(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 21  مرداد 1389- شماره 19715

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نتانياهو: حمله به كاروان آزادي انتقام از بيانيه تهران بود
حلول ماه مبارك رمضان بر ميهمانان خدا گوارا باد
رئيس جمهور: درايران اسلام ناب محمدي (ص) حاكم است و ملي گرايي جايي ندارد
چشم به راه سپيده
استفاده از اشتراكات دوكشور در جهت تحقق صلح جهاني
متكي: اتحاد ايران ، سوريه و مقاومت ، رژيم صهيونيستي را متوقف كرد
حجت الاسلام موسوي: دشمن به دنبال ايجاد اختلاف بين مردم و مسئولان است
برزيل : به تحريم ها عليه ايران اعتنا نمي كنيم
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: 18 برنامه براي خبرنگاران و مطبوعات آماده شده است
ترجمه قرآن به 112 زبان زنده دنيا
اخبار ادبي و هنري
در آستانه ماه مبارك رمضان مسجد وحدت اهل سنت كلاله افتتاح شد
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور: يك جريان سياسي عليه اوقاف و وقف در حال شكل گيري است
مناجات خواني در شب هاي ماه رمضان در حرم رضوي
احداث بزرگ ترين حوزه علميه خاورميانه در گيلان



با اشاره به حضور تركيه در اجلاس 3 جانبه
نتانياهو: حمله به كاروان آزادي انتقام از بيانيه تهران بود

نخست وزير رژيم صهيونيستي طي اظهاراتي اعتراف كرد كه حمله به ناوگان آزادي، انتقام از تركيه بخاطر امضاي بيانيه تهران بوده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، بنيامين نتانياهو، روز دوشنبه در مقابل كميته تحقيق اين رژيم درباره حمله نظاميان صهيونيستي به ناوگان آزادي عصبانيت خود را از بيانيه تهران پنهان نكرد و گفت: چرا رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه با محمود احمدي نژاد و لوييس ايناسيو لولا داسيلوا، روساي جمهور ايران و برزيل در تهران ديدار و بيانيه مشتركي را در خصوص برنامه هسته اي ايران كه با موضع آمريكا و برخي اعضاي سازمان ملل در تضاد است، امضا كرد؟ وي اعتراف كرد كه حمله به ناوگان آزادي نوعي انتقام از تركيه براي امضاي بيانيه تهران درباره تبادل سوخت هسته اي راكتور تحقيقاتي تهران بوده است.
نتانياهو افزود: تركيه با اين اقدام همبستگي خود را با ايران چند روز قبل از رسيدن ناوگان آزادي به نزديكي هاي غزه تقويت كرد.
نخست وزير افراطي رژيم صهيونيستي با اين ادعا كه حمله به ناوگان آزادي طبق قوانين بين المللي بود از دولت تركيه انتقاد كرد و افزود كه چرا آنكارا توصيه تخليه كمك هاي انسان دوستانه را در بندري خارج از نوارغزه رد كرد.
وي گفت: دولت تركيه اين احتمال را كه ممكن است ميان فعالان ترك حاضر در كشتي ها و سربازان اسرائيلي درگيري بوجود آيد و به منافع آنكارا آسيب وارد شود، در نظر نگرفت.
رژيم صهيونيستي پس از حمله سبعانه به ناوگان آزادي در آب هاي بين المللي كه نقض آشكار حقوق بين الملل بود در اقدامي فرافكنانه كميته تحقيق تشكيل داد.
همزمان با فعاليت كميته تحقيق رژيم صهيونيستي، نتانياهو تحت فشار جامعه جهاني مجبور شد تا با تشكيل كميته 4 نفري سازمان ملل موافقت كند.

 



حلول ماه مبارك رمضان بر ميهمانان خدا گوارا باد

اين سفره ساده اي كه چند نفر بيشتر جا ندارد كه كسي كنار آن بنشيند، نه! سفره اي كه با نان و پنير و سبزي خوردن و البته آش رشته هوس انگيز آن، از غروب امروز خانه هاي ما را زينت مي بخشند هم نه، سفره هاي بزرگتر اغنيا و ثروتمندان كه در آن مرغ و ماهي و فسنجان و... آن را پر و پيمان مي كنند هم نه، سفره اي كه پنجشنبه- جمعه هاي اين ماه دو سه متر بزرگتر است و در كنار آن عمه و دايي و خاله و مامان بزرگ و آقاجون و... در كنار آن مي نشينند و اولش آقاجون دستهايش را بلند مي كند و براي همه اهل سفره، براي همه فاميل، براي دختر- پسرهاي ازدواج نكرده، براي فقير فقراي بي كس و كار، براي سلامتي همه مؤمنين و مؤمنات دعا مي كند،... نه آن هم نه. سفره اي بزرگتر، سفره اي زيباتر، سفره اي پر از خوراك هاي رنگارنگ معنوي پهن شده است كه در آن همه را دعوت كرده اند، نه شما خانواده سه چهار نفره را، نه با عمه و عمو و دايي و خاله و بچه ها، نه با همسايه ها، نه با فاميل ها، نه با همكارهاي اداره، نه با هم مسجدي ها، فقط! همه هستند، حتي غيرمسلمان ها. اين سفره و اين مهماني براي همه بندگان خداست كه مهمانانش را با «گرسنگي و تشنگي» درجه مي دهد و البته، قبل از برپايي اين سفره و بعد از آن، آقاي اين زمانه، دستهايش را بلند مي كند و براي همه مردم دعا مي كند، هم در آغاز سفره و هم در پايان آن.
راستي! ما هم براي آقاي مهربان زمانه مان دعا مي كنيم؟

 



در جمع خبرنگاران
رئيس جمهور: درايران اسلام ناب محمدي (ص) حاكم است و ملي گرايي جايي ندارد

رئيس جمهور گفت :ايران بالاترين نقش را در تدوين و ترويج اسلام ناب دارد. نقش ايران نقش يگانه است و اين موضوع ملي گرايي معنا نمي دهد بلكه اين شكر كردن خدا و قدر نعمت را دانستن است.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور روز گذشته پس از اتمام جلسه هيئت دولت طي نشست خبري با خبرنگاران در خصوص اظهارات رحيم مشايي مبني بر اين كه بايد مكتب ايران را ترويج دهيم، اينگونه پاسخ داد كه «فكر مي كنم خوب است كه در جامعه فضاي نقد و گفت وگو وجود داشته باشد چرا كه نبايد هيچ فردي را هيچ كس محكوم كند و نبايد فردي به گونه اي صحبت كند كه عده اي از اظهارنظر خودداري كنند».
وي ادامه داد: ما در آزادترين نظام دنيا يعني جمهوري اسلامي ايران زندگي مي كنيم چرا كه نظام جمهوري اسلامي ايران نظامي فكري است. به همين منوال بايد همگان كمك كنند نظريه هاي مخالف و موافق گفته شود. رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه بايد هركسي تحليل و نظريه خود را اعلام كند، افزود: اين رفتار بدي است كه فردي اظهارنظر مي كند و آن را به يك خط كشي و دعوا در جامعه تبديل مي كنند. در حالي كه در جامعه ما هيچ گونه دعوايي وجود ندارد.
احمدي نژاد با اشاره به اين كه اگر كسي نظريه مخالف دارد بايد آن را مطرح كند، تصريح كرد: روي آقاي مشايي حساسيتي را به وجود آوردند كه اين حساسيت عادي نبوده و غيرعادي است؛ چرا كه هر مطلبي كه ايشان بيان مي كند و آن را نيز دوباره توضيح مي دهد توضيح آن را قبول نمي كنند.
وي با اشاره به اين كه اين روش خوبي نيست، خاطرنشان كرد: ملت ايران از آزاده ترين ملت هاي دنياست. به همين دليل آزادترين نظام سياسي دنيا را نيز در اختيار دارد.
رئيس جمهور با بيان اين كه مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور بوده و بنده نيز ايشان را فردي مومن به نظام جمهوري، ارزش هاي انقلابي ملت ايران، انساني ولايي و مومن به خط ولايت و پاك مي شناسم، تصريح كرد: ايشان نظر داده اند و بقيه نيز مي توانند اظهارنظر كنند. اگر اين موضوع را قبول نداريد مي توانيد عالمانه آن را نقد كنيد و براي نظريه خود نيز دليل و مدرك بياوريد؛ چرا كه اين موضوع، موضوع صفر يا صدي نبوده است.
احمدي نژاد با تاكيد بر اين كه نظريه هاي آقاي مشايي بحث هاي روشني است، افزود: امكان دارد فردي بگويد قالب بحث هاي شما را قبول ندارم در حالي كه ما بر روي محتوا بحث داريم و حقيقت آن است كه ايران كانون اسلام ناب است.
وي با تاكيد بر اين كه حرف مشايي و دولت يكي است و ايشان نيز همان حرف ها را بيان مي كند، تصريح كرد: ايشان ادبياتش متفاوت است به همين دليل ما ملت ايران را ملتي مومن و اثرگذار مي دانيم.
رئيس جمهور با بيان اين كه ملت ايران هميشه يگانه پرست بوده و بت پرست نبوده است، گفت: ملت ايران به دليل آن كه ملتي با تراز بالا بوده، اسلام را پذيرفته و بعد نيز بالاترين خدمات را به اسلام ارائه داده است.
احمدي نژاد با بيان اين كه ايران و اسلام در حال حاضر يكي هستند، خاطرنشان كرد: زماني كه نام ايران آورده مي شود بيانگر اسلام است و زماني كه اسلام از زبان رانده مي شود يعني ايران.
رئيس جمهور ادامه داد: تصوير حقيقي اسلام در ايران متجلي شده است نمي خواهيم بگوييم ديگران مسلمان نيستند. مسلماني يك بحث است و اسلام بحث ديگري است.
احمدي نژاد گفت: پايگاه هستي اسلام اينجا است چرا كه پيامبر گرامي فرمود ايرانيان مي آيند و پرچم اسلام را بلند مي كنند.
هيچ درگيري بين مجلس و دولت وجود ندارد
دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سؤالي در ارتباط با اهميت تعامل دولت با ديگر قوا گفت: ما بالاترين سطح تعامل را داريم و براي تعامل بيشترين كار را كرده ايم. تحمل و سكوت و در رابطه كاري نيز بيشترين همكاري را داشته ايم. بيشترين حضور وزرا را در جلسات مجلس داشته ايم. در سفرهاي استاني در جلسات دولت، نمايندگان مجلس حضور دارند و نظرات شان را مي دهند. ما با نمايندگان رابطه خوبي داريم. خود من جلسات متعددي با نمايندگان مجلس داشته ام، چه در قالب كميسيون و چه در حالت فردي. واقعاً درگيري وجود ندارد كه برخي اين گونه تبليغ و تلاش مي كنند كه بگويند درگيري هست. ممكن است كه رئيس جمهور اظهارنظري بكند و ديگري جواب آن را بدهد و تمام مي شود. البته من سعي كرده ام كه اظهارنظري نكنم جز در ارتباط با دو سه مورد.
رئيس جمهور با بيان اين كه «مي گويند اين دولت بي قانون است» تاكيد كرد: اين دولت قانون گراترين دولت بعد از انقلاب بوده است. ما دولتي را داشتيم كه وقتي مجلس تعطيل بود، آمد و از بانك مركزي پول برداشت. ما اكنون داريم قسط آن را مي پردازيم. آن بحث يك ميليارد كه مطرح بود و دولت را متهم مي كردند، ديديد كه حرف دولت اثبات شد وحق با دولت بود. ما سخت ترين قوانين را اجرا كرديم. قانون سهميه بندي بنزين را كه خيلي ها مي گفتند عملي نمي شود و دولت هاي قبلي نيز زير بار اجراي آن نرفته بودند، اين دولت آن را اجرا كرد. در مورد بحث هدفمند كردن يارانه ها كه جزو سخت ترين قانون هايي است كه دولت مي خواهد آن را اجرا كند و لايحه اش را به مجلس داد و 180درجه با آن چه كه دولت داده بود تغيير كرد، ولي ما باز هم گفتيم كه اجرا مي كنيم.
روند ابلاغ قوانين
زمان بر است
احمدي نژاد ادامه داد: وقتي قوانين از مجلس مي آيد تا روند خود را طي كند، بر روي ميز رئيس جمهور بيايد حدود 20روز يا يك ماه طول مي كشد. در گذشته مشكلي نبود. با آن كه در قانون مدني اعلام شده بود در طي 5 روز، ولي اين روند طول مي كشيد و همه حوصله مي كردند و دولت نيز ابلاغ مي كرد. اكنون مي گويند ظرف 5 روز. بايد توجه داشت كه كار رئيس جمهور فقط اين نيست. رئيس جمهور هزار تا كار دارد. مشغله هاي رئيس جمهور زياد است و حال زمان ابلاغ قانون كمي طول كشيد و بيش از 5 روز شد، 7 روز، دولت بعد از 7 روز اعلام مي كند. آيا بايد بگوييم كه دولت غيرقانوني كار مي كند.
وي يادآور شد: پريروز دو قانون را امضا كردم، گفتند 7 روز شده و در واقع قانون را ابلاغ كرده اند. راه را قانون پيش بيني كرده است. اگر رئيس جمهور ابلاغ نكرد، رئيس مجلس ابلاغ مي كند و دعوا نيست. نبايد دعوا به وجود آورد و اين مسائل را تبديل به دعوا كنيم. مطمئن هستم كه دلسوزان مجلس نيز نظرشان اين نيست. ما بايد همه با هم كار كنيم. اين درست نيست كه بياييم ايرادات هم را بگيريم و فهرست كنيم.
درباره بودجه مترو
وي در ادامه گفت: مي گويند 2 ميليارد دلار بدهيد به مترو. از كجا بدهيم؟ منبع آن بايد مشخص شود. از كجا بدهيم؟ از حقوق كارمندان كم كنيم، از بخش عمراني كم كنيم، از بخش دفاعي كم كنيم، از كجا بدهيم؟ بعد سر و صدا راه مي اندازند و مي گويند كه دولت مخالف مردم تهران و مترو است. در حالي كه در دولت نهم و دهم بيش از 7 برابر دولت هاي قبلي به مترو تهران پول داده ايم. چطور ما مخالف مترو و مردم تهران هستيم؟ نقل كردند كه در مجمع مطرح شده است كه در اين مورد بنويسيد كه دولت 2 ميليارد دلار وام بگيرد واين 2 ميليارد دلار از اين طريق به مترو بپردازد و بعد قسط هاي وام را نيز خود دولت بدهد. يك نفر در آن جلسه گفته بايد اين موضوع را تصويب كنيم كه دولت اجرا نكند و بعد چه شود و چه شود.
رئيس جمهور اظهار داشت: همان طور كه گفتم ما 7-6 برابر دولت هاي قبلي به مترو تهران كمك كرده ايم. گزارش بدهند كه اين پول ها كجا خرج شده است و اين حرف ماست. نروند ايستگاه مترو را بخوابانند، حركت ندهند و مردم را در گرما نگه دارند و بگويند دولت پول مترو را نمي دهد. ما 7 برابر پول داده ايم. مي گويند دولت قانون را اجرا نمي كند. اين قانون نشده، من سوگند به اجراي قانون اساسي خورده ام. آيا مي توانم خلاف قانون اساسي عمل كنم؟ شوراي نگهبان نيز گفته است كه اين موضوع قابل طرح در مجلس نيست.
اسناد سيدحسن نصرالله
قابل توجه است
رئيس جمهور در پاسخ به سؤالي در ارتباط با سخنان اخير سيدحسن نصرالله و اسنادي كه وي در ارتباط با نقش صهيونيست ها در ترور رفيق حريري اعلام كرد، گفت: ما معتقديم كه صهيونيست ها در منطقه ما براي ايجاد اختلاف و مشكل آمده اند. مي بينيم كه فردي را ترور مي كنند، با پيچيدگي و در ابتدا سوريه را متهم مي كنند و وقتي معلوم شد كه اين اتهام پايه ندارد، ديگران را متهم كردند و اكنون حزب الله را. اسنادي كه آقاي سيدحسن نصرالله ارايه داد اسناد قابل توجهي است. رژيم صهيونيستي طراحي و برنامه ريزي كرده است و جاسوسان را به لبنان فرستاده است. مطمئنم كه مردم لبنان از هوشمندي بالايي برخوردار هستند.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آستانه آدينه اي ديگر كه با آغاز ماه ميهماني خدا همزمان است، با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

تبر كجاست؟!
يك شعله كافي است كه آتش كني مرا
كبريت را بكش كه سياوش كني مرا
ديگر ميان آتش دوزخ رها شدم
با رقص آن جهنميان آشنا شدم
فرقي نمي كند كه كجا آتشم زني
با رسم زشت موبده ها آتشم زني
عمري كنار معبد بوداي خسته ام
در انتظار مرد اهورا نشسته ام
¤ ¤ ¤
هي شعر مي سرايم و هي ناله مي كشم
بر انزجار روح خودم هاله مي كشم
ديگر بس است هرچه كه گندم فروختيد
هر نان به نرخ شهوت مردم فروختيد!
بر شانه هاي سرد زمين لانه كرده ايد
در تار عنكبوت زمين خانه كرده ايد
با ادعاي عشق چنان داد مي زنيد
اين گونه تيشه بر تن فرهاد مي زنيد
از هر طرف كه باد وزد چرخ مي خوريد
آخر چه ناشيانه، چه بد چرخ مي خوريد
خود را به دست هاي خودم دار مي زنم
منصور چشم هاي تو را جار مي زنم
عمري كنار معبد بوداي خسته ام
در انتظار مرد اهورا نشسته ام
¤ ¤ ¤
دنيا اسير بت شده، زنگ خطر كجاست؟
آه، اي خليل گمشده من، تبر كجاست؟
از آتش گناه سياوش عبور كن
اي شهر شك گرفته، از آتش عبور كن
اي دست ها براي دعا آسمان كجاست
اي شهر، راه گمشده جمكران كجاست؟
طيبه تقي زاده

آيينه تبار
مائيم و دلي زعشق رويت سرشار
اي مرد خدا، سوار آيينه تبار
هر فاصله ترجمان دلتنگي ماست
باز آ و همه فاصله ها را بردار

خون غزل
اينجا براي از تو نوشتن هوا كم است
دنيا براي از تو نوشتن، مرا كم است
اكسير من! نه اينكه مرا شعر تازه نيست
من از تو مي نويسم و اين كيميا كم است
سرشارم از خيال ولي اين كفاف نيست
در شعر من حقيقت يك ماجرا كم است
تا اين غزل شبيه غزل هاي من شود
چيزي شبيه عطر حضور شما كم است
گاهي تو را كنار خود احساس مي كنم
اما چقدر دل خوشي خواب ها كم است
خون هر آن غزل، كه نگفتم به پاي توست
آيا هنوز آمدنت را بها كم است
محمدعلي بهمني

 



احمدي نژاد در ديدار وزيرخارجه كامبوج تاكيد كرد
استفاده از اشتراكات دوكشور در جهت تحقق صلح جهاني

رئيس جمهور با اشاره به اشتراكات فراواني كه بين دو ملت ايران و كامبوج وجود دارد، گفت: ايران و كامبوج متعلق به حوزه تمدني شرق هستند و ملت هاي شرقي از فرهنگ، اخلاق ، انسانيت و دوستي برخوردار هستند كه اين ويژگي هاي انساني مي تواند ظرفيت مناسبي براي توسعه روابط باشد.
به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي نژاد صبح ديروز در ديدار «هور نامهونگ» معاون نخست وزير و وزير امور خارجه كامبوج دو كشور را داراي ظرفيت ها و اشتراكات فراواني به منظور افزايش مناسبات دو كشور دانست و گفت : بايد از همه مشتركات دو كشور در جهت مصالح دو ملت و صلح جهاني استفاده كرد.
وي افزود : ايران و كامبوج دو ملت دوست و برادر هستند كه مي توانند از ظرفيت هاي مشترك خود در جهت گسترش همكاري هاي دو جانبه استفاده كنند.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه مشوق هاي بسياري ميان دو كشور براي توسعه سطح روابط وجود دارد ، اظهار داشت: ايران آمادگي دارد تجربيات خود را در زمينه كشاورزي و صنايع وابسته ، علمي ، فناوري و پژوهشي در اختيار كامبوج قرار دهد.
هور نامهونگ معاون نخست وزير و وزير امور خارجه كامبوج نيز در اين ديدار با بيان اينكه دو كشور از اشتراكات فرهنگي و تاريخي غني برخوردار هستند ، خواستار گسترش و افزايش سطح همكاري هاي دو كشور در بخش هاي گوناگون شد و گفت: ايران و كامبوج مي توانند از ظرفيت هاي فراوان خود براي افزايش سطح همكاري هاي دو جانبه در بخش هاي انرژي ، سرمايه گذاري ، گردشگري ، كشاورزي و صنعت استفاده كنند

 



متكي: اتحاد ايران ، سوريه و مقاومت ، رژيم صهيونيستي را متوقف كرد

وزير امورخارجه كشورمان علت ترديد رژيم صهيونيستي براي ورود به جنگي ديگر در منطقه را اتحاد ايران، سوريه و مقاومت دانست.
منوچهر متكي روز سه شنبه در ديدار با هورنام هونگ همتاي كامبوجي خود با اشاره به سفر چند روز پيش وزير امورخارجه لبنان به تهران گفت: اقدام تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي و ضرورت حمايت از مقاومت را در دستور گفت وگو داشتيم.
به گزارش مهر، متكي خاطرنشان كرد: حضور سه جانبه رهبري مقاومت در كنار روساي جمهور اسلامي ايران و جمهوري عربي سوريه در چند ماه قبل در منطقه، رژيم صهيونيستي را براي ورود به جنگي ديگر در منطقه به ترديد انداخته است. اين بازدارندگي با قوت در منطقه بايد وجود داشته باشد. بنابراين ما اين مشورت ها را در اين زمينه داريم تا از مقاومت حمايت كنيم و از سوي ديگر همگرايي منطقه اي را تقويت كنيم. ضمن اينكه اين موضوع در برابر هرگونه تهديد خارجي نقش بازدارندگي به ويژه از سوي رژيم صهيونيستي دارد.
ايران از حقوق هسته اي خود كوتاه نخواهد آمد
وزير امور خارجه كشورمان تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران به هيچ وجه از حقوق هسته اي خود كوتاه نخواهد آمد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، منوچهر متكي در ديدار «پيتر مائورر» معاون وزير امور خارجه سوئيس اعلام آمادگي براي گفت وگو و از سوي ديگر سياست صدور قطعنامه عليه جمهوري اسلامي ايران را تناقض در گفتار و عمل غربي ها خواند و تصريح كرد: اگر آمريكا و ساير قدرتهاي غربي واقعا به دنبال حل مسائل هستند، بايد از تكرار رويكردها و نگرشهاي شكست خورده اجتناب كرده و آنها را متوقف كنند. وي لزوم آسيب شناسي سياستهاي آمريكا در عراق و افغانستان را خاطرنشان ساخت.
وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به رويكرد تقابلي در برابر رويكرد همكاري و اعتمادساز جمهوري اسلامي ايران كه در صدور اعلاميه سه جانبه ايران، تركيه و برزيل در تهران جلوه گر شد، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران به هيچ وجه از حقوق حقه و مشروع خود دست نخواهد كشيد و صدور قطعنامه پس از اعلاميه سه جانبه تهران در واقع صدور قطعنامه عليه ما نبود بلكه به حراج گذاشتن حيثيت بانيان قطعنامه بود.
وي تصريح كرد: فرمول تبادل سوخت به عنوان يك طرح اعتمادساز براي همه طرفها همچنان روي ميز است.
معاون وزير خارجه سوئيس نيز در اين ديدار گفت: ايران قدرت مهم منطقه است و گفت وگو و رايزني با ايران براي مسائل منطقه اي بسيار مهم است.
ديدار متكي و بشار اسد
در دمشق
وزير خارجه كشورمان در ديدار با رئيس جمهور سوريه روابط دو كشور را استراتژيك خواند و بر برداشتن گام هاي بزرگ تر براي متحول كردن روابط اقتصادي دو كشور تاكيد كرد.
به گزارش ايسنا، در اين ملاقات شرايط منطقه اي و تهديدات بين المللي در منطقه مورد بررسي قرار گرفت و به تحركات كشورهاي اسلامي براي مقابله با توطئه هاي دشمنان به عنوان يك گام مثبت و موثر تاكيد شد.
بشار اسد نيز در اين ديدار روابط ايران و سوريه را استراتژيك و راهبردي ذكر كرد و زمينه هاي فراوان همكاري هاي دو كشور را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اين روابط را براي حفظ امنيت و ثبات در منطقه و گسترش همكاري هاي منطقه اي بسيار مهم و ضروري مي دانم.
در اين ملاقات متكي پيام دعوت رئيس جمهور كشورمان از بشار اسد براي ديدار رسمي از ايران را به رئيس جمهور سوريه ابلاغ كرد.
متكي همچنين در اين ديدار آخرين گفت وگوهاي ايران و گروه وين را براي رئيس جمهور سوريه تشريح كرد و بشار اسد را در جريان روند تبادل سوخت قرار داد.

 



حجت الاسلام موسوي: دشمن به دنبال ايجاد اختلاف بين مردم و مسئولان است

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي گفت: دشمن قصد دارد با ايجاد اختلاف بين مردم و مسئولان به نظام اسلامي ضربه بزند.
حجت الاسلام سيديونس موسوي نماينده مردم فيروزآباد و عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس با اشاره به لزوم ايجاد وحدت بين قواي سه گانه گفت: قواي سه گانه به هيچ وجه از يكديگر جدا نيستند بلكه نظام جمهوري اسلامي از 3 قوه قضائيه، مجريه و مقننه تشكيل شده و اين 3 قوه با يكديگر در جهت پيشبرد اهداف نظام فعاليت مي كنند.
وي افزود: وحدت رمز پيروزي ملت ايران در جريان انقلاب، جنگ تحميلي و پيروزي نظام بر همه دشمنان است، امام راحل نيز در تمام سخنراني ها و بيانيه هاي خود از ابتداي پيروزي انقلاب تا روز رحلتشان همه را به وحدت دعوت مي كردند چرا كه وحدت رمز حيات، بقاء و سرافرازي ملت ايران و نظام اسلامي است.
عضو كميسيون قضايي مجلس تصريح كرد: از سران 3 قوه، مسئولان كشور و همه كساني كه در اين نظام نقش دارند، مي خواهم كه سراغ اختلافات نروند، نبايد دست به كارهايي زد كه بين قوا و مردم اختلاف و جدايي بيافتد.
موسوي با اشاره به اين كه دشمن همزمان با ايجاد اختلاف، از شكاف به وجود آمده وارد شده و ضربه خواهد زد، ادامه داد: دشمنان جمهوري اسلامي از سد پولادين وحدت مردم و مسئولان هراسناك هستند لذا قصد دارند كه با ايجاد اختلاف بين مردم و مسئولان به نظام اسلامي ضربه بزنند.
وي خاطرنشان كرد: مسئولان نظام بايد بدانند كه به بركت وجود امام راحل و رهبر معظم انقلاب، مردم و نظام اسلامي به اين نقطه رسيده اند، مسئولان بايد حق و حقوق شخصي خود را كنار گذاشته و اقتدار نظام، پيروزي ايران و شكست دشمنان را هدف بگيرند.

 



برزيل : به تحريم ها عليه ايران اعتنا نمي كنيم

وزير خارجه برزيل اعلام كرد، اعمال تحريم هاي اروپا و آمريكا عليه جمهوري اسلامي تاثيري در روابط تهران- برازيليا ندارد.
به گزارش راديو بين المللي چين،«سلسو آموريم» ضمن انتقاد از اعمال تحريم هاي يكجانبه از سوي آمريكا و اروپا گفت: انزواي ايران به يافتن راه حلي مسالمت آميز براي موضوع هسته اي ايران منجر نخواهد شد.
وي در ادامه افزود: در كل منزوي شدن كشوري به راديكاليسم بيشتر منجر خواهد شد و اين روند ،مانند عراق، به آسيب پذيرترين و فقيرترين قشرها لطمه وارد خواهد كرد. اين تحريم ها كه مانع تجارت مي شوند به كشور اجازه مي دهد تا به جاي اينكه تماس هاي خود را متنوع تر سازد آن را به ديگران وابسته تر مي سازد.
وزير خارجه برزيل هچنين افزود: با اينكه داسيلوا طبق روال معمول حكم حمايت از تحريم هاي شوراي امنيت عليه ايران را امضا كرده اما با آن مخالف است و معتقد است كه چند جانبه گرايي در برابر ايران بهتر از يكجانبه گرايي است.
وزير خارجه برزيل در پايان تاكيد كرد كه اين تحريم ها به هيچ وجه روابط دو كشور را تحت تاثير قرار نخواهد داد.

 



معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: 18 برنامه براي خبرنگاران و مطبوعات آماده شده است

معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از تنظيم و آماده سازي حدود 18 برنامه در ارتباط با خبرنگاران و مطبوعات از سوي اين معاونت خبر داد.
به گزارش ايرنا «محمد علي رامين» شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در گرگان افزود: برخي از اين برنامه ها به تأييد رئيس جمهور رسيده، برخي در هيأت دولت مصوب شده و برخي نيز به دستگاهها ارجاع شده است.
به گفته وي، حق مسلم سخت بودن كار رسانه (كه هر سال اشتغال در اين عرصه معادل يك سال و نيم محاسبه مي شود)، ارتقاء بيمه تكميلي تا سقف 10 ميليون تومان، ارائه 100 واحد مسكن مهر به عنوان جايزه به كساني كه در جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها برگزيده شوند، ارائه وام تا سقف يكصد ميليون تومان به نشرياتي كه براي تأمين محل نشريه خود نياز به وام دارند و تامين صندوق مستقل حمايت از خبرنگاران و روزنامه نگاران برخي از اين اقدامات است.
رامين در ادامه با بيان اينكه دغدغه هاي اهالي مطبوعات و خبرنگاران دغدغه مسئولان نيز هست خاطرنشان كرد: خبرنگاران ميراث دار فرهنگ اصيل اسلامي و ايراني اند.
وي افزود: خبرنگاران بايد فراتر از مرزهاي جغرافيايي نگاه جهان شمول اسلامي را پيگيري و زمينه ظهور منجي عالم بشريت باشند و اخبار و گزارشات بايد در راستاي آن هدف متعالي تهيه، تنظيم و منتشر شود.
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد اضافه كرد: خبرنگاران و روزنامه نگاران بايد نگاهشان جهاني و جهان شمول باشد و در اين عرصه ابتدا بايد از خود آغاز كنند.
وي همچنين افزود: روز خبرنگار بهانه اي است براي اينكه پرونده خود را به عنوان اهالي رسانه بازخواني كنيم.
رامين در بخش ديگري از سخنان خود افزود: بحث رسانه كه امروز از ضروريات اوليه هر جامعه است براي ما مسلمانان ايراني معناي ديگري دارد.
وي تأكيد كرد: ما در اين عرصه به دنبال تخريب فرهنگ ديگران نيستيم و نمي خواهيم از طريق رسانه دورغ بگوييم، تهمت بزنيم و ظلم كنيم بلكه مي خواهيم حقيقت را بشناسيم و بشناسانيم، عدالت را جاري كنيم و از واقعيت موجود حقيقت ممتاز را به دست آوريم.
معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير ارشاد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: عشق به حقيقت و انسانيت سر منشأ وجود است و ايرانيان غم خوار و دلسوز همه مظلومان جهان هستند و از اينكه سرنوشت خواهران و برادران مسلمان ما در هر جاي زمين مورد بي حرمتي و جسارت قرار بگيرد غمگين مي شوند.

 



در نمايشگاه بين المللي قرآن كريم عرضه مي شود
ترجمه قرآن به 112 زبان زنده دنيا

مركز ترجمه قرآن به زبان هاي خارجي، ترجمه قرآن كريم به 112زبان زنده دنيا را در هجدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن تهران به نمايش خواهد گذاشت.
به گزارش فارس از قم به نقل از مركز خبر حوزه، مدير بخش ترجمه قرآن كريم نمايشگاه بين المللي قرآن كريم گفت: بخش ترجمه نمايشگاه قرآن در پنج محور فعاليت هاي خود را آغاز كرده كه يكي از آنها ارائه ترجمه هاي قرآني است كه در سراسر جهان چاپ و عرضه شده است.
حجت الاسلام محمد نقدي افزود: ارائه آمار از تفاسير قرآن به غير از زبان عربي و فارسي از ديگر محورهاي فعاليت هاي بخش ترجمه قرآن است كه اصل تفسير در معرض ديد علاقه مندان قرارگرفته و به آنها ارائه مي شود.
مدير مؤسسه فرهنگي ترجمان وحي خاطرنشان كرد: كتب علوم قرآني به زبان عربي و فارسي شناخته شده اند و غير اين دو زبان معرفي نشده اند؛ بنابراين بخشي از فعاليت اين مؤسسه در نمايشگاه ارائه و شناسايي كتب علوم قرآن به زبان هاي ديگر دنيا است.
وي معرفي مراكز ترجمه قرآن در سراسر دنيا از جمله كشورهاي مصر، ايران، عربستان، ليبي و ... را از ديگر فعاليت هاي بخش حوزوي ترجمه قرآن برشمرد و يادآور شد: علاوه بر كشورها، سعي شده نهادهايي كه در ترجمه قرآن فعاليت دارند، معرفي كنيم.
حجت الاسلام نقدي با بيان اينكه مؤسسه فرهنگي ترجمان وحي 17 سال است كه در نمايشگاه قرآن كريم حضور دارد، معرفي نقش شيعه و ايرانيان در بسط و گسترش تفسير و علوم قرآن در طول تاريخ را از مهم ترين فعاليت هاي اين موسسه در نمايشگاه امسال برشمرد.
وي نمايشگاه قرآن كريم را يك جشنواره بزرگ دانست و افزود: حوزه علميه بايد بتواند پژوهش هاي خود را در اين زمينه ارائه دهد تا مردم بدانند كه در حوزه علميه چه مي گذرد و تنها به فقه و اصول محدود نمي شود، بلكه تلاش هاي زيادي در زمينه هاي مختلف از جمله قرآن صورت مي گيرد.
مدير بخش ترجمه نمايشگاه بين المللي قرآن يادآور شد: براي حضور گسترده حوزه علميه در اين نمايشگاه بايد مسئولان نمايشگاه فضاي زيادي در اختيار بگذارند و نهادهاي آموزشي، پژوهشي و فرهنگي حوزه نيز فعاليت ها و توليدات خود را از قبيل كتاب، مقاله و پايان نامه ها ارائه دهند.

 



اخبار ادبي و هنري

اهداي بيش از 1500 نسخه كتاب خطي
از سوي رهبر انقلاب به آستان قدس رضوي
گنجينه كم نظيري از نسخه هاي خطي شامل 1595نسخه قرآن و كتاب خطي از سوي رهبرمعظم انقلاب در سه ماهه اول سال جاري به كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي اهدا شده است.
رئيس اين سازمان با بيان اين مطلب گفت: در مجموعه اهدايي معظم له تعداد هفت نسخه قرآن و تعداد 1588 نسخه كتاب خطي وجود دارد.
محمدهادي زاهدي خاطرنشان كرد: در ميان آثار اهدايي كتاب هاي ارزشمندي در موضوعات مختلف نظير طب، حكمت، رياضي، نجوم، ادبيات، تاريخ، فقه، اخبار و حديث وجود دارد.
قديمي ترين نسخه «نهج البلاغه» رونمايي مي شود
علي اكبر اشعري از برگزاري مراسم رونمايي از قديمي ترين نسخه «نهج البلاغه» موجود در جهان در آستانه شب هاي قدر خبر داد.
«علي اكبر اشعري» رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي و مشاور فرهنگي رئيس جمهور در مراسم رونمايي از قرآن هاي نفيس خطي گردآوري شده توسط سازمان اسناد و كتابخانه ملي كه صبح امروز در محل كتابخانه ملي برگزار شد، گفت: در نظر داريم كه در آستانه شب هاي قدر ماه مبارك رمضان، قديمي ترين نسخه نهج البلاغه موجود در جهان را رونمايي و به مردم معرفي كنيم.
وي اضافه كرد: اين كتاب كه متعلق به سال 521 هجري قمري است، در حال حاضر قديمي ترين نسخه كامل نهج البلاغه به شمار مي آيد كه صحت انتساب و سال كتابت آن هم به اثبات رسيده است.
وي با بيان اينكه هيچ يك از نسخ قديمي تر نهج البلاغه كه تا امروز شناسايي و معرفي شده اند، كامل نيستند، گفت: به همين سبب نسخه متعلق به سال 521 هجري اثري ارزشمند و منحصر به فرد به شمار مي آيد كه از جهات متعددي براي ما ارزشمند است.
حضور هنرمندان فيلم «ملك سليمان» در نمايشگاه قرآن
با آغاز ماه مبارك رمضان، هنرمندان، بازيگران و عوامل فيلم سينمايي «ملك سليمان» با حضور در غرفه ملك سليمان در هجدهمين نمايشگاه قرآن به سوالات بازديدكنندگان پاسخ مي دهند.
فيلم سينمايي «ملك سليمان» درباره زندگي حضرت سليمان است. همچنين محمود پاك نيت، امين زندگاني، مهدي فقيه، رضا كمالي نژاد و جمعي ديگر از بازيگران سينما و تلويزيون در اين فيلم بازي مي كنند.
نمايشگاه آيه هاي نور در موزه فلسطين
نمايشگاه آثار خط نقاشي قرآني با عنوان «آيه هاي نور» در موزه هنرهاي معاصر فلسطين برپا شده است.
اين نمايشگاه شامل بيش از چهل اثرخط نقاشي قرآني از علي تن، حسين الطافي و عظيم فلاح است كه به مناسبت ماه مبارك رمضان گشايش مي يابد.
حمايت از انتشار كتب مناسب
براي معرفي فرهنگ و تمدن اسلامي
معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تدوين و انتشار كتب مناسب به منظور معرفي فرهنگ و تمدن اسلامي و تبيين مواضع انقلاب اسلامي را حمايت خواهيم كرد. بهمن دري كه در جمع رئيس و مسئولان سازمان تبليغات اسلامي سخن مي گفت درباره درخواست هاي مكرر انتشارات و موسسات وابسته به سازمان تبليغات اسلامي و همچنين ناشران خصوصي درباره لغو ارائه قرارداد بين ناشر و مولف در صدور مجوز گفت: اين مهم صورت گرفت و از 17 مردادماه لازم الاجرا است، قطعاً با ابلاغ اين دستور روند صدور مجوز در اداره كتاب سرعت پيدا كند.
بنابراين گزارش در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي با ارائه گزارشي از اقدامات ويژه ناشران وابسته به سازمان تبليغات اسلامي در عرصه انتشار كتابهاي ديني و ارزشمند خواستار حمايت هدفمند وزارت ارشاد از جريان انقلابي و اسلامي در عرصه نشر كتاب شد.
در اين جلسه توافقاتي در زمينه ساماندهي توزيع سراسري كتاب، حمايت از كتب ارزشمند در حوزه هاي دفاع مقدس، انقلاب اسلامي و تجهيز كتابخانه هاي موسوم به شبستان بعمل آمد.

 



در آستانه ماه مبارك رمضان مسجد وحدت اهل سنت كلاله افتتاح شد

گنبد كاووس - خبرنگار كيهان:
مسجد وحدت اهل سنت شهر كلاله با حضور مسئولين اين شهر و شهروندان كلاله اي افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ما در آستانه حلول ماه مبارك رمضان، طي مراسمي با حضور فرماندار، روحانيون شيعه و سني و جمع زيادي از اهالي شهر كلاله، مسجد وحدت اهل سنت اين شهر افتتاح شد.
ساختمان اين مسجد 650 متر مربع زيربنا دارد وعمليات اجرايي آن با يك ميليارد ريال هزينه به پايان رسيده است.
گفتني است هزينه احداث اين مسجد را يكي از خيران مدرسه ساز شهرستان كلاله به نام «حاج يحيي روحي» تامين كرده است.

 



سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور: يك جريان سياسي عليه اوقاف و وقف در حال شكل گيري است

همدان- خبرنگاركيهان:
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: يك جريان سياسي عليه اوقاف و وقف در حال شكل گيري و جوسازي است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي با بيان اين مطلب در مراسم توديع و معارفه مديران كل سابق و جديد اين سازمان در همدان افزود: در جريان سازي عليه وقف و امامزاده ها، افرادي وجود دارند كه مدت طولاني بر مسند امور اوقاف كشور تكيه داشتند ولي با مسامحه بسيار برخورد كرده و حتي زمين هاي موقوفه را به رايگان به برخي افراد واگذار كرده اند.
وي با بيان اينكه در سه دوره شامل حكومت نادرشاه، رضاخان و محمدرضا پهلوي، وقف مورد غارت و يغما قرار گرفت، اضافه كرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي طبق فتواي حضرت امام خميني مبني بر ابطال اسناد موقوفات فروخته شده به مردم در زمان دو دوره حكومت پهلوي، بسياري از افراد اسناد را به اجاره اي تبديل كردند و در بعضي جاها هم اين عمل انجام نشد.
وي تصريح كرد: به علت تبليغات عليه وقف و نيز بد عمل كردن مديران، به موقوفات به عنوان اموال بي صاحب و مفت نگاه مي شود در حالي كه طبق نيات واقفان بسياري از اين اموال متعلق به يتيمان، نيازمندان، بيماران بي بضاعت، امور عمراني مثل ساخت پل و جاده، حوزه هاي علميه، امور آموزشي، عزاداري هاي عاشورا و ائمه و... است كه ما اجازه بخشيدن و يا عدم اخذ اجاره آنها را نداريم.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي از علما و فضلا و روحانيون خواست تا نسبت به تبليغ فرهنگ وقف و نيز آگاه كردن مردم از حق و حقوق موقوفات اقدام كنند.وي خاطرنشان ساخت: گاهي با ادعاي ما نسبت به رعايت حق و حقوق وقف، عده اي آدم مفت خور كه زمين هاي موقوفه را ميلياردي فروخته و منافع شان را درخطر مي بينند، جوسازي كرده و مدعي اذيت و آزار مردم مي شوند.
وي تاكيد كرد: ما قصد بدرفتاري با مردم را نداريم چرا كه آنان متدين و متشرعند و اگر به حقوق شرعي وقف آگاه شوند خود اقدام به اداي حق و حقوق اوقاف خواهند كرد.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور به بحث تبديل به احسن موقوفات اشاره كرد و گفت: بحث تبديل به احسن نيز اخيرا حربه اي شده كه با استفاده از آن فاتحه اين تتمه موقوفات هم خوانده خواهد شد.
در پايان اين مراسم ضمن تشكر از حجت الاسلام عبداللهي نيا مديركل سابق، حجت الاسلام محمد صالحي به عنوان مديركل جديد اوقاف و امور خيريه استان همدان معرفي شد.

 



معاون تبليغات و ارتباطات آستان قدس رضوي خبر داد
مناجات خواني در شب هاي ماه رمضان در حرم رضوي

معاون تبليغات و ارتباطات آستان قدس رضوي از برگزاري شب هاي مناجات خواني به مناسبت ماه رمضان در حرم رضوي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين سيدجلال حسيني عصر سه شنبه در نشست خبري كه به منظور تشريح برنامه هاي معاونت تبليغات و ارتباطات حرم رضوي در ماه مبارك رمضان برگزار شد، اظهار داشت: اين برنامه ها با محوريت قرآن كريم، ادعيه، سيره اهل بيت(ع)، نهج البلاغه، احكام، جلسات پرسش و پاسخ و با توجه به نياز زائران و مجاورين در حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار مي شود.
وي در رابطه با برنامه هاي قرآني اين مجموعه در ماه مبارك رمضان افزود: 5 جلسه ترتيل قرآن با حضور اساتيد و قاريان ممتاز صبح ها بعد از نماز صبح در ايوان مقصوره مسجد گوهرشاد، ساعت 30/10 دقيقه در رواق امام خميني(ره) حرم مطهر و عصرها در مسجد گوهرشاد برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين حسيني با اشاره به برگزاري جلسه قرائت قرآن ويژه كودكان در ايوان مقصوره مسجد گوهرشاد گفت: جلسه ترتيل قرآن ويژه بانوان نيز با حضور قاريان ممتاز، صبح ها در دارالقرآن حرم رضوي برگزار مي شود. همچنين محفل انس با قرآن با حضور حافظان، قاريان و گروه هاي تواشيح راس ساعت 22 هرشب برگزار مي شود.
وي افزود: برنامه آموزش قرآن هر شب ساعت 20و45 دقيقه براي مجاوران در مسجد گوهرشاد و براي زائران در قالب كارگاه هاي آموزشي از ساعت 8 صبح تا قبل از افطار داير است. به علاوه جنگ قرآني ويژه كودكان و نوجوانان چهارشنبه ها و جمعه ها بعد از افطار برگزار مي شود. همچنين جلسات تفسير قرآن هر شب در رواق امام خميني برپا مي شود.
وي با اشاره به كتاب شريف نهج البلاغه و ناشناخته بودن اين اقيانوس عظيم معارف اسلامي اظهار داشت: براي آشنايي بيشتر با اين سرمايه گرانقدر جلسات شرح و تفسير نهج البلاغه در ايوان مقصوره مسجد گوهرشاد بعد از نمازظهر و عصر با حضور آيت الله نوري همداني برگزار خواهد شد و همچنين سلسه نشست هاي تخصصي و كاربردي در سايه سار نهج البلاغه دنبال مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين حسيني در رابطه با قرائت ادعيه و جلسات شرح و تفسير ادعيه گفت: براي اين منظور علاوه بر قرائت ادعيه ندبه، آل يس، افتتاح، توسل، حديث كسا و ... شب هاي مناجات خواني نيز در رواق امام خميني در ساعات يك بامداد برگزار مي شود كه به قرائت دعاي شريف ابوحمزه مي پردازد.
وي در پايان برگزاري جلسه بيان احكام، سيره اهل بيت (ع) و پاسخگويي به سئوالات ديني را از ديگر برنامه هاي معاونت تبليغات و ارتباطات حرم رضوي عنوان كرد.

 



احداث بزرگ ترين حوزه علميه خاورميانه در گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت از احداث بزرگترين حوزه علميه خاورميانه در اين استان خبر داد.
آيت الله قرباني كه در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان گيلان در رشت سخن مي گفت با تأكيد بر احياء حوزه هاي علميه در اين استان تصريح كرد: در حال حاضر علاوه بر احداث مجدد مدرسه تخريب شده محل تحصيل ميرزاكوچك خان در سه طبقه، بزرگترين حوزه علميه خاورميانه نيز در گيلان در حال احداث است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14