(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 4 شهريور  1389- شماره 19727

حديث دشت عشق
شايد ركورد تماشاگر در اين بازي شكسته شود استقلال- سپاهان تقابل آبي ها در آزادي
اخبار كوتاه از فوتبال
ميراسماعيلي روي تاتامي جهاني نفرات اعزامي جودو به ژاپن و قزاقستان مشخص شدند
مراسم انتخاب برترين هاي اخلاق برگزار شد باقري مرد اخلاق 9 سال اخير فوتبال ايران
اگرلازم باشد، انجام خواهيم داد اما... صنعتكاران :تا بازي هاي آسيايي تغييري دركادرفني نخواهيم داشت
پايان كاركاروان ورزشي ايران در سنگاپور با كسب 5 مدال
زمان برگزاري مجمع انتخابات 6فدراسيون اعلام شد
خواندني از ورزش ايران
اعلام اسامي ملي پوشان بسكتبال در جام جهاني



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد «محمد آقايي»
فرزند كفن پوش وراميني

شهيد «محمد آقايي» در خرداد 1335 از پدري باصفا و مادري دلسوز و عاشق حضرت زهرا(ع) در شهر خون و قيام ورامين به دنيا آمد.
والدين او ازمبارزين و ازياران محكم و با استقامت امام خميني بودند كه در 15 خرداد 42 پدرش با كفن عازم صحراي باقرآباد شد و در جهاد في سبيل الله مجروح شد. او در هنگام مجروحيت طعم زندان ساواك را چشيد. در حادثه شهادت شهيد مصطفي خميني عملا وارد صحنه سياسي و مبارزاتي بر عليه رژيم ستم شاهي شد و از نزديك با آيت الله بهشتي آشنا شد. در سال 57 علناً در صف مبارزين و تظاهركنندگان قرار گرفت.
به محض پيروزي انقلاب وارد كميته انقلاب اسلامي و در ادامه وارد پايگاه بسيج محله شد و سرانجام لباس مقدس سپاه را پوشيد و به دعوت سردار شهيد محمد بروجردي وارد بانه كردستان شد. در اولين فرصت عازم سردشت و مريوان شد و به خاطر جسارتي كه داشت مدتي مسئول محور بانه شد و در ادامه عاشقانه در تيپ ويژه شهدا در كنار سردار محمود كاوه و سردار علي قمي قرار گرفت.
عاقبت در سن 26 سالگي پس از سالها مبارزه و جهاد در راه خدا با عزت و سربلندي در عمليات بيت المقدس در سال 1361 مفقود و روحش به ملكوت اعلي پيوست و به درجه رفيع شهادت نائل شد.

 



شايد ركورد تماشاگر در اين بازي شكسته شود استقلال- سپاهان تقابل آبي ها در آزادي

بازيهاي هفته هفتم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي از فردا (جمعه) آغاز مي شود كه در مهمترين مسابقه استقلال در ورزشگاه آزادي ميزبان سپاهاني است كه قلعه نويي و بسياري از آبي هاي پيشين در آن حضور دارند.
ليگ دهم كه خيلي زود به ايستگاه هفتم خود رسيده است پس از اين هفته به مدت دو هفته تعطيل خواهد شد تا تيم ملي دو بازي تداركاتي را در برابر چين و كره جنوبي انجام دهد.
هم اكنون و تا پايان هفته ششم رقابت ها، پيروزي با 15 امتياز در صدر جدول قرار دارد و تيم هاي ذوب آهن با 13 و نفت آبادان با 12 امتياز در تعقيب شاگردان دايي هستند. اما در هفته هفتم ليگ برتر قلعه نويي همراه با سپاهان بار ديگر رو در روي استقلال قرار مي گيرد. استقلالي كه البته امسال سعي كرده مربيان بزرگ و قديمي خود را به نوعي در سيستم فني خود جاي دهد. در بازي ديگر نيز تيم آماده مس ميهمان نفت در تهران است.
اما تقابل استقلالي هاي قديم در ورزشگاه آزادي مي تواند از هر لحاظ زيبا و جذاب باشد. هر دو تيم در حال حاضر با 9 امتياز شش هفته گذشته را پشت سر گذاشتند و مربيان هر دو تيم چندان از انتقادات در آرامش نبودند.
امير قلعه نويي كه شايد عادت دارد ليگ را با تيم هايش خوب آغاز نكند اين فصل خيلي زود بايد در مقابل تيمي كه خودش مي گويد 20 سال در آن بازي كرده قرار بگيرد و آن هم چه استقلالي!
ناصر حجازي، منصور پورحيدري، غلامحسين مظلومي، پرويز مظلومي و بهتاش فريبا همه استقلالي هايي هستند كه امير قلعه نويي بايد روز جمعه يكه و تنها به جنگ آنها برود. در مقابل قلعه نويي تنها مي تواند از چند بازيكن سابق استقلال در تركيب خود مقابل آبي پوشان پايتخت استفاده كند كه اين بازيكنان رضا عنايتي، هاشم بيگ زاده، خسرو حيدري، مهدي رحمتي و فابيو جان واريو هستند كه البته احتمال حضور بازيكن برزيلي سپاهان در اين ديدار بسيار كم است.
عنايتي كه در چند هفته گذشته انتقادهاي زيادي را متحمل شده است در اين بازي انگيزه زيادي دارد تا در مقابل تيم پيشين خود ارادتش را بار ديگر به قلعه نويي ثابت كند.
از سوي ديگر پرويز مظلومي نيز پس از تساوي هفته گذشته مقابل نفت شاگردانش را به راه رفتن در زمين متهم كرد و آنها نيز قبول كردند! مهاجمان استقلال كه پس از عملكرد خوب خود در چند هفته ابتدايي ليگ انتظار داشتند اين بار در فهرست افشين قطبي قرار بگيرند بايد با ناراحتي از دعوت نشدن به تيم ملي و احتمالا روحيه اي كه آسيب ديده است در مقابل زردپوشان اصفهان قرار گيرند. اغراق نيست اگر بگوييم اين ديدار حساسترين بازي هفته هفتم است اما اين ديدار نيز ممكن است مانند ديگر بازي هاي حساس زيبايي ها و بار فني خود را از دست بدهد. اين ديدار از اين جهت كه اولين رويارويي امير قلعه نويي در كسوت سرمربيگري سپاهان با هواداران استقلالي است نيز مي تواند در نوع خود جالب و تماشايي باشد. سپاهان در فصل گذشته نيز دو ديدار با استقلال تهران انجام داد كه ديدار رفت دو تيم در تهران بدون حضور تماشاگر برگزار شد. انتظار مي رود اين ديدار ركورد بيشترين تماشاگر در يك بازي در ليگ دهم را به خود اختصاص دهد.
اين ديدار ساعت 21 و 30 دقيقه روز جمعه، به قضاوت سعيد مظفري زاده برگزار خواهد شد.
صمد مرفاوي و شاگردانش كه به نظر مي رسد ديگر باخت هاي خود در سه هفته اول ليگ برتر را فراموش كرده اند باز هم با انگيزه اي مضاعف به مصاف تيم تازه ليگ برتري شده نفت خواهند رفت. نفتي كه اگرچه براي اولين بار در ليگ برتر حضور پيدا مي كند، اما تا به اينجا نتايج خوبي را با حسين فركي دشت كرده است. بدون شك غيبت «ادينهو» مهاجم برزيلي و آقاي گل فعلي رقابتهاي ليگ برتر به علت سه اخطاره بودن بيش از همه در اين ديدار به چشم خواهد آمد. در اين ديدار كه در ورزشگاه اكباتان برگزار مي شود محسن تركي قضاوت آن را برعهده خواهد داشت. ساير ديدارهاي اين هفته روز شنبه آينده برگزار خواهد شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كريمي: به رأي كميته انضباطي احترام مي گذارم
پس از اعلام رأي كميته انضباطي باشگاه استيل آذين مبني بر محروميت 2 جلسه اي وجريمه 40 ميليوني علي كريمي وي ديروز در تمرين تيمش حاضر شد. كريمي در اين خصوص گفت: من به رأي كميته انضباطي باشگاه احترام مي گذارم و در تمرين تيم حاضر مي شوم تا براي بازي با تراكتورسازي آماده شوم.
مظلومي: دست ما نيست، اما گفته ام شعار ندهند
مظلومي درباره حضور برخي از بازيكنان فصل پيش استقلال در تيم سپاهان كه اكنون رودرروي تيمشان قرار مي گيرند، خطاب به هواداران تيمش گفت، قبلا هم گفته ام كه تماشاچيان استقلال خداي ناكرده عليه اين بازيكنان جدا شده از استقلال شعاري سر ندهند. ما دوست نداريم كه اين بازي دچار حاشيه شود. اما در عين حال نمي دانم جمعه فضاي سكوها چگونه خواهد بود و اگر شرايط براي تيم حريف مساعد نباشد اين ديگر دست ما نيست.
قلعه نويي: استقلال بزرگ است اما شكستش مي دهيم
امير قلعه نويي گفت: استقلال هميشه بزرگ است اما با انجام يك بازي تاكتيكي اين تيم را در ورزشگاه آزادي شكست مي دهيم.
سرمربي تيم سپاهان ضمن بيان مطلب فوق در پاسخ به اين سؤال كه آيا براي جلوگيري از احتمال شعارهاي برخي از هواداران استقلال عليه چند بازيكني كه از اين تيم جدا شده و به سپاهان پيوستند، برنامه داريد، گفت: من تمام انرژي ام را روي تيم خودم مي گذارم. تماشاچي مختار است كه هر رفتار و برخوردي با ما داشته باشد. به هر حال بايد تيم خودم را به نحوي آماده كنم كه در اين مسابقه بتواند از عهده شرايط برآيد. با توجه به شناختي كه از هواداران استقلال طي 20 سال گذشته دارم، در زماني كه بنده در اين تيم حضور داشتم رفتار تندي را از سوي هواداران آبي پوش نديدم.
متوسل زاده: از رفتار جوانمردانه اي كه انجام دادم، پشيمانم
امين متوسل زاده كه از سوي فدراسيون فوتبال به عنوان برترين بازيكن اخلاق ليگ برتردر فصل گذشته انتخاب شد گفت: رفتاري كه فصل پيش در بازي تيم هاي مقاومت و استيل آذين انجام دادم بيش از آن كه بتواند باعث خوشحالي ام شود دلم را به درد آورده است. متأسفانه عده اي به آن فتار و حركت رنگ و بوي مادي زدند. من از اين انتخاب بيشتر متضرر مي شوم و در نهايت كار به جايي رسيد كه از كارم پشيمان شدم.
تلاش كاشاني براي پايان دادن به مناقشه دايي و فدراسيون
حبيب كاشاني مديرعامل باشگاه پيروزي درباره اختلافي كه بين علي دايي و فدراسيون فوتبال به وجود آمده و همچنين تهديد دايي براي شكايت به فيفا گفت: من تمام تلاشم را مي كنم تا اين مشكل حل شود. به هر حال سوءتفاهمي بوده كه به وجود آمده و بايد در همين داخل كشور حل شود. نبايد اين قضيه به خارج از كشور برود. در اين ماه مبارك بايد رفتارهاي مان با حسن نيت باشد.
كشته شدن بازيكن برزيلي با چاقوي داور
داور برزيلي در جريان برگزاري يك مسابقه در ليگ فوتبال آماتور اين كشور، بازيكن تيم «باريرا» را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند و از محل حادثه متواري شد!ماركوس پائولو، سخنگوي پليس گفت: فرانسيسكو چاوز، داور ديدار تيم هاي فوتبال باريرا و بوافه، خوزه داسيلواي 35 ساله را با ضربات متعدد چاقو از پاي درآورد ضمن اينكه برادر اين بازيكن به نام فرانسيسكو را هم زخمي كرد و از صحنه جنايت فرار كرد.
جانواريو مي تواند مقابل استقلال بازي كند
با اعلام پزشك باشگاه سپاهان، مصدوميت هافبك تيم اصفهاني براي ديدار با استقلال رفع شد. جانواريو تا روز دوشنبه تمريناتش را به صورت اختصاصي انجام مي داد، البته مصدوميت وي به طور كامل برطرف شده و از چهارشنبه به تمرينات گروهي اضافه شد اما بعيد است در بازي با استقلال در تركيب سپاهان قرار گيرد.
عذرخواهي عجيب نكونام
چند روز پيش نقل قولي از جواد نكونام در برخي رسانه ها مبني بر رواج استفاده از مواد مخدر در بين بعضي بازيكنان منتشر شد كه با بازتاب منفي در جامعه فوتبال و رسانه ها روبرو شد. اما روز گذشته نكونام با تكذيب اين مصاحبه گفت : براي صحبتي كه نكرده ام و كاري كه انجام نداده ام از جامعه فوتبال ايران عذرخواهي مي كنم. من چنين مصاحبه اي را انجام نداده ام. اگر هنر داشته باشم مي توانم در مورد خودم تصميم بگيرم نه اينكه درباره ديگر بازيكنان صحبت كنم.
وضعيت مبهم مصدوم استقلال
هافبك تيم فوتبال استقلال به احتمال فراوان بازي روز جمعه تيمش مقابل سپاهان را از دست مي دهد. جباري پنجشنبه هفته گذشته بيني اش را جراحي كرده است اما براي جلوگيري از تشديد مصدوميت، مجوز بازي ندارد. البته پزشك تيم فوتبال استقلال تهران نظر نهايي در مورد حضور يا عدم حضور اين بازيكن را امروز مي دهد.

 



ميراسماعيلي روي تاتامي جهاني نفرات اعزامي جودو به ژاپن و قزاقستان مشخص شدند

نفرات اعزامي تيم ملي جودو به رقابتهاي قهرماني جهان در توكيو و جام جهاني در آلماتي معرفي شدند.
جام جهاني جودو طي روزهاي دوم و سوم مهرماه در آلماتي برگزار خواهد شد و امتياز آن براي كسب سهميه المپيك 2012 لندن محسوب مي شود. نفراتي كه فرصت حضور در رقابتهاي جهاني ژاپن را پيدا نمي كنند به جام جهاني در قزاقستان اعزام خواهند شد.
آرش ميراسماعيلي كه مدتهاست در اردوي تيم ملي حضور داشته و تمرينات خود را براي بازگشت به صحنه مسابقات آغاز كرده، در جام جهاني قزاقستان به روي تاتامي خواهد رفت. علاوه بر ميراسماعيلي، ذكريامرادي، قنبرعلي قنبر، حامد ملك محمدي، مسعود جليلوند، جواد محجوب و محمدحسن زاده هم به اين رقابتها اعزام خواهند شد.
با توجه به ليست نفرات اعزامي به قزاقستان، به نظر مي رسد محسن غفار، علي معلومات، محمد جمالي و محمدرضا رودكي راهي رقابتهاي جهاني ژاپن خواهند شد. فدراسيون جودو تاكنون اسامي نفرات اعزامي به توكيو را رسما اعلام نكرده است.
رقابتهاي جودو قهرماني جهان از 22شهريورماه در توكيو آغاز خواهد شد.

 



مراسم انتخاب برترين هاي اخلاق برگزار شد باقري مرد اخلاق 9 سال اخير فوتبال ايران

در دومين مراسم انتخاب برترين هاي اخلاق فوتبال ايران، محمود ياوري و كريم باقري به عنوان مربي و بازيكن اخلاق 9 دوره گذشته ليگ و امين متوسل زاده بازيكن تيم فوتبال مقاومت سپاسي و منصور ابراهيم زاده سرمربي ذوب آهن عنوان برترين هاي ليگ نهم را به خود اختصاص دادند.
در مراسم انتخاب برترين هاي اخلاق ليگ نهم كه شب گذشته در محل هتل المپيك تهران برگزار شد، از سوي ستاد منشور اخلاقي و رفتاري محمود ياوري مربي باسابقه فوتبال كشورمان و كريم باقري كاپيتان پيشين تيم ملي و باشگاه پرسپوليس به عنوان برترين هاي اخلاق 9 دوره گذشته ليگ معرفي شدند. در اين مراسم كه با حضور مسئولان فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ و چهره هاي سرشناس فوتبال كشور برگزار شد، امين متوسل زاده از تيم مقامت سپاسي به عنوان بازيكن اخلاق ليگ نهم معرفي شد. همچنين كريم انصاري فرد از باشگاه سايپا به عنوان برترين جوان اخلاق جايزه ويژه اي را دريافت كرد.
عنوان تيم برتر اخلاق نيز به تيم شاهين بوشهر رسيد و تيم هاي سپاهان و سايپا رده هاي دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. باشگاه مقاومت سپاسي هم عنوان باشگاه برتر اخلاق را دريافت كرد.
در بخش معرفي مربيان برتر اخلاق منصور ابراهيم زاده سرمربي ذوب آهن عنوان مربي برتر اخلاق ليگ نهم معرفي شد و مجيد جلالي و داوود مهابادي رده هاي دوم و سوم را به دست آوردند. ضمن اين كه محمود ياوري به عنوان مربي اخلاق ادوار ليگ معرفي شد.
سرويس ورزشي: در خصوص برگزاري مراسم ذكر يك نكته ضروري است كه به اختصار اشاره اي به آن خواهيم داشت. در اين كه معرفي برترين هاي اخلاق امر پسنديده و قابل قبولي است شكي نيست اما بهتر بود سازمان ليگ در دعوت از ميهمانان خود كمي محترمانه تر رفتار مي كرد. برخي از مدعوين كارت دعوت خود را به وسيله پيك موتوري و 15 دقيقه پس از آغاز مراسم دريافت كردند!

 



اگرلازم باشد، انجام خواهيم داد اما... صنعتكاران : تا بازي هاي آسيايي تغييري دركادرفني نخواهيم داشت

مديرتيم هاي ملي كشتي گفت: اگر قرار به ايجاد تغييري دركادرفني برخي از تيم هاي ملي باشد،اين كار بعد از بازي هاي آسيايي گوانگجو انجام خواهد شد.
محمد علي صنعتكاران در خصوص احتمال ايجاد تغيير درتركيب كادرفني برخي از تيم هاي ملي رده هاي سني مختلف اظهار داشت: اگر قرار به اين كار باشد، بعداز بازي هاي آسيايي تصميم گيري خواهيم كرد. البته هنوز ايجاد تغيير در هيچ تيمي قطعي نيست. تمام فكر و هدف ما ابتدا مسابقات جهاني و بعداز آن بازي هاي آسيايي است. پس از اين رقابت ها با رئيس فدراسيون كشتي درمورد مسائلي كه وجود دارد صحبت خواهيم كرد و بعد از بررسي شرايط اگر لازم بود تغيير ايجاد مي شود.نايب رئيس فدراسيون كشتي درمورد رقابت هاي جهاني مسكو نيز تصريح كرد: تيم هاي ما تلاش شان را كرده اند و باقي اش با خداست. كشتي ورزش بي ركوردي است كه نمي توان از قبل روي چيزي حساب كرد، فقط اميدوارم هر دو تيم ما درمسكو عناوين خوبي را كسب كنند.
قهرمان سابق جهان درخصوص برگزاري اين پيكارها در روسيه گفت: روس ها قدرت كشتي دنيا هستند و حتما اين موضوع همراه با ميزباني شان، برخي امتيازهايي براي آنها دارد. كشتي گرفتن در مسكو كار سختي است؛ اما بچه هاي ما بايد جنگنده ظاهر شوند چون به هيچ وجه نمي توان كشتي را پيش بيني كرد.

 



پايان كاركاروان ورزشي ايران در سنگاپور با كسب 5 مدال

كاروان ورزشي كشورمان كه در 13 رشته ورزشي در المپيك نوجوانان شركت كرده بود، باكسب پنج مدال طلا، نقره و برنز به كار خود در اين پيكارها پايان داد.
كاروان ورزشي كشورمان كه با 52 ورزشكار در 13 رشته ورزشي در المپيك نوجوانان شركت كرده بود، چهارشنبه و در فاصله يك روز مانده به پايان رسمي بازي ها به كار خود پايان داد.
كاروان ورزشي كشورمان دراين دوره از بازي هاي المپيك نوجوانان دررشته هاي تكواندو (كاوه رضايي- مدال طلا و محمد سليماني- مدال نقره)، وزنه برداري (عليرضا كاظمي نژاد- مدال طلا)، كشتي آزاد(مهران شيخي- مدال نقره) و كشتي فرنگي (يوسف قادريان-مدال نقره) موفق به كسب مدال شدند.
رده بندي نهايي نخستين دوره بازيهاي المپيك سنگاپور روز پنجشنبه و درپايان اين رقابت ها اعلام خواهد شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ جلسه كميته فني شيرجه روز شنبه پيش رو در محل فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو برگزار مي شود.
¤ علي سعيدلو براي تماشاي مسابقات جام جهاني بسكتبال روز شنبه پيش رو راهي تركيه خواهد شد.
¤ تيم ملي هندبال بزرگسالان در پنجمين مرحله اردوي تداركاتي خود به مصاف سپاهان قهرمان ليگ و نماينده ايران در جام باشگاه هاي آسيا مي رود.
¤ جرج مكلين، سرمربي تيم ملي دوچرخه سواري پيست ايران روز گذشته وارد تهران شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ جلسه كميته فني شيرجه روز شنبه پيش رو در محل فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو برگزار مي شود.
¤ علي سعيدلو براي تماشاي مسابقات جام جهاني بسكتبال روز شنبه پيش رو راهي تركيه خواهد شد.
¤ تيم ملي هندبال بزرگسالان در پنجمين مرحله اردوي تداركاتي خود به مصاف سپاهان قهرمان ليگ و نماينده ايران در جام باشگاه هاي آسيا مي رود.
¤ جرج مكلين، سرمربي تيم ملي دوچرخه سواري پيست ايران روز گذشته وارد تهران شد.

 



اعلام اسامي ملي پوشان بسكتبال در جام جهاني

كادر فني تيم ملي بسكتبال بزرگسالان، اسامي بازيكنان اعزامي به مسابقات جهاني تركيه را اعلام كرد.
موسي نبي پور، آرن داوودي، جواد داوري، مهدي كامراني، سامان ويسي، ايمان زندي، محمدحسن زاده، اوشين ساهاكيان، ارسلان كاظمي، اصغر كاردوست، سعيد داورپناه و حامد حدادي تركيب تيم ملي بسكتبال را در شانزدهمين دوره رقابت هاي جهاني تشكيل مي دهند.صمد نيكخواه بهرامي و حامد آفاق به دليل مصدوميت مسابقات جهاني را از دست دادند.تيم ملي بسكتبال ساعت 4 و 50 دقيقه بامداد امروز براي حضور درمسابقات جهاني تركيه عازم استانبول مي شود.ايران از شنبه آينده رقابت خود را در گروه Bمسابقه هاي بسكتبال قهرماني جهان آغاز خواهد كرد.برزيل-كرواسي- تونس وآمريكا حريفان ايران دراين رقابت ها هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14