(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 21  شهريور 1389- شماره 19738

آخرين گزارش از تلفات انفجار خط لوله گاز در خانگيران
اتمام احداث اتوبان شهيد زين الدين تا پايان سال
منشور سرقت شده كوروش را به سارق بازنگردانيد
كشف 3 قرآن قديمي در اصفهان
سارق زورگير به كاهدان زد
جشن گلريزان آزادي زندانيان نيازمند برگزار شد
اعلام آمادگي هلال احمر براي برپايي 10 اردوگاه اسكان اضطراري در پاكستان
ظهر پنج شنبه پيكرشهيد نيروي انتظامي در تبريز تشييع شد
سرنشينان خودروي پرادو در محور زاهدان در آتش سوختند
سيل زدگان پاكستاني: كمكمان كنيد تا گرسنه و تشنه نميريم
حوادث كوتاه از كشور
عيد سعيد فطر سازمان ملل را تعطيل كرد
كلرادو ديترويت و سانفرانسيسكو آتش گرفت
محيطي رويايي و ايده آل براي كار
كاروان 8 كيلومتري مراسم ازدواج 163 زوج
200 دقيقه معلق در هوا



آخرين گزارش از تلفات انفجار خط لوله گاز در خانگيران

فوت 4 نفر از 16 مجروح حادثه انفجار خط لوله انتقال گاز از پالايشگاه گاز خانگيران سرخس به مشهد تأييد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، به نقل از استانداري خراسان رضوي، مرگ چهار نفر از نيروهاي پيمانكار اجراي خط لوله خانگيران تأييد شده است. پنج نفر از مصدومان اين حادثه نيز كه دچار سوختگي شديد شده اند براي ادامه درمان به تهران منتقل شدند.
اداره پزشكي قانوني مشهد مرگ چهار نفر از كاركنان شركت جهاد نصر كرمان كه پيمانكار اجراي اين خط لوله بوده را تأييد كرده است و از 16 نفر مصدوم اين حادثه نيز پنج نفر كه وضع وخيمي دارند براي درمان در حال انتقال به تهران هستند و بقيه در بيمارستان هاي مشهد درمان خواهند شد.
مديرعامل شركت مهندسي و توسعه گاز ايران در مشهد نيز در خصوص تعداد كشته هاي اين حادثه اظهار داشت: حدود 9 تا 10 نفر در حادثه انفجار خط لوله گاز سرخس كشته شده اند.
عليرضا غريبي تصريح كرد: مجموع افرادي كه در اين مكان اعم از تكنسين فني، كارگران، جوشكاران و پيمانكاراني كه در اين مكان مشغول به كار بودند 25 نفر بودند كه 16 نفر از اين افراد روز جمعه با بالگرد به بيمارستان امام رضا(ع) مشهد منتقل شدند كه 6 نفر از اين افراد پس از چند ساعت مرخص شدند و 10 نفر نيز تحت مداوا هستند.
وي خاطرنشان كرد: جست وجو براي پيدا كردن كشته ها ادامه دارد و به محض دريافت اطلاعات دقيق و پيدا كردن آمار اين اطلاعات در اختيار رسانه هاي گروهي قرار مي گيرد.
معاون دانشگاه علوم پزشكي مشهد نيز گفت: تاكنون جسدي از حادثه انفجار پالايشگاه گاز سرخس به دانشگاه علوم پزشكي مشهد منتقل نشده است.
مرتضي احتشام فر در مشهد اظهار داشت: در اين حادثه و در پايان برنامه عملياتي 12 نفر به بيمارستان امام رضا(ع) مشهد منتقل شدند كه 2 نفر از اين افراد سرپايي درمان شدند و 10 نفر ديگر نيز در بخش سوختگي بيمارستان امام رضا(ع) مشهد بستري شدند.
معاون دانشگاه علوم پزشكي مشهد با بيان اينكه درصد سوختگي مجروحان از 15 درصد تا 90 درصد بوده است، تأكيد كرد: در اين حادثه يك مورد سوختگي صددرصد نيز وجود دارد.
وي افزود: اكثر مجروحان اين حادثه سنين زير 40 سال داشتند و فقط دو نفر از اين افراد بالاي 40 سال بوده اند.
وي در مورد بومي بودن يا نبودن كارگران حادثه ديده خاطرنشان كرد: اكثر اين افراد غير مشهدي هستند كه پس از اين حادثه به سرعت به خانواده هاي آنان اطلاع داده شد.
معاون وزير نفت در امور گاز در سرخس گفت: گاز هيچ نقطه اي از كشور براثر اين حادثه قطع نشده است و گازرساني به همه مناطق ادامه دارد.
جواد اوجي كه براي بررسي حادثه به منطقه سفر كرده است در جمع خبرنگاران افزود: جريان انتقال گاز اين خط لوله طي 24 تا 36 ساعت آينده از سر گرفته مي شود.
مدير عامل شركت مهندسي و توسعه گاز ايران در مورد علت حادثه به خبرنگار ايرنا گفت: به علت كوهستاني بودن منطقه و واقع بودن خط لوله احداثي در شيب زمين، در هنگام كار يكي از ماشين آلات در محل از تعادل خارج شد و با خط لوله گاز ديگر اين مسير برخورد كرد كه موجب انفجار شد.
عليرضا غريبي شعاع انفجار لوله گاز را 300 متر اعلام كرد و اظهار داشت: اين آتش سوزي در مدت سه ساعت به طور كامل مهار شد.
وي ادامه داد: خط لوله آسيب ديده ظرف 48 ساعت آينده تعمير و وارد مدار مي شود و با وقوع اين انفجار به علت تأمين گاز از خطوط ديگر، مشكل قطعي گاز در منطقه بوجود نيامده است.
اين حادثه ساعت 11 صبح جمعه براثر برخورد يك دستگاه بيل مكانيكي با خط لوله 48 اينچي كه از پالايشگاه شهيد هاشمي نژاد سرخس، گاز تركمنستان را به مشهد انتقال مي داد، رخ داد.
محل حادثه در 5 كيلومتري شمال شهر مزداوند سرخس و در 90 كيلومتري شهر مشهد واقع است.
انفجار به حدي بود كه براثر آن منطقه اي به شعاع 2 كيلومتر در آتش سوخت. در اين حادثه دو دستگاه ميني بوس، دو دستگاه لودر، يك دستگاه پيكان باري و تعدادي وسائط نقليه ديگر، كاملاً در آتش سوختند و يك دستگاه كمپرسي صدمه ديد.

 



قاليباف اعلام كرد
اتمام احداث اتوبان شهيد زين الدين تا پايان سال

شهردار تهران از اتمام عمليات احداث اتوبان شهيد زين الدين تا پايان سال خبر داد.
قاليباف در مراسم جشن بزرگ عيد فطر كه در بوستان پليس منطقه 4 شهرداري برگزار شد، افزود: تا دو ماه آينده بخش هايي از اين اتوبان به عنوان بزرگترين بزرگراه شهري كه شرق و غرب تهران را به هم متصل مي كند به بهره برداري مي رسد.
وي اظهار داشت: اين اتوبان به عنوان بزرگترين اتوبان شهري در آينده نزديك و تا پايان سال به طور كامل احداث مي شود و تا دو ماه آينده نيز بخشهايي از آن به بهره برداري خواهد رسيد.
قاليباف افزود: اين اتوبان كه شرق و غرب تهران را به هم متصل مي كند از منتهي اليه شرق تهران از ورودي جاده جاجرود و هراز آغاز مي شود و به سمت منتهي اليه غرب تهران در وردآورد كرج ادامه مي يابد.
شهردار تهران خاطرنشان كرد: ساخت مترو نيز در شرق تهران در حال انجام است كه به سمت شمال منطقه 4 در اتوبان شهيد صياد شيرازي نيز به سرعت ادامه دارد و اميدواريم با همكاري شهروندان بتوانيم با اين فعاليتها بيش از هر زمان ديگري شهر و شهروندانمان را خوشحال كنيم.

 



منشور سرقت شده كوروش را به سارق بازنگردانيد

سرويس اجتماعي-
منشور كوروش به عنوان يكي از آثار تمدن ايراني كه پس از تاراج و از40 سال پيش در انگليس نگهداري مي شد براي 4 ماه به ايران بازگشت.
حميد بقايي رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در اين زمينه گفت: منشور كوروش كه تاكنون در موزه بريتانيا نگهداري مي شد صبح جمعه وارد كشور شد.
بقايي در ادامه با بيان اينكه ويترين نمايش منشور كوروش نيز از بريتانيا به ايران منتقل شده است گفت: اين ويترين داراي
5/182سانتيمتر ارتفاع، 800 سانتيمتر عرض و 800 سانتيمتر عمق است.
اصالت منشور كوروش روز گذشته توسط كارشناسان مورد تائيد قرار گرفت.
بنابراين گزارش صبح ديروز طي مراسمي «منشور كوروش» توسط جان كرتيس مدير بخش خاورميانه موزه بريتانيا، آزاده اردكاني مدير موزه ملي ايران و امين اموال از مخزن موزه ملي ايران خارج شده و اصالت آن توسط كارشناسان مورد تاييد قرار گرفت.
اگرچه بقايي از اين كه منشور كوروش در زمان مسئوليت وي به ايران بازگشته و به نمايش گذاشته شده است اظهار افتخار كرده است، ليكن از مسئولان ميراث فرهنگي كشور انتظار مي رود براي استرداد سرمايه هاي تاريخي قاطعانه وارد عمل شوند. چرا كه بازگشت موقت و كوتاه مدت آثار باستاني تاراج شده از ملت ايران جوابگوي خواست مردم نيست.
گفتني است منشور كوروش براي اولين بار در سال 1350 به مدت 10روز از موزه بريتانيا خارج شده و با يك بيمه 5 هزار پوندي براي جشن هاي 2500ساله پادشاهي به ايران آورده شد. با گذشت 30 سال پس از انقلاب اسلامي و پس از عهدشكني هاي فراوان توسط طرف انگليسي بالاخره منشور كوروش صبح جمعه به ايران بازگشت.
ايران در زمينه داشتن آثار باستاني و قديمي يكي از نمونه هاي منحصر به فرد در دنيا است اما اين اشيا و آثار باستاني هميشه مورد تاراج و سرقت قرار گرفته و از ايران خارج شده اند.
در سالهاي قبل از انقلاب حدود 30 گروه كارشناس غربي به كاوش در ايران مشغول بودند و در همين زمان بسياري از آثار تاريخي از ايران خارج شد.
در سالهاي بعد از انقلاب نيز بزرگترين معضل در اين زمينه سرقت اشياي تاريخي از موزه ها بوده است.
و اما، اكنون اين سؤال جدي مطرح است كه مگر منشور كوروش متعلق به ايران نيست؟ و مگر دولت انگليس، اين اثر باستاني و ارزشمند را از كشور ما به سرقت نبرده است؟ اگر پاسخ اين پرسش ها مثبت است - كه هست - چرا بايد اين اثر گرانقدر فرهنگي و تاريخي سرقت شده را به سارق آن بازگردانيم؟!

 



كشف 3 قرآن قديمي در اصفهان

اصفهان -خبرنگاركيهان:
سرپرست مركز اطلاع رساني معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان از كشف بيش از 2400 قطعه سكه و 3جلد قرآن قديمي در پي دستگيري يك سارق و بازرسي از منزل وي خبر داد.
مصطفي صادقيان اظهار داشت: درپي وقوع سرقت از مغازه ها تحقيقات براي شناسايي سارق يا سارقان در دستور كار ماموران كلانتري 14فرماندهي انتظامي شهرستان اصفهان قرارگرفت و سرانجام سارقي كه مرتكب اين سرقت ها شده بود با هويت محسن -م شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي درمنزلش دستگير شد.
وي افزود: در بازرسي از منزل متهم تعداد 2 هزار و 450قطعه سكه و 3 جلد قرآن قديمي همچنين تعداد 40 عدد كارت عابر بانك، 300فقره دسته چك، 9 انگشتر طلا،68 انگشتر قديمي، تعدادي لوازم صوتي و تصويري، تعدادي شارژ تلفن همراه و اموال به سرقت رفته از يك موسسه قرض الحسنه و همچنين يكي از مراكز خيريه شهر اصفهان كشف و ضبط شد.
صادقيان با بيان اينكه تاكنون 9نفر از مالباختگان شناسايي شده اند.گفت: تلاش براي شناسايي ديگر مالباختگان همچنان ادامه دارد.

 



سارق زورگير به كاهدان زد

مرد جواني كه با قمه اقدام به زورگيري كرده بود در درگيري با طعمه هاي خود به قتل رسيد.
عصر 24 تير ماه مرد جواني با حمله به چند جوان در پارك گلزار در محدوده ميدان خراسان قصد زورگيري از آنان را داشته است كه طي درگيري مجروح و بعد از انتقال به بيمارستان به علت شدت جراحات وارده فوت مي كند.
با حضور بازپرس ويژه قتل، كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي و همچنين كارشناسان تيم بررسي صحنه مركز تشخيص هويت پليس آگاهي در بيمارستان و تن پيمايي جسد، آثار بريدگي و جراحت در سر، كمر و پهلوي وي مشهود بود.
همچنين مشخص شد كه 2 انگشت مقتول نيز قطع شده است كه در ادامه و با حضور كارآگاهان در محل درگيري و بررسي دقيق در صحنه جرم، 2 انگشت قطع شده مقتول در اين محل كشف شد.
تعدادي از شاهدان به كارآگاهان اداره قتل گفتند: درگيري آنقدر سريع اتفاق افتاد كه ما فقط ديديم 4 نفر با هم زد و خورد كردند و با مجروح شدن و افتادن مقتول 3 نفر ديگر با سرعت از محل فرار كردند.
با بررسي هاي انجام شده مشخص شد مقتول از سارقان كيف قاپ و زورگير منطقه بي سيم و اتابك و محدوده جنوب شرق تهران بوده و در زمان درگيري، وي به اتفاق شخص ديگري قصد زورگيري از چند جوان را داشته اما اين بار وي در اين درگيري به قتل رسيده است.به گزارش فارس گفتني است 3 متهم پرونده به نام هاي عبدالله، رضا و محمد نيز از افراد شرور و سابقه دار منطقه بي سيم و اتابك و خراسان بوده و داراي سوابق كيفري متعدد در امر شرارت و سرقت هستند.

 



از سوي كميته امداد امام خميني(ره)
جشن گلريزان آزادي زندانيان نيازمند برگزار شد

كمك هاي مردمي براي آزادي زندانيان نيازمند مشمول ديه با مشاركت كميته امداد امام خميني(ره) همزمان با عيد سعيد فطر در سراسر كشور در پايگاه هاي كميته امداد امام خميني (ره) جمع آوري شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره) پايگاه هاي ويژه كمك به زندانيان نيازمند از سوي كميته امداد از ساعت 30/9 روز عيد سعيد فطر استقرار يافت و كمك هاي نقدي مردم سخاوتمند را جمع آوري كرد.
گفتني است تاكنون هزار تن از زندانيان نيازمند از سوي كميته امداد با بهره گيري از اعتبارات دولتي و كمك هاي مردمي آزاد و به خانواده بازگشته اند.
قدرداني 190 نماينده از خدمات كميته امداد در ماه رمضان
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي نامه اي از خدمات كميته امداد امام خميني(ره) تقدير كردند.
در بخشي از اين نامه آمده است: انصافا كميته امداد امام خميني(ره) كه يادگار امام راحل(ره) و مورد عنايت و وثوق مقام معظم رهبري (مدظله العالي)، مسئولان و آحاد مردم ايران اسلامي مي باشد، در اشاعه و ترويج سنت هاي حسنه اسلامي خصوصا فرهنگ انفاق و احسان، نشاط، همدلي و همبستگي اجتماعي، اقدامات و حركت هاي ماندگار و اثرگذاري را در طول ماه مبارك رمضان انجام داده است. اقداماتي چون برگزاري جشن بزرگ رمضان با حضور پرشور مردم و ارائه توليدات خوداشتغالي خانواده هاي تحت حمايت، اكرام ايتام در روز شهادت امير المومنين حضرت علي(ع) اطعام نيازمندان با همياري نيكوكاران در سراسر كشور، سفره هاي آسماني، جشن گلريزان و آزادي زندانيان نيازمند، طرح مفتاح الجنه و ديدار از خانواده هاي تحت حمايت و ايجاد صندوق آتيه ايتام بويژه جمع آوري فوري و ارسال كمك هاي مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي جهت آسيب ديدگان سيل پاكستان از جمله حركت هاي مبارك كميته امداد مي باشد. ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از باب قدرشناسي و عمل به اين حديث شريف «من لم يشكر المخلوق لم يشكر الخالق» و به پاس همه تلاش ها و برنامه هاي موثر در تعميق همدلي و نيكوكاري در جامعه بدينوسيله از سرپرست و مسئولان محترم كميته امداد امام خميني(ره) و كاركنان و امدادگران خدوم و تلاشگر اين نهاد مقدس سپاسگزاري نموده و دوام خدمت و توفيقاتشان را از خداوند منان مسئلت مي نمائيم.

 



اعلام آمادگي هلال احمر براي برپايي 10 اردوگاه اسكان اضطراري در پاكستان

رئيس جمعيت هلال احمر ايران گفت: در پي تاكيدات مقام معظم رهبري در خصوص افزايش كمك ها به مردم سيل زده پاكستان حجم كمك هاي اين جمعيت براي سيل زدگان پاكستاني افزايش مي يابد.
به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر، دكتر فقيه ديروز با اعلام اين خبر افزود: «جهانيان شاهد بودند كه مقام معظم رهبري در خطبه هاي نماز عيد فطر امسال، سيل پاكستان را فوري ترين مسئله جهان اسلام دانستند و كمكهاي انجام شده براي سيل زدگان اين كشور را ناكافي خواندند. لذا ما موظف هستيم تا آخرين حد توان براي رفع مشكل مردم مسلمان پاكستان بكوشيم.»
رئيس جمعيت هلال احمر با اشاره به اين كه از نخستين روزهاي جاري شدن سيل در پاكستان، جمعيت هلال احمر كمك هاي خود را در قالب سيزده محموله براي مردم آسيب ديده پاكستان فرستاده است و در همين راستا سه اردوگاه اسكان اضطراري نيز در استان هاي سند، پنجاب و بلوچستان برپا كرده است، خاطرنشان كرد: با وجود نزديك به 1000 تن كمك هاي دارويي، غذايي و زيستي و تيم هاي امدادگر و پزشك كه تاكنون از سوي جمعيت هلال احمر روانه پاكستان شده اند. با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري در خصوص اين كه ملت و دولت ايران و ديگر ملتها و دولت هاي اسلامي بايد با همه توان به كمك ملت و دولت پاكستان بشتابند و نيازهاي مختلف آسيب ديدگان از سيل پاكستان را تامين كنند، جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران اين آمادگي را دارد كه حداقل 10 اردوگاه اسكان اضطراري ديگر را در صورت موافقت مقامات پاكستاني در مناطق سيل زده راه اندازي كند.»
دكتر فقيه در انتها تصريح كرد: «شماره 99999 جمعيت هلال احمر به حساب بانك ملي شعبه مركزي آماده دريافت كمكهاي نقدي و شعب جمعيت هلال احمر در سراسر كشور در انتظار كمك هاي غيرنقدي مردم نوعدوست ايران اسلامي براي مردم گرفتار در سيل پاكستان هستند.

 



ظهر پنج شنبه پيكرشهيد نيروي انتظامي در تبريز تشييع شد

پيكر شهيد نيروي انتظامي استوار دوم رجب حسن زاده ظهر پنجشنبه بر روي دوش مردم تبريز تشييع شد.
به گزارش خبرگزاري فارس دراين مراسم كه باحضور پرشور آحاد مردم، خانواده معظم شاهد و مسئولان استاني برگزار شد، مردم تبريز با اقامه نماز، بر پيكر اين شهيد سرافراز كه در مبارزه با اراذل و اوباش به فيض شهادت نائل آمد، قدرداني و حمايت خود از تلاشگران نيروي انتظامي را اعلام كردند.مراسم تشييع اين شهيد كه با حضور آيت الله محسن مجتهد شبستري، فرماندار تبريز و فرمانده نيروي انتظامي همراه بود از ميدان دانشسراي تبريز و درميان حزن و اندوه حاضران به طرف ميدان شهدا تشييع و پس از اقامه نماز توسط نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي به طرف شهرستان ملكان زادگاه اين شهيد تشييع شد.
شركت كنندگان درمراسم تشييع جنازه شهيد نيروي انتظامي استوار دوم رجب حسن زاده با شعارهايي در مسير تشييع بر ادامه راه جهاد وشهادت در راه اسلام، انقلاب و امنيت ايران اسلامي تاكيد كردند.
شهيد نيروي انتظامي استوار دوم رجب حسن زاده در درگيري با يكي از اراذل و اوباش تبريز درخيابان محققي تبريز و دراثر تيراندازي شرور تبريزي به درجه رفيع شهادت نائل آمد و اين شرور نيز توسط ماموران نيروي انتظامي به هلاكت رسيد.

 



سرنشينان خودروي پرادو در محور زاهدان در آتش سوختند

فرمانده پليس راه سيستان و بلوچستان گفت: پنج سرنشين يك دستگاه خودروي سواري پرادو در حادثه رانندگي محور زاهدان حوالي دو راهي دشتك در ميان شعله هاي آتش جان باختند.
سرهنگ «اردوان قاسمي» در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در زاهدان افزود: در اين سانحه رانندگي يك دستگاه خودروي پرادو در حالي كه از زاهدان به سمت نهبندان در حركت بود دچار سانحه و حريق شد.
وي افزود: اين خودرو داراي سه سرنشين زن و دو مرد بوده است كه به سبب شدت آتش سوزي يكي از سرنشينان مرد كه كاملاً سوخته بود قابل شناسايي نيست. قاسمي ادامه داد: تنها مدرك شناسايي به دست آمده از اين خودرو يك فقره گواهينامه پايه دوم متعلق به فردي به نام «محمد علي.د» است.
برپايه اين گزارش، احتمال داده مي شود جانباختگان اين حادثه اعضاي يك خانواده شامل پدر، مادر، يك پسر و دو دختر باشند.

 



سيل زدگان پاكستاني: كمكمان كنيد تا گرسنه و تشنه نميريم

شبكه تلويزيوني الجزيره در گزارشي با اعلام اينكه بيشتر آوارگان سيل پاكستان حتي چادري هم براي زندگي ندارند، تاكيد كرد: از سرگيري بارش ها در ايالت «سند» كمك رساني به سيل زدگان را با دشواري همراه كرده است.
يك مقام ايالت «سند» در جنوب پاكستان اعلام كرد كه بارش دوباره باران هاي سيل آسا موجب وخامت اوضاع و دشواري كمك رساني به سيل زدگان در اين منطقه شده است و سيل همچنان صدها هزار نفر را كه در شهرهاي سيل زده محاصره شده اند، تهديد مي كند.
بنا بر اين گزارش، در حالي كه مسئولان پاكستاني از آنها مي خواهند به منازل خود بازگردند، سازمان هاي كمك رسان از عجله مسئولان براي بازگرداندن سيل زدگان به مناطق و منازل خود ابراز نگراني مي كنند.
به گزارش اين شبكه فاجعه اي واقعي بيش از 10 ميليون نفر آواره سيل پاكستان را تهديد مي كند. افرادي بدون خانه و كاشانه كه بيشترشان حتي چادري هم براي سر كردن و پناه بردن در آن ندارند. وقتي شب فرا مي رسد هيچ مكان مناسبي براي به صبح كردن وجود ندارد، چرا كه سيل براي آنها چيزي جز حصيري براي خوابيدن باقي نگذاشته است. وضعيتي كه روز به روز بدتر شده و دولت نيز از كاستن دردهاي آنان عاجز مانده است.
يكي از سيل زدگان به خبرنگار الجزيره گفت: آب همچنان خانه ها را فرا گرفته است و هيچ چيز برايمان باقي نگذاشته است. دولت نيز تاكنون هيچ كمكي به ما نكرده است. ما خواستار بازگشت به خانه مان هستيم و مي خواهيم به ما كمك شود تا حداقل تشنه و گشنه نميريم. طوفان از همه سو ما را محاصره كرده و همه چيزمان را برده است. گويي عذابي الهي بود خدا را شكر مي كنيم كه زنده مانديم و فرزندانمان را نجات داديم.
مرد سالخورده ديگري گفت: چگونه از ما مي خواهند كه به منازلمان باز گرديم در حالي كه اصلا برايمان خانه اي نمانده است. دولت اگر مي خواهد به منازلمان بازگرديم بايد به فكر بازسازي خانه ها باشد.
خبرنگار الجزيره در ادامه افزود: تاريكي مطلق مناطق سيل زده را فرا گرفته است. نه برق و نه آبي براي نوشيدن در آن وجود دارد. باتلاق هاي باقي مانده از سيل بيماري هاي گوناگون را در اين مناطق موجب شده است.وي در پايان گزارش خود تاكيد مي كند كه رنج ها و دردهاي ميليون ها بازمانده و آواره سيل پاكستان در هر حال اين ندا را به موسسات و سازمان هاي امدادرساني مي رساند كه هرچه سريعتر خود را به مناطق سيل زده برسانند و آنان را در اردوگاه ها جاي دهند، تا بازسازي منازلشان آغاز شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف يك تن مواد مخدر درجيرفت
كرمان- خبرگزاري فارس: فرمانده نيروي انتظامي استان كرمان گفت: در درگيري ماموران نيروي انتظامي با اشرار و قاچاقچيان درجيرفت بيش از يك تن ترياك و كراك كشف و يك تن از قاچاقچيان كشته و 5نفر ديگر دستگير شدند. وي افزود: دراين درگيري 3دستگاه خودروي قاچاقچيان به تصرف ماموران نيروي انتظامي درآمد.
دستگيري طلا فروش بدلي
رزن -خبرگزاري فارس: فرمانده نيروي انتظامي رزن گفت: بدنبال اطلاع واصله مبني بر فروش طلاهاي بدلي درچند شهر، مراتب درجلسه آموزشي به طلا فروشان اعلام شد.چندي بعد فردي به نام مهدي در شهر قروه درجزين قصد فروش گردنبند طلا را داشت كه مغازه دار با آموزش هايي كه از سوي پليس ديده بود، به وي مشكوك و موضوع را به عوامل نيروي انتظامي اطلاع داد. اين مقام نيروي انتظامي اضافه كرد: با دستگيري مهدي مشخص شد وي ساكن كرج است و درشهرهاي فامنين، رشت ، آوج با فاكتورهاي جعلي طلاي بدلي فروخته است كه با صدور قرار 70ميليون توماني روانه زندان شد.
جمع آوري 34 سلاح غير مجاز در بوشهر
عسلويه -خبرگزاري فارس: رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان بوشهر گفت: در راستاي اجراي طرح جمع آوري سلاح و مهمات غيرمجاز، 34 قبضه سلاح جنگي و شكاري در اين استان كشف و ضبط شد كه از اين تعداد سلاح كشف شده 28 قبضه سلاح جنگي و مابقي نيز شكاري است.
وي افزود: به منظور تامين امنيت همه افراد جامعه، طرح جمع آوري سلاح و مهمات غير مجاز به صورت مستمر در اين استان انجام مي شود.
متلاشي شدن باند سرقت احشام
همدان -خبرگزاري فارس: ماموران انتظامي استان همدان موفق شدند يك باند سرقت احشام دراين استان را متلاشي و 4نفر از اعضاي اين باند را دستگير كنند. سارقان با بازجويي هاي پليس به 40 فقره سرقت احشام اعتراف كردند.

 



عيد سعيد فطر سازمان ملل را تعطيل كرد

عيد سعيد فطر از اعياد مهمي است كه سازمان ملل در زمره تعطيلات رسمي خود قرار داده است.
براساس گزارش ايرنا، هرساله سازمان ملل عيد سعيد فطر را براي همه كاركنان خود تعطيل مي كند. گفتني است، علاوه بر عيد سعيد فطر برخي از ديگر اعياد مهم مسلمانان نيز در فهرست تعطيلات رسمي سازمان ملل قرار دارند.

 



كلرادو ديترويت و سانفرانسيسكو آتش گرفت

به دنبال تشديد آتش سوزي در جنگل هاي ايالت كلرادوي آمريكا، بيش از سه هزار نفر از ساكنان نواحي آتش گرفته مجبور به تخليه خانه هاي خود شدند.
به گزارش خبرگزاري روسيه، شدت گرفتن باد در روزهاي گذشته، موجب گسترش آتش سوزي به سمت نواحي مسكوني و اعلام وضعيت هشدار شده است.
در ديترويت نيز آتش سوزي گسترده و بي سابقه اي دست كم 80 قسمت مختلف اين شهر را دربر گرفت.علت وقوع اين آتش سوزي افتادن سيم برق و جرقه زدن آن اعلام شده است.گفتني است، وزش باد شديد موجب گسترش سريع شعله هاي آتش شده است.در سومين حادثه اي كه آمريكايي ها را وحشت زده كرد انفجار مهيب خط لوله گاز در شهر «سن برونو» در نزديكي جنوب سانفرانسيسكو بود.در اين حادثه آتش سوزي گسترده در نزديكي شهر سانفرانسيسكو واقع در ايالت كاليفرنياي آمريكا باعث هراس ساكنان منطقه شد. گفتني است زبانه هاي آتش تا نزديكي فرودگاه سانفرانسيسكو رسيد و نزديك به 25 واحد مسكوني اين منطقه بر اثر آتش سوزي حاصل از اين انفجار تخريب شد. گفتني است دست كم 20 نفر در اين حادثه زخمي شدند.

 



محيطي رويايي و ايده آل براي كار

داشتن محيط اداري مناسب براي كارمنداني كه قرار است سالها در آن بكار بپردازند از دغدغه هاي معماران قرن 21 است.
نداشتن استرس كاري، داشتن محيط آرامش بخش از جمله دلايلي است كه معماران اسپانيايي بدان اهميت داده و چنين اداره اي را در مادريد بنا نموده اند تا كارمندان كارايي خود را افزايش داده و در ضمن خسته و پير نشوند. تا نظر شما چه باشد؟

 



كاروان 8 كيلومتري مراسم ازدواج 163 زوج

163 زوج تايواني با برگزاري جشن عروسي كه 8 كيلومتر طول داشت، ركورد جديدي را به نام خود به ثبت رساندند.
براساس اعلام رسانه هاي تايوان، اين رويداد اعجاب انگيز در ساعت 9:9 صبح به وقت محلي در روز نهم ماه نهم ميلادي و در نود و نهمين سالگرد استقلال اين كشور صورت گرفت.به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، در گزارش رسانه هاي اين كشور همچنين آمده است كه عدد «9» در اكثر كشورهاي آسيايي به ويژه «چين» و «تايوان» عددي مقدس است و هركس كه در تلاقي عدد «9» ازدواج كند و داراي فرزند شود، عمر طولاني به دست مي آورد.همچنين اكثر زوج هايي كه دراين جشن عروسي گسترده شركت داشتند، در نهم سپتامبر-ماه نهم ميلادي- به دنيا آمده بودند.

 



200 دقيقه معلق در هوا

دو شعبده باز اهل شيلي جلوي چشم مردم و رسانه ها 200دقيقه در هوا معلق ماندند.
ژان پل اولهابري و نيكولاس لوئيستي حركت بالا رفتن و معلق ماندن در هوا را در جنوب شهر سانتياگو در برابر چشمان حيرت زده مردم نمايش دادند. عكاسان خبري با گرفتن تصاوير مختلف از زواياي مختلف سعي كردند بفهمند چگونه آنها اين حركت خارق العاده را انجام دادند. ژان همچنين با گرفتن چوب روي قاليچه ايراني ساعت ها روي هوا مانند مرتاض ها چهارزانو مي نشيند. اين شعبده بازان حرفه اي حاضر شدند راز اين ترفند خود را برملا كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14