(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 تير 1389- شماره 19692

نوار شمالي كشور در آستانه كاهش دما
توسط دوربين هاي طرح ترافيك روزانه 170 هزار خودرو جريمه مي شوند
مدير ايران اير در آلمان خبر داد رفع مشكل تامين سوخت هواپيماها در هامبورگ تا هفته آينده
هزينه تنظيم اجاره نامه در دفترخانه كمتر از نصف مطالبه بنگاه هاست
آغاز توزيع كتاب هاي درسي از شهريور
بهره برداري از 114 طرح عمراني در منطقه 14 تهران
همزمان با هفته بهزيستي 300 پروژه عمراني و آموزشي در سراسر كشور افتتاح مي شود
تسهيلات شهرداري منطقه يك براي ترويج ازدواج آسان
ديوان عدالت اداري: اشتغال مجدد بازنشستگان شركت مخابرات ممنوع است
متولدان 89 بيمه دندانپزشكي مي شوند
معاون وزير آموزش و پرورش: 20 عنوان كتاب جديد در رشته فني و حرفه اي تدوين شد
ايجاد اتاق فكر براي 110 هزار فرصت شغلي
5 خدمه لنج باري از مرگ حتمي نجات يافتند
جريمه يك ميليون دلاري شركت بازرگاني متخلف
رئيس سازمان ملي جوانان: وام ازدواج 5ميليون توماني تا مهر پرداخت مي شود
پاساژ طلاي همدان مورد دستبرد قرار گرفت



نوار شمالي كشور در آستانه كاهش دما

سازمان هواشناسي كشور براي آخر هفته در نوار شمالي كاهش نسبي دما، افزايش ابر و رگبار و رعد و برق پيش بيني كرد.
بهرام صناعي رئيس سازمان هواشناسي كشور به مهر گفت: در دو روز آينده جوي آرام و آفتابي بر آسمان كشور حاكم است و نوارشمالي شاهد كاهش نسبي دما، افزايش ابر و رگبار و رعد و برق خواهد بود.
وي با بيان اينكه تورهاي گردو غبار ناچيز غرب و شرق كشور را در روزهاي آينده متاثر مي كند، افزود: به دليل تداوم بادهاي 120روزه در سيستان، آسمان شرق كشور علي رغم رگبارهاي پراكنده غبارآلود مي شود.
صناعي با اشاره به روند كاهشي دما در سراسر كشور اظهار داشت: بيشتر مناطق سه تا چهار درجه خنك تر مي شوند. همچنين پيش بيني براي سواحل درياي شمال بارش پراكنده همراه با كاهش دما است كه در شمال غرب كشور نيز همين وضعيت حاكم خواهد بود.
معاون وزير راه و ترابري همچنين به گرد و غبار ناچيز و محلي در استانهاي بوشهر، هرمزگان و خوزستان اشاره كرد و افزود: طي روزهاي آينده هواي استان هرمزگان در حداكثر دما به 38 تا 40 و در حداقل به 31درجه مي رسد، استان بوشهر در اوج دما به 38 تا 39 درجه و در كمترين دما به 30 درجه خواهد رسيد. همچنين اوج گرماي خوزستان به 46درجه مي رسد و در خنك ترين ساعت به 29درجه كاهش مي يابد.

 



توسط دوربين هاي طرح ترافيك روزانه 170 هزار خودرو جريمه مي شوند

جانشين رئيس پليس راهور تهران بزرگ اعلام كرد: 300 دوربين نصب شده در ورودي هاي طرح ترافيك روزانه 170 هزار خودروي غيرمجاز را شناسايي و جريمه مي كنند.
سرهنگ مجيد پريزاد گفت: دوربين هاي طرح ترافيك روز 26 تير به صورت رسمي آغاز به كار خواهند كرد، قرار بود اين دوربين ها 20 تير فعاليت خود را آغاز كنند كه به علت تعطيلات به تعويق افتاد.
وي اظهار داشت: تا پيش از نصب اين دوربين ها، ماموران پليس روزانه براي 30 هزار خودرويي كه ورود غيرمجاز به طرح داشتند برگ جريمه صادر مي كردند.
سرهنگ پريزاد افزود: 300 دوربين كنترل محدوده طرح ترافيك در 102 نقطه ورودي طرح نصب شده است. از 26 تير براي رانندگان متخلف قبض جريمه صادر شده و به آدرس مالك خودرو ارسال خواهد شد. در حال حاضر قبض هاي جريمه به صورت ارشادي براي رانندگان ارسال مي شود.
به گزارش فارس، محدوده طرح ترافيك با مساحت 31988104 متر مربع محدوده مركزي شهر تهران را شامل مي شود كه از شمال به خيابان مطهري، وليعصر و فاطمي، از غرب به كارگر، از جنوب به خيابان شوش و از شرق به خيابان هاي 17 شهريور، مازندران، سپاه، خواجه نصيرالدين طوسي، شريعتي، ملك و تركمنستان است.

 



مدير ايران اير در آلمان خبر داد رفع مشكل تامين سوخت هواپيماها در هامبورگ تا هفته آينده

مدير ايران اير در آلمان با اشاره به خودداري شركت انگليسي بي پي از تمديد قرارداد فروش سوخت جت به اين شركت در هامبورگ گفت: تا هفته آينده قراردادي با يك شركت جديد امضا مي شود.
به گزارش فارس، شركت انگليسي بريتيش پتروليوم از تمديد قرارداد فروش سوخت جت به هواپيماهاي مسافربري شركت ايران اير در هامبورگ آلمان خودداري كرده است.
يك سخنگوي اين شركت به رويترز گفت: ما تاييد مي كنيم كه اين قرارداد در پايان ماه ژوئن تمام شده است.
وي علتي را در مورد خودداري بريتيش پتروليوم از تمديد اين قرارداد بيان نكرد اما تحليلگران فشارهاي آمريكا و تحريم هاي يك جانبه وضع شده عليه ايران در كنگره را علت اين امر مي دانند.
هواپيماهاي ايران اير كه وارد هامبورگ مي شوند در حال حاضر بايد براي سوخت گيري به وين يا فرانكفورت مراجعت كنند.
مدير ايران اير در آلمان با زودگذر دانستن اين موضوع به رويترز گفت: انتظار مي رود در روزهاي آينده قراردادي در اين زمينه در هامبورگ با يك شركت جديد امضا شود.
وي از ذكر نام شركت مزبور خودداري كرد و گفت مذاكرات در اين خصوص جريان دارد.
محمدرضا رجبي همچنين تاكيد كرد هواپيماهاي ايران اير در ديگر فرودگاه هاي اروپايي بدون مشكل سوخت گيري مي كنند.

 



هزينه تنظيم اجاره نامه در دفترخانه كمتر از نصف مطالبه بنگاه هاست

رئيس كانون سردفترداران و دفترياران كشور با بيان اينكه دفاتر اسناد رسمي در سراسر كشور مي توانند اجاره نامه مالك و مستاجر را ثبت قانوني كنند گفت: ثبت اجاره نامه در دفاتر اسناد رسمي با هزينه اي به مراتب كمتر در مقايسه با بنگاه هاي معاملات املاك انجام مي شود.
مسلم آقا صفري با بيان اينكه اجاره نامه به عنوان يكي از عقود در قانون مدني تعريف شده است گفت: دفاتر اسناد رسمي مي توانند در تمامي عقود مدني وارد شوند و ثبت اجاره نامه اعم از خريد، فروش، رهن، اجاره، معاوضه، عاريه، مضاربه، مزارعه و در دفاتر اسناد رسمي قانوني است.
وي در رابطه با تفاوت دريافتي دفترخانه ها در مقايسه با بنگاههاي معاملات املاك كه 25درصد مبلغ اجاره را به عنوان هزينه بنگاه از طرفين معامله دريافت مي كنند، گفت: دفترخانه ها نماينده حاكميت در ثبت اسناد كشورند و تمامي اسناد از سوي دولت حمايت مي شود كه مستلزم هزينه هايي مانند ماليات است ولي با تمام اين هزينه ها حق التحرير ثبت يك اجاره نامه كمتر از نصف مطالبه بنگاههاي معاملات املاك است.
رئيس كانون سردفترداران و دفترياران كشور اظهار داشت: بالاترين رقم حق التحرير در سنگين ترين معاملات در دفترخانه ها 800 هزار تومان است. به عنوان مثال هزينه خريد يا فروش يك خانه يك ميليارد توماني در بنگاههاي معاملات املاك 10 ميليون تومان است اما در دفاتر اسناد رسمي 800 هزار تومان حق التحرير ثبت معامله دريافت مي شود.
وي افزود: متاسفانه به دليل اينكه دفترخانه ها حق تبليغ نداشته و اطلاع رساني صحيحي نيز انجام نشده است مردم اطلاعي از خدمات دفاتر اسناد رسمي ندارند و اقدام به ثبت معاملات در بنگاههاي معاملات املاك مي كنند در حالي كه هزينه سنگيني براي ثبت معاملات مي پردازند، ضمن اينكه قرارداد اجاره هم از پشتوانه حقوقي محكمي برخوردار نيست.به گزارش مهر، آقا صفري اعلام كرد: دفاتر اسناد رسمي به عنوان مرجع قانوني در ثبت معاملات كشور امن ترين نهاد براي ثبت اجاره نامه ها و معاملات با پشتوانه حقوقي و كمترين هزينه هستند.

 



آغاز توزيع كتاب هاي درسي از شهريور

مديركل دفتر چاپ و توزيع كتاب هاي درسي وزارت آموزش و پرورش از آغاز توزيع كتاب هاي درسي از شهريورماه خبر داد.
سيداحمد حسيني افزود: كتابفروشي ها و فروشگاه هاي لوام التحرير حق دريافت بيعانه براي فروش كتاب هاي درسي از دانش آموزان را ندارند.
وي گفت: فروشگاه هاي كتاب و لوازم التحرير مي توانند از هم اكنون براي فروش كتاب هاي درسي ثبت نام كنند ولي اجازه دريافت وجه نقد تا زمان تحويل كتاب به دانش آموزان را ندارند.
به گزارش مهر برخي از فروشگاه هاي كتاب و لوازم التحرير كه سهميه فروش كتاب هاي درسي را از اداره چاپ كتاب هاي درسي دارند، از اواخر خرداد ماه اقدام به ثبت نام و دريافت بيعانه براي كتاب هاي درسي سال تحصيلي پيش رو كرده اند.

 



بهره برداري از 114 طرح عمراني در منطقه 14 تهران

شهردار منطقه 14 تهران از افتتاح 114 طرح عمراني، خدماتي، اجتماعي و فرهنگي و ورزشي همزمان با ولادت امام سجاد(ع) در اين منطقه خبر داد و گفت: اين طرح ها در قالب 499 پروژه هستند كه در 26 محله و 6 ناحيه افتتاح خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس علي محمدنژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح منطقه 14 افزود: افتتاح چهار سراي محله، يك مركز مهارت آموزي كوثر، احداث ساختمان فرآموز براي آموزش كودكان با رويكرد احترام و احداث مجتمع شهربانو با امكانات مورد نياز ويژه بانوان از اقداماتي است كه در زمينه اجتماعي در اين منطقه انجام مي شود.
وي افزود: در بخش فضاي سبز نيز تعداد زيادي پارك به بهره برداري مي رسد كه به اين ترتيب با افزايش يك متري فضاي سبز منطقه در مقايسه با سال گذشته منطقه 14 از رتبه 20 به رتبه دوم در تهران ارتقا مي يابد.
شهردار منطقه 14 تهران خاطرنشان كرد: فضاي سبزي نيز به وسعت 5 هكتار از ورودي شرقي اين منطقه احداث شده كه براي طراحي باغ ايراني در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به بهسازي معابر و احداث 89 آلاچيق در سطح منطقه گفت: تعريض خيابان رحيمي در اين منطقه نيز از 16 به 35 متر افزايش يافت و گره ترافيكي 20 ساله اين محدوده برطرف شد.
محمدنژاد از نصب 40 دستگاه پل عابر پياده مكانيزه، سه دستگاه تلويزيون شهري، ايمن سازي معابر براي تردد آسان تر معلولان، تعويض سرپناه هاي فرسوده شركت واحد، ساماندهي تقاطع ها براي عبور و مرور عابران خبر داد و گفت: اين پروژه ها با هزينه 800 ميليارد ريال انجام شده است.
وي در ادامه در مورد دو طبقه كردن بزرگراه امام علي(ع) گفت: چهار كيلومتر از اين بزرگراه در محدوده پيروزي تا خاوران در منطقه 14 قرار دارد كه براي نخستين بار تا پايان سال مسير تندروي آن به صورت دو طبقه بهره برداري مي شود.
وي با اشاره به احداث تونل اميركبير نيز گفت: اين تونل از سه راه امين حضور به بزرگراه امام علي وصل مي شود كه زمان بندي آن 21 ماهه است و به عنوان پروژه اي فرابخشي ارتباط شرق تهران را با مركز برقرار مي كند.
محمدنژاد همچنين از احداث بزرگراه شوشتري در جنوب شرقي تهران خبر داد و گفت: اين بزرگراه گردنه تنباكويي در منطقه 15 را به بزرگراه رسالت وصل مي كند.

 



همزمان با هفته بهزيستي 300 پروژه عمراني و آموزشي در سراسر كشور افتتاح مي شود

سرويس اجتماعي-
سرپرست سازمان بهزيستي كشور با اشاره به ثبت نام 140هزار مددجوي متقاضي مسكن گفت: تا 10روز آينده واجدين شرايط دريافت مسكن اعلام خواهند شد.
به گزارش كيهان، احمد اسفندياري در نشست خبري به مناسبت سي امين سالگرد تاسيس سازمان بهزيستي كشور گفت: بيش از 5/2 ميليون نفر به طور مستقيم تحت پوشش بهزيستي قرار دارند و از اين سازمان خدمات دريافت مي كنند و در حال حاضر 14هزار مهد كودك تحت پوشش در كشور فعال است كه از اين تعداد 7 هزار مهد در روستاها فعال هستند.
اسفندياري در رابطه با طرح مسكن سازمان بهزيستي اظهار داشت: تاكنون بيش از 140هزار نفر در طرح نهضت مسكن معلولان ثبت نام كرده اند و حداكثر تا 10روز آينده مددجويان واجد شرايط دريافت مسكن خواهند شد.وي افزود: مذاكرات در رابطه با اختصاص زمين و احداث مسكن در استان ها آغاز شده است كه اميدواريم تا پايان امسال 60 هزار واحد مسكوني تحويل مددجويان شود.
وي در ارتباط با برنامه هاي هفته سازمان بهزيستي نيز اظهار داشت: همزمان با فرارسيدن هفته بهزيستي 300 پروژه عمراني و آموزشي در استان هاي مختلف كشور ويژه استفاده معلولان و مددجويان تحت پوشش اين سازمان افتتاح مي شود.
اسفندياري افزود: سه ميليارد تومان اعتبار براي احداث اين پروژه ها اختصاص داده شده است.
وي گفت: 35 پروژه نيز در استان هاي مختلف كشور احداث و در آينده مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
اسفندياري ادامه داد: هفته بهزيستي از 25 تا 31تيرماه در سراسر كشور آغاز مي شود.
سرپرست سازمان بهزيستي كشور اضافه كرد: اين به دنبال جذب مشاركت هاي مردمي، البته نه فقط مشاركت مادي است.
اسفندياري گفت: سازمان بهزيستي در تلاش است فكر و توان افراد خير و نيكوكار را به منظور ارتقاي بهزيستي به نحو مطلوبي بكار گيرد.

 



تسهيلات شهرداري منطقه يك براي ترويج ازدواج آسان

معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري منطقه يك تهران از ارائه تسهيلات به زوج هاي جوان اين منطقه براي ترويج ازدواج دائم آسان خبر داد.
حميدرضا بتو در جمع خبرنگاران، پرداخت وام دو ميليون توماني به زوج هاي جوان، تشكيل كلاس هاي آموزشي مشاوره ازدواج و استفاده از ظرفيت سالن ها و باغ هاي منطقه براي برپايي جشن عروسي را از جمله تسهيلات در نظر گرفته شده اعلام كرد.
وي به اجراي طرح هبه در اين منطقه اشاره كرد و افزود: همچنين در حوزه توانمندي بانوان خود سرپرست نيز فعاليت هاي مستمر انجام شده كه مركز شهر بانو در محله امامزاده قاسم نمونه آن است.
وي خاطرنشان كرد: كمك به مدارس و مساجد از جمله اقدامات فرهنگي در اين منطقه است كه تاكنون يك ميليارد تومان به مدارس و يك ميليارد و 500 ميليون تومان به مساجد منطقه كمك شده است.
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري منطقه يك تهران همچنين به احداث هشت كتابخانه، 24 زمين چمن مصنوعي در اين منطقه اشاره كرد.
بتو در پايان به راه اندازي باشگاه چاقي در سراي محله اوين اشاره كرد و افزود: مديريت محله براساس سياست شهردار تهران به زودي در اين منطقه ايجاد خواهد شد.

 



ديوان عدالت اداري: اشتغال مجدد بازنشستگان شركت مخابرات ممنوع است

هيئت عمومي ديوان عدالت اداري با رفع يك مورد تعارض آرا اعلام كرد: اشتغال افراد بعد از بازنشستگي يا بازخريدي در شركت مخابرات در زمان دولتي بودن شركت مذكور، ممنوع بوده و احتساب سنوات خدمتي آنان وجاهت قانوني ندارد.
هيئت عمومي ديوان عدالت اداري در جلسه اي با حضور روسا و مستشاران و دادرسان علي البدل شعب ديوان پس از بررسي دادنامه شماره 872 اعلام كرد: «بنا به صراحت حكم مندرج در تبصره 4 قانون اصلاح تبصره يك ماده 74 قانون استخدام كشوري و الحاق سه تبصره به آن، اشتغال مجدد افراد بازنشسته و بازخريد شده در كليه دستگاه هاي دولتي ممنوع بوده و در صورت اثبات اشتغال، علاوه بر اعمال مجازات مقرر در قوانين، كليه وجوه پرداختي به آنان پس گرفته خواهد شد و دولت در قبال سوابق خدمتي آنان تعهدي نخواهد داشت و با لحاظ اين كه شركت مخابرات در زمان صدور آراي معارض از جمله دستگاه هاي دولتي مشمول مقررات فوق بوده و اشتغال افراد بعد از بازنشستگي يا بازخريدي در شركت مذكور ممنوع بوده است و احتساب سنوات خدمت آنان وجاهت قانوني ندارد، بنابراين دادنامه صادره از شعبه چهارم تجديدنظر ديوان عدالت اداري به شماره 340 مورخ 21/1/84 كه در مقام تاييد راي شعبه بيستم ديوان به شماره 1009 مورخ 17/2/82 صادر شده، در حدي كه متضمن معني فوق الذكر است، منطبق با قوانين تشخيص داده مي شود. اين راي طبق بند 2 ماده 19 و ماده 43 قانون ديوان عدالت اداري مصوب 1385 براي شعب ديوان و ساير مراجع اداري ذيربط در موارد مشابه لازم الاتباع است.»
گفتني است اين راي به امضاي حجت الاسلام والمسلمين مبشري معاون قضايي، ديوان عدالت اداري رسيده و در روزنامه رسمي نيز انتشار يافته است.

 



متولدان 89 بيمه دندانپزشكي مي شوند

رئيس انجمن دندانپزشكي كودكان ايران گفت: والدين كودكان متولد سال 89 مي توانند با پرداخت مبالغ اندك در ماه سلامت دهان و دندان فرزند خود را تامين كنند.
قاسم انصاري در همايش نهمين كنگره بين المللي انجمن دندانپزشكان كودكان ايران اظهار داشت: اخيرا مسئول دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفته است كه برنامه بيمه جديدي را براي كودكان متولد سال 89 برنامه ريزي كردند كه والديني كه مايل باشند مي توانند با پرداخت مبالغ اندك حدود هزار تا دو هزار تومان در ماه سلامت دهان و دندان فرزند خود را تامين كنند و اين حركتي به سمت زمينه سازي بحث بيمه دندانپزشكي در كشور است.
وي افزود: وضعيت سلامت دهان كودكان كشور با آمارهاي موجود نشان مي دهد كه بسيار بهتر از جوامع ديگر نيستيم اما در عين حال عقب هم نيستيم به اين معنا كه جزء معدود كشورهايي هستيم كه از نظر سلامت دهان و شيوع پوسيدگي دنداني در حد متوسط به سمت خوب هستيم.
انصاري با بيان اينكه خدمات درماني دندانپزشكي در كشور در وهله اول تابع شرايط اقتصادي كشور است گفت: شرايط اقتصادي مردم در حال حاضر به گونه اي نيست كه بتوانند به راحتي پيگير وضعيت درمان دندان هاي كودك خود باشند به همين علت دندانهاي بسياري ازكودكان و نوجوانان كشور نيازمند درمان هستند.
رئيس انجمن دندانپزشكي كودكان ايران ادامه داد: توزيع دهان شويه ها در مدارس و طرح شير مدارس حداقل تاثيري كه دارد فرهنگ سازي خواهد بود بررسي اثر محصولات لبني بر پيشگيري از پوسيدگي هاي دنداني در سطح كشور بر كسي پوشيده نيست.
انصاري خاطرنشان كرد: حدود 5 سال پيش در مجلس قانوني تصويب شد تا بودجه اي را در كميسيون بهداشت مجلس به وضعيت سلامت دهان و دندان در كودكان اختصاص دهند كه با اختصاص آن در چند مرحله با طراحي يك سري مراكز خيريه بهداشتي و درماني بنابر آن شد كه درمان ها براي مراجعه كنندگان قشر ضعيف كشور بصورت رايگان انجام شود كه تاحدودي در جريان اين فعاليت مهم قرار داريم.
وي گفت: در مراحل بعدي بودجه اختصاص به درمان و پيشگيري روي دندانهاي آسياي اول، دائمي كودكان كه به اصطلاح دندان 6 سالگي نام دارد داده شد كه اين برنامه هنوز ادامه دارد اما تنها بخشي از مشكل را حل مي كند.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: 20 عنوان كتاب جديد در رشته فني و حرفه اي تدوين شد

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي و معاون وزير آموزش و پرورش از تدوين 20 عنوان كتاب جديد در رشته فني و حرفه اي خبر داد.
محي الدين بهرام محمديان افزود: اين توليدات در راستاي توليد محتواي جديد و تغيير استانداردهاي مهارتي و شغلي در رشته فني و حرفه اي انجام شده است.
به گزارش ايرنا وي گفت: كتاب هاي پيش دبستاني به صورت برنامه درسي است كه اختيار توليد برنامه هاي درسي به صورت محتوايي به عهده مربيان مراكز پيش دبستاني است.

 



ايجاد اتاق فكر براي 110 هزار فرصت شغلي

مدير سابق سازمان جوانان استان تهران از ايجاد اتاق فكر براي 110هزار فرصت شغلي خبر داد.
محسن زنگنه افزود: جشنواره زوج خوشبخت ايراني توسط دوستان مجموعه سازمان جوانان استان تهران در سال گذشته برگزار شد كه به گفته خود مسئولان نخستين نمايشگاهي است كه با اين حجم جمعيت برگزار شد؛ بالغ بر 200هزار نفر از تمام استان ها و تشكل ها در آن شركت كردند.

 



5 خدمه لنج باري از مرگ حتمي نجات يافتند

يك فروند لنج باري در نزديك بندر لنگه دچار سانحه و غرق شد، اما 5 خدمه آن از مرگ حتمي نجات يافتند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، براساس گزارش مركز فرعي جستجو و نجات دريايي بندرلنگه يكشنبه شب يك فروند لنج باري كه از دبي به سمت بندر خمير در حركت بود در 15 مايلي جنوب شرقي بندر لنگه دچار آبگرفتگي شد.با وقوع اين سانحه شناور ناجي 10 به محل اعزام شد و همچنين ضمن هماهنگي با درياباني قشم و بندرلنگه، تعاوني لنجداران اين بندر و اداره كل شيلات استان، 4 فروند گلف و 6 فروند لنج و قايق صيادي به منطقه اعزام شد.
همچنين ضمن هماهنگي با سپاه، يك فروند بالگرد نيز به اين منطقه اعزام شد كه در نهايت با تلاش نيروهاي امدادي 5 خدمه اين لنج باري نجات يافتند اما اين موتور لنج در نهايت غرق شد.

 



جريمه يك ميليون دلاري شركت بازرگاني متخلف

يك شركت بازرگاني متخلف در تهران به استرداد مبلغ بيش از يك ميليون دلار به صندوق بانك مركزي محكوم شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي حسب شكايت اداره دعاوي حقوقي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران مبني بر عدم ايفاي تعهدات واردكنندگان در قبال دريافت ارز و خدمات دولتي، پرونده اي تشكيل و جهت رسيدگي و اعمال قانون به شعبه 47 بدوي تخصصي تعزيرات حكومتي استان تهران ارجاع گرديد.
اين گزارش حاكيست: شعبه مذكور پس از انجام تحقيقات مقدماتي و بررسي محتويات موجود در پرونده اتهام انتسابي را محرز دانسته و متخلف را علاوه بر تعليق كارت بازرگاني به استرداد عين ارز دريافتي معادل يك ميليون و 164 هزار و 114 دلار در حق صندوق بانك مركزي محكوم نمود.

 



رئيس سازمان ملي جوانان: وام ازدواج 5ميليون توماني تا مهر پرداخت مي شود

رئيس سازمان ملي جوانان گفت: افزايش مبلغ وام ازدواج تا سقف 5 ميليون تومان در هيئت دولت تصويب شده و از نيمه دوم سال آغاز مي شود.
مهرداد بذرپاش گفت: منتظر تصويب پرداخت اين وام در شوراي پول و اعتبار هستيم.وي افزود: هر يك از زوجها مي توانند با ارائه سند ازدواج 2ميليون و 500 هزار تومان وام دريافت كنند كه 500 هزار تومان آن در قالب بن خريدكالا است.وي تأكيد كرد: از اين پس براي اخذ وام نيازي به معرفي ضامن نيست و تنها با ارائه چك و سفته امكان اخذ وام وجود دارد.
بذرپاش در مورد تشكيل مراكز دولتي همسريابي نيز گفت: سازمان ملي جوانان موظف به تاسيس اين مراكز نشده است.به گزارش مهر وي تاكيد كرد: تمامي مراكز همسريابي فعلي غيرقانوني و غيردولتي است و سازمان ملي جوانان نيز قرار نيست چنين مراكزي را راه اندازي كند.

 



پاساژ طلاي همدان مورد دستبرد قرار گرفت

همدان - خبرنگار كيهان:
سارقان با دستبرد زدن به پاساژ طلاي همدان، طلا و جواهرات 5 باب مغازه را به يغما بردند.
بنا به گزارش رسيده پاساژ «طلا» واقع در بازار مظفريه همدان كه مختص مغازه هاي زرگري و طلافروشي است، توسط سارق يا سارقان مورد دستبرد واقع شده و مقاديري طلا و جواهرات از 5 باب مغازه آن ربوده شد.
شواهد و قرائن موجود حاكي است كه سارقان از ساختمان پشتي پاساژ به داخل آن راه يافته و با شكستن قفل درب ها، از هر يك از پنج مغازه مذكور، حدود 700 گرم طلا به سرقت برده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14