(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 21  شهريور 1389- شماره 19738

حديث دشت عشق
ليگ پس از وقفه دو هفته اي آغاز شد
توقف استقلال در كرمان پيروزي ذوب آهن در تبريز
آخرين خبر ها از رقابت هاي جهاني كشتي آزاد
هفته پنجم ليگ فوتسال با صدرنشيني راه ساري به پايان رسيد
تساوي در بازي جنجالي اصفهان
شكست جودوكاران يكي پس از ديگري در رقابت هاي قهرماني جهان
دليل عدم پخش مسابقات كشتي و بسكتبال در تلويزيون
تغييرات در تيم كشتي فرنگي ايران براي بازي هاي آسيايي
بنا : حذف نعمت پورحربه روس ها بود
اخبار كوتاه از فوتبال
تيم «ب» واليبال عازم هند شد



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «يدالله وراميني»
شهادت نتيجه حركت خالصانه است

شهيد «يدالله وراميني» شهريور 1363 درشهر ورامين ازمادري مهربان و صبور وپدري پرتلاش و اهل زهد پا به عرصه زمين نهاد. تحصيلاتش را تا فوق ديپلم با موفقيت پشت سرنهاد. دراوايل سال 1380بخاطر عشق وافري كه به سپاه داشت لباس سبزپوشان را به تن كرد و در صنايع شهيد باكري هوا فضا مشغول كارو فعاليت شد.سرانجام پاسدار اسلام يدالله (امير) وراميني پس از 9 سال خدمت خالصانه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گروه مهندسي هوا فضا در 22خرداد 88 پاي صندوق راي حاضر شد و آخرين رأي به آرمانهاي امام و شهيدان را در صندوق انداخت و در تاريخ 26خرداد 1388 در حاليكه تلاش مي كرد كشورمان را از نياز به بيگانگان بي نياز كند. به شهادت رسيد.

 



ليگ پس از وقفه دو هفته اي آغاز شد
توقف استقلال در كرمان پيروزي ذوب آهن در تبريز

سرويس ورزشي-
هفته هشتم رقابت هاي ليگ برتر با توقف استقلال و پيروزي ذوب آهن اصفهان آغاز شد.
در حساس ترين ديدار هفته هشتم ليگ برتر تيم هاي مس كرمان و استقلال تهران رو در روي هم قرار گرفتند. ديداري كه به دليل تقابل صمد مرفاوي و پرويز مظلومي با تيم هاي سابق شان و همچنين مصاف چند تن از بازيكنان دو تيم با باشگاه قبلي خود حساسيت هاي زيادي پيدا كرده بود.نيمه اول اين ديدار كه در حضور حدود 15 هزار تماشاگر و با قضاوت تورج حق وردي برگزار مي شد، عليرغم حمله هاي پراكنده دو تيم گلي نداشت تا دو تيم با نتيجه صفر-صفر به رختكن بروند.در نيمه دوم مسي ها بازي را بهتر آغاز كردند و موفق شدند در دقيقه 46 و روي شوت بازيكن تعويضي خود محمد حسن زاده به گل برسند. حمله هاي مس پس از اين گل هم ادامه پيدا كرد و آنها مي توانستند در چند موقعيت اختلاف خود را با شاگردان پرويز مظلومي بيشتر كنند اما موفق به انجام اين كار نشدند.
در ادامه استقلالي ها فشار خود را روي دروازه مس بيشتر كردند و بوسيله آرش برهاني و فرهاد مجيدي موقعيت هايي براي خود به وجود آوردند. در دقيقه 85، با آمدن ايمان مبعلي به زمين براي آبي پوشان و سانتر زيباي اين بازيكن، استقلال روي ضربه سر پژمان منتظري به گل رسيد تا پرويز مظلومي از شكست مقابل مس فرار كند. بدين ترتيب شاگردان صمد مرفاوي براي سومين بار در اين فصل در 5 دقيقه پاياني پيروزي را با شكست عوض كردند تا اين بار در مقابل ديدگان هواداران خود نتوانند از برد بدست آمده دفاع كنند.
در داربي خوزستان كه همزمان با اين بازي آغاز شده بود دو تيم صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان به مصاف يكديگر رفتند و در حالي كه نفتي ها تا پايان نيمه اول با دو گل از حريف خود پيش بودند، شاگردان مجيد جلالي دو گل خورده را در نيمه دوم جبران كردند تا در اين بازي يك تساوي ديگر رقم بخورد.
در ديگر ديدارهاي جمعه تيم فوتبال ذوب آهن، صدرنشين ليگ در تبريز به مصاف تراكتورسازي رفت و توانست در حضور تماشاگران اين تيم يك پيروزي خوب را كسب كرده و با نتيجه دو بر يك اين تيم را شكست دهد.
در ديگر بازي همزمان و در قزوين دو تيم پيكان و نفت تهران به مصاف هم رفتند كه در پايان شاگردان حسين فركي توانستند با نتيجه پرگل سه بر يك ميزبان خود را شكست دهند.
در بازي ديگر تيم هاي سايپا و شاهين بوشهر در ورزشگاه انقلاب كرج به ميدان رفتند كه شاگردان محمد مايلي كهن توانستند در دقايق پاياني حريف خود را با نتيجه دو بر يك شكست دهند.
در روز دوم بازيهاي اين هفته سپاهان در شرايطي كه پس از 7 هفته مصدوميت از فابيوجان واريو در تركيب خود سود مي برد وهادي عقيلي سكو نشين بود در اصفهان با يك گل از سد شهرداري تبريزگذشت و در ورزشگاه تختي تهران هم تيم راه آهن شهرري با سرمربي جديدش مهدي تارتار برابر تيم ملوان بندرانزلي به برتري دو بر صفر دست يافت . نتايج هفت ديدار برگزار شده هفته هشتم به اين شرح است:
¤ مس كرمان 1- استقلال 1
گل: محمد حسن زاده (46) براي مس- پژمان منتظري (85) براي استقلال
¤ نفت آبادان 2- فولاد خوزستان2
گل: اميدشريفي نسب (17) و علي ممبيني (33) براي نفت- رضا نوروزي (53 و 65) براي فولاد
¤ تراكتورسازي 1- ذوب آهن 2
گل: سيد محمد حسيني (24) و محمد قاضي (61) براي ذوب آهن- لئوناردو پيمنتا (95- پنالتي) براي تراكتورسازي
¤ پيكان قزوين1- نفت تهران 3
گل: علي قرباني (23) براي پيكان- اكبر صغيري (14)، حسين امانيان (63) و مهدي محمدزاده (54) براي نفت
¤ سايپا 2- شاهين بوشهر1
گل: كريم انصاري فر (49 و 90) براي سايپا- مجيد غلامي (54) براي شاهين
¤ راه آهن شهرري2-ملوان انزلي صفر
گل:كمال الدين كاميابي نيا(44)و محمود آمنه(57 )
¤ سپاهان اصفهان1-شهرداري تبريزصفر
گل:ابراهيم توره(21 )
نتيجه ديدارهاي پيروزي-پاس همدان وصباي قم - استيل آذين به چاپ روزنامه نرسيد .

 



آخرين خبر ها از رقابت هاي جهاني كشتي آزاد

محمدي به مدال برنز جهان دست يافت
¤ مراد محمدي كشتي گير وزن 60 كيلوگرم كشورمان با قبول ضربه فني برابر كودوخوف كشتي گير روس، براي كسب مدال برنز به روي تشك رفت و با برتري مقابل نادر بيك اوغلو از قرقيزستان مدال برنز رقابت هاي جهاني را از آن خود كرد.
¤ حسن رحيمي، كشتي گير وزن 55 كيلوگرم كشورمان با شكست برابر حريفي از كوبا از راهيابي به مرحله نيمه نهايي مسابقات كشتي آزاد قهرماني جهان بازماند و از دور رقابت ها حذف شد. رحيمي در پايان رقابت ها عنوان دهمي را به خود اختصاص داد.
¤ احسان لشكري كشتي گير وزن 84 كيلوگرم كشورمان در عين ناباوري نخستين مبارزه خود در مسابقات جهاني روسيه را به حريفي از روماني واگذار كرد و از دور مسابقات حذف شد.
¤ جدال قهرمانان نامدار و مدال آور وزن دوم كشتي آزاد قهرماني جهان به سود واسيلي فدروشين اوكرايني به پايان رسيد. واسيلي فدروشين نايب قهرمان المپيك 2008 چين و چهره نامدار كشتي اوكراين و دلشاد منصوراف مدال دار ازبكستاني بعد از يك دور استراحت، در دور مقدماتي وزن 60 كيلو رودرروي هم قرار گرفتند كه در پايان اين كشتي گير اوكرايني بود كه به برتري رسيد.
¤ در روز نخست مسابقات كشتي آزاد قهرماني جهان مدال طلاي وزن 55 كيلو به ويكتور لبدوف كشتي گير روسيه رسيد.
¤ كودوخوف از روسيه با برتري مقابل حريف اوكرايني خود مدال طلاي وزن 60 كيلوگرم را بدست آورد.
¤ عرفان اميري كشتي گير وزن 96 كيلوگرم كشورمان پس از شكست مقابل گاتسالوف شب گذشته براي كسب مدال برنز به مصاف گودشليدزه از گرجستان رفت.

 



هفته پنجم ليگ فوتسال با صدرنشيني راه ساري به پايان رسيد
تساوي در بازي جنجالي اصفهان

هفته پنجم رقابت هاي ليگ فوتسال با تساوي دربي اصفهان و صدرنشيني تيم راه ساري به پايان رسيد.
هفته پنجم مسابقات فوتسال ليگ برتر باشگاههاي كشور جمعه با برگزاري سه ديدار به اتمام رسيد. در حساس ترين ديدار امروز تيم هاي همشهري فولاد ماهان و صنايع گيتي پسند در سالن پيروزي اصفهان به مصاف هم رفتند كه جدال آنها در پايان به نتيجه تساوي 2-2 انجاميد.
در اين بازي ابتدا تيم فولاد ماهان با گل دقيقه 5 جواد اصغري مقدم پيش افتاد و با برتري يك بر صفر نيمه اول را پشت سر گذاشت. با گذشت 2 دقيقه از آغاز نيمه دوم مسعود دانشور براي تيم گيتي پسند گلزني كرد و كار را به تساوي كشاند. در فاصله چهار دقيقه مانده به پايان بازي وحيد شمسايي از روي نقطه پنالتي دوم باز هم تيم فولاد ماهان را پيش انداخت اما با گلزني مسعود دانشور در آخرين ثانيه هاي مسابقه كار به نتيجه تساوي و تقسيم امتياز بين دو تيم مدعي اصفهاني انجاميد.
از اين نتيجه تيم راه ساري نهايت بهره را برد و با تحميل شكست 4 برصفر به ميزبان خود آرش بتن قزوين 12امتيازي شد و به رده نخست جدول صعود كرد. اين نتايج در حالي رقم خورد كه تيم شركت ملي و حفاري ايران در سالن نفت اهواز مقابل پرسپوليس تهران به برتري 2 بر يك رسيد.نتايج كامل ديدارهاي هفته پنجم مسابقات فوتسال ليگ برتر باشگاههاي كشور به شرح زير است:
¤ لبنيات ارژن فارس3- كيش اير قم2
¤ شهيد منصوري 5- دبيري تبريز يك
¤ فيروز صفه اصفهان3- علم و ادب 2
¤ فولاد ماهان 2- صنايع گيتي پسند 2
¤ شركت ملي حفاري 2- پيروزي 1
¤ آرش بتن قزوين صفر- راه ساري4
- جدول رده بندي ليگ برتر فوتسال به شرح زير است:1- راه ساري 12امتياز،2- صنايع گيتي پسند اصفهان 11امتياز،3- شهيد منصوري قرچك 11امتياز و...
جنجال دردربي اصفهان
اما تقابل تيم هاي اصفهاني فولاد ماهان سپاهان و صنايع گيتي پسند به جنجالي ترين ديدار ليگ برتر فوتسال مبدل شد. بر هيچ يك از اهالي فوتسال اختلاف وحيد شمسايي با مصطفي نظري پوشيده نيست. اين اختلاف در نهايت منجر به جدايي نظري از تيم فولادماهان و با اظهارنظرهاي اخير آنها عميق تر شد. شمسايي، كاپيتان تيم فولاد ماهان در بازي جمعه حتي براي روبه رو نشدن با مصطفي نظري، بازوبند كاپيتاني تيمش را به طاهري داد تا او با دروازه بان ملي پوش گيتي پسند مراسم آغاز مسابقه را برگزار كنند.
شمسايي با نظري روبه رو نشد و در طول مسابقه تلاشي بسيار براي گشودن دروازه اين بازيكن ملي پوش داشت. او كه براي گلزني به نظري بي تابي مي كرد، بالاخره در دقيقه 36 از روي نقطه پنالتي دوم موفق به انجام اين كار شد. گلزني شمسايي شادي بي حد و اندازه او را به دنبال داشت كه از اين بازيكن تا به حال ديده نشده بود. در سوي مقابل نظري هم پس از به ثمر رسيدن گل تساوي تيمش در واپسين دقايق مسابقه به شكلي عجيب خوشحالي كرد و پاسخ كاپيتان ماهاني ها را داد.
درگيري بازيكنان دو تيم كه در زمين مسابقه آغاز شده بود تا راهروي منتهي به رختكن نيز ادامه پيدا كرد. نكته جالب توجه اينكه قبل از آغاز مسابقه بازيكنان و مربيان دو تيم براي هم سنگ تمام گذاشته و با دسته گل از يكديگر براي حضور در ميدان رخصت مي گرفتند.

 



شكست جودوكاران يكي پس از ديگري در رقابت هاي قهرماني جهان

با پايان سومين روز از مسابقات جودو قهرماني جهان در ژاپن هيچ كدام از ملي پوشان كشورمان نتوانستند به عنواني دست پيدا كنند
در اين رقابتها كه در شهر توكيو ژاپن برگزار مي شود در سومين روز مسابقات و در وزن منفي 73 كيلوگرم علي معلومات هم به مانند دو نماينده قبلي ايران با ضربه فني از دور رقابت ها حذف شد.
در اين وزن علي معلومات در دور اول ميرال شاريپوف از ازبكستان را در 4 دقيقه و 20 ثانيه با دو امتياز وازاري و يك يوكو شكست داد و به دور دوم صعود كرد. شاريپوف در رنكينگ جهاني در مكان چهل وششم قرار دارد. معلومات با اين پيروزي تنها جودوكار ايران در اين رقابت ها نام گرفت كه توانست يك حريف را شكست دهد.
وي در دور دوم در 90 ثانيه با ضربه فني (ايپون) مغلوب آكيموتو از ژاپن شد تا سومين جودوكار حذف شده ايران لقب گيرد.
در دو روز گذشته مسابقه هاي جهاني هم محمدرضا رودكي در وزن مثبت 100 و محمد جمالي در وزن منفي 81 كيلوگرم هم با ضربه فني از دور رقابت ها حذف شده بودند.
در ادامه رقابت هاي جودو قهرماني جهان و در چهارمين روز امروز (يكشنبه) در وزن منفي 66 كيلوگرم محسن غفار در دور اول استراحت دارد و در دور دوم به مصاف تنجوف از تركمنستان مي رود.

 



دليل عدم پخش مسابقات كشتي و بسكتبال در تلويزيون

اختلاف مديران سازمان صدا و سيما با سازمان تربيت بدني بر سر چگونگي تامين بودجه شبكه هاي تخصصي تلويزيوني براي ورزش، بر پخش زنده مسابقات ورزشي از جمله مسابقات كشتي و بسكتبال قهرماني جهان هم تاثير گذاشته است.
به گزارش ايلنا، مديران صدا و سيما در ماههاي اخير از احتمال راه اندازي يك يا دو شبكه تلويزيوني براي پوشش رويدادهاي ورزشي خبر داده اند، با اين حال آنچه در عمل اتفاق افتاده است، بر هم خوردن روال عادي پخش مسابقات مهم ورزشي از تلويزيون بوده است. در يك ماه گذشته تلويزيون تنها يكي از 5 بازي تيم ملي بسكتبال در مسابقه هاي قهرماني جهان را زنده نشان داد. مبارزه هاي 7 كشتي گير فرنگي كار ايران در مسابقه هاي قهرماني جهان هم حتي يك دقيقه زنده پخش نشد، برخي از مديران صدا و سيما در توضيح دلايل اين اتفاقات به ترافيك برنامه هاي ويژه ماه رمضان اشاره كردند، با اين حال حتي بعد از ماه رمضان هم مسابقات كشتي پخش نشد.
يك منبع آگاه نزديك از اختلاف مديران صدا و سيما با مديران سازمان تربيت بدني خبر مي دهد. به گفته اين منبع شايد كليد اين معما در پاسخ پورمحمدي مدير شبكه سه در مورد دليل مهم معطل ماندن راه اندازي شبكه ورزش نهفته باشد. آنجا كه مي گويد دو شبكه ورزش مي خواهيم كه يكي فوتبال و ديگري ساير رشته ها را پخش كند، براي اين كار 160 ميليارد تومان بودجه مي خواهيم و سازمان تربيت بدني بايد مساعدت كند.
پوشش نامطلوب تصويري مسابقات جام جهاني بسكتبال و به دنبال آن رقابتهاي جهاني كشتي نشانه هايي از اين روياي پنهان است.

 



تغييرات در تيم كشتي فرنگي ايران براي بازي هاي آسيايي
بنا : حذف نعمت پورحربه روس ها بود

تيم ملي كشتي فرنگي ايران با سه تغيير راهي بازي هاي آسيايي گوانگجو مي شود.
عملكرد ضعيف برخي ملي پوشان در مسابقات جهاني مسكو باعث شده تا كادرفني براي حضور در بازي هاي آسيايي تغييراتي به وجود آورد. سه تغيير از حالا حتمي هستند كه مربوط به وزن هاي 74، 96و 120 كيلوگرم مي شود.براي بازي هاي آسيايي فرشاد عليزاده به جاي مهدي محمدي در 74 كيلو ملي پوش مي شود، امير علي اكبري از 96 كيلو به يك وزن بالاتر مي رود تا به جاي محمد قرباني در 120 كيلو ملي پوش شود و بابك قرباني در وزن 96 كيلو به ميدان خواهد رفت.
احتمال تغييرات در ساير وزن ها كم است مگر اين كه در جريان اردوهاي تيم ملي اتفاقات خاصي بيفتد.
محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان پس از بازگشت از مسابقه هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان به ايران در مورد برخي مسائل به اظهارنظر پرداخت.
وي در خصوص برخورد طالب نعمت پور با نماينده رژيم اشغالگر قدس در مسابقات جهاني اظهار كرد: بيشتر از سوريان و علي اكبري به مدال طلاي نعمت پور اميدوار بودم چرا كه شرايط بسيار خوبي داشت. خود روس ها اين مسئله را بهتر از ما مي دانستند، به همين خاطر مواجه شدن نعمت پور با نماينده رژيم اشغالگر قدس حربه اي بود تا ملي پوش ما را از مدال محروم كنند. به اعتقاد من روس ها در قرعه دست بردند.وي ادامه داد: نعمت پور به خاطر اعتقادات مان از مدال جهاني خود گذشت و كار او بسيار ارزشمند بود. اگر او با رژيم اشغالگر قدس برخورد نمي كرد تيم ملي هم روي سكو مي رفت. سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي همچنين در پايان گفت: از شش ملي پوش با وجود اين كه برخي هايشان باختند، راضي هستم، تنها از يك نفر راضي نيستم چرا كه در 74 كيلو قرعه بسيار خوبي داشتيم اما مهدي محمدي ضعيف كشتي گرفت.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مرفاوي: استقلال خوش شانس بود
سرمربي تيم فوتبال مس كرمان گفت: استقلال هيچ برنامه اي براي تيم ما نداشت و ما مي توانستيم با اختلاف دو گل استقلال را شكست دهيم. صمد مرفاوي درباره تساوي مس برابر استقلال گفت: بازي خوبي را ارائه كرديم و خيلي سرتر از استقلال بوديم. شناخت خوبي از حريف داشتيم و كاملاً نقاط ضعف و قوت اين تيم را مي شناختيم. كساني كه بازي را تماشا كردند، ديدند كه تمام بازي در اختيار ما بود. استقلال خوش شانس بود كه از كرمان با يك امتياز بازگشت.
بازيكنان پيروزي 206 مي گيرند
پاداش قهرماني پيروزي در جام حذفي فصل گذشته، پيش از اردوي كيش پرداخت مي شود. باشگاه پيروزي يك دستگاه خودرو 206 را به عنوان پاداش قهرماني براي بازيكنان در نظر گرفته بود. پاداشي كه با پيشنهاد علي دايي و كريم باقري پيش از بازي رفت در برابر گسترش فولاد تبريز از سوي حبيب كاشاني در نظر گرفته شد. سرپرست باشگاه پيروزي در جمع بازيكنان در اردوي پيش از بازي با پاس همدان گفت: شرايط پرداخت اين پاداش مهيا شده و تا قبل از سفر كيش، در اختيار بازيكنان قرار خواهد گرفت.
ابراهيم زاده: تراكتور را فريب داديم
سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: تيم ما فوتبالي با نظم و با طراوت دارد، اما در عين حال در طول بازي هاي مختلف بي نظمي با برنامه هم داريم. منصور ابراهيم زاده پس از پيروزي 2 بر 1 تيمش مقابل تراكتورسازي، در جمع خبرنگاران، افزود: اين بي نظمي به هيچ عنوان دليل بر ضعف تاكتيكي ما نيست، بلكه بر اساس شرايط هر بازي خودمان به نوعي در نقاط مختلف زمين بي نظمي ايجاد مي كنيم تا حريفان را به ترديد وادار كنيم. وي اظهار داشت: براي نمونه در بازي مقابل تراكتورسازي خلعتبري در نيمه اول عقب تر از آنچه كه وظيفه اوست بازي مي كرد كه اين امر تراكتور را به نوعي فريب داد.
مظلومي: 3 بازيكن انتظاراتم را برآورده نكردند
سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: اگر خارج از خانه نبازيم و در بازي هاي خانگي برنده شويم قهرمان ليگ خواهيم شد. پرويز مظلومي پس از تساوي يك بر يك برابر مس كرمان اظهار داشت: خوشحالم بازيكنانم بعد از اينكه گل خوردند به بازي برگشتند و ما توانستيم بازي يك بر صفر باخته را مساوي كنيم. مس روي ضد حملات كار مي كرد. من يك دفاع كم و يك مهاجم اضافه كردم و روش بازي تيم را تغيير دادم. با اين حال اگر استقلال در بازي هاي خانگي پيروز شود و خارج از خانه بازنده نباشد در ليگ برتر قهرمان مي شود.
سرمربي استقلال با انتقاد از چند بازيكن اين تيم عنوان كرد: اسم نمي برم اما دو سه بازيكن كليدي ما انتظارات را برآورده نكردند.

 



تيم «ب» واليبال عازم هند شد

تيم «ب» واليبال ايران به منظور شركت در سومين دوره مسابقات قهرماني آسياي ميانه بامداد امروز (يكشنبه) تهران را به مقصد كلكته ترك كرد.
علاوه بر ايران و هند ميزبان تيم هاي پاكستان و هند ديگر شركت كنندگان در اين رقابت ها هستند. اين تيم ها طي سه روز به صورت دوره اي با يكديگر ديدار مي كنند سپس دو تيم برتر براي معرفي تيم قهرمان به مصاف هم مي روند.
از نظر رده بندي جهاني، ايران بهترين تيم شركت كننده در مسابقات است. چرا كه پاكستان با رده جهاني 115 ضعيف ترين تيم شركت كننده است. تيم هاي قزاقستان و هند هم به ترتيب رنكينگ 25 و 46 جهان را در اختيار دارند. در حاليكه ايران صاحب رنكينگ 18 در FIVB است.تيم «ب» واليبال كشورمان با در اختيار داشتن 13 بازيكن در اين مسابقات شركت مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14