(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8 شهريور  1389- شماره 19730

حديث دشت عشق
هفته هفتم ليگ برتر به پايان رسيد توقف پيروزي صدرنشيني دوباره ذوب آهن
اخبار كوتاه از فوتبال
تيم ملي كشورمان مغلوب برزيل شد
نمايش شايسته آسمانخراش هاي ايراني در گام نخست
اروميه، ميزبان جام باشگاه هاي تكواندو آسيا
حضور تيم ملي كاراته در مسابقات اتريش و تركيه
خبر عجيب پيش از آغاز بازي هاي آسيايي بودجه كميته ملي المپيك صفر شد!
3 جودوكار ايراني در فرانسه
تصميم جديد كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي
ملي پوشان بازي هاي آسيايي 3 روز بيشتر در اردو مي مانند
نرفتن به تئاتر دليل خط خوردن يزداني؟!
پنجشنبه آغاز اردوي تيم ملي آب هاي آرام
اعزام تيم شناي معلولان به اسلواكي
تيم ملي با 5 جودوكار راهي ژاپن مي شود
دوري چهارماهه ربيعي از وزنه برداري
20 شهريور قرعه كشي ليگ تكواندو
كريمي : هيچ كوتاهي در حق برادران صميمي نشده بود
ايران عنوان بيست وششم المپيك نوجوانان را به خود اختصاص داد
فراتر و دور از انتظار ظاهر نشديم!
اخبار فوتبال جهان



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد «جواد حسن نيا»
دريا نشسته سبز به ياد عزيزتان
سردار شهيد «جواد حسن نيا»، در مرداد ماه سال 41، در شهرستان گناباد، در خانواده اي متدين، پا به عرصه وجود نهاد. به خاطر علاقه فراوان به رشته هاي فني در هنرستان شهيد عباسپور، موفق به اخذ ديپلم گرديد.
جواد فردي صبور، صميمي، پرهيزگار و كم صحبت بود. هيچ گاه در بجا آوردن فرايض ديني كوتاهي نكرد. نسبت به امام و حاكميت ولايت فقيه تاكيد بسيار مي نمود.
مداح بود و اكثر نوحه ها ساختن ذهن فعال خودش بود.در اوايل انقلاب، در راهپيمايي ها و با نگهباني از دستاوردهاي انقلاب اسلامي حفاظت مي كرد. با پيروزي انقلاب با تاسيس پايگاه بسيج حمزه- مسجد امام صادق(ع) سرتراز- به فعاليت خويش ادامه داد.پس از يك سال و نيم فعاليت در پايگاه بسيج محل براي گذراندن دوره آموزشي براي اولين بار در سن 19 سالگي به مدت سه ماه به جبهه هاي جنوب اعزام گرديد. پس از بازگشت از اين مناطق، با عشق و علاقه به سپاه پاسداران، فعاليت هاي خود را در سپاه آغاز كرد. بار ديگر به عنوان معاون گردان در لشكر 21 امام رضا(ع) راهي خط مقدم جبهه شد و در عمليات فتح المبين از ناحيه بازو دچار محروميت گرديد.او سرانجام در عمليات والفجر يك، در منطقه شرهاني با اصابت تركش به شهادت رسيد.

 



هفته هفتم ليگ برتر به پايان رسيد توقف پيروزي صدرنشيني دوباره ذوب آهن

سرويس ورزشي-
هفته هفتم رقابت هاي ليگ برتر با توقف پيروزي در اهواز و بازگشت ذوب آهن اصفهان به صدر جدول پايان يافت.
اين هفته از رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور شنبه شب با برگزاري هفت ديدار به پايان رسيد كه در يكي از اين ديدارها تيم پيروزي در اهواز مقابل فولاد خوزستان به نتيجه مساوي يك-يك رضايت داد تا با توجه به پيروزي ذوب آهن در اصفهان برابر صباي قم، شاگردان علي دايي صدر جدول را به شاگردان ابراهيم زاده پس دهند.
همچنين در تهران تيم تراكتورسازي تبريز موفق شد استيل آذين را شكست دهد تا تيم پرستاره تومباكوويچ دومين باخت متوالي اش در اين رقابت ها را تجربه كند. شكست استيل آذين در شرايطي بود كه علي كريمي نيز براي اين تيم به ميدان رفت. پيكان هم با پيروزي برابر شهرداري در تبريز تا حدودي به وضعيتش در جدول رده بندي ليگ برتر سروسامان داد. شاهين هم در بوشهر پنجمين شكست فصل جاري را به تيم راه آهن تحميل كرد و خودش نيز به نخستين پيروزي خانگي دست يافت.
نتايج كامل ديدارهاي هفته هفتم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤استيل آذين صفر- تراكتورسازي تبريز يك
گل: محمد نصرتي(59)
¤فولاد خوزستان1- پيروزي1
گل ها: اميد خورج(45) براي فولاد- محمد نوري(36) براي پيروزي
¤شاهين بوشهر2- راه آهن شهرري صفر
گل ها: منصور تنهايي (49) و ايمان حيدري(56)
¤ملوان بندرانزلي2- صنعت نفت آبادان1
گل ها: مهرداد اولادي (70-پنالتي) و پژمان نوري(80) براي ملوان- رسول نويدكيا(34) براي صنعت نفت
¤ذوب آهن اصفهان2- صباي قم يك
گل ها: ايگور كاسترو(66) و سيدمحمد حسيني(82) براي ذوب آهن- فرزاد حاتمي(87) براي صبا
اخراج: فرزاد حاتمي(88) از صباي قم
¤شهرداري تبريز2- پيكان قزوين4
گل ها: شهرام گودرزي(9) و كارلوس ادواردو(25) براي شهرداري- صابر ميرقرباني(2)، جهانگير عسگري(59)، مجيد خدابنده لو(74) و عليرضا عباسفرد(90) براي پيكان
¤پاس همدان 2-سايپا البرز 2
گل ها: فرهاد خيرخواه (33 و 75) براي پاس - ابراهيم صادقي (38) و كريم انصاريفرد(40) براي سايپا
¤استقلال تهران4- سپاهان اصفهان3
¤نفت تهران1- مس كرمان1

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تقابل تيم ملي با يك تيم بزرگ در تهران
تيم ملي فوتبال كشورمان تا پيش از حضور در جام ملت هاي 2011 آسيا علاوه بر شركت در تورنمنت غرب آسيا، ديداري تداركاتي با تيمي بزرگ در تهران و دو مسابقه تداركاتي نيز در اردوي امارات خواهد داشت. ملي پوشان فوتبال كشورمان امروز (دوشنبه) تهران را به مقصد چين ترك مي كنند تا روز 12 شهريور با تيم ملي اين كشور در شهر «ژنگژو» مركز ايالت «هنان» و روز 16 شهريور با تيم ملي كره جنوبي در سئول دو ديدار تداركاتي برگزار كنند. عباس ترابيان، سرپرست كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال با اشاره به ديدارهاي تداركاتي تيم ملي در نيمه ابتدايي شهريورماه گفت: مهمترين ديدار تداركاتي تيم ملي فوتبال كشورمان و به احتمال فراوان تنها ديدار تداركاتي اين تيم در تهران، روز 26 آبان ماه 89 برگزار خواهد شد و به محض اينكه توافق نهايي حاصل شد، نام آن تيم را اعلام خواهيم كرد. ملي پوشان فوتبال ايران تا پيش از حضوردر مسابقات فوتبال جام ملت هاي 2011 آسيا يك اردوي 10 روزه هم در امارات برپا خواهند كرد كه بر اساس اعلام ترابيان محل برپايي اين اردو به احتمال فراوان شهري به غير از دبي خواهد بود.
رأي رئيس براي بلاتر
محمد بن همام در گفت وگويي با روزنامه نگاران در بيروت گفت: من در انتخابات بعدي رياست كنفدراسيون فوتبال آسيا كه دوره آن از سال 2011 آغاز مي شود نامزد خواهم شد و اميدوارم بتوانم رأي اعتماد لازم را از تمام فدراسيون هاي فوتبال آسيا بدست آورم. انتخابات رياست كنفدراسيون در تاريخ 16 دي 1389 در دوحه پايتخت قطر برگزار خواهد شد. بن همام همچنين با اعلام حمايت كامل خود از سپ بلاتر نامزد رياست فيفا در انتخابات سال2011 گفت: بگذاريد كاملا روشن بگويم كه من در انتخابات رياست فيفا نامزد نخواهم شد و از سپ بلاتر براي دوره چهارساله بعدي حمايت خواهم كرد.
ياوري: براي خودم، ابراهيم زاده، صبا و ذوب آهن متأسفم
محمود ياوري پس از پايان ديدار تيمش برابر ذوب آهن در جمع خبرنگاران كه با حالت عصباني حضور يافته بود، خاطرنشان كرد: براي خودم، آقاي ابراهيم زاده، تيم صباي قم و تيم ذوب آهن متأسفم. فوتبال خوبي نبود و نبايد حواشي به اين شكل در فوتبال اتفاق مي افتاد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا يك مربي اخلاق گرا بايد در كنار زمين كنترل خود را از دست بدهد و مدام به اين و آن گير بدهد؟ اظهار كرد: من نمي توانم هنگامي كه به بازيكن مان فحاشي مي شود بي تفاوت باشم. من مي دانم سرمنشأ اين فحاشي از كجا شكل مي گيرد، چرا كه من با جو تماشاگران اصفهان آشنا هستم و مي دانم اين فحاشي از كجا نشأت مي گيرد.
كريمي: باعث و باني اتفاقاتي را كه افتاد، به خدا واگذار مي كنم
علي كريمي پس از شكست يك بر صفر تيم استيل آذين مقابل تراكتورسازي تبريز در جمع خبرنگاران گفت: مسبب و باعث و باني اتفاقات اخير در استيل آذين را به خدا وامي گذارم. او درباره تأثير حضورش در اين مسابقه براي استيل آذين گفت: اين طور كه برخي مي گويند، با حضور كريمي استيل آذين خيلي بهتر بازي مي كند، نيست. من هم مانند ساير بازيكنان هستم اما به هر حال يك سري اتفاقات در مدت اخير براي استيل آذين افتاد كه مسبب و باعث و باني آن را به خدا وامي گذارم چرا كه اين اتفاقات بر شرايط استيل آذين طي اين هفته ها تأثيرگذار است. به هر حال اتفاقات باعث شد، استيل آذين چند هفته اي خوب نتيجه نگيرد و دو باخت پياپي را متحمل شده است. كريمي همچنين از حمايت دايي از وي در اتفاقات اخيري كه برايش رخ داد تشكركرد و گفت: از دايي براي حمايتي كه از من داشت، تشكر مي كنم. او در اين مقطع لطف كرد و چنين حمايتي را داشت. دايي هميشه بازيكن بزرگي بوده است. در مقطع اخير پيشنهاد بازي كردن در پيروزي هم به من داده شده بود، اما به هر حال شرايط به گونه اي پيش رفت كه اكنون در استيل آذين بازي مي كنم.
ابراهيموويچ به ميلان پيوست
مهاجم ناراضي بارسلونا سرانجام به صورت قرضي به ميلان پيوست.
مهاجم سوئدي تيم فوتبال بارسلونا كه با حضور داويد ويا در نيوكمپ، وضعيت متزلزلي در اين تيم پيدا كرده بود، روز گذشته به ميلان بازگشت تا اين بار به جاي اينتر با پيراهن ميلان به ميدان برود. سايت رسمي باشگاه بارسلونا با اعلام اين خبر نوشت: زلاتان ابراهيموويچ با قراردادي يك ساله به صورت قرضي راهي ميلان خواهد شد. در اين قرارداد توافق شده است، در صورت تمايل ميلان قرارداد با مبلغ 24 ميليون يورو سال آينده نهايي شود.
تري و لمپارد ديدارهاي تيم ملي انگلستان را از دست دادند
جان تري و فرانك لمپارد، مدافعان ملي پوش تيم فوتبال چلسي، ديدارهاي تيم ملي انگلستان در مرحله مقدماتي يورو 2012 را از دست دادند.تري كه در ديدار با استوك سيتي هم تيم چلسي را همراهي كرد، از ناحيه زردپي و پشت دچار درد است و دو بازي تيم ملي انگلستان مقابل بلغارستان و سوييس را در مرحله مقدماتي يورو 2012 از دست خواهد داد. لمپارد هم كه از ناحيه ران دچار آسيب ديدگي است و بايد پاي آسيب ديده خود را به تيغ جراحان بسپارد.

 



تيم ملي كشورمان مغلوب برزيل شد
نمايش شايسته آسمانخراش هاي ايراني در گام نخست

تيم ملي بسكتبال ايران نخستين مسابقه خود در جام جهاني تركيه را واگذار كرد.
ملي پوشان بسكتبال ايران در نخستين ديدار خود در رقابت هاي جام جهاني بسكتبال در تركيه، برابر برزيل قرار گرفتند و با ارائه نمايشي قابل قبول، با نتيجه 81-65، نتيجه بازي را به برزيل، يكي از تيم هاي قدرتمند بسكتبال دنيا واگذار كردند.
مردان ماتيچ در حالي اين مسابقه را واگذار كردند كه هرچه از زمان بازي مي گذشت، به خودباوري بيشتري رسيده و با افزايش اعتماد به نفس خود بازي بهتري را ارائه دادند.
آسمانخراش هاي بسكتبال ايران مسابقه برابر برزيل را در همان وقت نخست واگذار كردند. در حالي كه وقت نخست بازي با اختلافي فاحش و 10 امتيازي به سود نماينده آمريكاي جنوبي واگذار شد، در سه وقت ديگر مسابقه اختلاف دو تيم به كمترين ميزان خود رسيد.
برزيل در كوارتر نخست 22-12 حريف آسيايي اش را شكست داد. دو تيم در تايم دوم در حالي با تساوي 17-17 به كار خود پايان دادند كه عملكرد بازيكنان ايران در اين وقت بسيار در خور توجه بود. در زمان سوم برزيل 22-17 قهرمان آسيا را شكست داد و در زمان چهارم هم مردان ماتيچ تنها با يك اختلاف از حريف قدرتمند خود شكست خوردند (20-19).
به اين ترتيب قهرمان آسيا در نخستين بازي خود در تركيه، سزاوارانه برابر برزيل، يكي از تيم هاي قدرتمند حاضر در رقابت ها، تن به شكست داد.
اما نتايج كامل ديدارهاي روز نخست به اين شرح است:
گروه A:
¤ استراليا 76-اردن 75
¤ آنگولا 44- صربستان 94
¤ آلمان 74- آرژانتين 78
گروه B:
¤ تونس 56-اسلووني 80
¤ آمريكا 106-كرواسي 78
¤ ايران65- برزيل 81
گروه C:
¤ يونان 89-چين 81
¤ روسيه 75- پورتوريكو 66
¤ ساحل عاج 47-تركيه 86
گروه D:
¤نيوزيلند 79- ليتواني 92
¤ كانادا 71- لبنان 81
¤ فرانسه72-اسپانيا 66

 



اروميه، ميزبان جام باشگاه هاي تكواندو آسيا

ميزباني سومين دوره جام باشگاه هاي تكواندو آسيا از تبريز به اروميه منتقل شد.
با توجه به درخواست هر دو استان براي ميزباني جام فجر و جام باشگاه هاي آسيا، مسئولان فدراسيون صلاح ديدند كه يكي از اين 2 رويداد بين المللي را در اروميه و ديگري را تبريز برگزار كنند.
در همين راستا سومين دوره جام باشگاه هاي آسيا در روزهاي 2 و 3 اسفندماه به ميزباني اروميه صورت خواهد گرفت و ايران به عنوان ميزبان مي تواند 3 نماينده در آن داشته باشد.
امسال تيم هاي ديگر هم اگر بخواهند، مي توانند 3 باشگاه خود را راهي ايران كنند.همچنين بيست و سومين دوره مسابقات بين المللي جام فجر نيز در روزهاي 4 الي 6 اسفندماه در تبريز برگزار مي شود.

 



حضور تيم ملي كاراته در مسابقات اتريش و تركيه

تيم ملي كاراته اعزامي به بازي هاي آسيايي گوانگجو در مسابقات بين المللي اتريش و تركيه شركت مي كند و با تيم ملي اسپانيا اردو خواهد زد.
از سوي فدراسيون كاراته شركت در مسابقات بين المللي آلمان و آذربايجان نيز براي تدارك تيم ملي اعزامي به رقابت هاي جهاني صربستان در نظر گرفته شده است.زمان اين رقابت ها به شرح زير است:
¤ مسابقات بين المللي آلمان از اول مهرماه تا هفتم مهرماه
¤ مسابقات بين المللي باكو از 17 شهريورماه
¤ اردوي مشترك با تيم ملي اسپانيا 6 مهرماه تا 12 مهرماه
¤ مسابقات بين المللي اتريش از 12 مهرماه تا 15 مهرماه
¤ مسابقات جايزه بزرگ تركيه از 26 شهريورماه
اعزام به پيكارهاي فنلاند نيز به دليل پايين بودن سطح اين مسابقات صورت نگرفت.

 



خبر عجيب پيش از آغاز بازي هاي آسيايي بودجه كميته ملي المپيك صفر شد!

خزانه دار كميته ملي المپيك با اشاره به پرداخت نشدن 10 ميليارد تومان بودجه باقيمانده ويژه بازيهاي آسيايي كوانگجو از اختصاص بودجه غيرآسيايي اين كميته به فدراسيونهاي آسيايي خبر داد و گفت: با اين حساب ميزان اعتبارات كميته ملي المپيك «صفر» شد.
معاونت برنامه ريزي و راهبردي رياست جمهوري 15 تير ماه نيمي از بودجه مصوب كميته ملي المپيك براي حضور در بازي هاي آسيايي 2010 را در اختيار اين كميته قرار داد.
مديران كميته ملي المپيك كه با تاخير چند ماهه بودجه مصوب مجلس شوراي اسلامي براي شركت در بازي هاي آسيايي را دريافت كرده بودند بلافاصله پس از واريز شدن بخش نخست اين بودجه كه مبلغي حدود 10 ميليارد تومان بود آن را در اختيار فدراسيون هايي قرار دادند كه براي حضور در اين بازي ها آماده مي شدند.
البته اين تنها نيمي از بودجه تصويب شده براي حضور كاروان ورزش ايران در بازي هاي آسيايي بود. به همين دليل رايزني ها براي دسترسي به نيمه دوم اين بودجه ادامه يافت تا 10 ميليارد تومان دوم به موقع در اختيار فدراسيون ها قرار بگيرد.
مديران كميته ملي المپيك بارها اعلام كردند كه بودجه باقي مانده گوانگجو حداكثر تا پايان مرداد ماه بايد پرداخت شود تا براي فدراسيون ها و تيم هاي ورزشي آسيايي قابل استفاده باشد. اين در حالي است كه سه روز از پايان مرداد ماه گذشته است اما هنوز معاونت برنامه ريزي و راهبردي رياست جمهوري باقي مانده بودجه بازي هاي آسيايي را به حساب كميته ملي المپيك واريز نكرده است.
به همين دليل مسئولان كميته ملي المپيك در فاصله كمي بيشتر از دو ماه باقي مانده تا بازي هاي آسيايي چين تصميم گرفته اند از اعتبارات غيرآسيايي خود براي كمك مالي به فدراسيون هاي آسيايي استفاده كنند.

 



3 جودوكار ايراني در فرانسه

سه جودوكار از ايران براي حضور در كمپ المپيكي فرانسه، عازم اين كشور خواهند شد.
محمد جمالي، جواد محجوب و محمدرضا رودكي نفراتي هستند كه در صورت كسب به موقع رواديد در اين اردو شركت خواهند كرد.

 



تصميم جديد كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي
ملي پوشان بازي هاي آسيايي 3 روز بيشتر در اردو مي مانند

كشتي گيراني كه شانس حضور در بازي هاي آسيايي را دارند، 3 روز بيشتر از ساير فرنگي كاران در اردوي تيم ملي مي مانند.
تيم ملي فرنگي قرار است بامداد روز 12 شهريورماه تهران را به مقصد مسكو ترك كند تا از روز 15 شهريور ماه به مصاف حريفان جهاني اش برود.
قرار است از روز دوشنبه هفته جاري، غير از 7 نفر اعزامي به مسكو و همچنين 7 كشتي گيري كه بيش از سايرين شانس حضور در بازي هاي آسيايي را دارند، ساير اردونشينان فرنگي كار خانه كشتي را ترك كنند. نفراتي كه بخت بيشتري براي همراهي تيم ملي فرنگي در گوانگجو را دارند، نيز 3 روز بعد يعني روز 11 شهريور اردو را ترك مي كنند.
حميد سوريان در 55 كيلو، اميد نوروزي در 60 كيلو، سعيد عبدولي در 66 كيلو، مهدي محمدي در 74 كيلو، طالب نعمت پور در 84 كيلو، امير علي اكبري در 96 كيلو و محمد قرباني در 120 كيلو ملي پوشان مسابقات جهاني مسكو را تشكيل مي دهند.

 



نرفتن به تئاتر دليل خط خوردن يزداني؟!

دارنده 2 مدال برنز جهان بعد از عدم انتخاب به عنوان ملي پوش وزن 96 كيلو گفت: به خاطر نرفتن به تئاتر از اردوي تيم ملي خط خوردم، همه ديدند كه ديگر مصدوميتي ندارم.
رضا يزداني اظهار داشت: تا 2 روز پيش من ملي پوش وزن 96 كيلو بودم. يك جلسه تمرين كشتي انجام دادم و روز چهارشنبه هم در تمرين مسابقه اي كه در حضور خبرنگاران برگزار شد، خيلي راحت و بدون مشكل مصدوميت كشتي گرفتم. پس دليل عدم انتخابم، آسيب ديدگي نبود. بلكه دليلش عدم حضور در تئاتر بود. وي در تشريح ماجرا خاطرنشان ساخت: روز پنجشنبه (4 شهريور) درحالي كه همه استراحت داشتند، به دووميداني رفتم، وقتي به خانه كشتي بازگشتم، حالم زياد خوب نبود. صنعتكاران گفت كه بعدازظهر برنامه تئاتر داريم كه گفتم حالم خوب نيست و نايب رئيس فدراسيون هم وقتي وضعيتم را ديد گفت مشكلي نيست اگر در اين برنامه شركت نكنم. همچنين ساعت 30:19 وقت فيزيوتراپي داشتم كه جزو آخرين برنامه هاي درماني ام بود؛ اما بعدازظهر وقتي سرمربي تيم ملي مرا ديد فرياد زد كه چرا به تئاتر نمي آيم. برايش توضيح دادم كه اين مورد را با صنعتكاران مدير تيم هاي ملي هماهنگ كرده ام.يزداني تأكيد كرد: سرمربي تيم ملي قانع نشد و اعلام كرد كه به علت مورد انضباطي بايد اردوي تيم ملي را ترك كني. با رئيس فدراسيون تماس گرفتم و همين جريان را برايش توضيح دادم كه گفت در اردو بمان و فردا مسئله را درست مي كنم؛ اما غلامرضا محمدي نامه اي از همه اعضاي كادر فني آورد كه زير آن امضا شده بود با اين مضمون كه يا جاي يزداني در مسكو است و يا كادر فني تيم ملي.

 



پنجشنبه آغاز اردوي تيم ملي آب هاي آرام

اردوي تيم ملي آب هاي آرام براي آمادگي اعزام به بازي هاي آسيايي گوانگجو پنجشنبه در آزادي آغاز خواهد شد. در ادامه تمرينات تيم ملي آب هاي آرام، قايقرانان كاياك و كانو در دو بخش زنان و مردان به منظور كسب آمادگي اعزام به بازي هاي آسيايي گوانگجو از پنجشنبه هفته جاري وارد اردوي درياچه آزادي تهران خواهند شد. تيم ملي آب هاي آرام هفته گذشته از مسابقات قهرماني جهان در لهستان به تهران بازگشت.
اين تيم در ادامه و تا پيش از اعزام به گوانگجو تمرينات خانگي خود را در تهران دنبال خواهد كرد.

 



اعزام تيم شناي معلولان به اسلواكي

شناگران معلول كشورمان به رقابت هاي بين المللي اسلواكي اعزام خواهند شد.پنجمين اردوي متصل به اعزام تيم ملي شناي معلولان ايران از 20 تا 25 شهريور به ميزباني تهران در جريان خواهد بود. تيم شناي كشورمان پس از اين اردو از تاريخ 26 تا 30 شهريورماه در رقابت هاي بين المللي اسلواكي شركت خواهد كرد. ورزشكاران مدعو به اين اردو عبارتند از: مهدي اكبري نژاد، رضا آذرشب (گيلان)، شاهين ايزدبار (كرج)، محمدرضا رهبري، محمد محمدي، علي نيكو، حسن غمخواه (خراسان رضوي)، مجيد شكوري (قم) و علي اميني (اصفهان)

 



تيم ملي با 5 جودوكار راهي ژاپن مي شود

تيم ملي جودو ايران با 5 نفر در مسابقات جهاني ژاپن شركت خواهد كرد.سرانجام كادر فني در فاصله 12 روز مانده به شروع رقابت هاي قهرماني جهان اسامي تيم ايران را اعلام كرد. اين در حالي است كه فدراسيون جهاني تاكنون 2 بار تعداد نفرات و اسامي تيم هاي شركت كننده تغييراتي ايجاد كرده است. محسن غفار در 66-كيلوگرم، علي معلومات در 73-كيلوگرم، محمد جمالي و حامد ملك محمدي در وزن81-كيلوگرم و محمدرضا رودكي 100+كيلوگرم جودوكاران شركت كننده در اين رقابت ها هستند. همچنين سيامك عدل كسروي جودوكار سنگين وزن مقيم ژاپن در صورت تأييد كادر فني يكي از نماينده هاي ايران در سنگين وزن خواهد بود. رقابت هاي جهاني ژاپن 18 تا 22 شهريورماه سال جاري به ميزباني ژاپن در شهر توكيو برگزار مي شود.

 



دوري چهارماهه ربيعي از وزنه برداري

وزنه بردار فوق سنگين تيم ملي به دليل پارگي تاندون شانه، به مدت 4 ماه از رقابت هاي وزنه برداري دور خواهد شد.وحيد ربيعي، وزنه بردار دسته فوق سنگين تيم ملي كه به دليل آسيب ديدگي ناحيه كتف در آخرين روزهاي اردوي آماده سازي مشكين شهر از ادامه تمرينات باز ماند، پس از مراجعه به چند پزشك متوجه شد تاندون شانه اش پاره شده و بايد هرچه زودتر تحت عمل جراحي قرار بگيريد. از اين رو ربيعي به همين منظور حدود 4 ماه از ميادين وزنه برداري دوري خواهد ماند تا مصدوميتش را به كلي رفع كند و دوباره به رشته ورزشي خود باز گردد.

 



20 شهريور قرعه كشي ليگ تكواندو

مراسم قرعه كشي نهمين دوره مسابقات ليگ برتر تكواندوي ايران 20 شهريورماه در خانه تكواندو برگزار مي شود. طبق اعلام كميته برگزاري مسابقات، تمامي سرپرستان و مربيان تيم هاي حاضر در ليگ بايد در مراسم قرعه كشي حضور يابند. ديدارهاي هفته نخست و مراسم افتتاحيه اين رقابت ها نهم مهر ماه برگزار مي شود. در اين دوره از مسابقات 9 تيم حضور دارند و به صورت رفت و برگشت به مصاف يكديگر مي روند. شرايط آغاز ليگ هاي آينده سازان، پومسه و نقش جهان هم به زودي از سوي اين فدراسيون اعلام مي شود.

 



كريمي : هيچ كوتاهي در حق برادران صميمي نشده بود

رئيس فدراسيون دووميداني پس از مذاكره با عباس صميمي، گفت: پس از بررسي هايي كه انجام داديم به اين يقيين رسيديم كه هيچ كوتاهي در حق برادران صميمي نشده بود. سيد مصطفي كريمي ضمن بيان اين مطلب گفت: محمود صميمي ملي پوش پرتاب ديسك ايران مدتي پيش درخواست تمرين با مربي ديگري را داشت كه در نشستي كه ابتداي هفته گذشته با وي داشتيم در اين مورد به توافقاتي رسيديموي افزود: محمود از برادرش عباس صميمي جدا شد و از اين به بعد با داريوش صميمي يكي از مربيان خوب اين رشته در شلمزار(چهارمحال بختياري) تمرين خواهد كرد. محمد نيز از اين پس با خود عباس صميمي در اصفهان ادامه كار مي دهد . رئيس فدراسيون دووميداني خاطرنشان كرد: هر چند با اين مربي براي همكاري با محمود صميمي قرارداد بسته ايم اما معتقديم كه بايد حرمت ها نگه داشته شود. به همين دليل شرط خود را براي شروع به كار اين مربي و شاگردش منوط به دريافت اجازه از عباس صميمي كرده ايم . وي ادامه داد: عباس صميمي با عليجاني نايب رئيس فدراسيون دووميداني در خصوص مشكلات بوجود آمده مذاكره كرده است. من نيز پوشه مربوط به اعزام هاي برون مرزي اين مربي و شاگردانش را از خسروشيري كارمند فدراسيون دريافت كرده و شخصا مراحل كار را بررسي كردم . كريمي تصريح كرد: مو به مو تمام مراحل قانوني سفر و مجوز برون مرزي اردوها ومسابقات بررسي شد و به اين نتيجه رسيدم كه كارمند فدراسيون در حق اين مربي و شاگردانش كوتاهي نكرده است .

 



ايران عنوان بيست وششم المپيك نوجوانان را به خود اختصاص داد
فراتر و دور از انتظار ظاهر نشديم!

رسول عسگري - محمود محمدي
عملكرد كاروان ورزشي ايران درمسابقات المپيك نوجوانان هماني بود كه انتظار مي رفت؛ نه فراتر و نه دور از انتظار.
ايران با كسب پنج مدال طلا، نقره و برنز عنوان بيست و ششم را در نخستين دوره بازي هاي المپيك نوجوانان كسب كرد. دراين دوره از بازيهاي المپيك 98كشور موفق به كسب مدال شدند كه در بين آنها تيم ايران با كسب 2مدال طلا (عليرضا كاظمي نژاد -وزنه برداري وكاوه رضايي - تكواندو)، 2مدال نقره (محمد سليماني- تكواندو و مهران شيخي- كشتي آزاد) و يك مدال برنز (يوسف قاريان -كشتي فرنگي) عنوان بيست و ششم را بالاتر از كشورهايي چون بلژيك، سوئد، اسپانيا و تركيه خود اختصاص داد.
كاروان ورزشي ايران در 13 رشته ورزشي و با 52 ورزشكار در نخستين دوره المپيك نوجوانان شركت كرد.
ورزشكاران چيني با كسب 51 مدال (03 طلا، 16نقره و پنج برنز) عنوان نخست را در بين كشورهاي شركت كننده درنخستين دوره المپيك نوجوانان به خود اختصاص دادند. در رده بندي مدالي المپيك نوجوان روسيه با كسب 43 مدال(18طلا، 14نقره و 11برنز) دوم شد و كره جنوبي با 19 مدال (11طلا، چهار نقره و چهار برنز) بر سكوي سوم ايستاد.
با پايان اين مسابقات به اهالي ورزش ثابت شد كه در رده هاي پايانه نيز مانند رده بزرگسالان با قدرت هاي برتر ورزش فاصله بسيار داريم و براي جبران اين فاصله بايد تلاش مضاعف را در دستور كار قرار داد تا در دوره بعدي بهتر از اين ظاهر شويم.
اما فارغ از فاصله كيلومتري ورزش مان با كشورهايي مانند چين اين مسابقات نشان داد در رده نوجوانان نيز ورزش ما به رشته هايي تكيه مي كند كه در رده بزرگسالان هم اميد نخست ما براي مدال آوري هستند. وزنه برداري، تكواندو و كشتي رشته هايي هستند كه توانستند مدال هايي رنگارنگ را براي كاروان ورزشي كشورمان به ارمغان آوردند، اين مهم نشان دهنده آن است كه دراين سه رشته وي ورزش پايه نيز توجه مي شود و مي توان كماكان به موفقيت هاي آنها در ساليان آينده نيز دلخوش بود.
بايد اميدوار بود كه در دوره بعدي عملكرد بهتر از اين داشته باشيم. برگزاري المپيك نوجوانان سبب مي شود كه تمام كشورها از جمله ايران بيشتر از گذشته به ورزش هاي پايه توجه كنند زيرا مي دانند هرچهار سال يكبار آوردگاهي مانند المپيك پيش رو است.

عنوان پنجمي براي واليبال اين تيم استحقاق حضور در فينال را داشت؟!
تيم واليبال كشورمان در المپيك نوجوانان عنواني بهتر از پنجمي كسب نكرد.
تيم واليبال نوجوانان كشورمان كه با تحمل دو شكست مقابل آرژانتين و كوبا از راهيابي به مرحله نيمه نهايي مسابقات واليبال المپيك نوجوانان بازمانده بود به مصاف تيم كنگو رفت.
اين ديدار كه براي كسب عنوان پنجمي مسابقات واليبال المپيك نوجوانان بود در پايان به برتري 3 بر صفر شاگردان شهنازي انجاميد. تيم كشورمان در سه گيم متوالي و با نتايج (25 بر 9)، (25 بر 15) و (25 بر 17) به پيروزي رسيد و عنوان پنجم المپيك را ازآن خود كرد.
در پايان اين مسابقات شهنازي اعتقاد داشت حق تيم ايران حضور در ديدار نهايي بود. سرمربي تيم واليبال نوجوانان گفت: سطح تيم ما بالاتر از بازي با تيمي چون كنگو در بازي پنجم و ششمي المپيك است. ما روي يك اتفاق به آرژانتين باختيم آن هم در يك بازي بد كه شايد تا 10 سال آينده ديگر تكرار نشود.ما بدون شناخت از آرژانتين به ميدان رفتيم اما در ديدارهاي بعد آناليز خوبي داشتيم و بازي مان نظم و ترتيب گرفت و شما ديديد كه عملكرد خوبي هم به نمايش گذاشتيم.وي افزود: دراين دوره از مسابقات شانس هم خيلي دخيل بود. شايد اگرما در گروه مقابل بوديم فردا ديدار فينال را با كوبا برگزار مي كرديم. من اعتقاد دارم فينال بايد بين ايران و كوبا برگزار مي شد. تيم من مستحق حضور در فينال بود.

دو مدال دستاورد كشتي از سنگاپور شيخي نقره گرفت، قادريان به برنز رسيد
در كشتي فرنگي و آزاد تيم كشورمان صاحب دو مدال نقره و برنز شد. مهران شيخي به مدال نقره رسيد و يوسف قادريان هم مدال برنز را از آن خود كرد.
شيخي نوجوان آز ادكار كشورمان با شكست مقابل حريفي از روسيه به مدال نقره وزن 46 كيلوگرم مسابقات كشتي آزاد بازيهاي المپيك نوجوان سنگاپور دست يافت. وزن كم كردن هاي اين كشتي گير تا چند روز سوژه اهالي ورزش بود. در كشتي فرنگي هم يوسف قادريان در ديدار براي كسب مدال برنز وزن 69 كيلوگرم مسابقات كشتي فرنگي بازي هاي المپيك نوجوانان به مصاف «نداش كوسكي» از بلاروس رفت. قادريان در تايم اول اين كشتي با نتيجه 4 بر 2 تن به شكست داد اما در دو تايم متوالي با نتايج مشابه 4 بر صفر به پيروزي رسيد و مدال برنز اين وزن را بر گردن آويخت. يوسف قادريان پس از پيروزي 2 بر يك مقابل «عبدالكريم اوآكالي» از الجزاير به مصاف «گديك موسي» از تركيه رفت و در حاليكه با نتيجه 3 بر صفر از اين حريف پيش بود، ضربه فني شد. قادريان در سومين مسابقه خود در دو تايم احمد درويش از سوريه را شكست داد و به ديدار رده بندي وزن 69 كيلوگرم مسابقات كشتي فرنگي بازي هاي المپيك نوجوانان راه يافت.

مدال طلاي با ارزش وزنه برداري كاظمي نژاد براي المپيك لندن آماده مي شود
در وزنه برداري وزنه بردار سنگين وزن كشورمان به يك مدال طلاي با ارزش رسيد تا تعداد مدال هاي طلايي ايران به عدد دو برسد.
عليرضا كاظمي نژاد به ترتيب با مهار وزنه هاي 155 كيلوگرم در حركت يك ضرب و 196 كيلوگرم در حركت دو ضرب و مجموع 351 عنوان قهرماني و مدال طلاي وزن 84+ كيلوگرم مسابقات وزنه برداري المپيك نوجوانان را از آن خود كرد، در اين وزن گور ميناسيان از ارمنستان با مهار وزنه هاي 160 و 190 كيلوگرم در حركات يك ضرب و دو ضرب عنوان دوم را از آن خود كرد و حسن محمد از مصر با بالاي سر بردن وزنه هاي 150 و 180 كيلوگرم در حركات يك ضرب و دو ضرب سوم شد.
اما پس از كسب اين طلاي با ارزش قهرمان مسابقات وزنه برداري المپيك نوجوانان مدال طلاي خود را به آستان مقدس حضرت امام رضا (ع) تقديم كرد.
عليرضا كاظمي نژاد پس از دستيابي به نشان طلاي المپيك گفت: از ابتدا مي دانستم قهرمان مي شوم و اين توانايي را در خودم مي ديدم كه طلاي اين پيكارها را كسب مي كنم. زماني كه در حركت يك ضرب از حريف عقب افتادم كمي ترس و اضطراب پيدا كردم اما با حركتم در دو ضرب استرسم از بين رفت و راحت قهرمان شدم. من در حركت دو ضرب توانايي زيادي دارم و مي دانستم مي توانم در دو ضرب عقب افتادگي خود در يك ضرب را جبران كنم.
اين وزنه بردار جوان ادامه داد: مدال اين مسابقات را نذر امام رضا (ع) كرده بودم. به ايران كه بروم آن را تقديم موزه آستان حضرت امام رضا (ع) مي كنم. كاظمي نژاد در پاسخ به اين پرسش كه چرا براي افزايش ركوردت ديگر روي صحنه نرفتي؟، گفت: ترسيدم مصدوم شوم. زالاي هم گفت زياد به خودت فشار نياور. به همين خاطر ديگر روي صحنه نرفتم. وي در ادامه با اطمينان از موفقيت در پيكارهاي آينده حرف زد و افزود: هدفم از امروز المپيك لندن است و اينكه بتوانم در اين مسابقات قهرمان شوم.

دفاعيه دبير كميته ملي المپيك: با كمي ارفاق نمره قبولي گرفتيم
دبيركميته ملي المپيك در پايان رقابتهاي المپيك نوجوانان به نكته مهمي اشاره داشت و آن هم اينكه اين بازي ها فاصله زياد ورزش ما و ديگر كشورها را آشكارتر كرد.
بهرام افشارزاده گفت: درمجموع مي توان به كاروان ورزش ايران دراين بازي ها نمره قبولي داد اگر چه برخي رشته ها و ورزشكارانشان طبق انتظارات پيش نرفتند. وي ضمن بيان اينكه تكواندو موفق ترين ورزش كاروان ايران تا به اين مرحله از بازي هاي المپيك نوجوانان بوده است، اظهارداشت: منكر تلاش ورزشكاران ديگر رشته ها نيستيم اما تكواندو به مراتب بهتر از بقيه بود. در پس ارزيابي ديگر رشته ها اما و اگرهايي وجود دارد!افشارزاده يادآورشد: در هرصورت به غير از تكواندو بر عملكرد ديگر رشته ها ايراداتي وارد بود. چون مي توانستند بهتر باشند. البته اين ايرادها به خاطر تفاوت ما با ديگر كشورهاي دنيا بود كه دراين بازي ها آشكارتر شد. درمجموع و با درنظرگرفتن وضعيت كلي ورزش كشور و لحاظ كردن ارفاق مي توان به عملكرد كلي كاروان ايران نمره قبولي داد.
دبيركل كميته ملي المپيك تاكيد كرد: خيلي از كشورهاي شركت كننده در بازي هاي المپيك نوجوانان بهتر از ايراني ها كار كردند چون مدارس يكي ازقطب هاي اصلي ورزش آنها به حساب مي آيد. دراين كشورها آموزش و پرورش نقش محوري در ورزش پايه دارد. همه وظايف و مسئوليت ها برعهده كميته ملي المپيك نيست.وي به راهكارهاي لازم براي نزديك شدن به چنين شرايطي اشاره كرد و گفت: بايد نگاهمان به ورزش مدارس به خصوص اول تا پنجم متفاوت شود. بايد براي اين مقاطع برنامه ريزي اصولي همراه با مربيان ورزش توانا داشته باشيم. از همه مهمتر اينكه بايد براي رده سني پايه بودجه خاص و مجزا از ورزش كشور درنظرگرفت و آن را در قالب سيستمي جديد و به روز هزينه كرد.

مقام سومي براي تكواندوكاران اين دومدال با ارزش قابل پيش بيني بود
در پايان رقابتهاي تكواندو اولين دوره المپيك نوجوانان تيم دونفره ايران با دو مدال طلا و نقره در مكان سوم جدول توزيع مدالها ايستاد.
درجريان رقابتهاي تكواندو 99 ورزشكار جوان از 66 كشور جهان به مدت 5 روز در 10 وزن بانوان و آقايان به رقابت پرداختند. از ميان اين 66 كشور تنها نمايندگان 26 كشور موفق به كسب مدال شدند.در جدول توزيع مدالها كره جنوبي با كسب 3 مدال طلا درصدر ايستاد. تكواندوكاران چين با 2 مدال طلا جايگاه دوم را از آن خود كردند و تيم دونفره ايران كه توسط كاوه رضايي يك مدال طلا و محمد سليماني يك مدال نقره كسب كرد در جاي سوم ايستاد.روسيه همانند ايران با يك مدال طلا و يك مدال نقره، انگلستان، رژيم اشغالگرقدس و تايلند هم هركدام با يك طلا در مكانهاي بعدي ايستادند.درپايان اين مسابقات مديرفني تيم تكواندو نوجوانان اعتقاد داشت پس از چهار ماه تمرين سخت و فشرده كسب دو مدال خوشرنگ توسط نوجوانان ايران قابل پيش بيني بود.هادي ساعي گفت: دوعضو تيم تكواندو نوجوانان فشار تمريني زيادي را در ماههاي قبل تحمل كردند و زحمات زيادي كشيدند تا با آمادگي بالا وارد اولين دوره المپيك نوجوانان شده و با دست پر به ايران بازگردند. اين موفقيت بزرگ را از تلاش چشمگير و خستگي ناپذير تمامي كساني داريم كه بي ادعا براي آماده سازي اين دو نوجوان همكاري كردند. از دو تكواندوكاري كه تا روز پاياني در اردو كنار رضايي و سليماني تمرين كردند تا آنها به هر نحو به اين تيم كوچك اما پرافتخار كمك كردند.

عنوان يازدهمي براي بسكتبال بايد همين تيم حفظ شود
بسكتباليست هاي نوجوان ايران با برتري مقابل تيم تركيه عنوان يازدهم مسابقات بسكتبال بازي هاي المپيك نوجوانان را از آن خودكردند.
تيم بسكتبال نوجوانان كشورمان براي تصاحب عنوان يازدهم المپيك به مصاف تيم تركيه رفت و موفق شد اين تيم را با نتيجه 31 بر 25 از پيش رو بردارد.
شاگردان قاسم كياني با اين نتيجه عنوان يازدهم مسابقات بسكتبال المپيك نوجوانان سنگاپور را از آن خود كردند. تيم كشورمان درحالي مقابل تركيه به برتري رسيد كه در نيمه اول بازي مقابل اين تيم به برتري 18 بر 8 دست يافته بود.اين تيم در جريان پيكارهاي المپيك سنگاپور مقابل تيم هاي مصر، پاناما، نيوزلند و تركيه به برتري رسيد و مقابل تيم هاي ليتواني، آرژانتين و فيليپين تن به شكست داد.تيم بسكتبال ايران در مسابقات المپيك نوجوانان با تركيب محمد اوجاقي، سجاد مشايخي، اميرصديقي و آرمان زنگنه و با هدايت قاسم كياني به ميدان رفت.
اين مسابقات بصورت سه به سه در يك نيمه زمين بسكتبال و در وقت پنج دقيقه اي برگزار شد.در پايان اين مسابقات نيز قاسم كياني حق ايران را حضور در جمع چهار تيم دانست. سرمربي تيم بسكتبال گفت: ما در پيكارهاي المپيك يازدهم شديم اما حق مان حضور در جمع چهار تيم برتر بود. شايد اگر در بازي با آرژانتين ناداوري گريبانگيرمان نمي شد و اين تيم را شكست مي داديم در جمع چهار تيم برتر مسابقات بوديم. داور ديدار ما مقابل آرژانتين با من صحبت كرد و اين را قبول داشت كه در اين مسابقه مرتكب اشتباهاتي شده است. اين داور از من خواست او را ببخشم اما من درخواستش را نپذيرفتم و تاكيد كردم، ناداوري او را فراموش نمي كنم چرا كه باعث شد تيم ما به حقش نرسد و خاطره اي تلخ از اولين المپيك نوجوان در ذهن من و شاگردانم بماند.
وي ادامه داد: بايد از شاگردانم تشكر كنم كه در اين شرايط جوي و با وجود ناداوري ها تيم هايي چون مصر، تركيه و نيوزيلند را شكست دادند كه برتري مقابل آنها در بسكتبال ايران بي سابقه بوده است. دوسال ديگر اين مسابقات در رده سني نوجوانان برگزار مي شود. بايد همين تيم نوجوانان را حفظ كنيم براي آينده. مطمئن باشيد اين تيم توانايي دستيابي به مقامي بالاتر از يازدهمي المپيك را دارد.

 



اخبار فوتبال جهان

قرارداد راموس تا 2016 تمديد شد
مدافع تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا قرارداد خود را ضمن تغيير، تا پايان سال 2016 تمديد كرد. سرخيو راموس، مدافع راست رئال مادريد كه پيش از اين براي هر سال 4 ميليون يورو دريافت مي كرد، در مراسمي با حضور وكيل خود و فلورنتينو پرس، قراردادي تا پايان سال 2016 را به امضا رساند و طي آن براي هر سال مبلغ 5 ميليون يورو دريافت خواهد كرد.
يكي از علل اصلي تغيير مبلغ قرارداد راموس، پيشنهاد 40 ميليون يورويي چلسي بود كه توسط اين بازيكن رد شد؛ اماتوقع وي را براي تمديد قرارداد افزايش يافته، بالا برد.
راموس در سيستم تاكتيكي مورينيو بيش از آن كه يك مدافع باشد، يك هافبك بازيساز است.
زانتي: يك جام ارزشمند را از دست داديم
كاپيتان با سابقه تيم فوتبال اينترميلان گفت: مستحق قهرماني نبوديم و طرف اسپانيايي بهتر بازي كرد.
خاوير زانتي تصريح كرد: اصلا خوب بازي نكرديم و اتلتيكو مادريد سوار بر بازي بود. اين تيم كنترل ميانه ميدان را در اختيار گرفت و در نهايت به نتيجه دلخواه خود نيز رسيد.
بازيكن متعصب تيم فوتبال اينترميلان ايتاليا افزود: شايد حريف خود را دست كم گرفته بوديم. در هر حال، جايي براي توجيه وجود ندارد. يك جام روحيه بخش و بسيار ارزشمند را از دست داديم. اتلتيكو مادريد با نتيجه دو بر صفر در ديدار سوپر جام برابر اينترميلان به پيروزي رسيد.
پرونده نقل و انتقالات چلسي بسته شد
سرمربي چلسي اعلام كرد فصل نقل و انتقالات براي تيمش هم اكنون به پايان رسيده و اين باشگاه در اين فاصله اندك، ديگر با بازيكني قرارداد امضا نخواهد كرد.
آنچلوتي با بيان اين كه بازيكنان موردنيازش را جلب كرده و ديگر به فكر خريداري بازيكن جديدي نيست، پرونده آبي هاي لندن را در فصل نقل و انتقالات زودتر از موعد مقرر بست.
چلسي تابستان امسال بازيكنان ارزشمندي مانند جوكول، ميشائيل بالاك، جوليانو بلتي، دكو و كارواليو را از دست داد. چند بازيكن ديگر به هم صورت قرضي از اين تيم جدا شدند. در سوي مقابل يوسي بنايون و راميرس تنها خريدهاي اين فصل چلسي بودند.
سرمربي چلسي در گفت وگو با سايت رسمي باشگاه عنوان كرد: فصل نقل و انتقالات ديگر براي ما به پايان رسيده و ديگر بازيكني جذب نخواهيم كرد.
دفاع پلاتيني از تصميم فدراسيون فوتبال فرانسه
رئيس اتحاديه فوتبال يوفا، ميشل پلاتيني، از تصميم فدراسيون فوتبال فرانسه مبني بر محروميت بازيكنان شورشي اين تيم در رقابت هاي جام جهاني 2012 حمايت كرد.
مقامات فوتبال فرانسه، نيكلاس آنلكا را در خلال برگزاري رقابت هاي جام جهاني به دليل درگيري با ريموند دومنك، سرمربي اين تيم، به فرانسه بازگرداندند. اين در حالي است كه پاتريس اورا، فرانك ريبري و جره مي تو لالان، ديگر بازيكنان فرانسوي بودند كه به همراه آنلكا به دليل اخلال در اردوي تيم ملي فرانسه در آفريقاي جنوبي از سوي فدراسيون فوتبال اين كشور با محروميت مواجه شدند.
پلاتيني گفت: اين براي اولين و آخرين بار است كه من در خصوص اين موضوع صحبت مي كنم. من اين صحبت ها را نه در سمت رئيس يوفا بلكه به عنوان كاپيتان پيشين تيم فوتبال فرانسه مطرح مي كنم. از تصميم فدراسيون فوتبال فرانسه 100 درصد دفاع مي كنم و اميدوارم كه اين محروميت ها اجرا شود.
بالاك از تيم ملي فوتبال آلمان خط خورد
ميشاييل بالاك از تيم فوتبال آلمان خط خورد هرچند كه يواخيم لو، سرمربي تيم فوتبال آلمان، عنوان كرده كه اين بازيكن فرصت بازگشت به تيم ملي را دارد.بازيكن 33 ساله تيم فوتبال آلمان در ديدار مقابل بلژيك كه جمعه هفته جاري در چارچوب رقابت هاي مقدماتي يورو 2012 در بروكسل برگزار خواهد شد، غايب است. بالاك در ديدار با آذربايجان در كلن هم غايب خواهد بود.لو در گفت وگوي تلفني بابالاك به اين بازيكن گفت در فهرست 21 نفره تيم او در اين دو ديدار حضور نخواهد داشت.
لو در اين خصوص گفت: ماگفت وگوي خوب و صريحي با هم داشتيم. ميشاييل همچنان پس از گذشت سه ماه سلامتي خود را به طور كامل بازنيافته اما ما از روند بهبودي او رضايت داريم. آنچه كه در حال حاضر از اهميت بالايي برخوردار است اين است كه او در لوركوزن به فرم مطلوب گذشته خود بازمي گردد.
ابراهيموويچ راهي ميلان شد
مهاجم سوئدي بارسلونا اسپانيا طبق توافق كلي دوطرف مذاكره كننده راهي تيم فوتبال باشگاه آث ميلان ايتاليا شد.
زلاتان ابراهيموويچ با امضاي قراردادي براي 4 فصل و با دريافت مبلغ 97. ميليون يورو راهي ميلان ايتاليا شد. البته اين احتمال وجود دارد كه تنها شرايط حاكم بر اين قرارداد باعث شود زلاتان ابراهيموويچ براي سال آينده راهي ميلان شود و به صورت قرضي همچنان فصل جاري را در لباس بارسلونا تجربه كند.
آنچه كه در سايت هاي خبري دوطرف ايتاليايي و اسپانيايي مشاهده مي شود حكايت از انتقال رسمي زلاتان ابراهيموويچ به ميلان دارد.
ديه گو به ولفسبورگ پيوست
ديه گو، هافبك برزيلي تيم فوتبال يوونتوس، به ولفسبورگ آلمان پيوست. ديه گو با انعقاد قراردادي به ارزش 15.5 ميليون يورو به تيم فوتبال ولفسبورگ پيوست. ديه گو در حالي به ولفسبورگ مي پيوندد كه سال گذشته در ازاي 25 ميليون يورو از وردربرمن به يووه پيوست.
ديه گو با انغقاد قراردادي چهارساله به تيم استيو مك كلارن پيوسته است. اين بازيكن برزيلي هرگز در طول مدت زمان حضور خود در تورين موفق به زدن گلي براي يوونتوس نشد.هواداران يوونتوس از تصميم باشگاه در خصوص فروش بازيكن تيمشان ابراز ناراحتي كرده اند.
ورون: دوران حضورم در تيم ملي آرژانتين تمام شد
بازيكن تيم استوديانتس آرژانتين گفـت: دوران حضورم در تيم ملي به پايان رسيد. خوان سباستين ورون اظهار داشت: با 35 سال، دوران حضورم در تيم ملي به سر رسيده است. من در تيم ملي به كارم خاتمه مي دهم تا راه براي ساخته شدن تيم جام جهاني 2014 هموار شود.وي افزود: رهبري تيم ملي اكنون در دست سرخيو باتيستا است. او در تلاش است تيمي كه در جام جهاني 2010 نتيجه نگرفت، را متحد كند. از طرفي مي كوشد نفراتي جوان و شايسته را به تركيب تيم ملي بياورد.ورون كه از سال 1996 تاكنون در تيم كشورش 73 مرتبه بازي كرده، براي آن در مدت 14 سال 9 گل زد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14