(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 26 مرداد 1389- شماره 19719

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نقد و نق ! (يادداشت روز)
خشم اوباما از اردوغان تركيه ديگر متحد آمريكا نيست
مانور (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
آيت الله مصباح يزدي: شكست خورده هاي سياسي به اسم وحدت مي خواهند همه را تابع خود كنند
مركز امنيت آمريكاي جديد بر ضرورت حمايت آمريكا از فتنه سبز تاكيد كرد
پيشدستي بر اعلام تصميم هيئت حقوقي درباره تكليف دانشگاه آزاد؟! (خبر ويژه)
هپلي هپوي يوروها در تشكيلات مخفي «رسا» (خبر ويژه)
كلاوسون: اعتماد به نفس بالاي ايران ،تحريم ها را بي اثر مي كند (خبر ويژه)
قدرداني ويژه رئيس تروريست هاي كومله از خيانت هاي موسوي و كروبي (خبر ويژه)



نقد و نق ! (يادداشت روز)

1- موضوع اين نوشته اگرچه سخنان اخير آقاي اسفنديار رحيم مشايي است، اما روي سخن با ايشان نيست. آقاي مشايي بارها اعلام كرده است كه «عدد»ي به شمار نمي آيد- چيزي قريب به همين مضمون- و تاكيد ورزيده است كساني كه با او مخالفت مي كنند، در پي مخالفت با رئيس جمهور هستند و او را تنها به اين علت كه از نزديكان رئيس جمهور است مورد حمله قرار مي دهند! درباره نيمي از گفته آقاي مشايي، آنجا كه خود را «عدد»ي به حساب نمي آورد، نفياً و يا اثباتاً سخني نمي گوييم و آرزو مي كنيم كه شكسته نفسي! كرده باشند. اما نيمه ديگر سخن ايشان با واقعيات موجود همخواني نداشته و در تناقض نيز هست، چرا كه مخالفان رئيس جمهور، چه برخي از جريانات داخلي و چه گروه هاي ضدانقلاب خارج نشين و دشمنان تابلودار بيروني نه فقط با اظهارات آقاي مشايي مخالف نيستند، بلكه با ذوق زدگي از آن استقبال نيز كرده و مي كنند. براي دشمنان انقلاب چه امتيازي برجسته تر و چه خواسته اي طلايي تر از آن كه كسي در جايگاه رئيس دفتر رئيس جمهور كشورمان، آرزوهاي برزمين مانده آنان را بر زبان آورده و به عنوان ديدگاه و بينش و منش جمهوري اسلامي ايران از تريبون نظام جار بزند؟! مخصوصاً آن كه اين شخص- متاسفانه- نزديكتر از همه دولتمردان به رئيس جمهور معرفي شده باشد و علاوه بر رياست دفتر ايشان، پست هاي حساس ديگري نظير عضو كميسيون اقتصادي دولت، دبير كميسيون فرهنگي دولت، رياست شوراي هماهنگي مناطق آزاد، قائم مقامي رئيس جمهور در شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور و در يك كلمه همه كاره دولت تلقي شود! بنابراين برخلاف ادعاي آقاي مشايي، مخالفان رئيس جمهور از حاميان سينه چاك ايشان هستند و با مواضع و عملكردي كه آقاي مشايي بر كام و گام دارند، چرا نبايد مدافع ايشان باشند؟!
و اما، از سوي ديگر، اعتراض كنندگان و منتقدان بينش و منش آقاي مشايي - صرفنظر از عده اي اندك و كم شمار- دوستداران واقعي رئيس جمهور محترم هستند كه حضور آقاي مشايي در كنار ايشان را- با دست گسترده اي كه در دولت دارد- آفتي خطرناك براي دولت اصولگرا و شخص رياست محترم جمهوري مي دانند و براي اين نگراني خود دلايل منطقي و شواهد مستحكمي نيز دارند.
2- دولت دكتر احمدي نژاد به علت اصرار بر آموزه هاي اسلامي و انقلابي و مخصوصا عدالتخواهي، حمايت از محرومان، علم پروري، پاكدستي، مردم دوستي، شجاعت در برخورد با دشواري ها، مقاومت در برابر باج خواهي قدرت هاي استكباري و ده ها امتياز برجسته- و بعضاً منحصربه فرد- ديگر، از آغاز شكل گيري تاكنون آماج شديدترين و بيشترين كينه توزي هاي نظام سلطه بين الملل و دنباله هاي داخلي آن بوده و هست.
برادر عزيزمان دكتر احمدي نژاد «برآمده از اصولگرايي» است و نه «برپاكننده آن» بنابراين بديهي است كه از يك سو مورد حمايت گسترده اصولگرايان- بخوانيد توده هاي عظيم ملت- باشد و از سوي ديگر با دشمني هاي پيوسته دشمنان ملت روبرو باشد كه چنين بوده و هست. و اما رئيس جمهور محبوب و فداكارمان مخصوصا با توجه به بار سنگيني كه بر دوش دارد و بي اغراق بايد گفت به خوبي از عهده آن برآمده است، به طور طبيعي مصون از لغزش و خطا نيست و دقيقاً در همين نقطه است كه مي تواند مورد انتقاد دلسوزانه و خيرخواهانه دوستان اصولگرا نيز باشد. انتقاداتي كه انگيزه و مقصود از آن، تصحيح خطا و كمك به رئيس جمهور براي پيمودن بهتر و باصلابت تر راه پيش روي ايشان است. بنابراين، كسي حق ندارد و نمي تواند نقدهاي دوستانه و دلسوزانه را به حساب مخالفت و يا- خداي نخواسته- دشمني با رئيس جمهور تلقي كند. اصلي ترين نشانه اينگونه انتقادها، تاكيد بر امتيازها و دستاوردها، ارائه دلايل مستحكم براي وارد بودن انتقاد و نهايتاً پيشنهاد راه حل است.
اكنون فقط نيم نگاهي به دلايل و شواهدي كه مخالفان حضور آقاي مشايي در كنار رئيس جمهور براي ابراز مخالفت خود ارائه مي كنند به وضوح و بدون كمترين ترديدي از دلسوزانه بودن اين انتقادات حكايت مي كند و بر اين واقعيت تلخ و غيرقابل انكار تاكيد دارد كه آقاي مشايي با توجه به افكار انحرافي ايشان و دست باز و گسترده اي كه در چرخه امور دولت دارد به يك وصله ناجور در ساختار دولت آقاي احمدي نژاد تبديل شده و حذف آن ضامن سلامت دولت است و در مقابل بايد گفت متاسفانه دلايلي كه رياست محترم جمهوري براي ضرورت ابقاي آقاي مشايي در كنار خود ارائه مي كند، از استحكام لازم برخوردار نيست. بنابراين اگر جناب آقاي دكتر احمدي نژاد براي سلامت و محبوبيت دولت خويش اهميت قائلند- كه به يقين قائلند- نبايد در بركناري آقاي مشايي كمترين ترديدي به خود راه بدهند و انتقاد دلسوزانه دوستان را با كينه توزي كساني كه به جاي «نقد» پيوسته «نق» مي زنند، در يك كفه قرار داده و همسان تلقي كنند. اشاره به اين نكته خالي از لطف نيست كه ديروز يكي از دوستان به مزاح از قول گروه «نق»زن نوشته بود؛
«اي احمدي نژاد! خدا بگويم تو را چكار كند! اين چه وضعيتي است كه براي ما پيش آورده اي؟ در دولت خاتمي هم روزه مي گرفتيم و ساعت 5 بعدازظهر افطار مي كرديم اما در دولت تو، ساعت هشت و نيم بعدازظهر هم به زور مغرب مي شود و افطار مي كنيم!!»
3- اظهارات آقاي رحيم مشايي اگرچه تكرار بي كم و كاست همان ديدگاه هاي شرك آلود و استعمارپسند گروهك هاي حقيري نظير منافقين و سلطنت طلب ها و... است ولي سخن درباره ديدگاه و نظرات آقاي مشايي نيست، چرا كه افراد ديگري- از جمله برخي هواداران گروهك هاي يادشده- نيز با همان ديدگاه هاي آقاي مشايي در جامعه حضور دارند و هيچكس هم از حضور آنها كمترين احساس خطري نمي كند. اما، آقاي مشايي در حالي كه زبان همان دشمنان را در كام دارد، در جايگاه قائم مقام رئيس جمهور محترم كشورمان ظاهر مي شود و از تريبون رسمي نظام، خواسته هاي 31 سال برزمين مانده و آرزوهاي بربادرفته آمريكا و متحدانش را به عنوان ديدگاه و نظر جمهوري اسلامي ايران بر زبان مي آورد. و سؤال اين است كه چه كسي و با كدام توضيح قانوني و يا توجيه منطقي به ايشان چنين اجازه اي داده است؟!
4- شايد اين برداشت را تعجب آور و غيرمنصفانه تلقي كنيد ولي شواهد و قرائن فراواني از صحت آن حكايت مي كند و آن، اين كه آقاي اسفنديار رحيم مشايي- انشاءالله بي آن كه خود بخواهد يا بداند- به قطعه اي از «پازل فتنه 88» تبديل شده است و آگاهانه يا ناخودآگاه آب به آسياب فتنه گران و دشمنان نظام مي ريزد. و البته در هر دو حالت، نتيجه يكسان است.
آقاي مشايي تاكيد مي كند كه «از مكتب اسلام» دريافت هاي متنوعي وجود دارد. اما دريافت ما از حقيقت ايران و حقيقت اسلام، «مكتب ايران» است و ما بايد از اين به بعد مكتب ايران را به دنيا معرفي كنيم!
آيا اصلي ترين مانع قدرت هاي استكباري براي سلطه دوباره بر ايران اسلامي، عبور از «اسلام» نبوده و نيست؟ به نظرات ثبت و ضبط شده و بارها به صراحت اعلام شده دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها از جمله مدعيان اصلاحات مراجعه كنيد. هيچكدام از آنها- حتي اسرائيل- به صراحت از كنار گذاشتن مكتب اسلام سخن نمي گويند- يعني جرأت نمي كنند- تمامي آنها براي عبور از اسلام بهانه هاي به ظاهر معقول! مي تراشند و مخصوصاً بر اين توهم اصرار مي ورزند كه از اسلام قرائت هاي متفاوتي وجود دارد و از آنجا كه دريافت مطمئن امكان پذير نيست!! بايد به نسخه اي كه خود در تدوين آن موثر باشيم مراجعه كنيم!
و اما، چرا به جاي «مكتب اسلام» پاي «مكتب ايران» به ميان كشيده مي شود؟ زيرا مكتب اسلام يعني همان اسلام ناب محمدي(ص) بي در و پيكر و بدون معيار و ملاك نيست كه هركس هرچه خواست را بر آن افزوده و يا از آن بكاهد ولي «مكتب ايران» معيار و ملاك مشخصي ندارد و از داريوش و نادرشاه و آغامحمدخان قاجار تا پهلوي و... در آن جاي دارند. آقاي مشايي بعد از مواجهه با اعتراض صاحبنظران تلاش مي كند نظر انحرافي خود را به گونه اي- البته ناشيانه- تصحيح كند! و از مكتب امام حسين(ع) به عنوان منظور خود ياد مي كند. خب! چرا از ابتدا سخن از امام حسين(ع) به ميان نمي آورد؟! و اظهارات پيشين وي با شعار «جمهوري ايراني» سران فتنه چه تفاوتي دارد؟ و آقاي مشايي پيش از اين هم از سپري شدن دوران اسلام گرايي سخن گفته بود!
5- آقاي مشايي چند سال قبل از «ملت اسرائيل»! سخن گفت و بر دوستي با آنان اصرار ورزيد. و هنگامي كه با اعتراض روبرو شد، كه ساكنان فلسطين اشغالي، صهيونيست هاي مهاجر هستند و امكان سكونت آنان در سرزمين اشغال شده فلسطين به بهاي آوارگي مردم آن مرز و بوم و قتل عام همه روزه زنان و مردان و كودكان فلسطيني فراهم شده است، اعلام كرد كه نظر من! همان نظر امام(ره) است!! اما در جريان همايش اخير بار ديگر با صراحت بيشتري بر نظر پيشين اصرار ورزيده و گفت: «انديشه آقاي احمدي نژاد حذف رژيم صهيونيستي از نقشه جغرافيايي نيست»! ايشان ضمن آن كه آشكارا و بي پرده نظر مبارك و منطقي و حقوقي حضرت امام راحل(ره) را نفي مي كند، شعار ديكته شده وزارت خارجه اسرائيل به سران فتنه يعني شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» را نيز تكرار مي كند!
آيا هنوز هم مي توان ادعا كرد كه اظهارات مشايي فقط يك «لغزش زبان» و از نوع «سهوالبيان» بوده است؟!... و ده ها نمونه ديگر از اين دست كه بيرون از حوصله اين نوشته محدود است و در آينده به آن خواهيم پرداخت.
6- به قول آقاي مشايي «البينه علي المدعي... كسي كه ادعا مي كند بايد براي اثبات ادعاي خود دليل بياورد.» براساس همين قاعده عقلي و حقوقي، دلايل فراواني وجود دارد- و به برخي از آنها به عنوان مشتي از خروارها اشاره شد- كه نشان مي دهد آقاي مشايي بيرون از حلقه اصولگرايان و وصله اي ناهمگون با دولت آقاي احمدي نژاد است. اكنون كساني كه اين تلقي را نمي پذيرند بايد براي اثبات ادعاي خود دليل بياورند. اميد آن كه برادر عزيز و رئيس جمهور اصولگرا و فداكارمان، در اين ماجرا انديشه كنند و از رخنه نامحرمان در دولت اصولگرا برحذر باشند.
7- و بالاخره ما نيز معتقديم مسئله مشايي در حدي نيست كه به يكي از مسائل پررنگ رسانه اي تبديل شود اما وقتي اظهارات وي و هورا كشيدن دشمنان براي او را مي بينيم، ورود به ماجرا را ضروري تلقي مي كنيم و اين نكته نيز گفتني است كه مديران بيروني فتنه و دنباله هاي داخلي آنان نبايد اينگونه انتقادات دلسوزانه را نشانه اختلاف در ميان اصولگرايان تلقي كنند! و مطمئن باشند كه اصولگرايان با شناخت دقيق و مستندي كه از هويت وابسته و ستون پنجمي فتنه گران دارند، محال است رئيس جمهور محبوب خود را تنها بگذارند.
حسين شريعتمداري

 



گزارش خبري تحليلي كيهان
خشم اوباما از اردوغان تركيه ديگر متحد آمريكا نيست

سرويس سياسي-
اقدامات اخير دولت تركيه در خصوص حمايت از مردم غزه با به راه انداختن كاروان آزادي، فاصله گرفتن از رژيم صهيونيستي و محكوم كردن اقدامات جنايتكارانه اين رژيم و همچنين تلاش گسترده براي احياي مذاكرات هسته اي ميان ايران و گروه 1+5 بر مبناي بيانيه تهران، خشم مقامات كاخ سفيد را برانگيخته است.
در تازه ترين مورد از تنش بين آنكارا و واشنگتن باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا با ادبياتي كاملاً عصباني تركيه را تهديد به كاهش شديد روابط كرده است.
خبرگزاري فرانسه در اين باره گزارش داد: رئيس جمهور آمريكا به شدت از مواضع ضد اسرائيلي دولت تركيه ابراز نارضايتي كرده است.
براساس اين گزارش، «باراك اوباما» در هشداري به «رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه اعلام كرد: «مواضع آنكارا در قبال اسرائيل و ايران شانس حمايت آمريكا از تركيه را در امر مبارزه با شورشيان پ.ك.ك كاهش مي دهد.»
اين در حالي است كه اطلاعات مفصلي در مورد حمايت آمريكا و اسرائيل از پ.ك.ك. و پژاك (شاخه ايراني آن) وجود دارد. وي افزود: «برخي مواضع كه آنكارا در قبال اسرائيل و ايران اتخاذ كرده، پرسش هايي را پديد آورده است كه در كنگره به آن پرداخته خواهد شد.»
رئيس جمهور آمريكا درباره اين پرسش ها گفت: «مهمترين اين پرسش ها اين است كه آيا آمريكا مي تواند همچنان به تركيه به عنوان يك متحد و هم پيمان نگاه كند.»
اوباما افزود: «چنانچه رابطه تركيه با اسرائيل و ايران به همين ترتيب ادامه يابد، واشنگتن در ميزان فروش سلاح به تركيه براي مبارزه با پ.ك.ك تجديدنظر كرده و مطمئناً آن را كاهش مي دهد.»
روزنامه انگليسي فايننشال تايمز هم در اين باره گزارش داد: آمريكا در حال اعمال فشار بر تركيه به دليل مواضع اخير مقامات تركيه در قبال ايران و اسرائيل است.
فايننشال تايمز به نقل از يك مقام عالي رتبه دولتي آمريكا افزود: اوباما به اردوغان گفت كه برخي مواضعي كه تركيه اتخاذ كرده، سؤالاتي را مطرح كرده است كه در كنگره مطرح خواهد شد.
رسانه هاي ترك زبان هم در گزارشات متعدد از ناخشنودي آمريكا نسبت به توسعه مناسبات با ايران و ادامه تنش بين آنكارا و رژيم صهيونيستي خبر دادند.
براساس گزارش هاي موجود، دامنه اختلافات ميان كاخ سفيد و آنكارا حتي به درون هيأت حاكمه آمريكا نيز كشيده شده است.
منابع خبري در تركيه فاش كردند نومحافظه كاران در آمريكا مانع از انتصاب «فرانسيس ريچاردوني» به عنوان سفير جديد واشنگتن در آنكارا شدند.
«سام براون» يك سناتور آمريكايي از ايالت كانزاس در جريان انتصاب ريچاردوني به جاي «جيمز جفري» سفير آمريكا در تركيه كه زمان خدمتش ماه گذشته به پايان رسيد مانع تراشي كرد.
براساس اين گزارش «دانيل بليتكا» تحليل گر مسايل سياسي در آمريكا نيز در اظهارات عجيبي گفت: ريچاردوني شخصيت قدرتمندي است و توان بالايي در جذب مخاطب دارد اما آنچه مهم است اينكه كاخ سفيد در شرايط كنوني نيازمند سفيري در آنكارا نيست كه به جاي خدمت به آمريكا به نظام هاي مستبد! كمك كند.
تندروها در آمريكا معتقدند بايد سفيري به آنكارا اعزام شود كه بتواند نهايت فشار بر دولت اين كشور را براي تن دادن به خواسته هاي كاخ سفيد وارد سازد.
تحليلگران سياسي معتقدند كه از سال 2002 و همزمان با روي كار آمدن جريان اسلام گرا در تركيه، مقامات آمريكايي پيش بيني چنين روزي را كرده بودند كه تركيه از يك كشور متحد و همپيمان با خود و رژيم صهيونيستي به كشوري مخالف تبديل شود اما آنها به اين اميد دل بسته بودند كه با گذشت زمان و اجراي برنامه هاي متعدد، دولت و ملت تركيه را از مسيري كه در پيش گرفته اند بازدارند.
فاصله گرفتن تركيه از رژيم صهيونيستي زماني آشكارتر شد كه اواخر بهمن 87 «رجب طيب اردوغان» نخست وزير اين كشور در نشستي در حاشيه اجلاس داووس به شدت عليه جنايت صهيونيست ها در غزه اعتراض كرد.
وي در اين نشست جملاتي خطاب به شيمون پرز، رئيس رژيم صهيونيستي مطرح كرد كه با بازتاب هاي گسترده اي در جهان روبرو شد و اين مسئله را براي همگان روشن كرد كه تركيه ديگر آن متحد استراتژيك تل آويو نيست.
نخست وزير تركيه با «آدم كش» ناميدن پرز گفته بود: در كتاب تورات امر شده است كه از آدم كشي بپرهيزيد اما شما برخلاف كتاب آسماني خود آدم مي كشيد. اين تنها كاري است كه شما بلديد. آدم كشي كار و رويه شماست.
موضوع ديگري كه باعث تيرگي روابط تل آويو - آنكارا گرديد حمله نظاميان رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي بود.
مجموعه اي از كشتي هاي امدادرساني در قالب كاروان آزادي با محوريت تركيه ماه مه گذشته عازم غزه شد كه در سواحل سرزمين هاي اشغالي، مورد هجوم ارتش رژيم صهيونيستي قرار گرفت.
در جريان اين تهاجم وحشيانه جمعي از اتباع تركيه از جمله برخي مقامات سياسي اين كشور كشته شدند كه بلافاصله اين اقدام مورد اعتراض شديد دولت و مردم تركيه قرار گرفت.
همزمان با محكوميت جهاني اين اقدام صهيونيست ها، دولت تركيه نيز با اعلام رسمي كاهش سطح روابط با تل آويو هشدار داده بود كه چنانچه اسرائيل به رفتار وحشيانه خود ادامه دهد و از اين اقدام خود عذرخواهي نكند روابط خود را با اين رژيم به طور كامل قطع خواهد كرد.
و در نهايت مسئله مهم ديگري كه باعث نارضايتي مقامات آمريكا و رژيم صهيونيستي از دولت آنكارا شده، تلاش اين كشور براي ايفاي نقش فعال در احياي مذاكرات هسته اي ميان ايران و گروه 1+5 است.
برخلاف تصور آمريكايي ها، دولت تركيه به همراه برزيل 27 ارديبهشت ماه سال جاري موفق به تنظيم بيانيه اي با جمهوري اسلامي ايران شدند كه براساس آن نادرستي ادعاي غرب درباره مخالفت تهران با مسئله تبادل سوخت اثبات شد.
غرب اكنون بيانيه تهران را به عنوان مبناي مذاكرات آينده با گروه وين پذيرفته است.

 



مانور (گفت و شنود)

گفت: به گزارش خبرگزاري «رويترز»، 6 نظامي صهيونيست هنگام انجام يك مانور نظامي در روماني به هلاكت رسيده اند.
گفتم: چرا براي مانور به روماني رفته بودند؟!
گفت: رويترز نوشته كه قصد داشتند در شرايط اقليمي شبيه ايران تمرين كنند.
گفتم: چه غلط هاي زيادي!
گفت: به خيال خودشون مي خواستند وانمود كنند كه قصد حمله به ايران را دارند!
گفتم: «زئيف شف» استراتژيست معروف رژيم صهيونيستي بعد از شكست اسرائيل در جنگ 33 روزه گفته بود؛ نظاميان اسرائيلي فقط براي كشتن زنان و كودكان بي دفاع در شهرها آموزش ديده اند!
گفت: آخه وقتي در يك مانور 6 نفرشون نفله مي شوند، اگر جنگ واقعي بشه چي مي شه؟!
گفتم: يارو در يك مانور از هواپيما بيرون پريد ولي چترش باز نشد و براي اين كه به خودش دلداري بده گفت؛ خوب شد كه مانوره! اگر جنگ بود، چه خاكي بر سرم مي كردم؟!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323


كيهان و خوانندگان
¤ با راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر در آينده نزديك همگان براي چهارمين مرتبه خواهند ديد كه قطعنامه هاي تحريم با هر گزينه ديگر دشمنان عليه كشورمان نخواهد توانست كه اراده پولادين ملت را در جهت رسيدن به آرمان هاي بلند خود متوقف كند. در ضمن تحريك كنندگان و دامن زنندگان به جو رواني در جامعه نيز در تضعيف دولت خدمتگزار راه به جايي نخواهند برد.
محمودي
¤ شكايت فتنه گران از نيروهاي امنيتي فرصت بسيار خوبي براي افشاي حقايق بيشتري درباره آن هاست.
بهمني از تهران
¤ به آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري عرض مي كنيم چرا نسبت به خيرخواهي آيات عظام بي توجهي كرده و از آقاي مشايي مسئول دفتر خود در بيان سخنان نسنجيده دفاع مي كنيد و با اين كار باعث دلسردي طرفداران و خوشحالي دشمنان ميشويد.
سجادي پور از همدان
¤ آيا بهتر نبود به جاي همايش ايرانيان خارج از كشور، همايش ايرانيان داخل كشور با حضور بسيجيان سال هاي جنگ كه حالا فراموش شده اند برگزار مي شد؟
حياتي
¤ با افشاگري شجاعانه سيدحسن نصرالله از دست داشتن رژيم صهيونيستي در قتل حريري، جهان چشم انتظار محاكمه سران اين رژيم از سوي سازمان ملل است.
سليماني
¤ يك بازنشسته هستم كه سال گذشته براي دريافت سهام عدالت ثبت نام كردم. اما هنوز هيچ خبري نشده است.
يك بازنشسته
¤ از سال 87 كه بازنشسته شده ام هرگاه به تامين اجتماعي براي پر كردن فرم اوليه سهام عدالت مراجعه مي كنم بي نتيجه بر مي گرديم. اگر براي روزنامه امكان دارد گزارشي در اين مورد تهيه و چاپ كنيد چرا كه امثال بنده زياد هستند.
رستمي
¤ در حالي كه وزير نيرو اعلام كرده جريمه مشتركان پرمصرف از پاييز امسال يا از سال آينده اعمال خواهد شد، در شهرستان رشت هم اكنون در حال اجرا است. لطفاً رسيدگي شود.
يك هموطن از رشت
¤ سال هاي قبل، نيروي انتظامي و شهرداري تهران با همكاري هم با دستفروشان برخورد مي كردند. اما حال هيچ برخوردي با فروشندگان سي دي هاي مبتذل نمي شود.
كامني از تهران
¤ در سريال تلويزيوني «فاصله ها» كه مخاطب آن عمدتاً جوانان بودند، ضمن يادآوري رسالت رزمندگان جبهه، درباره اهميت عبادت و معنويت نزد جوانان نيز فرهنگسازي شد. از دست اندركاران اين سريال تقدير و تشكر مي شود.
سليمان بلغار
¤ در 10 سال گذشته به رغم هزينه هاي ميلياردي در عرصه فوتبال، هيچ افتخاري براي كشورمان به دست نيامد. اين در حالي است كه ورزشكاران رشته هاي واليبال و بسكتبال با هزينه هاي كمتر، افتخارات بيشتري را كسب كردند. آيا بهتر نيست بخشي از هزينه هاي فوتبال، صرف اين رشته ها شود؟
كاشاني
¤ خانه ام را به مدت سه سال اجاره دادم و در خارج اقامت نمودم. بعد از 6ماه، مستأجر اعلام كرد كه خواستار فسخ قرارداد اجاره است و به يكي از بندهاي اجاره نامه اشاره كرد كه توسط اتحاديه تنظيم شده است. چرا موارد خلاف قانون و عرف بايد در اين قرارداد باشد و مردم مجبور به استفاده از چنين قراردادي هستند كه سرشار از ابهام و اشكال است؟
احمدي
¤ چند روز است كه شركت سايپا از ثبت نام براي فروش پرايد دوگانه سوز امتناع مي كند. از مسئولان اين شركت تقاضا مي شود علت را توضيح دهند.
نظري پور از كرمانشاه
¤ چرا در ماه مبارك رمضان قهوه خانه هاي ارائه دهنده قليان افزايش يافته است؟ اين مسئله به خصوص در شرق تهران به وفور ديده مي شود.
صالح
¤ از وزارت بازرگاني تقاضا مي شود، گوشت هاي وارداتي به قطعات كوچكتر تقسيم شوند. زيرا بسياري از مستضعفان توان خريد اين قطعات بزرگ را ندارند.
از ساري
¤ خيابان 20 متري اسلامشهر تبديل به محل فروش سلاح هاي سرد شده است. از نيروي انتظامي اين شهرستان تقاضاي برخورد مي شود.
رحمتي از اسلامشهر
¤ وزارت كار اعلام نموده كه كارگران ساختماني را بيمه مي كند خواستم بپرسم كدام كارگران را؟ اكثر كارگران ساختماني كه افغاني اند وقتي كارگران افغاني ارزان جاي كارگران ما را اشغال كردند، شايسته است ابتدا مسئولين اول به رفع اين مشكل و سپس براي بيمه كردن آنها اقدام كنند.
عبداللهي
¤ با وجود تماس هاي مكرر با سامانه گوياي پليس راهور ناجا و طرح شكايتم از پليس راهور جاده زرين آباد- لنجان كه تا 48 ساعت موظف به پاسخگويي شده اند تاكنون با گذشت 6 روز هيچ پاسخي دريافت نكرده ام.
فرزانه پور
¤ بيمارستان بزرگ و با سابقه طولاني دكتر شريعتي اصفهان كه به بيمارستان هزار تخت خوابي از سالهاي قبل معروف بوده است و متعلق به سازمان تامين اجتماعي مي باشد متاسفانه هنوز فاقد دستگاه تشخيص طبي و عكسبرداري به روش پيشرفته MRI مي باشد و بيمه شدگان تامين اجتماعي و بيماران اورژانسي از اين بابت سخت اذيت و در مضيقه هستند.
محمود بليغيان اصفهان
¤ مدتي است كه شهرداري تهران اقدام به يكسان سازي قبور شهدا مي كند كه متاسفانه موجب بي نام و نشان شدن برخي از قبور شده است. لطفاً رسيدگي شود.
به پسند از تهران
¤ شمال خيابان تنكابن منشعب از خيابان انقلاب اسلامي فاقد روشنايي است. از اداره برق منطقه براي تامين روشنايي اين محدوده درخواست مساعدت داريم.
يك شهروند
¤ بزرگراه تبريز-شهرسهند به طول 12كيلومتر بعداز گذشت 15 سال فقط 50 درصد پيشرفت داشته است. بنويسيد اين قصور و كوتاهي با چه استدلالي قابل توجيه مي باشد.
0919---0914
¤ مدتي است در آب لوله كشي شهر بندرانزلي و غازيان گل و لاي ديده مي شود، به طوري كه براي شستشو هم مشكل داريم؛ معضل نبود آب سالم براي شرب كه جاي خود دارد.
3163---0911
¤ با اينكه پيام بنده در مورد خميدگي تير برق فشار قوي جلوي جايگاه سوخت گاز در شهر رشت را چاپ كرديد ولي هيچ اقدامي براي رفع مشكل نكردند. در حال حاضر فرسودگي تير برق مذكور بيشتر شده و هر لحظه امكان وقوع خطر جدي و خسارت بار وجود دارد.
6650---0919
¤ در شهرستان كرمانشاه در سال 88 كرايه اتوبوس هاي درون شهري از 30 تومان به 50 تومان افزايش يافت. مردادماه امسال هم 100 تومان كرده اند. يك مقام مسئول جلوي اين گراني ها را بگيرد.
1191---0918

 



آيت الله مصباح يزدي: شكست خورده هاي سياسي به اسم وحدت مي خواهند همه را تابع خود كنند

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: عده اي كه در مبارزات سياسي شكست خورده اند دائم شعار وحدت مي دهند تا ديگران را مجبور به تبعيت از خود كنند.
به گزارش خبرگزاري ها، آيت الله مصباح يزدي در جلسه تفسير خطبه فدكيه حضرت زهرا(س) كه در دفتر مقام معظم رهبري در قم برگزار شد اظهار داشت: وحدت اگر موجب امر باطل شود بي ارزش است. وحدت هنگامي با ارزش است كه به تحقق حق ياري رساند.
وي با بيان اينكه وحدت مربوط به حوزه رفتار بوده و اعتقادات را در برنمي گيرد افزود: آن چه كه در وحدت ضروري است وحدت رفتاري است نه اعتقادي چرا كه انديشه از مبادي ديگري پيروي مي كند و اجبار در آن راهي ندارد.
استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه ما نبايد تصور كنيم وحدت يك ارزش مطلق است و به هر نحو ممكن بايد اجرا شود، تصريح كرد: عده اي در مبارزات سياسي شكست مي خورند و مي گويند براي حفظ وحدت شما بايد تابع ما شويد چون ما تابع شما نمي شويم.
وي با بيان اينكه ارزش وحدت و اتحاد يعني هماهنگي در عمل، خاطرنشان كرد: انسان نمي تواند به دلخواه اعتقادات خود را تغيير دهد بلكه مي تواند در عمل وحدت و اتحاد داشته باشد، ما بايد توجه داشته باشيم كه رفتار اجتماعي ما به نحوي نباشد كه ساير فرق از آن عليه تشيع استفاده كنند.
آيت الله مصباح يزدي با بيان اينكه تحقيق در ارتباط با دين و مذهب يك كار عقلايي است، خاطرنشان كرد: اگر كسي بگويد تحقيق در ارتباط با تشيع جرم است، تفكر صهيونيسم دارد، انسان عاقل آن است كه خود به دنبال حقيقت باشد.
وي اضافه كرد: ما تابع حقيم و بايد بفهميم كه حق كجاست و توقع داريم ديگران نيز اينگونه عمل كنند، ما به اهل سنت مي گوييم كه اجازه دهيد كتاب هاي شيعه در كشورهاي سني به ويژه عربستان آزاد باشد و مردم مطالعه كنند همانگونه كه كتاب هاي شما امروز به راحتي دركتابخانه هاي ما وجود دارد.
استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه ما تعصبي عمل نمي كنيم، اظهار داشت: تعطيلي كار تحقيقي و علمي توجيهي ندارد، همانگونه كه رفتارهاي پرخاشگرايانه توجيه ندارد.
عدم اعتقاد مدعي خط امام
به ولايت فقيه
آيت الله مصباح يزدي در جمع اساتيد دوره طرح ولايت نيز با تاكيد بر اينكه بسياري از نابساماني ها در كشور در اثر برداشت هاي غلط و عدم شناخت صحيح است، ادامه داد: هنوز پس از گذشت 31 سال از انقلاب اسلامي، مساله ولايت فقيه براي بسياري از مسئولان متدين كشور حل نشده است، چه رسد به افرادي كه از اصل با انقلاب اسلامي بيگانه اند.
عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: فردي كه سال ها به عنوان يك فرد برجسته انقلابي، شناخته مي شد و خودش را رهبر پيروان خط امام معرفي مي كرد و حتي پست هايي از طرف حضرت امام(ره) به او واگذار شده بود، امروز صراحتا مي گويد من در زمان امام(ره) هم به ولايت فقيه اعتقاد نداشتم.
وي با اشاره به ماجراي فتنه اخير ادامه داد: هنوز هم كساني هستند كه چون مي خواهند چند صباحي بيشتر بر اريكه قدرت باقي باشند به عدم اعتقاد خود به ولايت فقيه اعتراف نكرده اند.
آيت الله مصباح يزدي با اشاره به اينكه نمي توان اين افراد را دشمن اسلام و كشور دانست، گفت: اين مساله ناشي از حل نشدن جايگاه ولايت فقيه براي اين افراد است.

 



مركز امنيت آمريكاي جديد بر ضرورت حمايت آمريكا از فتنه سبز تاكيد كرد

سرويس سياسي-
مركز امنيت آمريكاي جديد در بررسي استراتژي درگيرسازي عمومي دولت اوباما پيشنهاد داد كه اوباما بايد يك برنامه استراتژيكي پياده كند تا از جنبش سبز حمايت كرده و نظام ايران را تضعيف نمايد.
به گزارش مشرق، مركز امنيت آمريكاي جديد كه اوباما برخي اعضاي تيم امنيت ملي اش را از آن انتخاب كرده طي گزارشي تحت عنوان «دست دراز شده آمريكا» به بررسي سياست خارجي آمريكا و ديپلماسي عمومي اين كشور در جهان پرداخته كه بخش هايي از اين گزارش ويژه به ايران اختصاص يافته است.
در بررسي ديپلماسي عمومي آمريكا تاكيد شده است: دولت آمريكا تاكنون بر روي طناب راه مي رفت و مطمئن نبود كه آيا سخن گفتن عليه نقض حقوق بشر، به جنبش سبز ياري مي رساند يا بدان آسيب مي زند. هرچه زمان مي گذرد مشخص مي شود كه ايران با ميل و اختيار خود برنامه هاي هسته اي اش را متوقف نخواهد كرد، بنابراين دولت آمريكا بايد درگيرسازي عمومي استراتژيك را از نو سازماندهي كند تا براي تحريم هاي بيشتر جلب حمايت كند و به پيگيري مسائل حقوق بشر ادامه دهد و در همين حين از تضعيف مشروعيت داخلي جنبش سبز نيز اجتناب كند.
همچنين در بخش ديگري از اين گزارش با صراحت به اوباما پيشنهاد داده شده است: اوباما يك برنامه ارتباطات استراتژيك و تكنولوژي ارتباطاتي پياده سازد تا از جنبش سبز حمايت كرده و رژيم ايران را تضعيف كند، اما نمي توانيم سياست هايمان را بر اين اساس استوار كنيم كه رژيم ايران به زودي فرو خواهد پاشيد و يا اينكه استراتژي ارتباطاتي دولت آمريكا موازنه ها را در داخل ايران برهم خواهد زد.
در بخش ديگري از اين گزارش با اعتراف تلويحي مبني بر اينكه مطرح كردن گزينه نظامي عليه ايران جنگ رواني است تصريح شده است: دولت آمريكا در بيرون از مرزهاي ايران نيازمند نوعي استراتژي ارتباطاتي است كه چندين برنامه ظريف را براي ايجاد موازنه، پياده مي سازد. دولت بايد گزينه نظامي را روي ميز نگه دارد تا از آن براي فشار وارد آوردن بر ايران استفاده كند، و در همين حين جهانيان را مطمئن سازد كه دست به اقدامات نظامي ماجراجويانه عليه ايران نخواهد زد و به اسرائيل نيز اجازه چنين كاري را نخواهد داد.

 



پيشدستي بر اعلام تصميم هيئت حقوقي درباره تكليف دانشگاه آزاد؟! (خبر ويژه)

برخي شنيده ها از تمايل هيئت موسس دانشگاه آزاد در برابر تغيير رئيس اين دانشگاه حكايت مي كند.
به گزارش افكار نيوز، پس از آن كه اختلاف بر سر مديريت دانشگاه آزاد ميان اين دانشگاه و شوراي عالي انقلاب فرهنگي شدت گرفت، تصميم گيران دانشگاه (هيئت موسس) به فكر كاهش فشارها از دانشگاه آزاد افتادند و ظاهرا به اين نتيجه رسيده اند كه تغيير مديريت اين دانشگاه مي تواند بخشي از فشارها را كاهش داده و به انتقادات شديد پايان دهد. از سوي ديگر برخي نارضايتي ها در بدنه دانشگاه آزاد نسبت به مديريت طولاني جاسبي باعث شده است تا تصميم به تغيير جاسبي شكلي جدي تر به خود بگيرد.
عبدالله جاسبي از سال 1361 (به مدت 28 سال) رياست دانشگاه آزاد را در اختيار دارد.
در همين حال «پارسينه» گزارش داد كه مذاكراتي از سوي هيئت ياد شده مذاكره اي با حميد ميرزاده (رئيس سازمان برنامه و بودجه در دولت هاشمي) صورت گرفته است. يادآور مي شود به دنبال ادعاي وقف دانشگاه آزاد از سوي هيئت موسس و متقابلاً مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي براي دوره اي شدن رئيس اين دانشگاه و تشكيل هيئت امناي جديد- به خاطر از رسميت افتادن هيئت موسس و عدم حضور برخي از اعضا آن در جلسات هيئت موسس- كه با دخالت جنجالي مجلس نيز همراه شد، موضوع از سوي رهبر انقلاب به هيئتي حقوقي و فقهي با مسئوليت آيت الله صادق آملي لاريجاني ارجاع شد تا اين هيئت درباره مشروع و قانوني بودن يا نبودن وقف انجام گرفته اظهارنظر كند، گفته مي شود اغلب اعضاي اين هيئت وقف انجام گرفته را غيرمنطبق با موازين شرعي و حقوقي دانسته اند.
سرمايه و املاك دانشگاه آزاد 250 هزار ميليارد تومان برآورد مي شود كه اغلب از سرمايه هاي مردمي يا عمومي واگذار شده از سوي نظام مي باشد و طبيعتا حسابرسي و نظارت مالي و اجرايي دقيق بر اين بنگاه بزرگ عمومي ضرورت دارد. پيش از اين يكي از اعضاي هيئت موسس مدعي شده بود دانشگاه آزاد مال خودمان است و مي توانيم به واسطه وقف آن را به فرزندانمان واگذار كنيم! در همين حال تلاش هايي براي فشار به هيئت حقوقي و تحت تاثير قرار دادن نظر نهايي آن در جريان است.

 



هپلي هپوي يوروها در تشكيلات مخفي «رسا» (خبر ويژه)

يك سايت ضد انقلابي فعال در فتنه سبز، تشكيلات مخفي پاريس-بروكسل را به همراه رجب مزروعي و پسر فراري وي (حنيف مزروعي)، گردانندگان واقعي شبكه تلويزيوني موسوم به «رسا» (وابسته به موسوي و كروبي و خاتمي) معرفي كرد.
خودنويس كه توسط شماري از روزنامه نگاران فراري - از جمله ن-ك اداره مي شود، با اشاره به وابستگي رسا به موسوي و كروبي نوشت: اعضاي تشكيلات رسا خود را مشاور و نماينده موسوي معرفي مي كنند و آقاي كروبي هم پيام ويديوئي حمايت از آنها داده است. آقاي موسوي! آيا تشكيلات مخفي پاريس-بروكسل چنان كه تبليغ مي شود فرستاده و نماينده شمايند؟ آقايان «ش»، «ا-ا»، «ح-غ»، «ر-م» ]رجب مزروعي[ و آقازاده ايشان ]حنيف مزروعي گرداننده فراري سايت نوروز[ را شما براي ايجاد تشكيلات و درست كردن رسانه فرستاده ايد. آيا از عملكرد اين آقايان به همراه «س-م» و «ا-ن» ]طنزنويس فراري و همكار مهاجراني در سايت جرس[ تشكيلات مخفي رسا را برپا كرده اند يا خير؟ شمه اي برايتان مي گوييم. آقاي «ش» كه اساساً معلوم نيست چه نقشي در جنبش سبز داشته اند، با صرف... هزار يوروي اوليه، «ح.م.» و «ا.ن» و «س.م» را در خانه اجاره اي بروكسل كه قرار بود استوديوي تلويزيون شود، دست به دست دادند. آيا اين كار... هزار يورو هزينه داشت. اين رقم بين چه كساني تقسيم شد؟ سپس آقاي «ح.غ» عضو هميشگي ادوار كه ناگهان در زمان انتخابات به شما پيوست و خودش را رئيس تشكيلات شما در تهران معرفي مي كند از راه رسيد، با... هزار يورو، كمي بعد از حضور نيمه مخفي آقاي «ا.ا» باخبر شديم، به عنوان مشاور و نماينده ميرحسين موسوي. اين چندنفر به هم پيوستند و با آقازاده آقاي بهزاد نبوي كه در كانادا اقامت دارند و چون همراه ب.ا ]بهروز افخمي[(نماينده اسبق مجلس و فيلم ساز) هستند و نمايندگان مجاهدين انقلاب و آقاي كروبي به حساب مي آيند، هسته اوليه را تشكيل دادند. تا اينجا همه اين «آقايان» براي همگان ناشناسند، جز آقاي ا.ن - صاحب نظريه اسب تروا كه لطمه بزرگي به جنبش سبز زد- كه از شدت «اعتقاد» به جنبش، ناهار را با علي كشتگر مي خورد، شام را با مشاور رضا پهلوي- البته بدون مشروبات- و برنامه ريز و برنامه ساز «رسا» هم هست. همه منتظر بودند ظاهراً تا جناب «سردبير» برسد كه برخلاف بقيه خيلي هم مشهور است. ايشان جناب ر.م عضو رهبري جبهه مشاركت و نماينده سابق مجلس ]و رئيس سابق انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران[ هستند. ايشان در جنبش سبز نقش بسيار بزرگي بازي كردند. ]گفته مي شود[ همان شب اول دستگيري ها كه همراه چهارصد نفر ديگر احضار شدند، اعتقاد خود را به «نظام» اثبات كردند و قول دادند لب از لب باز نكنند. واقعا هم عمل كردند. كهريزك قتل گاه مي شد و... ايشان لب از لب باز نكردند.
خودنويس اضافه مي كند: اين آقايان كه نام برديم نمايندگان جنبش سبز هستند؟ مي دانيد كه همين آقايان نه تنها همه فعالين جنبش سبز را دور زدند و همه كساني را كه در خارج كشور تا پاي جان براي جنبش كوشيده بودند بعنوان «ضدانقلاب» و «غيرخودي» راندند، حتي جوانان تازه رسته از زندان و گريخته از ايران را نامحرم دانستند. درد را به كجا بريم كه حتي روزنامه نگاراني كه در زندان هاي بعد از كودتاي انتخاباتي مورد تجاوز]!![ قرار گرفته اند، توسط تشكيلات بالا «غيرخودي» محسوب مي شوند؟ اين است معناي ايران براي ايرانيان؟ برخي از اين افراد در عمرشان حتي يك خط هم ننوشته اند اما جايگزين روزنامه نگاران حرفه اي مي شوند. اين سايت ضد انقلابي در ادامه آورده است: همراه با بيانيه شبكه سبز كليپي هم در تلويزيون اينترنتي رسا در دسترس عموم قرار گرفته است. بخش سياسي اين كليپ، چيزي نيست جز سخنان سران جبهه مشاركت در كنگره اين حزب و برخي از تصاوير دادگاه. در تصاوير خياباني كه به دقت تمام انتخاب شده است، حتي يك فريم از جواناني نيست كه در هيئت ندا و سهراب به خيابان آمدند و در خون خود غلتيدند و اكنون نمادهاي جنبش مدني جامعه ايرانند. اين تصاوير برگزيده در كليپ براي راضي نگاه داشتن كيست؟
خودنويس در پايان خبر خود نوشت: « آقاي موسوي! باور كنيم كه آقاي ر.م. ماهيانه... هزار يورو، آقازاده ايشان... هزار يورو، آقاي ا.ن. ماهيانه... هزار و آقاي غ. ماهيانه... هزار يورو از رسا مي گيرند؛ در حالي كه بسياري از جوانان فعال جنبش سبز كه بعد از رهائي از زندان، گريخته اند در زير پل ها و گوشه پارك ها گرسنه مي خوابند؟». يادآور مي شود در راه اندازي شبكه رسا غير از برخي عناصر ضد انقلاب فراري مقيم پاريس و بروكسل، برخي اعضاي حلقه لندن (جرس) نيز مشاركت دارند. شهرهاي برلين، بروكسل، پاريس دركنار لندن از برخي عناصر ضدانقلاب وابسته به سرويس هاي جاسوسي سيا، ام آي6 انگليس و موساد ميزباني مي كنند. به تازگي چند نشست در شهرهاي برلين و بروكسل براي راه اندازي تلويزيون كذايي برگزار شد كه شماري از مقامات كشورهاي مذكور نيز حضور داشتند و بودجه هايي نيز از سوي برخي از اين كشورها اختصاص يافته است. محافل اطلاعاتي آمريكايي و اروپايي مي كوشند بي آبرويي رسانه هايي چون بي بي سي و صداي آمريكا و راديو فردا را با ايجاد شبكه ها و رسانه هاي شبه ايراني جبران كنند. شبكه هاي رسا از اين جهت نمونه دست دوم رسانه هاي دولتي فارسي زبان آمريكايي و اروپايي محسوب مي شوند.

 



كلاوسون: اعتماد به نفس بالاي ايران ،تحريم ها را بي اثر مي كند (خبر ويژه)

معاون «مؤسسه واشنگتن براي سياست خاور نزديك» مي گويد: احتمال دستيابي به هدف توقف برنامه هسته اي ايران از طريق تحريم ها بسيار بعيد است.
پاتريك كلاوسون در ارزيابي تحريم هاي جديد عليه ايران گفت: در تحقيقي كه اخيراً انجام داده ام از مقامات آمريكايي پرسيدم كه از تحريم چه هدفي را مدنظر دارند. تقريباً 11 پاسخ متفاوت گرفته ايم. يكي از اهدافي كه در اين ميان دستيابي به آن بسيار دشوار به نظر مي رسد، متقاعد كردن ايران براي تغيير سياست هاي هسته اي اش است. بسيار غيرمحتمل به نظر مي رسد كه چنين هدفي تنها از طريق تحريم اتفاق بيفتد. اما از اهدافي كه به نظر محتمل مي رسد اين است كه چنين تحريم هايي موجب كند شدن سرعت برنامه هسته اي ايران شود. ديگر هدف تحريم ها تشويق منفي كشورهاي ديگر از پيوستن به راهي است كه ايران در حال دنبال كردن آن است. حتي اگر ايران برنامه هسته اي اش را به پيش مي برد.
اين عضو دانشگاه دفاع ملي آمريكا در گفت وگو با «ايران در جهان» با تصريح بر اينكه فشار اقتصادي نمي تواند به تغيير محاسبه ايران منجر شود، گفت: متأسفانه ايران خيلي احساس اعتماد به نفس براي دنبال كردن برنامه هسته اي خود به رغم اعمال تحريم ها پيدا كرده است. آنچه ما در ماه هاي گذشته ديده ايم حس اعتماد به نفس بالاست و حتي مي تواند منجر به درگيري نظامي شود.
كلاوسون درباره پيشنهاد آمريكا براي مذاكره با ايران گفت: مطمئناً دولت اوباما موضوع تحريم را به عنوان وسيله اي براي فشار به ايران در نظر گرفت كه ايران بار ديگر به پاي ميز مذاكره بيايد. تحريم ها وسيله هستند و هدف آوردن ايران به پاي ميز مذاكره و رسيدن به يك توافق در خصوص برنامه هسته اي است. تحريم ها بخشي از استراتژي دولت آمريكا هستند براي حل مسئله هسته اي. شما ممكن است فكر كنيد غيرمحتمل است ولي اين روشي است كه به موضوع نگاه مي شود.
وي در عين حال تصريح كرد: بايد بگويم چشم انداز براي مذاكرات موفقيت آميز، خوب نيست. تحريم ها نقش حمايتي دارند. من فكر مي كنم مهم است نشان داده شود كه آمريكا حضور نظامي بسيار گسترده اي در منطقه دارد كه بايد در محاسبات ايراني ها در نظر گرفته شود.
وي درباره احتمال كنار آمدن دولت آمريكا با ايران هسته اي گفت: اگر اوباما ايران هسته اي را بپذيرد به اين معني است كه كشورهاي ديگر هم به اين مسير بروند. مسئله اين نيست كه آيا آمريكا مي تواند با يك ايران هسته اي زندگي كند مسئله اين است كه آيا آمريكا مي تواند با 20 كشور هسته اي- بيشتر از تعداد امروز- ديگر زندگي كند يا نه؟ اين چشم اندازي است كه او و تيمش مطرح مي كنند كه ما نمي توانيم با كشورهاي زيادي كه با آژانس بين المللي انرژي اتمي همكاري نمي كنند زندگي كنيم. نگراني عمده آنها اين است كه اگر ايران موفق شود برنامه خود را بدون اجازه آژانس بين المللي انرژي اتمي به جلو ببرد كشورهاي ديگر هم مي توانند همان كار را انجام بدهند.
لازم به ذكر است مؤسسه واشنگتن براي سياست خاور نزديك، از جمله مؤسسات نزديك به لابي صهيونيستي ايپك محسوب مي شود.

 



قدرداني ويژه رئيس تروريست هاي كومله از خيانت هاي موسوي و كروبي (خبر ويژه)

رئيس گروهك تروريستي كومله بار ديگر بر حمايت اين گروهك از موسوي، كروبي و فتنه سبز تأكيد كرد.
عبدالله مهتدي در عين حال در فرصتي كه سايت بدنام روزنت به وي داد، اجازه يافت تا سوابق تروريستي و جنايتكارانه گروهك متبوع خود را انكار كند. روزنت پيش از اين با مالك ريگي رئيس گروهك تروريستي ريگي هم مصاحبه كرده و تلاش كرده بود وي را از جنايات و ترورهاي ارتكابي تبرئه كند.
مهتدي در گفت وگو با محمدرضا يزدان پناه همكار فراري روزنامه هاي زنجيره اي، با اعلام حمايت صريح از جنبش سبز گفت: اين جنبش داراي ارتباط با اصلاح طلبان حكومتي است اما ادامه آن نيست. مدل اصلاح طلبي به بن بست رسيد و ناكام ماند و باعث شد جنبش سبز شكل بگيرد. روش عملي اصلاح طلبان فشار از پايين و چانه زني در بالا بود. الان جنبش سبز با شفافيت از جدايي دين و سياست صحبت مي كند. يكي از تغييرات مهمي كه با جنبش سبز صورت گرفته، اين است كه مرز بين اپوزيسيون خارج كشور با منتقدان داخلي از بين رفته و مي توان گفت اينها در هم تنيده شده اند، زبان و گفتمانشان به هم نزديك شده است و خيلي ديوارهاي بي اعتمادي بينشان فرو ريخته است.
رئيس گروهك كومله همچنين از «خاصيت قابليت انعطاف و درنورديدن مرزهاي محدود و پيشين اصلاح طلبي در جنبش سبز» تمجيد كرد و گفت: طبيعي بود كه با اين اوصاف، كومله ها از همان روزهاي اول حمايت قاطع خود را از جنبش سبز اعلام كنند. ما انتخابات را تحريم كرديم اما دليلي نمي شود از حق آنها كه در انتخابات شركت كرده بودند حمايت نكنيم.
وي درباره عملكرد موسوي و كروبي گفت: خارج از چارچوب هاي ايدئولوژيك و تعلق ايشان به گذشته اين نظام كه مورد قبول من و خيلي هاي ديگر نيست، تا آنجا كه عملكردشان در اين جنبش برمي گردد، مقاومت و ايستادگي آقاي موسوي و آقاي كروبي را نقطه قوت آنها به حساب مي آورد. همچنين انعطاف نسبي آنها در مقابل پذيرش افق ها، مباحث و مطالبات نوين جنبش سبز را نكته مثبتي به حساب مي آورم. البته در عملكرد آنها در دو سه مقطع مهم جنبش، نقطه ضعف بزرگي را در كارشان ديدم اما محكوم كردن اعدام فعالان كرد ]تروريست هاي وابسته به گروهك پژاك[ توسط سران جنبش سبز هم قدم مثبتي بود.
وي درباره سخنان موسوي مبني بر اينكه «لشكركشي به كردستان در سالهاي ابتداي جنگ اقدام اشتباهي بوده» با لحني طلبكارانه گفت: من بيان اين گزاره از جانب ايشان را يك قدم مثبت به جلو مي دانم اما به نظرم ايشان يك ابراز تأسف يا پوزش خواهي بدهكارند.
سركرده گروهك كومله در عين حال از انعطاف موسوي در باورها كه باعث جمع شدن طيف هاي مختلف در جنبش سبز شده، قدرداني كرد.
وي در اين مصاحبه با انكار سال ها خيانت به مردم كرد و جنايت عليه آنها و نيز ساير فرزندان ملت ايران كه تا مرز سربريدن و قتل عام افراد بي گناه پيش رفت، مدعي شد اين حرف ها دروغ و شايعه است! اين در حالي است كه گروهك كومله در سال هاي آغازين انقلاب به نيابت از سرويس هاي جاسوسي بيگانه درصدد تجزيه طلبي و ايجاد ناامني در غرب كشور بود و بعدها نيز به مزدوري كامل براي رژيم بعث عراق و استخبارات آن پرداخت. ضمن اينكه ارتباطات گسترده اي با سيا و موساد برقرار بود. دستور حضرت امام(ره) براي مقابله با گروهك ها كه اقدام به ناامن كردن شهرهاي مرزي و جنايت و آدم ربايي و تلاش براي تجزيه كشور كرده بودند موجب بسيج عمومي و متواري شدن گروهك هاي كومله و دموكرات از كشور شد. برخي محافل رسانه اي اخيراً خبر داده بودند عبدالله مهتدي كه به صورت فراري در اروپا زندگي مي كند مذاكراتي را با نمايندگان جنبش سبز انجام داده و قول هر نوع كمكي كه از دستش برآيد! به آنها داده است.
فتنه سبز و اردوكشي خياباني منافقين جديد در سال گذشته باعث شد طيفي از گروهك هاي ورشكسته و از هم پاشيده، دوباره دچار توهم شوند و بقاياي خود را به حمايت از فتنه گران به ميدان بفرستند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14