(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 تير 1389- شماره 19690

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان و اقشار مختلف مردم: 31 سال توطئه آمريكا ، ايران را قوي تركرده است
افزوده شدن 8 هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومي كشور
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: 1500 ميليارد تومان اعتبار به فعاليت هاي فرهنگي اختصاص يافت
سخنگوي كميسيون بهداشت و درمان مجلس: آلودگي برنج هاي وارداتي محرز شده است
نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس: مشكلي براي تامين سوخت هواپيماها نداريم
وزير مسكن و شهرسازي: نوسازي بافت هاي فرسوده شهرها در اولويت برنامه ها قرار دارد
با حضور رئيس مجلس بهره برداري از چند پروژه عمراني در لامرد آغاز شد
اخبار ادبي و هنري
رسايي: اگر ملاك حال فعلي نبود شيطان محبوب بود
وعده معاون اول رئيس جمهور براي اصلاح آيين نامه انحصار آگهي هاي دولتي



رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان و اقشار مختلف مردم: 31 سال توطئه آمريكا ، ايران را قوي تركرده است

رهبر معظم انقلاب اسلامي با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي ايران پرچمدار بيداري و اتحاد ملت هاي مسلمان است، تصريح كردند كه با گذشت 31 سال دشمني قدرت هاي استكباري، اين نظام قوي تر و ريشه دارتر از گذشته شده است.
همزمان با سالروز بعثت پيامبر اعظم اسلام حضرت محمد (ص)، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در ديدار مسئولان نظام، سفراي كشورهاي اسلامي در تهران، و جمعي از قشرهاي مختلف مردم، بعثت را مقطعي بسيار حساس و آغاز راهي براي حركت در جهت سعادت انسانها و تأمين خواست هاي فطري و تاريخي بشر دانستند و تأكيد كردند: بعثت پيامبر اسلام (ص) و آيين اسلام پيام آور عدالت، صلح، امنيت و آرامش، و سلامت براي انسانها است و سرانجام اين راه توحيدي، براساس وعده صادق الهي، فلاح و رستگاري و پيروزي براي پويندگان آن است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تبريك عيد مبعث نبي مكرم اسلام (ص)، بعثت را به دليل گشوده شدن راههاي عدالت، صلح، امنيت و آرامش و سلامت، بعثت رحمت الهي خواندند و افزودند: اين راههاي آرامش و امنيت از محيط دروني قلبي انسان تا محيط جامعه و محيط بين المللي امتداد يافته است و آن كساني كه در اسلام به عنوان معارضان اين راههاي رستگاري معرفي مي شوند، همان افراد و جريانهايي هستند كه با سعادت واقعي بشريت مخالفند.
ايشان با اشاره به آيات قرآن كريم و سيره نبوي كه مسلمانان را به ايستادگي در مقابل معارضان سعادت بشريت فرا مي خواند، خاطرنشان كردند: اسلام همه انسانها را با استدلال روشن، به زندگي سعادت آميز در زير سايه صلح و عدالت و امنيت دعوت مي كند، اما در مقابل كساني كه معارض اين راه هستند، دستور به ايستادگي قاطعانه و غيرمنفعلانه مي دهد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: در طول تاريخ، معارضين راه نوراني سعادت بشريت، جنگ را نه براي استقرار عدالت و صلح بلكه براي توسعه قدرت، گسترش بي عدالتي و سلب امنيت انسانها به راه انداخته اند و امروز نيز قدرتهاي مسلط و مستكبر دنيا، با استفاده از فناوريهاي جديد و تسليحات پيشرفته از جمله سلاح هسته اي، همان مسير جاهليت را با ظاهري مدرن ادامه مي دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي تسليحات نظامي قدرتهاي استكباري و هزينه سرسام آور آنها را يكي از مسائل غم انگيز دنياي امروز خواندند و خاطرنشان كردند: تا زماني كه ابرقدرتها سلسله جنبان مسائل جهاني باشند، جنگ، ناامني و بي عدالتي در جهان ادامه خواهد داشت.
ايشان با تأكيد بر اينكه در طول 45 سال از پايان جنگ جهاني دوم تا سال 1990 ميلادي، فقط سه هفته در دنيا جنگ وجود نداشته است، افزودند: اين جنگ ها را همان كساني به پا مي كنند كه رتبه اول توليد تسليحات را دارند و به دنبال كسب منافع حاصل از فروش جنگ افزارهاي نظامي خود هستند و ادعاي امريكا مبني بر جنگ براي استقرار امنيت و عدالت، دروغ محض است.
رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به آمارهاي رسمي درخصوص هزينه نظامي 600 ميليارد دلاري امريكا در سال گذشته ميلادي، تأكيد كردند: اين جنگ افزارهاي نظامي، صرف سركوب ملت مسلمان افغانستان، در قبضه نگه داشتن ملت عراق و همچنين كمك به رژيم خبيث صهيونيستي براي ملتهب نگه داشتن خاورميانه، مي شوند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: امروز متأسفانه چنين نظام طاغوتي جاهلانه اي، در دنيا و بر زندگي انسانها حاكم است اما چون اين روش برخلاف سنت الهي در آفرينش و برخلاف حق است، از بين رفتني است و نشانه هاي زوال آن نيز آشكار شده است.
ايشان با اشاره به تغيير شرايط دنيا و بيداري اسلامي روزافزون در دنياي اسلام، افزودند: يكي از دلايل آغاز زوال قدرتهاي استكباري، بيداري اسلامي مسلمانان است كه موجب شده اين قدرتها، توانايي گذشته را نداشته باشند و شرايط كنوني امريكا در مقايسه با گذشته، مؤيد اين مطلب است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر ضرورت اتحاد بيش از پيش مسلمانان خاطرنشان كردند: معارضين راه توحيد و راه سعادت بشريت، در هر نقطه اي كه بيداري اسلامي بيشتر باشد، احساس خطر بيشتري مي كنند، و به همين دليل است كه امروز، دشمني ها با جمهوري اسلامي ايران افزايش يافته است.
حضرت آيت الله خامنه اي، جمهوري اسلامي ايران را پرچمدار بيداري، اتحاد و عزت ملتهاي مسلمان دانستند و تأكيد كردند: 31 سال است كه قدرتهاي استكباري عليه نظام اسلامي تلاش مي كنند و 31 سال است كه با وجود همه اين دشمني ها، جمهوري اسلامي ايران به فضل الهي، قويتر و ريشه دارتر از گذشته شده است.
ايشان با تأكيد بر اينكه اين روند همچنان ادامه خواهد داشت و وعده صادق خداوند، زوال و نابودي باطل است، افزودند: هرچه بر ميزان دشمني ها افزوده شود، عقبه هاي مردمي در دنياي اسلام بيشتر خود را بازخواهند يافت و ملتها و دولتهاي اسلامي نيز بايد بيش از پيش اعتماد به نفس داشته باشند و از قدرتهاي مستكبر نهراسند زيرا نيروي آنها جعلي و غيرواقعي و رو به زوال است.
در ابتداي اين ديدار آقاي دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور با تبريك مبعث پيامبر اسلام (ص)، هدف و حقيقت بعثت را دعوت به دين حنيف منطبق بر فطرت انسانها و نجات انسانيت برشمرد و گفت: پيام بعثت پيامبر اسلام (ص)، عبوديت خدا، كلمه توحيد، برپايي عدالت، ايستادگي در برابر طاغوتها و شياطين است كه نتيجه آن فلاح و رستگاري انسانها است.
رئيس جمهور با اشاره به هراس روزافزون قدرتهاي شيطاني از بيداري فطرتهاي انساني تأكيد كرد: همانگونه كه خداوند وعده كرده، صالحان وارث زمين خواهند شد و ثمره بعثت پيامبر اسلام (ص) با رهبري فرزند برومندش حضرت حجت (عج)، به بار خواهد نشست.
ديدار مسئولان دفاتر
نهاد نمايندگي ولي فقيه
در دانشگاه ها با رهبر انقلاب
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين روز يكشنبه در ديدار مسئولان و معاونين دفاتر نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاهها، فضاي كنوني محيط هاي دانشگاهي را از جهات مختلف كاملاً مساعد، مناسب و برجسته دانستند و تأكيد كردند: پيشرفتها و حركتهاي علمي دانشگاهها، اردوهاي جهادي بي نظير دانشجويان، بينش و بصيرت سياسي دانشگاهيان و حضور در صحنه و مواقع حساس، فضاي ديني حاكم بر دانشجويان، و تعداد زياد اساتيد مؤمن و علاقه مند به سرنوشت كشور، واقعيات درخشان محيط هاي دانشگاهي كشور هستند.
رهبر انقلاب اسلامي حضور روحانيون فاضل دردانشگاهها و ارتباط نزديك و تنگاتنگ آنان با دانشجويان و اساتيد را يكي از نعمت هاي بزرگ بعد از انقلاب اسلامي برشمردند و افزودند: اين فرصت بسيار مهم و گرانبها را بايد مغتنم شمرد و اهميت اين موضوع را مي توان در تبليغات سوء و اظهار نگراني شديد بدخواهان از طرح اسلامي شدن دانشگاهها متوجه شد زيرا يكي از مظاهر اسلامي شدن، حضور روحانيون در دانشگاهها است.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس به موضوع وضعيت دانشگاهها اشاره و خاطرنشان كردند: برخي افراد متأسفانه فقط برروي برخي نكات منفي متمركز مي شوند و آنها را بزرگنمايي مي كنند و هنگامي هم كه از وضعيت دانشجويان و جوانان اظهار رضايت مي شود، آن را نشانه بي اطلاعي از وضع دانشگاهها تفسير مي كنند.
ايشان افزودند: تمجيد از وضع دانشگاهها به معناي بي خبري از برخي نكات منفي نيست اما در اين موضوع بايد همه مسائل را در كنار يكديگر ديد تا بتوان به يك نتيجه گيري واقعي رسيد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به گزارش حجت الاسلام والمسلمين محمديان رئيس نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاهها و همچنين با يادآوري طبيعت جوان و دانشجو و حضور اين قشر در يك محيط جمعي به نام دانشگاه و در كنار آن، تبليغات اغواء گرانه اي كه بصورت گسترده وجود دارد، خاطرنشان كردند: با در نظر گرفتن اين مسائل، و همچنين واقعيات علمي و ديني، محيط دانشگاهها، امروز حقيقتاً محيطي مساعد، مناسب و برجسته است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در بررسي وضعيت دانشگاهها، نمي توان توقعي را كه از يك محيط طلبگي وجود دارد، به محيط دانشجويي نيز تعميم داد.
ايشان با تأكيد بر لزوم توجه همزمان به مسائل اعتقادي و مسائل معنوي دانشجويان خاطرنشان كردند: بايد بنيه فكري دانشجويان را به گونه اي تقويت كرد كه نه تنها متأثر از عوامل سلبي نشود بلكه توانايي اثرگذاري در محيط خود را هم داشته و از لحاظ فكري نيرويي پيشرو باشند.
رهبر انقلاب اسلامي، توجه به مسائل معنوي و روحي دانشجويان را پشتوانه بنيه اعتقادي آنان دانستند و افزودند: بايد با نصيحت، موعظه حسنه و رفتار خوب، دل جوان را با خشوع و ذكر و توجه به خدا آشنا كرد.
رهبر انقلاب اسلامي لازمه تأثيرگذاري بر دل جوان را نصيحت مشفقانه در كنار عمل مناسب، و خلوص در عمل بر شمردند و با تأكيد بر لزوم ارائه دروس معارف با زبان روز و متناسب با فكر و ادبيات دانشجو، افزودند: حوزه هاي علميه وظيفه سنگيني در پشتيباني انساني و علمي دفاتر نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاهها، دارند.
حضرت آيت الله خامنه اي وظيفه دستگاههاي دولتي را هم در اين خصوص سنگين خواندند و تأكيد كردند: برخلاف برخي مقاطع گذشته، خوشبختانه در دولت فعلي زمينه براي فعاليت روحانيون در دانشگاهها بسيار فراهم است كه بايد شكر اين نعمت را نيز با استفاده مناسب از اين فرصت، بجا آورد. در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين محمديان رئيس نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاهها، بااشاره به تعلق خاطر بالاي نسل كنوني دانشجويان به باورهاي ديني و ارزشهاي انقلابي گفت: برپايي بزرگترين خيمه هاي اعتكاف در دانشگاهها، اقامه با شكوه ترين نمازهاي جماعت، اردوهاي جهادي دانشجويان و استقبال بسيار گسترده از عمره هاي دانشجويي نمونه هايي از اين واقعيت انكارناپذير است.
وي با اشاره به برنامه هاي دفاتر نمايندگي ولي فقيه در دانشگاهها بويژه تأكيد بر آشنايي بيشتر دانشگاهيان با جنگ نرم، افزود: از ديگر برنامه هاي در نظر گرفته شده در دانشگاهها، برنامه ريزي براي برپايي يكصد كرسي آزادانديشي، برگزاري كارگاهها و نشست هاي علمي براي اساتيد معارف، تهيه متون جديد دروس معارف و ايجاد دفاتر هم انديشي اساتيد در بيش از 100 دانشگاه است.
حجت الاسلام و المسلمين محمديان همچنين به برنامه ضيافت انديشه ويژه ماه مبارك رمضان در دانشگاهها اشاره كرد و گفت: تاكنون يكصدهزار دانشجو براي ضيافت انديشه كه در قالب اردوهاي دانشجويي در سي استان برگزار خواهد شد، ثبت نام كرده اند.

 



تا پايان سال جاري انجام مي شود
افزوده شدن 8 هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومي كشور

رئيس اتحاديه اتوبوسراني كشور گفت: تا پايان سال جاري بيش از 8 هزار دستگاه اتوبوس به ظرفيت حمل و نقل درون شهري كشور افزوده مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از بابل، حسين ساويز يك شنبه شب در بازديد ازسازمان اتوبوسراني بابل افزود: براساس سياست دولت بايد تا پايان سال90 بيش از 60درصد اتوبوس هاي كشور به بخش خصوصي واگذار شود، كه در حال حاضر تنها 40درصد اتوبوس ها واگذار شده است.
وي افزود: يكي از فعاليت هاي اتحاديه اتوبوسراني كشور، دستيابي به 75درصد ظرفيت حمل و نقل درون شهري شهرها است، كه در اين راستا مقرر شد تا مهرماه سال جاري 3 هزار دستگاه اتوبوس از طريق دولت و سازمان شهرداري هاي كشور بين اتوبوسراني ها توزيع شود و تا پايان سال نيز 5 هزار دستگاه اتوبوس ديگر واگذار مي شود.
ساويز تصريح كرد: اتحاديه اتوبوسراني كشور متولي اجراي سياست هاي كلي نظام در بخش ساماندهي حمل و نقل درون شهري كشور است.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: 1500 ميليارد تومان اعتبار به فعاليت هاي فرهنگي اختصاص يافت

همدان - خبرنگار كيهان:
يك هزار و 500 ميليارد تومان اعتبار در سفرهاي استاني هيئت دولت به فعاليت هاي فرهنگي در كشور اختصاص يافته است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين خبر در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان همدان، گفت: با ادامه سفرهاي استاني رئيس جمهور، مبلغ فوق قابل افزايش بوده و صرف فعاليت هاي فرهنگي دستگاه هاي مختلف مرتبط با اين بخش خواهد شد.
سيدمحمد حسيني افزود: همچنين دستگاه هاي اجرايي مختلف كشور مي توانند تا نيم درصد از اعتبارات خود را صرف فعاليت هاي قرآني كنند.
حسيني با اشاره به اهميت فعاليت هاي فرهنگي در دولت دهم، اظهار داشت: بايد نگاه فرهنگي را از حاشيه به متن بياوريم و همه دستگاه هاي اجرايي در اين خصوص احساس تعهد و مسئوليت داشته باشند.
وي ادامه داد: در انتخابات استانداران نيز نگاه فرهنگي فعاليت هاي آنها در اين زمينه، قبل از هر موضوعي، مورد توجه قرار دارد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بر اهتمام بيشتر دولت براي تقويت و دادن ضمانت اجرايي به مصوبات شوراي فرهنگ عمومي تاكيد كرد.

 



سخنگوي كميسيون بهداشت و درمان مجلس: آلودگي برنج هاي وارداتي محرز شده است

سخنگوي كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: آلودگي برنج هاي خارجي و وارداتي مورد بررسي قرار گرفته و محرز شده است.
حسن تاميني درگفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرين وضعيت برنج هاي وارداتي افزود: آلودگي برنج هاي خارجي از طرف كميسيون بهداشت مطرح و محرز شده است.
وي با اشاره به بررسي هاي انجام شده درباره آلودگي برنج هاي وارداتي اظهار داشت: كميسيون بهداشت مجلس درصدد ايجاد شرايط و اولويت دادن به برنج هاي ايراني براي ورود به بازار با قيمت مناسب است.
تاميني با ارج گذاشتن به تلاش هاي كشاورزان خاطرنشان كرد: تمام تلاش مجلس اين است كه شرايط برنج را از حالت سختي و نگراني رهايي بخشيده تا فشار كمتري به كشاورزان وارد آيد.
نماينده مردم رشت در مجلس واردات برنج را يكي از مشكلات اصلي عنوان كرد و گفت: براي برطرف كردن اين معضل، بايد تمهيدات اساسي انديشيده شود.
وي افزود: نبايد حاصل دسترنج كشاورزان با واردات برنج ناديده گرفته شود بلكه بايد به مرحله اي برسيم تا برنج ايراني در داخل كشور جاي برنج هاي وارداتي و آلوده را بگيرد.
تاميني برنج ايراني را سالم و به دور از آلودگي خواند و تصريح كرد: براي حضور پررنگ برنج ايراني در بازار مصرف تمام دست اندركاران بايد كمك كنند.

 



نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس: مشكلي براي تامين سوخت هواپيماها نداريم

نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: مشكلي براي تامين سوخت هواپيماها در كشور نداريم.
«عبدالله كعبي»، روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، افزود: تحريم سوخت رساني به هواپيماهاي ايران در فرودگاه هاي بين المللي، نشان دهنده ضعف آمريكا در اعمال تحريم ها عليه كشورمان است.
وي اظهار داشت: آمريكا و كشورهاي غربي به دنبال تحريم توسعه اي ايران هستند و مي خواهند جايگاه ايران را در منطقه متزلزل كنند.
نماينده مردم آبادان در مجلس، با اشاره به اين كه سوخت هواپيما در كشور به اندازه كافي ذخيره و توليد مي شود تصريح كرد: در صورت تحريم فروش بنزين به هواپيماهاي ايران در خارج از كشور، بدون شك ما نيز به هواپيماهاي كشورهاي هم صدا و همراه با آمريكا هم بنزين نمي فروشيم.
كعبي ادامه داد: ممنوعيت سوخت رساني به هواپيماهاي ايران به همه ثابت خواهد كرد كه تحريم ها عليه ملت ايران است و استكبار مي خواهد مردم ايران را از پيشرفت و حركت توسعه اي باز دارد.

 



وزير مسكن و شهرسازي: نوسازي بافت هاي فرسوده شهرها در اولويت برنامه ها قرار دارد

اروميه- خبرنگار كيهان:
وزير مسكن و شهرسازي گفت: نوسازي بافت هاي فرسوده شهرها در رأس برنامه هاي وزارت مسكن و شهرسازي قرار دارد.
علي نيكزاد در بدو ورود به اروميه و در جمع خبرنگاران با اشاره به اجراي يك ميليون و 140 هزار واحد مسكوني در كشور گفت: 213 هزار واحد از اين تعداد مسكن روستايي هستند و تاكنون 1600 ميليارد تومان براي آنها تسهيلات پرداخت شده است.
وي ادامه داد: همچنين از يك ميليون 140 هزار واحد در دست احداث كشور، تعداد 940 هزار واحد مسكن مهر هستند كه تاكنون 800 هزار واحد پروانه ساخت دريافت و 690 هزار واحد در مرحله اتمام فنداسيون قرار دارند.
وزير مسكن و شهرسازي در جلسه شوراي تأمين مسكن آذربايجان غربي نيز گفت: روند اجراي مسكن مهر شتاب گرفته و تا پايان نيمه نخست امسال فنداسيون تمامي واحدهاي مسكن مهر به پايان مي رسد.
وي خاطرنشان كرد: افتتاح سري واحدهاي مسكن مهر كشور بعد از ماه مبارك رمضان آغاز خواهد شد.
نيكزاد با اشاره به تاثير رونق بازار مسكن در توسعه اقتصادي و رونق بازار اشتغال كشور گفت: بيش از 2 ميليون شاغل در اين بخش فعال هستند كه با احتساب سرپرستي هر يك با چهار عضو يك خانواده مجموعاً افزون بر 8 ميليون نفر از جمعيت كشور از محل صنعت ساختمان ارتزاق مي كنند.
وي در حاشيه بازديد از روند احداث مسكن مهر مياندوآب نيز گفت: در حال حاضر در آذربايجان غربي 37 هزار و500 نفر واجد شرايط دريافت مسكن مهر هستند كه از اين تعداد 32 هزار نفر براي دريافت مسكن مهر اعلام آمادگي كرده اند.
وي افزود: در حال حاضر براي 30 هزار واحد مسكن مهر در استان زمين تأمين شده كه از آنها 22 هزار نفر پروانه ساخت دريافت و 20 هزار واحد مسكوني در مرحله اتمام فنداسيون قرار دارند.

 



با حضور رئيس مجلس بهره برداري از چند پروژه عمراني در لامرد آغاز شد

چند پروژه عمراني در شهرستان لامرد با حضور رئيس مجلس افتتاح و يا عمليات اجرايي آنها آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از لامرد، علي لاريجاني كه صبح ديروز به اتفاق هيئت همراه به شهرستان لامرد سفر كرده بود كلنگ قطعه اول آزاد راه لامرد-خنج كه به نام مرحوم حياتي نماينده فقيد مردم لامرد در مجلس نام گذاري شده و با هزينه اوليه 265 ميليارد ريال احداث مي شود را به زمين زد.
لاريجاني همچنين پروژه سوخت گيري هوايي فرودگاه بين المللي لامرد كه با اعتباري نزديك به 45 ميليارد ريال ساخته شده و ظرفيت مخزن آن 360 هزار ليتر است را افتتاح كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين كلنگ عمليات اجرايي قطعه دوم آزادراه لامرد-دوراهي آبكنه حدفاصل اشكنان تا ركن آباد را كه 8 كيلومتر است و اعتباري نزديك به 80 ميليارد ريال براي آن در نظر گرفته شده است را به زمين زد.
وي در اين سفر همچنين جايگاه سوخت G.N.C شهر لامرد كه با هزينه 15 ميليارد ريال احداث و راه اندازي شده است را افتتاح كرد.
لاريجاني پس از افتتاح چند پروژه راهسازي و عمراني در مراسم چهلمين روز زنده ياد محمدعلي حياتي نماينده فقيد مردم لامرد در مجلس شركت و سخنراني كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

آيين نامه هاي شوراي عالي سينما
و پاسداري از منزلت هنر و هنرمند
معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از تصويب دو آيين نامه با عناوين «شوراي عالي سينما» و «پاسداري از منزلت هنر و هنرمند» خبر داد.
جواد شمقدري گفت: آيين نامه شوراي عالي سينما با قيد 2 فوريت قرار است در اولين جلسه كميسيون فرهنگي دولت كه هفته آينده برگزار خواهد شد مطرح و به تصويب برسد تا جنبه قانوني پيدا نمايد. وي در پاسخ به اين سؤال كه اولين جلسه شوراي عالي سينما چه زماني برگزار خواهد شد، اعلام اين زمان را در اختيار دفتر رئيس جمهور دانست و گفت: دفتر رئيس جمهور با توجه به زمان ايشان اولين جلسه شوراي عالي سينما را برگزار خواهد كرد كه اميدواريم هر چه زودتر شاهد برگزاري اين شورا باشيم. معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين در گفت وگو با هنرنيوز همچنين از تنظيم آيين نامه پاسداري از منزلت هنر و هنرمند خبر داد و گفت: با اين آيين نامه بسياري از مسائل حوزه سينما همچون بحث ممنوع الخروج بودن بازيگران سر و سامان پيدا خواهد كرد. به گفته شمقدري، با تصويب اين آيين نامه صنوف سينما و هنرمندان از مقررات و قوانين مربوط به حوزه شغلي و صنفي خود آشنا خواهند شد.
وزير ارشاد دادن مجوز به لس آنجلسي ها را رد كرد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره فعاليت هنري برخي خوانندگان، موسوم به لس آنجلسي گفت تاكنون هيچ مجوزي براي هيچكس صادر نشده است.
به گزارش واحد مركزي خبر حسيني در حاشيه همايش طلايه داران عفاف و حجاب در گفتگو با خبرنگاران افزود فقط يك نفر از اين افراد، درخواست مجوز براي تهيه آلبوم كرده اما تاكنون هيچ مجوزي صادر نشده است.
بازگشت حاتمي كيا به سينماي دفاع مقدس با «چ مثل چمران»
ابراهيم حاتمي كيا، پس از چند سال با فيلم «چ مثل چمران» به سينماي دفاع مقدس بازمي گردد.
اين فيلم با موضوع مجاهدت هاي شهيد مصطفي چمران است و فعلاً فيلمنامه آن آماده شده است.
براساس گزارش فارس، حاتمي كيا در اين فيلم قصد دارد بخشي از زندگي شهيد چمران در رويداد قهرمانانه پاوه را به تصوير بكشد و هنوز اطلاعات ديگري در خصوص زمان توليد فيلم در دست نيست.
ابراهيم حاتمي كيا در حال حاضر توليد فيلم سينمايي «بانوي شهر ما» را در برنامه كاري خود دارد.
تقدير مدير حوزه هاي علميه از سلحشور
مدير حوزه هاي علميه، مجموعه تلويزيوني يوسف پيامبر(ع) را اثري فاخر در عرصه فرهنگ و هنر دانست و از فرج الله سلحشور كارگردان اين سريال تقدير كرد.
به گزارش پايگاه خبري حوزه آيت الله «مرتضي مقتدايي» در نشستي كه معاونان حوزه نيز حضور داشتند، با ابراز قدرداني از فرج الله سلحشور به دليل ساخت سريال حضرت يوسف(ع) اظهار داشت: اين سريال يكي از بهترين آثاري است كه در نظام جمهوري اسلامي ساخته شده، به طوري كه نه تنها مورد استقبال مردم كشور ما، بلكه بسياري از ملت هاي مسلمان و حتي غيرمسلمان دنيا قرار گرفت و از اين حيث كار وي واقعاً جاي تقدير دارد.گفتني است، فرج الله سلحشور نيز سال گذشته، جايزه خود در بخش تجلي اراده ملي بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر را به حوزه علميه تقديم كرده بود.
نمايش عكس هاي برجي از بوسني
نمايشگاه عكس هاي «رضا برجي» از مظلوميت مسلمانان بي دفاع در سربرنيتسا و بوسني و هرزگوين برگزار شده است.
اين نمايشگاه تا 28 تير ماه در خانه عكاسان ايران واقع در حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي برپاست.
كتاب هاي برتر جوايز پروين و جلال ، مردادماه انتخاب مي شوند
محمدرضا سرشار از آغاز داوري جايزه هاي جلال آل احمد و پروين اعتصامي از اوايل مردادماه خبر داد.دبير جايزه هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در تشريح روند اين جايزه ها به ايسنا گفت: اعضاي هيئت علمي جوايز پروين اعتصامي و جلال آل احمد معرفي شدند و انتظار مي رود كار داوري اين جوايز از اوايل مرداد ماه شروع شود.
او با بيان اين كه نخستين جلسه اجرايي جايزه جلال آل احمد پنجم تير ماه برگزار شده است، عنوان كرد: جلسه اجرايي جايزه پروين اعتصامي هم به زودي تشكيل خواهد شد و در ادامه با معرفي داوران اين دو جايزه، رقابت ها كليد مي خورد.
محمدرضا سرشار همچنين از آغاز داوري جايزه كتاب فصل بهار سال 89 در چند روز آينده خبر داد و گفت: كار گردآوري آثار در اين رقابت انجام شده است و انتظار مي رود داوري طي چند روز آينده آغاز شود.

 



رسايي: اگر ملاك حال فعلي نبود شيطان محبوب بود

قائم شهر - خبرنگار كيهان:
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر ميزان حال فعلي افراد نبود شيطان با 6 هزار سال عبادت، نبايد الان مطرود و ملعون مي بود!
حجت الاسلام والمسلمين حميد رسايي در جمع مردم قائم شهر در مصلاي اين شهرستان، افزود: مدعيان خط امامي و حفظ وحدت غافل از آن هستند كه معيار وحدت از سوي امام خميني حال فعلي افراد بوده است.
وي ادامه داد: بحران سال گذشته فتنه گران كه بيشتر از جنس كودتاي نرم بود با دگرانديشي و تغيير نگرش برخي خواص خوشنام و باسابقه انقلابي و فرزندان و اطرافيانشان و احزاب و گروه هاي وابسته با هدايت بيگانگان شكل گرفت كه الحمدلله با رهبري ها و بصيرت آقا و حضور مردم ناكام ماند.
وي وحدت واقعي در حفظ و بقاي انقلاب اسلامي را وحدت در حول ولايت فقيه دانست نه آن وحدتي كه دسته و جمعي حاضرند روزي صدبار بگويند خط امامي هستيم اما يك بار نگويند ولايت فقيه، زيرا ولايت فقيه د رمقابل انحرافات، گمراهي ها و خيانت هاي آنها ايستاده است.

 



رئيس خانه مطبوعات ايران خبر داد
وعده معاون اول رئيس جمهور براي اصلاح آيين نامه انحصار آگهي هاي دولتي

خانه مطبوعات ايران از وعده رحيمي معاون اول رئيس جمهور براي اصلاح آيين نامه هاي آگهي دولتي به منظور حمايت از مطبوعات استاني خبر داد.
به گزارش ايرنا رئيس هيئت مديره خانه مطبوعات ايران روز پنجشنبه در قم گفت: معاون اول رئيس جمهور چهارشنبه شب در ديدار با اعضاي هيئت مديره خانه مطبوعات ايران ضمن تقدير از تلاش صادقانه مطبوعات محلي در عرصه هاي فرهنگي و اجتماعي تاكيد كرد: غفلت هاي گذشته در حمايت از مطبوعات استاني جبران خواهد شد.
خداداد ابراهيمي افزود: در اين نشست هر يك از اعضاي هيئت مديره خانه مطبوعات ايران گزارشي از مشكلات مطبوعات استاني از جمله عدم راه اندازي دانشكده مجازي آموزش خبرنگاري، بيمه خبرنگاران و امنيت شغلي آنها، تعاوني مسكن خبرنگاران و نداشتن مكان مناسب براي استقرار خانه هاي مطبوعات در استانها ارايه كردند.
در آيين نامه اجرايي بودجه سال 89 درباره لزوم واگذاري آگهي هاي دولتي به روزنامه دولتي ايران مصوبه اي آمده كه مشكلات فراواني را براي ادامه حيات مطبوعات محلي ايجاد كرده است.
براساس تبصره 2 بند 18 ضوابط اجرائي بودجه سال 89 ابلاغيه خرداد 89 تمام دستگاه هاي دولتي موظف شده اند تا آگهي هاي دولتي خود را به روزنامه دولتي ايران اعطاء كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14