(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8 شهريور  1389- شماره 19730

شهردار تهران در ديدار با قضات و مسئولان ديوان عدالت اداري:
قانون گريزي مسئولان و مردم به ضرر خودشان تمام مي شود
بررسي مشكلات منطقه جماران در شوراي شهر تهران
تاكيد وزير كشور بر بازسازي فوري روستاهاي زلزله زده
حوادث كوتاه از كشور
ابتلاي 7/1درصد از زندانيان به ايدز
توقيف خودرويي با 300 كيلومتر سرعت در تهران
صدور قبوض 300 هزار توماني برق در اهواز
يك ميليون آواره جديد در پاكستان
بانك جامع اطلاعات دهياري هاي كشور رونمايي شد
سردار ساجدي نيا: سلاح سرد اصلي ترين ابزار وقوع جرايم خشن است
دو ارابه توپ جنگي صفويه در بندرعباس كشف شد
سيلاب در مراوه تپه 3 كشته برجاي گذاشت
تجاوز جنسي به مهاجران در بازداشتگاه هاي آمريكا
فتواي جديد خاخام نژاد پرست
گاوي كه همچنان رشد مي كند
حادثه در ورزش



شهردار تهران در ديدار با قضات و مسئولان ديوان عدالت اداري:
قانون گريزي مسئولان و مردم به ضرر خودشان تمام مي شود

شهردار تهران با تاكيد بر اينكه آگاه سازي مردم از مهمترين موضوعات جامعه است، گفت: مردم اگر آگاه باشند، بسياري از قانون گريزهايي كه امروز به انحاء مختلف از سوي دستگاه هاي اجرايي و خود آنها شكل مي گيرد، انجام نمي شد.
محمدباقر قاليباف در مراسم ديدار با قضات و مسئولان ديوان عدالت اداري گفت: اگر مسئولان و مردم قانون گريز باشند، خودشان اولين قربانيان خواهند بود.
وي ادامه داد: مردم در ابعاد مختلف نسبت به حقوق و وظايف خودآگاه نيستند لذا به درستي نمي توانند مطالبه حقوق كرده و در مسئوليتها به خوبي ايفاي نقش كنند.
قاليباف با قدرداني از تعامل خوب و سازنده ميان شهرداري و ديوان عدالت اداري گفت: ديوان عدالت به عنوان مدافع حقوق مردم ايفاي نقش مي كند و ما نيز در شهرداري به دنبال خدمت به مردم هستيم كه هماهنگي اين دو نهاد مي تواند براي جامعه بسيار مفيد باشد.
شهردار تهران كوچك سازي و هوشمندسازي شهرداري را از اهداف جدي در اين دستگاه خواند و با اشاره به واگذاري برخي امور به بخش خصوصي بيان داشت: بخشي از فعاليت هاي شهرداري را طبق ضوابط مي توان به بخش خصوصي واگذار كرد اما هيچ كدام از بخش هاي حاكميتي شهرداري به بخش خصوصي واگذار نخواهد شد كه اگر اين اتفاق رخ دهد، خلاف قانون است چنانچه در راه اندازي دفاتر خدمات الكترونيك، بخش ضوابط و قوانين همچنان در اختيار شهرداري است و واگذار نخواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه در اصلاح قوانين نيز گاهي خيلي عقب هستيم به قانون كميسيون ماده 100 و برخي مشكلات آن اشاره كرد و افزود: لايحه اي در خصوص ماده 100 به مجلس شوراي اسلامي رفت اما به دليل برخي مشكلات سه ماه مسكوت ماند، نظر شهرداري را نيز در مورد آن جويا نشدند، سپس اين موضوع مجدداً فعال شد و به تصويب رسيد اما شوراي نگهبان آن را تاييد نكرد و به وزارت مسكن و در بعضي موارد ميراث فرهنگي را به كميسيون ماده 100 اضافه كرد.
قاليباف گفت: شوراي نگهبان، شوراي اسلامي شهر را نيز از كميسيون ماده 100 حذف كرد و گفت كار اجرايي به عهده شوراي شهر نيست و چون شهرداري نيز يك طرف دعواست نمي تواند عضو شود بنابراين هم شورا و هم شهرداري را از كميسيون ماده 100 حذف كردند.

 



بررسي مشكلات منطقه جماران در شوراي شهر تهران

اعضاي شوراي اسلامي شهرتهران در جلسه ديروز خود مشكلات موجود در منطقه جماران در شمال پايتخت را بررسي كردند.
به گزارش ايرنا، شهردار منطقه يك تهران با حضور در جلسه پيرامون سوالات مطرح شده از سوي برخي اعضاي شورا مبني بر چگونگي ساماندهي محله جماران گزارشي ارايه كرد.
«محمد احمدي بافنده» با اشاره به فرسوده بودن بافت پهنه جماران گفت: پهنه جماران تنها بافتي در منطقه يك است كه از سوي شوراي عالي معماري و شهرسازي از سال 80 مصوبه دارد و بايد براساس اين مصوبه ساخت و ساز، نماسازي و عدم بلند مرتبه سازي و تعريض معابر و خيابانهاي آن انجام گيرد كه متاسفانه تا سال 87 در اين زمينه كار مناسبي صورت نگرفته و هم اكنون، نمادي از اجراي قانون را در اين بافت مشاهده نمي كنيم.
وي افزود: اينك كمبود فضاهاي خدماتي، پاركينگ عمومي، نبودن اراضي مناسب جهت اصلاح و تعريض معابر و عدم دسترسي به بيمارستان قلب جماران از جمله مشكلات عمده بافت جماران است.
شهردار منطقه يك تهران اظهار داشت: يكي از مشكلاتي كه براي اجرايي نشدن طرح ساماندهي محله جماران در اين گزارش به آن اشاره شد، پراكندگي تخصيص اعتبارات در سال هاي مختلف به دستگاههاي اجرايي مانند شهرسازي، زيباسازي و... در شهرداري بود كه موجب شده كارها مجدداً توسط گروه ديگري از صفر شروع شود و اين طرح هيچ گاه به مرحله اساسي نرسد.
براساس اين گزارش، از شوراي شهر خواسته شد تا متولي ساماندهي محله جماران، يك سازمان انتخاب شود و اعتبارات تنها از طريق متولي اختصاص داده شود تا از اعمال سليقه ها و دوباره كاريها جلوگيري شود و همچنين به لحاظ اهميت سياسي، تاريخي و فرهنگي كه اين پهنه دارد، اعتبارات ويژه اي در نظر گرفته شود.
«احمد مسجد جامعي» عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر در اين باره گفت: اكنون محله جماران از حد معمول خدمات شهري هم برخوردار نيست. بنابراين تا اجراي طرح اصلي بايد طوري برنامه ريزي صورت گيرد تا ظرفيت فضاهاي موجود به نحوي افزايش يابد و تا 22 بهمن ماه يكسري كارهاي خدماتي و اجرايي در محله صورت گيرد.
وي همچنين از طراحان ساماندهي محله جماران خواست در بررسي هايشان از عنصر اهالي محل بهره ببرند چرا كه شايد در سالهاي گذشته به دليل ناديده گرفتن اهالي در اجراي طرحها، آن طرحها ابتر باقي مانده اند.
«مرتضي طلايي» رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر نيز خاطر نشان كرد: متاسفانه چند سالي است كه اعتبارات اختصاص داده شد به اين طرح در اختيار مراكز مختلف قرار مي گيرد. سوال اين است كه اين بودجه ها كجا هزينه شده است؟
وي افزود: در سومين سال تصويب طرحهاي ساماندهي محله جماران از سوي شوراي شهر هستيم ولي خروجي قابل توجهي را مشاهده نمي كنيم و كماكان وضعيت همانند گذشته است و مسير خودش را طي مي كند.
«مهدي چمران» رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز تاكيد كرد ضوابط و مقررات ساخت و ساز بايد در اين محله دقيق رعايت شود و اجراي آن براي تمامي افراد يكسان باشد.
وي تصريح كرد چنانچه اشخاص بخواهند از روش هاي غيرمعمول و بدون پروانه ساخت و سازهايي انجام دهند بايد به مديريت شهري و شوراي شهر گزارش شود.
وي يادآور شد يكي از موضوعاتي كه بايد در اين پهنه به آن توجه شود حفظ فضاي سبز و درختان اين محله است.
رئيس شوراي شهر تهران همچنين خواستار به اتمام رسيدن طرح تفصيلي اين پهنه شد و افزود: طراحي هاي موضعي و موضوعي و طرح تفصيلي محله جماران بايد در زمان مشخص به اتمام برسد تا بسياري از مشكلات محله كاسته شود.

 



تاكيد وزير كشور بر بازسازي فوري روستاهاي زلزله زده

وزير كشور اعلام كرد: بازسازي روستاهاي زلزله زده شهرستان هاي دامغان و شاهرود بايد از يكشنبه آغاز شود.
به گزارش خبرگزاري فارس مصطفي محمدنجار ظهر شنبه در حاشيه نشست ستاد حوادث غيرمترقبه استان سمنان كه با حضور مسئولان ارشد مديريت بحران در روستاي سطوه برگزار شد، اظهار داشت: اعضاي ستاد مديريت بحران و استاندار سمنان به خوبي اوضاع روستاهاي زلزله زده را بررسي كرده اند.
وزير كشور در نشست ستاد بحران دستورات لازم را براي تامين اعتبار 125 ميليارد ريالي و خدمات رساني به زلزله زدگان و تسريع در بازسازي مناطق آسيب ديده دامغان صادر كرد.
از اين ميزان، 10 ميليارد تومان به ساختمان هايي كه كاملا تخريب شده اند، اختصاص يافته است. همچنين 2 ميليارد تومان به واحدهايي كه نياز به بازسازي دارند، اختصاص يافت. 500 ميليون تومان نيز به ساير امور روستاها اختصاص يافته و به زودي هزينه مي شود.
با دريافت جزئيات تازه اي از زمين لرزه شنبه شب دامغان، شمار مصدومان در مناطق زلزله زده دامغان به 39 نفر افزايش يافت.
با ثبت يك پس لرزه نسبتا شديد ديگر در دامغان با قدرت 6/2 ريشتر، شمار پس لرزه ها در اين منطقه به عدد 86 رسيد.
زلزله اي با قدرت 6/2 ريشتر ساعت 23 و 45 دقيقه و چهار صدم ثانيه شنبه شب دامغان را لرزاند.
آخرين خبر حاكي است شمار قربانيان زلزله روستاهاي شهرستان دامغان با درگذشت يك بانوي ديگر، به چهار نفر رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از دامغان، صبح امروز بانوي مجروحي كه به علت شكستگي در بيمارستان برادران رضايي دامغان بستري شده بود، به علت شدت جراحات وارده جان سپرد.
با دريافت جزئيات تازه اي از زمين لرزه دامغان، شمار مصدومان در مناطق زلزله زده دامغان به 39 نفر رسيده است. منابع خبري شمار قربانيان زلزله 9/5 ريشتري در دامغان را چهار نفر شامل دو بانو و دو كودك خردسال اعلام كردند.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف قرص غيرمجاز
اهواز- خبرگزاري فارس: بيش از يك ميليون قرص غيرمجاز و تاريخ مصرف گذشته در تعدادي از عطاري هاي اهواز كشف شد. در اين رابطه يك شبكه بزرگ ساخت، توزيع و فروش داروهاي غيرمجاز و قاچاق متلاشي شد. اغلب اين داروها به صورت دست ساز تهيه و توزيع مي شد. داروها شامل قرص هاي محرك متادون و ساير مشتقات بود. در اين رابطه 7 نفر دستگير شدند.
درگيري منجر به قتل
برازجان- خبرنگار كيهان: درگيري بين نگهبان جوان يك مجتمع مسكوني در برازجان با جواني كه قصد ورود به مجتمع را داشت منجر به مرگ نگهبان شد.
در اين نزاع، حمزه- س 20 ساله با ضربات چاقو، جوان نگهبان را از پاي درآورد. متهم به قتل كه مجروح شده بود در بيمارستان 17 شهريور اين شهر دستگير شد. قاتل به هنگام فرار با موتورسيكلت با خودرو تصادف كرد كه مجروح و در بيمارستان بستري شد.

 



رئيس سازمان زندان هاي كشور خبر داد
ابتلاي 7/1درصد از زندانيان به ايدز

رئيس سازمان زندان هاي كشور با رد برخي اخبار مبني بر افزايش بيماران ايدز در زندانها اظهار داشت: تنها
7/1درصد از زندانيان مبتلا به ايدز هستند.
غلامحسين اسماعيلي با بيان اينكه برخي از رسانه ها آمار و ارقام بيماران و مبتلايان به ايدز در زندان ها را به درستي دريافت و اطلاع رساني نمي كنند، اظهار داشت: آمار مبتلايان به ايدز در زندان هاي كشور در سالهاي اخير كاهش چشمگيري داشته است به نحوي كه امروز تنها 7/1درصد از زندانيان كشور به ايدز مبتلا هستند.وي افزود: از 265 مورد زنداني مبتلا به بيماري سل در زندان هاي كشور تنها 50 نفر همزمان با بيماري سل به بيماري ايدز مبتلا هستند.
رئيس سازمان زندان هاي كشور در پاسخ به اين پرسش كه چرا هنوز خريد و فروش مواد مخدر در زندان هاي كشور وجود دارد اظهار داشت: سازمان زندان ها با وجود بكارگيري تمام راهكارهاي كنترل ورود مواد مخدر به زندان ها هيچگاه نمي تواند خريد و فروش مواد مخدر را در زندان ها به صفر برساند.
وي افزود: هرچند كه در زندان هاي كشور با استفاده از دستگاههاي بادي اسكن، سگهاي موادياب و جستجوي كامل بدني ورود مواد مخدر كنترل مي شود ولي زندانيان راههاي مختلفي را براي ورود مواد مخدر به زندان ها استفاده مي كنند. به عنوان مثال زندانيان معتاد يا قاچاقچي كه براي حضور در دادگاهها يا مرخصي از زندان خارج مي شوند پس از تهيه مواد مخدر آنها را آب بندي كرده و مي بلعند و پس از ورود به زندان از آن استفاده مي كنند.
اسماعيلي گفت: به زودي با استقرار دستگاههاي بادي اسكن در تمامي زندان هاي كشور ورود مواد مخدر به داخل زندان ها به صفر مي رسد.
زندان اوين
بازداشتگاه مي شود
رئيس سازمان زندان هاي كشور در پاسخ به اينكه آيا با توجه به قانون انتقال زندان ها به خارج از شهرها طرح تبديل زندان اوين به مجموعه فرهنگي، عملي مي شود اظهار داشت: در همان قانون انتقال زندان ها به خارج از شهرها ديده شده است كه براي رفاه حال خانواده زندانياني كه در انتظار محاكمه هستند در شهرها بايد به جاي زندان بازداشتگاه ايجاد شود. در اين قانون آمده است كه تهران بايد صاحب پنج بازداشتگاه شود و زندان اوين از زندان به بازداشتگاه تغيير كاربري مي دهد و به يكي از پنج بازداشتگاه تهران تبديل مي شود.
زندانيان شاغل
دستمزد دريافت مي كنند
اسماعيلي در پاسخ به اينكه چرا در زندان هاي ايران همانند زندان هاي چين از نيروي كاري زندانيان استفاده نمي شود اظهار داشت: آمار اشتغال زندانيان ايراني بسيار بيشتر از چيني ها است اما دو تفاوت جدي ميان زندانيان شاغل ايران و چين وجود دارد اول اينكه ايران به زندانيان شاغل خود دستمزد پرداخت مي كند ولي چين از زندانيان خود بيگاري مي كشد و دوم اينكه زندانيان ايراني هيچ اجباري براي اشتغال ندارند.
وي افزود: دستمزد زندانيان به سه بخش تقسيم مي شود كه بخشي به زنداني، بخشي به خانواده زنداني و بخشي ديگر براي روز آزادي او در حساب زنداني پس انداز مي شود.

 



توقيف خودرويي با 300 كيلومتر سرعت در تهران

رئيس پليس راهور تهران از توقيف خودرويي خبر داد كه نيمه شب در يكي از بزرگراه هاي تهران با سرعت بيش از 300 كيلومتر در حال تردد بود.
سرهنگ سيد هادي هاشمي افزود: راننده جوان اين خودرو كه گواهينامه نداشت دليل اين ماجراجويي را آزمايش سرعت خودروي مدل بالاي خود كه به تازگي خريداري كرده بود عنوان كرده است.
وي افزود: با وجود اين كه پدر و برادر اين شخص بر اثر تصادف و رانندگي با سرعت بالا فوت كرده بودند متاسفانه سرنوشت آنها براي اين راننده عبرت نشده است.
به گزارش مهر هاشمي گفت: اين راننده ماجراجو پس از انجام تست سلامت و توقيف خودرو به مقامات قضايي تحويل داده شد.

 



صدور قبوض 300 هزار توماني برق در اهواز

اهواز-خبرنگار كيهان:
جمعي از شهروندان اهوازي نارضايتي شديد خود را نسبت به صدور قبوض برق 300 هزار توماني اعلام كردند.
معترضان در گفت وگو با خبرنگار كيهان اعلام كردند، با توجه به دماي حدود 50 درجه اهواز در طول 2 ماه گذشته كه بسياري از مردم را خانه نشين كرد قبوض برق كه عموما 8000 تا 11000 كيلو وات مصرف را نشان مي داد با مبالغ بدهي سنگين 200 تا 500 هزار تومان به مشتركان تحويل شده است.
اعلام اين مبالغ سنگين و غيرمتعارف، هزاران خانواده اهوازي را بهت زده كرده و مراجعه آنان به دفاتر امور مشتركين برق اهواز نيز تاكنون هيچ نتيجه اي نداشته است.
پيگيري هاي خبرنگار كيهان حاكيست كه وزارت نيرو الگوي مصرف را در استان ماهانه 3000 كيلووات ساعت تعيين كرده كه اين رقم و افزايش حداقل 30 برابري نسبت به ماه هاي عادي براي خانواده هاي اهوازي كه حداقل 2 كولر گازي در منازلشان مورد استفاده قرار مي دهند جوابگو نيست.
يك منبع آگاه درگفت وگو با خبرنگار ما گفت: در استان خوزستان بايد مبناي الگوي مصرف ماهانه حداقل 4000 كيلووات ساعت باشد كه متاسفانه وزارت نيرو به هيچ وجه زير بار اين رقم نرفته و اين مقدار فقط در شهرهاي آبادان و خرمشهر موافقت شده است. در حالي كه دماي هواي اهواز در طول 3 ماه گذشته عموما بالاترين دما را در سطح كشور نشان داده است.
شايان ذكر است بي توجهي وزارت نيرو به اعتراضات منطقي مردم اهواز مي تواند منشا مشكلات عديده اي براي طبقه متوسط و محروم اهواز باشد كه توانايي پرداخت چنين قبوضي را ندارند و اگر در اين زمينه چاره انديشي نشود اين نارضايتي ها سبب بدبيني مردم نسبت به عملكرد دولت خواهد شد.

 



يك ميليون آواره جديد در پاكستان

سيل و فرو ريختن چند بند آب طي دو روز گذشته در پاكستان موجب آوارگي بيش از يك ميليون نفر ديگر در اين كشور شد.
بنابر گزارش شبكه تلويزيوني يورونيوز، سطح آب رودخانه «ايندوس» (سند) در جنوب پاكستان به طور بي سابقه اي بالا آمده است و اين وضع موجب شد عده اي ديگر خانه و كاشانه خود را رها كنند و به جمع سيل زدگان بپيوندند.در برخي مناطق در اين رودخانه سطح آب به چهل برابر حد معمول رسيده است.عرض رودخانه ايندوس به طور طبيعي چند صدمتر است اما امروزه عرض آن به ده كيلومتر مي رسد.
از يك هفته پيش ساكنان هزاران شهر و روستاي حاشيه اين رودخانه جنوبي كشور تخليه شده اند و حتي شهر سيصد هزار نفره تاتا به كلي از نقشه محو شده است.در حوالي آن حدود دو ميليون نفر بي سرپناه شده اند.منطقه سند كه پرجمعيت ترين منطقه كشور به شمار مي رود، بيش از ساير مناطق از اين سيل لطمه ديده است.
وضعيت نامناسب بهداشتي در پاكستان
دكتر غلامرضا معصومي، رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور با اشاره به بررسي هاي تيم اعزامي وزارت بهداشت با پاكستان و امكان سنجي هاي انجام شده براي ارسال كمك هاي لازم به مناطق سيل زده اين كشور، گفت: بازديدهاي متعدد از كمپ هاي متعدد در كراچي و منطقه سيل زده شمال استان سند در پاكستان توسط تيم اعزامي وزارت بهداشت صورت گرفت.
وي وضعيت بهداشت و درمان مناطق سيل زده را بسيار نامناسب ارزيابي كرد و ادامه داد: هر چند مباحث مربوط به درمان تا حدودي در كمپ ها برقرار است، اما وضعيت بهداشتي بسيار نامناسب است. در مجموع بهداشت محيط نامناسب و نبود آب سالم از معضلات مناطق سيل زده پاكستان است، به طوري كه دسترسي به آب سالم در حد صفر است و همين امر مي تواند شيوع بيماري هاي مختلف را به دنبال داشته باشد.
رئيس اورژانس كشور با تاكيد بر اين كه علاوه بر كمك هاي انسان دوستانه بايد اقدامات لازم در جهت پيشگيري از بروز اپيدمي هاي بزرگ احتمالي نيز صورت گيرد، افزود: در صورت بروز ايپدمي هاي بزرگ در پاكستان، بي ترديد ايران نيز تحت تاثير قرار مي گيرد. بر اين اساس برنامه ريزي هاي لازم براي راه اندازي سيستم بهداشتي- درماني در مناطق سيل زده، با استفاده از ظرفيت هاي كشور پاكستان صورت گرفته است.
بي خانمان هاي پاكستان
مشكل آينده بهزيستي
سرپرست معاونت امور اجتماعي سازمان بهزيستي گفت: بي خانمان هاي سيل پاكستان سال آينده به كشور ما سرازير و به مشكلي عمده در خيابان هاي تهران تبديل مي شوند.
زهرا نوع پرست ديروز در نشست خود با خبرنگاران با بيان اين كه حدود 33 درصد از كودكاني كه وارد خيابان ها مي شوند اتباع خارجي و داراي سرپرست مي باشند كه ولي قهري شان با هماهنگي اداره كل اتباع، آنها را پس از جمع آوري از سازمان بهزيستي تحويل مي گيرد.

 



بانك جامع اطلاعات دهياري هاي كشور رونمايي شد

بانك جامع اطلاعات دهياريهاي كشور در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص جنبش نرم افزاري و توسعه روزافزون خدمات الكترونيكي و خدمات رساني به روستا و كمك به حفظ فرهنگ روستا و روستانشيني رونمايي شد.
به گزارش ايرنا، معاون هماهنگي امور عمراني وزارت كشور و رئيس سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور در مراسم رونمايي اين بانك جامع اطلاعات گفت: اين طرح با هدف انتشار و تبادل قابليت ها و توانمنديهاي روستاهاي داراي بهياري تهيه شده و با توجه به اين قابليتها مديران ارشد و مياني در حوزه روستايي در سطح كشور مي توانند از اطلاعات اين بانك استفاده كنند.
«حميد رضا ارشاد منش» افزود: بانك جامع اطلاعات دهياري هاي كشور براساس آخرين تكنولوژي روز، با قابليت توسعه و تكميل به ميزان نامحدود از سوي مهندسان ايراني تعريف شده و همه نيازهاي دهياران، شوراهاي اسلامي روستا، متخصصان، مديران مياني و ارشد به عنوان امكانات قابل توسعه در آن پيش بيني و اجرا شده است.
گفتني است، در اين بانك موضوعاتي از جمله معرفي كامل و جامع روستا، دهيار و دهياري، اعضاي شوراي اسلامي روستا، بررسي معرفي پروژه هاي عمراني در حال انجام يا تكميل شده، بررسي و معرفي جاذبه هاي گردشگري، مذهبي و توريستي روستاها، منابع كشاورزي و دامي و فرآورده هاي توليدي روستا ها ديده شده است.

 



سردار ساجدي نيا: سلاح سرد اصلي ترين ابزار وقوع جرايم خشن است

فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: اصلي ترين ابزار وقوع جرايم خشن سلاح سرد است و 70 درصد از بازماندگان اينگونه جرايم دچار اختلالات شديد رواني مي شوند.
سردار حسين ساجدي نيا افزود: طي چند ماه گذشته كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ به همراه تني چند از جرم شناسان و روانشناسان جنايي به تحليل موردي جرايمي از قبيل تجاوز به عنف، زورگيري، سرقت هاي خاص، آدم ربايي(بويژه كودك ربايي)، قتل و غيره پرداختند و دريافتند كه سلاح سرد، اصلي ترين ابزار مورد استفاده در اينگونه جرايم است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اين كه سلاح سرد، ترس و وحشتي شديد در بين قربانيان پديد مي آورد و آنان را ناگزير به تسليم شدن مي كند، گفت: در بررسي هاي انجام شده مشخص شده است، بيش از 70 درصد از بازماندگان اينگونه جرايم خشن همواره از اختلالات شديد رواني رنج مي برند.
به گزارش ايرنا وي با اشاره به اين كه 93 درصد شهروندان خواستار مقابله جدي با حاملان سلاح سرد هستند، گفت: طبق تحقيقات انجام شده، اراذل و اوباش و حاملان سلاح سرد يكي از دغدغه هاي كليدي و اساسي شهروندان است.
همچنين به گزارش ايسنا فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: سيگارهاي حاوي اورانيوم ضعيف شده در تهران وجود ندارد.ساجدي نيا افزود: برخي از اخبار منتشر شده مبني بر توزيع سيگارهاي حاوي اورانيوم ضعيف شده و فيلتر آلوده به خون خوك توسط يكي از كمپاني هاي توزيع سيگار صحت ندارد.

 



دو ارابه توپ جنگي صفويه در بندرعباس كشف شد

معاون اداره كل ميراث فرهنگي استان هرمزگان، از كشف دو ارابه توپ جنگي و يك گلوله سنگي منجليق متعلق به عصر صفويه هنگام عمليات حفاري شركت آب و فاضلاب در مقابل اسكله شهيد حقاني بندرعباس خبر داد.
عباس نوروزي شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: قدمت ادوات جنگي كشف شده كه مربوط به زمان حضور هلندي ها در بندرعباس است، بيش از 400 سال برآورد شده است.
وي اظهار داشت: كشف اين سلاح ها در مقابل اسكله حقاني و نزديك عمارت «كلاه فرنگي» نشان از آن دارد كه اين نقطه از شهر بندرعباس از گذشته هاي بسيار دور داراي اهميت خاصي بويژه در زمان حضور هلندي ها در اين شهر بوده است.

 



سيلاب در مراوه تپه 3 كشته برجاي گذاشت

فرماندار شهرستان مراوه تپه اظهار داشت: بارندگي شديد عصر شنبه و جاري شدن سيل، 3 نفر از اعضاي يك خانواده را به كام مرگ برد.
«علي اكبر كيپور» در گفت وگو با ايرنا افزود: بر اثر بارندگي شديد عصر شنبه 3 نفر از اعضاي يك خانواده از اهالي روستاي قرناوه شهرستان مراوه تپه به هنگام بازگشت از مزرعه با هجوم سيلاب مسيرهاي فصلي قرار گرفته و كشته شدند.
فرماندار مراوه تپه گفت: قربانيان اين حادثه اعضاي يك خانواده بودند و اسامي آنان «اق اويلي ممي زاده» 60ساله، «رمضان ممي زاده» 21ساله و «سميه ممي زاده» 16ساله بودند.
به گفته وي، جسد 2 نفر از كشته شدگان پيدا شده است و اهالي منطقه همچنين نيروهاي امدادي در مسير رودخانه گرگان براي يافتن جسد سوم در جستجو هستند.
مراوه تپه از شهرستانهاي استان گلستان در شمال شرقي كشور قرار دارد.

 



تجاوز جنسي به مهاجران در بازداشتگاه هاي آمريكا

گزارش ديده بان حقوق بشر حاكي از آن است كه به مهاجران در بازداشتگاه هاي آمريكا تجاوز جنسي صورت مي گيرد.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، يك گروه آمريكايي حقوق بشر، گزارشي را به چاپ رسانده است كه در آن به وقايع مستند شده و گزارش ها درباره مهاجران خارجي در بازداشتگاه هاي مهاجران در آمريكا اشاره شده است.
براساس گزارش ديده بان حقوق بشر، تعداد واقعي نمونه هاي تجاوز ممكن است بسيار بيشتر باشد چون بسياري از قربانيان اين تجاوزها به كشورهاي خود بازگردانده شده و يا فرصت شكايت كردن نداشتند.
براساس گزارش ها، سازمان گمركات و مهاجرت آمريكا تعيين دستورات قانوني الزام آور براي بررسي شرايط بازداشت شدگان امتناع كرده است.«مگان روهد» محقق حقوق بشر در ديده بان حقوق بشر گفته است كه حوادث (تجاوز جنسي به بازداشت شدگان) كه ما از آنها مطلع هستيم مي تواند بخش بيرون از آب كوه يخي باشد، چون تعداد زيادي از كساني كه قرباني تجاوز بودند، بازگردانده شده اند.
گزارش ديده بان حقوق بشر تاكيد كرده است تعداد تجاوزها و آزارهاي جنسي كه در بازداشت گاه ها روي مي دهد ناشناخته است.
در يك مورد، در سال 2008 پنج زن كه در بندر «ايزابل» در تگزاس دستگير شده بودند، مورد تجاوز جنسي قرار گرفتند. نگهبانان اين بازداشت گاه ها وارد اتاق هر كدام از اين زن ها شده و به آنها گفتند كه تحت آموزش هاي پزشكان فعاليت مي كنند و به اين زنان تجاوز كردند.
براساس گزارش ها، در سال 2007 نيز يك قرباني قاچاق انسان در زندان فلوريدا مورد تهاجم جنسي قرار گرفته بود.

 



فتواي جديد خاخام نژاد پرست

«عواديا يوسف» خاخام ارشد و رهبر معنوي يهوديان در تازه ترين فتواي خود درباره فلسطينيان گفت: رهبران و مردم فلسطين به دليل دشمني با اسرائيل محكوم به نابودي هستند و همه جهان بايد براي نابودي آنها اقدام كنند.
وي در مراسم هفتگي خود در يكي از كنيسه هاي نزديك بيت المقدس گفت: «ابومازن» رئيس تشكيلات خودگردان و تمام اين فلسطينيان اهريمني بايد از طرف جهان نابود شوند.
اين خاخام صهيونيست در سال 2001 نيز در فتواي خود صراحتا اعلام كرد كه اعراب و فلسطينيان بايد نابود شوند.
عواديا همچنين در سخنراني خود افزود: هيچ بخششي نبايد در حق آنها داشته باشيد و بايد سلاح هاي خود را براي نابودي آنها استفاده كنيد زيرا آنها شرور و ملعون هستند.
اين خاخام يهودي متولد بصره عراق (1920) و از يهوديان سفاردي (شرقي) محسوب مي شود. عواديا همچنين متعلق به فرقه يهوديان حريدي (Haredi) است. حريديان از جمله فرق تندروي يهودي هستند و اعتقاد دارند كه به هيچ وجه نبايد برخلاف تورات و آيين يهود عمل كرد بلكه معيار و ميزان تمام رفتارها بايد آيين يهود باشد و غيريهوديان (گوييم) در مقابل فرزندان اسرائيل از هيچ امتيازي برخوردار نيستند.

 



گاوي كه همچنان رشد مي كند

تريگر زماني كه وارد مزرعه شاون ليتون شد يك روزه بود اما او هرگز تصور نمي كرد اين گوساله با ساير گاوهاي مزرعه اش تفاوت داشته باشد.
ولي قد تريگر حالا به يك متر و نود و پنج سانتي متر رسيده و او هنوز هم به رشدش ادامه مي دهد. تريگر بيش از يك تن و دويست كيلو وزن دارد و در صورت ذبح مي توان با گوشت او بيش از 7665 همبرگر درست كرد! به گفته پزشكان تريگر مي تواند تا بيست سال عمر كند و بايد در انتظار ركوردشكني هاي جديدي از او بود.

 



حادثه در ورزش

بر اثر سانحه ورزش رافتينگ در استان فورالبرگ اتريش از سرنوشت 10 تن همچنان خبري نيست
ماموران نجات استان فورالبرگ اتريش اعلام كردند: قبل از ظهر روز شنبه در پي سانحه يك تور ورزشي رافتينگ چندين قايق با يكديگر تصادم كردند و از يك گروه ورزشكار 25 نفره همچنان از سرنوشت 10تن آنها خبري نيست.
ماموران نجات اين استان تاكنون موفق شدند 15 تن از اين ورزشكاران را از آب نجات دهند.
«ورنر بلوم» رئيس ماموران نجات استان فورالبرگ اتريش مي گويد: پليس، ماموران آتش نشاني و چرخبال اين استان جستجوهاي خود را براي نجات اين 10 تن ورزشكار همچنان ادامه مي دهند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14