(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهار شنبه 27 مرداد 1389- شماره 19720

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آن پيمان و اين پيمانه ها
دستاوردهاي جديد صنعت دفاعي كشور از زبان سردار وحيدي
آيت الله مكارم شيرازي 50 هزار دلار به مردم سيل زده پاكستان كمك كرد
محمدي فر: نيروهاي پليس كشورهاي همسايه در ايران آموزش مي بينند
مهمانپرست در جمع خبرنگاران: نشست ايران و گروه وين فرصتي اعتمادساز است
از موضع ونزوئلا در محكوميت قطعنامه ضدايراني شوراي امنيت قدرداني كرد
هاشمي رفسنجاني: در برابر شيطنت هاي داخلي و خارجي دشمنان وحدت داشته باشيم
اخبار ادبي و هنري
ساخت بزرگترين مجموعه قرآني جهان اسلام در تهران
قانون جديد معادن به زودي تصويب مي شود
جامعه مدرسين حوزه علميه قم: مسلمانان به ياري مردم پاكستان بشتابند
فرماندار قصرشيرين: اغلب مجروحان انفجار مسير كاظمين سرپايي درمان شدند
عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي:طرح تشكيل وزارت ورزش و امور جوانان تقديم مجلس مي شود
با سرمايه گذاري چين بهشهر به زودي شاهد توليد برق از زباله خواهد بود
خيرين گرگان نيازمندان را شاد كردند
مشاركت 1400 استاد دانشگاه در اجراي طرح ضيافت انديشه



آن پيمان و اين پيمانه ها

محمد حسيني
واكنش غيرتمندانه نخبگان فرهنگي- سياسي و اقشار مختلف مردم در قبال اظهارات سبكسرانه و خالي از معرفت يك چهره حاشيه ساز در بردارنده نكات و دقايقي است:
1- برخلاف گمان كودكانه كج انديشان، وجدان ديني و انقلابي جامعه ايران، بيدار است و اگرچه با درك حساسيت شرايط، از بزرگنمايي كاستي ها و مشكلات گوناگون در مسير اداره كشور پرهيز مي كند اما در برخورد با انحراف اصولي از صراط مستقيم انقلاب، اين درياي آرامش و نجابت چنان به تلاطم و خروش درمي آيد كه منحرفان را چاره اي جز توسل به انواع توجيه و تفسير رياكارانه باقي نمي ماند.
2- وفاداران و مدعيان راستين انديشه و مرام اصول گرايي در سال هاي اخير ثابت كرده اند كه در قبال ارزش ها و آرمان هاي مقدس خويش با هيچ كس- حتي ياران و همرزمان خود- رودربايستي و تعارف ندارند و حاضر نمي شوند به قيمت شكستن پيمان هاي الهي، پيمانه هاي دوستي را به سلامتي همديگر سركشند. در قضاياي مختلف سال هاي گذشته، اولين فريادهاي اعتراض به هر سخن يا اقدام ناشايست برخي از چهره هاي سياسي و مسئولان از حلقوم كساني برخاسته است كه همراهي مستمر و همپيماني خويش را با برگزيدگان ملت در دولت و ديگر قوا ثابت كرده اند. وقتي پاي انتقاد از قول و عمل يك مسئول خاطي در دولت به ميان آمده، بيش و پيش از هركس، آنهايي لب به سخن گشوده اند كه در حمايت جانانه از رئيس جمهور و دولتمردان تا امروز هيچ كم نگذاشته اند. سيماي معترضان به تعبير سست بنياد «رجحان مكتب ايراني بر مكتب اسلام» را در نظر مجسم كنيد! آيا چنين نيست كه اكثر قريب به اتفاق آنان، چهره هاي سرشناس و آبرومند حامي دولت و رئيس جمهورند كه، هم خود از اين ياوه گويي ها مكدر شده اند و هم روايتگر تلخ ترين احساسات توده هاي مردم هستند؛ مردمي كه اين روزها تحمل زخم زبان هاي طعنه زنان از اهالي فتنه برايشان دشوارتر از مصائب ايام فتنه شده است.
3- راز سكوت تأييدآميز اصحاب فتنه نسبت به اين سخنان بي پايه و منحرف را بايد در اهداف مشترك فتنه جويان و منحرفان يافت. مگر نه اينكه در بحبوحه حوادث سال گذشته، اربابان بيروني فتنه گران بيش از همه بر تغيير شعارها و مباني اصلي انقلاب تكيه داشتند و اين خواسته پليد خود را با طرح شعارهايي نظير «جمهوري ايراني به جاي جمهوري اسلامي» دنبال مي كردند. حال اگر كسي كه ظاهراً به جبهه اصول گرايان وابسته است و در دولت، بر جايگاهي قانوني تكيه زده است، همان شعار انحرافي را در بسته بندي تازه «مكتب ايراني به جاي مكتب اسلام» عرضه كند، قطعاً با اين كار خود، هليم آن جماعت طغيانگر عليه حكومت خدا و مردم را هم زده و سور و سات آنان را فراهم آورده است.
4- پرسش مكرر مردم و دلسوزان در قبال گاف هاي بزرگ و مكرر مرد حاشيه ساز دولت اين است كه چه دليلي دارد ايشان در حوزه هاي نامرتبط با شأن و جايگاه شغلي خود، چنين سخاوتمندانه وارد مي شود و هر روز دردسر تازه مي آفريند؟ شغل ايشان به عنوان مسئول دفتر آقاي رئيس جمهور، اقتضا مي كند كه با برنامه ريزي دقيق، اوقات روزانه بالاترين مقام مسئول كشور پس از رهبري را به بهترين شكل تقسيم كند و با تنظيم عادلانه برنامه ها، بيش از همه فرصت دسترسي مسئولان و نخبگان جامعه را به رئيس دولت فراهم آورد. چنين كسي را چه رسد كه بر كرسي نظريه پردازي تكيه زند!؟ و با اظهارفضل هايي از اين دست اعتبار و حيثيتي را كه مربوط به مخدوم او و منتخب محبوب ملت است، به آشوب كشد؟
5- زماني نه چندان دور و به تبع هيجانات ناشي از يكي از همين سوتي هاي آقاي حاشيه ساز، رهبر معظم انقلاب در جمع اعضاي كابينه (دولت نهم) به ظرافت بر پرهيز از حضور در موضع تهمت تأكيد كردند. ظاهراً اصلي ترين مخاطبان آن كلام نوراني- كه گفته معصوم است- در آن روز دچار ثقل سامعه بودند، چرا كه حجم و ابعاد حرف ها و اقدامات مسئله آفرين ايشان پس از آن ديدار، در قياس با گذشته به مراتب افزايش يافته است!
6- كسي كه سخنان اخيرش، نگراني دلسوزان ملت و بزرگان اهل نظر و عمل را سبب شده است، چندي پيش در جمع گروهي از روحانيون دوستدار آقاي رئيس جمهور گفته قابل تأمل و نگران كننده اي داشته است. وي در آن سخنراني پيشگويي كرده كه تا 5/1 سال ديگر آقاي احمدي نژاد، توسط عده اي (قاعدتاً افراد متدين و اصول گرا) تكفير خواهد شد! ساده لوحي است اگر اين ادعا، دست كم گرفته شود. هيچ بعيد نيست القائاتي نظير «مكتب ايران در مقابل اسلام» به انواع و اقسام، براي 15-10 ماه آينده تدارك شده باشد تا افكار عمومي سيئات آن را به حساب رئيس جمهور واريز كند و پيشگويي جناب پيشگو درست از آب درآيد!

 



دستاوردهاي جديد صنعت دفاعي كشور از زبان سردار وحيدي

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از قرارگرفتن توليد سامانه هاي پدافندي با برد بلند در دستور كار اين وزارتخانه خبر داد.
سردار احمد وحيدي صبح روز سه شنبه در نشست خبري خود كه به مناسبت 31 مرداد روز صنعت دفاعي برگزار شد، گفت: اين روز نشان مي دهد كه تحريم ها نه تنها اثري عليه توانمندي هاي جمهوري اسلامي نگذاشته، بلكه ما را با تجربه تر، آبديده تر و خودكفاتر كرده است.
وي با بيان اين كه: «مسير ورشكستگي استكبار جهاني در تحريم ملت ايران راه به جايي نمي برد» يادآور شد: ما در اوج تحريم ها ماهواره را در فضا نشانديم، زيردريايي هاي كلاس غدير، بالگردهاي توفان، جنگنده هاي صاعقه، انواع مهمات، ناوشكن جماران و انواع موشك ها نظير سجيل و قدر را توليد كرديم؛ بنابراين تحريم ها بر روي اراده يك ملت پويا تأثيري ندارد و حتي در مورد ملت ايران برعكس عمل كرده است.
وي در ادامه از افتتاح، بهره برداري و رونمايي چند پروژه و دستاورد جديد دفاعي در آستانه روز صنعت دفاعي در كشور خبر داد و گفت: در اين روزها آزمايش موشك جديد قيام و نسل سوم موشك فاتح 110، افتتاح خط توليد مهمات 130 ميليمتريHERA و افتتاح خط توليد شناور تندرو سراج و نسل جديد شناور موشك انداز ذوالفقار را شاهد خواهيم بود.
وزير دفاع رونمايي از نخستين هواپيماي بدون سرنشين جت برد بلند كشور با نام «كرار» را از جمله پروژه هاي وزارت دفاع به مناسبت روز صنعت دفاعي و هفته دولت اعلام كرد و افزود: آزمايشگاه تست هاي فضايي شامل سازه و سيستم هاي جدايش از جمله پروژه هايي است كه در آستانه روز صنعت دفاعي افتتاح خواهد شد. همچنين در همين ايام از 28 پروژه الكترونيكي و مخابراتي رونمايي خواهد شد و تعدادي از آن ها نيز افتتاح مي شوند و يا به بهره برداري مي رسند.
هر آن چه را كه احتياج داريم توليد مي كنيم
وي در پاسخ به پرسشي درباره سرنوشت قرارداد تحويل سامانه پدافندي S300 از سوي روسيه به ايران، اظهار كرد: ما در اين رابطه قراردادي را با طرف روسي داريم. طرف روسي پيش از صدور قطعنامه جديد اعلام مي كرد كه مشكلي در تحويل اين سامانه به ايران ندارد ولي پس از قطعنامه اي كه عليه ايران صادر شد برخي از طرف روسيه حرف هايي زدند ولي مقامات روسيه هنوز موضع رسمي خود را اعلام نكرده اند و گفته اند كه منتظر اعلام نظر رييس جمهورمان هستيم.
وي با بيان اين كه «موضوع قرارداد S300 از سوي ما در حال پيگيري است» افزود: ما معتقديم كه آمريكايي ها به دنبال اين هستند كه موقعيت روسيه را در بين دوستان و متحدانش تضعيف و دافعه اي در اين زمينه ايجاد كنند. ولي ما فكر مي كنيم كه روسيه نبايد در دام و تله آمريكايي ها گرفتار شود و در مورد قرارداد S300 نيز ما از مجاري قانوني پيگير موضوع هستيم.
خبرنگاري پرسيد: آيا گزينه فسخ قرارداد S300 مابين ايران و روسيه نيز مدنظر ايران است؟ كه وزير دفاع پاسخ داد: ما منتظر اظهارنظر و موضع گيري دولت روسيه هستيم و طبيعتاً اگر آن ها بخواهند قرارداد S300 را فسخ كنند، بايد خسارت هايي كه در اين قرارداد پيش بيني شده است را به ايران پرداخت كنند.
وي همچنين در برابر پرسشي درباره احتمال ساخت سامانه مشابه S300 در داخل كشور، پاسخ داد: ما منتظر دريافت هيچ محصولي از خارج نخواهيم بود و هر آن چه را كه احتياج داريم يا توليد كرده ايم و يا در دست توليد داريم. خود S300 براي ما موضوعيتي ندارد، ولي ساخت سامانه هاي پدافندي با برد بلند را در دستور كار داريم و ان شاءالله به نتيجه خواهيم رساند.
كشورهاي منطقه
بايد حافظ امنيت آن باشند
وزير دفاع در برابر پرسشي درباره ارزيابي خود از همكاري هاي دفاعي ايران با كشورهاي همسايه و منطقه نيز پاسخ داد: سفر به كشورهاي دوست و همسايه در راستاي اعلام مواضع ما بود. ما روابط خوبي با كشورهايي كه بعضا به آنها سفرهايي انجام داده ايم، داريم و نقطه اتكايي بين ما وجود دارد و آن اين است كه همگي معتقديم كشورهاي منطقه بايد تامين امنيت اين منطقه را به عهده بگيرند. به رغم تلاش آمريكايي ها براي نشان دادن وجود اختلاف بين ايران و كشورهاي همسايه و منطقه، سفرهاي اخير نشان داد كه ما مشكلي در روابط خود نداريم و اين روابط رو به توسعه است.
سردار وحيدي در بخش ديگري از صحبت هايش خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي براي برخورد با هر محصولي كه وارد اردوگاه دشمن مي شود، تمهيدات خاص خود را دارد و در موقع لزوم اعمال خواهد كرد؛ بنابراين ما نگراني و بيمي از ورود جنگ افزارهاي جديد به خود راه نمي دهيم.
وي همچنين درباره دستاوردهاي ايران در حوزه جنگ الكترونيك، اظهار كرد: يكي از پيشرفت هاي ايران به ويژه در سالهاي اخير پيشرفت در حوزه جنگ الكترونيك است و ما دستاوردهاي خوبي در اين زمينه داشته ايم، به طوري كه امروز از قابليت هاي خوبي در حوزه جنگ الكترونيك برخوردار هستيم.
وزير دفاع در پاسخ به پرسش ديگري درباره وضعيت ايران در حوزه پدافند غيرعامل و نيز اظهارات اخير مطرح شده به نقل از رژيم صهيونيستي مبني بر حمله به نيروگاه بوشهر اظهار كرد: در مورد پدافند غيرعامل كارهاي خوبي در كشور انجام شده است و امروز بسياري از بخش هاي زيربنايي ما داراي قابليت هاي پدافند غيرعامل است. اظهارات اخير، به نقل از رژيم صهيونيستي مطرح شده است و البته خودشان رسما چنين ادعاهايي را مطرح نكرده اند، ولي در هر صورت اين حرفها نشانگر اين است كه اصولا آنها با پيشرفت ايران در زمينه هاي مختلف مخالف هستند وگرنه همه ابعاد اين نيروگاه مشخص است و هيچ دليلي براي توقف كار آن وجود ندارد.
اسرائيل كوچكتر از آن است كه به ايران لطمه اي بزند
وي ادامه داد: چنين اظهاراتي نشان مي دهد كه ادعاي آنها مبني بر اين كه با بمب هسته اي مخالف هستند دروغي بيش نيست؛ چرا كه نيروگاه بوشهر اساسا ربطي به بمب هسته اي ندارد. بعيد است آنها بخواهند تحركي در اين زمينه انجام دهند، ولي به هرحال اگر در اين راستا حمله اي انجام دهند، كم خردي براي آنها خواهد بود؛ چرا كه در آن صورت ما نهايتا يك نيروگاه از دست مي دهيم ولي در مورد رژيم صهيونيستي، حيات اوست كه به خطر مي افتد.
سردار وحيدي همچنين با اشاره به اظهارات اخير مقامات آمريكا به ويژه سخنان اخير رئيس ستاد مشترك ارتش اين كشور، اظهار كرد: آمريكايي ها دچار يك بهم ريختگي اساسي در اظهارات خود هستند. حرفهاي آنها در تناقض است. خود آنها اعلام كرده اند كه هرگونه عمليات عليه جمهوري اسلامي عواقب جبران ناپذيري برايشان دارد و اين برداشت آنها درست است؛ چرا كه در صورت هرگونه تعرض، قادر نخواهند بود كه عمق پاسخگويي ايران را پيش بيني كنند. آنها امروز در باتلاق هايي گير افتاده اند و بعيد است كه بخواهند در چنين شرايطي تجاوز جديدي را انجام دهند؛ چرا كه عاقلانه نيست كه باتلاق جديدي با عمق و قدرت كشندگي بيشتر براي خود ايجاد كنند.
وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره تهديدات و اظهارات اخير رژيم صهيونيستي عليه ايران، اظهار كرد: رژيم صهيونيستي اساس قدرت خود را بر افسانه هاي شكست ناپذيري خود پايه گذاشته بود و بيش از 60 سال است كه تلاش دارد بر كشورهاي همسايه و منطقه مسلط باشد و حتي بر كشورهاي خارج از منطقه نيز تاثير بگذارد، ولي اين افسانه ها شكسته شد و در جنگ 33روزه لبنان و 22روزه غزه فرو ريخت و در نتيجه رژيم صهيونيستي دچار يك ضعف بزرگ داخلي شد و بايد اين ضعف را جبران مي كرد.
وحيدي ادامه داد: بخش عمده تلاش هاي رژيم صهيونيستي براي بازسازي چهره درهم فرورفته آنهاست كه البته اين بازسازي براي آنها امكانپذير نخواهد بود. اظهاراتي كه نسبت به انجام عمليات عليه ايران مي كنند از جمله تلاش هاي آنها در همين راستاست ولي رژيم صهيونيستي كوچكتر از آن است كه به جمهوري اسلامي لطمه اي بزند و براي آن مزاحمتي ايجاد كند. حزب الله لبنان و مقاومت اسلامي كه فرزندان جمهوري اسلامي هستند، آنچنان اين رژيم را درهم كوبيده اند كه بعيد است بخواهند تعرضي را عليه ايران انجام دهند.
وي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي آمادگي كامل دارد براي اين كه اين موجودات خطرناك و زبون هيچ آثار سوئي را به منافع ملت ايران وارد نكنند و آماده دادن يك درس فراموش نشدني به آنهاست. ولي به هرحال بعيد است كه آنها بخواهند تهديدات خود را عملي كنند.
در پايان اين نشست خبري پرسشي درباره درخواست غرامت ايران از انگلستان و اعلام حكم دادگاه بين المللي به نفع ايران مطرح شد كه وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، اظهار كرد: دادگاه در اين قضيه به نفع ايران حكم داد. اين پرونده يك پرونده نسبتا طولاني بود كه مراحل خود را طي كرد و حقوق ايران به رسميت شناخته شد و اين مساله با پيگيري دستگاههاي حقوقي و وزارت دفاع بود. مراحل دريافت اين وجوه در حال طي شدن است و مراحل حقوقي خود را دنبال مي كند.

 



آيت الله مكارم شيرازي 50 هزار دلار به مردم سيل زده پاكستان كمك كرد

قم- خبرنگار كيهان:
آيت الله «ناصر مكارم شيرازي» از مراجع عظام تقليد مبلغ 50 هزار دلار معادل 52 ميليون تومان به مردم سيل زده پاكستان كمك كرد.
آيت الله مكارم شيرازي، در ديدار با سفير پاكستان در ايران، ضمن ابراز تأسف از سيل اخير پاكستان اظهار داشتند: از وقوع اين حادثه براي برادران و خواهران پاكستاني بسيار متأثرم و شب ها و روزهاي متوالي به فكر سيل زدگان هستم.
وي وقوع اين حادثه را بسيار فاجعه بار دانسته و افزودند: بر همه مسلمانان و آزادگان دنيا لازم است كه به كمك مردم پاكستان بشتابند.
آيت الله مكارم با بيان اين مطلب كه آنچه باعث تأسف مردم پاكستان است، موجبات تأسف ايران نيز مي شود، گفتند: ما براي مردم آسيب ديده دعا كرده و از خداوند بزرگ مي خواهيم آثار اين فاجعه را برچيده و امثال آن را ديگر نصيب اين كشور نكند.
اين مرجع تقليد شيعيان تصريح كردند: ما تلاش مي كنيم تا مسئوليت خودمان را به نحو احسن انجام دهيم، چرا كه به عنوان يك كشور مسلمان اگر الان كمك نكنيم، پس چه زماني بايد وظيفه خود را انجام بدهيم.
وي در توصيه به مردم مسلمان افزود: بنده مبلغ 50 هزار دلار به مردم سيل زده پاكستان كمك مي كنم و سفارش مي كنم تا مردم نيز بخشي از وجوه شرعي خود را به اين كار اختصاص دهند.
وي در ادامه سخنان خود خطاب به سفير پاكستان ابراز داشتند: سلام ما را به علما و دولتمردان كشور خود رسانده و به آنها اعلام داريد كه به تروريست ها مجال ندهند تا رابطه اين كشور را با ايران به هم بزنند.
آيت الله مكارم با بيان اين مطلب كه ايران و پاكستان، داراي مشتركات فراواني هستند، گفتند: در دنياي طوفاني امروز اين دو كشور بايد در كنار هم بوده و اجازه ندهند افراد فاسد رابطه آنها را بر هم بزنند.

 



محمدي فر: نيروهاي پليس كشورهاي همسايه در ايران آموزش مي بينند

معاون حقوقي، امور مجلس و امور بين الملل وزارت كشور از آموزش پليس كشورهاي همسايه در ايران در زمينه مبارزه با مواد مخدر و جلوگيري از قاچاق كالا خبر داد.
مهدي محمدي فر روز سه شنبه در نشست خبري با خبرنگاران با اشاره به بيش از 10 پروتكل امنيتي كه با كشورهاي ديگر امضا شده است، گفت: همكاري خوبي با كشورهاي همسايه در زمينه مرزبانان و پليس بين الملل براي دستگيري و مسترد كردن مجرمين، جلوگيري از قاچاق كالا و مواد مخدر داريم و پليس كشورهاي همسايه در اين زمينه ها در ايران آموزش مي بينند و ما در بحث مبارزه با مواد مخدر حرف اول را مي زنيم و كشورهاي همسايه به لحاظ علمي و تخصصي از ايران عقب تر هستند.
وي در بخش ديگري از سخنانش به تحريم هاي صورت گرفته عليه ايران اشاره كرد و با تأكيد بر همكاري با كشورهاي همسايه گفت: علاوه بر همكاري با كشورهاي همسايه در بيش از 15 كنوانسيون، سازمان يا پيمان هاي منطقه اي و جهاني از جمله اكو، سازمان مهاجرت جهاني، پليس بين الملل، يونيسف و... عضو هستيم و با آنها همكاري داريم و مسائل را پيگيري كرده و سعي مي كنيم در اين بخش ها از حقوق خود دفاع كنيم كه الحمدلله فعاليت خوبي در اين زمينه صورت گرفته و مي گيرد.

 



مهمانپرست در جمع خبرنگاران: نشست ايران و گروه وين فرصتي اعتمادساز است

سخنگوي وزارت امورخارجه گفت كه مذاكرات ايران و گروه وين مي تواند فضاي تعامل بيشتري را ايجاد كرده و اعتمادسازي بين طرفين را فراهم كند.
رامين مهمانپرست در نشست هفتگي با خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا زماني براي برگزاري نشست گروه وين تعيين شده است؟ گفت: ما همچنان منتظر هستيم، آمادگي كامل داريم به محض اينكه جزئيات مربوط به زمان و مكان مذاكرات وين روشن شود مذاكرات را شروع كنيم و بحث تبادل سوخت به نتيجه برسد. فكر مي كنيم اگر اين اقدام هرچه سريعتر، با دقت و براساس بيانيه تهران صورت گيرد مي تواند فضاي تعاملي را بيشتر فراهم كند و اعتمادسازي بين طرفين را فراهم كند.
مهمانپرست در واكنش به تهديد رژيم صهيونيستي عليه تأسيسات هسته اي بوشهر هم تصريح كرد كه اين تهديدات ديگر تكراري شده و خاصيت خود را از دست داده است.
وي با اشاره به اينكه مطابق مقررات بين المللي تأسيساتي كه داراي سوخت هسته اي واقعي باشند نبايد به آن صدمه وارد شود، افزود: سوخت واقعي تاسيسات هسته اي بوشهر هفته آينده تزريق مي شود و طي مدت 3- 4 هفته اي تمامي سوخت لازم وارد قلب رآكتور بوشهر خواهد شد، علاوه بر اين از هم اكنون كه اين سوخت در مجاورت نيروگاه قرار گرفته نيز ديگر هر نوع تعرضي به اين نيروگاه مي تواند عكس العمل هاي شديدي را داشته باشد.
سخنگوي وزارت خارجه همچنين در خصوص اظهارات سخنگوي كاخ سفيد مبني بر اينكه در صورت راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر ايران ديگر نيازي به غني سازي ندارد، گفت: حتماً ايشان متوجه نيستند كه اگر تاسيسات هسته اي در يك كشور فعاليت خود را شروع كند به معني اين است كه به سوخت نياز دارد.
خبرنگاري با اشاره به اظهارات علاء الدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس مبني بر اينكه ايران براي مشاركت آمريكايي ها در ساخت نيروگاه هاي هسته اي آمادگي دارد، موضع دولت را در اين خصوص جويا شد و اينكه آيا اين واكنشي به مواضع متزلزل روس ها در قبال ساخت نيروگاه هاي هسته اي در ايران است؟ كه مهمانپرست در پاسخ گفت: وقتي ما براي برنامه هاي آينده كشور، تامين انرژي هسته اي مصوب مجلس را در حد 20 هزار مگاوات در سال دنبال مي كنيم بدين معناست كه بايد گام هاي بلندتري نيز برداريم.
وي با يادآوري اينكه نيروگاه هاي مورد نياز ما بايد ظرف زماني مشخصي ايجاد شوند، افزود: اينكه كشورهايي آمادگي دارند در نيروگاه هاي ما كه پروژه هاي بزرگ اقتصادي است، مشاركت كنند، حتماً رقابت زيادي بين كشورها ايجاد خواهد كرد لذا ما آمادگي داريم هر كشوري و شركتي چه دولتي و چه خصوصي در صورتي كه توانايي لازم را داشته باشد با استانداردهاي بالا اين تاسيسات را ايجاد كند.
خبرنگار ديگري در ادامه پاسخ رسمي وزارت خارجه به درخواست برزيل براي پناهندگي و آزادي سكينه محمدي آشتياني تبعه ايراني بازداشت شده به جرم قتل را از مهمانپرست جويا شد.
سخنگوي وزارت خارجه در اين خصوص با بيان اينكه پرونده هاي قضايي در كشور ما كاملاً مراحل دقيق خود را دنبال مي كند به ويژه اگر موضوع پرونده مسئله قتل باشد، گفت: هرچه سقف محكوميت بالاتر باشد پيچيدگي و دقت كار نيز بالاتر مي رود و بايد با نظر مقامات عالي قضايي صورت گيرد، اين كار در دست اجراست ضمن اينكه همه كشورهاي مستقل دنيا اجازه دخالت در امور داخلي شان را به كشورهاي ديگر نمي دهند از جمله كشور ما و كشور برزيل هر دو به عنوان دو كشور مستقل اجازه دخالت در امور داخلي مان را به ساير كشورها نخواهيم داد.
وي تصريح كرد: بحث قضايي مسئله اي است كه بايد توسط مراجع مربوطه خود بررسي و رسيدگي شود و اينكه برخي از كشورهاي غربي تلاش مي كنند تا با حمايت از كساني كه جرم هاي سنگين يا قتل هاي بزرگي انجام دادند يك جريان سياسي ايجاد كنند باعث كاهش اعتبار حقوقي اين كشورها خواهد شد، چرا كه اگر قرار باشد در جامعه امروز به افرادي كه مرتكب قتل شده و جرم هاي سنگين انجام مي دهند آزادي داده شود تا به ادامه فعاليت هاي مجرمانه خود ادامه دهند ديگر امنيتي براي بشر امروز نمي ماند و اگر اينگوه است ماهم اين درخواست را مطرح مي كنيم كه دولت هاي غربي تمامي كساني كه مرتكب قتل شده و جرم هاي سنگين داشتند از زندان هاي خود آزاد كنند، چرا بيخود انسان هاي مرتكب جرم هاي سنگين را در زندان ها نگه مي دارند، اين خواسته، خواسته منطقي نيست و بيشتر يك رويكرد سياسي است.
مهمانپرست در خصوص اعلام آمادگي ونزوئلا براي ارسال بنزين به ايران گفت: بحث قطعنامه 1929 كه ما اصل اين قطعنامه را غيرقانوني مي دانيم اشاره مستقيمي به خيلي از تحريم ها ندارد و اينكه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا يا آمريكا تحريم هاي جداگانه اي را علاوه بر آنچه كه خودشان در شوراي امنيت به تصويب رساندند دنبال مي كنند مورد اعتراض خيلي از كشورهايي است كه حتي در چارچوب قطعنامه شوراي امنيت فعاليت هاي خودشان را دنبال مي كردند، اينگونه اقدامات مورد توجه خيلي از كشورها نخواهد بود و خيلي از كشورها حاضر نيستند در مسير دنبال كردن اقدامات يكجانبه آمريكايي ها حركت كنند.
وي در رابطه با ابلاغ قانون صيانت از دستاوردهاي هسته اي نيز با بيان اينكه نيازهاي داخلي كشور به صورت برنامه بلندمدت تعريف شده است، افزود: مجلس مصوب كرده بايد 20 هزار مگاوات برق هسته اي توليد كنيم و اين بدان معناست كه حداقل 20 نيروگاه در حد نيروگاه بوشهر بايد در كشور ما فعاليت كند، براي ساخت اين نيروگاه ها بايد برنامه ريزي و مكان يابي شود و براي تامين سوختش بايد پيش بيني شود. اين كه چرخه سوخت هسته اي ما در داخل كشور داريم بدين معناست كه مي توانيم خودمان بدون نگراني از اين كه نسبت به تامين سوخت مان مشكلاتي به وجود آيد، طراحي و برنامه ريزي كنيم.
سخنگوي وزارت خارجه گفت: توليد سوخت 3 و نيم درصد يا حتي 20 درصد جزو فعاليت هاي صلح آميز شناخته مي شود بنابراين دليلي ندارد خود را متعهد به متوقف كردن آنها كنيم پس اين حق جمهوري اسلامي ايران است كه اگر تشخيص داد به اين سوخت نياز دارد نسبت به توليد آن اقدام كند ولي اين كه ما حتماً بخواهيم توليد سوخت 20درصد را ادامه دهيم بستگي به نيازمان دارد، اگر نياز ما تامين شده باشد و در بخش ديگري نياز داشته باشيم كه آن بيشتر شامل سوخت 3 و نيم درصد باشد طبيعي است كه ما بيشترين وقت يا انرژي را به توليد آن بخش از انرژي خواهيم گذاشت.

 



با ارسال پيامي براي هوگوچاوزاحمدي نژاد
از موضع ونزوئلا در محكوميت قطعنامه ضدايراني شوراي امنيت قدرداني كرد

رئيس جمهور در پيامي به هوگوچاوز، از موضع دولت ونزوئلا در خصوص محكوميت قطعنامه ضدايراني شوراي امنيت قدرداني كرد.
در بخشي از پيام ارسالي احمدي نژاد به چاوز آمده است: متأسفانه اقدام شوراي امنيت در صدور قطعنامه مذكور وجاهت غيرقانوني خود را به جهانيان اثبات كرد و ضرورت تغيير ساختار سازمان ملل را براساس نيازهاي واقعي ملت ها و عدالت خواهي و ايجاد صلح واقعي كه تمام آزاديخواهان و مظلومان دنيا بتوانند از آن بهره مند شوند را دو چندان نمود. ما معتقديم تغيير اساسي ساختار سازمان ملل با همكاري و اشتراك مواضع كشورها خصوصاً كشورهاي مظلوم و ستم ديده از استعمار جهاني مي تواند در آينده اي نه چندان دور به تحقق بپيوندد.
رئيس جمهور همچنين تأكيد كرد: ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران بارها برحق مسلم خود و همه كشورها در استفاده صلح آميز از انرژي صلح آميز هسته اي تأكيد نموده و در مقابل زورگويي ها و فشارهاي سياسي و اقتصادي استكبار جهاني ثابت قدم ايستاده و اعتقاد دارد چنين اقداماتي از سوي شوراي امنيت و آمريكاي جهان خوار خللي در اراده ملت انقلابي ايران وارد نخواهد كرد.
احمدي نژاد در پايان اين پيام خاطرنشان كرد: از جناب عالي و ملت بزرگ و انقلابي ونزوئلا كه همواره از حقوق مشروع ملت ها در صحنه هاي بين المللي حمايت نموده ايد، تشكر و قدرداني مي نمايم و اميدوارم با همكاري مشترك و ساير ملت ها و رهبران آزاده، شاهد برقراري صلح و عدالت در سرتاسر گيتي باشيم.

 



هاشمي رفسنجاني: در برابر شيطنت هاي داخلي و خارجي دشمنان وحدت داشته باشيم

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام جايگاه علم و دانش را در جوامع انساني و دنياي كنوني بسيار والا و ارزشمند خواند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از اساتيد و اعضاي هيات هاي علمي دانشگاههاي شهر تهران با اشاره به تاكيد اسلام و قرآن به فراگيري و نشر علم خاطرنشان كرد: از مهمترين نقاط قوت اسلام از نظر مديريت كشور تاكيد بر دانش محوري در اين مكتب رهايي بخش است.
وي در بخش ديگري از سخنانش، توسعه سريع علمي و دانشگاهي كشور پس از انقلاب را از افتخارات نظام اسلامي خواند و با توجه به جايگاه دانش و پژوهش در چشم انداز 20ساله كشور، سياست هاي كلي و برنامه هاي پنج ساله توسعه تاكيد كرد: حفظ و گسترش زمينه هاي علمي و پژوهشي كشور از نكات مورد تاكيد همه برنامه ها و دولت ها بوده و در حال حاضر نيز انتظار جامعه علمي كشور، ايجاد تسهيلات لازم براي ادامه و توسعه اين روند است.
وي دغدغه هاي مطرح شده توسط اساتيد و دانشجويان را در زمينه هاي علمي و پژوهشي به حق خواند و گفت: بازگشت تمركزگرايي و گزينش هاي خارج از قاعده به محيط دانشگاه، رشد علمي كشور را با وقفه مواجه و نگاهها را از محيط هاي علمي داخل به خارج از كشور متوجه خواهد كرد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري، اعتماد را عنصر اساسي حفظ جوامع انساني خواند و با تاكيد بر لزوم افزايش اعتماد ميان دولت و جامعه، دولت و نخبگان و همچنين ميان خود مردم افزود: انقلاب و نظام اسلامي باسرمايه اعتماد متقابل مردم و انقلابيون و مسئولان نظام تاكنون به راه خود ادامه داده است و حفظ همين اعتماد، ضامن آينده كشور و نظام خواهد بود.
وي ياس و نااميدي را آفت هر جامعه و كشور رو به توسعه خواند و اظهار كرد:مردم، گروهها و مسئولان نظام بايد با تدبير و عقلانيت و نيز با حفظ وحدت و يكپارچگي دربرابر شيطنت هاي داخلي و خارجي، دشمنان اين مرز و بوم را از رسيدن به اهداف پليدشان دور سازند.

 



اخبار ادبي و هنري

استقبال از بخش «فتنه» در نمايشگاه قرآن
بخش «فتنه» كه از بخش هاي جديد نمايشگاه قرآن است با استقبال گسترده بازديدكنندگان مواجه شده است.
به گزارش خبرنگار كيهان، «هشت ماه دفاع مقدس» يكي از غرفه هاي اين بخش نام دارد و تصاوير و عكس هايي را درباره وقايع پس از انتخابات، تحركات مذبوحانه فتنه گران و دخالت هاي دولت هاي مستكبر را نمايش مي دهد. «بصيرت قرآني در آينه تاريخ» غرفه ديگر بخش فتنه است كه به تطبيق وقايع پس از انتخابات سال گذشته با روايت هاي قرآني مي پردازد. غرفه عرضه مستقيم محصولات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي نيز كتاب ها و سي دي هايي را با مضمون فتنه ارائه مي كند.
اين بخش از هجدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم، به دليل جذابيت هاي ظاهري و محتوايي، از جمله پربازديدكننده ترين بخش هاي اين نمايشگاه است.
عليرضا افتخاري و اداي دين به آزادگان
به مناسبت بيستمين سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي و به درخواست بنياد شهيد و امور ايثارگران، سرود آزادگان با آهنگسازي حسين ميرزماني و خوانندگي عليرضا افتخاري توليد مي شود.
ساخت اين سرود تا سه روز ديگر به اتمام مي رسد و به مناسبت بيستمين سالروز ورود آزادگان به ميهن از رسانه ملي پخش خواهد شد.
افتخاري در اين باره گفت: امروز وظيفه ماست كه دين خود را به شهدا، ايثارگران و آزادگان ادا كنيم.
وي به خبرگزاري فارس اظهار داشت: شهدا، ايثارگران و آزادگان در روزگاري كه كشور در شرايط دشواري قرار داشت، دين خود را به ميهن، اسلام و مردم كشور خود ادا كردند و امروز وظيفه ماست كه وظيفه خود را در برابر اين قهرمانان تاريخ ايران به انجام برسانيم.
جشنواره بين المللي فيلم مستند آزادي در غزه
كميته آماده سازي جشنواره بين المللي فيلم مستند آزادي غزه، از آغاز ثبت نام فيلم هاي مستند با موضوع فيلم هاي مستند درباره اسرا خبر داد.
به گزارش فارس، اين كميته در يك نشست خبري در مقابل مقر صليب سرخ جهاني در غزه اين مطلب را اعلام كرد و محمد فرج وزير اسرا در كابينه دولت قانوني فلسطين در اين باره گفت: اين اقدام به دنبال ارائه تصويري از مهمترين مسئله فلسطيني ها يعني اسيران و مشكلات زندان ها به شهروندان فلسطيني و جامعه جهاني است.
همچنين جواد الدلو مسئول كميته آماده سازي اين جشنواره گفت: اين جشنواره به دنبال ارائه تصوير از انسان آزاد و آزاده است.
وي افزود: اين جشنواره به دنبال مستند كردن مشكلات اسيران در داخل زندان هاي رژيم صهيونيستي و تجاوز حقوق آنها توسط نيروهاي اشغالگر و همچنين تشويق اصحاب رسانه در فلسطين و جهان عرب و غير عرب براي ساخت فيلم هايي درباره مشكلات اسيران و خوانده آنان و البته جامعه اسير شده در غزه است.
بيگي حبيب آبادي دبير پنجمين جشنواره شعر فجر شد
پرويز بيگي حبيب آبادي به عنوان دبير پنجمين جشنواره بين المللي شعر فجر انتخاب شد. در سومين جلسه شوراي سياستگذاري شعر فجر كه با حضور بهمن دري معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس ستاد برگزاري جشنواره بين المللي شعر فجر و يحيي طالبان قائم مقام وزير و رئيس شوراي سياست گذاري شعر فجر و اكثريت اعضاء برگزار شد، پس از رأي گيري، پرويز بيگي حبيب آبادي به عنوان دبير جشنواره انتخاب شد.
اين جشنواره به عنوان يكي از برنامه هاي فرهنگي بزرگداشت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، همزمان با دهه فجر برگزار خواهد شد.
شبيه خواني در فرهنگستان هنر
فرهنگستان هنر در ماه مبارك رمضان مراسم شبيه خواني (تعزيه) و نقالي را به مدت سه روز برگزار مي كند.
گروه نمايش و ادبيات نمايشي به همكاري معاونت هنري و امور بين الملل، مراسم شبيه خواني و نقالي را در ماه مبارك رمضان برگزار مي كند. «مرشد ولي الله ترابي»، «مرشد محسن ميرزا علي» و «گروه تعزيه خوانان سيدالشهدا» از جمله استادان و گروه هاي حاضر در اين برنامه هستند.
برنامه «شبيه خواني و نقالي» از اول شهريور به مدت سه روز در رواق هنر فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

 



ساخت بزرگترين مجموعه قرآني جهان اسلام در تهران

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران از احداث بزرگترين مجموعه قرآني جهان اسلام در تهران خبر داد.
به گزارش واحد مركزي خبر، ايازي در مراسم افتتاح نخستين جشنواره قرآن كريم غرب تهران با بيان اينكه كلنگ ساخت اين مجموعه، در نيمه ماه مبارك رمضان همزمان با سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبي(ع) به زمين زده مي شود، گفت: اين مجموعه در فضايي به وسعت 60 هزار مترمربع ساخته مي شود.
وي گفت: حدود 1153 مؤسسه قرآني در كشور وجود دارد كه از اين تعداد 201 مؤسسه در استان تهران و 108 مؤسسه در شهر تهران قرار دارد.
ايازي همچنين از ساخت 374 دارالقرآن در محله هاي شهر تهران خبر داد.
معاون فرهنگي و اجتماعي شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه در جامعه بايد به موضوع فعاليت هاي قرآني توجه ويژه اي شود، افزود: بر اين اساس شهرداري تهران در شب هاي ماه مبارك رمضان براي اقشار مختلف مردم برنامه هاي مختلف فرهنگي و قرآني اجرا مي كند.
وي راه اندازي گروه هاي شادي و سامانه هاي نشاط را از جمله اين برنامه ها بيان كرد و افزود: در ليالي قدر نيز برنامه هاي مخصوص اين شب ها از جمله عزاداري برگزار مي شود.
گفتني است، نخستين جشنواره قرآن كريم در دو بخش نمايشگاهي و برنامه ها و همايش ها در فضايي به وسعت سه هزار 500 متر مربع با هدف گسترش فرهنگ قرآن در ابعاد مختلف زندگي مردم در منطقه 22 تهران آغاز به كار كرده است.
علاقه مندان براي شركت در برنامه هاي نخستين جشنواره و نمايشگاه قرآن كريم غرب تهران مي توانند تا 16 شهريور همه روز از ساعت 18 تا 24 به انتهاي بزرگراه همت، دهكده المپيك، ميدان المپيك، جنب كتابخانه حضرت فاطمه(س) مراجعه كنند.
اطلاعات بيشتر در وب سايت اين جشنواره موجود است: wwwquranexhibitioncom

 



قانون جديد معادن به زودي تصويب مي شود

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان صنايع و معادن استان هرمزگان از بررسي قانون جديد معادن در مجلس شوراي اسلامي خبر داد و گفت: اين قانون در حال طي كردن مراحل نهايي است و به زودي تصويب مي شود.
«علي اباذري» با اعلام اين خبر افزود: از گذشته اشكالاتي در قانون معادن مطرح بود كه در برخي موارد، فعاليت ها را با چالش همراه كرده است.
وي با تاكيد به اصلاح قانون معادن و تصويب قانون جديد اظهار اميدواري كرد: با اجراي قانون جديد بسياري از مشكلات بخش معدن برطرف خواهد شد.
اين مقام مسئول در بخش ديگري از سخنانش به فعاليت هاي انجام گرفته در بخش معدن از ابتداي سال تاكنون اشاره كرد و افزود: از ابتداي سال 89 تاكنون 15 فقره پروانه بهره برداري و مجوز برداشت با ذخيره قطعي قريب 63 ميليون و 740 هزار تن و با اشتغال اسمي 184 نفر صادر شده است.
علي اباذري گفت: در اين مدت 20 فقره گواهينامه كشف با هزينه عمليات اكتشافي يك ميليارد و 600 ميليون ريال و با ذخيره قطعي قريب به 234 ميليون تن از سوي اين سازمان صادر شده است.

 



جامعه مدرسين حوزه علميه قم: مسلمانان به ياري مردم پاكستان بشتابند

قم- خبرنگار كيهان:
جامعه مدرسين حوزه با اختصاص مبلغي به آسيب ديدگان سيل پاكستان، با صدور اطلاعيه اي از مسلمانان خواست به چنين حادثه اي از سر عبرت بنگرند و با حفظ برادري و مبارزه با تفرقه و عوامل آن به ياري همديگر بشتابند.
در پي جاري شدن سيل در كشور پاكستان، جامعه مدرسين حوزه علميه قم با انتشار پيامي، با ملت و دولت اين كشور ابراز همدردي كرد.
مشروح پيام اين نهاد حوزوي به اين شرح است:
حادثه سيل اخير كه باعث از دست رفتن بسياري از برادران مسلمان و مجروح و آواره شدن عده ديگري شد، تاثر و اندوه فراواني را در پي داشت.
بي شك اين حادثه و حوادث مشابه آن امتحاني از امتحانات الهي است تا مؤمنان و پاكان پيروز و سربلند بيرون آيند و بر اجر آنان در نزد پروردگار افزوده گردد. جاي آن است كه همه مسلمانان و مؤمنان به چنين حادثه اي از سر عبرت بنگرند و عبوديت خويش را برابر پروردگار دوچندان سازند و نيز مناسب است همه مسلمانان با حفظ برادري و مبارزه با تفرقه و عوامل آن به ياري همديگر بشتابند و موجبات رحمت پروردگار را بيشتر سازند.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن تسليت به ملت برادر و مسلمان پاكستان غفران الهي را براي از دست رفتگان اين حادثه، شفاي عاجل را براي مجروحان، و صبر و اجر جزيل براي بازماندگان از خداوند متعال خواستار است.
همچنين از سوي جامعه مدرسين حوزه علميه قم مبلغي به منظور امدادرساني به آسيب ديدگان اين حادثه اختصاص داده شده كه به ملت داغدار پاكستان اهدا مي شود.

 



فرماندار قصرشيرين: اغلب مجروحان انفجار مسير كاظمين سرپايي درمان شدند

فرماندار قصرشيرين گفت: در جريان وقوع انفجار در مسير كاظمين 13 نفر از زايران ايراني مجروح شدند كه اغلب آنها سرپايي مداوا و حال عمومي سايرين نيز كاملا رضايت بخش اعلام شده است.
«بهرام تيموري» سه شنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: ساعت 15 دوشنبه به وقت ايران، در مسير جاده كاظمين يك فقره انفجار به وقوع پيوست كه در جريان آن شيشه هاي اتوبوس حامل زايران ايراني شكسته و 13 نفر از سرنشينان آن مجروح شدند.
وي گفت: از مجروحان اين حادثه چهار نفر در يكي از بيمارستان هاي شهر كاظمين بستري و 9 نفر نيز سرپايي درمان شدند.
تيموري افزود: زايران بعد از درمان، براي انجام زيارت به سمت عتبات عاليات عزيمت كردند.

 



عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي:طرح تشكيل وزارت ورزش و امور جوانان تقديم مجلس مي شود

عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي و مسئول بررسي و تكميل طرح تشكيل وزارت ورزش و امور جوانان اعلام كرد: طرح تشكيل وزارت ورزش و امور جوانان تقديم مجلس مي شود.
به گزارش روابط عمومي تربيت بدني آذربايجان شرقي از تبريز يوسف نجفي افزود: به زودي اين طرح به هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي تقديم مي شود.
وي گفت: در حال حاضر بررسي كارشناسي و تكميل اين طرح در ابعاد مختلف با حضور كارشناسان مربوط در دست اقدام است و پس از اصلاح و بهبود نقاط ضعف طرح، بلافاصله به هيئت رئيسه براي گنجاندن در رديف طرح هاي مورد بحث در صحن علني ارائه مي شود.
نجفي با تأكيد بر لزوم ايجاد و راه اندازي وزارت ورزش و امور جوانان تشريح كرد: با ايجاد اين وزارتخانه بسياري از مشكلات مربوط به اين 2 حوزه مهم و اساسي كشور رفع مي شود.
وي اظهار داشت: با توجه به اهميت ورزش در عصر حاضر و جايگاه آن در رويكردهاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي كشورها به خصوص از منظر نقش آن در سلامت جامعه همچنين جوان بودن هرم سني جامعه ايران و نقشي كه اين قشر در توسعه سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي دارد، لزوم ايجاد چنين وزارتخانه اي اجتناب ناپذير است.
وي با بيان اينكه به دليل عدم پاسخگويي سازمان تربيت بدني در قبال مجلس، برخي اقدامات غيراصولي از جانب اين سازمان انجام مي شود، گفت: دخالت سازمان در انتخابات و انتصابات مربوط به فدراسيون ها و هيئت هاي ورزشي استان ها نمونه اي از اين نابساماني هاست.
رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان شرقي در مجلس شوراي اسلامي ابراز اطمينان كرد: طرح تشكيل وزارت ورزش و امور جوانان حداكثر تا پايان سال جاري نهايي شود.

 



با سرمايه گذاري چين بهشهر به زودي شاهد توليد برق از زباله خواهد بود

شهردار بهشهر گفت: در آينده نزديك با همكاري سرمايه گذاراني از چين در كارخانه كمپوست اين شهر توليد برق از زباله آغاز مي شود.
«قاسم جعفري» در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: كارخانه بازيافت زباله بهشهر با ظرفيت اوليه 250 تن زباله در روز، كار خود را آغاز خواهد كرد.
وي افزود؛ چندي پيش در جريان بازديد چند تن از كارشناسان چيني از مراحل اجراي اين طرح، قرارداد همكاري براي توليد برق 5/2 مگاواتي حاصل از سوزاندن زباله در اين كارخانه علاوه بر توليد كود آلي، به امضا رسيد.
جعفري بيان داشت: كارخانه كمپوست بهشهر، با توجه به ظرفيت مناسب، علاوه بر حل معضل زباله شهرستان بهشهر، مشكل انباشت و دفن غيربهداشتي زباله در شهرستانها ي نكا، گلوگاه و شهرهاي رستمكلا و خليل شهر را نيز برطرف خواهد كرد.
شهردار بهشهر يادآور شد: تاكنون 7 ميليارد و 500ميليون ريال از محل پروژه هاي ملي، 4 ميليارد ريال از اعتبارات شهرداري شهرهاي بهشهر، نكا، گلوگاه، رستمكلا و خليل شهر و همچنين 5 ميليارد ريال از اعتبارات شهري براي احداث تنها كارخانه كمپوست زباله شرق مازندران اختصاص داده شده است.
وي اظهار اميدواري كرد با توجه به پيشرفت قابل قبول اين طرح و نياز شديد منطقه به حل مشكل زباله، فاز نخست اين پروژه در هفته دولت امسال به بهره برداري برسد.

 



خيرين گرگان نيازمندان را شاد كردند

گرگان- خبرنگار كيهان:
در اولين شب از اجراي طرح مفتاح الجنه، با همكاري كميته امداد امام خميني، اتحاديه اصناف و تعدادي از خيرين بارقه اميد در دل خانواده هاي يتيم و بيمار بارور شد.
به گزارش خبرنگار ما در اجراي اين طرح ضمن بازديد از يك خانواده يتيم مقرر شد ضمن تامين يكي از مشاغل خانگي براي مادر خانواده، فراهم نمودن مسكن مناسب و بيمه تامين اجتماعي براي وي، دو حامي مالي براي دو فرزند يتيم اين خانواده نيز مشخص شود.
همچنين در بازديد از يك خانواده ديگر كه سرپرست آنها از بيماري هپاتيت رنج مي برد و پسر 18 ساله نيز دياليزي بود، قرار بر پيگيري مشكل بيمه و وديعه مسكن توسط كميته امداد امام خميني داده شد و نيز مبلغ يك و نيم ميليون تومان هزينه عمل پيوند كليه فرزندان نيز اهدا شد، يكي از خيرين نيز با اهداي مبلغ 500 هزار تومان براي درمان در اين كار پيشقدم شد و تهيه مابقي هزينه پيوند كليه را انجمن بيماري هاي كليوي با همكاري كميته امداد امام خميني به عهده گرفت.

 



مشاركت 1400 استاد دانشگاه در اجراي طرح ضيافت انديشه

كاشان- خبرنگار كيهان
معاون آموزشي و تبليغ نهاد نمايندگي رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها، از حضور يك هزار و 400 استاد در اجراي برنامه هاي آموزشي طرح سراسري ضيافت انديشه در 35 مركز بزرگ دانشجويي كشور خبر داد.
حجت الاسلام عليرضا مستشاري در جمع خبرنگاران در كاشان با اشاره به اجراي اين طرح در كشور گفت: در هر پايگاه از 40 استاد براي اجراي كلاس هاي آموزشي استفاده مي شود. وي با اشاره به كلاس هاي فوق برنامه براي شركت كنندگان طرح ضيافت انديشه، اظهار داشت: تعداد 105 هزار دانشجو در سراسر كشور از مزاياي معنوي و فرهنگي اين طرح در ايام ماه مبارك رمضان بهره مند مي شوند.
وي با تأكيد بر استفاده دانشجويان از اين فرصت خاطرنشان كرد: اجراي اين طرح، استفاده از بركات معنوي ماه رمضان است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14