(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 19 مرداد 1389- شماره 19713

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين بدعت بايد متوقف شود (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
مرده (گفت و شنود)
احمدي نژاد در ديدار با وزير خارجه لبنان: صهيونيست ها به دنبال ايجاد شكاف در جبهه مقاومت هستند
ساعت كار اداري در ماه مبارك رمضان 9 صبح تا 2 بعدازظهر
خاله زنك بازي به اسم كمپين (خبر ويژه)
وقتي كلاهبردارها به پست هم مي خورند (خبر ويژه)
پيش بيني ارگان سيا از اوضاع طوفاني براي اردن، اسرائيل و رژيم سعودي (خبر ويژه)
كلينتون: اگر تا 6 ماه تسليم نشدند... پس كي مي خواهند تسليم شوند؟! (خبر ويژه)
مصلحت است كه موسوي دوباره به نفاق برگردد!(خبر ويژه)



اين بدعت بايد متوقف شود (يادداشت روز)

اين يادداشت در پي آن نيست براي خود صلاحيتي جعل نمايد و در ادامه خود را بر مسند خطير قضاوت بنشاند و در فرجام كار حكمي- به صواب يا ناصواب- صادر كند و شخصي را- حقيقي يا حقوقي- مقصر بخواند و طرف مقابل او را تبرئه نمايد.
ناگفته پيداست آنچه سبب گرديده اين سطور قلمي شود تنها در ذيل فصل «رسالت و تعهد مطبوعات» مي گنجد.
بنا بر آموزه هاي اخلاقي و اسلامي كه از جمله امام راحل عظيم الشان بارها نسبت به آن تاكيد مي فرمودند؛ اصحاب قلم نه تنها نسبت به چيزهايي كه مي نويسند در برابر مردم و در پيشگاه حضرت حق مسئولند بلكه نسبت به مواردي كه بايد مي نوشتند و ننوشتند مسئوليت دارند و اين ننوشتن خود محل پرسش و سؤال و مؤاخذه خواهد بود.
از همين روي؛ فارغ از مصلحت سنجي هاي نسبتا متداول و احتياط هايي كه معمولا مضراتش بر منافعش مي چربد و مجددا تاكيد مي شود از باب اين كه مطبوعات بايد چشم بينا و گوش شنواي مردم باشند، در ايامي كه اختصاص به اصحاب مطبوعات و رسانه دارد يك معضل كه متاسفانه به تدريج به بدعت مذمومي مبدل گشته واكاوي خواهد شد.
اما اجازه بدهيد قبل از آن كه مقدمات بحث فزوني بگيرد به اصل موضوع بپردازيم. چند وقتي است كه متاسفانه هر مشكل و اختلاف نظري كه ميان مسئولان و مديران كشور در حوزه هاي مختلف به وجود مي آيد، معمولا رسانه اي مي شود و بي آن كه چاره انديشي صورت بگيرد و راه حل مناسب براي آن در نظر گرفته شود اين افكار عمومي هستند كه بايد اين بگومگوهاي تمام نشدني را به اجبار گوش دهند و بعضا با كش دار شدن موضوع در ابهام و سردرگمي باقي بمانند.
آنچه باعث نگراني و دغدغه مردم شده است شيوع معضلي است كه به تدريج در قامت يك بدعت مذموم و ناپسند در ميان مسئولان رواج يافته است.
بي شك در هر جامعه و كشوري اختلاف نظر ميان مسئولان و مديران وجود دارد و بعضا اين اختلاف نظرها مي تواند به بالندگي و پويايي آن جامعه در مسير پيشرفت و تعالي كمك تاثيرگذاري داشته باشد اما متاسفانه معضلي كه هم اكنون جامعه ما به آن گرفتار شده اين است كه مديران و دست اندركاران و مسئولان نظام در حوزه هاي مختلف سياسي، اقتصادي، قضايي و حتي ورزشي بنا را بر اين گذاشته اند تا اختلاف نظرها- كه در بسياري موارد امري طبيعي است- را از طريق «تريبون هاي عمومي» حل نمايند!
جاي تاسف است كه اين معضل در سطوح مختلف مسئولان ريشه دوانده و تاسف آورتر كه هر مسئول رده بالاتري با اعتماد به نفس بيشتري اين رويه ناصواب را پيگيري و ادامه مي دهد با اين تلقي كه براي افكار عمومي روشنگري مي كند.
اگر خاطرتان باشد چندي پيش با داغ شدن بحث پرتنش مبارزه با مفاسد اقتصادي- كه از مطالبات به حق مردم است- ميان يك نماينده مجلس با يكي از مقامات ارشد دولت بحث بالا گرفت و اصطكاكي پديد آمد و رسانه اي شدن موضوع تا جايي ادامه يافت كه گويا يك نزاع شخصي و بين الطرفيني است و آوردگاه آن هم ناكجاآبادي به نام «تريبون عمومي و فضاي رسانه» است!
كنش و واكنش هاي طرفين كه از طريق فضاي رسانه دنبال مي شد تا مدت ها سوژه اي را براي رسانه ها فراهم كرده بود و البته تا اين لحظه براي افكار عمومي مشخص نشده است كه بالاخره اصل ماجرا و واقعيت چيست؟!
مع الوصف، در حالي كه عموم مردم انتظار داشتند مسايل اختلاف برانگيز و خداي ناكرده اتهامات متقابل از سوي مديران و مسئولان در تريبون هاي عمومي رسانه اي نشود و اگر مشكلي وجود دارد از كانال قانوني و يا در نشست هاي كاري برطرف گردد اين بار سخنان رئيس جمهور درباره دستگاه قضايي (در مراسم آيين گراميداشت خبرنگار-16/5/89) و پاسخ رئيس قوه قضائيه (در جلسه مسئولان عالي قضايي 17/5/89) به آن اظهارات موجب شد مسايلي كه از طرق مختلف قابل حل است در ميان افكارعمومي به ميان كشيده شده و باز هم از اهرمي به نام «تريبون عمومي» استفاده شود. اين در حالي است كه به قول معروف گرهي را كه با دست باز مي شود، نبايد با دندان باز كرد!
درباره ابعاد اين مسئله و فارغ از نمونه اخير ياد شده كه سخنان رئيس جمهور صحيح بوده يا نبوده و در سوي مقابل پاسخ رئيس دستگاه قضا منطقي بوده يا نه نكاتي وجود دارد كه به نظر مي رسد نبايد به سادگي از آن عبور كرد:
1- بارها و به كرات رهبرمعظم انقلاب در بيانات حكيمانه خود بر اين مطلب تاكيد فرموده اند كه دشمن بر مسئله اختلافات ميان مسئولان نظام سرمايه گذاري مي كند و اين نكته را هم مستمراً گوشزد كرده اند كه در اين ميان بخصوص كساني كه تريبون دارند، فرصت حرف زدن دارند، نبايد بگذارند كه دشمن از صداي بلند آنها با يكديگر اميدوار بشود. (مي توان به عنوان نمونه به سخنان معظم له در تاريخ هاي 16/2/87، 1/1/86، 19/1/84 مراجعه كرد.)
بنابراين بارز كردن اختلافات از مجراي تريبون هاي عمومي آنهم از سوي مسئولان عالي رتبه با مصالح و منافع نظام مغايرت دارد و دشمن كمين گرفته با كمال سوءاستفاده از شرايط پيش آمده به بهره برداري خاص خود خواهد پرداخت.
2- اما مضرات رسانه اي كردن موضوعاتي كه بر مبناي اختلاف نظر مسئولان يا برداشت يكجانبه آنها از موضوعي بوجود آمده است تنها به سوء استفاده دشمن ختم نمي شود.
به نظر مي رسد اولين اثري كه رسانه اي كردن موضوعات مسئله ساز از تريبون هاي عمومي از سوي دو مسئول يا دو نهاد مي گذارد القاي اختلافات شديد و حاد ميان هر دو طرف ماجرا در ميان افكارعمومي و مردم است.
اين در حالي است كه بنابر اطلاعات دريافتي كيهان قاطبه مسئولان نظام با يكديگر رابطه بسيار حسنه اي دارند و بصورت منظم و مستمر جلسات مشترك كاري برگزار مي كنند و اتفاقاً حجم انبوهي از مشكلات در همان جلسات برطرف مي گردد.
همچنين از ديگر مضرات استفاده از تريبون هاي عمومي از سوي دو مقام مسئول رواج بازار «شايعه» است. و هر روز بيش تر از قبل به مسايل دامن زده مي شود و معلوم نيست موج اين شايعات كه گاه به تهمت تبديل مي شود و حرف و حديث هاي پيرامون آن به كجا ختم شود.
3- جريان فتنه و فتنه گران تنها گروهي در آحاد دهها ميليوني ملت بزرگ ايران هستند كه از شكل گيري فضاي اختلاف ميان مسئولان و آنچه كه آنها كمرنگ شدن وحدت و اتحاد مسئولان رده بالا مي پندارند خرسند مي شوند. هر چند جريان ياد شده ماههاست كه براثر سيلي محكم مردم در 9 دي و 22 بهمن توان بلند شدن از زمين را ندارد اما ضلع بيروني اين جريان فرصت مي يابد تا با بزرگ نمايي مسايل و صغري و كبري چيدن هاي كذايي و مغلطه هاي پي درپي بهره برداري خود را بنمايد و در داخل جماعتي كه ته مانده هاي آن جريان محسوب مي شود حواشي را بر متن غلبه دهند و از آب گل آلود ابهام و تنش، ماهي مقصود خود را بگيرند.
4- و بالاخره در شرايطي كه برخي مسئولان در سطوح مختلف مديريتي بجاي حل مشكل از طريق تريبون هاي عمومي با هم به گفت وگو نشسته اند! اين پرسش به ميان كشيده مي شود كه واقعاً راه حل چيست؟ و چه راهكاري مي تواند اين معضل را كه مي رود همچون بختكي در بسياري از موضوعات پيش رو در آينده جا خوش نمايد از ميان بردارد؟
پاسخ به سؤال فوق سخت نيست؛ چرا كه در ساختار نظام جمهوري اسلامي وظيفه هر يك از نهادها و مقامات عالي رتبه مشخص شده و قانون اساسي بدان ها صراحت دارد و از سوي ديگر قوانين موضوعه بر كشور حاكم است و به تعبير رهبر انقلاب: «قانون فصل الخطاب است» بنابراين دو مقام مسئول آنهم در سطح بالاي نظام نبايد به مانند دو بازيكن فوتبال كه در دو تيم رقيب يكديگر حضور دارند از طريق رسانه ها براي يكديگر پيام بفرستند. قطعاً و بدون ترديد اين عمل در شأن هيچ يك از مسئولان كشور نيست و مقامات مسئول در نظام جمهوري اسلامي از اين تمثيل مبرا هستند.
البته مكمل تقيد به قانون «همكاري صميمانه» مسئولان با يكديگر است چرا كه از عيوب پاره اي از قوانين اين است كه در بعضي مواقع خطوط را به صورت بارز و شفاف مشخص نكرده و اين نكته اي است كه رهبر بصير و خبير انقلاب در خرداد ماه سال جاري در ديدار با نمايندگان مجلس ناظر بر همكاري صميمانه دولت و مجلس تأكيد فرمودند. به هر حال دغدغه اصل مردمي كه در تمام صحنه ها و بزنگاه ها سينه خود را سپر نظام و انقلاب كرده اند و به مسئولان خود اعتماد دارند اين است كه مسئولان و مديران بخصوص در رده هاي بالا با رعايت قانون و مبنا قراردادن آن بيش از پيش با يكديگر همكاري داشته باشند و نگذارند كه معضل حرف زدن از طريق تريبون هاي عمومي با يكديگر به يك بدعت ناپسنديده مبدل گردد.
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤«يا ايها الذين امنوا 89 بار در قرآن تكرار شده كه آخرين آن در سوره تحريم است كه خداوند از مومنين دعوت به توبه نصوح مي كند چه خوبست در سال 98 و ساعات باقيمانده از ماه شعبان المعظم به هشتاد و نهمين دعوت خدا لبيك بگوييم و خود را براي ماه مهماني خدا آماده كنيم.
0691---3091
¤قوه قضائيه بدون توجه به عربده هاي مفسدان اقتصادي طبق مر قانون رفتار كند؟ چطور افراد معلوم الحالي چون شيرين عبادي از امثال آقاي شريعتمداري شكايت مي كند و مورد رسيدگي قرار مي گيرد ولي شكايت يك ملت از مفسدان سياسي و اقتصادي ديده نمي شود؟!
فرجي
¤عدم برخورد با مسببين فتنه 18 تير 87 منجر به فتنه 88 شد كه هزينه هاي سنگيني روي دست نظام گذاشت مطمئنا امروز نيز با تساهل قوه قضائيه در برخورد با سران فتنه منجر به فتنه اي بزرگتر در آينده خواهد شد كه آنروز براي پشيماني دير خواهد بود.
9350---2091
¤چرا معلمان حق التدريسي ورودي سال 28 به خاطر اينكه جذب اول مهر نيستند استخدام نمي شوند. مصوبه مجلس است كه بايد 5 ساله ها استخدام شوند. چرا به اين قانون عمل نمي شود.
0075---1091
¤اميد است وزير آموزش و پرورش چاره اي براي تخفيف در ثبت نام فرزندان فرهنگيان در مدارس غيرانتفاعي نمايد.
7174---2091
¤يك نظامي با 06 ماه سابقه حضور در منطقه عملياتي هستم برحسب دستور فرماندهان نظامي به تهران منتقل شده ام ولي با انتقال همسرم كه فرهنگي است به بهانه كلان شهر بودن تهران جلوگيري مي كنند. درخواست تجديدنظر در اينگونه موارد را دارم.
7174---2091
¤وقتي مسئولين كشور بويژه رياست محترم جمهوري و رئيس مجلس شوراي اسلامي دستور مي دهند پيمانكاري برچيده شود پس چرا مديران برخي شركت هاي دولتي با پيمانكاران قرارداد مي بندند.
4910---6093
¤وضعيت استخدامي دانشجويان جديد الورود مراكز تربيت معلم بصورت معلق درآمده تقاضا داريم در اين مورد گزارشي تهيه بشود و به اطلاع مسئولين امر برسد.
4532---1091
¤از كيهان اين روزنامه مردمي تقاضا داريم پي گيري كند كه سرنوشت لايحه جامع ايثارگران سرانجام به كجا رسيد. چرا در اين مورد اطلاع رساني نمي شود.
3228---6091
¤به دولت پيشنهاد مي شود در زمينه انتقال مردم از كلان شهرها به شهرستان ها به شاغلين بسنده نكند و اين سياست را درباره بازنشسته ها هم اجرا كند. بدون شك اين برنامه با استقبال بازنشسته ها مواجه خواهد شد.
قاضي
¤ تعداد زيادي بسيجي مثل بنده هستند كه علي رغم داشتن سابقه طولاني در جبهه در حال حاضر در جايي اشتغال ندارند و از هيچ نهادي حقوق دريافت نمي كنند اميد است نمايندگان مجلس قانوني براي پرداخت مستمري به اين قشر از افراد جامعه تصويب نمايند تا دولت دستش براي ارائه خدمت در اين مورد باز باشد.
كريميان
¤ در تاريخ 92/4/88 براي تصفيه حساب مالياتي سال 78 به دارايي اروميه مراجعه و قبض صادره 06200 توماني را واريز و تحويل دارايي نمودم و وقتي در تاريخ 62/4/98 براي تصفيه ماليات سال 88 مراجعه كردم قبض 32هزار توماني به علت عدم پرداخت بدهي 26هزار توماني 78 و جريمه 06280 توماني را تحويل دادند وقتي اظهار داشتم اين قبض را پرداخت كرده ام گفتند يكي دو مراحل پس از پرداخت را طي نكرده ايد !
دكتر مقصود گل محمدي
¤ ازدحام جمعيت در خيابان ماهان تهران براي دريافت سهام بازنشستگان زياد است بطوري كه از ساعت اول صبح در صف قرار گرفتم با اين حال نوبت به بنده نرسيد و دست خالي برگشتم. درخواستم اين است كه يكي از روزنامه ها در اين مورد گزارش ويژه تهيه و چاپ بكند بلكه مسئولين فكري بكنند.
زماني
¤ وقتي در دانشگاه براي رشته تربيت بدني در هر ترم دوميليون مي گيرند فكري هم براي بازار كار فارغ التحصيلان اين رشته بكنند.
7190---0935
¤ در حالي كه اهالي خيابان ولي عصر(عج) (متروي صادقيه) از نبود نانوايي هايي نظير نان لواش يا... در مضيقه هستند شاهد گشايش مغازه هايي با فروش انواع وسايل تدخين ، قليان و... هستيم. چرا مجوز چنين اماكني صادر مي شود؟
علي كماري از طريق ايميل
¤ مدت يكسال است كه لوله گذاري گاز روستاي چمخاله و گالش كلام به انجام رسيده و مردم بي صبرانه منتظر نصب علمك ها هستند اميد است مسئولين شركت گاز استان گيلان به انتظار يكساله مردم پايان دهند.
جمعي از اهالي روستاهاي ياد شده
¤ از مسئولين ساري درخواست مي شود نسبت به سر و سامان دادن به كنده كاري هاي غيراصولي، مسائل بهداشتي، جمع آوري تير برق هاي انباشته شده در پياده رو خيابان دولت جنب صدا و سيما اقدام نمايند.
7845---0911
جوابيه سازمان عقيدتي سياسي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 92/3/98 روزنامه تحت عنوان «قانون كسر خدمت سربازي» به اطلاع مي رساند: سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي اعلام نموده مهلت اعتبار اجراي مصوبات جديد خدمت سربازي در ارتباط با كسر خدمت بسيجيان و فرزندان ايثارگران(جبهه و جانبازي) تا پايان سال 9138تعيين شده است ضمناً اگر مدت كسر خدمت دانشجويان مشمول بيش از يك سال باشد آنها مي توانند در مهلت اعتبار اين مصوبه در حين تحصيل نيز از اين تسهيلات بهره مند شوند.
جوابيه روابط عمومي سازمان عقيدتي سياسي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 81/2/98 روزنامه تحت عنوان «پارك جنگلي كوهسار» به اطلاع مي رساند: فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اعلام نموده پاكسازي پارك جنگلي كوهسار در خصوص برخورد با مظاهر علني فساد در دستور كار پليس قرار گرفته و با همكاري عوامل تحت امر نسبت به دستگيري و اعمال قانون در خصوص افراد بزهكار و هنجارشكن اقدام گرديده، همچنين با استقرار عوامل يگان امداد در ورودي آن محل و گشت زني توسط كلانتري محل و ساير يگان هاي انتظامي طرح كماكان ادامه دارد.»
پاسخ روابط عمومي ايران اير
احتراما پيرو درج پيام تلفني در ستون كيهان و خوانندگان صفحه دوم آن جريده محترم در تاريخ پنجشنبه چهاردهم مرداد ماه سال جاري توضيح ذيل ارسال مي گردد. خواهشمند است دستور فرماييد طبق قانون مطبوعات نسبت به درج آن اقدام لازم به عمل آيد.
سايت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران به نشاني wwwiranaircom به عنوان پايگاه اطلاع رساني اين شركت هيچگاه اطلاعاتي را در مورد ويزا و شرايط دريافت آن ارائه نمي نمايد. در صورتي كه مسافر سؤالي در ارتباط با ويزا و نحوه دريافت آن داشته باشد به مبادي ذيربط خارج از اين مجموعه ارجاع مي گردد.
شايان ذكر است هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران پيرو اطاعت از فرامين مقام معظم رهبري، اين غده سرطاني را هيچگاه به رسميت نمي شناسد و در رابطه با محكوميت رژيم غاصب اسرائيل همسو با سياست هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران عمل مي نمايد.

 



مرده (گفت و شنود)

گفت: يكي از ضد انقلابيون فراري از گروه هاي ماركسيستي سابق خطاب به ساير گروه هاي ضد انقلاب گفته است نبايد اينقدر به موسوي و كروبي فشار بياوريد كه حرفي از اسلام و امام نزنند.
گفتم: خب! كه چي؟!
گفت: به آنها نصيحت كرده است كه بايد شرايط سران فتنه را درك كنند و متوجه باشند كه آنها هنوز نمي توانند مثل بقيه اپوزيسيون آشكارا عليه اسلام و امام موضع بگيرند.
گفتم: ولي سران فتنه در جريان فتنه 88 علنا عليه امام و انقلاب موضع گرفته اند و ديگر پرده پوشي فايده اي ندارد.
گفت: مي خواهد بگويد حالا كه دوباره دم از اسلام و امام مي زنند نبايد دست آنها را رد كرد.
گفتم: ديگه دير شده، يارو رفيقش را كه مرده بود به خواب ديد و پرسيد چه خبر؟! تو كه مي گفتي سال هاي سال زنده خواهي بود؟ و دوست مرده اش گفت؛ آره! ولي وقتي حضرت عزرائيل به من گفت نوبت تو رسيده كه بميري، فهميدم اين تو بميري از اون تو بميري ها نيست!

 



احمدي نژاد در ديدار با وزير خارجه لبنان: صهيونيست ها به دنبال ايجاد شكاف در جبهه مقاومت هستند

رئيس جمهور كشورمان در ديدار با وزيرخارجه لبنان گفت كه صهيونيست ها در تلاشند تا در جبهه مقاومت شكاف ايجاد كنند.
محمود احمدي نژاد در ديدار وزيرخارجه لبنان ابتكار عمل همتاي لبناني خود را در دعوت از بشار اسد و ملك عبدالله براي حضور در اجلاس سه جانبه بسيار سازنده و مثبت ارزيابي كرد و گفت: اجلاس سه جانبه لبنان، طراحي دشمن صهيونيستي را خنثي كرد و بايد از حضور هوشمندانه بشار اسد و ملك عبدالله در اين اجلاس مهم تشكر كرد.
وي اضافه كرد: حضور آنان نشانه وحدت و همبستگي در كل منطقه بود و جبهه ملت هاي منطقه را در برابر صهيونيست ها و حاميان آن هرچه بيشتر تقويت كرد.
احمدي نژاد در ادامه اتفاقاتي كه در لبنان در حال وقوع است را مهم ارزيابي كرد و گفت: آثار اين اتفاقات قطعاً در محدوده لبنان محدود نخواهد بود و بي شك مسايل منطقه را تحت تأثير جدي قرار خواهد داد.
وي با بيان اينكه صهيونيست ها به خاطر ضربه اي كه سه سال پيش از لبنان خورده اند به شدت عصباني و ناراحت هستند، خاطرنشان كرد: ضرباتي كه صهيونيست ها از لبنان در سه سال قبل و در حادثه اخير دريافت كردند، تاريخي بود آنان در حادثه اخير براي اولين بار از ارتش لبنان ضربه خوردند؛ بنابراين به شدت عصباني هستند كه بايد مراقب بود.
رئيس جمهوري با بيان اينكه صهيونيست ها به دنبال ايجاد اختلاف بين مقاومت منطقه، لبنان و سوريه هستند، اظهار داشت: آنها تلاش مي كنند، در جبهه مقاومت شكاف ايجاد كنند ولي بي ترديد هماهنگي و هوشمندي گروه هاي لبناني و جبهه مقاومت همه معادلات را به نفع لبنان و ملت هاي منطقه تغيير خواهد داد.
احمدي نژاد افزود: امروز به فضل الهي لبنان به نشان افتخاري براي تمام ملت هاي منطقه تبديل شده است و ملت ايران براي هميشه و با افتخار در كنار مردم لبنان خواهد بود.
علي شامي وزيرخارجه لبنان، نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از حمايت هاي معنوي و سياسي جمهوري اسلامي ايران از ملت لبنان در برابر متجاوزان صهيونيستي، با تأكيد بر ضرورت تقويت هرچه بيشتر همكاري هاي جمهوري اسلامي ايران و لبنان گفت: امروز بايد بر اساس استراتژي ويژه اي، برنامه ريزي و حركت كنيم.
دستاوردهاي مقاومت لبنان مهم و با بركت است
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان نيز در ديدار جداگانه اي با وزير خارجه لبنان، دستاوردهاي پايداري ملت لبنان را مهم و بابركت دانست.
در ديداري كه روز يكشنبه 17 مرداد بين سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي با «علي الشامي» وزير امورخارجه لبنان صورت گرفت، دو طرف با ابراز خرسندي از همكاري هاي منطقه اي و گسترش روابط بين دو كشور بر لزوم حفظ وحدت و دفاع از محور مقاومت تأكيد كردند.
جليلي در اين ديدار ضمن ابراز علاقه نسبت به همكاري هاي منطقه اي ايران و لبنان، دستاوردهاي مقاومت و پايداري ملت لبنان را در دفاع از حقوقشان در برابر دشمن صهيونيستي مهم و بابركت دانست.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به برگزاري دادگاه بين المللي در موضوع ترور حريري، افزود: رژيم صهيونيستي از اين موضوع بيشترين منفعت را برده و طبيعي است كه متهم اصلي در اين پرونده كسي است كه از اختلافات سود مي برد.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت: زماني رژيم صهيونيستي بي واهمه تا مرزهاي بيروت پيشروي مي كرد اما امروز ثمره مقاومت اسلامي باعث شده تا رژيم صهيونيستي با قطع يك درخت در نوارمرزي با واكنش شديد ارتش لبنان مواجه شود كه اين از بركات مقاومت و وحدت لبنان است.
الشامي نيز با بيان اينكه لبنان آمادگي دفاع و ايستادگي در برابر هرگونه تجاوز از سوي رژيم صهيونيستي را دارد، بر لزوم تصميم گيري در خصوص رفع تهديدات اين رژيم عليه كشورهاي منطقه و به ويژه در زمينه خلع سلاح اين رژيم تأكيد كرد.
تأكيد لبنان بر حق ايران
در استفاده از انرژي هسته اي
وزير خارجه لبنان همچنين در ديدار با متكي از حق مشروع جمهوري اسلامي ايران در استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي حمايت كرد.
وزير امورخارجه لبنان در ديدار با منوچهر متكي وزير امورخارجه كشورمان، آخرين تحولات جاري در لبنان، جنايات و تجاوزات اخير رژيم صهيونيستي و پاسخ كوبنده ارتش و ملت لبنان به اين تجاوزات را تشريح كرد.
متكي در اين ديدار با محكوميت شديد جنايات و تجاوزات اخير رژيم صهيونيستي، اقدام شايسته و حماسي ارتش لبنان در قبال اين تجاوزات را ستود و حمايت دولت، ملت و مقاومت لبنان از اين اقدام مشروع و مقابله با عناصر متجاوز را درس ديگري براي رژيم غاصب صهيونيستي خواند.
وزيرامورخارجه كشورمان با ابراز همدردي مجدد با ملت لبنان و بازماندگان شهداي اخير، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران با حمايت از كليه نيروهاي لبنان، همواره در كنار ملت و دولت لبنان خواهد بود.
وي با تأكيد بر اينكه ما نگراني هاي اساسي لبنان را در قبال تجاوزات و سياست هاي جنگ طلبانه رژيم صهيونيستي، نگراني جمهوري اسلامي ايران مي دانيم، افزود: جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته از نفوذ و جايگاه خود در منطقه و عرصه بين المللي در راستاي جلوگيري از قانون شكني ها و سياست هاي خصمانه و ضد صلح و امنيت رژيم صهيونيستي استفاده خواهد كرد.
علي الشامي نيز در اين ديدار با اشاره به اهميت زماني سفر خود به ايران بلافاصله پس از تجاوزات اخير رژيم صهيونيستي به لبنان، مراتب تشكر و تقدير مسئولان بلندپايه كشورش را از مواضع مقامات عاليه جمهوري اسلامي ايران و در رأس آنها مقام معظم رهبري به خاطر حمايت ها و پشتيباني هاي هميشگي جمهوري اسلامي ايران از لبنان اعلام كرد.
الشامي قطعنامه ظالمانه و ناعادلانه اخير شوراي امنيت در تشديد تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران را از ديگر مصاديق اين معيارهاي دوگانه دانست و گفت: ما كاملا به حق مشروع جمهوري اسلامي ايران در استفاده از انرژي هسته اي صلح آميز واقف بوده و از آن حمايت مي كنيم.
وزير امورخارجه لبنان در ادامه اظهار داشت: ديدگاه حاكم در لبنان تحكيم روابط با جمهوري اسلامي ايران است و بدون ترديد ما مايليم روابط دو كشور را كه داراي ريشه هاي تاريخي است، توسعه دهيم.
 



هيئت دولت تصويب كرد
ساعت كار اداري در ماه مبارك رمضان 9 صبح تا 2 بعدازظهر

هيئت دولت به منظور ايجاد زمينه هاي لازم براي استفاده مطلوب كاركنان دولت از فضايل و بركات ماه مبارك رمضان، كاهش ساعات كار ادارات دولتي در اين ماه شريف را تصويب كرد.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، هيئت وزيران در جلسه عصر يكشنبه خود كه به رياست محمود احمدي نژاد برگزار شد، با تاكيد بر اجراي مصوبات سنوات گذشته در خصوص كاهش ساعات كار ادارات و بانك ها در ماه مبارك رمضان مقرر كرد امسال نيز مطابق سال هاي گذشته در كليه استان ها به استثناي تهران، فعاليت هاي اداري، صبح ها با يك ساعت تاخير شروع و در بعدازظهرها نيز با يك ساعت و نيم زودتر خاتمه يابد و هرگونه فعاليت فوق برنامه قبل يا بعد از پايان ساعت كار انجام شود.
براساس تصميم هيئت وزيران در تهران هم ساعت شروع فعاليت اداري نه(9) صبح و ساعت پايان كار چهارده(14) تعيين شد.
همچنين مقرر شد ساعات كار ادارات و بانك ها در روزهاي نوزدهم و بيست و سوم ماه رمضان با يك ساعت تاخير نسبت به ساير روزهاي ماه مبارك شروع شود.
در مصوبه هيئت وزيران آمده است: بانك مركزي بايد ساعت فعاليت بانك ها را به گونه اي تنظيم كند كه آغاز آن حداقل سي دقيقه قبل از شروع به كار ادارات و سازمان ها باشد. هرگونه فعاليت فوق برنامه هم قبل از آغاز ساعت كار يا بعد از پايان ساعت كار انجام شود.
همچنين در اين جلسه با موافقت هيئت دولت خبرنگاراني كه كمتر از 20 سال پيوسته و يا 25 سال متناوب در شغل خبرنگاري مشغول خدمت بوده اند، مستمري بازنشستگي آنها به تناسب ايام اشتغال در شغل خبرنگاري با ضريب 5/1 محاسبه خواهد شد.
دولت در اين جلسه همچنين با اختصاص 750 ميليارد ريال براي تامين بسته حمايتي كالاي ماه مبارك رمضان براي بازنشستگان كشوري و لشكري موافقت كرد.
همچنين هيئت وزيران در راستاي اجراي قانون سياست هاي اصل(44) مقررات لازم براي فراهم شدن زمينه خصوصي سازي شركت هاي هواپيمايي دولتي را تصويب كرد.

 



خاله زنك بازي به اسم كمپين (خبر ويژه)

بعد از چند سال بازي رسانه هاي محافل ضدانقلاب درباره جنبش زنان و كمپين يك ميليون امضا، گويانيوز اعلام كرد عنوان مذكور يك لقب فرمايشي است.
اين رسانه وابسته به سازمان سيا نوشت: زماني براي تاكتيك چهره به چهره كه از جانب كمپين يك ميليون امضا مطرح شده بود، كف زديم و براي تماس بخش روشنفكر با توده زنان شادي كرديم اما اتفاقات سال گذشته و برخورد رژيم فاكتورها را تغيير داد. با تغيير تاكتيك چهره به چهره به تاكتيك جمع شدن دور هم نمي توان به توده ها نزديك شد. نمي توان با تماس و سازش با اين يا آن چهره سرشناس زمان را هدر داد. برخي زنان روشنفكر به جاي خيابان و اتوبوس و مترو ترجيح مي دهند پشت درهاي بسته به سخنراني 10 دقيقه اي و سربسته اكتفا كنند و بيانيه تنظيم نمايند.
گويانيوز همچنين مي نويسد: با بي خبري از زبان توده مردم نمي توان ادعاي جنبش داشت. اكنون براي منحرف كردن جنبش از توده مردم تلاش مي شود همان قصدي كه سران جنبش سبز در منحرف كردن جنبش سراسري ايفا كردند. زنان در اين كمپين كجا هستند؟ اگر جنبش توده اي نشود، «جنبش زنان» يك لقب فرمايشي خواهد بود كه گاه به گاه در اتاق هاي در بسته با تعدادي اندك و «خودي» هم نشيني هايي برقرار مي كنند و بيانيه هاي كم جان در فضاي مجازي توزيع مي كنند.
شايان ذكر است طي چند سال اخير برخي زنان شبه اصلاح طلب مدعي مسلماني هم نشيني هايي با عناصر لائيك و ضددين برگزار مي كنند و عليه احكام اسلامي موضع مي گيرند. يارگيري از زنان در پوشش فمينيسم و پيگيري حقوق زنان، به عنوان يكي از روش هاي جذب نيرو از سوي گروهك هاي ضد انقلاب و سازمان هاي اطلاعاتي حامي آنها به شمار مي رود.

 



وقتي كلاهبردارها به پست هم مي خورند (خبر ويژه)

به دنبال جنجال رسانه اي محافل معارض نظام مبني بر اعتصاب غذاي چند تن از آشوبگران بازداشتي، برخي از رسانه هاي مذكور انتقاد خود را متوجه مدعيان سركردگي فتنه سبز كرده و تاكيد كرده اند كه اگر راست مي گويند و در مبارزه ثابت قدم هستند، چرا خودشان اعتصاب غذا نمي كنند و فقط به بازداشتي هاي مورد اشاره مرحبا و آفرين مي گويند.
سايت خودنويس در اين باره خطاب به موسوي و كروبي نوشت: نگراني كافي نيست خودي نشان بدهيد. موسوي در مناظره ها هم مي گفت نگراني شديد از اوضاع كشور مرا به صحنه بازگردانده است و امروز هم از زندانيان مي خواهد اعتصاب را بشكنند و بيش از اين موجب نگراني سران جنبش نشوند. حالا ما هم مانند احمدي نژاد مي خواهيم از آقاي موسوي بپرسيم كه شما در اين سال ها كجا بوديد كه پس از 20سال نگران و آشفته آمده ايد؟ آيا نگراني شما با بقيه تفاوت دارد؟ آيا اين انتظاري است كه مخالفان از سران يك جنبش كه متحمل هزينه هاي سنگين شده است دارند؟ حضرات فقط در برابر هر بحراني ابراز نگراني مي كنند اما حتي يك بار به خود زحمت ندادند كه براي يك روز اعتصاب غذا كنند. جا دارد از آقاي كروبي هم بپرسيم ابراز نگراني شما چه كمكي به دستگيرشده ها مي كند؟
نيك آهنگ كوثر كاريكاتوريست خارج نشين هم در اين باره نوشت: وقتي موسوي بيانيه داد و از دوستان خواست به اعتصاب غذا پايان دهند، به نحوي دردم گرفت. آنها مي توانستند خودشان پيش از ماه رمضان اعتصاب غذا كنند. دو روز با خودم كلنجار رفتم كه اين را بنويسم يا ننويسم.
گفتني است اصل بازي اعتصاب غذا چيزي بيش از كلاهبرداري رسانه اي نيست و عجيب اينكه كلاهبرداران از موسوي و كروبي توقع دارند در بازي آنها وارد شده و به خودشان گرسنگي بچشانند.

 



پيش بيني ارگان سيا از اوضاع طوفاني براي اردن، اسرائيل و رژيم سعودي (خبر ويژه)

ارگان رسمي سازمان سيا ابعاد نگراني رژيم هاي اسرائيل، سعودي و اردن از عقب نشيني آمريكا و تخليه خاك عراق را بازگو كرد.
خبرنگار راديو فردا كه در فلسطين اشغالي اقامت دارد، با اشاره به اظهارات اوباما درباره خروج 50 هزار نظامي آمريكايي از عراق تا نهم شهريور گفت: اين خبر اسرائيل و برخي كشورهاي عرب ميانه رو نظير عربستان و اردن را شريك نگراني جدي و جديدي كرده است. نگراني اصلي آنها فقط فقدان ثبات در عراق نيست بلكه ايران است. از ديد اين 3 كشور، ايران مترصد خروج آمريكاست و اقدام آمريكا فرصت هاي پرارزشي را در اختيار ايران قرار مي دهد.
ميترا فرهمند خبرنگار صهيونيست راديو فردا از قول روزنامه هاآرتص گفت: اعلام ناگهاني تصميم باراك اوباما به بيرون بردن 50 هزار نفر از نيروهاي آمريكايي تا پايان اوت از عراق، تنها و تنها با كاهش محبوبيت باراك اوباما در ميان مردم آمريكا ارتباط دارد چه او دل نگران از ناكامي دموكرات ها در انتخابات ميان دوره اي كنگره در نوامبر است و لذا بدون هيچ تأمل و تعمقي درباره عواقب اقدامي كه انجام مي دهد، اين تصميم را خلق الساعه اتخاذ و بيان كرده و اصرار در اجراي آن هم دارد. اوباما تنها مي خواهد به حاميانش در آمريكا كه حق رأي هم دارند، نشان دهد كه «قول من قول است و جدول زماني وعده شده را رعايت مي كنم»، و به توصيف هاآرتص؛ «مانند شاگرد مدرسه اي ضعيف در دروس اصلي كه تنها نمره قوي اش، انضباط است».
راديو فردا با اشاره به تداوم ناامني و ترور در عراق گفت: شمار قربانيان و تعداد تلفات تنها يك مولفه از وضعيت نابساماني است كه آمريكا در عراق باقي مي گذارد اما در عين حال نبودن آمريكا، به معناي واگذاري خلأ سياسي به ايران است كه به آرامي و به دور از جنجال اما با صبوري و پيگيرانه تلاش كرده كسي نخست وزير باشد كه به رهبران ايران نزديكي نشان دهد نه به حكومت هايي مانند سعودي. سفير فعلي ايران خود از اعضاي سپاه بدر و زاده عراق است. غرب به نوري مالكي نخست وزير به خاطر ارتباط با ايران مشكوك است اما از آن سو ايران اياد علاوي را فردي لائيك مي داند و حتي برخي مقامات ايراني او را مهره سيا خوانده اند.
راديو فردا اضافه كرد: اعلام خروج نيروهاي آمريكايي، هم اكنون خواب از چشمان حاكمان سعودي و اردن كه نگران تقويت شيعيان ]بخوانيد اسلامگرايان ضد آمريكا[ در خاورميانه بوده اند، مي ربايد. اين دولت ها شيعيان عراق را خطر جدي براي حكومت هاي خود و ديگر كشورهاي ميانه رو عربي مي دانند. بيش از همه ملك عبدالله دوم پادشاه اردن نگران است كه پيش از اين از هلال شيعي از ايران تا لبنان و يمن ابراز نگراني كرده است. پادشاه عربستان و اردن كه همواره از همپيماني سوريه و ايران ناخشنود بوده اند و نزديكي هاي اخير حاكمان سني تركيه به محور دمشق- تهران را نيز با طيب خاطر پذيرا نشده اند، قوياً نگرانند كه بازوي ايران سرانجام عراق را نيز از «دامان مام عرب» جدا كند. ايران هم اينك عمده ترين شريك بازرگاني عراق است.
ارگان رسمي سيا در ادامه گزارش تلخ خود نوشت: ايران اولين كشوري بود كه پس از سرنگوني صدام سفارتخانه خود را در عراق گشود در حالي كه كشورهاي عربي با هزار اما و اگر و ترديد به اين كار اقدام كردند. شمار كنسولگري هاي ايران هم افزايش يافته است. از سوي ديگر ايران در ارتش عراق نفوذ دارد و سپاه بدر كه متحدان ايران در جنگ 8 ساله بودند اكنون در ارتش حضور دارند. اين هم مايه نگراني همپيمانان غرب است. نوري مالكي و بسياري ديگر از مقامات عراقي خود از نزديكان سپاه بدر هستند. مجموعه اين نزديكي ها، جاي آسودگي براي حاكمان عرب به ويژه اردن كه ارتش قوي چنداني ندارد، باقي نمي گذارد. به خطر افتادن ثبات در اردن تنها پادشاه را در كاخش در امان نگران نمي كند بلكه براي اسرائيل و حتي براي تشكيلات خودگردان فلسطين كه مناسبات نزديكي با اردن دارد و ملك عبدالله را در كنار حسني مبارك رئيس جمهور مصر پدرخوانده تماس هاي سياسي خود با اسرائيل مي بيند، مايه دغدغه خاطر است. هاآرتص نوشته بود كه در ديدار ماه گذشته بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، در واشنگتن با باراك اوباما و نيز با وزيران دفاع و خارجه آمريكا، نتانياهو نگراني اسرائيل را از وضعيت و آينده عراق بيان كرد. او گفته است كه تقويت جبهه شرق عليه اسرائيل مي تواند تهديد جدي تري از گذشته براي اسرائيل باشد. اگر نتانياهو در نشست در بسته اين نگراني را بيان كرده، شائول موفاز، وزير دفاع پيشين اسرائيل اين هفته صريحاً در مصاحبه اي با بخش عبري راديو اسرائيل گفت كه در پي تصميم آمريكا در قبال عراق، خطر از شرق به دروازه اسرائيل نزديك مي شود.
خبرنگار راديو فردا در پايان اعلام كرد: ابرهاي تيره مي رود طوفاني جديد براي هم پيمانان غرب در منطقه به وجود آورد و اين سران اسرائيل و ارتش آن را نگران كرده است.

 



كلينتون: اگر تا 6 ماه تسليم نشدند... پس كي مي خواهند تسليم شوند؟! (خبر ويژه)

وزير خارجه آمريكا با وجود بلوف بر سر تأثير تحريم ها عليه ايران اذعان كرد كه دورنماي روشني براي اين تحريم ها متصور نيست.
هيلاري كلينتون كه با نيويورك تايمز گفت وگو مي كرد، ابتدا مدعي شد تحريم ها سبب شگفتي ايران شده است. ما مي شنويم كه تحريم ها روي فكر ايراني ها اثر گذاشته و آنها با اتخاذ مانورهاي تجاري و سياسي گسترده درصدد جلوگيري از اثر اين تحريم ها هستند.
كلينتون در عين حال چند جمله بعد تصريح كرد: با اين حال ما واقع نگريم و اعتقاد نداريم كه تنها يك اقدام صرف مي تواند تصميم ايران را درباره برنامه هسته اي تغيير دهد. اگر ايراني ها نشانه اي در مورد تمايل به انجام تعهداتشان نشان دهند ما هم به آن پاسخ خواهيم گفت.
وي آنگاه در جملاتي كه ترديد از آن مي باريد و برخلاف نگراني آمريكا از عبور ايران از مرحله برگشت ناپذير است، گفت: سياست ما زمان بندي شده نيست. صرف نظر از اينكه برنامه ما شش ماه، يك سال يا 5 سال ادامه يابد ما عميقاً از دستيابي ايران به تسليحات اتمي نگران هستيم. اين مشغله ذهن ما و دوستان ماست.
وزيرخارجه آمريكا در پاسخ به اين پرسش كه اگر تحريم ها رفتار ايران را تغيير نداد، آيا آمريكا براي ايران مهلت تعيين خواهد كرد، از پاسخ طفره رفت و گفت: «ما همواره گفته ايم كه براي حل اين وضعيت كه كاملا تهديدآميز است به همه رويكردها نظر داريم. گمان نمي كنم رئيس جمهور يا يكي از ما در اين مقطع آشكارا خط قرمزي ترسيم كند. رئيس جمهور بسيار روشن گفته است كه ايران بايد بداند وي همه گزينه ها را مد نظر دارد.
همزمان با اين اظهارات جان بولتون سفير سابق آمريكا در سازمان ملل اعلام كرد: تحريم ها نمي تواند ايران را از هدف خود دور كند. به گزارش رويتر وي تأكيد كرد: ايران دور قبلي تحريم ها را هم به راحتي پشت سر گذاشته بود و اين بار نيز چنين خواهد بود. گويا اوباما هم اين حقيقت را دريافته چرا كه خود نيز ديگر بر توقف برنامه هسته اي ايران تأكيد ندارد بلكه مي خواهد ايران را پاي ميز مذاكره برگرداند.
بولتون تصريح كرد: موضع جديد آمريكا در قبال ايران افتضاح ديگري براي كاخ سفيد است.

 



مصلحت است كه موسوي دوباره به نفاق برگردد!(خبر ويژه)

يك عضو متواري گروهك موسوم به اتحاد جمهوري خواهان از ضدانقلابيون دو آتشه خواست وضعيت بغرنج امثال موسوي را درك كنند و بيش از آنچه آنها به معارضه با خط امام پرداخته اند، فعلاً توقع بيشتري را مطرح نكنند.
بيژن حكمت به يكي از رسانه هاي ضد انقلاب گفت: انتقادي كه به ميرحسين موسوي مي گيرند اين است كه شما چرا مصلحت انديشي مي كنيد و چرا نمي آييد در مورد رفتار آقاي خميني و يا اعدام هاي سال 67 موضع گيري صريح تر كنيد و افشاگري كنيد. اين دوستان توجه نمي كنند كه موسوي بخش مهمي از نيروهاي خودش را از كساني مي گيرد كه درون نظام و طرفدار خميني هستند. نمي شود از او انتظار داشت كه با نقد صريح خميني و يا صحبت هاي صريح تر درباره اعدام هاي سال 67 اين نيروها را از خودش بيگانه كند. مسئله مصلحت سياسي است. دوستاني كه انتقاد مي كنند در عين حال بايد مصلحت هاي سياسي را هم به ديده بگيرند. اين نقد و افشاگري ها عليه خميني كار مخالفان ديگر نظام است كه قداست خميني و اصولا نظام ديني را در ذهن مخاطبان بشكنند.
البته به آقاي حكمت بايد گفت چندماهي دير رسيده ايد چون امثال موسوي و كروبي و خاتمي هرچه در خشاب داشتند عليه حضرت امام و انقلاب و نظام اسلامي خالي كردند تا شايد دل امثال منتظري، گروهك هاي سلطنت طلب، چپ و ليبرال ها را به دست آورند اما تمام سرمايه و سابقه خود را در اين قمار براي ضدانقلاب باختند. اين مصلحت سنجي ها را يك سال پيش بايد ياد منافقين جديدي مي داديد كه آن گونه هيجاني و ساده لوحانه ميدان دار معارضه صريح با قانون اساسي، ولايت و رهبري، خط امام و اصل انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي و... وارد نشوند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14