(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 13 شهريور  1389- شماره 19732

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرياد بلند جهان اسلام : مرگ بر اسرائيل
ضرورت توجه به دهه آخر ماه مبارك رمضان براي آزادسازي نفس
بازخواني فتنه 88 در نمايشگاه نفاق سبز
حضور مراجع تقليد در راهپيمايي روز قدس شهر قم
مدير پايگاه استراتفور: حمله اسرائيل به ايران فقط جنگ رواني است
هشدار آيت الله مصباح يزدي به نفوذ تفكر پلوراليسم ديني در برخي مقامات
رسانه هاي غربي و صهيونيستي: ايران مانع اصلي مذاكرات سازش در واشنگتن است
لاوروف: تحريم ايران تصميم بيهوده اي است



خروش سراسري عليه موجوديت رژيم صهيونيستي در راهپيمايي روز قدس
فرياد بلند جهان اسلام : مرگ بر اسرائيل

سرويس فرهنگ و معارف -
همزمان با آخرين جمعه ماه رمضان، مردم روزه دار سراسر كشور با حضور در راهپيمايي بزرگ روز جهاني قدس بار ديگر حمايت همه جانبه خود را ازمقاومت ملت مظلوم فلسطين اعلام كردند.
به گزارش كيهان، مردم ايران اسلامي در بيست وسومين روز از ماه مبارك رمضان، با حضور گسترده در راهپيمايي روز قدس، يادگار بي بديل بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي، ضمن حمايت از مردم مظلوم فلسطين، خواستار آزادي قدس شريف از چنگال رژيم صهيونيستي و هم پيمانان جهان خوارش شدند.
بنابراين گزارش، قشرهاي مختلف مردم از ساعات اوليه روز جمعه با حضور در مسيرهاي راهپيمايي در سراسر كشور، با مشت هاي گره كرده فرياد «مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا» سر دادند و در حركت به سوي محل برگزاري نماز جمعه با محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي و هم چنين مذاكرات سازش، همبستگي شان را با مردم مظلوم فلسطين اعلام كردند و پس از قرائت قطعنامه پاياني و برگزاري نماز جمعه راهپيمايي شان را به پايان رساندند.
در اين راهپيمايي ميليوني كه حضور جوانان، چشمگيرتر از هميشه بود، شعارهايي چون«مرگ بر آمريكا، مرگ بر صهيونيست، فلسطين پيروز است، اسرائيل نابود است، هم غزه، هم لبنان، جانم فداي اسلام، موضع رسمي نظام اين بود، قدس فقط خاك فلسطين بود، تشكيلات خودگردان ننگ فلسطيني هاست، مذاكرات سازش محكوم است، محكوم است، يا ايهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا و...» سر داده شد.
بر اساس اين گزارش، نكته قابل تامل در راهپيمايي ديروز خشم مردم از مذاكرات سازش همزمان با راهپيمايي روز قدس بود كه اين اتفاق را ترفندي براي رژيم خونخوار صهيونيستي براي فرار از زير فشار جهاني مي دانستند.
در مسير راهپيمايي نيز پلاكاردها و پارچه نوشته هايي به مناسبت روز جهاني قدس نصب و گاه در دستان مردم به چشم مي خورد كه برخي شعارهاي نوشته شده روي اين پلاكاردها بدين شرح بود: « فلسطين كليد رمزآلودي است كه درهاي فرج را به روي امت اسلامي مي گشايد، بهاي گلوله دشمنان خود را نپردازيم، صبرا يا فلسطين اننا قادمون، جهان اسلام وطن من است و...» مردم بارها در مسير راهپيمايي، با آتش زدن و زير پا گذاشتن پرچم آمريكا و رژيم صهيونيستي خشم و انزجار خود را از وحشي گري هاي صهيونيست ها در سرزمين هاي اشغالي و همچنين حمايت هاي آمريكا از اين رژيم جعلي نشان دادند.
شايان ذكر است در حاشيه مراسم راهپيمايي نمايشگاهي از عكس هاي انقلابي و انقلابيوني كه توسط رژيم شاه شكنجه شده بودند و عكس هايي از موزه عبرت به نمايش گذاشته شده بود.
همچنين تصاويري از امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري، امام موسي صدر، سيد حسن نصرالله و شيخ احمد ياسين در دست راهپيمايان ديده مي شد. همچنين به مناسبت 10275 روز اسارت چهار ديپلمات ايراني مفقود شده در لبنان نمايشگاهي از عكس هاي اين چهار ديپلمات به نمايش در آمده بود.
رئيس قوه قضائيه: بحث سازش، راه حل آمريكا براي حفظ رژيم اسرائيل است
رئيس قوه قضاييه گفت: طرح سازش براي حفظ رژيم غاصب اسرائيل است چرا كه حركت امروز مردم فلسطين به نقطه اي رسيده است كه به اصل وجود رژيم غاصب اسرائيل تهديداتي جدي وارد كرده است.
آيت الله صادق آملي لاريجاني، رئيس قوه قضاييه با حضور در جمع راهپيمايان در جمع خبرنگاران در بيان اينكه چرا بايد در راهپيمايي روز قدس شركت كنيم، اظهار داشت: راهپيمايي روز قدس راهپيمايي بسيار شكوهمندي است و مردم نيز مانند هميشه حضور بسيار چشمگيري در اين راهپيمايي داشته اند.
وي افزود: روز قدس صرفا يك راهپيمايي نيست بلكه رمزي ميان امت اسلامي براي وحدت جهان اسلام و مقابله جهان اسلام با غاصبان فلسطين است.
آيت الله صادق آملي لاريجاني گفت: اميدواريم ملل اسلام از حركت بزرگ ايران در احياي اين امر عظيم تبعيت كنند.
رئيس قوه قضاييه همچنين در پاسخ به اين سؤال كه دليل مطرح كردن بحث سازش از سوي آمريكا چيست، گفت: ما فكر مي كنيم حركت امروز مردم فلسطين به نقطه اي رسيده است كه به اصل وجود رژيم غاصب اسرائيل تهديداتي جدي وارد كرده است به همين دليل آمريكا به فكر مطرح كردن موضوع سازش افتاده تا بتواند اين دولت غاصب را حفظ كند كه البته اميدواريم اين امر محقق نشود.
قطعنامه پاياني راهپيمايان
بنابراين گزارش، در پايان راهپيمايي عظيم روز قدس، مردم با قرائت قطعنامه پاياني بار ديگر بر حق مسلم مردم مظلوم فلسطين و خروج اشغالگران غاصب از سرزمين مسلمانان تاكيد كردند. در بخشي از اين قطعنامه كه در 9 بند تنظيم شده، آمده است:
ملت مسلمان و انقلابي ايران، تلاش هاي رژيم غاصب صهيونيستي كه در راستاي نابودسازي هويت ملت و تاريخ فلسطين و يهودسازي سرزمين هاي اشغالي و تخريب آثار فرهنگ و تمدن اسلامي با حمايت آمريكا و قدرت هاي استكباري و متأسفانه در فضاي سكوت و بي توجهي برخي دولت هاي عربي ـ اسلامي صورت مي پذيرد را به شدت محكوم كرده و از مجامع و سازمان هاي عربي ـ اسلامي مي خواهيم با اتخاذ مواضع قاطع و ديپلماسي فعال و در صورت نياز گام هاي عملي، از تحقق اين توطئه خطرناك جلوگيري كنند.
همچنين در بخش ديگري از اين قطعنامه ذكر شده بود: ملت مسلمان و انقلابي ايران، با تأكيد بر اين كه هر گونه طرح مربوط به «صلح و سازش» بدون تأمين حقوق تمام عيار ملت فلسطين و بازگشت تمامي آوارگان به سرزمين آبا و اجدادي در حقيقت فرصت سازي براي احيا و تداوم جنايات رژيم صهيونيستي است؛ به قدرت هاي اروپايي و دولت هاي سازشكار منطقه كه به دليل پيوستگي سرنوشت خود با اشغالگران قدس، ذلت همراهي با جنايتكاران و ظالمان را پذيرفته اند هشدار مي دهيم، با عبرت از سرانجام جنايتكاران تاريخ، ظرفيت هاي خود را براي رسيدن به صلح عادلانه و تحقق اراده و خواست مردم مجاهد و مقاوم فلسطين به كار گيرند و خود را از سرنوشت شوم و وحشتناكي كه در انتظار دژخيمان صهيونيست است، رهايي بخشند.
در بند پاياني قطعنامه نيز آمده است: ما ملت مجاهد و آزمون ديده ايران، ضمن هشدار نسبت به هرگونه تحرك نظامي و اشتباه استراتژيك از سوي رژيم صهيونيستي و حاميان فرامنطقه اي آن، حمايت همه جانبه خود از نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي و فرزندان دليرمان در ارتش، سپاه و ساير قواي دفاعي كشور را اعلام داشته و تأكيد مي كنيم در صورت هرگونه تهديد عملي و اقدام تجاوزگرانه دشمنان و قدرت هاي استكباري عليه تماميت ارضي ايران اسلامي، در كنار رزمندگان اسلام و مدافعان سلحشور انقلاب و ميهن عزيز، تحت منويات و فرامين مقام معظم رهبري و فرمانده كل قوا حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي) حماقت آنان را فراتر از جغرافياي منطقه با پاسخ سريع، سخت، قاطع و پشيمان كننده مواجه خواهيم ساخت.

 



ضرورت توجه به دهه آخر ماه مبارك رمضان براي آزادسازي نفس

ما دو سوّم اين ماه پر فضيلت را تقريباً پشت سر گذاشتيم؛ دهه سوّم أفضل از دهه اوّل و دوّم است.بايد واقع خود را دريابيم كه احدي به داد ما نمي رسد و داد ما هم به گوش احدي نمي رسد. چون احدي به داد ما نمي رسد: يوم يف رّ المرء م ن اخيه (1)، همه از ديگران گريزانند. صداي ما به گوش احدي نمي رسد، چون اين صدا پاسخ ندارد؛ فقط رنج مي آورد. بهشتيان از صداي رنج آور براي هميشه مصونند. اگر ما اين ايام به داد خودمان نرسيديم، كسي به داد ما نمي رسد.
نگاه فقهي بسياري از بزرگان به احاديث اخلاقي
ما بسياري از نصوص ديني را از مرز مقدّس فقه جدا كرديم، به بخش اخلاق برديم؛ در بخش اخلاق هم كه كاري نكرده ايم ! اينكه گفتند : اگر همسايه گرسنه باشد، اگر مسلماني استغاثه كند و شما به دادش نرسيد، فليس ب مسل م (2)؛ ازاين لحن ها بسياري از بزرگان ما حكم فقهي فهميدند. ما متأسفانه اينگونه از نصوص آموزنده را از مرز فقه بيرون برديم، گفتيم حكم اخلاقي است. باحكم اخلاقي هم معامله مستحب كرده ايم ! نمي دانيم كه حكم اخلاقي در علم كلام با ما چه مي كند ! اين رذائل اخلاقي با ما چه مي كند !! ممكن است فقيه، فتوا به حرمت ندهد، ولي يك عالم اخلاق بگويد : اين خصيصه ولو گناه فقهي نيست، مار و عقرب درون است. وقتي آن را از فقه بيرون برديم و بحث محققانه اخلاقي هم نكرديم؛ آنگاه خود را آزاد مي پنداريم.
سازندگي معنوي در گرو عمل به سيره اهل بيت (ع)
وقتي مي رسيم به سيره اهل بيت (عليهم السّلام)، مي بينيم براي ما سئوال توليد مي شود كه چرا امام سجاد شب و روز ماه مبارك رمضان جز تسبيح و تهليل و تكبير و تحميد (ذكر سبحان الله،لا اله الا الله، الله اكبر والحمد لله)هيچ حرف نمي زد ! سيره مبارك امام چهارم اين بود كه:لم يتكلّم لا ب التّسبيح و التّهليل و التّكبير و التّحميد(3)] حالا ضرورت حساب ديگري دارد [، ناله هاي او در دعاي ابوحمزه بهترين راه را به ما ارائه كرده است.
همانطوري كه قرآن يفسّ ر بعضه بعضاً (4)، ينط ق بعضه ب بعض (5)، يصدّ ق بعضه بعضاً (6)؛ دعا هم به شرح ايضاً. شما اگر بخواهيد يك آيه يا يك سوره قرآن را تفسير كنيد، ناچاريد از آيات و سور ديگر استمداد كنيد. اگر خواستيد يك دعائي را تفسير كنيد، ناچاريد از ادعيه ديگر مدد بگيريد. چه اينكه اگر خواستيد از قرآن استفاده كنيد، ناچاريد از ادعيه كمك بگيريد. اين دعا مثل ساير نصوص،مبيّن قرآن است. مسائل فقهي قرآن كه آيات الأحكام است؛ مقيّدي دارد، مخصّصي دارد، شارح لبّي متّصل و منفصلي دارد كه روايات فقهي به عهده مي گيرد؛ مسائل معنوي و اخلاقي قرآن را ادعيه به عهده دارد. مگر فقيه ممكن است به يك آيه اي با قطع نظر از روايات فقهي استدلال كند؛ اينچنين نيست ! يك معلّم اخلاق اگر بخواهد از يك آيه، حكم اخلاقي بفهمد، بدون مراجعه به ادعيه ميسّر نيست.
« اعمال عبادي » و «اقرار به گناهان »، وسائل نزديكي به خدا
در قرآن كريم به ما فرمود: و ابتغوا ل يه الوسيل ه (7). يعني بدون وسيله نمي شود با خدا سخن گفت و از فيض خدا مدد گرفت؛ وسيله بگيريد. وسيله فراوان است؛ در نهج البلاغه خيلي از اين عبادات به عنوان وسائل ياد شده است. فرمود: نّ افضل ما توسّل ب ه المتوسّ لون، صلاه است، زكات است، صوم شهر رمضان است؛ فنّه جنّه م ن الع قاب(8). و ابتغوا ل يه الوسيل ه؛ نماز وسيله است، روزه وسيله است، عبادت ها وسيله است. امّا در مناجات شعبانيه و در دعاي ابوحمزه ثمالي ببينيد بهترين وسيله چيست:اللّهمّ ن كان قد دنا اجل ي و لم يدن ن ي م نك عمل ي، فقد جعلت القرار ب الذّنب ل يك وسيلت ي(9). خدايا ! گفتي وسيله بياور؛ اگر عمرم تمام شد، نتوانستم وسائل ديگر بياورم، اين وسيله نقد را الان مي آورم. خدايا ! من بدم و بد كردم، گناه كردم.بنابر اين، اقرار به گناه وسيله است.
عبارت بالا در مناجات شعبانيه بود،اما در ابوحمزه ثمالي اين است:و لم يقرّ بن ي م نك عمل ي فقد جعلت العتراف ب الذّنب م ن وسائ ل ع للي(10). بايد ديون مردم را بدهم، آن اعمالي كه بايد قضا به جا بياورم، قضا به جا بياورم؛ حالا اگر نشد و عمرم كفايت نكرد و هم اكنون در آستانه مرگم؛ چون هيچ كس كه نمي داند كي مي ميرد. خدايا ! اين وسيله را هميشه به همراه دارم كه اقرار دارم بد كردم. به ربوبيّت تو، به عبوديت تو، به عفو تو، به زشتي خودم اقرار دارم.
شيرين زباني بنده در مناجات با پروردگار
آنقدر ذات أقدس له با بنده اش مهربان است كه اجازه « دلال » (ناز كردن)مي دهد؛ دلال،به شيرين زباني مي گويند. ديديد يك كودك با مادر و با پدر چگونه شيرين زباني مي كند ! اين را مي گويند: ( دلال ). اگر محب خود را به حرم محبوب نزديك يافت، با او شيرين زباني مي كند. اگر پدر به كودك گفت چرا بد كردي؛ او هم شيرين زباني مي كند، مي گويد: تو چرا نبخشيدي؟! من اشتباه كردم، تو چرا صرف نظر نكردي؟ اين حال را مي گويند: دلال. حالا كي در چه حالتي به خود اجازه دلال مي دهد؟ آنها كه اين راه را رفته اند، مي دانند؛ نه ما ! اين مدّلاً عليك (11)در دعاي افتتاح، يعني خدايا ! آن توفيق ا دلال را به من بده كه شيرين زباني كنم با تو. حالا شيرين زباني چه در مناجات شعبانيّه، چه در ابوحمزه ثمالي: ا لهي ا ن اخذتن ي ب ذنب ي اخذتك ب عفو ك (12)، خدايا ! تو اگر به من بگوئي چرا گناه كردي، من مي گويم تو چرا نبخشيدي؟! اين يك نحو دلال است.
اصلاً دعاي نوراني ابوحمزه ثمالي با يك دلال ظريف شروع مي شود. ما يك دلال صريح داريم، يك دلال ضمني داريم، يك دلال التزامي.دلال صريح همان است كه:ا ن اخذتن ي ب ذنب ي اخذتك ب عفو ك، ا ن اخذتن ي كذا اخذتك ب مغف رت ك؛ اگر بگوئي خلاف كردي، مي گويم تو چرا نبخشيدي؛ اگر بگوئي بد كردي، مي گويم تو چرا نپوشيدي؛ اين دلال است. امّا اين دعاي ابوحمزه با شيرين زباني شروع مي شود: خدايا ! گفتي آدم خوب باش، من خوبي كجا پيدا كنم؟ تو بده ! گفتي بد نكن، من چه جور بد نكنم؟ تو نگذار ! آنها كه خوب بودند، مگر كي به آنها داد: م ن ين ل ي الخ ير يا ربّ و لا يوجد لا م ن ع ند ك، و م ن ين ل ي النّجاه يا رب و لا تستطاع لا م ن ع ند ك. البتّه نه آنها كه كار خير كردند از كيسه خود داشتند، نه آنها كه بد كردند از قلمرو قدرت تو بيرونند:لا الّذ ي احسن استغني عن عون ك و رحمت ك ولا الّذ ي اساء و اجترأ عليك و لم يرض ك خرج عن قدرت ك (13).
بازگشت قرآن كريم به وسيله « دعا »
حالا يك چنين ماهي، يك چنين شيرين زباني اي به ما آموختند و ما اين سرمايه را فروخته ايم و داريم مي رويم ! اين سخن از دير زمان نزد حكماء و بزرگان بود كه قرآن آمد كه دعا گونه بر گردد، قرآن نيامد كه بماند ! قرآن كتاب نازل است و دعا، قرآن مرفوع به تعبير مرحوم ميرزا جواد آقا ملكي در كتاب مراقبات اش؛ بعدها در سخنان مرحوم آقاي شاه آبادي (رض) آمد، كه بعد هم از امام راحل شنيديم. اين يك حرف رائج اهل دل بود؛ آنها مي گويند: قرآن نيامد كه بماند، قرآن آمد كه بر گردد. قرآن، قرآن آمد و دعا بر مي گردد: الدّعاء قرآن مرفوع.آيا دعا مي رود، يا با داعي مي رود؟ قرآن آمد، يا فرشته ها آوردند؟ بالأخره كسي قرآن را مي آورد.
اين يك گزارش اعتباري نيست ! گرچه در همان دعاي ابوحمزه ثمالي هست كه: گزارش ها مرتب مي رسد: و لم يزل و لا يزال(14)؛ از تو خير مي آيد و از من شرّ به شما گزارش مي رود. چون شرّ، صعود ندارد، شرّ را گزارش مي دهند؛ امّا خير، ل يه يصعد الكل م الطّي ب (15). خود جان آدم وقتي پاك شد، صعود مي كند. حالا معلوم مي شود كه چرا امام سجاد نه شب حرف مي زند، نه روز !
بيانات آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در خطبه هاي نماز جمعه قم ـ 21/ 12/ 1371
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) عبس/ 34 (2) الكافي/ 2/ 164 (3) الكافي/ 4/ 88 و 89 (4) بحار الأنوار/ 29/ 352
(5) نهج البلاغه/ خ 133 ـ عظه النّاس (6) نهج البلاغه/ خ 18 ـ الحكم ل لقرآن (7) مائده/ 35
(8) نهج البلاغه/ خ 110 ـ السلام (9) اقبال الأعمال/ 686 ـ ... الدًّعاء ف ي شعبان مروي عن ابن خالويه
(10) بحار الأنوار/ 91/ 165 (11) اقبال الأعمال/ 58 ـ م ن دعاء الفتتاح
(12) همان/ 686 ـ ... الدًّعاء ف ي شعبان مروي عن ابن خالويه (13) همان/ 67
(14) همان/ 70 (15) فاطر/ 10
خوان حكمت در ماه مبارك رمضان هر روز منتشر مي شود.

 



بازخواني فتنه 88 در نمايشگاه نفاق سبز

سرويس سياسي-
پس از گذشت 15ماه از فتنه 88 نمايشگاهي در تهران به بازخواني مجدد اين فتنه آمريكايي پرداخت.
به گزارش خبرنگار كيهان در حاشيه راهپيمايي روز جهاني قدس، نمايشگاه «نفاق سبز» كه در خيابان طالقاني برپا شده بود با بهره گيري از تصاوير، نوشتار و گفتار فتنه گران و حاميان داخلي و خارجي آنها به مرور اين واقعه تلخ و در عين حال عبرت آموز پرداخت.
پوسترهاي آغازين اين نمايشگاه به عكس ها و جملات مريم رجوي با مسعود رجوي و نيز زهرا رهنورد و ميرحسين موسوي سران منافقين قديم و جديد اختصاص داشت.
آنچه در اين پوسترها نظر هر بيننده اي را به خود جلب مي كرد شبيه بودن كم نظير اقدامات و رفتار موسوي و رهنورد با رفتار و گفتار مسعود رجوي و زنش بود، به طور مثال مخاطب مي ديد كه سران گروهك تروريستي منافقين در ابتداي انقلاب عليرغم شعار دفاع از مردم به كشتار بي رحمانه مردم كوچه و بازار دست زدند و همين رفتار و ادعا هم عينا از سوي موسوي و همسرش تكرار شد. آنجا كه موسوي فتنه گر به رغم اينكه ژست دفاع از حقوق مردم را به خود گرفت و شعار پايبندي به آراء مردم را داد اما در عمل به مقابله با خواست ملت پرداخت و با فرمان آشوب دست اوباش و اراذل را براي به آتش كشيدن اموال عمومي و خصوصي و نيز كشتار زنان و جوانان بي گناه بازگذاشت.
در يكي از تصاوير اين نمايشگاه عكس تعدادي از شهداي جنايات منافقين قديم در بالاي پوستر به چشم مي خورد و در پايين اين تصوير نيز عكس چهار شهيد فتنه سبز خودنمايي مي كرد.
همچنين در يكي ديگر از پوسترها، ذوق زدگي رجوي ها از اقدامات منافقانه موسوي، كروبي و خاتمي به نمايش درآمده بود، آنجا كه مريم رجوي خطاب به موسوي و در اوج آشوب هاي تهران گفته بود، «ما كاملا از اقدامات موسوي حمايت مي كنيم.»
در پوستر ديگري بخش هايي از بيانيه هاي موسوي خصوصا بيانيه شماره 5 وي كه ماهيت منافقانه را كاملا برملا مي كرد در برابر ديدگان بازديدكنندگان قرار گرفته بود.
در پلاكارد ديگري ابتدا نوشته اي از موسوي عيان مي شد كه گفته بود حاميانش مردمي خداجو(!) و ديندار هستند. اما در كنار اين ادعا تصاوير هتاكي و گستاخي حاميان موسوي در روز عاشورا و جسارت آنان به پرچم ها و هيئت عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و نيز توحش اوباش فتنه در روز 16 آذر و هتك ايشان به عكس بنيانگذار انقلاب اسلامي، امام خميني(ره) دل هر بيننده اي را مي آزرد.
تعدادي از مردم نمازگزار با ديدن اين تصاوير ضمن ابراز لعن و نفرين به سران فتنه خصوصا موسوي، كروبي و خاتمي خواستار برپايي اين نمايشگاه در سراسر كشور شدند.
مرد ميانسالي پس از بازديد از نمايشگاه ضمن تشكر از دست اندركاران برپايي اين نمايشگاه گفت: نظير اين نمايشگاه بايد در شهرستان هاي دور دست و اقصي نقاط كشور برپا شود تا مردم از نزديك ببينند كه اين ملعونين چه جناياتي در كشور مرتكب شدند ولي هنوز چهره شان در پشت نقاب دروغ و فريب مخفي شده است.
در بخش ديگري از اين نمايشگاه، پوستري قرار داده شده كه جمعيت كثيري در مقابل آن اجتماع كرده اند.
در اين پوستر كه به افشاگري پيرامون شبكه «مضلين» پرداخته شده آمده است: دو برادر به نامهاي حسين - الف و ب كه مهندس سيستم هاي نرم افزاري هستند مسئوليت كارهاي كامپيوتري و اينترنتي ستاد موسوي را بر عهده داشته اند. اما از جمله اقدامات فتنه گرانه اين دو نفر جعل نامه هاي دورغين و منتسب به مقامات مسئول به ويژه وزير كشور درباره نتايج انتخابات بوده است.
در يكي از اين نامه هاي جعلي كه بسيار هم ناشيانه به نظر مي رسد وزير كشور خطاب به رهبر انقلاب نتايج انتخابات را گزارش كرده و مثلا مدعي شده كه آراء يكي از سران فتنه 19ميليون بوده است!
از ديگر پوسترهاي تامل برانگيز نمايشگاه نفاق سبز، تصوير محمد خاتمي در كنار زنان نيمه برهنه غربي و نيز تجمع زنان رقاصه و فاحشه سلطنت طلب و فراري مقيم آمريكا در حمايت از موسوي و كروبي است. همچنين حمايت بهائيان مقيم آمريكا و اسرائيل از سران فتنه و دلسوزي آنها براي حقوق بشر(!) در ايران نيز به خوبي به تصوير كشيده شده است.
از اسناد جذابي كه در اين نمايشگاه به چشم مي خورد اينكه طراحان فتنه 88 بر روي انواع لباس، كيف و كفش نماد سبز طراحي كرده بودند و قرار بود پياده نظام فتنه با پوشيدن اين لباس ها و استفاده از اين ابراز به تبليغ نماد سبز در جامعه بپردازند.
همچنين افشاگري درباره حلقه كيان به عنوان اتاق فكر جريان منحرف و منافق به همراه تصاوير افرادي همچون سروش، كديور، حجاريان، گنجي، ابطحي، مهدي هاشمي، فائزه هاشمي، تاج زاده، بهزاد نبوي، يوسف صانعي و مهاجراني از ديگر بخش هاي نمايشگاه نفاق سبز بود.
قسمت هاي انتهايي نمايشگاه نيز به ارائه پوسترهايي با عنوان «نقشه راه» اختصاص داشت. در اين نقشه بيانات امام خميني و رهبر معظم انقلاب در زمينه بصيرت افزايي و هوشياري در برابر دشمنان انقلاب توجه مخاطبان را به خود جلب مي كرد.
گفتني است نمايشگاه نفاق سبز به همت كانون هابيليان و خانواده شهداي ترور برپا شده بود.

 



حضور مراجع تقليد در راهپيمايي روز قدس شهر قم

راهپيمايي روز جهاني قدس در شهر قم با حضور مراجع عظام تقليد و ساير اقشار مردم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري مهر در اين راهپيمايي حضرات آيات مكارم شيرازي، ابراهيم اميني، رضا استادي، هادوي تهراني و همچنين نمايندگان مجلس خبرگان رهبري و اعضاي جامعه مدرسين حضور داشتند.
راهپيمايان قمي با تاسي به رهبر كبير انقلاب و لبيك گويي به فرمايشات و منويات رهبر معظم انقلاب ضمن اعلام حمايت قاطع خود از مردم مظلوم فلسطين، خشم و انزجار خود را از جنايتهاي رژيم غاصب صهيونيستي اعلام و خواهان آزادي قدس شريف از چنگال جنايتكاران شدند.
رئيس مجلس: سازشكاران در روز قدس پاسخ خود را دريافت كردند
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: شورآفريني در راهپيمايي روز قدس پاسخي به سازشكاراني است كه مي خواهند با مردم فلسطين معامله كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، علي لاريجاني ظهر ديروز در حاشيه حضور در راهپيمايي روز قدس در قم در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: راهپيمايي روز قدس هميشه تاثير مستقيمي بر سرنوشت فلسطين داشته است به ويژه در اين شرايط كه مذاكرات سازش تصنعي در جريان است.
وي با اشاره به حضور گسترده مردم قم در راهپيمايي روز قدس تاكيد كرد: اين راهپيمايي پاسخ روشني است و نشان مي دهد كه راه درست در زمينه احقاق حقوق مردم فلسطين چيست.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: شورآفريني در راهپيمايي روز قدس پاسخي به سازشكاراني است كه مي خواهند با مردم فلسطين معامله كنند.
وي تاكيد كرد راهپيمايي روز قدس يك خط فكري جديدي را در خاورميانه ايجاد كرده است.
آيت الله اميني امام جمعه قم نيز در حاشيه راهپيمايي ديروز مردم قم در روز جهاني قدس تاكيد كرد: دفاع از فلسطين دفاع از اسلام است و مسلمانان اگر در اين زمينه كوتاهي كنند پشيمان مي شوند.

 



مدير پايگاه استراتفور: حمله اسرائيل به ايران فقط جنگ رواني است

مدير اجرايي موسسه آمريكايي پايگاه اينترنتي استراتفور آمريكا ادعاي حمله اسرائيل به ايران را فقط يك جنگ رواني دانست و گفت: سخت ترين پيامد چنين حمله احتمالي بسته شدن تنگه هرمز خواهد بود.
به گزارش تابناك جرج فريدمن مدير اجرايي موسسه استراتفور كه گفته مي شود متشكل از تحليلگران اسبق سازمان اطلاعات آمريكا «سيا» است روز سه شنبه گذشته در يادداشتي نوشت: البته اين روش از جنگ رواني كارساز واقع نشده و بعيد به نظر مي رسد آمريكا در راستاي اهداف خود دور جديدي از آن را به رسانه ها كشانده باشد.
فريدمن اين امكان را بعيد مي داند كه تل آويو به عمليات نظامي يكجانبه بدون حمايت پنتاگون تن دهد و مي نويسد: ما باور نداريم كه اسرائيل بتواند به تنهايي به ايران حمله كند؛ به ويژه بدون حمايت آمريكا حتي اين مسئله را نمي توان تصور كرد.
به باور اين كارشناس آمريكايي، آغاز خروج نيروهاي نظامي آمريكا از عراق و تعويض مكان نيروها به احتمال قوي، تغيير نظر واشنگتن را مي رساند. آمريكا به مسئله هسته اي ايران، فراتر از نگراني از دستيابي تهران به بمب اتمي و يا دلسردي از كارساز واقع شدن تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد نگاه مي كند.
در همين باره، سناريوپردازان انستيتوي «بروكينگز» بر اين باورند كه در صورت تعرض، تهران به اسرائيل حمله خواهد كرد و اوضاع امنيتي جهان در كل از كنترل بيرون خواهد شد.
همچنين بسياري از كارشناسان معتبر و با نفوذ آمريكايي، تلاش براي حل مناقشه با توسل به نيروي نظامي را شكستي قابل پيش بيني و نتيجه آن را تحمل تلفاتي سنگين ارزيابي مي كنند.
فريدمن در پايان تأكيد دارد، سخت ترين پيامد چنين حمله اي، هنگامي خواهد بود كه تهران موفق شود تنگه هرمز را ببندند. اين مسئله باعث فلج شدن 45% از بازار نفت جهان و جهش ناگهاني و صعود تصور ناشدني بهاي نفت شده و خروج اقتصاد جهاني از بحران را با دشواري رو به رو مي سازد.

 



هشدار آيت الله مصباح يزدي به نفوذ تفكر پلوراليسم ديني در برخي مقامات

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) هشدار داد: نشود يك وقتي، بعد از چند سال معلوم شود كه از 20سال قبل، دست بيگانگان يك مهره اي را در درون دستگاه هاي ما قرار داده است.
به گزارش ايلنا از قم، آيت الله محمدتقي مصباح يزدي، در ادامه سلسله نشست هاي شرح خطبه فدكيه در دفتر مقام معظم رهبري در قم، اظهار داشت: اصرار حضرت زهرا(س) در خطبه فدكيه هم اين بود كه مردم از راه صحيح خداپرستي منحرف شده اند.
عضو خبرگان رهبري گفت: متأسفانه بعضي از انديشمندان معروف مسلمان، به تفكرات كثرت گرايي و پلوراليسم ديني گرايش پيدا كرده اند. حرف اين ها اين است كه در روح همه اديان، گرايش به معنويت وجود دارد و چيزي كه مهم است همين معنويت است كه بشر به آن نياز دارد؛ چرا كه انسان ها با درك معنويت و دل بستگي به آنها، از اين قيدهاي مادي رها مي شوند.
وي خاطر نشان كرد: اين تفكرات سابقه اي به مدت چند قرن دارد و از زمان فراماسونري ها تقويت شد كه شعارش برابري و برادري بود، اما معني اصلي اش اين بود كه اديان با هم فرقي نمي كند و هيچ كدام بر ديگري برتري و ارجحيت ندارد.
مصباح يزدي، يادآور شد: متأسفانه امروزه هم چنين نغمه هايي، گاهي در مقامات رسمي هم به گوش مي رسد و مي گويند كه بايد بر ارزش هاي مشترك ديني تكيه كرد و آنها را مطرح كرد. بايد برابري، عشق به همه انسان ها، عدالت و... مطرح شود و ديگر سخني از خداپرستي نشود، كه اين به شعار فراماسونري ها خيلي نزديك و با منطق پلوراليسم مذهبي خيلي سازگاري دارد.
وي با بيان اين كه بايد احتياط كنيم، گفت: نشود يك وقتي، بعد از چند سال معلوم شود كه از 20 سال قبل، دست بيگانگان يك مهره اي را در درون دستگاه هاي ما قرار داده است.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، گفت: اگر يادتان باشد، چندين سال پيش، در كشور ما بودجه اي توسط دولت، براي تأسيس احزاب گذاشته شد. در تمام دنيا، احزاب پول مي گذاشتند، تا نماينده مجلسي از آنها بيرون بيايد، اما در كشور ما برعكس شد و دولت بودجه براي احزاب تعريف كرد و اسمش را هم تكثرگرايي و جامعه چند صدايي گذاشتند.
وي گفت: اصلا چند صدايي خوب است، اما آنها علاوه بر اين كه در سياست اين چند صدايي را دنبال مي كردند، در دين هم همين برنامه را داشتند، و مي گفتند در دين هم بايد چند صدايي باشد، و هركس بيايد و دين خودش را تبليغ كند و توجيه هم مي كنند كه اگر چند صدايي باشد، زمينه انتخاب افراد تحقق مي يابد، كما اين كه در مسايل سياسي هم همين طور است، اما پشت پرده چيز ديگري بود.
مصباح يزدي، خاطرنشان ساخت: كل بودجه اي كه براي احزاب مي دادند، با بودجه اي كه براي يك حزب داده مي شد، برابري نمي كرد، چرا كه اين برنامه ها، همه بهانه اي بود تا بودجه آن حزب تامين شود.
وي اضافه كرد: اسم اين كثرت گرايي را در غرب پلوراليسم مذهبي گذاشته اند كه روي آن بحث هاي بسيار زيادي صورت گرفته و بيش از هزاران مقاله و كتاب درباره آن نوشته شده است.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، گفت: به هر حال از نظر اسلام، حق يكي است، اما متاسفانه گاهي در دنياي امروز با تمام پيشرفت ها حتي شاهد بت پرستي بعضي از انسان ها هستيم.

 



رسانه هاي غربي و صهيونيستي: ايران مانع اصلي مذاكرات سازش در واشنگتن است

سرويس سياسي-
در حالي كه دور جديد مذاكرات سازش ميان آمريكايي ها، صهيونيست ها و تشكيلات خودگردان از روز پنج شنبه آغاز شده است رسانه هاي غربي و صهيونيستي، ايران را مانع اصلي اين مذاكرات مي دانند و اعتراف مي كنند كه سايه سنگين جمهوري اسلامي مذاكرات سازش را به شكست خواهد كشاند.
در همين ارتباط، روزنامه ديلي تلگراف طي گزارشي به قلم استفان پولارد نوشت: روايت هاي مختلفي درباره مذاكرات صلح خاورميانه كه اكنون در واشنگتن جريان دارد شنيده مي شود اما موضوعي كه كل اين روند را تحت تاثير قرار مي دهد و به نظر مي رسد از نظر اكثر ناظران دور مانده است ايران است.
ديلي تلگراف در گزارش خود با بيان اينكه مذاكرات فعلي سازش در واشنگتن نتيجه معامله اي است كه اسرائيلي ها، آمريكايي ها و تشكيلات خودگردان انجام داده اند تصريح كرد: ايران بر مذاكرات واشنگتن سايه افكنده است.
همچنين روزنامه الشرق الاوسط با انعكاس نخستين دور از مذاكرات سازش در واشنگتن به نقل از جرج ميچل فرستاده ويژه آمريكا در خاورميانه نوشت: ايران انگيزه ما را براي حل كشمكش فلسطيني، اسرائيلي افزايش مي دهد.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص نيز طي گزارشي در حالي كه ايران را تلويحا مانع اصلي مذاكرات سازش خواند خاطرنشان كرد: همزمان با برگزاري مذاكرات صلح در واشنگتن، ايران از همه ايرانيان خواست در اعتراضات روز قدس براي آزادي سرزمين فلسطين از دست رژيم صهيونيستي شركت كنند.
علاوه بر واكنش هاي رسانه هاي صهيونيستي و غربي نسبت به نقش ايران در به نتيجه نرسيدن مذاكرات سازش، هيلاري من لورت از اعضاي سابق شوراي امنيت ملي آمريكا در گفت وگو با شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي گفت: چارچوبي كه در مذاكرات واشنگتن ميان مقامات اسرائيلي و فلسطيني تعيين شده است درست نيست اين چارچوب مبتني بر پيش فرض هايي است كه اساسا اشتباه است وي افزود: يكي از پيش فرض هاي غلطي كه از دوران بيل كلينتون و جرج بوش روساي جمهور پيشين آمريكا وجود داشته و به دولت باراك اوباما رئيس جمهور كنوني آمريكا رسيده اين است كه آمريكا مي تواند با همسو شدن با كشورهاي ميانه روي عربي در منطقه خاورميانه بازيگراني از قبيل ايران و حماس و حزب الله و حماس را در اين منطقه به حاشيه براند. اين مقام سابق آمريكايي تاكيد كرد: اين توهم است كه آمريكا تصور كند مي تواند ائتلافي از كشورهاي عربي ميانه رو با خودش بوجود بياورد و اين ائتلاف در مقابل كشورهاي ديگر اسلامي منطقه خاورميانه باشد اين تصور خيال خام است. در همين حال؛ مادلين آلبرايت وزير خارجه اسبق آمريكا هم در گفت وگو با سي ان ان با اشاره به دور جديد مذاكرات سازش تصريح كرد كه مسئله هسته اي ايران بر كل اوضاع خاورميانه تاثير گذاشته است.
وي مسئله هسته اي ايران را دغدغه اي براي نتانياهو و مقامات آمريكا دانست.

 



لاوروف: تحريم ايران تصميم بيهوده اي است

وزير امور خارجه روسيه بر بيهوده بودن تحريم ايران تاكيد كرد و گفت: انزواي تهران تاثيرات سوء منطقه اي به دنبال دارد.
به گزارش شبكه خبري پرس.تي.وي سرگئي لاوروف - وزير امور خارجه روسيه - در دانشكده دولتي روابط خارجي مسكو گفت: «واضح است كه اعمال تحريم عليه ايران موثر نخواهد بود.»
به گزارش شبكه راشا تودي، لاوروف هم چنين تاكيد كرد كه بايد «بدون توجه به سختي هاي اين مساله» به حصول توافق با ايران فكر كرد، زيرا «به انزوا كشاندن ايران بر تبعات سوء منطقه اي اين مسئله بي تاثير» نيست. وي هم چنين با انتقاد از جبهه گيري كنوني نسبت به برنامه هسته اي ايران گفت: تاكيد بر گسترش ندادن برنامه هاي هسته اي بايد بر پايه قوانين بين المللي باشد.
لاوروف هم چنين گفت: روسيه از اعمال زور براي حل مشكلات جهاني حمايت نمي كند.
كرملين همواره با اعمال تحريم ها عليه ايران مخالفت كرده است. با اين حال روسيه تحت فشارهاي آمريكا و هم پيمانانش مجبور به توافق با دور چهارم تحريم ها عليه ايران شد.
اشتون: چين بايد موضع مشتركي
در قبال ايران اتخاذ كند
اين در حالي است كه كاترين اشتون رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا يك روز پس از افتتاح نشست گفت وگوهاي عالي رتبه ميان اتحاديه اروپا و چين در شهر گيانگ با «ون جيابائو»نخست وزير چين ملاقات كرد.
اشتون در اين سفر با «يانگ جيه چي» وزير امور خارجه اين كشور هم ديدار و با اشاره به مسئله هسته اي ايران خواستار ايجاد جبهه اي متحد در قبال تحريم هاي اعمال شده عليه ايران شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14