(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 31  تير 1389- شماره 19662

ضرورت اصلاح الگوي برگزاري جشن ها در اعياد و مناسبت ها
مديركل صدا و سيماي مركز مهاباد در جمع هنرمندان موسيقي منطقه:
شبكه هاي ماهواره اي مي خواهند فرهنگ اصيل كردي در فرهنگ غربي هضم شود
پژواك
گلايه اصحاب مطبوعات استان چهارمحال و بختياري از بخشنامه دولت
موسيقي هرمزگان رتبه اول جشنواره ملي جوانان ايراني را كسب كرد
استاندار هرمزگان: قرآن بايد محور برنامه هاي اوقات فراغت باشد
همزمان با هفته جانباز برگزار شد پياده روي خانوادگي ايثارگران و جانبازان در يزد
ساخت بزرگترين مركز فرهنگي دفاع مقدس آذربايجان شرقي در تبريز
آثار هنري سرهنگ شهيد جمال الدين حاج ميري در زنجان گردآوري مي شود
خط سرخ در خرم دره به روي صحنه رفت
بخش گردشگري كهگيلويه و بويراحمد نيازمند توجه مسئولان است
برگزاري مراسم عصري با شعر و داستان در خرم دره
 بهره برداري از كارخانه توليد اسيد سولفوريك در فردوس



ضرورت اصلاح الگوي برگزاري جشن ها در اعياد و مناسبت ها

در ماه عزيز شعبان المعظم قرار داريم، چند ميلاد مبارك را جشن گرفتيم و تا چند روز آينده نيز نيمه مبارك شعبان را بايد به جشن و پايكوبي بپردازيم.
امروز جامعه و مردم ما نياز به شادي و نشاط دارند و اعيادهاي مبارك ماه شعبان كه براي ما مسلمانان بسيار محترم و مهم اند، از جمله روزهاي زيبايي به شمار مي آيند كه براي آن ها بايد به جشن و شادي پرداخت.
اما نكته اي كه در اين ميان كمتر مورد توجه قرار گرفته است، نحوه شادي كردن و پخش شيريني و شربت و... است كه متأسفانه در موارد فراواني به حاشيه هايي تبديل مي شوند كه مهم تر از متن جلوه مي كنند و هدف اصلي از برپايي اين مراسم ها و برنامه ها كه تقويت بنيه معنوي در ميان جامعه است را تحت تأثير قرار مي دهند. توزيع شيريني و شربت در اين ايام كه حركت قابل تقديري است و به نوعي در بيشتر خيابانهاي شهرها و مناطق از سوي برخي افراد و يا مغازه داران محترم مشاهده مي شود در كنار شيرين كردن كام مردم و تقسيم شادي ها، متأسفانه پيامدهاي شهري و اجتماعي نامناسبي را بدنبال دارد كه مسدود شدن خيابانها و ايجاد ترافيك و همچنين بروز خطرات مختلف حادثه ساز از جمله آنهاست، بويژه براي وسائط نقليه اي كه در حركت ضروري قرار دارند و به همراه خود بيمار، افراد مسن و يا اطفال كوچك دارند و يا به هر دليلي بايد به مقصد برسند و در برخي مواقع بايد در يك خيابان چند صدمتري در چندين نقطه متوقف و در ترافيك ايجاد شده معطل بمانند و همچنين شاهد باشند كه بسياري از خودروها و موتورسيكلت ها، پس از صرف شربت اقدام به پرتاب ليوانهاي يك بار مصرف در سطح خيابانها و در شعاع چند متري مي كنند كه چهره خيابانها را مخدوش و نازيبا مي سازد و ضمن ايجاد مسائل غيربهداشتي، زحمت كارگران محترم شهرداري را چند برابر نموده و در حاليكه مردم شريف ما در نيمه هاي شب در حال استراحت در منزل هستند، اين كارگران پرتلاش، بايد سطح خيابانها را نظافت و تميز نمايند تا شهروندان در ابتداي صبح با چهره نازيبا و كثيف خيابانها و پياده روها مواجه نشوند. در اين بين نقش متوليان امور شهري و در اين ميان شوراي محترم شهر، در ساماندهي و برنامه ريزي براي برگزاري اين نوع جشن ها، نقشي مهم و اساسي است!
شايد بتوان با انتقال اين مراسم به پاركها و فضاهاي سبز شهري و محله ها و يا ايجاد مكانهاي مناسب در برخي ميادين و خيابانها به ساماندهي توزيع شربت و شيريني پرداخت و يا حداقل مغازه داران محترم مشاركت در جشن ها و اعياد را تنها در حوزه پياده روها انجام دهند و قطعا رانندگان عزيز وسائط نقليه اي كه علاقمند به شركت در اين مراسم و صرف شيريني و شربت هستند در محلي خود روي خود را پارك نموده و در پياده رو به جمع ديگر عزيزان خواهد پيوست ضمن اينكه وسايل مصرفي نظير ليوان هاي يك بار مصرف نيز در پياده روها و در سطل هايي مخصوص زباله ريخته مي شود و ديگر چهره خيابانها از انواع و اقسام ظروف و غيره، نازيباو مخدوش نمي گردد و در كنار اين امر، عزيزاني كه در خيابان به دنبال كار ضروري، امور جاري و يا حمل بيمار و غيره هستند نيز به موقع به مقصد خود خواهند رسيد.
بدون شك مراسم جشن ها و پايكوبي هاي ما وقتي زيباتر خواهد شد و وقتي بار معنوي آن افزايش مي يابد كه كنار آن به حقوق شهروندان و مردم احترام بگذاريم و به جمله زيباي شهر ما خانه ما نيز بيشتر توجه داشته باشيم.
در آستانه ميلاد با سعادت صاحب عصر امام زمان(عج) هستيم و قطعا شادي هايمان را بايد افزايش دهيم و هم تقسيم كنيم.
اما در اين ميان متاسفانه آنچه بيش از ريختن زباله و ايجاد ترافيك چند سالي است كه بطور بسيار نامطلوبي رواج يافته، انجام برخي حركات ضداخلاقي و خلاف شئون اسلامي است كه از جمله اين عادت ناپسند مي توان به رقص و پايكوبي مختلط دختران و پسران، پخش موسيقي هاي مبتذل و... اشاره كرد. كه اميد است در پرتو فرهنگ صحيح اسلامي و سيره ارزشمند معصومين(ع) و فعاليت درست مسئولان فرهنگي در هيچ نقطه ايران اسلامي روي شاهد اين نقاط تاريك بر اين صفحات نوراني نباشيم.
محمدرضا حايري زاده
خبرنگار كيهان در يزد

 



مديركل صدا و سيماي مركز مهاباد در جمع هنرمندان موسيقي منطقه:
شبكه هاي ماهواره اي مي خواهند فرهنگ اصيل كردي در فرهنگ غربي هضم شود

اروميه- خبرنگاركيهان:
مديركل صدا و سيماي مركز مهاباد در نشست با هنرمندان منطقه گفت: هدف از برپايي اين نشست ايجاد آشنايي و شناخت بيشتر ميان هنرمندان موسيقي و مسئولين صدا و سيماي مركز مهاباد و بررسي فرصت ها و چالشهاي موجود موسيقي در منطقه است.
صفري با برشمردن برخي توفيقات و توانمنديهاي واحد موسيقي مركز گفت: اميدوارم اين جلسه به نقطه عطفي براي گسترش تعاملات و همكاري ميان هنرمندان و اين مركز تبديل شود.
وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در سفر به استان كردستان كه نگاه نظام به كردستان را نگاه فرهنگي برشمرده بودند و با بيان اينكه ايده تشكيل اين جلسه نيز از آن سفر پرخير و بركت گرفته شده است گفت: صدا و سيماي مركز مهاباد به پيروي از منويات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي سرمايه گذاري خاصي را در صيانت از فرهنگ غني كردي كه ريشه در باورهاي عميق اسلامي دارد انجام داده است.
صفري پخش برنامه هاي فاخر فرهنگي در راديو با مديريت پرداخت به ضرب المثل ها، متل ها، داستانها و حكايت كهن و اشعار كردي و نيز معرفي مفاخر و شخصيت هاي كرد را از كارهاي دردست اقدام در واحد صدا دانست و افزود: در واحد سيما نيز ساخت يك مجموعه انيميشن از ضرب المثل هاي كردي و نيز چند برنامه مستند از نحوه زندگي و آداب و رسوم مردم و عشاير منطقه در دست انجام و چندين كار پژوهشي نيز در ارتباط با اين موضوعات در صدا و سيماي مركز مهاباد انجام شده است.
وي با يادآوري هجمه سنگيني كه شبكه هاي ماهواره اي كردي براي هضم فرهنگ اصيل كردي در فرهنگ غربي و انحراف آن انجام مي دهند به ويژه تلاش براي نمايش تصويري عاري از نمادها و باورهاي اخلاقي و مذهبي در اين شبكه ها و انحراف موسيقي اصيل كردي به سمت تلفيق با موسيقي تند و بي مايه غربي افزود: با توجه به اين موضوع و از طرفي با توجه به علاقه خاص مردم كرد به موسيقي اصيل كردي و همچنين با توجه به پتانسيل بالايي كه براي توليد آثار هنري متعهدانه در اين مركز و در هنرمندان توانمند منطقه وجود دارد با پيگيري هاي مركز ولطف و مساعدت مسئولان سازمان بحمدالله سقف تعهد توليد موسيقي مركز برداشته شد كه اين امر مي تواند منجر به شكوفايي و گسترش كيفي و كمي توليدات موسيقي در منطقه شود.
مديركل صدا و سيماي مركز مهاباد با اشاره به موضوع مهاجرت برخي هنرمندان منطقه به خارج از كشور كه علي رغم ميل باطني و براي بروز و ظهور استعدادها انجام مي شود، ضمن اعلام آمادگي براي حمايت از هنرمندان در چهارچوب اصول و ضوابط سازمان ابراز اميدواري كرد با ظرفيت فراهم شده درمركز به دنبال برداشته شدن سقف تعهد توليد، محملي براي حمايت از تمام هنرمنداني كه به ميهن خود عشق مي ورزند فراهم شود.
وي همچنين حمايت از تشكيل گروه كر موسيقي با مشاركت هنرمندان، توجه ويژه به توليد موسيقي كودكان و نيز طراحي فرايندي دقيق براي بررسي طرح هاي ارائه شده از سوي هنرمندان به شوراي شعر و موسيقي را از برنامه هاي آتي مركز عنوان كرد.

 



پژواك

بازبيني پنج نمايش صحنه اي
سرويس شهرستان ها: شوراي بازبيني انجمن نمايش شهرستان اسلامشهر پنج نمايش صحنه اي را مورد بازبيني قرار داد.
اين نمايش ها كه بيشتر با موضوعات اجتماعي، طنز و مذهبي هستند شامل: رقص كاغذ پاره ها نوشته محمد يعقوبي و كارگرداني محمد مهدي هوشيار، حسابگاه نوشته خانم هايده عطاكويي و كارگرداني كشاورز، آخرين پرواز نوشته و كارگرداني احسان هاشمي، جان و جو نوشته آكوتاكريستف و كارگرداني ابراهيم نصيري و محمد طنابنده و «مسئله اي نيست» نوشته ديويد ايوز و كارگرداني ابراهيم نصيري و محمد طنابنده است.
تدوين طرح هاي فرهنگي
كاشان- خبرنگار كيهان:رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آران و بيدگل از تدوين 7 طرح سفارشنامه فرهنگي در اين شهرستان خبر داد.
ميثم نمكي، اين طرح ها را در دو حوزه عمراني و هزينه اي دانست و افزود: ايجاد نمايشگاه و فروشگاه مركزي كتاب آران و بيدگل و نگارخانه كوير، احداث شهرك سينمايي كوير و موزه عكس از طرح هاي عمراني است.
وي گفت: چاپ كتاب توليدات سينمايي آران و بيدگل، همايش نكوداشت چهره هاي ماندگار در عرصه هاي فرهنگي، هنري و خيران فرهنگي و سومين جشنواره فيلم كوتاه با موضوع بافت فرسوده به عنوان طرح هاي هزينه اي تدوين و به اداره كل ارشاد اصفهان ارسال شده است.
به گفته وي، 6 طرح ديگر شامل بانك اطلاعات اهل قلم و هنرمندان آران و بيدگل، برپايي كارگاه هاي آموزشي ويژه فعالان حوزه ديجيتال، همايش هنرهاي آئيني كوير، جشنواره موسيقي ايثار و شهادت، ساخت فيلم مستند هنرمندان برجسته و ساخت فيلم مستند آران و بيدگل شناسي نيز در حال حاضر در دست تدوين است.
تشكيل شوراي فرهنگ و هنر
ياسوج- خبرنگار كيهان: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه و بويراحمد از تشكيل شوراي فرهنگ و هنر در اين استان خبر داد. حجت الاسلام عبدي پور در جمع هنرمندان شهرستان دنا افزود: در اين شورا از هر شهرستان نمايندگاني در بخش هاي هنر، مسجد و قرآن شركت كرده و بر برنامه هاي فرهنگي و كيفي سازي آن نظارت خواهند كرد. يك نفر نماينده از هنرمندان عضو اين شورا خواهد بود.
رونمايي از مناجات نامه
مشهد- خبرنگار كيهان: كتاب مناجات نامه خواجه عبدالله انصاري از سوي مؤسسه آفرينش هاي هنري آستان قدس رضوي در نگارخانه رضوان رونمايي شد.
اين كتاب يكي از مهمترين نفايس ارزشمند آستان قدس رضوي است كه در 32 صفحه به خط محمدحسين شيرازي ملقب به «كاتب السلطان» نوشته شده است و از اصل كتاب كه در سال 1305 نوشته شده است آماده سازي شد.
خط روي جلد اين اثر از استاد فراستي و مقدمه آن از سيد مجتبي حسيني، رئيس كتابخانه و موزه ملي ملك مي باشد. اين كتاب ارزشمند در چاپخانه آستان قدس رضوي منتشر شده است.
توليد «قايقي خواهم ساخت»
كاشان- خبرنگاركيهان:
فيلم مستند كوتاه «قايقي خواهم ساخت» به نويسندگي و كارگرداني احسان توكلي بيدگلي در كاشان توليد شد.
در اين فيلم كه با همكاري مؤسسه كارگاه تجربي شهر نقره اي در باغ تاريخي فين كاشان ساخته شده است داستان زنده شدن خاطرات كودكي پيرمرد 79ساله و بازي با قايق كاغذي و رفتن او در بين بچه ها و بازي با آنها را به تصوير كشيده است.
رونمايي از كتاب «آخرين عروس»
¤كتاب آخرين عروس با نگاهي نو به موضوع مهدويت اثر مهدي خداميان آراني در آران و بيدگل رونمايي شد. اين كتاب با قلمي جذاب و زيبا به بيان زندگي حضرت نرجس(س) مي پردازد و ماجراي ميلاد امام زمان(عج) و حوادثي كه در شب نيمه شعبان روي داده را بيان مي كند.
اين كتاب با تحليل سياسي و اجتماعي سال 255هجري قمري و بيان واضح و روشن از شرايط شهر سامراء كمك مي كند تا مخاطب بتواند به خوبي جزئيات تولد امام زمان(عج) را درك كند. ضمن آنكه در كتاب جهت پيوند بين قرآن و ولايت به آيات قرآن و 185 كتاب عربي- تحقيقي استناد شده است.
اهداي جايزه به آثار هنري برتر
گرگان- خبرنگار كيهان:
جايزه ويژه به خالق آثار «كشتي صلح» در هفدهمين جشنواره بين المللي تجسمي جوانان اهدا مي شود.
سيدمهدي مصطفوي مشاور رئيس جمهور و رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در حاشيه هفدهمين جشنواره بين المللي تجسمي جوانان در گرگان گفت: اين جايزه از سوي اين سازمان براي ارج نهادن به هنر متعهد و ارج نهادن به مردم غزه به آثار برتر در زمينه «كشتي صلح» اهدا مي شود.
همچنين كارگاه طراحي هنرمندان شركت كننده در اين جشنواره در روستاي خوليندره گرگان برگزار شد. در اين كارگاه 35هنرمند رشته طراحي به رقابت پرداختند.
برپايي نمايشگاه از آثار عكاسي
¤مسئول كانون عكس حوزه هنري گلستان با اشاره به برگزاري نمايشگاه آثار عكاسي در نگارخانه سوره حوزه هنري اين استان گفت: آثاري كه در اين نمايشگاه ارائه شده است از فعاليتهاي مختلف اجتماعي اقوام تركمن سراسر استان است.
محمدرضا كيوانفر افزود: اين آثار در نهايت خلاقيت و ظرافت تهيه شده، به طوريكه صميميت دوستي در بين اقوام گلستاني و حضور و سرزندگي آنان به خوبي به تصوير درآمده است.
وي در پايان به چاپ كتاب عكس «گلستان بانو» توسط اين مركز اشاره كرد و گفت: اين كتاب حاوي جلوه هاي ماندگاري از فعاليتهاي بانوان گلستاني است كه چندي پيش به چاپ رسيده است.
شركت در جشنواره تئاتر خياباني مريوان
بناب- خبرنگاركيهان:
-چهار اثر نمايشي از شهرستان بناب در جشنواره سراسري تئاتر خياباني مريوان شركت مي كنند.
اين آثار با عناوين «جشن عروسي» به نويسندگي و كارگرداني بهمن پورتقي كه يك نمايش عروسكي با مضمون آئيني و سنتي است. «جنايت و مكافات» به نويسندگي و كارگرداني عليرضا قاسمي با مضمون اجتماعي و با موضوع مهريه هاي سنگين و دردسرساز و اثرات منفي آن در جامعه، «شوخي شوخي داره جدي ميشه.» به نويسندگي و كارگرداني «بهروز الهياري» كه با تكيه بر معركه گيري و استفاده از شيوه هاي آن به مشكلات و دغدغه هاي قشر دانشجو مي پردازد و بالاخره نمايش «روز- خيابان- دانشجو» به نويسندگي «محمدحسين داوودي» و كارگرداني «عليرضا قاسمي»، كه مشكلات و معضلات دانشجويان را مورد كنكاش قرار داده از ديگر اثرهاي نمايشي شهرستان بناب است. پنجمين جشنواره سراسري تئاتر خياباني مريوان نيمه دوم شهريورماه امسال با حضور گروههاي شركت كننده از سراسر كشور برگزار، و نمايشهاي منتخب به بيست ونهمين جشنواره تئاتر بين المللي فجر تهران راه مي يابند.

 



با انحصاري شدن امتياز درج آگهي در روزنامه ايران صورت گرفت
گلايه اصحاب مطبوعات استان چهارمحال و بختياري از بخشنامه دولت

شهركرد - خبرنگار كيهان:
سرپرستان، نمايندگان و خبرنگاران روزنامه هاي كثيرالانتشار و روزنامه هاي محلي استان چهارمحال و بختياري از انحصاري شدن امتياز درج آگهي در روزنامه ايران، گلايه كردند.
اصحاب مطبوعات استان در جلسه مصاحبه مطبوعاتي كه با حضور داريوش رضواني، مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان چهارمحال و بختياري برگزار شد، اظهار داشتند:
آگهي ها بايد بين همه مطبوعات به طور عادلانه توزيع شود و اختصاص كليه آگهي ها به روزنامه ايران كه روزنامه ارگان دولت محسوب مي شود نه تنها اصولي و منطقي نيست بلكه از شعار عدالت محوري كه شخص رئيس جمهور بر آن تكيه مي كند به دور است.
گفتني است در اين جلسه ملك محمد زماني دهكردي سرپرست روزنامه كيهان در استان چهارمحال و بختياري نيز گفت: طبق قانون مطبوعات بايد امكانات و تسهيلات به صورت عادلانه بين مطبوعات توزيع شود و اختصاص آگهي هاي دولتي به يك روزنامه خاص مغاير با اين قانون است.
همچنين مهرداد شريفي سرپرست روزنامه جمهوري اسلامي نيز گفت: روزنامه ها در انعكاس عملكرد و اقدامات دولت سهم بسزايي دارند و بايد مورد حمايت قرار گيرند و اين اقدام دولت مبني بر تخصيص آگهي ما به يكي از روزنامه ها مغاير با شعار عدالت محوري دولت است.

 



موسيقي هرمزگان رتبه اول جشنواره ملي جوانان ايراني را كسب كرد

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
گروه موسيقي آناميس از شهرستان ميناب مقام اول موسيقي محلي جشنواره ملي جوان ايراني را كسب كرد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان با اعلام اين خبر گفت: موسيقي استان هرمزگان از جمله رشته هايي است كه از محبوبيت زيادي در اقشار مختلف مردم برخوردار است. تنوع موسيقي در اين استان باعث شده است كه هرمزگان به يكي از مراكز عمده موسيقي در كشور تبديل شود. «همايون اميرزاده» افزود: هنرمندان موسيقي هرمزگان جزو پرافتخارترين هنرمندان استان هستند كه در تمام جشنواره هاي ملي و بين المللي به كسب رتبه و مقام موفق شده اند. وي درباره گروه هاي اعزامي به جشنواره ملي جوان ايراني گفت: گروه آناميس از شهرستان ميناب به سرپرستي «حسن سبحاني» به عنوان يكي از گروه هاي باسابقه و پيشرو براي حضور در جشنواره ملي جوان ايراني انتخاب شد و توانست به خوبي از اعتبار موسيقي استان دفاع كند. اميرزاده اظهار داشت: موسيقي استان هرمزگان در فرهنگسراي نياوران به روي صحنه رفت و قطعات «الاصلي علي» و «گم ميه» به آهنگسازي و تنظيم «عبدالرضا سهرابي» و «حسين اصيلي» اجرا شد كه مورد استقبال حاضران قرارگرفت. براساس اين گزارش در جشنواره ملي جوان ايراني بيش از 100گروه موسيقي از سراسر كشور حضور داشتند كه گروه موسيقي استان هرمزگان توانست مقام اول اين جشنواره را كسب كند.

 



استاندار هرمزگان: قرآن بايد محور برنامه هاي اوقات فراغت باشد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
استاندار هرمزگان گفت: بخش شاخصي از برنامه هاي اوقات فراغت بايد به آموزش فرهنگ قرآني اختصاص يابد و برنامه هاي فراغتي به گونه اي باشد كه قرآن را در متن زندگي جوانان نهادينه كند.
«حسين هاشمي» در جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان با بيان اينكه در هرمزگان 600هزار نفر جوان وجود دارد، اظهار داشت: بايد از هر فرصتي براي شركت دادن جوانان در برنامه هاي اوقات فراغت استفاده كنيم تا از اين طريق بتوان اين جوانان را با آموزه ها و اعتقادات ارزشي هرچه بيشتر آشنا كرد. وي با اشاره به كيفيت بخشي به برنامه هاي مرتبط با اوقات فراغت جوانان گفت: بايد اين برنامه ها فراگير و داراي ابعاد مختلف و متعدد باشد به نحوي كه تمام سلايق و علايق را دربرگيرد. استاندار هرمزگان با تأكيد بر ساماندهي تشكل هاي مردم نهاد در سطح استان اظهار داشت: مسئوليت اين امر به عهده اداره كل امور اجتماعي استانداري واگذار مي شود.

 



همزمان با هفته جانباز برگزار شد پياده روي خانوادگي ايثارگران و جانبازان در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
همزمان با هفته جانباز و در روز جمعه اول مردادماه، پياده روي جانبازان و ايثارگران به همراه خانواده هايشان در يزد برگزار شد.
رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان با اعلام اين خبر گفت: همچنين به همين مناسبت و با حضور هنرمندان كشوري، جشن بزرگ جانباز در محل پارك كوهستان يزد برگزار شد.
محمدمهدي فرهنگ دوست افزود: ديدار نخبگان بنياد شهيد با امام جمعه و استاندار يزد نيز از ديگر برنامه هاي هفته جانباز بود.
به گفته وي 9895 جانباز در سطح استان وجود دارد كه 1093 نفر آنها جانبازان شيميايي هستند.
فرهنگ دوست افزود: به دليل تلاقي روز جوان با هفته جانباز از خانواده هايي كه جوانترين شهيد، جانباز و ايثارگر را تقديم اسلام و انقلاب كرده اند، تقدير شد.

 



ساخت بزرگترين مركز فرهنگي دفاع مقدس آذربايجان شرقي در تبريز

تبريز- خبرنگاركيهان:
مديركل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس آذربايجان شرقي از آغاز عمليات اجرايي بزرگترين مركز فرهنگي استان در تبريز خبر داد.
سرتيپ «حسن استوارآذر» گفت: مركز فرهنگي دفاع مقدس استان، از ارزشمندترين طرحهايي است كه مي تواند آرمانهاي انقلاب اسلامي و ارزشهاي اسلامي و معنوي 8 سال دفاع مقدس را نشان دهد.
وي افزود: مطالعات و طراحي مركز فرهنگي دفاع مقدس آذربايجان شرقي، توسط اين اداره كل در 6هزار مترمربع زيربنا و برآورد تقريبي 100ميليارد ريال، در سال گذشته به پايان رسيده است و عمليات اجرايي ساختمان آن نيز آغاز شد.

 



آثار هنري سرهنگ شهيد جمال الدين حاج ميري در زنجان گردآوري مي شود

زنجان - خبرنگار كيهان:
آثار هنري شهيد سرهنگ پاسدار جمال الدين حاج ميري در زنجان گردآوري مي شود.
به گزارش روابط عمومي حوزه هنري استان زنجان مسئول واحد تجسمي حوزه هنري زنجان ضمن اعلام خبر فوق گفت: با عنايت به اينكه اين شهيد بزرگوار يكي از دلاورمردان انقلابي و از جمله شهداي هنرمندي است كه آثار در خور توجهي از خود بر جا گذاشته، لذا حوزه هنري زنجان در نظر دارد آثار هنري اين شهيد را جمع آوري و در قالب نمايشگاهي در معرض ديد عموم قرار دهد.
مهدي خدايي افزود: اين اقدام به منظور پاسداشت مقام والاي هنري شهيد حاج ميري و در اداي احترام به خانواده محترم اين شهيد بزرگوار با همكاري نيروي انتظامي استان صورت مي گيرد.
گفتني است سرهنگ شهيد جمال الدين حاج ميري روز سوم خردادماه سال جاري توسط اشرار در شهرستان بوكان به شهادت رسيد.

 



خط سرخ در خرم دره به روي صحنه رفت

خرم دره - خبرنگار كيهان:
نمايش خط سرخ به كارگرداني رضا ياوري در محل فرهنگسراي امام خميني روي صحنه رفت.
به گزارش روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خرم دره ثنايي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خرم دره در حاشيه اجراي اين نمايش گفت: هنر به عنوان موثرترين وسيله و رساترين زبان در مسير رشد و تعالي آرمانهاي والاي اسلامي است و اثر هنري نه تنها صورتي زيبا كه بايد سيرتي پرمحتوا داشته باشد از اين جهت هنر نمايشي بايد حامل مفاهيم نوع و پرمحتوا باشد تا بتوان آن را به عنوان هنري ممتاز و فاخر معرفي نمود وي در ادامه يادآور شد: براي اولين بار در منطقه كلاس بازيگري براي كودكان زير 13 سال جهت غني سازي اوقات فراغت در فرهنگسراي امام خميني (ره) خرم دره برگزار گرديده و پس از اتمام دوره بازيگري يك نمايش جهت شركت در جشنواره بين المللي توليد خواهد شد.
گفتني است اين نمايش با موضوع دفاع مقدس اجرا و با استقبال خوب تماشاگران روبرو شد.

 



بخش گردشگري كهگيلويه و بويراحمد نيازمند توجه مسئولان است

يكي از قابليت هاي توسعه و پيشرفت استان كهكيلويه و بويراحمد در بخش گردشگري نهفته است.
اين استان كه به سرزمين چهارفصل و پايتخت طبيعت و گردشگري كشور معروف است، همچنان در راستاي رفاه حال گردشگراني كه به اين منطقه سفر مي كنند نيازمند توجه مسئولان ذيربط در اين بخش مي باشد.
جاذبه هاي توريستي و گردشگري اين استان به اندازه اي جلب توجه نموده است كه علي رغم گرماي طاقت فرساي تابستان همچنان خيل عظيمي از گردشگران و مسافران هر روزه از اقصي نقاط كشور با هدف بازديد از شهرهاي ياسوج و سي سخت كه از مناطق بكر طبيعي و گردشگري استان محسوب مي شوند، وارد استان كهكيلويه و بوير احمد مي شوند.
در قبال استقبال بسيار خوب هموطنان از جاذبه هاي گردشگري اين استان همچون آبشار زيباي ياسوج پارك ساحلي رودخانه شبار، ميدان معلم ياسوج، تنگ گنجه اي، تنگ مهربان و كاكان، چشمه كوه گل،باغات زيباي دنا و از همه مهمتر پوشش جنگلي زيبا و آب و هواي خنك ياسوج و سي سخت همچنان با مشكلات عديده اي همچون كمبود فضاي مناسب براي استراحت گردشگران و خدمات رفاهي مناسب مواجه ايم. فعال سازي ستاد تسهيلات سفرهاي تابستاني در اين زمينه مي تواند به عنوان گامي مهم و مؤثر در راستاي همكاري و همياري نهادي مسئول و ارائه خدمات رفاهي بهتر ايفاي نقش نمايد.
اميد است مسئولان استان با همكاري و همياري جدي و ارائه طرح هاي كارشناسي شده با فعال سازي بخش گردشگري و تبليغات مناسب در اين حوزه، در افزايش سرمايه گذاري، كاهش بيكاري و از همه مهمتر رفع محروميت از اين استان گام هاي مؤثري بردارند.
سيدولي موسوي
خبرنگار كيهان در ياسوج

 



برگزاري مراسم عصري با شعر و داستان در خرم دره

خرم دره- خبرنگار كيهان:
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خرم دره به مناسبت عيد مبعث اقدام به برگزاري مراسم عصر شعر و داستان با حضور مسئولين و اقشار مختلف مردم در مجتمع فرهنگي و هنري امام خميني(ره) كرد.
در اين مراسم ثنايي رئيس فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خرم دره ضمن گراميداشت بعثت پيامبر اسلام(ص) گفت: يكي از راه هاي حفظ بقاي دين، تبليغ و رساندن احكام شريعت به نسل حاضر است و بر مبلغان اسلامي است كه نداي توحيد و آداب سنن اسلامي را به گوش جهانيان برسانند و بهترين الگو همان آورنده پيام الهي ومبدا اين شريعت پيامبر اسلام(ص) است.
گفتني است در اين مراسم 30 نفر از هنرمندان به ارائه آثار خود پرداختند كه در پايان اين مراسم نيز به كليه شركت كنندگان لوح تقدير و جوايزي به رسم يادبود اهدا گرديد.

 



با حضور استاندار خراسان جنوبي صورت گرفت
بهره برداري از كارخانه توليد اسيد سولفوريك در فردوس

استاندار خراسان جنوبي در مراسم افتتاح كارخانه اسيدسولفوريك شهرستان فردوس از رشد 500 درصدي سرمايه گذاري صنعتي در فردوس طي چهارسال گذشته خبر داد.
«قهرمان رشيد» با تقدير از حجت الاسلام گل محمدي مديرعامل شركت كيمياكاران فردوس و سرمايه گذار كارخانه توليد اسيد سولفوريك گفت: كارخانه توليد اسيد سولفوريك يكي از واحدهاي بسيار خوب و زيربنايي و اشتغال زاست كه به عنوان كارخانه مادر، زمينه راه اندازي واحدهاي صنعتي ديگري همچون شمش مس، روي و..... را فراهم مي كند.
وي افزود: هم اكنون 17 واحد صنعتي در شهرك صنعتي فردوس فعال است و سرمايه گذاران در اين شهرستان به دليل محروم بودن منطقه، از معافيت هاي مالياتي برخوردار هستند. استاندار خراسان جنوبي گفت: ما به عنوان نمايندگان دولت موظفيم بستر و زمينه ايجاد زير ساختهاي لازم را فراهم كنيم تا سرمايه گذار بتواند در زمينه هاي صنعتي با خيال آسوده در استان سرمايه گذاري كند. رشيد همچنين به كارخانه فولاد 800 هزار تني فردوس اشاره كرد كه مشكلات واگذاري زمين آن حل شده و عمليات اجرايي آن بزودي آغاز خواهد شد. وي ادامه داد: عمليات اجرايي براي احداث كارخانه سيمان سفيد، شمش منيزيم و لوله هاي پلي اتيلين نيز شروع شده است.
در اين مراسم، مديرعامل شركت كيمياكاران فردوس با ارائه گزارشي جامع و كامل در خصوص كارخانه توليد اسيد سولفوريك، اظهار داشت: شركت كيمياكاران به دعوت نماينده دوره قبل اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي، جناب آقاي دكتر اميرحسن خاني، به فردوس آمد و سرمايه گذاري در كارخانه اسيد سولفوريك را به عنوان يك واحد توليدي بسيار پيچيده كه دشواريهاي خاص خود را دارد شروع كرد. وي افزود: اسيد سولفوريك كه محصول اصلي اين كارخانه است يك ماده اوليه بسيار مهم است كه كاربردهاي گوناگوني در توليد ساير محصولات فلزي و شيميايي از قبيل سولفات مس، روي كودهاي شيميايي و..... دارد.
گل محمدي كارخانه اسيد سولفوريك فردوس را از حيث كيفيت احداث، از بهترين كارخانه هاي اسيد دانست كه ميزان آلايندگي آن صفر است كه با در نظر گرفتن صنايع جانبي، اشتغال زايي بالايي دارد. وي ميزان توليد اسيد سولفوريك را روزانه 60 تن و اشتغال زايي اين كارخانه و كارخانه هاي جانبي آن را در شرايط مناسب تا يكصد نفر به صورت مستقيم ذكر كرد.
مهندس اقبال فرماندار فردوس نيز در مراسم افتتاح اين كارخانه مهم ضمن خوشامد گويي به استاندار و مسئولان خراسان جنوبي گفت: مهمترين هنر دولت طي 5 سال گذشته اين بوده كه بستر و زيرساختهاي لازم را براي جذب سرمايه گذار در شهرستانها فراهم كند.
فرماندار فردوس همچنين افزود صددرصد زمينهاي فاز يك شهرك صنعتي فردوس واگذار شده و دويست هكتار زمين ديگر به فاز دو شهرك صنعتي اختصاص يافته است كه در حال واگذاري به سرمايه گذاران است.
اقبال افزود در شرايطي كه از سرمايه گذاران خارجي همچون چين و فرانسه و... در كشور استقبال مي كنيم چه افتخاري بالاتر از اينكه سرمايه گذاران داخلي و صنعتگران كشورمان را جذب و مورد حمايت قرار دهيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14