(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 17 شهريور 1389- شماره 19736

پنتاگون براي آموزش ارتش افغانستان 6 ميليارد دلار هزينه مي كند
دهواپيماهاي رژيم صهيونيستي حريم هوايي لبنان را 12 بار نقض كردند
البرادعي: مجبور شوم عليه مبارك عصيان عمومي اعلام مي كنم
تظاهرات 2 ميليون نفري عليه سياست هاي ساركوزي در فرانسه
بررسي اوضاع منطقه در ديدار امير قطر با پادشاه عربستان
دبيركل يك جنبش سياسي در منامه: اتهام دولت بحرين عليه مخالفان بي اساس است
مذاكرات مدودف و نظربايف براي تحكيم مناسبات روسيه و قزاقستان
اعترافات حريري درباره شاهدان دروغين اثبات مواضع حزب الله است
اعتصاب وتظاهرات آفريقاي جنوبي وارد چهارمين هفته شد
افزايش همبستگي ملت ها با مردم فلسطين در مبارزه عليه اسرائيل
اعتصاب در مترو لندن ميليون ها مسافر را سرگردان كرد
چها رسوي پنج قاره
شورش در جنوب يمن عليه دولت صنعا



پنتاگون براي آموزش ارتش افغانستان 6 ميليارد دلار هزينه مي كند

ايالات متحده براي آموزش ارتش افغانستان شش ميليارد دلار هزينه مي كند.
به گزارش مهر، پايگاه اينترنتي «آنتي وار» اعلام كرد كه بيشتر مقامات آمريكايي معتقدند آموزش نيروهاي امنيتي 10 سال زمان مي برد و به همين خاطر، شش ميليارد دلار، هزينه كمي براي اين هدف است. طرح واشنگتن براي تقويت ارتش افغانستان، از استراتژي طولاني مدت آمريكا نيز پرده برمي دارد، بدين ترتيب كه محيط سياسي آتي افغانستان تحت سيطره و نفوذ يك ارتش متكي به آمريكا قرار خواهد گرفت و احتمالا اين ارتش خواهد توانست عليه دولت هاي مستقل و ملي دست به كودتا بزند و اين مكانيسم، تداعي كننده مدل پاكستان طي دهه هاي اخير است، كشوري كه وقوع كودتاهاي هدايت شده در آن، امري عادي است.

 



دهواپيماهاي رژيم صهيونيستي حريم هوايي لبنان را 12 بار نقض كردند

جنگنده هاي صهيونيستي 12 بار به حريم هوايي لبنان تجاوز كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ارتش لبنان در بيانيه اي اعلام كرد كه در ادامه تجاوزهاي مستمر رژيم صهيونيستي به خاك لبنان و نقض مكرر قطعنامه 1701 سازمان ملل در مورد آتش بس ميان اين رژيم و لبنان، جنگنده هاي صهيونيستي روز دوشنبه 12 بار حريم هوايي لبنان را نقض كردند. اين هواپيماها در مناطق جنوبي لبنان و همچنين بيروت اقدام به گشت زني كرده و پس از مدتي از آسمان لبنان خارج شدند. رژيم صهيونيستي تقريبا به صورت روزانه قطعنامه 1701 سازمان ملل را نقض كرده و به حريم هوايي، دريايي و خاكي لبنان تجاوز مي كند.
اين در حالي است كه دولت لبنان بارها نسبت به اين تجاوز و نقض قطعنامه هاي بين المللي به سازمان ملل متحد شكايت كرده است.

 



البرادعي: مجبور شوم عليه مبارك عصيان عمومي اعلام مي كنم

رهبر جنبش ملي تغيير رژيم مبارك را به برگزاري تظاهرات خياباني براي پذيرش خواسته هاي مردم تهديد كرد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، «محمدالبرادعي» نامزد انتخابات رياست جمهوري مصر تأكيد كرد كه كشورش در حال حاضر شاهد سال سرنوشت سازي در مسير دموكراسي است.
به نوشته روزنامه «الشروق» البرادعي طي سخناني در مراسم افطاري عصيان عمومي را به عنوان يك انتخاب از سوي مخالفان مبارك در آينده بعيد ندانست.
البرادعي در عين حال خطاب به رژيم مبارك متذكر شد: ما به خيابان ها نخواهيم آمد، مگر اينكه اين آمدن براي بار اول و آخر باشد.
وي گفت: دوست ندارم دست به عصيان مدني در كشور زده شود و به آن متوسل نخواهيم شد، مگر اينكه در آينده مجبور به اين كار شويم.
البرادعي اظهار داشت: براي سرازير شدن به خيابان ها، عجله اي نداريم و هنوز هم راه هاي زيادي براي فشار آوردن به حكومت مصر در اختيار داريم.
رهبر جنبش ملي تغيير خواستار تحريم انتخابات آينده پارلماني مصر شد و آن را نمايشي مضحك از سوي دولت مبارك دانست و افزود: اميدوارم كه اوضاع تا حد نافرماني مدني پيش نرود چرا كه اگر رژيم حاكم به خواسته هاي ما در زمينه تغيير پاسخ ندهد و به طغيان خود ادامه دهد، اين امر تنها راه حل ما خواهد بود.
مدير كل سابق آژانس بين المللي اتمي خاطرنشان كرد: امتناع مخالفان و احزاب مستقل از نامزدي در انتخابات آينده، ميزان نارضايتي از رژيم را نشان خواهد داد.
البرادعي يادآور شد: بيش از 28 درصد مردم مصر به خوبي قادر به خواندن و نوشتن نيستند و 40 درصد از مردم نيز در شرايط سختي زندگي مي كنند كه اگر حزب حاكم وجدان ملي داشته باشد، بر اين اساس نبايد وارد صحنه انتخابات شود و بايستي عرصه را براي ديگران باز بگذارد تا آنها اوضاع مصر را تغيير دهند.

 



تظاهرات2ميليون نفري عليه سياست هاي ساركوزي در فرانسه

¤ اين تظاهرات عليه لايحه دولت براي افزايش سن بازنشستگي از 60 به 62 سال صورت گرفت.
¤ اعتصاب دو ميليون نفري كارگران فرانسوي، خطوط حمل و نقل ريلي، هوايي و زميني اين كشور را از كار انداخت.صفحه آخر

 



بررسي اوضاع منطقه در ديدار امير قطر با پادشاه عربستان

اميرقطر در مكه مكرمه با شاه عربستان ديدار و در مورد تحولات منطقه با وي گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «شيخ حمد بن خليفه آل ثاني» دوشنبه با «عبدالله بن عبدالعزيز» در كاخ «الصفا» ديدار و با وي در مورد آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي بحث و تبادل نظر كرد. توسعه همكاري هاي دوجانبه در تمامي زمينه ها نيز مورد گفت وگوي طرفين قرار گرفت. در اين ديدار تعدادي از مقامات برجسته عربستان و قطر نيز حضور داشتند. سفر امير قطر به عربستان پس از سفر رئيس جمهور كشورمان به دوحه و ديدار «محمود احمدي نژاد» با امير قطر، انجام گرفت.

 



دبيركل يك جنبش سياسي در منامه: اتهام دولت بحرين عليه مخالفان بي اساس است

دبيركل جنبش آزادي ها و دموكراسي (حق)، اتهام اخير منامه عليه مخالفان، براي براندازي را دروغين و نمايشي خواند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، «حسن المشيمع»، در واكنش به اتهامات مطرح شده از سوي رژيم حاكم بر بحرين عليه شيعيان و مخالفان دولت اظهار داشت: اتهامات دولت عليه مخالفان مبني بر تلاش براي براندازي رژيم بحرين، مجموعه دروغ هايي است كه با هدف تنگ كردن عرصه بر مخالفان دولت و بدون مستندات مطرح شده است.وي با اشاره به شكنجه مخالفان رژيم حاكم در زندان هاي بحرين خاطرنشان كرد: رژيم بحرين، اقدام به شكنجه افراد بازداشت شده در زندان ها كرده و از انتشار خبر درباره آنها جلوگيري مي كند.
المشيمع از مطرح شدن اتهامات عليه مخالفان قبل از صدور حكم دستگاه قضايي انتقاد كرد و افزود: اين مسئله نشان مي دهد كه در بحرين، دستگاه قضايي مستقل نيست و تحت فرمان رژيم حاكم است.
دبيركل جنبش حق متذكر شد: در بحرين، خانواده رژيم حاكم به تنهايي بر همه چيز تسلط دارد و وزارت كشور، دستگاه قضايي و دادستاني و بقيه نهادهاي قانوني تحت كنترل آنها اداره مي شود.
از سوي ديگر، «عبدالرحمن السيد» دادستان بحرين با صدور كيفرخواستي، بيش از 20 شيعه بحريني مخالف را به اتهام تلاش براي سرنگوني رژيم حاكم با استفاده از زور و برنامه ريزي و تشويق به خشونت متهم كرد.
در همين حال، خليل المرزوق سخنگو معاون رئيس فراكسيون «الوفاق» در پارلمان بحرين، با اشاره به دستگيري تعدادي از شيعيان با القاي توطئه اي تروريستي در كشور،اين اقدام دولت بحرين را نقض قانون اساسي در اين شيخ نشين دانست.«جعفر معطوف فخر» استاد بحريني دانشگاه بيروت نيز در واكنش به بازداشت هاي اخير در بحرين گفت: در واقع پيش از ماه مبارك رمضان، نيروهاي امنيتي بحرين، حملات خود را عليه شيعيان آغاز كرده بودند.

 



مذاكرات مدودف و نظربايف براي تحكيم مناسبات روسيه و قزاقستان

روساي جمهور روسيه و قزاقستان با هدف تعميق روابط دو جانبه و همسويي بيشتر در فعاليت هاي اقتصادي و تجاري ديدار و گفت و گو كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري قزاقستان با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد، در آستانه برگزاري هفتمين اجلاس منطقه اي موسوم به «توسعه پايدار فناوري هاي مدرن»، مدودف در شهر «اوست كاميناگارسك »، مركز استان شرقي قزاقستان، با همتاي قزاقستاني خود ديدار و گفت و گو كرد. تعميق روابط دو جانبه و افزايش همكاري هاي اقتصادي و تجاري از جمله محورهاي اصلي اين ديدار عنوان شده است.در اين اطلاعيه همچنين آمده است، روساي جمهور دو كشور در هفتمين همايش منطقه اي شركت كردند.
اين منبع تصريح كرد: در چارچوب اين همايش منطقه اي، 27 موافقت نامه و ياداشت تفاهم در زمينه همكاري ميان شركت ها و موسسات علمي قزاقستان و روسيه به امضا خواهد رسيد. گفتني است، اولين همايش مقامات و مسئولان شركت هاي فعال در مناطق حاشيه مرزي قزاقستان و روسيه با حضور روساي جمهور 2 كشور هفت سال پيش در شهر «اومسك » روسيه برگزار شده بود.
قزاقستان و روسيه در ميان كشورهاي عضو جامعه كشورهاي مستقل همسو، نزديكترين روابط اقتصادي و تجاري را دارند.
به اعتقاد كارشناسان، مرز طولاني مشترك ميان 2 كشور و همسان بودن مواضع سياسي مسكو و آستانه در زمينه حل مشكلات اقتصادي منطقه، از عوامل اصلي توسعه مناسبات حسنه ميان اين كشور ها بوده است.

 



منابع مقاومت اعلام كردند
اعترافات حريري درباره شاهدان دروغين اثبات مواضع حزب الله است

سرويس خارجي-
حزب الله لبنان به دنبال اعتراف نخست وزير اين كشور به اشتباه در حق سوريه و حزب الله اعلام كرد، اين اظهارات درستي مواضع حزب الله در قبال دادگاه رفيق حريري را به اثبات رساند.
محافل وابسته به حزب الله در گفت وگو با روزنامه لبناني السفير تاكيد كردند، موضع گيري اخير سعدالدين حريري و اعتراف او به وجود شاهدان دروغين در پرونده ترور پدرش، پيشرفت مهم و مثبتي به حساب مي آيد.
اين منابع افزودند، حريري پس از گذشت پنج سال كه كشور با درد و رنج و تنش و التهاب همراه بود به اين موضع جديد دست يافت ولي اميد مي رود كه جناح حاكم اشتباهات گذشته خود را تكرار نكند.
اين منابع همچنين تصريح كردند، در آن روز ما اتهام سوريه به ترور حريري را رد كرديم و راه دشمني با دمشق را دنبال نكرديم و اين مسئله ما را در معرض فشارهاي داخلي و خارجي زيادي قرار داد به گونه اي كه به ما تهمت خيانت زدند و به دنبال آن انتخابات پارلماني برگزار شد و اكثريت روي كار آمدند.
محافل حزب الله تاكيد كردند كه بايد نسبت به آنچه اكنون براي لبنان آماده مي شود پيش آگاهي داشت تا بار ديگر در مسيري نيفتيم كه پنج سال ديگر كسي بگويد در حق حزب الله اشتباه كرديم.
«مروان فارس» نماينده پارلمان لبنان نيز با اشاره به اظهارات اخير نخست وزير لبنان درباره ترور پدرش، آمريكا را عامل فتنه انگيزي در لبنان و اتهامات مطرح شده عليه سوريه دانست.
وي محاكمه سمير جعجع رئيس حزب نيروهاي لبناني و طرفداران گروه 14 مارس كه اين فتنه را در لبنان به راه انداختند خواستار شد.
اين نماينده لبناني با تاكيد بر اهميت اعتراف حريري افزود، دادگاه بين المللي ويژه رسيدگي به پرونده ترور حريري دست پرورده آمريكا است و فتنه هاي به راه افتاده و اتهامات مطرح شده عليه سوريه به دست اين كشور رقم خورده است.
«وئام وهاب» رئيس جريان توحيد لبنان نيز گفت، حريري و گروهش از سال 2005 پس از آنكه سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله براي جلوگيري از فتنه مشترك آمريكا و اسرائيل به آنان كمك كرد تا به قدرت برسند خنجر در قلب مقاومت فرو كردند.
همچنين منابع نزديك به رئيس مجلس لبنان تاكيد كردند كه سخنان حريري لبنان را به مرحله جديد و كاملا متفاوتي وارد خواهد كرد و نشان از تحول 180 درجه در اوضاع سياسي لبنان دارد.

 



اعتصاب وتظاهرات آفريقاي جنوبي وارد چهارمين هفته شد

اعتصابات سراسري آفريقاي جنوبي در حالي وارد چهارمين هفته خود شد كه سه شركت بزرگ خودروسازي فعاليت خود را متوقف كردند و به اعتصابيون پيوستند.
به گزارش ايرنا، كارگران سه شركت خودروسازي روز گذشته به علت پايين بودن دستمزدها، دست از كار كشيدند و فعاليت اين سه شركت به طور كامل متوقف شد.
خواسته آنها، افزايش 15درصدي حقوق، پرداخت دستمزد در فصل كم كاري، كاهش ساعت كار و شش ماه مرخصي زايمان براي بانوان است.
انجمن خودروسازان آفريقاي جنوبي كه شامل 13شركت با 50 هزار عضو است اعلام كرد كه كارگران اين شركت ها تا پايان هفته تا وصول مطالبات خود تعطيل خواهند شد.
اعتصاب كارگران خودروسازي كاهش توليد روزانه تا 3000 خودرو را در پي خواهد داشت كه با اين اقدام نياز بازار خودرو داخل و صادرات آن با مشكل جدي مواجه مي شود.
گزارش هاي رسيده از ژوهانسبورگ، يكي از مهمترين شهرهاي آفريقاي جنوبي حاكي است كه هزاران تن از معلمان، پرسنل بخش خدمات درماني و بهداشت، گمركات شهرداري، نيروي پليس، دادگاه ها و ديگر بخش هاي دولتي روز گذشته از ديگر شهرهاي آفريقاي جنوبي به اين شهر آمده و براي احقاق خواسته هاي خود، تظاهرات كردند.
در طول چهار هفته گذشته، دولت آفريقاي جنوبي حدود 6000 نيروي نظامي را در بيمارستان ها مستقر كرد تا بتوانند به مراجعه كنندگان خدمت رساني كنند.
اعتصابات كارگري از 25 مرداد ماه امسال در پي پايين بودن دستمزدها در آفريقاي جنوبي آغاز شده است.

 



هنيه در ديدار با علماي الجزاير خبر داد
افزايش همبستگي ملت ها با مردم فلسطين در مبارزه عليه اسرائيل

سرويس خارجي-
رئيس دولت منتخب فلسطين تأكيد كرد، همبستگي جهاني با ملت فلسطين به سطح بالايي رسيده است.
اسماعيل هنيه در جريان مراسم افطاري كه با حضور علماي مسلمان الجزاير و علما و شيوخ غزه در شامگاه دوشنبه برگزار شد اظهار داشت، علماي فلسطين در كنار علماي جهان اسلام از مسئله فلسطين حمايت كردند و تبديل به الگويي براي ديگران شدند.
هنيه تصريح كرد، جنبش همبستگي عربي، اسلامي و بين المللي با ملت فلسطين در مراحل مختلف از جمله محاصره طولاني مردم غزه، جنگ 22 روزه رژيم صهيونيستي عليه اين منطقه و جنايت اخير اسرائيل در حمله به كاروان آزادي حمايت همه جانبه خود را با ملت فلسطين نشان دادند. وي اظهار داشت، همبستگي جهانيان با ملت فلسطين نشانگر ماهيت عربي و اسلامي مسئله فلسطين است و قابل تقدير است.
«مشيرالمصري» از رهبران جنبش حماس نيزطي اظهاراتي اعلام كرد كه ملت فلسطين راهكار مقاومت را برگزيده چرا كه شكست ديگر راهكارها براي همگان به اثبات رسيده و تلاش هايي كه امروز در راستاي مذاكره صورت مي گيرد براي زنده كردن جسد بي جان اين مذاكرات است. وي افزود، طرح سازشكارانه و فريبكارانه مذاكرات در مقابل اراده مقاوم ملت فلسطين سرانجامي جز شكست نخواهد داشت.
پادشاه اردن و رئيس جمهور سوريه نيز در ديدار با يكديگر بر لزوم عقب نشيني رژيم صهيونيستي از تمام اراضي اشغالي تأكيد كردند.
بشاراسد در اين ديدار گفت، تمامي نمايندگان فلسطين بايد در هر گونه مذاكراتي كه درباره مسائل آنان انجام مي شود حضور داشته باشند در غير اين صورت آن مذاكرات نتيجه اي در برنخواهد داشت.
وي تأكيد كرد، تداوم سياست هاي تجاوزكارانه و شهرك سازي ها از سوي اسرائيل مانعي واقعي براي تحقق صلح است.
محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز مدعي شد كه در مذاكرات از ارزش هاي فلسطيني عقب نشيني نخواهد كرد و در صورتي كه اسرائيل شهرك سازي ها را متوقف نكند از مذاكرات خارج خواهد شد. اين در حالي است كه پيشتر مقامات تل آويو اعلام كرده بودند كه نظرات محمود عباس براي آنان چندان اهميتي ندارد و همچنان به شهرك سازي ادامه خواهند داد. بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز تأكيد كرد، نبايد اجازه داده شود كه كشور فلسطيني و ضد اسرائيلي تشكيل شود.
وي افزود: يهوديان بايد جمعيت غالب فلسطين اشغالي باشند.
ساير رويدادها
¤ رئيس هيئت عالي اسلامي در اراضي اشغالي تأكيد كرد، صهيونيست ها به هر ترفندي براي استيلا بر مسجدالاقصي و قدس شريف متوسل مي شوند.
¤ سازمان دهنده كمك هاي مردمي براي مردم غزه در كاليفرنيا اعلام كرد به زودي با هماهنگي دولت هنيه هواپيماي حامل كمك هاي مردم آمريكا در غزه فرود مي آيد.

 



اعتصاب در مترو لندن ميليون ها مسافر را سرگردان كرد

سرويس خارجي-
برگزاري نخستين دور از اعتصاب هاي كاركنان مترو لندن، ميليون ها مسافر را سرگردان كرد.
شبكه خبري بي بي سي نوشت، ميليون ها مسافر مترو لندن در نتيجه اعتصاب كاركنان اين خطوط زيرزميني حمل و نقل، سرگردان شدند. اعتصاب با خروج كارگران بخش تعمير و نگهداري از محل كارشان آغاز شد و چهار ساعت بعد، لكوموتيو رانان، كاركنان ايستگاه ها و هدايت كنندگان خطوط دست از كار كشيدند.
در نتيجه اين اعتصاب، اكثر ايستگاه هاي مترو تعطيل شد. «باب كاو» دبير كل اتحاديه حمل و نقل «آر.ام.تي» كه در ميان اعتصاب كنندگان حاضر شده بود، از مسافران عذرخواهي كرد اما از وقوع اعتصاب هاي ديگري در آينده نزديك هم خبر داد.
ريشه اين اعتراضات در سياست كاهش حقوق كاركنان و اخراج بخشي از آنان به دليل كمبود بودجه است.
شهرداري لندن براي جبران ضعف ايجاد شده در سيستم حمل و نقل، 100 دستگاه اتوبوس اضافي وارد خيابان ها كرد. «بوريس جانسون» شهردار لندن اعتصاب را بي اثر دانست.
روزنامه تلگراف چاپ لندن نيز به برخي آمار و ارقام در رابطه با اين اعتصاب اشاره كرد. ظاهراً تعداد كارمندان اعتصاب كننده 10 هزار نفر است و با در نظر گرفتن خانواده هاي اين افراد، مي توان حدس زد كه چه تعداد از مردم لندن فقط در رابطه با سياست هاي كاهش حقوق و اخراج كاركنان در حوزه «مترو» آسيب ديده اند.
بنا به نوشته تلگراف، روند اعتصابات كاركنان مترو قرار است در دو ماه آينده (اكتبر و نوامبر) نيز ادامه يابد و خسارات تخمين زده شده علاوه بر سرگرداني ميليون ها مسافر، حدود 50 ميليون پوند (76 ميليون دلار) است.
خبرنگار روزنامه گاردين در گزارش خود با اشاره به نااميدي و نگراني كاركنان مترو از بيكاري نوشت: «حذف 800 شغل از سوي دولت واقعاً نگران كننده است.»

 



چها رسوي پنج قاره

دريافت رشوه از تاجر اتريشي
روزنامه صهيونيستي هاآرتص نوشت، تعدادي از مسئولان اسرائيل ميليون ها دلار از يك تاجر اتريشي رشوه گرفته اند.
اين تاجر اتريشي بيش از چهار ميليون و 500 هزار دلار به حساب فرزندان آريل شارون نخست وزير اسبق رژيم صهيونيستي واريز كرده است، مقامات تل آويو در ارتكاب فسادها و جرايم مالي شهرت زيادي دارند.
مذاكرات 70 ميليارد دلاري
مشاور سابق باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا اظهار داشت، روند صلحي كه آمريكايي ها با مذاكرات واشنگتن در پيش گرفته اند 70 ميليارد دلار براي آمريكا هزينه در برداشته است.
وي افزود، ما براي مذاكرات كمپ ديويد تقريباً 55 ميليارد دلار پيش بيني كرده بوديم ولي به نظر مي رسد با توجه به دشواري هايي كه اين مذاكرات پيش رو دارد هزينه ها افزايش يابد.
سفير قاتل
كاربران پايگاه اينترنتي فيس بوك نام قاتل را بر روي عكس سفير اسرائيل در لندن درج كردند.
به گزارش خبرگزاري قدس، كاربران فيس بوك دو صفحه از اين وب سايت را به درج اطلاعاتي از جنايتكار بودن سفير اسرائيل در لندن اختصاص دادند و بالاي عكس او نوشتند «جنايتكار قاتل».

 



شورش در جنوب يمن عليه دولت صنعا

هزاران يمني در اعتراض به قطع جريان برق و مديريت سوء رژيم حاكم در خيابان هاي عدن دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران نفر از مردم شهر عدن در جنوب يمن در اعتراض به قطع برق به خيابان ها ريختند و با آتش زدن لاستيك به سوي مديريت حكومت مركزي به شدت اعتراض كردند.
اين تظاهرات كه در محله هاي القلوعه، التواهي، المنصوره از شدت بيشتري برخوردار بود، باعث شد كه بسياري از خيابان ها بسته شود و ادارات دولتي مورد تعرض قرار بگيرد. تظاهرات چهار ساعته معترضان يمني با دخالت پليس و نيروهاي امنيتي به درگيري هاي خشونت آميزي منجر شد كه در نتيجه آن ده ها نفر بازداشت شدند.
همچنين شاهدان عيني گفتند كه درگيري هاي مسلحانه بين معترضان و نيروهاي امنيتي با سلاح هاي سبك در محلات دارسعد و شيخ عثمان در شهر عدن به وقوع پيوست.
اين در حالي است كه شهر عدن و بسياري از استان هاي ساحلي يمن در حال حاضر با موج شديدي از گرما روبه روست كه قطع برق در كنار آن طاقت مردم را طاق كرده است.
دولت يمن در واكنش به اعتراضات مردمي عنوان كرد كه قطع جريان برق در نتيجه بارندگي هاي روزهاي اخير است اما مردم معترض يمن، اين موضوع را ناشي از بي توجهي و بي كفايتي دولت در حل مشكلات كشور مي دانند.
«يحيي غلب الشعيبي» از رهبران سياسي جنوب در واكنش به حوادث عدن اظهار داشت: مردم در جنوب يمن در مضيقه هستند و قطع برق نيز مزيد بر علت شده است.
از سوي ديگر، يك منبع مطلع در دفتر عبدالملك الحوثي به شبكه العالم گفت: ادعاهاي اخير دولت به الحوثي ها در مورد زير پا گذاشتن توافق اخير كذب محض و اقدامي فتنه انگيز است.
اين منبع يمني كه با سايت «صعده آنلاين» مصاحبه كرده است متذكر شد: اتهامات حكومت مركزي عليه الحوثي ها، بي اساس است و نوعي واكنش دولت به خاطر برگزاري باشكوه روز جهاني قدس است.
اين در حالي است كه با برگزاري تظاهرات گسترده روز جهاني قدس در شهرهاي صعده، عمران، رژيم«علي عبدالله صالح» به وحشت افتاده و اقدام به وارد كردن اتهامات مختلف به شيعيان صعده كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14