(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 21  مرداد 1389- شماره 19715

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دردسر جديد تل آويو (يادداشت روز)
جمعي از فعالان سياسي در واكنش به شكايت فتنه گران از مسئولان امنيتي:
دستگاه قضايي با برخورد قاطع از گستاخي فتنه گران جلوگيري كند
كيهان و خوانندگان
خودپرداز -گفت و شنود
وداع قبل از سلام ! (نكته)
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: هر اقدام نابخردانه دشمن ، با سخت ترين پاسخ مواجه خواهد شد
هديه رهبرمعظم انقلاب به آستان قدس رضوي
ارزيابي حلقه لندن از دلايل دستگير نشدن سران فتنه (خبر ويژه)
آنها كه ردّ ما را در آسمان زدند مي توانند قلب تل آويو را هم بزنند (خبر ويژه)
وقتي كنيز بيل كلينتون از آدم كش ها دفاع مي كند (خبر ويژه)
مژدگانا كه گربه عابد شد! (خبر ويژه)
چرا هيچ آدم باشخصيتي به سمت ما نمي آيد؟! (خبر ويژه)
گلّه از هم پاشيده ما كجا و مديريت اصولگرايان كجا؟! (خبر ويژه)



دردسر جديد تل آويو (يادداشت روز)

سخنان اخير آقاي سيدحسن نصرالله درباره نقش رژيم صهيونيستي در ترور رفيق حريري هنوز به پايان نرسيده بود كه واكنش رسانه اي و رسمي تل آويو آغاز شد. پيش از اين صهيونيست ها از كنار متهم شدن به انجام عمليات ترور عليه نخست وزير فقيد لبنان گذشته بودند و به سخنان سيد پاسخ نمي دادند. پاسخ سريع- و قبل از اتمام مصاحبه سيد- نشان داد كه اسناد و دلايل ارائه شده توسط دبيركل حزب الله، معادله تبليغات رواني را به ضرر اسرائيل دگرگون كرده است.
اسنادي كه سيدحسن نصرالله درباره نقش رژيم تل آويو در اين ترور ارائه كرد همه اسنادي نبود كه حزب الله در اختيار داشت بلكه بطور قطع اسناد مهم ديگري هم درخصوص ترور حريري در اختيار دارد كه سيد هم به آن اشاره كرد. اسناد، دلايل و مستندات ارائه شده در مصاحبه روز دوشنبه براي رفع هر نوع ترديد درباره نقش اطلاعاتي و عملياتي رژيم صهيونيستي در اين ترور كفايت مي كند و هيچ نيازي به ارائه اسناد جديد نيست اما سيدحسن نصرالله در چنين مواقعي، اسناد ديگري را نگه مي دارد تا اگر رژيم صهيونيستي قدم در راه انكار حقيقت گذاشت، آنان را نيز - هرچند معونه هايي هم براي حزب الله دارد- بر ملا نمايد و ضربات جديدي به دشمن وارد كند. اسرائيلي ها با روش سيدحسن نصرالله آشنا هستند او در صحنه عمليات نظامي هم بعضي از موقعيت هاي دشمن را به گروگان مي گيرد تا دامنه عمل دشمن را محدود نمايد. سيد با همين تاكتيك - و با گروگان گرفتن تل آويو - در جنگ 33 روزه پايتخت و بخش شمالي لبنان را از دايره عملياتي ارتش اسرائيل دور نگه داشت. بعنوان مثال سيد در افشاگري روز دوشنبه خود دايره رابطان لبناني رژيم صهيونيستي را در حد 15 جاسوس محدود نگه داشت و از نقش احزابي نظير «قوات لبناني سمير جعجع» و «حزب كتائب جميل» سخني به ميان نياورد و نيز از برنامه ريزي اسرائيل براي ترور رهبران مسيحي حرفي نزد.
سخنان سيدحسن نصرالله و ارائه اسناد عجيب كه حيرت فراواني را برانگيخت، نشان از توان بالاي اطلاعاتي و پيچيده بودن حزب الله داشت. حزب الله با رصد دقيق پروازهاي شناسايي اسرائيل و تجزيه و تحليل دقيق اهداف اين پروازها و نيز با شناسايي جاسوسان با سابقه اسرائيل در لبنان و باز كردن زبان هاي بسته اين جاسوسان و از همه مهمتر رسوخ در سيستم اطلاعاتي رژيم صهيونيستي در درون سرزمين هاي اشغالي فلسطين، توانست پيچيده ترين شبكه عملياتي را شناسايي و با آن مقابله نمايد. اظهارات سيدحسن نصرالله نشان داد كه حزب الله نسبت به سرويس هاي امنيتي كشورهاي همجوار از برتري محسوسي برخوردار است به گونه اي كه مي تواند در شرايط پيچيده به كمك آنان بيايد.
زمان انتخاب شده توسط سيد براي افشاي اطلاعات ذي قيمت حزب الله درباره دشمن نيز جالب بود. سيدحسن نصرالله روز سه شنبه هفته قبل نيز سخنراني مهمي داشت و از آن روز وعده داد كه در روز دوشنبه نكات مهمي را از نقش اسرائيل در ترور حريري بيان خواهد كرد. او در روز سه شنبه گفت هر چند افشاي اطلاعات حساس زيان هايي را براي حزب الله به همراه دارد ولي او براي كمك به روشن شدن حقيقت و رفع هرگونه ابهام از اذهان لبناني ها اين زيان را مي پذيرد. واقعيت اين است كه تاكنون كمتر كسي مي دانست كه حزب الله از چه تاكتيك ها و تكنيك هايي براي جمع آوري اطلاعات از دشمن استفاده مي كند، همه كم و بيش مي دانستند كه توانايي اطلاعاتي و بخصوص تجزيه و تحليل اطلاعات حزب الله قابل ملاحظه است. اظهارات روز دوشنبه سيد نشان داد كه توانايي اطلاعاتي حزب الله از آنچه تصور مي كرده اند بسيار فراتر مي باشد.
اظهارات سيدحسن نصرالله فضاي داخلي لبنان را كاملاً دگرگون كرد و ابر اتهام را از درون جامعه لبنان به درون رژيم صهيونيستي منتقل نمود، اين در حالي است كه صهيونيست ها ، غربي ها و نيروهاي وابسته به حريري، جعجع و جميل طي 5 سال گذشته تلاش زيادي كردند تا در اذهان مردم لبنان، حزب الله حداقل بعنوان يكي از شركاي قطعي در قتل حريري مطرح باشد و اين اواخر تبليغات سياسي، حزب الله را از حالت شريك به حالت عامل اصلي ترور حريري جلوه گر كرده بود. سخنان نصرالله كاملاً اين فضا را دگرگون كرد تا جايي كه وليد جنبلاط رهبرحزب دروزي ها با صراحت اعلام كرد كه اسناد نصرالله بايد محور صدور حكم در دادگاه بين المللي رسيدگي به ترور حريري باشد. سكوت جريان المستقبل بعد از سخنان نصرالله هم نشان داد كه سخنان سيد فضاي لبنان را دگرگون كرده است.
ترور رفيق حريري در بهمن 84 اتفاق افتاد و قرار بود جنگ اسرائيل عليه حزب الله در اواخر شهريور ماه 85 به راه بيفتد كه با ابتكار عمل حزب الله اين جنگ در روز 21 تير 85 شروع شد. بناي جبهه غربي- صهيونيستي اين بود كه با لكه دار كردن چهره حزب الله و تضعيف شديد موقعيت داخلي آن، راه را براي حذف نهايي آن از طريق عمليات نظامي اسرائيل هموار كنند و لذا مي توان گفت ترور حريري مقدمه جنگ افروزي اسرائيل عليه لبنان بود. در آن مقطع ديداري ميان سيدحسن نصرالله و سعدالدين حريري واقع مي شود. سعد به سيد مي گويد اسنادي وجود دارد كه از دست داشتن عناصري از حزب الله در ترور پدرم خبر مي دهد من از رابطه شما با پدرم خبر دارم و مي دانم كه شما هيچ نقش و خبري از ماجرا نداشته ايد و لذا ما اين افراد را متمرد دانسته و خود از پاكدستي حزب الله و شخص شما در اين ماجرا دفاع مي كنيم. در آن مقطع سيد بوي توطئه را مي شنود و به حريري مي گويد ما در حزب الله نيروي متمرد نداريم و هيچ كس بدون اجازه دبيركل هيچ كاري نمي كند از اين رو من اجازه نمي دهم كه توطئه عليه نيروهاي جان بركف مقاومت شكل بگيرد. در آن مقطع تدارك كنندگان دادگاه بين المللي از اتهام صريح به حزب الله خودداري كردند و اعلام كردند كه بررسي هاي اوليه از نقش احتمالي سوريه، گروه هاي سلفي- القاعده و...- مافياي بين المللي و بعضي از عناصر حزب الله خبر مي دهند اما در ادامه به پررنگ كردن نقش سوريه مشغول شدند تا اينكه در اين فضا حزب الله پيش دستي كرد و در يك عمليات محدود نظامي به يك يگان صهيونيستي حمله كرد تعدادي از آنان را كشت و جسد دو نفر از آنان را به درون لبنان منتقل كرد. دادگاه مدتي را به سكوت گذراند ولي بعد از مدتي به طرح نقش سلفي هاي فلسطيني- ساكن اردوگاه نهرالبارد- روي آوردند و بعد از سركوب مبارزان اين اردوگاه بار ديگر دادگاه سكوت كرد و اينك در دوره جديد و بعد از به بن بست رسيدن همه اقدامات عليه حزب الله، دادگاه بين المللي با اشاره آمريكايي ها و كارگرداني صهيونيست ها بازسازي شده و انگشت اشاره را به سمت حزب الله نشانه رفته است.
سيدحسن نصرالله در مصاحبه مطبوعاتي روز دوشنبه نه تنها اين توطئه را خنثي كرد بلكه انگشت را به سمت عامل واقعي ترور حريري نشانه رفت و چيزي اتفاق افتاد كه طراحان دادگاه حريري هيچگاه به آن نيانديشيده بودند. حالا اين رژيم صهيونيستي است كه بايد پاسخ بدهد كه اين اسناد و دلايل چه مي گويند. سخنان نصرالله در اين مصاحبه بلافاصله توسط اسرائيلي ها بررسي شد و حتي اولين واكنش هاي رسمي و رسانه اي اسرائيل زماني پديدار شد كه هنوز نصرالله ميز مصاحبه را ترك نكرده بود!
قبل از سخنان دوشنبه و سه شنبه نصرالله، اتفاق مهمي در بيروت افتاده بود. سفر ملك عبدالله مشكل گروه حريري در تعقيب توطئه عليه مقاومت را برطرف نكرد و برآيند نهايي نشست چند ساعته بيروت افزايش اقتدار حزب الله بود. در جريان آن سفر ملك عبدالله بعد از شنيدن سخنان سيد، سليمان و اسد به حريري گفته بود كه بايد بين رها كردن پرونده اتهام عليه حزب الله و درگيري با حزب الله يكي را برگزيند. در واقع عبدالله هم متقاعد شده بود كه چاره اي جز رها كردن اتهامات اسرائيلي به حزب الله ندارد. مصاحبه دوشنبه دبيركل حزب الله نشان داد كه از نقطه اي كه جريان اسرائيلي پرونده ترور حريري را زمين گذاشته است، حزب الله از همان نقطه برمي دارد و به بازخواني واقعي نقش ها روي مي آورد يعني حالا تازه پرونده ترور حريري گشوده شده و اسرائيل متهم اصلي و مجرم قطعي آن است. همين جاست كه رسانه هاي اسرائيلي در روز سه شنبه متفق القول بودند كه: «دردسر جديدي براي اسرائيل آغاز شده است.»
سعدالله زارعي

 



جمعي از فعالان سياسي در واكنش به شكايت فتنه گران از مسئولان امنيتي:
دستگاه قضايي با برخورد قاطع از گستاخي فتنه گران جلوگيري كند

سرويس سياسي-
جمعي از صاحب نظران در واكنش به جسارت فتنه گران در شكايت از مسئولان امنيتي كشور، از دستگاه قضايي خواستند تا به جاي جسور كردن فتنه گران به خواسته ملت توجه كرده و با عوامل اين گستاخي برخورد قاطعي به عمل آورد.
عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي مجلس در همين ارتباط گفت: قوه قضاييه بايد به درخواست نمايندگان ملت مبني بر شكايت از سران فتنه توجه كند و به جاي اولويت دادن به شكايت فتنه گران به خواسته ملت توجه كند.
فاطمه آليا در خصوص نامه برخي از سران فتنه به قوه قضاييه به فارس گفت: وقتي عوامل فتنه به خود اجازه مي دهند بي شرمانه از فرزندان انقلاب شكايت كنند و برخي از محاكم قضايي هم به جاي رسيدگي به جرم فتنه گران به شكايت آنها عليه ملت رسيدگي مي كنند، فتنه گران جسور شده و به خود اجازه مي دهند بعد از آن شكايت ها حالا از سربازان امام زمان شكايت كنند و اين بسي بي شرمي است.
وي افزود: در واقع اين فرار به جلو به قصد سرپوش گذاشتن بر اقدامات ضد ملي و ضد اسلامي آنهاست.
ولي اسماعيلي، عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس هم شكايت فتنه گران از مسئولان امنيتي را مظلوم نمايي فرافكنانه عنوان كرد و گفت: اگر قوه قضاييه با كساني كه در فتنه اخير به نظام آسيب زدند برخورد نكند، تكرار اين اتفاقات بعيد نيست.
وي افزود: قوه قضاييه بايد در اين زمينه قاطعانه برخورد كند تا اطمينان مردم به اين قوه جلب شود چرا كه تاكنون انتظارات موجود از قوه قضاييه برآورده نشده است.
عضو كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس اضافه كرد: برخي مي خواهند با اعمال فشار بر قوه قضاييه كاري كنند كه اين قوه گناهان آنها را ناديده بگيرد، ولي اميدواريم قوه قضاييه هوشيارتر در اين زمينه اقدام كند.
مهدي چوپاني كارشناس مسائل حقوقي نيز در گفت وگو با فارس تاكيد كرد، اصل انتشار اين نامه يك كار غيرقانوني است، چون در آن اتهامات فراواني به نهادهاي قانوني كشور نسبت داده شده كه تمام اين موارد قابل پيگيري قضايي هستند.
وي با بيان اين كه دستگاه قضايي نبايد اين اتهامات و توهين ها را بدون پاسخ بگذارد، گفت: تمام امضاءكنندگان اين نامه جزء مجرمين حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوري هستند كه اكنون دوران مرخصي خود را سپري مي كنند.
اين كارشناس مسائل حقوقي تكرار جرم توهين و افترا نسبت به نهادهاي قانوني از سوي متهم در حين سپري كردن دوران مرخصي را غيرقابل پذيرش خواند و تصريح كرد: مردم اكنون در انتظار محاكمه سران اصلي فتنه هستند و از مسئولين قضايي نيز انتظار دارند كه در برابر تكرار چنين جرايمي توسط محكومين حوادث بعد از انتخابات برخورد جدي داشته باشند.
در همين رابطه دبير شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاههاي استان تهران هم عنوان كرد كه تنظيم شكايتنامه بر عليه سربازان گمنام امام زمان(عج) يك اقدام ژورناليستي براي زنده كردن جريان مرده فتنه و يك جوك تاريخي است.
اسماعيل حشمتي در گفت وگو با فارس تصريح كرد: تنظيم شكايتنامه بر عليه برخي دستگاههاي امنيتي از سوي عوامل اصلي ايجاد فتنه سال 88 نشان دهنده اين است كه آنان از اقدامات براندازانه خود دست برنداشته اند پس نظام اسلامي ديگر نبايد با اين افراد و جريان ها با رافت اسلامي برخورد كند.
نيره اخوان بيطرف، عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس نيز در اين خصوص گفت: افرادي كه با فتنه، بعد از انتخابات به دنبال به چالش كشاندن نظام بودند، اكنون نيز در دوران مرخصي با اقدامات خود به دنبال فرافكني و تاثير بر افكار عمومي هستند.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ خطاب به بدخواهان دولت و نظام بنويسيد علي رغم انتقادهايي كه در بعضي موارد به دولت آقاي احمدي نژاد داريم ولي يك تار موي سر ايشان را با برخي ها عوض نمي كنيم. دفاع اين دولت از ارزشها و محرومين كجا و وادادگي و بي دردي مسئولين دوم خردادي كجا؟
4420---0919
¤ به جماعتي كه فضيلت هاي دولت را نمي بينند يعني نمي خواهند ببينند عرض مي كنيم نقاط قوت دولت به مراتب بيشتر از نقاط ضعف آن است. بزرگترين فضيلت دولت ايستادگي و مقاومت در مقابل دشمنان و دفاع از محرومان مي باشد. و تا دولت در اين راه قدم برمي دارد حمايتش مي كنيم و دست از ياري آن برنمي داريم.
8516---0919
¤ از رئيس جمهور محترم و مردمي و ساده زيست تقاضا داريم هنگام سفرهاي استاني نسبت به ريخت و پاش هاي تبليغاتي و نصب بنرهاي متعدد جلوگيري شود. متاسفانه در سفر اخير دولت به همدان و ورود يكي از وزرا به ملاير خيابانهاي شهر پر از بنرهاي خيرمقدم و پروژه ها بود و با ديدن اين مناظر دل انسان به درد مي آمد.
وفايي
¤ پيمان اخير كشورهاي آمريكاي لاتين هم نشان داد كه آمريكا تا چه حد مورد نفرت و خشم كشورهاي جهان است. با اين اوصاف، آمريكا هيچ چاره اي جز تجديدنظر در سياست هايش ندارد وگرنه، روز به روز منزوي تر خواهد شد.
كاشاني
¤ در حالي كه هزينه مصرفي آب ما فقط 1200تومان شده، اما بيش از 15هزار تومان مواردي چون آبونمان، تبصره 3 و... به آن اضافه شده است. نسبت به اين نحوه محاسبه هزينه آب انتقاد دارم.
اكبر منتظري
¤ از دولت و وزارت بازرگاني درخواست مي شود نسبت به كنترل قيمت مواد و اقلام خوراكي و اصلي خانواده ها همچون گوشت مرغ و قرمز، روغن، قند و شكر و... نظارت بيشتري داشته باشد و كنترل اين مواد غذايي را در دست بگيرد.
7552---0914
¤ وزير مسكن از شروع به كار ساخت چند بيمارستان جديد خبر داد. جاي سؤال است كه بيمارستان در حال ساخت ورامين كه دو سال است نيمه كاره رها شده است را ابتدا تكميل كنيد و بعد به سراغ ساخت جديد برويد.
1384---0912
¤ يكي از راههاي مبارزه با پديده بدحجابي لغو و ابطال مجوز تهيه و توزيع مكانهاي لباس هاي نامتعارف است.
2917---0937
¤ مسئولين امر يا اين همه دانشجو در رشته زراعت در دانشگاهها پذيرش نكنند يا براي اشتغال فارغ التحصيلان هر ساله اين رشته تدبيري بينديشند.
1570---0935
¤ در جواب كساني كه از دو سريال فاصله ها و زير هشت انتقاد مي كنند عرض مي كنم محتواي اين دو فيلم واقعيتي است كه در زندگي مردم و درون جامعه وجود دارد و شاهدش هستيم. آيا بهتر نيست انتقادهاي خود را به پايان اين سريال و ديدن نتيجه نهايي دو فيلم موكول كنيم و قضاوت عجولانه نداشته باشيم.
8407---0919
¤ براي عمل جراحي دخترم 11ميليون تومان هزينه كرده ام اما بيمه خدمات درماني فقط 750 هزار تومان آن را پرداخت كرده است.
3572---0911
¤ در رسانه هاي گروهي مدام صحبت از پرداخت معوقه بازنشستگان كشوري و لشكري مي شود ولي در عمل اقدامي نمي كنند. درخواست داريم يك بار براي هميشه اين مشكل را برطرف بكنند.
3955---0916
¤ چرا نظام هماهنگ براي بازنشستگان كشوري اجرا نمي شود. تا كي بايد همچنان چشم به راه باشيم.
1828---0912
¤ وزير بهداشت در تاريخ 13 مردادماه نشستي 2 ساعته در مورد نظام سلامت جامعه داشت ولي هيچ اشاره اي به اهميت و نقش آزمايشگاهها و كمك به پزشكان در تشخيص بيماري نكرد. از اين بابت واقعا گلايه مند هستيم و چنين تبعيضي را سزاوار خود نمي دانيم.
7984---0919
¤ شهرداري تهران ساعت كاري باشگاههاي ويژه بانوان را از صبح تا 5 بعدازظهر اعلام كرده است. بنويسيد خانم هاي شاغل كه عصر از سر كار برمي گردند براي ورزش و سلامت تن و روح خود چه بايد بكنند. چرا نبايد مسئولين شهرداري در تصميمات خود تمام جوانب مسئله را در نظر بگيرند؟
احمدي
¤ به دستور استاندار جديد كرمان ساعت كاري ادارات اين استان از ساعت 30/6 صبح آغاز مي شود. اما اين ساعت كاري به خصوص براي آن دسته از كارمندان كه صاحب فرزند مدرسه اي هستند بسيار مشكل ساز است. لطفا تجديدنظر شود.
موسوي از كرمان
¤ آيا هركس صاحب پول و ثروت باشد مي تواند منابع طبيعي كشور را تصاحب كند؟ چراكه چند سال است كه همه مناطقي كه داراي طبيعت بكري بودند، زير سلطه ويلاسازي ثروتمندان قرار گرفته و زيبايي خود را از دست داده اند. آيا دولت نمي تواند مانع از بين رفتن طبيعت كشورمان شود؟
حسيني از تهران
¤ بنده يك مستمري بگير هستم كه ماهيانه 190 هزار تومان دريافت مي كنم. با اين وضعيت امكان ادامه زندگي براي من بسيار دشوار است.
يك بازنشسته
¤ شهرك طالقاني از توابع شهرستان بندر ماهشهر با 40 هزار جمعيت بيمارستان ندارد. چرا از سوي مسئولين مربوطه براي رفع اين معضل قدمي برداشته نمي شود.
6856---0916
جوابيه روابط عمومي سازمان تامين اجتماعي
در پاسخ به مطلب مندرج تحت عنوان «با وجود اعلام دولت مبني بر...» مورخ 22/4/89 به آگاهي مي رساند:«نحوه اجراي قانون و آيين نامه اجرائي بيمه كارگران ساختماني طي بخشنامه شماره 7 مشترك فني و درآمد در تاريخ 7/4/89 به كليه واحدهاي اجرائي تابعه ابلاغ شده است و در حال اجرا مي باشد.»

 



خودپرداز -گفت و شنود

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: روزنامه آمريكايي يو.اس.اي تودي اهداي جايزه به ضد انقلابيون ايراني را باعث رسوايي آمريكا دانسته است.
گفت: خب! حرف حساب زده است، حالا دليلش چيست؟ نگفته به چه علت؟!
گفتم: تحليل گر اين روزنامه نوشته ممكن است كه هويت افرادي مثل اكبر گنجي و سروش براي مردم آمريكا ناشناخته باشد ولي آنها نزد مردم ايران شخصيت هاي دست پائين و بي اهميتي هستند.
گفت: خب! از قديم و نديم هم گفته اند «لايق ديگ، چغندر است» و همين افراد بي شخصيت لايق جوايز آمريكايي ها و اسرائيلي ها هستند.
گفتم: اين تحليلگر مي نويسد؛ جايزه هاي پي درپي به اين افراد نشان مي دهد كه آمريكا از جلب همكاري افراد باشخصيت و صاحب نظر ايراني عاجز بوده است.
گفت: ولي برخي از همين اراذل و اوباش فراري كه قبلاً وارد اين معركه شده بودند حالا فهميده اند كه چه بلايي بر سرشان آمده و به غلط كردن افتاده اند.
گفتم: يارو پاي ماشين خودپرداز بانك نشسته بود و زار زار گريه مي كرد و مي گفت؛ ماشين جون! غلط كردم، پول نخواستم! گواهينامه منو پس بده، ديگه... مي خورم اگه اين طرف ها پيدام بشه!
 



وداع قبل از سلام ! (نكته)

گفته اند و حكيمانه نيز هست كه؛
جهان چون چشم و خال و خط و ابروست
كه هر چيزش به جاي خويش نيكوست
و از خواجه شيراز انگار در وصف همين پيوستگي آمده است، آنجا كه مي سرايد؛
اگر يك ذره را برگيري از جاي
خلل يابد همه عالم سراپاي
با اين همه كه در اين عرصه گفته اند و نوشته اند، شايد اين سخن جايي نداشته باشد اگر پيشنهاد شود، براي ورود به ماه مبارك رمضان، شايسته تر- يا دستكم شايسته- آن است كه «دعاي وداع» با ماه خدا زمزمه شود... «وداع» به جاي «سلام»؟ و خداحافظي قبل از ورود؟!... تعجب نكنيد. داستان هايي را سراغ داريم كه بهتر است از آخر خوانده شوند چرا؟! چون فصل پاياني اين دست از داستان ها، تفسير و توضيح گويايي بر فصل هاي نخستين آنهاست. چشم ها در فراق يار از آن روي اشكبارند و دل ها از غم هجران به اين علت داغدارند كه در جوار دوست، طعم وصل چشيده اند و از اين نشئه چنان سرمست بوده اند كه روز «فصل» نديده اند... و چنين است كه وقتي نوبت به جدايي مي رسد غم از دست دادن ايام وصل آرامشان نمي گذارد، انگشت حسرت به دندان مي گزند كه «شربتي از لب لعلش نچشيديم و برفت» و زانوي غم به بغل گرفته و سرود جدايي زمزمه مي كنند كه؛
بگذار تا بگريم چون ابر در بهاران
كز سنگ ناله خيزد روز وداع ياران
هر كوشراب فرقت روزي چشيده باشد
داند كه سخت باشد قطع اميدواران
چندت كنم حكايت؟ شرح اين قدر كفايت
باقي نمي توان گفت، الا به غمگساران
دعاي وداع ماه ميهماني خدا به زبان مبارك حضرت سجاد(ع) اگر قبل از ورود به ضيافت الله خوانده شود، قدر اين ماه پيش از ورود آن دانسته خواهد شد تا نه فقط روزها، كه لحظه هاي آن را قدر بدانيم و در گوهر وجود بر صدر نشانيم. دعاي وداع ماه مبارك رمضان، قبل از شروع ماه ميهماني خدا، هشدار مي دهد كه چه موهبتي در راه است و...
گفت پيغمبر كه نفحت هاي حق
اندر اين ايام مي گيرد سبق
گوش و هش داريد اين اوقات را
در ربائيد اينچنين نفحات را
نفحه اي آمد شما را ديد و رفت
هر كه را مي خواست جان بخشيد و رفت
نفحه اي ديگر بيآمد هوش باش
تا از آن هم وانماني خواجه تاش
حلول ماه مبارك رمضان بر ميهمانان خدا و فرزندان رمضان مبارك باد.
مدير مسئول

 



فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: هر اقدام نابخردانه دشمن ، با سخت ترين پاسخ مواجه خواهد شد

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: امروز نيروهاي سپاهي در آمادگي كامل قرار دارند و هر اقدام نابخردانه دشمن با سخت ترين پاسخ مواجه خواهد شد.
به گزارش فارس از اردبيل به نقل از روابط عمومي سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبيل، سرلشكر محمدعلي جعفري در جمع سپاهيان و بسيجيان اردبيل در حسينيه ثارالله سپاه حضرت عباس(ع) اظهار داشت: آمريكا به بهانه حضور در عراق و افغانستان نيروهاي نظامي خود را به منطقه سرازير كرده است اما ايران با تجربه اي كه از جنگ هشت ساله دارد از اين تهديدهاي خام و بي ثمر نمي هراسد.
وي گفت: امروز در تمام مناطق مرزي نيروهاي سپاهي در آمادگي كامل قرار دارند و ما اميدواريم دشمن به اقدامي نابخردانه دست نزند چرا كه هر اقدام آنها با سخت ترين پاسخ مواجه خواهد شد.
جعفري افزود: در صحنه جنگ نرم نيروهاي مقابل از داخل كشور هستند و دشمنان واقعي انقلاب اسلامي به عنوان حامي و پشتيبان اين جنگ در پشت پرده، برنامه ريزي و فتنه انگيزي مي كنند.
بنابراين گزارش، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: اگر عده اي امروز به دنبال پياده كردن اهداف دشمن در اين سرزمين ولايي هستند، كور خوانده اند چرا كه اين ملت و نظام بر پشتوانه حقيقي ارزش ها هميشه پايدار خواهد بود.
جعفري وظيفه اصلي سپاه و بسيج را عمل به تكليف در جهت نگهباني از آرمان هاي انقلاب اسلامي عنوان كرد و ادامه داد: نگهبانان انقلاب اسلامي بايد با دلي مشتاق، زباني صادق و نگاهي حق بين از آرمان هاي انقلاب اسلامي حفاظت كنند.
وي سپاه و بسيج را بدنه فعال و دو نيروي بالنده انقلاب اسلامي ياد كرد و از آمادگي آنها سخن گفت. سرلشكر جعفري تأكيد كرد: لحظه لحظه عمر يك بسيجي و پاسدار بايد در دفاع از انقلاب اسلامي صرف شود و تنها راه رسيدن به اين توفيق الهي خودسازي معنوي و توسعه بصيرت و بينش سياسي در راستاي اطاعت مطلق از ولايت فقيه است.
فرمانده كل سپاه در اين سفر از فعاليت دانشجويان بسيجي در روستاي كوزه توپراقي اردبيل نظير مرمت و بازسازي مدارس توسط دانشجويان، ويزيت رايگان توسط پزشكان، برگزاري كلاسهاي تقويتي و عمران و آباداني روستايي بازديد كرد.
در بازديد سرلشكر جعفري از خدمات مردمي سپاه و بسيج، تعدادي از مسئولان سپاه و فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبيل نيز حضور داشتند.

 



هديه رهبرمعظم انقلاب به آستان قدس رضوي

رهبر معظم انقلاب اسلامي، يك هزار و 595 نسخه كتاب خطي به كتابخانه آستان قدس رضوي اهدا كردند.
رئيس سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي گفت: حضرت آيت الله خامنه اي، مقام معظم رهبري، يك هزار و 595 نسخه كتاب خطي به كتابخانه آستان قدس رضوي اهدا كردند.
وي گفت: اين مجموعه شامل هفت نسخه قرآن و هزار و 588 نسخه كتاب خطي است.
محمد هادي زاهدي افزود: در ميان آثار اهدايي ايشان، كتاب هاي ارزشمندي در موضوعات طب، حكمت، رياضي، نجوم، ادبيات، تاريخ، فقه، اخبار و حديث و آثار نفيسي مانند شرح مفتاح العلوم قطب الدين هروي، تأليف قرن نهم هجري، قواعد الاحكام كتابت، تاليف قرن دهم هجري و عروس عرفان اثر قاضي محمود و ديوان انوري، بر جاي مانده از قرن دوازدهم هجري قمري وجود دارد.
رئيس سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي بيان داشت: اين آثار، افزون بر اهميت تاريخي و علمي، به لحاظ هنر صفحه آرايي و جلد سازي نيز بسيار ارزشمندند.
به گفته وي حضرت آيت الله خامنه اي، با اهداي بيش از يازده هزار نسخه كتاب به موزه رضوي، بزرگترين واقف كتاب هاي خطي در تاريخ فعاليت آستان قدس رضوي هستند.

 



ارزيابي حلقه لندن از دلايل دستگير نشدن سران فتنه (خبر ويژه)

ارگان حلقه ماسوني لندن به ارزيابي دلايل عدم دستگيري سران فتنه سبز پرداخت و تصريح كرد: سران اين جريان، جنبش را به بيراهه هدايت كردند.
جرس كه توسط مهاجراني و كديور و م- هاشمي مديريت مي شود، نوشت: چرايي عدم دستگيري رهبران جنبش سبز در روزهاي ابتدايي و همچنين پس از وقايع روزهاي عاشورا ]9دي[ و 22بهمن مي باشد. تيم هاي امنيتي و اطلاعاتي مدت بسيار مديدي است كه با مطالعه حوادث بلوك شرق تدارك وسيعي براي برخورد با مخالفان ديده است.
جرس مي افزايد: بسياري معتقدند دستگيري اين عده موجب فشارهاي خارجي مي شود. ]اما[ سابقه جمهوري اسلامي در 3 دهه گذشته نشان داده كه نظام، نه تنها با جنگ فيزيكي بلكه با جنگ رواني نيز به زانو درنمي آيد و همواره از اين كارزار فرصتي براي حذف مخالفان ساخته است. تجربه سال گذشته نشان مي دهد كه حاكميت در قلع و قمع اپوزيسيون ترديدي به خود راه نمي دهد و هيچ هراسي ندارد كه با تمام نيرو زهر چشم بگيرد. هرچند دولت ترجيح مي دهد آزادي سران مخالفان را نشانه صبر و تحمل خود بداند اما حاكميت معتقد است بايد مركز اصلي فرماندهي و كنترل مخالفان را تا حدودي آزاد بگذارد تا در هنگام اتفاقات خاص بتواند از طريق فشار بر آنها مسير جنبش را به كنترل درآورد.
اين سايت ضدانقلابي تكثر اپوزيسيون را نقطه قوت خواند اما نوشت: شايد همين نقطه قوت در صورت عدم شفافيت و بحث و بررسي دقيق و روشن بتواند بزرگ ترين نقطه ضعف و پاشنه آشيل جنبش به حساب آيد. از نگاه آنها موسوي بايد در بيرون زندان به فرسايش درآيد تا اينكه در زندان از او يك قهرمان ساخته شود. موضوع جنگ 8 ساله، اعدام هاي سال 67، قانون اساسي و آيت الله خميني، مهم ترين دامي است كه سران جنبش را در مقابل برخي از هواداران قرار مي دهد.
جرس نوشت: اينكه ]گفته شود[ موسوي رهبر نمادين جنبش سبز است و هواداران بايد بدون درنظر گرفتن بيانيه ها و منشور جنبش سبز دست به اقدام بزنند در واقع نشان از هدايت موج مخالفان به بيراهه است. ترديدي نيست كه بسياري از ايرادات وارده به جنبش به خصوص موسوي، ناشي از عدم درك صحيح از وضعيت مكاني و زماني رهبران جنبش است.
فراز اخير انتقاد جرس احتمالا ناظر به سخنان ديروز موسوي است كه مدعي شده بود سبزها براي راهپيمايي و تظاهرات منتظر من و امثال من نخواهند بود. اين اظهارات در حالي عنوان شد كه موسوي پيش از اين در آستانه 22خرداد مدعي شده بود حاكميت از طريق ميدان دادن به تظاهرات خياباني دنبال دام گستري و تشديد خشونت و سركوب است بنابراين راهپيمايي 22خرداد لغو مي شود. ظاهرا با سپري شدن 2 ماه از ماجرا و انبوه ملامت هايي كه متوجه كروبي و موسوي شد، حيرت اين دو شدت گرفته و هوس «خياباني شدن» به سرشان زده است و البته به خيال خودشان، بدون هزينه و يا گم و گور كردن رد پاي خود.

 



آنها كه ردّ ما را در آسمان زدند مي توانند قلب تل آويو را هم بزنند (خبر ويژه)

اشراف اطلاعاتي و نظامي حزب الله لبنان، مقامات رژيم صهيونيستي را وحشت زده كرده است، اين مقامات ضمن هشدار نسبت به نفوذ اطلاعاتي حزب الله هشدار مي دهند، اگر در آينده جنگي درگيرد، اين بار تل آويو آماج موشكباران خواهد بود.
كمتر از 24 ساعت از مصاحبه مطبوعاتي سيدحسن نصرالله و ضربه غافلگيركننده وي به رژيم صهيونيستي، كانال 10 تلويزيون اسرائيل صحت سخنان دبيركل حزب الله درباره توانايي مقاومت براي نفوذ به سيستم ارتباطي ويژه هواپيماهاي بدون سرنشين را تأييد كرد.
اين شبكه به نقل از يك ژنرال نيروهاي ذخيره اسرائيل گفت: به نظر مي رسد حزب الله توانسته است به سيستم ارتباطي ما در خلال عمليات فرود (هلي برن) در منطقه انصاريه رخنه كرده و كماندوهاي اسراييلي را از بين ببرد.
وي گفت: حزب الله در ما نفوذ كرده است و به اطلاعات عمليات هاي محرمانه ما دست مي يابد. اكنون هيچ بچه اي نيست كه الان اسرار اين عمليات را نداند در حالي كه ما چيز زيادي از آن نمي دانيم. نمي دانم ما به خانواده كماندوهاي كشته شده چه چيزي مي خواهيم بگوييم.
اين اعتراف در تاريخ اطلاع رساني جنگي اسراييل سابقه نداشته است. گزارش كانال 10 تلويزيون اسراييل دقيقا 12 ساعت پس از آن پخش شد كه وزارت خارجه اسراييل در واكنش به اظهارات سيدحسن نصرالله آن را به باد تمسخر گرفت. اين افشاگري موجي از جنگ و جدلها در اسراييل پيرامون دلايل افشاي اطلاعات طبقه بندي شده از سوي كانال 10 تلويزيون اسراييل را برانگيخت.
در همين حال ماتان ويلناي معاون وزير دفاع رژيم صهيونيستي هنگام بازديد از تاسيسات اضطراري هرتزليا هشدار داد: تل آويو پرجمعيت ترين شهر اسرائيل در صورت بروز جنگ آماج حملات موشكي قرار مي گيرد.
به گزارش رويتر وي تصريح كرد: در صورت بروز درگيري در آينده، موشك ها در مركز اسراييل فرود مي آيند، از اينرو هرچه قدر زودتر خودمان را آماده كنيم، جان افراد بيشتري را نجات خواهيم داد.
ويلناي كه مسئوليت كنترل استحكامات غيرنظامي اسرائيل را برعهده دارد، گفت كه وقوع جنگ در تابستان سال جاري را پيش بيني نمي كند.
آشفتگي شديد محافل نظامي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي در حالي است كه ماشين جنگ رواني وابسته به صهيونيسم بين المللي هر از چند گاه و با واسطه هايي تلاش مي كند ادعاي جرأت اسرائيل براي حمله به ايران يا جنوب لبنان را - براي خرج شدن به نفع آمريكا در مذاكرات احتمالي- پررنگ كند. روز گذشته سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در ادامه همين بازي نخ نما شده از قول ماهنامه آمريكايي آتلانتيك مدعي شد اسرائيل به ايران حمله خواهد كرد!!

 



وقتي كنيز بيل كلينتون از آدم كش ها دفاع مي كند (خبر ويژه)

وزير خارجه آمريكا چند عضو بازداشت شده گروهك تروريستي منافقين و يك مفسد اخلاقي جنايتكار را به عنوان زنداني سياسي جا زد و خواستار توقف حكم اعدام و آزادي آنها شد. كلينتون در عين حمايت از اين جنايتكاران مدعي شد «ما با مردم ايران اعلام همبستگي مي كنيم».
به گزارش آسوشيتدپرس، كلينتون با اسم بردن از «س-م» كه به جرم فساد اخلاقي (زناي محصنه) و سپس كشتن همسر خود محكوم به اعدام شده و نيز نام بردن از يك عنصر فاسدالاخلاق ديگر كه در آستانه اجراي حكم اعدام است، به نام هاي سه تن از بازداشت شدگان گروهك تروريستي منافقين (جعفر-ك، محمد-ح، و جواد-ل) اشاره كرد و گفت: ايران بايد حقوق زندانيان سياسي را محترم بشمارد و اين گروه را آزاد كند. ما نگران حقوق شهروندان در ايران هستيم. ما نگران شهرونداني هستيم كه صرفاً به خاطر بهره بردن از حق آزادي عقيده، به اعدام محكوم شده اند.
هيلاري كلينتون همسر بيل كلينتون رئيس جمهور اسبق آمريكاست كه حتي با وجود وزير خارجه شدن نام خانوادگي شخصي ندارد و مجبور است نام شوهرش را يدك بكشد. بيل كلينتون با پيروي از همين اصل بهره كشانه و انحرافي آزادي عقيده كه هيلاري كلينتون مي گويد، به وي خيانت كرد و با مونيكا لوينسكي منشي خود تا مدت ها ارتباطات نامشروع داشت كه حتي در جامعه بي قيد و بند آمريكا به عنوان يك رسوايي بزرگ تلقي شد. از سوي ديگر درباره كاندوليزا رايس نيز در رسانه ها معروف بود كه وي داراي انواع انحرافات اخلاقي است.

 



مژدگانا كه گربه عابد شد! (خبر ويژه)

شماري از اعضاي گروهك مرتد جبهه ملي به بهانه افطار روزه سياسي، خود را به خانه عبدا... مومني (از اعضاي بازداشت شده گروهك ادوارتحكيم) دعوت كردند! اديب برومند، هرميداس باوند، كوروش زعيم و... دوشنبه گذشته به بهانه شركت در مراسم افطار روزه سياسي، خود را به منزل مومني رسانده و مدعي همدردي شدند. تظاهر به روزه داري از سوي اعضاي گروهك ملي-مذهبي در حالي است كه اين گروهك در سال هاي آغازين انقلاب براي لغو حكم قرآني قصاص دعوت به آشوب و اردوكشي خياباني كرده بودند و حضرت امام با هوشياري و تيزبيني و شناخت سوابق اين جريان در 25 سال قبل از انقلاب تاكيد كردند اين گروهك مرتد است. با اين همه بايد به نفاق جديد تبريك گفت كه هر چند خودشان از دين فاصله گرفته و به حذف اسلام در جمهوري اسلامي تن دادند اما توانسته اند سران گروهك جبهه ملي را متظاهر به روزه داري كنند. بالاخره با عقب نشيني منافقين جديد از اصول اسلامي و از آن طرف تظاهر گروهك هاي ضددين به مسلماني، مي توان نقطه وسطي براي ائتلاف منافقين قديم و جديد پيدا كرد!
ظاهراً اعضاي گروهك مرتد نهضت آزادي به اين علت از ميان همه عبادات، روزه را انتخاب كرده اند كه روزه تنها عبادتي است كه مي توانند آن را بخورند!!

 



چرا هيچ آدم باشخصيتي به سمت ما نمي آيد؟! (خبر ويژه)

يك موسسه پوششي وابسته به آمريكا (تحت عنوان موسسه بين المللي مطبوعات) اكبر پونز را قهرمان مطبوعات معرفي كرد.
آليسون بتل مكنزي مدير اين موسسه كه در آمريكا اقامت دارد، يكي از عناصر معاند با انقلاب اسلامي و حضرت امام خميني است. سايت موسسه ياد شده دروغ پراكني هاي اكبر پونز در دوره اصلاحات از جمله ترور شخصيت هاشمي رفسنجاني و برخي چهره هاي ديگر به بهانه قتل هاي زنجيره اي را بهانه اي براي تمجيد از وي قرار داده است كه ادعايي بي پايه است. چه آن كه اين مهره فراري پول آن عمليات تروريستي را بارها از محافل آمريكايي گرفته است و حمايت هاي اخير از وي به خاطر آن است كه اكبرپونز چند ماه پيش در گفت وگو با بي بي سي الهي بودن قرآن مجيد را منكر شد و با تكرار اراجيف برخي عناصر صهيونيست و مرتد عليه پيامبرگرامي اسلام(ص)، عصمت انبياء و ائمه را نيز زير سوال برد و در خاتمه نوكري منكر وجود امام زمان(عج) شد. اين رفتارهاي انتحاري دقيقاً همان چيزي است كه جريان هاي صهيونيسم مسيحي و بهائيت به دنبال آن هستند.
به تازگي بنياد ميلتون فريدمن نيز از خيانت هاي اكبرپونز تمجيد كرده بود. فريدمن موسس بنياد مذكور، از حاميان ژنرال پينوشه مهره جنايتكار و كودتاچي آمريكا در شيلي بوده است.
گفتني است چند ماه قبل يكي از تحليل گران آمريكايي در روزنامه USA TODAY نوشته بود ممكن است مردم آمريكا و اروپا از جايگاه افرادي مانند اكبر گنجي و محسن سازگارا و... اطلاعي نداشته باشند و غلوگويي رسانه ها و مجامع ما را درباره آنها باور كنند ولي اين افراد در ميان ايرانيان داخل كشور شخصيت هاي كم ارزشي هستند و رويكرد ما به آنها مي تواند نشانه خالي بودن دستهايمان از دسترسي و جلب حمايت شخصيت هاي اثرگذار و مطرح ايران تلقي شود.

 



گلّه از هم پاشيده ما كجا و مديريت اصولگرايان كجا؟! (خبر ويژه)

سردبير روزنامه توقيف شده حجاريان تصريح كرد نيروهاي سياسي داخل نظام، استقلال نسبي دارند اما در عين حال از يك مركز فرماندهي واحد مديريت مي شوند.
عليرضا علوي تبار در گفت وگو با يكي از رسانه هاي ضدانقلاب و درباره احتمال اختلاف ميان مسئولان ارشد نظام گفت: خيلي مشكل بتوان به اين سؤال پاسخي داد. تصور من اين است كه تمام اتفاقاتي كه مي افتد ضمن اينكه نيروهايي كه در آن فعال هستند استقلال نسبي دارند اما واقعيت امر اين است كه يك فرماندهي هست و نهايتا رهبري كاملا امور را در اختيار دارد و مسلط بر اوضاع است. بعيد مي دانم احمدي نژاد و دوستانشان در موقعيت مخالفت با رهبري باشند. آنها اين تصور را ندارند كه بخواهند خط مستقلي را از رهبري پيش ببرند.
وي درباره سخنان مشايي و انتقاد اصولگرايان هم گفت: با توجه به سوابق و پيشينه اين بحث ها، اين حرف ها با چارچوب هاي فكري و مذهبي سازگار نيست.
اظهارات اخير علوي تبار در حالي است كه سالها پيش در دوره قدرت مدعيان اصلاح طلبي، بهزاد نبوي با اشاره به آغاز برخي درگيري ها و بن بست ها در ميان اصلاح طلبان تصريح كرده بود جريان مقابل ليدر و رهبر دارد كه به آنها انسجام مي دهد اما ما فاقد چنين ليدري هستيم. مقارن با اين سخنان كساني نظير علوي تبار هم گفته بودند كار هدايت تشكيلات روشنفكري، گلّه باني گربه ها و گرگ هاست. مدتي بعد با تشديد درگيري ها ميان اصلاح طلبان، سعيد حجاريان مدعي شد اصلاح طلبان در سربالايي، مانند اسب هاي درشكه همديگر را گاز مي گيرند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14