(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 21  شهريور 1389- شماره 19738

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شكوه حضور اقتداي امت به ولي امر مسلمين
آيت الله صافي گلپايگاني:
آيت الله خامنه اي در تمام مسائل و خطرات ناخداي خوبي براي كشتي انقلاب بوده است
آحاد ملت و مسئولين در لبيك به بيانات رهبر انقلاب:
مسلمانان جهان بايد كمك بيشتري به مردم مصيبت زده پاكستان داشته باشند
آيت الله مكارم شيرازي: رسانه ها به تقويت وحدت كمك كنند
روزنامه اتريشي پرسه: كشورهاي اروپايي انگيزه اي براي اجراي تحريم ايران ندارند
بازار لوازم التحرير در تسخير هنرپيشه هاي هاليوود
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: گرايش به اسلام در جهان روز به روز بيشتر مي شود
3مجروح در برخورد سمند با 4خودرو
كنگره رويان از 24 شهريور آغاز به كار مي كند
برطرف كردن كم آبي كرمان با انتقال آب از خليج فارس
پليس اصفهان با سگ گرداني در خيابان ها برخورد مي كند
راه اندازي قطارهاي فوق العاده مسيرتهران - مشهد
تردد تريلرهاي هوو در برخي جاده هاي كشور ممنوع شد
نحوه ادامه تحصيل مردودي ها در مدارس
اطلاعيه ستاد مهر 89: دانش آموزان از سرويس هاي مجاز استفاده كنند
بر اثر شدت بارندگي رودخانه مرزي آستارا چاي طغيان كرد
اخبار ادبي و هنري



برپايي نماز عيد سعيد فطر در سراسر كشور و جهان اسلام
شكوه حضور اقتداي امت به ولي امر مسلمين

ولي امر مسلمين جهان در خطبه هاي نماز عيد فطر تاكيد كردند مسئله فلسطين همچنان مسئله اول دنياي اسلام است.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي مذاكرات به اصطلاح صلح واشنگتن را سرپوشي بر جنايات دشمنان ملت فلسطين دانستند و افزودند: مي خواهند قضاياي فلسطين و جنايات دشمنان ملت فلسطين را با اين مذاكرات سرپوش بگذارند.
متن كامل بيانات معظم له در خطبه هاي نماز عيدفطر به شرح زير است:
خطبه اول
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين الحمد لله الذي خلق السموات و الارض و جعل الظلمات و النور ثم الذين كفروا بربهم يعدلون. أحمده و أستعينه و أستغفره و أتوكل عليه و أصلي و أسلم علي حبيبه و نجيبه و خيرته في خلقه حافظ سره و مبلغ رسالاته حبيب قلوبنا أبي القاسم المصطفي محمد و علي آله الأطيبين الأطهرين المنجبين الهداه المهديين سيما بقيه الله في الأرضين. و صل علي أئمه المسلمين و حماه المستضعفين و هداه المؤمنين. اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوي الله.
عيد مبارك سعيد فطر را به همه امت اسلامي، به ملت عزيز ايران و به شما نمازگزاران مكرم و معظم تبريك عرض مي كنم و همه را و خودم را توصيه مي كنم به رعايت تقواي الهي و پرهيزگاري و رعايت امر و نهي پروردگار در هر گفتار و كردار و پندار.
خداي متعال را سپاسگزاريم كه فرصت عطا كرد، عمر عنايت كرد، يك ماه رمضان ديگر و يك عيد فطر ديگر را شاهد هستيم. نعمت بزرگي است نعمت درك ماه ضيافت الهي. و ملت ما در واقع از اين ماه استفاده شاياني بردند؛ قدر دانستند اين ماه شريف و عزيز را.
اين مجالس، اين محافل، اين تلاوتها، اين ذكرها، اين دعاها، اين برنامه هايي كه دلهاي بيشتر جوان و روحهاي پاك و صاف آنان در آن شركت داشتند، دريچه هاي رحمت الهي را به روي ملت باز مي كند ان شاءالله. قدر بايد دانست.
روح معنويت و دلدادگي به ارتباط با ذات مقدس احديت در مردم ما نهادينه است، عميق است، ريشه دار است. بعضي ممكن است دچار اشتباهاتي بشوند، در زندگي فردي خودشان خطاهايي بكنند، اما ماه رمضان اين فرصت را به آنها مي دهد كه به سوي خداي متعال برگردند، توجه كنند، متذكر شوند و انابه كنند. در همه انسانها اين روح ارتباط با معنويت هست؛ با زبان شاعرانه اين را بيان مي كنند:
خاك دل آن روز كه مي بيختند
شبنمي از عشق در او ريختند(1)
اين عشق، عشق مادي نيست، عشق هوس آلود نيست؛ اين عشق به خداست؛ اين، عشق به ذات احديت است؛ اين، عشق به اصل وجود است كه در همه انسانها هست، نهادينه است؛ «فطرت الله التي فطرالناس عليها». (2) عوامل مادي، انگيزه هاي مادي، جاذبه هاي مادي، مانند خار و خاشاكي، زباله اي بر روي اين گوهر اندوده مي شود، وقتي ماه رمضان مي آيد، گويا نسيمي است كه اين زوائد را برطرف مي كند، آن گوهر، خود را نشان مي دهد و توجه به خداي متعال جان مي گيرد. لذا در اين ماه رمضان مثل اغلب ماه رمضانهاي گذشته شاهد بوديم همه مردم، انواع و اقسام سلائق، نوع رفتارهاي گوناگون، نوع لباسهاي گوناگون، در اين مجالس بخصوص در شبهاي مبارك قدر شركت كردند، بهره بردند، استفاده كردند، اشك ريختند.
دل چو به آن قطره غم اندود شد
بود كبابي كه نمك سود شد
ديده عاشق كه دهد اشك ناب
هست همان خون كه چكد از كباب(3)
اين اشكهايي كه از چشمها جاري مي شود، در حقيقت از دل بيدار و پاك است كه بيرون مي آيد و مي جوشد. مردم عزيز ما اين را بايد قدر بدانند. ذخيره اي به دست آورديد، محصولي اندوختيد در اين ماه مبارك، آن را حفظ كنيد؛ با قرآن انس پيدا كرديد. اين را حفظ كنيد؛ اين انس را حفظ كنيد. اين نماز جماعت اول وقت را، نماز در مسجد را، نماز با حال و حضور را براي خودتان در طول دوران سال نگه داريد و تا آنجايي كه ممكن است، نگذاريد اين عوامل مادي، اين خار و خاشاك، اين خاكسترهاي مادي روي اين گوهر بنشيند. ملتي كه اين خصوصيات را در خود حفظ كند و اين عروج معنوي و تكامل معنوي را در خود نگه دارد، اين ملت در همه ميدانها- در ميدان مادي، در ميدان معنوي، در عزت، در اقتدار، در ايجاد همه سرمايه هاي ملي- موفق خواهد شد و ان شاءالله اين براي ملت ما پيش خواهد آمد.
امروز هم روز عيد فطر است كه در روايت «علل»: «فيكون يوم عيد و يوم اجتماع و يوم فطر و يوم زكاه و يوم رغبه و يوم تضرع»، (4) هم عيد است، هم روز اجتماع مردم است. امروز در سراسر دنياي اسلام مردم مسلمان عيد مي گيرند. اين متوجه شدن دلها به يك نقطه در يك زمان، فرصت بزرگي براي امت اسلامي است. «يوم زكاه و يوم رغبه »؛ روزي است كه به خداي متعال رغبت نشان مي دهيد. «و يوم تضرع»؛ روزي است كه انسان به خدا تضرع مي كند. اين عيد، عيد توجه است؛ عيد معناست. اميدواريم كه خداوند متعال توفيق بدهد بتوانيد- همه مان بتوانيم- امروز را كه روز عيد است و روز مبارك جمعه است، از فيوضات الهي استفاده كنيم.
بسم الله الرحمن الرحيم
قل هوالله احد. الله الصمد. لم يلد و لم يولد و لم يكن له كفوا احد. (5)
خطبه دوم
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله رب العالمين. والصلاه و السلام علي سيدنا و نبينا ابي القاسم المصطفي محمد و علي آله الاطيبين الاطهرين المنتجبين الهداه المهديين سيما علي اميرالمؤمنين و الصديقه الطاهره و الحسن و الحسين سيدي الشباب اهل الجنه و علي بن الحسين و محمدبن علي و جعفربن محمد و موسي بن جعفر و علي بن موسي و محمدبن علي و علي بن محمد و الحسن بن علي و الخلف القائم المهدي صلوات الله عليهم اجمعين. و صل علي ائمه المسلمين و حماه المستضعفين و هداه المؤمنين. اوصيكم و نفسي عبادالله بتقوي الله.
اولين مطلبي كه در خطبه دوم عرض مي كنم، تشكر از ملت عظيم الشان ايران به مناسبت حركت پرشكوه روز قدس است. ملت ايران نشاط خود را، روحيه خود را، عزم و اراده خود را، موقع شناسي خود را در اين اجتماع عظيم نشان دادند. سي و يك سال از روزي كه امام بزرگوار ما اين روز را اعلام كرده اند مي گذرد، توقع دشمنان اين بود كه روز به روز كمرنگ تر شود و به فراموشي برسد. خدا را شكر كه روز به روز اين انگيزه، اين شعله فروزان در دل مردم و در عمل مردم برجسته تر شد. امسال در كشورهاي گوناگون: در آسيا، در خاورميانه، در آفريقا، در آمريكا، در اروپا، مسلمانها در نقاط مختلف عالم اين روز را گرامي داشتند و ملت بزرگ ايران، محور اصلي اين حركت عظيم امت اسلامي، اين روز را با شكوه تمام برگزار كرد و نشان داد كه در شرايطي كه اقتضائات بين المللي وجود دارد، وظايف خود را گرمتر و گيراتر، پرانگيزه تر و پرشورتر انجام مي دهد.
رژيم صهيونيستي قساوت خود را به اعلي درجه رساند. از اطراف و اكناف عالم هر چه صداي حمايت بلند شد، بي اعتنائي كرد، جنايت كرد. ملت مسلمان ايران در اين شرائط، روز قدس را از همه سال گويا گرمتر و گرامي تر داشتند. تلاشهاي مغرضانه آمريكا و غرب بر عليه جمهوري اسلامي، ملت ما را پرانگيزه تر كرد. در اين قضيه اي كه براي استكبار جهاني و سلطه گران جهاني، مسئله فلسطين يك مسئله اي است كه مي خواهند آن را به هر نحوي كه ممكن است به انزوا بكشانند، ملت ايران اين را در متن آورد. آفرين بر اين ملت بزرگ.
اميد و انگيزه موج ميزند در رفتار و گفتار مردم عزيز ما. من بازتاب اين اميد و اين انگيزه را، امسال در ملاقات با دانشجويان، در ملاقات با دانشگاهيان و نخبگان، در ملاقات با كارگزاران و مسئولان عمده كشور و نظام، در ملاقات با مديران ارشد، با كارآفرينان، در ملاقات با قشرهاي مختلف در ماه رمضان، در گفتار آنها مشاهده كردم؛ در منش آنها و سيماي آنها اين اميد و اين انگيزه را مشاهده كردم. ملتي كه يك چنين اميدي در او هست، اينجور به سمت آينده با نگاه خوشبينانه و با عزم و اراده نگاه مي كند، اين ملت مسلماً و قطعاً و يقيناً به قله ها دست پيدا خواهد كرد.
در قضاياي جهاني و منطقه اي، قضاياي زيادي هست كه براي امت اسلامي مهم است، ولي قضيه اي كه از همه فوري تر است، سيل پاكستان است. اسمش سيل است، اما در واقع يك بلاي عظيم، يك مصيبت بزرگ براي ملت پاكستان كه يكي از ملتهاي مومن امت اسلامي است و در همه قضاياي گوناگون اين ملت جزو پيشروها بوده است و پيشقدم بوده است در اظهار ديانت، در اظهار تعصب ديني و پايبندي ديني، به وجود آمده است. اين ملت امروز مبتلاست به يك مصيبت عظيم. اين رود سند از شمال تا جنوب پاكستان طغيان كرده است؛ از مرز چين در شمال پاكستان تا اقيانوس هند در جنوب پاكستان، سرتاسر اين خط طولاني يك سيل عظيم، يك طغيان آبي عظيم، يك طوفان عظيم، زندگي مردم را بكلي دگرگون كرده است. بيش از ده هزار روستا از بين رفته؛ تمام مزارع و باغستانها كه محل تغذيه اين ملت و اميد اين ملت به صادرات و كسب ثروت بوده است، بكلي نابود شده است؛ ده ها هزار مدرسه، مسجد، حسينيه در طول اين خط طولاني نابود شده و از بين رفته است. اين عرض رود سند- آنطور كه به من گزارش كردند- به طور متعارف در حدود دو كيلومتر، يك كيلومتر و نيم است كه در يك جاهائي كه با رودهاي ديگر متصل شده است، حدود نود كيلومتر آب گرفتگي ايجاد كرده است! مردم، چهارپايان، زندگي ها، خانه ها و اميدها از بين رفته اند. آن طوري كه تخمين زده اند، در حدود چهل الي پنجاه ميليارد دلار به خاطر اين سيل به پاكستان خسارت وارد شده! بيست ميليون از مردم آواره شده اند و چند هزار كشته شدند: بچه ها، كودكان، زنها، پيرمردان، از كارافتاده ها.
اين مردم امروز به آب احتياج دارند، به غذا احتياج دارند، به لباس احتياج دارند، به سرپناه احتياج دارند، به همه لوازم زندگي احتياج دارند. ماه رمضان را با اين حال، ملت پاكستان روزه گرفتند. روز عيد فطر است، روز اجتماع است، روز امت اسلامي است. مردم ما بايد همت كنند. دولت جمهوري اسلامي كمكهائي كرده است، بعضي از مردم كمكهائي كرده اند، لكن اينها كافي نيست، بيشتر بايد كمك كنيم. اين وظيفه همه ماست. برادران مومن ما، برادران مسلمان ما در آنجا دچار يك چنين مصيبت بزرگي شده اند. اين فقط خطاب به شما ملت ايران نيست، خطاب به همه دنياي اسلام است، خطاب به همه ملتهاست، خطاب به همه مسلمانهاي كشورهاي مسلمان است، خطاب به كنفرانس اسلامي است؛ همه بايد همت كنند، بايد كمك كنند. جمع شده اند، گفتند حالا يك ميليارد، دو ميليارد! كو اين نياز عظيم اين ملت؟! با اين چيزها تأمين نمي شود. پاكستان ضربه سختي خورد. هر مقداري كه مي توانيم، بايد كمك كنيم. خداوند كمك كند كه بتوانيم، هر مقداري كه مي توانيم؛ اين مسئله مهمي است.
البته ما از بي ثباتي سياسي پاكستان نگراني داريم. قدرتهاي متجاوز و سلطه طلب از اين وضعيت دارند استفاده مي كنند، فرصت طلبها دارند سوء استفاده مي كنند. بعضي از دولتهاي متجاوز مي خواهند پاكستان را به پادگان نظامي خودشان تبديل كنند؛ اينها هم هست. اينها هم نگراني هاي ديگري است كه اميدواريم ملت رشيد پاكستان خودشان متوجه باشند. دولت پاكستان وظايفشان را مي دانند و ان شاءالله خداوند كمكشان كند، بتوانند به بهترين وجهي خودشان را از اين مصيبت بيرون بكشند.
مسئله فلسطين، همچنان مسئله اول دنياي اسلام است. جنايات در غزه همچنان ادامه دارد. جنايات در كرانه غربي رود اردن همچنان ادامه دارد. رژيم صهيونيستي با كمال وقاحت و پرروئي ظلم و ستم خود را بر مردم مظلوم فلسطين ادامه مي دهد، آنوقت آنجا در واشنگتن جلسه كنفرانس صلح مي گذارند! صلح با كي؟! مي خواهند قضاياي فلسطين را، جنايات دشمنان ملت فلسطين را سرپوش بگذارند، با اين مذاكراتي كه اسمش راگذاشته اند «مذاكرات صلح»! غاصبي آمده است خانه يك ملت را غصب كرده است، به اين اكتفاء نكرده؛ از هر نوع امكاني براي سركوب اين ملت استفاده مي كند، اينها هم با كمال بي اعتنائي- دنياي غرب، آمريكا و ديگران- نشسته اند دارند تماشا مي كنند، متجاوز و ظالم و سركوبگر را تشويق هم مي كنند، آن وقت جلسه مي گذارند براي صلح! كدام صلح؟! چه صلحي؟! بين كي و كي؟ آن وقيحهاي ستمگر صهيونيست هم با كمال پرروئي در مقابل فلسطيني ها مي ايستند، مي گويند بايستي يهودي سازي را شما قبول كنيد. جنايت بزرگ آنها اين است كه مي خواهند يهودي سازي كنند. قدس شريف را، قبله مسلمانان را، فلسطين عزيز را، به عنوان يهودي سازي، مركز ظلم و ستم و توطئه خودشان قرار بدهند. اين مسئله اصلي ماست.
اميدواريم كه خداوند متعال به ملتهاي مسلمان توفيق بدهد، به دولتهاي مسلمان كمك كند كه بتوانند وظيفه خودشان را در مقابل اين حادثه تلخ، اين واقعه تلخ بشناسند. البته ملت فلسطين خوشبختانه با همه اين فشارها، با كمال قدرت و استقامت ايستاده است. آدم باورش نمي آيد؛ يك ملت اينقدر مقاوم! اينقدر با همت و با غيرت! اين فشارهاي عجيب و غريب آنها را نتوانسته است به عقب وادار كند، به عقب بنشاند. از بيست سال پيش و سي سال پيش، فلسطيني ها امروز قوي ترند، مصمم ترند، عازمترند؛ توانائي شان هم بحمدالله بيشتر است و بدون شك و ترديد فلسطيني ها خواهند توانست دست متجاوز را قطع كنند و بساط اين رژيم قلابي و دروغين را از سرزمين فلسطين جمع كنند.
پروردگارا! پروردگارا! عبادات اين ملت، زحمات اين ملت، تضرع و خشوع اين ملت در طول ماه رمضان و روز عيد فطر را به كرمت قبول كن. پروردگارا! درهاي رحمت و مغفرت را بر روي اين مردم باز كن. پروردگارا! گره ها و مشكلات از كار مردم بگشا. پروردگارا! روز به روز حركت اين ملت به سمت پيشرفت و به سمت قله ها را آسانتر و سريعتر بگردان. پروردگارا! ما را بيامرز. پروردگارا! ما را از فيض رمضان، از فيض عيد فطر، از فيض تضرع و خشوع محروم مفرما. پروردگارا! اموات ما را مشحون از لطف و رحمت خود بگردان. پروردگارا! امت اسلامي را روز به روز سرافرازتر بفرما.
بسم الله الرحمن الرحيم
والعصر. ان الانسان لفي خسر. الاالذين امنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
ـــــــــــــــــ
1) شيخ بهائي
2) روم: 03
3) شيخ بهائي
4) علل الشرائع، ج 1، ص 268
5) اخلاص: 3-1

 



آيت الله صافي گلپايگاني:
آيت الله خامنه اي در تمام مسائل و خطرات ناخداي خوبي براي كشتي انقلاب بوده است

حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني از مراجع عظام تقليد با تاكيد بر حمايت از رهبري اعلام كرد: بنده در تمام مراحل پشتيبان ايشان هستم.
به گزارش سايت سفير نيوز به نقل از پايگاه خبري حوزه علميه خراسان رضوي، اخيرا آيت الله العظمي صافي گلپايگاني در ملاقات با آيت الله مهدوي كني دبيركل جامعه روحانيت مبارز و اعضاي اين جامعه و برخي از مسئولان كشور درباره لزوم حمايت از رهبر معظم انقلاب گفته است: «در نظامي كه آقاي خامنه اي هست چه كسي را سراغ داريد كه از ايشان مومن تر و دلسوزتر باشد؟ ما نظرمان همين است و شماها هم بايد تقويت كنيد. بنده در تمام ملاقات هاي خصوصي با مسئولين و ائمه جمعه سفارش مي كنم كه تقويت آقاي خامنه اي تقويت نظام و انقلاب است، خدا را شكر كنيد كه ايشان در تمام مسائل و تمام خطرات پيشقدم بوده اند و واقعا ناخداي خوبي است در اين درياي طوفان زده، مخصوصا بعد از انتخابات كه با درايت خاص، همه قشرها را در صحنه نگه داشتند. شما خيال نكنيد اگر ما اعتراض داريم، مخالف روند نظام و انقلاب هستيم، نه بلكه از روي دلسوزي براي نظام و تقويت رهبري حرف مي زنيم و در تمام مراحل، پشتيبان هستيم. ما چه حكومتي را بپذيريم كه در راس آن مثل آقاي خامنه اي را پيدا كنيم؟ كي بهتر از ايشان كه با تمام وجود مقابل دنياي زورگو و بي منطق ايستاده است و دنيا هم از ايشان حساب مي برد و ما بايد او را كمك كنيم».

 



آحاد ملت و مسئولين در لبيك به بيانات رهبر انقلاب:
مسلمانان جهان بايد كمك بيشتري به مردم مصيبت زده پاكستان داشته باشند

سرويس سياسي-
به دنبال فرمايشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت توجه به وضعيت مردم پاكستان، آحاد ملت و مسئولين كشورمان ضمن واجب دانستن ياري اين مردم مصيبت زده، بر كمك بيشتر به ملت پاكستان تأكيد كردند.
وقوع سيل در پاكستان و ويراني هاي به جاي مانده از اين سيل، اين كشور را به يك فاجعه انساني نزديك كرده است، در همين راستا فرمايشات رهبر معظم انقلاب، در نماز عيد فطر مردم و مسئولين را بر آن داشت تا نسبت به سيل زدگان پاكستاني حساسيت بيشتري از خود نشان داده و براي كمك به مردم اين كشور بسيج شوند.
در همين ارتباط حجت الاسلام والمسلمين سالك سخنگوي جامعه روحانيت مبارزه در حاشيه نماز عيد فطر در گفت وگو با ايسنا با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري درباره ضرورت توجه به وضعيت مردم پاكستان اظهار كرد: در اين راستا اين كه اسرائيل با مقاومت مردم فلسطين از ميان خواهد رفت و اين كه مسلمانان جهان بايد كمك بيشتري به مردم مصيبت زده پاكستان داشته باشند حائز اهميت است.
وي افزود: مسلمانان جهان بايد كمك بيشتري به مردم مصيبت زده پاكستان داشته باشند. پرويز داودي رئيس مركز بررسي هاي استراتژيك رياست جمهوري هم در حاشيه نماز عيد فطر با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري درباره ضرورت توجه به وضعيت مردم پاكستان اظهار كرد: پاكستان عضو سازمان كنفرانس اسلامي است و اكنون مردم اين كشور مسلمان دچار يك بلاي عظيم شده اند و وظيفه همه ملل اسلامي و دولت هاي اسلامي اين است كه به آنها كمك كنند.
وي تاكيد كرد: كمك به آن ها يكي از وظايف عمده اي است كه اكنون سازمان كنفرانس اسلامي با آن روبرو است و همه بايد براي كمك به آن ها دست به دست هم دهند؛ زيرا معلوم نيست اين بلا بر سر ديگر اعضاء نيايد و اگر روزي دچار اين بلايا شدند، ديگر كشورها نيز بايد اين تعهد را داشته باشند كه كمك كنند و اين صحنه آزمايشي براي كمك است.
وي يادآور شد: مردم خيرخواه و دولت جمهوري اسلامي ايران كمك هاي فراواني در اين خصوص كرده و باز هم خواهند كرد و اميدواريم دولت هاي اسلامي ديگر نيز در اين مسأله پيش قدم باشند.
مجتبي ثمره هاشمي، دستيار ارشد رئيس جمهور نيز در همين رابطه و در حاشيه نماز عيد خاطرنشان كرد: با توجه به جمعيت عظيم پاكستان نسبت به كشورهاي اسلامي ديگر و همچنين عمق فاجعه اي كه در اين كشور رخ داده است، قطعاً كمك هاي مسلمانان به اين كشور مي تواند عامل وحدت بيشتر بين امت اسلامي باشد.
وي ادامه داد: كمك هاي مسلمانان به مردم پاكستان علاوه بر اين كه باب دوستي ها و محبت ها را بيش تر باز مي كند مي تواند مشكلات مردم اين كشور را نيز حل كند.
ثمره هاشمي كمك به مردم پاكستان را يك وظيفه عمومي و انساني خواند و اظهار كرد: هر جا كه مسلمانان فرياد مي زنند يا ايهاالمسلمين، همه مسلمانان بايد به فرياد آنان برسند.
ثمره هاشمي در پايان با اشاره به كمك هاي مردم ايران نيز تصريح كرد: البته ملت ايران دركمك رساني به مردم سيل زده پاكستان پيشرو بوده و كمك هاي خوبي را انجام داده است، با اين وجود عمق فاجعه در اين كشور بسيار وسيع است و نياز به كمك بيش تر مردم مسلمان را دارد.
حمله به پاكستان
جلوه وحشي گري مدرن است
محمد اسماعيل كوثري نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، در گفت وگو با ايسنا با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري در خطبه هاي نماز عيد فطر مبني بر كمك به مردم پاكستان، اين حادثه را بسيار بزرگ و دلخراش خواند و اظهار كرد: از آن جا كه رهبر معظم انقلاب با توجه به گزارش هاي دريافتي از سفر نماينده شان، وزير كشور و هيأت همراه از پاكستان اين سخنان را در نماز عيد فطر مطرح نمودند و به لزوم كمك به آنها تأكيد داشتند، بايستي امروز اين كمك ها با شدت بيشتري به مردم نيازمند پاكستان فرستاده شود.
اين عضو هيأت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، خاطرنشان كرد: با توجه به افزايش تلفات در پاكستان و بروز بيماري و گرسنگي بر مردم بي پناه اين كشور، بر هر مسلمان و غيرمسلماني واجب است تا با كمك به مردم اين كشور در جهت جبران نمودن گوشه اي از خسارات و ايجاد سرپناهي براي آنها تلاش نمايند.
كوثري وضعيت پاكستان را وضعيت بغرنجي خواند و گفت: در اين شرايط آمريكايي ها بايستي به جاي سردادن شعار، جلوي القاعده و طالبان را بگيرند تا شاهد انفجارها در شهرها و استان هاي اين كشور نباشيم و دولت پاكستان بتواند به سيل زدگان كمك هاي لازم را برساند.
به علاوه كاظم جلالي سخنگوي اين كميسيون نيز در همين خصوص اظهار داشت: امروز مردم پاكستان در يك وضعيت بحراني قرار دارند كه وظيفه ما به عنوان يك كشور مسلمان بسيار حساس است.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين بيان داشت: در اين شرايط تأكيد مقام معظم رهبري نيز مبتني بر آموزه هاي اصيل ديني است و تبعاً جمهوري اسلامي ايران و ملت عزيزمان بايد در زمينه هاي مختلف كمك جدي به مردم سيل زده و آسيب ديده پاكستان داشته باشند.
وي در خصوص وضعيت كنوني پاكستان و حملات آمريكا به اين كشور يادآور شد: حملات آمريكا به پاكستان غيرانساني ترين كاري است كه در پاكستان اتفاق مي افتد و مدعيان حقوق بشر و نجات انسانيت امروز نه تنها به ملت پاكستان هيچ كمكي نمي كنند بلكه در اين شرايط، ملت پاكستان را بمباران مي كنند.
جلالي افزود: در اين ميان برخي از تروريست ها اعمال تروريستي خود را با پشتيباني قدرت ها انجام مي دهند كه اين حركت، يكي از زشت ترين و خشن ترين جلوه هاي وحشي گري مدرن است كه در عصر جديد اتفاق مي افتد.
در همين راستا حامد ملاداوودي دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت هم در گفت وگو با فارس گفت كه دفتر تحكيم وحدت و دفاتر انجمن هاي اسلامي دانشجويان زيرمجموعه اين اتحاديه دانشجويي، با لبيك به فرمايشات ولي امر مسلمين جهان آمادگي خود را براي جمع آوري كمك هاي انسان دوستانه و همچنين اعزام به پاكستان اعلام مي كنند.
ملاداوودي همچنين خواستار حساسيت بيشتر جريان دانشجويي مسلمان در خصوص وقوع فاجعه انساني در پاكستان شد.

 



آيت الله مكارم شيرازي: رسانه ها به تقويت وحدت كمك كنند

آيت الله مكارم شيرازي در قم گفت: دولتمردان از تكروي بپرهيزند و به نصايح رهبر معظم انقلاب گوش دهند.
به گزارش فارس از قم، اين مرجع تقليد در خطبه هاي نمازعيد سعيد فطر كه در شبستان امام خميني(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن تبريك به مناسبت فرا رسيدن عيد سعيد فطر، در سخناني اظهار داشت: همه ما بايد تقوا را سرلوحه كارهايمان قرار دهيم، همان تقوايي كه در پرتو ماه مبارك رمضان در دل و جان ما پديدار شده است.
وي ادامه داد: مهم ترين مسئله در زندگي ما تهذيب نفس است، ما بايد بخل، حسد، عداوت و شهوت پرستي را از وجودمان پاك كنيم. تمام انبيا و كتاب هاي آسماني براي اين نازل شده اند كه انسان خود را اصلاح كند، اگر انسان خود را اصلاح كند دنيايش آباد خواهد شد ولي اگر اصلاح نكند دنيايش از بخل، حسادت، جنگ و خونريزي پر خواهد شد.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه يكي از فلسفه هاي ماه مبارك رمضان تهذيب نفس است، اظهار داشت: همه نيازمند تهذيب نفس هستيم و بايد در اين راستا تلاش خود را انجام دهيم، تهذيب نفس بايد هميشه ادامه داشته باشد وي با بيان اينكه تقوا حالت خداترسي است، يادآور شد: تقوا يك نوع حالت خداترسي باطني است كه زماني كه گناهي پيش بيايد چه كسي باشد چه نباشد، اين احساس نياز باطني سدمحكمي در مقابل گناه خواهد شد، قرآن كريم مي فرمايد بهترين توشه براي آخرت تقوا است.
آيت الله مكارم شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه ماه رمضان امسال بسيار باشكوه بود، خاطرنشان كرد: روز قدس امسال بسيار باشكوه برگزار شد و مردم با حضور خود پاسخ دندان شكني به دشمنان اسلام دادند، برنامه جزءخواني قرآن كريم نيز بسيار باشكوه بود و جواب دندان شكني بود به كساني كه مي گفتند قرآن در ميان شيعيان فراموش شده است.
وي اضافه كرد: ما ثابت كرديم كه قرآن همه چيز ما است، بگذاريد دشمنان كور دل بگويند كه در 11 سپتامبر قرآن را مي سوزانيم كه البته تمام كليساها و رهبران مذهبي آن را محكوم كردند و آنها نيز از ترس افكار عمومي عقب نشيني كردند، به كوري چشم دشمنان، قرآن امروز روز به روز جلوه تر مي شود.
استاد حوزه علميه قم در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه در قرآن چندين آيه در ارتباط با حجاب آمده است، خاطرنشان كرد: همه انتظار دارند كه دولت اسلامي در مسئله حجاب جدي تر باشد و از كنار آن به آساني عبور نكند، بي حجابي خطرناك است، يكي از آمارهاي رشد طلاق بدحجابي است.
وي با بيان اينكه دولتمردان بايد به فكر محرومان باشند، يادآور شد: آمارهايي درباره كاهش تورم مي دهند ولي وضعيت معيشتي مردم اين را نشان نمي دهد، ارزاق مردم گران شده است، ملك و بيكاري از ديگر مشكلات مردم است، بسياري از مردم به ما مراجعه مي كنند براي كار ولي ما نه اداره كار داريم و نه سازمان كاري كه به آنها كمكي بكنيم.
آيت الله مكارم شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه دولتمردان از تك روي پرهيز كنند، اظهار داشت: دولتمردان به نصيحت هاي رهبر معظم انقلاب توجه كنند و از تفرقه پرهيز كنند، مردم نيز تلاش كنند تا اختلافات را كم كنند. پرونده هاي ارجاعي به دادگستري بالاتر از استاندارد جهاني است، رسانه ها هم دست به دست هم دهند و مردم را به حل اختلاف به صورت كدخدامنشي ترويج كنند.

 



روزنامه اتريشي پرسه: كشورهاي اروپايي انگيزه اي براي اجراي تحريم ايران ندارند

يك روزنامه اتريشي در تحليلي درباره برنامه اتمي ايران نوشت: برخي كشورهاي اروپايي عامل ناكارآمدي قطعنامه ها عليه ايران هستند.
اشتفان گريگات مدرس رشته علوم سياسي دانشگاه وين اتريش در تحليلي كه روزنامه اتريشي «پرسه» آن را منعكس كرد نوشت:قطعنامه هاي تحريمي تاكنون اعمال شده عليه ايران بايد ازسوي بازيگران اصلي اروپا مورد بازنگري قرار گيرند چرا كه آنها در متوقف كردن برنامه توسعه تسليحات اتمي ايران و همچنين جلوگيري از بسيج داخلي عليه اپوزيسيون كشور به هيچ وجه كافي نبوده اند.
واردات كالاهاي ايراني به آلمان
به رشد افسانه اي رسيده است
اين تحليلگر دانشگاه وين در ادامه تاكيد كرد: با تصويب قعطنامه هاي ناكافي سازمان ملل و البته تحريم هاي تكميلي اخير آمريكا و اتحاديه اروپا عليه برنامه اتمي ايران در اواسط سال جاري ميلادي نخست اين ذهنيت وجود داشت كه اين عوامل بازدارنده تجارت با رژيم ايران را محدود خواهند كرد در حالي كه برعكس به عنوان مثال كشور آلمان همچون سال هاي گذشته همچنان مهمترين شريك تجاري ايران در كشورهاي غربي محسوب مي شود. گريگات با اشاره به اينكه تجارت آلمان با رژيم ملاها و پاسداران انقلاب اسلامي ايران در شش ماهه نخست سال 2010 به نسبت مدت مشابه در سال قبل از آن رشد داشته و به بياني گوياتر ميزان صادرات آلمان به ايران به چهارده درصد افزايش يافته است اظهار داشت: در نقطه مقابل شاهد واردات كالاهاي ايراني به آلمان هستيم كه با رشدي افسانه اي به 88درصد رسيده اند.
گريگات با اعلام اين كه صنايع آلمان بويژه ماشين آلات با كيفيت محصولات شيميايي و نيز فلزاتي را كه اقتصاد ايران بشدت به آنها وابسته است به طرف هاي ايراني خود تحويل مي دهند افزود: در مورد اثرگذاري تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا عليه تهران گمانه زني هاي مشخص و دقيقي وجود ندارد اما آنچه در اين ميان آشكار است آن است كه در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا بسياري هستند كه تشديد مناسبات اقتصادي با ايران با هدف تكميل انزواي سياسي اين رژيم را برنمي تابند.
برخي مقامات اروپايي
به قطعنامه بي اعتنا هستند
اشتفان گريگات كه در عين حال يكي از مولفان كتاب ايران در نظام جهاني در اتريش نيز هست در ادامه به استقبالي كه رژيم ايران از سفر پاييزي خانم باربارا لوخبيلر رئيس بخش هيات هاي ايراني حزب سبزهاي پارلمان اتحاديه اروپا به تهران بعمل آورده است اشاره و تصريح كرد: گويا اين مقام اروپايي به پيشرفت ها و اقدامات تاديبي دو سال گذشته اتحاديه اروپا عليه تهران كاملا بي اعتناست و به همين منظور همواره سرسختانه ذكر مذاكره سر مي دهد گرچه طرفداران برقراري يك چنين ارتباطاتي با رژيم ايران همواره ادعا كرده اند به منظور برقراري تماس با آنهايي كه براي قانونمداري مردمسالاري و سكولاريسم در ايران جانشان در خطر قرار دارد از پوشش تماس ها و مراودات رسمي استفاده مي كنند.
سوئيس قرارداد 20 ميليارد فرانكي با ايران دارد
اين تحليلگر مهمان روزنامه پرسه اتريش در ادامه افزود هم اكنون در برخي كشورهاي معدود اروپايي نظير سوئيس همكاري با رژيم ايران بطور جدي ادامه دارد تقريبا شش ماه است كه به نقل از روزنامه زونتاگ چاپ سوئيس دولت اين كشور بدون مطالبه هرگونه اقدام متقابلي از ورود ايران به سازمان تجارت جهاني حمايت مي كند آن هم ايراني كه در حال حاضر وفادارترين متحد غربي خود را سوئيس مي داند اين روزنامه چاپ اتريش با بيان اينكه سوئيس نظير ساير كشورها براي ايجاد تماس هاي اقتصادي ممتاز بدنبال برقراري مناسبات سياسي حسنه با كشورهاست اضافه كرد: تاكنون مهمترين معامله تجاري اين كشور با ايران به سال 2008 ميلادي بازمي گردد كه بموجب آن گروه شركت هاي بزرگ تامين انرژي «اي جي ال» سوئيس براي تامين گاز خط لوله ترانس آدريا با موفقيت قراردادي به ارزش بيست ميليارد فرانك سوئيس با شركت ملي صادرات گاز ايران به امضاء رساند طبق اين توافقنامه قرار است سالانه پنج ميليارد و پانصد ميليون متر مكعب گاز ايران براي به جريان افتادن در اين خط لوله تحويل شركت سوئيسي شود با اينحال در پس قطعنامه هاي تحريمي صادره عليه ايران مساله معامله «اي جي ال» با طرف ايراني بويژه از لحاظ حقوقي در تيررس ملاحظات و دغدغه هاي بين المللي قرار گرفته است با توجه به آن كه هنوز هيچ گازي از ايران براي خط لوله ترانزيت نشده است.

 



در سايه غفلت غيرقابل توجيه مسئولان
بازار لوازم التحرير در تسخير هنرپيشه هاي هاليوود

كيف هاي مدرسه، جامدادي و ساير اقلام نوشت افزاري با تصاوير هنرپيشگان هاليوودي همچنان بازار سال تحصيلي را در تصرف خود دارد.
با نزديك شدن به آغاز سال تحصيلي و گرم شدن بازار خريد و فروش لوازم التحرير، باز هم يك مسئله فرهنگي و آموزشي خودنمايي مي كند. امسال هم فروشگاه ها و مراكز عرضه محصولات مورد نياز دانش آموزان پر از وسائلي شده كه منقش به تصاوير قهرمان هاي فيلم ها و انيميشن هاي آمريكايي است؛ قهرمان هاي دروغين هاليوود كه سربازان ناتوي فرهنگي غرب هستند و در جنگ رسانه اي عليه جوامع، نقش منجيان آمريكا را بازي مي كنند. عجيب است با وجودي كه رسالت اين فيلم ها و انيميشن ها انتقال و انتشار فرهنگ غربي و تسخير اذهان انسان ها و به خصوص كودكان و نوجوانان در نقاط مختلف جهان است، باز هم اقدامي جدي براي جلوگيري از انتشار آن ها صورت نمي گيرد. اين در حالي است كه اين معضل سال هاي طولاني است تكرار مي شود و با وجود آن كه مسئولان از مقاصد طراحان اين تصاوير آگاهي كامل دارند و بارها درباره ضرورت برخورد با اين ناهنجاري تصميم گرفته شده است، معلوم نيست چه دست هاي سودجو و احتمالاً توطئه گري در ميان است كه كمترين اقدامي براي مقابله با آن صورت نگرفته است!

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: گرايش به اسلام در جهان روز به روز بيشتر مي شود

كيش- خبرنگار كيهان:
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران گفت: امروز پايگاه قرآن كريم روز به روز قوي تر و گرايش به اسلام در جهان بيشتر مي شود.
«سيدمحمد حسيني» اين سخن را در واكنش به پيشنهاد كشيش آمريكايي مبني بر آتش زدن قرآن در سالروز 11 سپتامبر بيان كرد و افزود: امروز دشمنان اسلام احساس خطر مي كنند و به چنين شيوه هاي توهين آميزي نسبت به قرآن روي آورده اند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه براي شركت در مراسم اختتاميه نهمين دوره مسابقات قرآن و اذان كيش و پنجمين دوره مسابقات قرآن و اذان مناطق آزاد كشور به كيش سفر كرده بود، اظهار داشت: اين اقدامات توهين آميز نه تنها هيچ تاثيري ندارد بلكه در طول تاريخ موجب اتحاد ملل مسلمان شده است.
در پايان اين مراسم از نفرات برتر نهمين مسابقات قرآن و اذان كيش و پنجمين دوره مسابقات قرآن و اذان مناطق آزاد كشور با اعطاي جوايزي تقدير به عمل آمد.
به گزارش خبرنگار ما، همچنين نخستين تفاهمنامه همكاري فرهنگي و ورزشي سازمان منطقه آزاد كيش با موسسه فرهنگي اكو در حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به امضا رسيد.
برگزاري نخستين جام ورزشي ملت هاي عضو سازمان اكو، راه اندازي مدرسه عالي سينمايي اكو، تاسيس فرهنگسراي بين المللي اكو، فراهم كردن زمينه هاي لازم براي اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري، تهيه تقويم فرهنگي، برپا كردن كارگاه هاي آموزشي در جزيره كيش از جمله محورهاي تفاهمنامه اي است كه توسط محمدعلي محبي مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش و حجت الله ايوبي رئيس موسسه فرهنگي اكو به امضا رسيده است.

 



3مجروح در برخورد سمند با 4خودرو

برخورد يك دستگاه خودروي سمند با 4 خودروي ديگر درخيابان قزوين تهران 3مجروح برجاي گذاشت.
ساعت 35/1 بامداد جمعه 19شهريور برخورد يك دستگاه خودروي سمند با 4 خودروي پرايد، ريو، پيكان وانت و موتورسيكلت درخيابان قزوين، 2راهي قپان با 3مصدوم به مراكز اورژانس تهران گزارش شد.
تكنسين هاي اورژانس 115 تهران با 2 آمبولانس به محل حادثه اعزام و پس از انجام اقدامات اوليه پزشكي يك مصدوم حادثه را درمحل درمان و 2مصدوم ديگر را نيز به بيمارستان فياض بخش انتقال دادند.

 



كنگره رويان از 24 شهريور آغاز به كار مي كند

ششمين كنگره بين المللي سلولهاي بنيادي رويان و يازدهمين كنگره بين المللي توليد مثل از 24 تا 26 شهريور ماه از سوي پژوهشگاه رويان برگزار مي شود.
ششمين كنگره بين المللي سلول هاي بنيادي رويان از 24 شهريور ماه از سوي پژوهشگاه رويان در سالن همايشهاي رازي برگزار مي شود و تا 26 شهريور ماه ادامه دارد.
كارگاههاي جنبي و برنامه هاي پيش كنگره از 22 شهريور ماه در محل پژوهشگاه رويان برگزار مي شود كه بيش از 80 سخنران خارجي در آن مقالات تحقيقاتي خود را ارائه مي دهند.
همچنين اختتاميه جشنواره رويان با معرفي محققان برتر در زمينه هاي پزشكي، توليد مثل و سلولهاي بنيادي معرفي خواهند شد. در اين مراسم جايزه «كاظمي» به بزرگترين محققان حوزه بيولوژي سلول هاي بنيادي جهان اعطا خواهد شد.

 



مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور خبر داد
برطرف كردن كم آبي كرمان با انتقال آب از خليج فارس

مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور گفت: با انجام پروژه انتقال و شيرين كردن آب خليج فارس و درياي عمان مشكل كم آبي شهرهاي جنوبي كرمان حل مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر از كرمان، «سيدمهدي ثمره هاشمي» شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در كرمان اظهار داشت: هم اكنون با مشكلاتي براي تامين آب برخي از شهرهاي كشور مواجه هستيم كه براي حل آنها پروژه هاي مختلفي را در دستور كار داريم.
وي هزينه انتقال آب از خليج فارس و درياي عمان به كرمان را بالا دانست و گفت: هم اكنون اين پروژه به وسيله بخش خصوصي در حال انجام است و آب جنوب و جنوب غرب كرمان را تامين مي كند.
ثمره هاشمي با بيان اينكه زماني اجراي اين طرح ها خيال بود گفت: هزينه انجام اين طرح هزار ميليارد ريال است و در طول هر شبانه روز يك ميليون مترمكعب آب شيرين خواهد شد.
وي در خصوص افزايش خطرات آب هاي زيرزميني كرمان در ميان تعجب خبرنگاران استان كرمان اين مسئله را بزرگ نمايي رسانه اي دانست و گفت: در اين خصوص مقداري بزرگ نمايي شده است.
خطرات آب هاي زيرسطحي كرمان در حالي از سوي اين مسئول بزرگنمايي تلقي مي شود كه به گفته مسئولان ميراث فرهنگي و شهرداري كرمان، مسئولان اجرايي و نمايندگان مردم كرمان در مجلس اين مسئله به مهمترين مشكل شهر كرمان تبديل شده است و بسياري از ابنيه تاريخي و زيرساخت هاي شهري و اماكن دولتي و خصوصي در معرض خطر قرار دارند و بنا به گفته مسئولان زمين شناسي كرمان به دليل زلزله خيز بودن اين شهر در صورت بروز زمين لرزه شهر كرمان با خطر جدي مواجه مي شود.

 



پليس اصفهان با سگ گرداني در خيابان ها برخورد مي كند

اصفهان -خبرنگاركيهان:
فرماندهي انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه سگ گرداني درخيابان ها به عنوان يكي از جرائم آشكار به شمار مي آيد، گفت: بايد با جديت با اين پديده برخورد كرد.
سرتيپ حسن كرمي به انتظارات مردم از پليس اشاره كرد و گفت: مردم انتظاردارند پليس در زمينه جرايم آشكار برخورد جدي و قاطع داشته باشد كه حضور به موقع و برخورد سريع با جرائم مي تواند موجب ارتقاي اقتدار پليس در جامعه شود.
وي سپس ازطرح هاي ويژه براي برخورد با تعدادي از جرايم چون توزيع مواد مخدر، شرارت، مزاحمت براي نواميس مردم، سرقت و تجاوز به عنف خبر داد و افزود: از اين پس با تمام توان و قاطعيت با اين گونه جرايم برخورد كرده و اجازه ارتكاب آنها توسط هيچ مجرمي را در محدوده استان نخواهيم داد.
كرمي به برخورد جدي با پديده سگ گرداني و ميمون گرداني درخيابان ها اشاره كرد وگفت:سگ گرداني در خيابان به عنوان يكي از جرايم آشكار به شمار مي آيد كه بايد باجديت با اين پديده برخورد كرد.
وي همچنين از تغيير رويكرد در شيوه برخورد با موتورسواران خبر داد و افزود: موتورسواراني كه براي مردم مزاحمت ايجاد كرده و با انجام تخلفات حادثه ساز چون لايه كشي و حركات نمايشي موجب اختلال در نظم ترافيك شهر شوند نه تنها موتور آنها توقيف مي شود بلكه خود آنان نيز دستگير و به مراجع

 



تا پايان شهريور ماه صورت مي گيرد
راه اندازي قطارهاي فوق العاده مسيرتهران - مشهد

در راستاي افزايش خدمات رساني به زائران امام رضا از امروز تا پايان شهريور ماه قطارهاي فوق العاده درمسير تهران -مشهد راه اندازي مي شود.
با توجه به تقاضاي مردم براي سفر به مشهد مقدس از امروز تا پايان شهريور روزانه 6 قطار فوق العاده درمحور خراسان با احتساب رفت و برگشت اضافه مي شود.
به گزارش روابط عمومي و امور بين المللي رجا متقاضيان خريد بليت قطارهاي مسافري براي سفر در فاصله زماني يادشده مي توانند نسبت به خريد بليت مورد نظر خود از قطارهاي ياد شده از مراكز فروش بليت كشور اقدام كنند.

 



تردد تريلرهاي هوو در برخي جاده هاي كشور ممنوع شد

رئيس پليس راه كشور گفت: با توجه به بارترافيكي موجود در جاده هاي كشور تردد كاميونهاي هوو در برخي از محورها ممنوع شده است.
سرتيپ دوم پاسدار محسن بيگي گفت: تردد تريلرهاي هوو با توجه به نقص فني در سيستم ترمز در محورهاي كوهستاني و محل هايي كه ترافيك سنگين است از روز پنج شنبه 18 شهريورماه ممنوع شده است.
سرهنگ پرويز سياح البرزي معاون عمليات ترافيكي پليس راه كشور نيز گفت: براي پيشگيري از وقوع حوادث جاده اي و اخلال در نظم ترافيكي محدوديت تردد براي تريلر هوو از روز 18 شهريور ماه تا سوم مهرماه در محورهاي بندرعباس - سيرجان، رشت - قزوين، جاده قديم قم - تهران، خرم آباد - انديمشك، جاده قديم اصفهان - سلفچگان - قم و محور چمن بيد - جنگل گلستان به اجرا درآمده است.

 



مدير ارزيابي عملكرد سازمان آموزش و پرورش تهران اعلام كرد
نحوه ادامه تحصيل مردودي ها در مدارس

مدير ارزيابي و عملكرد سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دانش آموزان قبولي شهريورماه پس از دريافت كارنامه قبولي مي توانند در مدرسه محل تحصيل خود ثبت نام كنند.
جواد مرتضي زاده اظهار داشت: ثبت نام اينترنتي و حضوري تمامي دانش آموزان شهر تهران تا پايان شهريورماه ادامه دارد، ضمن آن كه سهميه ثبت نام براي دانش آموزان قبولي در شهريورماه نيز محفوظ است و خانواده ها نبايد نگران ثبت نام فرزندان خود باشند.
به گفته مدير ارزيابي و عملكرد سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تاكنون 846 هزار و 882 نفر به صورت اينترنتي در مدارس شهر تهران ثبت نام كرده اند.
وي با اشاره به نحوه ادامه تحصيل دانش آموزان مردودي نيز بيان كرد: دانش آموزان قبولي شهريورماه پس از دريافت كارنامه قبولي خود مي توانند در همان مدرسه محل تحصيل خود ثبت نام كنند، البته دانش آموزان مردودي يك ساله در همان مدرسه ادامه تحصيل مي دهند و دانش آموزان مردودي دو ساله نيز طبق آئين نامه ادامه تحصيل خواهند داد.
به گزارش ايسنا، مدير ارزيابي و عملكرد سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در پايان خاطرنشان كرد: هيچ گونه الزامي براي ثبت نام اينترنتي دانش آموزان وجود ندارد و اين امر اختياري است، لذا دانش آموزان مي توانند در صورت تمايل از طريق اينترنت و يا همچون روال سنوات گذشته به صورت حضوري براي ثبت نام به مدارس محل تحصيل خود مراجعه كنند.

 



اطلاعيه ستاد مهر 89: دانش آموزان از سرويس هاي مجاز استفاده كنند

ستاد مهر 89 با صدور اطلاعيه اي با اعلام اختصاص 12هزار دستگاه تاكسي به عنوان سرويس مدارس، استفاده دانش آموزان از سرويس هاي مجاز جهت رفت و برگشت به مدارس را مورد تأكيد قرار داد.
در اطلاعيه شماره يك ستاد مهر 89 با تأكيد بر اينكه امسال براي نخستين بار بخش بزرگي از ساماندهي سرويس مدارس بر عهده ناوگان تاكسيراني قرارداده شده، آمده است: ده هزار و 500 دستگاه تاكسي سواري و يك هزار و 500 دستگاه تاكسي ون به اين منظور نظر گرفته شده است.
براساس اين اطلاعيه 980مدرسه به منظور خدمات رساني تاكسيراني پيش بيني شده كه با توجه به گستردگي مدارس تحت پـوشش سازمان تاكسيراني، شهر تهران به 4 حوزه جغرافيايي تقسيم گرديده كه در مجموع 5 شركت خصوصي تاكسيراني موظف شده اند تا درحوزه هاي تعيين شده سرويس دهي نمايند.
اين اطلاعيه مي افزايد علاوه بر چاپ و توزيع بروشورهاي راهنماي خطوط جهت ارائه اطلاعات خطوط تاكسيراني برچسب هايي براي شيشه جلو و شيشه عقب خودروهاي مجاز سرويس طراحي شده كه كنترل سرويس مدارس از سوي ماموران راهنمايي و رانندگي را امكان پذير مي سازد.
به گزارش معاونت حمل و نقل و ترافيك در اطلاعيه ستاد مهر براختصاص سرويس هاي ويژه جهت مدارس دخترانه با رانندگي خانم ها تاكيد و تصريح شده است: به خانواده ها توصيه مي شود فرزندان خود را به سرويس هاي مجاز بسپارند و درغير اين صورت آثار و پيامدهاي استفاده از سرويس هاي غير مجاز برعهده والدين خواهد بود.
همچنين به گزارش ايرنا فاطمه قربان معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: يك ميليون و 100 نوآموز و دانش آموز اول ابتدايي 31شهريور ماه در قالب جشن شكوفه ها به استقبال سال تحصيلي جديد مي روند.

 



بر اثر شدت بارندگي رودخانه مرزي آستارا چاي طغيان كرد

به دليل بارندگي شديد، رودخانه مرزي آستارا چاي پس از 20 سال طغيان كرده و آب آن وارد بخش وسيعي ازشهر مرزنشين آستارا شده است.
به گزارش فارس از آستارا، بارندگي كه از جمعه شب در آستارا آغاز شده و تا صبح روز شنبه همچنان ادامه داشت سبب شده است رودخانه مرزي آستارا چاي به نحو بي سابقه اي در 20 سال گذشته دچار طغيان شد.
آب اين رودخانه صبح روز شنبه وارد محله ها و بخش وسيعي از شهر آستارا شده و بازارچه مرزي آستارا را غرقاب كرد ولي به دليل تعطيل بودن و بسته بودن مغازه هاي تجاري اين بازارچه خسارات چنداني به آنها وارد نشد.
همچنين بر اثر طغيان شديد رودخانه آستاراچاي و لبريز شدن آب آن، راه هاي مواصلاتي مناطق خشكه دهنه و باغچه سرا در آستارا مسدود شد و مسئولان مربوطه و اعضاي ستاد حوادث غيرمترقبه آستارا با تجهيزات و ماشين آلات موجود در منطقه حاضر شدند و د رحال بازگشايي مسيرهاي مسدود شده هستند.
نيروهاي هلال احمر، شهرداري و نيروي انتظامي آستارا براي خانواده هاي مسافران خسارت ديده كمك هاي اضطراري تدارك ديده اند.
فرماندار آستارا در حاشيه اين كمك ها، با اشاره به وضعيت اين شهرستان اظهار داشت: از شب گذشته تاكنون 121 ميلي متر باران در آستارا باريد و رودخانه مرزي آستاراچاي كه از كوه هاي اطراف سرچشمه مي گيرد و مرز مشترك بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان است، طغيان كرده است.
كيوان اسدپور افزود: تعداد زيادي از واحدهاي مسكوني و مسجد محله هاي مرزنشين مناطق خشكه دهنه و باغچه سرا بر اثر سيلاب و طغيان رودخانه دچار آبگرفتگي شدند.
وي با اشاره به حضور نيروهاي امدادي در محل حادثه خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيروهاي امدادي، شهرداري و ديگر نهادهاي شهرستان آستارا براي مقابله با اين حادثه آماده باش هستند.
اسدپور مشكل اصلي طغيان رودخانه و شهرستان آستارا را عدم تكميل ديواره سازي حاشيه رودخانه مرزي آستاراچاي كه با جمهوري آذربايجان مشترك است، عنوان كرد و خواستار تكميل اين ديواره براي حفاظت از شهر آستارا در برابر طغيان هاي دوره اي اين رودخانه شد.

 



اخبار ادبي و هنري

ضرغامي: نشان دادن تجمل در تلويزيون تخلف است
يك شبكه جديد تلويزيوني همزمان با عيد سعيد فطر در كشورمان افتتاح شد. اين شبكه به طور 24ساعت به زبان عربي فيلم و سريال پخش مي كند.
مراسم افتتاحيه شبكه تلويزيوني «آي فيلم» با حضور سيدعزت الله ضرغامي رئيس سازمان صداوسيما، سيدمحمدحسين حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، سفير فلسطين در ايران و جمعي از مديران معاونت برون مرزي سازمان صداوسيما پنجشنبه برگزار شد.
رئيس سازمان صداوسيما در اين مراسم گفت: اگر در برنامه اي مواردي از نشان دادن تجمل در تلويزيون ديده مي شود، مي توان به عنوان تخلف حرفه اي و توصيه هاي كارشناسي به آن نگاه كرد تا ساده زيستي كه يكي از اصول مورد توجه صداوسيماست مخدوش نشود.
ضرغامي افزود: مردم دنيا امروز دنبال پاكي ها هستند و از فضاي ابتذال آميز حاكم بر شبكه هاي تلويزيوني خسته شده اند. بسياري از افراد به خصوص خانواد ه ها و كساني كه مي خواهند مباني اوليه اخلاق را داشته باشند، اين شبكه ها را مطلوب نمي دانند و آي فيلم گمشده اي است كه مردم دنيا از طريق آن به آرزوي خود مي رسند و اين شبكه همه ژانرها را با سلامت و طهارت دارد.
حسيني نيز در اين مراسم گفت: ما در آستانه فصل جديدي از ساخت آثار ارزشمندي هستيم كه پيام واقعي انقلاب را صادر مي كنند و خوشبختانه زيرساخت ها در حال آماده شدن است.
بنابر گزارش فارس وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن قدرداني از رئيس سازمان صدا و سيما براي راه اندازي چنين شبكه اي اظهار داشت: پيوند بين مردم ايران و كشورهاي اسلامي بسيار است و زبان عربي زبان اول جهان اسلام و زبان دوم كشور ما است و ما با كشورهاي عرب زبان مشتركاتي داريم كه مي تواند بسيار موثر و فراگير باشد و مشتاقان بسياري وجود دارند. قبلا هم صداوسيما فيلم ها و سريال هايي به كشورهاي عربي ارائه كرده كه با استقبال روبرو شده است.
نخستين نمايشگاه كتاب و نوشت افزار «بوي ماه مهر»
نخستين نمايشگاه كتاب و نوشت افزار با عنوان «بوي ماه مهر» از امروز كار خود را آغاز مي كند.
به گزارش خبرنگار ما، نمايشگاه بوي ماه مهر، در آستانه شروع سال تحصيلي جديد و با هدف دسترسي آسان دانش آموزان و دانشجويان به كتابهاي درسي، آموزشي و نوشت افزار برگزار مي شود.
در اين نمايشگاه كه تا 30 شهريورماه در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) تهران برپاست ناشران كودك و نوجوان، آموزشي، دانشگاهي و عرضه كنندگان نوشت افزار كشور حضور دارند.
كاهش 17درصدي مطالعه كتاب در آمريكا
ميزان مطالعه كتاب در آمريكا 17درصد كاهش يافت.
در بررسي ميان 15 تا 17ساله ها در اين كشور، مشخص شد ميزان مطالعه روزانه كتاب به 17درصد كاهش و استفاده روزانه از اينترنت به 58 درصد افزايش يافته است.
به گزارش باشگاه خبري توانا، اخيرا مجموعه گزارش منتشر شده اي توسط مركز ملي استعدادهاي هنري كه بسياري از تاثيرات منفي روند مطالعه مردم آمريكا را بررسي كرده است، مطالعه يا فقدان آن را در كانون توجه ملي قرار داده است.
جشنواره فرهنگي در مقابله با يهودي سازي قدس
اعراب ساكن اراضي 1948 در مقابله با يهودي سازي و عبري سازي اراضي فلسطيني و ميراث اسلامي، جشنواره فرهنگي «زبان من، هويت من» را از امروز آغاز كردند.
به گزارش فارس، اعراب ساكن اراضي اشغالي 1948كه هويت خود را در اثر يهودي سازي سرزمين فلسطيني و ميراث اسلامي تهديد شده ديده اند، از امروز و در جريان تعطيلات عيد فطر، جشنواره فرهنگي «زبان من، هويت من» را در شهر عكا آغاز كردند.
جمعيت فرهنگ و هنر عربي در شهر ناصره كه اين جشنواره را برگزار مي كند، اعلام كرده است: اين جشنواره شامل اجراي تئاتر، نمايشگاه خط و كتاب عربي، شبهاي شعر و برنامه هاي تفريحي براي كودكان و اجراي موسيقي زنده با حضور هنرمندان فلسطيني خواهد بود.
جشنواره فرهنگي «زبان من، هويت من» بخشي از سلسله برنامه هاي جمعيت فرهنگ و هنر عربي ناصره است كه تلاش مي كند با سياست يهودي سازي و عبري سازي رژيم صهيونيستي به مبارزه بپردازد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14