(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15 شهريور 1389- شماره 19734

فرمانده مرزباني ناجا: اقدامات بشردوستانه در داخل خاك پاكستان صورت مي گيرد
وزير كشور: 500 نيروي امدادگر و پزشك به پاكستان اعزام مي شوند
اسكان 30 هزار خانوار پاكستاني در چادرهاي هلال احمر
كارمندان اردبيلي حقوق يك روز خود را به سيل زدگان پاكستان اهدا كردند
رئيس پليس راهور: مرحله دوم طرح تابستاني پليس آغاز شد
متهم به قتل و سرباز محافظ وي مقابل دادسراي بروجرد ربوده شدند
دومين قطار حامل كمك هاي مردم تركيه به سيل زدگان پاكستان وارد زاهدان شد
مشاهده بيماري سياه زخم در روستاهاي بيرجند
كشف يك تن مرفين درزابل و سراوان
تكذيب جوابيه نماينده سابق كوهدشت
محكوميت يك داروخانه دار متخلف
مرگ 8 هزار نفر در تصادفات چهار ماهه امسال
انطباق مراكز درمان اعتياد با استانداردهاي وزارت بهداشت
ضوابط ارائه تسهيلات مسكن به ايثارگران اعلام شد
14ميليون تومان هزينه يك شب اقامت
6 ميليون انگليسي قرباني اشتباه مالياتي



فرمانده مرزباني ناجا: اقدامات بشردوستانه در داخل خاك پاكستان صورت مي گيرد

فرمانده مرزباني ناجا گفت: اجازه ورود به اتباع پاكستاني كه قصد ورود غيرمجاز به مرزهاي ايران را دارند، داده نخواهد شد.
سردار حسين ذوالفقاري افزود: براساس اطلاعات تا اين لحظه سيل زدگان پاكستاني حركتي به سوي مرزهاي ايران نداشته اند و بنابه دستوري كه به مرزباني داده شده است نيروهاي احتياطي و پشتيباني در مرزهاي كشور استقرار يافته و مرزبانان در حال بررسي اوضاع منطقه هستند.
وي گفت: مرزباني از راه اندازي بيمارستان در نقطه صفر مرزي كه ازسوي جمعيت جوانان هلال احمر عنوان شده است بي اطلاع است در حالي كه اگر قرار است هر اقدامي در مرزها صورت گيرد بايد با مرزباني هماهنگ شود.
به گفته فرمانده مرزباني ناجا، اگر بناست اقدامات بشردوستانه به سيل زدگان پاكستاني صورت گيرد تاكيد ما اين است كه اقدامات مذكور در خاك پاكستان انجام شود و زمينه ورود اين اتباع به هيچ عنوان به داخل خاك ايران ايجاد نشود.
وي ادامه داد: چه ضرورتي دارد در نقطه صفر مرزي اين بيمارستان راه اندازي شود، در هر صورت اگرمسئولان چنين تصميمي گرفته اند ما اطلاعي از آن نداريم.
فرمانده مرزباني ناجا درباره روند انسداد مرزي نيز گفت: انسداد مرزي در مرزهاي مشترك ايران و افغانستان به خوبي انجام شده است و مسدود كردن مرزها به سمت مرزهاي مشترك ايران و جنوب پاكستان در حال انجام است به طوري كه بخش اعظم اين كار از مرزهاي زاهدان شروع شده و به مرزهاي ميرجاوه متصل خواهد شد.
ذوالفقاري درباره توقف فعاليت بازارچه هاي مرزي توسط افغانستان در مرزهاي مشترك ايران و اين كشور هم گفت: براساس اعلام رسمي مرزبانان افغانستان مجلس و گمرك اين كشور با ايجاد بازارهاي پيله وري توافق لازم را نداشته و دليل اين موضوع پرداخت نكردن حق گمركي است كه در اين راستا يكي از بازارچه هاي مرزي 2 روز تعطيل بود.
فرمانده مرزباني ناجا با اشاره به اينكه ميزان كشفيات مشروبات الكلي در اين مدت 26 درصد افزايش نسبت به 5 ماهه سال گذشته داشته است، افزود: سهم كشفيات سلاح در مرزهاي كشور تفاوت چنداني نسبت به 5 ماهه سال گذشته نداشته و تنها يك درصد كاهش را نشان مي دهد.

 



وزير كشور: 500 نيروي امدادگر و پزشك به پاكستان اعزام مي شوند

وزير كشور گفت: 500 نيروي امدادگر، پزشك و پرستار ايراني براي كمك به مردم سيل زده پاكستان عازم اين كشور مي شوند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، مصطفي محمد نجار وزير كشور در پايان سفر سه روزه هيات عاليرتبه ايراني به پاكستان در فرودگاه تهران با بيان اينكه 500 نيروي امدادگر، پزشك و پرستار ايراني براي كمك به مردم سيل زده پاكستان عازم اين كشور مي شوند، اظهار داشت: 500 نيروي امدادگر، پزشك و پرستار به مدت 40 روز در پاكستان حضور خواهند يافت تا به مردم سيل زده اين كشور كمك هاي پزشكي ارايه كنند.
نجار افزود: با توجه به نيازهاي فوري سيلزدگان پاكستاني به سرپناه همچنين مقرر شد تعداد چادرهاي ارسالي را از 10 هزار به 50 هزار افزايش دهيم.
قائم مقام شوراي عالي مديريت بحران با بيان اينكه تاكنون هشت محموله كمك رساني به وزن 500 تن براي سيل زدگان پاكستان ارسال شده است افزود: در روزهاي آينده ده محموله ديگر به اين كشور ارسال خواهد شد و ميزان كمك هاي جمهوري اسلامي ايران به سيلزدگان پاكستاني به هزار تن افزايش خواهد يافت.
وزير كشور با قدرداني از نيروهاي امدادي ايراني كه در پاكستان حضور دارند، افزود: هم اكنون هلال احمر يك اردوگاه اسكان اضطراري در منطقه سند برپا كرده و قرار است تعدادي اردوگاه ديگر نيز براي توزيع كمك هاي كشورمان در ميان سيل زدگان با هماهنگي مقامات پاكستاني ايجاد شود.
مصطفي محمد نجار افزود: كمك هاي جمهوري اسلامي ايران به پاكستان در قالب اعزام گروه هاي امدادو نجات، ارسال كالاهاي مورد نياز و انتقال تجربيات انجام مي شود.
وزير كشور در پاسخ به سوالي درباره امكان مهاجرت اتباع پاكستاني به ايران گفت: با توجه به فاصله زياد مناطق سيل زده از مرزهاي ايران نگراني درباره مراجعه آسيب ديدگان به مرزهاي كشورمان وجود ندارد اما براي ايجاد كمپ هايي براي كمك رساني به سيل زدگان در آن طرف مرزها تدابيري اتخاذ شده است.

 



رئيس جمعيت هلال احمر خبر داد
اسكان 30 هزار خانوار پاكستاني در چادرهاي هلال احمر

سرويس اجتماعي-
رئيس جمعيت هلال احمر با اعلام اسكان 10 هزار خانوار سيل زده پاكستاني درچادرهاي هلال احمر از ارسال 20 هزار چادر جديد به منطقه خبر داد.
به گزارش كيهان، ابوالحسن فقيه، ديروز صبح در نشستي خبري گفت: تا امروز پنج فروند هواپيما از ناوگان هوايي سپاه و ارتش محموله 650 تني كمك هاي بشردوستانه ايران حامل آب، مواد غذايي و دارويي و پتو و چادر را به پاكستان منتقل كرده اند و ارسال كمك ها تا 350 تن ديگر كماكان ادامه خواهد داشت.
وي افزود: جمعيت هلال احمر ايران تنها كشور مستقر در پاكستان است كه با ايجاد سه كمپ و برپايي يكهزار چادر تاكنون بيش از 8 هزار نفر از سيل زدگان پاكستاني را اسكان داده است.
فقيه از ايجاد درمانگاه در كمپ هاي ايجاد شده خبر داد و افزود: در اين درمانگاه 18 پزشك و پرستار توانسته اند بيش از يكهزار پاكستاني را تحت درمان قرار دهند.وي با بيان اينكه طبق درخواست پاكستان 10 هزار چادر از ايران براي اسكان سيل زدگان ارسال شده است، گفت: 20 هزار چادر ديگر نيز به مناطق سيل زده ارسال خواهد شد.
ابوالحسن فقيه در پاسخ به سوال خبرنگار كيهان مبني بر سردرگمي مردم براي ارسال كمك هاي غيرنقدي به دليل پر بودن انبارهاي امداد اظهار داشت: مردم مي توانند با شماره تلفن هاي 66250831 و 66268001 با انبار مركزي سازمان امداد و نجات تماس گرفته و كمك هاي غيرنقدي خود (شامل كنسرو، آب، پتو، چادر و پوشاك نو) را ارسال نمايند.

 



كارمندان اردبيلي حقوق يك روز خود را به سيل زدگان پاكستان اهدا كردند

كاركنان دستگاه هاي اجرايي مختلف استان اردبيل يك روز از حقوق خود را به سيل زدگان پاكستان اهدا كردند.
به گزارش فارس از اردبيل علاوه بر اداره كل راه و ترابري استان اداراتي چون آموزش و پرورش، كميته امداد، بهزيستي، بانك هاي استان، استانداري و برخي ديگر از نهادها و دستگاه هاي اجرايي با صدور اطلاعيه ها و بيانيه هايي با حمايت از مردم سيل زده كشور پاكستان يك روز از حقوق خود را به اين حادثه ديدگان اهدا كردند.
جمع آوري كمك هاي مردمي نيز همچنان در سطح استان اردبيل ادامه دارد و مردم در شهرها و مناطق روستايي به امداد آسيب ديدگان اين حادثه هولناك پرداختند.
مردم خلخال نيز از نخستين روزهاي برپايي پايگاه هاي امدادرساني كميته امداد، هلال احمر و بهزيستي كمك هاي نقدي و غير نقدي خود را به سيل زدگان پاكستان اهدا كردند.
مردم شهر خلخال تاكنون بيش از 20 ميليون ريال كمك هاي نقدي خود را به پايگاه هاي جمع آوري كمك هاي مردمي كميته امداد و هلال احمر اين شهرستان تحويل دادند.در بيله سوار نيز مردم شهرستان با كمك 5/3 ميليون توماني خود به حادثه ديدگان پاكستان به كمك اهالي اين منطقه شتافتند.

 



رئيس پليس راهور: مرحله دوم طرح تابستاني پليس آغاز شد

رئيس پليس راهور از آغاز مرحله دوم طرح تابستاني پليس بعد از ماه رمضان خبر داد و گفت: قانون جديد اخذ جرايم راهنمايي و رانندگي از اوايل مهر ماه امسال لازم الاجرا مي شود.
سردار اسكندر مومني افزود: طرح تابستاني پليس راهنمايي و رانندگي در سال جاري شامل 2 مرحله قبل از ماه رمضان و بعد از ماه رمضان بود كه از هفته آينده مرحله دوم اين طرح در كشور آغاز مي شود.
وي گفت: در مرحله دوم طرح تابستاني پليس راهور 200 هزار نفر از نيروهاي دستگاه هاي مختلف با پليس همكاري مي كنند.
سردار مومني گفت: در مرحله دوم طرح تابستاني پليس راهور با 6 تخلف حادثه ساز به صورت جدي برخورد مي شود و اگر فردي 2 تخلف حادثه ساز مرتكب شود خودروي وي به مدت3 روز توقيف مي شود.
سردار مومني با اشاره به آمار 5 ماهه تصادفات گفت: در طول 5 ماهه نخست سال جاري تصادفات و تلفات ناشي از خواب آلودگي در كشور افزايش چشمگير داشته كه در اين نوع تصادفات مقصر تنها عامل انساني است كه بر همين اساس بايد به اطلاع رساني در اين زمينه پرداخت.
وي با اشاره به اعمال محدوديت تردد براي خودروهاي هوو در مرحله دوم طرح تابستاني گفت: در مرحله دوم اين طرح در برخي از محورهاي كشور از جمله تمامي محورهاي تك لاينه تردد خودروهاي هوو ممنوع مي شود.
رئيس پليس راهور كشور اظهار داشت: اين اعمال محدوديت تردد تا زمان تعيين تكليف وضعيت خودروهاي هوو ادامه مي يابد.
سردار مومني گفت: لايحه رسيدگي به تخلفات تحول جديدي در ايجاد فرهنگ ترافيك و رعايت قوانين است كه اين لايحه در حال حاضر در مراحل پاياني تصويب خود در شوراي نگهبان است.
وي افزود: با تصويب نهايي اين قانون از اوايل ماه آينده قانون جديد اخذ جرايم راهنمايي و رانندگي لازم الاجرا مي شود.
به گزارش مهر رئيس پليس راهور كشور از نحوه شكايت افراد پس از توقيف خودروها در راه ها گفت: در صورتي كه افراد پس از توقيف خودروي خود شكايت دارند مي توانند با مركز 197تماس گرفته و شكايت خود را مطرح كنند.

 



متهم به قتل و سرباز محافظ وي مقابل دادسراي بروجرد ربوده شدند

بروجرد-خبرنگاركيهان:
سرنشينان دو خودرو متهم به قتل و سرباز محافظ وي را از جلوي دادسراي بروجرد ربودند و متواري شدند.
در درگيري دسته جمعي عاشوراي سال گذشته در روستاي قائد طاهر شهرستان بروجرد فردي به نام «رحمت-م» 40 ساله اقدام به قتل كرده و متواري شد. وي پس از مدتي دستگير و زنداني شد.
نامبرده پنجشنبه گذشته از زندان به دادسراي بروجرد انتقال داده شد و در حالي كه از دادسرا همراه مامور محافظ جهت انتقال به زندان خارج مي شد سرنشينان دو خودرو مقابل دادسرا متهم به قتل و سرباز محافظ وي را ربودند. ربايندگان سرباز ربوده شده را در جاده بروجرد-ملاير رها كردند و متهم را با خود بردند.تلاش دستگاه قضايي و نيروي انتظامي براي شناسايي و دستگيري ربايندگان و متهم به قتل ادامه دارد. شايان ذكر است پدر متهم به قتل يكي از ثروتمندان بروجردي است.

 



دومين قطار حامل كمك هاي مردم تركيه به سيل زدگان پاكستان وارد زاهدان شد

مديركل راه آهن جنوب شرق كشور گفت: دومين قطار حامل كمك هاي مردم تركيه از طريق راه آهن سراسري وارد زاهدان شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، «سيد مصطفي داوودي» در جمع خبرنگاران در اين باره اظهار داشت: اين قطار مانند قطار نخست حامل 40 كانتينر مواد غذايي، پوشاك و دارو است.
وي افزود: اين قطار پنجم شهريورماه از اسلامبول حركت كرده و هشتم شهريورماه وارد ايران شده است و براساس زمان بندي قطار اكو يعني در مدت 11 روز مسافت بين اسلامبول تا اسلام آباد را طي مي كند.
مديركل راه آهن جنوب شرق كشور گفت: قطار باري تركيه پس از توقف در زاهدان و انجام عمليات «ترانس شيپ منت» (جابه جايي كالا به قطار ديگر) و تشريفات گمركي، زاهدان را از طريق مرز ميرجاوه به مقصد كويته ترك مي كند.
وي تصريح كرد: راه آهن اين استان آمادگي لازم براي حمل كالاهاي اهدايي مردم به سيل زدگان پاكستان از طريق خط ريلي را دارد.
داودي افزود: عبور سه قطار بين المللي در مدت يك ماه از خط سراسري كرمان- زاهدان نشانه امنيت خط و اعتماد مجامع بين المللي به اين محور است.
وي يادآور شد: قطار نخست حامل كمك هاي مردمي تركيه براي سيل زدگان پاكستان هفته گذشته وارد زاهدان شد و سپس اين شهر را به مقصد اسلام آباد ترك كرد.
به گزارش فارس، سيستان و بلوچستان به سبب دارا بودن يك هزار و 300 كيلومتر مرز زميني مشترك با دو كشور پاكستان و افغانستان، خط مقدم ارسال كمك هاي بشردوستانه به سيل زدگان پاكستاني است.

 



مشاهده بيماري سياه زخم در روستاهاي بيرجند

بيرجند- خبرنگاركيهان:
معاون سياسي و امنيتي فرماندار بيرجند گفت: بيماري سياه زخم در برخي از روستاهاي شهرستان بين دام ها ديده شده است.
حسن پور در جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي بيرجند افزود: اين بيماري در 17 راس دام مشاهده شده است.
سرپرست مركز بهداشت بيرجند در توضيحي پيرامون بيماري سياه زخم تصريح كرد: در تاريخ 6/4/89 از طريق خانه بهداشت گلون آباد بيماري 17راس دام كه مشكوك به سياه زخم بودند اطلاع رساني شد كه سريعا مركز بهداشت اكيپي را اعزام كرد و دو روز بعد كميته بيماريهاي مشترك بين انسان و دام در محل تشكيل شد و ضمن آموزشهاي لازم به مردم حفاظت فردي توسط پرسنل صورت گرفت.
دكتر محمد اويسي افزود: كشاورزان، دباغان، كارگران مزارع و كاركنان دامپزشكي بيشتر در معرض اين بيماري قرار دارند.
وي درمان اين بيماري را نسبتا راحت دانست و گفت: واكسن سياه زخم به صورت حيواني و انساني تزريق مي شود كه در انسان در موارد نظامي يا در مواردي كه خطر بالا باشد استفاده مي شود.وي مهمترين و بهترين راه جلوگيري از انتشار بيماري را سوزاندن لاشه و دفن بهداشتي در محل عنوان كرد و در پايان اقداماتي از قبيل استفاده از ماسك هاي خاص، روپوش، چكمه و عينك را براي افراد در معرض بيماري توصيه كرد.

 



توسط ماموران نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان صورت گرفت
كشف يك تن مرفين درزابل و سراوان

با تلاش ماموران مرزباني سيستان و بلوچستان، يك هزار و 121 كيلوگرم مواد مخدر از جمله 900 كيلو مرفين، در منطقه مرزي شهرستان هاي زابل و سراوان كشف شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از مركز اطلاع رساني مرزباني سيستان و بلوچستان، جانشين هنگ مرزي زابل گفت: طي درگيري با اشرار در حوالي پاسگاه چوتو در زابل، 221 كيلوگرم مواد مخدر كشف شد.
حسين مرادقلي در اين باره اظهار داشت: ماموران در كنترل نوار مرزي با گروهي از اشرار كه قصد ورود به داخل كشور از نوار مرزي سيستان داشتند، برخورد كردند كه در اكثر آن درگيري سختي ميان مرزبانان و قاچاقچيان بوقوع پيوست.
وي افزود: اشرار با مشاهده آتش سنگين ماموران نتوانستند وارد خاك جمهوري اسلامي ايران شوند.
جانشين هنگ مركزي زابل گفت: اشرار پس از فرار، 221 كيلوگرم مواد مخدر و6 قبضه سلاح كمرشكن تپانچه زن پاكستاني را جاي گذاشتند.
وي گفت: اين ميزان مواد مخدر شامل 50كيلوگرم هروئين، 150 كيلوگرم كراك، 19كيلوگرم ترياك، سه كيلوگرم شيره، 300گرم شيشه و 200گرم مرفين بود.
براساس همين گزارش فرمانده هنگ مرزي سراوان نيز از كشف بيش از 900 كيلوگرم مرفين در نوار مرزي اين منطقه خبر داد و گفت: اين ميزان مواد مخدر از خودروي تويوتا بر جاي گذاشته از اشرار در نقطه صفر مرزي سراوان كشف و ضبط شده است.
گفتني است در ميان انواع مواد مخدر، مرفين از ارزش بسيار بالايي برخوردار است و كاربردهاي دارويي زيادي نيز دارد.
گفته مي شود از هر 10كيلوگرم ترياك، يك كيلوگرم مرفين استحصال مي شود.

 



تكذيب جوابيه نماينده سابق كوهدشت

بعد از چاپ جوابيه آقاي امامي راد در كيهان ديروز، معلوم شد كه خبر قبلي كيهان كاملا صحت داشته و آنچه ايشان در جوابيه خود مطرح كرده است با واقعيات پرونده همخواني ندارد و متاسفانه خبرنگار كيهان در كوهدشت به علت كم توجهي و بي دقتي، جوابيه آقاي امامي راد نماينده سابق مردم كوهدشت در مجلس شوراي اسلامي را بدون بررسي لازم براي چاپ ارسال داشته كه البته به ايشان تذكر لازم داده شد.
توضيح آن كه در كيهان 9/6/89 خبر محكوميت آقاي امامي راد به 3 ماه زندان درج شده بود كه ايشان بعد از چاپ اين خبر، با ارسال جوابيه اي به خبرنگار كيهان در كوهدشت لرستان، اين حكم را تكذيب و اعلام كرد كه «طبق راي شماره397-25/12/88 شعبه 76 كيفري استان تهران فقط به مبلغ دو ميليون و پانصد هزار ريال جريمه نقدي محكوم شده ام.»
ديروز و در پي چاپ جوابيه مزبور، خبرنگارمان در خرم آباد با ارسال متن كامل حكم دادگاه، معلوم كرد كه وي به سه ماه حبس قطعي محكوم شده اما آن را تبديل به جزاي نقدي به مبلغ 250 هزار تومان كرده بنابراين خبر اوليه كيهان درست بوده و امامي راد نيز در تكذيب خبر اول كيهان بي انصافي كرده و در جوابيه خود بخشي از حكم دادگاه را مسكوت گذاشته است.
با توجه به اين توضيحات، سرويس شهرستان هاي كيهان ضمن انتقاد به آقاي امامي راد بابت انتساب خبر كذب به خبرنگار كيهان بر خبر قبلي خود تاكيد مي ورزد.

 



سازمان تعزيرات حكومتي خبر داد
محكوميت يك داروخانه دار متخلف

يك داروخانه دار متخلف به جرم رعايت نكردن موارد قانوني در داورخانه خود از سوي سازمان تعزيرات حكومتي محكوم شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي براساس شكايت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي عليه يك داروخانه مبني بر فروش دارو بدون حضور مسئول فني، پرونده اي در اين باره تشكيل شد.
در اين راستا پس از انجام تحقيقات مقدماتي و سير مراحل قانوني پرونده فوق به شعبه 9 تعزيرات حكومتي استان تهران ارسال شد. كه با توجه به محتويات موجود در پرونده، مدير داروخانه متخلف را علاوه بر پرداخت جزاي نقدي به درج در پرونده محكوم شد.

 



رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني اعلام كرد
مرگ 8 هزار نفر در تصادفات چهار ماهه امسال

رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني اعلام كرد در تصادفات چهار ماهه نخست امسال، هشت هزار و 30 نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند كه اين رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 3/5 درصد افزايش يافته است.
«جابر قره داغي» افزود: از كل فوت شدگان در حوادث رانندگي چهار ماهه نخست امسال، شش هزار و 261 نفر مرد و يك هزار و 769 نفر زن بودند.
وي در مورد محل وقوع تصادفات نيز گفت: حوادث رانندگي درون شهري دو هزار و 275نفر، برون شهري چهار هزار و 899 نفر و جاده هاي روستايي 800 نفر از تمام فوت شدگان حوادث رانندگي چهار ماهه امسال را در برمي گيرند كه 56 نفر از كل فوت شدگان نيز محل تصادفشان نامعلوم ثبت شده است.
اين عضو هيأت علمي سازمان پزشكي قانوني كشور اضافه كرد: از ابتداي سال جاري تا پايان تيرماه امسال، 111 هزار و 649 نفر در حوادث رانندگي مصدوم به سازمان پزشكي قانوني مراجعه كردند كه از اين تعداد 81 هزار و 929 نفر مرد و 29 هزار و 720 نفر زن بودند.
رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني گفت: تعداد مصدومان ناشي از حوادث رانندگي در چهار ماهه امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل با افزايش 15 درصدي مواجه بوده است.
قره داغي درخصوص آمار حوادث رانندگي تيرماه امسال اظهار داشت: در تيرماه امسال، دو هزار و 204 نفر در حوادث رانندگي كشته شدند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، دو درصد كاهش يافته است.
به گزارش ايرنا وي افزود: همچنين تعداد مصدومان ناشي از حوادث رانندگي تيرماه امسال نيز با افزايش 6/7 درصدي نسبت به تيرماه سال گذشته، به 28 هزار و 702 نفر افزايش يافته است.

 



تا پايان سال انجام مي شود
انطباق مراكز درمان اعتياد با استانداردهاي وزارت بهداشت

براساس دستورالعمل ستاد مبارزه با موادمخدر تمام مراكز دولتي و غيردولتي درمان اعتياد موظف شدند حداكثر تا پايان سال جاري شرايط خود را با ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي منطبق كنند.
طبق اين دستورالعمل و براساس مصوبات كميته درمان ستاد، تمام مراكز دولتي و غيردولتي ترك اعتياد، فارغ از اينكه مجوز خود را از چه دستگاهي اخذ كرده باشند، موظف شدند حداكثر تا پايان سال 89، شرايط خود را با ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي منطبق كنند در غير اين صورت براساس دستورالعمل فوق، در پايان مهلت مقرر با مراكز غيرمجاز برخورد قانوني صورت خواهد گرفت.
به گزارش مهر، مديركل درمان و حمايتهاي اجتماعي ستاد مبارزه با موادمخدر در اين خصوص گفت: در تاريخ 19 ارديبهشت نيز معاون درمان وزارت بهداشت و رئيس كميته درمان ستاد طي ابلاغيه اي در پاسخ به درخواست اداره كل درمان و حمايتهاي اجتماعي دبيرخانه ستاد، تمام مراكز درمان اعتياد، اعم از بخش دولتي و غيردولتي را مكلف كرده است تا پايان سال 89 خود را با آئين نامه راه اندازي مراكز درمان سوء مصرف مواد و پروتكل سوء مصرف مواد با داروهاي آگونيست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي منطبق كنند.

 



ضوابط ارائه تسهيلات مسكن به ايثارگران اعلام شد

مديركل تامين مسكن بنياد شهيد و امور ايثارگران، ضوابط ارائه تسهيلات مسكن به ايثارگران را اعلام كرد.
مهدي رستمي در نشست خبري در مجتمع فرهنگي شهيد رسول زاده گفت: اين بنياد از بدو تاسيس، برنامه هاي ساماندهي مسكن هم خدمات وام بانكي و هم واگذاري زمين براي ايثارگران را مصوب و اجرا كرده است، اما افرادي هستند كه از اين برنامه ها جا افتاده اند.
وي افزود: در حوزه جانبازان از مجموع 111 هزارنفر، 15هزار و 900 نفر از برنامه هاي مصوب ساماندهي مسكن جامانده اند و در حوزه خانواده شهدا نيز از مجموع 60هزار و اندي، يك هزار و 200 نفر از برنامه جا مانده اند.
وي اظهار داشت: مشمولان استفاده از برنامه مصوب هيئت وزيران درخصوص مسكن ايثارگران را خانواده شهدا (والدين، همسر و فرزندان)، جانبازان 25 درصد و بالاتر و آزادگان تشكيل مي دهند.
وي خاطر نشان كرد: جانبازان زير 25 درصد نيز به شرطي مي توانند از تسهيلات اين تصويب نامه استفاده كنند كه متقاضي استفاده از مسكن مهر در كشور باشند چرا كه نرخ تسهيلات بانكي مسكن مهر در كشور هفت تا 9 درصد است اما نرخ تسهيلات مسكن ايثارگران فقط چهاردرصد است.
رستمي افزود: با هماهنگي هاي به عمل آمده با وزارت مسكن و شهرسازي توانسته ايم در برخي نقاط كشور واحدهاي اجاره اي مشروط به تمليك را براي ايثارگران تهيه كنيم.
وي معافيت پرداخت هزينه هاي انشعاب آب، گاز، عوارض شهرداري و صدور پروانه تا يكصدمترمربع براي هر نفر را از ديگر خدمات ارايه شده در قالب تسهيلات مسكن ايثارگران برشمرد.
وي بيان داشت: در تصويب نامه ساماندهي مسكن ايثارگران، پيش بيني شده كه اگر وزارت مسكن و شهرسازي در نقطه اي از كشور زمين نداشته باشد به ايثارگران به ازاي هر نفر مبلغ 70 ميليون ريال به عنوان سهم معوض زمين، پرداخت مي شود.
مديركل تامين مسكن بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: همچنين اگر وزارت مسكن و شهرسازي به هر دليلي اعلام كرد كه قادر به آماده سازي زمين هاي واگذار شده نيست و خود ايثارگران متقاضي آماده سازي زمين باشند، اين وزارتخانه به ازاي هر نفر تا سقف ده ميليون ريال پرداخت مي كند.
رستمي ميزان تسهيلات پرداختي به ايثارگران در شهرهاي بالاي يك ميليون نفر را 250 ميليون ريال، در مراكز استانها 200 ميليون ريال، ساير شهرها 180 ميليون ريال و در روستاها را 120 ميليون ريال عنوان كرد.
وي تاكيد كرد: ميزان تسهيلات پرداختي در شهرهاي جديد معادل سقف تسهيلات پرداختي در همان استان است به طور مثال متقاضي استفاده از تسهيلات در شهر پرديس اطراف تهران معادل ميزان تسهيلات پرداختي در تهران است.
وي يادآور شد: دريافت تسهيلات بانكي توسط ايثارگران مانع از واگذاري زمين براي آنان نمي شود. مديركل تامين مسكن بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: زمان پرداخت اين تسهيلات از ابتداي سال 89 تا پايان آن، تعيين شده اما چون پرداخت آن به تازگي اجرايي شده است اميدواريم با تصويب در كارگروه مسكن، پرداخت آن تا پايان تيرماه سال 1390 ادامه داشته باشد.
رستمي افزود: براي پرداخت وام بانكي به ايثارگران، اولويت بندي در هشت گروه به شرح زير انجام شده است:
1- جانبازان بالاي 25 درصد، آزادگان، خانواده شهدا (والدين، همسر و فرزندان) مشمول برنامه مصوب مسكن كه از تسهيلات سالهاي قبل استفاده نكرده اند.
2- وراث قانوني جانبازان 25 درصد و بالاتر و آزادگان متوفي
3- همسر و فرزندان شهدايي كه تا پايان سال 85 به صورت تجمعي براي استفاده تسهيلات به بانك معرفي شده اند مي توانند با انتقال آن به يكي از وراث از تسهيلات استفاده كنند.
4- جانبازان 70 درصد براي تبديل احسن منزل مسكوني خود
5- جانبازان 25درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده شهدايي كه مشمول برنامه مصوب مسكن ايثارگران نيستند.
6-افرادي كه در سنوات قبل از تسهيلات زير 40 ميليون ريال استفاده كرده و تا پايان سال 88 نسبت به تسويه آن اقدام كرده اند.
7- اشخاصي كه تا پايان برنامه سوم توسعه، تسهيلات بانكي دريافت كرده اند و كمتر از سه سال نسبت به تسويه آن اقدام كرده اند.
8- همسران شاهد مزدوج فاقد فرزند
متقاضيان ايثارگر با توجه به اولويت و شرايط فوق مي توانند براي دريافت معرفي نامه تسهيلات به سازمانهاي بنياد شهيد مراجعه كنند.
مديركل تامين مسكن بنياد شهيد و امور ايثارگران در ادامه به سهميه بانكهاي عامل در پرداخت وام مسكن ايثارگران پرداخت و گفت: حداقل سود وام بانكي در كشور 14 درصد است اما سود تسهيلات پرداختي به ايثارگران فقط چهار درصد است كه هشت درصد ما به التفاوت اين سود توسط دولت پرداخت مي شود و اكنون 40 ميليارد ريال از منابع وزارت مسكن و شهرسازي براي پرداخت اين مابه التفاوت اختصاص داده شده است. رستمي افزود: با توجه به رفع مشكل مابه التفاوت نرخ بانكي اين تسهيلات و با وجود اينكه بانكهاي ملت و صادرات به عنوان بانكهاي عامل پرداخت تسهيلات بانكي معرفي شده اند اما چون خصوصي شده اند، اين تسهيلات را پرداخت نمي كنند.
رستمي افزود: ايثارگران مي توانند در صورت داشتن امكانات و زمين توسط وزارت مسكن و شهرسازي در قالب گروههاي سه تا پنج نفره براي دريافت زمين اقدام كنند.

 



14ميليون تومان هزينه يك شب اقامت

رسانه هاي خبري عربستان از هزينه 14ميليوني يك شب اقامت در هتل هاي اطراف بيت الله الحرام در روزهاي اخير خبر دادند.
به نوشته روزنامه «الرياض»، هزينه اقامت يك شب در دهه آخر ماه مبارك رمضان در هتل هاي اطراف حرم در مكه 50 هزارريال (هر ريال 285تومان) و به عبارتي 14ميليون و525 هزار تومان برآورد شده است.به نوشته اين روزنامه پيش بيني مي شود درآمد حاصل از محل اقامت زائران به دو ميليارد ريال سعودي برسد. يك مسئول كنترل گذرنامه ها در هتلي در مكه خاطرنشان كرد: افزايش گذرنامه ها صددرصد بوده است و قيمت هر اتاق براي هر شب از ده شب آخر ماه رمضان به 50 هزارريال سعودي بالغ شده است.به گفته اين مسئول، بسياري از دولتمردان و تجار عربستاني و غيرعربستاني تنها توانايي پرداخت اين مبلغ را دارند و بسياري از هتل هاي اطراف بيت الله الحرام رقرق كرده اند.يك مسئول ديگر عربستاني نيز تصريح كرد كه پرداخت هزينه يك شب اقامت در هتل هاي 5 ،4 و سه ستاره مكه رقمي بالغ بر 30هزارريال را تشكيل مي دهد.اين در حالي است كه ماه مبارك رمضان و موسم حج به عنوان پردرآمدترين ماه براي هتل هاي لوكس عربستان كه عموما دولتي است، به شمار مي رود.مكه مكرمه سالانه پذيراي بيش از 5 ميليون زائر است كه عمدتا در موسم حج به آن مشرف مي شوند و اگرچه 10 هتل پنج ستاره در كنار دو هزار هتل متفرقه به عنوان محلي براي اسكان به شمار مي روند اما بيش از 7 هزار ساختمان ديگر در اين شهر مقدس به اسكان حجاج اختصاص داده شده است.

 



6 ميليون انگليسي قرباني اشتباه مالياتي

حدود 6 ميليون نفر در بريتانيا قرباني يك اشتباه مالياتي شدند.
براساس گزارش منتشر شده از سوي دولت بريتانيا حدود شش ميليون نفر در اين كشور طي دو سال اخير به ميزان نادرستي ماليات پرداخت كرده اند. يعني برخي اضافي ماليات داده اند و برخي ديگر نيز ماليات كمتري پرداخت كرده اند.در اين بين حدود 4/1 ميليون نفر ماليات كمتري پرداخت كرده اند. اين تعداد نفر بايد به طور متوسط هزارو500 پوند ديگر به دولت بريتانيا ماليات بدهند. در همين حال 3/4ميليون نفر نيز ماليات اضافي به دولت داده اند. قرار است به طور متوسط 418 پوند به اين افراد بازپرداخت شود.گفته مي شود ماليات دهندگان بريتانيايي در مجموع بيش از دو ميليارد پوند ماليات اضافي پرداخت كرده اند.به گزارش رويترز، دولت بريتانيا قصد دارد از سال آينده كار پس دادن اين ماليات هاي اضافي را به ماليات دهندگان اين كشور آغاز كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14