(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 26 مرداد 1389- شماره 19719

حديث دشت عشق
اختلاف نظر در خصوص پرونده دايي و فدراسيون فوتبال فدراسيون فوتبال: مي تواند به فيفا شكايت كند!
اخبار كوتاه از فوتبال
عنوان ششمي به تيم «ب» بسكتبال ايران رسيد
نظم و انضباط كليد موفقيت وزنه برداران
آغاز هفته پنجم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر پيروزي حالا به صدرنشيني فكر مي كند
تيم ملي هندبال ايران قهرمان تورنمنت مجارستان شد
خبر هاي كوتاه از المپيك نوجوانان
پايبندي مهاجم مسلمان سويا به روزه داري كانوته : دوگل زدم تا دست از سرم بردارند!
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «غلامحسين رحيمي»
تشريف بلند آفتابش دادند
شهيد «غلامحسين رحيمي» در تاريخ 12/9/1345 در روستاي رتك از توابع شهرستان كوهبنان- كرمان به دنيا آمد و در ميان خانواده اي متدين و مذهبي رشد كرد.
او سال 1363 پس از شهادت پدرش روانه جبهه هاي نبرد حق عليه باطل شد و به عنوان يك نيروي رزمنده در خط مقدم جبهه مشغول نبرد با اهريمنان بعثي گرديد و پس از مجاهدت هاي فراوان در تاريخ 23/12/1363 به آرزوي ديرينه اش دست يافت و به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
چهار سال مفقودالاثر بود و سرانجام بعد از مدت ها دوري پيكر پاك آن شهيد سرافرازبه زادگاهش بازگشت و در گلزار شهداي روستاي رتك آرامش ابدي يافت.

 



اختلاف نظر در خصوص پرونده دايي و فدراسيون فوتبال فدراسيون فوتبال: مي تواند به فيفا شكايت كند!

سرويس ورزشي-
با اعلام راي كميته استيناف در خصوص شكايت دايي از فدراسيون فوتبال، اختلاف سرمربي پيروزي و مسئولان فوتبال وارد فاز تازه اي شد.
علي دايي نشست خبري ديدار پيروزي و صنعت نفت آبادان را بهترين مكان براي انتقاد از كميته استيناف دانست. او يكشنبه شب سخناني را به زبان آورد كه انتظارش مي رفت!
دايي گفت: مي دانستم كه آن ها به ضرر من راي صادر مي كنند. اين كميته نيز جزئي از فدراسيون فوتبال است. اگر يك روز تنها 30 دقيقه به من زمان بدهند مي توانم از خود دفاع كنم. پس از بازي هفته آينده با راه آهن در صورت امكان رو به روي دوربين زنده تلويزيوني حاضرم با اسناد و مدارك از خود دفاع كنم و پاسخگوي تمامي سؤالات مردم باشم. اگر سياست گذاري هاي صدا و سيما به من اجازه دهد حرف هاي خود را تنها به صورت پخش زنده خواهم زد.
البته اين تمام حرف هاي سرمربي پيروزي نبود. او بارها در محافل ورزشي نيز عنوان داشته كه براي احقاق حقش به فيفا شكايت مي كند. اما در مقابل صحبت هاي دايي رئيس فدراسيون فوتبال نيز واكنش نشان داد و گفت: دايي به دنبال حقش است و مي تواند به فيفا شكايت كند.
كفاشيان در ادامه صحبت هايش اظهار داشت: كميته استيناف از چند قاضي تشكيل شده و آنها احكام را صادر مي كنند و ما بايد به اين تصميم احترام بگذاريم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه علي دايي گفته مي دانسته كه كميته استيناف به سود فدراسيون راي مي دهد گفت: كميته استيناف مانند كميته انضباطي بسيار مستقل هستند. همانطور كه گفتم چندين قاضي مي نشينند و در مورد جوانب مختلف پرونده بررسي مي كنند. در نهايت به نتيجه رسيده و حكم شان را صادر مي كنند. در همين پرونده هم چنين روندي طي شد و فدراسيون فوتبال در اين پرونده هيچ اعمال نظري انجام نداده است و اين خود كميته استيناف بود كه به صورت مستقل راي صادر كرد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه علي دايي مي خواهد به فيفا شكايت كند شما موضعتان چيست؟ گفت: او دنبال حقش است و من نمي توانم جلوي او را بگيرم.
شايان ذكر است در پرونده شكايت دايي از فدراسيون فوتبال سرمربي اسبق تيم ملي خواستار دريافت غرامت بابت اخراج از تيم ملي و عدم پايبندي فدراسيون به قرارداد سه ساله شده است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

باقري به راه آهن مي رسد
با رفع مصدوميت كريم باقري، اين بازيكن در صورت صلاحديد كادرفني پيروزي در بازي مقابل راه آهن به ميدان خواهد رفت. كريم باقري از ناحيه همسترينگ پا دچار مصدوميت شده بود و در چند بازي پيروزي غايب بود.
لغو اردوي تيم اميد
قرار بود در تاريخ 28 مرداد بازيكنان تيم اميد اردوي جديدي را برگزار كنند و فدراسيون نيز در تدارك دعوت از تيم اميد امارات بود تا يك بازي تداركاتي با اميدهاي ايران برگزار كند اما اين اردو به دليل تغيير در برنامه هاي ليگ برتر و رد دعوت ايران از سوي اماراتي ها لغو شد.
نشست مسئولان فدراسيون فوتبال با سفير تركيه
نشست مسئولان فدراسيون فوتبال با سفير تركيه ظهر روز گذشته در دفتر رئيس فدراسيون برگزار شد. در اين نشست «اميت يارديم» سفير تركيه در ايران با علي كفاشيان - رئيس و مهدي محمدنبي - دبيركل فدراسيون در خصوص ورزش فوتبال دو كشور مسائلي را مطرح كردند و مقرر شد در آينده اي نزديك در بخش برگزاري دوره هاي آموزشي و ديدارهاي دوستانه براي تيم هاي ملي فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلي، برنامه هايي را در دستور كار خود قرار دهند.
بررسي مشكلات فوتبال از سوي سعيدلو
رئيس سازمان تربيت بدني در نشستي ويژه با هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال و مديران عامل باشگاه هاي ليگ برتر مسائل و مشكلات باشگاه هاي فوتبال را بررسي خواهد كرد. اين نشست امروز برگزار مي شود.
آجورلو: كريمي دليل عدم موفقيت استيل آذين بود
آجورلو مديرعامل باشگاه استيل آذين با انتقاد از رفتارهاي كريمي در اين باشگاه كه در نهايت منجر به اخراج او شد، گفت: در 7-8 ماه گذشته كه من به استيل آذين آمده ام، ايشان و گروهي فعال بودند به اين باشگاه آسيب برسانند و طبيعتا تا حدودي هم موفق بودند. ما سال گذشته نتوانستيم به اهدافمان برسيم كه يكي از دلايل آن علي كريمي بود.
حمله به اتوبوس مصري ها در الجزاير
اتوبوس باشگاه الاهلي مصر در الجزاير مورد حمله شديد با سنگ قرار گرفت. درگيري هاي مصر و الجزاير پس از پلي آف جام جهاني و عدم صعود تيم ملي مصر به جام جهاني همچنان ادامه دارد.
كريمي: من بچه مسلمانم !
علي كريمي بازيكن اخراجي استيل آذين در مورد ادعاي مسئولان باشگاه استيل آذين كه او را روزه خوار خطاب كردند، مي گويد: من بچه مسلمان و به اعتقادات ديني ام نيز پايبند هستم. سال هاست فوتبال بازي مي كنم و در اين مدت هيچ خبري از روزه خواري من نبوده است اما تا عليه مديريت تيم مصاحبه كردم روزه خوار شدم.
تلاش استون ويلا براي به خدمت گرفتن مارادونا
مقامات باشگاه استون ويلا تلاش مي كنند با به خدمت گرفتن يك مربي بزرگ مثل مارادونا تيمشان را در ليگ برتر بر سر زبان ها بيندازند. در اين ميان گزينه هايي چون مارتين جول، باب بردلي و ديويد بكام (براي مشاوره فني) نيز مطرح است اما مارادونا با نشان دادن چراغ سبز به ويلا قدم بلندي براي احراز پست مربيگري در اين تيم ريشه دار برداشته است.
اردوي تيم جوانان در همدان
كادرفني تيم فوتبال جوانان براي اردوي همدان 26 بازيكن را به اردو فراخوانده است. اين اردو از امروز در همدان آغاز مي شود. تيم جوانان به تازگي اردوي اسلواكي و اوكراين را پشت سر گذاشته است. اين تيم خود را براي مسابقات قهرماني آسيا كه در چين برگزار مي شود، آماده مي كند.
مورينيو تماشاگر بازي نكونام و شجاعي
خوزه مورينيو ملقب به آقاي خاص روز يكشنبه پس از تمرين فشرده تيمش به ورزشگاه ترسا ريورو رفت تا بازي دوستانه اوساسونا و رايووالكانو را از نزديك تماشا كند. در اين ديدار جواد نكونام تا دقيقه 82 و مسعود شجاعي از دقيقه 77 بازي كردند.
61 هزار نفر تماشاگر هفته چهارم
تعداد تماشاگران ليگ برتر در هفته چهارم افزايش محسوسي داشت و نسبت به دو هفته قبل ميانگين تعداد تماشاگر كمي افزايش يافت. براساس آمارها تعداد تماشاگر در هفته چهارم، در مجموع حدود 61 هزار نفر از 7 بازي ليگ برتر ديدن كرده اند. بازي استقلال و استيل آذين با 40 هزار نفر بيشترين تعداد تماشاگر را داشت.

 



عنوان ششمي به تيم «ب» بسكتبال ايران رسيد

سومين دوره مسابقات بسكتبال جام استانكوويچ با قهرماني تيم لبنان و عنوان ششمي نماينده كشورمان به پايان رسيد.
روز پاياني سومين مسابقات بسكتبال 2010 جام استانكوويچ لبنان روز يكشنبه برگزار شد كه طي آن تيم «ب» كشورمان در ديدار مقابل اردن با نتيجه 57 بر 68 متحمل شكست شد. اين ديدار براي تعيين تيم پنجم اين دوره از رقابت ها برگزار شد. سه كوارتر نخست ديدار دو تيم اردن و ايران به ترتيب با نتايج (22بر12)، (20بر12) و (14بر8) به برتري اردني ها انجاميد. شاگردان محمد كسايي پور در كوارتر پاياني با نتيجه (25 بر 12) صاحب پيروزي شدند با اين حال در مجموع با 11 اختلاف شكست خوردند و در رده ششم مسابقات قرار گرفتند.
جدول رده بندي: 1- لبنان، 2- ژاپن، 3- قطر، 4- فيليپين، 5- اردن، 6- ايران و...
لبنان با كسب عنوان قهرماني اين مسابقات سهميه حضور در رقابت هاي 2011 جام ملت هاي مردان آسيا را به دست آورد.

 



نظم و انضباط كليد موفقيت وزنه برداران

نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري با اشاره به نظم و انضباط حاكم بر اردوي تيم ملي و عزم ملي پوشان در كسب نتايج خوب، از اين دو عامل به عنوان كليد موفقيت وزنه برداري ايران در مسابقات جهاني آنتاليا و بازي هاي آسيايي گوانگجو ياد كرد.
داراب رياحي كه اواخر هفته گذشته به همراه رضازاده، سرپرست فدراسيون براي بازديد از اردوي مشگين شهر راهي اردبيل شده بود، درباره كيفيت اين اردو گفت: به جرأت مي گويم اردوي مشگين شهر يكي از اردوهاي خوب وزنه برداري طي اين سال هاي اخير است. حتي خود ورزشكاران نيز از شرايط موجود ابراز رضايت مي كنند. نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري در پايان گفت: در مسابقات جهاني با توجه به اينكه سهميه المپيك لندن به شمار مي رود، هدف، كسب بيشترين امتياز تيمي است و در بازي هاي آسيايي هم به دنبال كسب مدال هستيم كه رسيدن به اين اهداف با توجه به پشتيباني هاي فدراسيون و تلاش هاي مربيان و ملي پوشان حاضر در اردو دور از دسترس نيست.

 



آغاز هفته پنجم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر پيروزي حالا به صدرنشيني فكر مي كند

هفته چهارم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور يكشنبه شب با برگزاري يك ديدار به پايان رسيد كه طي آن تيم فوتبال پيروزي برابر صنعت نفت آبادان به پيروزي دست يافت.
در اين ديدار كه ورزشگاه تختي آبادان و بدون حضور تماشاگر و به قضاوت سعيد مظفري زاده برگزار شد، شاگردان علي دايي با تك گل دقيقه 37 غلامرضا رضايي در برابر صنعت نفت آبادان به برتري رسيدند.
غلامرضا رضايي و عليرضا حقيقي دو بازيكن كليدي پيروزي در آبادان بودند، اولي با فراري سريع سومين گل سه امتيازي خود را در ليگ به ثمر رساند و دومي با مهار چند باره ضربات مهاجمان حريف دروازه خود را بسته نگه داشت. در مجموع تيم پيروزي با تحميل اولين شكست به نفت آبادان 9 امتيازي شد و اين برد فرصتي خوب را براي شاگردان دايي فراهم آورد تا به فكر صدرنشيني باشند. اما ديدار هفته پنجم رقابتهاي ليگ برتر هم از امشب با انجام يك ديدار بين تيم هاي فولاد خوزستان با صباي قم آغاز مي شود، دو تيمي كه نتايج خوبي را در فصل جاري ليگ خصوصا هفته چهارم كسب كرده اند و در حال حاضر از نظر امتياز، گل زده و خورده هم شرايط يكساني با همديگر دارند.
اين ديدار از ساعت 21و30 دقيقه در گرماي طاقت فرساي خوزستان و در ورزشگاه تختي اهواز به قضاوت سعيد بخشي زاده برگزار مي شود.
ساير ديدارهاي هفته پنجم نيز طي روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاري در شهرهاي مختلف كشور برگزار مي شود كه تقابل تيم هاي قهرمان و نايب قهرمان فصل گذشته، سپاهان و ذوب آهن كه دربي اصفهان هم محسوب مي شود از حساسيت و جذابيت بالايي برخوردار مي باشد.

 



تيم ملي هندبال ايران قهرمان تورنمنت مجارستان شد

تورنمنت پنج جانبه هندبال بالاتون مجارستان با قهرماني تيم ملي الف ايران به پايان رسيد.
در اين دوره از رقابت ها تيم ملي الف ايران قهرمان شد، باشگاه براتيسلاوا اسلوواكي و الكتروموشن مجارستان نيز دوم و سوم شدند.
تيم ملي ب ايران هم با يك پيروزي، يك تساوي و دو شكست مقام چهارم را از آن خود كرد. باشگاه جونجوش مجارستان نيز آخر شد.
همچنين در پايان اين رقابت ها سجاد استكي به عنوان آقاي گل و بهترين بازيكن تورنمنت بالاتون انتخاب شد.
ملي پوشان بزرگسال ايران در ادامه اردوي مجارستان ديروز (دوشنبه) استراحت كردند و امروز مقابل تيم ملي هندبال جوانان مجارستان بازي خواهند كرد و در بيست و هفتم مرداد برابر قهرمان باشگاه هاي آفريقا از كشور الجزاير كه هم اكنون در اردوي تداركاتي مجارستان به سر مي برد آخرين مسابقه خود را انجام خواهند داد.

 



خبر هاي كوتاه از المپيك نوجوانان

¤ دختران ايراني به رغم ناكامي در جدال نخست برابر تركيه به يك پيروزي ارزشمند برابر گينه نو (1-0) در رقابتهاي فوتبال المپيك نوجوانان دست يافتند كه اين موفقيت در سايت فيفا بازتاب داشت.
سايت رسمي فيفا ضمن انتشار گزارشي از پيروزي قابل توجه دختران ايراني در دومين بازي و انتشار عكسي از خوشحالي آنها پس از بازي با گينه نو نوشت: تيم ملي فوتبال دختران ايران در بازي اول خود نيز بسيار خوب بازي كرد و به نوعي شكست خود را با پيروزي معاوضه نمود.
¤ نمايندگان ايران در المپيك نوجوانان امروز در رشته هاي دووميداني، وزنه برداري، بسكتبال، شنا و كشتي به رقابت مي پردازند كه برنامه آن به شرح ذيل است: دووميداني: محمدرضا وظيفه دوست، وزنه برداري (وزن 69 كيلوگرم): محسن غزاليان، بسكتبال: ايران- آرژانتين، شناي 50متر آزاد: احمدرضا جلالي و كشتي (وزن 46كيلوگرم): مهران شيخي
¤ تيم بسكتبال 3 نفره ايران در دومين ديدار خود برابر ليتواني با نتيجه 29 بر 18شكست خورد.
¤ احمدرضا جلالي و همايون حقيقي شناگران كشورمان نتوانستند حد نصاب لازم براي راهيابي به مرحله دوم مسابقات شناي بازي هاي المپيك نوجوانان در مواد 100متر پروانه و 200متر مختلط انفرادي را به دست آورند.
¤ يوسف قادريان كشتي گير نوجوان كشورمان پس از دستيابي به مدال برنز بازي هاي المپيك نوجوانان گفت: براي حضور و موفقيت در بازيهاي المپيك سنگاپور تلاش زيادي كرده بودم. حقم مدال طلا بود و تا رسيدن به اين عنوان فاصله اي نداشتم اما با يك لحظه غفلت اين عنوان را از دست دادم.

 



پايبندي مهاجم مسلمان سويا به روزه داري كانوته : دوگل زدم تا دست از سرم بردارند!

مهاجم گلزن تيم فوتبال سويا اسپانيا گفت: هر روز روزه مي گيرم و برابر بارسلونا دو گل زدم تا خيال كارشناس تغذيه تيم راحت شود.
فردريك كانوته بازيكن مسلمان سويا با آغاز ماه مبارك رمضان هر روز روزه مي گيرد و البته مثل هر سال با كارشناس تغذيه تيمش مشكل دارد. ماجراي ماه رمضان براي سازمان فوتبال اسپانيا مسئله اي شناخته شده است اما در برخي تيم ها افرادي هستند كه همچنان برابر بازيكنان روزه دار مانع تراشي مي كنند. كانوته در بازي رفت سوپر جام اسپانيا برابر بارسلونا دوبار گل زد و در شكست قهرمان اروپا و اسپانيا تاثير بسزايي داشت. وي پس از اين بازي گفت: دو گل زدم تا كارشناس تغذيه تيم دست از سرم بردارد و بداند كه روزه گرفتن هيچ مشكلي براي من ايجاد نمي كند و حتي انگيزه مرا براي درخشش بيشتر در ميادين افزايش مي دهد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ در پايان رقابت هاي كشتي فرنگي ارتش هاي جهان كه با حضور 89 كشتي گير از 19 كشور دنيا در شهر لاهتي فنلاند برگزار شد، تيم ايران با كسب يك مدال طلا، سه مدال نقره و يك مدال برنز و با اختلاف 2 امتياز نسبت به تيم اوكراين نايب قهرمان شد.
¤ تيم ملي كاراته ايران با هدايت رهنما و عسگري چهارم شهريورماه راهي نخستين دوره المپيك هنرهاي رزمي چين خواهد شد. اين رقابت ها از 8 شهريورماه در پكن برگزار مي شود و تيم ايران با تركيب سعيد فرخي، ذبيح الله پورشيب، نادر جودت و محمدرضا غروبي در آن شركت خواهد داشت.
¤ فصل جديد رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد و فرنگي با حضور تيم هاي محدود پس از پايان بازي هاي آسيايي گوانگجو برگزار خواهد شد.
¤ محمد رضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال طي حكمي منوچهر پورحسن را به عنوان رئيس سازمان ليگ اين فدراسيون منصوب كرد. پيش از اين و از زمان تشكيل سازمان ليگ فدراسيون واليبال، محمود حداد رياست آن را بر عهده داشت اما وي حدود دو ماه پيش از سمت خود بركنار شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14