(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 4 شهريور  1389- شماره 19727

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد: 75 ميليون نفر در كشور پاي انقلاب و آرمان ها ايستاده اند
رئيس سازمان بسيج مستضعفين:ساخت 7 هزار پايگاه بسيج ديگربه زودي درسراسر كشور آغاز مي شود
با حضور وزير نفت ميدان نفتي هنگام به بهره برداري رسيد
وزير دفاع: نسل سوم موشك فاتح 110 با موفقيت آزمايش شد
كارشناس ارشد موسسه بروكينگز: وفاداري سپاه به نظام اسلامي و رهبري اميد غرب را از بين برد
ظاهر و باطن قاريان قرآن ، بايد وفق دستورات قرآن باشد
ميرتاج الديني: دولت از افزايش تعطيلات عيد فطر استقبال مي كند
رئيس سازمان انرژي اتمي:اكتشاف و استخراج اورانيوم اولويت ما پس از راه اندازي نيروگاه بوشهر است
چشم به راه سپيده
وزير كشور در اختتاميه نمايشگاه ملي عفاف و حجاب:
دشمنان به ابتذال كشيدن جوانان را به عنوان يك راهبرد دنبال مي كنند
بزرگترين قرنطينه نباتي كشور در بندر شهيد باهنر افتتاح شد
برخورد شديد با اتباع افغاني غيرمجاز در كشور از فردا
اجراي طرح صاحب ليله القدر در كاشان
محيط بان آزاده و جانباز تبريزي به ياران شهيدش پيوست
پيكر يك شهيد در سنندج تشييع شد
جانشين سازمان بسيج مستضعفين: نيروهاي مسلح براي دفاع از كشورآمادگي كامل دارند
رئيس سازمان آموزش و پرورش لرستان: نقشه راه آموزش و پرورش كشور تدوين و به اجرا گذاشته شد
انتقاد شديد فرماندار شيرازاز تخريب كامل منزل شهيد دستغيب
اخبار ادبي و هنري



احمدي نژاد: 75 ميليون نفر در كشور پاي انقلاب و آرمان ها ايستاده اند

رئيس جمهور تاكيد كرد كه 75 ميليون نفر در كشور پاي انقلاب، آرمان ها و در مقابل آمريكا ايستاده اند و براي انقلاب هزينه مي دهند.
محمود احمدي نژاد عصر روز سه شنبه در ديدار با جمعي از دانشجويان گفت: نگاه نظام اسلامي به مردم نگاه ابزاري نيست و تك تك مردم براي ما عزيز هستند. ما فكر مي كنيم 75 ميليون ملت ايران همه خدا، دين، عدالت و پاكي را مي خواهند و نظام و رهبري خود را دوست دارند و نبايد يك عده با سلايق و رفتارهاي غلط خود مدام خط كشي كنند در حاليكه اين ملت پاي اين انقلاب و آرمان ها ايستاده اند.
رئيس جمهور اصولگرايي را حركت برپايه اصول و ارزش ها و آرمان ها و نه يك حزب و گروه در برابر حزب و گروه ديگر خواند و تصريح كرد: بزرگترين خيانت به اين كشور از زماني شروع شد كه در جبهه مردم دسته بندي درست كردند كه اين چپ و آن راست است.
احمدي نژاد با بيان اينكه اصولگرايي يك حزب در برابر اصلاح طلبي نيست، تاكيد كرد: 75 ميليون نفر در كشور پاي انقلاب آرمان ها و در مقابل آمريكا ايستاده اند و براي انقلاب هزينه مي دهند.
وي با بيان اينكه عده اي براي ضربه زدن به هدفمند كردن يارانه ها ستاد تشكيل دادند، گفت: كساني كه روزي شعارهاي انقلابي آنان گوش ها را خراش مي داد و هيچ كس را جز خود انقلابي نمي دانستند اما چون در همان دوران، زاويه كمي از آرمان هاي انقلاب پيدا كردند، امروز در مقابل اينگونه برنامه ها مانع تراشي مي كنند.
وي حركت در مرز زمان را مهم ترين مسئله كشور دانست و تاكيد كرد: اگر در مرز زمان حركت نكنيم، بدون ترديد فتنه ها ما را در خود فرو خواهد برد. امروز مشكل اصلي كشور اين است كه دشمن با طراحي جنگ رواني قصد دارد نتايجي كه در توطئه هاي 31 ساله خود نگرفته را با جنگ رواني گسترده حاصل كند.
وي با يادآوري مناظره هاي صورت گرفته در جريان انتخابات سال گذشته گفت: در اين مناظره ها استكبار جهاني، صهيونيست، شرق، غرب و منافقين مي خواستند اسلام را ريشه كن كنند و پس از انجام مناظره، عده اي به تقدس مآبي پرداختند و موضوعاتي را مطرح كردند. در حالي كه آنها قصد داشتند در مناظره كل نظام جمهوري اسلامي، انقلاب و دستاوردهاي آن را تحويل دشمن دهند و به جاي نگاه به عمق مطلب، موضوعات ديگري را مطرح كردند.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه فضاي جامعه بايد سالم باشد و كسي نبايد فضاي عمومي را تخريب كند، به سه گروه كه فضاي جامعه را تخريب مي كنند اشاره كرد و زنان خياباني سازمان دهي شده را يكي از اين سه گروه ذكر كرد.
احمدي نژاد ادامه داد: گروه دوم شبكه مانكن ها هستند و گروه سوم هم عده قليلي هستند كه با من لجبازي مي كنند و اين سه گروه فضاي جامعه را خراب مي كنند.
وي به همايش ايرانيان خارج از كشور اشاره و اين همايش را بسيار هوشمندانه و دقيق توصيف كرد كه در شرايط حساسي از كشور اتفاق افتاد و افزود: دشمن مي خواهد القا كند كه در ايران شكاف اجتماعي اتفاق افتاده است، اما در يك اقدام هوشمندانه ايرانيان مقيم خارج دعوت شدند و با صداي بلند همراهي خود را با نظام، انقلاب و كشور اعلام كردند و يك ساعت كه من عليه آمريكا صحبت مي كردم، آنها هم عليه آمريكا كف مي زدند.

 



رئيس سازمان بسيج مستضعفين: ساخت 7 هزار پايگاه بسيج ديگربه زودي در سراسر كشور آغاز مي شود

رئيس سازمان بسيج مستضعفين از موافقت مجلس با يك درصد بودجه عمراني استانها به ساخت پايگاههاي بسيج خبر داد.
محمدرضا نقدي د رهمايش سراسري فرماندهان خواهر پايگاههاي مقاومت سپاه تهران بزرگ با اعلام اين خبر افزود: با تصويب چنين بودجه اي مي توانيم 7 هزار پايگاه جديد بسازيم.
وي در اين همايش كه در سالن 5 آذر بسيج برگزار شد پايگاهها را هسته اصلي بسيج دانست و افزود: امسال به رغم افزايش 16درصدي اعتبارات بسيج، اعتبارات پايگاهها را صددرصد افزايش داديم كه علت تاخير در واريز آن مقاومتي بود كه در برخي سطوح در خصوص نحوه واريز صورت مي گرفت چرا كه ما خواستار آن هستيم تا مبالغ به صورت مستقيم به حساب پايگاهها ريخته شود.
نقدي با بيان اينكه يك چهارم بودجه كل بسيج را نيز براي كمك هزينه پايگاهها اختصاص داديم، خاطرنشان كرد: امسال براي اولين بار با تصويب مجلس شوراي اسلامي يك درصد بودجه عمراني استان ها به ساخت پايگاههاي بسيج اختصاص مي يابد كه به اين ترتيب مي توانيم 7 هزار پايگاه بسازيم كه البته اين امر مستلزم كمك مردم نيز است.
وي با بيان اينكه تنها بودجه فرهنگي شهرداري 3 برابر بودجه كل بسيج است، گفت: امسال استانداري ها نيز مبلغ 1550 ميليارد تومان بودجه براي امور فرهنگي گرفته اند كه موظف هستند تا به پايگاههاي بسيج نيز كمك كنند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينكه كار در پايگاهها نبايد به صورت اداري دنبال شود، اظهار داشت: بايد كارها بين تمامي افراد توزيع شود نه اينكه تعداد معدودي افراد تمامي كارها را برعهده بگيرند كه در اين صورت كار براي آنها بسيار سخت خواهد شد.
نقدي هدف اصلي بسيج را تحقق جامعه اسلامي معرفي كرد و گفت: امروز 5/3 ميليون نفر بسيجي فعال داريم و بايد اين تعداد را به 20ميليون نفر برسانيم كه اين امر مستلزم تلاش فراوان است.
وي همچنين با اشاره به اهميت بحث آموزش براي فرماندهان پايگاهها، تصريح كرد: دوره هاي آموزشي فرماندهان به مدت 5 روز در مراكز استانها برگزار مي شود كه اين برنامه ها براي فرماندهان پايگاههاي تهران در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
گفتني است در اين همايش سردار همداني فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) و خانم مينو اصلاني رئيس بسيج جامعه زنان برگزار شد حاضران نقطه نظرات و انتقادات خود در خصوص نحوه اداره پايگاهها را با رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ميان گذاشتند.

 



با حضور وزير نفت ميدان نفتي هنگام به بهره برداري رسيد

قشم- خبرنگار كيهان:
ميدان نفتي جزيره هنگام با حضور وزير نفت به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار ما از قشم با آغاز اولين روز از هفته دولت، وزير نفت به همراه هيئت همراه و مديرعامل شركت ملي نفت ايران و استاندار هرمزگان و نمايندگان مردم قشم، حاجي آباد، بندرعباس و بندر خمير در مجلس شوراي اسلامي ميدان نفتي هنگام را افتتاح كردند.
«مسعود ميركاظمي» پس از افتتاح اين ميدان نفتي طي سخناني گفت: افتتاح اين پروژه در اولين روز هفته دولت نمادي از عزت و اقتدار و توانمندي جمهوري اسلامي در كنار افتتاح پروژه ملي نيروگاه اتمي بوشهر محسوب مي شود.
وي افزود: روزانه 10هزار بشكه از سبك ترين و مرغوبترين نفت كشور از ميدان نفتي هنگام استخراج مي شود كه اين ميزان طي دو ماه آينده به 16هزار بشكه در روز افزايش مي يابد.
وزير نفت اظهار داشت: مجموعه فاز اول اين پروژه نفتي با سرمايه گذاري 3هزار و 500 ميليارد ريالي و طي دو سال به عنوان كمترين زمان ممكن به مرحله توليد رسيده و با صرف هزينه اي معادل هزينه ابتدايي آن، ميزان توليد نفت از اين ميدان به 30هزار بشكه و در نهايت به 80هزار بشكه در روز افزايش مي يابد.
براساس اين گزارش، كار مطالعاتي، طراحي، ساخت و نصب تجهيزات و اجراي خطوط لوله خشكي و دريايي و جاكت چاه هاي پروژه ميدان نفتي هنگام به طور كلي توسط پيمانكاران ايراني طي 24 ماه انجام شده كه از نظر شاخص زماني جزيره طرح هاي بي سابقه دريايي كشور محسوب مي شود.

 



وزير دفاع: نسل سوم موشك فاتح 110 با موفقيت آزمايش شد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اعلام آزمايش موفقيت آميز نسل سوم موشك فاتح 110 گفت: به كارگيري سيستم هدايت و كنترل بسيار دقيق، اين موشك را قادر مي سازد با دقت بالايي به اهداف مورد نظر اصابت كند.
سرتيپ پاسدار احمد وحيدي روز چهارشنبه پس از پايان جلسه هيأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: نسل سوم موشك فاتح 110 كه به دست متخصصان زبده و كارآمد صنايع هوا و فضاي وزارت دفاع طراحي و توليد شده است، از هيچ يك از موشك هاي موجود دنيا الگوبرداري نشده است.
وي «افزايش برد، افزايش دقت و كاهش زمان مورد نياز براي استقرار و پرتاب و سهولت در نحوه انبارداري در مناطق مختلف آب و هوايي» را از ديگر ويژگي هاي نسل موجود موشك فاتح 110 برشمرد.
وي افزود: ان شاءالله در هفته دفاع مقدس محموله هاي نسل جديد موشك فاتح 110 به نيروهاي مسلح تحويل داده خواهد شد.
وزير دفاع ادامه داد: قدرت موشكي نيروهاي مسلح با به كارگيري اين موشك به نحو چشمگيري افزايش مي يابد.
وي گفت: فاتح 110 سطح ديگري در عرصه علم و فناوري دفاعي و نماد ديگري از تحريم شكني و تهديدزدايي است.
پيش از اين نيز موشك بالستيك و ميان برد «قيام 1» همزمان با روز صنعت دفاعي با موفقيت كامل شليك شد. اخبار تكميلي متعاقباً ارسال خواهد شد. وزير دفاع در پاسخ به اين سوال كه آمريكا موشك هاي جديدي را براي مقابله با سيستم موشكي ايران در اختيار كويت قرار مي دهد، گفت: موشك هاي ما مربوط به كويت نمي شود چرا كه كويت براي ما تهديدي نيست بلكه ما با كويت رابطه اي دوستانه داريم.
وحيدي با بيان اينكه آمريكا با اين موضوعات مي خواهد پروژه ايران هراسي را دنبال كند، اظهار داشت: البته استقرار اين سيستم ها در آنجا (كويت) نيازي نيست.
خبرنگار ديگري از وحيدي درباره سرنوشت دريافت سامانه موشكي «اس300» از روسيه پرسيد و وي در پاسخ تأكيد كرد: اين موضوع همچنان در دستور كار است. وحيدي درباره تجهيز ارتش لبنان هم گفت: جمهوري اسلامي ايران در صورت درخواست كمك از سوي لبنان آمادگي كامل براي اين كار را دارد.

 



كارشناس ارشد موسسه بروكينگز: وفاداري سپاه به نظام اسلامي و رهبري اميد غرب را از بين برد

يك كارشناس ارشد مركز سابان در موسسه بروكينگز اعلام كرد كه در جريان حوادث پس از انتخابات سال 2009 در ايران وفاداري سپاه پاسداران به انقلاب اسلامي و رهبري اين كشور اميدهاي غرب براي سرنگوني حكومت اين كشور را از بين برد.
به گزارش سايت خبري-تحليلي مشرق چندي قبل مركز سابان وابسته به انديشكده «بروكينگز» نشستي را با حضور 150 كارشناس برجسته و متخصص جهان در حوزه ايران برگزار كرد كه تعدادي از مقامات بلندپايه دولت آمريكا نيز در اين نشست حضور داشتند.
در اين نشست سعي شده بود تا متخصصان بتوانند به تحليل عميق سياست جهاني در قبال ايران دست پيدا كنند و از منظر همسايگان ايران و بازيگران مهم بين المللي نظير چين و روسيه، مسائلي كه توسط ايران مطرح شده است را بررسي كنند.
«سوزان ملوني» از كارشناسان ارشد مركز سابان در بروكينگز در اين نشست با موضوع «بررسي اوضاع ايران پس از اعمال تحريم ها» سخنراني كرد.
وي در بخشي از اظهارات خود با بيان اينكه سال گذشته در ايران وضعيت پايدار جديدي را براي حكومت اسلامي فراهم آورد، تاكيد كرد: اعتراضات مردم در زمان انتخابات مجادله برانگيز سال گذشته، كه جلوه اي از آن در خيابان هاي ايران ظاهر شد و اميد را در غرب زنده كرد، محو شده، احساس بيم و اميدي كه فضاي گفتمان سياسي سال 2009 را آكنده كرده بود، به يمن وفاداري پابرجاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به نظام اسلامي و رهبري فعلي آن، از ميان رفت.
ملوني در ادامه يادآور شده است: پا گذاشتن سپاه پاسداران به چهارمين دهه عمر خود از همكاري موفقيت آميز دو مرجع اصلي اين مملكت خبر مي دهد، يعني رهبري معظم آيت الله خامنه اي و رئيس جمهور محمود احمدي نژاد.
اين كارشناس مركز سابان در ادامه با اعتراف به اينكه «اعمال مجازات هايي سخت عليه ايران، پيروزي استراتژيك را تضمين نمي كند»، افزوده است: هدف نهايي كه پاياني هميشگي بر مسائل هسته اي ايران است، همچنان دور از دسترس ايالات متحده و متحدينش قرار گرفته، توان ايران براي رويارويي با تحريم ها و تحمل هزينه هاي سنگين به منظور حفظ زيرساخت هاي هسته اي خود، نبايد دست كم گرفته شود.
وي در ادامه تاكيد كرده است: براي تغيير تبديل مشكل هميشگي به نام ايران، ايالات متحده بايد از دور اخير تحريم ها به عنوان يك پايگاه يا بستر بهره برداري كند، نه صرفاً براي افزايش تحريم ها و ادامه فشارها، بلكه بايد از آن براي ايجاد يك سياست چند جانبه در قبال ايران استفاده كند كه مشكل زاترين سياست هاي اين كشور را محدود كرده و تغيير مي دهد.

 



در گفتگوي اختصاصي كيهان با نفر اول شكوفه هاي قرآني ايران مطرح شد
ظاهر و باطن قاريان قرآن ، بايد وفق دستورات قرآن باشد

محفل انس با قرآن، پذيراي قاريان بزرگ و بين المللي در كيهان است.
دراين محفل معنوي، مشتاقان حكمتهاي قرآن و حقايق عميق و انسان ساز الهي، روح خويش را در چشمه زلال آيات حضرت حق تطهير مي كنند.
ديروز هم اين محفل، ميزبان سيدصادق مسلمي قاري برتر و نفر اول شكوفه هاي قرآني ايران بود.
پس از تلاوت آياتي از قرآن، با ايشان گفتگويي داشته ايم كه ماحصل آنرا اينك از نظر مي گذرانيد:
¤ اولين خاطره شما از قرآن به چه زماني تعلق دارد؟
- براي اولين بار يادم مي آيد كه حدود 4 ساله بودم كه مادرم مرا روي پاهايش مي گذاشت و تاب مي داد و همراه با اينكار، قرآن را به من ياد مي داد. هنوز شيريني و حلاوت آن روزها در ذهنم باقي مانده است.
¤ چه چيزي باعث توجه شما به قرآن شد؟
- از دوران كودكي، صوت قرآن و خصوصا آواي قاريان بزرگ توجه مرا به خود جلب مي كرد. مادرم مي گويد: از سه سالگي وقتي تلويزيون قبل از اذان، قرآن پخش مي كرد، من به سوي آن مي رفتم و مجذوب تلاوت قرآن مي شدم.
¤ شنيده ايم كه در حضور مقام معظم رهبري هم تلاوت داشته ايد، از آن مجلس بگوييد؟
- بله، من هم يكي از كساني بودم كه در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي به تلاوت قرآن پرداختم.
پس از تلاوت، آقا به من فرمودند: قرائت خيلي زيبايي داري و مرا تشويق كردند و چفيه خودشان را هم به من عطا فرمودند.
¤ به نظر شما مهمترين ويژگي يك قاري قرآن چيست؟
- عمل به قرآن، ظاهر و باطن قاريان قرآن بايد وفق دستورات قرآن باشد. ما بايد جدا از گناه فاصله بگيريم.
¤ چه كسي مهمترين نقش در عرصه توجه شما به قرآن و موفقيتتان در اين زمينه را داشته است؟
- مادرم. مادرم از دوران كودكي زحمت زيادي برايم كشيده است و همه تلاش خود را وقف موفقيت من كرده است. البته پدرم نيز مشوق من بوده و استادم نيز حق زيادي به گردنم دارد.
¤ با توجه به اينكه در آغاز راه تلاوت هستي و الحمدلله صداي خوبي هم داري در فكر اين هستي كه سبك جديدي داشته باشي؟
- بله، البته بايد مقدمات اينكار را فراهم كنم زيرا سبك جديد نياز به خلاقيت فراوان دارد. من سعي مي كنم كه وقتي آيه اي را تلاوت مي كنم به مفاهيم آيه هم توجه داشته باشم و براساس مفاهيم لحن و نحوه تلاوت خود را تنظيم كنم. البته اين آغاز راه و شروع يك كار مهم است.
¤ قرآن چه تاثيري در زندگي شما داشته است؟
- من هرچه دارم از قرآن دارم. بركت قرآن در زندگي مادي و معنوي من فراوان است. قرآن باعث شده روحيه اي معنوي و قوي داشته باشم، در عرصه تحصيل كوشا و موفق تر از قبل باشم و روابط اجتماعي مناسب داشته و با دوستان خوب ارتباط داشته باشم و اميدوارم در آينده بتوانم پيام قرآن را به همه مشتاقان حقيقت برسانم.
¤ يك خاطره از دوران آموزش تلاوت خودتان بيان كنيد.
- من 5 ساله بودم كه همراه با مادرم در مسابقات جزء 30 كه در سازمان تبليغات شهرمان برگزار شده بود شركت كردم.
پس از مدتي، براي اطلاع از كسب نتيجه مسابقات به آنجا رفتم و وقتي مسئول سازمان تبليغات آنجا مرا ديد و شناخت با خوشحالي گفت: گمشده ما پيدا شد! و اين سخن او خاطره اي ماندگار در ذهن من و مادرم باقي گذاشت.

 



ميرتاج الديني: دولت از افزايش تعطيلات عيد فطر استقبال مي كند

معاون پارلماني رئيس جمهور در خصوص افزايش تعطيلات عيد فطر گفت: دولت از افزايش تعطيلات عيد فطر استقبال مي كند، همانطور كه معتقد به كاهش ساعت كاري در ماه مبارك رمضان است.
به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهور در جمع خبرنگاران در خصوص افزايش تعطيلات عيد فطر گفت: دولت از افزايش تعطيلات عيد فطر استقبال مي كند، همانطور كه معتقد به كاهش ساعت كاري در ماه مبارك رمضان است.
وي در پاسخ به سؤال مبني بر اينكه در طرح مجلس درباره افزايش تعطيلات عيد فطر آمده است كه تعطيلات 29 اسفند و 15 خرداد لغو شود، نظر دولت در اين ارتباط چيست؟ گفت:اين يك بحث تخصصي و مهم است و همه ملاحظات تاريخي و ملي و شرايط ديگر آن بايد مورد بررسي و مطالعه قرار بگيرد و دولت نظر خود را پس از بررسي هاي صورت گرفته به مجلس و كميسيون مربوطه اعلام مي كند.
معاون پارلماني رئيس جمهور در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه آيا به نظر شما اين تصميم مجلس در مورد كاهش ساعت كاري ماه مبارك رمضان به امسال مي رسد يا نه گفت: احتمال اين كه در مورد امسال نيز مصداق پيدا كند وجود دارد و انشاء الله به امسال مي رسد، ولي بايد روند خود را در مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان طي كند.

 



رئيس سازمان انرژي اتمي: اكتشاف و استخراج اورانيوم اولويت ما پس از راه اندازي نيروگاه بوشهر است

رئيس سازمان انرژي اتمي اكتشاف و استخراج اورانيوم را اولويت بعدي كشور پس از راه اندازي نيروگاه بوشهر اعلام كرد.
علي اكبر صالحي بعد از جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران درباره زمان انتقال سوخت به قلب راكتور گفت: طبق برنامه هاي پيش بيني شده در اواخر شهريورماه سوخت به قلب راكتور تزريق خواهد شد و هم اكنون انتقال سوخت به ساختمان اصلي در حال انجام است كه 10 الي 12 روز ديگر طول مي كشد.
به گفته رئيس سازمان انرژي اتمي، برق توليدي از فعاليت راكتور هسته اي نيز در آذرماه وارد مدار خواهد شد و انشاءالله اين اتفاق با برگزاري يك جشن همراه خواهد بود.
وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه پرسيد اولويت شما بعد از نيروگاه بوشهر كه هم اكنون راه اندازي شده است، چيست؟ گفت: ما هم اكنون بر روي اكتشاف و استخراج اورانيوم متمركز شده ايم و اين پروژه نيز به خوبي در حال انجام است.
صالحي اضافه كرد: در يك سوم كشور از نظر اكتشاف اورانيوم، هيچ كاري نشده است و اميدوارم با اختصاص بودجه خوبي كه رئيس جمهور در اين زمينه اختصاص دادند بتوانيم به سرعت كار اكتشاف و استخراج را آغاز كنيم كه احتمال مي دهم كه بين 7 تا 8 سال اين پروژه طول بكشد. يافته هاي ما تاكنون اميدوار كننده بوده است.
وي درباره مذاكرات با گروه وين درباره انتقال سوخت گفت: ما تاكنون جواب رسمي از گروه وين دريافت نكرده ايم اما طبق اطلاعات غيررسمي ما، آمانو در تلاش است كه هرچه زودتر اولين جلسه گروه وين برگزار شود و فكر مي كنيم كه اين جلسه در سپتامبر برگزار خواهد شد.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آستانه آدينه اي ديگر و در ماه ميهماني خدا كه با ولادت مولايمان حضرت امام حسن مجتبي عليه السلام همزمان است با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

هميشه مهربان
بيا دوباره باز كن، دري كه بسته ايم ما
غروب جمعه آمد و نيامدي چرا؟ چرا؟
شما نيامدي ولي، نمي رود اميد من
اميد عاشقانه ام! غروب جمعه اي بيا
بيا بده اميدمان، بيا بده كليدمان
كه قفل وا نمي شود فقط به همت دعا
ز شب گرفتگان مگر، كسي به در نمي زند؟
فرشتگان از آن طرف، دري نمي كنند وا
بپرس حال عاشقان، تو اي هميشه مهربان
كه جان كنيم پيش تو، به يك اشارتي فدا
ز يادمان مبر كه ما، بخاطر تو زنده ايم
بگير دست ما همه، به هر زمان، به هر كجا
برس كه انتظار شد، كشنده و كمرشكن
بيا و ختم كن دگر، حديث و حرف و ماجرا
مرضيه اسكندري

اگر او را ببينم
اگر او را ببينم به او مي گويم:
دريا به دريا
كوه به كوه، صحرا به صحرا
در انتظار تو پيمودم
اگر او را ببينم به او مي گويم:
گفته بودم چو بيايي غم دل با تو بگويم
چه بگويم كه غم از دل برود چون تو بيايي
اگر او را ببينم به او مي گويم:
بابي انت و امي فداك
اگر او را ببينم به او مي گويم:
چه بگويم؟ بايد از غم نگفتن ها گفت...
اگر او را ببينم به او مي گويم:
مولاي من اكنون اين دل هاي مشتاق در انتظار عدل تواند.
در انتظار جوانه زدن كلمه حق، اي ستاره عدل بيا و چشم دلمان را به قدومت روشن كن.
اگر او را ببينم به او مي گويم:
... جمعه ها صدها نگاه بر آسمان خيره مي شوند.
جمعه ها هزاران دل منتظر، از شوق به سر آمدن انتظار، در قفس تنگ سينه برايت مي تپند.
اي صاحب جمعه ها! بيا و دلتنگي غروب جمعه ها را برطرف ساز.
اگر او را ببينم به او مي گويم:
بيا كه علوم، سرگردان سربرآوردن هستند، اما نمي دانند مسير و صراط كجاست؟
اگر او را ببينم به او مي گويم:
اي راهبر انسان هاي در راه مانده! در ساحل پيروزي چشم به راه توييم و فرياد مي كشيم كه: مهديا... بيا
اگر او را ببينم به او مي گويم:
به تو مي انديشم
من در اين تنهايي
به تو مي انديشم
بي تو در تك تك گل هاي بهار
بي تو در زمزمه بين گل و سبزه و آب
به تو مي انديشم
بعد تو،
يك يك گل ها خشكيد
بعد تو كاج بلند،
صبحگاهان به صداي خوش باد،
هيچ لبيك نگفت
و قناري در باغ،
مرد در گوشه سرد و تاريك
و درخت گل سرخ،
قهر كرد با همه اهل زمين
به تو مي انديشم!
كاش مي شد كه سرانجام تو را مي ديديم
و تو با عطر گل ياس به ما مي گفتي
كه محبت زيباست
كه درخت گل سرخ
هر كجا
مي تواند باشد
كاش مي شد كه سرانجام
تو را مي ديدم.
به تو مي انديشم

 



وزير كشور در اختتاميه نمايشگاه ملي عفاف و حجاب:
دشمنان به ابتذال كشيدن جوانان را به عنوان يك راهبرد دنبال مي كنند

وزير كشور گفت كه دشمنان براي به ابتذال كشيدن نسل جوان از روش هاي مختلف استفاده مي كنند و اين كار را به عنوان يك راهبرد مد نظر دارند.
مصطفي محمدنجار وزير كشور طي سخناني در مراسم اختتاميه نخستين نمايشگاه ملي عفاف و حجاب در حاشيه هجدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم در مصلاي تهران، با بيان اينكه در نمايشگاه امسال كارهاي جديد و تنوع مسايل و فعاليت هاي قرآني بسيار است، اظهار داشت: ما هرچه داريم در پرتو قرآن است و افتخار انقلاب اسلامي ايران پياده كردن دستورات الهي و قرآني است.
وي نقطه اقتدار نظام اسلامي ايران را قرآن مداري آن دانست و افزود: اهل بيت(ع)، قرآن مجسم و ناطق هستند و جدايي بين كتاب الهي و آنان نيست.
وزير كشور خاطرنشان كرد: برگزاري نمايشگاه عفاف و حجاب زمينه بروز توان جامعه و فعاليت مردم براي پاسداشت ارزش والاي زن و حفظ فرهنگ اسلامي است.
نجار با اشاره به جايگاه والاي زن در اسلام گفت: دشمنان با تهاجم و شبيخون فرهنگي، زنان را به عنوان يكي از اركان جامعه هدف قرار داده است.
وي افزود: فتنه اي كه سال گذشته پشت سر گذاشته ايم، نشان مي دهد كه دشمنان نظام جمهوري اسلامي، دين، قرآن و اهل بيت(عليهم السلام) چگونه كمر همت عليه اسلام بسته اند و بايد راه قرآني را براي مقابله با اين تهديد نرم درنظر بگيريم.
وزير كشور اضافه كرد: امروز براي استقامت، پايداري و به راه اندازي نمايشگاه قرآن در تيررس دشمنان قرار داريم و رژيم صهيونيستي و استكبار جهاني يك رژيم قرآني و مردمي را كه پاي قرآن ايستاده است، برنمي تابد.
نجار با بيان اينكه مردم و ملت ما پاي قرآن ايستاده اند و هرچقدر كه فشار بيشتر شود اعتبار مقاومت و استقامت اين ملت بيشتر مي شود، تصريح كرد: ناتوي فرهنگي اين است كه دشمن امروز به اين نقطه رسيده است كه فقط اقتدار ايران در سايه قدرت سخت نيست و اين نظام نقطه اقتدارش در پرتوي احكام و معنويات قرآن است.
وي خاطرنشان كرد: دشمنان امروز براي به ابتذال كشيدن نسل جوان و ترويج اشاعه فحشا از فضاي مجازي و روشهاي مختلف استفاده مي كنند تا جوانان ما را به بيراهه بكشانند و اين كار را به عنوان يك راهبرد دنبال مي كنند.
وزير كشور با اشاره به فعاليت 200 كارشناس در ستاد صيانت از حقوق شهروندي وزارت كشور در سال گذشته گفت: عمده فعاليت 200 كارشناس در زمينه حفظ حجاب و عفاف جامعه فرهنگي بوده و نيازمند ايجاد بستر و زيرساخت مناسب و اقناع سازي نسل جوان است كه برخورد سلبي بخش كوچكي از اين برنامه است.
نجار با اشاره به اختصاص بودجه 15هزار ميليارد ريالي ملي دولت در اين زمينه افزود: كارهاي خوبي در استان هاي كشور انجام شده و اميدواريم برخورد با ناهنجاري هاي جامعه را با فعاليت هاي فرهنگي به مسير درستي هدايت كنيم.
وي با اشاره به اينكه ولنگاري و بي پوششي عامل بسياري از انحرافات و آسيب هاي اجتماعي است كه با آموزش اصولي حجاب از كودكي مي توان از بروز آنها جلوگيري كرد، گفت: بايد از مهد كودك آموزش قرآن را شروع كنيم و حجاب بايد از دوران كودكي تمرين شود تا به عنوان عادت رفتاري در بانوان نهادينه شود.
نمايشگاه حجاب و عفاف در يك هزار مترمربع، 22غرفه و با مشاركت 30استان، 15وزارتخانه، هفت سازمان مردم نهاد و بخش خصوصي برگزار شد، همچنين در پايان اين مراسم از فعالان نمايشگاه عفاف و حجاب با حضور وزراي كشور و ارشاد تقدير شد.

 



بزرگترين قرنطينه نباتي كشور در بندر شهيد باهنر افتتاح شد

همزمان با اولين روز از هفته دولت پروژه قرنطينه نباتي بندر شهيد باهنر بندرعباس با حضور استاندار و معاونين و مديران استان هرمزگان به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، «سيدنصير سيدمحمدي» شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاح اين پروژه گفت: مركز قرنطينه نباتي بندر شهيد باهنر با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 500 ميليون ريال در زميني به وسعت 164 متر مربع و با زيربناي 275 متر احداث شده كه در اين ايام به بهره برداري رسيد.
وي از قرنطينه گياهي بندر شهيد باهنر به عنوان بزرگترين مركز كنترل صادرات و واردات و ترانزيت محصولات كشاورزي كشور نام برد و گفت: سال گذشته 100 هزار تن انواع محصولات كشاورزي پس از انجام بازديد و بررسي هاي قرنطينه اي از طريق بندر شهيد باهنر صادر، 30 هزار تن وارد و 35 هزار تن نيز ترانزيت شد.
به گفته وي بهر ه برداري از مركز قرنطينه شهيد باهنر موجب نظارت دقيق تر، صرفه جويي در وقت و كاهش هزينه صادركنندگان و واردكنندگان محصولات كشاورزي مي شود.

 



برخورد شديد با اتباع افغاني غيرمجاز در كشور از فردا

يزد- خبرنگار كيهان:
با اتباع افغاني غيرمجازي كه تا چهارم شهريور نسبت به ثبت نام در ادارات امور اتباع بيگانه اقدام نكنند، برخورد شديد صورت مي گيرد.
مديركل دفتر امور اتباع و مهاجرين خارجي استان يزد گفت: از دوم مرداد ماه ثبت نام اتباع افغاني غيرمجاز آغاز شده و تا چهارم شهريورماه ادامه خواهد داشت.
هادي هادي نسب افزود: به اين اتباع غيرمجاز بعد از ثبت نام يك برگ سريال دار تحويل مي شود كه اتباعي كه بعد از مهلت تعيين شده فاقد اين برگ سريال و يا كارت اقامت باشند، شديدا برخورد و از كشور طرد مي شوند.
وي با بيان اين كه از پنجم شهريورماه با اتباع افغاني غيرمجاز در كشور به شدت برخورد مي شود، گفت: از اول آبان ماه نيز فراخوان عمومي جهت اتباع ثبت نام شده صورت مي گيرد تا با مراجعه به ادارات امور اتباع بيگانه ضمن ارائه شماره سريال دريافتي نسبت به تكميل اطلاعات مورد نياز اقدام لازم را انجام دهند.

 



اجراي طرح صاحب ليله القدر در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
مسئول امور مساجد شهرستان كاشان از اجراي طرح صاحب ليله القدر همزمان با شب نيمه ماه رمضان در اين شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام رحمت الله نوروززاده، برقراري پيوند قلبي بين معارف ديني و نوجوانان و احياي سنت هاي ديرينه مذهبي را از جمله اهداف اجراي اين طرح ذكر كرد.
وي اين طرح را برگرفته از سنت ديرينه و مذهبي «هوم بابايي» در كاشان دانست و گفت: در قالب اين طرح سعي شده اين سنت با حذف برخي از اشكالاتي كه در سال هاي اخير در اجراي آن پيش آمده با فضايي كاملا معنوي اجرا شود.
به گفته وي در قالب اين طرح دسته هايي از نوجوانان با در دست داشتن پرچم هاي مزين به نام صاحب الزمان در شب نيمه ماه رمضان در مساجد كاشان جمع شده و به در منازل مي روند و با قرائت آياتي از سوره «شمس» و خواندن اشعاري با محتواي طلب خير براي صاحبخانه و دعا براي فرج، صاحبخانه را براي شركت در امور خيريه تشويق مي كنند.
از قديم الايام سنت هوم بابايي در شب نيمه ماه رمضان و به مناسبت سالروز تولد امام حسن مجتبي(ع) در كاشان رواج داشته كه طي آن كودكان و نوجوانان محلات به در منازل بزرگان رفته و با خواندن اشعاري از صاحبخانه طلب عيدي و خوراكي مي كردند.

 



براثر جراحات دوران اسارت
محيط بان آزاده و جانباز تبريزي به ياران شهيدش پيوست

تبريز- خبرنگار كيهان:
محيط بان آزاده و جانباز، پس از تحمل سالها درد و رنج ناشي از جراحات دوران اسارت، سرانجام به خيل ياران شهيد خود پيوست.
«ناصر سلطاني» بعد از آزادي از اسارت، در مناطق كيامكي، كاغذكنان و عجب شير در خدمت محيط زيست آذربايجان شرقي بود.
وي در سال 1374 در درگيري با متخلفان شكار و صيد در منطقه حفاظت شده «دره ديز» كيامكي جلفا، از ناحيه كتف و زانو، مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شده بود كه سرانجام به دليل شدت جراحات و درد و رنج هاي دوران اسارت و بستري در بيمارستان امام رضا(ع) تبريز، شهيد شد.
وي از محيط بانان سرافراز و لايق محيط زيست بود.

 



پيكر يك شهيد در سنندج تشييع شد

سنندج- خبرنگار كيهان:
مردم متدين و روزه دار سنندج پيكر يك شهيد را تا گلزار شهداي اين شهر تشييع كردند.
پيكر مطهر شهيد «بختيار اميني» كه در درگيري با گروهك هاي ضد انقلاب به شهادت رسيده بود در سنندج و بر روي دستان مردم مومن و روزه دار اين شهر از مقابل مسجد جامع سنندج تشييع و در گلزار شهداي بهشت محمدي به خاك سپرده شد.
شهيد بختيار اميني كه قبلاً نيز برادرش شهيد شده بود به همراه همرزمش شهيد عبدالرحمان كريمي در روستاي زوم از توابع سروآباد با گروهك ضد انقلابي پژاك درگير و به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.
پيكر مطهر شهيد عبدالرحمان كريمي نيز در سروآباد تشييع و جهت خاكسپاري به روستاي ترخان آباد منتقل شد.

 



جانشين سازمان بسيج مستضعفين: نيروهاي مسلح براي دفاع از كشورآمادگي كامل دارند

جانشين سازمان بسيج مستضعفين گفت: ايران اسلامي در بالاترين سطح دفاعي قرار دارد و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي براي دفاع جانانه از كشور خود آماده هستند.
به گزارش ايرنا، سرتيپ، علي فضلي، سه شنبه شب در نخستين يادواره شهداي كارمند استان مركزي در اراك افزود: رزمندگان اسلام شب و روز در آسمان، دريا و زمين حركتهاي دشمنان را به دقت رصد مي كنند و اگر بنا باشد دشمنان ناامني ايجاد كنند باور داشته باشند كه خليج فارس براي هيچ كشوري امن نخواهد بود.
وي گفت: در دوران دفاع مقدس براي تهيه آرپي جي هفت مشكل داشتيم اما امروز توانايي ساخت داخلي هواپيماي موشك انداز كرار و موشك قيام يك را داريم كه همه اين موفقيت ها به بركت توكل به خدا، ائمه اطهار(ع) و خون مطهر شهيدان كسب شده است.
فضلي ادامه داد: در سي امين سالگشت هفته دفاع مقدس امسال گوشه هايي از عظمت ملت ايران اسلامي و توان دفاعي رزمندگان اسلام به نمايش گذاشته خواهد شد.
وي با اشاره به فتنه هاي پس از برگزاري انتخابات سال گذشته نيز گفت: اطاعت از ولايت و در صحنه بودن آگاهانه مردم به ويژه بسيجيان موجب شد كه چشم فتنه كور شود.
وي افزود: فرزندان ايران زمين با تبعيت از رهبرمعظم انقلاب مانند دوران دفاع مقدس به ميدان آمدند و اجازه ندادند كه فتنه گران به مقاصد شوم خود دست يابند.
جانشين فرمانده سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: در فتنه عميق سال گذشته كه شناسايي خودي از غير خودي بسيار مشكل شده بود با عامل ولايت مداري و تكليف مداري، توطئه هاي دشمنان خنثي شد.
در نخستين يادواره 40 شهيد كارمند استان مركزي كه به مناسبت گراميداشت هفته دولت به همت حوزه مقاومت بسيج ادارات كل سپاه اراك، امور ايثارگران و پايگاه مقاومت بسيج استانداري، از خانواده معظم اين شهداي گرانقدر تجليل شد.

 



رئيس سازمان آموزش و پرورش لرستان: نقشه راه آموزش و پرورش كشور تدوين و به اجرا گذاشته شد

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
نقشه راه آموزش و پرورش كشور تدوين و به اجرا گذاشته شد.
رئيس سازمان آموزش و پرورش لرستان در اين باره افزود: نقشه راه آموزش و پرورش كشور پس از تشكيل بيش از 30 جلسه با حضور رئيس جمهوري تهيه، تدوين و اجرايي شده است.
علي ماكنعلي گفت: با اجرايي شدن نقشه راه آموزش و پرورش كه از جامعيت لازم برخوردار است يكي از مطالبات رهبر معظم انقلاب كه همواره به آن تاكيد داشتند تحقق يافته است.
وي افزود: در نقشه راه آموزش و پرورش، كيفيت و ساختار آموزش و پرورش كه شامل سه مقطع 6 -3-3 ساله است مشخص شده است.
رئيس آموزش و پرورش گفت: از اين پس تمام مطالبات فرهنگيان اعم از حقوق، مزايا، اضافه كار، طرح كارانه و... طي يك فيش پرداخت مي شود و مطالبات معوقه نخواهد داشت. ماكنعلي به درجه بندي مدارس پس از 15 سال اشاره كرد و گفت: 227 مجتمع در مناطق محروم استان ايجاد شده و اول مهر امسال شروع به كار مي كنند.
وي از ساماندهي تربيت نيروي انساني به عنوان يكي ديگر از تدابير اتخاذ شده در آموزش و پرورش نامبرد و گفت: ورزش پايه در نقشه راه آموزش و پرورش مورد توجه واقع شده است.

 



انتقاد شديد فرماندار شيرازاز تخريب كامل منزل شهيد دستغيب

شيراز- خبرنگار كيهان:
فرماندار شيراز از تخريب كامل منزل شهيد دستغيب انتقاد شديد كرد.
حسين قاسمي با حضور در محل شهادت و منزل شهيد آيت الله دستغيب امام جمعه شهيد شيراز بر آغاز هر چه زودتر عمليات ساخت يادمان اين شهيد تاكيد كرد.
وي گفت: مسئولان بايد توضيح دهند كه بر چه مبنا و منطقي خانه اين شهيد بزرگوار را ويران كرده اند و چرا در اين شهر صداي كسي درنيامده است تا جلوي اين اقدام ناشايست گرفته شود.
وي اظهار داشت: ملاك تخريب چه بوده كه ساختمان هاي اطراف حفظ و ثبت تاريخي شده اند اما منزل شهيد دستغيب تخريب شده و ثبت تاريخي و فرهنگي نيز نشده است.
وي افزود: تخريب منزل شهيد آيت الله دستغيب با هيچ توجيهي قابل قبول نيست و كسي نبايد به خودش اجازه مي داد كه اين خانه را ويران كند.
وي ضمن انتقاد از عملكرد مسئولان بنياد شهيد گفت: عمليات اجرايي ساخت يادمان شهيد دستغيب بايد هر چه زودتر آغاز شود، زيرا شيراز شهر شهيد دستغيب است و جاي تاسف است كه هيچ يادمان و نشاني از خانه و محل شهادت ايشان در اختيار نيست.
وي اظهار داشت: دستگاههاي مربوطه بايد به سرعت محل شهادت آيت الله دستغيب را كه محلي براي تجمع زباله و نخاله هاي ساختماني شده است پاكسازي كنند.
گفتني است آيت الله دستغيب در سال 1360 در حالي كه عازم محل اقامه نماز جمعه بود در مقابل منزل مسكوني خود در منطقه بافت قديمي و محروم شيراز به شهادت رسيد. چندي پيش برخي دستگاههاي اجرايي از جمله سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري فارس و شركت عمران و بهسازي استان به بهانه احياي بافت قديم شيراز منزل اين شهيد بزرگوار را كه مي توانست به محلي تاريخي و فرهنگي تبديل شود به طور كامل تخريب كردند.

 



اخبار ادبي و هنري

نامزدهاي سؤال برانگيز جشن خانه سينما
بازيگر همكار محافل غربي بر ضد جمهوري اسلامي و فيلم هاي توقيفي، به عنوان نامزدهاي تنديس شايستگي چهاردهمين جشن خانه سينما انتخاب شدند!
بازيگري كه در خارج از كشور عليه نظام فحاشي كرده و در يك فيلم تبليغاتي براي سازمان جنگي آمريكا بازي كرده است به عنوان يكي از نامزدهاي چهاردهمين جشن خانه سينما معرفي شده است!
اين بازيگر طي ماههاي گذشته، با حضور در جشنواره هاي غربي و مصاحبه با رسانه هاي وابسته، عليه نظام و ارزش هاي اسلامي بارها صحبت كرده است و انتخاب او به عنوان نامزد برترين بازيگر جشن خانه سينما تعجب برانگيز است.
در ميان نامزدهاي اين جشن همچنين نام فيلم توقيفي و مبتذل «آتشكار» و فيلم «سنتوري» كه حتي مجوز اكران عمومي را نيافته ديده مي شود.
اعضاي شوراي عالي سينما مشخص شدند
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ديروز اعلام كرد: اعضاي شوراي عالي سينما مشخص شده اند.
سيدمحمد حسيني پس از جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: از جمله اعضاي اين شوراي عالي عبارتند از معاونت سينمايي، وزير ارشاد، نماينده رئيس جمهور، رئيس سازمان تبليغات اسلامي، رئيس صداوسيما، نماينده صنوف مربوط به سينما و پنج سينماگر برجسته.
پخش «ديروز، امروز، فردا» ادامه مي يابد
به رغم برخي شايعات مبني بر عدم ادامه پخش برنامه «ديروز، امروز، فردا» اين برنامه با رويكردي جديد به فعاليت خود ادامه خواهد داد.
قائم مقام شبكه سه سيما درباره برنامه «ديروز، امروز، فردا» گفت: كارشناسان اين برنامه با توجه به سخنان مقام معظم رهبري پيرامون نقد و كرسي هاي آزادانديشي و ميزگردها در تلويزيون، بايد به رويكرد جديدي درباره اين برنامه برسند تا به روي آنتن برود.
هاشم رضايت قائم مقام شبكه سه سيما در گفت وگو با فارس درباره انتشار اخباري پيرامون قطع پخش برنامه «ديروز، امروز، فردا» گفت: در ماه رمضان برنامه هاي ويژه اين ماه زياد است و در حال حاضر بسياري از برنامه هاي ما از جدول پخش بيرون مانده است. وي ادامه داد: گروه معارف ما نيز از ما گله مند است، چون برخي از برنامه هاي اين گروه را به دليل نداشتن زمان و پخش برنامه هايي نظير سينماگلخانه و غيره، نمي توانيم پخش كنيم. فعلا برنامه هايي نظير «منظر ماه»، دو سريال، فوتبال ليگ برتر و... داريم و در ماه رمضان به جدول پخش ما فشار مي آيد و ما فعلا ويژه برنامه هاي رمضاني را فقط پخش مي كنيم.
اجراي آهنگ هاي ماندگار انقلاب در جشنواره موسيقي مقاومت
آثار برتر موسيقي انقلابي در دومين جشنواره سراسري موسيقي مقاومت اجرا خواهد شد. گروه تيام در دومين جشنواره سراسري موسيقي مقاومت كه از 30شهريورماه در شهر كرمانشاه برگزار خواهد شد، مجموعه اي از سرودهايي كه اوايل انقلاب اجرا شده است را مجددا اجرا خواهد كرد.در اين برنامه قطعات خاطره انگيزي همچون آزادي، ايراني، برادر بي قراره، علمدار، برخيز و... توسط اين گروه اجرا مي شود.
دومين جشنواره سراسري موسيقي مقاومت از 30 شهريورماه تا 2 مهرماه در شهر كرمانشاه برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14