(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 25 شهريور 1389- شماره 19742

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حالا همه آن ناله را مي شنوند (يادداشت روز)
صراط مستقيم سعادت پيروي از آيت الله العظمي خامنه اي است
كيهان و خوانندگان
موتور گازي (گفت و شنود)
متكي: هيچ بخشي از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران خارج از نظارت آژانس نيست
ديپلمات انگليسي كه دلش پيش اسرائيل بود و براي آمريكا جاسوسي مي كرد! (خبر ويژه)
تحركات مجمع روحانيون براي اعاده حيثيت يا اجراي عمليات فريب؟ (خبر ويژه)
خشم ضدانقلاب از اقدام اصولگرايانه احمدي نژاد (خبر ويژه)
اعتراف مقام بازنشسته CIA؛ آيت الله خميني هرگز از آمريكا نترسيد (خبر ويژه)
مانكن ديپلماسي! (خبر ويژه)
آبرومندتر از خبرچين هاي موساد نبود كه دخيل ببنديد؟! (خبر ويژه)



حالا همه آن ناله را مي شنوند (يادداشت روز)

درست مي گفت فرانسيس فوكوياما كه از پايان تاريخ مي گفت. اما او بد فهميده بود. آنچه حقيقت داشت پايان تاريخ «ليبرال- دموكراسي» با تابلوي تولرانس (تحمل)، پلوراليسم (پذيرش و احترام به تنوع فكري و فرهنگي) و سكولاريسم بود. اجل ليبرال- دموكراسي سرآمده بود كه 60 روشنفكر بنام آمريكايي پاي جنايت هاي «صهيونيسم مسيحي» در افغانستان مهر تاييد زدند و پس از آن بود كه در افغانستان و عراق و پاكستان و لبنان و فلسطين، يكي پس از ديگري حمام خون برپا شد. آيا طنزي تلخ نبود جمع شدن عبارت «ليبرال- دموكراسي» با صهيونيسم مسيحي؟! ليبرال دموكراسي از درون پوك و پوسيده شده بود كه مقامات سازمان سيا و پنتاگون جرئت كردند بگويند جنگ جهاني چهارم با 25 كشور اسلامي آغاز شده يا اراذل بي سر و پايي چون بوش با تمدن ديرپاي ايران گلاويز شدند و آن را وحشي خطاب كردند.
ليبرال دموكراسي سكولار كه ادعاي احترام به تنوع و تكثر داشت، اكنون نقاب انداخته و بزك فرو گذاشته و چهره عريان كرده است. اينها كه در دهمين سال از هزاره سوم و «قرن جديد آمريكايي»، پنجه و ناخن خشم بر سيماي تابناك قرآن مي كشند و خاك بر چهره آفتاب مي پاشند، همان ها هستند كه با آب و تاب و طمطراق فراوان از «ديپلماسي عمومي» و لزوم بازسازي چهره منفور آمريكا در جهان به ويژه خاورميانه اسلامي سخن مي گفتند. پنجه كينه بر اوراق نوراني قرآن كريم كشيدند تا اين حقيقت را گواه باشند كه اكنون روزگار زوال عقل و استراتژي و استراتژيست هاي دورانديش در غرب است.
جسارت علني به ساحت كتاب آسماني مسلمانان در مقابل كاخ سفيد و با تدابير امنيتي پليس، واجد معاني فراواني است. يعني اينكه جنگ نرم شكست خورده است. يعني اينكه كاري از دست پياده نظام ناتوي فرهنگي (از سلمان رشدي و حامد ابوزيد و تسليمه نسرين و ايان هرسي علي و مرنيسي بگيريد تا سروش و عبادي و كديور و...) برنيامده است. يعني اينكه جسارت مداوم به ساحت پيامبر اكرم(ص) و اخلاف صالح او، آتش كينه را در دل صهيونيست هاي مسيحي شيطان پرست فرو ننشانده است و اساسا يعني اينكه 30 سال هزينه گزاف براي سازمان عريض و طويل ناتوي فرهنگي و هجمه از درون و بيرون به اسلام و انقلاب اسلامي برآمده از آن، جز خسران و حسرت براي فراعنه معاصر به ارمغان نياورده است. اگر 1444 سال پيش، فقط علي ابن ابيطالب(ع) بود كه ناله شيطان از نزول وحي را مي شنيد و مي فرمود: «ناله شيطان را هنگام نزول وحي بر پيامبر مي شنيدم... و پيامبر فرمود اين ناله شيطان است كه از پرستش شدن نااميد گشته است» (خطبه 234 نهج البلاغه)، اكنون تمام امت اسلام بلكه همه وجدان هاي بيدار و ذهن هاي كنجكاو در دنيا، جزع و فزع شيطان بزرگ را مي شنوند و مي بينند كه چگونه ناله احتضار سر مي دهد.
آيا مي توان براي كينه و حقد شياطين روزگار از قرآن حكيم پاياني جست؟ چرا از معجزه اي اعظم و خاتم پيامبران الهي(ص)، خشم بر تن و جان و دهانشان زبانه نكشد حال آن كه قرآن را از يد بيضا و عصاي موسي كه دريا را شكافت و فراعنه را به كام هلاك فرستاد، كاراتر و بالاتر مي دانند و از نفس مسيحا، حيات بخش تر مي يابند. اگر بيداري خاورميانه اسلامي و مقاومت پيروز در برابر ابرقدرت هاي وحشي روزگار، معجزه اي كوچك از معجزات بزرگ و بي شمار قرآن باشد، پس شياطين با بشارت هاي بزرگ تر اين كتاب و گنجينه هاي هنوز كشف ناشده آن چه كنند؟ اگر قرار باشد در روزگار شعبده و اغوا و چشم بندي رسانه اي، قرآن كتاب هدايت و استقامت و دشمن شناسي و منبع الهام بخش قدرت باشد و از رازها و فرمول هاي روانشناسي دشمن در پستوها و اتاق فكرها و خلوت او- خانه عنكبوت- خبر دهد و خميني و خامنه اي و نصرالله و ميليون ها مجاهد بصير تربيت كند كه مستضعفان نااميد و منزوي جهان را به جنبش آورده اند، آيا فهم واقعيت علت عقده گشايي عليه كلام خدا در برابر كاخ سفيد معماي غامضي خواهد بود؟ «قرآن» تماميت پاسخ به اين پرسش است كه چرا فاتحان سرمست افغانستان و عراق در كمتر از 2سال و اشغالگران فلسطين و لبنان و سوريه و مصر در طول 60سال گذشته، اكنون خود را در يك باتلاق تمام عيار مي يابند؟ قرآن، كانون جوشان اميد و صبر و استقامت و جهاد و مودت و اعتماد و حسن ظن و توكل به قدرت لايزال الهي است.
كار از دست فراعنه در رفته و خداوند مدام بر پس كله آنها مي زند. حماقت در رفتار آنها موج مي زند وگرنه مي فهميدند كه با همين عقده گشايي ها، «قرآن حكيم» را بيشتر در دل و جان امت اسلام عجين مي كنند. نمي فهمند كه قرآن در كاغذ و پوستين خلاصه نمي شود و اكنون جان آگاه ده ها و صدها ميليون مسلمان، هر كدام آيتي از آيات تابناك قرآن شده است. نمي فهمند كه موسي در «جزيره ثبات» آمريكا متولد شد و باليد و مشغول بر باد دادن دودمان فرعون در جاي جاي خاورميانه است و مگر نه اينكه پيامبر اعظم(ص) فرمود «علماي امت من برتر از پيامبران بني اسرائيل هستند». قرآن تا چندي پيش كتاب طاقچه نشين مسلمين بود و اكنون با همين عداوت هاي كور، «هويت» و «شخصيت» و «هستي» اهل ايمان شده است.
تازه، از اين به بعد ماجرايي كه اردوگاه صهيونيسم مسيحي آغاز كرده ديدني است كه گفته اند «اگر خانه ات شيشه اي است، پس به مردم سنگ نينداز». هجمه و تهتكي كه مستكبران در قبال مقدسات جهان اسلام انجام مي دهند، حكايت پتكي است كه بر آهن ملتهب بكوبند و آن را سخت و روئين تن و نفوذ ناپذير كنند. هنوز روزگار «عزت» و «صلابت» مسلمانان در راه است. اين كلمات كه در قيد و بند كاغذ آمد، غلوّ و اغراق و هيجان نيست، سخنان خاوير سولانا دبيركل اسبق ناتو و مسئول پيشين سياست خارجي و امنيتي اتحاديه اروپاست. او از شمار آخرين استراتژيست هايي است كه در روزگار «زوال استراتژي» و «امتناع عقل و تدبير» در غرب بازنشسته شدند. 4 سال پيش (اوايل خرداد 1385) بود كه خاويرسولانا در جمع صاحبان صنايع و شركت هاي اسپانيايي حاضر شد و 2 هشدار مهم را مطرح كرد: «1-ايران براي نخستين بار در تاريخ، رهبري منطقه خاورميانه را به دست گرفته است و به همين دليل، تنش بر سر برنامه غني سازي اورانيوم در ايران، نه با بمباران بلكه با عقل و از مسير سياسي و گفت وگو حل مي شود. ايران نخستين قدرت خاورميانه شده و آن قدر برگ برنده مانند برگ هسته اي، برگ عراق، برگ حماس و برگ افغانستان در دست دارد كه به يك قدرت درجه اول تبديل شود. بايد به گشودن باب گفت وگو و به كارگيري عقل سليم بازگشت..2.-در آينده بايد با جنبش هاي تندروي اسلامي همانند آنچه اكنون با حماس در فلسطين داريم، همزيستي داشته باشيم. اين احتمال زياد است كه همه ما در يك دنياي اسلامي كه در آن اخوان المسلمين و جناح تندروتر اسلامي حكومت كنند، زندگي كنيم. در شرايط كنوني رأي كافي براي آن كه اسلامگراهاي ميانه رو در انتخابات به پيروزي برسند، وجود ندارد. به همين دليل بايد از فراخوان برخورد تمدن ها پرهيز نموده و اين انديشه همزيستي را با 13 ميليون مسلماني كه در اروپا زندگي مي كنند، شروع كنيم، از خانه خويش. وگرنه با مشكلات بسيار جدي روبرو خواهيم شد.»
اينها، تعابير هشدارآميز كسي بود كه درباره وي گفته مي شد «او بيشتر آمريكايي است تا اروپايي». زمامداران غرب بر دامنه آتشفشان خانه ساخته اند. گسل زلزله بزرگ زيرپاي غرب در حال سرباز كردن است. زمين زير پاي اردوگاه ليبرال- دموكراسي سكولار مي لرزد. چرايي ماجرا، همان آيت نوراني قرآن است. «ظهر الفساد في البر و البحر بما كسبت ايدي الناس...». زمين زيرپاي طغيانگران ستيزه جو مي لرزد. اين را خيلي ها فهميده اند، حتي كسي با مختصات عبدالكريم سروش كه خود با دلارها و تر و خشك كردن هاي سازمان ناتوي فرهنگي باليد و شناعت و دنائت را به هجمه عليه قدسي بودن قرآن و امانتداري پيامبر اعظم(ص) كشاند. او كه نگران سرنوشت خود در ستيزه جويي آشكار غرب- سكولاريسم ميليتانت- است 4 اسفند 1388 در دانشگاه دلفت هلند مي گويد «براساس تز سكولارها، جهان به سمت جدايي حكومت از دين و خصوصي شدن دين پيش مي رود و دين فقط در دل انسان ها خواهد بود و بيش از آن مجال تصرف ندارد در حالي كه اين تز در اين دوران واژگونه شده است، به اين دليل كه وجود دين را در عمق زندگي ايرانيان و بازگشت دين را در مغرب زمين مي توانيم ببينيم. آنچه گمان مي رفت رو به احتضار مي رود يا مرده است يا در راه مردن است، خوب يا بد، ظاهرا تجديد حيات كرده، برخاسته و برگشته و ديگران را به نگراني افكنده است. سكولاريسم كه قرار بود نسبت به اديان بي طرف باشد اكنون تبديل به يك سكولاريسم ستيزه گر شده يعني با پاره اي از اديان، رسما درمي آويزد و مي ستيزد و وجود اجتماعي آنان را تحمل نمي كند. از اين قرار چيزي اتفاق افتاده كه در پيش بيني سكولارها نبوده است. تصور سكولارها اين بود كه جهان به طرفي مي رود كه دين در آن ضعيف و ضعيف تر خواهد شد. اين جزو يكي از فرضيه هاي قطعي آنان بود. لذا غم دين را نبايد خورد ... اين بود، آن چه پشتوانه آزادي اديان بود. زماني هست كه شما معتقديد پشتوانه آزادي اديان عبارت است از حقوق بشر اما يك وقت هست كه شما معتقديد اين اعتقادات را زياد نبايد مورد توجه قرار داد و با آن ها نبايد درافتاد. چرا؟ چون چيزي نيستند. چون مردني اند و از ميان رفتني اند. تز سكولاريسم اين را مي گفت. آزادي اديان عمدتا از اين انديشه تغذيه مي كرد؛ چيزهايي كه رفتني اند و محتوم به مردن اند، آن قدر بها ندارند كه ما با آن ها درآويزيم اما جهان جديد ظاهرا نشان داد كه نه؛ همين انديشه هاي ديني كه آنان خرافي مي پنداشتند، همين انديشه هاي ديني كه آن ها تاريخ مصرف آن ها را گذشته مي دانستند، به دلايل مختلف دوباره سربرآورده اند. لذا آزادي ديني آن چنان كه تبليغ مي شد و به آن افتخار مي شد، ديگر در دستور كار سكولارها نيست.»
اين تروريست عضو ناتوي فرهنگي، 11 مرداد 1386 هم در جمع گروهي از عناصر ضدانقلاب در دانشگاه پاريس مي گويد «رفته رفته سكولاريسم وارد دوره ستيزه گر و ميليتانت مي شود، سكولاريسمي كه مدارا و ظرفيت و هاضمه قوي پيشين خود را از دست داده است. امروز پيش بيني ضعيف شدن تدريجي اديان باطل از آب درآمده و شما در اين 20، 30 سال از جامعه شناسان بزرگ مي شنويد كه اديان در حال قوت گرفتن هستند. چرايي اش بماند]![... سكولاريسم و ليبراليسم هاضمه اش براي بلعيدن اديان ضعيف، قوي بود اما دين قوي و فربه را نمي تواند ببلعد و از گلويش پايين نمي رود و لذا ستيزه گر مي شود. اينكه چرا دين دوباره جان گرفته، جامعه شناسان آمريكايي مي گويند براي اينكه بحران هويت و بحران معنويت پديد آمده است. آمريكا حمله كرد به افغانستان و عراق. هر دو كشور در قانون اساسي تازه خود نوشتند ما بايد قوانين مان را از شرع بگيريم، چيزي كه در مخيله آمريكايي ها نمي گنجيد، يعني سكولاريسم صدامي تبديل شده به آنتي سكولاريسم موجود در عراق... متأسفانه سكولاريسم ستيزه گر جنبه هويتي دين را غليظ تر مي كند. ... در كشورهاي اروپايي، حكومت ها در مواجهه با اقليت هاي ديني نيرومند كم كم دارند مداراي خود را از دست مي دهند و سكولاريسم مداراگرشان بدل به سكولاريسم ستيزه گر مي شود... آينده سكولاريسم و ليبراليسم به دليل قوت اديان با يك سلسله چالش هاي جدي روبروست و به شكل فعلي باقي نخواهد ماند».
مجازات هتاكان به ساحت قرآن و سازمان دهندگان اين نمايش مشمئزكننده، كمترين كاري است كه دولت اوباما و سيستم قضايي آمريكا بايد براي فرو نشاندن خشم امت اسلام بكنند، هر چند كه گفته اند چاقو دسته خود را نمي برد وگرنه ابتدا بايد بوش و هايدن و وولسي و ولفويتز و گيتس و رايس و كلينتون و اوباما را دادگاهي كرد. آنها كه گله اي از رشدي و ابوزيد و تسليمه نسرين و سروش و نظاير آنها را براي حرمت شكني فربه كرده اند، راه به لجاجت و هلاكت مي برند و تربيت شدگان و تحت الحمايه هاي آنها نيز-چندان كه مي بينيد- حتي در مقام محكوميت لفظي نيز زبان نخواهند گشود. از مهاجراني و كديور و عبادي و سروش و بازرگان ها و سحابي بگيريد تا موسوي و صانعي و بيات و كروبي و دستغيب، يعني همان شجاعان نوانديش! كه رسانه رسمي سازمان سيا مي گويد. آنها چند فرسنگ از قرآن دور و مهجورند كه هيچ نمي خروشند و مهر بر دهان زده و خاموشند؟! يعني قرآن كريم اندازه تروريست ها و محاربين حرمت ندارد؟!
محمد ايماني

 



مجلس خبرگان رهبري با صدور بيانيه اي تاكيد كرد
صراط مستقيم سعادت پيروي از آيت الله العظمي خامنه اي است

هشتمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري «دور- چهارم» با صدور بيانيه اي به كار خود پايان داد. متن كامل اين بيانيه چنين است.
بسم الله الرحمن الرحيم
با حمد و ثناي الهي و سپاس از حضرتش و صلوات بي پايان به پيشگاه حضرت خاتم انبياء (ع) و اهل بيت عصمت و طهارت (ع)، هشتمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري دوره چهارم در فضاي معطر از معنويت ماه مبارك رمضان در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه بيست و سوم و بيست و چهارم شهريور 1389 برگزار شد. اعضاي مجلس خبرگان با سلام و عرض ادب به محضر ملت شريف و بزرگوار ايران توجه آنان را به نكات زير معطوف مي دارد:
1- اين روزها جهان اسلام عزادار داغ سنگين اهانت به قرآن كريم در آمريكاست. كتابي كه تجلي رب است «لقد تجلي الله لخلقه في كتابه» و تنها كتاب تحريف نشده الهي است. اين توطئه در سلسله حلقه هاي زنجيره اي توطئه عليه اسلام قرار دارد از كتاب سلمان رشدي مرتد تا كاريكاتورهاي موهن عليه پيامبر اكرم (ص) و تا ساختن فيلم هاي توهين آميز عليه اسلام و ... روشن است كه در عرصه ي مديريت اين جريان توطئه به وضوح دست استكبار جهاني به ويژه آمريكا و صهيونيست هاي جنايتكار ديده مي شود. اين تلاش هاي سخيف و ضدانساني خود گوياي گسترش بيداري اسلامي و خيزش سريع اسلام ناب محمدي (ص) در جهان است كه اين چنين دشمنان را سراسميه كرده است. نيز شاهد بزرگي بر صحت فرمايش امام راحل است كه دشمني جهان استكبار با ايران اسلامي به خاطر اسلام است.
مطمئنا واكنش سريع، قاطعانه و هوشمندانه مسلمانان جهان به ويژه ايران اسلامي مسببان و مباشران اين جنايت را پشيمان خواهد ساخت و درس عبرتي به آن ها خواهد داد كه آنان توان خاموش كردن نور خداوند را نخواهند داشت.
«يريدون ليطفئوا نورالله بافواهم و الله متم نوره ولو كره الكافرون» سوره صف آيه 8، طبيعي است جهان اسلام به خاطر احترام به اديان و انبياء الاهي قطعا مقابله به مثل با كتاب هاي مقدس ساير اديان را در راستاي تلاش دشمنان در جهت به راه انداختن جنگ مذهبي مي دانند و از آن پرهيز خواهند كرد.
2- خبرگان ملت مثل هميشه بيعت خود را با ولي امر مسلمين تجديد كرده و اعلام مي نمايد ولايت فقيه ستون فقرات نظام اسلامي بوده و مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي «مدظله العالي» با مديريت و تدبير شايسته خويش بعد از ارتحال امام راحل عظيم الشان نشان دادند كه تنها شخصيتي هستند كه لباس رهبري امت بر قامت ايشان زيبنده است صراط مستقيم سعادت، پيروي راه ولايت فقيه است از فريب خوردگان و آنان كه خود را از بركات اين كشتي نجات محروم كرده اند مي خواهند هر چه زودتر به دامان ملت بازگردند و بدانند كه مقابله با ملت بزرگ ايران اسلامي، عاقبت مطلوبي نخواهد داشت.
3- حضور فراموش ناشدني امت عزيزمان در راهپيمايي باشكوه روز جهاني قدس از جلوه هاي زيباي ماه مبارك رمضان بود. سلام و درود خداوند بر امت رشيدمان كه مدام افتخار آفريده و مايه عزت اسلام و مسلمين مي گردند. اين راهپيمايي باشكوه، روحي تازه به مقاومت در برابر اشغالگران دميد و پيام نفي مذاكرات ذلت آميز سازش را با خود داشت. امت بزرگ ما در اين راهپيمايي به صراحت گفتند كه راه نجات فلسطين فقط مقاومت در برابر اشغالگران است نه سازش و مذاكره.
در طول بيش از 60 سال اشغال فلسطين مذاكرات سازش پيوسته بستري براي ادامه اشغالگري بوده است. اعضاء مجلس خبرگان، رهبران و مجاهدان فلسطيني را به اتكال به خداوند و ادامه مقاومت در برابر اشغالگران دعوت مي كند كه «ولا تهنوا و لاتحزنوا و انتم الاعلون ان كنتم مومنين» سوره آل عمران آيه 129.
4- مجلس خبرگان رهبري همگان را به وحدت حول محور ولايت بر پايه اصول و ارزش هاي انقلاب اسلامي دعوت مي نمايد، از مسئولان محترم نظام انتظار مي رود با ولايت مداري و رفتار قانونمدارانه، براي مردم عزيزمان الگوي وحدت باشند در اين عرصه مسئوليت نخبگان و فرهيختگان جامعه كه از تاثيرگذاري بيشتري برخوردارند از ديگران بيشتر است. امروز «وحدت» عنصر ضروري براي تداوم انقلاب و دفع توطئه هاي گسترده دشمنان است.
5- حادثه دردناك سيل پاكستان كام امت اسلامي را به شدت تلخ كرده است، كمك به اين مسلمانان حادثه ديده از فوري ترين مسائل جهان اسلام است. اعضاي مجلس خبرگان رهبري از مجامع بين المللي و سازمان كنفرانس اسلامي و از مسلمانان جهان به ويژه امت اسلامي كشورمان مي خواهند با كمك رساني شايسته به اين مردم مصيبت ديده، اخوت اسلامي خود را به نمايش گذارده و اثبات كنند كه امت اسلامي يك پيكرند كه چو عضوي بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.
6- در آغاز سال تحصيلي حوزه ها، دانشگاه ها، مدارس و ساير مراكز آموزشي قرار داريم. اين نهادها اركان اصلي ارتقاء دين و دانش در كشور بوده سرمايه عظيمي به حساب مي آيند. از تمامي دست اندركاران اين مراكز انتظار مي رود تمام تلاش خود را جهت رشد و ارتقاي علمي و معنوي آنها به كار برند و مطالبات به حق مقام معظم رهبري در اين حوزه ها را كه مطالباتي ارزشمند، كاربردي و سازنده است تحقق بخشند.
7- تساهل و تسامح فرهنگي، دميدن در جريان ملي گرايي، عدم توجه شايسته به مسئله عفاف و حجاب از دغدغه ها و نگراني هاي اعضاي مجلس خبرگان رهبري است. ما به همه نهادهاي فرهنگي كشور هشدار مي دهيم مراقب اين دام باشند كه اين آسيبي جدي براي نظام و انقلاب اسلامي است و از دولت محترم مي خواهيم كه با عملكرد مدبرانه، غيرت مدارانه و شايسته با اين خطر جدي مقابله نمايد و از مسئولين محترم مي خواهيم به منظور جلوگيري از لجاج و دهن كجي در موضوع حجاب، ضمن انجام كار فرهنگي گسترده طرحي شايسته براي آن تهيه و اجرا نمايند.
8- در آستانه اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها، ضمن تاكيد بر مفيد بودن اصل اين طرح، از دولت محترم مي خواهيم تدبيري اتخاذ گردد كه با اجراي اين طرح، فشاري مضاعف بر قشر آسيب پذير جامعه وارد نشود و از مردم عزيزمان مي خواهيم با همكاري با دولت محترم، كمك به اجراي اين طرح سازنده نمايند.
9- موفقيت هاي چشمگير ايران اسلامي در عرصه هاي مختلف علمي، پزشكي، هسته اي، فناوري هوا، فضا و غيره به شدت دشمنان ملت را به خشم آورده و در صددند به هر قيمتي كه شده سد راه اين توفيقات بزرگ گردند، فشارهاي اخير دنياي استكبار عليه ايران اسلامي در اين راستاست ولي دشمنان بايد بدانند كه اين ملت رشيد فاتح قله هاي پيروزي است به ياري خداوند و عنايات حضرت ولي عصر ارواحنا فداه و وحدت كلمه مردم عزيز، ايران اسلامي از مشكلات عبور خواهد كرد و به فضل خداوند تجلي بخش امت نمونه ي جهان اسلام خواهد شد.
در پايان ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات امت خداجويمان در ماه مبارك رمضان و توفيق تداوم نورانيت و معنويت تحصيل شده از بركات شهرالله الاكبر، توفيق روز افزون امت اسلام را در جهت مقابله با توطئه هاي دشمنان و نيز توفيق امت سربلند و سرافراز ايران اسلامي در جهت نيل به قله هاي موفقيت و مقابله با مشكلات از خداوند خواستار بوده، درود و سلام خويش را نثار شهيدان والا مقام به ويژه شهداي عزيز دفاع مقدس كه در سالگرد اين حماسه ي افتخارآفرين هستيم و امام شهيدان مي نماييم و از خداوند متعال براي آنان علو درجات مسئلت مي كنيم.
مجلس خبرگان رهبري
شوال 1431
24/6/89

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ انتظار مي رود كه امت اسلام و مسلمان سراسر كشور و دنيا دشمن قسم خورده خود را شناخته و با اتحاد و يكپارچگي و صفوف به هم فشرده با مشت هاي گره كرده بر دهان ياوه گويان بكوبند و نگذارند با وجود سرمايه هاي بيشمار خدادادي دشمن اندك و زبون به يك ونيم ميليارد مسلمان توهين كنند.
ميرزايي از كرج
¤ چطور در كشورهاي غربي توهين و اهانت به ارزشهاي اسلامي آزادي بيان محسوب مي شود ولي تحقيق و پژوهش آزادانه توسط دانشمندان در مورد هلوكاست را جرم مي دانند؟!
علي نژاد
¤ عمل قرآن سوزي تحت حمايت دولت آمريكا را تنها نبايد محكوم كرد بلكه بايد پاسخ كوبنده داد. همه كشورهاي اسلامي و همه مسلمانان جهان بايد درصدد آن باشند كه به هنگام لازم با اقدام عملي خود دشمنان قرآن را از جنايتي كه مرتكب شدند پشيمان سازند.
عليمرداني
¤ دست و دلبازي انگليس براي امانت دادن منشور كوروش به ايران، بي ارتباط با مكتب ايراني نيست. اين هم ترفندي است براي قرار دادن ايرانيت در مقابل اسلاميت.
كاشاني
¤ جاي تعجب و سوال است كه چرا نمايندگان محترم مجلس در سالي كه به نام سال همت مضاعف و كار مضاعف نامگذاري شده هم با تاخيرهاي طولاني در مجلس حضور پيدا مي كنند كه بعضا به علت نرسيدن تعداد حاضرين به حد نصاب جلسه تشكيل نمي شود و هم يك ماه از تابستان را به تعطيلي مي روند. جالب است كه همين نمايندگان با اين روحيه كاري با يك روز اضافه شدن به تعطيلي عيد فطر مخالفت كرده و طرح مذكور را پس مي گيرند.
محمودي
¤ خيلي عجيب است يك زن عقب مانده ذهني به خاطر مشاركت غيرمستقيم در قتل همسرش در آمريكا و اظهار ندامت و همكاري با پليس به اعدام با مواد سمي محكوم شده ولي براي حكم شرعي يك زن قاتل مرتكب زناي محصنه در ايران اين همه هياهو مي كنند.
2090---0919
¤ براي خريد كيف مدارس به فروشگاه هاي پاييزه مراجعه كرديم. اما تمام كيف ها داراي تصاويري مبتذل و غربي بود. از مسئولاني كه براي اين مسئله كاري نمي كنند سوال دارم كه آيا مارك هاي غربي زيبنده فرزندان ايراني است؟
حجازي از تهران
¤ با توجه به خبر وزير مسكن و شهرسازي با عنوان «عرضه واحدهاي مسكن مهر از تعداد متقاضيان جلو افتاد» در كيهان سه شنبه 23/6/89به عرض وزير محترم مي رسانم كه تاكنون هيچ واحد مسكوني از سوي مسكن مهر شهرستان گرگان به صورت مستقل واگذار نگرديده است و با گذشت بيش از دو سال از ثبت نام متقاضيان، زمين طرح واقع در محوطه ايستگاه راه آهن در مرحله پي ريزي و نهايتا سقف طبقه همكف مي باشد.
گرگان ع.م
¤ يا دولت افزايش چند درصدي حقوقي كه پاسخگوي تورم جامعه هم نيست را اعلام نمي كرد و يا حال كه 6 درصد را اعلام كرده چرا براي بازنشستگان با گذشت 6 ماه از سال هنوز اقدام نشده است. واقعا مقصر كيست؟
قنبرپور
¤ ما اولياء دانش آموزان و همينطور هيئت امناي دبيرستان شهيد مطهري نسبت به حكم تخليه اي كه از سوي مراجع قضايي صادر و باعث سردرگمي و گرفتاري 800 دانش آموز نمونه و ممتاز و خانواده هاي آنان شده است، به شدت اعتراض داريم. اين مدرسه 47 سال سابقه آموزشي داشته و طي اين مدت دانش آموختگان و فرهيختگان بسياري تقديم اين كشور كرده است. حال در آستانه بازگشايي مدارس، مالك و خريدار اين ملك با يك حكم تخليه قصد دارد آمال و آرزوهاي صدها دانش آموز و خانواده هاي آنان را بر باد دهد و با تخريب اين مدرسه به فعاليت تجاري بپردازد! سؤال ما اين است كه آيا واقعا طي چند سالي كه اين معضل پيش آمده، آموزش و پرورش نمي توانست راهي را برگزيند تا به مصالحه ختم شده و كار به اينجا نكشد؟ تكليف اين 800 دانش آموز نخبه در حالي كه كمتر از يك هفته به شروع سال تحصيلي مانده، چيست؟!
جمعي از اولياء دانش آموزان
¤ از سربازان دوران دفاع مقدس هستيم. بنويسيد بعد از گذشت 25 سال هنوز يك كارت ايثارگري براي ما صادر نكرده اند.
8773---0938
¤ در خبرها آمده بود كه بازيكنان تيم فوتبال... هركدام يك دستگاه خودرو پژو 206 جايزه مي گيرند. آن وقت بنده كه مامور دولت هستم و مدام در ماموريت به سر مي برم، چهار سال است كه قسط پرايد مدل 81 را مي پردازم.
3911---0914
¤ از شبكه بهداشت استان مركزي درخواست مي شود نسبت به انتصاب رئيس بيمارستان امام خميني(ره) و رئيس اورژانس بيمارستان شهرستان محلات كه مدتي است فاقد اين دو مسئول است اقدام نمايند تا مردم بيش از اين آسيب نبينند.
يك شهروند محلاتي
¤ در كيهان چند شماره قبل در همين ستون مطلبي در مورد صدور قبوض غيرواقعي جرائم رانندگي چاپ شده بود علي رغم گذشت چندين روز متأسفانه هنوز هيچگونه پاسخي از سوي مسئولين مربوطه داد نشده است. چرا؟
4576---0912
¤ شما را به خدا بنويسيد به دادما دارندگان خودرو فرسوده كه اكثراً از قشر ضعيف جامعه هستيم برسند. يا تهديد به توقف اين نوع خودروها نكنند و يا اگر اصرار به جمع آوري آنها دارند تسهيلات لازم را براي اجراي طرح فراهم سازند.
5166---0919
¤ تمامي كاركنان دانشگاه هاي كشور حق مسكن مي گيرند اما در دانشگاه زابل خبري از حق مسكن نيست چرا
7344---0915
¤ يك پزشك هستم و روزانه با بيماران زياد دياليزي و پيوند كليه در ارتباط هستم و اكثريت آنها در فقر شديد مالي جهت تهيه دارو و هزينه سنگين پيوند كليه مي باشند و آنوقت صرف هزينه هاي ميلياردي در رشته هاي ورزشي بدون مدال و هدر دادن بيت المال چه توجيهي دارد.
4061---0917
¤ از نيروي انتظامي مي خواهم اعلام كند براي تعويض پلاك خودرو چند ساعت وقت لازم است. بنده يك هفته است كه در رفت و آمدم ولي متوليان در شهرستان ميناب هرمزگان ظاهراً از نحوه انجام كار سر درنمي آورند.
ذاكري
¤ از دولت محترم درخواست مي شود توجه بيشتري به زنبورداران و طرحهاي پرورش زنبور عسل نمايند متأسفانه پديده گردوغبار روي آنها تأثير نامطلوبي داشته و خيلي از آنها تلف شده اند و و بايد سالانه قسط وام را هم بدهيم و محصول امسال نيز ناچيز است.
يك زنبوردار از ياسوج
¤ در ميدان كلانتري مبداء خط اتوبوسراني كلانتري- بهارستان وقتي دو دستگاه اتوبوس توقف مي كنند كل ميدان مسدود ميشود و مشكلاتي را بوجود مي آورد. درخواست داريم ايستگاه مبداء اين خط را به جاي مناسب كه فضاي بيشتري داشته باشد و ترافيك ايجاد نكند انتقال بدهند.
احمدي
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطالب مندرج در مورخه 25/5/89 روزنامه تحت عنوان «مراسم عروسي در معابر» به اطلاع ميرساند: فرماندهي انتظامي استان مازندران اعلام نموده طي بررسي جامعي كه پيرامون موضوع بعمل آمده است هيچ موردي در اين خصوص در شهرستان بهشهر مشاهده نگرديده است.
 



موتور گازي (گفت و شنود)

گفت: در نشست تعدادي از اعضاي گروه هاي ضد انقلاب در لندن، يكي از حاضران با اشاره به مرگ فتنه 88 خطاب به بهاءالله مهاجراني و كديور افندي مي گويد؛ آيا هنوز هم فكر مي كنيد كه كاري از دست شما برمي آيد؟!
گفتم: خب! جواب آنها چه بوده است؟
گفت: بهاءالله گفته است، اكثريت مردم ايران طرفدار ما هستند!
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: سؤال كننده مي گويد؛ اگر اينطور است پس جمعيت عظيم 9 دي چه بود؟ و چرا در سالگرد 22 خرداد و روز قدس امسال با وجود آنهمه فراخوان و التماس و درخواست، هيچكس به حمايت از اپوزيسيون به خيابان ها نيامد؟!
گفتم: حيوونكي ها...!... خب! جوابشان چي بوده؟!
گفت: كديور افندي گفته است اگر مخالفان جمهوري اسلامي اهميت نداشتند، تمام رسانه ها در آمريكا و اروپا از آنها حمايت نمي كردند!
گفتم: يارو با يك موتور گازي توي اتوبان حركت مي كرد و هر چند ثانيه يك بار از يك ماشين بنز جلو مي زد. راننده بنز ميزنه كنار و بهش ميگه، آخه تو چطوري با اون موتور فكسني از من جلو مي زني؟ و يارو ميگه؛ ببخشيد آقا! كش شلوارم به آينه بغل ماشين شما گير كرده!

 



متكي: هيچ بخشي از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران خارج از نظارت آژانس نيست

وزير خارجه در واكنش به ادعاي آمانو مبني بر وجود تاسيسات هسته اي مخفي در ايران گفت: هيچ بخشي از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران خارج از اطلاع و نظارت آژانس نيست.
به گزارش فارس، منوچهر متكي ديروز در پاسخ به پرسش خبرنگاري در خصوص ادعاي آمانو مديركل آژانس مبني بر وجود تاسيسات هسته اي مخفي در ايران گفت: يكي از شفاف ترين پرونده هاي هسته اي در آژانس فعاليت هاي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران است ولي متاسفانه پرونده اي به اين شفافي درگير و دار بازيهاي سياسي چند كشور مدعي قرار گرفته و همواره ادعاهاي تكراري شان را عليه ايران مطرح مي كنند.
وزير خارجه تصريح كرد: اين مسئله براي همگان روشن شده كه هيچ بخشي از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران خارج از اطلاع و نظارت آژانس نيست.
متكي در خصوص گفت وگوهاي وين نيز با بيان اينكه آژانس مسئوليت اين هماهنگي را برعهده دارد، گفت: هر زمان آژانس به طور قطع و مشخص اعلام كند اين مذاكرات مي تواند آغاز شود لذا در صورت دستيابي به اطلاع جديدي آن را به اطلاع همگان مي رسانيم.
وي در پاسخ به پرسشي در خصوص شايعه استعفايش خاطرنشان كرد: ما اصولا در مورد شايعاتي كه در خارج از كشور با اهداف خاص سياسي مرتبط با منافع خودشان مطرح مي شود جواب نمي دهيم.
متكي درباره پناهندگي دو ديپلمات ايراني در فنلاند و بلژيك تصريح كرد: ديپلمات ها و ماموران اداري جمهوري اسلامي در ماموريت هاي خارج از كشور براي مدت معيني اعزام و بعد از پايان آن بايد برگردند.
وي افزود: اگر كسي در پايان ماموريت مشكلاتي داشته باشد از لحاظ اداري مطرح مي كند و بخش هاي مربوطه به مسائلش رسيدگي مي كنند.
وزير خارجه در خصوص حضور احمدي نژاد در اجلاس سال جاري مجمع عمومي سازمان ملل گفت: رئيس جمهور هفته آينده در راس هيئتي در اين اجلاس شركت مي كند.

 



ديپلمات انگليسي كه دلش پيش اسرائيل بود و براي آمريكا جاسوسي مي كرد! (خبر ويژه)

سفير يهودي تبار انگليس در اسرائيل اذعان كرد حاصل 30 ماه ماموريت خود در تهران را به مقامات آمريكايي ارائه كرده است.
متيو گولر به تازگي به سفارت در اسرائيل معرفي شده است. او درباره اين سوال كه آيا در زمان حضور در ايران، اطلاعاتي به اسرائيل مخابره كرده يا نه، به روزنامه هاآرتص گفت: من پس از پايان ماموريتم در ايران مستقيماً به واشنگتن رفتم ( به عنوان مشاور سياست خارجي بريتانيا و نماينده كميته مشترك اطلاعاتي بريتانيا در آمريكا) و مدت زيادي با مقامات و كارشناسان اطلاعاتي و سياسي آمريكا درباره ايران گفتگو كردم، چرا كه با توجه به عدم حضور ديپلماتيك آمريكا در ايران، يكي از مشكلات عمده واشنگتن اين است كه افرادي باتجربه زندگي در ايران ندارند كه به طور درست آنچه كه در آنجا (ايران) مي گذرد را براي آنها تحليل كند.
معاون سابق سفير انگليس در تهران مي گويد: من دو سال و نيم در ايران زندگي كرده ام و در اين مدت تلاش داشتم تا دريابم ما بايد با تهديدي كه از جانب ايران مي آيد، چگونه برخورد كنيم، حدس مي زنم كه تنها شخصيت در اسرائيل باشم كه با نهادهاي مختلف ايران مذاكره كرده است. من اولين سفير يهودي هستم كه تاكنون انگليس به اسرائيل اعزام داشته است.
گولد تاكيد كرد: من تصور نمي كنم، يهودي بودن من هيچ گونه تاثيري مثبت يا منفي بر تصميم دولت انگليس مبتني بر اعزام من به عنوان سفير اين كشور به اسرائيل داشته است، بلكه اين موضوع صرفاً به شايستگي هاي من براي كسب اين منصب برمي گردد. من به مدت سه سال، رئيس كاركنان وزارت امور خارجه انگليس بوده ام. از همين رو، گرچه از لحاظ حرفه اي يك ديپلمات بشمار مي آيم اما درك سياسي و ارتباطات سياسي خوبي نيز دارم كه مي تواند بسيار مفيد باشد.
وي افزود: پس از دو مورد فوق الذكر، شايد بتوان گفت: سومين بخش از سوابق من كه مرا مناسب تصدي منسب سفارت انگليس در اسرائيل مي سازد، يهودي بودن من باشد. همين يهودي بودن من است كه اين درك غريزي را به من مي دهد كه چرا اسرائيل، تا اين حد نگران امنيت خود است و چرا امنيت و صلح براي اسرائيل اينقدر مهم است، تا جايي كه گويي اسرائيل همواره روي لبه چاقو قرار دارد.
اين ديپلمات انگليسي در ادامه درباره مشاهدات خود از وضعيت يهوديان ساكن ايران، گفت: «زندگي يهوديان در ايران بسيار جالب توجه بود. من دائماً به كنيسه يهوديان در تهران مي رفتم. من در جمع آنها تنها يهودي خارجي بودم و مي توانستم رهبران جامعه يهوديان ايران را در آن جمع ها ببينم. فكر مي كنم حضور من در آن جمع پيام مثبتي براي آنها داشت و نشان از اين امر داشت كه كشورهاي خارجي نگران سرنوشت و رفاه آنها در ايران هستند».

 



تحركات مجمع روحانيون براي اعاده حيثيت يا اجراي عمليات فريب؟ (خبر ويژه)

مجمع روحانيون مبارز به دنبال ايفاي نقش برخي سران آن در فتنه و آشوب 88، در صدد بازسازي حيثيت و احياي سازمان از هم پاشيده خود است.
اين جريان شبه روحاني كه به ويژه در حوادث سال گذشته خود را براي آشوب طلبان و برخي عوامل فتنه هزينه كرد، به دنبال مرگ جريان فتنه تا ماه ها در محاق رفت اما اكنون مي كوشد به بهانه موضوعاتي چون روز قدس، اهانت به ساحت قرآن كريم در آمريكا و... حيثيت ملكوك خود را بازسازي كند. مجمع روحانيون برخلاف برخي عناصر و احزاب درگير در فتنه، خواستار بزرگداشت روز جهاني قدس و شركت در راهپيمايي اين روز شده بود و براي ماجراي هتاكي به ساحت قرآن در آمريكا نيز بيانيه اي اعتراضي منتشر كرد و اين در حالي است كه با وجود سپري شدن چند روز از اين اقدام جنايتكارانه، احزابي چون سازمان مجاهدين، حزب مشاركت، كارگزاران، مجمع محققين و مدرسين و... در سكوت مطلق به سر مي برند همچنان كه اشخاصي چون موسوي و كروبي و صانعي و بيات و دستغيب و... هم مهر خاموشي بر لب زده اند و حاضر نيستند در دفاع از قرآن كريم موضع بگيرند.
خاتمي با وجود ايفاي نقش در برخي تحركات ضدانقلابي و ساختارشكنانه سال گذشته در محافل خصوصي به شدت از رويكرد كور كروبي و موسوي انتقاد كرده و اين تحركات را باعث بدنام شدن اصلاح طلبان نزد حاكميت و مردم توصيف كرده است.
اگرچه مواضع اخير مجمع روحانيون مغتنم و قابل توجه است اما آنچه مقدم بر همه اين مسائل است اين است كه لازمه احياي اعتبار محافلي همچون مجمع روحانيون، اعلام برائت علني از فتنه گران مي باشد همچنان كه برخي اعضاي مجمع جزو متهمان درجه اول فتنه گري سال گذشته به شمار مي روند و بايد از اين مجموعه طرد شوند.
جلسات شوراي مركزي مجمع روحانيون به رياست خاتمي تشكيل مي شود و اين شورا در جلسه سه شنبه شب خود مجددا «جنايت شوم و ضدبشري عوامل صهيونيست در اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم» را محكوم كرد.
سران رژيم صهيونيستي بارها از فتنه گران تمجيد و حمايت كرده اند و فتنه گران نيز در روز قدس سال گذشته به نفع جلادان غزه و صبرا و شتيلا و قانا شعار دادند. بنابراين لازمه اعلام برائت و انزجار صهيونيست ها، برائت از فتنه گران است.

 



خشم ضدانقلاب از اقدام اصولگرايانه احمدي نژاد (خبر ويژه)

اقدام اصولگرايانه و قابل تقدير رئيس جمهور در اجراي تذكر رهبر انقلاب، رسانه هاي ضد انقلاب و برخي رسانه هاي بيمار و فرصت طلب داخلي را خشمگين كرد.
به دنبال رهنمود حكيمانه رهبر انقلاب مبني بر پرهيز از موازي كاري مديريتي به ويژه در حوزه هاي سياست خارجي رئيس جمهور روز گذشته حكم «نمايندگان ويژه خود در مناطق مختلف جهان» را كه احتمال موازي كاري با وزارت خارجه و تداخل امور را پيش مي آورد تغيير داد و 6 نفر مذكور تبديل به مشاوران رئيس جمهور شدند. رهبر انقلاب در ديدار با دولتمردان تذكر داده بودند كه موازي كاري در مديريت باعث اتلاف منابع انساني و مالي و همچنين لوث شدن اصل مسئوليت و مأموريت مي شود.
به دنبال اقدام قابل تقدير رئيس جمهور در اصلاح تصميم قبلي دو طيف رسانه هاي «ضد انقلاب» و «فرصت طلب آلوده» ضمن انتشار انبوهي از تحليل هاي مغرضانه عليه اين اقدام، تعابيري نظير شكست و عقب نشيني و... را به كار بردند تا به زعم خود مانع از تداوم اين روند همدلي و اطاعت پذيري دولت اصولگرا شوند. اين در حالي است كه همين رسانه ها در موارد مشابه و به هنگام تأخير در اصلاح برخي خطاها، تلاش كرده بودند مفاهيمي چون نافرماني و ولايت ناپذيري و... را پررنگ كنند و به هر حال به بدگماني و بددلي ميان جبهه ياران انقلاب دامن بزنند.
البته براي جبهه اصولگرايان كاملاً روشن است كه از كجا ناراحتند و چرا هم تبليغ مي كنند احمدي نژاد از رهبري اطاعت مي كند و هم زماني كه تبعيت دولت و رئيس جمهور اصولگرا را مي بينند، سعي مي كنند همين را بهانه اي براي تخطئه دولت قرار دهند و مدعي شوند؛ ما كه از همان اول هم گفتيم دولت فاقد اختيار و بي اراده و... است!
به اين بيماران لاعلاج يك جمله مي توان گفت و گذشت و آن آيه نوراني قرآن است كه «قل موتوا بغيظكم. بگو از اين خشم بميريد».

 



اعتراف مقام بازنشسته CIA؛ آيت الله خميني هرگز از آمريكا نترسيد (خبر ويژه)

يك مقام بازنشسته سازمان سيا مي گويد: آيت الله خميني هيچ گاه از آمريكا نترسيد و براي ما اصلاً ارزشي قائل نبود.
«كنستانتين حبوشه» كه داراي برادر ناتني ايراني است و پس از بازنشستگي در موناكو فرانسه بسر مي برد مي گويد تمام تلاش هاي سازمان سيا براي شنود مكالمات تلفني آيت الله خميني(ره) در زمان حضور وي در حسينيه جماران و همچنين برخي از اعضاي دفتر وي بويژه پس از حادثه گروگان گيري سفارت آمريكا ناكام ماند.
به گزارش «جهان» وي تاكيد مي كند: بعد از حوادث خرداد 1360در ايران كه به كنار رفتن بني صدر از صحنه سياسي ايران و مقابله با اقدامات تروريستي سازمان منافقين توسط دولت ايران انجاميد آمريكا رسماً داخل ايران را به كمك عوامل جاسوسي اين سازمان رديابي مي كرد و آنان خدمات مهمي در جهت كند كردن روند پيروزي ايران در جنگ با صدام براي دولت آمريكا و رژيم بعث و متحدانش در منطقه برداشتند.
حبوشه خاطرنشان كرد: جنگ صدام عليه ايران دستاوردهاي درخشاني براي آمريكا و اسرائيل در منطقه در برداشت؛ اول اينكه آمريكا از فشار ناشي از شكست هاي برنامه هاي مستقيمش در خصوص ايران خارج شد اين امكان به اسرائيل داده شد تا در گرماگرم نبرد برنامه تسليحات اتمي عراق را درهم بكوبد و آمريكا توسط دست نشاندگان خود در منطقه به مهار انقلابيون مسلمان كه از فلسفه قيام و انقلاب آيت الله خميني پيروي مي كردند دست يافت.
وي سركوب فلسطيني ها در لبنان كه با حمله رژيم صهيونيستي صورت گرفت را يكي ديگر از اين پيروزي ها برشمرد و تصريح كرد: آمريكا در اين حمله براي بروز هر جنايتي به اسرائيل چراغ سبز نشان داد كه نمونه اش را در صبرا و شتيلا شاهد بوديم.
اين مقام سابق سيا گفت: قبول قطعنامه 598 توسط ايران در زماني كه ما فكر مي كرديم كار آنها تمام شده است يك پيروزي براي بنيانگذار جمهوري اسلامي بود. گزارش هاي روزهاي گروگان گيري در دهه اول انقلاب ايران و تصميم گيري هاي عجيب آيت الله خميني ما را از اتخاذ تصميمات درست بازداشته بود.
در بيان شخصيت آيت الله خميني همين بس كه وي حتي حاضر نبود براي فرستادگان خارجي برخيزد. در يكي از اين ملاقات ها آيت الله خميني اتاق خود را جابجا كرد تا مجبور نباشد جلوي فرستادگان بين المللي كه با ما مرتبط بودند و براي پا درمياني بحران گروگان ها به ايران رفته بودند برخيزد. ميهمان ها را در اتاقي جاي دادند وقتي كه آيت الله خميني وارد شدند اين نمايندگان بودند كه به احترام وي قيام كردند.
وي تصريح مي كند: آيت الله خميني هيچ گاه از ما (آمريكا) نترسيد و براي ما اصلاً ارزشي قائل نبود.
كنستانتين حبوشه كه سالها مسئوليت دفاتر سيا در ايران و عراق و چند كشور خاورميانه را به عهده داشته است اعتراف مي كند: حفظ امنيت رژيم صهيونيستي پس از پيروزي انقلاب اسلامي همواره دغدغه اصلي آمريكا در مقابله با نهضت و انقلاب اسلامي آيت الله خميني بوده است.

 



مانكن ديپلماسي! (خبر ويژه)

دولت آمريكا سعي دارد به منظور كاهش صدمات ناشي از آتش زدن قرآن توسط كشيشان مسيحي و جلوگيري از پيوستن مسلمانان خاورميانه به اعتراضات با پخش آخرين اخبار مربوط به ستارگان هاليوودي مانند پاريس هيلتون، كيم كارداشيان و بريتني اسپيرز در برنامه هاي صداي آمريكا، افكار عمومي مسلمانان را منحرف كند. از اين روش به عنوان «مانكن ديپلماسي» تعبير مي شود!
به گزارش مشرق؛ سازمان خبررساني «صداي آمريكا» كه با بودجه وزارت امور خارجه آمريكا هدايت مي شود قراردادي با آژانس خبري انگليسي «اسپلش» منعقد نموده تا بتواند با پخش آخرين اخبار مربوط به ستارگان هاليوودي سرشناس عرصه سرگرمي، ذهن مردم خاورميانه و آسيا را متوجه خود كند!
شركت اسپلش در هر هفته نيم ساعت برنامه براي صداي آمريكا تهيه خواهد كرد تا مخاطبان در خاورميانه، آسيا و آفريقا از طريق شبكه خبري تحت حمايت مالي دولت آمريكا به اخبار جديدترين ماجراجويي هاي بريتني اسپيرز، پاريس هيلتون و كيم كارداشيان دسترسي داشته باشند!
گري مورگان مديرعامل شركت اسپلش، مي گويد: «ما از عقد اين قرارداد مهم با صداي آمريكا، يكي از معتبرترين شبكه هاي خبري جهان، خرسند هستيم و اميدواريم كه يك همكاري موفقيت آميز و بلندمدت با اين سازمان برجسته رسانه اي داشته باشيم. مطمئن هستيم كه مخاطبين صداي آمريكا از اخبار وسيعي كه در مورد ستارگان تلويزيوني ارائه خواهيم كرد راضي خواهند شد.»
نشريه «نيويورك پست» نيز در مطلبي با عنوان «دولت آمريكا وارد بازار اخبار و شايعات ستارگان تلويزيوني شد» مي نويسد: سازمان خبررساني صداي آمريكا كه با پول ماليات دهندگان اداره مي شود قراردادي با شركت خبري «اسپلش» امضاء نمود. قرار است اين سازمان پاپارازي مستقر در لوس آنجلس در مورد افرادي چون ليندسي لوهان و كيم كارداشيان اخبار و فيلم هاي ويدئويي آماده كرده و در اختيار بينندگان شبكه خبري صداي آمريكا در خاورميانه، آسيا و آفريقا قرار دهد.

 



آبرومندتر از خبرچين هاي موساد نبود كه دخيل ببنديد؟! (خبر ويژه)

فحاشي سران «تشكيلات خودگردان» فلسطين عليه جمهوري اسلامي با استقبال رسانه هاي وابسته به آمريكا و انگليس و اسرائيل و شبكه هاي اپوزيسيون ضدانقلاب روبرو شد.
سران تشكيلات خودگردان كه ماه هاست بطور غيرقانوني و با نقض قوانين فلسطين- و صرفاً به پشتوانه حمايت آمريكا و اسرائيل نياز آنها به مترسك- حكومت مي كنند، نسبت به حمايت جمهوري اسلامي از حق غيرقابل معامله ملت فلسطين براي حاكميت كامل بر سرزمين و سرنوشت خويش و مخالفت با مذاكرات يكطرفه سازش واكنشي از سرخشم و فحاشي نشان دادند. اعضاي دولت ابومازن (محمودعباس) در چند موضع گيري ، مواضع آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي را تكرار كرده و جمهوري اسلامي را جنايتكار و نامشروع معرفي كردند و از ايران خواستند در امور فلسطين مداخله نكند. اين در حالي است كه تنها دولت مشروع و دموكراتيك در فلسطين كه با رأي مردم روي كار آمده دولت حماس است و دولت خودگردان و غيرقانوني ابومازن، صرفاً به عنوان چوب خشك و مترسك پاي ميز مذاكرات نشانده مي شود تا هر بار امتياز تازه اي به رژيم مستأصل صهيونيستي بدهد؛ امتيازي كه اسرائيل نتوانست با جنايت و جنگ و حمله به غزه به دست آورد.
در اين ميان استقبال رسانه هايي چون راديو فردا، صداي آمريكا، بي بي سي، گويانيوز، صداي اسرائيل، روزنت، جرس، كلمه، پارلمان نيوز، العربيه، سحام نيوز و... ده ها رسانه مشابه از موضع تشكيلات خودگردان جالب توجه است چه اينكه خيانت و نامشروعي اين تشكيلات نزد افكارعمومي جهان روشن است تا آنجا كه چند سال پيش وقتي بوش اعلام كرد «ما در خاورميانه اميد زيادي به اصلاح طلبان داريم و از اصلاح طلبان در دمشق و بيروت و بغداد و تهران حمايت مي كنيم»، سعيد حجاريان تئوريسين اصلي حزب مشاركت، براي لاپوشاني ماجرا صراحتاً از مزدوري امثال محمود عباس(ابومازن) خبر داد و گفت براي آمريكا، اصلاح طلب و اصولگرا سر و ته يك كرباس است و منظور وي از اصلاح طلبان منطقه، ابومازن و حريري بودند».
با اين اوصاف معلوم نيست- شايد هم معلوم است!- كه چرا رسانه هاي مدعي اصلاح طلبي و دموكراسي خواهي و حقوق بشر طلبي، به دامن تشكيلات ورشكسته و خودگردان ابومازن دخيل بسته اند و عقده گشايي هاي اين مهره دست نشانده آمريكا و اسرائيل را سندي عليه جمهوري اسلامي مي گيرند حال آن كه اين خود، اعتبار و افتخار مضاعف ايران است كه مزدوران آمريكا و اسرائيل، از سربغض عليه جمهوري اسلامي سخن بگويند.
يادآور مي شود تشكيلات خودگردان در داخل فلسطين متهم به مزدوري و جاسوسي براي رژيم صهيونيستي، لو دادن و بازداشت مبارزان فلسطيني و تحويل آنها به صهيونيست ها، و فساد و زد و بند گسترده مالي است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14