(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 10 مرداد 1389- شماره 19705

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مثلث فتنه ، تحريم و مذاكره (يادداشت روز)
نمايندگان مجلس: در غني سازي 20 درصد تجديدنظر نمي كنيم
مغز (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
وال استريت ژورنال با اشاره به شكست اطلاعاتي آمريكا:
ايران همه عوامل سيا در اين كشور را شناسايي كرد
حداد عادل: ملاك وحدت واقعي تبعيت از رهبر انقلاب است
نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت: امسال 97 هزار ايراني به حج تمتع مشرف مي شوند
شما خيانت كرديد نظام رفع اتهام كند؟! (خبر ويژه)
آيت الله سيستاني : پشتيبان ولايت فقيه باشيد (خبر ويژه)
رفتار نسنجيده اوباما ديپلمات كاركشته را به استعفا كشاند (خبر ويژه)
فارين پاليسي: پيشنهاد حمله به ايران توطئه عليه امنيت ملي آمريكاست (خبر ويژه)
نگراني سايت صهيونيستي از انتقادها به كارشكني موسوي در دفاع مقدس (خبر ويژه)
عبدي: به اصلاح طلبان امتياز بدهيد تا آمريكا حمله نكند! (خبر ويژه)



مثلث فتنه ، تحريم و مذاكره (يادداشت روز)

اين روزها موضوع «مذاكره» و «تحريم» حجم قابل توجهي از يادداشت ها، گزارش ها و مصاحبه ها را در مطبوعات و رسانه ها به خود اختصاص داده است.
از طرفي در پي پاسخ جمهوري اسلامي ايران به گروه وين (آمريكا، روسيه، فرانسه و آژانس) و اعلام شروط كشورمان براي گفت وگوي هسته اي با آنها و همچنين اعلام آمادگي و استقبال اين گروه از مذاكره با ايران درباره تبادل سوخت هسته اي، باعث شده است تا بحث در اين خصوص ميان تحليلگران و كارشناسان سياسي بالا بگيرد.
از طرف ديگر؛ به دنبال دور جديد تحريم ها بر ضد كشورمان از سوي آمريكا و اتحاديه اروپا بحث پيرامون اين تحريم ها ادامه دارد و از منظرهاي مختلفي به اين موضوع پرداخته شده و مي شود.
اما آنچه در اين يادداشت به آن خواهيم پرداخت موضوع مذاكره و يا تحريم بصورت جداگانه و مستقل از يكديگر نيست؛ ضمن آنكه در شرايط كنوني علاوه بر مقوله «تحريم» و «مذاكره» نبايد از ضلع سوم اين مثلث يعني «فتنه» غافل شد.
به عبارت ديگر، براي رسيدن به يك برداشت همه جانبه از كنش و واكنش هاي آمريكا و دو، سه كشور غربي در مواجهه با ايران بايد به ارزيابي مثلث «فتنه»، «تحريم» و «مذاكره» به عنوان يك بسته واحد پرداخت.
به نظر مي رسد ارتباط معناداري ميان اين سه كليدواژه برقرار است كه اگر بصورت مجزا و منفك از يكديگر برآورد و مورد ارزيابي قرار بگيرد در تحليل كلان و نهايي با اشتباهي استراتژيك مواجه خواهيم شد.
آنچه اضلاع اين مثلث را مي سازد و ارتباط و بهم پيوستگي آنها را شكل مي دهد چيزي است كه غربي ها با عنوان به اصطلاح «مهار ايران» از آن نام مي برند.
از همين روي، هر يك از سه ضلع «فتنه»، «تحريم» يا «مذاكره» اهرم و ابزاري است براي آمريكا و چند كشور همپيمانش تا جلوي پيشرفت ايران را بگيرند و از تاثيرگذاري ايران اسلامي در منطقه بكاهند.
بنابراين آنچه كه غربي ها «مهار ايران» مي نامند در واقع اعتراف به نفوذ و تاثيرگذاري جمهوري اسلامي در منطقه است كه باعث شده تا سدي در برابر چپاولگري ها و زياده خواهي هاي آنها باشد.
جالب اينجاست كه خود مقامات آمريكايي و غربي اعتراف مي كنند كه برنامه هسته اي ايران بهانه است و مشكل ما پيشرفت روزافزون و توانمندي هاي فزاينده ايران در حوزه هاي مختلف سياسي، ديپلماسي، اقتصادي و دفاعي است.
اگر خاطرتان باشد در اواخر دولت بوش و در آستانه روي كار آمدن دولت اوباما، كاندوليزا رايس وزيرخارجه وقت آمريكا در نشستي با حضور سران چهار تشكيلات عربي منطقه، نفوذ ايران را از پرونده هسته اي خطرناك تر دانسته بود.
نمونه اين اعترافات از سوي آمريكايي ها و صهيونيست ها مبني بر اينكه امروز پس از قريب به يك دهه جنگ و درگيري در منطقه در رسيدن به اهداف شوم و جاه طلبانه شان ناكام مانده اند و در سوي ديگر ايران در افزايش توانمندي و نفوذ خود در معادلات منطقه اي و حتي فرامنطقه اي موفقيت فراواني داشته است.
بنابراين آمريكايي ها كماكان بر آنچه كه «مهار ايران» نام نهاده اند اصرار و پافشاري دارند تا به گمان خود نوار ناكامي هايشان را كه از چشم ايران مي بينند قطع كنند.
اما به اصل موضوع اين نوشته برگرديم؛ بحث مذاكره را نبايد بدون تحريم و فتنه سال 88 نگريست.
با توجه به شواهد و قراين كه در ادامه به آنها اشاره خواهد شد بايد گفت فتنه، تحريم و مذاكره ماهيتي يكسان دارند كه در سه ساحت مختلف به ميدان كشيده شده اند.
نگارنده نه قصد بحث فلسفي دارد و نه در اين ستون مي توان موضوعي را با درون مايه فلسفي بسط داد. تنها بر مبناي يك كنكاش با ذهني سياسي مي توان به اين موارد اشاره كرد؛
1- فيليپ كراولي سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در حالي چهارشنبه گذشته -6تير- از آمادگي واشنگتن براي مذاكره با ايران در زمينه تبادل سوخت هسته اي خبر داد كه 27 ارديبهشت بيانيه سه جانبه تهران با حضور برزيل و تركيه در جهت تعامل و اعتمادسازي صادر شد اما به فاصله كمتر از يكماه يعني در 19 خرداد در پاسخ به بيانيه تهران، شوراي امنيت با كارگرداني آمريكا قطعنامه تحريمي 1929 را بر ضد ايران به تصويب رساند.
اينك اين پرسش به ذهن خطور مي كند كه اگر واقعاً آمريكايي ها به دنبال مذاكره و گفت وگو بودند چرا آن وقت كه بايد از گفت وگو استقبال مي كردند بر طبل تحريم كوبيدند! و در ادامه با تحريم هاي كاخ سفيد و اتحاديه اروپا بر مشي خود پافشاري كردند.
نتيجه اين موضع و برخورد آمريكايي ها نشان مي دهد كه آنها تاكتيك «تحريم براي مذاكره» را برگزيدند تا به زعم خودشان در مذاكرات پيش رو، امتيازي از تور ايران صيد نمايند!
اما «تحريم براي مذاكره»، تاكتيك ناكارآمدي است كه آمريكايي ها برگزيدند چرا كه حداقل تجربه سه دهه گذشته آنها در رويارويي با ايران بايد به آنها مي فهماند استفاده از اين تاكتيك، موضع ايران را در برابر آمريكا و آن دو، سه كشور غربي سخت تر مي كند.
مقامات آمريكايي اگر توان آناليز و برآورد ندارند مي توانند به رسانه هاي خودشان اعتماد داشته باشند. واشنگتن پست از جمله آن رسانه هايي است كه نوشته بود: «سياست هويج و چماق آمريكا در قبال پرونده هسته اي ايران شكست خورده است.»
2- آمريكايي ها در حالي در «مذاكره» قصد دارند از پشتوانه به اصطلاح «تحريم استفاده كنند كه قطعنامه تحريمي 1929 در 19 خرداد 89 و در آستانه سالگرد انتخابات رياست جمهوري سال گذشته صادر مي شود.
با توجه به حوادث و وقايع پس از انتخابات كه ردپاي غربي ها بخصوص آمريكايي ها و انگليسي ها به گواهي اسناد متقن و غيرقابل انكاري آشكار و عيان است ساده لوحي است اگر بپنداريم كه صدور اين قطعنامه در آستانه سالگرد انتخابات اتفاقي بوده است.! در اينجا «تحريم» ارتباط تنگاتنگ و درهم تنيده اي با زنده نگه داشتن جريان فتنه پيدا مي كند.
با اين توضيح كه علي رغم به صحنه آوردن تمام ظرفيت و پتانسيل شان در ساماندهي فتنه 88 و استفاده از بزنگاهي به نام انتخابات رياست جمهوري، سرانجام با حضور دهها ميليوني مردم در 9 دي و 22بهمن، مرگ فتنه سررسيد و در عملياتي كردن اهدافشان ناكام ماندند خب، وقتي در تضعيف ساختار نظام موفقيتي عايد غربي ها نشد طبيعي بود كه با اهرم تحريم و در راستاي دغدغه هميشگي شان يعني آنچه كه «مهار ايران» نام مي نهند به فكر بقاياي جريان فتنه باشند.
براي اينكه ارتباط «تحريم ها» با «فتنه» بهتر لمس شود مي توان سخن رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا را يادآوري كرد كه چندي پيش گفت: «علاقه مندي كاخ سفيد به پيگيري و تشديد تحريم هاي اقتصادي عليه ايران، بخاطر مشاهده آشوب هاي پس از انتخابات است.»
اما به هر حال آنچه كه امروز قابل مشاهده است مرگ جريان فتنه است كه خود دلالت بر اين دارد كه تحريم ها به كمك حيات جريان فتنه و بازسازي روحيه از هم پاشيده فتنه گران نيامده است.
3- آمريكايي ها به مخمصه و تنگناي سختي دچار شده اند. از يكطرف كوشيدند تا با تحريم ها جريان فتنه را سرپا نگه دارند كه نشد و از طرف ديگر امروز توصيه تحليلگران و رسانه هاي آمريكايي اين است كه بجاي تحريم از گروه هاي مخالف ايران حمايت كنند.
به عنوان نمونه، واشنگتن تايمز سه هفته پيش تحريم هاي ضد ايراني را ناكارآمد دانست و خواستار حمايت آمريكا از گروه هاي مخالف در ايران شد.
يا كريستين ساينس مانيتور چهار روز پيش پس از تحليلي مبني بر اينكه تحريم ها تاثيري بر ايران نخواهد گذاشت مدعي شد كه آنچه ايران را تغيير مي دهد تحولات داخلي - بخوانيد حمايت از جريان فتنه - است آنچه در اين ميان بخوبي ديده مي شود اين است كه خود آمريكايي ها با اين توصيه ها به بي خاصيتي و ناكارآمدي تحريم ها اعتراف دارند.
4- تحريم ها از سويي حلقه ارتباطي با مذاكره هستند كه همانطور كه گفته شد سياست تحريم براي مذاكره ناكارآمد است. از سويي حلقه ارتباطي با جريان فتنه است كه با توضيحات قبلي، مشخص شد نتوانست به كمك جريان فتنه بيايد.
از همه مهم تر آنچه در دو سوي اين قضيه ديده مي شود اين است كه تحريم ها في نفسه اعتبار و ارزشي ندارند و از كارايي برخوردار نيستند چرا كه:
الف) آمريكا و چند كشور اروپايي كه جامعه جهاني نيستند تا اگر كشوري را تحريم كردند آن كشور نتواند نيازش را از كشورهاي ديگر تامين كند.
ب) بسياري از كشورها، آمريكا و آن چند كشور همپيمانش را در اعمال تحريم هاي شديد عليه ايران همراهي نمي كنند. همين دو روز پيش بود كه جوزف كريستوف رئيس دفتر حسابرسي دولتي آمريكا از ناديده گرفته شدن تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران توسط كشورها بخصوص چين ابراز نگراني كرد.
ج) آمريكا و اتحاديه اروپا بايد بدانند در شرايطي كه بحران اقتصادي بر آن كشورها حاكم است و هر روز بر شمار ورشكستگي شركت ها و بانك هاي بزرگ افزوده مي شود تحريم ايران مفهومي جز تحريم آمريكا و هم پيمانان غربي آن ندارد.
5- و بالاخره بايد گفت كه اعلام آمادگي آمريكا براي مذاكره و گفت وگو با ايران نتيجه چرخش اختياري آنها نيست بلكه اين اعلام آمادگي نشان از سردرگمي و استيصال آمريكا و غرب ازسويي و توانمندي و اقتدار ايران اسلامي از سوي ديگر است. آمريكا در ذيل فصل تضعيف ساختار نظام ايران اسلامي يا آنچه كه آنها «مهار ايران» مي گويند كماكان با اين پرسش روبرو است كه: «با ايران چه بايد كرد؟»
مشكل آنها در پاسخ به اين پرسش اين است كه نمي خواهند واقعيت را بپذيرند و از همين رهگذر است كه نتوانستند با فتنه، تحريم و يا مذاكره در رويارويي با ايران موفقيتي كسب كنند.
حسام الدين برومند

 



نمايندگان مجلس: در غني سازي 20 درصد تجديدنظر نمي كنيم

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به جوسازي رسانه هاي غربي مبني بر صرف نظر ايران از غني سازي 20 درصدي سوخت تاكيد كردند به هيچ وجه از حق غني سازي 20 درصدي اورانيوم كوتاه نمي آييم.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در همين رابطه تاكيد كرد جمهوري اسلامي ايران در بحث غني سازي 20 درصدي اورانيوم تجديدنظر نمي كند.
«محمد كوثري» در گفت وگو با ايرنا با بيان اين كه براساس قانون ان پي تي كشورهايي كه نياز به سوخت دارند مي توانند اين سوخت را از ديگر كشورها از طريق آژانس تامين كنند، اظهار داشت: سال گذشته ايران نامه رسمي به آژانس داد كه نياز به سوخت داريم ولي كشورهايي كه در اين زمينه اعلام آمادگي كرده بودند، حاضر به تامين سوخت ايران نشدند از اين رو جمهوري اسلامي ايران به آژانس مهلت دو ماهه داد تا در صورت مشخص نشدن وضعيت تامين سوخت، خودمان دست به توليد زنيم.
وي تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران تا زماني كه اطمينان پيدا نكند كه سوخت 20 درصد تامين مي شود مسير خود را ادامه مي دهد.
نماينده تهران در مجلس گفت: امروز با برخوردهاي سياسي برخي كشورها خصوصا آمريكا به اين نتيجه رسيده ايم كه آنان مي خواهند به رفتارهاي گذشته خود ادامه دهند از اين رو ايران در غني سازي 20 درصد تجديدنظر نمي كند و قاطعانه از موضوع غني سازي كوتاه نمي آيد.
به گفته كوثري، در ميانجيگري كشورهاي برزيل و تركيه در نشست تهران نيز آمريكا نتوانست به وعده هاي خود عمل كند و بار ديگر اقدامات خود را تكرار كرد.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد كه تحريم ها و تهديدهايي كه در اين بين از سوي كشورهايي مانند آمريكا عليه ايران تحميل مي شود نيز نمي تواند مانع جمهوري اسلامي ايران شود.
همچنين پرويز سروري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران در اصل غني سازي 20 درصد به هيچ وجه كوتاه نمي آيد.
«سروري» در گفت وگو با ايرنا با بيان اين كه اصل غني سازي خط قرمز و سياست استراتژيك ايران است، گفت: غني سازي حق مسلم و قانوني جمهوري اسلامي ايران است.
وي افزود: ما مسير طولاني را طي كرده ايم تا به اينجا برسيم و اگر قرار بود كه از موضع غني سازي پايين بياييم اين هزينه ها را نمي پرداختيم.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه ايران در نشست تهران ثابت كرد كه به دنبال تعامل است گفت: زمينه هاي تبادل و مذاكره باي برد-برد را فراهم كرد ولي متاسفانه آمريكايي ها بستر تعاملي را به بستر تقابلي تبديل كرده و فضاي چالشي ايجاد كردند.
به گفته سروري، اين روند نشان مي دهد كه كشورهاي غربي و در راس آن آمريكايي ها اهل مذاكره و فرآيند قابل قبول كه منتج به حفظ منافع دوطرفه شود، نيستند.
همچنين فاطمه آليا عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه انرژي هسته اي حق مسلم همه مردم ايران است، گفت: ما از مواضع خود در غني سازي 20 درصد به هيچ عنوان عقب نشيني نخواهيم كرد و حتي اگر آمريكا و غربي ها قطعنامه هاي شديد تري عليه ايران صادر كنند ما تسليم زور نخواهيم شد.
از سوي ديگر سخنگوي هيئت رئيسه مجلس نيز با تاكيد بر اينكه ما نبايد فعاليتهاي كمي و كيفي خود را در مورد انرژي هسته اي متوقف سازيم، تصريح كرد: تحريم هاي غرب نمي تواند ما را از مسير صحيح بهره برداري از اين انرژي عقب براند.
محسن كوهكن در گفت وگو با ايرنا در مورد اينكه اصل غني سازي قابل واگذاري نيست، اظهار داشت: براساس تجارب گذشته، اساسا برخورد غربي ها با انرژي هسته اي صادقانه نيست زيرا ما يك نوبت به درخواست آنان عمل كرديم و تنها چيزي كه عايدمان شد از دست دادن زمان بود.
وي با بيان اينكه غربي ها قابل اعتماد نيستند، افزود: همزمان با صدور بيانيه تهران، موج تحريم هاي آمريكا عليه ايران شدت گرفت و لذا اين رفتار آمريكا در كنار تحريم هاي اخير اتحاديه اروپا به هيچ عنوان پذيرفتني نيست.
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس ادامه داد: ما بايد راه رسيدن به حداكثر فناوري صلح آميز هسته اي را دنبال كنيم البته اين به معناي آن نيست كه همزمان با غني سازي با كل جهان قهر كنيم بلكه كشورهاي جهان را در جريان پيشرفتهاي خود قرار خواهيم داد.
گفتني است رسانه هاي غربي طي دو روز گذشته با تمسك به اظهارات صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي مدعي عقب نشيني ايران از غني سازي 20 درصدي اورانيوم شدند.
اين در حالي است كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي 29 تيرماه گذشته طي مصوبه اي سازمان انرژي اتمي را ملزم به توليد سوخت با غناي 20 درصد براي راكتورهاي تحقيقاتي و صنعتي جهت مصارف پزشكي، كشاورزي و صنعتي كردند.

 



مغز (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: يكي از فتنه گران مدعي اصلاحات كه خيلي دلش مي خواهد به عنوان مدرس دانشگاه معرفي شود! اعتراف كرده كه به خاطر آشوب هاي بعد از انتخابات مردم اصلاح طلبان را دشمن امام و نظام مي دانند.
گفت: خب! مگر غير از اين است؟ مگر آنها آشكارا دست به خيانت، آدم كشي، آشوب، وطن فروشي، همكاري با سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس و اسرائيل و دهها جنايت ديگر نزدند؟
گفتم: اين مدعي اصلاحات گفته است بايد كاري كرد كه نگاه مردم نسبت به اصلاح طلبان تغيير پيدا كند و پيشنهاد كرده كه نظام بايد براي رفع اتهام از اصلاح طلبان، قدم بردارد!
گفت: يعني نظام براي حمايت از يك مشت جاسوس وطن فروش پا روي خون شهدا بگذارد؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! به شخصي گفتند چند سال داري؟ پرسيد براي چه مي خواهيد بدانيد؟ گفتند براي يك تحقيق علمي، پرسيد، كدام تحقيق علمي؟ گفتند؛ دانشمندان دارند تحقيق مي كنند كه ببينند يك انسان بدون مغز تا چند سال مي تواند زنده بماند!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ با حسن نيت عرض مي كنيم سياست هاي فرهنگي دولت ما را نگران كرده است چرا بايد فيلم ها و كتاب هاي توقيف شده يك شبه رفع توقيف شوند. بنويسيد تساهل و تسامح زيبنده دولت ولايتمدار و اصولگرا نيست.
5384---0935
¤ در دولت اصولگرا دادن نشان درجه يك هنري به كودتاگران مخملي جاي تعجب و تاسف دارد.
0409---0911
¤ بايد خدا را هر روز بابت وجود رهبر فرزانه انقلاب اسلامي كه با اقتدار و هوشمندانه انقلاب را در مقابل امواج توطئه هاي استكبار و اذناب داخلي اش هدايت مي فرمايند شاكر بوده و سلامتي ايشان را از حق تعالي مسئلت نمائيم.
2066---0911
¤ يكي از مباني جمهوري اسلامي ايران، نه شرقي و نه غربي است. اين شعار تا قيام امام زمان(عج) بايد بر زبانمان باشد.
علي بيگي ازگنبدكاووس
¤ ما هنوز از خيانت ها و جنايت هاي سران فتنه در اين كشور رنج مي بريم. چرا قوه قضائيه هيچ اقدامي براي برخورد با آنها نمي كند؟
حسيني از قم
¤ آيا عجيب نيست كه در برنامه تلويزيون از تاثيرهاي سوء برنامه هاي ماهواره اي خصوصاً فارسي وان مي گويند ولي در يك مجله چاپ داخل كشور عكس دو نفر از هنرپيشه هاي مرد و زن يكي از سريال هاي اين شبكه را چاپ مي كنند.
2857---0938
¤ طبق آمارهاي رسمي ماليات پرداختي اصناف در سال 88 معادل 1160ميليارد تومان بود. در حالي كه ماليات پرداختي كارمندان 2190ميليارد تومان بوده است؟ واقعاً چرا اصناف نصف حقوق بگيران ماليات مي دهند ؟!
9570---0916
¤ مسئولين فكري به حال مستاجرين نمايند. اجاره بها هر روز بدتر از روز قبل در حال صعود است.
8214---0919
¤ شبكه قرآن مطالب جالبي درباره زكات پخش مي كند خوب است صدا و سيما نيز كليپ هايي درباره پرداخت زكات پخش كند.
2283---0916
¤ متاسفانه در ساري فرهنگ منحط پهلوي از لب دريا به داخل شهر رسيده و تابلوهاي راهنماي خزرآباد جاي خود را به فرح آباد داده است و كسي هم پاسخگو نيست.
6681---0912
¤ مگر دولت اعلام نكرده كه پيمانكاري ها بايد جمع شود پس چرا ايران خودرو دوباره قراردادش را با پيمانكار تمديد كرده است؟
9831---0919
¤ از اين طريق از آتش نشانان زحمت كش بابت خاموش كردن آتش سوزي خيابان 20 گاندي تشكر مي كنم.
6826---0919

¤ وضعيت نامناسب آسفالت كمربندي آزادگان در جنوب تهران غيرقابل تحمل شده چرا بعد از گذشت چندين سال هنوز هيچ اقدام اصلاحي مناسبي انجام نشده است.
6442---0912
¤ بازار سياه بليت هواپيما بيداد مي كند. از سازمان بازرسي كشور تقاضاي رسيدگي مي شود.
حسيني از تهران
¤ از شركت سايپا يك دستگاه خودروي ريو تحويل گرفتم كه در همان ابتدا دچار مشكل فني شد. اما نسبت به رفع اين مشكل هنوز هيچ اقدامي از سوي شركت مذكور صورت نگرفته است.
زماني
¤ اتوبوس هاي شركت واحد در مسير آزادي- سرآسياب، خارج از ايستگاه نيز توقف نموده و وقت مسافران را تلف مي كنند. از مسئولان شركت واحد تقاضاي رفع اين مشكل مي شود.
يك شهروند از سرآسياب كرج
¤ ما جوانان تحصيلكرده شهرستان سميرم در استان اصفهان به دليل نبود كارخانه بيكار هستيم. به نماينده محترم اين شهر در مجلس شوراي اسلامي هم مراجعه كرديم ولي نتيجه اي نگرفتيم. از شما مطبوعات تقاضا داريم مشكل ما جوانان را از مسئولين پيگيري كنيد.
0393---0913
¤ خطاب به رئيس دستگاه قضا بنويسيد چرا از شكايت چك بلامحل و برگشتي كه مدت 5 ماه مي گذرد با وجود قوانين موجود تا كنون نتيجه نگرفته ايم.
1141---0937
¤ مدت 12سال است در شهر مرزي سراوان در اداره تبليغات اسلامي مشغول كار هستم اما هنوز رسمي نشده ام چرا مسئولين به وعده هايي كه داده اند عمل نمي كنند.
2582---0915
¤ حدود 5 ماه است كه عيدي و سنوات خدمت پالايشگاه لاوان را دريافت نكرده ايم. از مسئولين انتظار اقدام عملي داريم.
9776---0917
¤ با اينكه رياست محترم جمهوري استانداران شمالي را مسئول رسيدگي به مشكلات چايكاران شمال نموده ، اما مشكلات همچنان پابرجاست.
4815---0911
¤ به اطلاع مقامات مسئول برسانيد طرح بزرگراه زابل به زاهدان كه از سال 84 كليد خورده تا الان فقط پنج درصد پيشرفت داشته است.
5602---0915
¤ جا دارد از جان بركفان سازمان آتش نشاني كه همواره جان انسان هاي درخطر مرگ را با به مخاطره انداختن سلامتي خويش نجات مي دهند و زندگي دوباره مي بخشند به نحوي شايسته تقدير شود.
8516---0919
جوابيه معاونت اجتماعي ناجاي تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب چاپ شده در مورخه 12/4/89 آن روزنامه در خصوص فروش سي دي هاي غيرمجاز، به آگاهي مي رساند: «عوامل پليس در راستاي شناسايي و دستگيري عاملين اصلي تكثير و توزيع سي دي و لوح هاي فشرده غيرمجاز، مبتذل و مستهجن خصوصا فروشندگان كنار خياباني و ميادين اصلي شهر تهران از ابتداي سال جاري تاكنون اقدامات موثر و همچون انجام طرح هاي متعدد و گسترده اي را به عمل آورده كه نتيجه عملكرد به شرح ذيل مي باشد.»
زمان اجراي طرح : 20/1/89 لغايت 30/3/89
تعداد كشفيات : 396315 حلقه DVD و CD غيرمجاز
تعداد افراد دستگير شده : 741نفر
محدوده اجراي طرح: ميادين و چهارراه هاي اصلي شهر تهران و مراكز تجاري.
 



وال استريت ژورنال با اشاره به شكست اطلاعاتي آمريكا: ايران همه عوامل سيا در اين كشور را شناسايي كرد

سرويس سياسي -
وال استريت ژورنال در تحليلي با اشاره به خطاي اطلاعاتي سيا در ارزيابي برنامه هسته اي ايران تصريح كرد كه سرويس امنيتي ايران همه عوامل سيا در اين كشور را شناسايي كرده بود.
اين نشريه در مطلبي به قلم «ادوارد جي اپستين» با عنوان «چطور سيا درباره كلاهك هاي ايران اشتباه كرد» نوشت: برآورد اطلاعات ملي آمريكا در سال 2007 در ارزيابي حيرت آور و كاملا متفاوتي با يك دهه اخير، درباره ايران تصريح كرد كه ما اعلام مي كنيم تهران برنامه تسليحات هسته اي خود را در پاييز 2003 متوقف كرده است.
نويسنده اين مقاله اضافه كرد: در سال 2007 همچنين همان حجم اطلاعات كه سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا را واداشت اين گزارش را با اطمينان بالا باور كنند، اين سازمان ها را به اين نقطه رساند كه ايران مخفيانه در برنامه تسليحات هسته اي گام برداشته است.
اين مقاله در بررسي عوامل چنين اختلافي در تحليل هاي ارائه شده نوشت: كشف نيات دولت ايران كار ساده اي نيست، اين امر به ويژه در جامعه اي كه آمريكا با آن هيچ رابطه ديپلماتيكي ندارد، دشوار است بنابراين تخمين اين مسئله به اطلاعات جاسوسي محدود شد.
وال استريت ژورنال ادامه داد: سيا طي چند سال شبكه اي از عوامل ايراني را استخدام كرد كه يا به تفكرات نخبگان حاكم ايران دسترسي داشتند يا ادعا مي كردند كه دسترسي دارند اين عوامل در موقعيتي بودند كه مي توانستند نيات هسته اي ايران را روشن كنند و آنها احتمالا گزارش هايي دادند كه اين فرضيه را كه تهران تصميم داشت برنامه تسليحات هسته اي خود را پايان دهد تقويت مي كرد به هر حال نويسندگان برآورد ملي 2007 آمريكا به مدرك محرمانه اي اشاره كردند كه از اين نتيجه گيري حمايت مي كرد كه تصميم تهران براي متوقف كردن برنامه تسليحات هسته اي اش نشان مي دهد كه كمتر از آنچه ما تصور مي كرديم قصد ساختن سلاح هاي هسته اي را دارد نويسنده اين مقاله بر همين مبنا نتيجه گرفت: آنچه ممكن است سيا را گمراه كرده باشد خطايي در سيستم جاسوسي اش بود «جيمز رايزن» گزارشگر امنيت ملي نيويورك تايمز در كتابش تحت عنوان وضعيت جنگ توضيح مي دهد كه از آنجا كه سيا هيچ سفارتخانه اي در ايران نداشت با عواملش از طريق مبادلات ماهواره اي پيشرفته ارتباط برقرار مي كرد ارتباطاتي كه از نظر اين سازمان از چشم سرويس هاي امنيتي ايران دور مي ماند.
وال استريت ژورنال در ادامه به يك خطاي بزرگ اطلاعاتي سيا اشاره كرد و در تشريح آن نوشت: در سال 2004 يك مامور مخابراتي سيا به طور تصادفي اطلاعاتي را در تبادل ماهواره اي براي يكي از عوامل خود فرستاد كه ممكن بود در شناسايي هر جاسوسي كه سيا در ايران داشت به كار رود، اين اشتباه خطرناك وخيم تر شد زيرا مشخص شد دريافت كننده آن اطلاعات ماهواره اي يك مامور دوجانبه بود كه سرويس امنيتي ايران او را كنترل مي كرد.
اين نشريه اضافه كرد: به اين ترتيب ايراني ها همه عواملي را كه سيا داشت شناختند و به موقعيت هاي دسترسي و روش هاي فني كه سيا از طريق آنها با اين افراد ارتباط برقرار مي كرد اشراف يافتند، لذا عوامل سيا در ايران هم چاره اي به غير از آن نداشتند كه به سرويس امنيتي ايران اجازه دهند كنترل اطلاعاتي كه آنها به سيا مي دادند در اختيار بگيرد، در چنين شرايطي سيا ممكن بود در برابر دريافت اطلاعات محرمانه گمراه كننده اي مبني بر اينكه تهران بلندپروازي هاي هسته اي اش را در سال 2004 متوقف كرده است، آسيب پذير شود. اين مقاله به علاوه مدعي شد كه يكي از عوامل ايراني كه به سيا اطلاعات مي داد شهرام اميري بود كه سال گذشته به آمريكا پناهنده شد و اين ماه مجددا به ايران بازگشت.
وال استريت ژورنال در نهايت نتيجه گرفت:
خواه نتيجه گيري اشتباه سال 2007 ناشي از فريبكاري ايران بود يا اقدام آمريكا به فريب دادن خود، اين مسئله مانع ازاقدام مقتضي و به موقع عليه تهران شد و كشورهاي ديگر نيز با توجه به اينكه پايان يافتن برنامه هسته اي ايران را باور كردند انگيزه اي براي پيوستن به ما در تصويب تحريم هاي بيشتر نداشتند.

 



حداد عادل: ملاك وحدت واقعي تبعيت از رهبر انقلاب است

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس ملاك و ترازوي وحدت واقعي را تبعيت از رهنمودهاي مقام معظم رهبري دانست.
غلامعلي حداد عادل نماينده مردم تهران و رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي كه در خصوص ضرورت حفظ وحدت در كشور با خبرگزاري فارس گفت وگو مي كرد با تأكيد بر حفظ وحدت در زمان تحريم ها و تهديدها اظهار داشت: هر چه فشار دشمنان بر انقلاب اسلامي بيشتر شود اتحاد ما بايد در داخل كشور بيشتر شود.
وي افزود: بايد از وارد شدن در بحث هاي تشنج آفرين و جنجالي خودداري كرد و تلاش كنيم كه اذهان در يك فضاي پر جدال و جنجالي خسته نشوند.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در ادامه گفت: محور وحدت بايد حركت در مسيري باشد كه مقام معظم رهبري طراحي مي كنند و نشان مي دهند.
حداد عادل خاطرنشان كرد: اگر كساني كه از وحدت صحبت مي كنند منظورشان آن باشد كه همه با آنها وحدت كنند؛ اين خود منشأ اختلاف است.
اين نماينده مردم تهران در مجلس در بخشي ديگر از گفتگوي خود تأكيد كرد: ما در كشور به حكم قانون اساسي و به حكم شرع و عقل تنها يك محور براي وحدت داريم و آن هم رهبري است.
وي ملاك و ترازو براي وحدت واقعي را تبعيت از رهنمودهاي مقام معظم رهبري دانست و گفت: خوشبختانه مردم به خوبي اين بحث ها را درك كرده اند لذا اميدواريم مسئولان هم در اين بخش از مردم تبعيت كنند.

 



نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت: امسال 97 هزار ايراني به حج تمتع مشرف مي شوند

بناب- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: امسال بيش از 97 هزار زائر ايراني به سفر حج تمتع مشرف مي شوند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسگر در حاشيه مراسم افتتاح دفتر خدماتي زيارتي در شهرستان بناب درباره وضعيت حج تمتع امسال نيز گفت: افراد بالاي 65 سال كه سال گذشته به علت شيوع بيماري آنفلوآنزا نتوانسته بودند به سفر معنوي حج مشرف شوند امسال به اين سفر اعزام مي شوند به اين ترتيب تعداد زائران امسال نسبت به سال گذشته افزايش خواهد داشت.
نماينده رهبر انقلاب در امور حج و زيارت افزود: امسال براي نخستين بار طرح حج ترددي در مناسك حج تمتع اجرا خواهد شد كه با اين طرح شيوه انجام مناسك مشاعر در ايام تشريع با گذشته متفاوت خواهد بود. وي با بيان اين كه به اين طرح نقل تردد نيز گفته مي شود افزود: با توجه به اين كه اين طرح براي نخستين بار اجرا مي شود بايد روحانيون و مديران كاروان ها آموزش هاي لازم را به زائران بدهند تا با اين شيوه قسمتي از اعمال تمتع سريعتر انجام شود.
قاضي عسگر با اشاره به توطئه هاي دشمنان گفت: نقشه و توطئه دشمنان بخصوص وهابيت با تمام توان به مقابله تشيع آمده و چاپ ميليون ها كتاب براي حجاج يكي از اقدامات تخريبي آنهاست.
همچنين وي به همراه امام جمعه بناب از آخرين مراحل احداث مسجد راه كربلا در شهرستان بناب ديدن كرد. اين مسجد در زميني به مساحت 2400 متر مربع در شهرستان بناب در حال احداث است.

 



شما خيانت كرديد نظام رفع اتهام كند؟! (خبر ويژه)

يك سايت ضدانقلابي با اشاره به تحركات چند سال اخير مدعيان اصلاح طلبي نوشت: اصلاح طلبان مي دانستند ولايت فقيه عمود خيمه نظام اسلامي است و هر چند با تاخير نسبت به اپوزيسيون، تقدس زدايي از اين اصل و تنزل آن را به عنوان يك تاكتيك ضروري مورد توجه قرار داده اند.
سايت اخبار روز وابسته به گروهك هاي ماركسيستي استحاله شده، كه از خارج كشور مديريت مي شود با تاكيد بر اينكه مسئله مهم اپوزيسيون «اصل ولايت فقيه» است و به همين دليل هم در اغتشاشات سال گذشته عليه اين اصل شعار مي داد، نوشت: اصلاح طلبان راهي جز پيروي از اپوزيسيون ندارند و بايد به نفي اصل مذكور بپردازند.
شايان ذكر است معارضه مدعيان دروغين اصلاح طلبي با اصول و مباني ديني قانون اساسي سال گذشته در اوج فتنه سبز شدت گرفت به نحوي كه جريان اپوزيسيون مقيم خارج(اعم از منافقين تروريست، گروهك هاي تجزيه طلب، ورشكستگان حزب توده و فدائيان خلق، و سلطنت طلب ها) ترجيح دادند خود را حامي اين جريان معرفي كنند و حتي ملاقات ها و مراوداتي هم با محوريت مقابله با نظام اسلامي صورت گيرد.
به تازگي حاضري دبيركل انجمن موسوم به «مدرسين دانشگاه» كه يكي از اعضاي ائتلاف از هم پاشيده اصلاح طلبان به شمار مي رود، گفته است «اصلاح طلب ها بايد اتهام عدم وفاداري به نظام را رفع كنند. روند رخدادهاي يك سال اخير به گونه اي پيش رفته كه وفاداري اصلاح طلبان از اساس زير سؤال رفته است.
وي در عين حال بدون اشاره به خيانت هاي برخي عناصر موثر جريان متبوع خود مدعي شد: رفع اين اتهام موكول به اين است كه نظام براي رفع اين اتهام از اصلاح طلبان هماهنگي نشان دهد]!؟ [ما بايد به ترديدها در خصوص اينكه آيا امكان فعاليت اصلاح طلبان در درون نظام هست يا خير پاسخ دهيم.
وي اشاره اي به اين واقعيت نكرد كه سران موثر جريان مدعي اصلاح طلبي از بانيان قانون شكني، شرارت، آشوب ، ديكتاتوري و مخصوصاً وطن فروشي و همكاري آشكار با مثلث آمريكا، انگليس و اسرائيل در حوادث سال گذشته بودند و عملاً ضمن پيوند با گروهك ها زمينه حذف اسلام از جمهوري اسلامي، شعار به نفع آمريكا و اسرائيل، فحاشي به امام و رهبري و حرمت شكني بي سابقه در روز عاشورا را فراهم كردند. او توضيح نمي دهد كه چگونه مي توان هم به نظام و كشور خيانت كرد و زمينه قانون شكني و نقض موازين مردم سالاري را فراهم كرد و هم مدعي فعاليت در چارچوب نظام شد؟



 



آيت الله سيستاني : پشتيبان ولايت فقيه باشيد (خبر ويژه)

آيت الله سيستاني در ديداري كه يكي از اعضاي بيت امام اخيراً با ايشان داشت توصيه هاي قابل توجهي داشته اند.
به گزارش «جهان» آيت الله سيستاني در اين ديدار با بيان اينكه مسائل ايران را از طريق سايت ها و رسانه هاي مجازي دنبال مي كنند نسبت به برخي اخبار اظهار نگراني كرد و با تاكيد بر اينكه همواره نسبت به وحدت در كشور بايد حساسيت داشت و براي تحقق اين مهم تلاش كرد به اين عضو بيت امام توصيه كرد كه همواره پشت سر رهبر انقلاب حركت كنند و پشتيبان ولايت فقيه باشند.
گفته مي شود اين عضو مهمان به بيت حضرت آيت الله سيستاني، سيدعلي خميني بوده است. سال گذشته نيز آيت الله سيستاني، وي را به درس خواندن و پشتيباني از رهبر انقلاب توصيه كرده بود.
آيت الله سيستاني مانند اغلب علما و مراجع، حكم ولي فقيه را كه ولايت شرعي دارد بر همه از جمله مجتهدين ديگر نافذ مي داند.
آمريكا: از سبزها كاري ساخته نيست
وزير اطلاعات و جهانگردي رژيم پهلوي گفت آمريكا از اينكه جنبش سبز و انقلاب مخملي بتواند برنامه هسته اي ايران را حل و فصل و مهار كند، نااميد شده است.
داريوش همايون (از اعضاي صهيونيست دربار پهلوي و داماد زاهدي عامل كودتاي 28 مرداد 32) با اشاره به شتاب برنامه هسته اي ايران گفت: در بيرون از كشور كساني پيدا شده اند كه راه حل جنبش سبز و انقلاب مخملي را براي حل مسئله اتمي ايران به آمريكايي ها توصيه مي كنند ولي آمريكايي ها نمي توانند منتظر انقلاب مخملي اي باشند كه برخلاف برنامه هسته اي ايران پيش بيني پذير نيست. اين راه حل سودي ندارد.
به گزارش گويانيوز، وي علت تعلل آمريكا در حمله به ايران را چنين عنوان كرد كه «هيچ كس نمي تواند پيامدهاي حمله به ايران را پيش بيني كند و بي ترديد اوضاع وخيم خواهد شد.» اين ضدانقلاب فراري درباره دفاع ملت از كشور در برابر تهديد نظامي گفت: اراده دفاع از سرزمين نيرومند است. در واقع يكي از عوامل بازدارنده آمريكا از جنگ، دورنماي گردآمدن مردم در پشت جمهوري اسلامي در صورت تهديد نظامي است.
گفتني است اين سلطنت طلب فراري بارها از سران فتنه سبز حمايت كرده و حتي معتقد است در معارضه با جمهوري اسلامي نبايد از اين افراد پيش افتاد.
پيش از اين نامور حقيقي از عناصر فراري مقيم كانادا تصريح كرده بود كه جمهوري اسلامي مي تواند به جاي امتياز دادن به آمريكا، به اپوزيسيون سبز امتياز بدهد. آمريكا و انگليس و اسرائيل اميدوار بودند با تقويت فتنه سبز و تضعيف ايران بتوانند از جمهوري اسلامي امتياز بگيرند.

 



رفتار نسنجيده اوباما ديپلمات كاركشته را به استعفا كشاند (خبر ويژه)

رئيس مستعفي ميز ايران در وزارت خارجه آمريكا مي گويد: احساس مي كنم آمريكا در جايگاه و موقعيتي كه انتظار آن مي رفت قرار ندارد.
جان ليمبرت كه از اعضاي گروگان گرفته شده سفارت آمريكا در تهران نيز به شمار مي رفت، اخيرا با اعلام سرخوردگي از سياست هاي دولت اوباما، از سمت رياست ميز ايران در وزارت خارجه كناره گيري كرد. او در مصاحبه با يكي از نشريات آمريكايي مي گويد: هيچ گاه تصور بر اين نبوده كه تحريم ها في نفسه هدف و غايت باشد اما متاسفانه اكنون تحريم ها به راحتي تبديل به هدف شده است. تغيير روابط با ايران بسيار دشوارتر از اعمال تحريم است.
وي مي گويد از محقق نشدن وعده هاي اوباما در تدبير درست براي تعامل با ايران مايوس شده است.
هاله اسفندياري مدير بخش مطالعات خاورميانه در موسسه وودرو ويلسون مي گويد كناره گيري ليمبرت به ضرر وزارت خارجه آمريكاست چون او ديپلماتي كاركشته و مطلع از فرهنگ و تاريخ ايران بود و درك درستي از طرز تفكر و ذهنيت ايراني ها داشت.
ليمبرت در دولت اوباما روي كار آمده بود.

 



فارين پاليسي: پيشنهاد حمله به ايران توطئه عليه امنيت ملي آمريكاست (خبر ويژه)

مجله آمريكايي فارين پاليسي (سياست خارجي) اعلام كرد طرح اقليت كنگره در زمينه دادن چراغ سبز به اسرائيل براي درگيري نظامي با ايران، به بازي گرفتن امنيت ملي آمريكاست.
اين نشريه با اشاره به حمايت 40 عضو كنگره از طرح ياد شده نوشت: اين طرح كه حمايت تلويحي از حمله اسرائيل به ايران است، امنيت ملي آمريكا را به بازي مي گيرد و پاي آمريكا را به جنگ سوم در خاورميانه مي كشاند.
فارين پاليسي تصريح كرد: اين يك توطئه است و مي تواند پيامدهاي كاملا جدي براي آمريكا داشته باشد و موقعيت دولت اوباما را تضعيف كند.
اين نشريه تخصصي معتقد است درگيري با ايران؛ خاورميانه را دچار بي ثباتي مي كند و جنگ را در اين منطقه فراگير مي سازد بي آن كه بتواند ايران را از اجراي برنامه هسته اي منصرف كند.
تلاش تندروهاي آمريكايي براي هل دادن رژيم صهيونيستي به درگيري نظامي با ايران در حالي است كه مقامات رژيم صهيونيستي هم از درگيري با ايران و متحدان آن شانه خالي مي كنند و معتقدند آمريكا بايد جور اين اقدام پر از ريسك را بكشد. شائول موفاز وزير سابق دفاع اسرائيل اخيرا ضمن رد پيشقدمي اسرائيل گفته بود «از ديد من در هر گزينه و از جمله حمله به ايران بايد آمريكا پيشقدم شود.»
گفتني است به تازگي نيوت كينگريچ رئيس سابق و جمهوري خواه مجلس نمايندگان آمريكا با انتقاد از دولت اوباما مدعي شد: اگر روزولت زنده بود حتما به ايران حمله مي كرد. وي كه در موسسه امريكن اينترپرايز (موسسه طراح پروژه شكست خورده قرن جديد آمريكايي) سخنراني مي كرد، گفت: ايالات متحده با نطق مهم بوش در سال 2002 ايران را در محور شرارت قرار داد اما اكنون تهديد ايران مورد بي توجهي قرار مي گيرد. ما پس از حمله به عراق، فرصت حمله به ايران و كره شمالي را از دست داديم.
اين سخن گزاف در حالي ادا مي شود كه دولت اوباما وارث ورشكستگي و شكست هاي نظامي دولت بوش در دو جنگ افغانستان و عراق است و به طور مثال پس از 9 سال جنگ افغانستان به هيچ سرانجامي نرسيده و متقابلا آمريكا طي 2 ماه ميلادي اخير، ركورد بيشترين تلفات نظامي طي 9 ساله گذشته در افغانستان را تجربه كرده است. 120 نظامي آمريكايي طي 2 ماه در افغانستان كشته شده اند.

 



نگراني سايت صهيونيستي از انتقادها به كارشكني موسوي در دفاع مقدس (خبر ويژه)

به دنبال اشاره هاشمي رفسنجاني و محسن رفيقدوست به برخي كارشكني هاي ميرحسين موسوي در زمان جنگ تحميلي، سايت صهيونيستي بالاترين نگران شد.
اين سايت نوشت: «هاشمي رفسنجاني در تازه ترين مورد در وب سايت شخصي خود ضمن انتقاد از موسوي، تلويحاً همپاي رفيقدوست و محسن رضايي، او را متهم به كارشكني در جنگ مي كند. هاشمي در خاطرات خود مي نويسد موسوي پيشنهاد كرد كارخانه پلي اكريل اصفهان به خاطر بمباران تعطيل شود! محسن رفيقدوست هم مي گويد در دولت موسوي با جنگ مخالفت مي شد و حرف هايي در دولت زده مي شد. براي همين آقاي هاشمي من را صدا كرد و گفت برو در وزارتخانه ات بنشين.
من مي خواهم توپ را به زمين دولت بيندازم. سپس حكم داد كه ميرحسين موسوي رئيس ستاد، آقاي بهزاد نبوي معاونت لجستيك و آقاي خاتمي معاونت تبليغات جنگ شوند. حالا دولت خودش بايد مي جنگيد و آقاي هاشمي با اين كار دولت را به وسط ميدان برد كه منجر شد به آن نامه ها. آقاي هاشمي مي گفت دولت شعار جنگ مي دهد ولي تماماً در خدمت جنگ نيست بايد تكليف را روشن كنيم. محسن رضايي نيز پيش از اين گفته بود كه دولت در ارسال امكانات به جبهه ها تعلل مي كرد.»
بالاترين با ابراز نگراني از اين تشديد انتقادها به موسوي نوشت: دوستان؛ بارها عنوان كرده ايم كه هاشمي ديواري نيست كه بشود به آن تكيه كرد. او از عوامل بقاي رژيم اسلامي است و حالا مي گويد موسوي در جنگ كارشكني مي كرد.

 



عبدي: به اصلاح طلبان امتياز بدهيد تا آمريكا حمله نكند! (خبر ويژه)

متهم پرونده نظرسازي به نفع آمريكا تصريح كرد جريان مخالف داخلي بديل گزينه تهديد نظامي است و تغيير در سياست داخلي به نفع آنها مي تواند از خطر حمله نظامي آمريكا بكاهد!
عباس عبدي عضو مستعفي و تندرو حزب مشاركت در گفت وگو با راديو زمانه درباره احتمال عقب نشيني ايران گفت: از ابتدا كه بحث تحريم ها و قطعنامه مطرح شد نظر من اين بود كه دولت ايران در برابر اين تحريم ها در شرايط كنوني عقب نشيني نخواهد كرد. آن موقع كساني فكر مي كردند با اولين قطعنامه عقب نشيني مي شود اما در عمل ديدند كه تاكنون 4 قطعنامه غير از قطعنامه هاي كشورهاي ديگري مانند آمريكا و كانادا و اروپا صادر شده ولي اتفاقي در اين زمينه رخ نداده است.
وي اضافه كرد: بدون تغيير در سياست داخلي، احتمال اينكه سياست كلي خارجي تغيير كند، كم است. اما فشارهاي اقتصادي اين امكان را فراهم مي كند كه در داخل تغييراتي صورت بگيرد.
وي درباره توافق نظام با مخالفان خود در داخل گفت: حكومت نمي تواند با وضع فعلي ادامه دهد و تصور مي كنم دير يا زود اتفاق هايي رخ بدهد. فقط اميدوارم قبل از اينكه اين اتفاق ها بيفتد، جنگي صورت نگرفته باشد ]!![
عبدي همچنين گفت: وقتي تغييراتي در داخل صورت گرفت حتما منجر به تغييراتي در سياست خارجي هم خواهد شد. در عين حال مسائل داخلي و نحوه برخورد قدرت هاي خارجي هم به شكلي همديگر را تقويت مي كنند.
گفتني است نامبرده در روزگار قدرت اصلاحات از طراحان تئوري هاي معوجي چون خروج از حاكميت به شمار مي رفت، امري كه امروز براي اصلاح طلبان به مثابه يك بلاهت تمام تلقي مي شود. وي جزو اولين افراد از چپ هاي پشيمان بود كه در پاريس با يكي از جاسوسان سفارت سابق آمريكا از موضع ذلت و ندامت ملاقات كرد.
اغلب صاحب نظران صدور قطعنامه تحريمي بي خاصيت عليه ايران توسط دولت هاي استكباري را دادن تنفس مصنوعي به جريان فتنه سبز و تقويت موضع كاملا پايين اين جريان در برابر اقتدار نظام ارزيابي مي كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14