(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 25 شهريور 1389- شماره 19742

آغاز نصب دستگاه هاي خودپرداز الكترونيكي صدقات
دادستان تهران: سران فتنه منتظر محاكمه باشند
خدمات رايگان شركت واحد به دانش آموزان و دانشجويان
اجراي حكم در فريدونكنار 5 كشته و زخمي برجاي گذاشت
طرح نظارت بر مهدكودك ها از اول مهر آغاز مي شود
واژگوني اتوبوس در آزاد راه تهران- ساوه 27 كشته برجاي گذاشت
جانبازان شيميايي غرب كشور مداوا مي شوند
گلوله پليس سارقان طلا فروشي ها را به دام انداخت
آلاينده سرطان زاي بنزن در تهران 10 برابر حد مجاز شد
پرجنايت ترين كشور جهان
بي خانماني صدها هزار هندي در سيلاب
برخورد اتوبوس دو طبقه با پل فولادي
دستگيري 300 مقام چيني حين تفريح در محل كار
حمله ميگرني باعث تغيير لهجه شد
پايگاه هاي ويژه و سراسري كميته امداد و هلال احمر



حسين انواري خبرداد
آغاز نصب دستگاه هاي خودپرداز الكترونيكي صدقات

صندوق صدقات ديجيتالي با قابليت استفاده از دبيت كارت عصر ديروز از سوي كميته امداد براي اولين بار دركشور راه اندازي شد.
سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) درمراسم رونمايي خودپردازهاي الكترونيكي صدقات گفت: درمرحله نخست اين دستگاهها درمكانهاي عمومي و محلهاي محافظت شده ادارات و سازمانها نصب مي شوند.
حسين انواري افزود: صندوق صدقات جديد الكترونيكي با كارتهاي خودپرداز قابل استفاده است و به همين منظور كارتهاي ويژه اي با عنوان «احسان و انفاق» طراحي و شهروندان مي توانند اين كارتها را از شعبات بانك انصار تهيه و خريداري كنند.
وي با بيان اينكه هم اكنون
5/8 ميليون صندوق صدقات كوچك و بزرگ سراسر كشور موجود است، اظهارداشت: با حذف صندوق هاي فرسوده صندوق صدقات الكترونيكي جايگزين مي شود.
انواري گفت: براساس برنامه ريزي انجام شده با هر پرداخت الكترونيكي تنها 50 تومان از مبلغ كل موجودي كارت اعتباري كسر مي شود.

 



دادستان تهران: سران فتنه منتظر محاكمه باشند

دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: براساس طومارهاي مردم و نمايندگان مجلس، پرونده شكايت از سران فتنه تشكيل شده و سران فتنه بايد منتظر محاكمه بمانند.
به گزارش خبرگزاري ها عباس جعفري دولت آبادي در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي ناحيه 11 تهران در جمع خبرنگاران افزود: محاكمه زماني انجام مي شود كه به مصلحت نظام بوده و افكار عمومي آماده محاكمه سران فتنه شوند. وي در مورد پرونده مهدي هاشمي تصريح كرد: احضاريه طبق مقررات انجام شد و به محلي كه بايد ابلاغ مي شد، ابلاغ كرديم، اين پرونده از دستور كار قوه قضائيه خارج نشده و قطعاً مفتوح است و مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت منتها چون متهم در خارج از كشور به سر مي برد شيوه هاي احضار او متفاوت است اما در مجموع او به عنوان يك ايراني هرگاه به ايران بازگردد با اتهام روبرو است.
جعفري دولت آبادي در مورد برخورد با توهين كنندگان به چهره هاي نظام اظهار داشت: دادستاني در مورد عدالت گزينشي برخورد نمي كند، رهبر معظم انقلاب، رئيسان سه قوه و رئيس مجلس خبرگان براساس قانون محترم و افراد حق ندارند به آنها توهين كنند.
وي افزود: برخي جريانها توقع دارند دادستاني در برخي از موارد گزينشي عمل كند به نحوي كه در برخي موارد وارد عمل شود و در برخي از موارد چشم پوشي كند كه دادستاني در اين مورد قانوني عمل مي كند به طوري كه براساس شكايات چهار نفر از توهين كنندگان به رئيس جمهور متهم شناخته شده و مجازات شدند.
دادستان تهران در مورد خبرپراكني هاي رسانه هاي بيگانه پيرامون وضعيت زندانيان كشور اظهار داشت: اگر اين رسانه ها مدعي رسيدگي به وضعيت زندانها هستند بروند زندانهاي ابوغريب و گوانتانامو را بررسي كنند.
وي افزود: زندان مركز صدور بيانيه، حزب و تظاهرات نيست و محكوم بايد تحمل حكم كند در حالي كه هر روز شاهد شايعه پراكني و بيانيه بوديم. جعفري دولت آبادي گفت: بسياري از زندانيان در زمان مرخصي همان جرم هايي را كه به دليل آن به زندان رفته اند دوباره تكرار و باز هم بالاترين اهانتها را به سران نظام كردند.
دادستان تهران اظهار داشت: روز گذشته يك ملاقات حضوري با يك محكوم (معروف و مشهور) داديم و محكوم در يك قوطي شير قصد رد كردن دفتر خاطرات 100 صفحه اي خود را به ملاقات كننده داشت كه مأموران متوجه شدند.
وي افزود: ما نمي گوئيم نوشتن خاطرات اشكال دارد ولي سوال اينجا است كه مگر زندان جاي رد و بدل كردن اطلاعات است.
دادستان تهران از مرخصي 20 زنداني خبر داد و افزود: اسامي آنان را منتشر نمي كنيم تا راحت باشند البته تا زماني كه براساس قوانين مرخصي عمل كنند.
وي در پاسخ به سوالي ديگر در خصوص وضعيت صفايي فراهاني نيز گفت: با وجود اين كه آقاي صفايي فراهاني در مدت بازداشت از امكانات بهداري برخوردار بوده اما به خانواده ايشان اعلام كرديم كه مي توانند در هر بيمارستاني كه مي خواهند اقدام به بستري آقاي صفايي كنند تا از مزاياي پزشكي استفاده كنند.
دادستان تهران درباره شناسايي 010 نفر از تجمع كنندگان در مقابل منزل كروبي نيز گفت: مصاحبه، گزارش رسمي تلقي نمي شود و من قيد معرفي افراد شناسايي شده به مرجع قضايي را نديدم، لذا بايد گفت كه هنوز گزارش رسمي از سمت پليس به ما نرسيده و ما نمي توانيم براساس مصاحبه ها اقدام كنيم.
دادستان تهران درباره آزادي زن متهم آمريكايي نيز گفت: قرار وثيقه با توجه به قانون، ضمانت اجراي حضور افراد است، لذا براي متهمي كه خارج شده قطعاً در زمان دادگاه ابلاغ لازم از طريق قانوني صورت خواهد گرفت و اگر حضور نيابد طبق مقررات، وثيقه توديع شده ضبط خواهد شد.
وي در پاسخ به سؤالي در مورد برخي اظهارات مقامات آمريكايي در خصوص عدم تأمين وثيقه سارا شورد اظهار كرد: ما وثيقه را براي دولت آمريكا صادر نكرديم كه بخواهد آن را تأمين كند. وجهي كه تعيين شده بود به بانك ملي ايران شعبه مسقط در عمان واريز شده بود و بانك ملي نيز اين وجه را به صورت مكتوب و رسمي براي ما ضمانت كرد و به اين وسيله وجه در اختيار ايران تلقي شد.
وي ادامه داد: ادعايي كه مقامات آمريكايي داشتند موضوع بحث ما نبوده و آنها نشان دادند كه آن قدرها هم در حمايت از شهروندان خود جدي نيستند و تصور مي كنند كه ورود به اين مسأله به مباحث انتخاباتي شان آسيب بزند. لذا ترسيدند كه ورود پيدا كنند و بي توجه نشان دادند.
جعفري دولت آبادي در مورد آخرين تحقيقات صورت گرفته در پرونده ترور دكتر مسعود عليمحمدي نيز گفت: در اين پرونده هنوز نكات قابل توجهي بدست نيامده زيرا اين نوع پرونده ها در سيستم هاي امنيتي خارج طراحي مي شود و داراي پيچيدگي هايي است اما مقامات امنيتي و قضايي در حال بررسي پرونده هستند و تلاش خود را جهت به نتيجه رساندن آن به كار بسته اند.
جعفري دولت آبادي در خصوص لزوم ورود مدعي العموم به بحث تريلرهاي هوو تصريح كرد: ورود به اين بحث را در حوزه اقدامات پيشگيرانه در حمايت از جان افراد مي دانيم و چون يك مسأله ملي است، اميدوارم دادستان كل كشور اقدام كند.
وي افزود: اگر حوادثي در خصوص اين دستگاه ها در تهران رخ مي داد بدون ترديد اقدام تعقيبي صورت مي گرفت.

 



خدمات رايگان شركت واحد به دانش آموزان و دانشجويان

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه اعلام كرد: خدمات رساني به دانش آموزان و دانشجويان هفته نخست مهر ماه رايگان است.
حسين بيژني در جمع خبرنگاران افزود: دانش آموزان و دانشجويان مي توانند با ارائه كارت شناسايي معتبر تحصيلي از خدمات رايگان ناوگان حمل و نقل عمومي استفاده كنند.
وي اظهار داشت: علاوه بر اين در نيمه اول ماه مهر كادر ستادي اين شركت به همراه پرسنل به منظور ارايه خدمات بيشتر در خطوط حضور فعال خواهند داشت.
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران از راه اندازي خط 7 تندرو اتوبوسراني در مسير راه آهن تا تجريش به صورت يكپارچه خبر داد و گفت: بهره برداري يكپارچه از اين خط اتوبوسراني از روز جمعه آزمايشي آغاز خواهد شد.
وي با بيان اينكه 150 تابلو اطلاع رساني براي آگاهي شهروندان در سطح شهر نصب شده است، تصريح كرد: خط 7 تندرو اتوبوسراني در مسير راه آهن تا تجريش از شنبه فعاليت رسمي خود را با 300 دستگاه اتوبوس در ناوگان ادامه خواهد داد.
بيژني افزود: مسافران با خط 7 تندرو مي توانند فقط با 100 تومان از مبدا تا مقصد يعني از راه آهن تا تجريش سفر كنند در حالي كه پيش از اين مجبور بودند براي سفر در اين مسير طولاني چند برابر اين مبلغ را به اتوبوس هاي ريالي بپردازند.
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران يادآور شد: وجود خطوط موازي بي شمار در اين خط اتوبوسراني موجب ايجاد تراكم و ازدحام شده بود كه با راه اندازي خط تندرو اين 24 خط اتوبوسراني ساماندهي شدند.بيژني در پاسخ به آغاز بهره برداري از خط 4 تندرو اتوبوسراني گفت: تكميل اين خط تندرو در دست اجراست كه به عنوان اولويت بعدي پس از راه اندازي خط 7 «بي.آر.تي» بهره برداري خواهد شد.وي درباره ايرادات ادامه خط 4 تندرو «بي.آر.تي» از (پارك وي تا تجريش) گفت: ايرادات كارشناسي بسياري از جمله نبود محل مناسبي براي توقف اتوبوسها، كم عرض بودن معبر، شلوغي و ازدحام، وجود مسيرهاي موازي فرعي و نبود مسير اصلي است كه در دست بررسي كارشناسان است.
وي اضافه كرد: هم اكنون ناوگان خط 4 تندرو به مقصد تجريش فعال است و همراه با خودروها در مسير سواره رو تردد مي كند.
وي درباره سهم يارانه تخصيصي دولت در سال جاري براي اتوبوسراني اظهار داشت:در سال 85، هفت ميليارد و 400 ميليون تومان در سال 86، 10 ميليارد و 800 تومان، در سال 87، 10 ميليارد و 800 ميليون تومان، در سال 88 هشت ميليارد و 300 ميليون تومان از دولت بابت يارانه بليت دريافت كرديم.
200 دستگاه اتوبوس جديد در راه است
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه همچنين از ورود 100 دستگاه اتوبوس جديد طي هفته آينده به ناوگان حمل و نقل عمومي كشور خبر داد.
بيژني گفت: 200 دستگاه اتوبوس جديد از سوي سازمان شهرداريها و دهياري به مديريت شهري واگذار شده است كه قبل از مهر ماه100 دستگاه و بقيه تا پايان مهرماه به مرور به ناوگان حمل و نقل عمومي كشور وارد مي شوند.
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران افزود: اتوبوس هاي جديد تك كابين هستند و درخطوط مورد نياز فعال خواهند شد.

 



اجراي حكم در فريدونكنار 5 كشته و زخمي برجاي گذاشت

فريدونكنار- خبرنگار كيهان:
در پي اجراي حكم دادگاه در فريدونكنار كه با مداخله پليس همراه بود يك زن كشته و 4 تن ديگر زخمي شدند.
صاحب اصلي يك قطعه زمين در منطقه پاسداران واقع در ابتداي شهرستان فريدونكنار كه از چند سال پيش توسط عده اي تصرف و به چند باب منزل مسكوني جداگانه تبديل شده بود، از حدود 5 سال پيش خواهان واگذاري ملك خود شد.
بنابراين گزارش فرد مذكور در سال 86 موفق به دريافت راي دادگاه مبني بر تخليه و تحويل واحدهاي مسكوني ساخته شده توسط ساكنين فعلي، از ملك سنددار خود شد كه با گذشت 3 سال و چند ماه از صدور حكم دادگاه به نفع شاكي و در راستاي احقاق حق وي، صبح چهارشنبه 24 شهريور نيروهاي پليس و يگان ويژه ناجا با تجهيزات كامل در محل مورد نظر مستقر شدند. ولي از آنجا كه ساكنين حاضر به تخليه منازل نشده و به هشدارهاي پليس توجه نكردند با واكنش ماموران مواجه شدند.
به گزارش خبرنگار ما در پي اين درگيري ها كه حدود 2 ساعت به طول انجاميد، يك زن ميانسال همسايه به طرز مشكوك و نامعلومي جان باخت كه بنا به اظهارات برخي شاهدان مرگ وي بر اثر حمله قبلي ناشي از درگيري ها بوده است.
گفتني است در ادامه اين درگيري از سوي اوباش به چند باب منزل مسكوني، خودرو و موتورسيكلت آسيب جدي رسيده است.

 



طرح نظارت بر مهدكودك ها از اول مهر آغاز مي شود

سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي سازمان بهزيستي با اشاره به اينكه با مهدكودك هاي متخلف برخورد مي شود، گفت: طرح نظارت بر مهدكودك ها از ابتداي مهر در سراسر كشور آغاز مي شود.
زهرا نوپرست با بيان اينكه سازمان بهزيستي برنامه هاي متنوع و كاملي را براي مهدهاي كودك در سال جديد دارد، اظهار داشت: ارائه برنامه هاي آموزشي و اعتقادي از جمله برنامه هاي مهدهاي كودك است.
وي در خصوص تغييرات در مبلغ شهريه مهدهاي كودك تصريح كرد: هنوز هيچ شهريه جديدي تعيين نشده است و تمامي مهدهاي كودك موظف هستند بر اساس شهريه گذشته ثبت نام كنند.
نوپرست از اضافه شدن 10 درصد به شهريه هاي سال گذشته مهدهاي كودك خبر داد و گفت: اين موضوع در حال بررسي است ولي هنوز نهايي و ابلاغ نشده است.
به گزارش فارس، سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي سازمان بهزيستي از تخلف برخي مهدهاي كودك در تهران خبر داد و بيان داشت: به محض اطلاع از اين تخلفات با مهدهاي متخلف برخورد شد ضمن اينكه از تمامي هموطنان انتظار داريم به محض مشاهده كردن اين گونه موارد، سازمان بهزيستي را مطلع كنند.
وي اضافه كرد: علاوه بر طرح نظارت بر مهدهاي كودك در ابتداي مهر، نظارت ويژه اي بر 10 درصد مهدها نيز صورت مي گيرد.

 



واژگوني اتوبوس در آزاد راه تهران- ساوه 27 كشته برجاي گذاشت

واژگوني يك دستگاه اتوبوس مسافربري در محور تهران- ساوه 27 نفر كشته و 13 نفر مجروح به جاي گذاشت.
به گزارش مهر فرمانده پليس راه كشور با بيان اين خبر افزود: 13 نفر از مسافران اين حادثه رانندگي به علت شدت جراحات وارده در بيما رستان تحت مراقبت هستند.سرتيپ محسن بيگي با اشاره به جزئيات اين تصادف اظهار كرد: اين اتوبوس مسافربري به علت خواب آلودگي راننده در هفت كيلومتري محور تهران- ساوه از جاده خارج شده و با گاردريل برخورد كرد و پس از شكستن 40 متري گاردريل در عمق 10 متري سقوط كرد و واژگون شد.
مدير روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان مركزي نيز ديروز در اين رابطه به خبرنگار ايرنا گفت: اين حادثه ساعت 30/4 دقيقه بامداد روز چهارشنبه به علت خواب آلودگي راننده و انحراف از مسير اصلي رخ داده است.
«حسين رحمت پور» افزود: به محض وقوع اين حادثه اكيپ هاي راهداري، هلال احمر و اورژانس با حضور در محل سانحه نسبت به انجام تدابير لازم اقدام كردند.
وي درمورد حضور اورژانس هوايي در محل براي امدادرساني به مجروحان حادثه اظهارنظري نكرد.گزارش خبرگزاري مهر حاكي است اين اتوبوس از تعاوني 7 عدل ايلام به مقصد تهران در حركت بود.

 



جانبازان شيميايي غرب كشور مداوا مي شوند

مديركل درمان بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: گروه هاي پزشكي متخصص تشخيص و درمان مصدوميت هاي شيميايي جانبازان به مناطق غربي كشور اعزام مي شوند.
به گزارش برنا، دكتر عبدالرضا عباسپور با اشاره به اين مطلب گفت: بنياد شهيد و امور ايثارگران با انجام مكاتباتي با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي براي اعزام پزشكان متخصص تشخيص و درمان مصدوميت هاي شيميايي و عوارض ناشي از آن به مناطق غربي كشور به ويژه سردشت با اين وزارتخانه توافق كرده است.
وي با اشاره به كمبود نيروهاي متخصص پزشكي براي درمان مصدومان شيميايي افزود: با توجه به اينكه يكي از مهم ترين برنامه معاونت بنياد شهيد و امور ايثارگران در سال جديد دسترسي سهل و آسان جامعه هدف به مراكز درماني و پزشكان متخصص است، توافقاتي ميان معاونت بهداشت و درمان بنياد شهيد و امور ايثارگران با وزارت بهداشت براي اعزام پزشكان متخصص اين وزارتخانه به مناطق غربي كشور كه در دوران جنگ تحميلي مورد حملات شيميايي رژيم بعثي قرار گرفتند صورت گرفته است تا امكان دسترسي اين عزيزان به پزشكان تسهيل شود.

 



گلوله پليس سارقان طلا فروشي ها را به دام انداخت

سارقان مسلح طلا فروشي ها پس از چندين ماه فرار توسط ماموران دستگير شدند.
عصر 27 تير ماه امسال با شكايت مالباخته پرونده اي با موضوع سرقت به عنف از مغازه طلا فروشي از طريق كلانتري 111 هفت چنار و با دستور سليماني داديار شعبه دوم دادسراي جنايي تهران به منظور رسيدگي تخصصي تحويل اداره پنجم پليس آگاهي مبارزه با سرقت ها به عنف وتحت پوشش مامور شد.
مفاد پرونده حكايت از آن داشت 6 نفر سارق در ساعت 18 روز حادثه و در حاليكه ماسك به صورت داشته اند با استفاده از قمه به مغازه طلافروشي شاكي حمله ور شده و با شكستن شيشه ويترين بوسيله سنگ ترازو اقدام به سرقت بيش از 2 كيلو طلاجات كرده اند.
در تاريخ 28 تير پرونده مشابه ديگري به اداره پنجم ارجاع و مشخص شد سارقان در ساعت 10 صبح همان روز با مشخصات و شگرد فوق به مغازه طلافروشي ديگري در حوالي فلكه سوم خزانه حمله ور شده و اقدام به سرقت حدود 5 كيلو طلا از اين طلافروشي كرده اند.
هر 2 پرونده به صورت توأمان تحت رسيدگي قرار گرفت و اقدامات پليسي جهت شناسايي سارقان به صورت ويژه آغاز شد.
با بررسي فيلم هاي ضبط شده دوربين هاي مداربسته محل هاي سرقت مشخص شد عليرغم اينكه سارقان از ماسك استفاده كرده بودند ولي در يك صحنه براي مدت بسيار كوتاهي نقاب از چهره يكي از آنان كنار رفته و صورتش نمايان شد.
با مستندات كشف شده بهنام دستگير شد و در تاريخ 20 مرداد صراحتاً اعتراف كرد كه سرقت ها را با همدستي چند نفر ديگر به پيشنهاد و هدايت فردي به نام باقر 30ساله مرتكب شده اند.
مراتب به مراجع قضايي گزارش و با اخذ دستورات لازم كارآگاهان شناسايي و دستگيري كليه اعضاي گروه را به صورت ويژه آغاز كردند.
با شناسايي باقر 30 ساله در خيابان 20 متري جواديه وي با شليك پليس از طرف پا زخمي ولي موفق به فرار شد.
با دستگيري حسين متهم ديگر پرونده وي همدستان ديگر خود را نيز معرفي كرد و پليس موفق شد يك يك متهمان پرونده سرقت از طلافروشي هاي تهران را دستگير كند.
در ساعت 2 بامداد 28 مرداد براي شناسايي مخفيگاه باقر و ساير همدستانش، تلاش هاي شبانه روزي تيم ويژه پليس آگاهي به ثمر نشست و كارآگاهان موفق شدند مخفيگاه جديد وي را در محدوده ميدان هرندي شناسايي، جهت دستگيري وي اقدام و عليرغم داشتن جراحت قبلي مجدداً اقدام به فرار كرد. ليكن ماموران ويژه با تيراندازي وي را مجروح و نهايتاً دستگير كردند.
سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، گفت: از اين متهمان تعداد 4 دستگاه خودرو ماكسيما، مزدا3، تويوتا كمري و پژو 405 حاصل از وجوه سرقتي و مبلغ 30ميليون تومان وجه نقد كشف شده است. همچنين از مالباختگان در سطح تهران تاكنون تعداد بيش از 30 نفر در مواجهه حضوري با اين سارقان، آنها را به صورت قطعي سارق اموال و وجوه نقدي خود به روش هاي باركني، زورگيري، خفه كني و كيف قاپي شناسائي كردند.
به گزارش فارس وي ادامه داد: با توجه به سرقت هاي متعدد سارقان، قاضي پرونده با انتشار بدون پوشش تصاوير اين افراد موافقت كرد كه در اين فرصت از شهرونداني كه توسط متهمان دستگير شده و به روش هاي اعلام شده فوق از آنان سرقت شده دعوت مي شود تا جهت پيگيري پرونده خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي يا شعبه دوم دادياري دادسراي جنايي تهران مراجعه كنند.

 



آلاينده سرطان زاي بنزن در تهران 10 برابر حد مجاز شد

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با هشدار نسبت به افزايش آلاينده هاي هيدروكربني در هواي پايتخت گفت: جديدترين اندازه گيري ها نشان مي دهد ميزان اين آلاينده ها 10 برابر استانداردهاي جهاني است از سوي ديگر به دليل استاندارد شدن خودروها از آلاينده منوكسيدكربن در تهران كاسته شده ولي آلودگي هواي تهران بر روي اوزون و هيدروكربن هاي ناشي از تبخير بنزين متمركز شده است.
دكتر يوسف رشيدي در گفت وگو با ايسنا افزود: شايد وقتي صحبت از آلودگي هوا به ميان مي آيد تمام ذهن ها به سوي آلاينده هايي نظير منوكسيدكربن، ذرات معلق، اكسيدهاي ازت و گوگرد و اوزون معطوف شود، اما در ميان اين آلاينده ها، بحث آلاينده هاي خاص بسيار مهم است چرا كه اين آلاينده ها از نظر سلامتي اثرات بسيار سوئي بر انسان دارند.
وي تصريح كرد: اغلب آلاينده هاي خاص قابليت تجمع در بافت هاي بدن را دارند و به همان سرعت كه جذب بدن مي شوند، قابل دفع نيستند.
مدير عامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با اشاره به اينكه در تهران نيز در حال حاضر برخي آلاينده هاي خاص نظير هيدروكربنها توسط شركت كنترل كيفيت هوا در حال اندازه گيري است بر لزوم توجه، اندازه گيري و كنترل اين آلاينده ها تأكيد كرد و افزود: «1 و 2 بوتادين» نيز يكي از آلاينده هايي است كه معمولاً در مناطق صنعتي (صنايع پتروشيمي) وجود دارد، اما در مناطق شهري نيز در صورتي كه كنترل براي بخارات بنزين صورت نگيرد، به دليل احتراق هاي ناقص وجود خواهد داشت.
وي با تاكيد بر اينكه اندازه گيري هيدروكربن هاي خاص در هواي تهران نشان مي دهد وضعيت اصلاً مناسب نيست، گفت: اندازه گيري هاي انجام شده نشان مي دهد ميزان آلاينده سرطان زاي بنزن در تهران حداقل 10 برابر استانداردهاي جهاني است.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با تأكيد بر اينكه سرطان زايي بنزن در دنيا به اثبات رسيده است، افزود: اين ماده براي افزايش عدد اكتان و بهسوزي بنزين اضافه مي شود كه علت اصلي افزايش ميزان اين آلاينده بخارات بنزين و ترافيك است.
وي تأكيد كرد: در تمام دنيا براي جلوگيري از افزايش اين آلاينده بخارات بنزين را كنترل مي كنند به شكلي كه بنزين توليدي علي رغم دارا بودن عدد اكتان 95 تا 98 فراريت بسيار كمي دارد.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران به اثرات بهداشتي بنزن اشاره كرد و گفت: عوارض عصبي موثر از استنشاق بنزن شامل خواب آلودگي، سرگيجه، سردرد، بيهوشي و رعشه است از سوي ديگر بلع مقدار زيادي بنزن باعث سرگيجه، تهوع، تشنج، بي خوابي، تحريك معده و افزايش ضربان قلب، اغما و مرگ مي شود و تنفس بخارات آن نيز باعث سوزش پوست، چشم و مشكلات شديد تنفسي شده، همچنين تماس مستقيم با بنزن موجب قرمزي، تورم و تاول هاي پوستي مي شود.
وي استنشاق مقدار مشخصي بنزن را در طولاني مدت يكي از عوامل اصلي اختلالات خوني در انسان عنوان و تصريح كرد: آزمايشات علمي نشان مي دهد تماس طولاني مدت با بنزن، تأثيرات مخربي را بر روي بافت هاي سازنده سلول هاي خون خصوصاً سلولهاي مغز استخوان مي گذارد و مهمتر از همه در معرض بنزن قرار گرفتن به صورت طولاني موجب سرطان خون مي شود.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با اشاره به افزايش قابل توجه آلاينده اوزون و ذرات معلق در سال جاري گفت: در حالي كه هيچ روز ناسالمي در سال 86 به لحاظ اين آلاينده در تهران نداشتيم، اين رقم در سال 87 به 14 روز و 88 به 17 روز افزايش يافته و در سال جاري نيز در حالي كه نيمي از سال هنوز سپري نشده است 8 روز در شرايط ناسالم داشتيم. اين در حاليست كه استاندارد اين آلاينده تنها يك روز «ناسالم» در سال است.

 



پرجنايت ترين كشور جهان

مركز تحقيقات فدرال پليس آمريكا FBI در آخرين گزارش خود اعلام كرد: در سال 2009 ميلادي در خاك ايالات متحده آمريكا، بيش از يك ميليون و 300 هزار جنايت به ثبت رسيده است.
در اين گزارش آمار سرقت كاهش يافته اما ساير جنايات اجتماعي همچنان در صدر جدول قرار دارد.
برپايه گزارش سي. ان.ان، در سال 2009 به ازاي هر 100 هزار نفر آمريكايي، رقمي معادل 430 جنايت خياباني ثبت شده است.
گزارش FBI همچنين بيشترين موارد جرم و جنايت را قتل عمد، سرقت، حملات خياباني مجرمانه (احتمالا دعوا!) عنوان كرده است.
تجاوز به عنف و غارت شبانه منازل نيز در رديف جرم هاي سرزمين يانكي ها عنوان شده است
.بيشترين درصد جرايم نيز در شهرهاي بالاي يك ميليون و كمترين آن در شهرهاي كمتر از 10 هزار نفر اعلام شده است.ايالات متحده آمريكا در ميان كشورهاي آمريكاي مركزي و آمريكاي شمالي ركورد بيشترين تعداد زنداني را نيز دارد.

 



بي خانماني صدها هزار هندي در سيلاب

صدها هزار نفر در اثر وقوع سيلاب ناشي از افزايش سطح آب در رودخانه «برهماپوترا» در ايالت آسام در شمال شرقي هند بي خانمان شدند.
بنا به گفته منابع رسمي در گواهاتي، شمار افراد بي خانمان در آسام در اثر جريان سيلاب در اين ايالت اكنون به حدود 500 هزار نفر رسيده است.
يك سخنگوي دولت آسام گفت كه سيلاب اكنون به ده بخش از اين ايالت گسترش يافته است و بخش هاي «لاكهيم پور»، «دهماجي»، «موريگائون»، «گولاغات» و «بارپتا» بيش از بخش هاي ديگر از سيلاب آسيب ديده است.بنا به گفته اين مقام رسمي، بيش از 500 روستا در آسام به شدت از جريان سيلاب در اين ايالت متأثر شده است.
دو نفر در اوايل هفته جاري طي دو حادثه جداگانه در اثر جريان سيلاب در آسام غرق شدند. گفته مي شود كه حدود 100 هزار نفر تنها در بخش لاكهيم پور در 400 كيلومتري شرق گواهاتي در اثر جريان سيلاب بي خانمان شده اند.اكثر افراد در امان مانده از سيلاب در مدارس و ادارات دولتي پناه گرفته اند.
در يك خبرنامه كميسيون مركزي آب گفته شده است كه آب در رودخانه برهماپوترا و رودخانه هاي جانبي آن در چندين ناحيه بالاتر از نشان خطر در جريان است.بنابه گفته منابع موثق، سيلاب دست كم چهار خاكريز را در اين ايالت تخريب كرده است.
اين منابع گفتند كه بيش از 50 روستا در بخش «دهماجي» نيز در زير آب فرو رفته است و دولت اقدامات لازم را براي تعمير خاكريزها در اين بخش انجام مي دهد.
وزير امداد و اسكان مجدد آسام «بهوميدهار بارمان» گفت: ما به مردم درباره امكان جريان سيلاب هشدار داده و از گروه مديريت فاجعه خواسته ايم كه خود را براي مقابله با هرگونه حادثه غيرمترقبه آماده كند. ما همچنين مايحتاج عمومي را در بخش هاي آسيب ديده انبار مي كنيم.

 



برخورد اتوبوس دو طبقه با پل فولادي

در پي برخورد اتوبوس مسافربري با پل فولادي در ليورپول منجر به كشته شدن 4 نفر و مجروحيت 20 مسافر شد.
راننده اتوبوس كه هم اينك در بيمارستان بستري است انحراف به راست غيراصولي داشته و بشدت با پل برخورد مي كند. اتوبوس از فيلادلفيا به سمت تورنتو در حركت بود. اين حادثه ساعت 30:2 بامداد رخ داد و خواب آلودگي راننده دليل حادثه اعلام شده است.

 



دستگيري 300 مقام چيني حين تفريح در محل كار

خبرگزاري دولتي چين اعلام كرد، يك جريان جلوگيري از فساد در شمال چين دريافته كه حدود 300 تن از مقامات محلي ساعات كاري خود را در اتاق هاي ماساژ، حمام و بار مي گذرانند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، خبرگزاري شينهوا اعلام كرد: از ميان 296 مقام دستگيرشده در استان شائونشي، 79 تن از آنان تنزل مقام يافته يا اخراج شده اند. اين در حالي است كه مابقي با مجازات روبرو هستند.
طبق گزارش اين خبرگزاري، يكي از افسران ارشد پليس استاني كه درحين ماساژ در يك حمام ديده شد و يكي از روساي يك بيمارستان طراز اول در شائونشي كه درحين يك بازي چيني در يك چايخانه دستگير شد، نيز در بين اين افراد بودند.
خبرگزاري شينهوا، به نقل از يوان چونكينگ يكي از مقامات برجسته استاني گزارش كرد: درحال حاضر تيم مقامات ما در استان شائونشي اساسا خوب است، اما ما هنوز با شيوه كاركردن آنها مشكل داريم.
وي افزود: بزرگترين مشكل ما تن آسايي و فعاليت هاي خورد و خوراك و تفريحي آنهاست.
تحقيقات در مورد فساد مالي در چين بارها حضور رهبران حزب كمونيست را در فعاليت هاي نامشروع كه معمولا در ارتباط با اسراف اموال عمومي در راه تفريحات شان است، آشكار كرده است.

 



حمله ميگرني باعث تغيير لهجه شد

يك زن انگليسي ساكن جنوب اين كشور پس از گذراندن يك حمله ميگرني شديد، تغيير لهجه پيدا كرد و لهجه اش فرانسوي شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه: كي راسل 49 ساله كه در نزديكي شهر چلتنهام در جنوب انگليس زندگي مي كند در گفتگو با چند روزنامه محلي گفت: در يكي از روزهاي ماه ژانويه با سردرد شديد ناشي از ميگرن به خواب رفت و روز بعد پس از بيدار شدن متوجه شد زبان انگليسي را با لهجه فرانسوي صحبت مي كند.
اشخاصي كه به سندروم لهجه خارجي مبتلا مي شوند در حقيقت به يك مشكل زباني دچار شده اند.
اين سندروم در پي سكته هاي مغزي يا وارد آمدن ضربه به سر افراد و بر اثر آسيب ديدگي بخش هايي از مغز كه كنترل تكلم و زبان را برعهده دارند، بروز مي كند.
اين عارضه نخستين بار در سال 1940 كشف شد و كي راسل شصتمين مورد مبتلا به اين سندروم از همان سال تاكنون است.

 



در روز همبستگي و كمك به مردم سيل زده پاكستان برپا مي شود
پايگاه هاي ويژه و سراسري كميته امداد و هلال احمر

در روز همبستگي و كمك به مردم سيل زده پاكستان مصادف با پنج شنبه 25 شهريورماه پايگاه هاي ويژه و سراسري كميته امداد و جمعيت هلال احمر در استان تهران آماده دريافت كمك هاي نقدي و غيرنقدي مردم هستند.
به گزارش خبرنگار كيهان اقلام مورد نياز مردم سيل زده شامل پتو، چادر صحرايي، برنج، روغن، مواد شوينده، قند و شكر، كنسروجات، آب معدني و زيرانداز مي باشد.
كميته امداد امام خميني(ره) و جمعيت هلال احمر در تهران به غير از پايگاه هاي هميشگي خود در ميادين اصلي شهر، حسينيه ارشاد، مسجدالنبي (نارمك)، حرم امام زاده صالح (تجريش) و حرم حضرت عبدالعظيم(شهرري) آماده دريافت كمك هاي مردمي مي باشد.
همچنين حساب شماره 1123 كميته امداد نزديك بانك ملي ايران و خودپردازهاي اين بانك آماده دريافت كمك ها مي باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14