(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 25 شهريور 1389- شماره 19742

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نامه بت كليا به رهبر انقلاب آشوريان با خيزش مسلمانان عليه صهيونيزم همگام هستند
رئيس جمهور در ديدار با رهبران كشورهاي آفريقايي:
همكاري هاي ايران و آفريقا مناسبات جهاني را تغيير خواهد داد
رئيس جمهور در ديدار رهبر جهاني كليساي شرق آشوري:
توهين به قرآن كريم اهانت به بشريت و همه پيروان اديان الهي است
ضرورت مراقبت 40 روزه انسان از اعمال و رفتار خويش
واكنش رامين به تحريف تيتر سخنان خود در يك نشريه:
روحانيت ولايت مدار محور جامعه و حكومت اسلامي است
احكام نمايندگان ويژه رئيس جمهوربه مشاور تبديل شد
پاسخ جنبش غيرمتعهدها به گزارش مغرضانه آژانس
عمليات «الي بيت المقدس» در دهكده مقاومت شبيه سازي مي شود
تعطيلي بازار تهران در اعتراض به هتك حرمت قرآن
مسئول پيگيري سفرنمايندگان به غزه:نماينده ايران در قاهره مسئول پيگيري صدور ويزا به غزه شده است
دبير شوراي عالي امنيت ملي: هر نوع ناامني به ضرر همه كشورهاي منطقه است
اژه اي سخنگوي قوه قضائيه شد



نامه بت كليا به رهبر انقلاب آشوريان با خيزش مسلمانان عليه صهيونيزم همگام هستند

دبيركل اتحاديه جهاني آشوريان در نامه اي به رهبر معظم انقلاب، همگامي آشوريان با خيزش جهانيان عليه صهيونيزم و استكبار جهاني در پيروي از فرامين معظم له را اعلام كرد.
به گزارش فارس«يوناتن بت كليا » دبيركل اتحاديه جهاني آشوريان و نماينده اين اقليت ديني در مجلس شوراي اسلامي در اين نامه تصريح كرد: بسيار متاسفيم كه يك بار ديگر دست هاي جنايتكار و پليد دشمنان خدا و بندگان او از آستين عده اي نابخرد بيرون زده و اينگونه كلام خداوندي را مورد هتك حرمت قرار داده اند.
وي افزود: بسيار خشمگينيم كه پيشقراولان اين عمل زشت و شنيع، نام مقدس مسيح و لباس روحانيت مسيحيت را دست آويز قرار داده اند، در حاليكه اين جنايت با آموزه هاي عيسي مسيح و پيروان راستينش در تقابل محض است و يقينا مي تواند تجسم شيطان و اعمال ننگينش باشد و بسيار نگرانيم كه اينگونه افراطي گري هاي دوران جاهليت و بربريت بر روابط برادرانه و بسيار صميمي جوامع مسيحي و همسنگر با مسلمانان جهان به ويژه جامعه عدالت محور و عدالت جوي ايران خدشه اي جبران ناپذير وارد سازد.
بت كليا در نامه خود به حضرت آيت الله خامنه اي در عين حال اعلام كرده است: بسيار رضايت مند و خرسنديم كه آن رهبر فرزانه در پيام تاريخي خود و برگرفته از تعاليم اديان و صداقت الهي برائت جامعه مسيحيت را از اين توطئه صهيونيستي - استكباري اعلام كردند تا مرهمي آرام بخش بر دل و جان همه مؤمنين جهان باشد.
نماينده آشوريان در مجلس شوراي اسلامي در نامه خود به رهبر فرزانه انقلاب نوشته است: آشوريان مسيحي كه از بدو اسلام همواره در كنار برادران مسلمان خود در كشورهاي منطقه به ويژه ايران، عراق، لبنان، سوريه و تركيه بر مبناي توحيد الهي و پيام آوران حضرت حق خون وحدت و محبت در رگ هايشان ساري و جاري بوده، با اعلام انزجار از اعمال ضد الهي و ديني، حمايت خود را از خيزش جهان بشريت به ويژه مسلمانان جهان در محكوميت صهيونيسم و استكبار جهاني اعلام كرده و همواره خود را با ملت ايران و اوامر رهبر معظم در اين نهضت همگام مي دانيم.

 



رئيس جمهور در ديدار با رهبران كشورهاي آفريقايي:
همكاري هاي ايران و آفريقا مناسبات جهاني را تغيير خواهد داد

محمود احمدي نژاد در حاشيه اجلاس هم انديشي ايران و آفريقا در ديدار با رهبران كشورهاي آفريقايي تاكيد كرد كه همكاري هاي گسترده و عميق ايران و آفريقا مناسبات جهان و معادلات منطقه اي را تغيير خواهد داد.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، احمدي نژاد در ديدار با رئيس مجلس ملي ساحل عاج گفت: فرصت ها و ظرفيت هاي فراواني بين ايران و آفريقا وجود دارد كه مي توان آن ها را فعال كرده و در خدمت منافع ملت ها قرار داد.
وي با اشاره به اين كه «ساحل عاج و ايران مي توانند برنامه ها و پروژه هاي مناسبي را براي افزايش و ارتقاء سطح همكاري هاي دوجانبه و منطقه اي ترسيم كنند» خاطرنشان كرد: امروز اراده مشترك بر توسعه و تعميق همكاري ها و نيز اهميت و ضرورت آن ايجاب مي كند كه مناسبات خود را هرچه بيشتر ارتقاء دهيم.
رئيس مجلس ملي ساحل عاج نيز در اين ديدار با بيان اين كه «زمينه هاي متعددي براي افزايش همكاري هاي ايران با كشورهاي آفريقايي و به ويژه ساحل عاج وجود دارد» اظهار كرد: ساحل عاج با حمايت از اراده جمهوري اسلامي ايران به منظور افزايش همكاري با كشورهاي آفريقايي مي تواند دروازه ورود و افزايش همكاري هاي ايران با قاره آفريقا باشد.
همچنين احمدي نژاد در حاشيه اجلاس هم انديشي ايران و آفريقا در ديدار وزيرخارجه بوركينافاسو با بيان اين كه «ايران و آفريقا داراي انديشه ها و فرهنگ هاي مشترك هستند» اظهار كرد: گسترش همكاري هاي ايران و آفريقا به نفع منطقه و جهان بوده و عليه هيچ كس ديگري نيست.
وي در ادامه با اشاره به وجود روابط مناسب بين ايران و بوركينافاسو تصريح كرد: ايران هيچ محدوديتي براي توسعه هرچه بيشتر روابط با بوركينافاسو و ساير كشورهاي آفريقايي قائل نيست و اراده مسئولين دو كشور در جهت افزايش همكاري هاي همه جانبه قرار دارد.
وزير خارجه بوركينافاسو نيز در اين ديدار با بيان اين كه «كشورش اهميت بسيار زيادي به نقش ويژه ايران در مسايل منطقه اي و بين المللي قايل است» اظهار كرد: بوركينافاسو به دنبال ارتقاء روابط و مناسبات خود با جمهوري اسلامي ايران است.
در همين حال، رئيس جمهور كشورمان همچنين در ديدار دبيركل اتحاديه شرق آفريقا اظهار كرد: همبستگي هاي فرهنگي و تاريخي و احساس برادري بين ملت ايران و آفريقا وجود دارد و مي توان از اين ظرفيت براي افزايش روابط استفاده كرد.
وي گفت: جمهوري اسلامي ايران علاقه مند و مصمم است از حداكثر ظرفيت براي ارتقاء روابط با آفريقا استفاده كند.
دبيركل اتحاديه شرق آفريقا نيز در اين ديدار تقويت روابط اقتصادي بين ايران و كشورهاي شرق آفريقا را مورد تاكيد قرار داد و گفت: ايران از موقعيت بسيار خوبي در زمينه هاي كشاورزي، صنعتي و علمي برخوردار است كه مي توان از اين ظرفيت ها براي تقويت همكاري هاي منطقه اي و دوجانبه استفاده كرد.
تلاش دولت هاي استكباري
براي ناامني كشورهاي اسلامي
احمدي نژاد در حاشيه اجلاس هم انديشي ايران و آفريقا با رئيس جمهور سابق مالي نيز ديدار كرد.
رئيس جمهور كشورمان در اين ديدار تاكيد كرد: همكاري گسترده و عميق ايران با كشورهاي آفريقايي، مناسبات و معادلات جهاني را تغيير خواهد داد.
رئيس جمهور سابق مالي نيز در اين ديدار با قدرداني از اقدامات ايران در زمينه ارتقاء روابط با قاره آفريقا اظهار داشت: مالي از اقدامات جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه به طور كامل حمايت مي كند.
وي خاطرنشان كرد: مالي با توجه به اشتراكات فرهنگي و تاريخي با ايران، پايگاه دوستي جمهوري اسلامي ايران و آفريقا خواهد بود.
احمدي نژاد همچنين در ديدار با وزير خارجه سومالي با تاكيد بر اينكه دولت هاي استكباري از ناامني در كشورهاي اسلامي حمايت مي كنند گفت: امروز اولويت اول سومالي برقراري امنيت پايدار در اين كشور است و همه بايد در اين زمينه به سومالي كمك كنند.
وزيرخارجه سومالي نيز با اشاره به ضرورت و اهميت اجلاس هم انديشي ايران و آفريقا گفت: سومالي با جمهوري اسلامي ايران احساس همبستگي دارد و از اين اجلاس حمايت مي كند.
انرژي هسته اي حق ايران است
از ديگر ديدارهاي احمدي نژاد با مقامات كشورهاي آفريقايي، ديدار با وزير خارجه سودان بود.
احمدي نژاد در اين ديدار با اشاره به فشارهاي نظام سلطه به سودان، اظهار داشت: ايران نگاه استعماري سلطه گران را به دولت و ملت سودان محكوم مي كند و معتقديم امروز استعمارگران سابق، با ادعاي حقوق بشر در حقيقت همان اهداف استعماري گذشته را دنبال مي كنند.
وزير خارجه سودان نيز در اين ديدار روابط ايران و سودان را ارزنده و ممتاز دانست و اظهار داشت: اين انتظار وجود دارد كه روابط دو كشور هرچه بيشتر ارتقاء پيدا كرده و زمينه هاي اقتصادي و تجاري را هم دربرگيرد.
وي با بيان اينكه سودان به پيشرفت هاي شايان توجه ايران در عرصه هاي مختلف علمي و صنعتي ارج مي نهد، خاطرنشان كرد: سودان از حق ايران در استفاده از فناوري صلح آميز هسته اي دفاع مي كند و افتخار مي كند كه جمهوري اسلامي ايران هر روز قله هاي علمي جديدي را فتح كرده و با صلابت و قوت در برابر ياوه گويي هاي غربي ها ايستاده است.

 



رئيس جمهور در ديدار رهبر جهاني كليساي شرق آشوري:
توهين به قرآن كريم اهانت به بشريت و همه پيروان اديان الهي است

احمدي نژاد با محكوم كردن اهانت به قرآن كريم در آمريكا، آن را توطئه اي صهيونيستي دانست.
رئيس جمهور در ديدار پاتريارك ماردنخاي چهارم رهبر جهاني كليساي شرق آشوري با اشاره به توهين به كتاب آسماني مسلمانان در آمريكا اظهار داشت: اين اقدام توهين آميز فقط عليه مسلمانان نيست بلكه توهين به كل بشريت و همه پيروان اديان الهي محسوب مي شود.
وي خاطرنشان كرد: پشت صحنه اين ماجرا، صهيونيست ها هستند كه هيچ ديني نداشته و صرفا يك گروه سياسي نژادپرست بوده كه به دروغ ادعاي پيروي از حضرت موسي(ع) را دارند، درحالي كه حضرت موسي جز به مهرباني و عدالت دعوت نكرده است.
احمدي نژاد با بيان اينكه عده اي با اصل دين و دينداري مخالفت و دشمني دارند، گفت: همه پيروان اديان الهي به دنبال عدالت، يگانه پرستي و مخالف تجاوز به حقوق ديگران هستند و اين حقيقتي است كه در همه كتب آسماني و در پيام همه انبياء الهي به آن تاكيد شده است.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه صهيونيست ها از اينكه در سراسر دنيا مسيحيان، يهوديان و مسلمانان در حال نزديكي و پيوند با يكديگر هستند دچار ناراحتي و اضطراب شده اند، تصريح كرد: اقداماتي از قبيل اهانت به كتب آسماني نشان مي دهد كه دشمنان دين به آخر خط رسيده اند و در آينده اي نزديك پيروان همه اديان الهي با هم پيوند خواهند خورد چرا كه جهان نيازمند حقيقت دين، يعني يگانه پرستي، عدالت و محبت است.
وي افزود: در طول تاريخ پيامبركشي ها و كتاب سوزي هاي بسياري رخ داده است اما خداي متعال در طول هزاران سال كتب آسماني وحقيقت دين را از گزند حوادث محفوظ داشته است.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه همگان بايد توهين به قرآن كريم را محكوم كنند، اظهار داشت: بدون ترديد اگر دشمنان دين فرصت پيدا كنند حتي كليساهايي كه در آمريكا معنويت واقعي را ترويج مي كنند، تخريب خواهند كرد.
وي خاطرنشان كرد: امروز در حالي كه در غرب به حضرت مسيح(ع) و حتي به خدا هم اهانت مي شود، كسي اجازه ندارد سخني درباره صهيونيست ها بزند و آنها در حقيقت صهيونيست ها را جاي خدا و پيامبران نشانده اند.
رئيس جمهور در ادامه قوم آشور را از اقوام متمدن جهان دانست و با قدرداني از تلاش اسقف هاي آشوري براي ترويج يگانه پرستي وعدالت، اظهار داشت: امروز روحانيون ديني مسئوليت سنگيني دارند چرا كه از يك طرف بشريت بيش از هميشه نيازمند دين حقيقي است و از طرف ديگر دشمنان دينداري قصد دارند ريشه دينداري را بزنند دشمنان با هر چيزي كه رنگ و بوي حقيقت دينداري را داشته باشد، مخالف هستند.
در ابتداي اين ديدار اسقف پاتريارك ماردنخاي چهارم با اظهار تاسف از آتش زدن قرآن در آمريكا، گفت: اين اقدام توهين آميز اگرچه به ظاهر از يك فرد مسيحي سر زده ولي نمي تواند خللي در همزيستي تاريخي و طولاني مسلمانان و مسيحيان ايجاد كند، خصوصا در جمهوري اسلامي ايران كه مسيحيان در طول هزاران سال با دوستي و برادري در كنار ايرانيان مسلمان زندگي كردند.
رهبر جهاني كليساي شرق آشوري با بيان اينكه اساس مسيحيت آشوري در شرق شكل گرفته و در ايران حفظ شده است، گفت: قديمي ترين كليساي آشوري جهان با نام كليساي حضرت مريم در اروميه قرار دارد و از ابتداي تاسيس اين كليسا با عشق و محبت در كنار ايرانيان زندگي كرده ايم و خود را فرزندان ايران زمين و با مسلمانان برادر و عضو يك خانواده مي دانيم.
وي تصريح كرد: معتقديم اهانت صورت گرفته به قرآن مجيد كتاب آسماني مسلمانان در حقيقت توهين به همه پيروان اديان الهي بود.

 



ضرورت مراقبت 40 روزه انسان از اعمال و رفتار خويش

رسول گرامي اسلام(ص) فرمود: من اصبح ل لّه أربعين صباحاً، اخلص ل لّه أربعين صباحاً (1)؛ به تعبيرهاي گوناگون. فرمود: 40 روز مواظب غذايت باش، مواظب دهانت باش، مواظب چشمت باش، مواظب گوش ات باش، مواظب خاطراتت باش، مواظب نمازت باش؛ ببين چه چشمه هايي از دلت مي جوشد! آنوقت مي شوي ( خليفه البديع )، آنوقت مي شوي رتبه اوّل؛ آنوقت حوزه هم به شما افتخار بيشتري مي كند.
يك وقتي شيخنا الاستاد مرحوم علامه شعراني (ره) فرمود: غالب اين علماء از كتاب هاي قدماء بهره مي گيرند؛ فرمود: گاهي انسان در نوجواني، در جواني؛ يا از استاد مي شنود، يا در كتاب مي خواند؛ يك مطلبي را فرا مي گيرد، در گوشه ذهنش بايگاني مي شود؛ بعد از 30 سال، بعد از 40 سال كه به آن رشته رسيده و دارد مطالعه مي كند، آن مطلب بايگاني شده 30 سال قبل،خودش را نشان مي دهد. اين كتاب هاي دم دستي را مراجعه كرده، آن مطلب را نديده؛ آنوقت اين مطلب را به نام خودش ثبت مي كند، مي گويد : اين مطلبي است، لم يسب قن ي ل يه احد؛ اين فرمايش ايشان است.
ما آن روزها مكاسب مي خوانديم. مكاسب كتابي نبود كه مرحوم شيخ انصاري آن را دريك سال و دو سال و پنج سال و شش سال نوشته باشد.مكاسب يك دريايي است. بخشي از مكاسب با بخش ديگر شايد 10 سال فاصله داشته باشد. در طول اين مكاسب، كتابهاي ديگري مرقوم مي فرمودند. آن روزها كه مكاسب مي خوانديم،من ديدم مرحوم شيخ انصاري (رض) يك مطلبي را كه در يك گوشه مكاسب از تذكره علامه نقل كرده،اينجا به نام خودش ثبت كرده وگفته: لم يسب قن ي ليه احد. اين مي شود مونتاژي !
حالا چه كنيم كه نوآور باشيم؟ فرمود: مي خواهي نوآور باشي، از بيرون چرا سؤال مي كني؟ بيرون جز مونتاژ چيز ديگري نيست ! مي شوي خليفه المصوّر. سري به درون بزن كه بشوي بديع السّموات و الأرض؛ بشوي خليفه بديع السّموات و الأرض !!
چگونگي تشخيص اخلاص در تبليغ معارف دين با تكيه براربعين گيري
حضرت رسول فرمود: من أخلص ل لّه أربعين صباحاً؛ كسي 40 روزمراقب اخلاصش باشد؛ 40 روز حدأقل است. راه اخلاصش هم گفتند اين است: اگر كسي امام جماعت بود، يا مدرّس يا مصنّف يا خطيب بود؛ مدّتي با مردم مأنوس بود، مشغول هدايت آنها بود؛ وقتي عالمي از جاي ديگر آمد و مردم به سراغ او رفتند، اگر اين شخص هيچ حرف نزد، صبر كرد، يعني آن تلخي را تحمّل كرد، نه در درون ونه در بيرون گله اي نكرد؛ گفت: حرف خدا بود، ما تا حال مي گفتيم. حالا اين آقا دارد مي گويد؛ ازاينجا معلوم مي شود كه او در تمام مدّت براي خدا كار مي كرده است.
امّا اگر گ له اش شروع شد وگفت:عجب مردم خوش استقبال و بد بدرقه اند! ما را رها كردند، به دنبال ديگري افتادند؛ معلوم مي شود در اين مدّت خودش را مي خواسته ! اين حرف ها، الفباي كتاب اخلاق است كه اين آقايان نوشتند. فرمود: اگر كسي 40 روز مراقبت كند، آنوقت چشمه هاي حكمت از قلبش مي جوشد و او مي شود خليفه بديع السّموات و الأرض.
كيفيّت اداره حوزه علميه نجف از زبان بحرالعلوم (رض)
حالا ما چه كنيم كه اين راهها را طي كنيم؟! علماء همه تالي ت لو معصومند و ما به شفاعت همه اينها دل بسته ايم ! امّا در بين اينها بحرالعلوم، ابن طاوس، ابن فهد خيلي منزّه تر از ديگرانند. مرحوم بحرالعلوم (رض) 4 جلد كتاب دارد به نام ( فوائد رجاليّه )؛ اين رجال نيست، ولي فوائد رجاليّه است ودرآن، شرح حال علماء و حوزه هاي علميّه و تدريس و تأليف و تصنيف و كيفيّت پرورش طلاب و اداره حوزه ها و اينها را ذكر كرده.
ايشان در شرح حال مرحوم سيّد مرتضي (رض) كه مدير حوزه علميه بود -واميدواريم روزي آن حوزه به قداست اصلي اش بر گردد - مي فرمايد: مرحوم سيّد مرتضي يك مدير لايقي بود. او طلبه هاي جوان را شناسايي كرد؛ ديد فلان طلبه استعدادش خوب است، نبايد هدر برود. ماهي 12 دينار به او شهريه داد، او را خوب پروراند؛ به ديگري كه به عمق و ع رق اين نبود، ماهي 8 دينار شهريه خصوصي داد، اين را هم پروراند. آن يكي كه به او ماهي 12 دينار شهريه داد، شد شيخ محمّد حسن طوسي (رض)؛ اين يكي كه به او ماهي 8 دينار شهريه داد، شد قاضي ابن الفرّاج (رض) واو يك قريه اي را وقف كاغذ فقهاء كرد.
اين راه كونوا ربّانييّن ب ما كنتم تعلّ مون الك تاب و ب ما كنتم تدرسون است. اين ديگر ناسخ التواريخ نيست! نيروها را شناسايي كردن، نگذاشتن كسي هدر برود؛ اين 365 روز، 300 روزش را درس خواندن؛ آن 65 روز را حالا به عنوان جمعه و اينها تعطيل كردن؛ تعطيلي بسيار كم باشد، تحصيلي بسيار زياد باشد؛ نيروها را شناسايي كردن، محقق پروراندن، مؤلّف پروراندن، راهنمايي كردن؛ اينها كار سيّد مرتضي بود. اگر نجف، نجف شد؛ در اثر مديريت لايق سيّد مرتضي نجف شد !
شيخ طوسي و بعد بزرگان ديگر هم همين راه را طي كردند. خود بحرالعلوم هم وقتي كه زعيم نجف شد؛ همين راه را طي كرد! نماز صحن را به آن زاهد مقدّس معروف داد، تدريس را هم به يك خوش بيان داد، خودش هم زعامت مطلق را گرفت وخوب اداره كرد ! حوزه اينچنين مي شود حوزه و گرنه حوزه 40 هزار نفري، 40 نفر نداشته باشد كه بتوانند كتاب اوّل را بنويسند؛ اين جاي سؤال است !!
برداشت هاي ناصواب فلسفي در كتاب ( تأثير علم در انديشه )
كتاب( تأثير علم در انديشه ) يك خطري است؛ شما اين كتاب را بخوانيد. غرب پيشرفت كرد، عنصر محوري دانش غرب، علوم تجربي است.در علوم تجربي،جزم رياضي و اعتقاد قطعي وجود ندارد؛ روزانه در تغيير و تحوّل است. علمي اينچنين كه صدر و ساقه اش لرزان است، در عقايد اثر مي گذارد. اين علم را در همين محدوده خلاصه كرده، گفته: همانطوري كه علم ما روزانه عوض مي شود، پيش فرض هايمان روزانه عوض مي شود، فرضيه هايمان روزانه در تحوّل است؛ چه طور اعتقاد به خدا را ما براي دانشجو ثابت كنيم؟! اين هم كم كم شك مي كند، اين هم (معاذ الله) ممكن است درست نباشد.اين حرفي است كه نوشتند و ترجمه شده و حرف روزانه است.
تأثير منفي مكتب يونان بر فلسفه و كلام، با پيدايش آراء و افكار موهون
همين جناب شيخ اشراق در 800 سال قبل گفته: سرّ پيدايش بعضي از آراء موهون وسست در كتاب فلسفه و كلام براي اين است كه دروازه يونان باز شد. هر كس كه يوناني نام داشت، خيال مي كردند فيلسوف است ! هر كتابي كه نام يوناني داشت، خيال مي كردند فلسفه است ! اين افكار پوچ را ترجمه كردند، سرازير كردند به ايران زمين. اينها هم اين افكار را گرفتند و مخلوط كردند با فلسفه و كلام. آراي موهون و سست بي مغز پيدا شد و گرنه ما قولي داشته باشيم كه شيء نه موجود است، نه معدوم؛ به نام احوال و به نام واسطه بين وجود و عدم، شيخ اشراق مي گويد: اين حرف ها گفتني نيست !
ضرورت اهتمام مؤلفان و حوزويان به همت بلند در تعليم و تعلّم
و عنايت به علوم مختلف
براساس بيان نوراني سيّدالشهداء (ع) كه فرمود: نّ الله سبحانه و تعالي يح بّ معال ي الامور و يكره سفسافها (2)؛ چرا آدم،همّت پست داشته باشد؟! چرا ما به آنجاها نرسيم؟ چرا ما يك چيزي ننويسيم كه خدا به نوشته ما قسم بخورد؟! ما بايد ثابت كنيم علوم، منحصر در اين طبيعيّات نيست. خدا غريق رحمت كند شهيد را كه در آداب المتعلّمين، در باب مفيد و مستفيد؛ فرمود: طلبه يك مقدار رياضي بخواند كه اين رياضي دو تا فايده دارد: فكر را منظّم مي كند و راه جزم را به آدم نشان مي دهد، آنوقت رياضي، تازه دروازه ورود به فلسفه و كلام است ! آنگاه در همين كتاب ( تأثير علم در انديشه ) مي گويند: چون اين علوم روزانه در تغيير است، هيچ پايگاهي ندارد؛ پس اعتقاد به خدا هم (معاذ الله) كذا ! اين را شماها بايد بدانيد؛ يك بانك اطلاعات مي خواهد تا مشخص شودچه كتابي ترجمه شده، چه كتابي به ايران آمده، چه خطري به عنوان انقلاب مخملي يا كودتاي خزنده دين و نظام اسلامي را تهديد مي كند؛ آنوقت پاسخ مثبت هم نقدي به اينها بدهيد، آن هم به زبان روز.
سخنراني آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در هشتمين همايش كتاب سال حوزه قم ـ مدرسه عالي دارالشفاء ؛ 7/ 12/ 1385
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
( 1 ) بحار الأنوار/ 67/ 249 ( 2 ) وسائل الشيعه/ 17/ 73
خوان حكمت روزهاي دوشنبه و پنج شنبه منتشر مي شود

 



واكنش رامين به تحريف تيتر سخنان خود در يك نشريه:
روحانيت ولايت مدار محور جامعه و حكومت اسلامي است

«محمدعلي رامين» معاون مطبوعاتي وزير ارشاد در واكنش به تحريف تيتر سخنان خود در يك ماهنامه، تاكيد كرد: «روحانيت ولايتمدار محور جامعه و حكومت اسلامي است».
«همشهري ماه» اخيرا با تحريف سخنان رامين در تيتر مجله خود درباره ضرورت تقويت مسجد به عنوان مركز ثقل فعاليت هاي سياسي-اجتماعي كشور، با انتخاب تيتر «روحانيت به مسجد بازگردد»، به دنبال القاي اين برداشت بود كه از نظر معاون مطبوعاتي وزير ارشاد روحانيت بايد عرصه سياسي را رها كند!
رامين ضمن انتقاد از اين تحريف رسانه اي كه حاصل آن با آب و تاب فراوان از سوي برخي رسانه هاي مخالف دولت و بعضاً ضدانقلاب بهره برداري شد، تصريح كرد: «از آنجايي كه اساس جامعه و حكومت ما اسلامي است، حضور روحانيون به عنوان اسلام شناسان و عالمان ديني در همه عرصه هاي عمومي مملكت يك اولويت و بلكه ضرورت اجتناب ناپذير است».
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد اضافه كرد: «روحانيت پيرو ولايت و حامي مقام امامت حلقه اصلي پيوند امت اسلامي به امام خامنه اي است. اگر روحانيان همراه كساني چون شهيد بهشتي يا سيدحسن نصرالله شوند، نقش خود را در بسيج امت اسلامي براي پيروي از خط امامت به خوبي ايفا مي كنند».
رامين با اشاره به مصاحبه اي كه اخيراً با اين ماهنامه داشته است، تاكيد كرد: « در همان مصاحبه آمده كه اگر مسجد آن جايگاه اصلي خود را در جامعه اسلامي بازيابد و ما بتوانيم از اين ظرفيت هاي اجتماعي كه به مسجد رجوع مي كنند، استفاده بهينه ببريم، قطعاً خلائي را كه NGOها و احزاب مي خواستند پر كنند و هرگزدر جامعه اسلامي ما نتوانستند پايگاه اجتماعي پيدا كنند، مسجد مي تواند اين خلأها را به خوبي پر كند و نيازهاي اجتماعي را تامين و منافع ملي را در سراسر جهان گسترش داده و تقويت كند».
رامين تاكيد كرد كه اساس پيشنهاد او «پيوند ميان مساجد دنيا با طلايه داري جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك راهكار ديپلماسي عمومي» بوده است.
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد درباره نقش دولت و مجلس در ترويج فرهنگ ديني گفت: «بيت المال مسلمين دست هر كس كه باشد، سهم عموم مسلمانان است. وقتي مراجع عظام كه سهمي از بيت المال را در اختيار دارند، آن را براي ترويج اسلام و تامين نيازهاي مسلمين و ساير امور شرعي بايد مصرف كنند، بودجه عمومي هم كه در اختيار دولت است، بايد در مسير تعالي مسلمين، گسترش اسلام و تامين بستري مناسب در جهت فعاليت هاي مفيد و موثر حوزه هاي علميه، مراكز ديني و به ويژه مساجد كه كانون اصلي جامعه اسلامي به حساب مي آيند، مصرف شود. در اين بين هيچ تفاوتي ميان علما، كارگزاران حكومت و سايرين نيست و همه بايد در خدمت به اسلام و در ذيل پرچم ولايت، به انجام وظيفه اسلامي خويش در گستره جامعه مسلمين بپردازند.»

 



در پيروي از رهنمود رهبرمعظم انقلاب
احكام نمايندگان ويژه رئيس جمهوربه مشاور تبديل شد

سرويس سياسي-
محمود احمدي نژاد در احكام جداگانه اي مشاورين رئيس جمهور در امور خاورميانه، آمريكاي لاتين، درياي خزر، آسيا، افغانستان و آفريقا را منصوب كرد.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، احمدي نژاد در احكام جداگانه اي، اسفنديار رحيم مشايي، سيدشمس الدين حسيني، حميد بقايي، محمد عباسي، محمد مهدي آخوند زاده، ابوالفضل ظهره وند را به عنوان مشاورين خود به ترتيب در امور خاورميانه، آفريقا، آسيا، آمريكاي لاتين، درياي خزر و افغانستان منصوب كرد.
پيش از اين رئيس جمهور طي احكامي جداگانه مشايي، بقايي، آخوندي و ظهره وند را به عنوان نمايندگان ويژه خود به ترتيب در امور خاورميانه، آسيا، درياي خزر و افغانستان منصوب كرده بود اما رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با هيئت دولت هفته گذشته با انتقاد از اين موضوع دولت را از موازي كاري منع كرد. احمدي نژاد در احكام مشاورين خود در امور خاورميانه، آمريكاي لاتين، درياي خزر، آسيا، آفريقا و افغانستان تصريح كرده است كه انتظار مي رود ضمن استفاده از همكاري وزارت امور خارجه و ساير دستگاه هاي مرتبط، فرآيند تصميم گيري و اقدامات اجرايي مربوطه را مورد مداقه مستمر قرار داده و چگونگي تمشيت امور را به اينجانب گزارش نماييد.

 



پاسخ جنبش غيرمتعهدها به گزارش مغرضانه آژانس

كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد (گروه نم) با صدور بيانيه اي ضمن حمايت مجدد از فعاليتهاي هسته اي صلح آميز ايران نسبت به برخي بندهاي غيرمنصفانه و سياسي گزارش اخير مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي به شدت انتقاد كردند.
درابتداي اين بيانيه با حمايت از برنامه هسته اي ايران آمده است: «جنبش عدم تعهد بر حق اوليه و غيرقابل انكار كليه كشورها براي توسعه، تحقيق، توليد و استفاده از انرژي اتمي براي مقاصد صلح آميز بدون هرگونه تبعيض و منطبق با تعهدات قانوني مترتب، تأكيد مي نمايد. بنابراين، هيچ موردي نبايد به گونه اي تفسير شود كه منجر به ايجاد ممنوعيت يا محدوديت حقوق كشورها در توسعه انرژي اتمي براي مقاصد صلح آميز شود. انتخابها و تصميمات كشورها، شامل موارد (مربوط به) جمهوري اسلامي ايران، در زمينه استفاده هاي صلح آميز از فن آوري هسته اي و سياستهاي چرخه سوخت مي بايست محترم شمرده شوند.
در ادامه اين بيانيه با هشدار به تهديدات برخي كشورها عليه تأسيسات هسته اي اعضاي آژانس آمده است: «جنبش عدم تعهد مصونيت فعاليتهاي هسته اي صلح آميز را مورد تأييد مجدد قرار داده و تأكيد مي نمايد هرگونه حمله يا تهديد به حمله بر عليه تأسيسات هسته اي صلح آميز اعم از در حال فعاليت يا در حال ساخت كه بشريت و محيط زيست را در معرض خطر جدي قرار داده و نقض عمده حقوق بين الملل، اصول و اهداف منشور ملل متحد و آئين نامه آژانس بين المللي انرژي اتمي محسوب مي شود، تأكيد مي نمايد. جنبش عدم تعهد نياز به تدوين سند مذاكراتي چند جانبه جامع براي اعلام ممنوعيت حملات يا تهديد به حمايت بر تأسيسات هسته اي مختص استفاده هاي صلح آميز از انرژي هسته اي را تصديق مي نمايد.»
جنبش عدم تعهد در بخش ديگري از بيانيه خود با انتقاد از گزارش اخير يوكيا آمانو درباره ايران آورده است متأسفانه وي آن بخش از گزارش هاي قبلي مديركل درباره عدم انحراف در فعاليت هاي اظهار شده ايران را ناديده گرفته است.
در ادامه اين گزارش تصريح شده است: «جنبش عدم تعهد از گنجاندن گسترده جزئيات فني اطلاعات حساس در گزارش دبيركل ابراز نگراني مي نمايد. در اين رابطه، جنبش عدم تعهد از دبيرخانه مي خواهد از گنجاندن چنين اطلاعات حساسي خودداري نمايد.»
جنبش عدم تعهد همچنين با انتقاد از ادعاي آژانس درباره عدم همكاري ايران با بازرسان اين نهاد آورده است: به عنوان نمونه درباره تأسيسات فردو ايران با ارائه اطلاعات مربوطه توضيحي در اين خصوص داده است كه با يافته هاي آژانس در مورد نمونه مورد اشاره ناهمخواني ندارد.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: جنبش عدم تعهد با عنايت به اينكه موافقت نامه پادمان به ايران اجازه مي دهد تا با گزينش برخي بازرسان آژانس مخالفت نمايد، از اينكه دبيرخانه استدلال ايران براي نپذيرفتن دو تن از بازرسان آژانس كه اخيراً از ايران بازديد نموده اند، را رد كرده است، ابراز نگراني مي نمايد. جنبش عدم تعهد يادآوري مي نمايد كه بر اساس موافقت نامه هاي پادمان مربوطه، دول عضو موظف به ارائه دليل براي تصميماتشان در اين زمينه نيستند.
در پايان اين بيانيه تأكيد شده است: با مد نظر قرار دادن گزارشهاي قبلي مديركل در خصوص اجراي برنامه عمل «تفاهم نامه جمهوري اسلامي ايران و آژانس در خصوص مداليتي حل و فصل موضوعات باقي مانده»
(71/INFCIRC )، جنبش عدم تعهد كماكان منتظر است كه اجراي پادمان در ايران به صورت معمول به انجام برسد.

 



همداني در جمع خبرنگاران: در هفته دفاع مقدس
عمليات «الي بيت المقدس» در دهكده مقاومت شبيه سازي مي شود

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ نمايشگاه بزرگ ياد ياران، مانور عملياتي «الي بيت المقدس» و نمايش شب آفتابي را از برنامه هاي مهم و ويژه هفته دفاع مقدس امسال اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان سرتيپ پاسدار حسين همداني ديروز در يك نشست خبري با خبرنگاران با اشاره به برنامه هاي سپاه تهران بزرگ در هفته دفاع مقدس گفت: اين برنامه ها در تهران و در محل «دهكده مقاومت» كه اخيرا با تصويب شوراي فرهنگي استان تهران و با حضور رئيس جمهور در جريان دور سوم سفرهاي استاني راه اندازي شده است برگزار خواهد شد.
وي افزود: دهكده مقاومت با رويكرد دفاع مقدس در 5 فاز طراحي شده كه فاز اول آن در فصل سوم سال 90 افتتاح مي شود. همداني مدت احداث كامل دهكده مقاومت را 5 سال اعلام كرد و گفت: اين 5 فاز شامل باغ موزه دفاع مقدس، فاز علمي و آموزشي، شبيه سازي منطقه عملياتي هر سال يك عمليات، پارك دفاع مقدس و نمايشگاه پيشرفت هاي علمي و تجهيزاتي سپاه پاسداران خواهد بود.
وي گفت: ورود به پارك دفاع مقدس براي عموم آزاد خواهد بود و همه ابزارآلات موجود در پارك رويكرد دفاع مقدس خواهد داشت.
همداني در خصوص هزينه هاي تاسيس دهكده مقاومت هم گفت: فقط 10درصد هزينه هاي اين دهكده را دولت مي پردازد و 90درصد مابقي را با رويكرد جبهه كه رزمندگان في سبيل الله كار مي كردند توسط بخش هاي مردمي تامين اما با مديريت سپاه محمد رسول الله(ص) ايجاد خواهد شد.
نام اصلي عمليات فتح خرمشهر «الي بيت المقدس» بود
سرتيپ پاسدار همداني در ادامه به شبيه سازي عمليات فتح خرمشهر تحت عنوان «الي بيت المقدس» در هفته دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: نام اصلي اين عمليات «الي بيت المقدس» است و من از رسانه ها مي خواهم كه از اين به بعد اين عمليات را به نام اصلي خود ذكر كنند چرا كه همان موقع كه اين عمليات نامگذاري مي شد براساس اسناد موجود به اين نام ثبت شده است چرا كه بدينوسيله مي خواستيم به جهانيان اعلام كنيم، به رغم همه تحريم هاي اقتصادي و نظامي عمليات را با هدف نه تنها فتح خرمشهر بلكه فتح بيت المقدس انجام داده ايم.
همداني تصريح كرد: برخي افراد با افكار ليبرالي كه داشتند جفا كردند و با فشار آوردن نام عمليات را تغيير دادند و حال آنكه در اسناد موجود نام «الي بيت المقدس» ثبت شده است.
بازديد از ياد ياران باعث شگفتي بازديدكنندگان خواهد شد
همداني در ادامه اين نشست خبري به بخش هاي مختلف هفت گانه نمايشگاه ياد ياران در دهكده مقاومت اشاره كرد و گفت: يك بخش اين نمايشگاه كه در مساحتي به وسعت 300 هكتار از 30 شهريور داير خواهد بود مربوط به مقايسه تسليحات و تجهيزات دوران دفاع مقدس كه رزمندگان با استفاده از آن امكانات حداقلي از كشور دفاع كردند با تسليحات پيشرفته امروز است كه مطمئنا اين همه پيشرفت باعث شگفتي بازديدكنندگان خواهد شد.
وي افزود: در اين نمايشگاه يك موشك انداز كوچك دوران جنگ در كنار موشك قاره پيمايي كه امروز به دست صنعت گران و دانشمندان جوان كشورمان به رغم تحريم ها ساخته شده است، براي مردم نمايش داده خواهد شد.
همداني ادامه داد: ما در زمان دفاع مقدس براي تهيه سلاح و مهمات مشكل داشتيم و اينكه بين عمليات ها فاصله مي افتاد دلايلش كمبود تسليحات بود و نقش بخش تسليحات بيشتر برعهده وزارت دفاع است كه سلاح هاي سبك، نيمه سبك و سنگين را به نمايش مي گذارد.
وي افزود: يكي ديگر از بخش ها بررسي نقش وزارتخانه نهادها و بخش هاي مردمي در جنگ است و در اين بخش دستاوردهاي غيرنظامي نيز به نمايش گذاشته مي شود. همچنين در يكي ديگر از بخش ها به تشريح عمليات ها از جمله عمليات الي بيت المقدس پرداخته مي شود.
امسال هواپيماهاي فوق سبك
به توليد انبوه مي رسد
همداني افزود: امروز سپاه محمد رسول الله به يك باشگاه هوايي تجهيز شده و هواپيماهاي فوق سبك را براي شناسايي در اختيار دارد و از اين هواپيماها براي شناسايي اقدام عملياتي و اطلاعاتي استفاده مي شود.
همداني با بيان اينكه اين هواپيماها امسال پرواز نمايشي خواهند داشت، گفت: باشگاه هوايي سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ تا الان 100 خلبان براي پرواز اين هواپيماها آموزش داده است.
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تصريح كرد: وزير دفاع در هفته دولت قول داده تا اين هواپيماها توليد انبوه شود و در اختيار همه سپاه هاي استاني قرار بگيرد.
همداني ادامه داد: بخش پنجم نمايشگاه بخش بازي و سرگرمي است و در اين بخش ابتكارات و سرگرمي هاي رزمندگان در دفاع مقدس نمايش داده مي شود و البته در كنار آن بازيهاي كامپيوتري با مضمون دفاع مقدس تدارك ديده مي شود.
وي افزود: بازديد از نمايشگاه از يكم مهرماه و به مدت 10 روز براي عموم آزاد خواهد بود.
اختصاص يك سوم نمايش شب آفتابي سال آينده به سران فتنه
سرتيپ پاسدار همداني در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره نمايش شب آفتابي و جاي خالي جريان فتنه سال گذشته و مظلوميت بسيج پس از پايان 8 سال دفاع مقدس در اين نمايش گفت: براي كل نمايش شب آفتابي 24 آيتم درنظر گرفته شده بود كه 4 ساعت طول مي كشيد. براساس نظرسنجي كه به عمل آمد به اين نتيجه رسيديم كه تعدادي از آيتم ها را كاهش داده و زمان را به 2 ساعت برسانيم.
همداني در خصوص بخش دوم سؤال خبرنگار ما هم گفت: جاي خالي جريان فتنه در نمايش شب آفتابي را هم ما قبول داريم و هم آقاي بهزاد بهزادپور كارگردان نمايش، پيشنهاد آن را هم داده بوديم ولي ايشان تاكيد كردند كه آمادگي براي افزودن هيچ آيتمي در سال جاري را ندارد لذا قرار شد در سال آينده يك سوم نمايش به جريان فتنه و پشت پرده آن اختصاص داده شود.

 



ديروز صورت گرفت
تعطيلي بازار تهران در اعتراض به هتك حرمت قرآن

طلاب حوزه هاي علميه تهران و اصناف و كسبه بازار تهران با تجمع در مسجد سيدعزيزالله بازار تهران اهانت و هتك حرمت به قرآن كريم در آمريكا را به شدت محكوم كردند.
به گزارش فارس، طلاب و روحانيت و كسبه بازار تهران در اعتراض به هتك حرمت به قرآن كريم از ساعت 9 صبح ديروز در مسجد سيدعزيزالله بازار تهران تجمع كردند.
در اين مراسم تجمع كنندگان با سر دادن شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر صهيونيسم و سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن، خشم و انزجار خود را نسبت به اقدام توهين كنندگان آمريكايي اعلام كردند.
اين مراسم كه با حضور مسئولان، اقشار مختلف مردم، كسبه و بازاريان و روحانيت و طلاب تهران برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين ابوترابي فرد به سخنراني پرداخت. نايب رئيس مجلس در ابتدا ابراز اميدواري كرد كه با در صحنه بودن ملت ايران و مسلمانان جهان، گام هاي موثري در جهت نابودي نظام سلطه برداشته شود. وي در ادامه اظهارداشت: در عصري كه به نام دانش، علم، تكنيك و تمدن ناميده مي شود، در نقطه اي از جهان كه خود را منادي تمدن و دموكراسي و احترام به اديان معرفي مي كند شاهد زشت ترين و پليدترين حركت غيرعقلاني برآمده از جهل بوديم.
ابوترابي افزود: كتابي كه شعار مقدس آن بيش از 1400 سال قبل فرياد بلند حضور علم، دانش و فرهنگ بشري را در عرصه حيات جامعه انساني طنين انداز كرد، با كمال تاسف سوزانده شد.
وي تصريح كرد: مدعيان تمدن با كمال تاسف تفكر و انديشه را با خشونت پاسخ مي دهند و زشت ترين خشونت را در برابر كتابي دارند كه بيش از يك ونيم ميليارد مسلمان به آن عشق مي ورزند.
تجمع كنندگان با قرائت دعاي فرج به صورت دسته جمعي ظهور حضرت وليعصر «عج» را از خداوند مسئلت كردند.
بنا بر اين گزارش، قطعنامه پاياني تجمع بازاريان و طلاب در محكوميت هتك حرمت به قرآن كريم قرائت شد.
به همين مناسبت ديروز بازار قم نيز از ساعت 9 الي 30/10دقيقه صبح تعطيل بود و مراسمي در مسجد ملاجعفر واقع در بازار قم با حضور قشرهاي مختلف اصناف برگزار و فرياد اعتراض خود را به جهانيان اعلام كردند.
تجمع كارمندان بسيجي در ميدان فلسطين
در اعتراض به هتاكان قران كريم، تجمع كارمندان بسيجي با حضور مسئولان بسيج كارمندان و با سخنراني حجت الاسلام ذولنور جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران برگزار شد.
كارمندان بسيجي در اعتراض به هتك حرمت قرآن كريم در آمريكا از ساعت 11ديروز در ميدان فلسطين تجمع كردند.
كارمندان بسيجي ادارات تهران در اين تجمع با سردادن شعار هاي «يا حجت ابن الحسن ريشه ظالم بكن »، «يا ايهاالمسلمون، اتحدوا اتحدوا » ، «سكوت هر مسلمان، خيانت است به قرآن »، «جانم فداي قرآن، جانم فداي اسلام »، «هيهات من الذله » ، « مرگ بر اسرائيل »، « مرگ بر آمريكا »، «كشيش آمريكايي اعدام بايد گردد »، «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، مهدي صاحب زمان صاحب عزاست امروز » خشم و انزجار خود را از اين اقدام آمريكايي ها اعلام كردند.
در همين رابطه كانون اسلامي دانش آموختگان اروپا ،بسيج اساتيد دانشگاه پيام نور ، جمعي از اساتيد دانشگاه صنعتي شريف ، انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران ،جنبش عدالتخواه دانشجويي ، اتحاديه بين المللي امت واحده و جنبش دانشجويان جهان اسلام و ... با صدور بيانيه هايي هتك حرمت به قرآن كريم را محكوم كردند.

 



مسئول پيگيري سفر نمايندگان به غزه: نماينده ايران در قاهره مسئول پيگيري صدور ويزا به غزه شده است

مسئول پيگيري سفر نمايندگان به غزه گفت: براي سفر به غزه از نماينده ايران در قاهره خواسته ايم كه پيگيري صدور رواديدهاي سفر نمايندگان را در مصر بر عهده داشته باشد.
محمود احمدي بيغش در گفت وگو با فارس، در خصوص آخرين وضعيت سفر نمايندگان به غزه گفت: به دنبال حضور پرشكوه مردم تمام دنيا در روز قدس و تشديد خيانت هاي سران عرب همچون محمود عباس و تلاش هاي رژيم صهيونيستي براي نشست صلح نمايندگان مجدداً و با جديت بيشتري موضوع سفر به غزه را در دستور كار خود قرار دادند.
وي ادامه داد: در اين راستا از ايماني نماينده ايران در قاهره خواسته ايم كه پيگيري صدور رواديدهاي سفر نمايندگان به غزه را در مصر بر عهده داشته باشد.
مسئول پيگيري سفر نمايندگان به غزه با بيان اينكه اين كار ظرف روزهاي گذشته انجام شده و هنوز پاسخي نگرفته ايم، يادآور شد: برداشت ما اين است كه مصري ها از صهيونيست ها واهمه داشته و بر همين مبنا اقدام به صدور ويزا نمي كنند.
بيغش خاطرنشان كرد: خواسته ما و همه آزادگان جهان اين است كه دولت مصر بدون واهمه از رژيم صهيونيستي به خواسته نمايندگان پاسخ مثبت داده و اجازه سفر نمايندگان به غزه را صادر كنند.

 



دبير شوراي عالي امنيت ملي: هر نوع ناامني به ضرر همه كشورهاي منطقه است

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: هر نوع ناامني به ضرر همه كشورهاي منطقه است.
دكتر سعيد جليلي در ديدار با ادوارد نعل بنديان، وزير امور خارجه ارمنستان با اشاره به اشكال مختلف ناامني از جمله تروريسم و قاچاق موادمخدر، تاكيد كرد: هر نوع ناامني قطعاً به ضرر همه كشورهاي منطقه است و در چارچوب همكاري هاي منطقه اي بايد اين مشكلات را حل كرد.
وي افزود: توسعه پايدار و پيشرفت كشورهاي منطقه در سايه امنيت و همكارهاي منطقه اي ميسر است.
در اين ديدار ادوارد نعل بنديان روابط دو كشور را روابطي راهبردي و عميق خواند و رفت و آمدهاي مستمر در بالاترين سطح را نشان دهنده حسن روابط و آمادگي بيشتر دو كشور براي توسعه و ارتقاء روابط در زمينه هاي مختلف دانست.

 



اژه اي سخنگوي قوه قضائيه شد

آيت الله صادق آملي لاريجاني طي حكمي حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي دادستان كل كشور را به عنوان سخنگوي قوه قضائيه منصوب كرد.
مديركل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه با اعلام اين خبر افزود: رئيس قوه قضائيه در حكم صادره با تأكيد بر امر خطير اطلاع رساني، تعامل مناسب ميان جامعه و دستگاه قضايي و پاسخگويي به افكار عمومي را از اهم اقدامات آتي سخنگو برشمرد.
گفتني است طبق حكم رئيس قوه قضائيه محسني اژه اي به مدت 2 سال سخنگوي قوه قضائيه خواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14