(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 25 شهريور 1389- شماره 19742

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله مصباح يزدي در اجلاس هشتم خبرگان رهبري:
تشكيل نظام اسلامي تحت رهبري نايب امام زمان آرزوي انبياء و اولياء بود
دفاع يك كشيش زن آمريكايي از اسلام
پرده برداري از گنبدهاي جديد حرمين شريفين در كاظمين
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل:
هتاكان قرآن به دنبال دامن زدن به تعصب صليبي گري عليه مسلمانان هستند
حدادعادل: مسلمانان جهان غيرت ديني خود را در دفاع از قرآن نشان دهند
خبر تمايل آيت الله مكارم شيرازي به ديدار از منشور كوروش تكذيب شد
چشم به راه سپيده
به كشيشي كه خودسوزي كرد در فلوريدا...
افتتاح خط توليد داروي اينترفرون بتا 1 براي بيماران ام اس
بازتاب اعتراض تجار جزيره نشست يك روزه با 500 بازرگان در كيش
گلباران مقبره الشعراي تبريز همزمان با بزرگداشت استاد شهريار
مهار آتش سوزي در مراتع و جنگل هاي پاسارگاد
 3 روز عزاي عمومي در هفشجان اعلام شد
نيكوكار اصفهاني 5 زنداني مالي را آزاد كرد
فقط پنج درصد طرح هاي اقتصادي كشور توسط سپاه اجرا مي شود
جوكار: هر سال 900 هزار دانش آموز به بسيج 20 ميليوني مي پيوندند
وزير نفت: ايران در بسياري از بخش هاي صنعت نفت به خودكفايي رسيده است
اخبار ادبي و هنري



آيت الله مصباح يزدي در اجلاس هشتم خبرگان رهبري:
تشكيل نظام اسلامي تحت رهبري نايب امام زمان آرزوي انبياء و اولياء بود

يك عضو مجلس خبرگان تشكيل نظام اسلامي تحت رهبري نايب امام زمان را آرزوي انبياء، اولياء و صالحان دانست و گفت: پس از امام كسي به جاي ايشان نشست كه نسخه ديگر امام است.
آيت الله مصباح يزدي در هشتمين اجلاسيه رسمي دوره چهارم مجلس خبرگان، تشكيل نظام اسلامي تحت رهبري نايب امام زمان را آرزوي انبياء، اولياء و صالحان دانست و گفت: پس از امام كسي به جاي ايشان نشست كه نسخه ديگر امام است و مي توان گفت روح امام در معظم له حلول كرد و بايد بالاترين شكر الهي را براي اين كار داشته باشيم.
وي به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در زمينه قطع استمرار بردگي كفار اشاره كرد و گفت: به دنبال اين دستاورد، بركات ديگري داشتيم كه هر روز شاهد رشد و بالندگي آن ها هستيم تا جايي كه دوست و دشمن و عالم و جاهل نمي توانند انكار كنند.
عضو مجلس خبرگان رهبري پيشرفت هاي اقتصادي، علمي، صنعتي و نظامي را از بركات انقلاب دانست و گفت: اگر ذره اي از اين پيشرفت ها در رژيم سابق بود، تبليغات دروازه تمدن آن ها به همه جا مي پيچيد.
مردم اجراي دستورات اسلام را مي خواستند
وي در ادامه به صبر مردم در تحمل كمبودها و سختي ها اشاره كرد و گفت: همه مردم در اين 30 سال اجراي دستورات اسلام را مي خواستند.
رئيس موسسه آموزشي امام خميني(ره) با تجليل از پيشرفت هاي گوناگون در ابعاد داخلي و خارجي و تشبيه آن ها با پيشرفت هاي بعضي از كشورها، گفت: بايد توجه داشته باشيم كه داشتن اين دستاوردها و نعمت ها سعادت ابدي نمي آفرينند.
اسلام بايد در صحنه باشد
وي افزود: در كنار اين نعمت ها، نعمتي است كه همه بخصوص قشر روحاني بايد بيشتر به آن توجه كنند و آن، نعمت حضور اسلام در صحنه است.
وي با اشاره به ابدي بودن نتايج دستاوردهاي اسلامي نظام براي انسان ها، گفت: بايد در كنار شكرگذاري لساني، شكر عملي هم داشته باشيم.
آيت الله مصباح يزدي تلاش هاي نيروهاي مسلح براي دستاوردهاي بيشتر نظامي را شكر عملي دانست و گفت: مهم اين است كه بايد همه در مقابل انقلاب اسلامي كه دستاورد بزرگ زمانه اسلام است، شكر كنند.
وي افزود: به گمان بنده اولين كساني كه مخاطب شكر براي نعمت اسلام هستند، ما روحانيون هستيم كه داوطلب شناسايي و شناساندن اسلام شده ايم.
آيت الله مصباح يزدي گفت: امام كه عامل اصلي اين انقلاب است، اسلام را تكيه كلام خويش قرار داد و روحانيت متخصصين اسلام هستند و بايد براي پيشرفت آن تلاش كنند.
آيا روحانيت وظايفش را درست انجام داده است؟
وي افزود: سؤال اين است كه آيا ما روحانيون وظايف خود را درست انجام داده ايم؟
اين استاد برجسته حوزه علميه با اشاره به رشد كمي و كيفي روحانيون در جامعه، گفت: روحانيون فداكاري هاي زيادي كردند و مي دانيم نسبت شهداي روحاني جنگ تحميلي از شهداي ديگر اقشار بيشتر بودند و بقيه روحانيت هم تلاش هاي وافري در جهت پيشرفت فرهنگ كشور كردند، اما سوال اصلي اين است كه آيا بهتر و بيشتر از اين نمي شد كار كرد.
وي افزود: بايد قبول كنيم كه در بعضي از ابعاد مخصوصاً در بعد فرهنگي كه اساسش باورها و ارزش هاست، پيشرفت در خورشأن نداشته ايم.
آيت الله مصباح يزدي با انتقاد از وضع فرهنگي كشور، به تأكيدات 02 ساله رهبري معظم انقلاب روي مسائل فرهنگي با تعبيراتي چون غارت فرهنگي، شبيخون فرهنگي و تهاجم فرهنگي اشاره كرد و گفت: در بعضي از مسائل از مسئولان فرهنگي كشور گله و اين را تكرار كردند و حتي بعضي از مسئولان فرهنگي را ضدفرهنگ مي دانستند.
وي تاكيد كرد: بايد همه امكانات هنري، ادبي، سينمايي و تحقيقات و پژوهش را براي تعميق كارهاي فرهنگي و دفاع از شبهات روزافزون به كار گرفت.
پاسخ به شبهه ها
آهنگ جديدي مي طلبد
آيت الله مصباح يزدي ادامه داد: شبهه ها با آهنگ و شكل جديد مطرح مي شوند كه پاسخ به آن ها آهنگ جديدي مي طلبد و ما در اين زمينه كاري نكرديم؛ الان صدها و حتي هزار سايت عليه مسائل فرهنگي اسلام و شيعه شبهه پراكني مي كنند، اما امكانات پاسخگويي ما هيچ تناسبي با تلاش هاي آنان ندارد.
وي خاطرنشان كرد: زماني بود كه خيلي ها مي گفتند آمريكايي ها نفت ما را مي خواهند و كاري به دين ما ندارند، اما الان براي همه ثابت شده كه آنها با اسلام كار دارند و امام هم بارها و بارها تاكيد كردند كه دشمنان انقلاب از اسلام سيلي خوردند و دشمني آنها با اسلام خيلي عميق است.
براي نشر اسلام
بايد تلاش كنيم
رئيس موسسه آموزشي امام خميني(ره) با اشاره به حركت جنون آميز اهانت به قرآن، گفت: اميدوارم از اين حركت شوم درس بگيريم و براي حفظ و نشر اسلام تلاش كنيم.
وي افزود: اقدامات خصمانه دشمنان عليه اسلام و انقلاب اسلامي در طول اين 03 سال خيلي زياد است، اما مهمتر از آن ايمان جوانان مسلمان است كه به قول رهبري دشمنان آن را نشانه گرفتند.
آيت الله مصباح يزدي با اشاره به سوابق اخلاق، تدبير، روشنگري، درايت و رهبري حضرت آيت الله خامنه اي گفت: ايشان نسبت به قلب نوجوانان هشدارهاي فراوان مي دهند و مي بينيم كه هميشه و به خصوص از دو، سه سال اخير شبهات ديني در ميان نوجوانان روز به روز بيشتر مي شود.
وي افزايش آماري شبهات را نشان از اخلأهاي فرهنگي در كشور دانست و گفت: در اين حالت نقش دانشگاه ها و دانشجويان برجسته است و متاسفانه مي بينيم مباني برخي از علوم انساني ماترياليستي است و چگونه مي توانيم با اين كتاب ها و استادان، دانشجويان متدين تربيت كنيم؟
چرا در مقابل اهانت
به محتواي قرآن
سكوت مي كنيم؟
اين عضو مجلس خبرگان رهبري كه براساس آئين نامه داخلي اين مجلس به عنوان شخصيت مدعو آگاه درباره مسائل فرهنگي سخن مي گفت، با هشدارهاي عميق نسبت به كج روي هاي فرهنگي در كشور، گفت: چگونه است به خاطر اهانت به كاغذ و خط قرآن عزا گرفتيم، اما در مقابل اهانت به محتوا و احكام قرآن سكوت مي كنيم و ما خودمان مي گوييم هر آيه قرآن مي تواند محتواي دوگانه اي داشته باشد.
آيت الله مصباح يزدي راه چاره اين مسائل را نشست مسئولان مربوطه آن هم به صورت مرتب دانست تا راه هاي شناسايي فرهنگ و مسائل فرهنگي را مورد بحث و بررسي قرار دهند. مخصوصا روحانيت كه سابقه اين قشر به سال هاي سال در تاريخ اسلام و ايران برمي گردد.
اسلام باعث نابودي
فتنه 88 شد
نماينده مردم كرمان در مجلس خبرگان گفت: تقويت علوم انساني براساس آموزه هاي اسلامي مي تواند باعث شود فتنه هايي چون فتنه اخير در بدو تولد از بين برود.
حجت الاسلام بهرامي در نطق پيش از دستور اجلاس خبرگان افزود: بايد انديشه هاي ائمه معصومين(ع) به جاي انديشه هاي غربي تدريس شود و اساتيد نبايد دچار خود كم بيني شوند.
افتخار ما به ايراني بودن
به خاطر اسلام است
يك عضو مجلس خبرگان رهبري نيز با انتقاد از قراردادن مكتب ايران به جاي مكتب اسلام اظهار داشت: اينكه هر قومي بخواهد مكتب قومي خود را مقدم بر مكتب اسلام بدارد، اصل وحدت جامعه اسلامي متزلزل مي شود.
آيت الله بهشتي در نطق پيش از دستور مجلس خبرگان تاكيد كرد: افتخار ما به ايراني بودن به خاطر آن است كه ايرانيان مكتب اسلام را پذيرفتند و ملت ايران قبل از ايراني بودن، مسلمان است.
نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري با ابراز تاسف از عقب نشيني از اجراي طرح عفاف و حجاب، حجاب را شعار و پرچم اسلام دانست و خواستار مقابله با بدحجابي در كشور شد.
وي در پايان بر انجام صحيح امور شرعي و جلوگيري از مظاهر فساد مانند روزه خواري و بي بند و باري در سطح جامعه تاكيد كرد.
تكريم خانواده شهدا
ضروري است
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري هم اموري چون احياي مفاهيم ارزشمندي چون ايثار و شهادت و تكريم از خانواده شهدا، ايثارگران و رزمندگان را در زنده نگه داشتن دفاع مقدس لازم دانست.
آيت الله شفيعي در نطق پيش از دستور مجلس خبرگان با بيان اينكه نبايد جايگاه علماء در دوران دفاع مقدس مورد غفلت قرار گيرد، خواستار پيگيري مسئولين اجرايي كشور براي حل مشكلات استان خوزستان شد.

 



دفاع يك كشيش زن آمريكايي از اسلام

يك كشيش زن آمريكايي، برخلاف هم مسلكان مرد خود، با دفاع از اسلام، مردم آمريكا را به تواضع ديني فراخواند.
به گزارش خبرگزاري ها، «دبورا ليندسي» كه مسئوليت روانشناختي افراد در كليساي «فرست كميونيتي» را برعهده دارد طي سخناني در مقابل جمع زيادي از مردم آمريكا به تبيين مفاهيم برداشت هاي غلط از اسلام توسط آمريكايي ها كه باعث به وجود آمدن اسلام هراسي در آن كشور شده است اشاره كرد.
وي گفت: مردم آمريكا در اين روزها، احتياج به مقداري، تواضع ديني دارند و اين جريان كه در حال حاضر با حمله به اسلام آغاز شده است، بايد متوقف شود.
اين كشيش آمريكايي با اشاره به حق همه اديان در داشتن عبادتگاهي براي پيروان خود، از ساخت و احداث بناي مسجد براي مسلمانان در نزديكي برج هاي دو قلو در نيويورك دفاع كرد. ليندسي با مورد تمسخر قراردادن سخنان تري جونز كشيش هتاك آمريكايي براي سوزاندن قرآن، آن را ناشي از نفرت و بدفهمي اسلام توسط وي دانست.
وي گفت: دعوت به قرآن سوزي، برخلاف تعاليم مسيحيت است و نه تنها باعث صلح و آرامش نخواهد شد، بلكه همه پل ها را پشت سر خراب خواهد كرد و عملي جنون آميز است. ليندسي، رسالت اصلي قرآن را همانند ساير كتاب هاي آسماني، صلح و صفا، توجه به خدا و عدالت، احترام به همسايگان، گرامي داشتن بازماندگان دانست و گفت: مسلماً توجه به اين مفاهيم، جهان را نجات خواهد داد. اين كشيش آمريكايي در پايان خطاب به حاضران تأكيد كرد: شما از اين مجموعه كوچك (تري جونز) افراطي پيروي نكنيد، بلكه توجه تان به ميليون ها مسلمان در سراسر جهان باشد كه همانند شما در حال زندگي كردن هستند.

 



پرده برداري از گنبدهاي جديد حرمين شريفين در كاظمين

گنبد و گلدسته هاي حرم امامين جوادين (ع) در شهر كاظمين عراق همزمان با پايان يافتن مراحل طلاكاري دو گنبد اين حرم روز سه شنبه 23 شهريورماه طي مراسم ويژه اي رونمايي شد.

 



مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل:
هتاكان قرآن به دنبال دامن زدن به تعصب صليبي گري عليه مسلمانان هستند

ولايتي گفت: هتاكان به قرآن مي خواهند تعصب صليبي گري عليه مسلمانان را در جهان مسيحيت دامن بزنند تا براي تهاجمات ناتو و آمريكا توجيه مذهبي ايجاد كنند.
علي اكبر ولايتي در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري، در رابطه با بررسي استراتژي هاي اسلام ستيزانه نظام استكبار عنوان كرد: در گذشته تقابل ناتو با جهان كمونيسم مطرح بود و خط برلين تا كره-پرده آهنين - غرب را از آن ها جدا مي كرد (منظور از پرده آهنين جهان كمونيسم بود؛ اصطلاحي كه چرچيل به كار مي برد) و امروزه با فرو ريختن ديوار برلين و از بين رفتن آن خط، ما با جهان اسلام و جهان كنفسيونيسم مواجه هستيم. آن ها بر اين اساس اقداماتي را انجام داده اند كه به تدريج اين تئوري را پياده كنند؛ و در چگونگي پياده كردن آن تاكتيك هايي را هم به كار بردند.
وي اضافه كرد: آن ها اين گونه مطرح مي كنند كه اگر ما با مسلمانان و جهان اسلام برخورد نكنيم، اين ها فردا در شهرهاي اروپايي ما را غافلگير مي كنند. ملاحظه كرديد كه فقط به 11 سپتامبر اكتفا نشد، بلكه توسط عوامل خود چندين بمب را هم در شهرهاي ديگر لندن و منفجر كردند تا مسلمانان را متهم و مردم را توجيه كنند كه ناتو بايد نيروهاي خود را تا مرز چين بفرستد و در سر راه خود كشورهاي جهان اسلام را يا مطيع خود كند يا اشغال!
مشاور رهبر انقلاب در امور بين الملل با اشاره به جنگ هاي صليبي ادامه داد: اگر به تاريخ مراجعه كنيد، جنگ هاي صليبي كه در نيمه دوم قرن پنجم هجري شروع شد، در حقيقت با تحريك يك كشيش در شهري در فرانسه صورت گرفت. مردم را با اين عنوان كه فلان كشيش در خواب حضرت عيسي(ع) را ديده كه گفته بايد بيت المقدس را از دست كفار (مسلمانان) نجات دهيد، تحريك كردند! و آن قضايا را پيش آوردند كه در حدود 180 سال، 8 جنگ صليبي بر مسلمانان تحميل شد. جالب اين كه در آن جنگ ها، حركت از سوي كاتوليك ها آغاز شده بود و آن ها در مسير خودشان ارتدوكس هاي مسيحي را هم مانند مسلمان ها مورد غارت قرار دادند. اين نشان مي دهد كه هدف، نجات مسيحيت نبود! هدف، سلطه سياسيون غرب بود اما اين آرمان و سخن، از دهان يك كشيش بيرون آمد و به آن تقدس بخشيدند و آن همه جنايت كردند.
ولايتي خاطرنشان كرد: در ماجراي اخير نيز تئوري از مبنا صهيونيستي هانتينگتون را تا جايي رسانده اند كه كشيشي مي خواهد قرآن را آتش بزند. در حقيقت اين ها از تفرقه افكني بين مسلمانان نتيجه اي نديده اند و مي خواهند تعصب صليبي گري عليه مسلمانان را در جهان مسيحيت دامن بزنند تا پشت تهاجم ناتو و آمريكا، توجيه مذهبي داشته باشند.
وي در رابطه با پروژه اسلام هراسي نيز يادآور شد: اسلام هراسي مقدمه «اسلام ستيزي» است. يعني در جهان غرب مسيحيان را از مسلمانان بترسانند و اسلام را به طور كاذب يك خطر جلوه دهند تا براي دفع اين خطر، اقدامات نظامي، سياسي، تبليغاتي و رواني خود را توجيه مذهبي كنند. يعني اگر مسيحيان به خودشان نيايند، مسلمانان عملا جهان مسيحيت را هم تحت تاثير خودشان قرار خواهند داد.
آن ها هر اتفاقي در جايي مي افتد را به افراطي هاي مسلمان و به اعتقادات اسلامي و خود قرآن نسبت مي دهند. در حالي كه طي اين سال ها آنچه كه موجب پيشرفت اسلام شده، منطق اسلام است و نيز بن بستي كه غربي ها در حوزه هاي مختلف فكري با آن مواجه شده اند.
ولايتي در ادامه با اشاره به پيام رهبر انقلاب تاكيد كرد: بايد توجه داشت كه موضوع اهانت به قرآن ربطي به كليسا و اصل مسيحيت ندارد. يعني اين ماجرا نبايد موجب شود چنين تصور نادرستي در ذهن مسلمانان به وجود بيايد كه اين جهان مسيحيت است كه مي خواهد در مقابل جهان اسلام بايستد. بدون ترديد آن هايي كه نه به مسيحيت اعتقاد دارند و نه به اسلام و نه به اديان الهي ديگر، پشت صحنه هستند و بناي شان بر اين است كه نور روز افزون تابنده اسلام را خاموش كنند.
مشاور مقام معظم رهبري در نهايت اظهار داشت: قرآن سوزي نشان مي دهد كه اين «اسلام جمهوري اسلامي» و «اسلام انقلابي و سياسي» نيست كه مورد مخالفت آنهاست؛ بلكه مخالفت آنها با اصل قرآن و دستورات اسلام است و حالا ناچارند كه نقاب از چهره بردارند و آنچه در قلبشان مي گذشته را آشكار كنند.

 



حدادعادل: مسلمانان جهان غيرت ديني خود را در دفاع از قرآن نشان دهند

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس گفت مسلمانان بايد از كيان و عظمت قرآن دفاع كنند و غيرت ديني خود را در دفاع از قرآن نشان دهند.
غلامعلي حداد عادل اهانت به قرآن كريم به بهانه واقعه 11 سپتامبر توسط آمريكا را محكوم كرد و اظهار داشت: پيشنهاد علي لاريجاني رئيس مجلس براي تدوين منشور جلوگيري از اهانت به اديان الهي بسيار خوب است، پيشنهاد من اين است كه ايشان علاوه بر اين، نامه اي نيز براي روساي مجالس آسيايي ارسال كنند به اين دليل كه دبيرخانه اين مجالس نيز مانند دبيرخانه مجالس اسلامي، در تهران است، مي توانيم از 2 جهت اقدام كنيم كه قطعا تاثير بيشتري خواهد گذاشت.
وي كه با پايگاه اطلاع رساني خانه ملت گفت وگو مي كرد، اين واقعه را تاسف آور خواند و تاكيد كرد: اين جريان از دو جنبه قابل بررسي است؛ جنبه نفرت آور و مشمئزكننده آن، عمل چند فرد بي هويتي است كه به احتمال زياد مي توان گفت كه اين افراد تحت تاثير توطئه هاي طراحي شده در اتاق هاي فكر صهيونيست ها هستند.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس بر همين اساس عنوان كرد: آنها براي اهانت به مقدسات مسلمانان اهدافي را دنبال مي كنند كه يكي از آنها واداشتن مسلمانان به عكس العمل هاي مشابه و آغاز جنگ بين مسلمان و مسيحي است.
وي با بيان اينكه اين جنگ، همان جنگ صليبي است كه قبلا هم به آن دامن زده بودند، تصريح كرد: ما مي دانيم كه در گذشته نيز در جهان اسلام توطئه هاي زيادي براي ايجاد دشمني ميان شيعه و سني به كار گرفته مي شده و امروز نيز قصد دارند، همين توطئه را در مقياس ديگري به زمينه اي براي جنگ ميان مسلمانان و مسيحيان مبدل كنند.
حدادعادل در ادامه با تاكيد بر اينكه جهان اسلام بايد با همه وجود، اين اهانت را محكوم كند، متذكر شد: مسلمانان بايد از كيان و عظمت قرآن دفاع كنند و غيرت ديني خود را در دفاع از قرآن نشان دهند.
وي به جنبه ديگر اين جريان اشاره كرد و گفت: جنبه ديگر موضوع كه در پيام مقام معظم رهبري نيز به آن اشاره شده، اين است كه اين گونه رفتارهاي نابخردانه و ناشيانه دولت هاي سلطه گر غربي و اسرائيلي ناشي از ضربه اي است كه از قرآن خورده اند.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس اضافه كرد: استكبار جهاني به خصوص با پيروزي انقلاب اسلامي و بيداري مسلمانان سعي كرد مقدمات لازم براي انتقال قرآن در جوامع اسلامي از متن به حاشيه را فراهم كند اما امروز جهان اسلام در مسيري حركت مي كند كه قرآن در متن زندگي فردي و اجتماعي مسلمانان قرار گرفته است.
وي در خاتمه اين گفت وگو خاطرنشان كرد: اين همان مسيري است كه مسلما رهايي را براي كشورهاي اسلامي نويد خواهد داد، به همين دليل، اين رفتارهاي غلط بايد مسلمانان را در ادامه راهي كه در پيش گرفته اند، تشويق كند و بايد بدانند كه قرآن براي حكومت هاي زورگوي غرب خطر محسوب مي شود.

 



خبر تمايل آيت الله مكارم شيرازي به ديدار از منشور كوروش تكذيب شد

دفتر آيت الله مكارم شيرازي با انتشار اطلاعيه اي خبر مبني بر تمايل ايشان براي بازديد از منشور كوروش را تكذيب كرد.
به گزارش مهر، پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت الله ناصر مكارم شيرازي اعلام كرد: در بعضي از جرايد آمده بود كه اين مرجع تقليد اظهار تمايل كرده بود كه از نمايشگاه منشور كوروش بازديد خواهد كرد، كه اين خبر به كلي تكذيب مي شود.
در ادامه اطلاعيه تاكيد شده است: هرگز معظم له از نمايشگاهي جز نمايشگاه هاي قرآني، آن هم در قم بازديد نمي كنند. تنها چيزي كه مطرح بوده اين است كه در تفسير نمونه، در تفسير سوره كهف، در داستان ذوالقرنين، نظريه اي از دانشمند معروف هندي «ابو الكلام آزاد» نقل شده كه او اسكندر را با قرائني بر كوروش تطبيق كرده و اين به عنوان يك نظريه در تفسير آمده است. همچنين مرحوم علامه طباطبايي(ره) در تفسير الميزان اين نظريه را ذكر كرده اند.
در پايان اطلاعيه آمده است: بنابراين آنچه غير از اين باشد بي پايه و بي اساس است و انتظار داريم ارباب جرايد خبر مذكور را اصلاح كنند.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

شبرو مهتاب سوار
آه اي چشم تو فانوس بيابان زدگان
ساحل امن تو آرامش طوفان زدگان
كيستي آينه گم شده در وهم غبار؟
كيستي اي شبح شبرو مهتاب سوار؟
اي كه بر هر گذري عشق به دريوزه توست
لب ما تشنه آبي است كه در كوزه توست
ما جگرسوخته آتش آهيم؟ بيا
ديرگاهي است تو را چشم به راهيم؟ بيا
هر شب از كوچه صداي قدمت مي آيد
اشكم از ديده به پابوس غمت مي آيد
صبح در آينه اما خبري نيست كه نيست
از تو بر گونه خشكم اثري نيست كه نيست
جام عشق از مي چشمان تو پر خواهد شد
تو گلو تازه كني حرمله حر خواهد شد
گل نشكفته ام اي دورتر از دسترسم
تو ز من دوري و من با تو نفس در نفسم
بي تو منصور دلم را به چه داري بكشم
پاي در دامن سبز چه بهاري بكشم
بگذار آينه ام غرق نگاهت باشد
نقطه عطف دلم؟ خال سياهت باشد
لااقل وعده بده بلكه دلم شاد شود
من خراب توام اي خانه ات آباد شود

اين هفته
هر جمعه شبي كه ماه بالا آيد
گل راه رسيدن تو را مي پايد
با ندبه ي خود به گوش اختر گويد
«او جمعه ي اين هفته، دگر مي آيد»
فرشته پيشقدم

ويرانه دل
اي ماه! در آن نقاب، تا كي؟
پيداي نهان! حجاب تا كي؟
يك گوشه چشمي از تو كافي است
آن نرگس مست خواب، تا كي؟
صد ملك به يك نظر بگيري
ويرانه ي دل، خراب تا كي؟
بگذاشتي و گذشتي از من
آهسته رو، اين شتاب تا كي؟
بر كشته ي خود دمي نظر كن
اين نامه ي بي جواب تا كي؟
اين ذره ي جان به مهر، بركش
در حسرت آفتاب تا كي؟
صد چشمه نوش در تو جاري
سودايي يك سراب، تا كي؟
تا دست زنم به دامن وصل
اين گريه ي بي حساب تا كي؟
آبي بنشان بر آتش دل
اين سينه ي من، كباب تا كي؟
هادي انصاري

 



به كشيشي كه خودسوزي كرد در فلوريدا...

عليرضا قزوه
اگر خدا بخواهد
ابرهه مي سوزد در فلوريدا
و آب مي پاشد بر سر آتش
حالا از ونكوور تا كشمير
مردم به خيابان ريخته اند
كشيش بي كششي بودي
آقاي جونز!
بدان خيال كه سوزد كتاب در آتش
دوباره ابرهه اي ريخت آب در آتش
كشيش بي كششي بودي كه فكر مي كردي
آفتاب را مي توان سوزاند
و ذره بين گرفتي
تا پشت دست خورشيد را بسوزاني
خيال كردي قرآن پاك سوختني ست
خيال كردي اگر آفتاب در آتش...
كشيش بي كشش بودي كه كبريت كشيدي بر خودت
الا برادر شيخ النجد
كشيش بي كشش! از كوشش تو و ابليس
تو را نصيب چه شد؟ جز عذاب در آتش
همراه ريش و ريشه ي تو
سبيل خنده دار تو هم سوخت
چرا كه:
چراغ از آن خدا بود و پف از آن تو،
شد
دعاي سوختگان مستجاب در آتش
پيش از تو نيز
برادران حاتم طايي
رفتند و
پاشيدند و
دود شدند
درون چشمه ي زمزم چه مي كني استاد!
بهوش باش نپاشي شراب در آتش
كشيش بي كششي هستي
رانده از كليسا و
مانده از معبد
كتاب كفر به كف داري اين نه انجيل است
برو به دشمني اين كتاب در آتش
حماله الحطب شده اي آقاي جونز!
مي بيني چه راحت شاعران سبيل تو را دود مي دهند
تنها در كتاب ركوردها
احمق ترين شدي
تنها دنيا به تو خنديد
و شاعري سرود
نصيب نيست تو را جز همين كه هيمه شوي
تو كم ز هيزم خشكي، بخواب در آتش!
بخواب آقاي جونز!
پماد سوختگي فردا از تل آويو خواهد رسيد.

 



افتتاح خط توليد داروي اينترفرون بتا 1 براي بيماران ام اس

خط توليد داروي اينترفرون بتا 1 كه براي بيماران مبتلا به ام اس كاربرد دارد، ديروز افتتاح شد.
مرضيه وحيددستجردي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در مراسم افتتاحيه خط توليد اين دارو گفت: داروي اينترفرون بتا 1 با نام زيفرون در كشور مي تواند 30ميليارد تومان صرفه جويي ارزي داشته باشد و تمام نيازهاي دارويي بيماران مبتلا به ام اس را در كشور برطرف مي كند.
وي افزود: در حال حاضر نياز به 650هزار دوز براي اين دارو در كشور در سال وجود دارد كه وارد مي شود و اگر توليد آن در كشور صورت گيرد سالانه 30ميليارد تومان صرفه جويي ارزي براي كشور در پي خواهد داشت.
وحيد دستجردي ادامه داد: قيمت دارو قرار است در سال اول 50درصد كمتر از ميزان خارجي باشد و در سال هاي بعد بازهم كمتر شود.
وي افزود: اميدواريم بتوانيم 4درصد داروهاي وارداتي كه 35درصد هزينه هاي درماني ما را به خود اختصاص مي دهد در داخل كشور توليد كنيم و از طرفي به فكر صادرات آنها باشيم.

 



بازتاب اعتراض تجار جزيره نشست يك روزه با 500 بازرگان در كيش

كيش - خبرنگار كيهان:
اعتراض شديد تجار و بازرگانان به وضعيت نابسامان ترانزيت كالا از گمرك كيش واكنش منطقه آزاد كيش را در پي داشت.
در كمتر از يك ماه پس از نوشتن نامه اعتراضي از سوي تجار و بازرگانان كيش به رئيس گمرك ايران، سازمان منطقه آزادكيش با دعوت از 500 نفر از تجار و بازرگانان و واردكنندگان سراسر كشور در يك همايش يك روزه در مهرماه امسال خبر داد.
مهمترين اهداف اين همايش در خصوص واردات كالاهاي مختلف با استاندارد و با كيفيت است كه مورد بحث و بررسي كارشناسي قرار مي گيرد.
براساس اين گزارش در اين همايش بسته هاي حمايتي، تشويقي منطقه آزاد كيش در حوزه هاي مختلف همانند بانك، بيمه، ترانزيت و بندر به شركت كنندگان ارائه خواهد شد.

 



گلباران مقبره الشعراي تبريز همزمان با بزرگداشت استاد شهريار

تبريز - خبرنگار شهرك صنعتي:
به گزارش روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي همزمان با مراسم بزرگداشت استاد شهريار مقبره الشعراي تبريز گلباران مي شود.
مديركل ارشاد آذربايجان شرقي با بيان اين مطلب افزود: آيين بزرگداشت استاد شهريار امسال با شركت چهره هاي فرهنگي كشور و استان در مجتمع فرهنگي، سينمايي 22 بهمن برگزار مي شود.
علي داننده در جلسه ستاد برگزاري سالروز درگذشت استاد شهريار افزود: خدمات استاد شهريار به زبان و ادبيات ماندگار بوده و وي را به شاعري مردمي، ديني و ملي تبديل كرده است.
وي ادامه داد: شاهكارهاي استاد شهريار به عنوان يك شاعر دو زبانه د رجهان بي نظير است و نكته جالب اينجاست كه ابياتي به زبانهاي عربي و فرانسه نيز از استاد موجود است.

 



مهار آتش سوزي در مراتع و جنگل هاي پاسارگاد

آتش سوزي در مراتع و جنگل هاي شهرستان پاسارگاد مهار شد.
مرتضي شريفي سرپرست فرمانداري پاسارگاد در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: دو آتش سوزي طي دو هفته گذشته در مراتع و جنگل هاي شهرستان پاسارگاد، با استفاده از تمام امكانات و تجهيزات شهرستان پاسارگاد و شهرستان هاي همجوار مهار شد.
وي افزود: با استفاده از بالگرد و نيروهاي ادارات و مردمي عمليات اطفاي حريق تا پاسي از شب با موفقيت به اتمام رسيد.
شريفي علت وقوع آتش سوزي را عامل انساني اعلام كرد.

 



در پي جان باختن 11 نفر هفشجاني در انفجار لوله گاز سرخس
 3 روز عزاي عمومي در هفشجان اعلام شد

شهركرد-خبرنگار كيهان:
در پي كشته شدن 11 نفر از كارگران هفشجاني در انفجار خط لوله انتقال گاز سرخس به مشهد، 3 روز عزاي عمومي در اين شهر اعلام شد.
شاهدان عيني كه در منطقه سرخس حضور داشتند گفتند: اجساد اين 11 نفر جوشكار بسيار ماهر، سوخته و متلاشي شده است در همين ارتباط 5 نفر به شدت زخمي شدند كه متاسفانه يك نفر از آنان به نام عباسعلي الله بخشي در بيمارستان درگذشت كه پيكر وي روز سه شنبه در ميان غم و اندوه هزاران نفر از مردم شهر هفشجان تشييع و به خاك سپرده شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن جلالي امام جمعه هفشجان از جان باختگان در حادثه انفجار خط لوله گاز سرخس به عنوان جهادگران عرصه كار و سازندگي نام برد و به همين مناسبت 3 روز عزاي عمومي در شهر اعلام كرد.
يك مقام مسئول هفشجاني در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار كيهان در شهر كرد، اسامي 11 نفر از جان باختگان حادثه آتش سوزي در خط انتقال گاز سرخس به مشهد را به اين شرح اعلام كرد: مهندس شهرام عالي پور، محمد شيخي، حسين كيواني، حميد كاظمي نيا، سعيد اميني، سيدصادق كنعاني، نصرت الله عسگري، فردين كيواني، محمد خواستار، مسلم صادقي و عباسعلي الله بخشي.
بنابراين گزارش طي چند روز آينده اجساد جان باختگان درحادثه ياد شده كه در سردخانه بيمارستان امام رضا(ع) مشهد مقدس نگهداري مي شوند به زادگاه آنان در شهر هفشجان منتقل و پس از تشييع در قطعه اي به عنوان جان باختگان جبهه كار و تلاش به خاك سپرده مي شوند.
گفتني است شهر هفشجان در 14 كيلومتري شهركرد قرار دارد. اين شهر مردماني خوب و باصفا و غيرتمند دارد كه اكثر آنان از جوشكاران بسيار متبحر و شاخص كشور هستند كه تاكنون پروژه هاي عظيم خطوط انتقال گاز و نفت و همچنين پروژه هاي عمراني در داخل و خارج از كشور را اجرا كرده اند.

 



نيكوكار اصفهاني 5 زنداني مالي را آزاد كرد

اصفهان-خبرنگار كيهان:
زمينه آزادي 5 زنداني مالي توسط يك فرد نيكوكار در اصفهان فراهم شد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان اين فرد نيكوكار در جشن گلريزان، آزادي تمامي زندانيان مالي پردخت بدهي (ديه و مهريه) اصفهان كه بابت مبالغي كمتر از 10 ميليون ريال زنداني هستند را تقبل كرد.
اين فرد در نخستين مرحله اين اقدام خداپسندانه به طور جداگانه مبالغ هفتصد هشتصد (دو فقره)، نهصد و پانصد هزار تومان به علاوه سه سكه بهار آزادي پرداخت و زمينه آزادي 5 زنداني مالي را فراهم كرد.

 



رئيس اداره روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران با تكذيب شايعات موجود عنوان كرد
فقط پنج درصد طرح هاي اقتصادي كشور توسط سپاه اجرا مي شود

رئيس اداره روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران اظهار داشت: دشمنان اخيرا عنوان كرده اند 65درصد طرح هاي اقتصادي كشور در دست بسيج و سپاه است، در حالي كه اين ميزان از 3 تا 5درصد تجاوز نمي كند.
به گزارش مهر در قزوين، سرتيپ پاسدار «رمضان شريف» سه شنبه شب در ششمين نشست بسيج و رسانه كه در سالن اجتماعات سپاه استان قزوين برگزار شد گفت: دشمنان با در نظر گرفتن شرايط اقتصادي مردم بدنبال القاء مشاركت سپاه در فعاليتهاي اقتصادي سود ده هستند، در حالي كه سپاه همواره در مسير خدمت رساني به نظام مقدس جمهوري اسلامي گام برمي دارد.
شريف هجمه به سپاه را ناشي از نقش اين نهاد در پيروزي و تداوم انقلاب و موثر بودن در موفقيتهاي نظام دانست و افزود: سپاه در طرحهاي عمراني رقيب خارجيهاست و به همين دليل توسط آنها تخريب مي شود و در حالي كه ملي مذهبي ها حتي در دولت نهم و دهم سهم بيشتري در اجراي طرحهاي عمراني داشتند و دارند سپاه در تيررس قرار مي گيرد تا تخريب شود.
معاون مدير كل روابط عمومي سپاه پاسداران در ادامه گفت: رژيم صهيونيستي براي رسيدن به اهداف پليدش هيچ چيز را ملاحظه نمي كند و اگر امروز به ايران حمله نمي كند تنها به اين دليل است كه با شناختي كه از توانمندي ايران دارد چنين جراتي را ندارد زيرا مي داند اولين شكست اسرائيل، آغاز فروپاشي اين رژيم است.
اين مسئول يادآور شد: سايتهاي ضداخلاقي كه با ساده ترين راه در اختيار همه قرار گرفته است بيش از 19 ميليون بيننده داشته كه اين كار بنيان خانواده هار ا نشانه گرفته است كه با فعاليت مجموعه سايبري سپاه اين سايتها شناسايي شدند و 72 سرشاخه برجسته آنها در كانادا و دوبي كه بدنبال سودهاي سرشار اقتصادي بودند شناسايي شدند و اين طرح مخرب دشمن چند سالي به تاخير افتاد و جلوي تخريبش گرفته شد.

 



جوكار: هر سال 900 هزار دانش آموز به بسيج 20 ميليوني مي پيوندند

فرمانده بسيج دانش آموزي با بيان اينكه هر سال حدود 900 هزار دانش آموز عضو بسيج دانش آموزي مي شوند، گفت: اميدواريم با ايجاد ظرفيت هاي سازماني و گسترش بسيج به همه مدارس، شرايط حضور فعال همه دانش آموزان فراهم شود.
سرتيپ دوم پاسدار محمد صالح جوكار در گفت وگو با فارس در واكنش به اظهارات برخي سايت هاي ضدانقلاب مبني بر زير سؤال بردن نقش و جايگاه تأثيرگذار بسيج دانش آموزي و تخريب چهره ارتش 20 ميليوني ايران اسلامي اين نهاد خودجوش و مردمي گفت: در دوران پيروزي انقلاب اسلامي و بعد از آن در دوران دفاع مقدس، نقش و جايگاه فرهنگيان و دانش آموزان در حفظ دستاوردهاي نظام و مقابله با دشمنان بسيار مؤثر بوده است.
وي ادامه داد: حضور ايثارگرانه و مخلصانه آن ها در صحنه هاي نبرد حق عليه باطل به گونه اي بوده است كه منابع انساني 8 سال حماسه مقدس با حضور شجاعانه دانش آموزان و فرهنگيان تأمين شده است.
سردار جوكار تأكيد كرد: از اين روست كه امروز استكبار جهاني بالاترين عملكردش را در راستاي جنگ نرم عليه دانش آموزان و فرهنگيان اعمال مي كند؛ درحالي كه دانش آموزان در سايه تعاليم ديني، بصيرت سياسي و تأسي به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در عرصه هاي مختلف به خوبي از عهده اين توطئه ها برمي آيند.
فرمانده بسيج دانش آموزي كشور افزود: امروز جريان فتنه به شدت از ايستادگي و مقاومت فرهنگيان و دانش آموزان عصباني است و درصدد است با راه اندازي جنگ رسانه اي و فرافكني، چهره بسيج را تخريب كند.
وي اظهار داشت: دانش آموزان با تهذيب نفس و تحصيل علم راه شهداي دانش آموز را در هر ميداني كه نياز كشور باشد، ادامه مي دهند؛ چرا كه آن ها به دنبال سربلندي و افتخار نظام اسلامي ايران هستند و با همين باور، پرچم پيشتازي در همه عرصه ها را بر دوش مي كشند؛ اين همان چيزي است كه جريان فتنه از آن بيم دارد.
فرمانده بسيج دانش آموزي كشور، جريان فتنه را به مثابه مرده اي خواند كه در حاشيه هياهو مي كند و اضافه كرد: امروز نقش بسيج در مدارس بر همه روشن است؛ بسيج با حضور در مقابله با جنگ نرم دشمن و توانمندسازي و آماده سازي دانش آموزان براي ادامه مسير انقلاب اسلامي و تحقق آرمان هاي امام راحل نقش آفريني مي كند و با حضور هميشه در صحنه، دانش آموزان را براي آينده انقلاب آماده مي سازد.
افتتاح چهاردهمين جشنواره ورزشي دانش آموزان
دختر بسيجي
همچنين به گزارش باشگاه خبرنگاران بسيج ديروز با حضور سرتيپ پاسدار محمد صالح جوكار رئيس سازمان بسيج دانش آموزي و فرهنگيان كشور چهاردهمين جشنواره ورزشي دانش آموزان دختر بسيجي افتتاح شد.
جوكار در اين مراسم كه در مجتمع فرهنگي ورزشي نسيبه تهران برگزار شد خودباوري را از الزامات رسيدن به توسعه و پيشرفت دانست و با بيان اينكه اين خودباوري در سايه ورزش به دست مي آيد، گفت: وقتي اين دو نگاه به ورزش با يكديگر تلفيق شود، ورزش عرصه اخلاق و معنويت خواهد شد همانطور كه در گذشته پهلوانان ما از همين طريق الگو شدند.
رئيس سازمان بسيج دانش آموزي و فرهنگيان كشور همچنين ورزشكاراني كه از حضور در مقابل ورزشكاران رژيم غاصب صهيونيستي امتناع مي كنند يك الگو و شاخص براي تمامي ورزشكاران كشورمان معرفي كرد.
جوكار در بخش ديگري از صحبت هاي خود به موضوع هتك حرمت قرآن كريم در كشور آمريكا اشاره كرد و افزود: قرآن كتاب عدالت و فرهنگ است و آنها كه چنين ظلمي به قرآن كردند در حقيقت به همه مسلمانان بلكه همه بشريت ظلم كردند.

 



وزير نفت: ايران در بسياري از بخش هاي صنعت نفت به خودكفايي رسيده است

ايران امروز در بسياري از بخش هاي صنعت نفت به خودكفايي رسيده است و اين در حالي است كه در سالهاي گذشته حتي در كوچك ترين كارها به حضور بيگانگان نياز داشتيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه وزير نفت با اعلام اين خبر در حاشيه بازديد از روند عمليات اجرايي فازهاي 11 تا 14، 19 و 22 تا 24 پارس جنوبي واقع در منطقه پارس 2 در جمع خبرنگاران افزود: پيشرفت ايران در صنعت نفت بسيار چشمگير بوده است و امروز بسياري از امور توسط متخصصان داخلي به بهترين شكل انجام مي گيرد.
سيدمسعود ميركاظمي خاطرنشان كرد: امروز به درجه اي رسيده ايم كه حتي مشكلات بسياري از پالايشگاه هاي كشورهاي خارجي را نيز رفع مي كنيم.
وي در ادامه با اشاره به انعقاد قرارداد شش فاز پارس جنوبي در خرداد امسال تصريح كرد: عمليات اجرايي فازهاي باقيمانده پارس جنوبي آغاز شده و هم اكنون عمليات بخش خاكي در اين فازها با شتاب خوبي در حال انجام است.
وي ادامه داد: عمليات بخش دريايي نيز به زودي آغاز مي شود و به فضل خدا در آينده اي نزديك نتايج بسيار ارزشمندي به دست مي آيد.
وزير نفت از افزايش ظرفيت توليد بنزين كشور به بيش از 66 ميليون ليتر در روز خبر داد و افزود: هم اكنون روزانه 6 ميليون ليتر بنزين در پتروشيمي برزويه در پارس جنوبي توليد مي شود كه بسيار ارزشمند و حياتي است.
وزير نفت خاطرنشان كرد: 6 واحد پتروشيمي كشور توليد ضربتي بنزين را از حدود يك ماه گذشته آغاز كرده اند و نياز به واردات بنزين رفع شده و هم اكنون در شش پتروشيمي داخل كشور طرح ضربتي توليد بنزين درحال انجام است. ميركاظمي با تاكيد بر برابري توليد و مصرف بنزين در كشور گفت: هم اكنون هيچ نيازي به واردات بنزين نداريم و براساس اين برنامه ريزي ها تا قبل از پايان سال، 17 ميليون ليتر به ظرفيت توليد بنزين پالايشگاه هاي كشور اضافه مي شود.
وي با اشاره به اجراي فازهاي بزرگ پارس جنوبي با استفاده از نيروهاي داخلي گفت: هم اكنون به عنوان صادركننده خدمات فني و مهندسي معرفي شده ايم. وزير نفت از افزايش توليد بنزين در پتروشيمي برزويه از 6 ميليون ليتر در روز به 7 ميليون ليتر در روز افزود: تا پايان امسال در زمينه توليد گازوييل نيز از واردات بي نياز مي شويم و با اجراي هدفمند كردن يارانه ها مصرف فرآورده هاي نفتي به ميزان 20درصد كاسته مي شود.
وزير نفت به منظور بازديد از طرح هاي در دست اجراي پارس جنوبي و همچنين بازديد از توليد طرح ضربتي بنزين در مجتمع هاي پتروشيمي برزويه و جم به عسلويه سفر كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

اعتراض مخاطبان پرس تي وي به قطع اين شبكه در كشمير
مخاطبان پرس تي وي به قطع شدن اين شبكه در كشمير واكنش نشان دادند و با ارسال ايميل و پيام كوتاه به اين شبكه نظراتشان را ابراز كردند.
در مطلب ارسالي يكي از مخاطبان پرس تي وي آمده است: امروز، روزي غمبار براي مردم كشمير بوده است، زيرا نه تنها ده ها تن از تظاهركنندگان بي گناه و بي دفاع كشميري توسط ارتش همسو با هند در اينجا به شهادت رسيدند، بلكه حق آزادي بيان نيز به سبب ممنوعيت پخش پرس تي وي در اينجا به قتل رسيده است.
سبد شبلي آورده است: آقاي اس اس كاپور، سر وزير ايالت مظلوم كشمير دليل ممنوعيت پخش كانال پرس تي وي در اينجا را اينگونه عنوان كرده است كه فقط پرس تي وي با قصد ايجاد مشكل در كشمير، تصاوير سوزاندن قرآن در آمريكا را پخش كرده است و هيچ رسانه ديگري اين كار را انجام نداده است.
وي در ادامه آورده است: كشميري ها طي ماه هاي گذشته پرس تي وي را تنها منبع خبررساني خود مي دانستند و آن را دنبال مي كردند؛ زيرا كه در مورد مصائب غيرنظاميان بيگناه كشميري تحت حاكميت هندي ها خبر مي داد و لذا دليل اصلي هندي ها در برخورد با شبكه در واقع اين بوده است كه نتوانسته اند بيان حقايق آن چه را كه در كشمير مي گذرد و همچنين تحسين فعاليت پرس تي وي را توسط مردم كشمير تحمل كنند.
تقدير بسيج دانشجويي از « در مسير زاينده رود»
بسيج دانشجويي دانشگاه هاي هنر تهران بزرگ با صدور بيانيه اي از مجموعه تلويزيوني «در مسير زاينده رود» تقدير كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، در اين بيانيه آمده است: كارگردان چيره دست اين مجموعه، قوت تكنيكي را با غناي مضمون و تعهد در محتوا به هم آميخت و در نهايت اثري عدالت خواهانه پديد آورد. پرداختن به پشت پرده مفاسد تابلودار ورزش فوتبال، كه متاسفانه گويا برخي از مسئولين در عملكردهاي خود، كنار آمدن و پذيرش «غده سرطاني فساد مشهور» را تمرين مي كنند، دل هاي عدالت طلبان، دلسوزان نظام و علاقه مندان به انقلاب اسلامي و آرمان هاي ناب آن را شاد كرد.
در پايان بيانيه اين گروه دانشجويي نوشته شده: بسيج دانشجويي به اين وسيله مراتب تقدير و تجليل خود را از فيلمساز توانمند، جناب آقاي فتحي و ديگر عوامل تهيه و توليد اين سريال و همچنين مديران محترم صداوسيما اعلام مي دارد.
نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس برگزار مي شود
نخستين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس از اول مهرماه در اصفهان برگزار مي شود.
سردار احمد حق طلب رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس سپاه و بسيج و رئيس ستاد برگزاري اولين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس در نشستي خبري گفت: از ميان هشت هزار عنوان كتاب دفاع مقدس چاپ شده در اين سال ها، پنج هزار عنوان كتاب در اين نمايشگاه شركت داده خواهند شد.
وي اين نمايشگاه را مقدمه اي براي برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب مقاومت در سال آينده معرفي كرد.
او افزود: اين نمايشگاه به مدت 9 روز در حسينيه امام رضا(ع) اصفهان برپا خواهد بود.
هانيبال الخاص درگذشت
هانيبال الخاص آغازگر طراحي فيگوراتيو در نقاشي نوگراي ايران به دليل حاد شدن بيماريهايش 23 شهريور در آمريكا درگذشت.
به گزارش مهر، هانيبال الخاص، نقاش و شاعر چند سالي از بيماريهايي مانند سرطان رنج مي برد. وي خرداد سال جاري به دليل بزرگداشتي كه شاگردانش در خانه هنرمندان براي وي برگزار كرده بودند، از آمريكا به ايران سفر كرد و تمايل داشت در صورت تامين هزينه هاي بيماري و بيمه شدن در كشور بماند كه به دليل محقق نشدن اين امر مردادماه به آمريكا بازگشت. وي سه شنبه گذشته، 23 شهريور به دليل حاد شدن سرطان و كهولت سن درگذشت.
فراخوان نخستين جشنواره پيامك ادبي رضوي
نخستين «جشنواره پيامك ادبي رضوي» از مجموعه برنامه هاي هشتمين جشنواره بين المللي فرهنگي امام رضا(ع) همزمان با دهه كرامت به همت روابط عمومي و امور بين الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي شود. تك بيت ها و جملات ادبي با موضوع حال و هواي عرفاني بارگاه و صحن و سراي حضرت امام رضا(ع)، تمثيل ها، روياپردازي و صور خيال و ساير آرايه هاي ادبي در شعر، نثر و زندگي نامه و سفر تاريخي امام رضا(ع) به ايران، روايات و احاديث و داستان هاي مرتبط با ايشان در ايران، از جمله محورهاي نخستين جشنواره پيامك ادبي رضوي است. علاقه مندان تا 3 مهر ماه مي توانند پيامك هاي خود را به شماره 100038513 ارسال نمايند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14