(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 4 شهريور  1389- شماره 19727

ساماندهي تابلوي مطب پزشكان و دفاتر كار حرف پزشكي
حضور 11هزار زنداني غيرعمد در زندان هاي كشور
مصدومان و جان باختگان مين ياب جانباز و شهيد محسوب مي شوند
نصب دستگاه هاي بدنسازي در مدارس جنوب شرق تهران
نايب رئيس ستاد ديه كشور: 30 هزار نفر از محكومان جرائم غيرعمد آزاد شدند
از امروز آغاز شد صدور گواهينامه هوشمند در سراسر كشور
امشب مشتري و ماه در كنار هم ديده مي شوند
معاون اجتماعي پليس تهران: حدود 100درصد جرايم خشن با سلاح سرد صورت مي گيرد
اعلام شرايط دريافت مجوز خروج از كشور براي مشمولان
طناب دار در انتظار متهمان قتل در باغ شهريار
هواپيماي چيني در آسمان شكست
دستگيري متكدي با درآمد روزانه بيش از 200 هزار تومان در قم
حوادث كوتاه از كشور
استخدام جاسوس در موزه جاسوسي آمريكا
رعد و برق جان 17 هندي را گرفت
گسترش چشمگير اسلام در روسيه



ساماندهي تابلوي مطب پزشكان و دفاتر كار حرف پزشكي

معاون نظارت و برنامه ريزي سازمان نظام پزشكي كشور از ساماندهي و استانداردسازي تابلوي مطب پزشكان و دفاتر كار حرف وابسته به پزشكي هم زمان با تجديد پروانه مطب پزشكان در سال آينده در سراسر كشور خبر داد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان نظام پزشكي كشور، دكتر عليرضا زالي هدف از ساماندهي تابلوي مطب پزشكان و دفاتر كار حرف وابسته به پزشكي و مؤسسات تشخيصي درماني بخش خصوصي را جلوگيري از سردرگمي بيماران و سهولت تشخيص براي مراجعه كنندگان عنوان و اظهار كرد: به استناد بند ج ماده 3 قانون سازمان نظام پزشكي كشور مصوب مجلس شوراي اسلامي آيين نامه تابلوي مطب پزشكان و دفاتر كار حرف وابسته پزشكي تدوين شده است.
وي با بيان اينكه تاكنون نظارت مستمر و دقيقي دراين باره وجود نداشته است، گفت: از اين رو شاهد وجود نابساماني هايي در تابلوي مطب پزشكان، دفاتر كار حرف وابسته به پزشكي و موسسات تشخيصي درماني بخش خصوصي بوده ايم.
عليرضا زالي با بيان اينكه براساس اين آيين نامه از اين پس تابلوها براساس رشته تخصصي طراحي، يكسان سازي و استاندارد مي شوند، گفت: شكل، اندازه، محتوا و رنگ جزو موارد استاندارد در تابلوها به شمار مي آيد و پزشكان بخش خصوصي ملزم به درج آرم سازمان بر روي تابلو هستند. بدين ترتيب شناسايي مطب ها براساس نوع تخصص به سادگي امكان پذير مي شود.
دكتر زالي با بيان اينكه براساس اين آيين نامه مهر و سرنسخه پزشكان هم استاندارد مي شود، يادآور شد: 53 هزار مطب و دفتر كار در تهران و 05 هزار در سراسر كشور داير است از اين رو براي استانداردسازي تابلوي مطب پزشكان و دفاتر كار بايد مهلت مناسبي داده شود.

 



مديرعامل ستاد ديه خبرداد
حضور 11هزار زنداني غيرعمد در زندان هاي كشور

مديرعامل ستاد ديه كشور ازحضور 11هزار زنداني غيرعمد درزندان هاي كشور خبرداد و گفت:بيشترين آن مربوط به بدهكاران ديه هستند.
به گزارش كيهان، سيداسدالله جولايي ضمن حضور درمراسم جشن رمضان با اعلام اين خبر افزود: ازاين تعداد33هزار و 700نفرگرفتار ديه، 4هزار زنداني با چك هاي برگشتي، 2هزار نفر بدهكاران مهريه و نزديك به 1000 نفر از بدهكاران نفقه مي باشند.
وي با اشاره به بدهكاران 100ميليارد توماني، دوهزار و 500نفر از زندانيان درسال گذشته خاطر نشان كرد: از اين رقم 50ميليارد تومان را شاكيان اين زندانيان از طلب خود رضايت دادند.
وي از آزادي 8 هزار و 6نفر زنداني درسال گذشته خبر داد و افزود: بدهي آنان بيش از 128 ميليارد تومان بوده كه از اين رقم بيش از 46 ميليارد تومان از طريق رضايت شاكيان و 12 ميليارد تومان از كمك هاي مردمي و تعدادي از طريق كمكهاي موردي براي سادات بوده است.
جولايي با بيان اينكه ستاد ديه كشور در تلاش است پيشگيري را مقدم بر درمان بداند اظهار داشت: درمان همين كمكهاي مالي كه باعث آزادي زندانيان مي شود، لازم است مردم در پييشگيري از حوادث دقت نمايند.
وي تاكيد كرد: مسئله رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و داشتن گواهينامه لازم است در كتب درسي دانش آموزان و دانشجويان گنجانده شود تا درست حركت كردن، استفاده از پل هاي عابر پياده، عدم تعهد مهريه نامعقول، صادرنكردن چك هاي بلامحل را فراگيرند.
وي تعامل 20ساله ستاد ديه كشور با كميته امداد را از نعمات خداوند و بركت روح مطهر امام راحل و شهيد لاجوردي دانست و افزود: اين فعاليت ها با اشتراكات قوي انجام مي شود.
وي درادامه يادآور شد: مديركل كميته امداد در مراكز استانها از اركان ستاد ديه در كنار رئيس كل دادگستري و مدير كل زندانها و افراد خير هستند كه بصورت مشترك براي آزاد سازي زندانيان با جرائم غير عمد فعاليت مي كنند.
مديرعامل ستاد ديه كشور مبلغ ديه براي مرد مسلمان را 45 ميليون تومان عنوان كرد و گفت: اگر تصادف درماه حرام به وقوع پيوسته باشد 60ميليون تومان و چنانچه مصدوم گرفتار ضربه مغزي و قطع نخاع شود بدهي زنداني در حوادث ناگوار به بيش از 200ميليون تومان افزايش مي يابد.
جولايي ضمن اشاره به اصلاح قانون بيمه اجباري شخص ثالث تصريح كرد: با تاييد شوراي نگهبان و لازم الاجرا شدن آن در 20 شهريور سال 87 شاهد كاهش چشمگير ورود رانندگان دچارحادثه در زندانها هستيم.
وي درباره نحوه كمكهاي مردمي درماه مبارك رمضان يادآور شد: مردم مي توانند از طريق شماره حساب 5555 بانك ملي شعبه طالقاني با شاخص 094،74/74 جام بانك ملت، 7777 بانك تجارت، 2240 بانك رفاه كارگران در سراسركشور براي آزاد سازي زندانيان در ماه مبارك رمضان كمك نمايند.
جولايي درپايان خاطر نشان كرد: درحال حاضر زنداني با بدهي كمتر از 5 ميليون تومان در زندانهاي كشور حضور ندارد.

 



مصدومان و جان باختگان مين ياب جانباز و شهيد محسوب مي شوند

مديركل امور مجلس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: مصدومان و جان باختگان مناطق آلوده به مين و مواد منفجره كه براي پاكسازي مناطق اقدام مي كنند در حكم جانباز و شهيد محسوب مي شوند.
به گزارش روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران، كيومرث يزدان پناه افزود: براساس موافقت هيئت وزيران طرح اصلاح ماده واحده تبصره 8 ذيل بند ج «قانون برقراري حقوق وظيفه يا مستمري بازماندگان آن دسته از مهاجران و كساني كه به مناطق جنگي مراجعت نموده و به علت برخورد با مواد منفجره معلول يا فوت مي شوند» مصوب 1372به تصويب رسيد.
يزدان پناه با اشاره به اين ماده واحده افزود: بنياد شهيد و امور ايثارگران موظف است مجروحان و آسيب ديدگان پاكسازي مناطق آلوده به مين و مواد منفجره را تحت معالجه و درمان قرار دهد و برابر مقررات بنياد به عنوان جانباز محسوب كند.
وي اضافه كرد: اعتبار مورد نياز از محل رديف 36-55000 بنياد شهيد و امور ايثارگران در سال 1388 تامين مي شود و دولت براي سالهاي بعد اعتبار لازم را در بودجه هاي سنواتي تامين خواهد كرد.


 



نصب دستگاه هاي بدنسازي در مدارس جنوب شرق تهران

40 سري ست ورزشي بدنسازي ويژه مراكز آموزشي در مدارس مقاطع راهنمايي و متوسطه دخترانه منطقه 15 نصب شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 15، ست هاي ياد شده پيوسته است و همزمان امكان استفاده 10 دانش آموز از آن وجود دارد.
به گفته مسعودي معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه 15 نصب دستگاههاي مزبور يك ميليارد و820 ميليون ريال هزينه دربر داشته است.
وي افزود: اين اقدام براساس دستورالعمل ابلاغي از ورزش همگاني حوزه هاي ستادي شهرداري تهران با هدف توسعه و تقويت ورزش همگاني در بين شهروندان اجرا شده است.
مسعودي يادآور شد، اين حوزه همچنين طي سال گذشته نسبت به نصب تعداد 14ست ورزشي در 14مركز آموزشي دخترانه و پسرانه سطح محدوده اقدام كرده است.

 



نايب رئيس ستاد ديه كشور: 30 هزار نفر از محكومان جرائم غيرعمد آزاد شدند

سنندج- خبرنگار كيهان:
نائب رئيس ستاد ديه كشور گفت: به همت مردم خير و ستاد ديه كشور بيش از 30 هزار نفر از محكومان جرائم غيرعمد از زندان آزاد شدند.
«علي اكبر سيافي» در مراسم جشن گلريزان كه با حضور بازاريان، هنرمندان، خيرين و جمعي از خانواده هاي زندانيان جرائم غيرعمد در مجتمع فرهنگي فجر سنندج برگزار شد با بيان مطلب فوق افزود: اين ستاد با تكيه بر ايمان و اعتقادات قلبي و ديني راه اندازي شده است و به عنوان يك شجره طيبه خدمات شاياني به زندانيان جرائم غيرعمد ارائه داده است.
وي با اشاره به جنبش گلريزان گفت: مردم با تكيه بر ايمان و آگاهي خود هر ساله در ماه رمضان اقدام به برگزاري جشن هاي اين چنيني كرده و دل هزاران خانواده را در اين ماه مبارك شاد مي كنند.
رئيس كل دادگستري استان كردستان نيز گفت: سال گذشته از محل كمك هاي مردمي و همكاري سازمان هاي دولتي زمينه آزادي 280 زنداني جرائم غيرعمد در استان كردستان فراهم شد.
به گفته علي اكبر گروسي از مجموع افراد زنداني آزاد شده 36 نفر با استفاده از تسهيلات بانكي، 32نفر به وسيله استفاده از كمك سازمان هاي بيمه گر، 37 نفر با استفاده از اعتبارات و تسهيلات كميته امداد و تعداد 179نفر نيز به وسيله كمكهاي مردمي آزاد شده اند.

 



از امروز آغاز شد صدور گواهينامه هوشمند در سراسر كشور

رئيس مركز صدور گواهينامه پليس راهور از آغاز صدور گواهينامه هوشمند از امروز در سراسر كشور خبر داد.
سرهنگ رمضان آقايي گفت: تاكنون 240 هزار گواهينامه هوشمند در كشور صادر شده است.
وي افزود: از صبح چهارشنبه صدور گواهينامه هوشمند پس از اتمام مرحله پايلوت در سراسر كشور آغاز شده است.
وي ادامه داد: در حال حاضر تمامي گواهينامه هاي جديدالصدور در سراسر كشور به صورت هوشمند صادر مي شوند.
آقايي افزود: تاكنون از 240هزار گواهينامه هوشمند صادر شده در كشور 9هزار آن مربوط به استان تهران است.
به گزارش مهر وي گفت: صدور گواهينامه هوشمند طي سه فرآيند در كشور انجام شده كه در مرحله اول در تهران بزرگ، در مرحله دوم در پنج استان كشور و در مرحله آخر در سراسر كشور صدور اين گواهينامه اجرايي شده است.

 



امشب مشتري و ماه در كنار هم ديده مي شوند

امشب ماه در نزديكي سياره مشتري ديده مي شود و علاقه مندان به راحتي مي توانند آن را به كمك ماه پيدا كنند.
حميدرضا شهشهان منجم آماتور با اعلام اين خبر افزود: با تاريك شدن آسمان، ماه و مشتري نيز قابل مشاهده هستند. سياره مشتري دقايقي پيش از ساعت 21 از افق مشرق طلوع مي كند و پس از اينكه به اندازه كافي از افق ارتفاع گرفت، به راحتي قابل مشاهده خواهد بود.
وي افزود: البه اين مقارنه به هيچ وجه مقارنه نزديكي نيست ولي به هر حال براي پيدا كردن مشتري كافي است. در ابتدا مشتري با جدايي زاويه اي 8 درجه در پايين ماه ديده مي شود ولي تا صبح از ديد ما ماه كمي به آن نزديك تر خواهد شد.
شهشهان ادامه داد: تا پيش از ساعت 3 بامداد مشتري به بيشترين ارتفاع خود از افق خواهد رسيد و در اين زمان بيش از 50درجه از افق جنوب ارتفاع خواهد داشت.
به گزارش فارس، اين منجم آماتورگفت: به تدريج ماه و مشتري به تغيير مكان خود به نيمه غربي آسمان ادامه مي دهند تا اينكه با روشن شدن آسمان و طلوع خورشيد، سياره مشتري از ديد ما پنهان خواهد شد. ساعتي پيش ازطلوع خورشيد، ماه و مشتري كمتر از 40 درجه از افق غرب-جنوب غربي ارتفاع خواهند داشت و مشتري به صورت جرمي پرنور در فاصله 6 و نيم درجه اي سمت چپ ماه ديده مي شود.

 



معاون اجتماعي پليس تهران: حدود 100درصد جرايم خشن با سلاح سرد صورت مي گيرد

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با تاكيد بر اينكه اكثر قتل هاي انجام شده با سلاح سرد اتفاقي است، گفت: براساس بررسي هاي صورت گرفته حدود 100 درصد جرايم خشن با سلاح سرد صورت مي گيرد.
سرهنگ رضا غني لو با اعلام اين كه حدود 75 درصد قتل هاي خانوادگي با استفاده از سلاح سرد صورت مي گيرد افزود: نبود يك مجازات بازدارنده باعث شده كه حمل سلاح سرد در جامعه ما رواج پيدا كند.
وي در ادامه با اشاره به موانعي كه در تصويب قانون مجازات حاملان سلاح سرد و چاقوهاي نامتعارف وجود دارد يكي از اين دلايل را تراكم لوايح ارسالي و طولاني شدن زمان بحث كارشناسي لوايح در مركز پژوهش هاي مجلس و كميسيون مربوطه تا اخذ راي در صحن عمومي عنوان كرد.
وي گفت: اين لايحه در نوبت انتظار رسيدگي قرار دارد و بزودي به مرحله تصويب هم خواهد رسيد.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه حمل سلاح سرد باعث افزايش جرايم ديگر خواهد شد تصريح كرد: در مطالعات صورت گرفته در تهران بزرگ مشخص شد نزديك به 100درصد زورگيران، كيف قاپان، شرخران، متجاوزان به عنف، نزاع هاي دسته جمعي، در مجموع جرايم خشن و خياباني و 60 تا 75 درصد قتل هاي خانوادگي و حتي اتفاقي توسط سلاح سرد به وقوع پيوسته است.
به گزارش ايرنا غني لو افزود: با وجود بالا بودن شاخص امنيت در پايتخت پليس مدنظر دارد تا با مشاركت مردمي، احساس امنيت را كه خواسته هموطنان است بالا ببرد.

 



اعلام شرايط دريافت مجوز خروج از كشور براي مشمولان

سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي، شرايط دريافت مجوز براي مشمولاني كه قصد خروج از كشور را دارند اعلام كرد.
سازمان وظيفه عمومي در مورد ميزان و نوع وديعه براي صدور مجوز خروج از كشور اعلام كرد وديعه سفرهاي زيارتي حج تمتع و عمره و عتبات عاليات، مبلغ 15ميليون تومان چك و مبلغ 500 هزار تومان وجه نقد است.
اين سازمان ميزان وديعه سفر سوريه و ساير كشورها را مبلغ 15 ميليون تومان وجه نقد يا ضمانت نامه بانكي و خروج از كشور براي فرصت هاي مطالعاتي، ارائه مقالات و ساير سفرهاي علمي با تاييد وزارت علوم و بهداشت و يا سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي را با سپردن وديعه به مبلغ 5 ميليون تومان بصورت نقد يا ضمانت بانكي بلامانع اعلام كرد.
سازمان وظيفه عمومي همچنين پذيرش در دانشگاه خارج از كشور براي ادامه تحصيل را با سپردن وديعه به مبلغ 15 ميليون تومان وجه نقد يا ضمانت نامه بانكي يا وثيقه ملكي ممكن اعلام كرد.
اين سازمان درخصوص اخذ وديعه بصورت ضمانت نامه بانكي و بانك معتبر گفت: ضمانت نامه همه بانكها با هماهنگي امور مالي سازمان وظيفه عمومي ناجا معتبر است. اين سازمان در مورد نحوه خروج از كشور دانشجويان از طريق ستاد عمره دانشجويي خاطر نشان كرد: دانشجويان بنا به درخواست ستاد عمره دانشجويي و تعهد آن ستاد و به شرط اينكه سقف مجاز سنوات تحصيلي دانشجو به اتمام نرسيده و وارد غيبت نشده باشد، مي توانند از طريق ستاد عمره دانشجويي، براي عمره از كشور خارج شوند. سازمان وظيفه عمومي در پاسخ به اين سوال كه آيا به مشمولان غايب مجوز خروج تعلق مي گيرد، گفت: مشمولان غايب مجاز به خروج از كشور نيستند مگر مشمولاتي كه به دليل درمان خود لازم است به خارج از كشور مسافرت كنند كه اين امر منوط به تاييد شوراي پزشكي وزارت بهداشت يا شوراي عالي پزشكي وظيفه عمومي است.
اين سازمان مجوز خروج را به تمامي كشورها به منظور سفر علمي به جز فلسطين اشغالي و كشورهاي زيارتي (عراق، سوريه و عربستان) اعلام كرد و گفت: خروج موقت دانشجويان از كشور به منظور سفر علمي و فرصت مطالعاتي و زيارت با درخواست و تاييد دانشگاه و سپردن وديعه مورد نظر، مجوز خروج براي دانشجويان صادر مي شود.
به گزارش ايرنا سازمان وظيفه عمومي در مورد مدت خروج از كشور به منظور فرصت مطالعاتي در دوره هاي فوق ليسانس و دكترا توضيح داد در مقطع كارشناسي ارشد چهار ماه و در مقطع دكترا 9 ماه است كه در مواقع ضروري و با درخواست وزارت علوم مدت ياد شده براي فوق ليسانس حداكثر تا شش ماه و دكترا حداكثر تا يكسال قابل افزايش است.

 



طناب دار در انتظار متهمان قتل در باغ شهريار

حكم قصاص، حبس و شلاق 2 افغاني و يك ايراني كه در باغي، 2 برادر را به قتل رسانده بودند صادر شد.
عصر 27 آبان سال گذشته مرد ميانسالي با حضور در دادسراي جنايي شهريار از فقدان 2 برادر خود خبر داد.
با بررسي هاي صورت گرفته اجساد اين دو برادر به نام هاي حجت و رضا داخل چاهي در يك باغ كشف شد.
با تحقيقات انجام شده، مشخص شد حجت با زني به نام سالومه ارتباط داشته است كه اين زن بعد از دستگيري پرده از قتل دلخراش دو برادر توسط 3 مرد افغاني و ايراني برداشت. مدتي كوتاه بعد از اظهارات سالومه، 3 مظنون ديگر پرونده نيز دستگير و به ارتكاب قتل اعتراف كردند.
بعد از دفاعيات متهمان قاضي عزيز محمدي و مستشاران دادگاه وارد شور شدند و حكم را صادر كردند.
به گزارش فارس سالومه به علت ارتباط نامشروع به تحمل 100 ضربه شلاق محكوم شد و 3 متهم ديگر پرونده به علت مشاركت در قتل، رابطه نامشروع و حبس غيرقانوني، به قصاص، تحمل 100 ضربه شلاق و 3 سال حبس محكوم شدند.

 



هواپيماي چيني در آسمان شكست

يك هواپيماي مسافربري چيني با 91 سرنشين هنگام نشستن در شمال شرق اين كشور به دو نيم شد و 42 تن از سرنشينان آن كشته شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين هواپيما كه از نوع «امپراير» بود، به علت مه گسترده و شرايط بد جوي، سه شنبه شب قصد داشت در فرودگاه استان «هيلونگ جيانگ» به زمين بنشيند، اما پس از برخورد با زمين به دو نيم شد و به شدت در آتش سوخت.
مسئولان چيني روز چهارشنبه از پيدا شدن جعبه سياه اين هواپيما خبر دادند و اين حادثه را بدترين حادثه هوايي كشور طي شش سال گذشته عنوان كردند.
هواپيماي امپراير 190 وابسته به خطوط هوايي «هينان ايرلاينز» چهارشنبه شب در «فرودگاه ياشون» به هنگام فرود اضطراري دچار حادثه شد و داراي 91 سرنشين به همراه گروه پروازي بود، اما به شكل معجزه آسيايي 54 نفر از آنان از حادثه جان سالم بدر بردند. اين هواپيما ساخت برزيل 40 دقيقه قبل از حادثه از منطقه اي در مجاورت مرز روسيه و چين پرواز كرده بود.

 



مديركل كميته امداد امام خميني قم خبر داد
دستگيري متكدي با درآمد روزانه بيش از 200 هزار تومان در قم

مديركل كميته امداد امام خميني(ره) قم از دستگيري يك متكدي كه درآمد روزانه وي بيش از 200 هزار تومان بود خبر داد.
عبدالله جلالي در گفت وگو با فارس در قم اظهار داشت: بيشتر متكديان به دليل اعتياد به مواد مخدر اقدام به تكدي گري مي كنند.
مديركل كميته امداد امام خميني قم با تاكيد بر اين كه بيش از 70 درصد متكديان بومي نيستند و به قم مهاجرت كرده اند، اذعان داشت: به دليل شرايط اجتماعي، زائرپذير بودن استان قم و قرار گرفتن بين راه هاي اصلي كشور، مسافران زيادي به اين شهر سفر مي كنند.
جلالي با تاكيد بر غيربومي بودن متكديان عنوان كرد: بيشتر اين افراد افغاني، پاكستاني و از كشورهاي همسايه هستند كه به راحتي وارد كشور شده و در استان هاي مهاجرپذيري چون قم سكونت مي كنند.
وي با بيان آخرين گزارش رسيده از نيروي انتظامي طي چند روز گذشته افزود: در اين گزارش كه 23 نفر از متكديان دستگير شده و براي بررسي وضعيت مستمندي به كميته امداد ارجاع داده شدند، مشخص شد 13 نفر آنها غيربومي هستند كه زير پوشش حمايت سازمان قرار نمي گيرند.
مديركل كميته امداد امام خميني استان قم در ادامه گفت: شواهد بازرسي از محل سكونت و وضعيت معاش 12 نفر ايراني نشان داد هيچ يك از آنها نيازمند و مستحق نبودند، تا جايي كه چند نفر از آنها بازنشسته ادارات دولتي بوده و در ماه تا سقف 500 هزار تومان حقوق بازنشستگي دريافت مي كردند.
جلالي همچنين با ذكر نمونه اي ديگر خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي يك متكدي را دستگير كرد كه پس از بازجويي، 200 هزار تومان پول نقد به عنوان درآمد يك روزش كشف و ضبط شد كه البته مابقي درآمدش را در بخش امانات حرم مطهر به امانت گذاشته بود.
وي در ادامه تعريف نيازمند را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: نيازمند كسي است كه توانايي تامين معاش و كالاهاي اصلي و اساسي زندگي خود را نداشته باشد.
وي در بخشي از سخنان خود با تاكيد بر اين كه كمتر از 1/0 درصد از متكديان نيازمند هستند، خاطرنشان كرد: اگر كسي خلاف اين ادعا را دارد با معرفي يك متكدي نيازمند، به كميته امداد امام خميني مراجعه كند تا ما فرد مستمند و خانواده اش را زير پوشش حمايت سازمان قرار دهيم.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف كيف حامل چك پول
تبريز-خبرنگاركيهان: كارگر شهرداري منطقه 2 تبريز كيف حاوي 120ميليون ريال چك پول را كه پيدا كرده بود به صاحبش بازگرداند. رسول محر م پور به هنگام كار در شهرك ياغچيان كيفي حامل 120 ميليون ريال چك پول را در داخل جوي آب پيدا كرد و آن را به صاحبش بازگرداند. وي در سال گذشته نيز 90 ميليون ريال چك پول پيدا كرده را به صاحبش بازگردانده بود.
انهدام شبكه جعل اسكناس
رشت-خبرنگاركيهان: يك باند جعل اسناد در تالش متلاشي شد. 3 نفر از اعضاي اين شبكه دستگير و از آنان تعدادي مدارك جعلي كشف شد. دو مرد و يك زن عضو اين شبكه ويلايي را در تالش اجاره و اقدام به جعل و چاپ اسكناس و اسناد دولتي مي كردند. در بازرسي از محل اقامت اين افراد انواع مهر، پرينتر رنگي، مدارك پزشكي و تحصيلي و انواع گواهينامه، انواع چك پول و اسكناسهاي جعلي كشف شد.
دستگيري جاعل اسناد
فردي كه با جعل اسناد اقدام به 5 فقره برداشت وجه به مبلغ 50 ميليون ريال از حساب ديگران كرده بود در رشت دستگير شد.
اين شخص به نام رضا اهل و ساكن تهران به بانكي در رشت مراجعه و قصد انجام مجدد اين كار را داشت كه با هوشياري كارمندان بانك و حضور بموقع پليس دستگير شد.
متهم به بهانه برداشت مبالغ حواله اي از ساير شهرستانها به باجه بانك مراجعه و با شگردي خاص يكي از حواله ها را بطور تصادفي انتخاب و در فرصتي مناسب با جعل امضاء و كپي برداري از آن با مراجعه مجدد به بانك و به بهانه نداشتن دفترچه حساب يا دسته چك اقدام به برداشت وجه از حساب مذكور مي كرد.
كلاهبرداران در دام پليس
سرويس شهرستانها:
دو نفر كه با جعل عنوان اقدام به كلاهبرداري در جزيره كيش مي كردند دستگير و به ده ها فقره كلاهبرداري به اين روش اعتراف كردند. اين دو نفر به نام هاي شاهين- هـ و ابراهيم-س از مجرمان سابقه دار و داراي چندين فقره كلاهبرداري و جعل عنوان مي باشند. در بازرسي از محل اختفاء متهمان كيفي حاوي مدارك مختلف تحصيلي و تصوير پروانه وكالت و برگه قرارداد وكالت جعلي كشف شد. اين افراد به بهانه استخدام جوانان جوياي كار از دهها نفر در بندر لنگه با ارائه مدارك جعلي وكالت كلاهبرداري كرده بودند. متهمان روانه زندان شدند.

 



استخدام جاسوس در موزه جاسوسي آمريكا

موزه جاسوسي در آمريكا براي افزايش بازديدكنندگانش جاسوس استخدام مي كند.
مقامات «موزه بين المللي جاسوسي» شهر واشنگتن، پايتخت آمريكا، براي افزايش بازديدكنندگان اين موزه در ابتكاري جالب اقدام به استخدام جاسوسان سابق به عنوان راهنمايان موزه كرده اند.به گزارش خبرگزاري فرانسه، «موزه بين المللي جاسوسي» شهر واشنگتن يكي از جاذبه هاي گردشگري اين شهر بوده و در آن ابزارهاي ويژه جاسوسي از كشورهاي مختلف جهان كه در سال هاي دوره به ويژه سال هاي جنگ سرد مورد استفاده قرار مي گرفتند، به نمايش درآمده اند.در حال حاضر، «موزه بين المللي جاسوسي» اقدام به استخدام يكي از جاسوسان سابق اين كشور با 13 سال سابقه حضور در سازمان سيا به عنوان يكي از راهنمايان اين موزه كرده، اين در حالي است كه مدير موزه جاسوسي واشنگتن نيز 35 سال سابقه حضور در سازمان سيا داشته و در هيأت مديره موزه نيز افرادي با سابقه حضور در «كا.گ.ب»، «اف.بي.آي» و «ام.آي.پنج» حضور دارند.

 



رعد و برق جان 17 هندي را گرفت

مقامات سازمان مديريت حوادث غيرمترقبه هند از اصابت رعد و برق به ساكنان شهر بهار واقع در شمال اين كشور و كشته شدن 17 نفر خبر داد.
به گفته مقامات، رعد و برق در اين منطقه آغاز شده تاكنون به كشته شدن ده مرد، پنج زن و دو كودك منجر شده است. ده ها نفر نيز در پي اين رعد و برق ها دچار سوختگي شديد شدند.به گزارش خبرگزاري شينهوا از دهلي نو، رعد و برق در ماه هاي ژوئن تا سپتامبر در شهر بهار متداول است. همچنين دولت از پرداخت دو هزار دلار آمريكا غرامت به خويشاوندان هر يك از كشته شدگان خبر داد.

 



گسترش چشمگير اسلام در روسيه

به گزارش واحد مركزي خبر، اسلام در شهرهاي مختلف روسيه در حال گسترش و شمار مسلمانان اين كشور در حال افزايش است.
اقليت مسلمان در جزيره ساخالين در اقيانوس آرام كه بزرگترين جزيره روسيه به شمار مي رود از جمله اقليت هاي مسلمان در روسيه به شمار مي رود.
اقليت مسلمانان در ساخالين از مهاجران جمهوري هاي آسياي ميانه تشكيل مي شود كه برخي از تاتارها، قفقازي ها و روس را نيز در برمي گيرد و همه در فضايي برادرانه در كنار هم زندگي مي كنند.
مسلمانان در ساخالين در ماه رمضان مراسم افطار دسته جمعي ترتيب مي دهند و اقدام به آموزش قرآن و برپايي نماز جما عت مي كنند اما مقامات محلي تصميم دارند محلي را كه مسلمانان در آن جمع مي شوند و يك مدرسه قديمي است تخريب كنند اين در حاليست كه مسلمانان در ساخالين مسجد يا مكان ديگري براي تجمع در آنجا ندارند و درخواست هاي مكرر آنها براي گرفتن زمين و احداث مسجد با شكست مواجه شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14