(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه اول شهريور  1389- شماره 19724

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس قوه قضاييه: برخي براي مذاكره با آمريكا دلال سياسي اجير كرده اند
نخستين جت بمب افكن بدون سرنشين ايران با موفقيت آزمايش شد
استخدام 7 هزار هيات علمي طي سه سال
جزءخواني روزانه در حرم مطهر رضوي
سردار همداني: هوشياري در برابر هر تهديدي لازم است
حمايت مراكز مطالعاتي و پژوهشي دانشگاه شريف از انتصاب روستا آزاد
سوخت گذاري نيروگاه بوشهر شكست ديگري در ديپلماسي خارجي آمريكا
خوزستان بيشترين گل مريم را در كشور توليد مي كند
اعلام آمادگي 10 شركت خارجي براي سرمايه گذاري در پارس جنوبي
مدير مركز مطالعات راهبردي خيمه: تأسيس دانشكده عاشورا پژوهي را دنبال مي كنيم
معرفي مخترع جوان اصفهاني به عنوان مرد طلايي ايران
وزير مسكن: مالكان واحدهاي نيمه ساخته تسهيلات مسكن مهر دريافت مي كنند
راوي گروه تفحص سيره شهدا: اجساد پاك 5 هزار شهيد هنوز در جبهه ها مدفون است
معاون دفتر هدفمندسازي يارانه هاي وزارت رفاه و تامين اجتماعي:
50 درصد منابع مالي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها به مردم پرداخت مي شود
اخبار ادبي و هنري



رئيس قوه قضاييه: برخي براي مذاكره با آمريكا دلال سياسي اجير كرده اند

رئيس قوه قضاييه با بيان اين كه افرادي در كشور زورگويي آمريكا را مي پذيرند و براي مذاكره با آمريكا دلال سياسي اجير كرده اند، گفت: سياست ما در مذاكره با آمريكا از اموري است كه تنها مقام معظم رهبري شرايط آن را ترسيم و اعلام مي كنند.
آيت ا... آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با مسئولان نظام را بسيار روشن توصيف كرد و گفت: سخنان مقام معظم رهبري تصوير روشني از وضعيت نظام اسلامي و پاسخ بسيار محكم و قاطعي به تهديدات هميشگي آمريكا و رژيم صهيونيستي بود كه تمام مسئولان نظام بايد به آن توجه كنند.
وي با اشاره به اين نكته كه تهديدات كشورهاي غربي و رژيم غاصب صهيونيستي در هفته هاي اخير شدت گرفته است، افزود: گرچه اين تهديدات جديد نيست و در طول بيش از 30 سال گذشته وجود داشته اما بايد بدانند كه اگر اين تهديدات عملي شود همان گونه كه مقام معظم رهبري بيان كردند، مقابله ايران محدود به مرزهاي كشورمان نخواهد بود.
رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد: آمريكا با فريبكاري در عين حالي كه تهديد نظامي مي كند و تحريم هاي يك جانبه را نيز اعمال مي كند سخن از مذاكره به ميان مي آورد و اين مسئله غيرعقلايي قطعا مورد قبول ايران نيست و ما همان گونه كه در سخنان رهبر معظم انقلاب ترسيم شد اهل مذاكره منطقي و عقلاني هستيم اما اهل مذاكره با قدرتي كه در لباس ابرقدرتي پشت ميز مذاكره بنشيند نيستيم.
وي افزود: متاسفانه به نظر مي رسد كه برخي در داخل كشور وضعيت مربوط به مذاكره يك طرفه و همراه با زورگويي آمريكا را پذيرفته اند و حتي برخي دلالان سياسي خارج كشور را براي مطرح كردن برخي سخنان در اين زمينه، مي پذيرند، اما همگان بايد بدانند كه سياست ما در مذاكره با اموري است كه تنها مقام معظم رهبري شرايط آن را ترسيم و اعلام مي كنند و چيزي نيست كه كسي بخواهد در هر يك از قوا به صورت شخصي درباره آن تصميم بگيرد.
رئيس قوه قضاييه در ادامه با تاكيد بر حفظ وحدت مسئولان نظام اسلامي افزود: طبيعتا در ميان مسئولان اختلاف سليقه وجود دارد اما اين اختلاف سليقه نبايد دامن زده شود و بهانه به دست اجانب داده شود.
وي در بخش ديگر سخنان خود خواستار كمك و توجه بيشتر دولت و مردم مسلمان ايران به سيل زدگان پاكستان شد و گفت: اميدواريم كمك هاي مناسب و در حد توان به سيل زدگان پاكستان از سوي كشورمان و ساير كشورها و نيز از سوي سازمان هاي بين المللي صورت گيرد.
آيت الله لاريجاني همچنين با اشاره به ايام مبارك ماه رمضان از تمام مسئولان و نهادهاي ذيربط خواست نسبت به مسئله روزه خواري حساسيت بيشتري به خرج دهند و متناسب با شأن و حرمت رعايت ارزش هاي ديني در يك جامعه و حكومت اسلامي با اين مسئله برخورد كنند تا اين شائبه ايجاد نشود كه در اين زمينه بي توجهي وجود دارد و نسبت به وقوع منكرات تسامح مي شود.
در ادامه اين جلسه گزارش كميسيون بررسي مشكلات دادگستري ها و ارائه راهكارها و خدمات مناسب به مردم مطرح و بررسي شد.
ديدار اعضاي هيئت منصفه مطبوعات با رئيس قوه قضاييه
اعضاي هيئت منصفه مطبوعات براي رفع برخي سوءتفاهم ها با آيت الله صادق آملي لاريجاني ملاقات كردند.
اين جلسه روز شنبه با حضور تمام اعضاي هيئت منصفه مطبوعات در دفتر آيت الله صادق آملي لاريجاني برگزار شد و طرفين به صورت مجزا و به تفصيل به طرح ديدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.
در اين جلسه، حبيب الله عسگراولادي به عنوان رئيس هيئت منصفه مطبوعات و به نمايندگي از اعضا نظرات و دغدغه هاي اعضاي هيئت منصفه در خصوص جايگاه و شأن اين هيئت را بيان كرد.
در ادامه آيت الله آملي لاريجاني نيز نظرات خود را در خصوص جايگاه قضات و هيئت منصفه مطرح كرد.
رئيس قوه قضاييه در اين جلسه به تشريح برداشت هاي خود در خصوص قانون مطبوعات و تاريخچه تصويب قانون مطبوعات در مجلس پنجم و ششم و نحوه تاييد شدن آن در شوراي نگهبان پرداخت.
آيت الله آملي لاريجاني همچنين ديدگاههاي فقهي و حقوقي خود در خصوص قانون مطبوعات را بيان و عنوان كرد كه برداشت قوه قضاييه از قانون مطبوعات منطبق با نظر شوراي نگهبان است.
براساس اين گزارش در اين جلسه تصميم اجرايي خاصي در خصوص اصلاح قانون مطبوعات فعلي اتخاذ نشد اما در مجموع اين جلسه جلسه اي سازنده ارزيابي شده است.
قانون مطبوعات فعلي مربوط به مجلس پنجم بوده و در مجلس ششم كه اكثريت آن در اختيار اصلاح طلبان بود، تلاش شد كه اصلاحاتي در اين قانون اعمال شود.
در اصلاحيه مجلس ششم تبصره اي به ماده 43 قانون مطبوعات اضافه شد مبني بر اينكه اگر چنانچه هيئت منصفه مطبوعات متهم را تبرئه كند، قاضي هم ملزم به تبرئه متهم خواهد بود اما شوراي نگهبان به اين اصلاحيه ايراد شرعي گرفت و در نهايت همان قانون قبلي به قوت خود باقي ماند.

 



نخستين جت بمب افكن بدون سرنشين ايران با موفقيت آزمايش شد

رئيس جمهور از اولين هواپيماي جت بدون سرنشين ايراني كه قابليت بمب افكني را نيز دارد، رونمايي كرد.
در مراسمي كه صبح روز گذشته به مناسبت 31 مرداد ماه روز صنعت دفاعي با حضور رئيس جمهور، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح و فرماندهان عاليرتبه نيروهاي مسلح برگزار شد، از پهپاد «كرار» به عنوان اولين هواپيماي بدون سرنشين جت ايراني رونمايي شد.
اين پهپاد قادر است ضمن پرواز به اهداف دوردست مقادير قابل توجهي مواد منفجره را با خود حمل كرده و به سمت هدف مورد نظر پرتاب كند.
احمدي نژاد در اين مراسم اظهار داشت: امروز دفاع از ايران بالاترين عمل مكتبي، انقلابي، ديني و آرماني است و نظام ولايت، ملت ايران، ملت پيوسته به ولايت و ملت مهدوي تنها پشتيبان ملت ها است و اگر ملت ايران و انقلاب اسلامي را از معادلات جهاني برداريم، كسي وجود ندارد كه در برابر قلدرهاي عالم بايستد.
وي خطاب به مسئولان دفاعي كشور گفت: امروز كه شما در كار دفاع از اسلام و ايران و انقلاب اسلامي هستيد، در صف مجاهدين بدر و حنين و در صف سربازان موعود و منجي قرار داريد.
وي با اشاره به رونمايي از جت پهپاد «كرار» تصريح كرد: اين جت قبل از اينكه سفير مرگ براي دشمنان بشريت باشد، پيام آور عزت، كرامت انساني و نجات بشريت است.
رئيس جمهور پيام اصلي جت «كرار» را صلح و دوستي و جلوگيري از هر نوع درگيري منجر به كشته شدن دانست و تأكيد كرد: بايد به جايي برسيم كه تمام سلاح هاي دشمن در برابر توان دفاعي ما از خاصيت بيفتد و البته هنر اصلي ما اين است كه دشمن را در پايگاه خود زمين گير كند كه تحقق اين اهداف شدني است.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه امروز در همه بخش ها به ويژه صنعت دفاعي در آستانه شكوفايي قرار داريم، متذكر شد: اين تازه اول كار است و تازه شما به فناوري و دانش مسلط شديد و نامگذاري روز صنعت دفاعي نيز تأكيد بر اين حقيقت است، بنابراين بايد همت كنيم و از همه ظرفيت هاي علمي كشور استفاده كرده و به جايي برسيم كه از بالا مديريت كنيم و پيام بفرستيم و حركت ها را سامان بدهيم و بدانيد كه دولت با افتخار پشتيبان و در خدمت شما است.
وي با طرح اين سؤال كه در دفاع و صنعت دفاعي كشور تا كجا بايد جلو برويم؟ تاكيد كرد: در توليد، ابتكار، نوآوري، ايجاد و تجهيز بايد به جايي برسيم كه دشمنان بشريت در وهله اول از تعرض به ملت ايران و در وهله دوم از تعرض به هر ملت آزاده اي مايوس شوند و اگر جاهلان، خودخواهان و طاغوتيان نتوانستند خود را از سيطره شيطان نجات دهند و خواستند تعرض كنند، صنعت دفاعي بايد به جايي برسد كه دست متعرض را قبل از اعمال اراده از بازو قطع كند و اگر از دست در رفت، قبل از اصابت به هدف آن را منهدم كند.
رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه در نبرد حق و باطل و نبرد خداپرستي و شيطان پرستي از نقطه عطف گذشته ايم، خاطرنشان كرد: امروز دولت هايي كه كسي باور نمي كند اراده كرده باشند در برابر استكبار بايستند، مي گويند ما هستيم اما فعلاً اعلام نمي كنيم، البته در مقابل هم مستكبران عصباني مي شوند و اگر عصباني نشوند و نترسند، بازدارندگي اتفاق نمي افتد.
وي افزود: يك مشت آدم هاي بي سر و پا و جنايتكار هر چند وقت يك بار چند هفت تير دستشان مي گيرند و سر و صدا مي كنند و هر روز كه از ننه خود قهر مي كنند و از منطق كم مي آورند، مي گويند همه گزينه ها روي ميز است؛ ما هم مي گوييم همه گزينه ها روي ميز است و گزينه اول اين است كه آدم شويد و از برج غرور پايين بياييد و آن وقت مثل بچه آدم و با ادب بنشينيد و مذاكره كنيد و اگر پايين نياييد و بخواهيد برگرديد، تجربه نشان داده كه وقتي برگشتيد، زمان عليه ما نشده بلكه به نفع ما و عليه شما شده و اگر شما پايين نياييد، دست ملت ها شما را از آن بالا به زير خواهد كشيد.
همچنين در اين مراسم از تمبر روز صنعت دفاعي، با حضور محمود احمدي نژاد، سرلشكر فيروزآبادي، سردار وحيدي و تقي پور وزير ارتباطات رونمايي به عمل آمد.
محمود احمدي نژاد به علاوه با حضور در دانشگاه مالك اشتر پس از اداي احترام به يادمان شهيدان نامجو، چمران و فكوري، نمايشگاه صنايع دفاعي كشورمان را در بخش هاي هوافضا، صنايع دريايي و دفاعي افتتاح كرد و با توضيحات مسئولان و دست اندركاران در جريان آخرين پيشرفت ها و فناوري هاي دفاعي در بخش هاي گوناگون قرار گرفت.
اعزام نخستين فضانورد ايراني تا قبل از 1404
دكتر محمود احمدي نژاد همچنين بعدازظهر شنبه در ديدار با جمعي از اساتيد دانشگاه هاي كشور با اعلام اين خبر كه به زودي ماهواره اي را در مدار هفتصد كيلومتري قرار خواهيم داد، گفت: در سال گذشته توانستيم ماهواره اي را در مدار 250 كيلومتري قرار دهيم و به زودي يك ماهواره بزرگ تر را به فضا خواهيم فرستاد كه مي تواند يك سال در فضا كار كند و برايمان اطلاعات بفرستد.
وي خاطرنشان كرد: گام بعدي قرار دادن ماهواره در ارتفاع هزار كيلومتري است كه از اين جا به بعد موشك هايي كه بتوانند ماهواره را به مدار هزار كيلومتر برسانند مي توانند آن را در مدار 35هزار كيلومتر هم قرار دهند. در ارتفاع 35 هزار كيلومتري ماهواره با سرعت حركت وضعي زمين حركت مي كند و مي تواند در يك نقطه از فضا نسبت به زمين قرار بگيرد.
احمدي نژاد اضافه كرد: باور من اين است كه ما در مسير پيشرفت خود از آن هزار كيلومتر كه براي قرار دادن ماهواره در فضا يك نقطه عطف محسوب مي شود عبور كرده ايم و در آستانه يك شكوفايي عظيم قرار داريم.
وي خاطرنشان كرد: روزي كه قرار بود قراردادهاي گازي و نفتي ببنديم من گفتم كه هيچ نيازي در كشور ما وجود ندارد كه متخصصان ما نتوانند آن را بسازند. اعزام انسان به فضا از آن كارهاي اساسي است. دوستان ما در سازمان فضايي برنامه اي داشتند كه نشان مي داد در سال 1404 ما به اين موفقيت خواهيم رسيد. در آن جا بحث شد و ما گفتيم اين زمان خيلي زياد است. به فضل الهي تا قبل از 1404 اولين ايراني را به فضا خواهيم فرستاد.

 



دانشجو خبر داد
استخدام 7 هزار هيات علمي طي سه سال

وزير علوم ، تحقيقات و فن آوري اعلام كرد كه 7 هزار عضو هيات علمي دانشگاه ها طي سه سال آينده استخدام خواهند شد.
به گزارش ايسنا، دكتر كامران دانشجو در مراسم ديدار اساتيد دانشگاه ها با رئيس جمهور كه عصر روز شنبه برگزار شد با اشاره به اين جمله حضرت امام(ره) كه «دانشگاه محل انسان سازي است» گفت: بايد در دانشگاه ها انسان هايي مبتني بر تعاريف اسلامي و بر مبناي عقل و وحي ساخت. در همين راستا به اساتيدي نياز داريم كه شرايط خاصي داشته باشند. در مكتب ليبرال دموكراسي، انسان، مادي و تنها به دنبال لذت بردن هاي مادي و غريزي است و قطعا انساني كه حضرت امام(ره) بر آن تاكيد داشته است انسان مادي گرا و مورد نظر فرهنگ ليبرال دموكراسي نيست.
وي در ادامه بر تجاري سازي پژوهش ها در كشور تاكيد كرد و گفت: نرخ رشد توليد علم در كشورمان نسبت به ساير كشورها 11 برابر است. البته ما امروز به دنبال تجاري كردن علم و تبديل آن به ثروت و حمايت از پژوهشگران هستيم. كاربردي كردن پژوهش ها و آئين نامه ارتقا كه نتيجه آن تعادل بين حركت در مرز دانش و حوزه كاربرد است از برنامه هاي وزارت علوم است.
دانشجو درباره افزايش پذيرش دانشجويان كارشناسي ارشد نيز گفت: سال گذشته، 33 هزار دانشجوي كارشناسي ارشد در دانشگاه هاي كشور پذيرفته شدند كه اين رقم امسال به 55 هزار نفر مي رسد. تلاش مي كنيم در عرصه پذيرش دانشجويان كارشناسي ارشد رقم پذيرش را هر سال 20درصد افزايش دهيم.
وزير علوم درباره مجوز رئيس جمهور براي استخدام هفت هزار عضو هيات علمي در دانشگاه ها نيز اعلام كرد كه اين افراد طي سه سال آينده جذب دانشگاه ها خواهد شد.
وي در پايان گفت: جلوگيري از تبعيض در پذيرش دانشجوي دكتري و تسهيل نقل و انتقال دانشجويان دختر از ديگر برنامه هاي وزارت علوم مي باشد.

 



جزءخواني روزانه در حرم مطهر رضوي

همزمان با حلول ماه مبارك رمضان روزانه يك جزء قرآن كريم طي سه نوبت به همراه پخش از شبكه هاي مختلف سيماي جمهوري اسلامي در گوشه و كنار حرم مطهر رضوي برگزار مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي هر روز بعداز نماز صبح ترتيل يك جزء قرآن كريم با پخش زنده از شبكه سوم سيما در ايوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد برگزار مي شود.
همچنين هر روز ساعت 10 تا 11 ترتيل يك جزء قرآن كريم همراه با پخش زنده از شبكه چهارم سيما در رواق امام خميني(ره) حرم مطهر رضوي برپا مي شود.
گفتني است، ترتيل يك جزء قرآن كريم همراه با تدبر در قرآن هر روز ساعت 30/17 تا 30/18 در ايوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوي برگزار مي شود.
همچنين براي نخستين بار ترتيل نيم جزء قرآن كريم ويژه كودكان و نوجوانان هر روز ساعت 30/9 تا 00/11 در ايوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوي برگزار مي شود.
جلسه آموزش قرآن كريم در ماه مبارك رمضان هر شب در جوار بارگاه منور حضرت رضا(ع) به همت اداره آموزش قرآن و علوم حديث معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي برگزار مي شود.
اين جلسات هر شب از ساعت 45/20 تا 00/22 در دارالقرآن الكريم صحن جمهوري اسلامي حرم مطهر رضوي جهت بهره مندي زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي برپا مي شود.
اين جلسات با مديريت آقايان جواد پناهي، حامد شاكرنژاد و حميد شاكرنژاد قاريان بين المللي و برتر كشوري همراه خواهد بود.
جلسات آموزش قرآن كريم شب هاي ماه مبارك رمضان در حرم مطهر رضوي همراه با مسابقات كتبي قرآني- حديثي خواهد بود.
همچنين محفل انس با قرآن كريم در جوار عترت با حضور گروه هاي تواشيح و همخواني در ماه مبارك رمضان همه روزه ساعت 00/22 تا 30/23 در حرم مطهر رضوي برپاست.
اين محفل كه همراه با مسابقات كتبي قرآني- حديثي مي باشد در ايوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوي آماده استفاده زائران و مجاوران رضوي است.
محفل انس با قرآن كريم ويژه خواهران با حضور گروه هاي تواشيح و همخواني خواهر همراه با مسابقات كتبي قرآني- حديثي در ماه مبارك رمضان جمعه ها از ساعت 00/8 تا 30/10 صبح در دارالقرآن الكريم صحن جمهوري اسلامي حرم مطهر رضوي برگزار مي شود.

 



سردار همداني: هوشياري در برابر هر تهديدي لازم است

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران با اشاره به تهديدات اخير غرب عليه جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد كه بايد در برابر هر تهديدي هوشيار بود.
به گزارش ايسنا سرتيپ پاسدار «حسين همداني» در همايش فرماندهان و حوزه هاي مقاومت بسيج سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با بيان اين مطلب، اظهار كرد: ما يك ماموريت بيشتر نداريم و آن تشكيل بسيج 20 ميليوني به فرمايش امام(ره) و بسيج ده ها ميليوني به فرموده رهبر انقلاب است كه اگر اين امر انجام شود هيچ گونه تهديدي نخواهيم داشت و يك الگو براي كشورهاي مسلمان و غيرمسلمان خواهيم بود.
وي افزود: براي اين كه آهنگ حركت را براي تشكيل بسيج ده ها ميليوني تندتر كنيم، بايد اقشار بسيج مثل بسيج دانش آموزي، بسيج دانشجويي، پزشكي و را در پايگاه هاي مقاومت راه اندازي كنيم. البته اين از نظر كمي است و از لحاظ كيفي بايد بر روي آن بحث كنيم.
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران، با بيان اين كه بسيجي در موضع گيري ها جسارت و جرات دارد، گفت: در سال گذشته با بعضي از نخبگان جامعه صحبت مي كرديم و براي آن ها دليل مي آورديم كه اين حركات نشان از فتنه دارد و دست دشمنان در كار است، اما باز مي ديديم كه موضع گيري نمي كردند.
وي ادامه داد: اين سوال براي خود من پيش آمده بود كه چرا اين ها موضع گيري نمي كنند؟ آيا ما گمراهيم يا اين افراد؟ و كسي به اين سوال پاسخ نداد تا آقا فرمودند كه بعضي از نخبگان مي دانستند حق با كيست، تقلب نشده و اين جريان به آن سوي مرز وصل است، اما جرات و جسارت اين را نداشتند كه بيان كنند.
نماينده ولي فقيه در سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ نيز در اين همايش با اشاره به روايتي از امام سجاد(ع)، گفت: امام سجاد(ع) خطاب به فرزندش مي فرمايد كه از همنشيني با افراد دروغگو، افراد فاسق، افراد بخيل و تنگ نظر و افراد احمق خودداري كند. آدم دروغگو به منزله سراب است و حقيقتي ندارد. افراد بخيل و تنگ نظر افق ديدشان پايين است و فقط جلوي پاي شان را مي بينند.
حجت الاسلام گواهي افزود: اما دليل پرهيز از همنشيني با افراد فاسق اين است كه شما را به يك لقمه و گاهي به كمتر از يك لقمه مي فروشد. به خاطر اين كه مثلا پست يا مقامي نمي گيرند. در حوادث اخير هم ديديم كه بعضي ها انقلاب را به يك لقمه فروختند.
وي در پايان تصريح كرد: برخي افراد انقلابي كه تا ديروز به نفع و براي انقلاب شعار مي دادند يكدفعه برگشتند و عليه نظام و انقلاب شعار دادند. صدا و سيما صحبت هاي قديم و جديد اين افراد را با هم تطبيق دهد ببينند چه تفاوتي كرده است.

 



حمايت مراكز مطالعاتي و پژوهشي دانشگاه شريف از انتصاب روستا آزاد

مراكز مطالعاتي و پژوهشي دانشگاه صنعتي شريف با صدور بيانيه اي از انتصاب رضا روستاآزاد به عنوان سرپرست جديد اين دانشگاه حمايت كردند.
در بيانيه جمعي از مراكز مطالعاتي و پژوهشي دانشگاه صنعتي شريف در حمايت از انتصاب رضا روستاآزاد به عنوان سرپرست جديد دانشگاه صنعتي شريف و قدرداني از زحمات سعيد سهراب پور رئيس سابق اين دانشگاه، آمده است: همگي به روشني مي دانند دانشگاه صنعتي شريف عليرغم محدوديت هاي مختلف همواره به عنوان برترين دانشگاه صنعتي كشور بوده و خواهد بود. برتري اين دانشگاه مرهون وجود مديران دلسوز، اساتيد گرانقدر و دانشجويان پرتلاش و نخبه بوده كه همواره در راه اعتلاي ميهن اسلامي خويش كوشيده اند و در حوزه هاي مختلف علمي، فناوري، و صنعتي كشور همانند نگيني تابناك خوش درخشيده اند.
نويسندگان اين بيانيه در ادامه تصريح كردند، اعتلاي نام و به قله رسانيدن دانشگاه در ظل توجهات حضرت حق و استعانت از حضرت ولي عصر(عج) و بذل توجه پدر دلسوزمان جناب آقاي دكتر سهراب پور چهره ماندگار علمي كشور بوده است كه اينك از سمت خود كناره گرفته اند.
مراكز مطالعاتي و پژوهشي دانشگاه صنعتي شريف در بخش ديگري از بيانيه خود تاكيد كردند: مراكز مطالعاتي و پژوهشي دانشگاه ضمن قدرداني از اين استاد ارجمند، حمايت و پشتيباني خود را از انتخاب معاونت پژوهشي ايشان در سال هاي اخير فرزند مدبر، عالم و شايسته اين مرز و بوم و چهره برتر پژوهشي دانشگاه جناب آقاي دكتر روستاآزاد به سمت سرپرستي دانشگاه صنعتي شريف اعلام مي دارند و بر اين نكته تاكيد مي كنند كه اين مراكز همانند گذشته و حتي بيشتر از قبل در جهت اعتلاي نام دانشگاه با هدايت سرپرست جديد و حمايت هاي مستمر جناب آقاي دكتر سهراب پور مي كوشند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: خدا را شاكريم كه هدايت دانشگاه صنعتي شريف به فردي محول گرديد كه طي دوران مسئوليت خويش به عنوان معاون پژوهشي و فناوري تحول عظيمي در حوزه انجام پژوهش هاي كاربردي، ارتباط و تعامل هر چه بيشتر با حوزه هاي صنعتي، توسعه فضاي كسب و كار ايجاد كرده و رويكرد مثبت ايشان در جذب جوانان توانمند و به كار گرفتن آنها در مسئوليت هاي مختلف مورد ستايش همگان بوده است.
در بخش ديگري از اين بيانيه تصريح شده است: مراكز مطالعاتي و پژوهشي دانشگاه همواره شاهد تلاش هاي بي وقفه و بدون چشم داشت اين خدمتگزار دانشگاه بوده و رويكرد وسيع و اصيل ايشان را مي ستاييم و دست ايشان را براي پيمودن قله هاي رفيع علم و فناوري به گرمي مي فشاريم چرا كه اين مرز و بوم به امثال سهراب پورها و روستاآزادها در شرايط حساس فعلي نياز مبرم دارد.
اين بيانيه از سوي مركز مطالعات تكنولوژي دانشگاه صنعتي شريف، مركز رشد فناوري هاي پيشرفته شريف، پژوهشكده شهيد رضايي، مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات پيشرفته شريف، پژوهشكده سياست گذاري علم تكنولوژي و صنعت، مركز كارآفريني شريف، پژوهشكده علوم و فناوري نانو، شبكه همياران شريف، پژوهشكده نفت، پژوهشكده شهيد كاظمي، پژوهشكده مهندسي پزشكي و سيستم هاي سلامت و مركز توسعه فناوري طلوع صادر شده است.

 



سفير ايران درمسكو اعلام كرد
سوخت گذاري نيروگاه بوشهر شكست ديگري در ديپلماسي خارجي آمريكا

سفير ايران در مسكو با اشاره به تلاش هاي آمريكا براي همراه كردن روسيه عليه ايران گفت سوخت گذاري نيروگاه بوشهر شكست ديگري را در ديپلماسي خارجي آمريكا رقم زد.
سيدمحمودرضا سجادي سفير جمهوري اسلامي ايران در مسكو در گفت وگو با فارس، ضمن تبريك سوخت گذاري نيروگاه بوشهر به ملت ايران، آن را دستاوردي بزرگ و با ارزش و زمينه ساز حركت گسترده در حوزه تكنولوژي هاي پيشرفته برشمرد و گفت: اين مايه افتخار است كه جمهوري اسلامي ايران اولين كشور مسلماني است كه در اين حوزه چنين ورودي پيدا كرده است.
وي با اشاره به تبليغات دو سه سال اخير عليه روسيه در كشورمان و غيرقابل اعتماد خواندن اين كشور، يادآور شد: ما همواره تأكيد مي كرديم كه اين ها تبليغات غربي هاست كه مي خواهند اختلاف بيندازند و مانع از دستاوردهاي مشترك ما در بخش هاي مختلف شوند.
سفير ايران در مسكو ادامه داد: همانگونه كه روسيه در حوزه هسته اي قابل اعتماد بود و همكاري كرد در حوزه هاي ديگري نيز داراي ظرفيت كاري با ماست و مي توانيم در بخش هاي اقتصادي، ساير فناوري ها، نفت، گاز، پتروشيمي و حتي همكاري هاي فرهنگي فعاليت هاي مشترك بسيار خوبي داشته باشيم.
وي گفت: ايران و روسيه دوكشور مستقل و مقتدر هستند و غرب از نزديكي و همكاري اين دو نگران است و به همين دليل رسانه هاي صهيونيستي و غربي دائماً در حال انجام تبليغات عليه ايران در روسيه هستند تا ذهن مردم روسيه را عليه كشور و ملت مان تحريك كنند و متاسفانه برخي رسانه ها در داخل كشور نيز ناخودآگاه اين نقش را بازي مي كنند.
وي در خصوص واكنش هاي مطرح شده درباره سوخت گذاري نيروگاه بوشهر از جمله عصبانيت تل آويو، با بيان اينكه غربي ها دو ضربه خوردند، اظهار داشت: آنها پس از انقلاب اسلامي تلاش كردند كه اجازه ندهند ايران به اين فناوري دست يابد، همه غرب متحد شدند و به ساير كشورها نيز فشار وارد كردند كه با آنها همراهي كنند، اما ديروز اين كاخ توطئه ها و تلاش ها فرو ريخت. طبيعي است كه غرب بسيار ناراحت شود.
سفير ايران در روسيه اظهارات جان بولتون سفير سابق آمريكا در سازمان ملل مبني بر حمله به تاسيسات هسته اي بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: اينكه افرادي چون جان بولتون سفير سابق آمريكا در سازمان ملل كه نمي توانند زبان خود را نگهدارند آنقدر وقيحانه صحبت از بمباران بوشهر مي كنند، نشانگر اوج عصبانيت آنهاست.
وي در خصوص ضربه دومي كه به غرب وارد شد، اظهار داشت: آنها فكر مي كردند روسيه تحت فشارهاي آنها تسليم خواهد شد. همانگونه كه شاهد بوديم خانم كلينتون در سفرش به مسكو رسماً از روس ها خواست كه به راه اندازي نيروگاه مبادرت نكنند، ولي با سوخت گذاري نيروگاه بوشهر شكست بزرگي در ديپلماسي خارجي آمريكا رقم خورد و اين امر آنها را ناراحت كرد كه نتوانستند روسيه را با خود همراه كنند. سجادي اضافه كرد: آنها در ابتدا از خبر سوخت گذاري نيروگاه گيج شدند، ولي به مرور خودشان را پيدا كرده و سعي كردند حداقل در حرف رفتار منطقي تري داشته باشند و برخي از كشورهاي غربي نيز اعلام كردند كه مشكل زيادي با اين نيروگاه ندارند.

 



خوزستان بيشترين گل مريم را در كشور توليد مي كند

مدير باغباني سازمان جهادكشاورزي استان خوزستان از توليد سالانه 120 ميليون شاخه گل در اين استان خبر داد و گفت: استان خوزستان در زمينه توليد گل و گياهان زينتي دركشور مقام سوم را دارد.
حليم كوتي در گفت وگو با خبرنگار مهر در اهواز اظهارداشت: 10 درصد سطح زيركشت گل و گياهان زينتي به خوزستان اختصاص دارد به گونه اي كه استان خوزستان در حال حاضر بالغ بر 570 هكتار زمين براي كشت گل و گياهان زينتي اختصاص داده است.
كوتي گل هاي رز، مريم، نرگس، گلايول، درخت و درختچه هاي زينتي پياز و پيازچه، گل هاي فصلي و گياهان آپارتماني را از جمله توليدات گل و گياهان زينتي استان برشمرد وگفت: گل و گياه زينتي در خوزستان به دو روش كشت درفضاي آزاد و گلخانه توليد مي شود.
مديرباغباني سازمان جهادكشاورزي خوزستان گفت: بخش كشاورزي خوزستان درسال گذشته با توليد 20 ميليون و 470 هزار شاخه گل مريم به رتبه اول در توليد اين گل رسيد.
كوتي افزود: استان خوزستان با اختصاص 45 درصد توليد گل مريم و 65 درصد سطح زيركشت اين گل داراي مقام اول در كشور است.
وي سطح زيركشت گل مريم در استان را 121 هكتار اعلام كرد و گفت: شهرستانهاي دزفول، شوش و انديمشك از مناطق عمده توليد گل مريم در استان به شمار مي آيند.

 



مدير جذب سرمايه منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس خبر داد
اعلام آمادگي 10 شركت خارجي براي سرمايه گذاري در پارس جنوبي

مدير جذب سرمايه منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس از اعلام آمادگي 10 شركت خارجي براي سرمايه گذاري در منطقه ويژه پارس جنوبي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه به نقل از روابط عمومي سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس، «حجت الله فريدوني» اظهار داشت: 10 شركت و گروه صنعتي خارجي براي سرمايه گذاري در زمينه هاي مختلف در پارس جنوبي آمادگي خود را اعلام كرده اند.
وي افزود: اين تعداد گروه ها و شركت هاي صنعتي از كشورهاي مختلف اروپايي و آسيايي با ارائه طرح هاي سرمايه گذاري، آمادگي خود را براي سرمايه گذاري در حوزه هاي ميان دستي و پايين دستي صنعت نفت، گاز و پتروشيمي اعلام كرده اند.
مدير جذب سرمايه منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس تصريح كرد: منطقه ويژه عسلويه يكي از مطمئن ترين نقاط كشور براي سرمايه گذاري در صنعت نفت، گاز و پتروشيمي است و هم اكنون زمينه براي افزايش سرمايه گذاري ها در اين منطقه فراهم است.
فريدوني گفت: ظرفيت موجود براي سرمايه گذاري در اين منطقه بسيار زياد است و منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با 48 هزار هكتار وسعت داراي سه سايت عسلويه، كنگان و پارس شمالي است كه در اين محدوده بزرگ، بسياري از پروژه هاي بالادستي و پايين دستي اجرا مي شود.

 



مدير مركز مطالعات راهبردي خيمه: تأسيس دانشكده عاشورا پژوهي را دنبال مي كنيم

قم- خبرنگار كيهان:
مدير مركز مطالعات راهبردي خيمه گفت: تأسيس دانشكده عاشوراپژوهي و دانشگاه عاشوراپژوهي در كشور را دنبال مي كنيم و اميدواريم اين مهم رويكرد بين المللي نيز پيدا كند.
حجت الاسلام مرتضي وافي در پانزدهمين نشست از دور دوم نشست هاي عاشورا پژوهي چهل منزل تا اربعين كه پنجشنبه شب در مركز انجمن هاي علمي حوزه علميه قم برگزار شد در سخناني اظهار داشت: معمولاً دو ماه از سال را ذهن، فكر و فضاي جامعه ما درگير با مقوله عاشورا، كربلا و امام حسين(ع) است. وي خاطرنشان كرد: بخشي از مردم آن ايام را در هيئات مشغول هستند، بخشي به عزاداري و توسل مي پردازند و بخشي در رابطه با اين موضوعات برنامه ر يزي فرهنگي مي كنند.
مدير مركز مطالعات راهبردي خيمه افزود: نكته اي كه هميشه از آن رنج مي برديم اين است كه در پايان ماه صفر نام سيدالشهدا(ع)، موضوع عاشورا، قيام امام حسين(ع) و مناسك آييني و رفتارهايي كه در آن فضاي بسيار باشكوه شكل پيدا مي كرد و انسجام داشت رو به خمودي و خاموشي مي رود.
وي گفت: يعني آن زمان كه دشمن كارش را در شام عاشورا آغاز كرد، ما معمولاً پرچم ها را پايين مي آوريم و گويي فراموش كرده ايم كه آن اتفاق عظيم از عاشورا شروع شده است.
وافي با اشاره به اهداف برگزاري سلسله نشست هاي عاشوراپژوهي چهل منزل تا اربعين اظهار داشت: سعي كرديم با اين سلسله نشست ها نام سيدالشهدا(ع) و عاشورا را برگزار كنيم تا مردم ما به شناخت كامل از ابعاد مختلف قيام امام حسين(ع) دست يابند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: اگر بخواهد يك حركت اينگونه در سال هاي آينده ماندگار و با اصالت باقي بماند بايد با حركت علمي، مباني نظري، تئوريك و نظريه پردازي همراه باشد.
وافي تأكيد كرد: در واقع مطالب و موضوعاتي كه در اين سلسله نشست ها عنوان مي شود، هر كدام يك قطعه از آن مجموعه اي است كه ما در نظر گرفته ايم، براي تأسيس و راه اندازي دانشكده عاشوراپژوهي و دانشگاه عاشورا پژوهي در كشور، كه اميدواريم رويكرد بين المللي نيز پيدا كند.

 



معرفي مخترع جوان اصفهاني به عنوان مرد طلايي ايران

دارنده 12 مدال جهاني موفق به كسب عنوان مرد طلايي ايران و رتبه نخست در بخش فني و مهندسي شد.
شاهين گوانجي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بيان اين كه اين جشنواره با شركت بيش از 4 هزار نفر جوان نخبه ايراني برگزار شد و از اين تعداد 30 نفر در هر بخش به مرحله بعد راه يافتند، افزود: مرحله دوم اين جشنواره در سالن همايش هاي ايرانيان برگزار شد و در اين مرحله موفق شدم از بين 30 نفر جوان برگزيده در اين جشنواره رتبه نخست را در بخش فني و مهندسي شاخه كشاورزي كسب كرده و عنوان مرد طلايي ايران را به خود اختصاص دهم. اين دارنده 12 مدال جهاني در رشته هاي مختلف علمي ادامه داد: گردآوري تمامي نخبگان در يك مكان و امكان افزايش تبادل اطلاعات با يكديگر و برخورداري از تسهيلات ويژه شاغلان از اهداف برگزاري اين همايش است.
وي با بيان اين كه اين جشنواره ويژه سنين زير 29 سال است، اظهار داشت: اين جشنواره براي نخستين بار در ايران برگزار شده است و براي تقويت روحيه خودباوري در بين جوانان تلاش مي كند.
كسب رتبه نخست اختراع در سال 86 از بين 7 هزار و 500 نخبه كشور، كسب برترين مخترع سال 87 در دانشگاه آزاد، برترين مخترع سال ايران در سال 88 و كسب رتبه نخست فني و مهندسي در سال 89 و كسب عنوان برترين جوان ايراني از جمله اين امتيازات است.

 



وزير مسكن: مالكان واحدهاي نيمه ساخته تسهيلات مسكن مهر دريافت مي كنند

وزير مسكن و شهرسازي گفت: تاكنون 4 هزار و 600 ميليارد تومان در قالب تسهيلات مسكن مهر به متقاضيان واجد شرايط پرداخت شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از رباط كريم علي نيكزاد با بيان اينكه برخي عنوان مي كنند وزارت مسكن و شهرسازي سراغ واحدهاي آماده يا نيمه ساخت مي رود و آنها را به واحدهاي مسكوني مهر خود مالك تبديل مي كند، گفت: چنين سياستي كاملاً اصولي و منطقي به نظر مي رسد چرا كه در اين ميان دولت تنها تسهيلات لازم را در اختيار متقاضي واجد شرايطي كه قبلاً از تسهيلات دولتي استفاده نكرده است، قرار مي دهد و ديگر نيازي به تأمين زمين نيست.
وي كه از پروژه هاي مسكن مهر در شهرهاي رباط كريم و پرند بازديد مي كرد به روند پيشرفت طرح مسكن مهر در سراسر كشور اشاره كرد و گفت: در حالي كه براي 890 هزار واحد مسكوني پروانه ساختماني صادر شده است، عمليات پي ريزي 690 هزار واحد به اتمام رسيده و بقيه واحدها نيز تا پايان شهريور ماه اين مرحله از كار را به اتمام مي رسانند؛ از سوي ديگر با محقق شدن تكليف يكساله بخش مسكن روستايي تنها طي مدت 5 ماه، براي اولين بار كار نوسازي 400 هزار واحد ديگر را طي سال جاري در روستاها شروع مي كنيم.
وي تعداد واحدهاي مسكوني كه از هفته چهارم شهريور تا آخر آذرماه در سراسر كشور به بهره برداري مي رسند را 140 هزار واحد اعلام كرد و اظهار داشت: از اين تعداد 90 هزار واحد در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر، 25 هزار واحد در شهرهاي جديد، 15 هزار واحد در شهرهاي زير 25 هزار نفر و 10 هزار واحد نيز در بافت هاي فرسوده كشور به بهره برداري مي رسند.

 



راوي گروه تفحص سيره شهدا: اجساد پاك 5 هزار شهيد هنوز در جبهه ها مدفون است

كاشان - خبرنگار كيهان:
راوي گروه تفحص سيره شهدا گفت: اجساد مطهر 5 هزار شهيد دوران دفاع مقدس هنوز در جبهه ها مدفون است.
« روح الله انگيسه» در حاشيه مراسم شبي با شهدا در مسجد دانشگاه علوم پزشكي كاشان افزود: اين تعداد از اجساد شهدا در مناطقي از خاك عراق، مناطق غرب و جزيره مجنون مدفون است.
وي تعداد خانواده هاي تك فرزندي كه تنها فرزند خود را در راه دفاع از دين و ايران اسلامي در دوران جنگ تحميلي تقديم كرده اند، 730 خانواده اعلام كرد و با تاكيد بر اينكه در حال حاضر شهدا، جامعه را مديريت و هدايت مي كنند، بيان داشت: تاثيرگذاري معنوي و روحاني تابوت مقدس شهيدي كه به ميهن اسلامي برمي گردد بسيار فراگيرتر و بيشتر از اثر صدها سخنراني بر روي افراد جامعه بويژه جوانان است.
انگيسه با اشاره به اينكه حضور اجساد مطهر شهدا به حركت و زندگي ما معنا مي بخشند گفت: بصيرت، معنويت، عمل و رفتار اسلامي از ويژگي هاي مهم و اصلي شهداست كه آنها را ماندگار و ابدي كرده است.
مراسم شبي با شهدا با حضور دانشجويان شركت كننده در طرح ضيافت انديشه دانشگاه علوم پزشكي در جوار مزار شهداي گمنام مدفون در دانشگاه علوم پزشكي كاشان برگزار شد.

 



معاون دفتر هدفمندسازي يارانه هاي وزارت رفاه و تامين اجتماعي:
50 درصد منابع مالي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها به مردم پرداخت مي شود

قزوين- خبرنگار كيهان:
معاون دفتر هدفمند سازي يارانه هاي وزارت رفاه و تامين اجتماعي گفت: 50 درصد منابع مالي حاصل از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها به صورت نقدي به مردم پرداخت مي شود.
محسن تقياني در جلسه ستاد هدفمندسازي يارانه هاي استان قزوين بيان داشت: متوسط حضور و مشاركت قزويني ها براي اعلام حساب بانكي در راستاي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها بي نظير است.
وي ادامه داد: نظام سنتي اقتصادي كشور نيازمند اصلاح و ترميم است كه تلاش دولت براي هدفمندسازي يارانه ها در راستاي همين مسئله بوده است.
معاون دفتر هدفمندسازي يارانه هاي وزارت رفاه و تامين اجتماعي افزود: شكل كنوني توزيع يارانه ها در كشور ناعادلانه است و در شرايط حاضر نزديك به 70 درصد يارانه هاي كشور را 30 درصد از جامعه مصرف مي كنند كه اين وضعيت به سود قشر برخوردار است.
وي گفت: مردم نبايد ازاجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها هيچگونه نگراني داشته باشند و در اين برنامه 50 درصد منابع مالي حاصل از اجراي اين قانون به صورت نقدي به مردم داده مي شود و 30 درصد آن نيز به حمايت از واحدهاي توليدي و صنعتي اختصاص مي يابد تا توليد كشور دچار آسيب نشود و مردم با مسئله تورم رو به رو نشوند.
تقياني اضافه كرد: 20 درصد از منابع مالي اجراي اين قانون نيز براي هزينه هاي ناشي از اجراي هدفمند كردن يارانه ها به دولت اختصاص مي يابد كه نظر رئيس جهوري كاهش 50 درصدي از اين ميزان و افزودن آن به سهم دريافت نقدي مردم از يارانه ها است.
وي اعلام كرد: زمان اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها پنج سال است و بخش زيادي از مردم اين ذهنيت را پيدا كرده اند كه همه يارانه ها امسال برداشته مي شود در صورتي كه اين مسئله صحيح نيست.
معاون دفتر هدفمندسازي يارانه هاي وزارت رفاه و تامين اجتماعي گفت: جمع آوري شماره حساب سرپرستان خانوار از 25 مرداد در استان هاي تهران، قم و قزوين آغاز شده و در صورت اشكال در سامانه اينترنتي، اشتباه يا عدم ثبت شماره حساب مردم نگران نباشند چرا كه در مرحله بعدي دريافت اطلاعات، مي توانند داده هاي خود را اصلاح و دوباره اعلام كنند و سرپرستان خانو ار در اين سه استان تا پايان مردادماه فرصت دارند شماره حساب خود را براي واريز نقدي يارانه ها از سوي دولت در سامانه رفاهي ثبت كنند.
تقياني خاطرنشان كرد: آخرين مرحله اعلام اطلاعات اقتصادي خانوار براي افراد جامانده و كساني كه خواستار اصلاح اطلاعات خود هستند،. شهريورماه است.

 



اخبار ادبي و هنري

وحشت جريان روشنفكري از سينماي ديني
دكتر مجيد شاه حسيني با بيان اينكه محافل روشنفكري و فيلم هاي گيشه اي از توليد سينماي ديني در هراسند، تصريح كرد: يقين دارم به محض اكران ملك سليمان ده ها نقد از سوي فيلم سازان بر آن وارد مي شود تا اين تجربه در نطفه از بين رود، چرا كه با توليد چنين فيلم هايي منافع سينماي گيشه اي به خطر مي افتد و آنان از يارانه هاي جمهوري اسلامي بي بهره مي مانند.
رئيس سابق بنياد فارابي با اظهار تاسف از اينكه فضاي روشنفكري ايران هنوز سينماي ديني را به رسميت نشناخته، گفت: برگزاري همايش هايي در دهه 70 نشان داد هنر و سينماي ديني در جامعه ما معنايي ندارد، در حالي كه بايد پس از گذشت 30 سال از انقلاب واژه سينماي ديني را به كار ببريم كه هنوز اين واژه در جامعه ما غريب است.
اين مدرس سينما گفت: حاكميت سينماي گيشه اي، سينماي ارزشي را كمرنگ كرده است.
وي با اشاره به ضعف سينماي ديني در كشور افزود: زمان آن فرا رسيده كه فراتر از مخاطب جشنواره هاي خارجي قدم برداشته و براي مخاطب عام جهاني فيلم توليد كنيم، چرا كه فيلم حوزه ديني مخاطب بالقوه جهاني دارد.
وي با اشاره به توليد فيلم ملك سليمان گفت: ملك سليمان نخستين فيلم استراتژيك ايراني توليد شده براي مخاطب جهاني است كه نقطه آغازي براي گام نهادن در مسير توليدات ديني محسوب مي شود.
وي مهمترين راهكار افزايش توليدات ديني را افزايش مطالبات اجتماعي دانست و تصريح كرد: تاكنون فيلم فارسي سازان هرگز نپذيرفته اند فيلم ديني در اشل بين المللي توليد شود، در صورتي كه جامعه به سمت سينماي ديني گرايش يابد فيلم سازان نيز به آن سو سوق مي يابند.
شاه حسيني يادآور شد: هم اكنون اكثر متدينين جامعه با سالن سينما قهر كرده اند زيرا متصورند در سينما به اعتقاداتشان توهين مي شود در حالي كه سينما با بودجه ملي فعاليت مي كند و احترام به عقايد عموم مردم از وظايف سينما است.
خودكشي خواننده انگليسي
خواننده انگليسي حين برگزاري كنسرتي در بلژيك خود را از بالاي برج مخابراتي به پايين پرتاب كرد.
به گزارش خبر آنلاين به نقل از آسوشيتدپرس چارلز هادون 22 ساله كه در فستيوال راك بلژيك در حال اجراي مراسم بود، ناگهان خود را از بالاي برج مخابراتي كه كنسرت در آن برگزار مي شد، به پايين پرتاب كرد.
وي عضو باند موسيقي الكترونيكي در منطقه كمدن در شمال لندن بود.
روز يكشنبه نيز مايكل بين از باند آمريكايي كال نيز بر اثر سكته قلبي در همين محل جان خود را از دست داد. قرباني 60 ساله مسئول صدا در باندي بود كه پسرش در آن مي خواند.
تجهيز كانون هاي بسيج هنرمندان تا دو ماه ديگر
كانون هاي سازمان بسيج هنرمندان در استان ها تا دو ماه ديگر مجهز خواهد شد.
ارزيابي عملكرد و تجهيز ضروريات فني، فيزيكي و حرفه اي سازمان هاي بسيج هنرمندان استان ها در برنامه نظارت ستادي دنبال مي شود.
حسين حسن نژاد جانشين رئيس سازمان بسيج هنرمندان با اعلام اين مطلب افزود: با توجه به تاكيد رياست محترم سازمان بسيج مستضعفين مبني بر جديت در نظارت ستادي و حضور مسئولين سازمان هاي اقشاري بسيج مستضعفين در استان ها و ديدار و ارزيابي عملكرد از بخش هاي متناظر هر سازمان، مديران سازمان بسيج هنرمندان نيز به صورت مستمر در استان ها حاضر مي شود.
جانشين سازمان بسيج هنرمندان كشور در پايان ابراز اميدواري كرد حداكثر طي 2 ماه آينده تجهيزات اصلي و حرفه اي بسيج هنرمندان استان ها تهيه و تحويل گردد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14