(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15 شهريور 1389- شماره 19734

كوتاه اقتصادي
خروج 117 شركت و 6 هزار كارمند از تهران
وزارت راه، سازمان جنگل ها و شيلات از تهران مي روند
افتتاح همزمان 950 طرح تعاوني در سراسر كشور
اولتيماتوم 6 ماهه براي ساخت نمايشگاه بين المللي پرند
اكونوميست : بورس تهران عليرغم تحريم ها به ركوردشكني ادامه مي دهد
صادرات 225 ميليون يورويي خدمات فني و مهندسي به كومور
مخابرات ايران سهام تاليا مي خرد
مهندس محرابيان: وزارت صنايع برنامه جامعي براي مقابله با تحريم ها دارد
به منظور تثبيت قيمت در بازار واردات مرغ از تركيه ادامه مي يابد
ورود دومين دستگاه دولتي به بورس كالا
پرداخت وام وديعه مسكن از اول مهرماه



كوتاه اقتصادي

¤ ضوابط پرداخت تسهيلات نوسازي بافت هاي فرسوده به متقاضيان در حالي اعلام شد كه اين تسهيلات به ازاي احداث هر واحد مسكوني در بافت فرسوده قبلا 14 ميليون تومان بوده و در حال حاضر حداكثر به 20 ميليون تومان و براي صنعتي سازي به 25 ميليون تومان افزايش يافته است.
¤ ايميدرو در برنامه چهارم توسعه براي 20 هزار نفر به طور مستقيم و 200 هزار نفر به طور غيرمستقيم اشتغال ايجاد كرده است.به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)، غلامرضا نقره معاون توسعه منابع انساني ايميدرو با بيان اين مطلب گفت: با توجه به 108 طرح پيش روي ايميدرو در برنامه پنجم توسعه، پيش بيني مي شود سالانه براي 5 هزار نفر اشتغال مستقيم ايجاد شود.
¤ معاون وزير مسكن و شهرسازي گفت: جذب سرمايه گذاري خارجي براي احداث 40 هزار واحد مسكوني در شهرهاي جديد نشانه بي تاثيري اعمال تحريمها عليه جمهوري اسلامي ايران است.
¤ با اجراي عمليات كابل برگردان ارتباط تلفني مشتركين با پيش شماره هاي 2229، 2228، 2280 الي 2283، 2610 الي 2613، 3390، 3399، 3311، 3396، 6640، 6641، 6646، 6648، 6649، 6695 الي 6697، 7750 الي 7753 و 7760 الي 7765از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
¤ معاون وزير بازرگاني گفت: پيش بيني مي شود ظرف 10 روز آينده افتتاح سيلوهاي جديد به ظرفيت يك ميليون و 355 هزار تن صورت گيرد.
¤ در 5 ماهه نخست سالجاري خودروسازان داخلي موفق به توليد 602 هزار و 53 دستگاه انواع خودرو در كشور شدند كه نسبت به مدت مشابه خود در سال قبل رشد 6/21 درصدي را نشان مي دهد.به گزارش وزارت صنايع و معادن، در پنج ماهه نخست امسال ميزان توليد خودروهاي سواري بالغ بر 514 هزار و 434 دستگاه بوده كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 4/24 درصد افزايش يافته است.
¤ بانك ملي ايران مبلغ 36 ميليارد و 700 ميليون ريال در راستاي توسعه امور فرهنگي و آموزشي پرداخت مي كند.
¤ مشتريان بانك صادرات ايران از طريق امكانات مكانيزه اين بانك طي 5 ماهه اول امسال بالغ بر 14 ميليون و 170 هزار قبض خدمات شهري خود را بصورت غيرحضوري و بدون مراجعه به شعب پرداخت نمودند.
¤ واگذاري سهام چهار شركت دولتي ديگر از سوي هيئت عالي واگذاري به تصويب رسيد. واگذاري 49 درصد سهام شركت بهره برداري از شبكه هاي آبياري و زه كشي استان تهران، واگذاري 49 درصد سهام شركت آهن و فولاد ارفع، واگذاري 48 درصد سهام شركت توسعه صنايع خودرو و نيز واگذاري 45 درصد سهام شركت ورق خودروي چهار محال و بختياري از طريق بورس مصوب شد.
¤ مديركل امور مجلس وزارت كار با بيان اينكه لايحه اصلاح قانون كار مهرماه به مجلس مي رود، گفت: سوال دو نماينده كميسيون اجتماعي مجلس از وزيركار و امور اجتماعي به مهرماه موكول شد.

 



معاون توسعه مديريت رئيس جمهور اعلام كرد
خروج 117 شركت و 6 هزار كارمند از تهران

18 هزار كارمند دولت براي خروج از تهران ثبت نام كرده اند. تاكنون 6 هزار كارمند از تهران به شهرستانها انتقال يافته اند.
لطف الله فروزنده دهكردي معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني در جمع خبرنگاران گفت: تحول اداري بر پايه دو قانون درسياست هاي كلي اصل 44 و مديريت خدمات كشوري در قالب 10 برنامه تحول تهيه شده و اجرا مي شود.
وي افزود: برنامه اول عدالت اقتصادي است كه طبق ماده 44 قانون مديريت خدمات كشوري هرگونه استخدام دستگاه هاي دولتي از طريق آگهي با اطلاع رساني شرايط عمومي به مردم و برگزاري آزمون عمومي و تخصصي و براساس سهميه بندي مناطق محروم و اولويت بومي گزيني شامل 25 درصد سهم ايثارگران و 3 درصد سهم معلولان و بقيه از طريق آزمون جذب مي شود.
وي افزود: امسال در يك آزمون استخدامي بي نظير 40 هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام شدند و از اين پس هيچگونه جذب نيرو از طريق شركت ها و كارهاي حجمي و غيرحجمي وجود ندارد، بلكه فقط از طريق آگهي و آزمون خواهد بود.
وي همچنين از ساماندهي وضعيت نيروي انساني دستگاه ها خبر داد و گفت: برخي دستگاه ها با تراكم و برخي با كمبود نيروي انساني مواجه هستند. سياست دولت كاهش نيروهاي ستادي و افزايش نيروهاي عملياتي و نيز انتقال نيرو از كلانشهرها به شهرهاي كوچكتر و از تهران به شهرهاي ديگر است.
وي افزود: برنامه ديگر تحول نظام اداري، نظام جامع عملكرد است، تمام اعتراض در نظام پرداختي مربوط به ارزشيابي عملكرد نيروهاست كه به جاي ساعت كاري و روزمزدي به سمت كارمزدي حركت خواهد شد و تشويق و ترغيب كارمندان براساس ميزان كارآيي خواهد بود.
فروزنده همچنين از تدوين تمام آيين نامه هاي 22 گانه قانون مديريت خدمات كشوري و تصويب در دولت خبر داد و گفت: طبق اين قانون هر دستگاه حداكثر 5 معاونت و 25 اداره كل خواهد داشت و با اين قيد در دستگاه هاي دولتي 3024 پست كاهش يافت كه 80 پست در سطح معاون وزير و اداره كل بوده و صرفه جويي قابل توجهي در هزينه جاري دولت انجام شد.
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در مورد انتقال كارمندان از تهران گفت: 18 هزار كارمند داوطلب خروج از تهران نام نويسي كرده اند كه تاكنون 6 هزار نفر به صورت قطعي از تهران منتقل شده و 117 شركت دولتي و يا دفاتر آنها در تهران نيز منتقل شده اند. همچنين 30 شركت ملي در دستور كار براي انتقال از تهران قرار دارند.

 



وزارت راه، سازمان جنگل ها و شيلات از تهران مي روند

اقدامات سازمان جنگل ها، سازمان شيلات ايران و انتقال بدنه وزارت راه و ترابري به خارج از تهران اعلام شد.
معاون توسعه مديريت منابع انساني سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري با بيان اينكه 700 نيروي اين سازمان در ستاد استان تهران فعاليت مي كنند، گفت: در اجراي طرح خروج كارمندان دولت از تهران 70 نفر از كارمندان سازمان جنگل ها از تهران خارج شدند و بقيه طي سه سال به كرج منتقل مي شوند.
علاءالدين پسيان در گفت وگو با خبرگزاري فارس در خصوص طرح خروج كارمندان سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري از تهران گفت: اين سازمان طرح خروج از تهران را به وزير جهاد كشاورزي تحويل داد، در نتيجه مقرر شد ساختمان مركزي ستاد سازمان جنگلها در كلاك كرج ساخته شود و نهايتاً تا 3 سال كارمندان به اين ستاد منتقل شوند.
معاون توسعه مديريت منابع انساني سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور گفت: اين سازمان 12 هزار نيرو خارج از تهران دارد كه 700 نفر از آنها در ستاد تهران فعاليت مي كنند.
وي افزود: 70-60 نفر اخيراً از تهران منتقل شده اند و در حال حاضر 37 درصد نيروهاي ستادي اين سازمان در خارج از تهران مانند چالوس، كرج و كلارآباد هستند.
رئيس سازمان شيلات ايران نيز گفت: با اصلاح و تقويت ساختاري نيروها در سواحل آب هاي شمال و جنوب و تعديل نيروهاي تهران به هدف دولت از اجراي «طرح خروج كارمندان از تهران» مي رسيم.
امين الله تقوي در خصوص طرح خروج كارمندان سازمان شيلات از استان تهران گفت: اين سازمان در اولويت نخست، طرح تعديل نيروها را در نظر دارد كه حدود دو سوم كل نيروهاي ستادي تهران خواهد بود و بعد از آن طرح خروج از تهران را عملي خواهد كرد.
رئيس سازمان شيلات ايران با بيان راهكارهاي تعديل گفت: نيروهاي كارگري را با ضوابط تشويقي بازخريد مي كنيم، عده اي با رضايت خودشان مي روند و برخي هم بازنشسته مي شوند.
رئيس سازمان شيلات گفت: اين سازمان وظايف حاكميتي دارد و طبق برنامه قرار است برنامه هاي اصلاح ساختار و تقويتي را در آبهاي شمال و جنوب كشور تقويت كند.
وي افزود: در حال حاضر 470 نفر در بوشهر و 700 نفر نيرو در گيلان وجود دارد و اگر نيروهاي تهران هم به آنها اضافه شود فقط مشكلات آنها را اضافه خواهد كرد.
رئيس سازمان شيلات ايران تصريح كرد: در صدديم با اصلاح و تقويت ساختاري نيروها در آب هاي شمال و جنوب و همچنين تعديل نيروهاي تهران به هدف دولت در اين زمينه برسيم. همچنين رئيس كارگروه ويژه وزارت راه و ترابري از آغاز نخستين مرحله خروج بدنه اين وزارتخانه از تهران به ديگر شهرها خبر داد و گفت: 11 پژوهشكده و آموزشگاه زير مجموعه سازمان ها و شركت هاي وابسته به وزارت راه و ترابري، به شهر اصفهان مي روند.
عبدالعلي صاحب محمدي با اشاره به آغاز مرحله اول خروج بدنه وزارت راه و ترابري از تهران، تصريح كرد: پيشنهادي را استاندار اصفهان براي استقرار وزارت راه و ترابري در اصفهان ارائه كرد كه در سفركارگروه ويژه انتقال زيرمجموعه هاي وزارت راه و ترابري به اين استان علاوه بر بازديد از ساختمان هاي پيشنهادي، استقرار بدنه اين وزارتخانه در اين استان مورد بررسي قرار گرفت.
رئيس كارگروه ويژه انتقال زيرمجموعه هاي وزارت راه و ترابري از تهران به ديگر شهرها از تأييد ساختمان در نظر گرفته شده براي معاونت پژوهش، آموزش و تحقيقات وزارت راه و ترابري خبر داد و اعلام كرد: اين معاونت به عنوان اولين معاونت وزارت راه و ترابري از تهران خارج مي شود.
معاون وزير راه و ترابري خاطرنشان كرد: تمامي پژوهشكده ها و آموزشگاه هاي زيرمجموعه سازمان ها و شركت هاي وابسته به وزارت راه و ترابري (11 پژوهشكده و آموزشگاه) به اصفهان منتقل خواهند شد.

 



با حضور معاون رئيس جمهور و وزير تعاون انجام شد
افتتاح همزمان 950 طرح تعاوني در سراسر كشور

معاون اول رئيس جمهور در مراسم افتتاح همزمان 950 طرح تعاوني گفت: اميدواريم به بركت اين ماه و تلاش مردم و مسئولين بتوانيم شكستن استخوان هاي تحريم را به گوش جهانيان برسانيم.
محمدرضا رحيمي در اين مراسم كه در نظرآباد كرج برگزار شد با بيان اين كه طرح هاي زيادي در كشور براي افتتاح وجود دارند، گفت: ملت ايران با برنامه ريزي مناسب به دنبال شكستن تحريم هاست و ان شاءالله به زودي صداي شكستن استخوان هاي تحريم را خواهيم شنيد.
معاون رئيس جمهور با بيان اين كه چندي قبل 29 هزار ميليارد تومان در پارس جنوبي قرارداد بسته شد و در آينده نزديك قرارداد ديگري بالغ بر 21 هزار ميليارد تومان بسته خواهد شد، گفت: اين ها بيانگر اين موضوع است كه تحريم ها اثري ندارد و شكسته شده است. ملتي كه راه خدا را در پيش گرفته شكست نمي خورد اكنون كشور ما در مسير پيشرفت در زمينه هاي مختلف است.
معاون اول رئيس جمهور با بيان اينكه در سراسر كشور تعاوني ها منسجم شدند و اقتصاد كشور را پويا كردند و به زندگي مردم رفاه بخشيدند، گفت: نمونه بارز اين موضوع افتتاح همزمان 950 طرح تعاوني در سراسر كشور و احداث بيش از هزار و 20 واحد مسكوني براي فرهنگيان عزيز نظرآباد بود كه قريب هزار واحد آن آماده تحويل شده است.
رحيمي تأكيد كرد: يكي از كارهاي مهمي كه وزارت تعاون در اينجا انجام داده، شكستن قيمت مسكن است و در حالي كه در سال هاي گذشته قيمت زمين و مسكن هرگز پايين نيامده و كاملاً رو به رشد بود، در اين دولت رشد قيمت مسكن متوقف شد و الان 30 درصد پايين آمده و اين در دنيا بي نظير و براي اولين بار اتفاق افتاده است.
تعاوني ها توليدي و خدماتي هستند
وزير تعاون گفت: بخش عمده تعاوني هاي كشور توليدي و خدماتي هستند كه اين امر در كاهش مشكلات موجود نقش موثري برعهده دارد.
محمدعباسي پيش از ظهر ديروز در مراسم افتتاح پروژه هاي هفته تعاون در نظرآباد در جمع مسئولان افزود: بسياري از تعاوني هاي تشكيل شده دركشور در زمينه هاي توليدي و خدماتي مشغول به كار هستند و پيگيري مشكلات آنها با جديت دنبال مي شود تا در آينده نزديك شاهد شكوفايي و رشد روزافزون آنها باشيم.
وي با اشاره به اينكه برخلاف اين تصور كه تعاوني ها براي گرفتن امكانات تشكيل مي شوند گفت: بسياري از امور تعاوني هايي كه در كشور تشكيل شده با هزينه خود مردم اداره مي شود كه بايد به اين امر توجه ويژه اي داشته باشيم.عباسي اظهار داشت: افتتاح همزمان 950 طرح تعاوني در كشور از برنامه هاي مهم بوده كه با جديت دنبال شده و تلاش كرديم كه اين امر با بالاترين ميزان بازدهي و كيفيت فراوان همراه باشد.
وي ادامه داد: شرايط به گونه اي پيش مي رود كه تعاوني ها نقش پررنگ تري در اقتصاد داشته باشند و نقش مردمي بودن آنها بيش از پيش تقويت شود كه اين امر از اهميت فراواني برخوردار است.

 



اولتيماتوم 6 ماهه براي ساخت نمايشگاه بين المللي پرند

معاون وزير مسكن و شهرسازي از اولتيماتوم 6 ماهه به وزارت بازرگاني براي ساخت نمايشگاه بين المللي در پرند خبر داد و گفت: در صورتي كه وزارت بازرگاني نتواند در موعد مقرر كار را به پايان برساند، بايد زمين نمايشگاه را عودت دهد.
جمشيد نورصالحي در گفتگو با مهر با بيان اينكه 200 هكتار براي زمين نمايشگاه بين المللي در پرند اختصاص يافته است، اظهار داشت: در اين مدت هيچ اقدامي از سوي وزارت بازرگاني و شركت سهامي نمايشگاهها براي ساخت نمايشگاه بين المللي انجام نگرفت و وزارت مسكن قصد بازپس گيري زمين را داشت.
وي افزود: مهلتي كه براي وزارت بازرگاني در ابتدا تعيين شد، 3 ماهه بود اما وزارت بازرگاني با درخواست مهلت چند ماهه اعلام كرد كه با سرمايه گذاران مذاكراتي كرده است و تا پايان سال مي توانند اين پروژه را تكميل كند.
مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد در خصوص تامين آب مصرفي پرند تصريح كرد: منابع آبي پرند در فاصله دورتري از شهر قرار دارند و به همين جهت، قدري پرهزينه و زمان بر است، ضمن اينكه وزارت نيرو قول داده است تا پايان ساخت واحدهاي مسكن مهر آب مصرفي را تامين كند.
نورصالحي افزود: زيرساختهاي واحدهايي كه در فاز يك و دو پرند هستند، تامين شده است اما در فاز 3 كه اولين واحدهاي آن در حال آماده سازي است، قول تامين زيرساختها را داده اند.
معاون وزير مسكن بيان داشت: زيرساخت فازهاي 4، 5 و 6 كه عمده واحدهاي مسكن مهر در آنها قرار دارند هم تا تكميل واحدها تامين مي شود.
معاون وزير مسكن با بيان اينكه تاكنون 110 هزار واحد مسكوني در شهر جديد پرند ساخته شده است، تصريح كرد: سقف جمعيتي پرند 700 هزار نفر است كه تاكنون 400 هزار نفر در آن ساكن شده اند و براساس مصوبات بايد براي 300 هزار نفر ديگر هم واحد مسكوني ساخته شود اما از ديدگاه وزارت مسكن با ساخت 40 هزار واحد مسكوني ديگر ساخت و ساز در پرند پايان مي يابد.

 



اكونوميست : بورس تهران عليرغم تحريم ها به ركوردشكني ادامه مي دهد

اكونوميست در تحليلي درباره وضعيت بورس ايران نوشت: روند طي شده چند ماه اخير در بازار سهام ايران بويژه در ماه هايي كه فشار تحريمي هم افزايش يافته، نشان داد به دليل رويكردهاي اتخاذ شده، خللي در فعاليت بورس ايجاد نشده و بورس تهران همچنان به ركوردشكني هاي خود ادامه مي دهد.
واحد اطلاعات اقتصادي اكونوميست در گزارشي درباره بازار سهام ايران نوشت: با وجود افزايش فشارهاي بين المللي شاخص بورس ايران در ماه هاي اخير از رشد چشمگيري برخوردار بوده و تمام ركوردهاي سال هاي اخير را شكسته است.
واحد اطلاعات اقتصادي اكونوميست در جديدترين گزارش خود به سخنان رئيس جمهوري درباره رشد شاخص بورس به عنوان نشانه اي از ناكارآمدي تحريم ها عليه اقتصاد ايران اشاره و تصريح كرده است: اين افزايش و ركوردشكني در شرايطي حاصل شده كه تحريم هاي اقتصادي عليه ايران در اين چند ماهه اخير شدت يافته و شركت هاي غربي در حال خروج از ايران هستند.
به نوشته اكونوميست، در شرايط كنوني افزايش تحريم هاي اقتصادي سرمايه گذاران ايراني از خروج مستقيم سرمايه هاي خود به خارج خودداري كرده و آن را در بورس تهران سرمايه گذاري مي كنند.
در عين حال، رشد بورس ايران در حالي رخ داده كه در كشور همسايه آن، امارات وضعيت بورس دبي و همچنين بازار سهام اين منطقه كه روزگاري مقصد سرمايه گذاران ايراني بود، وضعيت نامطلوبي دارد.
اكونوميست همچنين يكي ديگر از احتمالات مهم در رونق بورس ايران را حضور نهادهاي شبه دولتي در بازار سرمايه ايران دانسته و اعلام كرده كه سرمايه گذاري اين نهادها در بورس، منجر به رشد شاخص بورس شده بطوري كه ارزش بازار بورس تهران به حدود 76 ميليارد دلار افزايش يافته كه معادل 18درصد توليد ناخالص داخلي ايران است.

 



صادرات 225 ميليون يورويي خدمات فني و مهندسي به كومور

با امضاي قراردادهاي ساخت و فروش مسكن و راهسازي بين يك شركت ايراني و برخي وزراي كشور كومور (مجمع الجزاير قمر) صادرات 225 ميليون يورو و خدمات فني و مهندسي از ايران به اين كشور آفريقايي آغاز شد.
«جليل مكينه چي» مديرعامل يك گروه صنعتي با اعلام اين مطلب گفت: اين دو قرارداد پيش تر بصورت تفاهم نامه هايي جداگانه با رئيس جمهوري كومور به امضاء رسيده بود و با امضاي آن توسط وزير اقتصاد در حضور وزراي آموزش و پرورش، دادگستري و اقتصاد و رئيس اتاق بازرگاني كومور آماده انجام شده است.
وي ادامه داد: براساس يكي از اين قراردادها مقرر شده است كه يك هزار و 700 واحد مسكوني توسط پيمانكاران ايراني ساخته و فروخته شود و در قرارداد دوم شركت هاي ايراني طي يك مرحله تا 170 ميليون يورو اقدام به راهسازي در اين كشور مسلمان خواهند كرد.
مكينه چي با تاكيد بر اينكه هر دو اين قراردادها با اخذ ضمانت هاي معتبر از بانك هاي معتبر جهاني شكل گرفته است و حمايت مي شود، بيان كرد: ايجاد روابط غيرعادي تجاري (تحريم) براي ايران و ايراني راهي جز شكست براي عوامل و پديدآورندگان اين نوع شرايط در پي نخواهد داشت.
اين كارآفرين نمونه كشور، با اشاره به استفاده از تمام ظرفيت ها در راستاي توسعه تجارت خارجي جمهوري اسلامي ايران، اضافه كرد: مهمترين مزيت انعقاد اين قرارداد صدور خدمات فني و مهندسي و همچنين كالاهاي مورد نياز براي اجراي اين طرح ها در كشور كومور است و ارزش افزوده بالايي را براي كشور ايجاد خواهد كرد.
مكينه چي سپس گفت: هرچند ممكن است در شرايط مختلف مشكلاتي در نحوه همكاري فعالان اقتصادي با دستگاه هاي اجرايي و يا بانك ها به وجود آيد، اما بدون شك دغدغه كارآفرينان كشور همواره توسعه و بهبود كسب و كار در راستاي ايجاد فرصت هاي شغلي و تجاري جديد و همچنين حضور در بازارهاي جهاني بوده است.

 



مخابرات ايران سهام تاليا مي خرد

شركت مخابرات ايران
51 درصد سهم تاليارا مي خرد.
6 ميليون سيم كارت در اين رابطه واگذار مي شود.
سيد مصطفي سيد هاشمي نايب رئيس هيئت مديره شركت مخابرات در نشستي خبري با تأكيد بر اينكه شركت مخابرات ايران پيشنهاد داده است كه مجتمع صنعتي رفسنجان در جهت كاهش دارايي و سرمايه اش از پروژه تاليا اقدام كند خاطرنشان كرد: در اين زمينه طي موافقتنامه اي با اين شركت مقرر شد تاليا ارزشگذاري شود و تا پايان شهريورماه جاري اين پروژه با سرمايه گذاري جديد با 51 درصد سهم مخابرات و 49 درصد سهم مجتمع صنعتي رفسنجان احيا شود.
سيد هاشمي با بيان اينكه تاليا تاكنون 710 سايت BTS در كشور نصب كرده گفت: به دنبال واگذاري 6 ميليون سيمكارت از شبكه تاليا هستيم و اين اپراتور را با 6 ميليون مشترك بار ديگر احيا خواهيم كرد.
سيد هاشمي در مورد پروژه اتصال فيبر نوري به منازل كه پيش از اين از سوي وزير ارتباطات به عنوان خدمات اپراتور چهارم مطرح شده بود اظهار داشت: شبكه فيبرنوري كشور به صورت انحصاري در اختيار شركت مخابرات ايران است و طبق پروانه فعاليت اين شركت، اتصال فيبرنوري به منازل بر عهده مخابرات است و اجرايي كردن اين پروژه ظرف چند روز ممكن است.
وي با بيان اينكه شركت مخابرات ايران 85 هزار كيلومتر فيبر نوري در كشور دارد افزود: اجرايي كردن اين پروژه توسط يك اپراتور ديگر و ايجاد مجدد شبكه فيبرنوري كه بسيار هزينه بر است به ضرر منافع ملي خواهد بود.
سيد هاشمي تصريح كرد: شركت مخابرات استان تهران اين پروژه را به صورت آزمايشي در برخي مناطق تست كرده است.
وي همچنين در مورد بحث انحلال معامله شركت مخابرات ايران و غيرقانوني خواندن از سوي برخي نمايندگان مجلس اظهار داشت: با خصوصي سازي مخابرات دولت امسال سه برابر سال گذشته از محل مخابرات درآمد كسب كرد.
سيد هاشمي به روند پرداخت مبالغ به دولت براي خصوصي شدن اين شركت اشاره كرد و گفت: دولت بابت فروش شركت مخابرات ايران 2560 ميليارد تومان از ما وجه دريافت كرده است. شركت توسعه اعتماد مبين به عنوان خريدار سهام مخابرات 250 ميليارد تومان بابت 20 درصد سهم دولت، 250 ميليارد تومان بابت 20 درصد سهام عدالت، 850 ميليارد تومان بابت پروانه به سازمان تنظيم مقررات و 640 ميليارد تومان نيز بابت زيرساخت به شركت ارتباطات زيرساخت پرداخت كرده است. همچنين دولت 490 ميليارد تومان بابت ماليات از مخابرات دريافت كرده كه اگر اين معامله فسخ شود بايد تمامي اين وجوه به ما بازگردانده شود.
به گزارش خبرنگار ما صابر فيضي مديرعامل شركت مخابرات در اين نشست خبري با تأكيد بر عادلانه نبودن تعرفه هاي موجود مخابراتي و طرح اين مسئله از سال 86 گفت: پس از آن كه پيشنهاد مخابرات براي عادلانه كردن تعرفه هاي مخابراتي در سال 86 در مجلس شوراي اسلامي مورد موافقت قرار نگرفت با خصوصي سازي مخابرات، اين پيشنهاد در قالب بسته تعرفه اي به سازمان تنظيم مقررات ارسال شد.
وي با بيان اينكه تعرفه خدمات مخابراتي از سال 83 تاكنون تغييري نيافته است ادامه داد: در بسته پيشنهادي قيمتهاي مخابراتي نرخ ها در جهت امور تجاري و مكالمات درون شهري افزايش مي يابد و تعرفه مكالمات بين استاني و بين شهري تعديل و كاهش خواهد يافت.
به گفته فيضي براي مشتركاني كه صورتحساب كمتر از 3 هزار تومان دارند امكان افزايش تعرفه وجود دارد كه اين مشتركان حدود 5 درصد مشتركان تلفن ثابت هستند.
مديرعامل شركت مخابرات ايران اضافه كرد: بايد تعرفه هاي مخابراتي نسبت به ميانگين سبد خانوار با استانداردهايي كه در دنيا و منطقه وجود دارد سنجيده شود.
مديرعامل شركت مخابرات ايران در ادامه اين نشست در پاسخ به سؤالي مبني بر اعمال مصوبه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مبني بر كاهش تعرفه اينترنت هوشمند(IN) از 50 ريال به 36 ريال به ازاي هر دقيقه گفت: تغيير تعرفه اينترنت هوشمند بدون كار كارشناسي و بدون اطلاع مخابرات و ارائه دهندگان اين سرويس از سوي رگولاتوري انجام شده است كه مخابرات فعلا آن را اعمال نمي كند.
وي اضافه كرد: اين تغيير تعرفه در هيئت مديره شركت مخابرات ايران در دست بررسي است و طبق ماده 90 اصل 44 قانون اساسي كاهش تعرفه هاي اجباري بايد از مسير ديگري جبران شود.
مديرعامل شركت مخابرات ايران همچنين با اشاره به بحث اسپانسري همراه اول در ليگ برتر فوتبال كشور اعلام كرد كه طبق اعلام سايت فيفا تيم تراكتورسازي تبريز با متوسط 26 هزار تماشاگر در هر بازي رتبه اول تعداد تماشاگران را در ليگ برتر فوتبال كشور دارد و از اين حيث همراه اول با قرارداد 800 ميليون توماني اسپانسري اين تيم را براي يك فصل پذيرفت.

 



مهندس محرابيان: وزارت صنايع برنامه جامعي براي مقابله با تحريم ها دارد

وزير صنايع و معادن تحريم هاي بين المللي عليه ايران را باعث رشد و شكوفايي صنعت داخلي دانست و افزود: وزارت صنايع برنامه جامع و كاملي براي مقابله با اين تحريم ها دارد.
علي اكبر محرابيان در حاشيه بازديد از روند پروژه هاي پايلوت هزار و 182 واحد مسكوني ويژه مسكن مهر به روش صنعتي در فاز 3 شهر جديد پرند در جمع خبرنگاران تحريم هاي بين المللي عليه ايران را باعث رشد و شكوفايي صنعت داخلي دانست.
وي ادامه داد: وزارت صنايع برنامه جامع و كاملي براي مقابله با اين تحريم ها دارد و كليه صنايع خود را در اين راستا حمايت خواهيم كرد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر ساخت واحد مسكوني به روش صنعتي گفت: دو سال پيش هيئت دولت و شوراي عالي مسكن وظيفه صنعتي سازي مسكن را برعهده وزارت صنايع و معادن گذاشتند كه چندين شركت ساختماني اجراي مورد نياز صنعتي سازي را در داخل كشور با كيفيت بالا توليد مي كنند.
وزير صنايع، سرعت، كيفيت و امنيت لازم را از مزاياي صنعتي سازي مسكن برشمرد و گفت: پروژه هزار و 182 واحدي مسكن مهر شهر پرند در زميني به مساحت 18 هكتار با مشاركت وزارت صنايع، مسكن و تعاون در حال ساخت است.
محرابيان در ادامه اعتبار اين پروژه را بالغ بر 50 ميليارد تومان دانست و افزود: براي ساخت اين پروژه از تكنولوژي LSF استفاده شده است كه مهمترين مزيت آن ايمني بيشتر در برابر زلزله است.
توليد مسكن به روش صنعتي توسط شركت مديريت پروژه هاي ساختماني ايران «مپسا» تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در حال اجراست.

 



به منظور تثبيت قيمت در بازار واردات مرغ از تركيه ادامه مي يابد

مديركل دامپزشكي استان تهران، گفت: به منظور تأمين نياز مردم استان تهران به گوشت مرغ در ماه مبارك رمضان تاكنون 800 تن گوشت مرغ از ديگر كشورها وارد استان شده است.
علي اكبر فرجي در گفت وگو با ايرنا، افزود: تاكنون 680 تن از محموله هاي وارداتي گوشت مرغ به بازار عرضه شده و 120 تن ديگر نيز پس از ترخيص در اختيار توزيع كنندگان قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: تمام گوشت مرغ وارداتي منجمد و بسته بندي شده است كه توسط سه شركت واردكننده داخلي در 17 محموله وارد استان تهران شده است.
مدير كل دامپزشكي استان تهران افزود: با توجه به افزايش تقاضاي گوشت مرغ، طبق هماهنگي هاي صورت گرفته بين نهادهاي مرتبط اين محصولات توسط پنج شركت خصوصي داخلي از تركيه وارد مي شود.
فرجي تصريح كرد: تأمين گوشت مرغ استان تهران در ماه مبارك رمضان تا پايان اين ماه ادامه خواهد داشت.

 



ورود دومين دستگاه دولتي به بورس كالا

سازمان تعاوني روستايي كه مسئوليت خريد محصولات تضميني وزارت جهادكشاورزي را بر عهده دارد از امروز محصول جو خريد تضميني سال 88 و 89 را در بورس كالا عرضه مي كند.
عباس بنازاده مدير توسعه بازار شركت بورس كالا در گفت وگو با ايسنا از ورود دومين دستگاه دولتي به بورس كالا خبر داد و گفت: با جلساتي كه برگزار شد سازمان تعاوني روستايي قرار است جو خريد تضميني را از طريق بورس كالا عرضه كند كه مقدار اين جو بالغ بر يك ميليون تن است و طبق مجوز اخذ شده از وزارت جهادكشاورزي قرار است قسمتي از آن از طريق بورس و قسمتي ديگر از طريق مزايده عرضه شود.
بنازاده در ادامه مزيت هاي عرضه اين محصول از طريق بورس را مورد توجه قرار داد و گفت: در صورتي كه جو خريد تضميني از طريق بورس عرضه شود بازار را تنظيم كرده و از سوي ديگر دامداران مي توانند به صورت خرد از طريق بورس خريد خود را انجام دهند همچنين اگر سازمان تعاوني روستايي مشكل انبار دارد مي تواند اين محصول را به صورت عمده نيز در بورس عرضه كند.
ناظر معاملات تالار كشاورزي در ادامه به دامداران، اتحاديه ها و شركت هاي دامداري توصيه كرد كه با توجه به افزايش نرخ جو كه مديرعامل اتحاديه دامداران كشور اعلام كرده است، كليه دامداران نياز خود را از امروز طريق بورس تامين كنند.
به گفته بنازاده بعد از اين كه شركت بازرگاني دولتي گندم تضميني را از طريق بورس كالا عرضه كرد، براي اولين بار جو خريد تضميني توسط سازمان تعاوني روستايي در اين بورس عرضه مي شود.

 



معاون وزير مسكن خبر داد
پرداخت وام وديعه مسكن از اول مهرماه

معاون وزير مسكن و شهرسازي از آغاز پرداخت وام 4 تا 12 ميليون توماني وديعه مسكن در كشور از مهرماه امسال خبر داد.
احمد صادقي در گفت وگو با خبرگزاري فارس افزود: وام 4 تا 12 ميليون توماني وديعه مسكن به متقاضياني كه مي خواهند در بافت فرسوده اقدام به ساخت، انبوه سازي و تجميع كنند پرداخت مي شود.
وي خاطرنشان كرد: افرادي كه واحد مسكوني آنها در بافت فرسوده قرار دارد و مي خواهند واحد مسكوني جديدي احداث كنند مي توانند با دريافت اين وام و اجاره يك واحد مسكوني با خيال آسوده اقدام به ساخت واحد مسكوني خود كنند.
صادقي ادامه داد: حداقل وام وديعه مسكن به متقاضيان ساخت مسكن در بافت فرسوده 4 ميليون تومان و حداكثر آن براي شهرهاي بزرگ مثل تهران 12 ميليون تومان است.
وي تاكيد كرد: پرداخت وام وديعه مسكن كه سودي به آن تعلق نمي گيرد از مهرماه توسط بانك مسكن آغاز مي شود.
صادقي گفت: براي تعيين حداقل و حداكثر اين وام (4 ميليون تومان تا 12 ميليون تومان) از معاونت ساختمان و مسكن وزارت مسكن و شهرسازي استعلام گرفته شده و اين مبلغ ها نهايي شده است.
معاون وزير مسكن و شهرسازي افزود: پرداخت وام وديعه از مهرماه به اين دليل بود كه در اين ماه فصل جابجايي ها به اتمام رسيده است، بنابراين شروع پرداخت آن تاثير منفي بر روي اجاره بها نخواهد گذاشت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14