(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 4 شهريور  1389- شماره 19727

كوتاه اقتصادي
وزير نفت: واردات بنزين به زودي متوقف مي شود
تفاهم نامه ساخت 20 هزار واحد مسكوني كاركنان نفت امضا شد
بهره برداري از 623 طرح كشاورزي، صنعتي،آب و بنادر در هفته دولت
محروميت دارندگان معوقه هاي بانكي از خدمات
احداث بازارچه بزرگ توزيع ماهي در نزديكي فرودگاه امام خميني
قالي بافان سراسر كشور تحت پوشش بيمه قرار گرفتند
اعلام كالابرگ هاي جديد در انتظار ابلاغ رئيس جمهور



كوتاه اقتصادي

¤ وزارت رفاه اعلام كرد: براساس تبصره 2 ماده 7 قانون هدفمند كردن يارانه ها، اعمال مديريت دولت در نحوه هزينه كرد وجوه حساب هدفمندسازي يارانه هاي سرپرست خانوار از جمله زمان مجاز، نوع برداشت هزينه ها و برگشت وجوهي كه به اشتباه واريز شده اند مجاز است.
¤ سد سنگ سياه در شهرستان قروه استان كردستان به حجم مخزن 33 ميليون مترمكعب در هفته دولت به بهره برداري مي رسد. بنابراين گزارش: اين سد كه قابليت آبياري سه هزار و 610 هكتار از اراضي منطقه را دارد، اسفندماه سال 85 آبگيري شده است.
¤ معاون كل سازمان توسعه تجارت ايران گفت: با توجه به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري درخصوص مديريت واردات، دستگاههاي ذيربط بايد هرچه سريعتر نسبت به اعلام ضوابط فني واردات كالاهاي ذيربط و يا بازنگري آن در شرايط و اقتضاي فعلي كشور اقدام نموده و به سازمان توسعه تجارت ايران اعلام نمايند.
¤ با اجراي عمليات كابل برگردان ارتباط تلفني مشتركين با پيش شماره هاي 2244 الي 2249، 8840 الي 8847، 2270 الي 2275 از روز شنبه به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
¤ مبادلات تجاري ايران و كره جنوبي در هفت ماهه سال جاري ميلادي با رشد 50 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل به 4/7 ميليارد دلار رسيد. در حالي كه آمريكا فشار بسيار زيادي را بر كره جنوبي وارد آورده است تا از سطح روابط اقتصادي خود با ايران بكاهد آمارها از افزايش قابل توجه مبادلات ايران و كره جنوبي طي ماه هاي اخير حكايت دارد.
¤ رئيس مركز امور اصناف و بازرگانان گفت: تاكنون 4 هزار برند در كشور شناسايي و مجوز ثبت نمايندگي را دريافت كرده اند.حسن رادمرد با اشاره به اهميت نام و نشان تجاري (برند) گفت: جعل و فروش برند بيشتر در حوزه هاي پوشاك و لوازم خانگي مشاهده مي شود كه جهت جلوگيري از اين امر با اتحاديه هاي مربوطه نيز جهت شناسايي و برخورد با آنها توافق هايي صورت گرفته است.
¤ براساس سند راهبردي توسعه بخش انرژي بلاروس اين كشور قصد دارد ظرف 10 سال بيش از 9 ميليون تن نفت در ايران استخراج كند.در ايران يك موسسه مشترك ايراني بلاروسي تاسيس شده كه در پروژه توسعه ميدان نفتي جفير مشاركت دارد.

 



وزير نفت: واردات بنزين به زودي متوقف مي شود

وزير نفت با اشاره به افزايش 20 ميليون ليتري توليد بنزين، از توقف واردات اين فرآورده نفتي به كشور در آينده اي نزديك خبر داد.
سيدمسعود ميركاظمي در حاشيه جلسه ديروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره برداري از طرحهاي جديد بنزين سازي گفت: با تكميل و راه اندازي تعدادي از اين پروژه ها در مجموع روزانه 20 ميليون ليتر به ظرفيت توليد بنزين كشور اضافه مي شود.
وزير نفت با تاكيد بر اينكه با راه اندازي اين طرحها به زودي واردات بنزين متوقف خواهد شد، تصريح كرد: به زودي به برخي از كشورهاي غربي كه قصد فشار وارد كردن به ايران در زمينه بنزين را دارند اعلام خواهيم كرد كه كشورمان هرگونه بخواهد تصميم مي گيرد.
وي با اشاره به توسعه تعداد جايگاههاي CNG، تاكيد كرد: پيش از آغاز فعاليتهاي دولت نهم تعداد جايگاههاي CNG كشور 75 جايگاه بود.
وي ادامه داد: با آغاز به كار دولت نهم تعداد جايگاههاي گاز به 850 جايگاه افزايش يافت و از سال گذشته تاكنون نيز 450 جايگاه جديد CNG در مدار بهره برداري قرار گرفته است.
وزير نفت با اشاره به آخرين وضعيت اساسنامه شركت ملي نفت ايران، بيان كرد: اين اساسنامه از سال 1365 بايد به مجلس ارائه مي شد كه ما هم اكنون اقدامات زيادي در كميسيون هاي دولت انجام داده ايم و پس از بازنگري هاي مجدد تلاش مي شود اساسنامه نفت هرچه زودتر به مجلس ارسال شود.
وي يادآور شد: يكي از نگراني هاي نمايندگان مجلس، رابطه مالي دولت و نفت بود كه در اين باره همه موارد در بودجه سنواتي ذكر شده و جاي نگراني وجود ندارد.
ميركاظمي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر علت كنار گذاشتن ايران از خط لوله گاز ناباكو، بيان كرد: از ابتدا هم در اين پروژه گازي حضور نداشتيم چرا كه صنعت نفت منشا صدور گاز بوده و ديگران بايد به سمت ايران حركت كنند.
قيمت ها را نمي توان
به بند كشيد
وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: نمي توان قيمت ها را به بند كشيد البته برخي كالاها هستند كه براي قيمت گذاري به آنها يك نهاد يا سازمان مشخص مسئول شناخته شده است كه قيمت گذاري بر روي اين كالاها طبق قانون انجام مي شود.
سيدشمس الدين حسيني در حاشيه جلسه هيات دولت درباره رويه قيمت گذاري در كشور اظهار كرد: اين رويه خيلي مشخص است و بخش عمده قيمت گذاري ها در ساز وكارهاي مرسوم انجام مي شود.
وزير اقتصاد افزود: سال 82 هيات وزيران مصوبه اي داشت كه در برخي موارد قيمت گذاري به برخي نهادها محول شده بود تا نظم و انضباط لازم در برخي بخش هاي بازار حاكم شود.
وي درباره جلوگيري از واردات بي رويه نيز گفت: با توجه به بررسي هايي كه داشتيم به اين نتيجه رسيديم كه بايد رويه واردات مديريت شود و قرار شده كميته اجرايي روي اين مساله فعاليت كند و فهرست كالاهاي وارداتي مورد بازبيني قرار گيرد.
وي افزود:كالاهاي وارداتي به سه دسته تقسيم مي شوند ضروري، زائد و مضر. آن بخش از كالاهايي كه وارداتش مفيد و ضروري است بايد انجام شود آن بخش از كالاهايي كه واردات آن زائد است بايد متناسب با نياز كشور اقدام شوند و جلوي واردات كالاهاي مضر هم بايد گرفته شود. البته طبق قانون برنامه چهارم ما به جز در مواردي خاص اجازه جلوگيري از واردات نداريم.
وزير اقتصاد در بخش ديگري از سخنانش درباره نحوه واريز شدن يارانه هاي نقدي به حساب هاي مردم گفت: اين كار قطعا صورت مي گيرد و حساب هاي بانكي افراد شارژ خواهد شد اما برداشت ازاين حساب ها موكول به زماني است كه اصلاح يارانه ها انجام شود.

 



با حضور وزيران نفت و مسكن
تفاهم نامه ساخت 20 هزار واحد مسكوني كاركنان نفت امضا شد

وزير نفت گفت: با امضاي قرارداد با وزارت مسكن و شهرسازي مقرر شد در فاز نخست 20 هزار واحد مسكوني در چارچوب مسكن مهر ساخته و به متقاضيان واجدشرايط در صنعت نفت عرضه شود.
سيدمسعود ميركاظمي بعد از ظهر ديروز در مراسم انعقاد قرارداد احداث 20 هزار واحد مسكوني با وزارت مسكن، افزود: كاركنان صنعت نفت در مناطق عملياتي سراسر كشور در سخت ترين شرايط مشغول خدمت رساني هستند و در هشت سال دفاع مقدس نيز در مناطق عملياتي صنعت نفت متحمل بيشترين تهاجمات دشمن شدند.
وي تصريح كرد: تنها تعداد كمي از اين كاركنان در ساختمان وزارت نفت و ساير بخش هاي ستادي اين مجموعه مشغول به كار هستند و اكثر قريب به اتفاق آنها در مناطق عملياتي در دشوارترين شرايط فعاليت مي كنند.
ميركاظمي با اشاره به تلاش وزارت نفت براي تامين رفاه كاركنان صنعت نفت، ادامه داد: بر اين اساس وزارت نفت با همكاري وزارت مسكن قرار است شرايطي را براي تامين رفاه كاركنان و بازنشستگان خود در زمينه مسكن فراهم كند.
وزير نفت با تاكيد بر اينكه نوك پيكان تحريم ها به حوزه هاي نفتي و گازي كشور متمركز شده است، اظهار داشت: با وجود اعمال محدوديت ها در سرمايه گذاري و دشوار كردن شرايط، اين در حالي است كه حجم فعاليت ها در برنامه پنجم توسعه چند برابر دوره هاي پيشين بوده است.
وي با تاكيد بر ضرورت رسيدگي به مسائل رفاهي كاركنان صنعت نفت به ويژه در زمينه مسكن، يادآور شد: وزارت نفت در نظر دارد كاركنان، بازنشستگان و جوانان شريف صنعت نفت را در اين زمينه حمايت كند.
ميركاظمي توضيح داد: هم اكنون متخصصان نفتي از ساير نقاط دنيا چندين برابر كاركنان صنعت نفت ايران حقوق دريافت مي كنند، اين در حالي است كه كاركنان صنعت نفت با وجود دعوت نامه هاي متعدد براي كار در ساير نقاط دنيا خدمت در وطن خود را ترجيح داده اند.
وي طرح مسكن مهر را يكي از مسائل حمايتي دولت در زمينه ايجاد رفاه براي مردم برشمرد و گفت: براساس اين طرح متراژ، قيمت ساخت، زمين و موقعيت ساخت اين منازل مشخص شده و كاركنان واجدشرايط مي توانند از اين تسهيلات استفاده كنند.
وزير نفت با بيان اينكه طرح ساخت 20 هزار واحد مسكوني در مناطق مختلف صنعت نفت در سراسر كشور عملياتي مي شود، تصريح كرد: هم اكنون زمين هاي مازاد وزارت نفت براي اختصاص اين طرح احصا شده و اولويت هاي ساخت براي استان هاي خوزستان، بوشهر و مناطق نفتي غرب كشور است.
وي ادامه داد: اين طرح به تدريج در ساير نقاط عملياتي صنعت نفت اجرا مي شود؛ همچنين كاركناني كه به شهرستان هاي نفتي كشور منتقل مي شوند در اولويت واگذاري اين مسكن ها قرار دارند.

 



بهره برداري از 623 طرح كشاورزي، صنعتي،آب و بنادر در هفته دولت

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان تهران گفت: همزمان با هفته دولت 147پروژه بخش كشاورزي با اعتباري بالغ بر 527 ميليارد ريال در اين استان به بهره برداري مي رسد.
سيدمحمد موسوي در نشست خبري به مناسبت هفته دولت افزود: اعتبار اين پروژه ها از منابع اعتبارهاي ملي و استاني، تسهيلات بانكي و همچنين سرمايه گذاري بخش خصوصي تامين شده است.
وي ادامه داد: از اين مجموع 60درصد مربوط به پروژه هاي آب و خاك، 20درصد مربوط به طرحهاي بخش توليدات دامي و گياهي، 6 درصد مربوط به صنايع تبديلي و تكميلي وبقيه به طرحهاي دامپزشكي، امور عشايري و منابع طبيعي و آبخيزداري اختصاص يافته است.
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان تهران اظهار داشت: با بهره برداري از اين طرح ها ميزان ايجاد اشتغال دايم، موقت و حفظ اشتغال براي چهار هزار و 950 نفر مهيا مي شود.
وي احداث كشتارگاه هاي دو هزار قطعه در ساعت طيور پاكدشت و حسن آباد، طرح آبياري تحت فشار 128هكتاري در شهر قدس، پروژه بسته بندي خشكبار با ظرفيت هزار و 500 تن در سال، احداث سردخانه 140هزار تني در رباط كريم، گاوداري شيري 500 راسي در ورامين، واحد توليدكننده قارچ خوراكي 300 تني در ساوجبلاغ، واحد توليد رز شاخه بريده با ظرفيت پنج هزار شاخه اي در ساوجبلاغ و همچنين گلخانه 20 هزار متر مربعي در شهرستان ورامين را 9 پروژه شاخصي ذكر كرد كه در اين هفته به بهره برداري مي رسد.
بهره برداري از 57 طرح آب
57 طرح بخش آب در 13 استان كشور در هفته دولت به بهره برداري مي رسد.
شركت مديريت منابع آب ايران در هفته دولت از 57 طرح بخش آب كشور با هزينه اي افزون بر سه تريليون و 26ميليارد ريال در 13 استان كشور بهره برداري مي كند.
سد «سنگ سياه» در استان كردستان، طرح آبرساني به شهر تكاب (تصفيه خانه) در استان آذربايجان غربي، آبرساني به شيروان در استان خراسان شمالي، آبرساني به شهر اراك در استان مركزي و سد انحرافي لاغر در استان فارس از جمله طرح هاي مهمي است كه در اين هفته به بهره برداري خواهند رسيد.
همچنين در هفته دولت امسال، عمليات اجرايي 13 طرح بخش آب با پيش بيني هزينه اي افزون بر يك تريليون و 890 ميليارد ريال در سه استان كهگيلويه و بويراحمد، گلستان و فارس آغاز مي شود.
سد «نرگسي» در كازرون و آبرساني به شهرهاي قير و جهرم از سد سلمان فارسي از ديگر طرحهاي مهمي است كه عمليات اجرايي آنها در هفته دولت آغاز مي شود.
راه اندازي تصفيه خانه فاضلاب تهران
مديرعامل آبفاي استان تهران گفت: با برآورد هزينه 12ميليارد تومان براي ساخت تصفيه خانه و با استقراض 15 ميليون يورو از بانك اكو تصفيه خانه فاضلاب تهران راه اندازي مي شود.
محمد پرورش گفت: در گذشته آبرساني براساس حفاري چاه و انتقال آن صورت مي گرفته؛ اما هم اكنون آبفاي استان تهران به دنبال زون بندي مناسب در حفر چاه، خطوط مناسب و مخازن و ايستگاه هاي پمپاژ مربوطه است.
مديرعامل آبفاي استان تهران افزود: اين شركت، در طرح آبرساني به شهرك امام حسين(ميان آباد) با اختصاص زميني به مساحت 9600 متر مربع مخزني به حجم 10 هزار متر مكعب تعبيه نموده است كه مي تواند در هر ساعت 1200 مترمكعب آب را پمپاژ كند.
به گفته وي، اين شركت براي اجراي اين طرح 9 كيلومتر خطوط انتقال ورودي و خروجي جمع آوري آب چاه ها به اقطار 200 تا 600 ميليمتر طراحي كرده است.
مديرعامل شركت آبفاي استان تهران گفت: در طرح آبرساني شهر چهاردانگه نيز با اختصاص 8150 مترمربع زمين و 4 كيلومتر خطوط آبرساني توانستيم 2100 مترمكعب در ساعت آب را پمپاژ نماييم.
بهره برداري از 19 پروژه بندري
رئيس سازمان بنادر و دريانوردي گفت: 19پروژه بندري و دريايي در هفته دولت به بهره برداري مي رسد كه كل اعتبارات اختصاص يافته براي اين پروژه ها حدود 154ميليارد تومان از محل سرمايه گذاري هاي سازمان بنادر و دريانوردي است.
سيدعطاء الله صدر در گفت وگو با فارس درباره پروژه هاي بندري كه در هفته دولت به بهره برداري مي رسد، با اشاره به اينكه اغلب پروژه هاي آماده بهره برداري در بنادر امام خميني(ره)، بوشهر و شهيد رجايي هستند، توضيح داد: يكي از مهمترين پروژه هايي كه در طول هفته دولت به بهره برداري مي رسد، اتمام عمليات احداث اسكله پايانه كوثر بندر بوشهر است كه با سرمايه گذاري 25 ميليارد توماني سازمان بنادر و دريانوردي، اجرا شده است.
رئيس سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به اتمام عمليات احداث ساختمان برج كنترل ترافيك درياي بندر بوشهر، اضافه كرد: ساختمان برج كنترل ترافيك نيز با سرمايه گذاري 20ميليارد توماني سازمان بنادر و دريانوردي در هفته دولت به بهره برداري مي رسد.
معاون وزير صنايع در امور حقوقي و استان ها با اشاره به مناسبت هفته دولت اعلام كرد: 400 پروژه صنعتي در سراسر كشور به بهره برداري مي رسد.
ايرج نديمي گفت: با بهره برداري از اين پروژه ها براي 18 هزار و 600 نفر اشتغال ايجاد مي شود. وي ارزش سرمايه گذاري ارزي براي اين پروژه ها را 455 هزار و 804 ميليون دلار و سرمايه گذاري ريالي را 26 ميليون و 399 هزار ميليارد ريال اعلام كرد.

 



در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي تصويب شد
محروميت دارندگان معوقه هاي بانكي از خدمات

رئيس كل بانك مركزي اعلام كرد: مصوبه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي مبني بر محروميت دارندگان معوقات از خدمات بانكي اجرايي شده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، محمود بهمني با رد ادعاهايي مبني بر عمل نكردن بانكها به مصوبه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي در خصوص محروميت دارندگان معوقات بانكي از گرفتن خدمات از بانكها، اظهار داشت: بانك مركزي كارهاي مربوط به ابلاغ اين مصوبه به بانكها را انجام داده و در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي هم اين موضوع بررسي شده است.
رئيس كل بانك مركزي تأكيد كرد: بانكها در مسير اجراي اين مصوبه قرار گرفته اند و جلساتي هم با مديران عامل بانكها در اين باره برگزار شده اما چون اين اتفاق براي نخستين بار در حال وقوع است و اسامي محروم شدگان از گرفتن خدمات بانكها بايد براي تمام بانكها ارسال شود، مقداري روند كار كند پيش مي رود و اين امر طبيعي است.
رئيس كل بانك مركزي در ادامه افزايش نرخ سود بانكهاي خصوصي را تكذيب كرد و اظهار داشت: بانك مركزي به دنبال كاهش نرخ سود به مرور زمان است و برخي جوسازي ها كه درباره افزايش نرخ سود بانك ها مطرح مي شود، صحت ندارد.
بهمني در ادامه به آمارهاي كارشناسي و تخصصي بانك مركزي درباره نرخ تورم اشاره كرد و گفت: بايد تعريف دقيقي از نرخ تورم به صورت كارشناسي براي مردم در رسانه ها ارائه شود تا اين مشكل براي هميشه رفع شود.
به گفته وي نرخ تورم به معناي تغيير قيمت 10 قلم كالا يا افزايش نسبي چند كالا نيست، بلكه نرخ تورم براساس تغييرات قيمت مجموعه اي از 359 قلم كالاي مهم كه در كشور وجود دارد، محاسبه مي شود.
وي ادامه داد: در فرآيند محاسبه نرخ تورم، ميانگين تغيير قيمت 359 قلم كالا بررسي مي شود لذا اگر قيمت 10 يا 15 قلم كالا آن هم به طور محسوسي افزايش پيدا كند به معناي افزايش نرخ تورم نيست.
رئيس كل بانك مركزي ملاك نرخ تورم را ميانگين قيمت 359 قلم كالا طي 12 ماه ذكر كرد و افزود: ممكن است يك كالايي ظرف يك ماه جهش قيمتي داشته باشد اما در 11 ماه ديگر افزايش محسوسي نداشته است كه ميانگين 12 ماه محاسبه شده و رشد قيمت ها مشخص مي شود.

 



احداث بازارچه بزرگ توزيع ماهي در نزديكي فرودگاه امام خميني

رئيس سازمان شيلات ايران از رفع توقيف دو شناور توقيف شده ايران خبر داد و افزود: بازارچه بزرگ توزيع ماهيان در نزديكي فرودگاه امام خميني(ره) احداث مي شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، رئيس سازمان شيلات كشور امروز در نشست خبري در جمع خبرنگاران اعلام كرد: 45درصد صادرات خاويار درياي خزر طبق نشست 5 كشور ساحلي به كشور ايران اختصاص پيدا كرد.
امين الله تقوي با اشاره به توقيف دو فروند از شناورهاي سازمان توسط دزدان دريايي گفت: اين دو شناور در آبهاي موزامبيك با توجه به فشارهايي كه اخيرا دزدان دريايي داشتند بالاجبار حريم دريايي را رعايت نكرده بودند و اين مسئله موجب توقف دو فروند از شناورهاي ايراني شده بود، البته طبق توافقي كه با دبير اتحاديه تن ماهيان اقيانوس هند امضا كرديم قرار است به زودي اين دو شناور آزاد شوند.
وي همچنين گفت: كشور ايران از نظر ميزان بهره برداري از تن ماهيان در اقيانوس هند در رتبه دوم قرار دارد.وي گفت: براي قطع دست واسطه ها و دلالان و افزايش ارزش افزوده قرار است بازارچه بزرگ توزيع ماهيان در نزديكي فرودگاه امام خميني احداث شود كه اين كار در مرحله ابتدايي است اما با راه اندازي آن هم به نفع توليدكننده و مصرف كننده خواهد بود.تقوي گفت: همچنين تفاهم نامه اي با سازمان بنادر و دريانوردي داريم تا شناورها و آموزش ملواني و تامين نيازهاي زيست محيطي را فراهم كنيم.

 



قالي بافان سراسر كشور تحت پوشش بيمه قرار گرفتند

معاون اداره كل بيمه شدگان صندوق تامين اجتماعي از ابلاغ قانون بيمه اجتماعي قالي بافان خبر داد و گفت: مبناي محاسبه نرخ حق بيمه حداقل دستمزد مصوب شوراي عالي كار است و اگر كسي بخواهد دستمزد بالاتري انتخاب كند شخصا مسئول پرداخت صددرصد حق بيمه مازاد بر حداقل است.
سهراب صفايي گفت: قانون بيمه قالي بافان و بافندگان فرش و شاغلان صنايع دستي شناسه دار و كددار براي اجرا از تاريخ 13مردادماه گذشته به تمامي ادارات كل و شعب تامين اجتماعي در سراسر كشور براي اجرا ابلاغ شده است.
وي با اشاره به شرط پذيرش درخواست ها براي انعقاد قرارداد بيمه در شعب تامين اجتماعي گفت: شرط پذيرش بر اين مبناست كه حداقل سن واجدين شرايط بايد 15سال و حداكثر 50سال باشد و اين افراد از لحظه تاريخ ثبت تقاضايشان در دفتر شعب تامين اجتماعي درخواستشان پذيرفته مي شود و مي توانند حق بيمه خود را پرداخت كنند.
صفايي افزود: افرادي كه سنشان بيش از 50 سال است نيز درخواستشان با اين شرط پذيرفته مي شود كه اولا سنشان بيش از 55 نباشد و دوم اينكه حق بيمه مازاد 50 سال را به طور يكجا پرداخت كنند. شرط ديگر اين است كه از تاريخ پذيرش تقاضا توسط صندوق تامين اجتماعي تا تاريخ پرداخت حق بيمه بيش از يك ماه فاصله ايجاد نشود و هر فرد فقط يكبار مي تواند متقاضي پرداخت حق بيمه مازاد 50 سال شود.صفايي اضافه كرد: مبناي محاسبه نرخ حق بيمه براساس حداقل دستمزد مصوب شوراي عالي كار تعيين مي شود كه مبناي يكصد و يك هزار ريال است و اگر كسي بخواهد دستمزد بالاتري را انتخاب كند شخصا مسئول پرداخت صددرصد حق بيمه مازاد بر حداقل است.
وي در ادامه اظهار داشت: بر اين اساس ميزان پرداخت حق بيمه دولت بر مبناي دستمزد صد و يك هزارريال و نرخ 20درصد هفت ميليون و373 هزارريال در سال و 614 هزار و417 ريال در ماه براي سال 89 است.
صفايي تاكيد كرد: نرخ حق بيمه مشمولين مطابق نرخ مقرر در ماده 28 قانون تامين اجتماعي كه 20درصد حق بيمه سهم كارفرما برعهده دولت است و هفت درصد نيز توسط بيمه شده پرداخت مي شود كه 27درصد در مجموع است.

 



اعلام كالابرگ هاي جديد در انتظار ابلاغ رئيس جمهور

مدير كل دفتر تامين، توزيع و تنظيم بازار وزارت بازرگاني با تشريح جزئيات كالابرگ هاي جديد اعلام كرد: به ازاي هر نفر 1200 گرم قند و شكر و 900 گرم روغن اعلام مي شود.
يدالله صادقي در گفتگو با مهر گفت: دو كالابرگ جديد به زودي اعلام مي شود كه شامل: روغن و قند و شكر است كه براساس برنامه ريزي هاي انجام شده، به ازاي هر نفر 1200 گرم قند و شكر و 900 گرم روغن اختصاص خواهد يافت.
معاون تامين، توزيع و تنظيم بازار معاونت توسعه بازرگاني داخلي وزارت بازرگاني افزود: وزارت بازرگاني براي كالاهاي اساسي در قالب كالابرگ تا پايان سال جاري 300 ميليارد تومان منابع مالي درخواست كرده كه اميدواريم با توجه به نظر مساعد رئيس جمهوري، هرچه سريعتر اختصاص يابد.
وي تصريح كرد: چنانچه امروز هم معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري منابع مالي لازم را تامين كند، وزارت بازرگاني مي تواند حداكثر تا 10 روز آينده كالاها را در اختيار مردم قرار دهد.
به گفته صادقي، وزارت بازرگاني آمادگي لازم را براي اعلام كالابرگ روغن دارد و در مورد شكر نيز هماهنگي هاي لازم در حال انجام است.
به گزارش مهر، آخرين اعلام كالابرگ به چهارشنبه 5 اسفند سال گذشته برمي گردد كه كالابرگ شماره 559 شهري قند و شكر براي خانوارها اعلام شد. با اجراي هدفمندي يارانه ها در كشور احتمال حذف تدريجي كوپن از چرخه اقتصادي كشور وجود دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14