(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 19 مرداد 1389- شماره 19713

حديث دشت عشق
محمدي: كشتي گير كم كار جايي در تيم ملي نخواهد داشت
اخبار كوتاه از فوتبال
كفاشيان هم از قهرماني ايران در جام ملت ها مي گويد خواسته سعيدلو به حق است
دستمزد روزانه 2ميليون و شصت هزار تومان براي سرمربي خارجيتيم ملي
رضازاده : هدف ، كسب سهميه المپيك و مدال بازي هاي آسيايي است
با سه شكست پياپي تيم ملي بسكتبال در تورنمنت تركيه آخر شد



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار و طلبه شهيد «رضا كچويي»
پاسدار طلبه بسيجي شهيد
شهيد رضا كچوئي در يك روز جمعه سال 1346 از مادري مؤمن و پيرو خاندان عصمت وطهارت و پدري پرتلاش و زاهد در روستاي جوادآباد ورامين پا به عرصه وجود نهاد و بخاطر تقارن تولدش با ميلاد امام هشتم (ع) نام زيباي آن امام را بر او نهادند. استعدادش به حدي بود كه در سن 5 سالگي با رموز قرآن آشنا شد و بخاطر تيزهوشي قبل از ده سالگي دوره دبستان را به پايان رساند و در سن 12 سالگي درس كلاسي و حوزه را با هم ادامه داد.
اين طلبه بسيجي اهل نماز شب و كار و تلاش و حضور مستمر در مجالس و محافل اهل بيت بود و در مديحه سرائي خاندان عصمت و طهارت عاشقانه مي خواند و دركوچه و بازار با اخلاق حسنه و كردار و رفتار و گفتارش چگونه زيستن را به ديگران مي آموخت. سال 62 لباس مقدس و سبز پاسداران انقلاب اسلامي را پوشيد ولي دائم مي گفت من يك بسيجي هستم اگر خدا و امام قبول كنند. آري طلبه بسيجي رضا كچوئي پس از سالها حضور در جبهه هاي حق عليه باطل و حضور در يگانهاي عملياتي و اطلاعاتي عاقبت در سال .1366 در عمليات كربلاي 8 با انفجار مين و با لبخند عاشقانه به شهادت رسيده و در گلزار امام زاده هادي بخاك سپرده شد.

 



محمدي: كشتي گير كم كار جايي در تيم ملي نخواهد داشت
 كشتي ايران بدون طلا از جام زيلكوفسكي برگشت

تيم كشتي آزاد ايران با دو مدال نقره و يك برنز به كار خود در جام زيلكوفسكي لهستان پايان داد.
تيم كشتي آزاد پنج نفره ايران با دو مدال نقره مصطفي حسين خاني در 66كيلو و احسان لشگري در 84كيلو به همراه مدال برنز عليرضا قاسمي در 74كيلو جام زيلكوفسكي لهستان را به پايان رساند ضمن اين كه مسعود اسماعيل پور در 60كيلو مدالي نگرفت و رضا يزداني در وزن 96كيلوگرم پنجم شد.
در روز پاياني اين تورنمنت، در فينال وزن 84كيلوگرم احسان لشگري در سه تايم (1-0، 0-2، 1-0) مغلوب عبدالسلام گاديسوف از روسيه شد تا به مدال نقره رقابت ها دست يابد.
لشگري در اين كشتي يك نبرد پاياپاي داشت و در تايم سوم در كلينچ به گاديسوف باخت. ملي پوش 84كيلوگرم ايران نسبت به مبارزه خود در جام جهاني با اين رقيب روس بسيار بهتر كار كرد و از لحاظ بدني قدرتمندتر نشان داد ولي در نهايت مغلوب شد.
همچنين در مسابقه رده بندي وزن 74كيلوگرم عليرضا قاسمي موفق شد در دو تايم با نتايج مشابه 1-1 اولگ روسول از اوكراين را شكست دهد و به مدال برنز دست يابد. اما مصدوميت مشكوك رضا يزداني در جام زيلكوفسكي براي روبرو نشدن احتمالي با حاجي مرادگاتسالوف حرف و حديث هاي فراواني را به دنبال داشته است. غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد كشورمان در اين خصوص گفت: محسن كاوه در لهستان حضور داشت و من در صحبتي كه با او داشتم اعلام كرد يزداني واقعاً آسيب ديده كه اميدوارم اين مصدوميت چندان جدي نباشد. البته اگر كشتي گيري بخواهد در مسابقه يا تمرينات شانه خالي كند، مطمئناً جايي در تيم ملي نخواهد داشت. با اين حال بايد اين موضوع را در بازگشت تيم به تهران، بيشتر مورد بررسي قرار دهيم.
وي در ادامه درباره عملكرد احسان لشگري گفت: مبارزه اخير احسان لشگري با قادس اف نشان از روند رو به جلوي او داشت و اين شكست با باخت در جام جهاني قابل قياس نبود.
احسان لشگري روند رو به پيشرفتي داشته و مبارزه اش با عبدالسلام قادس اف روس اين موضوع را نشان داد. گرچه اين كشتي گير مثل جام جهاني مغلوب قادس اف شد؛ اما اين شكست با آن شكست قابل قياس نبود. لشگري در لهستان عملكرد خوبي داشت.
دارنده 2مدال نقره و 2برنز جهان درمورد وضعيت انتخاب ملي پوش 60كيلو بعد از شكست مسعود اسماعيل پور در جام زيلكوفسكي نيز گفت: هنوز درمورد اين وزن تصميم گيري نشده است و معلوم نيست در 60كيلو چه كسي ملي پوش است.
وي در رابطه با اعزام حسن رحيمي به مسابقات ارتش هاي جهان در فاصله 20روزه تا رقابتهاي جهاني مسكو ابراز داشت: در حضور يزداني خرم جلساتي با حضور مسئولين نيروهاي مسلح داشتيم و توافق كرده بوديم رحيمي به فنلاند نرود اما نمي دانم چرا اين موضوع عملي نشد و چون رحيمي سرباز است، كاري از دستمان برنمي آيد. بهتر بود در اين زمينه منافع ملي را درنظر مي گرفتيم چرا كه بازي هاي آسيايي دوحه و مسابقات جهاني مسكو از هر رويداد ديگري براي كشورمان مهم تر است.
محمدي در پايان گفت: رحيمي تنها كشتي گيري بود كه بعد از مسابقات آسيايي هند به هيچ ميداني اعزام نشد تا از لحاظ قدرت بدني روي او كار كنيم اما با اين شرايط رحيمي بايد در كمتر از سه ماه در سه مسابقه سر وزن قانوني كشتي بگيرد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

انتقاد كاپيتان از ديدارهاي تداركاتي تيم ملي
جواد نكونام كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران با انتقاد از ديدار تداركاتي برابر ارمنستان گفت: براي حضور قدرتمندانه در جام ملت هاي 2011 آسيا بايد با تيم هايي بزرگتر از ارمنستان بازي كنيم.
مكاتبه مسئولان پيروزي با سازمان ليگ
مسئولان باشگاه پيروزي از بسته شدن پرونده مهاجم بوركينافاسويي خود و تلاش براي جذب بازيكن جديد خبر دادند.
جريمه 5 ميليوني شهاب گردان
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال شهاب گردان دروازه بان ذوب آهن اصفهان را به دليل مصاحبه عليه تيم ملي 5 ميليون تومان جريمه نقدي كرد.
تعويق 24 ساعته هفته چهارم ليگ
سازمان ليگ فوتبال اعلام كرد تمام ديدارهاي هفته چهارم روز شنبه هفته آينده برگزار خواهد شد. بدين ترتيب ليگ با تاخير 24 ساعته برگزار مي شود.
فروش احتمالي باشگاه پتروشيمي تبريز
تيم فوتبال پتروشيمي تبريز به دليل كمبود بودجه در آستانه فروش قرار دارد. پتروشيمي از تيم هاي قديمي تبريز است كه سابقه فعاليت در سطح اول فوتبال ايران را هم داشت.
تساوي در دومين ديدار تداركاتي تيم زير 19 سال
دومين ديدار تداركاتي تيم فوتبال زير 19سال ايران با تيم ليگ برتري استرازا اسلواكي در اين كشور با تساوي 2-2 به پايان رسيد.
مديرعامل مس مذاكره با لوكا را رد كرد
مديرعامل باشگاه مس كرمان با حمايت از صمد مرفاوي سرمربي اين تيم گفت: با بوناچيچ براي حضور در مس مذاكره نكرده ايم.
بازگشت مدافع اخراجي سپاهان به تمرينات
محسن بنگر مدافع تيم فوتبال سپاهان اصفهان كه از تمرينات اين تيم اخراج شده با وساطت مسئولان باشگاه به تمرينات بازگشت.
دود غليظ ليگ روسيه را تعطيل كرد
دود غليظ و سمي در هواي مسكو مانع از برگزاري رقابت هاي باشگاهي روسيه شد. از جمله اين بازي ها مي توان به داربي اين شهر ميان دينامو و زسكا مسكو اشاره كرد.
آشوب در هفته نخست ليگ فرانسه
هفته نخست رقابت هاي فوتبال دسته اول باشگاه هاي فرانسه با آشوب هواداران تيم هاي پاري سن ژرمن و سنت اتين همراه بود. شاهدان عيني عنوان مي كنند كه نيروهاي پليس براي آرام كردن جو ورزشگاه به استفاده از گاز اشك آور بر عليه هرج و مرج طلب ها اقدام كرده اند.
هشت بازيكن ليگ برتري در سريال تلويزيوني
پس از كريم باقري و آرش برهاني، شش تن ديگر از بازيكنان ليگ برتر فوتبال نيز مقابل دوربين حسن فتحي رفتند. در مسير زاينده رود كه براي پخش در ماه رمضان آماده مي شود، از موضوعي فوتبالي برخوردار است و تاكنون هشت تن از بازيكنان ليگ برتري در اين سريال بازي كرده اند.
دو هلندي بهترين هاي ليگ آلمان
آرين روبن و لوئيس فان خال مهاجم و مربي هلندي بايرن مونيخ به عنوان بازيكن و مربي سال فوتبال آلمان برگزيده شدند.
سقوط در انتظار تيم هاي بدهكار
شريفي رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: باشگاه هاي بدهكار اگر نسبت به پرداخت بدهي خود اقدام نكنند در معرض سقوط به دسته پايين تر قرار خواهند گرفت.
حجازي رئيس كميته فني استقلال
پس از نشست ناصر حجازي با علي فتح الله زاده و ديگر مسئولان باشگاه و كادرفني تيم فوتبال استقلال، وي به عنوان رئيس كميته فني انتخاب شد.
جريمه 300هزار يورويي بارسلونا
بارسلونا در تور آسيايي خود در مجموع مبلغ 300 هزار يورو جريمه شد. مسئولان اين تيم ابتدا 200 هزار يورو جريمه به مقامات فوتبال كره جنوبي پرداختند چرا كه برخلاف قرارداد فقط 15دقيقه به مسي در بازي مقابل ستارگان كي- ليگ بازي دادند. اين تيم پيش تر به دليل اينكه ژاوي را در تور آسيايي به همراه نداشت، 100 هزار يورو جريمه شده بود.
ملي پوشان فوتبال كشورمان در ارمنستان
بازيكنان تيم ملي فوتبال ايران بامداد امروز (ساعت 3 صبح) با پرواز مستقيم راهي ايروان شدند تا فردا (چهارشنبه) ديدار تداركاتي خود را برابر ارمنستان برگزار كنند.

 



كفاشيان هم از قهرماني ايران در جام ملت ها مي گويد خواسته سعيدلو به حق است

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: خواسته رئيس سازمان تربيت بدني براي قهرماني تيم ملي خواسته به حقي است و بازيكنان ما توانايي قهرماني در آسيا را دارند.
علي كفاشيان كه براي تماشاي تمرينات تيم ملي فوتبال به كمپ تيم هاي ملي رفته بود در جمع خبرنگاران درباره اعتراض باشگاهها به برنامه تيم ملي گفت: از باشگاه ها دعوت مي كنيم از اين پس به صورت آزادانه در جلسه كميته فني حضور يابند تا بتوانند نظراتشان را اعلام كنند. ما برنامه تيم ملي را از مدت ها قبل ارائه كرديم و اگر پيشنهاد يا اعتراضي بود بايد همان موقع مطرح مي شد. نه در زمان نزديك شدن به مسابقه، اگر دو سه ماه پيش از برنامه تيم ملي پيشنهادي شود مي توانيم تغييري ايجاد كنيم، اما وقتي يكي دو هفته مانده به آغاز مسابقه اعتراض هايي مطرح مي شود ما نمي توانيم تغييري ايجاد كنيم. چرا كه هم قرارداد بسته شده و هم اين كه تمام برنامه ريزي ها صورت گرفته است. ما به دنبال تعامل با باشگاهها هستيم. مثلث فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ و باشگاهها بايد براي موفقيت فوتبال ايران هماهنگ عمل كنند.
وي با بيان اين كه از كادر فني تيم ملي خواسته تا خرداد 90 برنامه هاي تيم ملي را ارائه كنند، گفت: بايد نگاه مان به جلو باشد و برنامه ريزي مان براي آينده باشد. وقتي برنامه تيم ملي تا خرداد مشخص شد آن زمان به صورت مكتوب برنامه را در اختيار تمامي باشگاهها قرار خواهيم داد تا باشگاهها هم به صورت مكتوب پيشنهادات خود را ارائه دهند.
كفاشيان در پاسخ به اين سؤال قطبي اعلام كرده است با بازيكناني كه عليه تيم ملي صحبت كنند برخورد خواهد كرد. آيا شما از اين تصميم سرمربي تيم ملي حمايت مي كنيد؟ گفت: قطعا بايد اين حمايت وجود داشته باشد. اگر مي خواهيم مجموعه خوب تشكيل بدهيم بايد نظم و انضباط به حد كافي وجود داشته باشد.
وي درباره شايعه دخالت فدراسيون فوتبال و سازمان تربيت بدني در حذف علي كريمي از تيم ملي گفت: ما هيچ توصيه اي به كادر فني نمي كنيم. كادر فني براي انتخاب بازيكنان مختار است و اگر مربي توصيه پذير باشد اين يك ضعف بزرگ است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اختلاف برخي مديران فدراسيون فوتبال بر سر ماندن يا رفتن قطبي حل شده است يا خير گفت: همه مسئولان فدراسيون در حمايت از قطبي يكپارچه هستند و هيات رئيسه فدراسيون فوتبال هم به طور كامل از قطبي حمايت كرده اند.
كفاشيان در پاسخ به اين سؤال كه نظرتان درباره صحبت هاي سعيدلو كه گفته تيم ملي بايد در جام ملت ها قهرمان شود، چيست؟ گفت: اين خواسته به حق است. هم اين توانايي در فوتبال ايران وجود دارد و هم اين كه قهرماني در آسيا هدف مان است. ضمن اين كه قهرماني در آسيا خواسته بزرگي نيست. خودمان مي خواهيم به جام جهاني صعود كنيم و به مراحل بعدي راه يابيم. اين توانايي در ما وجود دارد. ضمن اين كه معتقديم همواره بايد تيم هاي ما يك سر و گردن از حريف هاي آسيايي بالاتر باشند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا گرفتن برنامه از قطبي تا خرداد به معناي اين است كه پس از جام ملت هاي آسيا قطبي همچنان سرمربي تيم ملي خواهد ماند يا خير گفت: اين مسئله مشخص نيست. اما در هر صورت ما بايد برنامه هاي بلند مدت داشته باشيم تا بتوانيم روزهاي فيفا را براي تيم ملي هماهنگ كنيم.

 



دستمزد روزانه 2ميليون و شصت هزار تومان براي سرمربي خارجيتيم ملي
زنگي آبادي: قيمت همين است بايد هزينه كني تا نتيجه بگيري!

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري اعتقاد دارد قيمت مربيان بزرگ بالاست و حقوق دريافتي سرمربي انگليس تيم ملي كه روزانه دو ميليون و شصت هزار تومان است آن چنان بالا نيست!
علي زنگي آبادي رئيس فدراسيون دوچرخه سواري با بيان اينكه «مك لين» علي رغم حقوق بالا براي دوچرخه سواري ايران بسيار مفيد است دراين خصوص مي گويد: جرج مك لين انگليسي با قراردادي شش ماهه به عنوان سرمربي تيم هاي ملي دوچرخه سواري ايران در بخش سرعت انتخاب شد. طبق قرارداد اين مربي شش روز درماه در ايران حضور خواهد داشت و از نزديك تمرين ها را زير نظر دارد. بقيه روزها هم ملي پوشان براساس برنامه هاي او كار خواهند كرد.
وي افزود: اين مربي سرشناس انگليس بيش از 20 مدال جهاني را دركارنامه دارد و روزانه 1250 پوند (دوميليون و 60هزار تومان) دريافت خواهد كرد. قيمت اين مربي با توجه به سطحش در دوچرخه سواري بالا نيست. اگر مي خواستيم مربي ارزان قيمت بياوريم كه ماهانه 2هزار دلار بگيرد مي توانستيم ولي ارزشي نداشت. قيمت مربيان بزرگ همين است. بايد هزينه كني تا نتيجه بگيري.
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري با تاكيد بر اينكه ملي پوشان اعزامي به گوانگجو طي يك ماه آينده انتخاب خواهند شد، گفت: براي اينكه بهترين ها انتخاب شوند و انتخاب آنها روي اتفاقات و حوادث نباشد. ملي پوشان درجريان تمرين ها و براساس نظرات كادرفني مشخص خواهند شد.
وي ادامه داد: تيم ملي ايران دركاپ آسيايي تايلند كه شهريور ماه است شركت خواهد كرد. دراين رقابت ها غير از بخش سرعت بزرگسالان در بخش هاي ديگر جوانان را اعزام مي كنيم تا تجربه كسب كنند.
زنگي آبادي درمورد تعداد دوچرخه سواران اعزامي به بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو افزود: در بخش مردان 10تا 12 نفر و در بخش زنان در صورتي كه در ركوردگيري حدنصاب لازم را كسب كنند 2 تا 3 نفر را اعزام مي كنيم.

 



رضازاده : هدف ، كسب سهميه المپيك و مدال بازي هاي آسيايي است

سرپرست فدراسيون وزنه برداري ابراز اميدواري كرد ملي پوشان در رقابت هاي جهاني آنتاليا موفق به كسب سهميه ورودي المپيك شوند.
حسين رضازاده به همراه داراب رياحي، نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري روز پنج شنبه به مدت دو روز در مشكين شهر حاضر خواهند شد تا علاوه بر ارزيابي امكانات موجود در اردو از نزديك كار آماده سازي ملي پوشان را نيز زيرنظر بگيرند.
رضازاده با ابراز رضايت از وضعيت تيم ملي وزنه برداري گفت: با كادر فني تيم ملي در تماس هستم و خوشبختانه ملي پوشان در شرايط مطلوبي در حال آماده سازي براي مسابقات جهاني آنتاليا و بازي هاي آسيايي گوانگجو هستند. ملي پوشان پس از پايان اردوي مشكين شهر حضوري كوتاه مدت در تهران خواهند داشت، چرا كه در حال رايزني هستيم تا آخرين مرحله اردوي تيم ملي وزنه برداري را قبل از مسابقات جهاني آنتاليا در كرمانشاه برگزار كنيم.
سرپرست فدراسيون وزنه برداري در ادامه افزود: خواست قلبي همه ما اين است كه اين نفرات ملي پوشان كه نزديك به هفت ماه به طور شبانه روزي در اردو هستند و بي وقفه تمرين مي كنند، حاصل زحمات خود را در مسابقات جهاني آنتاليا كه انتخابي كسب سهميه المپيك لندن نيز به شمار مي رود بگيرند و در بازي هاي آسيايي گوانگجو هم براي ايران مدال آوري كنند.
اردوي 21 روزه تيم ملي بزرگسالان از شنبه 9 مرداد در مشكين شهر اردبيل آغاز شده است. مسابقات جهاني آنتاليا اواخر شهريورماه در تركيه برگزار خواهد شد.

 



با سه شكست پياپي تيم ملي بسكتبال در تورنمنت تركيه آخر شد

ملي پوشان بسكتبال ايران در ديداري نزديك مقابل نيوزلند شكست خوردند و با كسب عنوان آخر به كار خود در تورنمنت چهارجانبه استانبول پايان دادند.
تيم ملي بسكتبال ايران كه دو ديدار قبلي خود در تورنمنت چهارجانبه استانبول را به ترتيب با نتايج 93 بر 53 و 96 بر 68 مقابل تركيه و صربستان واگذار كرده بود، يكشنبه شب در ديدار برابر نيوزلند با نتيجه نزديك 69 بر 68 مغلوب شد و در ميان چهار تيم حاضر در اين مسابقات آخر شد. بر پايه اين گزارش، كرك پني از نيوزلند با كسب 28 امتياز به عنوان امتيازآورترين بازيكن ميدان انتخاب شد و حامد حدادي نيز براي ايران 21 امتياز بدست آورد.
همچنين تيم صربستان در آخرين روز اين مسابقات با نتيجه 83 بر 70 مقابل تركيه پيروز شد و به عنوان قهرماني تورنمنت چهارجانبه استانبول دست يافت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14