(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15 شهريور 1389- شماره 19734

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اعتبار 3 روزه ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
خيال (گفت و شنود)
تمجيد شخصيت هاي فلسطيني از مواضع ايران در حمايت از مقاومت
3 گمانه درباره جنجال فرمانيه (خبر ويژه)
پالوده خوري با BBC و نامه نگاري به روحانيت (خبر ويژه)
ابطحي: مار و ميگي...؟! (خبر ويژه)
تمام حكومت هاي خاورميانه آمريكا را طرف بازنده جنگ عراق مي دانند (خبر ويژه)
باز هم نشد كه بشه! (خبر ويژه)
كاتب خاتمي: موسوي! التماس نكن! (خبر ويژه)



اعتبار 3 روزه ! (يادداشت روز)

پس از مدت ها چانه زني و فشارهاي سياسي آمريكا، دور جديد مذاكرات مستقيم سازش ميان تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي پنجشنبه گذشته در واشنگتن، بدون هيچ نتيجه قابل بحثي- همانگونه كه انتظار مي رفت- پايان پذيرفت. پيش از اين نيز دو طرف تشكيلات خودگردان و مسئولان اسرائيلي در طول 4 ماه گذشته مذاكرات خود را به صورت غيرمستقيم و با ميانجيگري جرج ميشل- نماينده ويژه اوباما در خاورميانه- انجام داده بودند.
ظاهرا قرار بود اين مذاكرات بدون پيش شرط صورت پذيرد اما در بيانيه اي كه قبل از آغاز مذاكرات از سوي نخست وزيري رژيم صهيونيستي انتشار يافت، نتانياهو قيد كرده بود كه مهمترين شرط وي براي حضور در مذاكرات، تامين امنيت اسرائيل است. در اين بيانيه تاكيد شده بود كه اگرچه رسيدن به صلح- بخوانيد سازش- امري دشوار است و اسرائيل با اشتياق كامل به پاي ميز مذاكرات بازمي گردد ولي اين گفت وگوها بايد با هدف تامين منافع اسرائيل و از همه مهمتر تامين امنيت اين رژيم باشد.
سرانجام اين جلسه در واشنگتن برگزار شد و بدون هيچ نتيجه اي پايان يافت. دو طرف در اين مذاكرات كه بيشتر به يك نمايش شبيه بود تا يك جلسه جدي سياسي، نهايتا توافق كردند كه هر 2 هفته يكبار با هم ملاقات داشته باشند.
مهمترين مسائلي كه بارها از سوي طرف فلسطيني در روند مذاكرات مطرح شده اما هيچ توافقي روي آن صورت نگرفته و يا تل آويو از اندك توافق حاصله سر باز زده است، عبارتند از: حق بازگشت آوارگان فلسطيني، تعيين مرزهاي دائمي، توقف شهرك سازي يهوديان در سرزمين هاي اشغالي به ويژه در كرانه باختري، موضوع قدس شريف به عنوان پايتخت دايمي دولت فلسطين، به رسميت شناختن يك دولت مستقل فلسطيني و عقب نشيني صهيونيست ها از سرزمين هاي اشغالي قبل از سال .1967 به نظر نمي رسد اين خواسته ها هيچگاه از سوي رژيم صهيونيستي مورد موافقت قرار بگيرد. مذاكرات بي حاصل سازش تاكنون با هدف تضعيف روحيه مقاومت مردم مظلوم فلسطين و انزواي حماس صورت گرفته، اما انتفاضه جانانه و فراگير مردم و مقاومت و مبارزه بي امان حماس و ساير گروه هاي مقاومت نشان داده كه هم سران رژيم صهيونيستي و هم سركردگان خائن فلسطيني در دستيابي به هدف شوم خود ناكام مانده اند.
اما تحليلگران صرف نظر از بي حاصل بودن مذاكرات واشنگتن، شكل گيري چنين جلسه اي را براي كاخ سفيد مهم ارزيابي مي كنند. از سال 2008 و به دنبال جنگ 22 روزه، مذاكرات به اصطلاح صلح خاورميانه دچار ركود شد. با انتخاب باراك اوباما به رياست جمهوري آمريكا، احياي اين مذاكرات در دستور كار ديپلماسي آمريكا قرار گرفت. انتصاب جرج ميشل و ديدار مكرر وي با رهبران تشكيلات خودگردان و رژيم صهيونيستي و برخي از كشورهاي منطقه و شكل گيري كميته چهارجانبه در راستاي تحقق سياست خاورميانه اي كاخ سفيد بود.
از سوي ديگر جنگ طلبي جمهوري خواهان، دولت جديد آمريكا را با چالش جدي در سياست خارجي خود مواجه كرده بود. عراق، افغانستان و سرزمين هاي اشغالي فلسطين، موضوعات مهمي بودند كه اوباما مي بايست در بدو ورود خود به كاخ سفيد آنها را مورد توجه جدي قرار مي داد. وي تلاش كرد تا با ارائه طرح هاي مختلف مشكلات اين كشور را در موضوعات چالش انگيزي از اين دست خصوصا در خاورميانه تا سرحد ممكن كم كند. برنامه خروج نظاميان از عراق، اعلام استراتژي جديد آمريكا در افغانستان و ميانجيگري ميان طرف هاي فلسطيني و اسرائيل از جمله طرح هاي اوباما بود.
مشكلات داخلي آمريكا- خصوصا مسائل اقتصادي- به شدت روي محبوبيت اوباما تاثير منفي گذاشته است. رئيس جمهور آمريكا تلاش مي كند تا از هر فرصتي براي بازسازي دوباره چهره آمريكا و جايگاه حزب دموكرات استفاده كند تا شايد قدري منزلت مردمي خود را باز ستاند و در انتخابات ميان دوره اي كنگره در نوامبر آينده- آبان ماه- قافيه را به رقيب جمهوري خواه خود نبازد. به طور طبيعي در فضايي كه انتقادها به سوي اوباما سرازير شده، شكل گيري چنين جلسه اي در واشنگتن مي تواند قدري از شدت فشارها بكاهد.
در واقع به نظر مي رسد عليرغم تبليغات گسترده اي كه طي هفته هاي اخير در مورد ازسرگيري مذاكرات مستقيم شده بود، بيش از آن كه هدف مشخصي براي مذاكرات در دستور كار قرار گيرد، اين جلسه به نوعي «مذاكره براي مذاكره» بود و نه بيشتر. اين تحليل زماني قوام بيشتري مي يابد كه بدانيم قرار بود مذاكرات مستقيم در صورتي آغاز شود كه در مذاكرات غيرمستقيم پيشرفتي حاصل شده باشد. اما از 21 ماه پيش تاكنون كه روند مذاكرات غيرمستقيم طي شده، هيچكدام از توافقات به ظاهر صورت گرفته جنبه عملياتي پيدا نكرده اند.
بدون ترديد تن دادن به مذاكرات مستقيم، تسليم شدن در برابر خواسته هاي نامشروع رژيم صهيونيستي- البته با واسطه گري آمريكا- است. چند روز پس از اعلام آمادگي تشكيلات محمود عباس براي حضور در مذاكرات، گروه هاي فلسطيني عضو جبهه مقاومت از جمله حماس، جهاد اسلامي و جبهه خلق براي آزادي فلسطين طي يك گردهمايي در دمشق، با هرگونه مذاكره مستقيم يا غيرمستقيم با رژيم اشغالگر قدس مخالفت كرده و تاكيد كردند كه «مقاومت» تنها راه مقابله با اشغالگران و بازپس گيري اراضي اشغالي و حقوق مردم ستمديده فلسطين است.
از سوي ديگر در طرف اسرائيلي نيز مخالفت هايي از سوي گروه هاي افراطي درباره مذاكرات مستقيم وجود دارد. بخش مهمي از ائتلاف دولت كنوني حاكم در فلسطين اشغالي، تمايل چنداني به آغاز مذاكرات و تعليق احتمالي شهرك سازي و روند يهودي سازي قدس شريف ندارد. اسرائيل سال گذشته به دنبال فشارهاي بين المللي اعلام كرده بود كه شهرك سازي در كرانه باختري را به مدت 10 ماه متوقف خواهد كرد. احزابي افراطي چون «اسرائيل خانه ماست» به رهبري ليبرمن- وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي- در تلاش اند تا پس از پايان اين مدت مجددا شهرك سازي را از سر بگيرند و تهديد كرده اند اگر مهلت 10ماهه- كه سه هفته ديگر به پايان مي رسد- تمديد شود، از كابينه جدا خواهند شد. 30 سال مذاكره براي فلسطيني ها حاصلي جز گسترش شهرك سازي ها، بسط يهودي سازي قدس شريف، مصادره زمين هاي بيشتر، غصب اماكن مقدس، حفاري هاي غيرقانوني در مسجدالاقصي، محاصره چندساله غزه، ادامه سياست ترور و اعمال خشونت و روز به روز تنگ تر كردن عرصه بر صاحبان اصلي اين سرزمين، نداشته است.
ديروز و در حالي كه تنها 3 روز از مذاكرات به اصطلاح صلح مي گذشت، جنگنده بمب افكن هاي رژيم اسرائيل مناطقي از نوار غزه را مورد يورش قرار داده و بمباران كردند. آيا اين نشانه ها كافي نيست تا به كساني كه سالها دنبال مذاكره با اشغالگر و دشمن تا بن دندان مسلح هستند و از كام دژخيمي چون اسرائيل، صلح و آرامش را دريوزگي مي كنند، بفهماند با دشمن بايد جنگيد و از در مسالحه و كرنش درنيامد؟!
آمريكا اگر دنبال «صلح» در خاورميانه بود آتش جنگ عراق و افغانستان را شعله ور نمي كرد و در حالي كه 20 ميليون مسلمان پاكستان قرباني سيل ويرانگر شده و آواره و گرسنه شده اند، به بمباران مكرر مناطق شمالي اين كشور مبادرت نمي كرد و ايادي خود را براي به خاك و خون كشاندن مسلمانان كويته در روز قدس نمي فرستاد. خيانت ابومازن در ماجراي مذاكرات صلح با اسرائيل آن هم با ميانجيگري آمريكا! اظهر من الشمس است و الا فهميدن اين مسائل خيلي هم دشوار نيست.
حميد اميدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ مي خواستم بدينوسيله حمايت و تشكر خود و جمعي از دوستانم را از عالم وارسته و خطيب نمازجمعه تهران حضرت حجت الاسلام صديقي اعلام كنم. ايشان با حمايت خود از موضع كيهان آب پاكي را بر روي دست دشمنان داخلي و خارجي اين ملت و انقلاب ريختند. اميدوارم عملكرد ايشان سرمشق برخي دولتمردان و مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران در برابر انتقادات دلسوزان انقلاب باشد.
سجاد هاشمي
¤ موضعگيري شجاعانه و صريح آقاي صديقي موجبات غرور و افتخار همه دلسوزان و مومنين از وجود چنين ذخايري براي اسلام و انقلاب مي باشد. ايشان با حمايت خود از سرمقاله مديرمسئول كيهان كه به نقد مشفقانه سخنان ايشان در خطبه هاي نمازجمعه پرداخته بودند موجبات ياس در اردوگاه دشمنان انقلاب اسلامي را فراهم ساختند.
سلمان حسن زاده و چند تماس تلفني و پيامك مشابه ديگر
¤ ملت ايران به همراه ساير آزادگان جهان در روز قدس نشان دادند كه فلسطين قابل معامله نيست. ما مسلمانان با وحدت خود، قدس را آزاد خواهيم كرد و به آغوش اسلام بازخواهيم گرداند.
ضيايي از كردستان
¤ گروه تروريستي دست پرورده آمريكا در روز جهاني قدس راهپيمايان روزه دار اين روز مبارك را در پاكستان به خاك و خون كشيد و جنايت ديگري آفريد. اين فاجعه ثابت مي كند كه همه مخالفين فلسطين از آمريكاي جنايتكار گرفته تا رژيم اشغالگر قدس و گروههاي تروريستي آنان در منطقه همه داراي اهداف مشترك هستند و در مبارزه با خيزش و بيداري اسلامي فقط بين خود تقسيم كار كرده اند. شرم بر آنان باد كه با شعار دروغين حقوق بشر كوچكترين حقي از حقوق انسانها را محترم نمي شمارند.
گل محمد نورايي از مهدي شهر سمنان
¤ روزنامه كيهان در افشاي باطن سران فتنه نقش بسزايي داشت. بي جهت نيست كه اين روزنامه و نويسندگان آن مورد كينه شديد دشمنان قرار دارند. از آقاي شريعتمداري به دليل پافشاري روي اصول و مجاهدت هايي كه در عرصه اطلاع رساني و آگاهي بخشي جامعه دارند تشكر مي كنيم.
6406---0912
¤ اگر چنانچه توليد لباس و پوشش هاي غيرشرعي با ابلاغ به توليدكنندگان پوشاك ممنوع شود و در ادارات كاركنان را مجاب به رعايت حجاب كنند و در معابر عمومي هم با افراد كم توجه برخورد دوستانه صورت بگيرد مدتي طول نخواهد كشيد كه معضل بدحجابي در جامعه حل خواهد شد.
3453---0919
¤ دولت هر سال قبل از ماه مبارك رمضان با هدف تنظيم بازار و حمايت از اقشار ضعيف جامعه اعلام مي كند كه سبد كالا در اختيار كارمندان قرار مي دهد. ولي اغلب در پايان ماه رمضان و به سختي اين اقلام بدست كارمندان مي رسد. چرا هر سال اين بي تدبيري تكرار مي شود و باعث مي گردد آثار مثبت طرح كمتر نمود پيدا كند.
5954---0911
¤ روزنامه ها نوشته اند كه حداقل حقوق بازنشسته ها 450 هزارتومان است. اما حقوق بنده به عنوان يك بازنشسته با سابقه 30سال كار، هنوز 380هزارتومان است. همچنين هنوز از حق سنوات و سبد كالاي خانوار براي ما خبري نشده است.
سيدرقيه حسيني از تهران
¤ از سهام عدالت فقط برگه هاي آن نصيب كارمندان شده است. چرا هيچ سودي از اين سهام به ما تعلق نمي گيرد؟
يك هموطن
¤ جهت اعلام حساب يارانه ها به سايت وزارت رفاه كه مي رويم ليست كل بانكها نمي آيد و فقط نام دو بانك در اين سايت ديده مي شود. از آنجا كه مردم در بانكهاي مختلف حساب دارند لازم است براي جلوگيري از دوباره كاري ليست كل بانكهاي كشور در سايت باز شود تا مردم به راحتي شماره حساب خود را اعلام كنند.
شكوهي
¤ شش ماه از تاريخ برگزاري آزمون استخدامي هلال احمر مي گذرد با اينكه نتيجه آزمون اعلام شده ولي معلوم نيست چرا براي طي مرحله بعد يعني مصاحبه كسي را خبر نمي كنند، جواب درستي هم به مردم نمي دهند.
0091---0911
¤ در تاريخ سه شنبه 9/6/89 براي پرداخت عوارض خودرو به يك شعبه شهروند الكترونيك مراجعه كردم علاوه بر مبلغ عوارض تقاضاي دو هزار و پانصد تومان ديگر را هم كردند. وقتي علت را جويا شدم گفتند پانصد تومان براي آرم و دو هزارتومان هم بابت اشتباه وارد شدن شماره شاسي شما در سيستم؟! آيا مردم بايد جريمه اشتباه شهروند الكترونيك را پرداخت كنند؟ علاوه بر اينكه عوارض نيز نسبت به سال قبل چهار هزار تومان افزايش داشته است و اين مبلغ دو هزار تومان جايي نيز ثبت نمي شود.
عبداللهي
¤ شهرداري بندرانزلي براي سروسامان دادن به معاش دست فروش هاي شهر با هزينه زياد اقدام به احداث بازارچه ميوه و تره بار در محله غازيان كرد ولي نسبت به جمع آوري دست فروش هاي سطح شهر و انتقال آنان به اين بازارچه كاري انجام نداده اند. تقاضاي رسيدگي داريم.
0817---0918
¤ 35 روز قبل در يك آموزشگاه رانندگي در فولادشهر قبول شدم ولي تا امروز گواهي نامه براي بنده ارسال نشده در حالي كه در ديگر شهرستان ها گواهي نامه هاي رانندگي در كمتر از 20روز صادر مي شود.
0125---0935
¤ لازم مي دانم از طريق روزنامه به مسئولين امر هشدار بدهم رسيدگي به درياچه اروميه در آذربايجان غربي را جدي بگيرند نبايد اجازه داد كه اين پديده نادر طبيعي در منطقه به راحتي از بين برود.
3132---0914
¤ چرا بايد در استان چهارمحال و بختياري با وجود زيرساخت هاي توسعه و زمين هاي مناسب و همچنين برخورداري از آب فراوان مشكل بيكاري جوانان، خانواده ها را رنج بدهد.
7088---0938
¤ ما اهالي روستاي «سياه اصطلخ» از توابع شهرستان رشت بارها از مسئولين محلي درخواست تغيير نام روستا به نام مبارك شهدا و ديگر اسامي مقدس كرده ايم اما متاسفانه توجهي نشان نمي دهند. چرا؟
6650---0919
¤ سرقت موتورسيكلت در شهرستان شوش دانيال رو به افزايش است. تقاضا داريم نيروي انتظامي رسيدگي كند.
2840---0916
پاسخ شركت آب و فاضلاب شهر تهران
در پاسخ به درج مطلبي به تاريخ 11/5/89، در خصوص «كنده كاري در خيابان بهشت شهرري» لازم مي داند به آگاهي برساند:«با توجه به بررسي هاي بعمل آمده مشخص گرديد آدرس مذكور مبهم و نامشخص بوده و جهت اقدام نياز به ارايه آدرس دقيق تر مي باشد.»
جوابيه روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطالب مندرج در مورخه 14/4/89 تحت عنوان «اراذل و اوباش در منطقه كهريزك» به اطلاع ميرساند:فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اعلام نموده در خصوص محدوده كهريزك و پارك شهداء نسبت به دستگيري تعدادي از اراذل و اوباش كه اقدام به عربده كشي و ايجاد رعب و وحشت نموده بودند اقدام گرديد و همچنين به منظور بالا بردن ميزان امنيت و آسايش اهالي كهريزك از ساعت 21 لغايت 24 عوامل يگان مربوطه با همكاري عوامل بسيج و شهرداري در پارك كهريزك فعال مي باشند.»

 



خيال (گفت و شنود)

گفت: چرا سران فتنه و عوامل پيراموني آنها نسبت به ماجراي حمله به خانه كروبي بي اعتنايي كردند و به جاي صدور بيانيه و رفت و آمد و مصاحبه و... فقط با يك مكالمه تلفني دو دقيقه اي سر و ته قضيه را هم آوردند؟
گفتم: براي اين كه مي دانستند خود كروبي اين نمايش را ترتيب داده تا خودش را «مهم» جلوه بدهد و گرنه پشه چي هست كه فشار خونش باشه؟!
گفت: ولي سران فتنه در نمايش هاي ساختگي ديگر نظير ترانه موسوي و ندا آقاسلطان و... وارد ماجرا مي شدند، چرا اين دفعه بي محلي كرده اند؟
گفتم: آخه اين دفعه قضيه فرق مي كرد و سران فتنه نمي خواستند كروبي مهم تر از خودشان معرفي شود!
گفت: حيوونكي ها چي فكر مي كردند، چي شد؟!
گفتم: شخصي كه در قرعه كشي بانك شركت كرده بود توي پياده رو حركت مي كرد و دو تا بچه اش پشت سرش مي آمدند. يكي از بچه ها به ديگري گفت؛ اگر بابا برنده ماشين بشه، من روي صندلي جلو مي نشينم، برادرش گفت؛ نه خير! من جلو مي نشينم و با هم بگومگو مي كردند كه پدرشون برگشت و با عصبانيت گفت؛ بسه ديگه، وگرنه ترمز مي كنم و هر دوتاتون رو از ماشين ميندازم بيرون!
 



تمجيد شخصيت هاي فلسطيني از مواضع ايران در حمايت از مقاومت

شخصيت هاي برجسته فلسطيني با محكوم كردن سخنان ضدايراني سخنگوي تشكيلات خودگردان، از نقش و مواضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص قضيه فلسطين و حمايت از مقاومت تقدير و تشكر كردند.
شخصيت هاي برجسته فلسطيني ضمن تشكر از حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب، مقامات جمهوري اسلامي و ملت شريف ايران در حمايت از قضيه فلسطين و مقاومت و حمايت از مقدسات در برابر تجاوزات رژيم صهيونيستي از نقش كشورهاي عربي و اسلامي در برابر قضيه فلسطين و ايران انتقاد كردند.
به گزارش فارس شيخ «خضر حبيب» از رهبران سياسي جنبش جهاد اسلامي فلسطين تاكيد كرد: سخنان اخير «نبيل ابوردينه» سخنگوي تشكيلات كه طي آن از سخنان محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران در روز جهاني قدس انتقاد كرده بود، بيانگر بي مسئوليتي تشكيلات و وجود بحران در ميان گروه مذاكره كننده با رژيم صهيونيستي در مذاكرات سازش است.
حبيب در ادامه با تاكيد بر اين كه ابوردينه سخنگوي ملت فلسطين نيست، افزود: اين سخنان دخالت آشكار در امور ساير كشورها تلقي مي شود و تشكيلات اين سياست را پيش گرفته تا بدين وسيله رضايت آمريكا را جلب كند.
اين در حالي است كه «كايد الغول» عضو دفتر سياسي جبهه مردمي براي آزادي فلسطين نيز با تاييد سخنان شيخ حبيب اين سخنان را غيرمسئولانه و نادرست خواند و افزود: ما به عنوان يك فلسطيني وظيفه داريم از مواضع جانبدارانه حضرت آيت الله خامنه اي مقام معظم رهبري و مسئولان جمهوري اسلامي و ملت شريف ايران جهت حمايت از ملت فلسطين و قضيه فلسطين تشكر و قدرداني كنيم.
از سوي ديگر «مشيرالمصري» نماينده جنبش حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين نيز با انتقاد از سخنان ابوردينه گفت: تشكيلات به ابزاري در دست آمريكا و رژيم صهيونيستي تبديل شده و هدف آن جلب رضايت آنها و زيرپا گذاشتن حقوق ملت مظلوم فلسطين است.

 



3 گمانه درباره جنجال فرمانيه (خبر ويژه)

چه كساني و با كدام هدف اقدام به ايجاد تشنج و درگيري در اطراف منزل كروبي (واقع در فرمانيه تهران) كردند؟ گمانه هاي گوناگوني در پاسخ به اين پرسش مطرح شده است.
1- گمانه نخست شخص كروبي را متهم اصلي اين صحنه سازي در آستانه روز قدس معرفي مي كند 2-گمانه دوم بر آن است كه اين صحنه سازي تشنج و زد و خورد از سوي برخي سران فتنه و با هماهنگي كروبي يا بدون هماهنگي و اطلاع وي انجام گرفته است 3- گمانه سوم، حضور و اعتراض مردم معترض به رفتارهاي ضدانقلابي كروبي را برجسته مي كند.
ارزيابي و احتمال نخست براساس برخي اخبار و قرائن معتقد است كروبي - يا برخي اطرافيان وي نظير حسين كروبي- با صحنه سازي اخير تلاش كرده اند همزمان به چند هدف برسند. اولا كروبي از انزواي شديد برآمده از انتخابات (330هزار راي) خارج شود و از حاشيه توجه افراطيون به متن توجه آنها منتقل شود. ثانيا اشخاص و جريان هايي نظير خاتمي، موسوي، عبدالله نوري، حزب مشاركت و مجمع روحانيون را كه در آستانه انتخابات رياست جمهوري اقدام به دور زدن كروبي كردند، به انفعال بكشاند و به آنها تفهيم كند كه او همچنان مهم و اثرگذار است!
اين شگرد به نوعي گرفت و نگرفت. به اين معنا كه انتشار تشنج در اطراف خانه كروبي از آن جهت كه رسانه هاي جريان فتنه را از انفعال و سردرگمي خارج مي كرد، مورد استقبال واقع شد و تلاش گرديد نوعي حس مظلوميت را القا كند اما در عين حال استقبال نشد. به اين معنا كه كساني چون خاتمي و عبدالله نوري و ديگران به خاطر بدگماني به ماجرا حاضر نشدند به ملاقات كروبي بروند و به تلفن هاي يكي دو دقيقه اي بسنده كردند. اين بي توجهي عمومي به اندازه اي پررنگ بود كه عبدالله نوري بلافاصله خبر جعلي و مفصل منتشره در سايت جرس درباره گفت وگوي خود با كروبي را تكذيب كرد به نحوي كه جرس مجبور شد بنويسد «در تماس با جناب آقاي نوري مشخص شد كه تمام تماس ]با كروبي[ بيش از يكي دو دقيقه نبوده و از حد احوالپرسي در حد يكي دو جمله فراتر نرفته است و كليه جزئيات اين گزارش منتشر شده زائيده ذهن خلاق خبرنگاران جوان بوده است. جرس از اين اتفاق عذرخواهي مي كند.»
اما موسوي در وضعيتي بغرنج قرار گرفته بود. او نيز مايل بود ضمن استفاده از ماجرا، باعث محوريت كروبي نشود. به همين دليل هم موسوي تا دو روز حاضر نشد به خانه كروبي برود اما در پي انتقاد شديد سايت هاي ضدانقلاب از موسوي و اينكه او حاضر به همراهي با كروبي نيست مجبور شد به اتفاق زهرا رهنورد سري به خانه كروبي بزند.
آنچه اين ساختگي بودن صحنه درگيري در اطراف منزل كروبي را كه منجر به زخمي شدن 4 نفر شد جدي مي كند، 2 گزارش است. گزارش اول روايت باشگاه خبرنگاران جوان است كه به نقل از يك منبع آگاه مي نويسد: «در حالي كه عده اي از اهالي محل در اعتراض به مواضع ضدانقلابي كروبي مقابل منزل وي تجمع كرده بودند، عده اي چوب به دست از منزل وي بيرون آمده و ضمن به كار بردن الفاظي ركيك به معترضان حمله ور شدند. يكي از اين حمله كنندگان اسلحه خود را به سوي معترضان نشانه رفت و چند گلوله به سمت مردم شليك كرد. پس از آن هم دهها گلوله به سمت جمعيت شليك شد.» روايت دوم اظهارات حسين كروبي است كه در گفت وگو با دويچه وله ادعا كرده مهاجمان را مي شناسد و آنها از متهمان مجرمان سابقه دار منطقه نياوران بوده اند و پيشتر به دلايل فساد اخلاقي و مشروب خواري و دلايل مشابه بازداشت شده بودند. آنها اجير شده بودند... گروهي هم افراد بسيج جماران بودند. آنها پس از دشنام جمع مي شدند و قرآن و نماز و دعا مي خواندند.
«جرس» با انتشار همين خبر به نقل از «منبع آگاه كه نخواست نامش فاش شود» ادعا مي كند مجرمان و متهمان سابقه دار اجير شده شعارهاي ارزشي به نفع نظام سر مي دادند! آنچه در ادعاي جرس و حسين كروبي به طرز رسوايي خودنمايي مي كند ادعاي «شعارهاي ارزشي از سوي مجرمان سابقه دار» است و اين پرسش را پيش مي كشد كه اگر انبوه نيروهاي متدين و انقلابي بارها به صورت علني به رفتارهاي ضد انقلابي كروبي اعتراض كرده اند، بنابراين ابايي از استمرار اين اعتراض ندارند و اگر حسين كروبي اوباش منطقه را يك به يك با سوابق فساد اخلاقي، شرابخواري و دزدي مي شناسد، لابد سر و سري در ميان بوده و يكي از اهداف اين سر و سر، بدنام كردن نيروهاي حزب اللهي و ايجاد هيجان و حاشيه سازي در آستانه روز قدس بوده است.
گمانه ديگر مي تواند طراحي كل ماجرا از سوي سازمان دهندگان جريان فتنه سال 88 باشد فارغ از اينكه كروبي را هم در جريان ماجرا قرار داده باشند يا اطلاع نداده باشند. در هر دو فرض گمانه اخير آنچه قطعي مي نمايد، به هم ريختگي و هراس شديد سران فتنه بوده است. آنها از يك سو به خاطر افتضاح بي سابقه روز قدس سال گذشته مورد اعتراض قاطبه ملت متدين بوده و به عنوان نيروهاي ميداني رژيم صهيونيستي معرفي شده بودند و از طرف ديگر تحت فشار گروهك هاي ضد انقلاب قرار داشتند تا امسال نيز خيانت سال گذشته را تكرار كنند ضمن اينكه معضل سوم آنها اطلاع از اين واقعيت بود كه تمام عقبه اجتماعي خود را از دست داده اند و در صورت دعوت به تحركات خياباني، هم چوب و هم پياز را خواهند خورد، هم كسي به دعوت آنها به خيابان نمي آيد و هم حجت را بر مردم انقلابي تمام مي كنند.
در اين مخمصه 3 سويه، اتفاقي مانند تشنج در اطراف خانه كروبي هم مي توانست روز قدس را به حاشيه ببرد و بار سنگين اعلام موضع له يا عليه رژيم صهيونيستي را از دوش آنها بردارد و هم با نمايش نوعي مظلوميت! كور سوي احياي سازمان از هم پاشيده فتنه را محتمل سازد. بدين ترتيب احتمالاً جلوي شكاف و اختلاف بيشتر در درون جريان فتنه بر سر همراهي بيشتر با رژيم صهيونيستي يا اعلام برائت از اين رژيم- و البته به جان خريدن هزينه هاي آن- را تا حدودي سد كند.
اين دو گمانه و احتمال، ناقض گمانه سوم- حضور معترضانه نيروهاي متدين در مقابل خانه كروبي در فرمانيه- نيست بلكه در طول گمانه سوم تعريف مي شود به اين معنا كه طراحان صحنه سازي اخير با آگاهي از اينكه مردم به عملكرد كروبي معترضند تلاش كرده اند چاشني درگيري و التهاب را به اين اعتراض فزاينده و قابل پيش بيني تزريق كنند و نتايج مورد نظر را استخراج نمايند.
با اين حال و با در نظر گرفتن تمام احتمالات، آنچه اصل ماجراست نمايش علني مرگ جريان فتنه و تهي شدن مطلق آنها از عقبه اجتماعي در روز قدس است و هر شعاري هم كه ملت ايران در روز قدس عليه رژيم صهيونيستي دادند شامل پياده نظام فتنه گر اين رژيم در داخل ايران هم مي شود. در اين ميان آنچه قطعي است اينكه ملت ايران- و حتي معدود عناصر آشوب طلب- كروبي را به عنوان سياستمداري ورشكسته كه به خاطر ماجراجويي و جاه طلبي مستعد هر نوع بازيگري و بازي خوردن است مي شناسند و هرگز او را جدي نمي گيرند همچنان كه ميزان آراء باطله در انتخابات سال 88 بيش از آراي كروبي بود!

 



پالوده خوري با BBC و نامه نگاري به روحانيت (خبر ويژه)

عضو مركزيت حزب مشاركت كه ماه گذشته نسبت به شبكه بي بي سي انگليس ابراز اعتماد كامل كرد، در نامه اي خطاب به آيت الله مهدوي كني مدعي شد اوضاع كشور خراب است و آيت الله مهدوي كني كه از جنس نظام نيست (!) بايد يك كاري بكند.
شكوري راد در اين نامه منافقانه و در عين حال ساده لوحانه با حمله مي نويسد: «آقاي مهدوي كني شما از جنس آنها نيستيد. ما گمان نمي كنيم شما با وضعيت فعلي اداره كشور همراه باشيد. اگر شما با دولت مهندس موسوي ميانه خوبي نداشتيد اما بعيد است با كساني كه وي را فتنه گر و منافق مي نامند همراه باشيد. آقاي مهدوي كني تا دير نشده كاري كنيد كه اسلام و انقلاب و جمهوري اسلامي از دور خارج نشوند و انقلاب و كشور بيش از اين به دست نااهلان و نامحرمان نيفتد. خداوند متعال بر توفيقات روحانيت معزز و آگاه به خصوص حضرت عالي در جهت صلاح و سداد دين و ملت بيافزايد»!
آنچه درباره اين نامه جالب توجه است، شخصيت نويسنده نامه است. وي چند ماه پيش با وجود آن كه سعيد شريعتي هر نوع شكنجه و زندان را تكذيب مي كرد، براي دومين بار ادعا كرد كه شريعتي شكنجه شده است. اين در حالي است كه شريعتي خطاب به شكوري راد نوشته بود: آقاي دكتر بنده نه شكنجه سفيد شدم و نه شكنجه سياه، اگر هم هر كدامش بر من اعمال مي شد برخلاف اعتقاداتم حرف نمي زدم.
شكوري راد يك ماه پيش نيز براي تبرئه گروهك ريگي از جنايات بي سابقه، با شبكه بي بي سي مصاحبه كرد و به دنبال بازتاب هاي اين دفاع شرم آور در سيماي جمهوري اسلامي گفت: بي بي سي كاملاً حرفه اي و بي طرف است و اغلب گويندگان و خبرنگاران آن در دوران اصلاحات در داخل كشور فعاليت روزنامه نگاري مي كردند.
يادآور مي شود آيت الله مهدوي كني طي يك سال گذشته به طور مكرر عليه فتنه و فتنه گران به صراحت موضع گيري كرده اند دبير جامعه روحانيت مبارز در گفت وگو با فارس تأكيد كرده بود؛ حوادث پس از انتخابات مصداق فتنه بود. برخي آقايان گرفتار فتنه شدند و گروهي را نيز آلوده كردند مصلحت هر كشور اقتضا مي كند هنگام آشوب به سمت فصل الخطاب بروند اگر چه مطابق ميل نباشد. برخي آقايان با قبول نكردن فصل الخطاب رهبري به خود و به انقلاب ضربه زدند. اگر تدابير مواضع رهبري نبود ما نمي توانستيم اين انقلاب را در دوران فتنه حفظ كنيم.
ايشان همچنين در ديدار چند ماه پيش شوراي مركزي و اعضاي خانواده شهداي حزب مؤتلفه اسلامي گفت:اشتباهاتي كه برخي ها انجام دادند موجب خوشحالي دشمن شد و دشمنان برايشان كف زدند. اگر دشمنان از آنها حمايت مي كنند دلخوش نباشند. دشمن با قصد قربت از آنها طرفداري نمي كند. بايد ولايت فقيه را در همه مقاطع حفظ كرد. كساني كه قدر رهبري را نمي دانند ناسپاسند.
آيت الله مهدوي كني همچنين 11 دي 88 (چند روز پس از خيانت فتنه گران در روز عاشوراي حسيني) اعلام كرد: جرياني كه عليه انتخابات اخير حركت كرد، بستر فتنه انگيزي ضد انقلابيون را فراهم ساخت، چرا كه آنها علناً حريم قانون اساسي را شكستند. اين آقايان با زير پا گذاشتن اصول قانون اساسي، زمينه ساختارشكني و آشوب را فراهم ساختند.

 



ابطحي: مار و ميگي...؟! (خبر ويژه)

معاون حقوقي و پارلماني دولت اصلاحات مي گويد سال گذشته كه به همراه سعيد شريعتي در زندان به سر مي برده، با خبر مهم فرزاد جمشيدي (مجري برنامه هاي سحر تلويزيون) غافلگير شده است.
محمدعلي ابطحي در وبلاگ خود و در مطلبي با عنوان «توجه توجه، خبر مهم» مي نويسد: «پارسال ماه رمضان نزديكي هاي اذان بود. توي اطاق زندان، سعيد شريعتي داشت نماز مي خواند. صداي تلويزيون آرام بود. منم داشتم دعا مي خواندم. اين مجري خوش حرف سحرهاي تلويزيون، آقاي جمشيدي داشت حرف مي زد، يك مرتبه گفت توجه توجه، به خبر مهمي كه هم اكنون به دستم رسيده توجه كنيد. خبر مهم هم كه معلومه براي زنداني چقدر مهمتره. سعيد نمازش را ول كرد و منم دعايم را ]![ و هر دو رفتيم سراغ تلويزيون كه صدايش را بلند كنيم. فكرمون صدجا رفت. خوب گوش داديم، گفت هم اكنون از آسمان پيغام رسيده كه خداوند آماده بخشيدن گناهان است. مي توانيد قيافه ما دوتا را حدس بزنيد!»

 



تمام حكومت هاي خاورميانه آمريكا را طرف بازنده جنگ عراق مي دانند (خبر ويژه)

يك روزنامه فرانسوي اعلام خروج نظاميان آمريكايي از عراق و سخنراني اوباما در اين باره را فاجعه آميز و توأم با سردرگمي دانست.
روزنامه لوموند در سرمقاله خود ذيل عنوان «در بغداد، گذار اما به كدام سمت» نوشت: قرار بود عراق جديد و پس از جنگ، جغرافياي سياسي منطقه خاورميانه را تغيير دهد و آن را به سوي دموكراسي رهنمون شود اما عكس اين موضوع روي داده است.
لوموند اضافه كرد: نفوذ جمهوري اسلامي در عراق، پيامد فاجعه بار جنگ آمريكاست. نتيجه عمليات آمريكا، وضعيت اسفبار كنوني در عراق است. هيچ يك از انگيزه هاي عنوان شده از سوي جرج دبليو بوش براي دست زدن به جنگ در عراق داراي پايه و اساس صحيح نبوده است.
از سوي ديگر سرهنگ رابرت مك گينس از استراتژيست هاي ارشد ارتش آمريكا ضمن تحليلي در «هيومن ايونتس» تصريح كرد: سخنراني اوباما فاقد عاجل ترين مشكل يعني ايران بود. اين يك اشتباه استراتژيك است كه او اشاره اي به ايران نكرد.
پايگاه اينترنتي گلوبال پست هم با اعلام اينكه «جنگ عراق موجب به هم خوردن توازن استراتژيك منطقه خليج فارس به نفع ايران شد» نوشت: ايران اكنون از اين رهگذر به تحكيم نقش خود به عنوان قدرت مسلط منطقه اي مي پردازد. و در مقابل منطقه براي منافع آمريكا بي ثبات تر از گذشته شده است.
گلوبال پست تصريح كرد: ايران بزرگ ترين كشور ذي نفع از ناكامي و بدشانسي آمريكا در عراق است. آمريكا، صدام اين دشمن قسم خورده ايران را به زير كشيد و براي نخستين بار در تاريخ معاصر عراق يك دولت شيعي روي كار آمد. ايران اكنون ميان همه جناح هاي شيعه نفوذ دارد. مردان كابالان استاد علوم سياسي دانشگاه دمشق مي گويد همه حكومت هاي خاورميانه فهميده اند كه آمريكا در جنگ عراق شكست خورده است.

 



باز هم نشد كه بشه! (خبر ويژه)

جريان فتنه پس از نااميدي از سيد حسن خميني، به دنبال سوءاستفاده از برادر وي(سيد ياسر) هستند.
جهان نيوز با اشاره به حضور سيدياسر خميني در خانه عناصري چون كروبي و جلايي پور و آرمين نوشت: ديد و بازديدهاي وي مورد انتقاد بسياري از دلسوزان و علاقه مندان به بيت حضرت امام قرار گرفته است. اطلاعات موثق و غيرقابل انكاري وجود دارد كه عناصر مرتبط با فتنه براي استفاده ابزاري از سيد ياسر خميني برنامه ريزي هاي گسترده كرده اند. گفته مي شود اين تلاش بي وقفه زماني آغاز شد كه از همراهي همه جايي و همه زماني سيد حسن خميني نااميد شده بودند.
براساس اين گزارش «يكي از سران جريان اصلاحات صريحا اعلام كرده كه از ديدارهاي سيد حسن در بيت رهبري نگران است. در اين ميان سيد ياسر مدتي است كه تلاش مي كند خلأ سيد حسن در اين نقش آفريني را پر كند. ديد و بازديد با متهمان فتنه كه تعدادي از آنها در مرخصي زندان بسر مي برند، از جمله اقدامات سيد ياسر در اين دوران بوده است. با اين حال اين جلسات كه از آنها عكس هايي هم تهيه شده است، نتوانست خيلي هم باب ميل افراطيون سياسي قرار گيرد، چه آن كه در اين ديدارها هيچ سخن ساختارشكنانه يا تند كه فتنه گران بتوانند روي آن مانور كنند، گفته نشده است. در اغلب اين ديدارها به چند عكس از سيد ياسر اكتفا شده است».

 



كاتب خاتمي: موسوي! التماس نكن! (خبر ويژه)

زمزمه منافقانه وحدت و آشتي از سوي برخي عناصر فعال در فتنه 88، باعث هراس و نگراني جريان هاي ضدانقلاب شده است.
به دنبال انتشار مقاله اي مزورانه از سوي «ا-ف» (از اعضاي اصلي جريان فتنه در ستاد موسوي كه در لندن به سر مي برد) درباره لزوم مذاكره و آشتي در درون كشور، سايت گويانيوز به نقل از يكي از عناصر فراري نسبت به اين زمزمه ابراز نگراني كرد. بابك داد كاتب ويژه خاتمي در دوران رياست جمهوري و از همكاران روزنامه زنجيره اي سلام مي نويسد: ماه ها از بيانيه هفدهم مهندس موسوي در دي ماه 88 مي گذرد. در آن بيانيه كه مورد انتقاد بسياري هم قرار گرفت، آقاي موسوي تلويحا خواهان مذاكره مخالفان با مقامات حكومت براي حل مناقشات شده بود. اما قبل از هر چيز خواهان به رسميت شناخته شدن «بحران داخلي» توسط حاكميت شده بود.حكومت بعد از صدور اين بيانيه، مطابق معمول آن را ناشي از ضعف و زبوني جنبش سبز انگاشت و به هيچكدام از آن شروط وقعي ننهاد. بلكه بر شدت برخوردها، اعدام هاي ناگهاني و دستگيري هاي بيشتر افزود. اينك و بعد از گذشت نزديك به هشت ماه از آن بيانيه نافرجام، زمزمه هاي مأيوس كننده اي از اردوگاه منسوب به آقاي موسوي (سايت كلمه) شنيده مي شود كه دميدن دوباره در بادكنك نازك و بي ثبات «مذاكره» است. آقاي ]ف[ در اين سايت، بر لزوم آشتي ملي و مذاكره با حاكميت تأكيد نموده و از «عزيزان!» دو طرف مناقشه خواسته است به مذاكره و صلح بپردازند. ظاهرا بهانه وي براي تكرار بي نتيجه اين پيشنهاد، تهديدات دشمن خارجي عنوان شده است. جالب اينكه حكومت هر بار بعد از شنيدن پيشنهاد آشتي و مذاكره، بر شدت خود افزوده و نشان داده گامي به عقب برنخواهد داشت. رجوع كنيد به حوادث تلخ دي و بهمن ماه گذشته و عاشورا، اعدام هاي فوري معترضان و دستگيري هاي دوباره و... كه بيانيه هفدهم ميرحسين موسوي چگونه با شديدترين وجهي پاسخ گرفت.
وي اضافه كرد: اين مرتبه هم، به محض احساس ضعف جنبش در چند مصاحبه و مقاله و هنوز چند روز از انتشار پيشنهاد آقاي ]ف[ در سايت كلمه نگذشته، مي بينيم كه تندي مأموران حكومتي در برخورد با سران جنبش سبز فزوني يافته است.
اين آشوبگر فراري تصريح كرد: گويا برخي دوستان ظاهرا هنوز درنيافته اند كه از حاكميت اخراج شده اند و ديگر به هيچ قيمتي قادر نخواهند بود بر سر خوان حاكميت بنشينند. گاهي مانندهاي اين آقايان از موضع حق به جانبي مثل عقلانيت و سياست ورزي مدرن(!) اسرار درون خويش را فاش مي كنند غافل از اين كه علاقه اپوزيسيون به سران جنبش دقيقا به دليل همين خروج آنها از حاكميت است. از ديد حاكميت هم اين موضع فقط ناشي از ضعف اپوزيسيون و صرفا بهانه اي براي بازگشت رانده شدگان تلقي مي شود. اگر مسئولانه سخن گفته شود هرگز از سايت متعلق به آقاي موسوي (كلمه) نمك نااميدي بر دل هاي خونين مخالفان پاشيده نمي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14