(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 21  مرداد 1389- شماره 19715

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اداره كنندگان ديپلماسي رسانه اي آمريكا عليه ايران چه كساني هستند؟
ولايتي آمادگي ايران را براي گفت وگو با آمريكا رد كرد
عضو كميسيون فرهنگي مجلس: عزمي براي اجراي طرح عفاف و حجاب در جامعه وجود ندارد
برترين وسيله ها براي تقرّب به خدا
كوثري : منابع مالي فتنه گران از خارج تامين مي شد
برگزاري همايش بزرگداشت اسوه زن مسلمان ايراني، شهيده مريم فرهانيان
سفير كشورمان در عراق: مبادلات تجاري تهران- بغداد تحت تاثير تحريم ها قرار نمي گيرد
انتقاد ميرتاج الديني از بزرگنمايي اختلاف هاي طبيعي بين مجلس و دولت
با تصميم ديروز هيأت رئيسه اجلاس خبرگان رهبري 23 و 24 شهريور برگزار مي شود
تمدن در مراسم معارفه فرماندار جديد: فرماندار تهران با سوءاستفاده كنندگان از بيت المال برخورد كند
چالز دان: ايران از بيشترين نفوذ در عراق برخوردار است
چهارشنبه ، نخستين روز ماه رمضان در اغلب كشورهاي عربي
آيت الله مدرسي يزدي: معرفي مكتب ايران به جاي مكتب اسلام انحراف بزرگي است



اداره كنندگان ديپلماسي رسانه اي آمريكا عليه ايران چه كساني هستند؟

سرويس سياسي-
شوراي دولتي پخش برنامه هاي راديو و تلويزيون آمريكا براي سال مالي 2010 ميلادي مبلغ 745 ميليون دلار براي گسترش برنامه صداي آمريكا (VOA) و راه اندازي فيلترشكن براي كشورهاي ايران و چين از كنگره درخواست كرد. به گزارش مشرق، شوراي دولتي پخش برنامه هاي راديو و تلويزيون آمريكا (BBG) كه در واقع ديپلماسي رسانه اي دولت آمريكا را طراحي مي كند بر خبررساني بين المللي تحت حمايت اين كشور نظارت مي كند.
هشت نفر از اعضاي اين شورا بوسيله رئيس جمهور و با تأييد مجلس سنا انتخاب مي شوند و نفر نهم اين هيئت نيز وزير امور خارجه و يا نماينده وي است كه در حال حاضر هيلاري كلينتون وزير امور خارجه دولت باراك اوباما اين مسئوليت را برعهده دارد.
اعضاي شوراي دولتي پخش برنامه هاي راديو و تلويزيون آمريكا (BBG) كه ديپلماسي رسانه اي آمريكا عليه ايران را اداره مي كنند عبارتند از: 1- «والتر آيساكسون» كه رئيس اين شورا است.
وي رياست مؤسسه «آسپن» و همچنين رياست هيئت مديره مؤسسه «تدريس براي آمريكا» را نيز برعهده دارد، آيساكسون رئيس و مدير عامل سابق شبكه خبري «سي ان ان» و همچنين ويراستار سابق «نشريه تايم» است.
2- ويكتور اچ. ايشي» كه از ژوئن 2004 تا اكتبر 2009، به عنوان سفير آمريكا در مجارستان مشغول به كار بود. وي قبلاً سناتور ايالت تنسي و نماينده ايالتي بود.
3- «مايكل لينتون» رئيس و مدير عامل شركت فيلمسازي «سوني» است. وي در گذشته رئيس و مدير عامل شركت «آ.او.ال يوروپ» شركت آمريكايي مستقر در ويرجينيا كه در ارائه خدمات آنلاين اينترنتي فعال است بوده است.
4- «سوزان مك كو» رئيس شركت حمايت هاي استراتژيك «پيام جهاني» است. وي اين شركت را در سال 2008 و در راستاي حمايت از برنامه ها و جنبش هاي اجتماعي تأسيس كرد. اين فرد موسس، رئيس و مدير عامل شركت «وان كمپين» بود كه به منظور مبارزه جهاني با فقر تأسيس شده بود.
5- «مايكل پي.ميهن» هم اكنون رئيس شركت ارتباطات استراتژيك «بلولاين» و معاون ارشد شركت رسانه هاي ديجيتالي «ويريليون» است. وي به مدت دو دهه متوالي نقش هاي مهمي در ستادهاي سناتور جان كري، سناتور باربارا باكسر و سناتور ماريا كانتول، و همچنين تام داشلي، رهبر سابق اكثريت سنا، ايفاء كرد.
6- «دنيس مالهاپت» مؤسس و مدير شركت «كامن والث پارتنرز» است كه خدمات مشاوره اي براي مؤسسات و خانواده هاي بشردوست ارائه مي كند. وي در گذشته به عنوان معاون اجرايي شركت رسانه اي و خبر رساني «كي سي اي تي» لوس آنجلس كه در كرانه هاي غربي آمريكا فعال است، به ايفاي نقش پرداخت.
7- «دانا پرينو» مؤسس شركت ارتباطات استراتژيك «دانا پرينو» است. وي يكي از اعضاي تيم استراتژي جهاني «بورسن- مارستلر» و از مفسرين شبكه خبري فاكس نيوز است و در زمان رياست جمهوري جرج بوش منشي مطبوعاتي كاخ سفيد بود.
8- «اس اندرس ويمبوش» معاون ارشد مؤسسه هودسن است. وي از سال 1987 تا 1993 به عنوان مدير راديوي آزادي در مونيخ آلمان فعاليت كرد. ويمبوش در مقام مشاور، استراتژيست و تحليلگر مسائل امنيتي بين المللي براي شركت هايي چون «بوز آلن هميلتون»، «شركت بين المللي كاربردهاي علمي» و شركت رند فعاليت كرده است.
شوراي دولتي پخش برنامه هاي راديو و تلويزيون آمريكا با هدف تفرقه افكني و پيشبرد اهداف واشنگتن در ديگر كشورهاي جهان به ويژه ملل مستقل و ضد آمريكايي تلاش مي كند با صرف بودجه هاي هنگفت به اهداف مغاير با قوانين بين المللي خود جامه عمل بپوشاند.
شوراي مذكور تمامي شبكه هاي بين المللي غيرنظامي آمريكا را از جمله صداي آمريكا، راديو اروپاي آزاد، راديو آسياي آزاد، راديو و تلويزيون مارتي و شبكه خاورميانه دربرمي گيرد و برنامه هاي اين شورا از طريق راديو، تلويزيون، اينترنت و رسانه هاي جديد به 60 زبان زنده دنيا پخش مي شود.

 



در پي انتشار خبر كذب خبرگزاري فرانسه
ولايتي آمادگي ايران را براي گفت وگو با آمريكا رد كرد

دفتر مشاورت مقام معظم رهبري در امور بين الملل با تكذيب خبر خبرگزاري فرانسه درباره گفت وگوي ايران با آمريكا اعلام كرد كه اين خبر توسط خبرگزاري فرانسه تحريف شده است.
دفتر مشاورت مقام معظم رهبري در امور بين الملل با تكذيب خبر خبرگزاري فرانسه به نقل از علي اكبر ولايتي مبني بر اينكه «ما آماده هستيم با اين كشور(آمريكا) درباره برنامه هسته اي گفت وگو كنيم» اعلام كرد كه اين خبر توسط خبرگزاري فرانسه تحريف شده است.
دفتر مشاورت در توضيح اين خبر افزود: دكتر ولايتي كه به دعوت مقامات سوريه به اين كشور سفر كرده بود، در كنفرانس خبري با حضور بيش از 40 خبرنگار در پاسخ به سؤال خبرنگار بي بي سي عربي پيرامون اظهارات وزير امورخارجه آمريكا مبني بر آمادگي كشورش براي مذاكره با ايران گفته بود: «ما هيچ اعتمادي به دولت آمريكا نداريم، چون اين كشور رفتارهاي متناقضي را از خود نشان داده است، زيرا اولا اقداماتي را در شوراي امنيت عليه ايران انجام داده است، ثانياً در داخل قوانيني را بر ضد ايران به تصويب رسانده و دوستان خود را نيز عليه ايران تحريك كرده است كه البته با تجربه 31 ساله ما، اين نوع تحريم ها تأثيري بر عزم ايران نخواهد داشت. با اين حال ايران هيچگاه مذاكره را رد نكرده و اين اختصاص به آمريكا ندارد، بلكه هرگونه مذاكره اي بر اساس تصميمات ايران و برخي ديگر از كشورها مثل گروه1+5 و گروه وين آن هم با تحفظاتي كه جمهوري اسلامي ايران دارد انجام خواهد شد.»
لذا اين خبر كه «ما آماده هستيم با آمريكا درباره برنامه هسته اي گفت وگو كنيم» تكذيب مي شود.
حمله مجدد به لبنان صهيونيست ها را با شكست سنگين تري روبرو مي كند
مشاور رهبري در امور بين الملل همچنين گفت كه تكرار حمله نظامي صهيونيست ها به لبنان شكست سنگين تري را براي صهيونيست ها به همراه دارد.
علي اكبر ولايتي در برنامه گفتگوي ويژه خبري شبكه دو سيما خاطرنشان كرد:
ممكن است آمريكا و رژيم اشغالگر قدس در منطقه اعمالي انجام دهند كه عقلاني نباشد اما پاسخي دريافت مي كنند كه سخت تر از پاسخي است كه در لبنان و عراق و افغانستان گرفتند.
ولايتي با بيان اينكه اكنون حزب الله قوي تر از سال 2006 است، افزود: تكرار حمله نظامي صهيونيست ها به لبنان شكست سنگين تري را براي صهيونيست ها به همراه دارد.
وي تأكيد كرد: حزب الله نوك پيكان مقاومت مردم و دولت لبنان است و جمهوري اسلامي ايران بر حمايت از مقاومت اسلامي پايدار است.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل گفت: جمهوري اسلامي ايران از هر نوع همبستگي كشورهاي اسلامي و عربي كه در جهت منافع مسلمانان و اعراب باشد و مقاومت در مقابل صهيونيست ها را تقويت كند، استقبال مي كند.
وي درباره موضع بشار اسد رئيس جمهور سوريه درباره مقاومت اسلامي لبنان گفت: وي در تدبير، هوشمندي و ايستادگي در مقابل صهيونيست ها موضع بسيار محكمي دارد و از مقاومت اسلامي و حزب الله حمايت مي كند.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل با اشاره به اينكه استقلال و عزت هزينه هايي دارد، افزود: يكي از ميادين مبارزه معاندان كه در غرب متمركز هستند استفاده از جنگ نرم است و وسيله جنگ نرم رسانه ها هستند.
ولايتي گفت: راه تقابل با جنگ نرم غرب استفاده از ابزاري است كه آنها استفاده مي كنند.
وي با اشاره به اينكه غرب براي تخريب، بي اعتماد كردن و ايجاد ابهام در ذهن جوانان مسلمان تلاش مي كند، اضافه كرد: وظيفه دلسوزان اين است كه با استفاده از ابزار نرم و استفاده از منطق و واقعيت هاي تاريخ اسلام براي مقابله با جنگ نرم دشمنان حركت كنند.

 



عضو كميسيون فرهنگي مجلس: عزمي براي اجراي طرح عفاف و حجاب در جامعه وجود ندارد

يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: عزم جدي براي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در كشورمان وجود ندارد.
محمدجواد ابطحي نماينده مردم خميني شهر در گفت وگو با فارس با تاكيد بر اينكه بسياري از مسائل اقتصادي ما با در نظر گرفتن بحث عفاف و حجاب حل خواهد شد، گفت: متاسفانه امروز در حال كسب مقام اول در خاورميانه در مورد استفاده از لوازم آرايش هستيم. ابطحي در پاسخ به سوالي درخصوص علت خلأ هاي موجود در اجراي طرح عفاف و حجاب توضيح داد: بزرگترين خلأ «كم اهميت دادن و بي تفاوتي به موضوع عفاف و حجاب» است چرا كه ما در اين زمينه قانوني كافي داريم و در مقوله عفاف و حجاب از قوانين كمي برخوردار نيستيم اما همت و عزمي براي اجرا نداريم.
وي ادامه داد: متاسفانه برخي قبول دارند كه حجاب حكم خداست اما يا تحت تاثير القائات دشمنان قرار مي گيرند يا اينكه قبول دارند كه حكم خدا است اما مي گويند اين قابل اجرا در جامعه نيست و احكام اسلام مربوط به 1400 سال پيش است بنابراين اكنون ديگر نمي توان آن را اجرا كرد.
به گفته نماينده مردم خميني شهر در خانه ملت، ما معتقديم اين افراد يا بي تفاوت هستند يا زمينه اجرايي آن را نمي دانند چرا كه ما در اين زمينه كمبود قانون نداريم بلكه عزمي براي اجراي اين طرح در جامعه وجود ندارد. در حال حاضر قوانيني داريم كه به دليل اجرا نشدن، متروك است. متاسفانه يكي از علت هاي عدم اجراي قوانين در اين خصوص عدم اهتمام خانواده ها و مسئولان به اجراي قوانين و بي تفاوتي آنها نسبت به اين موضوع است.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس در ادامه ضمن حمايت از گشت ارشاد گفت: گشت ارشاد يكي از راه هاي امر به معروف و نهي از منكر است منوط به اينكه اين اقدام با رعايت شرايط و ضوابط اسلامي انجام شود و لذا بايد نيروهاي متعهد را براي اين مسئله شناسايي كرد و از آنها استفاده نمود.
وي اضافه كرد: همانطور كه همه بايد توان استفاده از سلاح هاي نظامي را ياد بگيرند و همه بايد در جامعه امر به معروف و نهي از منكر را سرلوحه كار خودشان قرار دهند، اما همواره بايد گروهي براي انجام امر به معروف و نهي از منكر در كشور و يا دفاع از ايران در برابر دشمنان وجود داشته باشد، گشت ارشاد نيز يكي از ساز و كارهاي امر به معروف و نهي از منكر است كه بايد در جامعه وجود داشته باشد.

 



برترين وسيله ها براي تقرّب به خدا

صد و دهمين خطبه نهج البلاغه علوي (ع) به عنوان خطبه ( ديباج ) معروف است. اين خطبه كه قبل از سيّد رضي بزرگاني نقل كردند و بعد از ايشان هم عدّه اي، نه از سيّد رضي ؛ بلكه از منابع ديگر نقل كرده اند ، يك صدري دارد كه در نهج البلاغه نيآمده ؛ آنچه كه در نهج هست ، وجود مبارك اميرالمؤمنين (ع) « وسائل تقرّب به خدا » را تبيين مي كند . چون ادعيه ، احاديث، تفسير قرآن كريم است . اگر خدا فرمود : و ابتغوا ل يه الوسيل ه (1)، اين وسيله ها را ائمه مشخص كرده اند . اين خطبه 110 براي تشريح وسائل تقرّب به خداست . هر كار خير و عبادي وسيله است ؛ لكن در بين آن وسائل برخي ها أفضلندكه اين خطبه ديباج درباره أفضل وسائل صادر شده است .
« ايمان » ، بهترين وسيله نزديك شدن بنده به خداي سبحان
فرمود : نّ افضل ما يتوسّل ب ه المتوسّ لون لي الله سبحانه و تعالي اليمان ب الله و ب رسول ه و الج هاد ف ي سبيل الله فنّها ذ روه السلام و كل مه الخلاص فنّها الف طر ه و ا قام الصّلاه . فرمود : بهترين وسيله اي كه بنده را به خدا نزديك مي كند ، اوّل مسائل اعتقادي و اصول دين است . در قرآن كريم مي خوانيم : و ابتغوا ل يه الوسيل ه. در دعاها بهترين وسيله اين است ؛ مي گوئيم : توسّلت ل يك ب ربوب يّت ك (2)، اين بهترين وسيله است . تا مي رسد به آن وسائل نازل كه : و جعلت القرار ب الذّنب ل يك وسيلت ي(3). اقرار به گناه در پيشگاه خدا يكي از وسائل تقرّب است . اگرربوبيّت خدا را كسي بپذيرد ، عالي ترين توسل است كه : توسّلت ل يك ب ربوب يّت ك ؛ اقرار به گناه هم جزء وسائل است . در اينجا وجود مبارك حضرت امير 8 وسيله از وسائل را مي شمرد كه واجب است ؛ بقيّه آن وسائل جزء سنن و مستحبات است . فرمود : بهترين وسيله اي كه انسان را به خدا مي رساند ، ايمان به خدا و ايمان به رسول خداست.
« جهاد » ، قلّه دين
بعد فرمود : و الجهاد ف ي سبيل الله فنّها ذ روه السلام . اين وسيله، آن سنام و كوهان شتر است ؛ يعني نقطه بالائي و قلّه دين است ، آن حرم دين است . بعد فرمود: و كل مه الخلاص فنّها الف طره . آنچه كه اوّل فرمود ، آن مربوط به اعتقاد است . اينكه بعد از جهاد هست ، اين مربوط به تلفّظ و شهادت هاي قولي و فعلي است . يك بيان بلندي مرحوم كاشف الغطاء دارد كه همان بيان را ابن ميثم در شرح نهج البلاغه راجع به اين جمله دارد . وجود مبارك حضرت امير، ( جهاد ) را قبل از گفتن لا له لا الله ذكر مي كند ، نه قبل از اعتقاد به لا له لا الله ! اعتقاد به لا له لا الله وآن ايمان بايد اوّل باشد ، چه اينكه آن را اوّل ذكر كرد . امّا موضوع جهاد را بر گفتن لا له لا الله مقدّم ذكر مي كند .
برتري جهاد بر نماز
آن حرف بلند مرحوم كاشف الغطاء در كشف الغطاء اين است كه : « جهاد » بالاتر از نماز است ؛ براي اينكه نماز، عمود دين است ، امّا جهاد، سازنده خيمه دين است . بالأخره يك ديني بايد باشد تا زيرآن ستون بگذاريد يا نه ؟! كاري كه مجاهدان نستوه مي كنند ، اين است كه خيمه مي بافند ؛ تار و پود خيمه را درست مي كنند . بعد شما هم ناچاريد يك ستون زيرش بگذاريد ؛ از اين جهت « جهاد » بالاتر ازنمازاست . اگر جهاد صدر اسلام نبود ، نمازي نبود و اگر جهاد زمان انقلاب هم نبود ، به شرح ايضاً. همان بيان را شما مي بينيد ابن أبي الحديد و ابن ميثم دارند كه چرا وجود مبارك حضرت امير جريان جهاد را قبل از گفتن لا له لا الله ذكر مي كند ، نه قبل از اقرار به لا له لا الله ! اقرار به لا له لا الله اوّل است . اگر كسي بخواهد اين مطلب را به زبان جاري كند و لا له لا الله را ترويج كند ؛ بدون جهاد نخواهد شد .همه جهادها؛ حتّي جهاد هاي ابتدائي هم به دفاع بر مي گردد ، اين مرحله اوّل . روح دفاع هم به دفع بر مي گردد واين مرحله ثانيّه تا مانع را از سر راه بردارند .
« اقامه نماز » يكي از بهترين وسائل نزديكي به خداي سبحان
آنگاه فرمود : و ا قام الصّلاه . اقامه نماز جزء بهترين وسائل است . جناب ابن ميثم چند تا روايت درباره نماز نقل مي كند كه غالب اين روايات از وجود مبارك رسول اكرم (ص) است . ايشان نقل مي كند از بعضي از همسران رسول اكرم كه ما همين طور مي نشستيم در محضر پيغمبر ذا حضرت الصّلاه كأنّه لم يعر فنا و لا نعر فه؛ همين كه وقت نماز مي شد، مثل اينكه اصلاً ما را نمي شناخت ، ما هم او را نمي شناختيم ؛ مرتب مشغول كار خودش بود .
حديث ديگري كه ايشان از رسول گرامي نقل مي كند ، راجع به حضور قلب در نماز است . فرمود : اگر كسي مشغول نماز باشد و حواسش جمع نباشد ، چهره دلش متوجّه معبود نباشد ؛ اين خوف هست كه يحوّ ل الله وجهه وجه ح مار (4).خداچهره اش رابه چهره الاغ تبديل مي كند. البتّه اين در كتاب هاي فقهي ما هم هست ، يك گوشه اش را مرحوم حاج آقا رضا در بحث صلاه نقل كرده . اگر كسي نماز بخواند و نفهمد با كي حرف مي زند ، اين خطر هست كه كيفري را خدا به او بدهد كه چهره اش چهره حمار بشود . اينكه مي بينيد بعضي ها چيز نمي فهمند ، دركي ندارند ، محصولي براي عمرشان نيست ؛ احتمالاً خطر همين كيفرهاست .
بعد حديث سوّم اين است كه اگر كسي 2 ركعت نماز بخواند و در آن 2 ركعت حواسش را متوجه غير خدا نكند و نفسش را به امور دنيا مشغول نكند ، غفر الله ذنوبه؛ گناهانش را خدا مي آمرزد . اينها از مواردي است كه اطلاق و تقييد دارد. يعني اگردر رواياتي آمده است كه اگر كسي 2 ركعت نماز بخواند ، گناهانش آمرزيده مي شود ؛ راجع به آن 2 ركعت نمازي است كه انسان با حضور قلب بخواند . بعضي ها خواستند بگويند : اين كار كالمحال است ، امّا بالأخره سخت است و عمده آن است كه انسان بيرون نماز مواظب حواسّش باشد . اگر مجاري ادراكي و تحريكي را بيرون نماز كسي كنترل نكند ، در موقع نماز كه قدرت كنترل نخواهد داشت! هر حرفي را خواست بزند ، هر چيزي را خواست نگاه بكند ، هر مالي را خواست بخورد.
مال حلال كه بسيار كم پيدا مي شود ! چه در حوزه ، چه در غير حوزه ؛ گفت : آنكه يافت مي نشود ، آنم آرزوست . صحبت مال حلال را نكنيد !! آن بسيار كم يافت مي شود . اين كه در اين كتاب ها نوشته شده كه انسان با بيت المال چه كار بكند ، با فقراء چه كار بكند ، و كذا و كذا ؛در روايات مكاسب هست كه مال حلال و حرام يبين ف ي الذّريّه(5)، مال حرام تا ذريّه آدم اثر مي كند .اينكه انسان هر مالي به دستش بيايد ، بخورد ؛ آنوقت علاقمند هم باشد كه يك نمازي بخواند با حضور قلب ! اين شدني نيست .
غرض آن است : اگر گفته شد كسي 2 ركعت نماز بخواند ، گناهانش بخشوده مي شود ؛ مقيّد به اين مقيّد است كه: و لم يحدّ ث نفسه ب شيء من امور الدّنيا(6)پس يكي از بهترين وسائل تقرب ،نماز است كه در اين روايتي كه ابن ميثم از وجود مبارك رسول گرامي (ص) نقل كرده، هم عمود دين تعبير شده(7)، هم ع ماد دين تعبير شده(8).
فريضه واجبه « زكات » ، يكي از راههاي قرب الهي
بعد فرمود : بعد از نماز ، زكات است ؛ فنّها فريضه واج به . اينكه مي گويند : فريضه ، نه يعني واجب. « فريضه » آن مقدار مشخصي است كه اسلام تعيين كرده . آن س هام را مي گويند ( فرائض ) . اينكه شما مي بينيد كتاب ارث را مي گويند : كتاب فرائض ؛ فرض يعني سهم ،فرائض يعني س هام . زكات ( فريضه ) . يعني سهم مشخصي است كه ( واج به ) . نه فريضه يعني واج به ! واج به در اينجا محمول است. فرمود : يك سهمي است كه واجب است . در برابر سهام ديگري كه مستحب است انسان تأديه كند ؛ اين سهم ، سهم واجب است در حقيقت . مال فقراء را انسان بايد به فقرا بدهد.
معناي اينكه زكات در اسلام تا زمان ظهور حضرت هست ، معنايش اين نيست كه ما بايد وضع موجود را حفظ كنيم ، فقير داشته باشيم . اگر فقير داشتيم ، يكي از مصارف 8 گانه زكات، فقير است . نداشتيم ، يكي از مصارفش همان ف ي سبيل الله است كه هميشه هست . معناي دوام زكات لي يوم القيامه اين نيست كه فقير بايد دائماً باشد ! معنايش اين است كه اگر فقير بود ، از راه زكات تأمين مي شود ؛ نبود ، صرف كارهاي ف ي سبيل الله كه لي ما شآء الله است بشود.
« روزه » ؛ سپري در برابر آتش دنيا و آخرت
بعد از آن،موضوع » روزه » را مطرح كردند وفرمودند : صوم شهر رمضان فانه جنّه م ن الع قاب ؛درروايات جنّه م ن النّار هم آمده(9)، اما در اين خطبه جنّه م ن الع قاب است ؛ سپري است از آتش . اين آتش به ما خيلي نزديك است و يك سپري لازم است. سپر در ميدان جنگ فقط مال سر و صورت است . ما بايد در اينجا يك سپري تهيه كنيم كه تمام اعضاء و جوارح ما را حفظ كند ، تا خطرمطرح شده در سوره نساء ما را تهديد نكند كه: كلّما نض جت جلودهم بدّلناهم جلوداً غيرها (10)، اين يك . بايد اين سپر را جلوتر ببريم كه آن :نار الله الموقده الّت ي تطّل ع علي الافئ ده(11) ما را تعقيب نكند ، آن دو . حال اين سپر را كجا مي گذاريم ؟ سپر جنگ را مي فهميم كجا نگه بداريم ؛ سپري كه بدن ما را حفظ بكند از خطر سوره نساء ،آن را هم مي فهميم. امّا خطر سوره همزه را چه جور بفهميم ؟!بايد كاري بكنيم كه اين آتش، شعله نكشد و سركشي نكند .
بيانات آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در خطبه هاي نماز جمعه قم
3 / 10 / 1378
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) مائده / 35 (2) مفاتيح الجنان / دعاي كميل (3) بحار الأنوار / 91 / 97
(4) بحار الأنوار / 81 / 259 و 260 (5) الكافي / 5 / 125 (6) مستدرك الوسائل / 4 / 99
(7) ر . ك: تهذيب الأحكام / 2 / 237 (8) ر . ك :مستدرك الوسائل / 3 / 98
(9) ر. ك:الكافي / 2 / 19 (10) نساء / 56 (11) همزه / 6 و 7
خوان حكمت در ماه مبارك رمضان هر روز منتشر مي شود.

 



كوثري : منابع مالي فتنه گران از خارج تامين مي شد

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي گفت: كشورهاي غربي با حمايت مالي از جريان فتنه، در طول حوادث سال گذشته به عنوان پشتيبان مادي اين جريان عمل كردند و سعي داشتند با تزريق پول به جسم مرده آنها حيات ببخشند.
محمد اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران در گفت وگو با فارس با اشاره به كمك مالي ميليون ها دلاري كشورهاي غربي به جريان فتنه، اظهارداشت: با توجه به اظهارات وزير اطلاعات سرجمع هزينه هاي طول مدت فتنه در 8 ماه از 22 خرداد تا 22 بهمن 88، هزينه هاي برآورد شده براي چنين فضايي در جامعه حدود 17 ميليارد دلار بوده كه از مراكز ثروت و قدرت از خارج تامين شده است.
وي اضافه كرد: كشورهاي خارجي مخالف نظام اسلامي با تامين منابع مالي هزينه رفتار غيرقانوني جريان فتنه را تامين كردند كه در نهايت تزريق اين مقدار پول براي نظام جمهوري اسلامي هزينه هايي اجتماعي را در بر داشت.
اين نماينده مجلس اظهارداشت: كشورهاي غربي با حمايت مالي از جريان فتنه، در طول حوادث سال گذشته به عنوان پشتيبان مادي اين جريان عمل كردند و سعي داشتند با تزريق پول به جسم مرده آنها حيات ببخشند، كه البته آن گونه كه مي خواستند، موفق نشدند. به هر طريق جمهوري اسلامي بايد با كمك كنندگان مالي خارجي و با افرادي كه مسببين داخلي هستند، برخورد كند.
كوثري با اشاره به اينكه در مسئله فتنه ابتدا بايد با عوامل داخلي برخورد كرد، اظهار داشت: سران فتنه به عنوان مسبب اصلي حوادث سال گذشته در محاكم قضايي پرونده شان جاري است و هر روز با ارائه سند جديد اين پرونده تكميل تر و مشكل جديدي را در بر مي گيرد كه اين موارد بايد مورد توجه مسئولان قضايي قرار گيرد.

 



برگزاري همايش بزرگداشت اسوه زن مسلمان ايراني، شهيده مريم فرهانيان

برادر شهيده «مريم فرهانيان» گفت: شهيده مريم فرهانيان حضور و نقش يك زن را در جامعه تقويت كرد و نشان داد كه يك زن مي تواند با پرهيزكاري و دوري از هرگونه گناه در جامعه حضور داشته باشد.
به گزارش فارس ،علي فرهانيان در همايش «اسوه زن مسلمان ايراني، شهيده مريم فرهانيان» كه در سالن رضوان ساختمان اصحاب الحسين (ع) صدا و سيما برگزار شد، اظهار داشت: تمام زنان در دوران دفاع مقدس در عرصه هاي مختلف نمونه هستند و همراه رزمندگان اسلام تلاش كردند.
وي ادامه داد: شهيده مريم فرهانيان از سال 1356 در حالي كه 14 ساله بود به همراه برادرم شهيد مهدي با رژيم طاغوت به مبارزه برخاست و تا سال 1363 بدون وقفه در خدمت انقلاب اسلامي بود. مراسم تشييع پيكر مطهر وي طوري بود كه گويي يكي از سرداران جنگ را تشييع مي كردند.
برادر شهيده «مريم فرهانيان» بيان داشت: شهيده مريم حضور و نقش يك زن را در جامعه تقويت كرد و نشان داد كه يك زن مي تواند با پرهيزكاري و دوري از هرگونه گناه در جامعه حضور داشته باشد.
وي افزود: شهيده فرهانيان در طول ايامي كه دوشادوش رزمندگان اسلام در جبهه ها حضور داشت، طوري رفتار كرد كه ذره اي از وقار و متانت وي كم نشد.
فرهانيان به خصوصيات بارز شهيده «مريم فرهانيان» اشاره كرد و خاطرنشان كرد: گذشت از موقعيت هاي دنيوي، انجام دادن كارهاي مؤثر، خدمت صادقانه، شجاعت، رعايت حريم و باوقار بودن از جمله خصوصيات شهيده مريم بود كه او را اسوه كرد.
مهرزاد ارشدي عكاس دفاع مقدس نيز در ادامه اين همايش اظهار داشت انتخاب شهيده فرهانيان انتخاب يك شخص نيست بلكه انتخاب تمام بانوان و دختراني است كه سرنوشت جنگ را رقم زدند و تكريم زنان حزب اللهي است كه ما را به اين باور رساندند كه مي توانند در فضاي اسلام مؤثر باشند.
عكاس دفاع مقدس بيان داشت: شهيده فرهانيان خود خواست كه در اين مقطع زماني معرفي شود؛ امروز ما به غذاي فرهنگي، فكري و معنوي نياز داريم كه راه را گم نكنيم.
فاطمه جوشي همرزم شهيده «مريم فرهانيان» نيز در اين برنامه بيان داشت: خدا و آخرت در زندگي شهيده فرهانيان 2 اصل بود و او نمونه يك دختر مسلمان به شمار مي رود.
وي ادامه داد: از سال 1358 شهيده مريم را مي شناختم؛ در طول اين سال ها حتي يك بار هم او زبان به غيبت و بدگويي نگشود.
همرزم شهيده «مريم فرهانيان» افزود: در بين مجروحان، اسير عراقي حضور داشت كه از منظر اين بعثي، مريم، دختري با تقوا، باحجاب و متين بود.

 



سفير كشورمان در عراق: مبادلات تجاري تهران- بغداد تحت تاثير تحريم ها قرار نمي گيرد

حسن دانايي فر در كنفرانس خبري در سفارت ايران در عراق با انتقاد شديد از كساني كه تهران را به دخالت در امور عراق متهم مي كنند، گفت: ايران عليه تمامي آن هايي كه رفتاري اين گونه با آن دارند اقامه دعوي خواهد كرد.
به گزارش روزنامه الرايه، چاپ قطر وي با انتقاد از تمامي مسئولان و احزاب عراقي كه ايران را (به دخالت) متهم مي كنند، گفت: ما اظهار نظرهايي را كه به زبان برخي مسئولان (عراقي) جاري مي شود، محكوم مي كنيم. معتقديم اين حق ما است كه عليه برخي از اين افراد در دادگاه ها به اقامه دعوي بپردازيم تا مورد پيگيري قضايي قرار گيرند.
دانايي در ادامه اين اتهامات را افترا عليه جمهوري اسلامي ايران دانست و تصريح كرد: اين اتهامات كاملا بي اساس بوده و ما همه آنها را رد مي كنيم.
او تاكيد كرد: ايران هرگز در هيچ مساله مرتبط به عراق كه ممكن است موجب ناامني و بي ثباتي اين كشور شود و خسارت هاي مادي يا انساني به آن وارد سازد، دخالت نمي كند.
سفير كشورمان در عراق گفت: افرادي كه ايران را متهم مي كنند مي خواهند به اين وسيله ضعف شان را توجيه كنند اما ما به آن ها توصيه مي كنيم كه از تكرار اين اظهارات دست بردارند و صادقانه با ملت عراق به گفت وگو بپردازند و در اظهارات شان دقت نظر داشته باشند و اين گونه به اتهام و افتراء نپردازند.
وي درباره مواضع ايران در قبال تشكيل دولت عراق بيان كرد: ما از دولت عراق كه برخاسته از ملت اين كشور و همگام با قانون اساسي اين كشور باشد و همه طيف ها و جناح ها را در بر گيرد، حمايت مي كنيم. ما تمام تلاش مان را به كار مي بنديم و به دوستان مان در عراق كه زياد و از جناح هاي مختلفي هم هستند توصيه هاي داريم.
دانايي فر درباره غرامت جنگ عراق ـ ايران در سال 1980 نيز گفت: مسائلي بين دو كشور وجود دارد كه در حال بررسي هستند. يكي از اين پرونده ها كه هنوز قطعي نشده مساله غرامت هاست. معتقديم اين پرونده ها بايد از سوي كارشناسان و متخصصان از لحاظ فني و حقوقي مورد بررسي قرار گيرد تا هر كشور بدون تجاوز به حقوق ديگري، به حق قانوني اش برسد.
سفير كشورمان در عراق در ادامه اتهامات واشنگتن به ايران درباره دست داشتن در حملات مسلحانه در عراق را رد كرد و گفت: اين حق ايران است كه عليه سران نهادهاي امنيتي آمريكا كه اتهاماتي را عليه ايران بيان مي كنند اقامه دعوي كند. عاملان حملات اخير در بصره و الانبار شورشيان و تروريست ها هستند هم چنين ايران به توان نيروهاي امنيتي عراق در حفظ امنيت داخلي و خارجي اين كشور اطمينان دارد.
وي در پايان با اشاره به اين كه حجم مبادلات تجاري دو كشور در آينده نزديك دو برابر خواهد شد، افزود: ايران طرح هاي تضميني را براي افزايش ميزان مبادلات كه متجاوز از 10 ميليارد دلار است در نظر گرفته است.

 



انتقاد ميرتاج الديني از بزرگنمايي اختلاف هاي طبيعي بين مجلس و دولت

معاون پارلماني رئيس جمهور با بيان اينكه «اختلاف نظر بين دولت و مجلس طبيعي است» گفت؛ برخي تلاش دارند موارد اختلاف حقوقي و كارشناسي بين دولت و مجلس را بزرگنمايي كنند.
«محمدرضا ميرتاج الديني» در اجلاس شوراي معاونان و مديران كل پارلماني وزارتخانه ها كه در آستانه ماه مبارك رمضان در جوار بارگاه امام زاده صالح برگزار شد، با بيان اينكه «برخي وحدت و همدلي بين دولت و مجلس را نمي پسندند»، افزود: ما بايد اين مسئله را جدي بگيريم و نگذاريم اختلافات طبيعي في مابين را بزرگ جلوه دهند.
وي با تاكيد به اينكه «هميشه بين مجلس و دولت هماهنگي و انسجام وجود داشته و خواهد داشت»، تصريح كرد: از 39 قانوني كه در چند ماه گذشته از مجلس به دولت آمده فقط دو مورد وجود دارد كه دولت نسبت به آن نظر داشته و ابلاغ نكرده است.
معاون پارلماني رئيس جمهور گفت كه قانون براي عبور از اين مشكل چاره انديشي كرده است، اما برخي اين مسئله را بزرگنمايي كرده تا با ايجاد فضا اختلاف بين مجلس و دولت را دامن بزنند.
ميرتاج الديني خاطرنشان كرد: براساس قانون اگر رئيس جمهور مصوبه مجلس را كه به تأييد شوراي نگهبان رسيده است در ظرف زماني تعيين شده ابلاغ نكند، رئيس مجلس آن را ابلاغ مي كند و در روزنامه رسمي منتشر مي شود.
وي با بيان اينكه رئيس جمهور قانون مصوب مجلس و مورد تأييد شوراي نگهبان را به موقع ابلاغ مي كند، اظهار داشت: گاهي پيش مي آيد كه به علت سفرهاي رئيس جمهور، تعطيلات و يا ضرورت بررسي و مطالعه آن روند ابلاغ زمانبر شود.
معاون پارلماني رئيس جمهور تصريح كرد: ابلاغ قوانين از سوي رئيس جمهور حائز اهميت و داراي ملاحظاتي است كه قانونگذار آن را برعهده رئيس جمهور قرار داده والا مجلس مي توانست قانوني را كه تصويب كرده است خود هم ابلاغ كند.
ميرتاج الديني درباره علت اينكه قانونگذار ابلاغ قوانين را برعهده رئيس جمهور قرار داده است، گفت: رئيس جمهور به عنوان عالي ترين مقام كشور پس از مقام معظم رهبري، بايد قانون را ملاحظه نمايد، عوارض و تبعات اجرايي آن را بسنجد و سپس به دستگاه ها ابلاغ كند و اين روندي زمانبر است.
وي افزود: برخي از اين موضوع طبيعي و عادي براي اينكه وانمود كنند بين دولت و مجلس اختلاف وجود دارد، سوء استفاده مي كنند و تلاش دارند القا نمايند كه دولت قانون گريز است در حالي كه دولت قانون را درسرلوحه كارهاي خود قرار داده است.

 



با تصميم ديروز هيأت رئيسه اجلاس خبرگان رهبري 23 و 24 شهريور برگزار مي شود

جلسه هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري بعدازظهر ديروز با حضورحضرات آيات هاشمي شاهرودي، محمد يزدي، صادق آملي لاريجاني، سيداحمد خاتمي، هاشمي رفسنجاني و حجت الاسلام ابراهيم رييسي، در دفتر رئيس مجلس خبرگان تشكيل شد.
به گزارش ايسنا، در اين جلسه پس از بحث و بررسي پيشنهادهاي كميسيون هاي مجلس خبرگان رهبري، هر يك از اعضاي هيات رئيسه به بيان ديدگاه هاي خود در خصوص مسائل مطرح شده در جلسه پرداختند.
در پايان جلسه تصميم گيري شد كه اجلاس رسمي اين مجلس در تاريخ 23/ 6/ 89 در تهران برگزار شود.
همچنين آيت الله سيداحمد خاتمي عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اعلام اين خبر گفت: در اين جلسه مقرر شد كه اجلاس بعدي خبرگان رهبري در روز سه شنبه و چهارشنبه 23 و 24 شهريورماه مقارن با پنجم و ششم شوال برگزار شود و روز پنج شنبه نيز اعضا طبق روال گذشته به مرقد امام خواهند رفت. وي ادامه داد: همچنين با مقام معظم رهبري نيز ديدار خواهيم كرد.

 



تمدن در مراسم معارفه فرماندار جديد: فرماندار تهران با سوءاستفاده كنندگان از بيت المال برخورد كند

استاندار تهران خواستار برخورد جدي با سودجويان و زمين خواران و سوءاستفاده كنندگان از بيت المال در تهران شد.
مرتضي تمدن در مراسم معارفه فرماندار جديد شهرستان تهران با تشكر از حسين طلا فرماندار سابق كه هم اكنون به عنوان رئيس سازمان دخانيات مشغول به كار است گفت: اگر فرماندار محترم تهران بخواهد تنها بحث مبارزه با سودجوياني كه بيت المال را در عرصه ساخت و ساز خود با رابطه ها و زد و بندهايشان در پشت صحنه و يا با جسارت و بدون زد و بند مديريت كند خود كار دشواري است، چرا كه برخي اوقات تا يك قدمي قطع كردن دست اين سودجويان رفته شده، اما بعد از آن تبصره آورده شده و گفته شده كه اين حركات بازتاب بيروني نداشته باشد، اما ديديم كه در مواردي فرمانداري نسبت به اين مساله ورود پيدا كرد و با متجاوز برخورد شد.
به گزارش ايسنا تمدن گفت: من به آقاي نايبي (فرماندار جديد) مي گويم كه واقعا برخورد بي امان با كساني كه بيت المال را مورد سوءاستفاده و عرصه تاخت و تاز خود قرار مي دهند مورد توجه قرار دهند، به خصوص كه در تهران باندهاي مافيايي و زمين خواري كه امروز شما مي بينيد در بسياري از جاها زشت ترين كارها را در حق و حقوق مردم مرتكب شده اند.
وي در ادامه دولت احمدي نژاد را دولت بسط عدالت اجتماعي توصيف و اظهار كرد: نبايد در اجراي فرامين عدالت كوتاه آمد و در اين مورد كوچكترين اغماضي داشت.
114شركت از تهران خارج شده اند
تمدن در ادامه با مورد توجه قرار دادن بحث سبك سازي جمعيت تهران اظهار كرد: برخي تصور مي كنند كه اين مساله امر جدي نيست اين در حالي است كه ما براي اين كه تهران را ساماندهي كنيم چاره اي جز سبك سازي جمعيت نداريم.
وي افزود: هم اكنون كه ما كار را آغاز كرده ايم با همه اما و اگرها و وسواس ها و احتياطي كه وجود داشته است 18هزار نفر براي خروج از تهران ثبت نام كرده اند و طبق ليستي كه من ديروز آن را گرفتم نزديك 600 كارمند دولت از تهران خارج شده اند. همچنين از 191 شركت 114 تاي آن از تهران خارج شده اند.
80درصد تهراني ها سهام عدالت دريافت كرده اند
وي در ادامه با بيان اين كه تاكنون 80درصد كساني كه بايد در شهرستان تهران سهام عدالت دريافت كنند، اين سهام را گرفته اند، بحث هدفمند كردن يارانه ها را مورد توجه قرار داد و اظهار كرد: در استان تهران 4 ميليون خانوار تحت پوشش قانون هدفمند كردن يارانه ها هستند كه از اين چهار ميليون شايد نزديك 60 هزار نفر به هر دليلي نخواستند فرم پر كنند و پاي كار بيايند و از خدمات آن بهره مند شوند.
تمدن گفت: از 25 مرداد تا سوم شهريور به مدت 10روز بحث افتتاح حساب ها را خواهيم داشت و در نيمه دوم سال نيز اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها مورد توجه قرار مي گيرد.
وي قانون هدفمند كردن يارانه ها را يكي از مترقي ترين قوانين اقتصادي تاريخ ايران دانست و خاطرنشان كرد: اگر اين قانون به درستي اجرا شود ثمرات بسياري خواهد داشت.
استاندار تهران در ادامه بحث فرهنگ و تلاش هاي فرهنگي دولت را مد نظر قرار داد و اظهار كرد: دولت براي استان تهران نزديك 900 ميليارد ريال در بخش فرهنگي اختصاص اعتبار داشته است، اما برخي در حق دولت كم لطفي مي كنند و مي گويند كه حساسيتش نسبت به برخي از مسائل كمتر شده است. اما من مي گويم كه در هيچ زمينه اي حساسيت آقاي احمدي نژاد در عرصه فرهنگ كم نشده است و ايشان به تعميق ارزشهاي اسلامي و انساني توجه جدي دارند و براي آن برنامه دارند و در عمل از آن حمايت مي كنند.

 



چالز دان: ايران از بيشترين نفوذ در عراق برخوردار است

مديرسابق بخش عراق در شوراي امنيت ملي آمريكا تصريح كرد كه ايران در ميان همه كشورهاي همسايه از بيشترين نفوذ در عراق برخوردار است.
چالز دان در مصاحبه با شبكه تلويزيوني الجزيره با بيان اينكه آمريكا كم كم بخشي از نفوذ خود را در عراق و در ميان شخصيت هاي سياسي اين كشور از دست مي دهد گفت: آشكار است كه تعدادي از قدرت هاي منطقه اي براي پر كردن آنچه آن را خلاء سياسي مي دانند اقدام و از عقب نشيني آمريكا بهره برداري مي كنند.
وي با بيان اينكه در سي ويكم دسامبر سال 2 هزار و يازده همه نيروهاي آمريكايي عقب نشيني خواهند كرد اظهار داشت: آشكار است كه ايران در ميان همه كشورهاي همسايه نه فقط در زمينه سياسي بلكه در همه زمينه هاي اقتصادي، فرهنگي و ديني از بيشترين نفوذ در عراق برخوردار است.
دان درباره علت افزايش نفوذ ايران و كاهش نفوذ آمريكا در عراق تصريح كرد: اين مسئله چند علت دارد؛ عراق و ايران همسايه هستند و بعد از خروج ما اينگونه خواهند ماند و آنها روابط محكمي در زمينه هاي مختلف از جمله فرهنگي اقتصادي و سياسي دارند، در نتيجه آمريكا ميزان مشخصي از روابط را طبيعي مي داند.
وي افزود: دولت كنوني آمريكا اقدام زيادي انجام نمي دهد به عنوان مثال در روند تشكيل دولت عراق به اندازه ايران كمك نكرديم و به اين مسئله در حد خود، به عنوان كاهش نفوذ آمريكا نگريسته مي شود.

 



چهارشنبه ، نخستين روز ماه رمضان در اغلب كشورهاي عربي

بيشتر كشورهاي عربي مانند عربستان، ديروز چهارشنبه را روز نخست ماه مبارك رمضان اعلام كردند.
به گزارش فارس بيشتر كشورهاي عربي مانند عربستان سعودي ديروز چهارشنبه را روز نخست ماه مبارك رمضان اعلام كردند.
مقامات ديني سعودي رؤيت هلال ماه مبارك رمضان را روز سه شنبه اعلام كردند و در پي آن قطر، امارات، كويت، بحرين، مصر، اردن، سوريه، لبنان، يمن، فلسطين و الجزاير ديروز را روز نخست ماه رمضان اعلام كردند.
پيش از اين ليبي، چهارشنبه را آغاز ماه رمضان اعلام كرده بود ولي دولت پادشاهي عمان به دليل عدم اثبات رؤيت هلال امروز پنجشنبه را روز نخست رمضان اعلام كرد.
بنابراين گزارش، اهل سنت عراق چهارشنبه را روز نخست اعلام كردند و شيعيان آغاز اين ماه مبارك را روز پنجشنبه اعلام كردند.
همچنين مسلمانان ايران، افغانستان، پاكستان، موريتاني، مغرب، از امروز پنج شنبه به ميمنت ماه مبارك رمضان، روزه داري را آغاز كرده اند.

 



آيت الله مدرسي يزدي: معرفي مكتب ايران به جاي مكتب اسلام انحراف بزرگي است

عضو فقهاي شوراي نگهبان با بيان اينكه ارزش ايران هم به اسلامي بودن آن است، معرفي مكتب ايران به جاي مكتب اسلام را انحرافي بزرگ توصيف كرد.
به گزارش فارس، آيت الله سيدمحمدرضا مدرسي يزدي طي سخناني اظهار داشت: تمام حركت ها و تمام شعارها بايد ظاهرش و باطنش اسلامي باشد. اين چه سخني است كه مكتب ايراني به جاي مكتب اسلامي به كار گرفته شود. تازه، مگر مكتب ايراني يك تلقي دارد؟ اصل و فرع و ظاهر و باطن و شعار و دثار ما اسلامي است. ارزش ايران هم به اسلامي بودن آن است. چگونه ارزش اصلي را رها كرده به چيز ديگر تكيه كنيم؟ اين خود انحراف و مقدمه يك انحراف بسيار بزرگ است و بايد بلافاصله جبران شود.
عضو فقهاي شوراي نگهبان در ادامه سخنان خود با تشريح توطئه استكبار عليه نظام اسلامي گفت: حالا كه جمهوري اسلامي دارد پيش مي رود و بحمدالله دشمنان را سركوب كرده و راه خودش را پيدا كرده، مي خواهند به هر طريق ممكن افراد را بخرند؛ گول بزنند؛ طمع ها و اشتهاي كاذب افراد ضعيف را تحريك مي كنند؛ جريان درست مي كنند تا به اهداف خود برسند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14