(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15 شهريور 1389- شماره 19734

حديث دشت عشق
ورزشكاران اعزامي به گوانگجو امروز معرفي مي شوند
موافقت دولت با پرداخت بودجه 8 ميلياردي كميته ملي المپيك
اخبار كوتاه از فوتبال
پس از برگزاري جلسه يك ساعته در مجارستان اعلام راي نهايي علي حسيني از طريق ايميل يا نمابر
رقابت هاي جودو قهرماني جهان معلومات پنج شنبه به روي تاتامي مي رود
تصويب نحوه گرفتن سهميه هاي كشتي براي المپيك
لغو سفر تيم ملي كاراته به آذربايجان
آخرين خبرها از رقابت هاي كشتي قهرماني جهان - روسيه
توكل راي نياورد تنها كرسي ايران درفيلا از دست رفت
تمرين گروه دوم وزنه برداران زيرنظر مربي مجارستاني
اعلام تركيب تيم ملي تنيس روي ميز
اعزام تيم ملي دوچرخه سواري به تايلند
اردوي مشترك شمشيربازان ايراني، عراقي و سوري
اخبار فوتبال جهان
عملكرد قابل قبول تيم ملي بسكتبال در اولين تجربه جهاني مي توانيم بهتر از اين هم باشيم
بانيان اين تناقض



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «اسماعيل زحمتكش»
به فكر شهرت و نام و نشان نبودي تو

شهيد «اسماعيل زحمتكش نوقابي» در تاريخ 7/1/1350 در خانواده اي مستضعف و زحمتكش در نوقاب از توابع شهرستان گناباد ديده به جهان گشود. بدليل تقارن تولدش با عيد قربان او را اسماعيل ناميدند.از مداحان اهل بيت بود و در كليه مراسم دعا و مجالس سوگواري ائمه اطهار عليهم السلام حضوري فعال داشت.
قبل از انقلاب به دليل كمي سن و سال فعاليت چنداني نداشت.اما بعداز انقلاب اكثر وقتش را در پايگاه بسيج مي گذراند. كلاس آموزش نظامي را هم گذرانده بود.
قبل از دبستان به فراگيري قرآن پرداخت. سپس دوران ابتدائي و راهنمايي را در زادگاهش گذراند. اما شور و شوق حضور در جبهه او را از كلاس هاي درس به خدمت در مناطق جنگي كشانيد. بعداز گذراندن دوره آموزشي 35 روزه عازم جبهه شد.او سرانجام در تاريخ 2/2/1365 در عمليات والفجر 9 بر اثر اصابت تير مستقيم به درجه رفيع شهادت نايل آمد و پيكر مطهرش بعداز 10 سال در تاريخ 17/3/1375پس از تشييع جنازه اي با شكوه در گلزار شهداي نوقاب به خاك سپرده شد.

 



ورزشكاران اعزامي به گوانگجو امروز معرفي مي شوند
موافقت دولت با پرداخت بودجه 8 ميلياردي كميته ملي المپيك

با وجود رايزني مديران كميته ملي المپيك با معاونت برنامه ريزي و راهبردي رياست جمهوري براي دريافت يكجا و كامل وعده آسيايي خود، اين معاونت تنها با پرداخت
8 ميليارد تومان موافقت كرده است.
معاونت برنامه ريزي و راهبردي رياست جمهوري 15 تيرماه نيمي از بودجه مصوب براي حضور دربازيهاي آسيايي 2010كه معادل 10ميليارد تومان بود را دراختيار كميته ملي المپيك قرار داد.
مديران كميته ملي المپيك كه با تاخير چند ماهه بودجه مصوب مجلس شوراي اسلامي براي شركت در بازي هاي آسيايي را دريافت كرده بودند بلافاصله پس از واريز شدن بخش نخست اين بودجه آن را دراختيار فدراسيون هايي قرار دادند كه براي حضور دراين بازي ها آماده مي شدند اما همزمان رايزني ها براي دسترسي به نيمه دوم اين بودجه ادامه يافت تا 10ميليارد تومان دوم به موقع دراختيار فدراسيون ها قرار بگيرد.
اين درحالي است كه با وجود گذشت 2ماه از پرداخت بخش نخست بودجه آسيايي كميته ملي المپيك و باقي مانده حدود 2 ماهه به بازي هاي آسيايي، معاونت برنامه ريزي و راهبردي رياست جمهوي تنها با پرداخت 8 ميليارد از مجموع بدهي باقي مانده موافقت كرده است.
بهرام افشارزاده، دبيركل ملي المپيك ضمن اعلام اين خبرتصريح كرد: قراربود 10ميليارد تومان باقي مانده را به طور كامل دريافت كنيم اما نمي دانم چرا و بر چه اساس پرداخت يك پنجم آن به بعد موكول شده است.
وي با تاكيد بر اينكه با توجه به نزديك شدن به بازيهاي آسيايي دريافت همين 8 ميليارد تومان هم غنيمت است، گفت: از همين امروز (ديروز) به دنبال دريافت 8 ميليارد تومان مي رويم تا هرچه زودتر آن را گرفته و دراختيار فدراسيون ها قرار دهيم.
دبيركل كميته ملي المپيك در ادامه با اشاره به بي نتيجه ماندن نشست روز شنبه براي معرفي كاروان اعزامي به گوانگجو گفت: كار براي نهايي كردن اعضاي كاروان سخت است به همين دليل بررسي ها ادامه دارد.وي افزود: تعيين اينكه كدام تيم ها مي توانند به گوانگجو اعزام شوند و چه تيم هايي حق شركت در اين رقابت ها را ندارند، سخت است. البته درمورد بيشتر تيم ها به نتيجه نهايي رسيده ايم اما تكليف برخي تيم ها هنوز به طور كامل و صددرصد مشخص نشده است. بررسي ها درمورد اين رشته ها ادامه دارد.
روز دوشنبه (امروز) نتيجه نهايي دراختيار سازمان تربيت بدني قرار خواهد گرفت.
شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي طي روزهاي 21آبان ماه تا 6آذرماه درگوانگجو چين برگزارمي شود.بسكتبال، بوكس،، شمشيربازي، فوتبال مردان، جودو، ووشو، شطرنج،تكواندو، واليبال، كشتي (فرنگي و آزاد)، كاراته، دووميداني، قايقراني، تيراندازي، وزنه برداري، دوچرخه سواري و كبدي رشته هايي هستند كه حضورشان در بازي هاي آسيايي چين قطعي است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

لغو ديدار اميد ايران - كامرون و اشتباهات تمام نشدني فدراسيون فوتبال
در شرايطي كه فدراسيون فوتبال روز شنبه اعلام كرد كه تيم هاي اميد ايران و كامرون در روز 25 آبان رودرروي هم قرار مي گيرند اما در اين تاريخ تيم اميد ايران براي حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو در چين به سر مي برد، به همين خاطر امكان برگزاري اين بازي در اين تاريخ وجود ندارد. عباس ترابيان در اين باره گفت: ما 12 اكتبر را به فدراسيون فوتبال كامرون پيشنهاد داده بوديم كه آنها در پاسخ شان تاريخ 16 نوامبر را پيشنهاد دادند و ما در آن زمان متوجه نبوديم كه اين تاريخ وسط بازي هاي آسيايي گوانگجو است. پس از اين كه متوجه اين قضيه شديم به فدراسيون فوتبال كامرون ايميل زديم و از آنها خواستيم تاريخ جديدي را مشخص كنند. با اين شرايط ديدار تيم هاي اميد ايران و اميد كامرون در روز 25 آبان در ورزشگاه آزادي برگزار نمي شود.
تلاش حجازي براي برگرداندن روشن به استقلال
در روزهايي كه اختلافات حسن روشن مهاجم سالهاي دور استقلال با علي فتح الله زاده خويي به اوج خود رسيده، ناصر حجازي در تلاش است تا مقدمات حضور روشن را در استقلال فراهم كند تا وي نيز يكي از اعضاي كميته فني اين باشگاه شود. حجازي در گفت وگو با دوستان نزديك خود به اين موضوع اشاره داشته و سعي دارد تا پيش از نيم فصل رقابت هاي ليگ برتر روشن را به استقلال برگرداند. اين در حالي است كه روشن طي چند روز گذشته نزديك به 10 مصاحبه عليه سرپرست موقت آبي پوشان انجام داده و صراحتا اعلام داشته كه دنبال گرفتن پست و همكاري با استقلال نيست.
ديدار استقلال و پيروزي براي كمك به مردم سيل زده پاكستان
مسئولان باشگاه استقلال و پيروزي آمادگي خود را براي برگزاري ديداري دوستانه و اختصاص عوايد حاصل از آن به مردم سيل زده پاكستان اعلام كردند. علي فتح الله زاده خويي و حبيب كاشاني سرپرستان موقت باشگاه هاي استقلال و پيروزي اعلام كردند حاضرند شرايطي را فراهم آورند كه اين دو تيم در ورزشگاه آزادي با يكديگر ديدار كنند و عوايد حاصل از اين بازي به مردم سيل زده پاكستان اختصاص يابد.
شمس : دعوت نشدن شمسايي دلايل فني دارد
سرمربي تيم ملي فوتسال گفت: دعوت نشدن وحيد شمسايي به تيم ملي دليل فني دارد و اين بازيكن با اثبات توانايي هايش براي ديدارهاي آتي دعوت مي شود.حسين شمس در پاسخ به اين سوال كه چرا نفراتي چون شمسايي و رئيسي به اردو دعوت نشدند گفت: رئيسي و شمسايي در ليگ خوب بازي نكرده اند. وحيد در سه هفته اول ليگ عملكرد خوبي نداشته و فكر مي كنم خودش و مربيان فولادماهان نيز اين موضوع را قبول دارند.ضمن اينكه من خدا را گواه مي گيرم كه اتفاقات اخير هيچ تاثيري در تصميم گيري من نداشته است. دعوت نشدن شمسايي به اردوي تيم ملي فقط و فقط دليلش فني بوده و هيچ عاملي تاثيرگذار نبوده است.
پورحيدري: استقلال فعلا به بازيكن جديد نياز ندارد
مدير فني تيم فوتبال استقلال با بيان اينكه اين تيم در شرايط فعلي به بازيكن جديدي نياز ندارد گفت: منطقي است تا نيم فصل براي جذب بازيكن تامل كنيم و در آن شرايط با توجه به نياز تيم بازيكنان جديدي را به مجموعه فعلي اضافه كنيم. پورحيدري در خصوص برنامه هاي مديريت باشگاه استقلال براي جذب بازيكنان جديد و نيازهاي اين تيم گفت: در اين خصوص بايد كادرفني نظر بدهد اما من اعتقاد دارم تيم استقلال در حال حاضر نيازي به بازيكن جديد ندارد. بهتر و منطقي است تا نيم فصل صبر كنيم و با بررسي شرايط در مناطقي كه كمبود داريم بازيكن جديد به خدمت درآوريم.
اكبرپور: از استقلال پيشنهاد دارم
مهاجم تيم فوتبال استيل آذين تهران گفت: استقلالي ها دوست دارند به اين تيم بپيوندم اما چون از استيل آذيني ها پول گرفتم و خودم را مديون اين تيم مي دانم تابع نظر هدايتي و مهريزي هستم.
سياوش اكبرپور در جواب سوالي كه شنيده مي شود مسئولان استقلال خواهان جذب شما شده اند، گفت: استقلالي ها خيلي وقت است كه دوست دارند من دوباره به اين تيم برگردم اما چون از استيل آذيني ها پول گرفته ام خودم را مديون اين تيم مي دانم و به اين تيم تعهد دارم.
دعوت از 25 بازيكن به تيم ملي فوتسال
از سوي حسين شمس 25 بازيكن به اردوي تيم ملي فوتسال دعوت شدند. اسامي بازيكنان دعوت شده جهت شركت در تورنمنت گراند پريكس برزيل كه مهرماه امسال در برزيل برگزار مي شود به شرح زير است:مصطفي نظري، مجتبي نصيري نيا، عليرضا نورالهي، آرش نعمت الهي، روزبه رضازاده، محمد كشاورز، علي كيايي، محمود لطفي، حميد احمدي، مهرداد جابري، احسان زحمتكش، رشيد قلي پور، علي رهنما، بهروز جعفري، ابراهيم حاجتي، محمد طاهري، علي اصغر حسن زاده، مصطفي طيبي، ابراهيم مسعودي، احمد اسماعيل پور، جواد اصغري مقدم، مسعود دانشور، مهدي جاويد، شهرام شريف زاده، مرتضي عظيميايي 25 بازيكن دعوت شده به تيم ملي فوتسال هستند.

 



پس از برگزاري جلسه يك ساعته در مجارستان اعلام راي نهايي علي حسيني از طريق ايميل يا نمابر

آخرين جلسه فدراسيون جهاني براي پيگيري پرونده سعيد علي حسيني روز شنبه در مجارستان برگزار شد.
در اين جلسه كه در حدود يك ساعت به طول انجاميد حسين رضا زاده،داراب رياحي و و كيل سعيد علي حسيني از ايران و 4 قاضي ديگر حضور داشتند كه نمايندگان ايران آخرين دفاعيات خود را انجام دادند و از جلسه برگزار شده در روز 25 خرداد دفاع كردند.
اين اتفاق در حالي افتاده است كه پس از پايان اين جلسه هيچ راي مشخصي داده نشد و مسئولان فدراسيون جهاني ضمن تقدير از حضور ايراني ها در اين جلسه اعلام كردند كه راي نهايي را از طريق ايميل يا نمابر و طي يكي دو روز آينده اعلام خواهند كرد. هنوز هيچ كدام از مقامات فدراسيون ايران در خصوص اين جلسه و چگونگي برگزار شدن آن توضيحات دقيقي نداده اند.

 



رقابت هاي جودو قهرماني جهان معلومات پنج شنبه به روي تاتامي مي رود

جودوكار سنگين وزن تيم ملي كشورمان اولين نماينده اي خواهد بود كه در رقابتهاي قهرماني جهان مبارزات خود را انجام مي دهد.
رقابتهاي جودو قهرماني جهان از روز پنجشنبه 18 شهريورماه در توكيو آغاز و پنج روز به طول خواهد انجاميد. جودو ايران در اين دوره از مسابقات پنج نماينده دارد، براساس برنامه اعلام شده در چهار روز اول ايران يك نماينده و در روز آخر دو نماينده خواهد داشت.
مراسم قرعه كشي اين مسابقات چهارشنبه برگزار مي شود. پنجشنبه در روز نخست اين مسابقات، رقابتهاي اوزان 100- و 100+ كيلوگرم برگزار مي شود كه محمدرضا رودكي تنها نماينده ايران به مصاف رقباي خود خواهد رفت. در اين وزن 52 جودوكار حضور دارند.
رودكي هفته گذشته از ناحيه كف پا دچار آسيب ديدگي شد كه با تلاش هاي پزشك تيم ملي به رقابتهاي جهاني رسيد و عصر امروز هم عازم توكيو خواهد شد.
جمعه جودوكاران اوزان 90- و 81- كيلوگرم به روي تاتامي مي روند. محمد جمالي از تيم ايران در وزن 81-كيلوگرم به ميدان خواهد رفت. شنبه در روز سوم جودوكاران وزن 73- كيلوگرم رقابتهاي خود را برگزار مي كنند كه علي معلومات نماينده ايران به همراه 80 جودوكار ديگر به روي تاتامي خواهد رفت. يكشنبه، در روز چهارم محسن غفار از ايران در وزن 66-كيلوگرم به ميدان مي رود.
دوشنبه نيز رقابتهاي وزن آزاد برگزار مي شود كه محمدرضا رودكي و سيامك عدل كسروي از تيم ايران با رقباي خود پيكار مي كنند.

 



تصويب نحوه گرفتن سهميه هاي كشتي براي المپيك

فدراسيون جهاني كشتي سهميه هاي المپيك 2012 لندن را تصويب كرد.
پيش از آغاز رقابت هاي كشتي قهرماني جهان، كنگره فدراسيون جهاني در مسكو برگزار شد كه در اين كنگره نحوه گرفتن سهميه هاي المپيك لندن به تصويب رسيد. بر اين اساس 388 كشتي گير سهميه حضور در المپيك لندن را خواهند گرفت.
برخلاف چهار سال قبل كه مسابقات قاره اي تنها يك سهميه داشت، در سال 2012 دو نفر برتر مسابقات قاره اي جواز حضور در المپيك را مي گيرند. همچنين سهميه مسابقات جهاني 2011 از 10 سهميه در هر وزن به 7 سهميه كاهش يافت.

 



لغو سفر تيم ملي كاراته به آذربايجان

به دنبال لغو سفر تيم ملي كاراته به آذربايجان، ملي پوشان كشورمان راهي تورنمنت بين المللي تركيه مي شوند.
براساس پيشنهاد كادرفني و موافقت فدراسيون كاراته قرار بود تيم ملي چهارشنبه هفته جاري جهت حضور در يك تورنمنت بين المللي راهي آذربايجان شود.
شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني به دليل حضور يك تيم از سبك هاي تحت پوشش فدراسيون كاراته در رقابت هاي باكو، با حضور تيم ملي دراين تورنمنت موافقت نكرد. فدراسيون نيز تورنمنت بين المللي تركيه كه به صورت جايزه بزرگ برگزار خواهد شد را جايگزين اين تورنمنت كرد. رقابتهاي تركيه همه ساله با حضور برخي از چهره هاي صاحب نام كاراته دنيا و در سطح فني بالايي برگزار مي شود. كادر فني تيم ملي هم درنظر دارد نفرات اعزامي به رقابتهاي جهاني و بازيهاي آسيايي را به اين رقابتها اعزام كند.
علاوه براين تورنمنت، حضور در رقابتهاي بين المللي آلمان، تورنمنت اتريش و كمپ تمريني اسپانيا نيز جهت تدارك رقابتهاي جهاني و بازيهاي گوانگجو مد نظر فدراسيون كاراته مي باشد. تورنمنت بين المللي تركيه 26 و 27 شهريور برگزار خواهد شد.

 



آخرين خبرها از رقابت هاي كشتي قهرماني جهان - روسيه

¤ فرشاد عليزاده همراه تيم ملي كشتي فرنگي به مسكو رفته است. عليزاده رقابت هاي سال 2010 را به دليل مصدوميت از ناحيه كمر از دست داد ولي شايد به بازي هاي آسيايي گوانگجو برسد.
¤ مارك مادسن كشتي گير وزن 74 كيلوگرم دانمارك كه در مسابقات جهاني 2009 به مدال نقره دست يافت، به علت مصدوميت در رقابت هاي جهاني مسكو كشتي نخواهد گرفت.
¤ حميد سوريان، سعيد عبدولي و امير علي اكبري فرنگي كاران اوزان 55، 66 و 96 كيلوگرم كشورمان از ساعت 19 روز گذشته به روي باسكول رفتند و با شناخت حريفان خود از ظهر امروز به روي تشك مي روند.
¤ ملي پوشان آزادكار كشورمان براي حضور در رقابتهاي جهاني روسيه بامداد سه شنبه راهي مسكو مي شوند.
¤ سامان طهماسبي فرنگي كار وزن 84 كيلوگرم كشورمان كه قصد دارد از اين پس براي آذربايجاني ها كشتي بگيرد هم اكنون در محل رقابتهاي جهاني روسيه حضور دارد. بايد تا عصر امروز منتظر ماند تا مشخص شود گادابادزه يا طهماسبي كداميك در رقابتهاي جهاني براي آذربايجاني ها به روي باسكول مي روند.
¤ محمد بنا سرمربي تيم كشتي فرنگي كشورمان گفت : حميد سوريان، سعيد عبدولي و امير علي اكبري از كشتي گيراني هستند كه اميد زيادي به مدال آوري آنها داريم. با توجه به آمادگي تيم ايران دليلي ندارد كه از ميزباني روسها يا توقع زياد مردم از كشتي فرنگي هراسي به دل راه دهيم.

 



توكل راي نياورد تنها كرسي ايران درفيلا از دست رفت

ايران ديگر نماينده اي در هيات رئيسه فدراسيون جهاني كشتي نخواهد داشت.
انتخابات هيات رئيسه فيلا براي انتخاب شش نفري كه مدت عضويتشان به پايان رسيده بوده برگزار شد كه دكتر محمد توكل تنها عضو ايراني اين هيات رئيسه، براي دوره بعد راي نياورد تا كرسي ايران از دست برود.
اين انتخابات در حالي برگزار شد كه مدت عضويت ماريو سالتنيگ از كانادا، ماتئو پليكونه از ايتاليا، ميشل دوسون از فرانسه، احمد آئيك از تركيه، نيكولاس هارتمن از اتريش و دكتر محمد توكل از ايران به پايان رسيده بود.
از اين شش نفر، دوسون آئيك و پليكونه دوباره راي آوردند ولي سه عضو ديگر كنار رفتند. خانم روديكا ياكشي از تركيه، ناميك علي يف از آذربايجان و هاماكاس از يونان سه نفر جديدي بودند كه براي عضويت در هيات رئيسه راي آوردند.

 



تمرين گروه دوم وزنه برداران زيرنظر مربي مجارستاني

پس از اعزام تيم ملي وزنه برداري به مسابقات جهاني آنتاليا، گروه دوم تيم ملي با برنامه هاي تمريني كوروش باقري زيرنظر مربي مجارستاني در تهران تمرين مي كند.
مسابقات وزنه برداري بزرگسالان جهان از 22 شهريورماه تا 5 مهر ماه در آنتاليا تركيه برگزار مي شود و پس از اعزام تيم ملي ايران به اين پيكارها، گروه دوم تيم ملي نيز با برنامه هاي تمريني كوروش باقري، زيرنظر جورج زالاي، مربي مجارستاني در تهران تمرين خواهد كرد. ياسر دادوند، سيد مهدي پانزوان، حامد مجيدي، احد سنجابي و بهادر مولايي 5 وزنه برداري هستند كه از تركيب اصلي تيم ملي وزنه برداري خط خوردند و در گروه دوم قرار گرفته اند تا با تمرينات بيشتر در تهران، خود را براي بازي هاي آسيايي گوانگجو آماده كنند. در ضمن اين وزنه برداران پس از بازگشت تيم ملي از تركيه، به تركيب اصلي اضافه مي شوند.
شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گوانگجو 21 آبان ماه تا 6 آذرماه در چين برگزار خواهد شد.

 



اعلام تركيب تيم ملي تنيس روي ميز

5 نفر نخست مسابقات تيم ملي تنيس روي ميز همراه با سه بازيكن نوجوانان و جوانان تركيب تيم ملي را براي سفر به اتريش و اولين حضور دركمپ تمريني تشكيل مي دهند.
براين اساس محمدرضا پسند، نوشاد عالميان، ميديا لطف الله نسبي، واحد مالميري و افشين نوروزي به عنوان پنج بازيكن برتر مسابقات تيم ملي تنيس روي ميز همراه با نيما عالميان،پوريا عمراني و عليرضا ملارجبي تركيب 8 نفره تيم ملي را براي نخستين حضور تيم ملي دركمپ تمريني اشلايگر تشكيل مي دهند.
اين بازيكنان سوم مهر ماه به اتريش سفر مي كنند.

 



اعزام تيم ملي دوچرخه سواري به تايلند

تيم ملي دوچرخه سواري پنجشنبه هفته جاري براي شركت در كاپ قهرماني آسيا راهي تايلند خواهد شد.
تيم ايران مركب از 12 ركابزن 18 شهريور براي شركت در كاپ قهرماني آسيا در 2 بخش زنان و مردان و در رشته هاي نيمه استقامت و سرعت راهي تايلند خواهد شد. مسابقات روز شنبه 20 شهريور آغاز و به مدت 2 روز دنبال خواهد شد. توماس ماركوس سرمربي آلماني تيم ملي نيز كه روز جمعه گذشته وارد تهران شده است، اين تيم را همراهي خواهد كرد.

 



اردوي مشترك شمشيربازان ايراني، عراقي و سوري

اردوي مشترك شمشيربازان عراقي، سوريه اي و ايراني از فردا در تهران آغاز مي شود.اين اردو در پي درخواست رسمي فدراسيون هاي شمشيربازي عراق و سوريه برگزار مي شود و 15 شمشيرباز عراقي، 15 شمشيرباز سوري به همراه 18 شمشيرباز كشورمان به مدت 10 روز در سالن شهيد كلاهدوز مجموعه ورزشي شهيد شيرودي تهران به تمرين مي پردازند.

 



اخبار فوتبال جهان

اظهار تمايل دونادوني براي حضور
در آستون ويلا
سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايتاليا براي همكاري با باشگاه آستون ويلا اظهار تمايل كرد.
روبرتو دونادوني كه از مدت ها قبل در انديشه حضور در جزيره و قرار گرفتن بر مسند مربيگري تيمي ليگ برتري است از طريق چارلز كالي مور، نماينده خود در بريتانيا اين موضوع را به اطلاع رساند.
اين گزارش حاكي است سرمربي لاجوردي پوشان در سال هاي 2006 الي 2008 از طريق واسطه خود با رندي لنر، رئيس باشگاه آستون ويلا مذاكره كرده است. آستون ويلا قبل از شروع فصل جاري مارتين اونيل را از دست داد و همچنان در تكاپوي جذب جانشيني براي وي است. اين تيم مذاكراتي را با آلن كربيشلي (سرمربي اسبق چارلتون)، يورگن كلينزمان (سرمربي اسبق آلمان) و اسوون گوران اريكسون (سرمربي اسبق انگليس و منچسترسيتي) داشته است. كارلو آنجلوتي (چلسي) و روبرتو مانچيني (منچسترسيتي) مربيان شاخص ايتاليايي هستند كه اكنون در ليگ برتر فعاليت مي كنند.
نگراني بلان از وضعيت تيم ملي فرانسه
سرمربي تيم ملي فوتبال فرانسه از كيفيت نازل بازيكنانش در ديدار با بلاروس انتقاد كرد.
لوران بلان اظهار داشت: در بازي با بلاروس مشخص شد نمي توانيم ادعا كنيم بازيكناني داريم كه قادر به گلزني در همه حال هستند. مي دانيم بازيكناني داريم كه قابليت حمل توپ را دارند ولي نمي توانند از فاصله 25 متري اقدام به شوت زني به سمت دروازه حريف كنند.
اين مربي كه پس از رقابت هاي جام جهاني 2010 به جاي ريمون دومنش، زمام امور تيم خروس هاي آبي را برعهده گرفت، افزود: متأسفانه در دوره سختي حضور داريم كه تنها چاره كار ما، جنگيدن است.
بلان كه تيمش در اولين بازي مرحله مقدماتي جام ملت هاي 2012 در خانه يك بر صفر مغلوب بلاروس شد، ادامه داد: وقتي تيم شما مي بازد، نكات مثبت خيلي سخت ديده مي شوند.
بازي دوستانه انگليس- آرژانتين
در بهمن ماه
تيم هاي ملي فوتبال انگليس و آرژانتين در ماه فوريه سال ميلادي آينده به مصاف هم مي روند.
گيلرمو توفوني، وكيل رسمي فيفا و مسئول برگزاري ديدارهاي ملي آرژانتين اظهار داشت: براساس توافق هاي انجام گرفته تيم ملي ما با انگليس بازي خواهد كرد. البته تا به اين لحظه محل انجام بازي مشخص نشده است.
اين مقام افزود: موضوعات مربوط به اين ديدار به صورت جزئي بايد در تفاهم نامه اي كه ميان مسئولان فدراسيون دو كشور امضا مي شود، درج شود ولي آنچه مسلم است، انجام پيكار دوستانه فوق در تاريخ ياد شده است.
اين مسئول افزود: آرژانتين همچنين برنامه گردشي در ماه مارس به ايالات متحده آمريكا خواهد داشت. اين سفر قرار است در تاريخ 24 الي 28 (4 الي 8 فروردين 1390) انجام شود.
فان درفارت: بازيكن اخراجي رئال نيستم
بازيكن تازه وارد تاتنهام انگليس گفت: بازيكن رانده شده رئال مادريد نيستم.
رافائل فان درفارت اظهار داشت: در تيم رئال مادريد دچار سقوط نشدم. الآن نيز بازيكن اخراجي اين تيم به جمع هاتسپرزي ها نيستم.
وي اين جملات را پس از انجام اولين تمرين با لندني ها بر زبان آورد. هافبك 27 ساله نارنجي پوشان هلند در جام جهاني 2010، در ازاي 11ميليون يورو و با امضا قراردادي چهارساله، از جمع كهكشاني ها خارج شد و راه حضور در جزيره را درپيش گرفت.
وي ادامه داد: وقتي ديدم در رئال، امكان بازي ندارم، فهميدم بايد مهاجرت كنم. الآن هم گمان نمي كنم در انگليس به خاطر مسائلي مثل سبك بازي، با مشكل خاصي مواجه باشم.
شانس زياد اسپانيا و پرتغال
براي ميزباني جام جهاني 2018
تيم ناظران اعزامي از سوي فيفا پس از بازديد از اسپانيا و ورزشگاه نوكمپ، شانس اسپانيا و پرتغال را براي ميزباني مشترك جام جهاني بيشتر از ديگر نامزدها دانست.
درحالي كه هر يك از كشورهاي اسپانيا و پرتغال، پيشينه برگزاري رويدادهاي مهم فوتبال را در كارنامه دارند، براي ميزباني جام جهاني 2018 يا 2022 پيشنهادي را به صورت مشترك ارائه كرده اند، فيفا هم اكنون در حال بررسي شرايط نامزدهاي ميزباني اين جام جهاني است.
دبير تيم اعزامي از سوي فيفا، پس از بازديد از ورزشگاه اختصاصي تيم بنفيكا در شهر ليسبون پرتغال كه بيش از 65 هزار نفر ظرفيت دارد، گفت: اين ورزشگاه و ديگر ورزشگاه هاي پيشنهاد شده مي توانند محل نمايش بزرگ ترين رويداد فوتبال در جهان باشند و چشم ميليون ها هوادار فوتبال را به خود خيره كنند.
روسيه، انگليس، آمريكا و بلژيك- هلند، رقيبان اصلي اسپانيا و پرتغال براي ميزباني جام جهاني 2018 يا 2022 هستند، كشورهاي آسيايي ژاپن، استراليا، قطر و كره جنوبي هم تنها براي ميزباني جام جهاني 2022 شانس دارند.
نمايندگان فيفا هفته آينده به ايالات متحده آمريكا سفر خواهند كرد و پس از بازديد از امكانات ميزبان جام جهاني 1994، راهي قطر خواهند شد.
فيفا نام كشورهاي ميزبان جام جهاني 2018 و 2002 را همزمان روز دوم دسامبر (11 آذرماه) اعلام خواهد كرد.

 



عملكرد قابل قبول تيم ملي بسكتبال در اولين تجربه جهاني مي توانيم بهتر از اين هم باشيم

تيم ملي بسكتبال ايران در اولين حضور خود در رقابت هاي جام جهاني با قرار گرفتن در رده نوزدهم با مسابقات خداحافظي كرد.
تيم ملي ايران اولين حضور خود را در شانزدهمين دوره رقابت هاي جام جهاني بسكتبال تجربه كرد و با تيم هاي برزيل، آمريكا، اسلووني، كرواسي و تونس در گروه B قرار گرفت.
هر چند كه قبل از آغاز رقابت ها تمام كارشناسان بسكتبال و نزديكان به تيم ملي صعود از اين گروه را بسيار دشوار مي دانستند، اما عملكرد بسكتباليست هاي ايران در برابر تيم هاي صاحب قدرت بد نبود. البته اين نكته نبايد به فراموشي سپرده شود كه تيم ملي ايران در نبود 2 بازيكن موثر خود پا به اين رقابت ها گذاشت.
مصدوميت صمد نيكخواه بهرامي، كاپيتان تيم در دقايق پاياني اعزام تأثير بسزايي در عملكرد و روحيه بازيكنان گذاشته بود. عدم حضور حامد آفاق نيز در تيم به خوبي محسوس بود، اما سرانجام تيم ملي با هر كم و كاستي اولين تجربه خود را در جام جهاني با 4 شكست و يك پيروزي كسب كرد و با قرار گرفتن در رده پنجم گروه جواز صعود به دور بعدي رقابت ها را پيدا نكرد و حذف شد.
رويارويي با قهرمان جهان در اولين گام
بسكتباليست هاي ايراني در حالي به مصاف برزيل رفتند كه اين تيم با 2 قهرماني، 2 نايب قهرماني و كسب 2 عنوان سومي عملكرد درخشاني در اين رقابت ها داشته است.
ايران در كوارتر اول با نتيجه 12 بر 22 مغلوب شد، اما در كوارتر دوم با ارائه بازي منطقي توانست پا به پاي برزيل امتياز كسب كند و به نتيجه تساوي 17 بر 17 دست يابد.
در كوارتر سوم تيم برزيل با درخشش جووانوني توانست 22 بر 17 به برتري دست يابد و در كوارتر چهارم تنها با اختلاف يك امتياز و با نتيجه 20-19 پيروز شد و در پايان 81 بر 65 تيم ملي ايران را شكست داد.
شكست در گام دوم
بسكتباليست هاي ايران در ابتداي اين ديدار اسير تجربه بازيكنان كرواسي شدند و كوارتر اول و دوم را به ترتيب با نتايج (22-13) و (22-11) واگذار كردند، اما در نيمه دوم اين بازيكنان ايران بودند كه با ارائه يك بازي منطقي توانستند 16 بر 9 به برتري دست يابند و امتيازهاي از دست رفته را جبران كنند اما در كوارتر چهارم بار ديگر كروات ها با بازيكنان با تجربه خود توانستند با نتيجه 22 بر 14 به برتري دست يابند و در پايان 75 بر 54 تيم بسكتبال ايران را شكست دادند.
نخستين پيروزي جهاني بسكتبال ايران برابر تونس
شاگردان ماتيچ كه در دو بازي قبلي خود برابر تيم هاي قدرتمند برزيل و كرواسي نتيجه را واگذار كرده بودند، در اين ديدار به دنبال كسب پيروزي برابر تونس بودند و در كوارتر اول با يك بازي منطقي و پرفشار توانستند با اختلاف 12آمتياز به برتري دست يابند. بسكتباليست هاي ايران در وقت اول با نتيجه (23-11) زمين را ترك كردند، اما در گوارتر دوم اين نماينده آفريقا بود كه براي جبران پا به ميدان گذاشت و توانست در پايان 10 دقيقه دوم (12-10) ايران را شكست دهد و نيمه اول با نتيجه (33-23) به سود ايران به پايان رسيد.
در كوارتر سوم بار ديگر آسمان خراش هاي ايران با حملات خود (22-13) به برتري دست يافتند و اختلاف خود را به 19امتياز افزايش دادند و تونسي ها تنها در كوارتر چهارم توانستند اختلاف امتياز را كاهش دهند. نماينده آفريقا در اين كوارتر با نتيجه (22-16) به برتري دست يافت، اما در پايان (71-58) شكست را پذيرفت و تيم ايران توانست در اولين حضور خود در جام جهاني نخستين پيروزي جهاني را كسب كند.
شكست مقابل تيم برتر جهان
ايران در چهارمين ديدار به مصاف آمريكايي رفت كه داراي ستاره هاي بزرگ بسكتبال است و در هر چهار كوارتر به ترتيب با نتايج (19-13)، (24-15)، (19-11) و (26-12) بازي را واگذار كرد و در پايان با نتيجه 88 بر 51 سومين شكست خود را تجربه كرد.
پايان كار با عملكرد قابل قبول مقابل اسلووني
بازيكنان ايران در ديدار مقابل اسلووني نمايش نسبتا مطلوبي از خود ارائه كرده و تنها با اختلاف 5امتياز بازي را به حريف واگذار كردند.
ايران در كوارترهاي اول، دوم و سوم با نتايج (19-6)، (28-23)، (24-11) بازي را واگذار كرد و در كوارتر چهارم با نتيجه 26 بر 13 حريفش را شكست داد كه اين كوارتر تنها از اختلاف امتيازات نتيجه پاياني كاسته و نتوانست مانع از شكستي ديگر در كارنامه ايران شود و در پايان ايران با نتيجه 65بر 60 بازي را واگذار كرد.
تيم ملي ايران در پايان دور مقدماتي رقابت هاي جام جهاني در 15كوارتر شكست را پذيرفت و 4 كوارتر را به سود خود به پايان رساند و در يك كوارتر نيز به تساوي رسيد و در مجموع با 4شكست و يك پيروزي در بين 24تيم حاضر رده نوزدهم را به خود اختصاص داد و پرونده خود را در جام جهاني بست.

سطح كيفي مسابقات افت كرده بود هاشمي: بازنده به جام جهاني رفتيم
كارشناس بسكتبال كشورمان گفت: تمامي بسكتباليست ها در جام جهاني زحمت كشيدند، اما مي توانستند بهتر از اين ها باشند و از گروه خود صعود كنند. ايران به دليل اينكه خود را بازنده دانست و پا به مسابقات جهاني گذاشت مقابل حريفان خود مغلوب شد.
تيم ملي بسكتبال كشورمان در اولين تجربه خود در جام جهاني بسكتبال با قبول چهار شكست و يك پيروزي از دور رقابتها كنار رفت و از صعود به مرحله بعدي بازماند.
مصطفي هاشمي كارشناس بسكتبال كشورمان در خصوص سطح مسابقات جام جهاني گفت: رقابت هاي جام جهاني هر چهار سال يكبار برگزار مي شود و تيم ملي ايران نيز نخستين تجربه خود را كسب كرد. سطح كيفي اين پيكارها نسبت به سالهاي گذشته افت كرده، چرا كه بسياري از ستاره هاي بسكتبال دنيا در اين مسابقات حضور نداشتند.
وي افزود: ما با اينكه در المپيك حضور داشتيم، تجربه اول در جام جهاني را كسب كرديم و مي توانستيم در اين پيكارها بهتر از اينها ظاهر شويم. ايران بسكتبال خود را بازنده به مسابقات فرستاد واين بزرگترين ايراد ما بود. ما از حريفان غول ساختيم و اين كار را براي ما سخت كرد. به طور كل بچه ها زحمات زيادي كشيدند و اميدوارم دستاورد خوبي از اين مسابقات داشته باشيم و بتوانيم در بازيهاي آسيايي گوانگجو قهرمان آسيا شويم.
هاشمي با اشاره به عدم حضور صمد نيكخواه بهرامي و حامد آفاق در تركيب تيم ملي ايران خاطرنشان كرد: اين دو بازيكنان بزرگي هستند. نيكخواه بهرامي بازيكني تهاجمي است و آفاق تهاجمي، دفاعي بازي مي كند. عدم حضور اين دو بازيكن لطمه بزرگي به تيم ما وارد كرد، آنها در لحظاتي از بازي كه گره هايي در مسابقه بوجود مي آمد مي توانستند گره ها را باز كرده و به تيم كمك بزرگي كنند.عدم حضور اين دو بسكتباليست لطمه بزرگي به ما زد و اگر ايران با تركيب كامل به مسابقات مي رفت قطعا حضوري بهتر از اين داشت و از گروه خود صعود مي كرد.
كارشناس بسكتبال كشورمان در پايان در خصوص عملكرد كادر فني تيم ايران گفت: تمامي مربيان زحمت زيادي كشيده اند و بايد به آنها احترام گذاشت و بنده نيز در خصوص كادر فني وعملكرد آقاي ماتيچ نظري نمي دهم.

نه قصر خواستيم، نه خانه! مشحون: در كار كادر فني دخالت نكردم
رييس فدراسيون بسكتبال ايران با اشاره به پخش نشدن رقابت هاي تيم ملي ايران در مسابقه هاي قهرماني جهان از تلويزيون گفت: مگر فدراسيون بسكتبال چه مي خواهد؟ فكر نمي كنم پخش رقابت هاي بسكتبال ايران در قهرماني جهان توقع بزرگي بود كه در ايران انجام نشد.
محمود مشحون اظهار كرد: چطور مي شود، توقع نداشت كه بازي ايران از تلويزيون پخش شود؟ مگر ما از ورزش چه مي خواهيم؟ كارمندان و زحمت كشان فدراسيون بسكتبال چه مي خواهند؟ ما نه قصر خواستيم، نه خانه. تنها مي خواهيم، آن چيزي كه حق بسكتبال است، داده شود.
او ادامه داد: اين رقابت ها هم اكنون در بيشتر كشورها پخش مي شود. اين بازي ها براي ما ارزشمند و از اهميت ويژه اي برخوردار است. با قوي ترين تيم هاي دنيا بازي كرديم. البته همه تيم هاي حاضر در اين جا قوي هستند. ديديد كه برزيل چگونه مقابل آمريكا ايستاد. پخش اين رقابت ها براي رشد و توسعه بسكتبال حياتي بود. در سال هاي گذشته يكي از علل پيشرفت بسكتبال پخش مسابقه هاي سوپرليگ و زيبايي هاي بسكتبال بوده است. با پخش اين رقابت ها نيز مي توانستيم به بسكتبال كشور كمك كنيم.
مشحون در پاسخ به اين سؤال كه شنيده مي شود، مفسر تلويزيون الجزيره از اختلاف بين كادر فني و فدراسيون ايران سخن گفته است، عنوان كرد: اين مسأله كم لطفي به تيم ماست و به هيچ وجه صحت ندارد. چه كار دارم كه بخواهم در كار كادر فني دخالت كنم؟ مگر كادر فني كيست؟ برادرم مديرش است و دوستان چندين و چند ساله ام در كنار ماتيچ هستند كه من از همه آن ها راضي ام. به هيچ وجه اين موضوع صحت ندارد. شايد آن ها مي خواستند كه جو نامطلوبي را در تيم ما ايجاد كنند.
رييس فدراسيون بسكتبال همچنين گفت: بازي ايران و آمريكا ويترين بازي هاي جام جهاني است. اي كاش صمد (نيكخواه بهرامي) و حامد (آفاق) نيز در كنار ما بودند و مي توانستند خودشان را نشان دهند. اي كاش آيدين (نيكخواه بهرامي) هم امروز كنار ما بود و مي توانستيم نمايشي كامل از بسكتبال ايران داشته باشيم. شايد قسمت بر اين بوده و حكمت اين بوده كه ما امروز اين گونه در رقابت هاي جهاني حاضر شويم.
مشحون در پايان در پاسخ به اين سؤال كه آيا هيچ يك از بازيكنان ايران تاكنون از باشگاهي خارجي در اين رقابت ها پيشنهادي داشته است يا خير، گفت: نه، تاكنون هيچ پيشنهادي نبوده و اگر هم بوده من در جريان آن نيستم.

توانايي دريافت نشان طلا يا نقره گوانگجو را داريم ماتيچ: به شاگردانم افتخار مي كنم
سرمربي تيم ملي بسكتبال ايران در پايان پنجمين بازي مردانش در شانزدهمين دوره رقابت هاي بسكتبال قهرماني جهان گفت: به همه شاگردانم و نمايشي كه در استانبول داشتند، افتخار مي كنم.
وسلين ماتيچ پس از باخت تيمش مقابل اسلووني و بازماندن از راهيابي به مرحله بعدي رقابت هاي بسكتبال قهرمان جهان در جمع خبرنگاران گفت: باور كنيد، با سختي زيادي به اين رقابت ها آمديم نبود چند مهره اصلي و مهم ضربه زيادي به ما زد. در اين رقابت ها نسبت به همه تورنمنت ها و مسابقه هايي كه پيش از اين شركت كرده بوديم، بهتر كار كرديم. به خاطر نمايش خوبي كه بازيكنانم داشتند، به آنها افتخار مي كنم. اين تيم كامل ما نبود. ما چند بازيكن را از دست داديم و اين مساله از توان تيم ما كاست. با اين حال نمايش ما در استانبول خوب بود. او درپايان گفت: در اين رقابت ها چيزهاي زيادي را به دست آورديم. شاگردانم نيز دستاوردهاي زيادي داشتند. اميدوارم بتوانيم از اين ها استفاده كنيم و مدالي بهتر از مدال برنز كه در دوره هاي پيشين بازي هاي آسيايي كسب كرده ايم، در گوانگجو كسب كنيم. تيم ايران اين توانايي را در بازي هاي آسيايي دارد.

 



بانيان اين تناقض

سرويس ورزشي-
اين روزها ورزش كشور، روزهاي پرمشغله و فعالي را مي گذراند. بسكتبال در تركيه اولين حضور خود را در مسابقات قهرماني جهان تجربه كرد. فوتبال به شرق آسيا پرواز كرده است تا در ادامه برنامه آماده سازي و تداركاتي، اردويي را در آن ديار برپا كند و با تيم هايي مطرح و صاحب نام قاره چون چين و كره جنوبي مصاف دهد. كشتي در دو رشته آزاد و فرنگي راهي روسيه مي شود تا در مسابقات مهم قهرماني جهان شركت كند و... مسئولان كميته ملي المپيك و فدراسيون ها علي رغم نرسيدن بودجه لازم سخت در پي آماده سازي و تدارك تيم ها و ورزشكاراني هستند كه قرار است به عنوان نمايندگان ايران در بازي هاي آسيايي گوانگ جو حضور يابند و... براي همه اين عزيزان به نوبه خود آرزوي موفقيت مي كنيم و اميدواريم در راه رسيدن به هدف «شاد كردن دل مردم»، گام هاي خالصانه و تلاشي مدبرانه داشته باشند و در نهايت به هدفي كه دارند، برسند. ورزش مال مردم است و بايد با تمام توان در جهت جلب و جذب آنها و رضايت صاحبان اصلي خود تلاش كند. اتفاقا آقاي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال هم هفته گذشته با حضور در محل تمرين تيم ملي بر اين نكته چند بار تاكيد ورزيده و به بازيكنان دعوت شده به تيم ملي و حاضر در تمرين گوشزد كرده كه: «با زحمات شما يك ملت خوشحال مي شوند و اين خوشحالي بالاترين پاداش است كه نزد خدا ثبت مي شود.» اين نكته درستي است كه ورزش مال مردم است و هدف بزرگش بايد كسب رضايت و شاد كردن دل مردم باشد. اما اين اصل هم مثل هر اصل درست و به حق ديگري، هر چقدر در مرحله «حرف زدن» آسان است، در مرحله «عمل» سخت است. در اين باره مولاي متقيان علي(ع) كه يكي از ويژگي هاي برجسته اش يكي بودن حرف و عملش بود، جمله جالب و معروفي دارد كه مضمون آن اين است كه «حق در مرحله حرف بسيار وسيع و فراخ است، اما در مرحله عمل انجام آن بسيار سخت و طاقت فرساست». آنچه كه امروز و البته هميشه ورزش ما به آن احتياج دارد، «عمل به اصول» در كنار حرف زدن درباره اصول است. در ورزش ما حرف هاي خوب زياد مطرح مي شود، مثل همين حرف هاي آقاي كفاشيان بر سر تمرين تيم ملي يا مثل آن حرف آقاي سعيدلو، رئيس سازمان تربيت بدني كه گفته است من پنجاه هفته است به اين سمت منصوب شده ام و 50 قهرماني در سطح جهاني و بين المللي براي ورزش كسب كرده ام، بنابراين نمره من 20 است! و... حرف هايي كه صد البته حداقل ما درباره نيت خير گوينده اش شكي نداريم و همواره در اين باره قرار را بر «گمان نيك» مي گذاريم، اما عرض ما اين است كه در ورزش، ما هم خوب حرف مي زنيم و هم حرف خوب مي شنويم، اما آنچه ورزش ما بيش از اين ها براي پيشرفت و حل مشكلات و رفع نابهنجاري هاي اخلاقي و فرهنگي به آن احتياج دارد، كار كردن براي عملي كردن و تحقق عيني آن حرف هاي خوب است. از قديم گفته اند با حلوا حلوا گفتن دهان شيرين نمي شود. تيم ملي هم اگر مي خواهد در عرصه فوتبال آسيا بدرخشد و سروري گذشته را تكرار كند، از بالا و پايين ساختار اين فوتبال بايد كار كنند و درست و با صداقت وظيفه خود را انجام دهند. ما هم با نظر آقاي كفاشيان موافق هستيم كه فوتبال ما بالقوه از فوتبال آسيا سرتر است، اما چرا اين فوتبال علي رغم شايستگي ها و توانمندي ها و استعدادهاي غيرقابل انكار و مورد اذعان و اعتراف خودي و بيگانه، عملا تبديل به تيمي درجه 2 و 3 در آسيا شده است، آيا ريشه آن و دليل اصلي اين معضل جز در «عمل بد» و بر باد دادن سرمايه ها و تبديل نعمت به نقمت است!؟ البته در اين باره تلاش و كار سخت كوشانه و برنامه ريزي شده حريفان و رقيبان هم تأثير خود را دارد، اما به قول شاعر:
چرا از غيرشكايت كنم كه همچو حباب
هميشه خانه خراب هواي خويشتنم
در جلسه اي كه آقاي كفاشيان با تيم ملي داشته است، ايشان و سرمربي تيم ملي حسابي به يكديگر احترام گذشته- كه كار درستي هم هست- و همديگر را تحويل گرفته اند، آقاي قطبي مديريت آقاي كفاشيان را ستوده و به افتخار ايشان كف زده است و از بازيكنان تيم ملي هم خواسته براي ايشان دست بزنند و رئيس فدراسيون فوتبال هم به ايشان دست مريزاد گفته و به طور ويژه به خاطر تلاش هاي شبانه روزي از وي تشكر كرده است و... اينها همه درست و كارهايي است كه بايد در جاي خود انجام بشود، اما بحث بر سر اين است كه در نهايت اين مردم هستند كه بايد براي تيم ملي و افتخارآفريني آن است بزنند و با روحيه قدرشناسي كه دارند از دست اندركاران فوتبال و تيم ملي تشكر كنند و اين ممكن نمي شود، مگر آن كه در درجه اول هم كفاشيان و هم كادر فني تيم ملي و هم بازيكنان و ر مراحل بعدي ديگر كساني كه درباره فوتبال دستي بر آتش دارند، با صداقت و خلوص هدف اصلي را كه شاد كردن دل مردم
- و نه خشنود كردن خاطر دوستان!- است، فراموش نكنند و در همه مراحل از دعوت بازيكنان گرفته تا تمرينات تا مسابقات، نهايت دقت و عدالت را به خراج دهند. و در اين صورت مي توان توقع و انتظار موفقيت داشت. سخن را كوتاه كنيم. فوتبال البته در اين نوشته يك مثال و نمونه بود. نمونه اي زنده كه اين روزها شاهد فعاليت و حركت آماده سازي آن به سوي جام ملت هاي آسيا هستيم، و... در كنار حرف هاي خوب، اقدامات و رفتارهايي، به ويژه در نحوه دعوت از بازيكنان به تيم ملي مشاهده مي شود كه حكايت از وجود تفكراتي تاثيرگذار در كار و بار تيم ملي دارد كه نمود عيني آن با آن حرف ها همخواني ندارد و برخلاف حرف آقاي كفاشيان و همه دلسوزان فوتبال و ورزش دنبال كار و هدف خودش و تصفيه حساب با اين و آن و تر و خشك كردن افراد مورد نظر است و اصلا «مردم» و «شاد كردن دل مردم» و اين طور حرف ها، برايش موضوعيتي و حتي معنايي ندارد. وجود اين تناقض ها و تضادها، ميان حرف و عمل، رايج در ورزش، يكي از اصلي ترين دلايل برآورده نشدن توقعات و انتظارات به حق مردم از ورزش است و تا دست بانيان ايجاد اين تناقض از دامن ورزش كوتاه نشود، وضع همين است كه هست و خلاصه با حلوا حلوا كردن دهن شيرين نمي شود!

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14