(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 تير 1389- شماره 19692

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مولاي پاسداران (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
عجب...! (گفت و شنود)
رئيس جمهور در جلسه هيات دولت: دولت تلاش براي ارتقاء فرهنگ عمومي را با قوت دنبال مي كند
پرونده شهرام اميري دردسري تازه براي سازمان سيا
دردسرهاي تازه مسافر تل آويو (خبر ويژه)
لطفا شكم همديگر را آرامتر سفره كنيم! (خبر ويژه)
نسبت سگ زرد و شغال با سياست هاي كاخ سفيد (خبر ويژه)
اعتراف مقام امنيتي اسرائيل به ارتباط تشكيلاتي موساد با منافقين (خبر ويژه)
تحريم براي ايران بي اثر است و جنگ براي آمريكا فاجعه (خبر ويژه)



مولاي پاسداران (يادداشت روز)

1- سال چهارم هجري است. چند روزي بيشتر به سوم شعبان نمانده. اين روزها و شب ها مدينه فرشته باران است. عطر يك بشارت بزرگ در شهر پيچيده است؛ بشارتي سبز و سرخ!
ام ايمن اين شبها خواب و خوراك ندارد. گريه، امان از كف اش ربوده است. ثانيه ها و دقيقه ها براي او سنگين و سخت مي گذرند. دلهره و ترديد تمام وجودش را گرفته؛ خدايا! اين چه خوابي است كه من ديده ام؟!... او در عالم رويا «پاره هاي تن پيامبر» را در خانه خود يافته است؛ خدايا اعضاي تن پيامبر خدا(ص) در خانه من چه مي كنند؟!
ام ايمن وحشت زده است. آشفتگي و پريشان حالي او، همسايه ها را به سراغ پيامبر(ص) مي فرستد؛ ام ايمن تمام ديشب را نخوابيده و لحظه اي گريه اش بند نيامده است...
رسول خدا(ص) ماجرا را كه مي شنود، پاره اي درنگ مي كند و لبخندي كه به چشمه رحمت الهي متصل است، بر لب مي نشاند. پيامبر اين روزها منتظر است. چشم به راه طاووس اهل بهشت، كشتي نجات و امان اهل زمين. پيامبر خواب او را اينگونه تعبير مي كند؛ «اي ام ايمن! به زودي دخترم فاطمه فرزندي به دنيا خواهد آورد كه تو دايه او مي شوي. بدين سان پاره تن من در خانه تو خواهد بود». ام ايمن آرام مي گيرد. با لبخند پيامبر خدا، مي خندد. خوشه هاي ترديد و اضطراب در دل ام ايمن، شكوفه بشارت تولد فرزند رسول الله(ص) مي دهد.
كار نزديك است. جبرييل امين از خدا فرمان مي گيرد؛ همراه با ملكوتيان نزد محمد(ص) شو و تهنيتش بگو. جبرييل و فرشتگان، صف در صف رو به حضرت رسول مي آورند. در وقت فرود به «صلصائل» مي رسند، فرشته اي كه حق تعالي بر او خشم گرفته و از صف فرشتگان رانده شده بود. صلصائل چون جبرييل را در آن حال مي بيند كه همراه با ملائكه مقرب تسبيح گو و تهليل كنان مي روند و وقتي از ماجراي تولد فرزند رسول خدا با خبر مي شود، مي گويد؛ اي جبرييل! محمد (ص) را سلام برسان و از وي بخواه مرا شفاعت كند تا حق تعالي از تقصير من درگذرد.
جبرييل به حركت مي آيد. سر راه «فطرس» را مي بيند كه پر و بالش سوخته و در جزيره اي افتاده و 70 سال است به اميد آنكه خدا را خشنود كند، سر به سجده دارد و عبادت مي كند. ماجرا را مي شنود و به اميد شفاعت «رحمه للعالمين» همراه جبرييل و فرشتگان مي شود و نزد پيامبر(ص) مي آيد.
... وقت سحر است. زمين شانه هاي خود را براي قدوم فرزند آفتاب آماده كرده است. فرشتگان دور فاطمه حلقه زده اند. زمين تندتند نفس مي زند. حالا خانه علي، مركز عالم شده. معجزه الهي است كه آن خانه كوچك، خيل فرشتگان را در خود جاي داده! ضربان قلب عالم تندتر مي شود. پاهاي زمين مي لرزد. احساس تشنگي دارد دريا را مي كشد. هلهله فرشتگان هر لحظه بيشتر و بيشتر مي شود. لحظه حلول نزديك است...
صداي «يا علي» فاطمه با «الله اكبر» اذان درهم مي آميزد. «خورشيد» متولد مي شود. حالا ديگر نور «حسين» كه سالها پيش از خلقت آدم در افلاك غوطه مي خورد، در قاب جسم خويش حلول مي كند. عطر «حسين» در ايوان ملائك مي پيچد. ملائك، تبريك گوي پروردگار مي شوند. ذرات جهان به سجده درمي آيند و ذكر «ياحسين» مي گيرند. خدا از رعد گريه هاي شبانه علي(ع)، باران رحمت خود را بر عالميان مي باراند.
اما، هيچ كس نمي داند چرا بغض و لبخند فرشته ها درهم آميخته؟! اسماء، فرزند علي و فاطمه را در پارچه اي سفيد مي پيچد و در آغوش پيامبر مي گذارد. رسول خدا، اذان و اقامه در گوش «جان عالم» مي خواند. دردانه فاطمه را مي بويد و مي گريد و در جواب تعجب اسماء و هنگامه فلق شعبان المبارك، خبر از محرم الحرام مي دهد، خبر از يك روز؛
روزي كه در جام شفق مل كرد خورشيد
بر خشك چوب نيزه ها گل كرد خورشيد
شيد و شفق را چون صدف در آب ديدم
خورشيد را بر نيزه گويي خواب ديدم
فريادهاي خسته سر بر اوج مي زد
وادي به وادي خون پاكان موج مي زد...
از همان روز كه حسين(ع) آمد، شمشيرهاي حقد و فرومايگي با چرب و شيرين دنياي مفلوك، آخته و زهرآگين شدند. لب ها براي تشنگي آبديده شده و كافران كوردل دست به كار تيز كردن تيغ كينه كهنه خود گشتند. مولود عشق امروز در آغوش پيامبر، مهياي فرداي مجاهده و «هل من ناصر» خويش است. حقيقت تلخي است اما؛ زمين رسم مهمان نوازي آسمانيان را نمي داند.
2- امروز، روز پاسدار است. ديروز رهبر معظم انقلاب در آستانه سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و روز پاسدار در جمع صميمي فرماندهان و پرسنل اين نهاد انقلابي با اشاره به چگونگي شكل گيري سپاه پاسداران، سپاه را نهادي جوشيده از دل مساجد، مدارس، دانشگاهها و برآمده از خانه ها و دل هاي مومن مردم برشمردند و فرمودند: «كسي سپاه را خلق نكرد، بلكه اين نهاد به اقتضاي نياز زمان شكل گرفت و هرجا و هر عرصه اي كه لازم بود به پاسخگويي به نيازهاي انقلاب و كشور پرداخت.»
بي ترديد يكي از كليدي ترين عناصر شكل گيري و حيات نهاد انقلابي سپاه، وجهه و خاستگاه مردمي آن است. سپاه جمعي خستگي ناپذير و خلاق است كه با تكيه بر مباني اعتقادي و ارزشي به اقتضاي پاسداشت انقلاب و آرمانهاي امام و رهبري، در هر عرصه اي كه لازم بوده وارد شده و ويژگي خط شكني خود را همواره حفظ كرده است.
پس از دفاع مقدس و نقش محوري سپاه در اداره جنگ، اين نهاد توانست امكانات و شرايط خود را با اقتضائات پس از جنگ منطبق كرده و با اقتدار وارد عرصه توليد و سازندگي - خصوصا در مناطق محروم - شود. صدها پروژه بزرگ راه سازي، پل سازي، ساخت تونل، آب رساني، سدسازي و ... حاصل تلاش خالصانه فرزندان انقلاب است. فرماندهي كل قوا با اشاره به درخواست مسئولان دولت وقت پس از جنگ براي ورود سپاه به عرصه سازندگي مي فرمايند: «در اين عرصه نيز سپاه هر جا حضور يافت بهترين اقدامات سازندگي را انجام داد و اين واقعيات نشان مي دهد كه اين نهاد مردمي در پرتو وفاداري به شاكله معنوي خود، از سازماني منعطف برخوردار است كه براساس نيازهاي زمان، روز به روز متحول و متكامل نيز شده است.»
شايد سپاه به اقتضاي شرايط جنگ، وجهه نظامي اش غلبه پيدا كرد وگرنه شاكله اصلي آن آميزه اي از دلاوري در جنگ، دلدادگي به مردم، بصيرت در فتنه، تيزبيني در كارزار نرم، كارآمدي در سازندگي و... است كه نمي توان آن را با هيچيك از سازمانهاي نظامي جهان مقايسه كرد. بسياري از فعاليت هاي سپاه در عرصه هاي علمي، تكنولوژيك، ارتباطات، امور فرهنگي و اجتماعي صورت گرفته و مي گيرد و در اين ميان نخبه هاي زيادي كه وفادار به انقلاب هستند را تقديم نظام كرده است.
سپاه روزگاري براي مهار تروريسم و جنگ هاي داخلي، در شرايط بحراني اوايل دهه 60 وارد عرصه امنيت داخلي كشور مي شود و روزي در كارزار سازندگي و توسعه كشور قدم به مناطق محروم و روستاها مي گذارد. روزي هم در كنار پذيرش مسئوليت و مديريت شهري به ويژه در مناطق مرزي و جنگي، مجلات فرهنگي و جزوات تحليل سياسي منتشر مي كند. نگاه حق بين سپاه و بصيرت پاسداران انقلاب باعث شد تا در فضاي غبارآلود و پرابهام وقايع فتنه انگيزي چون 18تير و فتنه 88 واقعيات و مصالح نظام و كشور را به درستي تشخيص دهد و در عمل به وظايف خود سربلند و استوار بيرون آيد.
فرمانده معظم كل قوا با اشاره بر لزوم حفظ هويت نهادي سپاه، اين نهاد را شجره طيبه اي خواندند كه به فرموده قرآن كريم در هر دوره، ثمره خاصي بروز مي دهد و تاكيد فرمودند كه اين عملكرد و ويژگي تحسين برانگيز بايد ادامه يابد.
3- شايد اگر بالهاي فطرس ملك در آتش قهر الهي نمي سوخت، هيچگاه لطافت دستهاي حسين(ع) را پيدا نمي كرد. شايد اگر در آن جزيره دورافتاده و در پس تاريكي ها، هفتاد سال خدا را صدا نمي زد، هيچ وقت توفيق حضور در ساحت قدسي آن حضرت را نمي يافت؛ فطرسي كه با بالهاي شكسته و چشمان اشك آلود بر شانه هاي فرشتگان نشست و به اميد شفاعت به پابوس فرزند رسول خدا آمد و قنداقه حسين مرهم بالهاي شكسته و پرهاي سوخته اش شد.
يا اباعبدالله! بيا و چشم هاي زيبا و مهربانت را به روي ما بگشا!
در آن نفس كه بميرم در آرزوي تو باشم
بدان اميد دهم جان كه خاك كوي تو باشم
به وقت صبح قيامت كه سر ز خاك برآرم
به گفت وگوي تو خيزم به جست وجوي تو باشم
سلام ما بر تو، روزي كه متولد شدي و روزي كه از دنيا رخت بر بستي و روزي كه دوباره زنده و مبعوث مي شوي.
حميد اميدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ ايام ميلاد سراسر نور مولودين شعبان حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، حضرت سيدالساجدين(ع) و حضرت بقيه الله الاعظم(عج) صاحب العصر و الزمان را به محضر ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله خامنه اي و به امت خداجوي كشور اهل بيت تبريك و تهنيت عرض مي نمايم.
حيدري
¤ رسانه هاي بيگانه نسبت به دفاع يكي از سران فتنه يعني ميرحسين موسوي از قطعنامه اخير غربي ها عليه ايران جشن و پايكوبي راه انداخته اند لطفاً سهم اين مردك وطن فروش را از اين اقدام دشمنان ايران تحليل كنيد.
6954---0912
¤ از مسئولان قوه قضايي سؤال دارم كه سران فتنه تا كي فرصت خيانت دارند؟ آيا اگر در كشورهاي ديگر، چنين خيانت هايي رخ مي داد، بازهم تا اين حد با آن ها مماشات مي شد؟
عليمرداني
¤ چرا با وجود تاكيد وزير آموزش و پرورش بر اصلاح حكم حقوقي معلمان رسمي استخدامي در 1/7/88 هيچ تغييري بوجود نيامده و حكم همان 350هزار تومان باقي مانده است.
6525---0916
¤ حدود 60هزار خانوار در شمال كشور از طريق چايكاري امرار معاش مي كنند. براي رفع مشكلات عديده از مقامات مسئول بويژه رياست محترم جمهوري درخواست مساعدت داريم.
4815---0911
¤ از طريق اداره بهداشت خلخال جهت دريافت وام خريد خودرو به بانك... معرفي شدم. با كمال تأسف در هنگام عقد قرارداد متوجه شدم سود وام 20درصد مي باشد. پس چرا بانك مركزي سود وام هاي پرداختي را 13درصد اعلام مي كند.
9093---0914
¤ مهار چاه آتش گرفته نفت توسط گروهي از متخصصين كشورمان را به يكايك مردم ايران تبريك مي گويم. براي اين افتخار و ديگر توانمندي هايي كه در ديگر عرصه ها پيدا كرده ايم بايد به خود بباليم كه ايراني هستيم.
4725---0937
¤ در يكي از خيابان هاي تهران شاهد انتقال يك دختر بزهكار با دستبند توسط يك سرباز مرد بودم كه توجه مردم را به خود جلب كرده بود. بنويسيد مگر نيروي انتظامي مامور زن ندارد؟
5784---0911
¤ آيا انصاف است كه معلم استخدامي سال 88 ماهيانه 270 هزار تومان حقوق بگيرد ولي حقوق استخدامي هاي سال قبل (سال 87) 470 هزار تومان باشد.
8807--- 915
¤ در تاريخ 3/4/89 ساعت 20/21شب دخترم در اتوبان شهيد حقاني تصادف مي كند و يك دستش از مچ قطع مي شود. آمبولانس ظرف 7 دقيقه او را به بيمارستان... مي رساند تا بلكه پيوند صورت گيرد ولي متأسفانه با خونسردي رزيدنت، بيمار به بيمارستان... اعزام مي شود. در آنجا باز توسط رزيدنت ديگري مجدداً به همان بيمارستان عودت مي شود. از ساعت 03/21 شب تا ساعت 11 صبح دختر ما شده بود توپ فوتبال بين اين دو بيمارستان تا در نهايت كار از كار گذشت و امكان پيوند از بين رفت. حال با طرح شكايت دنبال احقاق حق خود و كوتاهي مديران اين دو بيمارستان هستيم و از وزير محترم بهداشت و درمان عاجزانه درخواست كمك داريم.
كيهان: نام بيمارستان هاي مذكور نزد روزنامه محفوظ است.
شفيعي
¤ به مسئولان بفرماييد چه عدالتي است كه به مديران يك شركت دولتي 15ميليون ريال كمك بلاعوض جهت سفر زيارتي به كربلا و 100 ميليون ريال وام خريد خودرو پرداخت مي شود و بقيه بايد آب دهان قورت بدهند.
2609---0912
¤ حدود 4ماه است كه از كوپن قند و روغن هيچ خبري نيست. از ستاد بسيج اقتصادي تقاضا مي شود كه هرچه سريع تر اين دو كوپن را نيز اعلام كند.
يك شهروند
¤ با اين كه سياست كلي دولت، كاهش جمعيت تهران است، برخي تصميمات با آن تناقض دارد. به عنوان مثال به تازگي بخشنامه اي صادر شده كه طبق آن دانشجويان تهراني مقيم شهرستان ها به تهران منتقل شوند. بهتر است دولت فكري هم به حال اين بخشنامه هاي متناقض نمايد.
كاشاني از تهران
¤ لطفاً درباره مسئله حجاب و عفاف در كيهان بيشتر بنويسيد. همچنين از مسئولان تقاضا مي شود، نسبت به وضعيت وخيم بدحجابي در پاساژها و فروشگاه ها بيشتر توجه نمايند.
يك شهروند
¤ در اين دو روز كه بخاطر شدت گرما تعطيل شده بود و روزنامه كيهان نيز چاپ نمي شد افراد زيادي به كيوسك روزنامه فروشي ها مراجعه مي كردند و سراغ كيهان را مي گرفتند. از اين مطلب فهميدم كه كيهان مخاطبين زيادي در جامعه دارد و جاي خالي آن در ميان ساير روزنامه ها محسوس است.
تجارتي
¤ فراموش كرده ام در موعد مقرر اتومبيل خودم را بيمه بكنم و بعد از گذشت يك ماه براي بيمه اقدام كردم. بابت يك ماه تاخير مبلغ 20 هزار تومان جريمه شده ام. وقتي شركت بيمه در مدت يك ماه خدماتي ارائه نداده چگونه خود را طلبكار مي داند.
مجاهدي از خميني شهر اصفهان
¤ وزير محترم آموزش و پرورش مصاحبه مي كند و مي گويد گرفتن شهريه از دانش آموزان براي ثبت نام در مدرسه ممنوع است ولي در مدارس شهر بروجرد تحت عناوين مختلف از ما اولياء پول مي گيرند. واقعاً نمي دانيم چه كسي راست مي گويد و چه بايد بكنيم.
يارمحمدي
¤ از دانش آموزان تيزهوش بابل هستم. اولياء مدرسه اي كه در آن تحصيل مي كنم بجاي اينكه هزينه ها را كاهش بدهند مرتب شهريه ها را بالا مي برند در ضمن در تابستان كلاسهاي غيرضرور اجباري برگزار كرده و هزينه بالايي دريافت مي كنند. بنويسيد شايد مسئولين رسيدگي كنند.
0668---0936
¤ در شبكه هاي تلويزيوني از يك طرف تبليغ كولرگازي پخش مي شود و از طرف ديگر زيرنويس هايي درباره اين كه اين كولرها چند برابر برق مصرف مي كنند نمايش داده مي شود!
كريمي از تهران
¤ شهرستان جهرم اين روزها از يك طرف با كمبود شديد آب شرب مواجه شد و از سوي ديگر با گرماي بيش از 47 درجه دست و پنجه نرم مي كند.
2177---0917
¤ قانون گذاران و نيروهاي پليس خودشان قضاوت كنند در هواي گرم بالاي50 درجه شهرستان بوشهر موتورسواران چگونه مي توانند در هنگام رانندگي از كلاه ايمني استفاده كنند.
0791---0917
¤ خودروي سمند مدل 85 كه خريدم ايران خودرو متعهد به نصب مخزن شد كه هزينه آن را نيز قبلاً دريافت كرده بود. براي نصب مكرر با سامانه فراخوان در تماس هستم و دوبار فراخوان شدم پس از مراجعه گفتند نام شما نيست؟! پس از قريب به 5 سال آيا نوبت نصب مخزن خودرو ما نرسيده است؟ آيا با چنين سازمان عريض و طويل نظارت و برخورد هم مي شود؟
يك جانباز 07درصد
¤ پس از خريد موتورسيكلت 3-2 ماه طول مي كشد تا كارت سوختش را تحويل بگيري اين در حالي است كه اكثر كساني كه از اين وسيله نقليه استفاده مي كنند قشر متوسط به پايان جامعه اند و مستحق يارانه اند اما ناچارند با بنزين آزاد تردد نمايند مگر صدور كارت بنزين از صدور يك شناسنامه كه يكساعت طول مي كشد سخت تر است؟!
8644---0919
¤ در قسمت ورودي جايگاه سوخت گاز شهر رشت تير برق فشار قوي بتوني وجود دارد كه مواد سيمان آن تا ارتفاع يك متر از زمين از بين رفته و ميل گردهاي داخل آن ديده مي شود از آنجا كه هر لحظه امكان سقوط و خطر برق گرفتگي وجود دارد به مسئولين اداره برق اطلاع داديم ولي رسيدگي نكردند.
6650---0919
جوابيه روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 25/3/89 آن رسانه با عنوان «خاموشي معابر» در محدوده خيابان نسيم 16 غربي (بلوار علوم و فنون) منشعب از شهرك راه آهن به آگاهي مي رساند: براساس توافق به عمل آمده با شهرداري، بزودي طرح روشنايي معابر خيابان مذكور اجرا خواهد شد.

 



عجب...! (گفت و شنود)

گفت: يكي از ضدانقلابيون فراري و حامي فتنه سبز در
مصاحبه با بي بي سي گفته است؛ طرح حجاب و
عفاف همان طرح يكسان سازي كمونيست ها در چين
است!
گفتم: مگر كمونيست ها دنبال حجاب خانم ها
بودند؟
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: طرح يكسان سازي كمونيست ها چه ربطي به طرح حجاب و عفاف دارد؟!
گفت: باز هم چه عرض كنم؟!
گفتم: شخصي به يكي از اراذل و اوباش اجاره اي گفت؛ گير عجب خري افتاده ايم؟! و يارو در پاسخ گفت؛ خودت گير عجب خري افتاده اي!!

 



رئيس جمهور در جلسه هيات دولت: دولت تلاش براي ارتقاء فرهنگ عمومي را با قوت دنبال مي كند

رئيس جمهور با تاكيد بر اهتمام دولت براي ارتقاء فرهنگ عمومي جامعه اظهار داشت: دولت دهم در پيگيري رويكرد فرهنگي خود مصمم است و با توجه به تدريجي بودن تاثيرات برنامه ريزي هاي فرهنگي، تلاش براي ارتقاء فرهنگ عمومي را با قوت و جديت دنبال خواهد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در جلسه هيات وزيران پس از گزارش وزير كشور درباره فعاليت هاي انجام شده در رابطه با ترويج فرهنگ عفاف و حجاب، در سخناني تداوم اقدام هاي گسترده فرهنگي دولت را در حمايت از مجموعه هاي فرهنگي و ديني كشور به ويژه احياء گفتمان انقلاب و اسلام ناب محمدي (ص) مورد تاكيد قرار داد و گفت: بايد در كنار اينگونه اقدام ها موضوعاتي مانند توليد مسكن ارزان، تسهيل و حمايت از ازدواج آسان و تلاش براي اشتغال جوانان كه نقش غير مستقيم ولي موثر در ترويج فرهنگ و ارزشها دارد با جديت پيگيري شود.
رئيس جمهور همچنين فرا رسيدن ميلاد با سعادت حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) را به همه مسلمانان و كساني كه در دفاع از اسلام و قرآن به آن حضرت اقتدا مي نمايند، تبريك گفت.
در اين جلسه وزير كشور در گزارشي با اشاره به تشكيل 6 كارگروه تخصصي در ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي اعلام كرد: ستاد ،وظايف 26 دستگاه اجرايي، سازمان ها و نهادهايي را كه در قانون حجاب و عفاف شورايعالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيده بود را دنبال كرده است و تاكنون 38 برنامه ملي، حاصل توافق با دستگاه هاي ذي ربط به تصويب ستاد صيانت رسيده كه به تدريج در حال اجرايي شدن است.
در اين جلسه همچنين سيد حسين صابري با موافقت هيات وزيران به عنوان استاندار اردبيل انتخاب و از خدمات منصور حقيقت پور استاندار قبلي تشكر و قدرداني شد.
هيات دولت در اين جلسه به پيشنهاد وزارت كشور با ايجاد شهرستان گاليكش در استان گلستان موافقت كرد.
 



رسانه هاي غربي خبر دادند
 پرونده شهرام اميري دردسري تازه براي سازمان سيا

سرويس سياسي-
رسوايي اطلاعاتي آمريكا در مسئله شهرام اميري و استيصال و سردرگمي مقامات اين كشور در اين خصوص باعث شد تا رسانه هاي غربي نيز طي گزارش ها و تحليل هاي متعدد بر به دردسر افتادن سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا تأكيد كنند.
در همين زمينه، شبكه تلويزيوني فرانس 24 در گزارشي خاطرنشان كرد: مسئله شهرام اميري براي سرويس هاي مخفي آمريكا مشكل شده است.
اين رسانه غربي در گزارش خود با اشاره به حضور شهرام اميري در دفتر حافظ منافع ايران در آمريكا نوشت: لازم است كه آمريكايي ها توضيح دهند اميري چگونه توانسته است وارد آمريكا شود و رواديد اين كشور را دريافت كند زيرا در غير اينصورت ورود به واشنگتن بدون مدارك لازم به ويژه اگر فرد ايراني باشد بسيار سخت است. بنابراين مسئله براي سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا مشكل شده است.
فيليپ گاسو تحليلگر شبكه تلويزيوني فرانس 24 نيز در مطلب ديگري درباره ماجراي شهرام اميري تصريح كرد: آمريكا توضيحات ابهام آميزي در اين قضيه داده است، وزارت خارجه اين كشور اعلام كرده اين دانشمند ايراني مدت زماني در خاك آمريكا به سربرده است اما اصلاً توضيح نداده چگونه وارد خاك آمريكا شده است.
گاسو در ادامه مي افزايد: چگونه يك تبعه ايراني كه در برنامه هسته اي كشورش فعاليت داشته و مورد توجه دقيق آمريكايي ها است در عربستان ناپديد شده و 14 ماه بعد در واشنگتن پيدا شده است، اينها همه بحث برانگيز است و به توضيحاتي نياز دارد كه دولت آمريكا اصلاً نمي خواهد درباره آن چيزي بگويد.
در همين ارتباط، روزنامه واشنگتن پست نيز در گزارشي درباره ماجراي شهرام اميري نوشت كه اين مسئله مايه دردسر براي آمريكا شده است چرا كه دولت اوباما با خروج فردي از آمريكا روبروست كه پناهنده شدنش يك كودتاي اطلاعاتي لقب يافته بود.
اين گزارش با بيان اينكه پيدا شدن اميري مانند ناپديد شدنش اسرارآميز است از قول ايران نوشت كه خروج اميري از آمريكا نشان دهنده شكست تلاش هاي واشنگتن در اين باره است.
همچنين شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي در حالي كه تلاش مي كرد وانمود نمايد شهرام اميري توسط آمريكا ربوده نشده است بدون آنكه بتواند توضيحاتي در اين باره ارايه كند در گفت وگويي با «ماتيو داس» كه او را پژوهشگر امور امنيتي و دفاعي خواند خاطرنشان كرد: ماجراي مفقود شدن و سپس پيدا شدن شهرام اميري در خاك آمريكا مسئله اي پر از پرسش و ابهام است.
اميري: آمريكا
مسئول ربودنم است
از سوي ديگر؛ شهرام اميري كه روز سه شنبه به دفتر حافظ منافع ايران در واشنگتن پناه برده بود آمريكا را مسئول ربودن خود دانست.
وي كه با شبكه خبري پرس.تي.وي گفت وگو مي كرد گفت: ربايش من داستان مفصلي است كه در فيلم و ويديويي كه از طريق صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران منتشر شد نكات كليدي و اصلي نحوه ربايش خود را تشريح كردم.
وي ادامه داد: من در فيلمي هم كه موفق شدم پس از فرار از دست مأموران اطلاعاتي آمريكا توسط دوستانم منتشر كنم تأكيد كردم كه فيلم منتشر شده از سوي صدا و سيما كاملاً صحت دارد و هيچ نكته كذبي در آن وجود ندارد و من صريح و شفاف در آن فيلم موضوع را براي مردم عزيز ايران روشن كرده ام.
اميري افزود: پس از اين كه توانستم از دست ماموران آمريكايي فرار كنم و اين فيلم از طريق يوتيوب در اختيار مردم قرار گرفت دوباره در ايالت ويرجينيا از سوي ماموران امنيتي آمريكا دستگير شدم. وقتي كه ماموران آمريكايي متوجه تهيه اين فيلم و احتمال نمايش آن از طريق ايران يا سايت هاي اينترنتي شدند به اين فكر افتادند كه فيلم ديگري از من تهيه كنند و از طريق آن اعلام كنند كه من در حال برگشتن به ايران هستم.
اتفاق جالبي كه رخ داد اين بود كه فيلمي كه من از فرار خود تهيه كرده بودم بعد از فيلم آخري كه دولت آمريكا تهيه كرده بود و اعلام مي شد من در حال بازگشت هستم منتشر شد.
اميري يادآور شد: استنباط من اين است كه قدرت تصميم گيري از دولت مردان آمريكايي كاملاً سلب شده بود. آن ها در اين بازي كه قصد استفاده از موضوع من را در آن را داشتند به نتيجه نرسيده بودند و وجود من براي آنها مشكل ايجاد كرده بود.
وي ادامه داد: ويديوهايي كه عليه دولت مردان آمريكايي منتشر شد سوالات مختلفي را در ذهن افكار عمومي ايجاد كرده بود كه متاسفانه دولتمردان آمريكا به صورت رسمي هيچ گاه جواب قانع كننده اي درباره من به افكارعمومي دنيا ندادند. دولت آمريكا حتي حاضر نشد وجود من را در اين كشور تاييد كند.
اميري با اشاره به جزئيات فراواني كه درباره ربودن وي وجود دارد گفت: اين موضوعات را پس از رسيدن به خاك ايران در اختيار رسانه ها قرار خواهد داد و از حيثيت خود در برابر اتهاماتي كه رسانه هاي غرب و به خصوص دولت هايشان به وي وارد كرده اند دفاع خواهد كرد.
سردرگمي مقامات آمريكايي
مقامات آمريكايي در واكنش به رسوايي اطلاعاتي اين كشور و پناه بردن شهرام اميري به دفتر حافظ منافع ايران در واشنگتن مدعي شدند كه وي به انتخاب خود به آمريكا آمده و آزاد است كه آنجا را ترك كند.
هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا كه كشورش علي رغم شواهد موجود، هرگونه دست داشتن در ربودن شهرام اميري دانشمند 32 ساله ايراني را انكار كرده است، روز سه شنبه در يك كنفرانس خبري مشترك با هوشيار زيباري وزير امور خارجه عراق در جمع خبرنگاران مدعي شد: «آقاي اميري به اختيار خود در آمريكا بوده است و آزاد است كه برود.»
به گزارش خبرگزاري آلمان، كلينتون در ادامه ادعاهاي خود گفت كه اميري قرار بود روز دوشنبه آمريكا را ترك كند، اما نتوانسته بود اقدامات لازم را در كشورهايي كه بايد از آنها گذر كند انجام دهد.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره «شهرام اميري» عاجز ماند.
به گزارش فارس، «فيليپ كرولي»، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در نشست هفتگي خود با خبرنگاران با طفره رفتن از پاسخ به سوالات مختلف درباره «شهرام اميري» گفت: من فكر مي كنم كه وي در سفارت پاكستان در واشنگتن است و مقدمات سفر به ايران را آماده مي كند. همانگونه كه ما امروز صبح (سه شنبه) اعلام كرديم، اميري با تصميم خود به آمريكا آمد و خروج از آمريكا هم براساس تصميم خودش است.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا درباره اينكه دولت آمريكا درباره بازگشت اميري به ايران با وي ارتباط برقرار كرده است، گفت: خب، او مدتي در آمريكا بود. دولت آمريكا با او ارتباط داشت، من نمي توانم دقيقاً به شما بگويم كه وي چه زماني تصميم به بازگشت به ايران گرفت، اما همانگونه كه ما و وزير خارجه تصريح كرديم، وي براساس اراده خود اينجا است و خروج از آمريكا هم تصميم وي است و ما به خروج او كمك مي كنيم.
در اين حين خبرنگاري از وي پرسيد كه «اگر اميري فقط يك دانشجو يا محقق بوده است، چرا دولت آمريكا با او ارتباط برقرار كرده است؟»
كرولي با طفره رفتن از پاسخ به اين سوال گفت: شما از من پرسيديد «آيا او» ]ارتباط برقرار كرد[؟
خبرنگار گفت: نه من پرسيدم، چه زماني.
كرولي گفت: كه به ما بگويد كه مي خواهد اينجا را ترك كند؟ بلي.
خبرنگاري گفت: خب، او چرا بايد به شما درباره تصميم بازگشتش اطلاع دهد. اگر او يك ايراني معمولي داراي رواديد در اينجا بود و آزاد است كه بيايد و برود، پس نبايد به دولت آمريكا بگويد كه مي خواهد برود.
كرولي بدون پاسخ به سوال اين خبرنگار گفت: بلي. شما درست مي گوييد. او آزاد است.
خبرنگاري گفت: شما گفتيد كه نمي دانيد اميري براي چه به اينجا آمد. وضعيت رواديد وي اطلاعاتي را در اختيار ما مي گذارد. آيا او قبل از اينكه به اينجا بيايد رواديد گرفت يا اينكه بعد از اينكه به اينجا آمد، رواديد خود را گرفت؟
كرولي با طفره رفتن از موضوع و به دليل جواب ندادن به اين سوال گفت: رواديد جزو مدارك محرمانه محسوب مي شود.
آمريكا بايد
پاسخگوي ربايش اميري باشد
در همين حال، رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: مسلم است كه شهرام اميري در عربستان توسط آمريكايي ها ربوده شده از اين رو بدون ترديد آمريكا بايد به لحاظ حقوقي پاسخگوي اين ربايش باشد.
به گزارش فارس، علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي صبح روز چهارشنبه در حاشيه جلسه علني مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع ربايش شهرام اميري و آزادسازي وي از سوي آمريكا، گفت: اصل موضوع اين است كه شهرام اميري بايد به كشور بازگردد تا ابعاد مبهم مسئله روشن شود، طبيعي است كه هر تصميمي براساس مجموعه رويدادهايي كه رخ داده در عربستان و آمريكا خواهد بود.
وي افزود: مسلم است كه اين موضوع يك اتفاق طبيعي نبوده و سازمان هاي اطلاعاتي عربستان و آمريكا درگير ربايش شهرام اميري بوده اند. البته ربودن و انتقال اميري به دست آمريكايي ها بوده ولي چگونگي حضور وي در دفتر حافظ منافع كشورمان در آمريكا از جمله سوالاتي است كه پس از بازگشت اميري به كشورمان مشخص خواهد شد.

 



دردسرهاي تازه مسافر تل آويو (خبر ويژه)

پس از چرخش مواضع مضحك فتنه گران خارج نشين نظير بهاءالله مهاجراني و كديور، اين موضوع همچنان بهانه اصلي هجمه و جديداً اسباب خنده ضدانقلاب خارج نشين را فراهم نموده است. در همين رابطه هادي خرسندي در خبرنامه ضدانقلابي گويا خطاب به كديور نوشته است؛
سه چهار هفته اي گذشته است و شايد از نظر خيلي ها قضيه كهنه شده باشد اما من اين جريانات را كهنه شدني نمي دانم و هنوز در فكر آن مصاحبه ام!
و من هنوز... هنوز فكر مي كنم كه برنامه تفسير خبر صداي آمريكا گرچه حدود آخر شب در ايران پخش مي شود اما آن ساعتي كه خانم درخشش با ايشان مصاحبه زنده داشت، در كاروليناي شمالي كه آقاي كديور تشريف دارند، يكي دو ساعت از ظهر گذشته بود و هوا هم آفتابي بود. يعني بار ديگر وي موفق شد كه روز روشن، صاف از توي دوربين، چشم بدوزد توي چشم هزاران هزار بيننده و دروغ بگويد!
اينجور كه كديور بتواند معلق بزند، عمليات ژانگولر محيرالعقولي است كه از شخصيت محبوبي چون آقاي كديور ساخته است وگرنه خليل عقاب هم با چنان پشتك و واروئي، ولو مي شد پيش پاي خانم ستاره درخشش.
نامه توضيحي و توجيهي بعدي آقاي كديور ثابت كرد كه نه خير، پايين آمدن محكم و با صلابت ايشان از خرك مغالطه و جفت پا زدن متعادلشان روي تشك مصاحبه، تصادفي و الله بختكي نبوده و حضرتشان بايد از سرآمدان فن ژيمناستيك باشد.
اين ضد انقلاب خارج نشين با اشاره به تناقض هاي كديور در مواضع اخيرش ادامه مي دهد:
«وارونه كردن شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» به صورت: «هم غزه، هم لبنان، جانم فداي ايران»، و انتساب آن به تظاهركنندگان خياباني، يك پرسش خيلي ساده به زبان فارسي را از ايشان پيش مي آورد.
جناب آقاي كديور! مگر نه اينكه تظاهرات مردم، جنبه اعتراضي يا مطالباتي داشت؟ پس در اين صورت شعار اختراعي: «هم غزه، هم لبنان، جانم فداي ايران»، چه موضوعيت شعاري و لزوم تظاهراتي مي داشت و مي دارد؟
اين ضد انقلاب خارج نشين در ادامه مي نويسد؛
جا دارد با قدرت گرفتن «جنبش مغزپسته اي» متعلق به آقايان رفسنجاني، ميرحسين، كروبي، خاتمي، كديور... (كه صد البته رنگش روشنتر از جنبش سبز مردم است) سرود «اي ايران» هم مطابق سليقه آقاي كديور به بازار بيايد.
نگاهي به دو سه بيت از ديوان حافظ، تصحيح آقاي كديور، ما را بيشتر با كنه افكار بلند ايشان آشنا مي كند.
سرو چمان من، هم ميل چمن مي كند،
هم همدم گل مي شود، هم ياد سمن مي كند
هم هر كه چهره برافروخت دلبري داند
هم هر كه آينه سازد سكندري داند
هم آنكه چشم به دوربين دروغ مي گويد
دودوزه بازي و رسم كديوري داند
در شرح حال آقاي كديور خواهد آمد كه: گفتگو با كودكان به ويژه كودكان خوش باور را دوست مي داشت و با قصه و سرگرمي و اتل متل به ارشادشان مي پرداخت. نقل است كه عنداللزوم صورت خود سبز مي كرد و براي بچه ها مي خواند.
اتل متل توتوله
الاغ محسن چه جوره
هم شير داره، هم پستون
جانم فداي هندستون
گفتني است «شعار نه غزه، نه لبنان جانم فداي ايران» دو روز قبل از روز قدس از سوي سايت وزارت خارجه اسرائيل به فتنه گران پيشنهاد شده بود و سران فتنه نيز آن را شعار مردمي! دانسته بودند. اما در پي افشاي اين ماجرا و شواهد ديگري كه از ارتباط عوامل فتنه 88 با موساد حكايت مي كرد، سران فتنه تصميم به توجيه اين حركت صهيونيستي خود گرفتند و كديور طي مصاحبه اي گفت؛ شعار تظاهركنندگان «هم غزه، هم لبنان، جانم فداي ايران»! بود كه اظهارات وي با اعتراض شديد ساير جريانات ضد انقلاب روبرو شد و كديور در مصاحبه ديگري گفت؛ منظورم اين بود كه بايد اينطوري شعار مي دادند!!
يك خبر موثق كه از چند كانال نقل شده و در ميان گروههاي اپوزيسيون مطرح است حكايت از آن دارد كه كديور و سروش با ويزاي ورقه اي - بدون درج در پاسپورت- حداقل دوبار به تل آويو سفر كرده اند.

 



لطفا شكم همديگر را آرامتر سفره كنيم! (خبر ويژه)

يك ضدانقلاب گريخته از ايران از سبزها خواست كمي در به جان هم افتادن احتياط كنند.
هوشنگ اسدي كه مدتي است دلمشغول تبديل شدن جنبش سبز به كارناوال ديوانه هاست، طي يادداشتي در گويانيوز خطاب به دوستانش نوشت: «هنوز سالي بيشتر نرفته، كه ما چنين به جان هم افتاده ايم، بايد سرود را ديگر كنيم. نترسيد، نترسيد... ما همه با هم نيستيم». اسدي ادامه داد: «ما فريادهاي سال پيش را ديگر مي كنيم. «نه غزه، نه لبنان» را از حافظه تاريخ خط مي زنيم و مي نويسيم «هم غزه، هم لبنان» ما با چفيه هاي سبز در پاريس مي گرديم و از خطوط مي گوييم، از جدايي. از خودي و غيرخودي. ما از تورنتو دستور اخراج افرادي را مي دهيم كه عضو «سازمان» تحت فرماندهي پدرمان بوده اند، چون ضدانقلاب اند. چرا؟ چون با فلان شبكه تلويزيوني مصاحبه كرده و پرده از شكنجه هاي خود برداشته اند. ما در لندن... ما در لوس آنجلس»...
اسدي سپس با لحني حسرت بار ادامه داده است: «فريادهاي نفرت آور خودي و غيرخودي مدام بلند و بلندتر مي شود. زمزمه شوم اتهامات، پيوسته دامنه بيشتري مي گيرد. رقابت ها به تخطئه كشيده است به توطئه».
ظاهرا برخي از متوهمين همچنان به زمان بيشتري نياز دارند تا دريابند همه آنچه جنبش سبز خوانده شده چيزي بيشتر از سياه بازي براي تيغ زدن دولت هاي اروپايي و آمريكايي نبوده و اين موضوع بيش از هر جاي ديگر در ميان اپوزيسيون مفلوك خارج از ايران صادق است.
گفتني است مطابق اسناد موجود و منتشر شده ساواك، هوشنگ اسدي در رژيم گذشته به طور همزمان عضو حزب توده و مامور ساواك بود. وي و همسرش نوشابه اميري علاوه بر افراد فعال حزب توده، بسياري از فعالان سياسي ديگر را نيز به ساواك معرفي كرده و زمينه شكنجه و بازداشت آنها را فراهم آورده بودند.

 



نسبت سگ زرد و شغال با سياست هاي كاخ سفيد (خبر ويژه)

«سگ زرد برادر شغال است». اين ضرب المثل فارسي بهترين توصيف كننده تحليل سردبير نشريه فارين پاليسي جورنال از سياست هاي اوباما و بوش در قبال ايران است كه در عمل هيچ تفاوتي ندارند.
جرمي هاموند، تحليلگر آمريكايي و سردبير نشريه فارين پاليسي جورنال در اين باره به ايرنا مي گويد: «اگر واقع بينانه نگاه كنيم سياست هاي باراك اوباما عملاً از سياست هاي جرج بوش كه در واقع فقط مبتني بر رد مذاكره با ايران و تاكيد بر قلدري و تهديد بود، غيرقابل تفكيك است.
باراك اوباما نشان داده كه هيچ تمايلي به مذاكره مستقيم و جدي با ايران ندارد. اين گفته تحليلگران كه اوباما برخلاف بوش هميشه خواسته با ايران مذاكره كند، بي معنا است تنها تفاوت اين است كه رئيس جمهوري سابق آمريكا حتي حاضر به قبول امكان مذاكره نبود كه اين تفاوت نيز حاشيه اي است و هيچ اعتبار عملي ندارد. وقتي نگاه مي كنيم مي بينيم نقطه شروع يا شرط آغاز هرگونه مذاكره ميان ايران و آمريكا به گونه اي كه اوباما در گذشته همواره آن را مطرح كرده اين است كه تهران از حق غني سازي اورانيوم دست بردارد كه اين سياست در عمل همان سياست هاي زمان بوش است.»

 



اعتراف مقام امنيتي اسرائيل به ارتباط تشكيلاتي موساد با منافقين (خبر ويژه)

رئيس دفتر سازمان جاسوسي موساد در كردستان عراق هم به ارتباط بين رژيم صهيونيستي و گروهك منافقين اعتراف كرد.
هر چند منافقين تاكنون ارتباط هاي گسترده اي با رژيم اشغالگر قدس داشته اند اما همواره به دليل حساسيت عمومي مردم نسبت به اين رژيم، تلاش كرده اند از رسانه اي شدن و پرداختن به ابعاد ديدارهاي خود با مقامات اطلاعاتي رژيم صهيونيستي پرهيز كنند.
با اين حال بعد از افشاگري هاي رسانه اي فراوان بالاخره «اليعيزر تسفرير»، رئيس دفتر سازمان جاسوسي موساد در كردستان عراق در گفت وگو با راديو ارتش اين رژيم دست هم پيمانان خود را رو كرد و گفت: ما نيروهاي كرد معارض عراقي را در اسرائيل و كردستان آموزش داده ايم و برخي از آموزش هاي ما به اين افراد نيز در پادگان سازمان مجاهدين (منافقين) صورت گرفته است.
البته ديدار مريم رجوي با جدعون مائير سفير رژيم صهيونيستي درايتاليا در جريان سفرش به رم، حمايت وي از افسانه هولوكاست، پوشش و حمايت ماهواره اي اسرائيل براي پخش برنامه هاي تلويزيوني منافقين، ارتباط رسانه اي ميان منافقين و اسرائيل كه با در اختيار گذاشتن اطلاعات جاسوسي هسته اي ايران توسط اسرائيل و رسانه اي كردن آن توسط منافقين كه همچنان ادامه دارد و مسائلي از اين دست، از جمله موارد شاخص ارتباط ميان اين گروهك و رژيم اسرائيل است كه بارها در رسانه هاي گروهي به آن اشاره شده اما واكنش منافقين در اين خصوص تكذيب بوده و مسئولان اسرائيلي نيز ترجيح مي دادند در مقابل انتشار اين اخبار سكوت كنند ولي اين بار بالاخره مقام امنيتي رژيم صهيونيستي سكوت را شكست و از ارتباط نزديك موساد با منافقين پرده برداشت.
گفتني است كه در سال 58 راديو بغداد در يك تفسير خبري از سازمان منافقين تجليل و تقدير كرده بود كه اين اقدام دولت عراق با واكنش شديد منافقين روبرو شد و تيتر اول نشريه مجاهد- ارگان منافقين- به انكار اين ارتباط اختصاص يافت كه در آن صدام را ديكتاتوري بي رحم و خونريز ناميده بودند، اما دو سال بعد رسماً به عراق نقل مكان كرده و به عنوان بخشي از ابواب جمعي ارتش عراق در خدمت صدام قرار گرفتند.

 



تحريم براي ايران بي اثر است و جنگ براي آمريكا فاجعه (خبر ويژه)

مقامات رژيم اسرائيل متوهم اند و با تحليل هاي متناقض خود براي آمريكا فاجعه مي آفرينند.
پايگاه اينترنتي ريس فور در گزارشي به تحليل سياست هاي متناقض اسرائيل در قبال ايران و تاثير آن بر نگرش و رفتار آمريكا پرداخت و در اين باره نوشت؛ مصاحبه نتانياهو با شبكه آمريكايي فاكس نيوز سه نكته اصلي داشت. اول اين كه او اعتراف كرد تحريم ها عليه ايران بي فايده است. البته با اين منظور كه آمريكا را به سوي جنگ سوق دهد. جنگي كه براي آمريكا فاجعه آميز خواهد بود.
دوم او در اظهاراتي فرافكنانه مدعي شد؛ «نبايد به جمهوري اسلامي اجازه دستيابي به توان توليد تسليحات هسته اي داده شود زيرا، نمي توان به اين مسئله دل خوش كرد كه مقامات جمهوري اسلامي، محاسبات هزينه- فايده اي را كه از زمان بمباران هسته اي هيروشيما و ناكازاكي، مد نظر همه قدرت هاي هسته اي قرار دارد، لحاظ كنند.»
و بالاخره؛ «جالب تر آن كه وي مدعي شد، ايران، تنها يك بار، آن هم زماني كه از تهديد آمريكا وحشت كرد، روند فعاليت هسته اي اش را متوقف كرد»!
اين گزارش در ادامه درباره اين سياست هاي متوهمانه و متناقض نوشت: «اسرائيل در برداشت ها و تحليل هاي خود درباره تصميم و نيت ايران در مورد مسائل هسته اي، دچار اشتباهات و تناقض هاي فاحش است. از يك سو، مقامات اسرائيل دچار اين توهم هستند كه ايران كشوري غيرمنطقي است كه محاسبات هزينه- فايده اي را كه كشورهاي هسته اي جهان از پايان جنگ جهاني تاكنون لحاظ مي كنند، مد نظر قرار نمي دهد از سوي ديگر، مقامات تصميم گيرنده ايران را افراد بسيار منطقي مي دانند كه محاسبات منطقي مخاطرات و فوايد را در مديريت برنامه هسته اي ايران در نظر مي گيرند.»
نويسنده در پايان با اشاره به تلاش تل آويو براي متقاعد كردن آمريكا براي جنگ با ايران به تبعات فاجعه آميز اين وسوسه پرداخت و متذكر شد؛ «با توجه به حضور نيروهاي آمريكايي در منطقه، مخاطرات اين امر براي آمريكا، بيش از ايران است، پيامدهاي استراتژيك، حاصل ماجراجويي هاي نظامي آمريكا را در منطقه بغرنج تر خواهد كرد و تاثيرات منفي عميق و ريشه اي بر اقتصاد خود آمريكا و جهان خواهد گذاشت و جايگاه و وجهه مخدوش آمريكا را در يكي از مهمترين مناطق جهان، مخرب تر و منفورتر خواهد كرد.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14