر شده است كه سياست نادرست توسل به ابزار فشار در كنار گفت وگو، بي نتيجه است.

 



حسن عباسي تاكيدكرد
پيام اصلي سريال هاي ماهواره اي، ايجاد مناسبات عاطفي نامشروع

حسن عباسي عنوان كرد كه پيام اصلي سريال هاي ماهواره اي ايجاد مناسبات عاطفي نامشروع بين نسلي و ذائقه سازي براي عدم وفاداري به خانواده است.
حسن عباسي در برنامه ديروز، امروز، فردا با تأكيد بر اينكه فيلم هاي آمريكايي ژانري را شروع كردند كه بنيان هاي خانواده را هدف قرار داد، گفت: اين ژانر يك لايه دوم براي خانواده هاي آمريكايي به نام خانه داران عاجز ساخت كه در آن پنج خانم را در پنج تيپولوژي خانواده مورد بررسي قرار مي دهد كه در واقع يك دين جديد به سبك زندگي آمريكايي است.
عباسي با اشاره به اينكه پيام اصلي اين سريال ها تحت شعاع قراردادن خانواده و مناسبات عاطفي بين نسلي است، افزود: در اين فيلم ها مثلاً مرد خانواده كه 56 ساله است با منشي 30 ساله خود ارتباط داشته و مخاطب به خانم 50 ساله هم حق مي دهد كه به سراغ مرد 32 ساله رفته و اين گونه است كه روابط مثلثي شكل مي گيرد.
وي در ادامه با بيان اينكه روابط مثلثي در فيلم هاي سينمايي جواب مي دهد، اظهار داشت: مرد در عين اينكه يك زن رسمي دارد هم زمان با يك معشوقه غير رسمي هم ارتباط داشته كه نمونه چنين مردي را در سريال «ويكتوريا» مي بينيم، و يا زناني در اين گونه سريال ها كه با چندين مرد رابطه دارند.
وي گفت: هيجان زايي كه در سريال «لاست» ديده مي شود، فروپاشي خانواده و ذائقه سازي بوده و اين را القا مي كند كه هر گلي يك بويي دارد و نبايد تنها به يك خانواده بسنده كرد چرا كه خانواده اول كهنه شده است.
اين كارشناس مسائل فرهنگي به اظهارات مسئولان وزارت ارشاد مبني بر كاهش مطالعه در كشور اشاره كرد و گفت: با بررسي صورت گرفته پيرامون اين سريال ها و زيرنويسي كه در آنها صورت مي گيرد، نزديك به 5600 صفحه در هشت سيزن سريال 24 به مخاطب نمايش داده مي شود كه حجم زياد مطالعه اين زيرنويس ها موجب تصويرسازي ذهني در مغز مخاطب مي شود.
عباسي با اشاره به اينكه زناي ذهني اولين كاركردي است كه در اين سريال ها ديده مي شود، اظهار داشت: متأسفانه افراد حوزوي و دانشگاهي اين بحث را پيگيري نكردند در حالي كه بايد مكانيزم واكسيناسيون آن را مشخص كنيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14