(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15 شهريور 1389- شماره 19734

بسيج به گام هاي توسعه قاينات سرعت مي بخشد
خراسان و معضل كودكان خياباني
كوتاه از هفته دولت
اختلاف استاندار و مديرعامل جهاد كشاورزي خوزستان برسرواگذاري ساختمانهاي جهاد
انتقاد عضو شوراي اسلامي شوشتر از حركت لاك پشتي پروژه هاي عمراني در اين شهر
كمبود نيروي انساني مهم ترين مشكل تربيت بدني است
كسب رتبه برتر كنكور توسط دانش آموز لردگاني
بانه خواهر خوانده آستارا شد
دبيركميسيون بانك هاي استان: رتبه نوزدهم سپرده گذاري بانكي در كشور براي همدان مطلوب نيست
اسپانسرهاي 39 تيم ورزشي استان زنجان مشخص شدند
تله كابين اصفهان به انرژي خورشيدي مجهز شد
استاندار: سرمايه گذاري در فارس شتاب گرفته است
انتصابات جديد در شهرستانها
بررسي مصاديق ارزش ها و خرافات ديني و اجتماعي



بسيج به گام هاي توسعه قاينات سرعت مي بخشد

بسيج دانش آموزي و دانشجويي قاينات به عنوان يك تشكل پويا و داراي درك و شناخت از شرايط كشور و نيازهاي شهرستان، توانسته با حركت در رويكرد سازندگي بسيج، خدمات علمي آموزشي، فرهنگي هنري و عمراني فراواني را به مردم محروم و بخصوص مناطق روستايي و عشاير مرزنشين قاينات ارائه كند.
اين نهاد مقدس كه در پيگيري برنامه هاي خود همواره از توان بسيج اقشار و ادارات نيز به بهترين شكل ممكن بهره جسته است اين بار نيز در طرح هجرت 3 توانست ابتكارات موثري را در جهاد علمي فرهنگي و خدمت رساني به مردم و نهادهاي شهرستان به انجام رساند و رتبه هاي ممتازي را به خود اختصاص دهد كه قابل توجه و تامل است.
اين تشكل بسيجي در تابستان 89 و باتوجه به اهميتي كه اوقات فراغت قريب 32000 دانش آموز و دانشجوي شهرستان داشت به منظور پر كردن اوقات فراغت عزيزان بسيجي در عرصه تعمير و بهسازي مدارس، پوشش لباس دانش آموزي، ساخت و تعمير تجهيزات كارگاهي آزمايشگاهي، ورزشي و دانش آموزي، رنگ آميزي و نقاشي مدارس، برق و الكترونيك، آموزشي و فرهنگي و تهذيب اخلاق وارد شد و با بكارگيري دستاوردهاي بانك اطلاعات سي ساله و بسيج نيرو و امكانات شهرستان توانست خدمات برجسته و قابل توجهي را به انجام رساند و به بهترين شكل ممكن اوقات بيكاري و تعطيلات دو قشر فوق را به نحو مطلوبي پوشش دهد.
در اين راستا بسيجيان قاين در اجراي طرح هجرت 3 توانستند تعداد 6000 دست مانتو و شلوار دانش آموزي، 18000 مترمربع رنگ آميزي و نقاشي، 500 شعله سيم كشي ساختمان مدارس، 550 مترمربع بتن ريزي در مدارس، 500 مترمربع جدول كشي و ايجاد فضاي سبز، ساخت بيش از 500 قطعه تجهيزات كارگاهي آزمايشگاهي- ورزشي و دانش آموزي در شهرستان به انجام رسانند و گامهاي مهمي در غني سازي اوقات فراغت، توليد كار و اشتغال و آشنايي اعضا با عرصه كار و تربيت نيروي فني مهارتي و ورود به توليد را در كارنامه خود ثبت كند.
اين كارنامه و عملكرد بسيج قاينات نشان داد كه اين نوع فعاليت هاي جهادي كه الگوي مناسبي در جهت اشتغالزايي و مهارت آموزي و افزايش توليدات بومي بوده و از طرفي مورد نياز و حمايت مردمي نيز هست مي بايست از حمايت لازم اداري و اعتباري در شهرستان برخوردار باشد و مديران اجرايي دستگاهها به اين گونه فعاليت هاي بسيج نگاهي از جنس فرصت هاي طلايي در اين منطقه محروم و مرزي داشته و نقش و جايگاهي را براي مشاركت جوانان بسيجي در تربيت نيروي متخصص و متعهد و حمايت از توليدات بومي محلي و اشتغالزايي در طول سالهاي آتي قائل شوند.
سرتيپ نظري فرمانده سپاه خراسان جنوبي نيز در همايش پايوران ناحيه مقاومت سپاه قاين با اشاره به اقدامات اجرايي بسيجيان شهرستان در طرح هجرت 3، دانش آموزان و دانشجويان بسيجي قاين را به پيروي از ولايت و تلاش مضاعف براي پيشرفت و ايجاد رفاه و آسايش مردم و جامعه دعوت كرد و گفت: «اين عزم را من امروز در شما ديدم.»
و اما جوانان دانش آموز و دانشجوي بسيجي شهرستان نيز در اجراي اين طرح ها مي بايست به صورت هدفمند، تكميل دانش تئوري كلاسهاي درس در پايگاه هاي علمي آموزشي بسيج را مورد توجه قرار داده و در ميدان عمل با بكارگيري دانش و مهارت، آمادگي لازم در تامين نيروي انساني متخصص و مورد نياز شهرستان و راههاي مقابله با موانع و محروميت ها را در برنامه هاي خود قرار دهند تا گام هاي توسعه قاينات بيش از گذشته سرعت گيرد.
قاين- محمدرضا فرخي

 



خراسان و معضل كودكان خياباني

گزارش از : مريم شاهگردي
خبرنگار كيهان در مشهد
حضور كودكان خياباني در چهار راه ها و معابر مشهد اكنون به امري عادي مبدل شده و باعث شده است كه با شروع فصل تابستان شاهد موج جديدي از حضور كودكان خياباني در معابر شهر و اشتغال به كارهاي كاذبي همچون فروش كبريت، آدامس، فال و دستمال كاغذي در خيابان هاي مختلف و پرترافيك شهرمان باشيم.
اين در حالي است كه هر چند وقت يكبار انجام طرح هايي در قالب فروش روزنامه، جمع آوري كالاهاي بازيافت در دكه ها براي حل مشكل كودكان خياباني در دستور كار قرار مي گيرد اما به دليل مشكلات قانوني و عدم اجراي صحيح اين طرح ها و نيز تفاسير گوناگون متوليان سامان دهي كودكان از قانون جمع آوري و سامان دهي كودكان؛ باز شاهد گسترش اين پديده در معابر شهري هستيم. در اين ميان آنچه كه مسلم است راهكارهاي ارائه شده در مدت محدود از سوي مسئولان تنها به صورت مقطعي، گذرا و يا بهتر بگوئيم مسكني زمان دار در مقابله با اين پديده اجتماعي بوده است.
براساس مصوبه هيئت دولت؛ نيروي انتظامي، قوه قضائيه، شهرداري، وزارت كار، وزارت بهداشت، سازمان بيمه خدمات درماني، سازمان تأمين اجتماعي، صدا و سيما، جمعيت هلال احمر، وزارت آموزش و پرورش و كميته امداد امام خميني از جمله سازمان ها و نهادهاي همكار در سازمان دهي كودكان خياباني هستند كه موظف به اجراي طرح هايي در زمينه سامان دهي كودكان كار شدند با اين همه هر ساله با آمدن فصل گرما مسئولان مصوبه دولت را درباره سامان دهي كودكان فراموش مي كنند تا جايي كه هر دستگاه به تنهايي طرح هايي را شناسايي و حمايت خود را مطرح مي كنند و اميد مي دهند كه امسال به طور جدي معضل كودكان خياباني را حل مي كنند اما با پايان فصل همه موضوعات درباره بچه هاي كار از ياد مي رود و پرونده سامان دهي كودكان خياباني براي سپري شدن زمان تا رسيدن دوباره فصل گرما بايگاني مي شود!...
نبودن قانون شفاف
معاون دادستان عمومي و انقلاب مشهد نبود وظيفه قانوني صريح و شفاف و نيز تداخل وظايف ارگانها در راستاي اجراي سامان دهي كودكان خياباني را از چالش هاي موجود به منظور اجراي اين طرح عنوان كرد.
سيدامير مرتضوي با اشاره به طرح مشاركتي حمايت از كودكان خياباني اظهار داشت: متأسفانه ارگان هاي مسئول و ذي ربط در رابطه با اجراي قانون با توجه به صريح و شفاف نبودن وظايف قانوني خود برداشت متفاوتي دارند كه اين امر در برخي از موارد منجر به عدم اجراي مؤثر طرح سامان دهي كودكان خياباني و در نهايت تداخل در اجراي طرح مي شود.
وي با اشاره به حضور كودكان در خيابان هاي سطح شهر گفت: با توجه به اينكه مشهد يك شهر زيارتي است و همه ساله زائران براي زيارت به اين شهر سفر مي كنند حضور كودكان خياباني در اين ايام از سال پررنگ مي شود و همچنين در برخي از موارد شاهد حضور كودكان اتباع خارجي و يا كودكان شهرستاني در معابر خيابان هاي اصلي مشهد هستيم كه اين موضوع نيز زمينه ساز، نازيبايي سيماي شهر مي شود.
معاون دادستان عمومي و انقلاب مشهد ادامه داد: با توجه به حضور زائران در شهر مشهد و به ويژه در هسته مركزي و اطراف حرم كميته آسيب شناسي در اطراف حرم تشكيل و مستقر خواهد شد كه معضلات كودكان خياباني و نيز موضوعاتي نظير زواركشها، كيف قاپ ها و ساير مواردي كه ممكن است در حمل تراكم زائران بوجود آيد را بررسي مي كند.
وجود 2هزار كودك خياباني در استان خراسان رضوي
معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي خراسان رضوي تعداد كودكان خياباني استان خراسان رضوي را 2هزار كودك عنوان كرد و گفت: براساس برآوردهاي صورت گرفته پيش بيني مي شود 2هزار كودك خياباني در استان خراسان رضوي وجود دارند كه از اين تعدا 650 نفر توسط مراكز بهزيستي استان شناسايي شده اند.
بختياري در رابطه با ميزان اعتبارات سازمان بهزيستي استان در اجراي آئين نامه سامان دهي كودكان خياباني اظهار داشت: نقش مشاركتي ساير دستگاه ها و ارائه خدمات حمايتي به اين كودكان و خانواده هاي آنها به صورت رايگان در آئين نامه مصوبه وزيران لحاظ شده است كه براين اساس اعتبار سازمان بهزيستي نيز با توجه به نقش حمايتي ساير دستگاه ها در اجراي اين طرح حذف و به اعتبارات استاني و حمايت ساير دستگاه ها بسنده كرده است و اين در حالي است كه ساير ارگان ها نيز در اين راستا تاكنون وظايف خود را به شكل مؤثر و پايدار انجام نداده اند.
رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد به مشكلات موجود در رابطه با سامان دهي كودكان خياباني اشاره كرد و گفت: در حال حاضر حرف و حديث هاي بسياري در رابطه با هزينه هاي جمع آوري و سامان دهي كودكان خياباني در بين نهادهاي مسئول وجود دارد كه اين مشكل زمينه ساز عدم اجراي مؤثر طرح شده است.
عباس شيرمحمدي خانه سبز شهرداري مشهد را يكي از مكان هاي سامان دهي كودكان خياباني و متكديان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به زيارتي بودن شهر مشهد و حضور سالانه 20ميليون زائر در شهرمقدس مشهد، جمع آوري و سامان دهي كودكان خياباني و متكديان نيازمند يك عزم جدي و همكاري كامل ميان دستگاه ها و ارگان هاي ذيربط است و در اين رابطه يك ارگان و يا نهاد به تنهايي نمي تواند به جمع آوري و سامان دهي كودكان خياباني و متكديان به شكل مؤثر و پايدار بپردازد.
وي در ادامه حضور كودكان در خيابان هاي اصلي شهر و اطراف حرم رضوي را عاملي در نازيبايي سيماي شهري در ديد زائران و شهروندان عنوان كرد و خاطر نشان كرد: با توجه به زيارتي بودن شهر مشهد سامان دهي كودكان خياباني امري ضروري و انكارناپذير است.

 



كوتاه از هفته دولت

شهرضا -خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور مهندس صمصام شريعت معاونت عمراني استانداري اصفهان و جمعي از مسئولان شهرضا 16 پروژه عمراني شهرستان شهرضا مورد بهره برداري قرار گرفت.
كاشان- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته دولت 59 پروژه صنعتي و كشاورزي در شهرستان كاشان به بهره برداري رسيد.
حسينعلي حاجي، معاون استاندار و فرماندار ويژه كاشان در مراسم افتتاح اين طرح ها گفت: از اين تعداد طرح 16 مورد در بخش صنعتي با 352 ميليارد ريال سرمايه گذاري و 600 نفر اشتغال زايي مستقيم است.
همچنين سرپرست دانشگاه علوم پزشكي كاشان از افتتاح و بهره برداري از 10 طرح عمراني و خدماتي اين دانشگاه با اعتبار بيش از 19 ميليارد و 800 ميليون ريال در هفته دولت خبر داد.
تبريز- خبرنگار كيهان: سالن آمفي تئاتر ورزقان در استان آذربايجان شرقي همزمان با هفته دولت در 160 مترمربع مساحت و با 120 نفر ظرفيت و سرمايه گذاري يك ميليارد و 500 ميليون ريال، بهره برداري شد.
گرگان- خبرنگار كيهان: با حضور استاندار گلستان و به مناسبت هفته دولت 81 پروژه عمراني، توليدي، اقتصادي و اشتغالزا در بندر گز افتتاح و كلنگ زني شد. فرماندار شهرستان بندر گز گفت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 262 ميليون ريال و نيز اشتغالزايي 222 نفر در نقاط مختلف شهرستان قابل بهره برداري و كلنگ زني است.
بندرعباس- خبرنگار كيهان: در هفته دولت 26 طرح عمراني با حضور معاون عمراني استانداري هرمزگان در شهرستان بشاگرد مورد بهره برداري قرار گرفت. معاون عمراني استانداري هرمزگان در حاشيه بهره برداري از پروژه هاي هفته دولت اين شهرستان اظهار داشت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 300 ميليون تومان در شهرستان بشاگرد مورد بهره برداري قرار گرفت.
همچنين در حاجي آباد 4 پروژه عمراني با اعتباري افزون بر 18 ميليارد و 70 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.
¤ به مناسبت هفته دولت با حضور معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري هرمزگان 10 پروژه برق رساني با اعتباري بالغ بر 145 ميليارد و 322 ميليون ريال شامل 2 پست موقت 63 كيلو ولت 130 هزار متر شبكه فشار ضعيف و متوسط هوايي و زميني و 42 دستگاه پست هوايي و زميني افتتاح و وارد مدار برق بندرعباس شد.
همچنين 6 پروژه عمراني نيز در بخش توكهور ميناب با حضور مسئولان محلي افتتاح شد.
شهريار- خبرنگار كيهان: آموزشگاه فني حرفه اي شهر وحيديه شهريار همزمان با هفته دولت با حضور فرماندار و جمعي از مسئولان افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت اين آموزشگاه در زميني به مساحت 3هزار مترمربع و زيربناي 3هزار و 20مترمربع 22 كلاس و 10 اطاق با اعتباري بالغ بر يك ميليارد تومان توسط خيران مدرسه ساز احداث شد.
بناب- خبرنگار كيهان: همزمان با گراميداشت هفته دولت و با حضور فرماندار، رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان و جمعي از مسئولان و اهالي طرح هاي جهاد كشاورزي بناب به بهره برداري رسيد.
براي اجراي اين طرح ها 4 ميليارد و 400 ميليون تومان اعتبار هزينه شده است.
بيرجند- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته دولت و با حضور فرماندار بيرجند، و جمعي از مسئولان شهرستان پنج پروژه با اعتباري بالغ بر 538 ميليون تومان در بخش خوره به بهره برداري رسيد.
فلاورجان- خبرنگاركيهان: طي هفته دولت 5پروژه برقرساني با اعتباري معادل 3ميليارد و 200ميليون ريال در شهرستان فلاورجان به بهره برداري رسيد.
دزفول- خبرنگاركيهان: مركز بهداشتي و درماني شهر دز آب از توابع دزفول با حضور معاون عمراني استانداري خوزستان طي مراسمي به بهره برداري رسيد. در اين مراسم رئيس دانشكده علوم پزشكي دزفول گفت: اين مركز در زميني به مساحت 2هزار مترمربع و با زيربناي 500مترمربع با 2ميليارد و 750ميليون ريال اعتبار تجهيز شده است. همچنين يك واحد آموزشي در شهرك انقلاب دزفول با اعتباري بالغ بر 7ميليارد و 500ميليون ريال به مناسبت هفته دولت به بهره برداري رسيد.
شهريار- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دولت 18 پروژه عمراني و خدماتي با اعتباري بالغ بر 55ميليارد ريال توسط شهرداري شهريار به بهره برداري رسيد.
اسفراين- خبرنگاركيهان: همزمان با گراميداشت هفته دولت مجتمع آبرساني چاه غياث روستاي چاه پنيري قاين با اعتباري بالغ بر 3هزار و 720ميليون ريال و با حضور استاندار خراسان جنوبي و تني چند از مديران استاني و شهرستاني مورد بهره برداري قرار گرفت. همچنين 21 پروژه در بخش سده قاينات با اعتباري بالغ بر 3ميليارد تومان به بهره برداري رسيد.
ساري- خبرنگاركيهان: با حضور استاندار مازندران و جمعي از مسئولان استان و شهرستان شبكه گازرساني به بخش مركزي شهرستان سوادكوه به بهره برداري رسيد.
بردسكن- خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور معاون سياسي، اجتماعي استاندار خراسان رضوي و معاون طرح گازرساني به جنوب خراسان رضوي پروژه خط انتقال گاز 12 اينچ انابد افتتاح شد. در اين مراسم كريمي معاون طرح گازرساني به جنوب خراسان رضوي گفت اين پروژه به طول 5/24كيلومتر در مهرماه سال گذشته اجرا شد و در هفته دولت امسال اين خط گازدار شد. وي هزينه اجراي اين طرح را 34ميليارد ريال اعتبار اعلام كرد. همچنين سه پروژه بند خاكي در زير اردوگاه شهيد بهاري بردسكن با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 300ميليون ريال افتتاح شد.
قزوين- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته دولت 4هزار و 70پروژه مخابراتي به طور همزمان در سراسر كشور توسط رئيس جمهور از طريق ويدئو كنفرانس افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت. از اين تعداد پروژه افتتاح شده، 14 پروژه با اعتباري معادل 2ميليارد و 446ميليون ريال به قزوين اختصاص داشت. اين پروژه ها شامل 11 پروژه ارتباط راه دور، 2 پروژه ديتا و يك پروژه سوئيچ بود.
¤ سرپرست شركت گاز استان قزوين از بهره برداري و كلنگ زني 143 پروژه گازرساني در سطح استان در هفته دولت خبر داد. محمدعلي شفيعي ها در نشست خبري بيان داشت: همزمان با هفته دولت 143 پروژه گازرساني با 30ميليارد و 500ميليون تومان اعتبار در سطح استان قزوين تعريف شده است. وي ادامه داد: از اين تعداد، 88پروژه با 120ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري رسيد و 55پروژه با 180ميليارد ريال اعتبار در بخش روستايي و شهرك صنعتي كلنگ زني شد.
بابل- خبرنگاركيهان: در هفته دولت 36 پروژه در سطح شهرستان بابل به بهره برداري رسيد. از اين 36پروژه، يك طرح عمراني و پنج طرح صنعتي با سرمايه اي بالغ بر 17ميليارد تومان به بهره برداري رسيده است.

 



درجلسه شوراي برنامه ريزي استان اتفاق افتاد
اختلاف استاندار و مديرعامل جهاد كشاورزي خوزستان برسرواگذاري ساختمانهاي جهاد

اهواز -خبرنگاركيهان:
استاندار خوزستان گفت: اراضي ساختمانها و املاك دولتي مازاد بر نياز دراختيار دستگاههاي اجرايي استان براساس نياز و با مصوبه شوراي برنامه ريزي به ديگر دستگاه ها واگذار مي شود.
سيد جعفر حجازي درجلسه شوراي برنامه ريزي استان گفت: اين اقدام با هدف رفع مشكل كمبود فضاهاي اداري دراستان و براساس ابلاغ معاون اول رئيس جمهور مبني بر واگذاري فضاهاي اداري مازاد بر نياز دستگاههاي اجرايي انجام مي شود.
وي افزود: ساختمانهاي اداري مازاد استان تا پايان امسال شناسايي و به دستگاههاي فاقد ساختمان واگذار كه اين امر موجب كاهش هزينه اي معادل 20 ميليارد تومان مي شود و مقرر شد اين اعتبار در جاهاي ديگر از جمله زير ساخت اشتغال، صنعت وكشاورزي هزينه شود.
وي ادامه داد: بخش وسيعي از املاك وساختمان هاي اداري سازمان جهاد كشاورزي به ديگر دستگاه هاي استان واگذار مي شود.
درپي طرح اين مسئله در نشست شوراي برنامه ريزي، اين موضوع با مخالفت رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان روبه رو شد.
سيد مجيد موسوي دراين باره گفت: امكان واگذاري املاك جهاد كشاورزي براساس ماده 12تاسيس جهاد كشاورزي به ديگر دستگاه ها ممكن نيست و در صورتي كه اين اقدام صورت بگيرد، شخصا استعفا داده و دراين زمينه هيچ مسئوليتي را برعهده نمي گيرم.
وي همچنين تصريح كرد: درحال حاضر اداره كل عشاير،شيلات، منابع طبيعي اهواز و ديگر مجموعه هاي سازمان جهاد كشاورزي استان از فضاي مورد نياز براي انجام فعاليت هاي خود برخوردار نيستند و لازم است بخشي از اين املاك در اختيار اين مجموعه ها قرار گيرد.
عضو شوراي برنامه ريزي خوزستان تصريح كرد: همچنين براساس تعهدات سازمان جهاد كشاورزي مبني بر درآمدزايي براي تامين نيازهاي مالي اين سازمان، بايد بخشي از املاك به فروش برسند.
شايان ذكراست از پنج سال پيش به منظور تجميع واحدهاي اداري سازمان جهاد كشاورزي ساخت سايت اداري جديد اين سازمان با هزينه اي بالغ بر 12ميليارد تومان آغاز شد كه اكنون آماده واگذاري است.

 



انتقاد عضو شوراي اسلامي شوشتر از حركت لاك پشتي پروژه هاي عمراني در اين شهر

شوشتر- خبرنگار كيهان:
عضو شوراي اسلامي شهرستان شوشتر از حركت لاك پشتي بيشتر پروژه هاي عمراني در شوشتر انتقاد كرد.
حميد سالم پور افزود: از مدتها پيش پروژه تقاطع غيرهمسطح بلوار امام حسين(ع) يا همان طرح احداث روگذر بر سر ميز شوراي اسلامي شهر بود و پس از بحث هاي طولاني با در نظر گرفتن هزينه كمتر به زيرگذر تبديل و به تاييد و تصويب كارشناسان و استانداري خوزستان رسيد.
وي با اشاره به پرداخت 75 ميليون تومان بابت مطالعه و نقشه برداري فازهاي 1 و 2 اين زيرگذر به پيمانكار در سال 87 گفت: با برگزاري مناقصه عمومي پميانكار اين پروژه در سال گذشته انتخاب شد و موانع اجراي پروژه از جمله جابه جايي لوله گاز فشار قوي با صرف 300 ميليون تومان، جابه جايي خط لوله فاضلاب و چاه آب به دليل فقدان اعتبار لازم در حال انجام است.
وي گفت: پيمانكار تاكنون 440 ميليون تومان بابت اجراي پروژه دريافت كرده اما هيچ اقدامي براي آغاز عمليات اجرايي آن انجام نداده است. شايان ذكر است هزينه اجراي اين پروژه 2 ميليارد و 800 ميليون تومان برآورد شده است.

 



كمبود نيروي انساني مهم ترين مشكل تربيت بدني است

زنجان- خبرنگار كيهان:
مديركل تربيت بدني استان زنجان از كمبود نيروي انساني به عنوان مهم ترين مشكل تربيت بدني در اين استان خبر داد.
ايرج رحماني با اشاره به اينكه 73 پروژه ورزشي را امسال در دست احداث داريم، افزود: براي احداث اين تعداد پروژه مبلغ 6ميليارد و 100ميليون تومان از اعتبارات استاني، 8ميليارد تومان از اعتبارات ملي و 5ميليارد تومان نيز از محل اعتبارات شركت توسعه پيش بيني شده است.
وي با تأكيد بر اينكه درخواست تربيت بدني زنجان براي اتمام پروژه هاي عمراني نيمه تمام، 84 ميليارد تومان بود، اظهار داشت: چمن مصنوعي شهرستان خدابنده، سالن رزمي، سنگنوردي، خانه ووشو، خانه كشتي ابهر، سالن چندمنظوره الغدير و مجموعه مادران و كودكان از جمله پروژه هاي مهم دردست اجرا مي باشد. همچنين استخر قهرماني سه گانه با اعتبار اوليه 3ميليارد و 200ميليون تومان نيز جزو پروژه هاي مذكور مي باشد كه درصورت تحقق اعتبارات موردنياز، تا پايان سال 90 به اتمام خواهد رسيد.
ايرج رحماني در رابطه با برنامه هاي تربيت بدني استان براي دور سوم سفر استاني هيئت دولت، گفت: براي اين سفر درخواست 4ميليارد تومان اعتبار براي تيم هاي حاضر در ليگ و 2ميليارد تومان نيز براي سرپا نگه داشتن هيئت هاي ورزشي ارائه كرده ايم تا اين اعتبارات از محل معادن استان تأمين شود كه قطعاً با تزريق سالانه 6ميليارد تومان به تيم ها و هيئت هاي ورزشي استان، بسياري از دغدغه هاي ورزش برطرف خواهد شد.

 



كسب رتبه برتر كنكور توسط دانش آموز لردگاني

لردگان - خبرنگار كيهان:
دانش آموز لردگاني موفق به كسب رتبه دهم در كنكور سراسري شد.
صادق حسيني دانش آموز دبيرستان نمونه دين و دانش لردگان توانست در كنكور سراسري سال جاري، با كسب رتبه دهم نام خود را جزو ده نفر برتر كشور در گروه علوم تجربي ثبت كند.
گفتني است كسب اين موفقيت باعث خوشحالي شهروندان لردگاني به ويژه جوانان و دانش آموزان شد.

 



بانه خواهر خوانده آستارا شد

سنندج- خبرنگار كيهان:
مديركل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان كردستان گفت: در سفر نماينده شهردار بانه و نماينده اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اين استان به شهر آستارا موافقتنامه خواهرخواندگي بانه و آستارا به امضا رسيد.
«علي فعله گري» در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام اينكه خواهرخواندگي قراردادي است بين سران مملكتي و يا مسئولان دو شهر براي ايجاد همبستگي و اتحاد فرهنگي بيشتر منعقد مي شود، اظهار داشت: اين قرارداد بنا به تصميم شوراي فرهنگي عمومي استان كردستان و در سفر نماينده شهردار بانه و نماينده اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اين استان به شهر آستارا در استان گيلان، در محل شهرداري آستارا، امضا شد.
دو شهر مرزي و كوهستاني آستارا و بانه از لحاظ موقعيت طبيعي، باستان شناسي- تاريخي- اقتصادي- تجاري- گردشگري و جذب گردشگر و موقعيت سوق الجيشي و همچنين نمادهاي فرهنگي، داراي مشتركات زيادي هستند.

 



دبيركميسيون بانك هاي استان: رتبه نوزدهم سپرده گذاري بانكي در كشور براي همدان مطلوب نيست

همدان- خبرنگاركيهان:
رتبه نوزدهم سپرده گذاري بانكي در كشور، وضعيت مطلوبي براي استان همدان نيست.
دبيركميسيون هماهنگي بانك هاي استان همدان با اعلام اين مطلب درجلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه اين استان گفت: تا پايان سال گذشته سپرده هاي موثر در شبكه هاي بانكي دولتي استان بالغ بر 16هزار و 879 ميليارد ريال بود كه با 9 دهم سپرده هاي نقدي كشور رتبه 19 بين استان ها را براي ما رقم زد و نيز همين رتبه را در منابع بانكي كسب كرديم كه جايگاه مطلوبي نيست.
روح ا... لحرابيان افزود: در پرداخت تسهيلات از سوي بانك هاي دولتي با 20هزار و 400 ميليارد ريال رتبه 16 كشور را درسال گذشته بدست آورديم. البته بيشترين تسهيلات بانكي به بخش ساختمان با 1/35 درصد، بازرگاني با 5/20 درصد و صنعت با 7/19 درصد پرداخت شده است.
وي افزود: درسال 88 مجموع سپرده گذاري در بانك ها و مؤسسات مالي خصوصي و غيردولتي، حدود 200 هزار ميليارد ريال و ميزان پرداخت تسهيلات توسط آنها نيز 21 هزار و 871 ميليارد ريال بوده است.
لحرابيان ضمن تاكيد بر نياز استان به نقدينگي گفت: مطالبات معوق بانك ها از دريافت كنندگان تسهيلات بالغ بر 4500 ميليارد ريال است كه در صورت وصول آنها، نياز بانك هاي استان به نقدينگي رفع خواهدشد.
دراين جلسه كرم رضا پيريايي استاندار همدان، اظهارداشت: بايد در زمينه وصول مطالبات معوق بانك ها اقدام شود اما به گونه اي كه موجب كندشدن روند سرمايه گذاري در استان نباشد.
وي از مديران دستگاههاي اجرايي استان خواست تا در برنامه ها و مراسم خود از توليدات استان استفاده كنند تا اين امر به سطوح عمومي جامعه نيز تسري يابد.

 



اسپانسرهاي 39 تيم ورزشي استان زنجان مشخص شدند

زنجان - خبرنگاركيهان:
با حضور استاندار زنجان اسپانسرهاي 39تيم ورزشي استاني از بين دستگاههاي اجرايي مشخص شد.
به گزارش خبرنگار ما درجلسه اي كه با حضور دكتر محمد رئوفي نژاد تشكيل شد، استاندار زنجان به موقعيت بسيار خوب استان به نسبت جمعيت و درمقايسه با ساير استانهاي كشور اشاره كرد وگفت: استان زنجان در 30 رشته ورزشي مختلف 80تيم درليگ برتر و در دسته يك دارد و اين شرايط عالي زماني است كه سنگيني بار مالي تنها بر دوش سازمان تربيت بدني است.
وي يكي از انگيزه هاي تيمي را رسيدن به سطح كشوري، ملي، آسيايي و جهاني دانست و خاطرنشان كرد: بايد شرايط رسيدن به رتبه هاي بالاتر و ثبات در آن جايگاهها را براي كليه تيمهاي استان فراهم كنيم و همه ما در تامين سلامتي و نشاط مردم زنجان سهيم هستيم و محور اين سلامتي و نشاط مردم، ورزش است.
استاندار زنجان خواستار حمايت جدي دستگاههاي اجرايي استان وحتي شركتهاي بخش صنعتي و خصوصي استان از تيم هاي ورزشي استان شد و افزود: حضور تيم ها درميادين ورزشي به كمك دستگاههاي اجرايي و توليدكنندگان استان نه تنها تبليغي از محصولات، برند و نام حمايت كننده و اسپانسر است بلكه نماد فرهنگ، رفتار و توجه مردم استان به ورزش تيمي آن استان است.

 



تله كابين اصفهان به انرژي خورشيدي مجهز شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
با تجهيز تله كابين اصفهان به انرژي خورشيدي، بهره برداري از يك دكل و 44 كابين مجموعه تله كابين صفه اين شهر آغاز شد.
مديرعامل شركت توسعه مجتمع هاي سياحتي و ورزشي شهرداري اصفهان با اعلام اين خبر گفت: اصفهان پس از اتريش دومين استفاده كننده از انرژي خورشيدي برروي تله كابين است.
بهرام ذالكيان گفت: اين طرح به منظور روشنايي كابين ها و دكل هاي تله كابين اصفهان در شب به اجرا درآمده است.

 



استاندار: سرمايه گذاري در فارس شتاب گرفته است

شيراز-خبرنگار كيهان:
امروز نگاه همه مديران فارس به دنبال جذب سرمايه گذاري است و هم اكنون سرمايه گذاري در استان شتاب گرفته است.
استاندار فارس با اعلام اين مطلب در جلسه شوراي اداري استان گفت: سرمايه گذاري در فارس طي سه سال اخير روند مطلوبي داشته و با پيگيري هاي انجام شده زمينه احداث چند كارخانه پتروشيمي و فولاد در استان فراهم شده است.
روح الله احمدزاده افزود: سازمان سرمايه گذاري تامين اجتماعي بايد زمينه ايجاد صنايع بالادستي را در فارس ايجاد كند.
وي گفت: مكلف هستيم كه 50 هزار فرصت شغلي را در استان ايجاد كنيم كه در حال حاضر حدود 10 هزار فرصت شغلي توسط دستگاه هاي مختلف ايجاد شده است.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

¤شاهرود- خبرنگاركيهان: طي مراسمي كه در تالار اجتماعات سلامت ساختمان مركزي دانشگاه علوم پزشكي شاهرود با حضور مشاور وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي و جمعي از مديران استان سمنان برگزار شد دكتر محسن اعرابي به عنوان سرپرست جديد اين دانشگاه معرفي شد.
¤اوز- خبرنگاركيهان: طي حكمي از سوي رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان فارس مهندس حسن هوشمند به سمت سرپرست جديد مديريت جهاد كشاورزي شهرستان لارستان منصوب شد.
¤ گرگان- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان بازرگاني استان گلستان حسن فجر را به سمت سرپرست نمايندگي بازرگاني شهرستان بندرگز منصوب كرد.
¤كاشان- خبرنگاركيهان: طي حكمي از سوي نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان حجت الاسلام والمسلمين «رحمت الله نوروززاده» به عنوان رسيدگي به امور مساجد اين شهرستان انتخاب شد.

 



به همت اداره كل تبليغات اسلامي استان چهارمحال و بختياري صورت مي گيرد
بررسي مصاديق ارزش ها و خرافات ديني و اجتماعي

شهركرد- خبرنگار كيهان:
مديركل تبليغات اسلامي استان چهارمحال و بختياري از بررسي مصاديق ارزش ها و خرافات ديني و اجتماعي در اين استان خبر داد.
حجت الاسلام جعفر مرتضوي در سومين جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان بر ضرورت شناسايي خرافات ديني و اجتماعي در جامعه تأكيد كرد و اظهار داشت: خرافه و خرافه پرستي نقش بسيار زيادي در سست شدن ايمان افراد و از ميان رفتن حقيقت و ارزش هاي اسلامي و ديني در جامعه دارد كه بايد براي مقابله با آن راهكارهايي اساسي انديشيده شود.
وي با بيان اينكه خرافات در استان را مي توان در 4 حوزه بررسي كرد، گفت: خرافات در هيئت هاي مذهبي، شهادت ها و مراسم هاي سوگواري ائمه اطهار(ع)، دعانويسي، خرافه پرستي و عرفان هاي كاذب از جمله اين محورها است.
حجت الاسلام مرتضوي مصاديق ارزش ها در استان را 45 مورد عنوان كرد و افزود: با اطلاع رساني و آموزش صحيح و به موقع به مردم مي توان اين ارزش ها را در جامعه نهادينه و از رسوخ خرافات به آنها جلوگيري كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14