(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 31  تير 1389- شماره 19662

حديث دشت عشق
ماتيچ: هيچ كس به ما كمك نمي كند مشكلات بسكتبال در آستانه مسابقات جام جهاني
اخبار كوتاه از فوتبال
غيبت پرافتخارترين تيم آسيا در تهران هندباليست هاي جوان ايران به دنبال جهاني شدن
كفاشيان : متعهد شده ايم با تيم بزرگسالان در غرب آسيا شركت كنيم
 مهماندوست بهترين مربي باقري معتمد بهترين تكواندوكار
مرادي و ممبيني داوران سرخابي شدند
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «احمدرضا اميني»
شيون مكن مادر در مرگ خونبارم

شهيد «احمدرضا اميني» 13شهريور 1346 در جنوب تهران متولد شد. او با تولدش خانواده را متحول كرد. رزق و روزي فراوان نذر و انفاق مستمر و صله رحم را دوچندان كرد. درحالي كه درس مي خواند در كارخانه از همان كودكي مادر و پدر را ياري مي داد. در سن 15سالگي آنقدر عاشق جبهه و جنگ بود كه به خاطر كمي سن از اعزام او جلوگيري شد. اعتصاب غذا كرد تا مسئول اعزام را مجبور به موافقت نمود و در لشكر 27 محمد رسول الله و در جبهه هاي جنوب لباس رزم را به عنوان تك تيرانداز پوشيد و در عمليات تك دشمن با همان قد و قواره كوچك خود در قلب فرمانده اش جاي گرفت. بعد از عمليات با مرخصي تشويقي در نزد والدين قرارگرفت و قبل از پايان مرخصي عازم جبهه شد وموقع خداحافظي با لبخند در جمع خانواده خطاب به مادرش گفت «شيون مكن مادر در مرگ خونبارم- ديگر زمن بگذر عشق خدا دارم» مادر مي گويد با گفتن شعر و ازحركات الهي اش فهميدم ديگر فرصت ديدن فرزندم ميسر نمي شود همان هم شد.او در سلام كردن به مردم سبقت مي گرفت و با همان سن كوچكش مؤذن مسجد بود. آري عاقبت احمدرضا در سن 15 سالگي و با حضور 9ماهه در جبهه ها و مقاومت در مقابل احزاب خونخوار كومله، دمكرات و منافقين و صداميان، صبح روز 12 آذر 60 به شهادت رسيد وپيكر پاكش در بهشت زهرا در كنار يارانش آرام گرفت.

 



ماتيچ: هيچ كس به ما كمك نمي كند مشكلات بسكتبال در آستانه مسابقات جام جهاني

در حالي كه تنها 37روز به آغاز مسابقات جام جهاني بسكتبال باقي مانده سرمربي تيم ملي بسكتبال كشورمان به خاطر مشكلات سربازي برخي بازيكنان و غيبت آنان در اردوهاي آماده سازي آن چنان از شرايط موجود راضي به نظر نمي رسد.
واسلين ماتيچ سرمربي تيم ملي بسكتبال ايران در مورد مشكلات تيم ملي براي حضور در مسابقات گفت: از روز نخست اعلام كرديم تيم ملي و فدراسيون بسكتبال نيازمند حمايت است، اما آن طور كه انتظار داريم كمك ها صورت نمي گيرد. چند بازيكن به علت انجام ندادن خدمت سربازي نمي توانند تيم ملي را در اردوها و مسابقات خارجي همراهي كنند و اميدوارم با انجام اين مصاحبه ها اين گونه مشكلات حل شود.ماتيچ ادامه داد: براي حل اين گونه مشكلات سازمان هايي فراتر از فدراسيون بايد وارد شده و اگر كه مي دانند اين بازيكنان براي نام ايران مي جنگند، اجازه دهند كه آنها در خارج از ايران تيم ملي را همراهي كنند. جام جهاني در راه است و تيم ملي و فدراسيون نيازمند كمك همه جانبه است بنابراين براي سربلندي نام ايران بايد ساير ارگان ها هم كمك كنند.
وي تأكيد كرد: در همين زمينه با چند نفر صحبت كردم، اما متأسفانه كسي نمي خواهد كمك كند و شايد هم مي خواهند كمك كنند اما در اين زمينه تاكنون چيزي نديده ايم.
سرمربي تيم ملي عنوان كرد: وقتي چند بازيكن آماده و خوب در تيم ملي حضور دارند و به علت مشكل خدمت سربازي نمي توانند تيم ملي را همراهي كنند ما به مشكلات زيادي برمي خوريم.اين مربي صربستاني يادآور شد: من و فدراسيون بسكتبال خيلي تلاش كرديم كه راه خود را پيدا كنيم و تنها كاري كه من به عنوان سرمربي مي توانم انجام دهم اين است كه مشكلات را بگويم و شما به عنوان يك رسانه آنها را بازتاب دهيد.ماتيچ در ادامه در خصوص مسابقات بسكتبال ويليام جونز تايوان كه با قهرماني ايران به پايان رسيد اظهار داشت:70درصد به آمادگي رسيده ايم و معتقدم تورنمنت چين كه هفته آينده برگزار مي شود به مراتب بهتر و سخت تر از جام ويليام جونز خواهد بود.
سرمربي تيم ملي بسكتبال در مورد حضور حامد حدادي گفت: در 2تورنمنت قبلي خود حدادي را در اختيار نداشتيم و تا حدودي به نبود او عادت كرده ايم. چند بازي ممفيس در ليگ تابستاني را ديدم كه متأسفانه در تمام آنها روي نيمكت بود و نمي توانم ارزيابي كنم كه در چه شرايطي قراردارد.
گفتني است مسابقات جام جهاني بسكتبال از روز 6تا 21 شهريور در تركيه برگزار مي شود كه تيم ملي بسكتبال كشورمان با تيم هاي برزيل، كرواسي، اسلووني، آمريكا و تونس همگروه است.
سومين اردوي برون مرزي حضور در جام استانكوويچ
تيم ملي بسكتبال به منظور شركت در مسابقات 2010 جام استانكوويچ شنبه هفته آينده راهي چين مي شود.
مسابقات بسكتبال جام استانكوويچ از جمله رويدادهايي است كه همه ساله به ميزباني يكي از كشورهاي قاره آسيا برگزار مي شود. اين رقابت ها امسال طي روزهاي 6تا 10 مردادماه در كشور چين و با حضور استراليا، اسلووني و تيم ملي كشورمان برگزارخواهد شد. تيم ملي بسكتبال كه براي حضور در رقابت هاي قهرماني جهان و بازي هاي آسيايي آماده مي شود شنبه هفته آينده عازم چين مي شود تا براي حضور در اين دوره از رقابت هاي جام استانكوويچ آماده شود. اين سومين اردوي برون مرزي تيم ملي بسكتبال در سال جاري و طي يك ماه گذشته محسوب مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي پرگل جوانان ايران برابر تيم دوم هامبورگ
تيم فوتبال زير 19 سال ايران كه براي برپايي اردوي آماده سازي دو هفته اي راهي آلمان شده است، سه شنبه شب برابر تيم دوم هامبورگ آلمان به پيروزي 8 بر صفر دست يافت. در اين ديدار كه در كمپ تيم هامبورگ برگزار شد، كاوه رضايي، يعقوب كريمي و علي جهانبخشي (هركدام 2 گل) و اميد عاليشاه و كاوه مختاري (هر كدام يك گل) براي تيم ايران گلزني كردند. شاگردان دوستي امروز پنجشنبه راهي كشور لوكزامبورگ مي شود تا جمعه شب برابر تيم صدر جدول اين كشور در استاديوم ملي لوكزامبورگ به ميدان برود.
22 بازيكن قرارداد خود را با صنعت نفت ثبت كردند
مسئول نقل و انتقالات هيئت فوتبال آبادان گفت: 22 بازيكن كه نام 7 بازيكن جديد هم در بين آن ها به چشم مي خورد قرارداد خود را با تيم صنعت نفت به ثبت رساندند. كهمره در خصوص بازيكنان جديدي كه با نفت به توافق رسيده اند، تصريح كرد: عيسي ترائوره از راه آهن، رسول نويدكيا از سپاهان نوين، اميد شريفي نسب از تيم سايپا، شعبان اسدي و وحيد پايلوچ هر دو از شموشك نوشهر، محمد عزيزي از مس رفسنجان و ميلاد رخشان عراقي از تيم شن سا اراك بازيكنان جديدي بودند كه بعد از توافق با تيم صنعت نفت قرارداد خود را به ثبت رساندند.مسئول نقل و انتقالات هيئت فوتبال آبادان افزود: مهرداد مير، روح الله عرب، حسن هوري، فرهاد آل خميس، نبي ساكي، هدايت شهرياري، طالب ريكاني، حسين بغلاني، سجاد مشكل پور، مهرداد بشاگردي، رسول ميرطرقي، محمدرضا ذوالفنون، لوون پاچاجيان، عباس مرداسي و محمد ضياءالدين نيك نفس بازيكنان فصل قبل تيم نفت بودند كه قرارداد جديدي با اين تيم منعقد كردند.
ال كلاسيكو؛ 7 آذرماه در نيوكمپ
دور جديد رقابت هاي فوتبال باشگاهي اسپانيا موسوم به لاليگا از تاريخ 29 اوت مصادف با هفتم شهريور ماه آغاز خواهد شد.
تيم فوتبال بارسلونا كه دو فصل گذشته لاليگا را با كسب عنوان قهرماني پشت سر گذاشته روز هفتم شهريورماه در ورزشگاه «ال ساردينرو» راسينگ سانتاندر به مصاف اين تيم خواهد رفت. رئال مادريد كه با خوزه مورينيو، فصل ويژه اي را پيش روي خود مي بيند در همين روز در زمين رئال مايوركا به مصاف اين تيم مي رود.بر پايه اين گزارش دربي معروف اسپانيا ملقب به ال كلاسيكو هم در تاريخ 7 آذر به ميزباني بارسلونا در ورزشگاه نيوكمپ برگزار خواهد شد. ديدار برگشت اين دو تيم هم در تاريخ 28 فروردين سال 90 در سانتياگو برنابئو برگزار خواهد شد.
چوكوانگ سرمربي جديد تيم ملي كره جنوبي
فدراسيون فوتبال كره جنوبي «چوكوانگ رائه» را به عنوان سرمربي جديد تيم ملي فوتبال اين كشور انتخاب كرد. رسانه هاي كره اي خبر دادند كه چوكوانگ رائه سرمربي تيم باشگاهي جيوانگ نام به عنوان سرمربي جديد تيم ملي كره جنوبي انتخاب شد. تيم جيوانگ نام پس از 12 بازي در ليگ پانزده تيمي كره جنوبي در جايگاه چهارم ايستاده است.
مارادونا قراردادش را 4 سال ديگر تمديد كرد
ديگو مارادونا سرانجام با فدراسيون فوتبال آرژانتين به توافق رسيد تا بار ديگر هدايت آلبي سلسته را بر عهده بگيرد . روزنامه لاناسيون چاپ آرژانتين روز سه شنبه از تمديد قرارداد مارادونا به مدت 4 سال و تا پايان جام جهاني 2014 برزيل خبر داد. رسانه هاي آرژانتيني درباره اين تمديد قرارداد اظهارنظرهاي متفاوتي داشتند. گفته مي شود اين قرارداد هنوز به صورت رسمي ثبت نشده و خبر قطعي ادامه همكاري مارادونا با آرژانتين هفته آينده پس از نشست كميته فني فدراسيون فوتبال آرژانتين اعلام خواهد شد
كريستيانا فرناندز رييس جمهور آرژانتين پيش از اين با حمايت از مارادونا او را بهترين گزينه براي تصدي سمت مربي گري تيم ملي آرژانتين دانسته بود.
جواد نكونام : احتمال ماندنم در اوساسونا بسيار كم است
بازيكن ايراني تيم فوتبال اوساسونا گفت: احتمال ماندنم در اين تيم كم است. هر چند كه علاقه ام تداوم حضور در اوساسوناست .
جواد نكونام درباره برخي اخبار كه حكايت از حضور او و مسعود شجاعي در تمرينات تيم جوانان اوساسونا دارد با لحني ناراحت كننده گفت: واقعا متاسفم كه چنين اخباري منتشر مي شود اخبار نادرستي كه در اسپانيا هم بازتاب منفي دارد . نمي دانم چنين اخباري از كجا منتشر مي شود .من به دليل وضعيت نامشخصم براي مذاكره به كشور ديگري سفر كرده بودم. اين را مديران باشگاه هم مي دانستند اما به هر حال اوساسونا باشگاهي حرفه اي است و اين حق را دارد كه بپرسد چرا 4 روز ديرتر از سايرين در تمرينات حاضر شده ام . ستاره ايراني اوساسونا درباره وضعيتش گفت: با وجود اينكه خيلي دوست دارم بمانم اما، احتمالش بسيار كم است. يك سال با اوساسونا قرارداد دارم اما براي ادامه همكاري بايد شرايط براي دو طرف آماده باشد. در چند روز آينده با مدير تيم جلسه خواهم داشت و هر تصميمي كه گرفته شود تابع آن خواهم بود .

 



غيبت پرافتخارترين تيم آسيا در تهران هندباليست هاي جوان ايران به دنبال جهاني شدن

دوازدهمين دوره مسابقات هندبال قهرماني جوانان آسيا درحالي از فردا (جمعه) در تهران برگزار مي شود كه هندباليست هاي كشورمان به دنبال دفاع از عنوان نايب قهرماني و ناكامي هاي اخير هستند.
رقابتهاي هندبال قهرماني جوانان آسيا از روز جمعه اول مردادماه با حضور 7 تيم در تهران آغاز مي شود. امارات، بحرين، قطر، ژاپن،كره جنوبي و سوريه شش تيم آسيايي هستند كه براي حضور در اين رقابتها به تهران سفر مي كنند و به مدت 10 روز براي كسب بهترين جايگاه هاي آسيا با يكديگر رقابت خواهند داشت. هندباليست هاي جوان كشورمان فردا (جمعه) در اولين گام به مصاف تيم امارات خواهند رفت.
عناوين هندباليست هاي جوان
از مجموع 11 دوره از رقابت هاي هندبال قهرماني جوانان آسيا تيم كشورمان در هفت دوره آن حضور داشته است. دو عنوان پنجمي، يك نهمي، يك هشتمي، يك ششمي، يك عنوان سومي و دومي رتبه هاي تيم ايران در اين رقابتها بوده است. كويت با داشتن پنج عنوان قهرماني، دو نايب قهرماني و يك سومي از نظر مدال آوري بهترين تيم آسيا محسوب مي شود.
رقابت 7 تيم براي 3 سهميه جهاني
سه تيم برتر شركت كننده در دوازدهمين دوره مسابقات هندبال قهرماني جوانان آسيا سهميه حضور در رقابت هاي جام جهاني را از آن خود خواهند كرد. تيم ايران پيش از اين يك بار به عنوان سومي آسيا دست يافت اما موفق به كسب سهميه رقابت هاي جهاني شد. هندباليست هاي جوان كشورمان در دوره قبل اين مسابقات نايب قهرمان آسيا شدند تا براي اولين بار همزمان با افزايش تعداد تيم هاي حاضر از آسيا در رقابت هاي جهاني براي نخستين مرتبه راهي ديدارهاي جام جهاني شوند. همچنين تهران در شرايطي ميزبان اين ديدارهاست كه با حذف تيم كويت تعداد تيم هاي شركت كننده در اين رقابتها به 7 رسيده است تا ايران بعداز كشور چين (6 تيم) كمترين تعداد شركت كننده را در تاريخ اين رقابتها از آن خود كند. گروه بندي اين مسابقات بدين ترتيب است:
¤گروه A: ايران، امارات، بحرين
¤گروه B: قطر، ژاپن، كره جنوبي، سوريه

 



شكايت دايي به فيفا مشكلي راحل نمي كند
 كفاشيان : متعهد شده ايم با تيم بزرگسالان در غرب آسيا شركت كنيم

عليرغم اينكه كميته انضباطي فدراسيون فوتبال اعلام كرده كميته استيناف ظرف 10روز آينده راي خود را در خصوص پرونده شكايت علي دايي از فدراسيون فوتبال اعلام مي كند علي كفاشيان در جديدترين اظهارنظر خود گفت: اگر دايي به فيفا هم شكايت كند به نتيجه نخواهد رسيد.
رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به شكايت علي دايي از فدراسيون گفت: ما همچنان بايد منتظر راي كميته استيناف بمانيم و هر رايي كه صادر كند آن را قبول خواهيم كرد. دايي هم هر اعتراضي داشت، آنها پاسخ دادند و بالاترين مرجع رسيدگي كننده به اين موضوع فدراسيون است و شكايت به فيفا كاري را از پيش نمي برد. بحث مالياتي تنها يك بخش است و چند موضوع ديگر وجود دارد كه بايد استيناف رسيدگي كند.
با اين حال اگر دايي به فيفا شكايت كند، تصميم خود اوست و ما حرفي نداريم. بالاخره دايي نظر خودش را در اين خصوص گفته و فدراسيون هيچ نظري ندارد.
كفاشيان در ارتباط با گفته هاي دايي در مورد مطلع نبودن كفاشيان از بندهاي قرارداد او با فدراسيون اظهار كرد: من نمي دانم منظور دايي چه بوده است!
رئيس فدراسيون در پايان در خصوص اعتراضات صورت گرفته در مورد برگزاري اردوي اتريش و برنامه ليگ گفت: ما در اين خصوص دونامه از سوي باشگاه ها دريافت كرديم كه يكي براي به تاخير انداختن اردوي اتريش بود كه دير به دست ما رسيد و فدراسيون برنامه اين اردو را ازقبل ريخته بود و ديگري هم نامه اي بود مبني بر جايگزيني تيم اميد به جاي تيم ملي بزرگسالان در مسابقات غرب آسيا كه بايد بگويم براساس قراردادي كه بين 8 تيم حاضر در اين رقابت ها منعقد شده ما متعهد شده ايم كه با تيم بزرگسالان خود شركت كنيم و اين قضيه منتفي است.

 



بهترين هاي جام جهاني تكواندو معرفي شدند
مهماندوست بهترين مربي باقري معتمد بهترين تكواندوكار

بهترين هاي جام جهاني تكواندو در چين معرفي شدند و دو تن از ايراني ها در جمع بهترين ها حضور دارند.
در پايان اين دوره از رقابت ها كه در اروم چي چين برگزار شد مسئولان كميته برگزاري مسابقات رضا مهماندوست را به عنوان بهترين مربي و محمد باقري معتمد كه در اين رقابت ها سري مبارزات خود را پيروز شد بعنوان بهترين تكواندوكار انتخاب كردند.
تيم ملي تكواندو مردان ايران در اين دوره از رقابت هاي جام جهاني با شكست اسپانيا در ديدار نهايي قهرمان شد. تيم بانوان ايران هم در همان دوره مقدماتي از دور رقابت ها حذف شد.

 



مرادي و ممبيني داوران سرخابي شدند

از سوي كميته داوران فدراسيون فوتبال اسامي داوران ديدارهاي هفته نخست ليگ برتر اعلام شد كه طي آن هدايت ممبيني ديدار افتتاحيه ليگ بين تيم هاي شهرداري تبريز و استقلال تهران را قضاوت مي كند و مسعود مرادي قضاوت ديدار تيم هاي پيروزي و تراكتورسازي تبريز را برعهده خواهد داشت.
براين اساس اسامي داوران ديدارهاي هفته نخست دهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر به اين شرح اعلام شد:
دوشنبه 4/5/89
¤ شهرداري تبريز - استقلال تهران (ساعت 30:17 - ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز) داور: هدايت ممبيني
¤ پاس همدان - مس كرمان (ساعت 18 - ورزشگاه قدس همدان)
داور: محسن تركي
¤ ذوب آهن اصفهان - پيكان قزوين (ساعت 30:19 - ورزشگاه فولادشهر اصفهان ) داور: سعيد بخشي زاده
¤ فولاد خوزستان - استيل آذين تهران (ساعت 45:20 - ورزشگاه تختي اهواز) داور: خداداد افشاريان
سه شنبه 5/5/89
¤ راه آهن شهرري - سپاهان اصفهان (ساعت 40:17 - ورزشگاه اكباتان تهران) داور: سعيد مظفري زاده
¤ سايپا كرج - صباي قم (ساعت 15:18 -ورزشگاه انقلاب كرج)
داور: محمود رفيعي
¤ ملوان بندرانزلي - نفت تهران (ساعت 15:18 - ورزشگاه تختي بندرانزلي) داور: يدالله جهانبازي
¤ پيروزي تهران - تراكتورسازي تبريز (ساعت 40:19 - ورزشگاه آزادي تهران) داور: مسعود مرادي
¤ شاهين بوشهر - صنعت نفت آبادان (ساعت 30:02 -ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر)
داور: تورج حق وردي

 



خواندني از ورزش ايران

¤ عبدالله موحد در اولين دوره مسابقاتي كه با نام خودش برگزار مي شود حضور نخواهد داشت. با تلاش و تداركات گسترده مازندراني ها اولين دوره تورنمنت بين المللي كشتي آزاد با نام دو قهرمان بزرگ كشتي ايران «امامعلي حبيبي و عبدالله موحد» در مردادماه برگزار مي شود اما خود «موحد» كه دارنده 6 مدال طلاي جهان و المپيك است براي تماشاي اين مسابقات به ايران نخواهد آمد. ظاهرا موحد كه در آمريكا زندگي مي كند دچار شكستگي پا شده است و به همين خاطر نمي تواند به ايران بيايد.
¤ نخستين روز مسابقات تنيس روي ميز قهرماني نوجوانان و جوانان آسيا با شكست تيم نوجوانان كشورمان مقابل كره جنوبي همراه بود. ديدار تيم هاي تنيس روي ميز نوجوانان ايران و كره جنوبي ديروز چهارشنبه با نتيجه 3 بر صفر در بانكوك به پايان رسيد. در اين ديدار كه از گروه 2 مرحله مقدماتي برگزار شد، حامد باشت باوي و پوريا عمراني ديدارهاي خود را به ترتيب با نتايج صفر بر 3 و 2 بر 3 واگذار كردند. در ديدار دوبل نيز متين لطف الله نسبي و پوريا عمراني با نتيجه يك بر 3 متحمل شكست شدند.
¤ كاپيتان تيم ملي بسكتبال كشورمان پس از قهرماني ايران در رقابت هاي جام ويليام جونز عنوان ارزشمندترين بازيكن اين رقابت ها را از آن خود كرد. ارائه بازي هاي قابل قبول و امتياز آوري مستمر براي تيم ملي ايران در سي ودومين دوره مسابقات بسكتبال جام ويليام جونز، موجب شد تا صمد نيكخواه بهرامي عنوان ارزشمندترين بازيكن را از سوي كميته برگزاركننده اين مسابقات به خود اختصاص دهد.
¤ تيم كشتي فرنگي جوانان ايران در روز نخست مسابقات جهاني بوداپست صاحب دو مدال برنز شد. رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني جوانان جهان با انجام رقابت هاي چهار وزن اول در بوداپست مجارستان آغاز شد كه كمال محمد عليزاده در 74 كيلو و شهاب قوره جيلي در 96 كيلوگرم صاحب دو مدال برنز شدند و علي اطرافچي در 50 كيلو به همراه علي ذكائي مهر در 60 كيلو دوازدهم شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14