(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 تير 1389- شماره 19692

كوتاه اقتصادي
اعلام آمادگي روسيه براي فروش بنزين به ايران
 افزايش 15 درصدي ماليات نسبت به سال 87 قطعي است
ابلاغيه وزير بازرگاني براي مقابله با گراني بخش حمل و نقل
استاندار تهران خبر داد آغاز دريافت شماره حساب طرح هدفمندي در تهران از مرداد ماه
تا پايان امسال سوخت جت در كشور تامين مي شود
تازه ترين اظهارنظر رئيس مركز آمار فرم اطلاعات اقتصادي ملاك پرداخت يارانه نقدي نيست
يك مقام بانكي اروپايي: اروپا وارد مرحله تازه بحران بدهي و كسري بودجه شد
محمد رويانيان:سهميه بندي بنزين هنوز نهايي نشده است



كوتاه اقتصادي

¤ معاون وزير نفت از امضاي يك الحاقيه جديد براي قرارداد گازي ايران و پاكستان خبر داد و گفت: در صورت توافق مقامات تهران- پاكستان سقف صدور گاز در اين قرارداد نزديك به 10 ميليون مترمكعب در روز افزايش مي يابد.
¤ اولين همايش فرهنگ سازي تجارت الكترونيك با هدف معرفي فرصت هاي نوين شغلي امروز برگزار مي شود.حسن گيلاني، دبير اين همايش گفت: معرفي فرصت هاي نوين شغلي براي جوانان و راههاي كسب و كار و تجارت الكترونيكي مهم ترين هدف اين همايش است تا جوانان با استفاده از خلاقيت هاي خود در جهت توسعه اشتغال و كارآفريني گامي سازنده بردارند.
¤ مبادلات تجاري ايران و ايتاليا در چهارماه نخست 2010 بالغ بر 696/1ميليارد يورو اعلام شده است كه اين رقم بالاترين حجم مبادلات ايران با يك كشور اروپايي طي اين مدت بوده است.
¤ ثبت نام الكترونيكي جهت حضور و رقابت اتحاديه ها و تعاوني ها در پنجمين جشنواره تعاوني برتر آغاز شد. شركت هاي تعاوني تا 28 تير فرصت دارند تا در اين جشنواره شركت كنند.
¤ معاون وزير اقتصاد و سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي گفت: ممكن است آغاز مهرماه زمان تقويمي مناسبي براي اجراي طرح هدفمندي يارانه ها نباشد، اما تصميم دولت اين است كه قانون را در نيمه دوم سال اجرا كند.
¤ بانك پاسارگاد، در پنجمين جشنواره كارآفرينان برتر كه توسط وزارت كار و امور اجتماعي برگزار شد، موفق شد به عنوان بانك برگزيده، شناخته شود.خسرو رفيعي مشاور مديرعامل و مدير روابط عمومي بانك، ضمن اعلام اين خبر گفت: بانك پاسارگاد با توجه به كارنامه درخشان خود در كارآفريني و اشتغال، توانست از بين بيش از 800 شركت كه در اين جشنواره حضور داشتند، به عنوان بانك برگزيده معرفي شود.
¤ برابر اعلام مسئولان سازمان خصوصي سازي مبني بر عدم امكان برخي رقبا براي خريد بلوك 18 درصدي سايپا از محل مطالبات، دولت به شركت هاي بنياد شهيد و وزارت رفاه اجازه داد تا براي خريد اين بلوك رقابت كنند.
¤ با اجراي عمليات كابل برگردان ارتباط تلفني مشتركين با پيش شماره هاي 2250 الي 2253، 2230 الي 2233، 2630، 2631، 5530 الي 5535، 5504 الي 5509 از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
¤ بيمارستان اقبال با اعمال تغييرات اساسي در ارائه خدمات به بيماران و تجهيز و زيباسازي و بهسازي فضاهاي موجود و جذب نيروهاي متخصص و كارآمد در بخش درمان و اعمال مديريت كيفيت بر اساس استانداردهاي موجود در بخشهاي مختلف بيمارستان با همكاري بي دريغ پرسنل از سوي وزارت بهداشت و درمان موفق به كسب نشان درجه يك شد.
¤ مديرعامل بنياد توسعه كارآفريني و تعاون استان تهران از پالايش 52 هزار كارجوي ثبت نام شده اين استان در سايت وزارت تعاون خبر داد و گفت: 80 درصد متقاضيان به دنبال كار دولتي هستند.
¤ وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: با توجه به اهميت شركت ارتباطات زيرساخت از نگاه حاكميتي اين حوزه شاهرگ اصلي ارتباطي كشور است.«رضا تقي پور» در نشستي با حضور «لطف اله فروزنده» معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در اين شركت افزود: بخش حاكميتي ارتباطات كشور از لحاظ زيرساختي، راهبردي و امنيتي در مجموعه اين شركت است.

 



توافق جديد تهران و مسكو براي توسعه صنايع نفت و گاز
 اعلام آمادگي روسيه براي فروش بنزين به ايران

همكاري هاي ايران و روسيه با امضاي توافق نامه جديدي در بخش هاي اكتشاف، استخراج، توليد و پالايش صنايع نفت و گاز و پتروشيمي با امضاي توافق نامه جديدي توسعه مي يابد.
سيد مسعود ميركاظمي و سرگئي اشماتكو وزيران نفت و انرژي ايران و روسيه ديروز اين توافق نامه را تحت عنوان «نقشه راه همكاري هاي ايران و روسيه در حوزه انرژي» در مسكو امضا كردند.
به دنبال اين توافق جديد مقامات تهران- مسكو قرار است همكاريهاي وزارت نفت ايران و فدراسيون انرژي روسيه در 9 بندر در بخش بالادستي و پايين دستي صنايع نفت، گاز و پتروشيمي توسعه يابد.
براين اساس، همكاري و سرمايه گذاريهاي مشترك 2 كشور در زمينه تبادل دانش فني، انتقال فن آوري و تبادل تجربه در بخشهاي نفت، گاز و پتروشيمي به ويژه در حوزه هاي استخراج و پالايش نفت و گاز، اكتشافات دريايي و پژوهش در چاههاي نفت و گاز با توجه به سوابق دو كشور توسعه يابد.
از سوي ديگر پيگيري براي تأسيس بانك مشترك ايران- روسيه، توسعه همكاريها در حوزه هاي برق، انرژي هسته اي، انرژي هاي نو و تجديدپذير، همكاري در زمينه ترانزيت، سوآپ نفت و گاز و افزايش توليد نفت خام از ديگر توافقهاي جديد در اين نقشه راه است.
اين توافق جديد به دنبال تشكيل كارگروه مشترك ايران و روسيه حاصل شده است كه پيش بيني مي شود امكان همكاريهاي بلند مدت را بين صنايع نفت و گاز ايران و روسيه به عنوان 2 قطب بزرگ دارنده ذخاير هيدروكربوري ايجاد كند.
در همين حال 2 كشور تاكنون 5 كميته كاري در حوزه انرژي تشكيل داده اند و با توجه به وجود در مجموع 18 درصد از ذخاير جهاني نفت خام و 40 درصد از ذخاير گاز طبيعي جهان در ايران و روسيه چشم انداز روشني از ادامه همكاريهاي اين دو كشور ترسيم مي شود.
از سوي ديگر تشكيل بورس مشترك نفت ايران و روسيه از ديگر محورهاي سفر ميركاظمي به مسكو بوده كه براساس اعلام كارشناسان 2 كشور با در اختيار داشتن 15 ميليون بشكه در روز توليد نفت از پشتوانه قوي براي ايجاد بورس برخوردارند و هيچ بورسي در هيچ كجاي دنيا از چنين پشتوانه قوي برخوردار نيست.
به گزارش مهر، تأسيس شركت مشترك براي فعاليت در ايران، روسيه و كشور ثالث، همكاري گاز پروم در توسعه فازهاي پارس جنوبي و توسعه ميادين نفت و گازي، مشاركت گازپروم در ساخت خط لوله صلح، همكاري سه جانبه، ايران، روسيه و قطر در زمينه گاز طبيعي، توليد و بازار LNG، سوآپ گاز، ساخت پالايشگاه نفت در حاشيه درياي خزر، همكاري سه جانبه ايران، روسيه و تركمنستان در توسعه ميادين گازي تركمنستان و مشاركت در انتقال گاز اين كشور و ساير كشورهاي آسياي ميانه به بازارهاي بين المللي، همكاري ايران و روسيه در پروژه هاي ساخت خط لوله نفت نكا- جاسك و خط لوله گاز سرخس-جاسك از مهمترين محورهاي كارگروه مشترك نفت و گاز ايران و روسيه در سالهاي اخير بوده است.
تحريم ها مانع
همكاري نيست
سرگئي اشماتكو پس از امضاي «نقشه راه» گفت: تحريم ها مانع همكاري هاي مشترك ميان ايران و روسيه نمي شود.
وي همچنين امكان عرضه فرآورده هاي نفتي مثل بنزين به ايران توسط شركت هاي روسي را مطرح كرد. به عقيده تحليلگران اين سخن نشان مي دهد مسكو قانون تحريم هاي يك جانبه آمريكا عليه ايران را مورد اعتنا قرار نداده است.
اشماتكو افزود: ما بحثي در مورد مبادله سوخت انجام نداده ايم اما اگر منفعت تجاري و شرايط جذابي وجود داشته باشد بدون شك شركت هاي روسي آماده خواهند بود اقدام به صادرات بنزين به ايران كنند.
براساس اين گزارش: نشست بعدي دو وزير براي نهايي كردن اين توافقات در سه ماهه چهارم 2010 برگزار خواهد شد.
براساس اين گزارش: همچنين پروتكلي توسط شركت ملي نفت ايران و شركت مهندسي گاز روسيه موسوم به كريوگنماش در زمينه گاز طبيعي مايع به امضا رسيد.
همچنين شركت روسي آر ئي پي قراردادي را با شركت ملي نفت ايران در زمينه مدرنيزه كردن صنعت نفت ايران امضا كرد.
اين گزارش حاكي است: عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: گسترش ارتباطات و تجارت با روسيه و انعقاد قراردادهاي جديد با اين كشور به معناي شكست تحريم ها و قطعنامه هاي صادر شده عليه ايران است.عسگر جلاليان گفت: برخي كشورها در اقدامي غير ديپلماتيك، قطعنامه هايي را عليه ملت ايران تنظيم و صادر مي كنند كه يكي از مفاد اين قطعنامه ها تحريم مبادلات انرژي با ايران است.
وي تصريح كرد: در همين حال مشاهده مي كنيم كه معاملات ايران با ديگر كشورها به ويژه كشورهايي كه خود صادر كننده اين گونه تحريم ها بوده و به آن رأي مثبت داده اند، افزايش مي يابد كه اين خود نشانگر بي اثر بودن تحريم هاست.
اين نماينده مجلس با اشاره به سفر وزير نفت به مسكو افزود: امضاي تفاهمنامه همكاري نشان مي دهد كه خود اين كشورها به قطعنامه هاي صادر شده عليه ملت ايران پايبند نيستند.
جلاليان در پايان تأكيد كرد: البته بايد در اين گونه معاملات توجه داشت تا منافع ايران حفظ شود و قراردادها به گونه اي منعقد شود كه حقوق ملت ايران ضايع نشود.
كنفرانس خبري
وزيرنفت ايران
مسعود ميركاظمي وزيرنفت ايران پيش از ظهر ديروز در كنفرانس خبري مشترك با وزير انرژي روسيه در مسكو با اشاره به توانمنديهاي ايران در عرصه هاي اقتصادي و صنعتي و خودكفايي در بسياري زمينه ها اعلام كرد: تحريم ها هيچ تأثيري بر روند توسعه اقتصادي و پيشرفت ايران ندارند.
به گزارش ايرنا از مسكو، وزير نفت ايران در اين كنفرانس خبري افزود: تحريم هاي آمريكا عليه ايران، اقداماتي بر ضد كشورها و شركت هاي خارجي است تا آنها را از سرمايه گذاري و مشاركت در طرح هاي ايران محروم كند.
ميركاظمي گفت: كشورهاي مستقل بدون توجه به نگاه و مواضع آمريكا، بدنبال توسعه و گسترش همكاريهاي متقابل با ايران هستند.
وزير نفت ايران خاطرنشان كرد: ايران در طول 31 سال از پيروزي انقلاب اسلامي خود، امروزه در تمامي زمينه ها نه تنها در بخش صنايع نفت و گاز، بلكه در بخش هاي هسته اي، پزشكي و هوا فضا صاحب فناوريهاي زيادي شده است.
وي گفت: ايران هم اينك در بخش انرژي از صادر كنندگان خدمات فني و مهندسي در سطح بين المللي بحساب مي آيد.
ميركاظمي خاطرنشان كرد: ما در مقابل استقلال و منافع كشورمان، به موضع گيري هاي آمريكا توجهي نمي كنيم و آنچه را كه لازم باشد، اجرا خواهيم كرد.
وزير نفت ايران در ادامه اين كنفرانس خبري با اشاره به توسعه همكاريهاي مشترك ميان ايران و روسيه افزود: دو كشور بدليل برخورداري از ذخاير عظيم هيدروكربني و سرمايه هاي هنگفت طبيعي، دو قدرت انرژي منطقه اي و بين المللي هستند.
وي افزود: تهران و مسكو علاقمندند تا همكاريهاي مشترك در بخش هاي سرمايه گذاري انرژي و ساير موضوعات مورد علاقه در سطح منطقه و مجامع بين المللي را توسعه دهند.
«سرگئي اشماتكو» وزير انرژي روسيه و رئيس كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي ايران و روسيه هم در اين كنفرانس خبري اعلام كرد: تحريم ها هيچ تأثير و محدوديتي براي توسعه همكاري هاي دو كشور ندارد.
وي همچنين خاطرنشان كرد: دو كشور مصمم به توسعه و گسترش همكاري ها در بخش هاي مختلف بويژه نفت، گاز و انرژي اتمي هستند.

 



رئيس شوراي اصناف كشور درگفت وگو با كيهان:
افزايش 15 درصدي ماليات نسبت به سال 87 قطعي است

دريافت 15 درصد ماليات اصناف نسبت به ماليات سال 87 قطعي است.
قاسم نوده فراهاني رئيس شوراي اصناف كشور در گفت وگو با خبرنگار ما در پاسخ به اين سؤال كه برخي صنوف اعلام كرده اند، قطعيت دريافت 15 درصدي ماليات نسبت به ماليات سا ل87 به ما اعلام نشده است گفت: در جلسه اي كه با حضور وزير بازرگاني، رئيس سازمان امور مالياتي، رؤساي انجمن هاي اسلامي اصناف و بازار، رؤساي مجامع امور صنفي تهران و قم و برخي رؤساي كميسيونهاي بيمه و ماليات مجامع صنفي برگزار شد، طبيعي است كه مجامع اين موضوع را به اعضاي صنف خود منعكس كنند و تا آنجا كه بنده اطلاع دارم اكثر صنوف قطعيت دريافت ماليات 15 درصدي را مطلع هستند. وي در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار ما مبني بر اينكه در برخي صنوف شايعه شده كه ميزان 15 درصد دريافت ماليات قطعي نبوده و علي الحساب است گفت: در تفاهم نامه اي كه به امضاي اعضاي حاضر جلسه رسيد مقرر شد، به ماليات قطعي سال 87، 15 درصد اضافه شود كه اين رقم قطعي است و همچنين مقرر شد، 40 درصد آن در زمان تسليم اظهارنامه از سوي موديان پرداخت و الباقي آن طبق سنوات گذشته به صورت اقساط و در 3 قسط پرداخت شود. نوده فراهاني يادآور شد: در اين جلسه همچنين مقرر شد، مسئولان سازمان امور مالياتي در سراسر كشور موظف شده اند زماني كه مؤدي 40 درصد ماليات خود را پرداخت نمود و تقسيط آن مشخص گرديد، برگ قطعي مفاصا حساب به مودي تحويل دهند.

 



ابلاغيه وزير بازرگاني براي مقابله با گراني بخش حمل و نقل

وزير بازرگاني در آستانه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها در كشور با صدور ابلاغيه اي چهاربندي، خواستار نظارت هر چه بيشتر بر وضعيت حمل و نقل كالاها و مسافران و مقابله با افزايش احتمالي قيمتها در اين بخش شد.
وزير بازرگاني با صدور اين ابلاغيه به سازمانهاي بازرگاني استانها، خواستار نظارت هر چه بيشتر بر وضعيت حمل و نقل در آستانه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها و افزايش قيمت سوخت شد.
در اين ابلاغيه بر توجه جدي به موضوع حمل و نقل در همه بخشها شامل: حمل و نقل درون شهري و برون شهري، ريلي، جاده اي و هوايي به دليل تأثيرپذيري مستقيم از آزادسازي قيمت حاملهاي انرژي و اثرگذاري در ساير بخشهاي اقتصادي، همكاري و هماهنگي با شهرداريها و شوراهاي اسلامي شهرها در خصوص نظارت بر عملكرد حوزه حمل و نقل درون شهري، تأكيد بر عدم افزايش قيمت جابجايي مسافر با اتوبوسهاي عادي و قطارهاي دولتي نسبت به سال گذشته و اعمال نظارتهاي لازم و نيز تأكيد بر تعامل و ارتباط با مسئولين حوزه هاي مختلف حمل و نقل بويژه تشكلهاي صنفي فعال در اين بخشها تاكيد شده است.
جواد احمدي مدير كل خدمات زيربنايي سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان با تأييد اين خبر به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اينكه همه ساله در فصل تابستان به دليل رسيدن زمان برداشت بسياري از محصولات كشاورزي از يك سو و آغاز سفرهاي تابستاني از سوي ديگر، كشور با افزايش تقاضا در حوزه حمل و نقل مسافر و كالا مواجه مي شود، به نظر مي رسد اعمال نظارتهاي جدي و مأثر براي جلوگيري از بروز نابساماني در ارائه خدمات اين بخش ضروري است.
مدير كل خدمات زيربنايي سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان افزود: در سال جاري علاوه بر موارد مذكور، كشور در آستانه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها نيز قرار دارد كه با عنايت به تأثيرپذيري مستقيم بخش حمل و نقل از افزايش قيمت حاملهاي انرژي به ويژه سوخت، رصد كردن اوضاع اين بخش و ارتباط و تعامل نزديك با دست اندركاران حوزه حمل و نقل ايجاب مي كند تا اين موضوع مهم بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.
وي تصريح كرد: بر اين اساس سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان اهدافي را در جريان اقدامات نظارتي دنبال مي كند كه اصلي ترين آنها، پيشگيري از بروز نابساماني و ايجاد شوكهاي غيرمنطقي با استفاده از ساز و كارهاي ويژه نظارتي است.

 



استاندار تهران خبر داد آغاز دريافت شماره حساب طرح هدفمندي در تهران از مرداد ماه

استاندار تهران گفت: افتتاح حساب براي پرداخت يارانه هاي نقدي مردم اين استان در راستاي قانون هدفمند كردن يارانه ها از مرداد ماه به بعد آغاز مي شود.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، مرتضي تمدن افزود: كار ستاد هدفمند كردن يارانه ها در استان تهران شروع و اين ستاد در تمام شهرستانهاي استان تهران نيز تشكيل شده است.
وي يادآور شد: يارانه ها به سه دسته تقسيم خواهند شد كه 50 درصد آنها به صورت نقدي به مردم پرداخت مي شوند، 30 درصد اين يارانه ها به واحدهاي توليدي براي جبران افزايش قيمت ها تعلق مي گيرد و 20 درصد باقيمانده مختص طرحهاي عمراني استان تهران است.
تمدن افزود: در اين راستا بايد سه ميليون و 900 هزار خانوار فرمهاي اطلاعات اقتصادي را تكميل مي كردند كه سه ميليون و 700 هزار خانوار اين كار را انجام دادند و 200 هزار خانوار به هر دليلي فرمها را پر نكردند.
وي تاكيد كرد: اطلاعات خانوارهاي استان تهران به مركز آمار ايران ارسال شده و در حال حاضر منتظر دستور افتتاح حساب براي مردم هستيم كه اين امر از مردادماه به آن طرف صورت خواهد گرفت.اين مقام مسئول افزود: پرداخت نقدي يارانه ها به مردم، طبق برنامه ريزي دولت، از نيمه دوم امسال آغاز مي شود.

 



تا پايان امسال سوخت جت در كشور تامين مي شود

رئيس خدمات فني مهندسي شركت پالايش نفت اصفهان گفت:با بهره برداري از اين واحد تا پايان سال جاري روزانه پنج ميليون ليتر سوخت جت در پالايشگاه توليد مي شود.
علي دهقانيان با بيان اينكه ايران قادر به توليد سوخت هواپيما بيش از نيازهاي داخلي است، افزود: نيازي به توليد سوخت هواپيما در داخل كشور بيش از مصرف داخلي وجود ندارد.
وي با اشاره به پيشرفت 70درصدي طرح بهبود فرآيند پالايشگاه اصفهان، تصريح كرد: شركت پالايش نفت اصفهان از چهار ميليون ليتر سوخت مورد نياز هواپيما در كشور در زمان حاضر يك ميليون و300 هزار ليتر از اين سوخت را توليد مي كند كه با بهره برداري از اين واحد قادر خواهد بود اين محصول را بيش از نياز كشور توليد كند.
به گفته وي واحد بنزين سازي پالايشگاه اصفهان تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.
رئيس خدمات فني مهندسي پالايشگاه اصفهان با بيان اينكه روزانه 9 ميليون ليتر بنزين معمولي در اين پالايشگاه توليد مي شود، افزود: اين ميزان با سه ميليون ليتر بنزين سوپر وارداتي مخلوط و در مجموع روزانه 12ميليون ليتر بنزين در پالايشگاه توليد مي شود.
دهقانيان گفت: با بهره برداري از طرح بهبود فرآيند، روزانه 12ميليون ليتر بنزين بدون احتساب بنزين وارداتي براساس استانداردهاي اروپا در پالايشگاه اصفهان توليد مي شود. به گزارش شانا، وي تصريح كرد: هم اكنون بنزين سوپر در شركت پالايش نفت اصفهان توليد نمي شود، ولي با بهره برداري از واحد بنزين سازي طرح بهبود فرآيند پالايشگاه بنزين سوپر نيز در اين پالايشگاه توليد مي شود.

 



تازه ترين اظهارنظر رئيس مركز آمار فرم اطلاعات اقتصادي ملاك پرداخت يارانه نقدي نيست

رئيس مركز آمار ايران با بيان اينكه از ابتداي تيرماه اصلاحات اطلاعات خانوارها شامل تولد، ازدواج، مرگ و طلاق در حال ثبت در مركز آمار ايران است، گفت: در حال حاضر در نوبت اول پرداخت يارانه ها، صرفا ملاك پرداخت ها اطلاعات فردي و شناسنامه اي افراد است و نيازي به اطلاعات اقتصادي خانوارها نيست.
به گزارش خبرگزاري مهر، عادل آذر درباره افرادي كه به هر دليل تاكنون فرم اطلاعات اقتصادي خانوار را پر نكرده اند، گفت: افرادي كه نه در نوبت سال 87 و نه در نوبت سال 89 فرم اطلاعات اقتصادي خانوار را تكميل نكرده اند، دو گروه هستند؛ اول خانوارهايي كه جديد تشكيل شده اند و به تازگي ازدواج كرده اند و يا آنهايي كه تمايل به تكميل فرم نداشته اند.
رئيس مركز آمار ايران درباره زوج هاي جواني كه تشكيل خانواده داده و اطلاعات خود را ثبت نكرده اند، گفت: اطلاعات خانواده هاي تازه تشكيل شده به صورت خودكار در مركز آمار ايران به ثبت خواهد رسيد و زوج هاي جوان نيازي به تكميل فرم اطلاعات اقتصادي خانوار ندارند.
عادل آذر افزود: از ابتداي تيرماه اصلاحات اطلاعات خانوارها شامل تولد، مرگ، ازدواج و طلاق در حال ثبت در مركز آمار ايران است.
وي همچنين اظهار داشت: براساس برآوردها، پس از فراخوان اول يعني از سال 87 تاكنون حدود 1 ميليون و 780 مورد ازدواج، دو ميليون و 650 هزار مورد تولد، 780 هزار مورد فوت و 254 هزار مورد طلاق در سازمان ثبت احوال و سازمان ثبت اسناد كشور به ثبت رسيده است كه اطلاعات مورد نياز توسط اين دو سازمان، در اختيار مركز آمار ايران قرار گرفته است.

 



يك مقام بانكي اروپايي: اروپا وارد مرحله تازه بحران بدهي و كسري بودجه شد

اقتصاددان ارشد بانك مركزي اروپا گفت اروپا اكنون وارد مرحله تازه اي از بحران بدهي و كسري بودجه شده كه البته اين مسئله يك معضل جهاني است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «يورگن اشتارك» اقتصاددان ارشد و برجسته بانك مركزي اروپا تاكيد كرد شديدترين بحران مالي و اقتصادي منطقه يورو هم اكنون به پايان رسيده است.
اشتارك تصريح كرد سياستهاي اقتصادي كشورهاي بزرگ و توسعه يافته جهان به هيچ وجه با ثبات نيست و اين مسئله به شدت نگران كننده است. به نظر مي رسد بحران و ركود اقتصادي اروپا به پايان رسيده و 16 كشور عضو يورو از ابتداي ماه جولاي شاهد افزايش رشد و رونق اقتصادي خواهند بود. تازه ترين آمار و ارقام اقتصادي نيز ادامه روند رشد و رونق در اقتصاد اروپا را تاييد مي كند.
وي افزود: اروپا اكنون وارد مرحله تازه اي از بحران بدهي و كسري بودجه شده كه البته اين مسئله يك معضل جهاني است. وي گفت اتحاديه اروپا و بانك مركزي اروپا بايد به دقت سياستهاي اقتصادي كليه كشورهاي اروپايي را زير نظر داشته باشند. اقتصاد اروپا براي مقابله با بحران مالي و بدهي نيازمند اصلاحات ساختاري و انضباط مالي است.
اشتارك در پايان ضمن انتقاد از گزارش اخير صندوق بين المللي پول در خصوص رشد اقتصادي اروپا گفت: گزارش صندوق بر مبناي واقعتيهاي اقتصادي اروپا تنظيم نشده است و رشد اقتصادي اروپا فراتر از پيش بيني هاي صندوق بين المللي پول خواهد بود.
گفتني است صندوق بين المللي پول (IMF) در گزارش جديد خود پيش بيني كرده است رشد اقتصادي اروپا در سال جاري ميلادي به كمتر از يك درصد برسد.
«ژان كلود تريكت» رئيس بانك مركزي اروپا نيز ضمن اشاره به درخواست آمريكا از اروپا براي ادامه اجراي بسته هاي محرك مالي و پولي گفت، متاسفانه كشورهاي اروپايي به پايان خط رسيده اند و ديگر توانايي اجراي چنين بسته هاي محرك مالي را ندارند.
ايرفرانس 4 هزار نيروي كار خود را اخراج مي كند
با تداوم بحران اقتصادي در صنعت هوايي جهان هواپيمايي فرانسه اعلام كرد به منظور كم كردن هزينه ها، طي 3 سال آينده بيش از 4 هزار نيروي اداري خود را كاهش خواهد داد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، سخنگوي اين شركت اعلام كرد: اين برنامه تعديل نيروي انساني به صورت داوطلبانه است اما 4 هزار و 109 كارمند تمام وقت تا سال 2013 مجبور هستند اين شركت را ترك كنند.
اين شركت اعتراف كرد كه پس از خسارات 3/1 ميليارد يورويي انتظار داشت دچار ورشكستگي شود. شركت هواپيمايي فرانسه كي ال ام به طور كلي 103 هزار كارمند استخدام كرده است كه 63 هزار نفر از آنها در اير فرانس مشغول به كار هستند.
سازمان بين المللي حمل ونقل هوايي (IATA) پيش از اين در مورد صنعت بين المللي هوايي پيش بيني كرده بود كه اين صنعت در سال جاري سود انبوهي خواهد داشت اما در ماه گذشته پيش بيني خود را تغيير داد و اعلام كرد: اين صنعت هم چنان زيان ده خواهد بود.
ياتا هشدار داد: انتظار مي رود اروپا در اين زمينه به علت خسارت 8/2 ميليارد دلاري امسال و تبعات منفي لغو پروازها در بحران آتشفشان ايسلند، خسارت بيشتري را متحمل شود.
رئيس خزانه داري انگليس خواستار انحلال بزرگترين بانك هاي اين كشور شد
رئيس خزانه داري انگليس خواستار انحلال بزرگ ترين بانك هاي اين كشور شد .رئيس جديد كميسيون خزانه داري انگليس (TSC) خواستار انحلال بزرگ ترين بانك هاي انگليسي هم زمان با شروع تحقيقات درباره رقابت دربانكداري خرد شد.
به گزارش ديلي تلگراف، اندرو تاير در نخستين سخنراني عمومي خود به عنوان رئيس جديد TSC از تحقيق در صنعت بانكداري خرد خبر داد و بزرگ ترين وام دهندگان اين كشور را به دليل فاش نكردن هزينه واقعي خدماتشان مورد مؤاخذه قرار داد.
تاير پس از اين سخنراني در ادامه انتقادات خود به اين بانك ها، گفت: از انحلال بانك هاي نيمه دولتي مانند گروه بانك هاي ليودز و بانك سلطنتي اسكاتلند حمايت مي كنم.

.


 



محمد رويانيان:سهميه بندي بنزين هنوز نهايي نشده است

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور اعلام كرد: سياست هاي مربوط به وضعيت بنزين پس از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها هنوز نهايي نشده و در صورت نهايي شدن از سوي سخنگوي اقتصادي دولت اعلام مي شود.
سردار «محمد رويانيان» افزود: متأسفانه برخي از رسانه ها با انتشار مجدد برخي اخبار مربوط به چند روز گذشته و ضد و نقيض با عنوان خبر روز در مورد وضعيت بنزين و ساير حامل هاي انرژي، اقدام به تشويش اذهان عمومي مي كنند كه اعلام مي شود اين اخبار صحت ندارد.
وي در ادامه افزود: آخرين سياست هاي مربوط به بنزين پس از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها پس از نهايي شدن از سوي سخنگوي اقتصادي دولت اعلام خواهد شد.
برخي خبرگزاري هاي داخلي اخباري را تحت عنوان گفت وگوي اختصاصي با سردار رويانيان، رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور در خصوص وضعيت سهميه هاي بنزين منتشر كرده بودند كه اين خبر مربوط به 10 روز قبل بود كه به عنوان خبر جديد اعلام شده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14