(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8 شهريور  1389- شماره 19730

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس قوه قضائيه: درماندگي امروز استكبار جهاني و عزت مسلمانان مديون تدبير امام خميني(ره) است
رئيس جمهور: حاكميت روحيه بسيجي عرصه خدمت رساني به مردم را تسريع مي كند
صفارهرندي:فتنه سال گذشته حكومت ديني را هدف گرفته بود
وزير علوم: دانشگاه جاي توجه به ارزش هاي ديني است
حجت الاسلام مصلحي:رويكرد جديد وزارت اطلاعات حالت تهاجمي است
مراسم بزرگداشت شهداي دولت امروز در مهديه بزرگ تهران برگزار مي شود
رئيس كميته :CTBT آمريكا بايد به معاهده منع آزمايش هاي هسته اي بپيوندد
افتتاح خط توليد دوربردترين مهمات توپخانه كشور
شكايت همسران شهدا از 7 فتنه گر
اصلاحيه
يازدهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس در 8 استان برگزار مي شود
افزايش 54 درصدي صادرات گاز در دولت دهم
معاون كنسولي، پارلماني و امور ايرانيان وزارت امور خارجه:
سياست ما بر لغو رواديد بين ايران با كشورهاي همسايه استوار است
مراسم كلنگ زني طولاني ترين تله كابين جهان در اروميه
 30 تيم پزشكي در سيستان و بلوچستان تشكيل شد
پايان سرما در زرينه اوباتو
مشاركت كره جنوبي در ساخت پارك موزه دفاع مقدس همدان
اخبار ادبي و هنري



رئيس قوه قضائيه: درماندگي امروز استكبار جهاني و عزت مسلمانان مديون تدبير امام خميني(ره) است

رئيس قوه قضائيه با اشاره به رهبري داهيانه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و دورانديشي آن پير فرزانه درباره نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس، گفت: امام راحل(ره) با اين نامگذاري موجبات عزت اسلام، مسلمين و ذلت استكبار را فراهم كردند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، مقاومت چشمگير نيروهاي مبارز در لبنان و فلسطين را نتيجه اعلام و تثبيت روز قدس از سوي امام راحل دانست و گفت: اگر امروز با درماندگي استكبار جهاني به ويژه آمريكا و اسرائيل مواجه هستيم و مسلمانان عزيزتر از گذشته با شجاعت حقوق خود را در سرزمين هاي اشغالي طلب مي كنند، همه اين موهبت هاي الهي مديون شجاعت، تدبير و دورانديشي امام خميني(ره) است.
وي با دعوت از همه ملت هاي مسلمان و آزاده جهان براي شركت در مراسم روز جهاني قدس اضافه كرد: هر ساله همايش عزتمند روز قدس توانسته با تضعيف دشمن بر تعالي جهان اسلام بيافزايد.
آيت الله آملي لاريجاني در ادامه با گراميداشت هفته دولت و ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر افزود: اين نظام با همه عظمت خود مديون انسان هاي بزرگي چون شهيدان رجايي و باهنر است كه با اهداي خون خود در برهه حساس ابتداي انقلاب توانستند موجبات استحكام هر چه بيشتر آن را فراهم آورند.
وي با تذكر درباره غنيمت شمردن لحظات پرفيض ماه مبارك رمضان گفت: در آستانه دهه آخر اين ماه شريف بويژه ليالي ارزشمند قدر كه بستر جلب رضاي الهي و نيل به جوايز خاص الهي است قرار داريم و بايد با توجه و تذكر بيشتر از اين فيض عظمي بهره مند شويم.
رئيس قوه قضاييه با عرض تسليت ايام شهادت مولي الموحدين حضرت علي(ع) اضافه كرد: اين ايام به واقع ايام عزاي حقيقي براي شيعيان و مسلمانان جهان و بلكه كل بشريت است.
وي با اشاره به خلوص و صبر بي مثال اميرالمؤمنين به مدت 25 سال بعد از رحلت حضرت رسول اكرم(ص) گفت: آن بزرگوار همه سختي ها و درد و رنج ها را به جان خريد تا اسلام عزيز باقي بماند.

 



رئيس جمهور: حاكميت روحيه بسيجي عرصه خدمت رساني به مردم را تسريع مي كند

رييس جمهور روحيه بسيجي را موجب تسريع در عرصه خدمتگزاري دانست و اظهار كرد: با حاكميت روحيه بسيجي، خدمتگزاري و آرمان خواهي در دستگاه هاي اجرايي كشور مي توان در عرصه خدمت رساني تسريع ايجاد كرد.
به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي نژاد به مناسبت هفته دولت در همايش بسيج كارمندان كه در وزارت كشور برگزار شد، با تاكيد بر نهادينه شدن روحيه خدمتگزاري در سازمان هاي اداري كشور تصريح كرد: بايد برنامه ريزي دقيقي براي نهادينه كردن اين روحيه انجام شود يعني اين كه همه باور داشته باشيم كه خادم و نوكر مردم هستيم و بايد در ساعات مختلف به حل مشكل، اصلاح و پيشبرد امور مردم بپردازيم.
وي خدمت رساني با كمترين هزينه و در سريع ترين زمان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: در دوره اي از تاريخ انقلاب اسلامي، در سازمان هاي حكومتي، تشريفات و اشرافيت گسترش يافت و عده اي خود را مالك و برتر از مردم دانستند كه اين موضوع آسيب هاي بسياري را به كشور وارد كرد اما امروز هزينه ها بسيار كاهش يافته است و البته بايد روحيه احترام و حرمت به بيت المال در سيستم كشور نهادينه شود.
احمدي نژاد با بيان اين كه بايد پايگاه بسيج در سازمان هاي اداري نقطه اتكاء مردم باشد، اظهار كرد: بسيج بايد تجلي همه خوبي ها باشد و از وجود آن پاكي، مردمداري، خدمتگزاري، آرمانخواهي روحيه ضد اشرافيت و حمايت از محرومين تجلي يابد. بسيج بايد تجلي نوخواهي، آرمانخواهي و بهتر شدن باشد.
رييس جمهور افزود: بايد از بين نيروهاي بسيجي صدها و هزاران مدير كارآمد وارد عرصه خدمت شوند تا خدمتگزاري با روحيه بسيجي ادامه يابد.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از نحوه مديريت جهاني خاطرنشان كرد: قدرت هاي فاسد صلاحيت مديريت بر جهان را هم به لحاظ فكري و نظري و هم به لحاظ عملياتي ندارند و همه مشكلات عالم از حاكميت طاغوت ها و سلطه گران نشات مي گيرد.
رييس جمهور مشكلات موجود در كشورهاي عراق، افغانستان و پاكستان را به واسطه حضور نيروهاي بيگانه دانست و تصريح كرد: در حالي كه آمريكايي ها در اين كشورها روزانه چندين هزار بمب بر سر مردم مي ريزند اما حاضر به كمك هاي انساني نيستند.

 



صفارهرندي:فتنه سال گذشته حكومت ديني را هدف گرفته بود

مشاور فرهنگي سپاه پاسداران تاكيد كرد: فتنه سال گذشته سياسي نبود بلكه فتنه اي بود براي ترديد افكني راجع به حقانيت ولايت و ولايت فقيه و حكومت ديني.
محمدحسين صفارهرندي در سلسله نشست هاي كنكاش حقيقت كه در نمايشگاه قرآن كريم برگزار شد گفت: كلمه فتنه در قرآن به دفعات مورد استفاده قرار گرفته است. كليدي ترين توضيحي كه از باب كلمه فتنه در قرآن ارتباط پيدا مي كند به سوره آل عمران برمي گردد كه بسياري به جاي دريافت حقايق از محكمات به سمت متشابهات مي روند. آنهايي كه اهل فتنه هستند همواره آيه هاي متشابه را در دست مي گيرند كه همه چيز را از منظر خودشان بگويند.
بسياري از كساني كه در جريان فتنه قرار داشتند بر اين باور بودند كه تعداد زيادي از آيات قرآن به دليل اينكه با معيارهاي دموكراتيك سازگاري ندارد بايد كنار گذاشته شود و بر اين باورند كه در زمان حيات پيامبر اسلام(ص) قرآن در محيطي نازل شد كه عصر متفاوتي بود و آيات قرآن براساس آن دوران نازل شده است.
هرندي افزود: اگر بخواهيم جريان فتنه سال گذشته را بررسي كنيم خواهيم ديد كه اين فتنه، فتنه سياسي نبود و همه ترديد افكني ها راجع به حقانيت ولايت و ولايت فقيه و حكومت ديني بود.
وي گفت: آنچه كه در جريان فتنه اتفاق افتاد؛ بايد در مباحث اعتقادي جستجو كرد كه قرآن نيز به آن تاكيد دارد.
مشاور فرهنگي سپاه تاكيد كرد: از سويي ديگر بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه فتنه همواره در جريان است اما در دفعات مختلف شكل خود را تغيير مي دهد و اگر پيوند ما با اهل قرآن واقعي قطع بشود، مسير هدايت هم دچار مشكل خواهد شد.

 



وزير علوم: دانشگاه جاي توجه به ارزش هاي ديني است

وزير علوم گفت دانشگاهي كه در آن متدينين و فرهنگ انتظار به تمسخر گرفته شود، همان بهتر كه نباشد و مردم آن را با خاك يكسان مي كنند.
كامران دانشجو وزير علوم تحقيقات و فن آوري در مراسم افتتاح پروژه هاي عمراني دانشگاه علم و صنعت ايران با اشاره به فرمايشات حضرت امام(ره) مبني بر اينكه دانشگاه كارخانه آدم سازي است و اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح مي شود اظهار داشت: اين آدم نشأت گرفته از روح مطلق است كه بايد تربيت لازم را پيدا كرده و كرامت انساني را حفظ كند.
وزير علوم اضافه كرد: دشمنان تلاش مي كنند فضاي اسلامي دانشگاه را به فضاي ليبرال دموكراسي خود تغيير داده و ارزش هاي اسلامي دانشگاه را براساس نگاه خود تعريف كنند.
وي با بيان اينكه اگر خدايي ناكرده اين اتفاق در دانشگاه رخ دهد، كشور در اختيار دشمنان قرار خواهد گرفت، تصريح كرد: اگر خدايي ناكرده دانشگاهي در كشور وجود داشته باشدكه در آن متدينين و فرهنگ انتظار و بسيج مورد تمسخر قرار بگيرد و صداي اذان در آن به گوش نرسد روحاني نتواند براي اقامه نماز وارد آن شود و يا به جاي مسجد حتي يك نمازخانه مناسب هم نداشته باشد و در تمام ماه محرم و صفر و حتي در تمام طول سال كوچكترين مراسم مذهبي در آن برپا نشود و به جاي آن در چهارشنبه سوري مراسم جشن و پايكوبي برگزار كنند، كشور براساس فرمايشات حضرت امام در اختيار دشمن قرار خواهد گرفت.
دانشجو در همين زمينه اضافه كرد: اگر خدايي ناكرده دانشگاهي در كشور وجود داشته باشد كه دانشجويان آن براي يك كنفرانس علمي به مشهد مقدس بروند و زماني كه دانشجويان به زيارت حرم امام رضا(ع) مي روند، مسئولين دانشگاه به آنها اعتراض كنند كه شما براي كنفرانس علمي به اينجا آمده ايد يا مي خواهيد برويد امام رضا بازي؟ و يا اينكه در طول يك اردوي دانشجويي ماشين را در بين راه متوقف كنند و با آهنگ هاي مبتذل مراسم آنچناني بگيرند همان بهتر كه اين دانشگاه نباشد.
وي با تأكيد بر اينكه مردم، دانشجويان، اعضاي هيئت علمي و كاركنان دانشگاه هاي كشور مسلمان و متدين هستند، اظهار داشت: مردم و دانشجويان كشور حتماً چنين دانشگاهي را با خاك يكسان مي كنند كه اجازه نمي دهند اين اتفاقات در يك دانشگاه كشور رخ دهد.
وزير علوم در ادامه به ديدار اخير دانشجويان با رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري در ديدار اخير خود به دانشجويان فرمودند كه دانشگاه آماج بسياري از توطئه هاي دشمنان است و بايد بدانيم كه ايشان در بيان سخنان خود اغراق نمي كنند، بنابراين هر كدام از ما در اين زمينه مسئوليت هايي داريم كه بايد نسبت به آن پاسخگو باشيم.
دانشجو با بيان اينكه هيچ علمي جز از مسير ولايت معنا پيدا نمي كند، افزود: جانشين و نايب بر حق امام عصر به ما يادآوري مي كند كه دانشگاه آماج شديدترين حملات دشمنان است و بايد بدانيم كه زماني كه ايشان هشدار مي دهند كه دشمن دانشجويان كشور را با دايره قرمز مشخص كرده است اساتيد هم نسبت به دانشجويان وظايف مشخصي دارند.
وي همچنين ادامه داد: اساتيد نبايد تنها به درس دادن در كلاس اكتفا كنند بلكه بايد دغدغه دين داشته باشند چون دين اسلام بيشترين تأكيد را بر مسئله علم دارد. البته اين علم بايد به تعالي بشر و كرامت انساني كمك كند نه اينكه اتفاقاتي نظير هيروشيما، افغانستان، عراق و آدم كشي در جهان ختم شود.
وزير علوم با بيان اينكه بسياري از برنامه هاي دشمن براي لغزش و انحراف دانشجويان برنامه ريزي مي شود، تصريح كرد: با توجه به هشدارهاي مقام معظم رهبري كساني كه ولايت مدار هستند بايد در مسير فرمايشات ايشان حركت كنند البته ولايت مداري فقط در نظر نيست بلكه در مقام عمل هم بايد مدنظر باشد.
دانشجو در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه در آينده نه چندان دور مي توان اسناد تلاش دستگاه هاي جاسوسي دشمن براي تأثيرگذاري روي دانشجويان كشور را مشاهده كرد، اظهار داشت: در اين شرايط چگونه مي توان آسوده خاطر بود؟ دشمنان در اين زمينه فعال هستند چون اهميت دانشگاه را شناخته اند.
وزير علوم همچنين تصريح كرد: ما عهد بسته ايم كه در مسير ولايت كه دنيا و عاقبت انسان در آن است حركت كنيم و در يك سال گذشته هم شاهد بوديم كه دانشگاهيان كشور در كنار مردم، بصيرت و هوشياري خود را به رخ دشمن كشيدند.
دانشجو در همين زمينه يادآور شد: حركت در مسير ولايت به معناي اين است كه اگر در جايي فرمايشات مقام معظم رهبري مخالف صددرصدي نظرات ما بود آن را سمعاً و طاعتاً اجرايي كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع تغيير رؤساي دانشگاه اشاره كرد و گفت: اكنون حدود 150 موسسه آموزشي وابسته به وزارت علوم داريم كه در طول يكسال اخير تنها 23 تغيير در آن ايجاد شده است اما برخي مي خواهند تمام اين تغييرها را به 2 ماه اخير ارتباط دهند در حالي كه قرار نبود كه تغيير روساي دانشگاه ها در طول سال انجام شود.
وزير علوم با بيان اينكه تمام وزراي گذشته در دولت هاي قبل زحمات زيادي كشيده اند يادآور شد: بايد اشاره كنم كه يك وزير در دولت هاي قبل در طول 6 ماه 09 درصد از روساي دانشگاه ها را تغيير داد و حتي در اين تغييرات رئيس دانشگاه علم و صنعت كه تنها 52 روز از ابلاغ حكمش مي گذرد، تغيير كرد.
دانشجو با بيان اينكه براي تغيير روساي دانشگاه ها يكسال كار كارشناسي و 0051 ساعت نفر كار انجام شده است، تصريح كرد: با در نظر گرفتن تمام تغييرات يكسال اخير، اكنون كمتر از 61 درصد از روساي موسسات آموزشي كشور تغيير كرده اند و نمي توان به اين مسئله انگ سياسي زد چون دولت همان دولت قبل است.
وي با بيان اينكه تغيير روساي دانشگاه حق وزير علوم است گفت: البته بنده نسبت به تمام وزراي ديگر كمترين استفاده را از حق خود كرده ام كه آمار موجود نيز اين ادعا را ثابت مي كند.
وزير علوم ادامه داد: در اين بين تعدادي از روساي دانشگاه ها خودشان درخواست استعفا دادند و در يك مورد بنده حكم را به رئيس قبلي دادم تا رئيس جديد را انتخاب كند و در كنار اين موارد برخي از روساي اين دانشگاه نيز جابه جا شده اند و تغييري نكرده اند.
دانشجو در ادامه يادآور شد: با در نظر گرفتن اين شرايط تنها 01 تا 21 رئيس دانشگاه تغيير كرده اند كه اين تعداد از 01 درصد كل مراكز آموزش عالي كشور نيز كمتر است.

 



حجت الاسلام مصلحي:رويكرد جديد وزارت اطلاعات حالت تهاجمي است

وزير اطلاعات اعلام كرد كه وزارتخانه متبوعش با توجه به در اختيار داشتن سرمايه عظيم اطلاعاتي، رويكرد خود را از حالت انفعال به تهاجمي تغيير داده است.
حجت الاسلام حيدر مصلحي در گفت وگو با فارس با اشاره به آغاز هفته دولت در خصوص عملكرد گذشته وزارت اطلاعات در زمينه امنيتي و اطلاعاتي، با تاكيد بر اينكه از حالت انفعال بيرون آمدن نياز به زمينه سازي دارد، تصريح كرد: زمينه سازي هاي اين اقدام ايجاد شده و اين روحيه و فضاي تهاجم به وجود آمد و موفقيت هايي كه در اين مدت وزارت اطلاعات داشته بيانگر به وجود آمدن اين روحيه است كه مايه مسرت و خوشحالي است.
وزير اطلاعات در پاسخ به اين سؤال كه برنامه هاي آينده وزارت اطلاعات براي مقابله با تحركات دشمن براي برهم زدن امنيت داخلي چيست؟ ادامه داد: تحركات دشمن تحركاتي نيست كه بتواند به نتيجه برسد چرا كه دشمن ملت ايران را نشناخته و مردم ما به دنبال ارزش هاي خود، همه هستي اش را مي گذارد و در موقعيت هاي مختلف اين را نشان داده است.
وي گفت: اگر برخي مواقع ملت به دنبال يكسري جريانات رفته است به دليل فضاسازي هايي است كه عده اي با نفاق دروني، فضاي ارزشي از خود نشان دادند و ملت فكر كرد كه آنها در مسير ارزشي قرار دارند.
مصلحي در پايان خاطرنشان كرد: ما با رويكردي كه در وزارت اطلاعات داريم و همچنين اشرافيت و كنترل خوبي كه بر فعاليت هاي مختلف سرويس هاي اطلاعاتي انجام مي دهيم حركت هاي دشمنان را تاكنون خنثي كرده و در آينده نيز خنثي مي كنيم و آنها نمي توانند كاري را از پيش ببرند.

 



مراسم بزرگداشت شهداي دولت امروز در مهديه بزرگ تهران برگزار مي شود

مراسم بزرگداشت و تجليل از مقام شامخ شهداي گرانقدر دولت، شهيدان رجايي و باهنر همزمان با سراسر كشور امروز دوشنبه از ساعت 21 با سخنراني آيت الله سيداحمد خاتمي در مهديه بزرگ تهران برگزار مي شود.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه اي ضمن اعلام اين مطلب افزوده است: هشتم شهريور؛ خلق حماسه خدمت رساني و خدمتگزاري، سروش خدمت صادقانه دولت به ملت و يادآور خاطرات دولت خادم ملت مبارز ايران اسلامي است.
«هشتم شهريور»؛ روز اثبات خدمتگزاري دولتي مردمي است كه حمايت و پشتيباني ميليون ها نفر از ملت عزيز خويش را به همراه دارد.
«هشتم شهريور»؛ يادآور به تلالو درآمدن انوار ايمان از قلوب مومنين خادم ملت در صحنه روزگار است، مجاهدتي خستگي ناپذير در دولتي خدمتگزار و مردمي كه با تمام توان، همت بلند خويش را دستمايه مبارزه با فقر و فساد و تبعيض كرد.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در اين اطلاعيه با تجديد عهد و پيمان با شهدا به ويژه شهداي گرانقدر دولت از عموم آحاد مختلف جامعه اسلامي، مردم مومن و روزه دار تهراني دعوت كرد تا پرشورتر از سال هاي قبل با حضور گسترده و معنوي خويش در ويژه مراسم بزرگداشت شهداي هشتم شهريور كه دوشنبه شب 8/6/1389 از ساعت 21 در مهديه تهران برگزار مي شود، ضمن زنده نگاه داشتن ياد و نام و خاطره شهداي عزيز هشتم شهريور، با آرمان ها و پيام بلند و حقيقت طلبانه آن شهيدان تجديد ميثاق نموده و اثبات كنند كه هنوز ادامه دهنده صراط مستقيم شهيدان هستند.

 



رئيس كميته :CTBT آمريكا بايد به معاهده منع آزمايش هاي هسته اي بپيوندد

رئيس كميسيون مقدماتي سازمان معاهده منع جامع آزمايشات هسته اي از آمريكا خواست كه اين معاهده را در آستانه روز بين المللي آن تصويب كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه به نقل از «تيبور توث»- رئيس كميته مقدماتي سازمان معاهده منع جامع آزمايشات هسته اي نوشت: اكنون زمان آن است كه 9 كشوري كه تصويب معاهده منع جامع آزمايشات هسته اي CTBT به وسيله آن ها اين معاهده را اجرايي خواهد كرد، اراده سياسي و حمايت كامل شان را براي اين كار نشان دهند.
به گزارش اين خبرگزاري، اين معاهده كه آزمايشات هسته اي براي اهداف نظامي يا غيرنظامي را ممنوع مي كند در سال 1996 تدوين شد و تاكنون به امضاي 182 كشور و تصويب 153 كشور رسيده است، اما چين، كره شمالي، مصر، هند، اندونزي، ايران، پاكستان، آمريكا و نيز اسرائيل از تصويب آن تا اين لحظه امتناع كرده اند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه اگرچه باراك اوباما- رئيس جمهور آمريكا- گفته است واشنگتن به تصويب معاهده CTBT متعهد است اما به نظر مي رسد تا پس از تصويب معاهده كاهش تسليحات استراتژيك يا استارت جديد در سناي آمريكا انجام اين كار را به تعويق اندازد.

 



با حضور وزير دفاع صورت گرفت
افتتاح خط توليد دوربردترين مهمات توپخانه كشور

در ششمين روز از هفته دولت، با حضور وزير كشور خط توليد دوربردترين مهمات توپخانه كشور به بهره برداري رسيد.
خط توليد مهمات پيشرفته 130ميليمتري بيس بليد راكتي (HERA)، دوربردترين مهمات توپخانه كشور با حضور سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در صنايع مهمات سازي سازمان صنايع دفاع افتتاح شد.
سرتيپ پاسدار، احمد وحيدي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در مراسم افتتاح اين خط توليد در جمع خبرنگاران گفت: مهمات دوربرد پيشرفته 130ميليمتري با برد 42كيلومتر براي تخريب مواضع و استحكامات دشمن در فواصل دوردست مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي افزود: اين مهمات مثل يك موشك بالستيك عمل مي كند و سوخت آن جامد است.
وزير دفاع گفت: متخصصين زبده و مجرب صنايع مهمات سازي وزارت دفاع، براي افزايش برد اين مهمات از 27كيلومتر به 42كيلومتر با بهره گيري از راههاي ميان بر و استفاده از مهمات بيس بليد به اين موفقيت بسيار مهم دست پيدا كردند.
سردار وحيدي افزود: با توليد انبوه و تحويل اين مهمات به يگان هاي توپخانه اي نيروهاي مسلح توان رزمي و عملياتي آن به نحو چشمگيري افزايش مي يابد.
وزير دفاع تصريح كرد: يكي ديگر از آثار مهم توليد اين مهمات، خودكفايي كشور در اين حوزه و بي اثر كردن تحريم هاي دشمنان، پيشرفت و تعالي ملت ايران است.
سردار وحيدي، تلاش فراوان، همت و كار مضاعف مديران و متخصصان صنايع مهمات سازي سازمان صنايع دفاع را ستود و تاكيد كرد: قطعا مديران و متخصصان وزارت دفاع به اين حد اكتفا نخواهند كرد و با كار و تلاش بيشتر دستاوردهاي جديدتري را در اين حوزه براي نيروهاي مسلح و ملت شريف ايران به ارمغان خواهند آورد.
وزير دفاع، پشتيباني موثر از نيروهاي مسلح براي دفاع همه جانبه از مرزهاي هوايي، دريايي و زميني كشورمان را يكي از راهبردهاي مهم وزارت دفاع ذكر كرد و گفت: توليد مهمات 130م.م بيس بليد راكتي (HERA)، در همين راستا صورت گرفته است.

 



شكايت همسران شهدا از 7 فتنه گر

پس از شكايت هفت تن از مجرمان حوادث پس از انتخابات 88 از يكي از سربازان گمنام امام زمان (عج) جمعي از همسران شهداي هشت سال دفاع مقدس ضمن نوشتن نامه اي به رييس قوه قضائيه خواستار برخورد قاطع با جريان فتنه و اين هفت نفر شدند.
به گزارش جوان آنلاين ،متن كامل نامه همسران شهداي هشت سال دفاع مقدس به رييس قوه قضائيه به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
المنافقون والمنافقات بعضهم من بعض يأمرون با المنكر و ينهون عن المعروف و يقبضون ايديهم نسوا الله فنسيهم ان المنافقين هم الفاسقون ( توبه -67 )
رئيس محترم قوه قضائيه
با سلام واحترام پيرو شكايت نامه غيرقانوني و غير حقوقي هفت تن ازمجرمان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري دهم كه به بهانه اعتراض به افشاگري يكي از سربازان گمنام امام زمان (عج) مبني بر طراحي برنامه هائي جهت براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي با ادعاي دروغي بزرگ ، يعني بروز تقلب ، توسط جريان فتنه من جمله اين هفت نفر صورت پذيرفت متأسفانه به جاي تفهيم اتهام جديد به خاطر اصرار بر جرم كه طبق قانون مجازات اسلامي حكم آن تشديد مي گردد شاهد تسامح و تساهل مفرط در برخورد با اين حركت كاملاً غيرقانوني هستيم تا جائيكه همسران مجرمان نيز با پرروئي تمام جرأت پيدا كرده و درموضع شاكي نشسته خطاب به حضرتعالي شكايت نامه مي نويسند مع الوصف بعيد نيست من بعد شاهد باشيم كه همسران شاه معدوم ، مسعود رجوي ، بني صدر، عبدالمالك ريگي وهمه جانياني باشيم كه عليه سپاه پاسداران و سربازان گمنام امام زمان (عج) شكايت نامه بنويسند كه چرا مانع جنايات آنان شده اند.
از22 خرداد 88 تاكنون افرادي به جرم دست داشتن درتوطئه براندازي به اشكال مختلف و سطوح مختلف دستگيرو پس از محاكمه عمدتاً با تخفيف و رأفت اسلامي محكوميتهاي سبكي براي ايشان صادرشده است ، به اذعان برخي ازعناصر اصلي فتنه كه بازداشت شدند آنها درابتدا با آگاهي ازعمق خيانتشان حتي انتظار اعدام داشتند امّا وقتي با رأفت اسلامي نظام روبروشدند بارديگر فتنه انگيزي خودرا به شكل ديگري ازسرگرفتند. دراين جريانات فجايع بسيارتأسف باري كه رخ داد خونهاي بي گناهي كه به زمين ريخته شد و چهره كريه جريان نفاق را كه پشت نقاب اصلاح طلبي و خط امامي پنهان شده بود آشكار ساخت چرا كه اين جريان خطرناك با ادعاي دروغي بزرگ به نام تقلب ، كه هرگز نتوانستند آن را اثبات كنند و با پولهاي كثيفي كه از دشمنان اين ملّت گرفته بودند قصد سرنگوني اين نظام ريشه دار و مستحكم را داشتند ، زهي خيال باطل، و با همراهي ضدانقلاب سنتي ،گروهك رجوي ، سرويسهاي جاسوسي بيگانگان ، بهائيت، اراذل و اوباش و عده اي فريب خورده بخشهاي شمالي شهرتهران را به آشوب كشيدند .حال با وجود اين خيانتها همچنان با نامه پراكني ودسيسه بردشمني خود با اين ملّت اصرار مي ورزند.
اين هفت نفر و همسرانشان درواقع با درجه بندي زندانيان فتنه به درجه يك و درجه دو خود را درجه يك دانسته و براي خود حق ويژه اي قائل مي باشند درحاليكه ديگر زندانيان محكوميت خود را مي گذرانند اينان درمرخصي هاي طولاني مدت بسر مي برند و وضعيتشان هيچ شباهتي به مجرمان آنهم ازخطرناكترين انواع جرم يعني كودتاي خزنده ندارد وحال كه بعد از مرخصي هاي طولاني مدت به برخي ازآنها گفته مي شود به زندان برگردند بارديگر دهان آلوده خود به فحاشي باز مي كنند و بقول معروف دست پيش مي گيرند كه پس نيفتند.
اين فتنه گران كه ازيكسال قبل ازانتخابات طرح براندازي خود را آماده كرده بودند و بنا داشتند درهرصورت چه پيروزي و چه شكست به سفارش اربابان خود كارانقلاب را يكسره كنند هرگز تن به قانون ندادند و تمام ساختارهاي قانوني را زير پا گذاردند همان ساختارهائي كه براساس آن درانتخابات شركت كرده بودند. اين جماعت فتنه گر هميشه درفضاي تناقض تنفس مي كنند از سويي مي گويند حتماً درانتخابات تقلب مي شود و با اين وجود در چنين انتخاباتي با تمام توان شركت مي كنند ، هنوز اخذ رأي پايان نيافته خود را پيروز انتخابات معرفي مي كنند تا درصورت اعلان نتائج كه ازپيش با نظرسنجي هاي خوداز آن مطلع بودند بتوانند بازي را بهم بزنند و با اعلان تقلب بعنوان رمز عمليات براندازي طرح خود را اجراء نمايند .
ازسوئي خود را به عنوان قهرمان مبارزه معرفي مي كنند كه باصطلاح درمقابل شكنجه ها ! و زندانها مقاومت كرده اند ازديگر سو خود را به تمارض مي زنند تا از زندان خلاصي يابند.
رياست محترم قوه قضائيه
ما تعدادي از همسران شهداء انقلاب اسلامي و دفاع مقدس ازآن مقام مسئول مجّدانه مي خواهيم كه طبق قانون با اين جماعت فتنه انگيز برخورد قاطع و محكمي صورت پذيرد تا بيش از اين نسبت به ارزشها و خون شهدا وآرمانهاي امام دهن كجي نكنند.
درپايان يادآوري مي شود كه متعاقباً طوماربلندي با امضاء خانواده هاي شهدا مبني بردرخواست برخورد قاطع با جريان فتنه بويژه اين هفت نفر كه ازعناصر اصلي طراحي و هدايت فتنه بوده اند جهت استحضارارسال خواهد شد.
جمعي از همسران شهداء انقلاب اسلامي و دفاع مقدس

 



اصلاحيه

در خبر مندرج در صفحه 13 مورخ 18/5/89، مهدي كلانترزاده، معاون كانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان قم صحيح است كه «استان قم» آن ذكر نشده بود.

 



همزمان با تهران
يازدهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس در 8 استان برگزار مي شود

معاون امور استان هاي جشنواره فيلم دفاع مقدس گفت: يازدهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس از 29 شهريور تا دوم مهرماه سال جاري براي نخستين بار همزمان با تهران در هشت استان ديگر كشور به اجرا درمي آيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، مهدي حقيقي شنبه شب طي نشستي با خبرنگاران اظهار داشت: يازدهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس سه محور مقاومت، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را به عنوان رويكردهاي اصلي خود قرار داده و آثار هنرمندان را در اين عرصه ها داوري مي كند.
وي گفت: در اين جشنواره آثاري از كشورهاي لبنان، سوريه، تركيه، يكي از كشورهاي آمريكاي لاتين و آسياي ميانه نيز به نمايش درمي آيد.
حقيقي گفت: يازدهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس با 24 فيلم بلند سينمايي(35 ميليمتري)، 67 فيلم ويدئويي داستاني، 310 فيلم ويدئويي مستند، 290 فيلم كوتاه، 150 فيلم خارجي و 100 فيلم در بخش 313 ثانيه اي به اجرا درمي آيد.
وي اضافه كرد: در بخش ويژه با عنوان قلم طلايي، 145 فيلمنامه بلند، 92 فيلمنامه ويدئويي و 170 فيلمنامه كوتاه شركت كرده و مورد داوري قرار مي گيرند.
معاون امور استان هاي جشنواره فيلم دفاع مقدس اظهار داشت: جشنواره فيلم دفاع مقدس پيش از اين به صورت دوسالانه برگزار مي شد و از سال 84 تاكنون به دلايلي دچار وقفه شد و امسال بعد از پنج سال وقفه به اجرا درمي آيد.
وي خاطرنشان كرد: استان هاي برگزاركننده جشنواره بر حسب توانمندي، تجربه برگزاري جشنواره فيلم و تعداد و كيفيت سالن هاي سينما انتخاب شده اند.
وي افزود: اين استان ها از چهار منطقه شرق، غرب، شمال و جنوب كشور و شامل بوشهر، كرمان، كرمانشاه، سمنان، خوزستان، خراسان شمالي و فارس هستند كه البته استان هشتم هنوز انتخاب نشده است.
حقيقي ازديدار هنرمندان با خانواده هاي ايثارگران در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: اعزام هنرمندان به استان ها و حضور جدي خانواده هاي ايثارگران براي تماشاي فيلم هاي جشنواره دفاع مقدس از برنامه هاي اصلي اين جشنواره است.
معاون امور استان هاي جشنواره فيلم دفاع مقدس ادامه داد: برپايي نمايشگاه عكس نيز از ديگر برنامه هاي جشنواره محسوب مي شود.
حقيقي گفت: بزرگداشت فيلمسازان فقيد دفاع مقدس رسول ملاقلي پور و سيف الله داد به همراه يكي ديگر از فيلمسازان برجسته اين عرصه در اختتاميه جشنواره برگزار مي شود.

 



افزايش 54 درصدي صادرات گاز در دولت دهم

صادرات گاز در نخستين سال عملكرد دولت دهم به طور ميانگين 20ميليون مترمكعب در روز بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزايش 54 درصدي را نشان مي دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه به نقل از روابط عمومي پالايشگاه فجر جم طي يك سال گذشته در زمينه واردات گاز طبيعي دولت دهم عملكرد قابل قبولي داشته، چرا كه در سال 1388معادل 15ميليون و 800 هزار متر مكعب در روز واردات گاز انجام شده كه در مقايسه با سال هاي پيش از آن كاهش نشان مي دهد.
براساس اين گزارش در سال گذشته مشتركان بخش خانگي، تجاري، صنايع غيرعمده، صنايع عمده و نيروگاه ها در مجموع روزانه 387 ميليون مترمكعب گاز مصرف كرده اند، ضمن آنكه اين ميزان مصرف در پنج ماه نخست سال جاري علي رغم اينكه در بيشتر روزهاي سال هواي گرم را سپري كرديم اين رقم به 5/354 ميليون متر مكعب رسيده است.
اين گزارش اضافه كرده است كه عملكرد دولت در بخش احداث خطوط انتقال گاز طبيعي به صورت تجمعي در انتهاي سال 1388معادل 32هزار كيلومتر بوده و اين شاخص در چهار ماه نخست 1389 به 706 كيلومتر رسيده است.
احداث و بهره برداري از 6100كيلومتر شبكه گازشهري، نصب 202 هزار انشعاب جديد گاز شهري معادل 580 هزار مشترك جديد و 554 هزار خانوار، افزايش جمعيت تحت پوشش گاز طبيعي به ميزان 2 هزار و 207 نفر، گازرساني به 1691 واحد صنايع عمده جديد و بهره برداري از فيبر نوري منطقه 6 عمليات و پالايشگاه گاز سرخون نيز بخشي ديگر از اقدامات صنعت گاز در دوران خدمت دولت دهم به شمار مي آيند.

 



معاون كنسولي، پارلماني و امور ايرانيان وزارت امور خارجه:
سياست ما بر لغو رواديد بين ايران با كشورهاي همسايه استوار است

معاون كنسولي، پارلماني و امور ايرانيان وزارت امور خارجه گفت: سياست وزارت امورخارجه بر لغو رواديد بين جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي مختلف از جمله همسايگان استوار است.
به گزارش ايرنا حسن قشقاوي روز شنبه در يك نشست خبري در اروميه افزود: اكنون با چند كشور همسايه از جمله تركيه و جمهوري خودمختار نخجوان لغو رواديد دوسويه داريم و با برخي كشورهاي همسايه ديگر از جمله جمهوري آذربايجان لغو رواديد به صورت يك سويه از طرف ما مي باشد.
وي افزود: لغو رواديد به واقع نوعي اعتماد و اطمينان به اتباع خارجي است و البته هر كشوري بر اساس مصالح خود اين كار را انجام مي دهد و نمي توان بحث لغو رواديد را بر كشور مقابل تحميل كرد.
قشقاوي كه براي شركت در آيين گشايش دفتر نمايندگي وزارت امورخارجه در آذربايجان غربي به اروميه سفر كرده است، در ادامه گفت: با آغاز فعاليت دفتر نمايندگي وزارت امورخارجه در آذربايجان غربي، شهر اروميه كه از شهرهاي مشهور است، بين المللي تر خواهد شد.
وي افزود: استان آذربايجان غربي به دليل داشتن حدود يك هزار كيلومتر مرز مشترك با كشورهاي تركيه، جمهوري آذربايجان و عراق توليدات كشاورزي و باغي مطرح در سطح كشور، وجود صنايع تبديلي، برخورداري از آب و هواي مناسب و جاذبه هاي گردشگري و زيست محيطي منحصر به فرد، همواره به عنوان يك استان بين المللي مطرح بوده است.
معاون كنسولي، پارلماني و امور ايرانيان وزارت امورخارجه با بيان اينكه آذربايجان غربي نمونه همزيستي اقوام مختلف در كشور است، افزود: وزارت امور خارجه به دليل نمونه بودن آذربايجان غربي در سطح كشور و دنيا، با افتتاح اين نمايندگي قصد دارد در توسعه اين استان در حد توان خود سهيم باشد.
وي گفت: دفتر تازه تأسيس نمايندگي وزارت امور خارجه در اروميه همچنين مي تواند با شناسايي آذربايجاني ها و اروميه اي ها در سراسر جهان، زمينه يك همايش را در اين شهر فراهم سازد.

 



مراسم كلنگ زني طولاني ترين تله كابين جهان در اروميه

اروميه-خبرنگار كيهان:
استاندار آذربايجان غربي گفت: حلقه هاي پيوستگي زنجيره توسعه در استان آذربايجان غربي را با مشاركت بخش خصوصي تكميل خواهيم كرد.
جلال زاده در آيين كلنگ زني طولاني ترين تله كابين جهان كه در دامنه ارتفاعات سير اروميه برگزار شد، گفت: با پيگيري ماده 56، مسير را براي نخستين بار در كشور جهت آوردن اعتبارات بخش خصوصي باز كرده ايم و بعد از اين براي توسعه و پيشرفت استان تنها به اعتبارات و منابع دولتي بسنده نمي كنيم لذا از ظرفيت بخش خصوصي در داخل و خارج نيز براي سرمايه گذاري و توسعه استان استفاده خواهيم كرد.
وي افزود: تاكنون ستاد جذب سرمايه گذاري و شوراي روابط خارجي را فعال كرده ايم و در حلقه دوم براي نخستين بار از مجموعه شوراي عالي ايرانيان بحث «گروه استاني» را كليده زده ايم و پا به پاي ايجاد مركز خدمات سرمايه گذاري، امروز شاهد افتتاح دفتر وزارت امور خارجه در اروميه بوديم.
جلال زاده يادآور شد: با تكميل شدن اين زنجيره نخستين ميوه آن اين پروژه است كه اكنون اجراي آن را با مشاركت سرمايه گذاران خارجي آغاز مي كنيم.
استاندار آذربايجان غربي با تقدير از مديران دستگاه هاي اجرايي و دست اندركاران كه همواره با خدمات خويش كام مردم را شيرين مي نمايند به سلسله فعاليت هاي مرتبط با صنعت گردشگري در استان اشاره كرد و افزود: طبيعت منحصر به فرد از امتيازات خاص و لاينفك آذربايجان غربي است كه از آن براي توسعه صنعت گردشگري استفاده مي كنيم.
حجت الاسلام سيد سلمان ذاكر از نمايندگان مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين آيين گفت: وجود مردم نجيب و با فرهنگ و عشاير عزيز كه سرمايه هاي ارزشمندي هستند امروز به آرزو و حق خويش كه توسعه منطقه است مي رسند.
عليزاده مدير كل ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري استان نيز در اين آيين گفت: سال آينده همزمان با افتتاح فاز اول تله كابين، هتل پنج ستاره اروميه نيز افتتاح مي شود.
رحماني مديرعامل مجموعه مجتمع هاي تفريحي و گردشگري هزاره عرب اروميه نيز در اين آيين گفت: اين مجموعه با صرف 500 ميليارد تومان اعتبار ريالي و 60 ميليون يورو ماشين آلات با مشاركت كشورهاي ايتاليا و اتريش و اخيرا تركيه اجرا مي شود.
وي افزود: در اين مجموعه ها 30 هزار كارگر جذب كار مي شوند و به گفته كارشناسان اجراي اين مجموعه 8 سال طول خواهد كشيد و دو الي سه ميليون نفر گردشگر را پذيرا خواهد بود.
رحماني از پيش بيني احداث آسمان خراش گردشگري در اروميه نيز خبر داد و يادآور شد: در صورت موافقت با اجراي آن يكي از مهمترين برج هاي گردشگري دنيا خواهد بود كه داراي 554 متر ارتفاع و 88 طبقه و 30 گزينه تفريحي است.

 



با هدف مقابله با بيماري احتمالي ناشي از سيل پاكستان
 30 تيم پزشكي در سيستان و بلوچستان تشكيل شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: در پي وقوع سيل در پاكستان 30 تيم واكنش سريع در مراكز بهداشت شهرستان هاي مركزي و جنوبي استان سيستان و بلوچستان براي مقابله با بروز احتمالي بيماري هاي واگيردار تشكيل شده است.
به گزارش ايرنا از زاهدان «منصور شكيبا» افزود: اين تيم ها شامل پزشك، كارشناس مبارزه با بيماري ها، كارشناس بهداشت محيط و بهورز هستند و به آنها دستورالعمل ها و آموزش هاي لازم براي مبارزه با بيماري هاي منتقله از آب و غذا، ارايه شده است.
وي ايجاد پست مراقبت مرزي، آمادگي براي راه اندازي سه مركز بهداشتي درماني در خارج از كشور، تشكيل روزانه نشست هاي بررسي وضعيت سيل در پاكستان و بيماري هاي شايع در آن كشور را از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشكي زاهدان براي حفظ سلامتي مردم و جلوگيري از ابتلا آنان به بيماري هاي عفوني و انگلي عنوان كرد.
شكيبا گفت: در نشست هاي شوراي سلامت و ستاد بحران استان بر آمادگي همه دستگاه هاي اجرايي براي همياري با سامانه بهداشت و درمان در مقابله با بروز بيماري هاي احتمالي تأكيد شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان اظهار داشت: تشكيل ستاد حذف مالاريا در استان به رياست استاندار از جمله مصوبات جلسه ستاد بحران استانداري بود.
وي افزود: در اين نشست مقرر شد كارگاه بسته بندي آب آشاميدني توسط شركت آب و فاضلاب شهري در هفته جاري در چاه بهار راه اندازي شود و در مواقع بحران آب آشاميدني سالم و بسته بندي شده در نقاط مورد نياز در اختيار مردم قرار گيرد.

 



پايان سرما در زرينه اوباتو

سنندج- خبرنگار كيهان:
در هفته دولت زرينه اوباتو به عنوان سردترين شهر كشور از نعمت گاز شهري برخوردار شد.
به گزارش خبرنگار ما مديرعامل شركت گاز كردستان در مراسم بهره برداري از طرح گازرساني به شهر زرينه گفت: گازرساني به اين شهر در سفر هيئت دولت به استان كردستان به تصويب رسيد و با هزينه 10ميليارد ريال و 22 هزار متر خط تغذيه فلزي 6 اينچ از شهر ديواندره به انجام رسيده است.
به گفته محمدمهدي مهدوي، تعداد خانوارهاي بهره مند از گاز طبيعي در اين شهر 518 خانوار با دو هزار و 643 نفر جمعيت است.
وي با اشاره به گازرساني به 20 شهر و 302روستاي كردستان اظهار داشت: با توجه به اقدامات صورت گرفته طي پنج سال گذشته ميزان نفوذ گاز در مناطق روستايي استان كردستان به 40درصد افزايش پيدا كرده است.
زرينه اوباتو در حد فاصل ديواندره به سقز قرار دارد و داراي زمستاني سرد و طولاني است.

 



سرتيپ باقرزاده خبرداد
مشاركت كره جنوبي در ساخت پارك موزه دفاع مقدس همدان

رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس كشور از مشاركت تيمي از كره جنوبي در ساخت پارك موزه دفاع مقدس استان همدان خبر داد.
به گزارش فارس از شهرستان ساري، سردار سيدمحمد باقرزاده در نشست شوراي اداري مازندران با اعلام اينكه استان كرمان و همدان از پيشتازان ساخت پارك موزه دفاع مقدس در كشور محسوب مي شوند بيان داشت: فقط در استان همدان 8 ميليارد تومان از محل اعتبارات دستگاه هاي اجرايي و استانداري براي ساخت پارك موزه كمك شده است.
وي با اعلام اينكه قرارداد تيم كره جنوبي در ساخت پارك موزه دفاع مقدس 2 ساله است خاطرنشان كرد: براي پارك موزه دفاع مقدس همدان 800 ميليون تومان اختصاص يافت.
وي با اعلام اينكه مازندران در جنگ جزو 5 استان اول كشور در ايثارگري ها بوده است بيان داشت: در حال حاضر در بين 34 استان و رده بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس كشور، مازندران جايگاه نوزدهم را دارد كه جايگاه خوبي نيست.
باقرزاده با اشاره به اينكه از تاريخ مدون بشر كه بيش از 3 هزار سال مي گذرد فقط 268 سال بدون جنگ سپري شده است بيان داشت: جنگ هاي تاريخ در طول سال هاي گذشته بيشتر به خاطر منافع مادي و دنيوي بوده اما 8 سال دفاع مقدس جنگي همراه معنويت بوده است.
وي با تأكيد بر اينكه بايد تلاش كنيم تا مباحث دفاع مقدس به حاشيه نرود گفت: در سال هايي كه حزب اللهي ها نيز وارد ميدان شدند با نامهرباني ها روبه رو هستند كه نبايد اين گونه باشد.
رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس كشورمان از تدوين تاريخ جهان در كشورمان خبر داد و افزود: پس از چند سال كار تبليغي در بنياد حفظ آثار كارهاي تحقيقاتي مبنايي در بنياد آغاز شده است كه تنظيم دايره المعارف جنگ و اختصاص 2 واحد آموزشي در دانشگاههاي كشور از جمله كارهاي تحقيقاتي به شمار مي رود.
وي اضافه كرد: در حال حاضر بالغ بر 160 هزار دانشجو در حال گذراندن دروس مربوط به دفاع مقدس هستند. باقرزاده با اعلام اينكه از آغاز ساخت پارك موزه دفاع استان مازندران 2 سال مي گذرد تصريح كرد: در اين 2 سال فقط از سوي شركت برق مازندران 05 ميليون تومان كمك شده است.
وي خواستار تسريع در ساخت پارك موزه دفاع مقدس شد و از مسئولان استان خواست براي انجام اين كار مشكلات را حل كنند.
در پايان اين برنامه سردار ميرشكار به عنوان مديركل جديد بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مازندران معرفي و از تلاش و زحمات سرداركياالحسيني، مديريت سابق اين اداره كل تجليل شد.

 



اخبار ادبي و هنري

اعلام آمادگي براي توليد فيلم جنايت هاي حسني مبارك
در پي موافقت دادگاه مصر براي ساخت فيلم عليه امام خميني(ره) سازمان بسيج هنرمندان ايران نيز آمادگي خود را براي ساخت فيلم مستند جنايت هاي حسني مبارك اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار ما، دادگاه مصر چند روز پيش با توليد يك فيلم موهن درباره بنيان گذار جمهوري اسلامي موافقت كرد كه دكتر حسين قناديان رئيس سازمان بسيج هنرمندان در واكنش به اين امر اعلام كرد:حال كه قرار است در كشور مصر فيلمي عليه پرچم دار بيداري اسلامي ساخته شود، چرا نبايد جنايت ها و خيانت هاي حسني مبارك عليه مسلمانان و كشورهاي اسلامي به خصوص فلسطين به نمايش درآيد؟
وي در ادامه افزود: اگر رأي دادگاه مصر در اين خصوص لغو يا نقض نشود، علي رغم ميل باطني خود، در اين شرايط كه امت اسلام بيش از هر چيز به وحدت عليه صهيونيسم و استكبار جهاني نياز دارد، پرده هايي از سال ها آب به آسياب دشمن ريختن اين چهره خائن را در منظر مسلمانان و حق طلبان جهان قرار خواهيم داد.
رئيس سازمان بسيج هنرمندان با اشاره به اهميت شفاف سازي مفاهيم و موضوعات جهان اسلام توسط هنرمندان تصريح كرد: در اين فاصله زماني كوتاه تعدادي از هنرمندان بسيجي، كارگردانان و فعالان عرصه سينما براي ساخت و همراهي در توليد اين فيلم اعلام آمادگي كرده اند و اگر توليد اين فيلم كليد بخورد، فرزندان هنرمند خميني كبير با توليد آثار هنري پرده از جنايات سياه سردمداران مصر به ويژه حسني مبارك برخواهند داشت.
قدرداني مسلمانان فرانسه از صدا و سيما
جمعي از مسلمانان فرانسوي با تقدير از مسئولان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، تسريع در تحويل ترجمه مستند شاخص روح الله را خواستار شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، در اين ميان، مركز الزهراي فرانسه به عنوان بزرگترين كانون مسلمانان شيعه اين كشور، ضمن سلام و درودهاي بي پايان به برادران روزه دار خود در تلويزيون ايران، در نامه اي رسمي درخواست كرده صدا و سيما با ارسال سريعتر ترجمه مستند شاخص كمك كند تا مسلمانان فرانسه نداي امام خميني(ره) را به گوش همه اروپا برسانند.
در بخشي از اين نامه آمده است: «با تشكر از محبت هاي هميشگي شما، ما مدتي است بي صبرانه منتظر ترجمه برنامه شاخص هستيم تا تاريخچه انقلاب اسلامي و تصوير واقعي امام را در همه جاي فرانسه و اروپا به نمايش بگذاريم».
دفاع انتظامي از سفارش دولت براي توليدات فرهنگي
مجيد انتظامي، آهنگساز و رهبر مهمان اركستر سمفونيك تهران گفت: بخش خصوصي هيچگاه سفارش سمفوني هايي چون «مقاومت»، «ايثار» و يا حتي «انقلاب» را به آهنگساز نمي دهد زيرا بخش خصوصي به فكر تأمين منافع خودش است و مي داند از ساخت و اجراي چنين آثاري سرمايه اي كه صرف كرده باز نخواهد گشت.
وي در گفتگو با مهر تصريح نمود: در همه جاي دنيا معمول است كه سازمانهاي دولتي براي تبيين سياستهاي فرهنگي و سياسي خود آثاري در حوزه هاي مختلف هنري به هنرمندان سفارش مي دهند اما متأسفانه در ايران عنوان سفارشي بودن آثار در حوزه هاي مختلف هنري به خصوص هنر موسيقي از سوي رسانه ها به گونه اي مورد انتقاد قرار گرفته است كه انگار هنرمند حركتي خلاف واقعيت انجام داده و همين انتقادهاي بي دليل است كه هنرمند را رفته رفته گوشه نشين و منزوي مي كند.
برنامه هاي دهمين جشنواره ملي صنعت چاپ
برنامه هاي دهمين جشنواره صنعت چاپ اعلام شد.
مراسم روز صنعت چاپ، دومين همايش بانوان فعال در صنعت چاپ، پنجمين جشن بزرگ كارگران صنعت چاپ، دهمين مسابقات آثار چاپي برتر در رشته هاي مختلف، سومين جشنواره ورزشي، نخستين دوره مسابقات چاپ مصحف شريف(با محوريت قرآن كريم) و تقدير از پيشكسوتان، مديران، كارشناسان و كارآفرينان برتر، كارگاه هاي آموزشي و نشست هاي تخصصي حوزه چاپ، برنامه هاي اين جشنواره است. بنابراين گزارش دبيرخانه دائمي جشنواره صنعت چاپ درنظر دارد امسال دهمين جشنواره را معطوف به يك هفته در شهريورماه برگزار نكند، بلكه در مقاطع و ماه هاي مختلف در طول سال در ماه هاي مرداد، شهريور، مهر و آبان اين برنامه ها را برگزار كند. اين گزارش مي افزايد؛ جشن بزرگ كارگران هجدهم شهريورماه مصادف با شب عيد سعيد فطر، همايش بانوان در مهرماه و مسابقات آثار برتر چاپي در آبان ماه امسال برگزار خواهد شد. گفتني است روز ملي صنعت چاپ امسال چهاردهم شهريورماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14