(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8 شهريور  1389- شماره 19730

مديركل بنادر و دريانوردي استان: تهيه 70 طرح عمراني در بنادر هرمزگان
آغاز ساخت پايانه صادراتي محصولات كشاورزي در گيلان
رئيس فرودگاه: فرودگاه طبس مجهزترين فرودگاه كشور است
كوتاه از هفته دولت
مرز رسمي باشماق در مريوان متحول مي شود
گلستان مقام دوم سيلوسازي كشور را كسب كرد
معرفي تاثيرگذارترين اساتيد علوم زراعت و اصلاح نباتات كشور
مدير بخش پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز: فضاي فيزيكي اغلب بيمارستان هاي شيراز مناسب نيست
در غرب استان تهران 11 هزار خانوار تحت پوشش كميته امداد امام خميني مسكن ندارند
براي نخستين بار وجود يوزپلنگ در پارك ملي سياه كوه مستند شد
ايجاد فضاي ويژه روستايي در مشكين شهر
معافيت 28 درصدي مشتركان آب روستايي در خراسان شمالي از پرداخت آب بها
انتصابات جديد در شهرستانها
بهره برداري از كارخانه بازيافت لاستيك مشهد
آرزوي شهردار چلگرد مي خواهم شهرم نگين ايران شود



مديركل بنادر و دريانوردي استان: تهيه 70 طرح عمراني در بنادر هرمزگان

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مديركل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان از تهيه 70 طرح عمراني در حوزه بنادر اين استان خبر داد.
علي اكبر صفايي با اشاره به اينكه اين پروژه ها به غير از پروژه هاي سرمايه گذاري است كه در سطح بنادر استان اجرا مي شود اظهار داشت: اين طرح ها در نقاط مختلف استان تعريف شده كه در سال جاري بيش از 60 ميليارد تومان اعتبار بدين منظور اختصاص يافته است.
مديركل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان گفت: امسال بيش از 100 ميليارد تومان پروژه سرمايه گذاري توسط بخش خصوصي جذب خواهيم كرد كه در حال حاضر بخشي از آنها در دست انجام، برخي در دست مذاكره و بعضي ديگر در مرحله عقد قرارداد است.
صفايي به برخي طرح هاي عمراني اين اداره كل اشاره كرد و گفت: احداث 15 مجموعه بندري در سطح استان نشان از تلاش بالاي اين اداره كل در راستاي خدمت به مردم استان هرمزگان است كه از جمله اين مجموعه ها مي توان به بنادر شهيد حقاني، شهيد ذاكري، سيريك، بندر لنگه، تياب و بندرخمير اشاره كرد.
وي از احداث اسكله پشتيباني هرمز در بندرعباس به عنوان يكي از مهمترين پروژه هاي در دست اجراي اين اداره كل نام برد و گفت: هم اكنون مطالعات اين طرح به پايان رسيده و به زودي مناقصه اين طرح انجام خواهد شد.
مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان، اضافه كرد: براي احداث اين اسكله بيش از 30 ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده است كه با احداث آن بسياري از مشكلات جزيره هرمز برطرف خواهد شد.

 



آغاز ساخت پايانه صادراتي محصولات كشاورزي در گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
احداث پايانه صادراتي محصولات كشاورزي، گل و گياه استان گيلان در كيشستان صومعه سرا آغاز شد.
اين پايانه در زميني به مساحت 30 هزار مترمربع با زيربناي مفيد 5 هزار و 400 مترمربع با سالنهاي مختلف و امكانات استراتژيك در طي مدت يكسال توسط بخش خصوصي احداث خواهد شد.
عاشوري معاون امور مجلس وزارت بازرگاني در اين مراسم گفت: جهت توسعه اين پايانه به ازاي ميزان سرمايه گذاري در اين مكان 10درصد ازمحل توسعه صادرات كشور كمك بلاعوض پرداخت مي شود.
اميني رئيس سازمان بازرگاني گيلان احداث پايانه صادراتي محصولات كشاورزي گل و گياه استان را از مصوبات دور اول سفر رئيس جمهوري به گيلان خواند و گفت:اين پروژه تا سال آينده بطور كامل آماده افتتاح خواهد شد.
وي خواستار الحاق 2 هكتار زمين ديگر به اراضي اين پايانه شد.
استاندار گيلان هم با تاكيد بر ايجاد نمايشگاه دائمي گل و گياه و محصولات كشاورزي براي بازديد خريداران داخلي و خارجي بر احياء فرهنگ توليد و پرورش و نگهداري انواع گونه هاي گياهي و توسعه صادرات كشاورزي تاكيد كرد.

 



رئيس فرودگاه: فرودگاه طبس مجهزترين فرودگاه كشور است

طبس- خبرنگار كيهان:
رئيس فرودگاه طبس گفت: اين فرودگاه در قلب كوير ايران از لحاظ تعداد و تنوع دستگاه ها و سيستم هاي هوانوردي و نقش آفريني در هدايت پروازهاي عبور از مهمترين فرودگاه هاي جنوب شرق كشور است.
كمال دهقان منشادي افزود: اين فرودگاه داراي سيستم هاي كمك ناوبري VOR DME NDB، سيستم ارتباطي RCAG و سامانه هاي نظارتي راداري است.
وي در خصوص ويژگي هاي محيطي فرودگاه طبس افزود: فرودگاه طبس با مساحت 168 هكتار از نيمه دوم سال 4137 عملياتي شده و پذيراي هواپيماهاي بدنه متوسط و بدنه كوچك مي باشد.
منشادي اظهار داشت: باند اين فرودگاه با طول 0300 متر و عرض 54 متر است كه از نوع آسفالتي روسازي شده است و پاركينگ فرودگاه براي پارك چهار هواپيما نيز آماده مي باشد.
وي بخش مراقبت پرواز را در تقسيم بندي مشاغل جزء شغلهاي سخت و پراسترس دانست و اظهار داشت: مراقبت پرواز فرودگاه طبس با پرسنل با سابقه و با تحصيلات مراقبت پرواز از دانشكده صنعت هواپيمايي داراي مدرك معتبر (RATING) از اداره استاندارد پرواز، مشغول به ارائه سرويس منظم كنترل ترافيك هوايي به پروازهاي طبس و همچنين به پروازهاي عبوري مي باشد.
رئيس فرودگاه طبس افزود: سال گذشته ترمينال زيبا و جديد اين فرودگاه با هزينه اي بالغ بر 05 ميليارد ريال با كليه تجهيزات راه اندازي شد كه تا 05 سال آينده را جواب مي دهد.

 



كوتاه از هفته دولت

¤ يزد: خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته دولت بهره برداري از 405پروژه عمراني آباداني، اقتصادي و صنعتي و فرهنگي با صرف اعتباري بالغ بر 5/319 ميليارد تومان در يزد آغاز شد. معاون عمراني استانداري يزد در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: از اين تعداد 160پروژه عمراني و آباداني، 18پروژه اقتصادي و صنعتي و 81پروژه در بخش فرهنگي مي باشد.
سيدمحمد ميرسعيدي افزود: از مجموع 405 پروژه افتتاح شده 23پروژه در ابركوه، 25پروژه در اردكان، 33طرح در بافق، 16پروژه در بهاباد و 52پروژه در تفت و صدوق و 34پروژه در طبس، 31پروژه در مهريز و 16پروژه در ميبد و 112پروژه در شهرستان يزد است.
¤ بندرعباس- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته دولت با حضور معاون توسعه و منابع انساني استانداري هرمزگان 6پروژه در بخش فين هرمزگان به بهره برداري رسيد. پرويز سالاري در آيين افتتاح پست 20/61 كيلوولت رضوان گفت: هزينه كردن 61ميليارد تومان از طرف يك نهاد در يك سال واقعا كار ويژه اي مي باشد. وي گفت با تلاش دولت برقرساني به روستاها در حال پايان يافتن است.
¤ اردبيل- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دولت 19پروژه عمراني و اقتصادي در شهرستان نير به بهره برداري رسيد. براي به مرحله بهره برداري رساندن اين پروژه ها اعتباري بالغ بر 40ميليارد و 800ميليون ريال هزينه شده است.
¤ استاندار اردبيل گفت: هفته دولت فرصت مناسبي براي بيان گوشه اي از خدمات صادقانه به مردم و اطلاع رساني از شرايط موجود مي باشد.
سيدحسين صابري در مراسم گراميداشت هفته دولت افزود:در اين هفته همچنين بايد فرصت لازم براي استفاده از ديدگاه ها و نقطه نظرات مردم و عموم جامعه براي دولتمردان در راستاي بهبود و اصلاح امور فراهم شود.
¤ طبس- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دولت مركز بهداشتي درماني شماره2 شهرستان طبس افتتاح شد. دكتر جواد سهيلي رئيس شبكه بهداشت و درمان طبس در مراسم بهره برداري از اين مركز، گفت: مبلغ 5/3ميليارد ريال از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان يزد تأمين و هزينه شده است.
¤رشتخوار- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دولت 5پروژه عمراني و خدماتي در شهرستان رشتخوار مورد بهره برداري قرارگرفت.
جنتي هاشم فرماندار رشتخوار در حاشيه افتتاح و بهره برداري تعدادي از اين پروژه ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 9ميليارد ريال مورد بهره برداري قرار گرفته است.
¤ اليگودرز- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته دولت در شهرستان اليگودرز 2واحد خانه عالم روستايي با زيربناي 150مترمربع و زميني به مساحت 350 مترمربع با اعتبار 280 ميليون ريال به بهره برداري رسيد. به همين مناسبت تعداد 12 پروژه كانال آب بر اجرايي جهاد كشاورزي با اعتبار 542ميليون تومان به بهره برداري رسيد. با افتتاح اين طرحها 488خانوار از 12روستا از اين طرحها بهره مند مي شوند.
¤تبريز- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دولت، بهره برداري از پروژه آبرساني به كمپ گردشگري غرب تبريز، با صرف يك ميليارد و 100ميليون ريال اعتبار، انجام شد. كمپ غرب تبريز در هفته گردشگري، به طور كامل اجرا و با تمام ظرفيت به مرحله بهره برداري خواهد رسيد. براي پروژه آبرساني نيز 5كيلومتر لوله گذاري صورت گرفته بود. اعتبار مصرفي پروژه نيز از محل اعتبارات استاني تأمين شده است.
¤ اوز- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دولت 2طرح عمراني در اوز با حضور استاندار فارس افتتاح شد. دكتر روح الله احمدزاده كرماني در مراسم افتتاح اين طرح هاگفت: در هفته دولت افزون بر 600طرح عمراني با هزينه اي حدود 480ميليارد تومان در استان فارس به بهره برداري مي رسد.
¤ قم- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دولت و در مراسمي با حضور استاندار قم و جمعي از مسئولان استان، 6طرح صنعتي در شهرك صنعتي شكوهيه افتتاح و به بهره برداري رسيد. به گزارش روابط عمومي استانداري قم، حجت الاسلام والمسلمين محمد حسين موسي پور در مراسم افتتاح اين پروژه ها در سخناني با اشاره به اهميت كار و تلاش در فرهنگ و آموز هاي ديني اظهار داشت: مكتب اسلام در بين ساير مكاتب بيشترين اهميت را به كار و تلاش و تدبير و برنامه ريزي و تمامي مؤلفه هاي مربوط به رشد و توسعه مادي و رفاء و آسايش انسان ها داده است.
¤ بناب- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته دولت و با حضور فرماندار، بناب و جمعي از مسئولان و اهالي محل خيابان فرهنگ جنوبي به طول 590 متر و ساختمان شماره 2 آتش نشاني بناب با زيربناي 400 مترمربع جمعا با هزينه اي بالغ بر 26 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد. همچنين فاز اول مجتمع آبرساني صور- توتاخانه بناب با هدف تامين كمبود آب آشاميدني 7 روستاي صور، توتاخانه، آلقو، روشت كوچك، زاوشت، روشت بزرگ و دوش براي 26 هزار و 655 خانوار با هزينه اي معادل 5800 ميليون ريال به بهره برداري رسيد. زيرگذر كاملو نيز با هزينه اي نزديك به 500 ميليون تومان به مناسب همين هفته به بهره برداري رسيد كه 300 ميليون تومان آن توسط راه و ترابري و 198ميليون تومان ديگر توسط شهرداري بناب براي تملك مسير آن هزينه است.
¤ اصفهان- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته دولت، 139 پروژه عمراني در شهرستان اصفهان به بهره برداري رسيد.
مظفر حاجيان فرماندار اصفهان در نشست مشترك با شهرداران و بخشداران شهرستان با بيان اين مطلب گفت: اين پروژه ها در مجموع با هزينه اي بالغ بر 256 ميليارد و 780 ميليون ريال از اعتبارات تملك دارائي، بودجه دهياريها و ساير اعتبارات در زمينه هاي مختلف آموزشي، ورزشي و كشاورزي به بهره برداري رسيد.
بهره برداري از 11 طرح برقرساني، تقويت و بهينه سازي شبكه هاي برق با هزينه اي بالغ بر 5 ميليارد ريال در شهرستان فريدن آغاز شد.
¤ اراك- خبرنگاركيهان: بهره برداري از يكصد طرح حوزه هاي كشاورزي و دامپروري استان مركزي همزمان با هفته دولت آغاز شد. مسلم پورقاسميان، رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي دراين باره گفت: اين طرح ها با اعتبار 38 ميلياردو 689 ميليون ريال و بهره مندي از 37 ميليارد و 665 ميليون ريال تسهيلات بانكي تكميل و تجهيز شده است.
¤ بيرجند- خبرنگار كيهان: به مناسبت گراميداشت هفته دولت 6 پروژه ورزشي در استان خراسان جنوبي به بهره برداري رسيد. براي اجراي اين پروژه ها 25 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
¤ گرگان- خبرنگار كيهان: محسن رباني رئيس حوزه هنري گلستان گفت:اكران فيلم هاي كوتاه و داستاني مرتبط با هفته دولت، برگزاري شبهاي شعر بمناسبت بزرگداشت شهيدان رجايي و باهنر، برپايي نمايشگاه آثار هنرمندان گلستاني در محل نگارخانه سوره اين مركز از مهمترين برنامه هاي اين مركز در هفته دولت خواهد بود.
¤همزمان با هفته دولت 144 پروژه عمراني، توليدي اقتصادي در شهرستان كردكوي استان گلستان به بهره برداري رسيد. براي اجراي اين پروژه ها 220 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
¤ مانه و سملقان- خبرنگار كيهان: نمايشگاه عملكرد دولت و دستگاه هاي اجرائي شهرستان مانه و سملقان برگزار شد. فرماندار مانه و سملقان هدف از برگزاري نمايشگاها ارائه عمل كرد دولت در شهرستان را معرفي توانمندي ها و عملكردهاي مثبت دولت دانست و گفت: دراين هفته 69 پروژه خدماتي با اعتباري بالغ بر 12 ميليارد تومان اعتبار به بهره برداري مي رسد.
¤ كرمانشاه- خبرنگار كيهان: در هفته دولت چندين پروژه عمراني، كشاورزي با اعتباري بالغ بر 37 ميليارد و 560 ميليون ريال در شهرستان قصرشيرين افتتاح شد. گفتني است اين پروژه ها توسط استاندار كرمانشاه و تني چند از مديران استان به بهره برداري رسيد. طرح كانال انتقال آب، تصفيه خانه آب و فاضلاب شهري، سيستم آبياري باراني، هتل از جمله اين پروژه ها بودند.

 



مرز رسمي باشماق در مريوان متحول مي شود

سنندج- خبرنگار كيهان:
فرماندار مريوان گفت: در هفته دولت شاهد تحول چشم گيري در وضعيت مرز رسمي باشماق خواهيم بود.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري مريوان، «محمد قربان كياني» در جلسه ساماندهي مرز باشماق تاكيد كرد: اين تحولات شامل افزوده شدن 6 دروازه و تجهيز آنها و آماده سازي ساختمان پايانه و محوطه آن است كه با پيگيري و هماهنگي مستمر استاندار كردستان به انجام رسيده است.
وي از مرز باشماق به عنوان مهمترين ظرفيت اقتصادي منطقه نام برد و گفت: استاندار كردستان در اولين بازديد خود از مرز باشماق بر فعال سازي تمام ظرفيت هاي موجود آن تاكيد كرده است.

 



گلستان مقام دوم سيلوسازي كشور را كسب كرد

گرگان - خبرنگار كيهان :
مديركل غله استان گلستان به مناسبت فرارسيدن هفته دولت و در راستاي افتتاح و بهره برداري همزمان از 3/1 ميليون تن سيلو در كشور گفت: از اين ميزان 190 هزارتن سهم استان گلستان مي باشد كه بعد از استان تهران با ظرفيت 258 هزارتن مقام دوم سيلوسازي را در سطح كشور به خود اختصاص داده است.
سيدحميدرضا ميرآفتاب خاطرنشان كرد: براساس آمارهاي رسمي موجود طي پنج سال گذشته به ميزان 25 سال قبل در كشور سيلو ساخته شده است كه حكايت از رشد 99 درصدي ساخت سيلو در كشور دارد.
وي يادآور شد: با اين وجود به نظر مي رسد كه نهضت ساخت سيلو توسط بخش خصوصي بتواند گامي موثر در راستاي جبران كمبود سيلوهاي موجود در استان باشد كه با توجه به استقبال خوب و سرمايه گذاري گسترده بخش خصوصي مي توان گام هاي موثري را در راستاي تحقق افزايش ظرفيت ذخيره سازي گندم در استان گلستان برداشت.

 



معرفي تاثيرگذارترين اساتيد علوم زراعت و اصلاح نباتات كشور

تبريز - خبرنگار كيهان:
انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ايران، 15 نفر از ايرانيان موثر در علوم زراعت و اصلاح نباتات كشور را معرفي كرد.
انجمن مزبور دكتر «محمد مقدم» و دكتر «عزيز جوانشير»، 2 تن از اساتيد برجسته دانشگاه تبريز را به عنوان 2 نفر از اين مجموعه افراد تاثيرگذار، مورد تقدير قرار داد و به آنان تنديس» اهدا كرد.
«محمد مقدم» استاد پايه 37 دانشگاه تبريز، مدال درجه يك فرهنگ داشته و داراي دكترا اصلاح نباتات از دانشگاه ايالتي «آيوا» آمريكا است. و 411 مقاله از وي در مجلات علمي - پژوهشي چاپ و يا در كنفرانس ها پذيرفته شده و 7 جلد كتاب تاليف و ترجمه كرده است.
«عزيز - جوانشير» نيز، داراي دكترا از دانشگاه «اورسي» پاريس است و ضمن ترجمه 7 جلد كتاب، در ويرايش علمي و ادبي 15 جلد كتاب نيز دست داشته و از وي 146 مقاله در مجلات علمي و پژوهشي داخل و خارج و كنفرانس هاي مشابه چاپ و يا ارايه شده است.
اساتيد فوق، «توسط كميته منتخب و امين جامعه علمي ايران» برگزيده شده اند و معيار انتخاب خدمات علمي و اجرايي آنان در توسعه علم زراعت و اصلاح نباتات كشور بوده است.

 



مدير بخش پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز: فضاي فيزيكي اغلب بيمارستان هاي شيراز مناسب نيست

شيراز- خبرنگاركيهان:
فضاي فيزيكي اغلب بيمارستان ها و مراكز درماني شيراز مناسب نيست و لازم است با مشاركت نيكوكاران به فضاي مناسب تري دست يابيم.
دكتر «سيدعلي ملك حسيني» مدير بخش پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اين مطلب در جمع نيكوكاران استان فارس گفت: شيراز از ديرباز قطب علوم پزشكي و بهداشت و درمان كشور بوده و به بيماران فارس، استان هاي همجوار و كشورهاي حاشيه خليج فارس خدمات پزشكي ارائه مي داد و اكنون نيز بايد بتواند به اين جايگاه بازگردد.
وي اظهار داشت: ما نيازهاي بهداشتي درماني فراواني داريم كه از جمله آن ساماندهي ساختمان هاي در دست احداث و ساماندهي بيمارستان هاي در حال استفاده مي باشد و بايد نيكوكاران مشاركت بيشتري براي توسعه فضاي فيزيكي بيمارستاني داشته باشند.
وي افزود: در حال حاضر بيمارستان ابن سينا شيراز، و بزرگترين مركز درماني پيوند اعضا در كشور با مشاركت نيكوكاران در حال احداث است كه لازم است نيكوكاران مشاركت بيشتري در اين زمينه داشته باشند.
وي با بيان اينكه روزانه 150مورد دياليز در اين بيمارستان انجام مي شود گفت: در دو سال گذشته 67 هزار و800 مورد دياليز كليه در اين بيمارستان انجام شده است.

 



در غرب استان تهران 11 هزار خانوار تحت پوشش كميته امداد امام خميني مسكن ندارند

كرج- خبرنگار كيهان:
11 هزار خانوار تحت پوشش كميته امام خميني غرب استان تهران فاقد مسكن هستند.
مديركل امداد امام خميني غرب استان تهران در نشست خبري با خبرنگاران گفت: از اين تعداد 8 هزار نفر را زنان سرپرست خانوار تشكيل مي دهند.
«حسينعلي عروجي» افزود: از محل اعتبارات رياست جمهوري مقرر شده است 20 هزار واحد مسكن مددجويان شهري در كل كشول احداث شود كه حدود 250 واحد آن سهم امداد غرب استان تهران است.
عروجي، با اشاره به عملكرد سال گذشته كميته امداد در امور عمراني و ساختماني تصريح كرد: سال گذشته 22 ميليارد ريال هزينه شامل 500 مورد تعمير و حدود 250 مورد احداث و خريد مسكن توسط اين نهاد در غرب استان تهران انجام شده است. وي در پايان گفت: در اين راستا حدود 30 ميليارد ريال هزينه در برنامه هاي امسال پيش بيني شده است.

 



براي نخستين بار وجود يوزپلنگ در پارك ملي سياه كوه مستند شد

يزد- خبرنگاركيهان:
معاون محيط طبيعي اداره كل حفاظت محيط زيست استان يزد از مستند شدن يوزپلنگ در پارك ملي سياه كوه خبر داد.
حسن اكبري گفت: پارك ملي سياه كوه مدت ها به عنوان زيستگاه يوزپلنگ آسيايي مطرح بود و توانستيم براي نخستين بار وجود يوزپلنگ در اين منطقه را مستند كنيم.
وي افزود: هم اكنون 4يوزپلنگ در اين پارك زاد و ولد مي كنند.
به گفته وي، يوزپلنگ جايي را براي زاد و ولد انتخاب مي كند كه امنيت آن بالا باشد و اين موضوع بهمراه جمعيت طعمه ها در مناطق نشان دهنده ارزش بالاي پارك ملي سياه كوه است.
اكبري اظهار داشت: در جلسه مشترك مسئولان محيط زيست استان يزد با رئيس فراكسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي، مسائل و نيازهاي پارك ملي سياه كوه براي استانداردسازي منطقه مورد بررسي قرار گرفت.

 



ايجاد فضاي ويژه روستايي در مشكين شهر

اردبيل- خبرنگاركيهان:
نخستين فضاي ويژه روستايي مشكين شهر در روستاي دوه چي اين شهرستان ايجاد شد.
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي مشگين شهر با اعلام مطلب بالا افزود: اين فضا كه در قالب طرح هادي روستا اجرا شده شامل رختشوخانه، محل برداشت آب شرب، محل استراحت اهالي و فضاي سبز مي باشد.
مهدي رضايي گفت: براي اجراي طرح يك ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شده است.
وي افزود: تلاش مي شود طرح هادي روستايي از حالت سنتي و كليشه اي خارج شده و با مطالعه دقيق و با درنظر گرفتن قابليت هر منطقه اجرا شود.

 



به دليل مصرف كم اتفاق افتاد
معافيت 28 درصدي مشتركان آب روستايي در خراسان شمالي از پرداخت آب بها

بجنورد - خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي خراسان شمالي گفت: 28 درصد مشتركان آب روستايي خراسان شمالي از پرداخت آب بها معاف هستند.
غلامحسن محمودي افزود: 28 درصد از مشتركان تحت پوشش اين شركت كمتر از 7 متر مكعب آب مصرف مي كنند و از پرداخت آب بها و آبونمان معاف هستند.
وي اضافه كرد از 86 هزا رو 590 مشترك اين شركت در استان خراسان شمالي، 53 هزار و 627 مشترك زير الگوي مصرف مي كنند و 23 هزار و 633 مشترك زير 7 مترمكعب آب مصرف مي كنند و 36 درصد از مشتركان نيز بالاي الگوي مصرف آب استفاده مي كنند.
گفتني است بيش از 90 درصد روستائيان استان خراسان شمالي از آب آشاميدني سالم برخوردارند اما خطر كمبود آب بيش از
91 درصد آنانرا تهديد مي كند و 10 هزار و 382 نفر نيز از نعمت آب سالم آشاميدني محرومند و آب شرب موردنياز آنان با تانكرهاي آبرساني تأمين مي شود.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

اوز-خبرنگار كيهان: طي مراسمي كه در فرمانداري ويژه لارستان برگزار شد «الياس طاهري» به عنوان سرپرست جديد فرمانداري اين شهرستان منصوب شد.
زرين شهر-خبرنگار كيهان: طي مراسمي «حجت الاسلام والمسلمين طاهري» به عنوان مسئول جديد نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه لنجان منصوب شد. همچنين «حجت الاسلام والمسلمين احمدي» نماينده قبلي سپاه لنجان به سمت مسئول سازمان بسيج طلاب و روحانيون حوزه نمايندگي ولي فقيه سپاه صاحب الزمان استان اصفهان برگزيده شد.
فولادشهر-خبرنگار كيهان: طي مراسمي كه با حضور فرماندار لنجان، معاونت توسعه وزرشي اداره كل تربيت بدني استان اصفهان و جمعي از مسئولان فولادشهر در سالن آمفي تئاتر شهرداري اين شهر برگزار شد «مهران بارويي» به عنوان مسئول امور ورزشي فولادشهر انتخاب شد.
زنجان-خبرنگار كيهان: وزير جهاد كشاورزي مهندس «محمدرضا نهاوندي پور» را به عنوان رئيس جديد سازمان جهاد كشاورزي استان زنجان منصوب كرد.
- طي مراسمي حجت الاسلام والمسلمين «سمايي» به عنوان رئيس جديد عقيدتي سياسي نيروي انتظامي استان زنجان منصوب شد.
تبريز-خبرنگار كيهان: حجج اسلام «سعيد علي زاده» و «ضياءالدين-عليا نسب»، به ترتيب به عنوان مسئولان جديد دفاتر حوزه نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي تبريزو علوم پزشكي اين شهر، معرفي شدند.
انديمشك-خبرنگار كيهان: طي حكمي از طرف هيئت فوتبال استان خوزستان «حسين سرمست» به عنوان رئيس جديد هيئت فوتبال انديمشك معرفي شد.

 



تا پايان تابستان صورت مي گيرد
بهره برداري از كارخانه بازيافت لاستيك مشهد

مشهد -خبرنگاركيهان:
مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري مشهد از راه اندازي كارخانه بازيافت لاستيك تا پايان تابستان سال جاري خبر داد.
علي نجفي با اشاره به اهميت بازيافت لاستيك درچرخه مديريت پسماند شهري اظهار داشت: درحال حاضر عمليات عمراني و ساختماني اين واحد صنعتي به پايان رسيده؛ و عمليات نصب و راه اندازي ماشين آلات اين كارخانه درحال اجراست.
وي در ادامه هزينه اجراي اين طرح را 12ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: كارخانه بازيافت لاستيك با مشاركت بخش خصوصي و بازگشت سرمايه چهار ساله به اجرا درآمده است.
نجفي در رابطه با توان ظرفيتي كارخانه در بازيافت لاستيك هاي فرسوده گفت: هم اكنون در اين كلانشهر روزانه مقدار زيادي لاستيك فرسوده به عنوان زباله دور ريخته مي شود كه اين امر زمينه ساز مشكلات و آلودگي هاي زيست محيطي بسياري شده است كه با راه اندازي اين كارخانه، روزانه 12متر مربع درساعت كفپوش لاستيكي توليد مي شود.

 



آرزوي شهردار چلگرد مي خواهم شهرم نگين ايران شود

ديدار از شهر «چلگرد» مركز شهرستان كوهرنگ واقع در يكصد كيلومتري استان چهار محال و بختياري كه شهري زيبا و پرآب است و بخش عمده اي از دو رودخانه بزرگ كارون و زنده رود را تامين مي كند و چند استان ازبركت آن سيراب مي شود هميشه پرخاطره و دلچسب است، جايي كه به طور متوسط هر هفته حدود يكصد هزار نفر گردشگر از نقاط مختلف كشور و حتي توريست هاي خارجي از آن ديدن مي كنند.
اما وقتي با شهردار چلگرد به صحبت مي نشيني بي اختيار غمي بزرگ توي دلت چنگ مي اندازد، وقتي مي شنوي شهرداري به علت نداشتن دو ميليون تومان براي تعمير دو دستگاه نيسان خود در حال حاضر با يك دستگاه تراكتور كرايه اي به جمع آوري زباله ها در سطح شهر مي پردازد، كارمندانش در مكاني كوچك و نمناك كار مي كنند، در شهر توريستي آن يك سرويس بهداشتي وجود ندارد، 70درصد مردمش تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي هستند و آيا اين همه رنج و محروميت براي شهري كه نبض زندگي دهها ميليون هموطن در طول هر سال است پسنديده است؟
در اين گزارش پاي صحبتهاي شهردار پرتلاش شهر چلگرد مي نشينيم تا با برخي از محروميت هاي اين شهر توريسي از زبان شهردار، آشنا شويم. اميد است انعكاس بخش اندكي از درد دل هاي فراوان شهر چلگرد بتواند در آباداني اين شهر مهمان پذير و كاهش الام شهروندان چلگردي موثر باشد.
حسن غيبي حاجي ور با بيان اينكه 70درصد مردم چلگرد تحت پوشش كميته امداد امام خميني و سازمان بهزيستي استان چهار محال و بختياري قرار دارند، گفت: اين امر نشان دهنده اوج فقر و محروميت اين شهر است.
وي اضافه كرد: براي رفع اين مشكل و خارج شدن مددجويان تحت پوشش دو نهاد انقلابي ياد شده بايد زمينه هاي اشتغال پايدار، متناسب با پتانسيل ها، امكانات و استعدادهاي منطقه فراهم شود.
غيبي حاجي ور با بيان اينكه مردم و دستگاههاي دولتي چلگرد بيش از 10 ميليارد ريال به شهر داري معوقه دارند، گفت: حقيقتا مردم چلگرد در حال حاضر توان پرداخت بدهي هاي معوقه خود و عوارض و ماليات به شهرداري را ندارند اما چرا ادارات و سازمانهاي دولتي اين شهر كه داراي رديف بودجه هاي مشخص هستند علي رغم مكاتبات و مراجعات مكرر بدهي هاي معوقه خود را به شهرداري پرداخت نمي كنند.
وي با اشاره به اينكه شهرداري چلگرد از 4 ماه قبل به خاطر عدم تامين اعتبار قادر به تعمير دو دستگاه خودروي نيسان مخصوص حمل زباله نمي باشد، اظهار داشت: طي اين مدت براي حفظ سلامت و بهداشت مردم يك دستگاه تراكتور كرايه و هر روز توسط ماموران تلاشگر و زحمت كش شهرداري اين شهر زباله واحدهاي مسكوني، اداري و تجاري جمع آوري و دفن مي شوند.
شهردار با اشاره به اين مطلب كه هم اكنون امور شهرداري چلگرد در يك ساختمان استيجاري بسيار نامناسب و نمناك اداره مي شود خاطرنشان كرد: در سال 1385 با تامين يك قطعه زمين به مساحت 1200 متر مربع مقرر شد كه ساختمان شهرداري در آن احداث شود، اما با صرف هزينه اختصاص يافته متاسفانه توانستيم از يك ساختمان 5 طبقه تنها اسكلت فلزي اين ساختمان را بنا كنيم.
وي عنوان داشت: شهرداري چلگرد هيچ منبع درآمدي ندارد و به همين دليل نمي تواند فعاليتهاي عمراني جديدي را اجرا كند و حتي توان پرداخت حقوق و مزاياي پرسنل خود را در موعد مقرر ندارد.
غيبي حاجي ور در پايان خواسته ها و نيازهاي شهرداري و شهر چلگرد را از استاندار محترم استان چهار محال و بختياري به شرح زير اعلام و اظهار اميدواري كرد كه مورد توجه قرار گيرند.
1-تمام دستگاه هاي دولتي قبل از هرگونه ساخت و ساز ابتدا طبق ضوابط شهرداري پروانه مربوطه را اخذ و سپس اقدام به ساخت بناهاي اداري خود نمايند.
2-ادارات و نهادهاي دولتي در چلگرد در اسرع وقت بدهي معوقه خود را به شهرداري بپردازند.
3-همه دستگاه هاي حفاري موظف باشند، طبق برنامه زمان بندي شده نسبت به انجام عمليات هاي حفاري اقدام نمايند.
4-تسريع در پرداخت اعتبارات گردشگري شهر چلگرد به سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان.
5-تسريع در ابلاغ طرح جامع گردشگري شهر چلگرد.
6-ايجاد شعبه بانك ملي با توجه به نياز ضروري شهروندان و دستگاه هاي دولتي.
7-دستگاه هاي دولتي از ساخت و ساز واحدهاي اداري در حاشيه آبشار تونل اول كوهرنگ به شدت خودداري نمايند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14