(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 31  تير 1389- شماره 19662

 نقص راه ها علت 40 درصد تصادفات
زلزله هاي نسبتا شديد فارس و هرمزگان را لرزاند
مرگ ده ها نفر در سرماي نيمكره جنوبي
مرگ صدها نفر در گرماي نيمكره شمالي
تعليق 3 دفتر خدمات مسافرتي در تهران
هلاكت 9 متجاوز مرزي در شرق كشور
حبس در آسانسور علت نيمي از حوادث شهر تهران
پل جواديه با انرژي خورشيد و باد روشن مي شود
26 هزار معلم حق التدريسي استخدام مي شوند
حوادث كوتاه از كشور
راه اندازي كارخانه بسته بندي آب زمزم
تولد نوزاد سفيدپوست در خانواده اي سياه پوست
مخترع جعبه سياه هواپيما در گذشت
الاغ چترباز و روس هاي خشمگين
نمودار محبوبيت ساركوزي



سردار بيگي اعلام كرد
نقص راه ها علت 40 درصد تصادفات

فرمانده پليس راه كشور با اعلام اينكه خودروهاي داخلي حداقل ايمني را دارند، گفت: در حال حاضر 40 درصد شكل گيري تصادفات به نقص راهها و 20 درصد به ايمن نبودن خودروها ارتباط دارد.
سردار محسن بيگي افزود: در حال حاضر در پرونده هايي كه بنا به تشخيص كارشناس پليس راهنمايي و رانندگي نقص راهها دليل بروز تصادفات فوتي و جرحي است پليس راهور وزارت راه را مورد بازخواست قرار داده و بنا بر حكم مقام قضايي موظف به پرداخت خسارت وارده به خسارت ديدگان است.
وي ادامه داد: از اين پس نيز با تصويب قانون جديد اخذ جرايم راهنمايي و رانندگي، وزارت راه در صورتي كه از سوي كارشناس پليس راهنمايي و رانندگي مقصر شناخته شود بايد طبق قانون پاسخگو باشد.
فرمانده پليس راه تصريح كرد: در مجموع عامل اصلي در وقوع تصادفات عامل انساني است زيرا يك راننده موظف است در شرايط بد آب وهوايي، نقص راهها ووسيله نقليه به كنترل خودرو پرداخته و از وقوع حادثه جلوگيري كند.
وي گفت: رانندگان بايد همواره با سرعت مطمئنه حركت كنند تابتوانند وسيله نقليه را در شريط نامطلوب كنترل كنند اما همواره نقص راهها 40 درصد در بروز تصادفات تاثيرگذار است.
سردار بيگي با اشاره به نقش خودروها در بروز تصادفات افزود: وسيله نقليه نامناسب تشديد كننده حادثه در بروز تصادفات است به نحوي كه ايمن نبودن خودروها 15 تا 20 درصد در تصادفات حادثه ساز تاثير گذارند.
وي اظهار داشت: وسيله نقليه با داشتن ايمني لازم بايد پيشگيري كننده در تشديد حوادث رانندگي باشد و راهها نيز بايد با دارا بودن تجهيزات ايمني از قبيل گاردريل در پرتگاه ها و پلها، شانه هاي خاكي و همچنين جدا بودن لاينهاي رفت و برگشت از تلفات بيشتر جلوگيري كنند.
سردار بيگي گفت: با اين حال بايد حداقل ايمني خودروها مانند نصب ترمز ABS، كمربند ايمني و استحكام وسيله نقليه در برخورد با وسيله نقليه ديگر از سوي خودروسازان رعايت شود. بر همين اساس طبق توافقات صورت گرفته از سال گذشته خودروسازان موظف به رعايت حداقل نكات ايمني در خودروهاي توليدي شدند.
فرمانده پليس راه عنوان كرد: در حال حاضر خودروهاي توليد كشور از حداقل ميزان ايمني برخوردار هستند.

 



زلزله هاي نسبتا شديد فارس و هرمزگان را لرزاند

استانهاي فارس و هرمزگان از نخستين دقايق بامداد روز چهارشنبه تا ساعت 3 بامداد حدود هشت بار لرزيد.
مركز اين زمين لرزه روستاهاي اهل و اشكنان در استان فارس و 20 كيلومتري بستك در استان هرمزگان گزارش شده است.
به گزارش ايرنا، به فاصله حدود دو ساعت و نيم هشت بار زمين لرزهايي به قدرت 8/5، 2/5،
1/4، 9/3، 5/3، 9/3، 5/3 و 5/3 ريشتر در نخستين دقايق بامداد چهارشنبه روستاي «اهل» در مرز استان هاي فارس و هرمزگان را در جنوب كشور لرزاند و موجب ترس و وحشت اهالي روستا شد.
به گزارش شبكه هاي لرزه نگاري وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اين زمين لرزه ها در ساعت هاي 8 دقيقه و 12 ثانيه، 20 دقيقه و 15 ثانيه، 31 دقيقه و 32 ثانيه، 34 دقيقه و 49 ثانيه، 47 دقيقه و 8 ثانيه، 54 دقيقه و 55 ثانيه، 2 و 6 دقيقه و 7 ثانيه، 2 و 46 دقيقه و 46 ثانيه بامداد چهارشنبه به وقوع پيوست.
مديركل مديريت بحران استان فارس اعلام كرد: براثر زلزله بامداد روز چهارشنبه بيش از 30 درصد از ساختمانها و بناهاي قديمي 4 روستاي مناطق لامرد و اشك كنان از توابع شهرستان لار تخريب شد. اما كار اسكان 250 خانوار از 360 خانوار ساكن در روستاهاي كديون، پسوند، دهياب و زينديني آغاز شده است.
حميد تقي زاده گفت: با وجود شدت اين زمين لرزه و حدود 8 پس لرزه، خوشبختانه تلفات جاني گزارش نشده است و تنها پنج تن از ساكنان مناطق زلزله زده مصدوم و براي مداوا به بيمارستانهاي شهرستان هاي همجوار منتقل شدند.
وي افزود: زمين لرزه بامداد ديروز همچنين باعث قطع شبكه برق كانونهاي زلزله در جنوب استان شده است و آبرساني به مردم اين منطقه بوسيله تانكر آغاز شده است.
تقي زاده خاطرنشان كرد: در پي وقوع زلزله ستاد حوادث غيرمترقبه استان فارس با تشكيل جلسه فوق العاده تيم هاي امدادي و درماني براي امدادرساني به منطقه اعزام شدند و همچنان سرگرم بررسي خسارات و ارائه خدمات امداد رساني مي باشند.
به گفته وي اكيپ هاي فني شركت برق نيز با اعزام به مناطق حادثه ديده مشغول رفع مشكلات فني شبكه هاي برق ناشي از زلزله هستند.
مديركل بحران استان هرمزگان نيز گفت: به محض اطلاع از وقوع زلزله 8/5 ريشتري در شهرستان بستك و پارسيان و بندرلنگه در غرب استان هرمزگان نيروهاي امدادي براي كمك رساني به مردم اين منطقه اعزام شدند.
احمد غيبي اظهار داشت: بر اثر زمين لرزه، تعدادي از خانه هاي غيرمقاوم بستك دچار ترك خوردگي جزئي شد و تعداد اندكي از ساكنان منطقه نيز جراحات سطحي ديدند و باعث قطع برق مردم بستك شد كه اين مشكل بلافاصله با تلاش نيروهاي امدادگر برطرف شد.
زلزله موجب ترك خوردگي جزيي چند منزل مسكوني در روستاي كمشك بستك شد.
همچنين اين گزارش حاكيست بر اثر اين زمين لرزه ها به منازل روستاهاي حميران- بوچير و منطقه بهده در بخش مركزي شهرستان بستك در غرب هرمزگان هم خساراتي جزيي وارد شده و قطعه تاريخي حميران در اين منطقه نيز آسيب ديده است.
چند نفر به طور سطحي و جزئي مجروح و به طور سرپايي مداوا شدند.
طبق گزارش هاي مردمي در پي وقوع زلزله 8/5 ريشتري حدود 40 نفر از اهالي روستاي «اهل» در فارس زخمي شدند.
گزارش ايرنا حاكي است، رئيس جمعيت هلال احمر لامرد تعداد مصدومان زمين لرزه صبح چهارشنبه اين شهرستان را 15 نفر اعلام كرد و گفت: اين زمين لرزه تاكنون تلفات جاني دربر نداشته است.عبدالله حيدري اظهار داشت: در حال حاضر كار آواربرداري از مناطق زلزله زده جنوب استان فارس با حضور نيروهاي امدادي آغاز شده است.
وي از تلفات احشام در اين زمين لرزه خبر داد و گفت: آمار دقيق تلفات احشام هنوز محاسبه نشده و كارشناسان مشغول بررسي و آماربرداري از تلفات احشام اين منطقه هستند.
به گفته وي تخريب منازل روستايي بيشتر مربوط به منازل با بافتهاي فرسوده و قديمي بوده و به منازل نوساز و مستحكم كمتر آسيب وارد شده است.
به گزارش ايرنا، زمين لرزه
8/5 ريشتري جزيره كيش را نيز تكان داد.

 



مرگ ده ها نفر در سرماي نيمكره جنوبي

موج سرماي شديد در دومين ماه زمستان در نيمكره جنوبي تاكنون به كشته شدن ده ها تن در كشورهاي آمريكاي جنوبي و لاتين انجاميده است.
در چند روز گذشته دست كم 33 تن در سرماي 24 درجه زيرصفر آرژانتين جان باخته اند. بسياري از كشته شدگان را افراد خيابانگرد و بي خانمان هاي بوئنوس آيرس پايتخت اين كشور تشكيل مي دهند.
به گزارش خبرگزاري اودينا خبرگزاري رسمي پرو، كاهش شديد دما به كشورهاي حاره اي مانند بوليوي نيز رسيده است. بر پايه اين گزارش، درجه حرارت در اين كشور تا 20 درجه زير صفر كاهش يافته كه بر اثر آن 18 تن جان باخته اند. وزارت بهداشت پاراگوئه نيز از كشته شدن 9 تن بر اثر يخ زدگي و 3 تن ديگر بر اثر گازگرفتگي خبر داده است. رسانه هاي خبري اروگوئه نيز مي گويند، دست كم 2 تن در موج بي سابقه سرما در اين كشور جان باخته اند. تاكنون هيچ تلفاتي از شيلي گزارش نشده اما اين كشور آمريكاي لاتين نيز با بارش بي سابقه برف در همه مناطق از جمله نواحي گرمسير روبرو شده است. سرماي بي سابقه زمستان امسال نيمكره جنوبي كره زمين در حالي آمريكاي لاتين را فرا گرفته است كه در همين زمان ساكنان بسياري از مناطق نيمكره شمالي و از جمله روسيه گرماي تابستاني بي سابقه اي را تجربه مي كنند.

 



مرگ صدها نفر در گرماي نيمكره شمالي

گرماي بي سابقه در لهستان، روسيه و اوكراين تاكنون به مرگ صدها نفر منجر شده است.
به گزارش شبكه تلويزيوني يورونيوز، اكثر قربانيان بر اثر غرق شدن در بركه ها و درياچه ها جان باختند.
در لهستان پنجاه و دو نفر در مناطق كنترل نشده غرق شده اند.
يكي از ناجيان غريق لهستاني گفت: «مردم به هيچ وجه اصول ايمني را رعايت نمي كنند.» روز گذشته نيز جسد مردي در جنوب لهستان كشف شد.
در روسيه نيز وزارت اوضاع اضطراري از غرق شدن هفتاد و يك نفر طي بيست و چهار ساعت گذشته گزارش داد. روسها معمولا در هواي گرم در كنار درياچه ها و رودخانه ها به دنبال هواي خنكتر مي روند.
در ماه ژوئن گذشته 1244 نفر در روسيه در حوادث مختلف غرق شدند.
در اوكراين نيز از ماه مه تاكنون هشتصد نفر بر اثر غرق شدن جان باختند كه صد و پانزده تن از آنان كودك بودند. گرماي شديد تا دو هفته ديگر در اين كشورها ادامه خواهد داشت.

 



تعليق 3 دفتر خدمات مسافرتي در تهران

سه دفتر خدمات مسافرتي و گردشگري در استان تهران به دليل رعايت نكردن آيين نامه تعليق شدند.
فريدون محمدي معاون گردشگري استان با اعلام اين خبر افزود: مجوز شركت خدمات مسافرتي و گردشگري «متخصصين طبيعت گردي» به دليل عدم تطبيق وضعيت مديرعامل و مدير فني، شركت خدمات مسافرتي «ترلان گشت» به دليل تغيير محل فعاليت قبل از ارائه مدارك تصرف مالكانه و اخذ تأييديه مكتوب و شركت خدمات مسافرتي و گردشگري «راگاسير» به علت مشخص نبودن محل شركت و حضور نيافتن مديرعامل و مديرفني از يك تا سه ماه تعليق شدند.
وي گفت: بر اساس آيين نامه كميته اين اداره شركت هاي خدمات مسافرتي و گردشگري مذكور موظفند در زمان تعليق از پذيرفتن تعهد جديد خودداري نموده و فقط به تعهدات قبلي رسيدگي كنند.
همچنين محمدي با بيان اينكه نظارت بر كار دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري استان تهران به طور جدي اعمال مي شود، از شهروندان درخواست نمود با مشاهده هرگونه تخلف و تخطي اين دفاتر به واحد رسيدگي به شكايات معاونت گردشگري مراجعه يا با شماره 88934844 تماس بگيرند.

 



با اجراي طرح محدوده ممنوعه مرزي رخ داد
هلاكت 9 متجاوز مرزي در شرق كشور

فرمانده مرزباني كشور با اعلام اجراي طرح محدوده ممنوعه مرزي در برخي از مناطق مرزي كشور از هلاكت 9تن از متجاوزان در مرز شرقي كشور خبر داد.
سردار حسين ذوالفقاري با اشاره به شدت عمل پليس مرزباني در مواجه با متجاوزان مرزي گفت: اين طرح در برخي استان ها از جمله سيستان و بلوچستان، كردستان، كرمانشاه و ايلام اجرا شده است و اجراي اين طرح در استان خوزستان در دستور كار قرار دارد.
وي گفت: بر اساس اين طرح در صورت ورود فردي به محدوده ممنوعه و توجه نكردن به اخطار مرزبانان، مورد هدف مأموران مرزباني قرار خواهد گرفت.
فرمانده مرزباني كشور در رابطه با روند انسداد مرزها نيز گفت: حادثه اخير تروريستي زاهدان به نوعي اهميت افزايش كنترل مرزها را يادآور شد.
به گفته سردار ذوالفقاري، كم ثباتي امنيتي برخي كشورها و داشتن مرزهاي مشترك طولاني با ايران بزرگترين دليل مشكلات امنيتي مرزهاي كشور است، در نتيجه با كنترل بيشتر مرزها آسيب پذيري امنيتي نيز كمتر خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد: كنترل اقدامات تروريستي بيشتر از جهت اطلاعاتي است كه در اين حوزه اقدامات مطلوبي از سوي دستگاه هاي امنيتي و نيروي انتظامي انجام شده، به طوري كه اين اقدامات از برخي تحركات تروريستي جلوگيري كرده است.
وي تأكيد كرد: با وجود مرزهاي طولاني با كشورهاي ديگر نمي توان كنترلي را انجام داد كه حتي يك نفر هم از اين مرزها عبور نكند.به گزارش ايسنا فرمانده مرزباني كشور خاطرنشان كرد: با توجه به همكاري هاي مطلوب بين پليس مرزباني ايران و تركيه گروهك تروريستي پژاك در مرزهاي مشترك اين دو كشور تحرك خاصي ندارد، اما با توجه به اينكه اين گروهك تروريستي از برخي مناطق كردستان عراق براي تحركات خود استفاده مي كند، بيشترين درگيري هاي مرزباني ايران با مرزهاي مشترك كردستان عراق است كه انتظار ما همكاري بيشتر اين منطقه با پليس مرزباني است.

 



حبس در آسانسور علت نيمي از حوادث شهر تهران

معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: بيش از 50 درصد حوادثي كه در تهران رخ مي دهد، مربوط به حبس شدن شهروندان در آسانسور است.
حسين كلخوراني در گفت وگو با فارس افزود: براساس بررسي هاي انجام شده در اغلب موارد نپرداختن شارژ آپارتمان و هزينه نكردن براي تعمير و نگهداري از آسانسور باعث وقوع اين حوادث بوده است.
وي در ادامه از برگزاري جشنواره خدمات شهري همزمان با نيمه شعبان در پارك گفت وگو خبر داد و گفت: اين نمايشگاه امسال به مدت سه تا پنج روز برگزار مي شود.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه در اين نمايشگاه موضوعاتي مانند بازيافت، مبارزه با جانوران موذي، نگهداري فضاي سبز و آموزش براي استفاده از خدمات بهشت زهرا(س) ارائه خواهد شد، افزود: همچنين در اين نمايشگاه معماري ساختماني و فرهنگ استفاده از فروشگاه هاي زنجيره اي براي كاهش ترافيك و خريد الكترونيكي به شهروندان معرفي مي شود.

 



پل جواديه با انرژي خورشيد و باد روشن مي شود

مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران گفت: تمامي انرژي مورد نياز روشنايي و نورپردازي پل جواديه با استفاده از انرژي باد و خورشيد تأمين مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر، علي اصغر مونسان با بيان اينكه نورپردازي و محوطه سازي پل جواديه مانند سازه اين پل، داراي زيبايي خاصي است، اظهار داشت: در سيستم روشنايي پل از چراغهاي LED با لنزهاي جديد استفاده مي شود، اين چراغها به جاي يك نقطه كانوني، داراي 96 نقطه كانوني هستند و مصرف انرژي الكتريكي را از 15 كيلو وات به 4/2 كيلو وات كاهش مي دهند. همچنين تمام سايه هاي ايجاد شده بين دو منبع نور از بين مي رود.
وي افزود: پروژكتورهاي RGB با لنزهاي مخصوص نيز در نورپردازي سازه اصلي و زير عرشه به كار گرفته مي شوند، اين پروژكتورها تنوع رنگي حدود 16 ميليون رنگ در سازه و زير عرشه ايجاد مي كنند.
مديرعامل سازمان مهندسي و عمران با اشاره به برخي مشخصات فني پل جواديه گفت: دهانه عريض پل جواديه امكان توسعه خطوط آهن زير آن را از 6 خط به 11 خط مي دهد همچنين ارتفاع آزاد زير عرشه كه در پل قديم حدود 5/4 متر بوده است در اين پل به 5/7 متر افزايش يافته و امكان عبور قطارهاي برقي و دو طبقه را در آينده از زير پل جواديه فراهم مي كند.

 



26 هزار معلم حق التدريسي استخدام مي شوند

وزير آموزش و پرورش از صدور احكام استخدام رسمي تمامي معلمان حق التدريسي كه سابقه 6 سال به بالا را دارند خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي با اعلام اين كه احكام استخدامي معلمان حق التدريسي از اول تابستان امسال محسوب مي شود افزود: موضوع استخدام 40 هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش نيز در مردادماه به پايان مي رسد.
به گزارش ايرنا وزير آموزش و پرورش با اشاره به آزمون استخدام در اين وزارتخانه گفت: اين آزمون در 2 مرحله برگزار شده و 3 برابر ظرفيت انتخاب شده اند كه قرار است در مرحله دوم كارهاي كارشناسي دقيقي به صورت مصاحبه هاي علمي و تخصصي درباره آنان انجام شود و درباره داوطلبان استخدام در رشته هاي ورزشي نيز آزمون هاي عملي گرفته خواهد شد. گفتني است علي كريمي رئيس كميته آموزش و پرورش كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي نيز در اين زمينه اعلام كرد: كه احكام استخدام 26 هزار نفر از حق التدريسي ها با پيگيري هاي انجام شده در روزهاي آينده صادر مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

درگيري پليس با قاچاقچيان مواد مخدر
اراك- خبرنگار كيهان: پليس اراك در درگيري با قاچاقچيان مواد مخدر در مخفيگاهشان يكي از آنها را با شليك گلوله مجروح و دستگير و سه زن عضو باند را به دام انداختند. در اين عمليات كه قاچاقچيان با قمه و چاقو با ماموران درگير شده بودند يك كيلوگرم كراك كشف و 3 نفر از ماموران انتظامي كه مجروح شده بودند به بيمارستان انتقال يافتند. از منزل متهمان بيش از يك ميليون ريال وجه نقد حاصل از فروش مواد مخدر، 3 قبضه قمه، 2 قبضه چاقو و هشت خط تلفن همراه و چهار دستگاه گوشي همراه كشف شد.
فروش طلاي تقلبي
زرين شهر- خبرنگار كيهان: كلاهبرداري كه اقدام به فروش طلاي تقلبي در لنجان مي كرد دستگير شد.
در بازرسي از محل سكو نت متهم به نام حسين- ب مقاديري طلاي تقلبي كشف شد تاكنون تعدادي از مالباختگان شناسايي شده اند.
جاسازي ترياك در بطري آب معدني
اصفهان- خبرنگار كيهان: مقدار 57 كيلوگرم ترياك كه توسط قاچاقچيان در بطري هاي آب معدني جاسازي شده بود، توسط پليس اردستان كشف شد.
اين مقدار مواد مخدر در بازرسي از يك دستگاه خودروي كاميون كشف شد. در اين رابطه دو نفر به نام هاي «محمد و غلام- خ» به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگير و دو دستگاه خودرو سواري و كاميون نيز توقيف شد.
نشت بنزين بلاي جان كودك شد
قم- خبرنگار كيهان: آتش گرفتن يك دستگاه موتورسيكلت در قم پدر و كودك خردسالش را راهي بيمارستان كرد.
در اين حادثه كه در بلوار انصارالحسين قم اتفاق افتاد بر اثر نشت بنزين از يك دستگاه موتورسيكلت پسر دوساله اي به همراه پدرش دچار حريق شدند.
مجروحان اين حادثه بلافاصله به بيمارستان نكويي منتقل شدند.
حال پسر دو ساله با 50 درصد سوختگي وخيم اعلام شده است اما پدر وي پس از مداوا از بيمارستان مرخص شد.
3 قرباني دريا
بندرانزلي- خبرنگار كيهان: 3 نفر به نام هاي مصطفي 8 ساله، آزاد 20 ساله اهل و ساكن سنندج و مهدي 31 ساله به علت شنا در خارج از طرح سالم سازي و ناآشنايي با فن شنا به ترتيب در سواحل حاجي بكنده، آب هاي امين آباد رشت و سواحل روستاي جيرباغ جان خود را از دست دادند.
كلاهبرداري به بهانه اعطاي وام
رشت- خبرنگار كيهان: 2 كلاهبردار حرفه اي در رشت دستگير شدند.
اين دو در قالب اعطاي وام هاي ميليوني مسكن در ازاي سپرده گذاري اندك اقدام به جذب وجوه مردم و كلاهبرداري مي كردند. كلاهبرداران از 9 شاكي مبلغ 50 ميليون ريال با وعده اعطاي وام 700 ميليون ريالي اخذ كرده بودند.
كشف اشياي عتيقه
رشت- خبرنگار كيهان: پليس گيلان در بازرسي از يك دستگاه خودرو پژو 405 بالغ بر 135 قطعه انواع عتيقه كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف كردند. اشياي مكشوفه شامل انواع سكه هاي قديمي، تبرزين، نوك پيكان و انواع سنگ هاي قيمتي بود. در اين رابطه 3 سرنشين خودرو به نام هاي علي، حسين و زهرا دستگير شدند.
كشف كراك
زاهدان- خبرنگار كيهان: پليس بنجار زابل 2 كيلو و 700 گرم كراك را كشف كرد. اين مواد از چهار تبعه بيگانه كه با يك دستگاه خودرو دوو قصد ورود به زابل را داشتند كشف شد.
سرقت بن غيرنقدي
گرگان- خبرنگار كيهان: زني به نام فاطمه 26 ساله كه اقدام به سرقت بيش از 18 ميليون ريال بن غيرنقدي از كشوي ميز يكي از كارمندان ادارات كردكوي كرده بود پس از چهارماه شناسايي و دستگير شد.
انهدام باند توزيع مشروبات الكلي
رشت- خبرگزاري فارس: يك باند تهيه و توزيع مشروبات الكلي در گيلان متلاشي و از اعضاي آن 2 هزار و 256 قوطي انواع مشروبات كشف شد. اعضاي اين باند دستگير شدند.

 



راه اندازي كارخانه بسته بندي آب زمزم

كارخانه بسته بندي آب زمزم در مكه مكرمه بزودي تكميل و قرار است در نيمه دوم ماه مبارك رمضان افتتاح شود.
به گزارش ايرنا از بعثه مقام معظم رهبري، عمليات احداث اين كارخانه از سه سال پيش شروع شده و توسط سازمان آب و برق و توليت حرمين شريفين اجرا و اداره مي شود.بر اساس اين گزارش، ماشين آلات اين كارخانه از آلمان وارد شده و مي تواند ظروف يكبار مصرف 10 ليتري را پر و بسته بندي كند.آب زمزم مورد نياز مسجد شريف نبوي توسط اين كارخانه تأمين خواهد شد، درحالي كه در حال حاضر با تانكر به مدينه حمل مي شود.بر اين اساس، با راه اندازي اين كارخانه شيرهاي آب زمزم در كوي و شعب علي جمع آوري خواهد شد و پديده فروشندگان دوره گرد آب زمزم جمع آوري مي شوند و متقاضيان آب زمزم مي توانند از توليدات اين كارخانه استفاده كنند.آب زمزم فارغ از مصرف زائران در مكه به عنوان سوغات سفر حج و عمره استفاده مي شود.

 



تولد نوزاد سفيدپوست در خانواده اي سياه پوست

متخصصان ژنتيك از تولد نوزاد سفيدپوست و چشم آبي از پدر و مادري سياه پوست به شدت شگفت زده شده اند.
پزشكان كاملا اطمينان دارند كه «نماچي» نوزادي زال نيست و خانواده و تبار اين نوزاد نيز از هيچ سابقه ژنتيكي تركيبي برخوردار نبوده است.«نماچي» به معني زيبايي خدايي در بيمارستان كوئين مري در كنت متولد شد و با تولدش تعجب و حيرت پدر و مادر خود را برانگيخت تا حدي كه والدين «نماچي» از وي به عنوان كودك معجزه آسا نام مي برند.به گفته دكتر «مارك توماس» كمياب بودن متولد شدن نوزادي سفيدپوست از پدر و مادري سياه يك در چند ميليون است. وي گمان مي برد اين رويداد به واسطه تركيبي از جهشهاي ژنتيكي و ادغام آنها با ژنهاي خفته سفيد بوده باشد.متخصصان ژنتيك اكنون در حال مطالعه بر روي «نماچي» هستند تا دليل ظاهر كاملا اروپايي او را بيابند درحالي كه والدين نيجريه اي اين نوزاد مقيم انگلستان هستند اهميتي به ظاهر كودك نداده و او را كاملا پذيرفته اند.بر اساس گزارش سان، پزشكان مي گويند براي داشتن چنين فرزندي بايد سابقه داشتن اجداد سفيدپوست در شجره نامه پدر و مادر وجود داشته باشد و به دليل اينكه تاكنون نشانه اي از وجود اجداد سفيدپوست در گذشته اين دو يافته نشده متخصصان قابل قبول ترين توضيح براي توليد نوزاد سفيدپوست را جهش ژنتيكي مي دانند.

 



مخترع جعبه سياه هواپيما در گذشت

ديودوارن مخترعي كه در سال 1958 با اختراع جعبه سياه توانست تحولي در امنيت هواپيماها ايجاد كند در سن 85 سالگي در سيدني بر اثر يك ناخوشي ناگهاني در گذشت.
وي در سال 1925 در «گروت ايلنت» در شمال استراليا متولد شد. اين دانشمند بزرگ داراي چهار فرزند و 7 نوه بود. در سال 1934 پدر خود را در اثر يك سانحه هوايي از دست داد و همين مسئله وي را بر آن داشت تا به دنبال روشي باشد كه به كمك آن بتوان علت سقوط هواپيما را فهميد.در سال 1953 و در پي درخواستي درباره كشف علت سقوط اولين هواپيماي تجاري توربين دار به نام «ستاره دنباله دار» تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كرد و سرانجام در سال 1958 اختراع خود را ارائه كرد.

 



الاغ چترباز و روس هاي خشمگين

مشاهده يك راس الاغ كه به يك چتر بسته شده و در يكي از سواحل جنوب روسيه به آسمان فرستاده شده بود، خشم روسها را برانگيخت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني القدس العربي جمعي از سرمايه داران روس قصد داشتند از اين الاغ براي تبليغ ورزش چتربازي استفاده كنند، اما اين اقدام نه تنها موجب جلب مشتري نشد، بلكه مشكلاتي براي آنان ايجاد كرد. رسانه هاي روسيه اعلام كردند كه اقدام كنندگان به اين كار به اتهام اذيت و آزار حيوانات احتمالا به دو سال زندان محكوم مي شوند. اين افراد الاغ مذكور را كه از شدت ترس نعره مي زد به يك چتر در ساحل درياي آزوف در ناحيه كراسنودار در جنوب روسيه كه مورد توجه گردشگران است، بسته بودند به گونه اي كه با حركت يك قايق پرسرعت به آسمان رفت. بچه ها با ديدن الاغي كه در آسمان رها شده بود به گريه افتاده و حيوان مذكور پس از نيم ساعت در حالي كه بشدت ترسيده بود، بر زمين نشست.

 



نمودار محبوبيت ساركوزي

وبلاگ «ضدساركوزي» كه توسط جمعي از جوانان معترض فرانسوي راه اندازي شده با درج كاريكاتوري وضعيت محبوبيت ساركوزي را اسفناك توصيف كرده است.
جمعي از جوانان فرانسوي مخالف رئيس جمهور اين كشور، در وبلاگي با عنوان «ضدساركوزي» با اشاره به تشديد بحران اجتماعي در فرانسه در پي درگيري هاي اخير پليس با تظاهرات كنندگان جوان در شهرهاي «گرونوبل» و «سنت انيون» نوشتند: سير كاهش ميزان محبوبيت نيكلا ساركوزي با شيب بسيار تندي ادامه دارد. اين وبلاگ همچنين با درج كاريكاتوري كه بر روي آن عبارت «ميزان محبوبيت ساركوزي در پايين ترين سطح» نوشته شده، وضعيت محبوبيت ساركوزي را اسفناك نشان داده است. به طوري كه نمودار محبوبيت رئيس جمهور فرانسه در اين كاريكاتور، با شيبي تند به زمين خورده و در حال سقوط به زيرزمين است. جوانان معترض در وبلاگ ضدساركوزي، در بخش ديگري به ناتواني ساركوزي در عرصه داخلي و خارجي اشاره كرده و اطمينان داده اند كه بحران هاي اجتماعي در اين كشور ادامه خواهد داشت و فرانسه بيشتر از اين شاهد به آتش كشيدن خودروها خواهد بود. اخيرا برخي شخصيت هاي سياسي فرانسه از جمله دومينيك دوويلپن نخست وزير و وزير خارجه پيشين و آلن ژوپه نخست وزير اسبق اين كشور، ساركوزي را به دليل ناكارآمدي در اداره امور به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14