(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 26 مرداد 1389- شماره 19719

ارگ طبس و آينده مبهم!
استان فارس به عراق گندم صادر كرد
ايران در كيهان
شهردار اصفهان: سياسي كردن مترو، تضييع حقوق مردم است
مديرعامل آب منطقه اي آذربايجان غربي: تصفيه خانه آب شرب تكاب بزودي به بهره برداري مي رسد
معاون سازمان تبليغات اسلامي: رسانه ها مانع غفلت مسئولان در انجام وظايف خود باشند
1217 كارمند تهراني متقاضي انتقال به قزوين شدند
احداث صنايع فرآوري محصولات كشاورزي راهكار رفع بيكاري در گلستان
حوزه هاي علميه فارس اعتبار گرفتند
كاستي هاي پلدختر
گلايه فرماندار بناب به خاطر عدم ارزيابي دستگاه هاي اجرايي شهرستان
مددجويان كميته امداد اصفهان 10ميليون تومان وام اشتغال مي گيرند
در چارچوب كاروان هاي راهيان نور
امسال 8 هزار ساوجبلاغي به مناطق عملياتي اعزام مي شوند



ارگ طبس و آينده مبهم!

ارگ طبس به مساحت تقريبي بيش از 15هزارمترمربع تقريبا در مركز شهر طبس قرار گرفته و در زلزله سال 1357 نيز بالغ بر 80درصد بناهاي قديمي آن فرو ريخت و به تلي از خاك تبديل شد.
بعد از زلزله نهادهايي همچون آستان قدس رضوي پيشنهاد ساخت مراكزي از جمله مجتمع آموزشي و سايت موزه را دادند كه با مخالفت ميراث فرهنگي مواجه شده است.
اما شواهد و ديده ها از آن حكايت دارد كه اين مكان به علت نبود جاذبه در طول سال كمتر مورد بازديد مسافران و گردشگران قرار مي گيرد و متاسفانه در ايام شبانه روز محل تجمع افراد بزهكار و خلافكار و تجمع حيوانات زيانبار شده است.
در حال حاضر چند وقتي است كه باز عمليات اجرايي كه مبين كار براي احيا و بازسازي باشد ديده نمي شود و ميراث فرهنگي يزد معلوم نيست چه برنامه هايي براي احياي آن دارد. ميراث فرهنگي اگر واقعا قصد بازسازي آن را به عنوان يك مركز تاريخي و قديمي دارد با سرعت عمل بيشتري كار كند. اگرنه هم به دستگاه ديگري واگذار نمايد تا اين محل از وضعيت فعلي خارج شود.
علي اكبر برقي
خبرنگار كيهان در طبس

 



استان فارس به عراق گندم صادر كرد

شيراز- خبرنگار كيهان:
با پيگيري رئيس جمهور مشكل پرداخت نقدينگي به كشاورزان برطرف شد.
استاندار فارس با بيان اين مطلب در جريان بازديد از دو مركز خريد گندم در شيراز گفت: روند خريد گندم در استان خوب و منطقي است و امسال براي نخستين بار به ساير استانها و برخي كشورهاي عربي از جمله عراق صادرات گندم داشته ايم.
روح الله احمدزاده اظهار داشت: اگر اين روند را ادامه دهيم زمينه براي توسعه زيرساخت ها در امور توليد، ذخيره سازي، استحصال و فرآوري و تبديل گندم به آرد فراهم مي شود.
وي درباره پرداخت وجه گندم به كشاورزان گفت: با پيگيري مسئولان استان، خريد گندم كشاورزان به روز شده و مشكل توليدكنندگان اين محصول برطرف شده است.
وي مشكل ديركرد و پرداخت پول گندم به كشاورزان را مسئله اي ملي و فرااستاني ذكر كرد.
وي از توليد بيش از يك ميليون و يكصدهزارتن گندم در سال جاري خبر داد و گفت: فارس امسال نيز مثل سال هاي گذشته قطب اول توليد گندم در كشور است.
وي بر ضرورت ذخيره سازي گندم تاكيد كرد و افزود: با توجه به ورود بخش خصوصي در عرصه ذخيره سازي، ظرفيت ذخيره سازي گندم در چند سال آينده افزايش چشمگيري خواهد داشت و با اين جود افزايش توليد گندم مشكلي براي نگهداري و ذخيره سازي و صادرات آن ايجاد نخواهد كرد.

 



ايران در كيهان

برپايي نمايشگاه سلامت در آران و بيدگل
كاشان- خبرنگار كيهان:نمايشگاه دائمي سلامت توسط شبكه بهداشت و درمان شهرستان آران و بيدگل در اين منطقه افتتاح شد. اين نمايشگاه درحال حاضر با موضوع موادمخدر، اعتياد و سيگار در 20 غرفه سعي دارد تا بازديدكنندگان را با مضرات اين مواد آشنا كند. اتاق سياه و سفيد، ايستگاه نقاشي، وسايل استعمال موادمخدر، كتاب، پوستر و سي دي آموزشي، عنوان برخي از غرفه هاست كه هر 4 ماه يك بار موضوع نمايشگاه با توجه به نيازسنجي شهرستان تغيير مي كند.
نمايشگاه فوق با 20 ميليون تومان هزينه از محل كمك هاي خيران و دانشگاه علوم پزشكي كاشان راه اندازي شده است.
غبارروبي مساجد در كاشان
¤ همزمان با دهه سوم ماه شعبان، دهه بهداشت و نكوداشت مساجد 400 مسجد شهرستان كاشان غبارروبي و براي استقبال از ماه مهماني خدا آماده شد.
سيد عبدالصاحب حسيني، رئيس اداره تبليغات اسلامي كاشان با اعلام خبر فوق افزود: بسترسازي، فرهنگ سازي و آگاهي بخشي به اقشار مختلف جامعه در راستاي احياي نقش و جايگاه مساجد، مهمترين هدف بزرگداشت اين دهه است.
حمايت از خانواده هاي زندانيان
اهواز- خبرنگار كيهان: خانواده هايي كه به دلايلي از كمك هاي انجمن حمايت از زندانيان استفاده نمي كنند، بايد شناسايي شوند و مورد حمايت قرار گيرند. به گزارش روابط عمومي دادگستري استان خوزستان، فرهاد افشارنيا دادستان عمومي و انقلاب شهرستان اهواز در جلسه انجمن حمايت از زندانيان اهواز با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: بسياري از زندانيان سرپرست خانوار هستند و با ورود آنان به زندان، خانواده هايشان در تنگدستي به سر مي برند. وي در ادامه افزود: با توجه به اين كه پس از ورود يك فرد به زندان، ساير اعضاي خانواده نيز در معرض ارتكاب جرم قرار دارند، رسيدگي به خانواده آنان از افزايش جرايم در جامعه پيشگيري مي كند.
ارائه خدمات به نوآوران
اصفهان- خبرنگار كيهان: وزارت جهاد كشاورزي در راستاي تسهيل دسترسي نوآوران از امكانات و خدمات علمي و فني اين وزارتخانه و واحدهاي تابعه دستورالعمل اجرايي را به استان ها ابلاغ كرد. به گزارش روابط عمومي جهاد كشاورزي استان اصفهان، اين امكانات و خدمات علمي قابل ارائه به نوآوران بخش كشاورزي شامل مواردي از قبيل منابع علمي، فضاي آزمايشگاهي، امكانات و تجهيزات و مواد آزمايشگاهي كارگاهي و صحرايي، نتايج تحقيقات و مطالعات انجام شده در رابطه با موضوع، بازديد از مزارع، گلخانه هاي تحقيقاتي و ساير امكانات و خدماتي كه نقش مستقيم در تكميل فرآيند تبديل ايده به محصول دارد، است.
مقابله با خشكسالي در يزد
يزد- خبرنگار كيهان: معاون نظارت بر بهره برداري شركت آب و فاضلاب روستايي استان يزد گفت: مناطق روستايي اين استان به دليل تداوم خشكسالي، با محدوديت منابع آب شرب مواجه هستند. محمدحسين سيفي جداسازي آب شرب و بهداشت، نصب كنتور حجمي، كنترل خودكار چاه ها و مخازن و تعويض سريع كنتورهاي خراب و ورود 8 منبع آبي جديد به مدار از جمله اقدام هاي شركت آبفار يزد براي مقابله و كاهش آثار زيانبار ناشي از خشكسالي است.
اتمام پروژه هاي نيمه تمام
اردبيل- خبرنگار كيهان: استاندار اردبيل گفت: رويكرد امسال استان در اجراي پروژه ها و طرح هاي عمراني، اولويت دادن به طرح هاي نيمه تمام است. سيدحسين صابري در جلسه بررسي اشتغال و سرمايه گذاري افزود: پروژه جديدي در سطح استان شروع نخواهد شد مگر آن كه دستگاه مربوطه، پروژه نيمه تمام نداشته باشد.
وي گفت: در اين ارتباط اولويت با پروژه هاي نيمه تمام سفرهاي اول و دوم هيئت دولت به استان است.
برگزاري يادواره شهدا
اسفراين- خبرنگار كيهان: يادواره سرداران و 19 شهيد پايگاه مقاومت امام خميني شهرستان اسفراين برگزار شد. در اين يادواره سرهنگ پاسدار خسروي از يادگاران هشت سال دفاع مقدس به تبيين جايگاه شهيد و شهادت در قرآن و نهج البلاغه پرداخت و گفت: امروز تنها راه نجات اقتدا به رهبري است.
آموزش ايمني در كارگاه ها
فولادشهر- خبرنگار كيهان: همايش آموزش ايمني كارگاه ها در طرح مسكن مهر فولادشهر برگزار شد. در اين همايش مهندس حاج رستم بازرس اداره كل كار و امور اجتماعي استان اصفهان گفت: كارگران، پيمانكاران، مهندسان ناظر قبل از اينكه جذب كار شوند بايد آموزش لازم را ديده باشند. وي ادامه داد اگر به صورت مستمر دوره آموزش انجام شود مسائل و مشكلاتي رخ نخواهد داد و شاهد حوادث ناگوارنخواهيم بود.
خسارات سرمازدگي به محصولات كشاورزي
خدابنده- خبرنگار كيهان: فرماندار خدابنده در جلسه شوراي اداري اين شهرستان خسارت تگرگ، سرمازدگي و سيل محصولات كشاورزان سال زراعي جاري را 306 ميليارد و 437 ميليون و 774 هزار ريال ذكر كرد.
رفيعي همچنين گفت: شهرستان خدابنده با توليد 200 هزارتن گندم 60 درصد گندم مورد نياز استان زنجان را توليد مي كند.
برگزاري اجلاس نماز در بيرجند
بيرجند- خبرنگار كيهان: دبير ستاد اقامه نماز استان خراسان جنوبي در شوراي اداري شهرستان بيرجند از برگزاري نوزدهمين اجلاس سراسري نماز در اواخر مهرماه سال جاري در استان خراسان جنوبي خبر داد. وي گفت: در اين همايش بيش از 600 نفر مهمان كشوري از شخصيت هاي علمي و فرهنگي كشور حضور خواهند داشت.
بازديد ز مناطق عملياتي
¤ كاركنان اداره كل ميراث فرهنگي استان خراسان جنوبي به مناطق عملياتي غرب كشور اعزام شدند. حجت برفي مدير روابط عمومي اين اداره كل در اين باره گفت: اين كاروان 50 نفره دومين كاروان اعزامي طي يك سال گذشته از سوي ميراث فرهنگي به مناطق عملياتي است.
تجليل از مديران جوان
شهركرد- خبرنگار كيهان: همايش تجليل از 33 مدير جوان و جوان باور استان چهار محال و بختياري با هدف بسترسازي جهت استفاده از جوانان در فضاي مديريتي استان برگزار شد مجتبي نوروزي مدير سازمان جوانان استان چهار محال و بختياري در اين همايش گفت: بيش از 290 برنامه متنوع ويژه جوانان در هفته جوان در سراسر استان اجرا شد كه نشان از نگاه ويژه مسئولان به جوانان دارد.

 



شهردار اصفهان: سياسي كردن مترو، تضييع حقوق مردم است

اصفهان- خبرنگار كيهان:
شهردار اصفهان خواستار همكاري و همراهي دولت، مجلس و مديريت شهري براي راه اندازي پروژه عظيم متروي اين شهر شد.
سيد مرتضي سقاييان نژاد با اشاره به سياسي شدن مسائل متروي اصفهان گفت: سياسي كردن مسئله مترو نتيجه اي جز تضييع حقوق مردم ندارد و هر كس در مقابل موضوع اجتماعي ترافيك رفتار سياسي كند در حق مردم ظلم كرده است.
وي اظهار داشت: در رابطه با پرداخت سهم اعتبارات مترو از سوي دولت و شهرداري جنجال آفريني شده اما اين پروژه بايد هرچه سريعتر در اختيار شهروندان قرار گيرد.
وي با اشاره به اينكه فقط براي خط شمال- جنوب مترو اصفهان يك هزار ميليارد تومان بودجه نياز است، افزود: آزادسازي، جابجايي تأسيسات و تأمين معوض ها به غير از بودجه هاي نقدي براي پروژه مترو از سوي شهرداري پرداخت شده و اين در حالي است كه اين ارگان جهت تأمين برق 50 مگاواتي اين طرح 40 ميليارد تومان هزينه كرده است.
وي به مصوبه كميسيون تلفيق مجلس درباره تعديل سهم دولت و شهرداري ها اشاره كرد و گفت: براساس اين مصوبه سهم دولت به 70درصد افزايش يافته و سهم شهرداري ها نيز 30درصد تعيين شده تا بسياري از مشكلات موجود حل و فصل شود.
وي از تخصيص دو ميليارد دلار براساس مصوبه مجلس به مترو اصفهان و ديگر كلان شهرها سخن به ميان آورد ادامه داد: حداقل بر طبق اين مصوبه 100 ميليارد تومان براي مترو اصفهان اختصاص داده شده كه لازم است اين اعتبار جهت خريد مباحث سيگنالينگ، مخابرات و واگن هاي مترواين كلان شهر پرداخت شود.
شهردار اصفهان با اشاره به اينكه مترو از لحاظ مالي و تأمين واگن و قطار با مشكل مواجه شده است از دولت و مجلس خواست بودجه تعيين شده مترو اصفهان هرچه سريع تر اختصاص يابد.

 



مديرعامل آب منطقه اي آذربايجان غربي: تصفيه خانه آب شرب تكاب بزودي به بهره برداري مي رسد

اروميه- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت آب منطقه اي آذربايجان غربي گفت: با اتمام طرح تصفيه خانه آب شرب شهر تكاب آذربايجان غربي كار بهره برداري از آن بزودي آغاز مي شود.
نقي كريمي با اعلام اين مطلب افزود: اين طرح كه از مجموعه طرح هاي آبرساني شهر تكاب مي باشد به اتمام رسيده و آماده بهره برداري رسمي شده است.
وي ادامه داد: اين تصفيه خانه كه از آب سد مخزني ساروق تكاب تغذيه مي شود و كار اجرايي آن از سال 84 آغاز شده است، داراي مخزن ده هزار مترمكعبي براي ذخيره آب مورد نياز مي باشد.
كريمي با اشاره به اينكه با بهره برداري از اين طرح آب شرب بيش از 100 هزار نفر از اهالي شهر تكاب و نيز تامين آب مورد نياز شهرك صنعتي اين شهر تامين مي شود اظهار كرد: توانايي برداشت ساليانه بيش از 10 ميليون و 300 هزار متر مكعب آب شرب و صنعت با اين طرح فراهم مي شود.
مديرعامل شركت آب منطقه اي آذربايجان غربي گفت: اين طرح شامل خطوط انتقالي به طول 11 هزار و 855 متر با اقطار 500 و 700 ميلي متر، تول آب دومنظوره به طول 936 متر و خط انتقال آب تصفيه شده بطول چهارهزار و 230 متر با قطر 500 ميلي متر مي باشد.
كريمي افزود: تصفيه خانه اين مجموعه نيز از نوع ته نشيني پولساتوري با فيلترهاي شني با ظرفيت 335 ليتر در ثانيه به همراه تجهيزات و تاسيسات همراه است.
وي با يادآوري اينكه كل اعتبار هزينه شده براي مطالعه و اجراي طرح آبرساني به شهر تكاب با احتساب اعتبار مصوب سال جاري 147 ميليارد و 200 ميليون ريال بوده است اظهار كرد: طرح آبرساني به شهر تكاب شامل خطوط انتقال آب خام، خطوط انتقال آب تصفيه شده، ايستگاه پمپاژ و تونل هاي انتقال مي باشد كه كار اجرايي اين طرح ها نيز در حال اتمام بوده و پيش بيني مي شود در سال جاري به بهره برداري برسند.

 



معاون سازمان تبليغات اسلامي: رسانه ها مانع غفلت مسئولان در انجام وظايف خود باشند

زنجان- خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي اظهار داشت: مقام معظم رهبري مطالبات فراواني در رابطه با اطلاع رساني دارند كه اهل رسانه بايد با برجسته كردن اين مطالبات مانع غفلت مسئولان شوند.
حجه الاسلام حسين روحاني نژاد با بيان اينكه وظيفه خبرنگاران وظيفه اي پيامبرگونه است افزود: محتوايي كه خبرنگاران عرضه مي كنند محدوديت جغرافيايي ندارد و همه بشريت از مطالبي كه خبرنگاران ارائه مي كنند بهره مند مي شوند و اين رسالت خبرنگاران را سنگين تر مي كند.
وي افزود: اطلاع رساني در بيان ديني عجين و آميخته با صداقت و راستي است و كساني در جرگه دگرانديشان و جبهه غيرتوحيدي قرار مي گيرند سعي دارند همه چيز را به نفع خود و وارونه جلوه دهند و موجب انحراف شوند.
روحاني نژاد با تاكيد بر رعايت خطوط قرمز در زمينه اطلاع رساني، تصريح كرد: در نظام سياسي و الهي در حوزه اطلاع رساني نبايد موجب التهاب و ايجاد ترديد و دودلي در جامعه شويم بلكه خبرهاي ما بايد زمينه ساز وحدت، انسجام و برخواسته از مطالبات به حق مردم از مسئولان نظام باشد.
وي تفاوت نظام فعلي را حاكميت و عجين بودن آن با فرهنگ اسلامي عنوان كرد و افزود: بايد دغدغه گسترش فرهنگ ديني داشته باشيم و با تلاش خود فرهنگ ديني را به دل مجموعه هاي جامعه ببريم.
معاون فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان يكي از مهم ترين وظايف و رسالت هاي اصحاب رسانه را برجسته كردن قبح تظاهر به روزه خواري دانست و گفت: همان گونه كه افراد متدين دغدغه انجام احكام الهي دارند، در مقابل دشمنان اسلام با به كارگيري ابزار جنگ نرم به دنبال ترويج اباحه گري و بي تفاوت كردن مردم نسبت به فرائض ديني هستند، لذا رسانه ها نيز بايد با ابزار قلم و رسانه با روشنگري بر قبيح بودن مواردي نظير تظاهر به روزه خواري و ساير هنجارشكني ها بپردازند.
وي همچنين از اعزام 04هزار مبلغ به مناطق مختلف كشور همزمان با ماه رمضان خبر داد و افزود: از اين تعداد 61هزار مبلغ از حوزه علميه قم به مناطق مختلف كشور اعزام مي شوند و بقيه مبلغان نيز از استان هاي ديگر به مناطق مختلف كشور اعزام و در طول ماه مبارك رمضان به تبليغات و آموزش هاي ديني مي پردازند.

 



1217 كارمند تهراني متقاضي انتقال به قزوين شدند

قزوين - خبرنگار كيهان:
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استاندار قزوين گفت: يك هزار و 217 كارمند دستگاه هاي اجرايي متقاضي انتقال از شهر تهران به قزوين هستند.
عباسعلي درافشاني با اعلام اين خبر بيان داشت: تمام دستگاه هاي اجرايي مكلف هستند براساس درخواست كارمندان متقاضي انتقال از شهر تهران نسبت به پذيرش درخواست آنان اقدام كنند.
وي ادامه داد: تا ابتداي مردادماه به دنبال ابلاغ آئين نامه اعطاي تسهيلات به كاركنان دستگاه هاي اجرايي متقاضي انتقال از شهر تهران به استان ها تعداد يك هزار و 217 نفر به منظور جابه جايي و به كارگيري در سازمان ها و ادارات تابعه استان درخواست انتقال داده اند.
درافشاني ادامه داد: از اين تعداد 66 درصد داراي مدرك تحصيلي دانشگاهي يعني داراي مدرك تحصيلي فوق ديپلم، ليسانس، فوق ليسانس و دكتري هستند.
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استاندار قزوين خاطرنشان كرد: حدود 50 درصد از متقاضيان از نظر وضعيت استخدام از نوع رسمي و پيماني و مابقي از نيروهاي قراردادي و ساير ارتباط هاي استخدامي محسوب مي شوند.
وي افزود: از يك هزار و 217 نفر متقاضي انتقال، شهرستان قزوين با 781 نفر معادل 64 درصد بيشترين درخواست انتقال و بوئين زهرا با 52 نفر كمترين تقاضاي انتقال را به خود اختصاص داده است. و متقاضيان انتقال به شهرستان آبيك، البرز و تاكستان نيز به ترتيب 223، 96 و 65 نفر هستند.
درافشاني اعلام كرد: براساس آيين نامه اعطاي تسهيلات به كاركنان متقاضي انتقال از شهر تهران در بخش دولتي، امتيازاتي شامل هديه انتقال به ميزان يك ماه حقوق و مزاياي مستمر، واگذاري زمين و يا اولويت در مسكن مهر، اعطاي تسهيلات وام وديعه مسكن، وام خريد يا ساخت مسكن، تعميرات مسكن، خريد خودرو و كالاهاي خانگي در حداكثر سقف بدون سپرده گذاري و رعايت نوبت، پرداخت هزينه جا به جايي محل خدمت، انتقال فرزندان از دستگاه ها مبدأ به دانشگاه هاي مقصد و انجام معاينات پزشكي براي شاغلين و افراد تحت تكفل و برخورداري از امكانات و فضاهاي ورزشي براي اين افراد در نظر گرفته شده است.
وي افزود: البته امتيازات فوق برحسب تعداد جمعيت شهرهاي مقصد قابل افزايش تا 100 درصد است و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري در مركز و معاونت برنامه ريزي در استانداري موظف هستند بار مالي ناشي از اجراي آيين نامه مذكور را در بودجه سالانه دستگاه هاي اجرايي پيش بيني و تأمين كنند.
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استاندار قزوين گفت: با توجه به خالي بودن 34 درصد از پست هاي بلاتصدي دستگاه هاي اجرايي و كمبود نيروي انساني در ادارات شهرستاني، لازم است مديران از فرصت پيش آمده استفاده كرده و تنگناهاي منابع انساني خود را جبران و رفع كنند.

 



احداث صنايع فرآوري محصولات كشاورزي راهكار رفع بيكاري در گلستان

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزان استان گلستان احداث كارخانه هاي صنايع فرآوري محصولات كشاورزي و توسعه كشتارگاههاي صنعتي دام و طيور در استان گلستان راهكار اصلي خروج از بحران بيكاري است.
رمضانعلي جعفري با اشاره به حجم بالاي بيكاري در استان ضمن اعلام مطلب فوق در جمع كاركنان مديريت جهادكشاورزي شهرستان گنبدكاووس افزود: باتوجه به پتانسيل بالاي استان در بخش كشاورزي و همچنين كسب رتبه هاي اول تا سوم كشور در تمامي زمينه هاي كشاورزي چرا بايد اين حجم عظيم بيكاري داشته باشد.
وي توسعه صنعت در كنار كشاورزي، توسعه كشتارگاههاي صنعتي دام و طيور، احداث صنايع تبديلي و فرآوري محصولات كشاورزي و همچنين برنامه ريزي براي جذب سرمايه گذاران را راهكارهاي اصلي رفع اين مشكل دانست.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي گلستان با اشاره به نامگذاري امسال به سال «همت مضاعف و كار مضاعف» از سوي رهبر معظم انقلاب گفت: در سالي كه با درايت مقام معظم رهبري به سال همت و كار مضاعف نامگذاري شده ما متوليان بخش كشاورزي به عنوان محور امنيت غذايي جامعه بايد تلاش خود را در رسيدن به اهداف بلند، افزايش راندمان توليد و بهينه سازي مصرف دو چندان كنيم.

 



حوزه هاي علميه فارس اعتبار گرفتند

شيراز- خبرنگار كيهان:
امسال 20درصد از اعتبارات فرهنگي فارس به حوزه هاي علميه خواهران و برادران استان اختصاص خواهد يافت.
«حامد دهقانان» سرپرست معاونت سياسي امنيتي استانداري فارس با بيان اين مطلب در كار گروه فرهنگي و اجتماعي استان از تخصيص بخش قابل توجهي از اعتبارات فرهنگي استان به حوزه هاي علميه در سال جاري خبر داد و گفت: اين اعتبارات در دو بخش هزينه اي و تملك دارايي هاي سرمايه اي، حوزه هاي علميه واجد شرايط را پوشش خواهد داد.
وي به ضرورت اختصاص بخشي از اين اعتبارات به پيشنهادات نرم افزاري و طرح هاي فرهنگي و اختصاص بخش ديگري از آن به پروژه هاي عمراني، تجهيز و حوزه تملك دارايي هاي سرمايه اي اشاره كرد و افزود: براساس برنامه صورت گرفته كميته اي 3نفره متشكل از نماينده شوراي عالي حوزه هاي علميه، نماينده حوزه هاي علميه استان و نماينده حوزه معاونت سياسي درباره نحوه توزيع اين اعتبارات تصميم گيري مي كند.

 



كاستي هاي پلدختر

باتوجه به اينكه در آستانه سفر دوره سوم هيئت دولت به استان لرستان قرار گرفته ايم، بر آن شديم تا مواردي را در خصوص طرحها و پروژه هاي مختلفي كه از ضروري ترين نيازها و مطالب مردم فهيم و انقلابي شهرستان پلدختر هستند به استحضار برسانم.
جناب آقاي احمدي نژاد! فرماندار محترم شهرستان در مصاحبه باشماره 2887 مورخه 14 تير 89 ويژه نامه شهرستان پلدختر روزنامه جام جم كه تحت عنوان «افزايش اعتبارات پلدختر» به چاپ رسيده است در پاسخ به اين سؤال خبرنگار كه چه مصوباتي از مصوبه هاي سفرهاي استاني دولت (در شهرستان ما) عملياتي شده و مورد بهره برداري قرار گرفته اند و كداميك از آنها در دست اجرا مي باشد؟ به پروژه هائي همچون بهره برداري از بيمارستان 64 تختخوابي پلدختر، مجتمع فرهنگي هنري ارشاد اسلامي، واريانت تنگ فني اشاره كرده است كه به استحضار حضرتعالي برسانيم اين پروژه ها به ترتيب مربوط به سالهاي 1383 و 1378 و 1365 مي باشند و نام بردن از اين پروژه ها به عنوان مصوبات سفرهاي استاني توسط فرماندار محترم شهرستان باعث رنجش خاطر مردم هميشه در صحنه اين ديار شده است.
لازم است به استحضار رياست محترم جمهور برسانيم كه جايگاه فرهنگي و شأن مردم انقلابي و غيرتمند پلدختر كه با صداقت و اخلاص بيش از سيصد شهيد و حدود 850 جانباز را در راه تحكيم مباني انقلاب و نظام اسلامي به درگاه الهي هديه نموده اند و از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون، خصوصاً در جريان حضور يكپارچه و بي بديل خود در انتخابها و بويژه انتخابات رياست جمهوري دهم كه بالاترين رأي را در بين شهرستانهاي استان به حضرتعالي داده اند پايبندي خود را به نظام، انقلاب و آرمانهاي بلند حضرت امام(ره) و منويات مقام معظم رهبري به اثبات رسانده اند انتظار بر حق دارند در راستاي محروميت زدائي از اين ديار به آنان توجه ويژه شود.
آقاي رئيس جمهور! مردم غيرتمند پلدختر كه در دفاع جانانه از انقلاب و نظام در سخت ترين شرايط و در حالي كه با مشقت و سختي زندگي كرده اند مي گويند اميدواريم دستاوردهاي سفر سوم دولت به استان بخش عمده اي از دغدغه ها و نگراني هاي ما را برطرف نمايد.
انتظار داريم كه سهم ما مردم زحمتكش شهرستان پلدختر از دستاوردهاي سفر سوم هيئت دولت به لرستان فعال شدن پروژه هائي همچون كارخانه سيمان، مسكن مهر، پروژه پر سر و صداي پتروشيمي، پل عدالت و پمپاژ آب دشتهاي بزرگ و حاصلخيز جايدر، واشيان و بن بازه باشد.
پلدختر- نورالدين احمدي

 



گلايه فرماندار بناب به خاطر عدم ارزيابي دستگاه هاي اجرايي شهرستان

بناب- خبرنگاركيهان:
فرماندار بناب گفت: از مديران كل استان گلايه دارم چرا كه هچ گونه ارزيابي از دستگاه هاي شهرستان انجام نمي دهند.
سعيد برقي در سومين جلسه شوراي اداري شهرستان كه با حضور نماينده مردم بناب در مجلس و مسئولان ادارات و نهادهاي دولتي برگزار شد با اشاره به طرح تحول اداري تصريح كرد: هر اداره بايد شوراي طرح تحول داشته باشد.
وي با انتقاد از ادارات شهرستان ادامه داد: متاسفانه از بين حدود 70 اداره تنها 16 اداره اقدام به ارسال مدارك مستندسازي خود به فرمانداري كردند كه با وجود ناقص بودن 4 اداره برتر معرفي شدند.
برقي اضافه كرد: اگر مديران كل استان از عملكرد ادارات و دستگاه هاي اجرايي ارزيابي مي كردند اين مستندسازي عملكردها خيلي راحت فرستاده مي شدند.
وي در ادامه با بيان اين كه دانشگاه علوم پزشكي به وظايفش دقيق عمل نمي كند و استان تنها تبريز نيست بر برنامه ريزي به منظور تامين پزشك خانوار و توجه به مشكل كمبود پزشك متخصص تاكيد نمود.
رئيس كار گروه اشتغال بناب از عدم شروع كارهاي عمراني سال جاري در بسياري از دستگاه ها ابراز تاسف نمود و خواستار پيگيري موافقت نامه ها و تبادل آن ها و شروع عمليات اجرايي پروژه هاي عمراني گرديد.
ضياءالله اعزازي نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي هم در اين جلسه از كلنگ زني 3 طرح مهم شامل استاديوم 10 هزار نفري بيمارستان 110 تختخوابي جايگزين بيمارستان امام خميني فعلي و پل روگذر ميدان معلم در آينده نزديك خبر داد.

 



مددجويان كميته امداد اصفهان 10ميليون تومان وام اشتغال مي گيرند

اصفهان- خبرنگاركيهان:
معاون خودكفايي و اشتغال اداره كل كميته امداد امام خميني(ره) استان اصفهان گفت: اين كميته تاكنون 4هزار طرح اشتغال در راستاي خودكفايي مددجويان ايجاد كرده است.
«قربان علي عباسيان» درباره اشتغال مددجويان تحت پوشش كميته امداد امام خميني اظهارداشت: در حدود 10هزارنفر از افراد و فرزندان تحت پوشش كه مستعد اشتغال هستند توسط كميته امداد مورد شناسايي قرارگرفته اند.
وي افزود: در قالب طرحي مبني بر شناسايي مستعدين اشتغال در سال گذشته حدود 5هزارنفر در 4هزار موقعيت ايجادشده براي اشتغال در استان شروع به كار كرده اند.
عباسيان افزود: كميته امداد امام خميني استان اصفهان با همكاري سازمان فني و حرفه اي، بخش دولتي و خصوصي به مددجويان كار آموزش هاي لازم را دربخش هاي كشاورزي، دامپروري، قالي بافي، صنعتي و خدماتي ارائه داده و افراد جوياي كار و تحت پوشش كميته امداد مي توانند تا سقف 10 ميليون تومان از اين اداره وام اشتغال دريافت كنند.

 



در چارچوب كاروان هاي راهيان نور
امسال 8 هزار ساوجبلاغي به مناطق عملياتي اعزام مي شوند

ساوجبلاغ- خبرنگار كيهان:
امسال 8 هزار نفر در قالب كاروان هاي راهيان نور از ساوجبلاغ به مناطق جنگي جنوب و غرب كشور اعزام مي شوند.
سرهنگ پاسدار احمدرضا باهك فرمانده سپاه ناحيه ساوجبلاغ در مراسم كارگزاران اين كاروان ها با بيان اين مطلب افزود: طبق آمار به دست آمده از سال هاي 88 و 89 تاكنون 69درصد از كساني كه به اين مناطق اعزام شده اند، اعزام كاروان هاي راهيان نور را عالي و تأثيرگذار عنوان كردند. وي درباره هرم سني اعضاي كاروان راهيان نور گفت: 96 درصد كساني كه به مناطق عملياتي اعزام شده اند افراد 15 تا 40 سال هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14