(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 4 شهريور  1389- شماره 19727

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دايره قرمز (يادداشت روز)
كلك (گفت و شنود)
وزير اطلاعات در حاشيه جلسه هيئت دولت: يك ميليارد دلار بخشي از كمك غرب به سران فتنه است
تاكيد ايران و كويت بر افزايش سطح همكاري ها
كيهان و خوانندگان
وزير ارشاد خبر داد
تصويب اختصاص وام 30ميليون توماني خريد مسكن به خبرنگاران
روح سرگردان ترانه موسوي دوباره به سراغ كروبي و موسوي رفت! (خبر ويژه)
زوال انديشه در مركز دايره المعارف كذايي! (خبر ويژه)
سيانيوز هم خيرخواه نظام و نگران وحدت شد! (خبر ويژه)
ايران در تحريم ها ترك انداخت و ضعف آمريكا را به رخ كشيد (خبر ويژه)



دايره قرمز (يادداشت روز)

رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير دانشجويان و نخبگان كشور با ايشان ضمن تاكيد بر اينكه دانشگاه آماج خيلي از توطئه هاي دشمن است خطاب به دانشجويان گفتند: «دشمن، شما دانشجويان را در دايره قرمز گذاشته، مشخصتان كرده. اصلاً خيلي از برنامه ها براي لغزاندن و منحرف كردن شما است. براي بي خيال كردن شما نسبت به سرنوشت كشور و مصالح انقلاب.»
بدون ترديد دانشگاه ها به عنوان قلب تپنده جامعه، منشأ بسياري از تحولات سياسي، اجتماعي و فرهنگي بوده اند. سقوط و يا پيشرفت بسياري از جوامع، ارتباطي تام با وضع دانشگاه هاي آن كشور داشته است. اگر دانشگاه خودباوري و دشمن ستيزي را سرلوحه كار خود قرار دهد و آگاهي، آزادانديشي، بينش صحيح و بصيرت را راهنماي مسير خود نمايد، به موازات آن، جامعه نيز چنين گرايشي خواهد يافت.
موقعيت سياسي و فرهنگي ايران در منطقه و جهان به گونه اي است كه قدرتهاي سلطه جوي جهاني، هرگونه پيشرفت و اعتلاي نظام اسلامي را در تضاد با منافع خود مي دانند از اين رو با طرحها و سناريوهاي مختلف سعي دارند تا منافع استكباري خود را با موانعي كه در مسير توسعه ايران قرار مي دهند، تامين نمايند. دانشگاه ها با توجه به موقعيت، پتانسيل و اثرگذاري خود، همواره بيش از هر نهاد ديگري مطمع نظر دشمن و دنباله هاي داخلي آنان بوده است.
حضرت امام(ره) به اين نكته اشاره داشته و مي فرمايند: «بالاترين چيزي كه دشمنان كشورهاي مستضعف و كشور اسلامي انگشت رويش گذاشته اند،دانشگاه است. براي اينكه آنها خوب مي دانند كه اگر دانشگاه در خدمت آنها باشد، يعني همه كشور در خدمت آنهاست. دانشگاه است كه امور كشور را اداره مي كند. دانشگاه است كه نسل آينده و حاضر را تربيت مي كند و اگر چنانچه دانشگاه در اختيار چپاولگرهاي شرق و غرب باشد، كشور نيز در اختيار آنهاست.»
اگر چه در كشور و نظام اسلامي قدري دور از ذهن است كه دانشجو و جريانات دانشجويي خود خواسته در مسير دشمن قرار گيرند اما بايد اذعان داشت كه جداي از صحنه گردانان داخلي توطئه هاي دشمن كه دانسته دست دوستي با آنان داده اند، عده اي نيز ناخواسته و از روي ناآگاهي و عدم بصيرت لازم در دام آنان گرفتار مي شوند.
دشمن به عنوان «گروه هدف» دور دانشگاه و دانشجو را دايره قرمز كشيده و در نقشه تهاجم خود آنان را مشخص كرده است. شايد بازپرداخت راه هاي نفوذ دشمن به دانشگاه و مجامع دانشجويي بتواند قدري بر هوشياري در اين زمينه بيفزايد؛
يكي از مسيرهاي نفوذ «تشكل هاي منتقد و ناراضي» است. طبعاً «انتقاد» و «عدم رضايت» در جاهايي با هم اختلاف دارند، اما از آنجا كه گاه به واسطه جواني و شور جواني دانشجويان، مرزهاي اين دو درهم مي آميزد به آن از يك منظر مي نگريم. در مجامع دانشگاهي، جريانات و تشكل هاي منتقد و بعضاً ناراضي وجود دارد. دانشجوي آزادانديش معمولاً در قبال بي عدالتي آرام نمي نشيند و مسئولان جامعه را مورد پرسش قرار مي دهد. ملاحظه اي كه از سوي دانشجو بايد صورت پذيرد آن است كه بين «انتقاد و پرسش» و «معارضه» بايد تفاوت قائل شود. رهبر معظم انقلاب در ديدار مورد اشاره در اين باره تاكيد مي كنند كه؛ جريان و جنبش دانشجويي نبايد تصور كند «معارضه» با دستگاه ها جزو وظايف اوست بلكه آنچه مهم است طرح سؤال و مطالبه پاسخ از مسئولان ذيربط است.
متأسفانه در بسياري از موارد بين انتقاد و تعارض خلط مبحث مي شود، هم از سوي دانشجويان و هم از سوي برخي مسئولين. گاه دانشجوي «منتقد» در قامت يك معترض ظاهر مي شود و در طرف مقابل گاه مسئولان ذيربط هر انتقادي از سوي دانشجو را در مقياس «تعارض» ارزيابي مي كنند. اتفاقا نقطه اتكاي دشمن همين جاست. مسئولان تشكل ها و جريانات دانشجويي بايد با پرهيز از جنجال آفريني و هرگونه اقدامات احساسي، مراقب تحركات دشمن كه در اغلب موارد با ظاهر خيرخواهانه و مصلحانه وارد ميدان مي شود، باشند تا راه را بر نفوذ و استيلاي آن ببندند.
تشكل هاي دانشجويي به واسطه نگاه نقادانه اي كه دارند و مطالبات حداكثري كه بايد به طرح آن بپردازند، در جايگاهي قرار گرفته اند كه آگاهي و بصيرت و شناخت عنصر زمان از ضروريات آن است و مي تواند تا حدود زيادي بر مصونيت اين تشكل ها بيفزايد.
در ذيل تشكل هاي دانشجويي «نشريات دانشجويي» نيز از جمله مواردي است كه زمينه قابل ملاحظه اي براي نفوذ دشمن دارد. آنان تلاش مي كنند تا مقاصد شوم خود را با زبان و قلم دانشجو بيان كنند تا ضريب القا پذيري مخاطبين دانشگاهي افزايش يابد.
گاه اتفاق افتاده كه نشريه اي دانشجويي در سايه غفلت مسئولان آن و عدم نظارت مبادي ذيربط، بيرون از دانشگاه تهيه و چاپ و به نام دانشجو در سطح دانشگاه توزيع شده است. نظارت و كنترل كاراتر مي تواند تا حدود زيادي راه را بر نفوذ دشمن ببندد.
«مسايل و مشكلات صنفي» دانشجويان نيز از جمله مسايلي است كه مورد طمع دشمن قرار مي گيرد. حوادث چند سال اخير دانشگاهها نشان داده كه بيان مشكلات صنفي و چاره جويي براي حل آن از سوي دانشجويان، پتانسيل بالايي براي نفوذ عناصر بيروني و ايجاد بحران داشته است.
در مواردي كه يك مشكل كوچك دانشجويي مي توانسته با بيان صحيح و منطقي و راهكار روشن و ساده مرتفع شود، به علت بي دقتي دانشجو و يا عدم تدبير مناسب از سوي مسئول و دستگاه ذيربط تبديل به يك بلوا و به دنبال آن سوءاستفاده دشمن از آن شده است. نوشتن بيانيه هاي تحريك آميز و راه اندازي تحصن و ... مي تواند نقطه شروع مناسبي براي سوءاستفاده دشمن باشد.
دشمن همچنين تلاش مي كند تا با طرح مسايل قومي و حتي مذهبي به ايجاد شكاف و درگيري ميان دانشجويان بپردازد. سالهاست كه رسانه هاي بيگانه و معاند در يك بستر تبليغي هدفمند، تجزيه ايران را به عنوان يك راهكار براي مقابله با جمهوري اسلامي در دستور كار خود دارند. در همين راستا نيز تلاش مي كنند تا با دامن زدن به مسايل قومي و مذهبي، نگاه آرمان گراي دانشجو را به سوي اهداف مخرب خود منحرف نمايند.
نفوذ در ميان اساتيد دانشگاه، توجه به مسايل فرهنگي دانشجويان و استحاله فرهنگي و ترويج بي حجابي و اباحه گري و نكاتي از اين دست نيز به طور قطع در دايره «هدف دشمن» قرار دارد كه بصيرت و آگاهي، دشمن شناسي و زمان شناسي دانشجويان و دانشگاهيان مي تواند نقشه آنان را نقش بر آب نمايد.
طرح به ميدان آوردن دانشگاهيان به عنوان پياده نظام دشمن جزو اهداف اصلي معاندان بوده و اين قبيل پروژه ها با هماهنگي سرويس هاي جاسوسي و امنيتي بيگانگان صورت مي پذيرد. رهبر حكيم انقلاب مي فرمايند: «در آينده اي نه چندان دور، در بين اسناد محرمانه دستگاههاي جاسوسي خواهيد يافت و خواهيد خواند كه عوامل دشمن روي دانشگاههاي ما چگونه كار مي كنند. دشمن خيلي فعال است، چون اهميت دانشگاه را مي داند.»
بدون ترديد دانشجويان و اساتيد متعهد، انقلابي و وطن دوست پس از دريافت نشان افسري و فرماندهي جبهه مقابله با جنگ نرم وظايف مهمي در قبال خنثي كردن توطئه هاي دشمن برعهده دارند. آنان بايد در وهله اول از بزرگترين سرمايه هاي خود كه اعتقاد به اسلام و قرآن، توكل به خداي بزرگ، حاكميت ارزش هاي والاي انساني و اسلامي و ايمان به وعده هاي الهي است، دفاع نمايند و با حفظ وحدت و هوشياري نسبت به دسيسه هاي دشمن با انديشه عدالت گستري به سوي اعتلا و توسعه ايران اسلامي گام بردارند.
حميد اميدي

 



كلك (گفت و شنود)

گفت: يكي از سران فتنه بيانيه جديد صادر كرده و گفته است بحث هاي اين روزها درباره ضرورت وحدت، نشان مي دهد كه جنبش سبز موفق شده مرز ميان خودي و غيرخودي را بردارد!
گفتم: منظور از وحدت كه اين روزها بر آن تاكيد مي شود، وحدت نيروهاي وفادار به اسلام و انقلاب در مقابل دشمنان داخلي و خارجي نظام است.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: آخر كدام آدم عاقلي در كجاي دنيا براي مقابله با دشمن بيروني، با عوامل شناخته شده و ستون پنجم همان دشمنان وحدت كرده است؟!
گفت: بنابراين يكي از نتايج اين وحدت، مقابله با سران و عوامل اصلي فتنه 88 است. پس اين يارو چه مي گويد؟! يعني نمي داند كه همه او را شناخته اند؟!
گفتم: اي بابا! از چوپان دروغگو پرسيدند اسمت چيه؟ گفت؛ دهقان فداكار!

 



وزير اطلاعات در حاشيه جلسه هيئت دولت: يك ميليارد دلار بخشي از كمك غرب به سران فتنه است

وزير اطلاعات درباره كمك يك ميلياردي استكبارگران به سران فتنه اعلام كرد كه اين موضوع نه تنها صحت دارد بلكه فراتر از اين مبلغ است.
حجت الاسلام حيدر مصلحي، وزير اطلاعات ديروز در حاشيه جلسه هيئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات گوناگون آنها پاسخ گفت.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه گفته شده از سوي دستگاه هاي اطلاعاتي غرب و استكبارگران يك ميليارد دلار به سران فتنه كمك شده است، آيا اين مطلب واقعيت دارد؟ گفت: بله اين موضوع واقعيت داشت و شما بايد بالاتر از اينها را در نظر بگيريد.
موسويان جاسوس است
وزير اطلاعات هم چنين در پاسخ به سوالي در مورد بحث موسويان و هم چنين مباحث مختلفي كه در ارتباط با آن مطرح شده است، گفت: آن چه كه وزارت اطلاعات مي گويد براساس مستنداتي است كه دارد و در واقع تعريفي كه ما از جاسوس بودن آن داريم براساس اين مستندات است و بيانيه اي كه وزارت اطلاعات نيز داد براساس اين مستندات بود.
مصلحي در ادامه تصريح كرد: اين كه در دستگاه قضايي ممكن است نقصي در قوانين وجود داشته باشد و يا قوانين جايي مشكل داشته باشد به اين معنا نيست كه اين فرد جاسوس نيست. من نمي خواهم دستگاه قضايي را زير سوال ببرم ولي همان طور كه گفتم اگر نقصي در قانون وجود داشته باشد به اين معنا نيست كه اين فرد جاسوس نيست.
وي در پاسخ به اين نكته كه اين فرد از سوي دستگاه قضايي از اتهام جاسوسي تبرئه شده است، گفت: براساس اسنادي كه ما داريم اين فرد جاسوس است.
مصلحي در پاسخ به اين سوال كه آيا اطلاعاتي كه وزارت اطلاعات دارد در اختيار مراجع قضايي گذاشته است يا نه؟ گفت: به مراجع قضايي منعكس شده است و آنها در جريان هستند.
دستگيري مهدي هاشمي
نياز به اينترپل ندارد
وزير اطلاعات در ادامه گفت وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا شما دستگيري مهدي هاشمي را از طريق اينترپل پيگيري مي كنيد يا نه؟ گفت: نيازي به پيگيري از طريق اينترپل نيست و اين موضوع به نحو ديگري دنبال مي شود.
عملكرد يك ساله
وزارت اطلاعات
حجت الاسلام مصلحي همچنين در مورد مهمترين نقطه قوت و عملكرد وزارت اطلاعات، در يك سال گذشته گفت: اين وزارتخانه از نظر اطلاعات و بنيه مباحث اطلاعاتي در موقعيت بسيار خوبي قرار دارد و اين چيزي نيست كه ما بگوييم. اين چيزي است كه دستگاه ها و سرويس هاي اطلاعاتي دشمن كه سابقه چندين 10 ساله در اين مباحث دارند به آن اذعان دارند.
مصلحي با تاكيد بر اين كه وضعيت دستگاه هاي اطلاعاتي ما در كشور در وضعيت خوب، هماهنگ و منسجم است، گفت: در كشور ما دستگاه هاي مختلف اطلاعاتي وجود دارد كه از انسجام خوبي برخوردارند. نقطه قوت ديگر آن ها اين است كه توان بالايي در مباحث اطلاعاتي دارند. البته اين كه من مي گويم توان اطلاعاتي بالايي داريم اينگونه نيست كه اگر جايي اتفاق كوچك يا بزرگي رخ داد بگويند پس چه شد؟ در جاهايي كه ادعاي چندين 10 ساله در اين مورد دارند ممكن است كه در كشورشان اتفاقي بيفتد و حوادثي رخ دهد.
وزير اطلاعات با بيان اين كه ما از وضعيت خوبي برخوردار هستيم، گفت: وقتي كه در وزارت اطلاعات تصميم گرفته شد كه حركت ما تبديل به حركت هجومي شود و از حالت انفعالي بيرون بياييم و حالت تهاجمي پيدا كنيم و وقتي كه اين تصميم گرفته شد قدم اولي كه برداشته شد دستگيري ريگي بود و در واقع در تمام سيستم هاي اطلاعاتي دنيا اين اقدام، اقدام بي سابقه اي بود. بالاخره من در اينجا براي اولين بار بد نيست كه عرض كنم كه ما در اين اقدام جدا از موفقيت هايي كه داشتيم با يك اقدام فريب براي دستگاه ها و سرويس هاي اطلاعاتي توانستيم اين اقدام را انجام دهيم و اگر آنها قوت دارند چرا اينگونه فريب خوردند.
وي ادامه داد: اكنون نيز اعلام مي كنيم كه در بسياري از كارهايي كه آنها به وسيله آن، دنيا را اينگونه به آشوب كشيده اند مثل قضيه افغانستان و عراق كه چقدر مردم را به خاك و خون كشيده اند به اسم مبارزه با تروريسم، به آنها مي گوييم بياييد مبارزه با تروريسم را از ما ياد بگيريد كه تمام جنبه هاي انساني را نيز رعايت مي كنيم.
مصلحي ادامه داد: برگرداندن آقاي عطارزاده يك موفقيت بزرگ اطلاعاتي بود كه در اين قضيه نيز سرويس هاي اطلاعاتي آنها رودست بزرگي خوردند و ما توانستيم اين اقدام را با موفقيت انجام دهيم.
وي گفت: مبارزه با فتنه نيز يكي ديگر از موفقيت هاي بزرگي بود كه ما كسب كرديم. البته ما به دليل محدوديت هايي كه داريم و ملاحظاتي كه مدنظر مي گيريم در بحث فتنه بسياري از مباحث را در ارتباط با اين موضوع بيان نمي كنيم.
وزير اطلاعات گفت: ما ارتباط بزرگي در مورد شبكه مجازي داشتيم و آقاي اوباما نيز حتي در گزارش خود اذعان كرد كه در بحث شبكه هاي مجازي هر اقدامي كه انجام مي دهيم به ما رودست مي زنند و جلوي اقدامات ما را مي گيرند و همانطور كه گفتم موفقيت هاي خوبي در شبكه مجازي داشتيم و هر اقدامي كه آن ها در طول اين مدت در ارتباط با اين موضوع انجام داده اند ما توانسته ايم به آن ها رودست بزنيم. همانطور كه مي دانيد شبكه هاي مجازي دست ساخته خود اين سرويس ها هستند و آن ها اين مجموعه ها را به وجود آورده اند.
وي گفت: ما بحمدالله با كمك برادران مان در وزارت اطلاعات و سيستم اطلاعاتي كشورمان توانستيم در برابر اين فتنه بزرگ كه با هزينه سنگين آمريكا، موساد، انگليس و مجموعه هاي مختلف دنبال و پشتيباني مي شد بايستيم.
مصلحي گفت: اكنون كه فرصت بيشتري پيدا كرده ايم پشتيباني هاي خارجي صورت گرفته از جريان فتنه و سران فتنه را دنبال مي كنيم كه يكي پس از ديگري روشن مي شود و به نتيجه مي رسد.
وزير اطلاعات گفت: براي نمونه اگر بخواهم موردي را عرض كنم فردي كه در واقع پشتيبان خبري براي سران فتنه داشت چندي قبل دستگير شد و به كمك هاي سرويس اطلاعاتي CIA و پولي كه در اختيار او قرار داده مي شد اذعان كرد و يا فردي كه از كشور گريخته بود و بيانيه برخي از سران فتنه را تدوين مي كرده و حمايت هايي كه از آن سوي سرويس هاي اطلاعاتي مي شد و اينها چيزهايي است كه روشن مي شود.
وي تصريح كرد: در بحث فتنه اين گونه نبود كه يك حركت دروني فقط توسط يك مجموعه باشد. من اگر بخواهم مثالي در اين ارتباط بزنم بايد بگويم مثل دوران دفاع مقدس بود كه همه مجموعه ضدانقلاب داخلي و مجموعه كشورهاي مختلف حامي اين جريان بودند و از آن حمايت مي كردند براي اين كه نظام مستحكم جمهوري اسلامي را دچار مشكل كنند ولي خوشبختانه با تدابيري كه انجام شد با حول و قوه الهي و برنامه ريزي هاي مناسب اطلاعاتي كه انجام شد اين فتنه نقش بر آب شد.
مصلحي در پايان گفت: اميدواريم اين برنامه تهاجمي كه وزارت اطلاعات بصورت جدي در رابطه با استكبار بصورت اطلاعاتي دنبال مي كند به صورت كامل تحقق پيدا كند.
 



در ديدار احمد عتيق با احمدي نژاد و متكي صورت گرفت
تاكيد ايران و كويت بر افزايش سطح همكاري ها

در ديدار فرستاده ويژه امير كويت با رئيس جمهور و وزير امورخارجه كشورمان، مقامات دو كشور بر افزايش سطح همكاري ها و مناسبات تاكيد كردند.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در ديدار محمد عبدالله ابوالحسن فرستاده ويژه اميركويت گفت: ايران و كويت داراي اشتراكات فرهنگي و تاريخي هستند و مي توانند با استفاده از ظرفيت هاي موجود سطح همكاري ها و مناسبات دو كشور را در بخش هاي گوناگون افزايش دهند.
وي با تاكيد بر روابط نزديك و برادرانه دو كشور، اظهار داشت: امروز ميان ايران و كويت اعتماد كامل وجود دارد؛ به طوري كه مسائل را به صورت مشترك پيش مي برند.
محمد عبدالله ابوالحسن فرستاده ويژه اميركويت نيز در اين ديدار پس از تقديم پيام كتبي امير كويت با تاكيد بر ضرورت تقويت بيش از پيش ارتباط ميان دو كشور، خاطرنشان كرد؛ ضروري است مناسبات و سطح همكاري هاي دو كشور در بخش هاي مختلف افزايش يابد. امروز كويت به دنبال تقويت و تعميق مناسبات خود با جمهوري اسلامي ايران در همه زمينه ها است.
همچنين به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، فرستاده ويژه امير كويت در ديدار با منوچهر متكي تاكيد كرد كه ايران يكي از اركان مهم ثبات و امنيت در خليج فارس و خاورميانه است.
متكي نيز در اين ديدار بر اراده مقامات دو كشور بر توسعه مناسبات همه جانبه بين ايران و كويت تاكيد كرد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ چرا هرگاه عرصه بر مفسدين اقتصادي تنگ مي گردد و يا رسوايي فتنه گران و سران آنها رو به فزوني مي گذارد برخي مسائل حاشيه اي و درجه چندم به عنوان مسئله اصلي مطرح و مفسده جويان حاشيه امن پيدا مي كنند. ملت انتظار دارد براي تفكيك اين گونه امور و بدون هرگونه اغماض پرونده خاطيان و سران فتنه به جريان افتد تا حقوق ملت پايمال نشود.
محمودي
¤ بعضي مواقع كيهان سران فتنه را افرادي بي عرضه خطاب مي كند بنده قبول ندارم. شما كدام نوكر و مزدور بيگانه را ديده ايد كه مثل اين افراد تمام اوامر اربابشان را مو به مو رعايت كنند. اگر موفق نشدند بخاطر اين است كه مردم در صحنه هستند و تيرشان به سنگ خورد.
4712---0916
¤ گناه پنهان به صاحب گناه آسيب وارد مي كند و گناه آشكار به جامعه. آيا وقت آن نرسيده كه با فساد اجتماعي از جمله بدحجابي ها برخورد بشود.
3081---0915
¤ از نيروي انتظامي درخواست مي شود شماره تلفني را مشخص كنند تا متخلفين و خانمهايي كه به كشف حجاب مبادرت مي ورزند شماره خودرو آنها جهت ثبت تخلف اعلام شود.
2305---2190
¤ بعنوان يك فرهنگي كه 29سال در آموزش و پرورش تدريس كرده از برنامه هاي اصلاحي وزير محترم اين وزارتخانه تشكر مي كنم فقط عرضم اين است كه وضع حقوق بازنشستگي فرهنگيان بازنشسته در مقايسه با ساير كارمندان بازنشسته در ديگر دستگاه هاي دولتي خوب نيست و نياز به اصلاح دارد.
0458---0912
¤ مسئولين مربوطه اعلام مي كنند پول خريد گندم از كشاورزان كمتر از 24 ساعت پرداخت مي شود ولي ما كشاورزان كبوترآهنگ همدان مدت 20روز است كه گندم خود را تحويل سيلو داده ايم ولي از پول خبري نيست. در ضمن مسئول پاسخگو هم پيدا نكرديم.
6055---0919
¤ بعضي از روزنامه ها مدتي است كه درصدد توجيه عمل زشت روزه خواري علني بعضي از فوتباليست ها با اين توجيه كه تمرين هاي مربوطه سخت است برآمده اند. به اعتقاد بنده گناه اين نشريات كه چنين قلم مي زنند از گناه فوتباليست روزه خوار بيشتر است چون عمل منكري را در جامعه جا مي اندازند.
6744---0912
¤ تعدادي فرهنگي هستيم كه با داشتن رسته آموزگاري مدت 25 سال است كه در مقطع راهنمايي و دبيرستان تدريس مي كنيم. اخيراً بخشنامه كرده اند كه براي تدريس به مقطع دبستان (رسته شغلي) برگرديم. حرف ما اين است كه وقتي سالها از مقطع دبستان دور بوده ايم چگونه مي توانيم در تدريس كلاسهاي ابتدايي موفق باشيم.
تقوي
¤ شهرداري تهران در قبض عوارض نوسازي كه براي ما فرستاده حدود 9 درصد مبلغ قبض را بعنوان ديركرد معين كرده است در حالي كه خود شهرداري مقصر است و در ارسال قبض مربوطه تأخير دارد ثانياً مگر علماء و مراجع ديني دريافت ديركرد را حرام اعلام نكردند. پس چرا توجه نمي شود.
داوري
¤ يك فرهنگي بازنشسته هستم ولي تا به حال سهام عدالت را نگرفته ام از آموزش و پرورش ناحيه 5 اصفهان و دارايي هم پيگيري كرده ام اعلام داشتند كه فرم نداريم فعلاً منتظر باشيد. با توجه به اينكه اكثر همكارانمان سهام عدالت گرفته اند از وزارت آموزش و پرورش درخواست مي شود مشكل بنده را مرتفع نمايند.
اميري از اصفهان
¤ چه رويداد و اتفاق مهمي امسال رخ داده كه شهرداري عوارض نوسازي و پسماند را حدود 100% افزايش داده است. بنده سال گذشته عوارض حدود 50 هزار تومان پرداخت كردم امسال به بيش از هشتاد هزار تومان رسيده و پسماند نيز از 30 هزار تومان به 92800 تومان افزايش يافته است؟
نائيني
¤ يكي از سهامداران پتروشيمي كرمانشاه هستم از سال 83 تاكنون براي اطلاع از پيشرفت و سود سهام دهها بار تماس گرفتم در اخبار 21 سيما در تاريخ 22/9/87 اعلام شد يك سال و نيم است كه اين مجتمع به بهره برداري رسيده است. در تاريخ 26/9/88 وقتي تماس گرفتم گفتند محصول قبلي به جهادكشاورزي فروخته شده ولي تا به حال پول آن را پرداخت نكرده است هر وقت پرداخت كردند سود شما را مي دهيم. در ارديبهشت 89 پاسخ دادند جهاد كشاورزي هنوز پول نداده به ديوان عدالت اداري شكايت شده هنوز نتيجه نداده است ولي محصول جديد نقدي فروخته شده حداكثر در تير ماه 89 سود به حساب سهامداران واريز مي شود، ولي تا به حال هيچ خبري نشده است از مسئولين وزارت نفت و پتروشيمي بپرسيد اگر ما به جاي سهام زغال خريداري كرده بوديم آيا سود بيشتر، بهتر و راحت تري گيرمان نمي آمد؟! شما را به خدا پاسخ مردمي كه 10سال چشم انتظارند را بدهيد.
كريمي از سنندج
¤ 12 ماه است كه براي كنتور برق ثبت نام نموده ام اما كسي پاسخگو نيست اظهار مي دارند نه تير برق داريم نه پيمانكار. تا كي بايد از همسايه برق بگيريم.
شريفي از بابلسر
¤ چرا تعرفه برق مصرفي منازل مسكوني شمال كشور نسبت به جنوب بالاتر است با توجه به شرجي بودن شمال و نياز مبرم به استفاده از كولر شايسته است مسئولين تجديدنظر نمايند.
8576---0912
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 18/5/89 روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» به آگاهي مي رساند: حسب پيگيري هاي بعمل آمده پروژه روشنايي بزرگراه آزادگان طي 2 فاز به زودي اجرا خواهد شد.
پاسخ شركت راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب با مضمون «آبسردكن ايستگاه ها» مورخ 31/5/89 مندرج در روزنامه به آگاهي مي رساند: روابط عمومي شركت بهره برداري متروي تهران ضمن تكذيب مطلب اعلام شده به اطلاع مي رساند، همه آبسردكن هاي نصب شده در ايستگاه هاي خطوط 1، 2، 4 و 5 متروي تهران از اول ماه مبارك رمضان بسته مي باشد.
پاسخ شركت راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب با مضمون «افزايش واگن بانوان» مورخ 28/5/89 به آگاهي مي رساند: در حال حاضر با عنايت به كمبود واگن در خطوط فعلي و تجربه چندين ساله، مشخص گرديد كه اختصاص 2 واگن اول و آخر به بانوان گرامي كفايت مي كند و در حال حاضر حدود 90% از مسافران خانم از واگن بانوان استفاده مي كنند. لازم به توضيح است جداسازي كامل بانوان از آقايان به صورت اجباري نياز به استقرار يك مامور در مقابل هر درب قطار (يعني 56 نفر در هر ايستگاه) دارد كه چنين امري مقدور نمي باشد. ضمن اين كه در تأثير روش هاي اجباري براي فرهنگ سازي ترديد جدي وجود ندارد.

 



وزير ارشاد خبر داد
تصويب اختصاص وام 30ميليون توماني خريد مسكن به خبرنگاران

وزير ارشاد از تصويب اختصاص وام 30 ميليون توماني خريد مسكن به خبرنگاران، در هيئت دولت خبر داد.
سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، چهارشنبه درحاشيه جلسه هيئت دولت درخصوص اختصاص وام 30 ميليون توماني خريد مسكن به خبرنگاران، اظهار داشت: اختصاص اين وام در دولت تصويب شده و بعد از تصويب آن در شوراي عالي مسكن به بانك ها ابلاغ خواهد شد اما بايد روال اداري خود را طي كند.
وي درخصوص پرداخت هديه 400 و 300 هزار توماني به خبرنگاران، گفت: رئيس جمهور در اين زمينه دوباره تاكيد كرده اند و اين به زودي انجام خواهد شد.
وي با بيان اينكه طبق مصوبه جديد هيئت وزيران آيين نامه ساماندهي و توسعه رسانه ها و فعاليت هاي فرهنگي ديجيتالي تصويب شده است، افزود: اين آيين نامه براي همكاري بيش تر ساير دستگاه ها با رسانه ها بوده است. چرا كه به نظر مي رسد براي اين كار نيازمند يك آيين نامه هستيم. اميدوارم با اجراي اين آيين نامه شاهد تحول خوبي در برگزاري جشنواره ها و مسابقات باشيم.

 



روح سرگردان ترانه موسوي دوباره به سراغ كروبي و موسوي رفت! (خبر ويژه)

افتضاح فتنه گران در زمينه ادعاي دروغ تجاوز و سوزاندن شخصي به نام ترانه موسوي تمامي ندارد.
يك ضدانقلاب فراري كه آغازگر شايعات در «پروژه ترانه موسوي» بود پس از يك سال اذعان كرد اين شايعه از اساس دروغ بوده است! اميد حبيبي نيا همكار رسانه هايي چون بي بي سي و راديو زمانه، در حالي روند انتشار شايعه مذكور را باز گفت كه كروبي و موسوي ضمن تشكيل «كميته پيگيري آسيب ديدگان حوادث پس از انتخابات» تلاش كرده بودند از طريق انتشار انواع دروغ ها و التهاب افكارعمومي، به فضاي اغتشاش دامن بزنند. يكي از اين دروغ هاي رسوا، ادعاي تجاوز و سوزاندن فردي به نام ترانه موسوي بود كه توسط كروبي و كميته كذايي ( با مديريت عليرضا بهشتي و مرتضي الويري) ترويج شد.
اميد حبيبي نيا روزنامه نگار ضدانقلاب و فراري در وبلاگ خود پس از يك سال كتمان مي نويسد: سرانجام پس از نزديك به يك سال سكوت، اكنون مي توانم درباره دروغ بودن قصه ترانه موسوي بنويسم و توضيح بدهم كه چرا يك سال سكوت كردم؟ سال گذشته در جريان تظاهرات، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر با من براي انتقال اخبار، ويدئوها و عكس ها و ارسال آن به رسانه هاي مختلف از جمله فرانس 24 كه من با آن همكاري مي كردم، در تماس بودند. روز 12 تيرماه يكي از همين روزنامه نگاران كه او را با نام «ل.م» معرفي مي كنم به من اطلاع داد كه دختري به نام ترانه موسوي ناپديد شده و بيم آن كه مورد تجاوز گروهي قرار گرفته مي رود. ل.م منبع خبر خود را خبرنگار خود كه اتفاقاً پس از خروج از مسجد قبا بازداشت شده و به همراه ترانه موسوي در يك بازداشتگاه بوده است ذكر كرد. 2 روز بعد، وي عكسي از ترانه موسوي برايم فرستاد و جزئيات بيشتري در اختيار من قرار داد از جمله يك شماره تلفن. در آن زمان گروهي از دوستان چپ، وبلاگي راه اندازي كرده بودند با نام ايرانيان چپ كه اغلب در داخل كشور بودند. از يكي از آنها كه با نام آذر مي نوشت، خواستم تا با شماره تلفني كه ادعا مي شد تماس بگيرد. روز بعد، آذر خبر داد كه اين شماره تلفن در شبكه وجود ندارد يا موقتاً مسدود است. اما خود عين خبري كه من برايش فرستاده بودم را در وبلاگش منتشر كرد. به اين ترتيب، براي نخستين بار وبلاگ ايرانيان چپ خبر احتمال تجاوز به ترانه موسوي را درج كرد، اين خبر با كمي تفاوت عين خبري بود كه چند ساعت قبل وبلاگ زيرزمين متعلق به ل.م آن را درج كرده بود اما از آنجا كه كسي هنوز آن وبلاگ را نمي شناخت خبر با عنوان وبلاگ ايرانيان چپ منتشر شد. روز بعد وبلاگ ديگري به نام چريك آنلاين جزئيات ديگري درباره احتمال مرگ ترانه موسوي درج كرد. اين وبلاگ متعلق به ر.و بود كه ل.م او را خبرنگار فرهنگي خود و از كاركنان صداو سيما مي ناميد.
حبيبي نيا مي نويسد: دو روز بعد ل.م خبر داد كه ترانه موسوي كشته شده و جسدش را سوزانده اند. دو منبع كه بطور ناشناس دو وبلاگ را منتشر مي كردند به اضافه وبلاگ ايرانيان چپ تنها مرجع پخش اين اخبار بودند، منتها خبر ابتدا توسط ل.م در اختيار من قرار مي گرفت، من براي آذر كه پيگير اين ماجرا بود مي فرستادم و وي آن را درج مي كرد، بعد با تغييراتي جزئي در دو وبلاگ ديگر كپي مي شد. در همين زمان، من از ل.م تقاضاي اطلاعات بيشتري كردم از جمله آدرس و شماره تلفن خانه ترانه موسوي كه وي مدعي بود ر.و عكس ترانه موسوي را از آنجا برداشته است ولي درست در همين زمان وي اطلاع داد كه خانواده ترانه موسوي به شمال رفته اند و پدرش نيز درگذشته است. با اصرار من ل.م محلي در حوالي خيابان آزادي را به عنوان آدرس محل سكونت ترانه موسوي اعلام كرد. من بلافاصله به آذر خبر دادم و او به محل رفت و از كسبه محل درباره وجود خانواده اي با عنوان موسوي پرس وجو كرد و خبر داد كه هيچ كس چنين خانواده اي را نمي شناسد.
حبيبي نيا با اشاره به اينكه «در 2 هفته بعد پيگيري هاي من براي يافتن ردي از ترانه موسوي به هيچ نتيجه اي نرسيد» تصريح مي كند: در اين زمان ترديدهايم را با ل.م مطرح كردم. وي گفت كه مستقيماً به همراه ر.و به كميته پيگيري كروبي رفته و شواهد مربوط به اين واقعه را در اختيار آنها قرار داده است. از او خواستم تا نام كسي را كه مدعي بود همراه با ترانه موسوي بازداشت شده را به من بدهد و او نام فردي را به من داد. مدتها بعد وقتي با او حرف زدم متوجه شدم كه او حرفهاي متناقض زيادي مي زند اما اصلي ترين ترديدي كه با آن روبرو شدم آن بود كه از طريق دو مرجع مختلف درباره فرد مذكور تحقيق كردم مشخص شد روز هفتم تير وي سركارش حاضر بوده است و در ساعاتي كه ل.م مدعي بود در بازداشت بوده مشغول كار بوده است. در حالي كه ترديدهايي جدي براي صحت اين خبر داشتم و اين اولين موردي بود كه هيچ نشانه اي از خانواده، دوستان و بستگانش نبود، يك روز ل.م به من زنگ زد و گفت ماجرا لو رفته و او كشور را به همراه ر.و ترك كرده است. طبعاً در اين مرحله من هر كمكي كه از دستم برمي آمد براي آنها انجام دادم از وصل كردن ارتباط آنها با گزارشگران بدون مرز و دوستان ديگر در آن كشور تا تهيه كار براي تامين مخارج(!)
حبيبي نيا اضافه مي كند: ل.م بار ديگر گفت كه همان فرد دستگير شده و اكنون ميخواهد حرف بزند و من ارتباط او و ر.و را با بي بي سي و صداي آمريكا برقرار كردم و گفتم كه روز بعد هم مي توانيم در فرانس 24 اين را پوشش بدهيم چون بالاخره ما دو نفر را داريم كه خودشان از نزديك پيگير ماجرا بوده اند و آن را رسانه اي كرده اند.
اما تا چند روز بعد هم خبري از اين دو روزنامه نگار نشد و بعد به من گفتند چون فرد مذكور آزاد شده است بهتر است فعلا سكوت كنند زيرا اكنون وزارت اطلاعات مي داند منبع خبر ترانه موسوي چه كسي بوده است. من هم در فيس بوك و تويتر نوشتم كه بزودي شاهدان سخن خواهند گفت. اما چند هفته بعد وقتي با يكي از همكاران همان فرد صحبت كردم وي اطمينان داد كه وي در تمام روزهايي كه ادعا مي شد بازداشت بوده است، مشغول كار بوده است، اين موضوع را با دو نفر ديگر هم چك كردم همگي شايعه بازداشت فرد مذكور را قوياً تكذيب كردند. در نتيجه برايم مسلم شد كه اين خبر از اساس دروغ است اما باز هم سكوت كردم تا اين دو روزنامه نگار از آن كشور به كشور ثالث ديگري منتقل شوند. حالا ر.و كه مي گفت عكس ترانه موسوي را از خانه اش برداشته و با ل.م به كميته پيگيري كروبي رفته بود، حالا مي گفت ترانه موسوي وجود خارجي ندارد.
اين ضد انقلاب فراري در پايان تبرئه نامه خويش نوشت: «من به عنوان روزنامه نگاري كه اين خبر را براي نخستين بار منتشر كردم وظيفه داشتم اعلام كنم اشتباه كردم، فريب منابعم را خوردم اما براي دستيابي به حقيقت راههاي بسياري را پيمودم و ماههاست كه مطمئنم ترانه موسوي وجود خارجي ندارد اما منتظر بودم تا اين دو روزنامه نگار به كشور ديگري منتقل شوند تا هيچ مشكلي برايشان پيش نيايد»(!)
يادآور مي شود كروبي در موج سواري بر سر اين پروژه، افتضاح بسياري به بار آورد و تلاش كرد شكست انتخاباتي خود را با اين موج سازي بپوشاند. الويري يكي از نزديكان كروبي و نماينده وي در كميته پيگيري كذايي، اوايل شهريور 88 به روزنامه زنجيره اي اعتماد گفته بود«ترانه موسوي يكي از جانباختگان است». اما وي 23 خرداد امسال در گفت وگو با روزنامه جوان تصريح كرد: ترانه موسوي يكي از همان موارد اشتباه بود. دراين باره به دلايل قول شرعي كه داده ام، مدارك را منتشر نكرده ام!! وي توضيح نداد كه كجاي شرع به او اجازه اين دروغ پردازي و بازي با حيثيت نظام و آبروي خانواده ها را داده است؟!

 



زوال انديشه در مركز دايره المعارف كذايي! (خبر ويژه)

مركز موسوم به دايره المعارف اسلامي كه توسط محمدكاظم موسوي بجنوردي اداره مي شود، از خدمات پژوهشگران اين مركز تجليل كرد.
در اين مراسم تجليل كه از سيدحسن خميني هم دعوت به عمل آمده بود، برخي عناصر مسئله دار و معارض با اسلام ناب نظير داريوش شايگان، جواد طباطبايي و محمد مجتهد شبستري حضور داشتند.
برگزاركنندگان اين مراسم كه سيدحسن خميني را نيز در مقابل عمل انجام شده قرار داده اند، توضيح نداده اند كه چرا در كنار انديشمنداني چون دكتر ديناني و دكتر اعواني، عناصر معارضي چون شايگان و طباطبايي را براي تجليل دعوت كرده اند. طباطبايي از جمله عناصر معاندي است كه با انكار نقش بي بديل اسلام در سر بر آوردن تمدن ايراني، ادعا مي كند با حضور اسلام، ايران دچار زوال انديشه و فكر شده است! داريوش شايگان هم عضو انجمن فلسفه متعلق به فرح پهلوي و تا مدت ها سردبير مجله ايران، متعلق به بنياد مطالعات ايران (وابسته به اشرف پهلوي) بوده است.
معلوم نيست عناصري از اين دست چگونه مي توانند در اشاعه فرهنگ و تدوين دايره المعارف اسلامي موثر باشند.

 



سيانيوز هم خيرخواه نظام و نگران وحدت شد! (خبر ويژه)

جريان رسانه اي شكست خورده در آشوب و فتنه سال 88، تلاش مفتضحانه اي را براي بازگرداندن اعتبار و رسميت جريان سياسي پشت ماجرا آغاز كرده است. اين جريان طي چند روز اخير تلاش كرد تا فتنه گران منزوي و مطرود را موضوع دعوت به همدلي و وحدت در فضاي سياسي كشور معرفي كند!
طيفي از اين رسانه ها- از برخي روزنامه هاي زنجيره اي نظير شرق گرفته تا سايت هاي وابسته به جريان فتنه نظير روزنت، جرس، گويانيوز، راديو فردا، بي بي سي، پارلمان نيوز، ايلنا و...- با تحليل ها و گفت وگوهاي مختلف كوشيدند چنين القا كنند كه اصولگرايان نتوانسته اند از پس فتنه برآيند و بنابراين دعوت به معامله و مذاكره مي كنند و حال آن كه فارغ از اظهارات چهره هاي سياسي، رهبر فرزانه انقلاب ضمن تأكيد بر جذب حداكثري، بر دفع حداقلي آنها كه به كشور و ملت خيانت نمودند، تاكيد دارند و از سوي ديگر سياست كلي نظام را مبتني بر اين منطق روشن اعلام كرده اند كه «وحدت فقط بر مبناي اصول پذيرفتني است.»
از طرف ديگر ملت متدين ايران هم كه 8 ماه پس از حماسه 40 ميليوني انتخابات پاي صندوق هاي راي- و در واكنش به فراخوان اوباش از سوي ضدانقلاب در خيابان- حماسه هاي كم نظير 9 دي و 22 بهمن 88 را آفريده بودند اصرار دارند كه بانيان و پديدآورندگان فتنه به سزاي خيانت وجنايت بزرگ خويش برسند. بدين ترتيب چه از نگاه ملت هوشيار و مومن و چه از نگاه رهبر انقلاب، كساني كه در نقشه و زمين دشمن بازي كردند و هنوز هم اصرار به تداوم خيانت دارند، هرگز نمي توانند در دايره بزرگ وحدت ملي قرار بگيرند.
آنچه در اين ميان جالب است، نگراني و دلسوزي گويانيوز ارگان وابسته به سازمان جاسوسي CIA براي وحدت ملي است. اين رسانه سياه، در تحليل خود با اشاره به موضوع وحدت مي نويسد:دير يا زود دلسوزان نظام بايد به اين نتيجه برسند و ديگران را نيز به اين نتيجه برسانند كه دمندگان در شيپور حذف نمي توانند نيت خيرخواهانه داشته باشند. كساني كه اصلاح طلبان را برانداز معرفي مي كنند چگونه خيرخواه نظامند]![
روزنامه زنجيره اي شرق هم به قلم صادق زيباكلام، تلويحاً از فتنه گران دفاع كرد و با اصلاح طلب ناميدن آنها نوشت: «آنها كي بيرون از نظام بودند يا رفتند كه حالا بخواهيم آنها را به نظام برگردانيم؟ من مرده و شما زنده اگر روزي خطري متوجه اين نظام شود خواهيد ديد كه بسياري از آنان كه در اين 15 ماه به اتهام فتنه گرفتار شدند، مقدم به خيلي ها سلاح دست گرفته و با چنگ و دندان از نظام و انقلاب دفاع مي كنند».
طنز تلخ ماجرا اين است كه به هنگام حمله وحشيانه نظاميان آمريكايي به عراق و افغانستان، همين روزنامه شرق از اشغالگران جنايتكار به عنوان «ارتش آزاديبخش» ياد كرده بود و معلوم نيست جرياني كه چكمه پوش هاي وحشي آمريكايي را آزاديبخش مي خواند و در آشوب سال گذشته بارها به طور علني مورد حمايت دولت آمريكا قرار گرفت، چگونه مي تواند در برابر مهاجمان سينه سپر كند و بجنگد؟ يا در حالي كه شيمون پرز مي گويد «اپوزيسيون سبز به نيابت از ما با رژيم اسلامي مي جنگد» چگونه پياده نظام آمريكا و رژيم صهيونيستي مي توانند عليه اربابان خود سينه سپر كنند؟!
جريان نفاق جديد از يك سال پيش از انتخابات با پيش كشيدن سوژه هايي نظير دولت وحدت ملي و دولت ائتلافي، اتحاد نيروهاي طرفدار انقلاب را بشكند و با يارگيري از آنها به واسطه حضور چهره هاي خاكستري مثل موسوي كودتاي مخملي و فتنه را به سرانجام برساند اما اين مكر و خدعه، با مكر بزرگ تر الهي، اسباب رسوايي فتنه گران شد.

 



ايران در تحريم ها ترك انداخت و ضعف آمريكا را به رخ كشيد (خبر ويژه)

سوخت گذاري نيروگاه اتمي بوشهر و قطعي شدن اين نيروگاه همچنان در كانون توجه رسانه هاي غربي است. روزنامه تاگس اشپيگل چاپ آلمان در تحليل اين رويداد مهم نوشت: راه اندازي نيروگاه بوشهر اين باور و اعتقاد را تقويت مي كند كه با سماجت و رفتار تهاجمي مي توان هر نوع تحريم را شكست.
اين روزنامه تصريح كرد: در حالي كه غرب عصباني است، ايران فاتحي بزرگ بود. همراهي روسيه در راه اندازي نيروگاه بوشهر، در شرايط فعلي، يك پيام كاملا اشتباه به ايران ارسال كرد.
روزنامه وال استريت ژورنال هم در تحليل خود نوشت: افتتاح قريب الوقوع نيروگاه هسته اي بوشهر، نشانه نيرومندي از پيوستن ايران به باشگاه كم شمار و كوچك قدرت هاي هسته اي است، مخصوصا اين كه اين افتتاح در اثناي تحريم هاي شوراي امنيت، آمريكا و اروپا رخ داده است. روزبه ميرابراهيمي ]همكار فراري نشريات زنجيره اي[ كه در نيويورك ساكن است مي گويد «اين اتفاق بيش از يك نمايش بود. ايران توانست به دنيا بگويد ما قوي تر از آني هستيم كه شما فكر مي كنيد و تحريم هاي شما نتوانسته ما را متوقف كند.»
وال استريت ژورنال سپس به قدرت دفاعي ايران اشاره كرد و نوشت: ايراني ها همزمان از آخرين پيشرفت نظامي خود كه هواپيماي نظامي بدون سرنشين با قابليت پرواز تا دور است، پرده برداري كردند. تهران، كادر نظامي بزرگ و با لياقتي را به علاوه واحدهاي نظامي بسيار تخصصي شده سپاه پاسداران به ميدان آورده است.
روزنامه زوددويچه سايتونگ در تحليل راه اندازي نيروگاه بوشهر بر احساس مسرت در ايران تاكيد كرد و نوشت: ايراني ها از بدقولي شركت هاي آلماني گله دارند. براي آنها آماده شدن اين نيروگاه، به معناي به ثمر نشستن مقاومت و خودبسندگي است. كوتاه سخن اين است؛ پيروزي بزرگ بر آمريكا و غرب و همه تحريم ها. بسياري از ايراني ها قبه سفيد اين نيروگاه را نشان غرور ملي و پيشرفت فني مي بينند. اكثريت ملت ايران از انرژي هسته اي حمايت مي كنند، فارغ از سلايق سياسي شان.
روزنامه انگليسي ديلي تلگراف هم معتقد است: راه اندازي نيروگاه بوشهر، نشانه پيشرفت ايران و شكست سياست اوباما در مهار جمهوري اسلامي است. اين شكست، ضعف واشنگتن را نشان مي دهد. در حقيقت اوباما جز تحريم ايران كه آن هم با مقاومت كشورهاي گوناگون و حتي روسيه و چين بي نتيجه ماند، هيچ اقدام نتيجه بخشي براي توقف ايران نتوانست انجام دهد. اكنون ضعف رهبري آمريكا به وضوح ديده مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14