(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 17 شهريور 1389- شماره 19736

فروش زولبياي ايام نيمه شعبان هنوز در برازجان ادامه دارد!
آغاز نهمين دوره مسابقات قرآن و اذان در كيش
تقبل كفالت معنوي 576 يتيم در ايام شهادت حضرت علي(ع)
معاون سياسي امنيتي استانداري همدان: كنگره شهدا اساسي ترين و مهمترين فعاليت امسال استان است
نمايشگاه آثار علوم قرآني در سنندج برگزار شد
پارك منابع طبيعي به پارك هاي طبس اضافه شد
آداب عيد فطر در جزيره قشم
ايران در كيهان
سرپرست معاونت عمراني استانداري فارس: پيشرفت پروژه قطار شهري شيراز راضي كننده نيست
سد خاكي حاجي آباد در هرمزگان به بهره برداري رسيد
ستاد جنگ نرم استان زنجان تشكيل جلسه داد
فرماندار اهواز خبر داد
بهره برداري از 15 واحد آموزشي تا پايان ماه جاري در اهواز
تا پايان سال جاري راه اندازي 11 جايگاه جديد سي ان جي در استان سمنان
شهردار بندرانزلي معرفي شد
تالار بورس كردستان راه اندازي مي شود
جوابيه شركت مخابرات استان تهران



فروش زولبياي ايام نيمه شعبان هنوز در برازجان ادامه دارد!

در حالي كه بيش از يك ماه از نيمه شعبان، خجسته ميلاد حضرت ولي عصر(عج) مي گذرد و در روزهاي پاياني ماه مبارك رمضان هستيم و خود را براي عيدسعيدفطر آماده مي كنيم اما متاسفانه در برخي قنادي ها و آجيل فروشي هاي شهر برازجان و شايد هم در ساير شهرها و روستاهاي ديگر تابعه مركز دشتستان زولبياي ايام ذكر شده به مردم روزه دار عرضه مي شود كه بعضا خشكيدگي و بوي نامطلوب ماندگي آن به مشام مي رسد و روغن احاطه كرده اش كاملا براي مردم مشهود است.
جا دارد شبكه بهداشت و درمان شهرستان با بازرسي و كنترل نسبت به جمع آوري اين موادغذايي اقدام و در برخورد با سودجويان بسيار جدي عمل كند.
علي پيرمرادي - خبرنگار كيهان در برازجان

 



آغاز نهمين دوره مسابقات قرآن و اذان در كيش

سرويس شهرستانها-
سخنگوي سازمان منطقه آزاد كيش از آغاز نهمين دوره مسابقات قرآن و اذان كيش و پنجمين دوره مسابقات قرآن و اذان مناطق آزاد با حضور مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش و امام جمعه كيش در اين جزيره زيبا خبر داد.
سعيد رازقي گفت: در اين دوره از مسابقات كه شامگاه جمعه 12 شهريور ماه جاري در مركز همايش هاي بين المللي كيش برگزار شد، يك هزار و 732 نفر در رشته هاي قرائت، ترتيل، حفظ، مفاهيم و اذان شركت كرده اند.
به گزارش روابط عمومي سازمان منطقه آزاد كيش، وي با اشاره به اينكه در نهمين دوره مسابقات قرآن و اذان كيش شركت كنندگان در بخش شفاهي و در رشته هاي قرائت، ترتيل، حفظ آزاد، حفظ سوره حديد و اذان در روزهاي 12 و 13 شهريورماه با يكديگر به رقابت پرداختند اظهار داشت پنجمين دوره مسابقات قرآن و اذان مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در رشته هاي قرائت، ترتيل، اذان، حفظ (3جزء، 10جزء، 15جزء، 20جزء) و حفظ كل، روزهاي پانزدهم و شانزدهم شهريورماه جاري برگزار شد.
سخنگوي سازمان منطقه آزاد كيش همچنين از افتتاح نمايشگاه قرآني به عنوان برنامه هاي جانبي مسابقات قرآن و اذان كيش خبر داد و گفت: آثار خوشنويسي اسلامي، هنر معرق، قطاعي، تذهيب، گل و بوته، دعانويسي بر روي انگشتر، خوش نويسي روي پوست، قرآن هاي ترجمه شده به زبان هاي خارجي از جمله برنامه هاي اين نمايشگاه است.
رازقي در ادامه گفت: مراسم اختتاميه نهمين دوره مسابقات قرآن و اذان كيش و پنجمين دوره مسابقات قرآن و اذان مناطق آزاد روز چهارشنبه 17 شهريورماه جاري برگزار خواهد شد.

 



تقبل كفالت معنوي 576 يتيم در ايام شهادت حضرت علي(ع)

زنجان - خبرنگار كيهان:
همزمان با ايام شهادت حضرت علي(ع) 576 يتيم تحت كفالت خيرين قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومي، كميته امداد امام خميني«ره» استان زنجان در ايام سوگواري شهادت اميرمومنان(ع) اين نهاد در دوازده پايگاه اقدام به ثبت نام از خيرين و حاميان براي كفالت معنوي ايتام تحت حمايت كميته امداد امام خميني در قالب طرح اكرام ايتام كرد.
براساس اين گزارش 252 حامي حمايت معنوي 576 يتيم را براي حداقل يكسال برعهده گرفته اند كه تعهد مالي اين حمايت بالغ بر 115 ميليون ريال است.

 



معاون سياسي امنيتي استانداري همدان: كنگره شهدا اساسي ترين و مهمترين فعاليت امسال استان است

همدان- خبرنگار كيهان:
برپايي كنگره شهدا اساسي ترين و مهمترين فعاليت استان همدان در سال جاري است.
معاون سياسي امنيتي استانداري همدان با بيان اين مطلب در جلسه ستاد كنگره سرداران، اميران، فرماندهان و 8000 شهيد استان، گفت: بايد براي برگزاري باشكوه اين كنگره بزرگ همت را مضاعف كرده و با تمام توان خود وارد عمل شويم.
علي اكبر فاميل كريمي افزود: لازم است هر يك از مسئولان كميته هاي كنگره تلاش خود را بيشتر كرده و مشكلات و نيازها را هر چه زودتر اعلام كنند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.
وي از كندي اجراي طرح يادمان هاي شهدا در سطح استان انتقاد كرد و اظهار داشت: با وجود كاهش تعداد المان ها متأسفانه در اجراي آنها عقب هستيم طوري كه از 4 يادمان پيش بيني شده براي شهر همدان، تنها يكي از آنها پيشرفت كمي دارد و در شهرستان ها نيز غير از موارد معدودي وضعيت به همين گونه است.

 



نمايشگاه آثار علوم قرآني در سنندج برگزار شد

سنندج- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه آثار علوم قرآني گراميداشت ماه مبارك رمضان به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان و با مشاركت تعدادي از مؤسسات غيردولتي در محل دايمي نمايشگاه هاي صنايع دستي استان كردستان در سنندج برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين نمايشگاه بيش از 9 هزار و 200 اثر شامل 366 تابلو خطي، عكاسي و گرافيك و 8 هزار و 834 جلد كتاب و نشريه ديني و مذهبي، لوح فشرده، پوستر و آثار مربوط به حوزه علوم قرآني از 10 انتشاراتي و مؤسسات قرآني در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت.
آثار ارايه شده در اين نمايشگاه برگزيده اي از آثار 22 هنرمند از سنندج، سقز، بانه، مريوان، كامياران و 6 هنرمند خارج از استان كردستان است.
فاتح عزت پور، علي اشرف زانيار و حسن انجمن از جمله هنرمندان خوشنويس استان كردستان هستند كه آثارشان در اين نمايشگاه به معرض ديد عموم قرارگرفت.

 



پارك منابع طبيعي به پارك هاي طبس اضافه شد

طبس - خبرنگار كيهان:
پارك منابع طبيعي به پارك هاي موجود در شهر طبس اضافه شد.
بهره برداري از پارك تفريحي، رفاهي اقامتي منابع طبيعي طبس طي مراسمي با حضور معاون عمراني استانداري يزد، امام جمعه، فرماندار و مسئولان دستگاه هاي اجرايي شهرستان آغاز شد.
اين پارك بر سر راه مسافران و زائران حضرت رضا(ع) و آستان مبارك حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) قرار گرفته كه علاوه بر فراهم نمودن فضاي مفرح و استراحتگاه مناسب به وسايل ورزشي و بازي بچه ها و زمين اسكيت و سكوهاي اقامتي نيز مجهز شده است.
مهندس سيداسماعيل قريشي كارشناس جنگل منابع طبيعي طبس در مراسم بهره برداري از اين پروژه گفت: 35 سال پيش اين مكان ابتدا در 30 هكتار زمين به صورت طرح بادگير با كشت انواع درختان خصوصا خرما شروع كه به صورت جنگل از آن استفاده مي شده است.كه هم اكنون سه هكتار آن مجهز به سكوهاي اقامتي و راه هاي دسترسي و محل طبخ غذا و حوض هاي آب و سرويس هاي بهداشتي شده است.
وي افزود:مبلغ يك ميليارد ريال از محل اعتبارات داخلي و ستاد بحران در اين پارك هزينه شده و براي تكميل آن به 2 ميليارد ريال ديگر اعتبار نياز است.

 



آداب عيد فطر در جزيره قشم

گزارش از: محمد ركني -خبرنگار كيهان در قشم
ساليان زيادي است كه ساكنان قشم به استهلال ماه مبارك رمضان مي پردازند. قشمي هايي كه داراي چشم تيزبين هستند بر بام منازل و مساجد مي روند تا هلال ماه رمضان را رؤيت كنند.
افرادي كه ماه را مي بينند به اطلاع امام جمعه مي رسانند و امام جمعه بعداز اطمينان يافتن از گزارش ها، از طريق بلندگوي مسجد حلول ماه رمضان را به اطلاع مردم مي رساند.
ضيافت افطاري
در ايام رمضان ضيافت هاي بسياري توسط كساني كه وضعيت مالي مناسبي دارند مثل بازرگانان، تجار و شيوخ برپا مي شود و از فقرا و نيازمندان و دوستان دعوت به عمل مي آيد كه در اين ضيافت ها شركت كنند.
آنچه زيباترين جلوه ميهماني در اين ماه مبارك را به نمايش مي گذارد، سفره هاي فراهم آمده از دست پخت زنان خانه دار با غذاهاي محلي و خوراكي هاي خوش عطر و طعم است كه بر دست مردان و زنان به سوي مساجد حمل مي شوند.
در ماه رمضان مردم قشم از غذاها و دسرهايي مصرف مي كنند كه در ماه هاي ديگر سال كمتر و يا اصلا استفاده نمي كنند. از جمله خوردني ها مي توان به انواع اراروت و فرني نان جمجموك، و گليمات و انواع نان ها مثل نان كلوكي، تمشي، رخته، نان خمير، نان بني و غيره و انواع ژله و كارامل و انواع غذاهاي دريايي اشاره كرد كه سفره رمضان قشمي ها را مزين مي كنند. انواع شوربا، حليم، بكاره، سمبوسه، آش و... هم در سفره افطاري خودنمايي مي كنند. از ديگر اعمال ماه مبارك رمضان قرائت يك جزء قرآن در هر شب است كه توسط جوانان در مساجد صورت مي گيرد و قشمي هاي اهل سنت نيز نمازهاي مخصوص خود را دارند كه هرشب در ايام ماه رمضان در مساجد خود برپا مي دارند.
مراسم علم شمشيري
در 19 ماه مبارك رمضان مراسم علم شمشيري كه از قدمت 900 ساله برخوردار است برگزار مي شود اين مراسم نشان از آن دارد كه شيعه از ديرباز در جزيره قشم سكونت داشته و شيعيان قشمي جزو اولين كساني هستند كه ساختار شهري قشم را به وجود آورده اند.
دراين مراسم كهن شيعيان قشمي علم شمشيري را با پاي پياده از شهر قشم به روستاي حميري در 12 كيلومتري قشم مي برند و غروب همان روز قبل از اذان مغرب باز مي گردانند. در روستاي حميري هم تعداد زيادي از مردم خود روستا و معمولا تعداد زيادي از مردم بندرعباس و از خود شهر قشم به روستاي حميري مي روند و منتظر آمدن علم شمشيري مي شوند و بعضي از آن مردم نذري مي دهند و غذا پخت مي كنند و گوسفند مي كشند و از آن گوشت و غذا به فقرا مي دهند.
لازم به ذكر است علم شمشيري به اعتقاد مردم قشم از نجف اشرف آمده و يك نمونه آن در بارگاه امير مؤمنان علي(ع) وجود دارد كه جفت علم در قشم است. روي تكه فلزي و چوبي آن به خط كوفي نگاشته شده است. مسجد علي ابن ابيطالب(ع) شهر قشم محل قرار دادن يا استقرار علم شمشيري است.
عيد فطر
يكي از آخرين و مهمترين اعمال ماه رمضان، نماز عيد فطر و پذيرايي از ميهمانان خدا با سفره هاي رنگي در جزيره قشم است. دراين روز در منزل همه قشمي ها به روي دوست و دشمن باز است و همه مي توانند از آن سفره بهره ببرند.
مردم قشم شيعه و سني در ساعات اوليه روز عيدفطر به مساجد خود مي روند و نماز عيد را برپا مي دارند بلندگوهاي مساجد از ساعت اوليه صبح « لبيك- لبيك اللهم لبيك» را پخش مي كنند.
مردم هم با زمزمه اين عبارت به سمت مساجد سرازير مي شوند.
دراين روز دل انگيز زيباترين و شيك ترين لباس ها برتن جوانان و مردم قشم است و در اين روز مردها و جوانان عطرهاي خوش بو و مخصوص كه خيلي هم گرانقيمت است به خود مي زنند و به نماز مي روند. قبل از اين مردها و جوانان و زنان به پيرايش و آرايش خود اهميت مي دهند و بدون استثنا مردها موها را اصلاح مي كنند.
بعداز نماز عيدفطر مردم قشم سري هم به اهل قبور مي زنند و فاتحه مي خوانند و بعداز ساعتي براي پذيرايي از ميهمانان به خانه هاي خود باز مي گردند.
در روز عيد فطر چه آنهايي كه پولدار و غني هستند و چه آنهايي كه مستمند و فقيرند همگي به اندازه توانايي هاي خود سفره مي اندازند و از همديگر مي خواهند كه به سر سفره آنها هم بيايند دراين روز در تمامي خانه ها باز است و درب بسته اي وجود ندارد. در سفره روز عيد فطر انواع شيريني هايي كه توسط بانوهاي قشمي درست شده كه بسيار خوشمزه هم است ديده مي شود.
از جمله خوردني ها بر سر سفره عيد فطر مي توان به انواع كمپوت ها مثل، آناناس و خوخ و انواع آجيل و ميوه و نخودجوش داده شده با طعم و سليقه هاي مختلف اشاره كرد.
دراين روز مردم با لب هايي خندان و بدون كينه و كدورت به خانه همديگر مي روند و يكي از زيباترين و جذاب ترين صحنه ها را به تصوير مي كشند. اين اتفاق تا پايان ظهر ادامه دارد و بعداز نماز ظهر و عصر هركس به خانه خود مي رود و بر سر سفره ظهر كه در آن سفره پلو مخصوص قشمي درست شده مي نشينند.
بعداز ظهر هم نوبت زن هاي قشمي است. زن هايي كه در طول روز در عيد فطر از ميهمانان پذيرايي كرده اند و آنان در عصر آن روز بهترين لباس هاي دوخته شده محلي خودرا مي پوشند و به خانه همديگر مي روند و تبريك عيد مي گويند.

 



ايران در كيهان

تجليل از خيران
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: مراسم تجليل از 47 فرد خير حوزه سلامت
(بهداشت و درمان) شهرستان گنبدكاووس با حضور مسئولان اين شهرستان برگزارشد.
دكتر فريد عابدي، سرپرست شبكه بهداشت و درمان گنبدكاووس دراين مراسم كه با ضيافت افطار همراه بود گفت: دولت خدمتگزار طي 5 سال گذشته اقدامات بسيار خوبي در حوزه بهداشت و درمان انجام داده است كه بهترين آن آغاز عمليات اجرايي تكميل بيمارستان نيمه تمام 96 تختخوابي اين شهرستان پس از 15 سال بود.
تخصيص بودجه براي مساجد
ياسوج- خبرنگاركيهان: نصرالله انصاري، فرماندار شهرستان كهگيلويه گفت: 510 ميليون تومان از محل اعتبارات تملك و دارايي هاي سرمايه اي استان به مرمت مساجد و اماكن متبركه كهگيلويه اختصاص داده شد.
اجراي طرح گازي درگچساران
¤ مهندس غلامرضا پاكدل، مديرعامل شركت نفت و گاز گچساران گفت: با توجه به اجراي طرح جمع آوري گازهاي خروجي 1و 2 گچساران از سوزاندن 6/3 ميليون مكعب گاز در روز جلوگيري مي شود.
شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران يكي از شركتهاي بزرگ مهم مناطق نفت خيز جنوب كشور است كه با توليد متوسط 750 هزار بشكه در روز نقش بزرگي در توليد نفت صادراتي و اقتصاد كشور دارد.
توزيع كالاي رمضان
بابل- خبرنگاركيهان: رئيس اداره بهزيستي بابل از توزيع يك هزار و500سبد كالاي رمضان شامل موادغذايي نسبت به افراد زيرپوشش بهزيستي بابل خبر داد.
علي محمدي فيروزجايي گفت: 5 هزار معلول شهرستان بابل با درجات و طبقات مختلف معلوليت اعم از معلولان ذهني،جسمي، ناشنوايان، نابينايان، بيماران رواني و سالمندان به نوعي از خدمات مستمر و غيرمستمر بهزيستي بابل برخوردار هستند.
احياي تعاوني ها در همدان
همدان- خبرنگاركيهان: تعاوني هاي راكد و نيمه فعال استان شناسايي و احيا مي شوند.
حمزه علي يزداني، مديركل تعاون استان همدان با اعلام اين خبر افزود: مجموعا تعداد هزار و 675 مورد تعاوني فعال با 42 ميليارد تومان سرمايه و ايجاد 196 هزار و 885 نفر اشتغال در استان همدان وجود دارد.
وي ادامه داد: همچنين درحال حاضر به همين تعداد تعاوني هاي غيرفعال و راكد و نيمه فعال در استان وجود دارد كه مواردي مانند كمبود نقدينگي، كسادي بازار توليدات و اختلاف بين اعضاي هيئت مديره باعث ايجاد چنين وضعيتي براي آنها شده است.
برگزاري محفل انس با قرآن
بهاباد يزد- خبرنگاركيهان: محفل انس با قرآن كريم دركانون غدير بنستان بهاباد برگزارشد.
اين مراسم كه درمحل مسجد وليعصر(عج) بنستان برگزارشد شامل برنامه هاي حاملان قرآن، دعوت از قاريان مطرح، پذيرايي افطار و استفاده از نوجوانان حافظ جزء 30 روستاي بنستان و همچنين برگزاري مسابقه حديث ولايت بين شركت كنندگان بود.
راه اندازي كتابخانه كودك
¤ با حضور علايي، مديركل نهاد كتابخانه هاي عمومي استان يزد اولين بخش مربوط به كودكان و نوجوانان با نام زنده ياد مهدي آذر يزدي در كتابخانه شهيد جليلي بهاباد افتتاح شد.
مديركل كتابخانه هاي استان يزد افتتاح اين بخش را اولين مورد درسطح استان يزد بيان كرد و گفت: اين طرح به زودي درساير شهرستانهاي استان راه اندازي خواهدشد.
ذخيره سازي تخم مرغ درمشهد
مشهد- خبرنگاركيهان: رئيس سازمان بازرگاني خراسان رضوي گفت: در راستاي حمايت از واحدهاي توليدكننده تخم مرغ در استان ميزان خريداري و ذخيره سازي اين كالا به 2هزارتن افزايش مي يابد.
علي صفرزاده درجلسه شوراي نظارت و كنترل بازار استان افزود: به منظور جلوگيري از تشديد ضرر و زيان واحدهاي توليدي تخم مرغ استان با توجه به مازاد توليد در استان، 2هزارتن تخم مرغ خريداري و ذخيره سازي خواهدشد.
وي تصريح كرد: اين امر با هدف تعديل بازار تخم مرغ و افزايش صادرات اين كالا از محل مازاد توليد و نياز داخلي انجام مي شود.
فعاليت 120 مبلغ در شهريار
شهريار- خبرنگاركيهان: رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان شهريار از فعاليت 120 مبلغ در پايگاههاي تابستاني اين شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين كوششي گفت: از اين تعداد 80 نفر بومي و مابقي از حوزه علميه قم به اين شهرستان اعزام شده اند.
اصلاح شبكه آبرساني
بردسكن- خبرنگاركيهان: درمراسمي با حضور مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان رضوي پروژه توسعه و اصلاح شبكه آبرساني شهر بردسكن افتتاح شد. براي اجراي پروژه 8 هزارمتر كار لوله گذاري انجام شده است و ظرف مدت 6ماه اين پروژه با اعتباري بالغ بر 2ميليارد ريال به اتمام رسيد.
به گفته مهندس شوكتيان، مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان رضوي هزارمتر لوله گذاري اين پروژه در سايت مسكن مهر بردسكن اجرا شده است كه كليه واحدهاي مسكوني مسكن مهر اين شهرستان از آب شرب برخوردار خواهندشد.
آموزش زبان اشاره
كرج- خبرنگاركيهان: طرح آموزش زبان اشاره ويژه كارمندان ادارات در كرج اجرا شد.
ابوالفضل اينانلو، معاون سياسي و انتظامي فرماندار كرج با اعلام اين خبر گفت: در اجراي اين طرح انجمن ناشنوايان كرج با برگزاري دوره هاي آموزشي در فرهنگسراي كوثر اين شهرستان زبان اشاره را به كارمندان آموزش خواهدداد.
افزايش اهداي خون
كاشان- خبرنگاركيهان: رئيس سازمان انتقال خون كاشان گفت: شاخص اهداي خون در كشور 5/2 درصد است كه اين ميزان در اين شهرستان به 3 درصد رسيده است.
حسين اعتمادي درجمع خبرنگاران همچنين از افزايش يك درصدي اهداي خون در 4ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: طي 4ماهه ابتداي سال 4هزارو 500 نفر به پايگاه انتقال خون كاشان مراجعه كرده اند كه 3هزار و500 نفر از اين تعداد موفق به اهداي خون شده اند. به گفته وي، از اين تعداد، 3 هزار نفر داوطلبيني بودند كه بيش از يك بار خون اهدا كرده اند. وي 48درصد اهداكنندگان خون در شهرستان كاشان را افراد داوطلب مستمر ذكر كرد و اظهارداشت: درمجموع 95 درصد از اهداكنندگان مرد و
5 درصد زن بوده اند.

 



سرپرست معاونت عمراني استانداري فارس: پيشرفت پروژه قطار شهري شيراز راضي كننده نيست

شيراز- خبرنگار كيهان:
از پيشرفت پروژه قطار شهري شيراز راضي نيستيم.
سرپرست معاونت عمراني استانداري فارس با بيان اين مطلب در جريان بازديد از روند پيشرفت پروژه قطار شهري شيراز گفت: با بهره برداري از اين طرح شاهد جابه جايي روزانه 200 هزار مسافر خواهيم بود كه اين امر موجب كاهش چشمگير بار ترافيكي و آلودگي هاي زيست محيطي در اين شهر خواهد شد.
عبدالله حسيني پيشرفت اين پروژه را در مجموع 40 درصد عنوان كرد و با بيان اينكه از پيشرفت پروژه راضي نيستيم خواستار تسريع در خريد واگن ها و تكميل ايستگاه ها براي سرعت بخشيدن به زمان بهره برداري پروژه قطار شهري شيراز شد.
وي در ادامه از تشكيل نشست تخصصي با حضور مسئولان مربوطه براي بررسي دقيق پروژه و آسيب شناسي لازم براي رفع موانع موجود و تسريع در تكميل و زمان بهره برداري پروژه خبر داد.
وي اظهار داشت: مردم براي بهره برداري از اين پروژه مهم روزشماري مي كنند و مسئولان بايد با جديت بيشتر و تلاش مضاعف براي افتتاح اين پروژه و رفاه مردم گام بردارند.
وي اعتبار پيش بيني شده براي اين طرح را 10 هزار و 600 ميليارد ريال دانست كه تاكنون حدود 5 هزار ميليارد ريال آن هزينه شده است.
وي افزود: قطار شهري شيراز در سال جاري حدود يك هزار ميليارد ريال از محل بودجه ملي و مبلغ 370 ميليارد ريال از محل بودجه شهرداري شيراز اعتبار دارد.

 



سد خاكي حاجي آباد در هرمزگان به بهره برداري رسيد

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
بزرگترين سد خاكي حاجي آباد با حضور استاندار هرمزگان بهره برداري رسيد.
استاندار هرمزگان در بهره برداري از اين پروژه با اشاره به اينكه امروزه دولت توجه ويژه اي به جبران عقب ماندگي دارد اظهار داشت: بهره برداري از پروژه سدخاكي حاجي آباد خدمت رساني بيشتر مسئولان به مردم است.
وي افزود: با بهره برداري از اين سد 620 خانوار از نعمت آب شرب سالم در شهرستان حاجي آباد برخوردار مي شوند. براساس اين گزارش سدخاكي حاجي آباد با اعتباري بالغ بر 10 هزار و 920 ميليون ريال از محل اعتبارات استان هرمزگان به بهره برداري رسيده است.

 



ستاد جنگ نرم استان زنجان تشكيل جلسه داد

زنجان -خبرنگار كيهان :
جلسه ستاد جنگ نرم استان زنجان به رياست نماينده ولي فقيه دراستان برگزار شد.
ستاد جنگ نرم استان به رياست حضرت آيت الله واعظي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان و با حضور محمد نژاد معاون پژوهشي نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاههاي سراسر كشور، سيدهادي صادقي دبير، دبيرخانه دائمي ستاد جنگ نرم كشور، رسولي رئيس دبيرخانه جنگ نرم كشور در محل استانداري زنجان برگزار شد.
درابتداي جلسه حضرت آيت الله واعظي با تبريك حلول ماه مبارك رمضان، افزود: دشمنان هرگزقادر نخواهند بود درمقابل نظامي كه به نام خدا و ذات مقدس پيامبر گرامي اسلام و اهل بيت عليهم السلام بنا شده بايستند و ملتي كه همواره با خدا باشد كمترين هراس و نگراني نخواهد داشت.
امام جمعه زنجان افزود: حد وسط برهان اثبات حقانيت امام و نظام، رهبري است و خداوند با وجود شريف ايشان كه بعد از امام بزرگ ترين نعمت است، ايران را از فروپاشي حفظ نمود.
محمد نژاد معاون پژوهشي نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاههاي سراسر كشور نيز هدف جنگ نرم را براندازي نظام عنوان نمود ودر بحث ابزارهاي مقابله با جنگ نرم، رسانه ها و فضاي مجازي را قابل خواند و افزود: ترويج برخي اديان كه در تقابل با دين اسلام هستند و عرفان هايي بعنوان ابزار تخريبي و جايگزين دين از مهمترين محورهاي جنگ نرم هستند.
دراين جلسه معاون سياسي و امنيتي استانداري از عملكرد مديران درحوزه جنگ نرم تقدير و اظهار داشت: استراتژي و هدف گذاري دشمن درجنگ نرم نيز مشابه جنگ سخت، تغيير ساختار نظام است هر چند به ظاهرتغيير رفتار را اعلام مي كنند و باعث افتخارماست كه نيروهايي كه در جنگ سخت فرماندهي مي كردند، امروز فرماندهان جنگ نرم هستند.

 



فرماندار اهواز خبر داد
بهره برداري از 15 واحد آموزشي تا پايان ماه جاري در اهواز

اهواز- خبرنگار كيهان:
فرماندار اهواز گفت: از آغاز كار دولت نهم تا پايان سال گذشته، 216 پروژه آموزشي در مدارس اين شهرستان به بهره برداري رسيد.
عبدالعزيز فدعمي افزود: براي انجام اين پروژه ها بالغ بر 116 ميليارد تومان هزينه شده است.
وي خاطرنشان كرد: به اين ترتيب يك هزار و 191 كلاس درس و 38 نمازخانه به فضاهاي آموزشي شهرستان اهواز در مقاطع مختلف افزوده شده است.
فرماندار اهواز افزود: از اين تعداد 35 فضاي آموزشي در مناطق حاشيه شهر اهواز احداث شده است.
فدعمي از تعميرات اساسي 291 مدرسه و همچنين تجهيز 216 مدرسه در نقاط مختلف شهري و روستايي خبر داد و با اشاره به اينكه تا پايان شهريور ماه جاري نيز 30 پروژه آموزشي ديگر شامل 15 فضاي آموزشي و 15 نمازخانه به بهره برداري مي رسد خاطرنشان كرد: 246 پروژه آموزشي شامل يك هزار و 316 كلاس در دولت نهم و دهم به بهره برداري رسيده است.

 



تا پايان سال جاري راه اندازي 11 جايگاه جديد سي ان جي در استان سمنان

شاهرود- خبرنگار كيهان:
تا پايان امسال 11 جايگاه جديد سي ان جي به جايگاه هاي استان سمنان اضافه مي شود.
مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه شاهرود در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر 21 جايگاه CNG در استان سمنان در حال فعاليت هستند كه تا پايان امسال اين رقم به 32 جايگاه خواهد رسيد.
محمد ابراهيم توسلي افزود: از مجموع جايگاه هايي كه تا پايان امسال به بهره برداري خواهد رسيد شاهرود و سمنان هر كدام 2 جايگاه، دامغان 3 و گرمسار 4 جايگاه خواهد بود و اكثر آنها تا 2 ماه آينده به بهره برداري مي رسد.
مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي شاهرود افزود: مشكلات برخي از جايگاه ها كه تقريبا آماده بهره برداري است به ادارات دولتي برمي گردد كه اگر آن ادارات همكاري كنند و مشكل آب برق و... آنها را تأمين كنند در حال حاضر مي توانند به بهره برداري برسند.
وي گفت: احداث 7 جايگاه ديگر براي استان درنظر گرفته شده است كه 5 جايگاه در شاهرود و توسط بخش خصوصي و دولتي احداث خواهد شد. وي افزود: در صورت رعايت استانداردهاي لازم براي احداث جايگاه در مجتمع هاي مسكوني مجوز صادر مي شود.

 



شهردار بندرانزلي معرفي شد

بندرانزلي - خبرنگار كيهان:
شهردار جديد بندرانزلي منصوب شد
به گزارش خبرنگارما در مراسمي باحضور مسئولان شهر ضمن تقدير از تلاش ها و زحمات مهندس «سيد بدرالدين بدري» شهردار سابق مهندس «رضا كهالي» شهردار اسبق رودسر به عنوان شهردار جديد بندرانزلي معرفي شد

 



تالار بورس كردستان راه اندازي مي شود

سنندج- خبرنگاركيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار كردستان گفت: براي رونق اقتصادي به ويژه عرضه محصولات مهم كشاورزي تالار بورس اين استان در آينده اي نزديك راه اندازي مي شود.
«ارسلان ازهاري» در جلسه كار گروه اقتصادي و توليدي گفت: نمايندگان سازمان بورس كشور در سفر به استان از مكان تخصيص يافته براي تالار بورس بازديد كردند و به رغم كاستي هايي كه ازنظر زيرساخت تجهيزات مخابراتي در اين مكان وجود دارد آنان موافقت خود را اعلام كردند.
به گفته وي نارسائي هاي موجود در محل تالار به سرعت درحال برطرف شدن است و با تأمين تجهيزات و خطوط ارتباطي به زودي اين تالار راه اندازي خواهدشد.
ازهاري افزود: راه اندازي تالار بورس درخواستي ديرينه از سوي مردم و سرمايه گذاران در استان كردستان است و اين استان براي راه اندازي بورس كشاورزي نيز اعلام آمادگي كرده و آن را در دستور كار قرار داده است.

 



جوابيه شركت مخابرات استان تهران

شركت مخابرات استان تهران نسبت درج مطلبي در روزنامه كيهان، جوابيه اي به اين روزنامه ارسال كرده كه جهت تنوير افكار عمومي عينا آورده شده است.
احتراما، در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 19718 مورخ 25/5/89 صفحه 11 آن نشريه تحت عنوان «مخابرات وردآورد بي رقيب و ناتوان» به آگاهي مي رساند:
در اين توضيحات آمده است : توزيع قبوض تلفن ثابت برعهده شركت پست است كه طي جلسات متعدد اداره پست متعهد شده است تا نسبت به اصلاح كدپستي ده رقمي اين منطقه اقدام و مشكل را برطرف كند.
لازم به ذكر است براساس آيين نامه شركت مخابرات استان تهران در صورت عدم پرداخت صورتحساب كاركرد تلفن توسط مشترك مراكز مخابرات استان تهران موظف هستند براساس ليست اداره مالي تلفن هاي بدهكار را قطع كنند.
بنابراين عدم دريافت قبض تلفن توسط مشترك دليلي براي عدم قطعي نمي باشد. همچنين مشتركان مي توانند در پانزدهم ماه هاي فرد سال از طريق 1818 از ميزان بدهي تلفن خود مطلع و از همين طريق هزينه كاركرد تلفن را پرداخت كنند. همچنين در زمينه واگذاري اينترنت پرسرعت تاكنون تعدادي پورت دراين مركز به متقاضيان واگذار شده است. با توجه به توسعه آتي مشكل اينترنت پرسرعت (ADSL) دراين منطقه برطرف مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14