(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 17 شهريور 1389- شماره 19736

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
درخواست دو عضو كميسيون امنيت ملي مجلس:
احمدي نژاد در تعيين نمايندگان ويژه رئيس جمهور تجديدنظر كند
صالحي : آمانو به سياسي كاري روي آورده است
جلال طالباني: روابط عراق و ايران بايد در تمامي زمينه ها گسترش يابد
آيت الله لاريجاني: مشتركات ديني، فرهنگي و زباني از ايران و افغانستان ملتي واحد ساخته است
جمعي از مقامات سابق اطلاعاتي آمريكا: درگير شدن با ايران به نابودي اسرائيل منجر مي شود
معاون پارلماني رئيس جمهور: جنس اختلاف نظرها بين دولت و مجلس سياسي نيست
آلماني ها كارخانه تبديل زباله احداث مي كنند
مدير عامل شركت نفت و گاز پارس: پروژه هاي پارس جنوبي امسال رونق خوبي دارد
معاون بازرگاني گيلان: كالا برگ روغن و قند و شكر بزودي اعلام مي شود
سفر 4 وزير به شهرهاي استان تهران
نخستين محموله خودرو ايران ازمسير ريلي به عراق صادر شد
سرتيپ فضلي: نيمي از عناصر فتنه سال گذشته به آغوش اسلام و انقلاب بازگشتند
اخبار ادبي و هنري



درخواست دو عضو كميسيون امنيت ملي مجلس:
احمدي نژاد در تعيين نمايندگان ويژه رئيس جمهور تجديدنظر كند

دو تن از نمايندگان مجلس خواستار عزل نمايندگان ويژه رئيس جمهور به منظور پرهيز از موازي كاري در عرصه سياست خارجي شدند.
جواد جهانگيرزاده در گفت وگو با «مهر»، درباره راهكارهاي عملي كردن سخنان مقام معظم رهبري در زمينه پرهيز از موازي كاري در سياست خارجي چيست، گفت: براساس قانون اساسي رئيس جمهور مي تواند نمايندگاني را در موضوعات مختلف در سياست خارجي تعيين كند. اما قانون اساسي براي اين كار يك شرط قانوني قرار داده است كه آن شرط به اين موضوع مي پردازد كه انتخاب اين نمايندگان بايد در هيئت دولت تصويب شود.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس ادامه داد: اين اقدام شرط عقلاني نيز دارد و آن اين است كه نمايندگان ويژه اي كه تعيين مي شوند در محورهاي مختلف در امور سياست خارجي بايد افرادي باشند كه توانايي انجام اين مسئوليت ها را داشته باشند.
نماينده اروميه با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري و تاكيد ايشان بر پرهيز از موازي كاري در حوزه سياست خارجي افزود: شايد موازي كاري در برخي بخش ها همچون مسائل فرهنگي قابل پذيرش باشد اما در حوزه سياست خارجي كه يك وزارت امورخارجه و يك جهان روبروي آن وجود دارد بايد تصميمات پخته تر و كارشناسي باشد.
جهانگيرزاده با تاكيد بر اينكه بيانات رهبر معظم انقلاب در زمينه پرهيز از موازي كاري براي دولت لازم الاطاعه است، گفت: براساس قانون نيز جهت گيري هاي سياسي خارجي كشور از سوي مقام معظم رهبري تعيين مي شود و بر اين اساس رئيس جمهور و دولت بايد عمل كنند.
وي در بيان اينكه اكنون دولت بايد چه كند و تكليف اين نمايندگان ويژه چه مي شود، افزود: رئيس جمهور بايد با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري و تاكيد ايشان در اين عرصه حتما در زمينه نمايندگان ويژه رئيس جمهور در مناطق مختلف تجديد نظر كند.
همچنين محمود احمدي بيغش ديگر عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه موازي كاري در عرصه سياست خارجي چالش و دوگانگي ديپلماسي را در پي دارد خواستار عزل نمايندگان ويژه رئيس جمهور در عرصه بين المللي شد.
وي با اشاره به اينكه مسئولان كشور بايد رهنمودهاي رهبري را سرلوحه كار خود قرار دهند، افزود: نبايد اجازه دهيم افراد مختلف غير متخصص خودشان را در عرصه سياست خارجي وارد كرده و در اين عرصه صاحب تصميم بدانند.
وي تاكيد كرد: بايد اقتدار دستگاه سياست خارجي كشور حفظ شود.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در بيان اينكه با توجه به تعيين نمايندگان ويژه از سوي رئيس جمهور در اين زمينه چه بايد كرد، افزود: اساسا اين نمايندگان ويژه نبايد تعيين شوند و حال كه تعيين شده اند رئيس جمهور بايد در اين زمينه تجديدنظر كند.
احمدي بيغش در پاسخ به اينكه آيا خود رئيس جمهور بايد اين نمايندگان را عزل كند يا آنها كنار بروند، افزود: كسي كه نمايندگان را نصب كرده مي تواند خودش نيز عزل كند، بايد رئيس جمهور حتما در اين زمينه تجديد نظر كند و اجازه ندهد كه دستگاه ديپلماسي كشور با تصميم گيرندگان متعدد مواجه باشد.
وي گفت: دستگاه ديپلماسي كشور بايد تصميم گيرنده واحدي داشته باشد و آن تصميم گيرنده كه وزير امور خارجه است بايد در قبال سوالات مجلس نيز پاسخگو باشد.
احمدي بيغش تاكيد كرد: در حال حاضر اين گونه شده است كه نمايندگان مجلس با منوچهر متكي به عنوان وزير امور خارجه كشور حرفي ندارند و سوالاتشان از اشخاص ديگري است كه در اين عرصه فعاليت كرده اند اما متاسفانه فقط متكي است كه به عنوان مسئول اين دستگاه بايد پاسخگوي اقدامات افرادي خارج از حيطه مسئوليتش باشد.
گفتني است، منوچهر متكي وزير امورخارجه روز دوشنبه با انتقاد از موازي كاري در سياست خارجي تصريح كرد كه تضعيف دستگاه ديپلماسي كشور به ويژه در شرايط كنوني آنهم توسط برخي از اعضاي دولت مصداق بارز بر شاخه نشستن و بن بريدن است.

 



صالحي : آمانو به سياسي كاري روي آورده است

سرويس سياسي-
در پي گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي، مقامات مرتبط با برنامه هسته اي كشورمان نسبت به همسويي بي سابقه دبيركل تازه كار آژانس با آمريكا و رژيم صهيونيستي واكنش نشان دادند و رويكرد سياسي يوكيو آمانو نسبت به مسايل فني و تخصصي را موجب لطمه خوردن به جايگاه آژانس بين المللي انرژي اتمي دانستند.
علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: محور اصلي گزارش جديد مديركل آژانس، تاكيد بر انحراف نداشتن فعاليت هاي هسته اي ايران از مسير صلح آميز است.
به گزارش ايسنا، وي با بيان اين كه هدف آژانس بين المللي انرژي اتمي، اطمينان حاصل كردن از صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي كشورها از طريق بازرسي و نظارت است، خاطر نشان كرد: در اين گزارش مثل گزارش هاي پيشين بر اين كه هيچ انحرافي از مواد هسته اي اعلام شده براي مقاصد غيرصلح آميز وجود ندارد تاكيد شده است. بنابراين معتقديم ساير مسائلي كه در گزارش به آن پرداخته شده است اموري فرعي هستند.
وي در پاسخ به اين كه آژانس توجيهات ايران را در اخراج دو بازرسش قبول نكرده است، گفت: اين حق ماست كه بازرسان را انتخاب كنيم و حق تمام كشورهاي عضو آژانس است. اساساً تمامي كشورهاي عضو، فهرست بازرسان را در اختيار مي گيرند و پس از انتخاب به آژانس اعلام مي كنند. دو بازرسي كه ايران از پذيرش آنان خودداري كرد خلاف واقع گزارش كردند و آژانس هم به اين نتيجه رسيد اما نمي خواهد بر اين مسئله اذعان كند. ما گفتيم دو بازرس ديگر معرفي كنند و آن ها دو بازرس جديد معرفي كردند و ما هم اين دو بازرس جديد را پذيرفته ايم.
رئيس سازمان انرژي اتمي در پاسخ به اين كه آژانس اعلام كرده است ايران اجازه نداده تا بازرسان از كارخانه آب سنگين بازديد كنند، اظهار كرد: بازرسي از كارخانه آب سنگين در چارچوب پادمان جامع و قرارداد دوجانبه ميان ايران و آژانس نيست. آژانس به ما بگويد به استناد كدام بند از قرارداد دوجانبه بين دو طرف بايد از تاسيسات آب سنگين توليد شده بازديد كند؟ ما چنين مقرراتي را نيافته ايم.
وي اعلام كرد: صراحتاً مي گويم آژانس به ما ثابت كند كه بايد از تأسيسات آب سنگين ايران و آب سنگين توليد شده بازديد كند. اگر ثابت كرد، بنده در اسرع وقت اجازه بازديد به بازرسان را خواهم داد؛ در حالي كه ما چنين قانوني را در مقررات نيافتيم.
صالحي درباره تقاضاي آژانس مبني بر اين كه ايران بايد پيش از اعلام ساخت 10سايت غني سازي، آژانس را مطلع مي كرد، تصريح كرد: براساس كد اصلاحيه 1/3قديم، ايران موظف به ارايه چنين اطلاعاتي نيست. ما بر اين اساس 180روز قبل از انتقال مواد هسته اي به تأسيسات هسته اي مان آژانس را مطلع مي كنيم. آژانس معتقد است ايران بايد كد اصلاحيه فرعي 1/3جديد را اجرا كند و ما مي گوييم به كد اصلاحيه فرعي جديد تعهدي نداريم.
معاون رئيس جمهور تأكيد كرد: آژانس بين المللي انرژي اتمي بايد حواسش را قدري بيشتر جمع كند و از موضع بي طرفي و انصاف خارج نشود؛ چرا كه اعتبار آژانس به تخصصي، فني بودن و بي طرف بودنش است. ما معتقديم اگر به خاطر فشارهاي سياسي، افكار عمومي از مسير درست منحرف شوند شاهد بي اعتمادي به آژانس خواهيم بود.
صالحي درباره بزرگ نمايي گزارش آژانس درباره مطالعات ادعايي، خاطرنشان كرد: محمد البرادعي- مديركل پيشين آژانس- درباره مطالعات ادعايي در گزارش هاي متعدد اعلام كرد اسناد مربوط به مطالعات ادعايي اصالت ندارد و نمي تواند آن ها را تأييد كند. در حالي كه در گزارش آمانو مي بينيم مطالعات ادعايي بزرگ نمايي شده است. لااقل به ما بگويند اصالت اسناد مطالعات ادعايي را قبول دارند و اگر قبول دارند مدارك اصلي را به ما ارايه دهند؛ در آن صورت ما آماده بررسي آن خواهيم بود.
رئيس سازمان انرژي اتمي تصريح كرد: معتقديم به خاطر فشارهاي سياسي، مسائل فرعي و حاشيه اي بزرگنمايي مي شود و محورهاي اصلي گزارش كه تاييد در مسير صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران است تحت الشعاع قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: شيوه گزارش نويسي آژانس در يك سال اخير تغيير كرده است و جاي اين سؤال است كه پس از رفتن مديركل پيشين از آژانس، چه تغييري روي داده است و يا ايران چه اقدامي را انجام داده است؟ مگر نه اين كه ايران به تعهدات و تعاملاتش بيش از گذشته پرداخته است و تمام بازرسي ها انجام شده است و حتي در مقاطعي كه براي اعتمادسازي لازم بود همراهي هاي بيشتري فراتر از تعهدات مان با آژانس داشته ايم؛ مثل اعلام ساخت سايت فردو.
صالحي تأكيد كرد: ما احساس مي كنيم فشارهاي سياسي آثار خودش را در برخي از رده هاي آژانس مي گذارد. در عين حال معتقديم بدنه آژانس محكم و مورد احترام ماست. نقد ما نسبت به آژانس دوستانه و در جهت اصلاح كار اين نهاد تخصصي، فني و حقوقي و حفظ و بالا بردن اعتبار آن است.
گزارش آمانو متوازن نيست
در همين حال، علي اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي، با اشاره به انتشار گزارش جديد يوكيو آمانو درباره ايران كه روز دوشنبه به وقت وين به طور غيررسمي در اختيار 35 عضو شوراي حكام آژانس قرار گرفت، گفت: اين گزارش پس از هفت سال تاكيد مي كند كه هيچ انحرافي از مواد هسته اي و انحراف فعاليت هاي هسته اي ايران به اهداف نظامي مشاهده نشده است و آژانس كماكان قادر است به فعاليت هاي راستي آزمايي خود ادامه دهد.
وي گفت: گزارش آمانو نسبت به گزارش هاي مدير كل قبلي متوازن نيست و اشكالاتي مبني بر پرداختن به جزييات فني و برجسته و نقل قول كردن متن قطعنامه هاي شوراي امنيت را در بر دارد.
سلطانيه تاكيد كرد: اين اقدام و رفتار مدير كل در انتشار گزارش به جايگاه فني و تخصصي آژانس لطمه وارد مي كند؛ زيرا آژانس يك نهاد زيرمجموعه اي شوراي امنيت و سازمان ملل نيست. آژانس نهادي بين المللي، تخصصي و مستقل است كه بنده در جلسه شوراي حكام به طور مفصل به اشكالات اين گزارش خواهم پرداخت.
نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي خاطرنشان كرد: نكته ديگري كه در مقايسه با گزارش هاي البرادعي در گزارش آمانو وجود ندارد، اشاره نكردن به توافق ايران و آژانس مبني بر مداليته حل و فصل شش موضوع تخصصي مورد بررسي است. هم چنين اسناد مربوط به مطالعات ادعايي و اصطلاحا لپ تاب آمريكايي كه مدير كل قبلي آژانس به صراحت گفته بود اين اسناد اصالت ندارد، مورد توجه و اشاره قرار نگرفته است.
همچنين رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان كه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران سخن مي گفت با اشاره به گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: در اين گزارش براي بار بيست و سوم آقاي دبير كل بر اينكه انحرافي در فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران مشاهده نشده است تاكيد كرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان افزود: نقطه ضعف اينگونه گزارش ها تاثيرپذيري آنها از فشارها و مسائل سياسي برخي از كشورها است. آژانس شان فني خود را در چارچوبي كه براي ان.پي.تي تعريف شده بايد رعايت كند. اينكه خارج از حيطه قانوني به مسائل سياسي و فشارهايي كه خارج از چارچوب آژانس وجود دارد بپردازد خارج از وظيفه عمومي اش است و معتقديم مسائل غيرفني اعتبار چنداني نخواهد داشت.
از سوي ديگر؛ كاخ سفيد گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته اي ايران را نگران كننده دانست.
به گزارش شبكه خبري بي بي سي، تامي ويتور سخنگوي كاخ سفيد مدعي شد: گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي درخصوص ايران، يكبار ديگر نشان داد كه ايران از انجام تعهدات بين المللي خود در زمينه برنامه هسته اي امتناع مي ورزد و به تلاش هاي خود براي گسترش برنامه هسته اي ادامه مي دهد تا به توانايي گسترش تسليحات نزديك شود.
اين در حالي است كه در همين گزارش آژانس، علي رغم اينكه بخش هايي از گزارش جنبه سياسي دارد اما بر عدم انحراف هسته اي برنامه ايران تاكيد شده است.

 



جلال طالباني: روابط عراق و ايران بايد در تمامي زمينه ها گسترش يابد

رئيس جمهور عراق خواستار توسعه و گسترش روابط كشورش با ايران در تمامي زمينه ها شد.
جلال طالباني در ديدار حسن دانايي فر سفير كشورمان در عراق در شهر سليمانيه ضمن بررسي راه هاي تقويت روابط ايران و عراق در تمامي زمينه هاي سرنوشت ساز و مهم درخواست كرد تقويت روابط دوجانبه و توسعه فرصت سرمايه گذاري براي شركت هاي ايراني در عراق شود.
براساس بيانيه اي كه دفتر رياست جمهوري عراق منتشر كرده است طالباني در اين ديدار تاكيد كرد كه بايد فرصت هاي سرمايه گذاري براي شركت هاي ايراني كه موجب كمك به روند توسعه اقتصادي عراق مي شود فراهم شود.
به گزارش خبرگزاري اصوات العراق، دانايي فر هم در اين ديدار به ضرورت توسعه همكاري ها و هماهنگي ميان دو كشور و انتقال به مرحله جديدي از روابط اشاره و مجددا حمايت كشورش از عراق جديد و تلاش براي برقراري ثبات در اين كشور را اعلام كرد.
دانايي فر در ادامه ديدارهايش با مسئولان عراقي با برهم صالح - نخست وزير كردستان - نيز در شهر اربيل ديدار كرد.
در اين ديدار دو طرف روابط دو جانبه و راه هاي تقويت آن براي خدمت به منافع ملت هاي دو كشور را مورد بررسي قرار دادند.
صالح گفت: منطقه كردستان توجه زيادي به روابطش با ايران دارد و در اين راستا خواهان تقويت اين روابط با جمهوري اسلامي ايران و فراهم كردن شرايطي براي افزايش همكاري هاي سياسي و اقتصادي دو طرف است.

 



آيت الله لاريجاني: مشتركات ديني، فرهنگي و زباني از ايران و افغانستان ملتي واحد ساخته است

رئيس قوه قضائيه در ديدار وزير دادگستري افغانستان مشتركات ديني، فرهنگي و زباني را مايه پيوند ناگسستني روابط دو كشور دانست و گفت: دستگاه قضايي جمهوري اسلامي ايران بعد از انقلاب بسيار متحول شده است.
به گزارش روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، آيت الله صادق آملي لاريجاني افزود: ايران در اين مسير تجربيات گرانقدر و ارزنده اي به دست آورده است كه مي تواند آنها را به كشور دوست و برادر افغانستان تقديم كند.
وي در اين ديدار با اشاره به ميزباني طولاني جمهوري اسلامي ايران از برادران مسلمان افغان گفت: نبايد شيطنت هاي كشورهاي غربي درباره دامن زدن به برخي شايعات، موجب خدشه دار شدن روابط برادرانه و دوستانه دو كشور شود.
رئيس قوه قضائيه در ادامه به تاثيرات ناگوار توليد مواد مخدر در افغانستان بر مسائل اجتماعي و فرهنگي و اقتصادي كشورمان اشاره كرد و گفت: ترانزيت مواد مخدر از ايران به اروپا و غرب هزينه هاي بسيار سنگين جاني و مالي بر نيروهاي انتظامي و دستگاه قضايي جمهوري اسلامي ايران وارد مي كند كه ما انتظار داريم مسئولان افغاني در اين زمينه اقدامات اساسي انجام دهند.
وزير دادگستري افغانستان نيز در اين ديدار با تاكيد بر محوري بودن مشتركات ديني و مذهبي دو كشور ايران و افغانستان گفت: دستگاه قضايي افغانستان قوانين قضايي جمهوري اسلامي ايران را در اكثر موارد مبناي صدور حكم خود قرار داده است كه از جمله مي توان به قانون حمايت از خانواده اشاره كرد.
وي با اشاره به پديده شوم مواد مخدر براي بشريت افزود: متاسفانه گروه هاي شرور و جنگ طلب كه بر مناطق ناامن و خارج از تسلط حكومت افغانستان سلطه دارند از درآمد مواد مخدر براي ادامه مسير نادرست خود استفاده مي كنند و در اين زمينه ازتلاشهاي كشور دوست و برادر جمهوري اسلامي ايران براي ترويج كشت جايگزين مواد مخدر قدرداني مي كنيم و اميدواريم در ادامه اين تعاملات آثار مخرب توليد مواد مخدر كاسته شود.

 



جمعي از مقامات سابق اطلاعاتي آمريكا: درگير شدن با ايران به نابودي اسرائيل منجر مي شود

گروهي از مقامات سابق اطلاعاتي آمريكا هشدار دادند نتانياهو با حمله به ايران موجب نابودي اسرائيل خواهد شد.
پايگاه اينترنتي «ولترنت» در گزارشي اقدام به انتشار نامه سرگشاده گروهي از مقامات سابق اطلاعاتي ايالات متحده كه خطاب به اوباما نوشته اند، كرده است. ولترنت در مقدمه اين نامه مي نويسد: از زمان مخالفت ژنرال ها در سال 2006 و كميسيون «بيكر- هميلتون» و كنار گذارده شدن «دونالد رامسفلد»، حمله به ايران از برنامه واشنگتن حذف شد. با اين وجود جنگ طلبان هيچ گاه بي كار ننشستند. آنها با اتكاء به رژيم صهيونيستي به آماده سازي خود در سايه ادامه دادند. گروهي از مقامات اطلاعاتي سابق در مورد ضعف كنوني دولت «اوباما» و آمادگي جنگ طلبان براي سوءاستفاده از كوچك ترين رخدادي جهت درگير كردن ايالات متحده در جنگي تازه در مقياسي وسيع نگرانند. اگرچه مخاطب نامه سرگشاده اين ماموران سابق اطلاعاتي، باراك اوباما است، ولي در عين حال هدف آنها آگاه ساختن اذهان عمومي در مورد خطرات موقعيت كنوني نيز بوده است.
ماموران اطلاعاتي سابق، خطاب به اوباما مي نويسند: ما اين نامه را جهت آگاه ساختن جنابعالي در مورد حمله احتمالي اسرائيل عليه ايران و اينكه ممكن است اين قضيه به جنگي گسترده تر منجر شود، تنظيم كرده ايم.
رهبران اسرائيل ممكن است به اين نتيجه برسند زماني كه تهاجم آغاز شود از لحاظ سياسي براي شما چيزي غير از حمايت همه جانبه از اسرائيل در ميان نباشد و اين كه جنگ چگونه آغاز گرديده، ديگر مهم نخواهد بود و نيروها و تسليحات ايالات متحده آزادانه براي كمك به اسرائيل سرازير خواهند شد. اما گسترش جنگ نهايتاً مي تواند به نابودي رژيم اسرائيل منجر شود. ما معتقديم كه اظهارنظرهايي كه توسط مقامات ارشد آمريكايي از جمله جنابعالي ابراز مي گردد، حاكي از اطميناني نابجا به نخست وزير رژيم اسرائيل، «بنيامين نتانياهو» است.
نويسندگان نامه سپس به سابقه تاريخي رژيم صهيونيستي در سوءاستفاده از تهديدات عليه خود اشاره كرده و مي نويسند: مدتي طولاني است كه ما به اين نتيجه رسيده ايم كه اسرائيل در مورد تهديدي كه از طرف اعراب ناشي مي شد، غلو كرده است. با ارائه اين سابقه، هر فردي ممكن است به طور كامل در مورد هرگونه اطمينان و تعهد خصوصي نتانياهو به جنابعالي در مورد عدم شروع تهاجم به ايران و عدم قرار دادن ايالات متحده در شرايط عمل انجام شده، ترديد كند.
نويسندگان نامه خطاب به اوباما نوشتند: استدلال هاي مهم گزارش ارزيابي اطلاعاتي ملي در سال 2007، باعث شد تا تيركي فلزي لاي چرخ تريلي «ديك چني» كه به سوي جنگ با ايران پيش مي رفت، گذاشته شود. اين گزارش، رهبران اسرائيل را كه مشتاق تهاجم به ايران قبل از اتمام رياست جمهوري بوش و ترك دفتر وي توسط معاون او بودند دچار عصبانيت كرد. اين بار نيز نتانياهو از طرح به روز رساني گزارش ارزيابي اطلاعاتي ملي كه ممكن است تاثيراتي همانند طرح پيشين داشته باشد، هراس دارد.
به طور خلاصه انگيزه زيادي براي اسرائيل براي آغاز هر چه زودتر تهاجم به ايران جهت خنثي سازي اين ارزيابي دوباره از برنامه هسته اي ايران وجود دارد.
در اين نامه مي خوانيم: چندي پيش خبري منتشر شد مبني بر اينكه مقامات ايالات متحده براي تامين سوخت راكتور تحقيقات پزشكي تهران به بررسي راه هاي تهيه غني سازي بيشتر اورانيوم هاي با درصد كم غني شده ايران خواهند پرداخت و در ماه آتي با همتايان ايراني خود گفتگوها را از سر خواهند گرفت، اين خبر همه را به استثناي سران رژيم اسرائيل خوشحال كرد.
تهيه كنندگان نامه مذكور معتقدند: بار ديگر توافقي مبني بر فرستادن مقدار متنابهي از اورانيوم كمتر غني شده ايران به خارج از اين كشور براي جلوگيري از ساخت تسليحات اتمي، احتمالا باعث خواهد شد ايران به گسترش آن مبادرت ورزد. در عين حال اين امر باعث ايجاد هراس اسرائيل گشته و حمله حاكي از ترس اين رژيم به ايران را به شدت تضعيف خواهد كرد.
در اين نامه تاكيد شده است: ما بار ديگر تاكيد مي كنيم هدف اسرائيل تغيير رژيم ايران است و ايجاد ترس دروغين از تسليحات اتمي اين كشور، به سادگي بهترين راه جهت توجيه تغيير حكومت در ايران به شمار مي رود.
نويسندگان اين نامه همچنين عنوان كردند: خطرات رويارويي ايالات متحده و ايران در منطقه پر ازدحام خليج فارس تاكنون مورد اشاره قرار نگرفته كه اين كار بايد انجام پذيرد.
در فراز ديگري از نامه درخصوص عواقب جنگ به اوباما هشدار داده شده است: مخاطرات پيش رو به شدت مي تواند افزايش يابد. آغاز كردن جنگ عواقب عظيمي در پي دارد. بار ديگر ما اميدواريم آدميرال مولن و ديگران اطلاع رساني جامعي در اين رابطه به جنابعالي ارائه كنند.
نتانياهو با تهاجم به ايران وارد بازي خطرناكي خواهد شد كه براي طرفين درگير مخاطرات زيادي در پي خواهد داشت و حتي بدتر از آن و در عين حال قابل تصور اين است كه نتانياهو بطور غيرعمدي باعث از بين رفتن اسرائيل شود.
نويسندگان نامه معتقدند: حتي اگر ايالات متحده با تحريكات اسرائيل به اين جنگ پا بگذارد، معلوم نيست كه نتيجه دل خواه بدست آيد. در صورت حمله با به جاي گذاشتن تلفات بسيار زياد و با آگاه شدن آمريكايي ها از اين نكته كه اين جنايات عظيم به خاطر ادعاهاي دروغين اسرائيل در مورد تهديدات ناشي از تسليحات اتمي ايران انجام پذيرفته، نتيجتاً اسرائيل موقعيت دست بالاي خود در ايالات متحده را از دست خواهد داد.
اگر آمريكايي ها به اين نتيجه برسند كه افرادي از مقامات كنگره و قوه مجريه كه به آرمان هاي اسرائيل نيز وفا دارند به خاطر ادعاهاي دروغين و تحريكات حزب ليكود، نيروها را به جنگ وادار كرده اند، حتي ممكن است احساسات يهودي ستيزانه آنها بيدار شود.
در پايان نامه تاكيد شده است: لطفاً مشاوران خود را بازخواست كنيد. به آنها بگوييد كه ديگران عقيده دارند جمع شان بطرز احمقانه اي در مورد نتانياهو دچار اشتباه شده است. تنها نكته مثبت كه ما در اينجا مشاهده مي كنيم اين است كه جنابعالي- و تنها شخص شما- مي توانيد از حمله اسرائيل به ايران جلوگيري كنيد.
گفتني است خلاصه اي از اين نامه قبلاً منتشر شده بود.

 



معاون پارلماني رئيس جمهور: جنس اختلاف نظرها بين دولت و مجلس سياسي نيست

معاون پارلماني رئيس جمهور گفت اگر جنس اختلاف نظرها بين دولت و مجلس سياسي بود، نمي توانستيم به اين راحتي آن را حل كنيم.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا ميرتاج الديني در بازديد از خبرگزاري دانشجويان ايران، طي گفت وگويي با ايسنا گفت: عامل اصلي اختلاف نظرها كارشناسي است و وجود آن نيز طبيعي است؛ چرا كه ما يك مجلس پرنشاط، فعال داريم و از طرف ديگر يك دولت فعال در صحنه با يك بدنه كارشناسي گسترده است كه اجتماع و تلاقي اين دو در مجلس و دولت اختلاف نظرهاي كارشناسي را به دنبال خواهد داشت. وي تأكيد كرد: وقتي كه اختلاف نظرهايي كه بين دولت و مجلس وجود دارد را براساس نگاه كارشناسي و حقوقي مورد توجه قرار دهيم مسايل سريع تر حل و چالش ها كمتر مي شود، ولي وقتي كه بخواهيم به آن نگاه سياسي داشته باشيم اين چالش ها بيشتر مي شود.
معاون پارلماني رئيس جمهور هم چنين با بيان اين كه «مجلس نبايد ولو با نيت قانون گذاري وارد كار اجرايي شود» گفت: ما تأكيد داريم كه مرز بين قانونگذاري و اجرا بايد به خوبي تفكيك شود.
ميرتاج الديني با اشاره به اصل 112 قانون اساسي نيز اظهار كرد: جايي كه مجلس بر مصوبه اي از بابت مصلحت عامه اصرار دارد و مصوبه اش توسط شوراي نگهبان رد شده است، اين به مجمع تشخيص مصلحت نظام مي رود، در اين جا نيز محدوده بايد مشخص شود. آيا همه مصوباتي كه مجلس بر آن اصرار مي كند بايد به مجمع برود يا برخي از آن ها. البته خود اصلي كه در قانون اساسي آمده به اعتقاد من از نظر حقوقي مقيد است؛ چرا كه مي گويد آن جا كه باب مصلحت است به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارسال شود.
وي در پاسخ به سوالي، انتظار از مجلس و دولت اصولگرا را همكاري و تعامل و پشتيباني و حمايت حقوقي و قانوني از يكديگر دانست.

 



آلماني ها كارخانه تبديل زباله احداث مي كنند

يدالله افشارمقدم در گفت وگو با فارس در بابل اظهار داشت: در جلسه مشترك فرماندار و شهردار بابل با نماينده شركت كنسرسيوم لوفاك آلمان درباره ساماندهي وضعيت زباله شهرستان بابل، نماينده اين شركت به عنوان سرمايه گذار خارجي درباره ساخت و راه اندازي كارخانه تبديل زباله در شهرستان بابل اعلام آمادگي كرد.
وي افزود: در حال حاضر با امضاي قرارداد اوليه همكاري توسط طرفين، عمليات مطالعات اوليه طرح در آينده نزديك توسط سرمايه گذار خارجي در بابل آغاز مي شود.
افشارمقدم گفت: كنسرسيوم لوفاك آلمان طرح مشابهي را نيز در كشور روسيه به اجرا درآورده است.وي بيان داشت: امروزه دفع بهداشتي زباله از بزرگترين معضلات شهرستان بابل بوده كه براي دفع بهداشتي آن به برنامه ريزي جامع و مدون در درازمدت نياز داريم.
افشارمقدم افزود: در حال حاضر به هر نقطه از شهرستان بابل مراجعه كنيد با مشكل انباشت زباله مواجه شده كه اين مسئله در درازمدت سبب به وجود آمدن شرايط بدي در شهرستان شده كه بايد يك برنامه اساسي در راستاي ساماندهي وضعيت زباله بابل تهيه و تنظيم شود.
وي با بيان اين كه از طرح هاي بخش خصوصي در اين زمينه از سوي فرمانداري حمايت هاي مالي صورت مي گيرد، اظهار داشت: با توجه به افزايش روزافزون توليد زباله در سطح شهرستان و هزينه هاي زياد جابجايي و دفع بهداشتي زباله در سطح شهرستان، به كارگيري توانايي و تجارب شركت هاي سرمايه گذار در اين زمينه ضروري است.

 



مدير عامل شركت نفت و گاز پارس: پروژه هاي پارس جنوبي امسال رونق خوبي دارد

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس اظهار داشت: امسال رونق بسيار خوبي در پروژه هاي پارس جنوبي حاصل شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه به نقل از روابط عمومي شركت نفت و گاز پارس «علي وكيلي» با بيان اين مطلب افزود: انتظار داريم كه كارها براساس برنامه ريزي هاي انجام شده پيش برود. البته از شركت هاي توانمند خواهان سرمايه گذاري در اين ميدان نفتي و گازي هستند استقبال مي كنيم. وي تصريح كرد: برآورد ما اين است كه از محل فروش اوراق مشاركت و ديگر منابع در نظر گرفته شده امسال 13 ميليارد دلار در پروژه هاي ميدان پارس جنوبي سرمايه گذاري شود.
مديرعامل شركت نفت و گاز پارس تصريح كرد: براي تأمين مالي پروژه هاي جديد و در دست اجراي پارس جنوبي سه راهكار داخلي پيش بيني شده است كه تعيين بودجه مشخص از درآمدهاي نفتي، فروش اوراق بهادار و تشكيل اتحاديه هاي مالي داخلي، اين راهكارها را تشكيل مي دهند.
وكيلي تصريح كرد: در راه حل نخست، مجلس در قانون بودجه امسال 40 درصد از بودجه شركت ملي نفت از درآمدهاي نفتي را به توسعه پارس جنوبي اختصاص داده است كه با قيمت هاي كنوني نفت، حدود 4 ميليارد دلار پيش بيني مي شود.
وي ادامه داد: بانك مركزي براي انتشار 3 ميليارد يورو اوراق مشاركت ارزي و 3 هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت ريالي توسعه پارس جنوبي مجوز داده كه عرضه مرحله نخست اوراق ريالي از سوي بانك صادرات از مرداد ماه امسال آغاز شده است و همچنا ن ادامه دارد و مرحله بعدي عرضه اين اوراق در پاييز انجام مي شود.
وكيلي در ادامه گفت: تأمين اعتبار از طريق صندوق هاي تخصصي سرمايه گذاري بخش انرژي به عنوان يكي از ساز و كارهاي تأمين مالي پروژه هاي صنعت نفت از سوي بانك مركزي است و در اين زمينه با كنسرسيومي از بانك هاي داخلي در حال مذاكره هستيم و هم اكنون دو اتحاديه در اين بخش تشكيل شده است.

 



معاون بازرگاني گيلان: كالا برگ روغن و قند و شكر بزودي اعلام مي شود

معاون توسعه بازرگاني گيلان گفت: حذف كالا برگ در دستور كار وزارت بازرگاني نيست.
رمضان كامران پي در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ايجاد وقفه توزيع كالا با كالابرگ هاي شهري و روستايي از فروردين تا شهريور سال جاري اظهار داشت: به دليل قرار گرفتن در آستانه اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تاكنون براي توزيع كالا، كالا برگ اعلام نشده است.
وي ادامه داد: طبق هماهنگي با وزارت بازرگاني اين امر از تخصيص يارانه كمتري درباره تنظيم بازار حكايت مي كند.
كامران پي با اشاره به هماهنگي هاي لازم با وزارت بازرگاني در اين باره خاطرنشان كرد: با اجراي طرح هدفمندي يارانه ها حذف كالابرگ در دستور كار وزارت بازرگاني نيست.
به گفته معاون توسعه بازرگاني گيلان در حال حاضر اين اداره در حال توزيع كالا برگ به خانوارهاي جا مانده است.
وي تصريح كرد: نوع توزيع كالا با كالابرگ هنوز ابلاغ نشده و قرار است به زودي تصميم گيري هاي لازم به عمل آيد و اطلاع رساني هاي كافي انجام شود.
كامران پي با بيان اينكه اين امر وابسته به اجراي طرح هدفمندي يارانه هاست، افزود: توزيع كالا با كالابرگ ممكن است با يارانه كمتر يا به قيمت تمام شده كالا توزيع شود.
معاون توسعه بازرگاني گيلان درباره تنوع كالاهاي توزيع شده با كالابرگ در سال گذشته گفت: سال گذشته كالاهايي مانند روغن، قند و شكر با كالابرگ توزيع شده بود كه به زودي اين كالاها اعلام مي شوند.

 



در چارچوب سومين سفر استاني هيات دولت صورت گرفت
سفر 4 وزير به شهرهاي استان تهران

سرويس شهرستانها-
در سومين دوره سفر هيات دولت به استان تهران وزيران راه و ترابري، نفت، كار و نيرو به عنوان نمايندگان دولت از شهرهاي ورامين، رباط كريم، ملارد و شهريار بازديد كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان از ورامين، «وحيد بهبهاني» در سفر به اين شهر گفت: پروژه آزاد راه حرم تا حرم كه از شهر مقدس قم شروع و پس از عبور از ورامين به سمت مشهد مقدس امتداد مي يابد تا هفته ديگر كلنگ زني مي شود.
وزير راه و ترابري كه در نشست شوراي اداري ورامين سخن مي گفت، اظهار داشت: يكي از مشكلات ورامين محورهاي مواصلاتي آن است و ما تمام مشكلات ورامين را تائيد مي كنيم و ان شاءالله تا پايان امسال اين مشكلات حل و فصل خواهد شد.
در اين نشست فرماندار ورامين تعريض جاده ورامين به تهران، راه اندازي قطار شهري تهران، ورامين-پيشوا، تسريع در افتتاح جاده ورامين قم، ورامين به گرمسار را از جمله مصوبات سفرهاي اول و دوم هيات دولت دانست و خواستار كمك دولت جهت اتمام اين پروژه ها شد.
در همين حال خبرنگار كيهان از رباط كريم گزارش داد در نشستي كه با حضور دكتر ميركاظمي در رباط كريم برگزار شد فرماندار، نماينده مجلس و امام جمعه اين شهرستان از نماينده ويژه رئيس جمهور خواستند كه فرودگاه امام خميني به شهرستان رباط كريم الحاق شود.
فرماندار اين شهرستان با اشاره به 2 هزار واحد صنعتي در رباط كريم گفت: ما از رئيس جمهوري مي خواهيم منطقه قلعه مير، زواره اي و سفيدار را به عنوان منطقه صنعتي اعلام كند.
وي كمبود مراكز بهداشتي-درماني و ورزشي را از مهم ترين مشكلات رباط كريم دانست و خواستار كمك دولت در حل اين مشكلات شد.
دكتر ميركاظمي با ارائه راهكارهاي مناسب براي حل مشكلات موجود در رباط كريم ابراز اميدواري كرد با هماهنگي هاي به عمل آمده با مجموعه دولت، مشكلات مردم اين شهرستان هرچه سريع تر برطرف شود.
خبرنگار كيهان از كرج گزارش داد:همچنين وزير كار و امور اجتماعي كه براي پيگيري مصوبات سفرهاي گذشته هيات دولت، به شهرستان ملارد سفر كرده بود، درنشست شوراي اداري اين شهرستان گفت: اميدواريم با سفرهاي استاني برنامه ريزي مناسب براساس شرايط مناطق محروم انجام دهيم.
دكتر شيخ الاسلامي با بيان اينكه قرار است سالانه يك ميليون و 100 هزار شغل ايجاد شود گفت: تمام تلاش بر اين محور استوار است كه مناطق مختلف استان تازه تاسيس البرز به تناسب نيازهاي خود از زمينه اشتغال برخوردار شود و اين موضوع با جديت دنبال خواهد شد.
در همين حال خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي آبفاي استان تهران گزارش داد طرح هاي آب رساني اضطراري به شهرستان شهريار با حضور وزير نيرو، مقام هاي محلي و مسئولان شركت آب و فاضلاب استان تهران، كلنگ زني شد. احداث 3 مخزن 5 هزار متر مكعبي و حفر 50 حلقه چاه از جمله اين طرح هاست.

 



نخستين محموله خودرو ايران ازمسير ريلي به عراق صادر شد

نخستين محموله خودرو صادراتي ايران با استفاده از مسير ريلي از مرز بين المللي شلمچه عازم عراق شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرمشهر پس از راه اندازي خط ريلي خرمشهر- شلمچه، عصر دوشنبه نخستين محموله خودرو براي صادرات، به ناحيه مرزي شلمچه منتقل و به كشور عراق صادر شد.
اين محموله خودرو در مرحله اول با صادرات تعداد 120 خودرو آغاز شد كه اين تعداد خودرو با 10 واگن به مرز شلمچه انتقال داده شده است.
مديرعامل منطقه آزاد تجاري صنعتي اروند در اين باره از امكان انتقال هر نوع كالا به اين ناحيه مركزي و صادرات به كشور عراق در منطقه آزاد اروند خبر داد.
علي اصغر پرهيزكار افزود: با توجه به راه اندازي خط آهن خرمشهر- شلمچه در هفته دولت، از اين پس صاحبان كالا مي توانند براي انجام امور انتقال كالاي خود و صادرات، از راه آهن استفاده كنند.
وي افزود: استفاده از راه هاي ريلي براي صادرات، هزينه هاي جابه جايي و انتقال كالا را تا حد چشمگيري كاهش مي دهد.
مديرعامل منطقه آزاد تجاري صنعتي اروند تصريح كرد: نخستين محموله در قالب 570 تن مصالح ساختماني در هفته گذشته با استفاده از خط آهن، از مرز شلمچه به كشور عراق صادر شد.
وي ابراز اميدواري كرد: با اتصال اين خط آهن به بصره، تسهيلات بيشتري براي صادركنندگان فراهم آوريم.
پرهيزكار گفت: با اين امكان هرگونه كالا از هر نقطه كشور مي تواند با كم ترين هزينه به مرز عراق منتقل و به اين كشور صادر شود.
خط آهن خرمشهر- شلمچه به طول 17 كيلومتر خط اصلي و سه كيلومتر خط فرعي در هفته دولت رسماً افتتاح شد.

 



سرتيپ فضلي: نيمي از عناصر فتنه سال گذشته به آغوش اسلام و انقلاب بازگشتند

فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور گفت: با رأفت نظام اسلامي نيمي از عناصر فتنه سال گذشته (بعد از انتخابات دهم رياست جمهوري) به آغوش اسلام و انقلاب اسلامي بازگشتند.
سرتيپ علي فضلي دوشنبه شب در حاشيه نشست شوراي اداري استان خوزستان در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: اين عناصر كه تعداد آنان به پنج هزار نفر مي رسد پس از آگاهي از عملكرد اشتباه خود به آغوش نظام اسلامي و جبهه حق بازگشتند و هم اكنون در خدمت اسلام و انقلاب اسلامي هستند.
وي ابراز اميدواري كرد پنج هزار نفر ديگر از عناصر فتنه سال 1388 كه بعضاً در پرونده آنان خدماتي به اسلام و انقلاب ديده مي شود به راه مردم و اسلام عزيز بازگردند بي گمان نظام اسلامي كه نظام رحمت و رأفت است با آغوش باز آنان را مي پذيرد.
فضلي به افراد موثر در فتنه سال گذشته كه طبق قانون با آنان برخورد شده و پرونده اين گروه سير قضايي خود را طي كرده يا مي كند اشاره كرد و از آنان نيز خواست از فرصت ها استفاده كنند و به دامن پرمهر انقلاب اسلامي برگردند.
فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور در ادامه گفت: هر حاكميت سياسي كه مي خواست با مخالفان خود در چنين حوادثي برخورد كند شايد تصميم هاي ديگري مي گرفت اما از آنجا كه نظام اسلامي، نظام مبتني بر آموزه هاي ديني و قرآني است براساس رحمت الهي با آنان برخورد كرد.
وي قضاياي پس از انتخابات سال گذشته را فتنه اي كه نظير آن فقط در صدر اسلام وجود دارد توصيف كرد و گفت: طلحه و زبير نيز كه سوابق مبارزاتي آن ها بر هيچ كس پوشيده نيست در جنگ جمل مقابل حضرت علي(ع) قرار گرفتند و متأسفانه با فرصت سوزي مجال توبه نيز نيافتند.
بنا به اين گزارش سردار فضلي در نشست شوراي اداري استان نيز از اعزام كاروان هاي راهيان نور به عنوان بزرگترين عمليات فرهنگي كشور نام برد و بر تداوم اين حركت فرهنگي در طول سال تأكيد كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

كارگردان مستقل فرانسه جايزه اسكار را نپذيرفت
«ژان لوك گدار» كارگردان مستقل سينماي فرانسه پيشنهاد دريافت جايزه اسكار را نپذيرفت. منابع خبري گزارش دادند كه آنه ماري ميويل، همسر گدار گفته او براي دريافت اسكار افتخاري به آمريكا سفر نخواهد كرد. اين در حالي است كه دست اندركاران اسكار، اين هنرمند برجسته جهان را براي دريافت اين جايزه دعوت كرده اند، اما گدار هيچ اهميتي براي اين جايزه آمريكايي قائل نشده است.
گفتني است، گدار از جمله هنرمندان مخالف نظام سرمايه داري جهاني و ايالات متحده آمريكاست كه پيش از اين نيز تضاد خود با هاليوود و اسكار را اعلان كرده بود.
جشنواره فيلم دفاع مقدس در 9 كشور
يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس براي نخستين بار به صورت همزمان در ايران و هشت كشور ديگر برگزار مي شود.
بوسني هرزگوين، كره شمالي، افغانستان، تاجيكستان، فنلاند، تركيه، سوريه، لبنان و ايران ميزبان اين رويداد هنري هستند.
جشنواره فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس در حالي در اين كشورها برگزار مي شود كه امسال براي نخستين بار تجربه بين المللي خود را مي گذراند پيرو رايزني ها و مناسبات گسترده بخش بين الملل جشنواره با استقبال قابل ملاحظه فيلمسازان كشورهاي مختلف جهان روبه رو شده است و از 61 كشور جهان براي اين دوره جشنواره فيلم ارسال شده است.
آيين نامه حمايتي حقوق نويسندگان دفاع مقدس
تدوين مي شود
دبير كار گروه تدوين آيين نامه حمايت از حقوق خبرنگاران و نويسندگان دفاع مقدس گفت: براي تدوين آيين نامه حمايت از حقوق خبرنگاران و نويسندگان دفاع مقدس چند ماه ديگر زمان نياز داريم كه اميدواريم همزمان با دهه فجر اين طرح آماده شود.
مسعود ميري؛ در گفت وگو با باشگاه توانا، در خصوص اقدامات صورت گرفته در كارگروه تدوين آيين نامه پيشنهادي حمايت از حقوق نويسندگان و خبرنگاران دفاع مقدس، اظهار داشت: در جلسات برگزار شده ضمن بررسي تمام قوانين مرتبط با اين آيين نامه، به اين نكته پي برده شد كه در زمينه حمايت از خبرنگاران و نويسندگان، فقدان قانون وجود دارد.
سمفوني مقاومت در ميدان آزادي
همزمان با سي امين سالگرد آغاز هفته دفاع مقدس ميدان آزادي ميزبان اركستر سمفونيك تهران خواهد بود.
در اين برنامه كه به رهبري مجيد انتظامي برگزار مي شود، اركستر سمفونيك تهران سمفوني مقاومت را در فضاي باز ميدان آزادي و زير برج به اجرا درمي آورد.
اين برنامه 30 شهريور ساعت 21 در ميدان آزادي اجرا مي شود و علاقمندان مي توانند به طور رايگان به تماشاي آن بنشينند.
رونمايي از 14 نسخه خطي ايراني و اسلامي
مراسم رونمايي از 14 اثر اسلامي و ايراني برگزار شد.
در اين مراسم از قرآن هاي نفيس به خط نسخ علاءالدين بيك محمد تبريزي دوران صفوي، ريحان و رقاع به خط حسام الدين محمد، كوفي بيهاري مربوط به دوران تيموري رونمايي شد. همچنين از آثاري چون مثنوي معنوي به خط كاتب السلطاني محمد ابراهيمي قمي، گلستان سعدي به خط سلطانعلي مشهدي، طومار قرآني صفويه، طومار دعا به خط ام سلمه دختر فتحلي شاه قاجار، كتاب ذخيره خوارزمشاهي در طب كتابت سنه 605 هجري قمري و كتاب نجوم چاپ نشده دوره صفوي نيز رونمايي شد.
در اين جلسه استاد دكتر مهدي محقق، آيت الله فاضل مالكي، آيت الله سيدهادي خسروشاهي، پروفسور سيدحسن امين، استاد عبدالله انوار، دكتر رواقي، دكتر محمدعلي شيخ پيرامون لزوم حفظ، نگهداري، تحقيق و تتبع آثار خطي مطالبي بيان نمودند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14