(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 21  مرداد 1389- شماره 19715

جريمه 155 ميلياردريالي براي متخلفان
افزايش اقدامات بازدارنده نيروي انتظامي
آغاز به كار ساعت مكه
نظارت ويژه بازرسان بهداشتي بر مساجد و اماكن متبركه
پروازهاي هما به اروپا ادامه دارد
فرمانده مرزباني كشور: كشف مواد مخدر در مرزها 35 درصد افزايش يافت
برپايي ايستگاه هاي افطاري در مترو
يك ميليون و 400 هزار نوزاد تحت پوشش طرح «تأمين آتيه» درمي آيند
جمهوري آذربايجان 12 زنداني ايراني را تحويل داد
آتش سركش مسكوهمچنان زبانه مي كشد و قرباني مي گيرد
سرانجام پس از 3 روز آتش سوزي عرصه هاي جنگلي و گياهي دهلران مهار شد
تصادف زنجيره اي خودروها در بزرگراه صياد شيرازي
دستگيري باند سارقان منازل و طلافروشي خزانه
مديركل سازمان هاي مردم نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر:
خانواده ها از سرناچاري به كمپ هاي ترك اعتياد غيرمجاز مي روند
معاون حقوقي سجلي سازمان ثبت احوال: شناسنامه هاي جديد طي يك هفته صادر مي شوند
تصاوير اوباما، سيبل متحرك كودكان



سازمان تعزيرات حكومتي خبر داد
جريمه 155 ميلياردريالي براي متخلفان

رئيس سازمان تعزيرات حكومتي با اعلام تشكيل گشت هاي ويژه ماه رمضان گفت: از ابتداي سال تاكنون براساس تخلفات انجام شده از سوي صنوف بيش از 155 ميلياردريال محكوميت صادر شده است.
علي مژدهي پور ديروز در جمع خبرنگاران اعلام كرد در ماه رمضان گشت هاي اين سازمان فعال هستند.
وي اظهار داشت: خوشبختانه با همكاري دستگاه هاي مسئول و نظارتي در امر بازار طرح هاي ويژه نوروزي به خوبي انجام شد.
مژدهي پور افزود: هم اكنون طرح ماه مبارك رمضان و بازگشايي مدارس را در دستور كار داريم.
رئيس سازمان تعزيرات حكومتي اعلام كرد: با توجه به افزايش حجم تقاضاي خريد از سوي مردم در ماه رمضان متاسفانه برخي افراد سودجو در پي افزايش قيمت هستند كه با حضور فعال دستگاه هاي نظارتي مي توان جلوي تخلفات را گرفت.
مژدهي پور گفت: همكاران در سراسر كشور با گشت هاي سيار بازار را رصد كرده و با متخلفان برخورد مي كنند.
وي اظهار داشت: قانون گذار در رابطه با ميزان جريمه هاي در نظر گرفته شده براي متخلفان رعايت حال كسبه را كرده و ميزان جريمه ها كم است.
وي در ادامه افزود: اما به تعداد دفعات و ميزان جرايم در قانون توجه شده است. به طوري كه اگر كسبه در مرحله سوم مرتكب تخلف شوند با حكم سازمان تعزيرات بر روي در مغازه پارچه گرانفروش نصب مي شود.
رئيس سازمان تعزيرات حكومتي گفت: در مرحله چهارم اگر فرد مرتكب تخلف گرانفروشي شود مدت سه ماه اگر كم فروشي كند به مدت 4 ماه از فعاليت صنفي محروم خواهد شد.
215 هزار گشت
در بازار كشور
علي مژدهي پور اعلام كرد: از ابتداي سال تاكنون 215 هزار گشت و بازرسي مجدد با دستگاه هاي ذيربط انجام شده است.
وي در ادامه اظهار داشت: در اين تعداد گشت هاي انجام شده 113 هزار پرونده تخلف تشكيل و 95 هزار پرونده در اين زمينه رسيدگي شده است.
رئيس سازمان تعزيرات حكومتي گفت: در بررسي 95 هزار پرونده براساس تخلفات انجام شده بيش از 155 ميليارد ريال محكوميت صادر شده است.
مژدهي پور اعلام كرد: مردم در صورت هرگونه شكايت و مشاهده تخلف از سوي صنوف مي توانند ضمن تماس با شماره تلفن 124 در سراسر كشور در تهران با شماره گوياي 09651 تماس گرفته يا به 30009651 پيامك بزنند.
وي گفت: به زودي شماره تلفن 09651 براي رسيدگي به تخلفات صنفي در سراسر كشور فعال خواهد شد.

 



دادستان تهران خواستار شد
افزايش اقدامات بازدارنده نيروي انتظامي

دادستان تهران اعلام كرد؛ مردم انتظار دارند كه قوه قضائيه و نيروي انتظامي با جرايم مهم اعم از سرقت، موادمخدر و مزاحمت نواميس با قاطعيت مبارزه كند.
جعفري دولت آبادي در جمع فرماندهان و رئيسان نيروي انتظامي تهران بزرگ افزود: مردم به حق اين انتظارات را دارند زيرا وظيفه تأمين امنيت عمومي بر عهده نيروي انتظامي است.
وي گفت: هر چند مأموران نيروي انتظامي تلاش هاي زيادي در مقابله با جرايم صورت داده اند اما لازم است فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ در هماهنگي با دادسراي تهران، با ارائه طرحها و راهكارهاي قابل اجرا اقدامات بازدارنده خود را افزايش دهد.
دادستان تهران با تأكيد بر نقش نيروي انتظامي در اجراي احكام قطعي دادگاهها افزود: از مهمترين مصاديق حضور جدي نيروي انتظامي در برخورد با جرايم اجراي احكام صادره است، زيرا اقدامات نيروي انتظامي و مراجع قضايي در كشف جرم، دستگيري مجرمان، صدور كيفرخواست و نهايتاً رأي دادگاه، زماني مي تواند به عنوان عامل بازدارنده در جامعه نمود داشته باشد كه احكام صادره به مرحله اجرا درآيد.
وي افزود: امروز تعداد قابل توجهي از احكام صادره به ويژه در جرايم مهم نظير سرقت و كلاهبرداري در نوبت اجرا است كه به زودي اين احكام در طرح مشترك نيروي انتظامي و دادسراها اجرا مي شود.
به گزارش مهر جعفري در ادامه به موضوع سرقتها و جرايم مرتبط با موادمخدر در تهران بزرگ اشاره كرد و گفت: قطعاً با ارائه راهكارهاي مشترك قضايي و انتظامي از جمله تمركز اطلاعات و رسيدگي ها، شاهد برخوردهاي مؤثرتري با مجرمان حرفه اي در اين بخش هستيم. گزارش فارس نيز حاكي است دادستان تهران با اشاره به آمادگي نواحي مختلف دادسراها براي همكاري با نيروي انتظامي به منظور تعيين تكليف خودروهاي توقيفي گفت: چون اين موضوع مربوط به اموال مردم است، لازم است كه نيروي انتظامي با همكاري مراجع قضايي هر چه سريعتر نسبت به تعيين تكليف آنها اقدام كند.

 



آغاز به كار ساعت مكه

همزمان با حلول ماه مبارك رمضان ساعت بزرگ مكه مكرمه آغاز به كار كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه «الرياض»، طول عقربه هاي اين ساعت بين 17 تا 22 متر است و براي ساخت آن از ماده كربن فايبر كه در هواپيماهاي مدرن به كار مي رود، استفاده شده است.همچنين وزن هر عقربه ساعت مكه شش تن مي باشد و براي به كار انداختن آنها، موتورهايي به وزن 21 تن به كار گرفته شده است.
ساعت مكه مكرمه به عنوان ساعت رسمي مسلمانان در سراسر جهان قرار است مورد استفاده قرار بگيرد.

 



در ماه رمضان اجرا مي شود
نظارت ويژه بازرسان بهداشتي بر مساجد و اماكن متبركه

رئيس اداره نظارت بر مواد غذايي و اماكن عمومي وزارت بهداشت از ابلاغ دستورالعمل نظارت ويژه بازرسان بهداشتي در ماه مبارك رمضان به دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري وزارت بهداشت، مهندس سيدرضا غلامي افزود: در اين بخشنامه از همكاران و بازرسان بهداشت محيط دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور خواسته شده است ضمن نظارت بر رعايت بهداشت در سرويسهاي بهداشتي مساجد و اماكن متبركه، هماهنگي هاي لازم را با هيئت امناي مساجد و اين اماكن داشته باشند تا افرادي كه در امور توزيع آب، چاي و غذا فعاليت دارند علاوه بر رعايت اصول بهداشتي، حتي المقدور داراي كارت معاينه بهداشتي باشند.
وي بر رعايت اصول بهداشتي در هنگام پخش نذورات و مراسم افطاري و سحري، استفاده از مواد غذايي سالم و نيز رعايت اصول بهداشتي محل طبخ غذا تأكيد كرد و گفت: در صورت مصرف سبزي خوردن و سالاد، ضروري است 4 مرحله سالم سازي و انگل سازي سبزيجات رعايت شود.
گفتني است در دستورالعمل نظارت ويژه بازرسان بهداشتي، رعايت توصيه هايي از قبيل پرهيز از راه رفتن روي سفره افطاري، استفاده از فرآورده هاي لبني مانند پنير و شير پاستوريزه، استفاده از روغن مخصوص سرخ كردني هنگام سرخ كردن مواد غذايي، استفاده از روغن با ترانس زير 100، استفاده از نمك تصفيه شده يددار، حذف وسايل مشترك از قبيل چادر و حوله و همچنين عدم استعمال دخانيات در اماكن مذهبي تأكيد شده است.

 



پروازهاي هما به اروپا ادامه دارد

مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران از جايگزيني هواپيماهاي جديد به جاي هواپيماهاي مورد ابهام سافا (كميته بازرسي و ايمني هوانوردي اتحاديه اروپا) خبر داد و اعلام كرد پروازهاي ايران به اروپا با قوت ادامه دارد.
فرهاد پرورش با اعلام اينكه در حال حاضر هواپيماهاي ديگري جايگزين هواپيماهاي مورد ابهام سافا (كميته بازرسي و ايمني هوانوردي اتحاديه اروپا) در ناوگان هما شده است، گفت: پرواز در تمامي خطوط سابق هما با قوت ادامه دارد و هيچ يك از خطوط پروازي اين شركت به دليل اين اقدام لغو نشده است.
به گزارش مهر، كميته اجرايي كميسيون اروپا در تيرماه سالجاري اعلام كرده بود: ايران اير ديگر نمي تواند از هواپيماهاي ايرباس 320، بوئينگ 747 خود براي پرواز به اروپا استفاده كند.
وي همچنين از افزايش بيش از 20 درصدي مسافران پروازهاي هما در فصل تابستان سالجاري نسبت به سال 88 خبر داد و گفت: در سال گذشته به دلايل مختلف، پروازها به ساير نقاط با اندكي كاهش مسافر مواجه شد كه در سالجاري تعداد مسافران پروازها نه تنها به حالت سابق بازگشته بلكه افزايش نيز يافته است.
مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به افزايش پروازها در مسير اروپا و آسياي جنوب شرقي در فصل تاستان اظهار داشت؛ به طور معمول در فصل تابستان يك سرويس به برنامه پروازهاي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در اين مسيرها افزوده مي شود كه امسال نيز اين اتفاق افتاد.
پرورش از برقراري چندين خط جديد پروازي بين المللي خبر داد و اعلام كرد: دو مسير تهران - شيراز - لندن و مشهد - فرانكفورت در تابستان امسال گشايش يافت.
وي در ادامه از افزايش دو پرواز در مسير كوالالامپور در شرق آسيا خبر داد و اعلام كرد: در حال حاضر برنامه افزايش در خط جديد پروازي در كشورهاي CIS در دستور كار قرار گرفته است.مديرعامل هما اظهار داشت: بعد از ماه آگوست كه مصادف با پايان تعطيلات در اروپاست (همچنين پايان تابستان در ايران)، پروازها به همان نسبت كه افزوده شده است، كاهش مي يابد و به حالت قبلي خود باز مي گردد.
پرورش در خصوص تاخيرات پروازي شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با اعلام اينكه حفظ ايمني اولويت اول هر شركتي است، اظهار داشت: در حال حاضر روزانه 230 پرواز با ناوگان هوايي هما انجام مي شود و اگر به هر دليلي يكي از اين پروازها با تاخير مواجه شود به صورت انعكاسي بر روي پروازهاي بعد از خود تاثير مي گذارد.
وي با بيان اينكه هر روز صبح هما به شهرهايي مانند بوشهر، اهواز و زاهدان پرواز دارد، گفت: اين مناطق همواره در خطر افزايش گردوغبار و در نتيجه كاهش ديد براي خلبانان و پايين آمدن ضريب ايمني در پروازها هستند كه براي حفظ شرايط ايمني مسافران گاهي اوقات نمي توان در ساعت مقرر، پرواز انجام داد كه همين تاخير در پرواز، در پروازهاي بعدي نيز تاثير خود را مي گذارد.
مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران افزود: البته در چنين مواقعي، گاهي براي مديريت تاخيرها از هواپيماهاي جايگزين براي پروازهاي بعدي استفاده مي شود.

 



فرمانده مرزباني كشور: كشف مواد مخدر در مرزها 35 درصد افزايش يافت

فرمانده مرزباني پليس جمهوري اسلامي ايران گفت: براي نخستين بار ميزان كشفيات مواد مخدر در مرزهاي كشور 35 درصد افزايش يافته است.
به گزارش ايرنا «سرتيپ حسين ذوالفقاري» سه شنبه در نشست خبري با خبرنگاران در بجنورد افزود: اين در حالي است كه ميزان كشفيات مواد مخدر در كشور 50 درصد كاهش داشته و اين نشانگر آن است كه مواد مخدر كمتري وارد كشور شده است.
وي عمده مواد مخدر وارد شده به كشور را مربوط به مرزهاي شرقي دانست و اظهار داشت: امسال تمركز زيادي روي شرارت هاي شرق كشور بويژه در زمينه قاچاق مواد مخدر داريم.
ذوالفقاري درباره انسداد مرزها گفت: اكنون در شرق و غرب كشور اقدامات فيزيكي از قبيل راهسازي، حفر كانال، ساخت برجك و پاسگاه در حال اجراست و در محور ميرجاوه و منطقه سراوان كار انسداد مرز در حال انجام است.
وي مهمترين تحركات ضدامنيتي كشور را در شمال غرب و غرب توسط گروهك پژاك و ايجاد شرارت در شرق عنوان كرد و گفت: با تلاش مجموعه نيروهاي اطلاعاتي، انتظامي، مرزي و سپاه بسياري از برنامه هاي آنان خنثي و از فعاليت آنان جلوگيري شده است.
سرتيپ ذوالفقاري با اشاره به تشديد برخورد با افراد غيرمجاز و متجاوزان مرزي در شرق كشور گفت: در اين منطقه مقررات منطقه ممنوعه اعمال مي شود و در 20 روز اخير حدود 15 نفر از افراد جسور و بي توجه به اخطارها كشته و شماري نيز مجروح و دستگير شده اند.

 



برپايي ايستگاه هاي افطاري در مترو

مديريت فرهنگي هنري مترو روزانه با دادن افطاري ساده از روزه داران پذيرايي مي كند.
رئيس فرهنگ سراي مترو با اعلام خبر فوق افزود: فرهنگ سراي مترو روزانه در 14 ايستگاه مترو حدود 4 هزار بسته افطاري ساده توزيع مي كند.
محمد جواد اميري گفت: تا پايان ماه مبارك رمضان اين طرح در بيش از نيمي از ايستگاه هاي پرتردد مترو اجرا خواهد شد.
وي همچنين گفت: نمايشگاه كتاب مترو از روز پنج شنبه 21 مردادماه در خانه فرهنگ شهيد بهشتي افتتاح خواهد شد.

 



يك ميليون و 400 هزار نوزاد تحت پوشش طرح «تأمين آتيه» درمي آيند

رئيس سازمان ثبت احوال كشور پيش بيني كرد تا پايان امسال بالغ بر يك ميليون و 400 هزار نوزاد متولد و مشمول طرح «تأمين آتيه» دولت مي شوند.
محمد ناظمي اردكاني با بيان اينكه طرح تأمين آتيه، طرحي ملي، آينده نگر و ابتكاري از سوي دولت است، افزود: تفاهم نامه سازمان ثبت احوال و بانك ملي، جهت گيري هاي لازم را براي اجرا دارد و شامل متولدين سال 89 مي شود.
وي تعداد متولدين سال جاري تا 17 مرداد را 436 هزار نفر اعلام و پيش بيني كرد تا پايان سال تعداد متولدين سال 89 به حدود يك ميليون و چهارصد هزار نفر برسد.
به گفته اين مقام مسئول، در گذشته درصد كمي از ولادت ها با تأخير به ثبت مي رسيد، ولي با توجه به طرح تأمين آتيه و هديه اي كه براي نوزادان اختصاص يافته است، به صددرصد ثبت ولادت مي رسيم.
وي نسبت جنسي متولدين سال جاري تاكنون را 104 پسر به 100 دختر اعلام كرد و افزود: درصد متولدين شهري و روستايي نيز نسبت 70 به 30 دارد و در حال حاضر كليه ولادت هاي روستايي را بلافاصله و به تفكيك هر روستا در اختيار داريم.
ناظمي اردكاني اضافه كرد: كليه شعب بانك ملي ايران در سراسر كشور پس از ارائه شناسنامه متولدين 89 سند پس انداز را ارائه مي كنند، ضمن اينكه اين حساب فعال خواهد بود تا امكان اضافه شدن وجه را داشته باشد.
به گزارش ايسنا، رئيس سازمان ثبت احوال در خاتمه يادآور شد كه شناسنامه هاي كليه متولدين امسال، از نوع شناسنامه هاي جديد خواهد بود.

 



جمهوري آذربايجان 12 زنداني ايراني را تحويل داد

مسئولان وزارت دادگستري و مرزباني جمهوري آذربايجان، 12 نفر از محكومان ايراني دادگاه هاي آن كشور را از طريق مرز زميني آستارا به كشورمان مسترد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از آستارا، رئيس دادگستري آستارا عصر سه شنبه در حاشيه تحويل زندانيان مذكور در محل مرز دو كشور ايران و جمهوري آذربايجان كه با حضور دادستان و رئيس زندان عمومي آستارا صورت گرفت، به خبرنگار فارس گفت: در اجراي قانون محكومان ايران و جمهوري آذربايجان مصوب سال 78 مجلس شوراي اسلامي، تعداد 11 نفر مرد و يك نفر زن براي تحمل كيفر به ايران منتقل شدند.
علي غايبي ادامه داد: افراد طبق قرارداد دو جانبه استرداد مجرمان بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان به كشورمان مسترد شده اند.
وي درباره جرايم زندانيان مذكور اظهار داشت: زندانيان ايراني تحويل شده در كشور جمهوري آذربايجان مرتكب جرايمي مانند حمل و فروش موادمخدر و عبور غير مجاز از مرزهاي مشترك دو كشور شده بودند.غايبي همكاري دو كشور در زمينه استرداد اتباع مجرم را خوب توصيف كرد و بيان داشت: وزارت دادگستري پيگير تبادل مجرمان ايراني زنداني در جمهوري آذربايجان است.
وي افزود: با توجه به تعداد محكومان ايراني در جمهوري آذربايجان، گسترش همكاري طرفين براي استرداد مجرمان ضروري است.

 



آتش سركش مسكوهمچنان زبانه مي كشد و قرباني مي گيرد

در روسيه، تلاش ماموران آتش نشاني براي مهار صدها مورد آتش سوزي جنگل ها كه ناشي از گرماي بي سابقه اين كشور است، همچنان ادامه دارد.
طبق گزارش رسيده در مسكو به دليل تنفس دود مسموم كننده اي كه آسمان شهر را پوشانده است، شمار مرگ و مير به دوبرابر حد معمول رسيده است.
وزارت بهداشت روسيه مي گويد در حالي كه به طور معمول در چنين وقتي از سال، هر روز حدود 370نفر در مسكو فوت مي كنند، اكنون اين رقم افزايش يافته و به 700 نفر رسيده است.
پيشتر، مقامات بهداشت روسيه به ساكنان مسكو هشدار داده بودند براي مصون ماندن از تنفس دود مسموم كننده اي كه آسمان پايتخت را پوشانده، از خانه خارج نشوند.
در بعضي نقاط، غلظت دود به حدي است كه بناهاي مشهور پايتخت روسيه را نمي توان ديد. بسياري از مردم براي مصون ماندن از آسيب دود، از ماسك استفاده مي كنند.اين آتش سوزي كه بخش هاي مركزي و غربي روسيه را فرا گرفته در اواخر ماه ژوئيه شروع شد و هنوز ادامه دارد.
با توجه به اين كه دماي هوا در برخي نقاط روسيه به 40 درجه سانتيگراد مي رسد، مبارزه با آتش سوزي بي نهايت مشكل شده است.
بسياري از ساكنان مناطقي كه دچار آتش سوزي شده اند ناچار به ترك خانه هاي خود شده اند. چندين دهكده و بخش وسيعي از مناطق جنگلي روسيه كاملاً ويران شده است.
دميتري مدودف، رئيس جمهوري روسيه گفته است منابع كمك هاي اضطراري روسيه براي مقابله با يك چنين فاجعه هاي طبيعي كافي نيست.
بازديد پوتين از مناطق حادثه ديده
نخست وزير روسيه با سوار شدن بر هواپيماي اطفاي حريق، در عمليات خاموش كردن دو آتش سوزي از هزاران حريقي كه به سمت غرب روسيه در حال حركت است و مسكو را در پوششي از دودي خفه كننده قرار داده، به صورت عملي شركت كرد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه، در رهبري حوادث اخير كه باعث ميلياردها دلار خسارت و آواره شدن هزاران تن در دو هفته گذشته شد، بسيار خردمندانه عمل كرده است.
وي از سربازهاي اين كشور خواسته است تا به كمك سازمان هاي آتش نشاني بروند و خود نيز به دهكده هاي ويران شده بر اثر آتش رفته، به ساكنان آن دلداري داده و به آنها قول داده است كه تا پائيز صاحب خانه هاي جديد خواهند شد.
ولي پوتين با پروازي كه براي اطفاي حريق داشته است- جامعه شناسان هشدار داده اند كه در اثر آتش سوزي و خشكسالي شديدي كه علت تلفات زيادي مي شود، نارضايتي ها افزايش خواهد يافت،- نشان داده است كه قصد كوتاه آمدن ندارد.
به نوشته روزنامه تجاري كامرسانت، خسارات اين آتش سوزي در حدود 15ميليارد دلار يا چيزي در حدود يك درصد از توليد ناخالص داخلي برآورد شده است. دولت هنوز در حال برآورد خسارت براي اعلام عمومي است.

 



سرانجام پس از 3 روز آتش سوزي عرصه هاي جنگلي و گياهي دهلران مهار شد

دهلران- خبرنگار كيهان:
سرانجام پس از 3روز آتش سوزي در عرصه هاي جنگلي و گياهي بخش زرين آباد شهرستان دهلران آتش مهار شد.
پوشش گياهي و عرصه هاي جنگلي منطقه تختان بخش زرين آباد شهرستان دهلران عصر دوشنبه دچار آتش سوزي شد و به دليل صعب العبور بودن منطقه نيروهاي امدادي همراه با تجهيزات اطفاي حريق با يك فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شدند و سرانجام پس از 3 روز تلاش نيروهاي امدادي آتش مهار شد.
به گفته فرماندار دهلران در اين آتش سوزي 30 هكتار از عرصه هاي جنگلي از بين رفت و خسارت هاي زياد به پوشش گياهي منطقه وارد شد.
براساس اين گزارش درختان بلوط، بادام كوهي همراه با صدها گونه گياه دارويي و غيردارويي پوشش گياهي اين منطقه را تشكيل مي دهند. در اين آتش سوزي حيواناتي نظير كبك، مار و... جان خود را از دست دادند. گفته مي شود عامل انساني سبب اين آتش سوزي است. اكنون يك گروه 50 نفره از نيروهاي امدادي در منطقه تختان حضور دارند تا در صورت شعله ور شدن مجدد آتش آن را مهار كنند.

 



تصادف زنجيره اي خودروها در بزرگراه صياد شيرازي

يك دستگاه خودرو سواري در بزرگراه صياد شيرازي نرسيده به پل بابايي با انحراف از مسير خود با يك كاميونت و يك تريلر حامل شمش سرب برخورد كرد.
به گزارش پايگاه خبري 125، «امير مهدياني» معاون عمليات منطقه 3 آتش نشاني تهران در اين باره گفت: يك دستگاه خودرو سواري با سه سرنشين به يك كاميونت برخورد كرد و موجب شد كاميونت از مسير اصلي به سمت بلوار وسط بزرگراه منحرف و واژگون شود.
وي در ادامه افزود: اين خودرو سواري همچنين بعد از برخورد با كاميونت به سمت راست منحرف شد و به قسمت عقب يك دستگاه تريلي حامل شمش سرب به شدت برخورد كرد.
اين فرمانده آتش نشاني اظهار داشت: با اطلاع از اين سانحه بلافاصله نيروهاي ايستگاه هاي 71، 75 و 61 آتش نشاني در محل حادثه حاضر شدند و با ابزار ويژه نجات، راننده سواري را كه مصدوم شده بود از خودرو خارج كردند.

 



رئيس پليس آگاهي تهران خبر داد
دستگيري باند سارقان منازل و طلافروشي خزانه

رئيس پليس آگاهي تهران از دستگيري باند سارقان منزل خبر داد.
سرهنگ عباسعلي محمديان در نشست خبري افزود: چندي پيش فردي با مراجعه به نيروي انتظامي از سرقت يك فرش خبر داد.
وي افزود: با اعلام مشخصات فرش مسروقه به كليه فرش فروشان عضو صنف فرش فروشان توانستيم سارقين را هنگامي كه سعي داشتند فرش نفيس را به قيمت 10ميليون تومان به يكي از فرش فروش ها بفروشند دستگير كنيم.
به گفته وي، ماموران نيروي انتظامي در بازرسي از محل اختفاي اين سارقان توانستند هشت تخته فرش نفيس، مقداري طلا و جواهر و تعداد زيادي كتاب زركوب كشف و ضبط كنند.
سرهنگ محمديان با اشاره به اينكه تاكنون 20مالباخته شناسايي شده اند گفت: دستگيرشدگان داراي سابقه كيفري خريد و فروش مواد مخدر و همچنين سرقت از منازل را در پرونده خود دارند.
به گزارش ايسنا وي همچنين در خصوص سرقت طلافروشي كه چندي پيش در حوالي محله خزانه رخ داده بود گفت: دو سارق اين طلافروشي دستگير شده اند و اطلاعات تكميلي متعاقبا و پس از تحقيقات گسترده در اختيار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

 



مديركل سازمان هاي مردم نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر:
خانواده ها از سرناچاري به كمپ هاي ترك اعتياد غيرمجاز مي روند

مديركل سازمان هاي مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مردم براي حفظ آبرو و عزت خود و براي نجات از گرداب اعتياد ناچار مي شوند به كمپ هاي غيرمجاز ترك اعتياد مراجعه كنند.
محمد صادق فتح اللهي افزود: دريافت مجوز براي يك مركز ترك اعتياد بيش از يك سال طول مي كشد كه در اين صورت فردي با انگيزه ايجاد مركز ترك اعتياد آماده مي شود اما متأسفانه دستورالعمل ها به صورت فصلي عوض شده و تعيين تكليف نهايي نمي شود.
فتح اللهي ادامه داد: گفته مي شود براي جمعيتي يكصدهزار نفري يك مركز ترك اعتياد كافي است و بعد در صحبتي ديگر عنوان مي شود كه براي يك جمعيت 300 هزار نفري يك مركز كفايت مي كند حال سؤال اينجاست كه آيا براي يك جمعيت 600 هزار نفري در يك استان كه 20 هزار معتاد دارد 2 مركز كفايت مي كند.
به گزارش فارس وي اضافه كرد: موضوع نشان مي دهد كه ما يا حجم تهديد را درست نشناخته ايم يا خودمان را براي مبارزه با اين پديده شوم آماده نكرده ام درحالي كه مي توانيم شيوه هاي درماني پرهيزمدار را براي مبارزه با اين حجم تهديد در كنار شيوه درمان مدار گسترش دهيم.

 



معاون حقوقي سجلي سازمان ثبت احوال: شناسنامه هاي جديد طي يك هفته صادر مي شوند

معاون حقوقي سجلي سازمان ثبت احوال كشور گفت: حداكثر ظرف مدت يك هفته تا 10 روز شناسنامه جديد صادر مي شود.
محسن كرمي افزود: هزينه صدور شناسنامه جديد 2 هزار تومان است. وي درباره مدت زمان صرف شده براي صدور شناسنامه هاي جديد در صورتي كه هيچ تغييراتي (مانند نام، نام خانوادگي، سن و غيره) در شناسنامه ايجاد نشود گفت: حداكثر ظرف مدت يك هفته تا 10 روز شناسنامه جديد صادر مي شود.به گزارش فارس كرمي افزود: در صورتيكه ادارات شلوغ نباشند ظرف يك روز نيز شناسنامه صادر مي شود اما به دليل شلوغي در ايستگاه ها اين زمان طولاني تر است.

 



تصاوير اوباما، سيبل متحرك كودكان

تصاوير كاريكاتوري رئيس جمهور آمريكا در كنار تصاوير مشابهي از صدام و اسامه بن لادن به عنوان هدف هاي متحرك مسابقات تيراندازي در شهرهاي مختلف اين كشور مورد استفاده قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از رسانه هاي آمريكايي، در صورتي كه شركت كنندگان در اين بازي موفق بشوند، تصوير متحرك اوباما را هدف قرار داده و از ميان ببرند به عنوان جايزه به آنها اجازه داده خواهد شد تا به طور مجاني پنج بار ديگر به سوي اوباما تيراندازي كنند.«تام ويلن» مبتكر اين بازي به تلويزيون محلي «فيلادلفيا» گفت: هدف اين بازي، تفريح و ايجاد شادي و سرگرمي در كودكان است و اميدوار است اين كار او باعث رنجش خاطر كسي نشده باشد، كه البته به نظر نمي رسد، منظور او از كسي، بن لادن و يا صدام بوده باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14