(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 تير 1389- شماره 19692

اهواز، در حسرت يك شهردار تمام عيار
فرماندار كرج: سيماي البرز به تصويب شوراي معاونان سازمان صدا و سيما رسيد
پنجم مردادماه امسال جشنواره كشوري چاي ايراني در رشت برگزار مي شود
ايران در كيهان
مديرمنابع طبيعي استان: طرح صيانت از جنگل هاي ايلام موفق بود
استقبال مردم از روند احياي بافت فرسوده چهارمحال و بختياري
در نشست مسئولان آذربايجان شرقي مطرح شد انتقاد از وضعيت نامطلوب آزادراه تهران- زنجان
رئيس دانشگاه اصفهان: ميليون ها سال پيش اصفهان دريا بود
تجليل از مربيان دانش پژوهان و نخبگان علمي و اخلاقي گيلان
وزير مسكن در روشنايي آمد و در خاموشي رفت
فرماندار جديد شاهرود معرفي شد
شوراي اداري شهرستان زنجان و 45 مصوبه
مديرجهاد كشاورزي شهرستان: مطالبات گندمكاران بردسكن هنوز پرداخت نشده است
نيروگاه حرارتي شازند همچنان آلوده كننده هواي اراك است



اهواز، در حسرت يك شهردار تمام عيار

محمدجعفر فلسفي
مسئله استيضاح و سپس بركناري شهردار اهواز و انتصاب شهردار ديگر، به دليل تكرار چندباره آن، به موضوعي سؤال برانگيز تبديل شده و دو نوع واكنش را در سطح جامعه و نخبگان به دنبال داشته است كه بنا به ضرورت و حساسيت شرايط، اين مسئله مورد كنكاش و بررسي قرار مي گيرد.
1- برخي معتقدند تكثر بيش از حد و حب و بغض هاي درون شوراي شهر منشأ اصلي اين بي ثباتي هاست و بايد در مقابل آن محكم ايستاد.
2- برخي ديگر ناتواني شهردار در پاسخگويي به مطالبات شهروندان و نافرماني شهردار از قوانين و مقررات و بعضاً منفعت طلبي و پارتي بازي را علت اصلي اين تغييرات دانسته و در نتيجه تغيير اينگونه شهرداران را ضروري و اجتناب ناپذير مي دانند.
واقعيت امر اين است كه اگر از حواشي مسائل مربوط به درون شوراي شهر بگذريم، به اين نكته مهم و كليدي در نوع تصميمات شوراي شهر پي خواهيم برد كه انتخاب شهردار محصول و برآيند توافق ضعيف و ناپايدار اعضاي شوراي شهر است كه يا از سر ناچاري صورت گرفته و يا از روي اضطرار انجام شده است و انتخاب گزينه هايي همچون شهردار قبلي كه برخي به غلط از او به عنوان «سوپرمن» ياد مي كردند، نيز نتوانست كاري از پيش ببرد و در روند تصميمات و عملكرد شورا خلل و يا تغييري بوجود آورد.
اينكه شوراي شهر پس از حدود 3سال از عمر فعاليت هايش براي عبور از اين وضعيت غيرقابل تحمل چه تدبيري خواهد انديشيد، بستگي به اين دارد كه آيا در درون شورا شاهد اتفاق تازه اي خواهيم بود يا نه!
به نظر مي رسد اعضاي شوراي شهر نيز به خوبي از اين مسئله مهم اطلاع دارند كه هر كس شهردار شود با آگاهي از وجود اختلافات و تضادهاي دروني شورا بيشترين بهره برداري و يا سوءاستفاده را از آن خواهد برد و با خيالي آسوده به آنچه كه در سر دارد، خواهد پرداخت. همانطور كه در طول دو سال اخير در اهواز شاهد آن بوديم و علت اصلي اعتراضات صورت گرفته به عملكرد شهردار نيز، ريشه در تخلفات و تصميمات خارج از قاعده و قانون وي داشت.
در خاتمه بايد به اعضاي محترم شورا اين نكته مهم را گوشزد كرد كه مردم اهواز روزي با هزاران اميد و آرزو به شما رأي دادند تا شايد برخي از مشكلات شهرشان با انگشت تدبير شما حل شود و شما در ايام تبليغات چه وعده و وعيدهايي كه به آنها نداديد، كمي به عقب برگرديد، به حرف هايي كه رو دررو با مردم زده ايد اندكي فكر كنيد و با عملكرد فعلي تان مقايسه كنيد؛ چقدر فاصله گرفته ايد؟! همچنين فراموش نكنيد كه زمان به سرعت مي گذرد و شما مانده ايد و انبوهي از مطالبات به حق مردم.
اما هر كس كه بر صندلي رياست كوتاه مدت شهرداري اهواز تكيه مي زند نيز بايد اين مطلب را مدنظر داشته باشد كه مي تواند با تصميمات و اقدامات مثبت و خداپسندانه خود تا حدود زيادي بر زخم ها و دردهاي مردم اهواز مرهمي بگذارد و اتخاذ شيوه مردم سالارانه و رويكرد متفكرانه مي تواند زمينه ساز اين امر باشد.

 



فرماندار كرج: سيماي البرز به تصويب شوراي معاونان سازمان صدا و سيما رسيد

كرج- خبرنگار كيهان:
فرماندار كرج از امضاي تفاهمنامه تشكيل سيماي البرز و تصويب آن توسط شوراي معاونين سازمان صدا وسيما خبر داد.
عيسي فرهادي در نشست مطبوعاتي با اعلام اين مطلب افزود: سهم كرج از برنامه هاي شبكه تهران بسيار ناچيز و محل اعتراض هنرمندان كرجي است.
فرماندار كرج تصريح كرد: سيماي البرز با اعتباري بالغ بر 50ميليارد تومان در 15 هزار متر زيربنا راه اندازي مي شود كه 30ميليارد تومان آن صرف زيربناي عمراني و 20 ميليارد تومان بقيه صرف تجهيز خواهد شد.
وي با اشاره به لزوم ارتقاي ساختار تشكيلاتي غرب استان تهران و راه اندازي ادارات كل بيان كرد: ادارات كرجي بعضاً به ادارات كل ارتقا يافته اند و اين كار بايد با سرعت بيشتر در ساوجبلاغ و نظرآباد دنبال شود.
فرهادي درباره چگونگي تأمين رديف اعتبارات استان البرز گفت: بخشي از اين اعتبارات از سهم اعتبارات استاني كرج و شهرستان هاي ساوجبلاغ و نظرآباد است و بقيه نيز از طريق اعتبارات ملي تأمين خواهد شد.

 



پنجم مردادماه امسال جشنواره كشوري چاي ايراني در رشت برگزار مي شود

رشت - خبرنگار كيهان:
جشنواره كشوري چاي ايراني پنجم مرداد ماه امسال در محل موزه ميراث روستايي گيلان در رشت برگزار مي شود.
در جلسه بررسي چگونگي برگزاري جشنواره چاي ايراني كه به رياست استاندار گيلان در رشت برگزار شد وي هدف از برگزاري اين جشنواره را معرفي چاي ايراني به مردم كشور و جهان و تبليغات چاي گيلان عنوان كرد و افزود: احياي جايگاه چاي با كيفيت و مرغوب داخلي در سبد مصرف خانوارهاي ايراني و مصرف كنند گان ديگر كشورهاي جهان از ديگر اهداف جشنواره است.
به گفته قهرماني چابك در جشنواره مذكور نحوه طبخ و چگونگي دم آوردن چاي شمال كشور در قالب يك كارگاه آموزشي به مردم معرفي مي شود.
وي با اشاره به حضور گسترده دستگاهها و فعالان عرصه توليد و فرآوري چاي در كشور در جشنواره چاي ايراني بر تغيير ذائقه مردم از مصرف چاي خارجي به داخلي و خارج كردن چاي خارجي بي كيفيت از سبد مصرف خانواده هاي ايراني تاكيد كرد.

 



ايران در كيهان

ايمن سازي جاده
اهواز- خبرنگار كيهان: مديركل راه و ترابري استان خوزستان نقطه حادثه خيز پيچ كويتي ها را مهمترين نقطه حادثه خيز در محور بين استاني خوزستان- چهارمحال و بختياري دانست و گفت: با تكميل عمليات ايمن سازي در اين قطعه، شاهد كاهش تصادفات در محور ايذه- دهدز خواهيم بود. مهندس رحماني با اعلام اين خبر افزود: اين قطعه 500 متر طول دارد كه به علت شيب تند، عرض كم آن و همچنين كم بودن شعاع ديد، شاهد تصادفات فراوان در آن هستيم.
تعويض كنتورهاي برق
انديمشك- خبرنگار كيهان: رئيس اداره آب و فاضلاب شهرستان انديمشك گفت: بيش از 2 هزار كنتور فرسوده مشتركان آب منازل در شهرستان انديمشك طي سه ماه گذشته تعويض و مشكل بسياري از شهروندان در اين مورد رفع شد. حسين زيدي با اشاره به اينكه شهرستان انديمشك داراي بيش از 10 هزار كنتور فرسوده آب است كه بايد تعويض شود، افزود: يكي از مشكلات مهم مشتركان فرسودگي كنتورهاي نصب شده در منازل و يا ادارات است كه بعضاً ناخوانا بودن اعداد و ارقام، شكستگي ها و ساير اشكالات فني موجب تشديد مراجعه شهروندان به اين امور شده است.
رسيدگي به نامه ها
¤ به 6 هزار و 700 نامه مردمي رسيده مربوط به دور سوم سفرهاي رئيس جمهور به استان خوزستان در شهرستان انديمشك رسيدگي شد. مهندس محسن كرمي، فرماندار انديمشك با اعلام خبر فوق گفت: در دور سوم سفر رياست جمهوري به استان خوزستان و شهرستان انديمشك مجموع نامه هاي مردمي رسيده 27 هزار و 500فقره بوده كه از اين تعداد به 6هزار و 700 فقره نامه رسيدگي شده است. وي افزود: 900ميليون تومان اعتبار براي رسيدگي و اجراي درخواست اين نامه ها در اختيار فرمانداري قرار گرفته است.
ساخت تقاطع غيرهمسطح
مهديشهر- خبرنگار كيهان: كار ساخت تقاطع غيرهمسطح شهر جديد درجزين مهديشهر آغاز شد. علي ميرزايي مشاور اين طرح در مراسم احداث اين تقاطع گفت: هزينه احداث اين پل حدود 30ميليارد ريال برآورد شده است كه در مدت يك سال ساخته مي شود. درجزين با جمعيت 4500 نفر يكي از شهرهاي شهرستان مهديشهر است.
مبارزه با مواد مخدر
رشت- خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي گيلان گفت: ايران اسلامي تاكنون بيش از 3هزار و 700شهيد و 11 هزار مجروح در راه مبارزه با مواد مخدر داده است.سرتيپ اميري مقدم در مراسم يادواره 60 شهيد مبارزه با مواد مخدر استان گيلان در رشت افزود: از اين تعداد سهم گيلان 60شهيد بوده است.
برگزاري مسابقات قرآني
زرين شهر- خبرنگار كيهان: سي امين دوره مسابقات قرآن كريم ويژه كاركنان صنايع دفاع لنجان با معرفي نفرات برتر به پايان رسيد. در پايان اين دوره از رقابت ها در رشته اذان محسن شريفي، تقي زمانيان و ميثم جونبخش هر سه از اصفهان اول تا سوم شدند. در رشته تحقيق شعبان سليميان، روح اله دهقاني و علي محمد رحيمي از اصفهان به ترتيب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در رشته ترتيل اين دوره از مسابقات نيز مجيد ادهميان، كيانوش راهي و محمدعلي ميرخلف زاده هر سه از اصفهان به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را بدست آوردند.
بازديد از تفرجگاه ساحلي
دزفول- خبرنگار كيهان: معاون خدمات شهري شهردار دزفول گفت: روزانه 12هزار نفر از تفريحگاه ساحلي علي كله دزفول ديدن و از امكانات تفريحي و فضاي مفرح آن استفاده مي كنند. محمدرضا دبيرزاده افزود: اين تفريحگاه ساحلي با داشتن امكانات بسيار خوبي از جمله وسايل تفريحي، سرگرمي، فضاي سبز سواحل زيبا و محلهاي تعيين شده براي شنا ميزبان بازديدكننده زيادي از شهرهاي مختلف استان و استان هاي همجوار است.
افتتاح سد خاكي
اوز- خبرنگار كيهان: سدخاكي روستاي بلفان بخش جويم لارستان در استان فارس افتتاح شد. محسن حجتي مدير روابط عمومي فرمانداري لارستان هزينه مصرف شده براي ساخت اين سد را 4ميليارد ريال ذكر كرد و گفت: بودجه آن از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان لارستان تامين و پرداخت شده است.
ساماندهي پسماندها
شيراز- خبرنگار كيهان: در حال حاضر به طور متوسط روزانه 10تن پسماند عفوني داريم كه بايد در مراكز توليد توسط دستگاه اتوكلاو بي خطر و تحويل اين سازمان شوند كه علي رغم پيگيري هاي انجام شده از 217 مركز بيمارستاني و درمانگاه دولتي و خصوصي تنها 6مركز دولتي و خصوصي اقدام به نصب اين دستگاه نموده اند.مهندس رمضان اميني مديرعامل سازمان مديريت پسماند شيراز با اعلام اين مطلب گفت: در كل دنيا وقتي كالايي توليد مي شود توليدكننده در مقابل بازيافت آن مسئوليت دارد ماده 12 آئين نامه اجرايي قانون مديريت پسماند نيز اين امر ثبت شده است كه متاسفانه تاكنون اجرا نشده است.
افتتاح 2 مجتمع سنگبر
بادرود- خبرنگار كيهان: 2 واحد صنعتي شامل 2 كارخانه سنگبري كه يكي با توليد سالانه 300 هزار مترمربع سنگ و دومي با ظرفيت توليد سالانه 150 هزار مترمربع سنگ در شهرستان بادرود افتتاح شد. همچنين كار ساخت مجتمع فرآوري ضايعات سنگ با اعتباري بالغ بر 76 ميليارد ريال در بادرود آغاز شد.
كاهش مصرف نفت
اراك- خبرنگار كيهان: اصلان روستايي رئيس شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ناحيه ساوه از كاهش مصرف انواع فرآورده هاي نفتي در سه ماهه نخست سال جاري خبر داد.
وي افزود: در طول سه ماه نخست سال جاري و در مقايسه با مدت مشابه سال قبل مصرف بنزين 5/5 درصد، نفت سفيد 26 درصد، نفت و گاز 46 درصد و نفت كوره 31 درصد كاهش يافته است.
پايان بي سوادي
فيروزآباد- خبرنگار كيهان: مدير نهضت سوادآموزي فيروزآباد از جشن پايان بي سوادي در نيمه شعبان در اين شهرستان خبر داد.
جواد منصوري گفت؛ درصد باسوادي در بين جمعيت گروه سني 10 تا 49 سال فيروزآباد به 5/98 درصد رسيده است.
احداث كانال آب
سمنان- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان از احداث بيش از 1200 كيلومتر كانال انتقال آب طي سال هاي 87 و 88 در بخش كشاورزي استان خبر داد.
علي اصغر ميرزايي اين عمليات را يك طرح بزرگ در بخش كشاورزي استان ذكر كرد و گفت: در 2 سال گذشته معادل تمامي سال هاي بعد از انقلاب در بخش آب عمليات انجام شده است.

 



مديرمنابع طبيعي استان: طرح صيانت از جنگل هاي ايلام موفق بود

ايلام- خبرنگاركيهان:
مديركل منابع طبيعي استان ايلام گفت: اجراي طرح صيانت از جنگل هاي زاگرس درايلام موفقيت آميز بوده است.
عبدالرضا بازدار با بيان اين مطلب افزود: اين طرح درقالب كاشت بذر درسطح 300 هكتار، توسعه و كاشت گياهان دارويي از 300گونه به 400 گونه، پيشگيري و كنترل بيماري هاي جنگلي، تغيير الگوي مصرف سوخت و توانمندسازي جوامع محلي مناطق عشايري حاشيه جنگل در استان ايلام اجرايي شده است.
وي گفت: اين طرح اكنون درسطح 700 هكتار در شهرستانهاي مختلف استان از جمله ايلام، ملكشاهي و مهران اجرا شده است.
اين مسئول با اشاره به وجود 640 هزار هكتار جنگل در استان ايلام اضافه كرد: طرح صيانت از جنگل هاي زاگرس همزمان با استان ايلام در 11 استان زاگرس نشين كشور از سال 82 آغاز شده است.
بازدار تصريح كرد: 250 هكتار از اراضي استان براي كشت گياهان دارويي و صنعتي و با هدف حذف زراعت هاي جنگلي اختصاص يافته است.
مديركل منابع طبيعي استان ايلام گفت: اجراي طرح كشت نهال غيرمثمر در حاشيه جاده هاي ارتباطي استان ايلام نيز در دستور كار قرار دارد و با توجه به شرايط آب و هوايي و اقليمي استان ايلام امسال براي اجراي اين مهم برنامه ريزي شده است.
وي افزود: قرار است اداره كل منابع طبيعي استان ايلام اين طرح را درسطح 370كيلومتر از محورهاي ارتباطي استان ايلام اجرايي كند.
بازدار اضافه كرد: امسال 53 كيلومتر از حاشيه جاده هاي استان ايلام با انواع گياهان اوكاليپتوس، كنار، كپور، كاج، سرو و اقاقيا كاشت مي شود.
مديركل منابع طبيعي استان ايلام گفت: افزون بر اين، براي نخستين بار گونه غيرمثمر زيتون تلخ در حاشيه جاده هاي استان كاشت مي شود.

 



استقبال مردم از روند احياي بافت فرسوده چهارمحال و بختياري

شهركرد - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري گفت: روند احيا و نوسازي بافتهاي فرسوده در سطح استان با مشاركت خوب مردم و بخش خصوصي مواجه شده است.
وي مساحت كل بافت هاي فرسوده استان را1050 هكتار اعلام كرد و افزود: از ابتداي اجراي طرح نوسازي و بهسازي بافت هاي فرسوده 27 شهر استان، تاكنون طرح تعيين محدوده 16 شهر در كميسيون ماده 5، كارگروه معماري و شهرسازي و شوراي برنامه ريزي استان به تصويب رسيده است.
ابراهيمي در خصوص اعطاي تسهيلات به متقاضيان در بافتهاي فرسوده گفت: مردم شهرهائي كه بافت فرسوده مصوب دارند مي توانند جهت نوسازي و احياي بافت فرسوده در شهر خود از تسهيلات و حمايت هاي دولت طبق ضوابط استفاده نمايند.
وي افزود: دولت براي تسريع در ساخت و ساز وبهسازي بافت فرسوده براي صدور پروانه ساخت 50 درصد تخفيف در نظرگرفته است.
ابراهيمي پرداخت تسهيلات 200 تا 250 ميليون ريالي بدون نياز به سپرده گذاري با سود 12 درصد براي هر واحد مسكوني را، از ديگر تسهيلات ساخت و ساز از محل رديف اعتباري مسكن مهر، دربافت فرسوده اعلام كرد.

 



در نشست مسئولان آذربايجان شرقي مطرح شد انتقاد از وضعيت نامطلوب آزادراه تهران- زنجان

تبريز- خبرنگار كيهان:
مديران اجرايي آذربايجان شرقي از وضعيت نامطلوب آزادراه تهران- زنجان به شدت انتقاد كردند و خواستار حل مشكلات آن شدند.
در نشست «بررسي مشكلات آزادراه تبريز- زنجان»، رئيس پليس راه آذربايجان شرقي گفت: تاكنون به دليل رعايت نكردن استانداردها در اين مسير، ضايعات انساني و مالي زيادي وارد شده است.
اصغر ياقوتي افزود: فقدان روشنايي لازم در آزادراه، يكي از مشكلات جدي و خطرناكي است كه بايد در حل و رفع آن جديت نشان داده شود.
معاون عمراني استانداري آذربايجان شرقي نيز با تاكيد بر اين كه با مديران متخلف و كم كار، برخورد قاطع صورت مي گيرد و كاغذبازي هاي اداري، موجب معطلي طرح ها شده است، گفت: هم اكنون اغلب طرحهاي رفاهي بين راهي بزرگراه فوق، در مرحله گودبرداري و مقدماتي است كه در صورت تداوم اين روند، پروژه ها به سرمايه گذاراني با قدرت مالي مناسب، واگذار خواهد شد.
محمداشرف نيا افزود: در صورتي كه تا 15 تيرماه نسبت به رفع مشكلات و از جمله قرارگيري دو جايگاه سيار پمپ بنزين اقدامي صورت نگيرد، عوارضي آزادراه تبريز- زنجان، حذف خواهد شد.

 



رئيس دانشگاه اصفهان: ميليون ها سال پيش اصفهان دريا بود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
پژوهشگران زمين شناسي دانشگاه اصفهان موفق به كشف فسيل ميگوهايي كمياب در 102 كيلومتري شمال شهر اصفهان شدند.
رئيس دانشگاه اصفهان با اعلام اين خبر گفت: مراحل كدگذاري اين فسيل ها به نام هوت هاتانكا ايرانيكا آغاز شده و قرار است در گنجينه تاريخ طبيعي گروه زمين شناسي دانشگاه اصفهان نگهداري شود.
«محمد حسين رامشت» با بيان اينكه كشف اين فسيل دومين حد نصاب جهاني در نوع خود است و پيش از اين يك نوع ديگر از اين فسيل ميگو در مكزيك كشف شده بود، افزود: اين فسيل ها، خالدار و در مقايسه با فسيل ميگوهاي آمريكاي جنوبي كوچكتر است.
وي گفت: اين فسيل ها صد ميليون سال قدمت دارند و متعلق به زمان آلبين كرتاسه هستند.
به گفته رامشت، كشف اين فسيل ها در اصفهان بيانگر آن است كه اين شهر ميليون ها سال پيش دريايي كم عمق بوده است.

 



تجليل از مربيان دانش پژوهان و نخبگان علمي و اخلاقي گيلان

رشت- خبرنگاركيهان:
در مراسمي با حضور استاندار گيلان از جمعي از مربيان نمونه و دانش پژوهان نخبه علمي واخلاقي استان تقدير و تجليل شد.
استاندار گيلان در مراسم برگزاري چهارمين دوره طرح نخبه پروري دانش آموزان ممتاز استان گيلان مؤسسه ياران سبز موعود(عج) كه در تالار الغدير كانون بسيج رشت برگزار شده بود در سخناني بر شناسايي و ساماندهي استعدادهاي خلاق و ايده پرداز، مبتكر و انديشمند تاكيد و افزود: در اين راستا مسئولان امر نيز بايد درجهت اجراي اين پروژه اهتمام بيشتري داشته باشند.
وي ايجاد انگيزه، تقويت روحيه تلاش و فراهم كردن زمينه هاي لازم براي رشد و پيشرفت دانش آموزان را از ضروريات نخبه پروري در جامعه دانست و گفت: توجه به قشر جوان از جمله مهمترين اهداف مسئولان نظام است.

 



وزير مسكن در روشنايي آمد و در خاموشي رفت

عصر بود و بوي تند شرجي تيرماه سخت آزاردهنده بود. نفس بريده مي شد و بندر لنگه در چنين حال و هوايي غنوده بود. آسمان جولانگاه خورشيد درخشان و مواجي بود كه چشم ها را نوازش مي كرد. مردم در آرامش پي كاري رفته بودند تا كسادي بازار و ركود و سكون و رنج خستگي كار را در هواي داغ روز از تن بيرون كنند. بيرون كه نه بلكه نوعي تلقين به راحتي، كه غرش صداي چند ماشين، حرير سكوت عصرانه بندر را لرزاند، پلك هايي پريده و چشماني نيم خواب و روياهاي پرسشگر در سينه آسمان شهر دويد...؟! ماشين هاي ضدگلوله دايره وار فلكه بادگير بندرلنگه (شهدا) را دور زد و سرانجام در محوطه بيمارستان شهدا از حركت باز ايستاد. صداي موتور ماشين ها از گوش شهر افتاد. در برخي از خانه ها هم نبسته شد. لحظاتي بعد تني چند در پاي ماشين حاضر شدند. در همين لحظه ماشين گشوده شد و وزير مسكن و شهرسازي از آن پياده شد. چند نفر همراه وزير و همسفرانش وارد بيمارستان شدند. مختصر بازديدي و... هنوز موتور ماشين در داغي مسير راه شهرستان بستك- بندرلنگه گداخته بود كه از محوطه آسفالت كنده شد و باز فضاي شرجي بندر را شكافت و دگربار سكوت شكسته شد و اين بار وزير و همراهان را به سمت بندرعباس بازمي گرداند. مردم بندر لنگه همان شب خبر ورود و خروج عصرانه و شبانه آمدن وزير مسكن را به شهرشان شنيدند. آري وزير مسكن در روشنايي عصر آمد و در خاموشي شبانه هم رفت بي آنكه اهالي شهر وجود ايشان را در مسجد جامع يا هر جاي عمومي ديگري حس كنند. حتي خبرنگاران هم او را مشاهده نكردند! فقط خبرنگار صداوسيما و عده اي از روستاهاي چاه سلم و... از حضور وزير اطلاع داشتند. اما خبرنگاران نه... به هرحال مردم بندرلنگه كه حرف ها و درد دلهايشان را سالهاست در انبارهاي قديمي تلمبار كرده اند، اين حق را به عنوان يك شهروند ايراني دارند كه وزير مسكن كشورشان دقايقي را به پاسخگويي سؤالات و شنيدن درد دل هاي آنان اختصاص دهد.
سؤالاتي از اين قبيل كه چرا نقشه جامع شهرشان در شهرداري خاك مي خورد؟ چرا هنوز بيمارستان شهدا تحويل وزارت بهداشت نشده و... اما فاصله بين مردم با وزير مسكن كشور از زمين، دريا و آسمان تا بندرعباس و تهران بود.
عبدالحسين اسدپور
خبرنگار كيهان در بندرلنگه

 



فرماندار جديد شاهرود معرفي شد

شاهرود - خبرنگار كيهان:
طي حكمي از سوي وزير كشور فرماندار جديد شاهرود منصوب و معرفي شد.
در مراسمي كه با حضور استاندار سمنان، مسئولان استان و شهرستان شاهرود در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهر برگزار شد مهدي بندرآبادي به عنوان فرماندار جديد شاهرود منصوب و معرفي شد.
استاندار سمنان طي سخناني در اين مراسم گفت: اقتدار، ساده زيستي و خدمتگزاري از جمله ويژ گيهاي فرمانداران و مسئولان ادارات در دولت احمدي نژاد است. عباس رهي گفت: داشتن انگيزه و عشق به مردم از خصوصيات نماينده دولت است و نماينده دولت نبايد گروهي و جناحي عمل كند.

 



شوراي اداري شهرستان زنجان و 45 مصوبه

زنجان-خبرنگار كيهان:
پنجمين جلسه شوراي اداري مشترك استان و شهرستان زنجان به رياست دكتر محمد رئوفي نژاد استاندار زنجان در فرمانداري زنجان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي استانداري زنجان، اين جلسه 45 مصوبه در پي داشت كه تسريع عمليات گازرساني به شهر ارمغانخانه و روستاهاي بخش قره پشتلو، اقدام در جهت احداث پاركينگ طبقاتي در مركز شهر توسط شهرداري و مشاركت بخش خصوصي، اختصاص زمين با كاربري ايجاد تاسيسات و تجهيزات امدادي جهت احداث پايگاه امداد در مسير داود قلي-دلجويي شهر زنجان توسط سازمان مسكن و شهرسازي، ساماندهي و اصلاح ورودي كوي وحدت از كمربندي جنوبي در سال 89 و انجام مطالعه طرح جامع ترافيك شهر زنجان توسط شهرداري از جمله اين مصوبات بود.
همچنين مقرر شد اداره كل بازرگاني استان در عرض 15 روز پس از ابلاغ اين مصوبه، نسبت به پيگيري و تعيين تكليف پاركينگ خودرو نمايشگاه بين المللي كاسپين اقدام نموده و شركت آب و فاضلاب شهري استان نيز در اجراي شبكه فاضلاب شهر زنجان تسريع نمايد.
گفتني است اختصاص مبلع 1000ميليون ريال جهت اتمام كانال سيل بر و تكميل پل ورودي روستاي قره بوطه و مبلغ 1000 ميليون ريال جهت احداث كانال و جمع آوري و دفع آبهاي سطحي روستاي قزلجه عليا از محل اعتبارات مديريت بحران استان، مبلغ 5000 ميليون ريال از محل اعتبارات مديريت بحران استان جهت احداث مجتمع امدادي در نيك پي توسط اداره كل راه و ترابري از ديگر مصوبات بود.
همچنين مقرر شد مبلغ 20 هزار ميليون ريال از محل اعتبارات مديريت بحران استان به منظور اجراي عمليات ساماندهي زنجانرود واقع در محدوده سه پل تاريخي در اختيار آب منطقه اي استان قرار گيرد و مبلغ
460 ميليون ريال به منظور احداث سيل بند حاشيه مسير گلشهر كاظميه آب منطقه اختصاص يابد.
همچنين مبلغ 1000 ميليون ريال جهت احداث كانال پايين كوه و 5000 ميليون ريال جهت پوشش كانال گاوازنگ و ساماندهي حاشيه آن نيز در اختيار شهرداري زنجان قرار خواهد گرفت.

 



مديرجهاد كشاورزي شهرستان: مطالبات گندمكاران بردسكن هنوز پرداخت نشده است

بردسكن- خبرنگار كيهان:
با گذشت يك ماه از خريد گندم كشاورزان بردسكني توسط دولت، هنوز حتي يك ريال بابت گندم خريداري شده به كشاورزان پرداخت نشده است.
مديرجهاد كشاورزي بردسكن با اعلام مطلب فوق گفت: اين مشكل تنها مختص اين شهرستان نيست و از طريق كشور اين مهم درحال پيگيري است.
مهندس حاجي نژاد افزود: نزديك به 10 هزار تن گندم مازاد بر مصرف كشاورزان اين شهرستان توسط اداره غله خريداري شده است و به خاطر كمبود نقدينگي نتوانسته است وجه گندم كشاورزان را پرداخت كند.
وي اظهار داشت: سال گذشته وجه گندم كشاورزان ظرف 24 الي 48 ساعت به كشاورزان پرداخت مي شد ولي امسال تاكنون وجه گندم خريداري شده به كشاورزان پرداخت نشده است كه اميد است هرچه سريعتر اين مشكل مرتفع شود.
بردسكن در خراسان رضوي قرار دارد.

 



نيروگاه حرارتي شازند همچنان آلوده كننده هواي اراك است

اراك- خبرنگار كيهان:
مديران نيروگاه سيكل تركيبي شازند بايد در قبال آلودگي هواي اراك پاسخگو باشند.
عباس رجايي، نماينده مردم اراك، كميجان و خنداب در مجلس در نشست هم انديشي فعالان محيط زيست استان مركزي در اراك گفت: با پيگيري انجام شده سوخت گاز 30 درصدي نيروگاه به 60 درصد رسيده اما وزارت نفت طي نامه اي رسمي اعلام كرد كه منابع گاز كشور اجازه تامين صددرصدي سوخت گاز را نمي دهد و مشكل آلودگي بايد از مجاري ديگر حل شود.
وي گفت: علي رغم اعلام شركت توانير مبني بر اقداماتي براي فيلترگذاري و مهار آلايندگي دودكش هاي اين نيروگاه، تاكنون هيچ اقدام موثري نشده و اگر فرصت دوماهه در اين باره پايان پذيرد از طريق قضايي و طبق قانون با اين واحد رفتار خواهد شد.
رجايي در خصوص سؤال از وزير نيرو درباره آلايندگي نيروگاه حرارتي شازند افزود: سؤال اينجانب از وزير نيرو همچنان مفتوح است. و اگر ظرف مهلت دو ماهه داده شده به شركت توانير و وزارت نيرو و نفت نسبت به برطرف كردن مشكلات زيست محيطي اين واحد اقدام نشود برخورد قانوني مي شود.
وي در پايان گفت: جمعيت 600 هزار نفري شهر اراك حق بهره مندي از هواي پاك را دارد و هيچ غفلتي در اين زمينه پذيرفتني نيست.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14