(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 28 شهريور 1389- شماره 19743

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
يك مقام جمهوري آذربايجان: رهبرمعظم انقلاب پشت پرده اقدام ننگين هتاكي به قرآن را افشا كردند
احمدي نژاد بر حمايت جدي از نخبگان كشور تاكيد كرد
بيانات منتشر نشده رهبر انقلاب در ديدار اعضاي كنگره شهريار
شهريار شاعر اسلامي و انقلابي بود
كريستين ساينس مانيتور: ايران كاملا در چارچوب الزامات NPT عمل مي كند
تأكيد آيت الله هاشمي بر حفظ هوشياري مسلمانان براي مقابله با اقدامات غضب آلود
جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح: آمريكا اشتباه استراتژيك حمله به ايران رامرتكب نخواهد شد
سفيرپاكستان در تهران: بيانات آيت الله خامنه اي براي مردم پاكستان فوق العاده اميد بخش بود
مهلت ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني دانشگاه جامع تا فردا تمديد شد
توضيح محسن هاشمي درباره يك خبر



يك مقام جمهوري آذربايجان: رهبرمعظم انقلاب پشت پرده اقدام ننگين هتاكي به قرآن را افشا كردند

رئيس حزب اسلامي جمهوري آذربايجان، با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب اسلامي، با بيانات روشنگرانه خود پشت پرده اقدام هتاكانه به قرآن مجيد را به روشني افشا كردند، گفت: ايشان در سخنان خود مسلمانان را به اقدام درست و موضع گيري اصولي در قبال نيات چركين صهيونيسم در طراحي اين توطئه هدايت نمودند.
حاج محسن صمداف با اشاره به اينكه طراحان توطئه شوم هتاكي به قرآن مجيد، سعي دارند كه ارتكاب اين عمل را به عالم مسيحيت نسبت داده و با وارد كردن عنوان كليسا به اين اقدام، حركت صليبي جديدي راه بياندازند، گفت: با اينحال در پي اين اقدام كه در مقابل كاخ به اصطلاح سفيد انجام گرفت، شاهد هستيم كه اقشار مختلف مردم مناطق مختلف دنيا اعم از مسلمان و غير مسلمان آن را محكوم كرده و نفرت و انزجار خود را از توهين كنندگان به مقدسات اعلام مي دارند.
به گزارش ايرنا وي ماهيت اين اقدام را توطئه اي از جانب سردمداران صهيونيسم جهاني دانست و گفت: صهيونيست ها تلاش دارند تا با راه اندازي اينگونه دسيسه ها جنايات گذشته خود عليه بشريت و عليه مسلمانان را پرده پوشي كرده و براي جنايات ديگري كه درصدد ارتكاب آن هستند، بستر سازي كنند.
دكتر محسن صمداف، تاكيد كرد كه به اين رويداد نبايد به عنوان يك حادثه منفرد و كاري طراحي شده از طرف يك يا چند فرد نگريسته شود، چرا كه در پس آن ، اقدامي با برنامه ريزي گسترده و دقيق وجود دارد.
وي گفت: اين توطئه كه در تداوم اقداماتي از قبيل انتشار كتاب موهن سلمان رشدي، و موضوع كاريكاتوريست دانماركي انجام گرفته رويدادي تصادفي نيست و حاكي از يك سناريو دنباله دار است كه با طراحي آمريكا و صهيونيست ها در راستاي تبليغات براي اسلام هراسي در دنيا انجام مي گيرد.
اين چهره سياسي - مذهبي با اشاره به اينكه آمريكا سعي دارد كه از قبول مسئوليت چنين اقدامي كه در مقابل كاخ سفيد رخ داده است، شانه خالي كند، گفت: همانطوريكه حضرت آيت الله خامنه اي هم فرمودند، اگر آمريكا در اين حادثه مقصر نيست چرا ماموران امنيتي و پليس آن كشور به انجام چنين كاري اجازه دادند و چرا در حال حاضر براي جلوگيري از تكرار چنين اقدامات زشتي از محاكمه و مجازات عاملان آن خودداري مي كنند.
وي افزود: اين اقدام موهن ميزان خشم و كينه عوامل صهيونيسم را از امت اسلامي و از كتاب مقدس قران كاملا نشان داد و معلوم كرد كه آنها از روشنگري قرآن كه انسان ها را به عدالت و معنويت فرامي خواند در هراس هستند و بخوبي مي دانند كه با گسترش پيام عدالت خواهانه قرآن، زمينه سلطه و غارت آنها در مناطق مختلف دنيا از بين مي رود.
صمداف، افزود: به همين دليل هم آنان با تلاش در جهت هتاكي و جسارت به قرآن مي كوشند كه انسان ها را از نزديك شدن به قران و معنويت آن جدا كنند و اين در حالي است كه تمام گام هايي كه در اين مسير برداشته اند، كوچكترين نفعي به حالشان نداشته و موفقيتي را نصيبشان نكرده است. وي گفت: با اينگونه اقدامات زشت نه تنها وحدت مسلمانان از بين نمي رود كه مسلمانان متحدتر شده و به قرآن نزديكتر مي شوند.
رييس حزب اسلامي جمهوري آذربايجان، با اشاره به اينكه هر روز شاهد گسترش پيام قرآن در جهان هستيم، گفت: توجه انديشمندان و متفكران به قران هر روز بيشتر شده و اسلام نيز با وجود اينگونه اقدامات، همچنان در جهان رو به گسترش است.
وي در بحشي از سخنان خود خطاب به برخي تشكل ها و گروه هايي كه در هر فرصتي از آمريكا و غرب و صهيونيست ها دم زده و از آنان دفاع مي كنند، گفت: در حال حاضر منتظريم كه اينگونه تشكلها موضع خود را در برابر چنين اقدامي كه در زير لواي دموكراسي انجام گرفته و به اعتقادات و مقدسات جمعيت عظيم مسلمانان اهانت كرده است، اعلام موضع كنند، چون در حيات مسلمانان ارزشي بالاتر از قرآن وجود ندارد.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد كه مسلمانان جهان با وحدت خود در برابر جبهه باطل ايستادگي كنند و با اتحاد و يكدلي زمينه ظهور امام زمان(عج) را فراهم نمايند.

 



در ديدار جمعي از جوانان نخبه
احمدي نژاد بر حمايت جدي از نخبگان كشور تاكيد كرد

رئيس جمهور از مسئولين بنياد نخبگان خواست به گونه اي برنامه ريزي كنند كه هر نخبه اي در هر جاي كشور نياز به پشتيباني داشت، از وي حمايت كنند.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در ديدار جمعي از جوانان نخبه كه در المپياد رياضي كره جنوبي موفق به كسب مدال شده اند، اظهار داشت: بي ترديد جوانان بالاترين و ارزشمندترين سرمايه ملت محسوب مي شوند؛ چرا كه جوانان كانون اميد، شادابي و بالندگي يك ملت هستند.
وي خاطرنشان كرد: امروز در سايه حاكميت انديشه هاي انقلاب و امام راحل، جوانان و نوجوانان كشورمان در حال بالندگي و شكوفا شدن هستند؛ با همت بلند، اراده هاي آهنين و نگاه انساني گام بر ميدارند و كشورمان هر سال به افق هاي جديدي دست مي يابد.
احمدي نژاد خطاب به جوانان با تاكيد به اينكه امروز مسئوليت بزرگ تاريخي برعهده ملت ايران قرار گرفته است، گفت: اين مسئوليت فراتر از مسئوليت هاي شخصي، منطقه اي و حتي ملي است چرا كه مسئوليت ملت ايران از متوسط مسئوليت ساير ملت ها به خاطر توانمندي و ارزش ها و اصول و پيشينه تاريخي، بالاتر است.
رئيس جمهور با بيان اينكه شرايط جهان نيازمند تغيير و تحولات بزرگي است، خاطرنشان كرد: وضعيت كنوني دنيا عليه همه بشريت است چرا كه نظام ظالمانه حاكم، اجازه نمي دهد استعدادهاي انسان ها شكوفا شود و شايد بتوان گفت كه بيش از دو سوم جمعيت دنيا از حداقل فرصت لازم براي شكوفايي استعدادهاي خود محروم هستند و از نگاه ملت هاي جهان تنها ملتي كه مي تواند در اين شرايط ظالمانه و ناعادلانه تغييري ايجاد كند، ملت ايران است.
وي در پايان خطاب به مسئولان بنياد نخبگان نيز گفت: بنياد نخبگان بايد به گونه اي برنامه ريزي كند كه هر نخبه اي در هر جاي كشور به پشتيباني نياز داشت، بنياد نخبگان در آن نقطه حضور پيدا كرده و از وي حمايت كند.
در اين مراسم چهار نفر از دانش آموزان دبيرستان نمونه دولتي رشد منطقه 16 تهران كه در المپياد رياضي كره جنوبي موفق به كسب مدال نقره شده بودند، مدال هاي خود را به رئيس جمهور اهدا كردند.
بخشي از يارانه ها
مهرماه به حساب مردم واريز مي شود
رئيس جمهور اعلام كرد بخشي از يارانه ها مهرماه به حساب مردم واريز مي شود.
به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي نژاد در مصاحبه با شبكه خبر با بيان اين كه «دولت بسته هاي گوناگون براي مديريت بخش صنعت، كشاورزي، حمل ونقل و خدمات آماده كرده است» گفت: برنامه اجرايي هدفمند كردن يارانه ها در اين بسته ها تهيه شده و با تشكل ها و مديران نيز هماهنگي لازم انجام شده است تا گام به گام تكليف بخش هاي مختلف از جمله فولاد، سيمان، لوازم خانگي مشخص باشد و به شكل هماهنگ عمل شود.
رئيس جمهور با بيان اين كه «فقط يك بخش از هدفمندسازي يارانه ها، پشتيباني از خانوارها است» افزود: هفت دهك از جامعه 75 ميليوني در گام اول اجراي اين قانون تحت پوشش و حمايت قرار مي گيرند.
وي با بيان اين كه «كار عظيمي پيش روي دولت براي تهيه مقدمات به منظور اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها قرار داشت» تصريح كرد: مردم همكاري و مشاركت خيلي خوبي با اين طرح داشتند و با مشاركت خوب مردم اطلاعاتي براي برنامه ريزي هاي آينده درباره وضع اقتصادي خانوارها در اختيار دولت قرار گرفت.
57 ميليون
افتتاح حساب كرده اند
احمدي نژاد گفت: 65 ميليون نفر در گام اول ثبت نام كردند و 57 ميليون نفر نيز تاكنون براي دريافت يارانه اقدام به افتتاح حساب كرده اند كه اين اتفاق بزرگي است، يعني بيش از 70 درصد مردم همراهي و كمك كرده اند.
وي همراهي بخش اقتصادي كشور را نيز با اين قانون رضايت بخش دانست و گفت: اصحاب صنعت، انجمن ها و اصناف با اين طرح همكاري مناسب داشتند.
تغييراتي در قيمت ها خواهيم داشت
رئيس جمهور در پاسخ به اين كه برخي معتقدند اجراي هدفمندسازي يارانه ها ممكن است منجر به تورم به ويژه در بخش حامل هاي انرژي يا كالاهاي اساسي شود، آيا شما به اين موضوع معتقد هستيد و چه سياست هايي براي مقابله با تورم در اين زمينه داريد، گفت: طبيعي است كه در ابتدا تغييراتي در قيمت ها از جمله انرژي داشته باشيم اما اين افزايش قيمت در صورتي آثار منفي و تبعات نامناسبي خواهد داشت كه افزايش قيمت ها توسط دولت جبران نشود فرض كنيد بنزين 100 تومان گرانتر شود، طبيعتا هزينه خانواده ها نيز اضافه خواهد شد اما اين در صورتي است كه دولت اين افزايش قيمت را جبران نكند.
وي با بيان اين كه «موضوع ديگر در عدم تبعات منفي افزايش قيمت ها همراهي و هماهنگي مردم است» گفت: افزايش قيمت قابل محاسبه است اما اگر خداي ناكرده همراهي مردم نباشد افزايش قيمت به مسابقه اي براي افزايش قيمت ها تبديل مي شود كه مخرب است.
رئيس جمهور افزود: در غير اين صورت اگر كالايي 10 تومان گران شود و 12 تومان به حساب خانواده ها واريز شود، مشكلي پيدا نمي شود و حتي اگر همان 10 تومان به حساب خانواده واريز شود باز هم مشكلي پيدا نمي شود، اما اگر فضاي بي اعتمادي و تبليغات منفي ايجاد شود در اين صورت مشكل پيدا خواهد شد.
بخش هاي صنعتي
بايد مصرف خود را
پايين بياورند
وي گفت: دولت بسته هاي سياستي را تنظيم كرده و با صنعت قرارداد مي بندد كه اگر قيمت گازوئيل افزايش يافت قيمت كالاي آن ها بايد متناسب باشد؛ چرا كه دولت پشتيباني هاي لازم را از طريق يارانه و وام از بخش صنعت انجام مي دهد و بخش هاي صنعتي نيز بايد سيستم خود را اصلاح كنند تا مصرف گازوئيل پايين بيايد؛ بنابراين بايد قيمت تمام شده نيز پايين بيايد يا افزايش پيدا نكند يا در آن حدي كه دولت حساب كرده است مي تواند افزايش پيدا كند و بيش از آن نمي تواند.
وي افزود: بخش ديگر در كنترل افزايش قيمت ها ذخيره سازي كالاست، دولت كالاهاي اساسي را ذخيره مي كند و اعتبار خوبي در اختيار وزارت بازرگاني قرار داده است تا كالاهايي كه مردم به طور روزمره نياز دارند مثل موادغذايي و شوينده ها، به اندازه كافي ذخيره شود تا بتواند در تنظيم بازار كمك كند.
با محتكران
برخورد مي شود
رئيس جمهور گفت: كار ديگري كه دولت طراحي كرده اجراي اصل 49 قانون اساسي است كه بر اساس آن دولت مكلف مي شود، تمام ثروت هاي ناشي از كار خلاف را كنترل كند و اگر كسي احتكار يا رباخواري و سوء استفاده كرد يا بازار را به هم زد و تقلب كرد با آن برخورد شده و از آن جلوگيري شود.
وي افزود: دولت به محض نهايي شدن هدفمند كردن يارانه ها، اجراي اصل 49 نيز كار خود را آغاز مي كند. ممكن است افرادي كه منابع زيادي در اختيار دارند، بخواهند به گوشه اي از بازار آسيب بزنند، در آن صورت بلافاصله با اصل 49 مي توان دارائي آنها را مورد بررسي قرار داد.
احمدي نژاد گفت: يكي از عوامل مشكل ساز در برنامه هاي اقتصادي كشور گروهي هستند كه با در اختيار داشتن منابع بادآورده هرگاه قرار بود يك كار تحولي در اقتصاد انجام شود، وارد مي شدند و مشكل ايجاد مي كردند مانند همان افرادي كه هرچند سال يك بار در مسكن اين كار را انجام مي دادند و بي جهت بدون اينكه قيمت كارگر يا مصالح افزايش يافته باشد قيمت ها را افزايش مي دادند.
وي افزود: براي اين بخش نيز دولت برنامه ريزي كرده است كه اگر كساني بخواهند تخلف كنند، جلوگيري شود و البته دولت در بخش بورس، مسكن و سكه مسير روشني را برنامه ريزي كرده است اما ممكن است در گوشه و كنار افرادي باشند و بخواهند براي مردم مشكل ايجاد كنند كه دولت با آنها برخورد قاطع خواهد كرد تا براي مردم مشكلي ايجاد نشود.
وي همچنين از واريز بخشي از يارانه ها به حساب مردم از مهرماه خبر داد.
رئيس جمهور در ادامه گفت وگوي تلويزيوني اش در مورد آزادي سارا شورد و انتظار ايران در برابر اين اقدام از آمريكايي ها عنوان كرد: به صورت اخلاقي اين انتظار وجود دارد كه آمريكايي ها نيز گامي برداشته و ايراني هايي را كه در آنجا زنداني هستند، آزاد كنند.

 



بيانات منتشر نشده رهبر انقلاب در ديدار اعضاي كنگره شهريار
شهريار شاعر اسلامي و انقلابي بود

ديروز بيست و دومين سالروز درگذشت شاعر شهير معاصر، استاد سيدمحمدحسين بهجت تبريزي (شهريار) و روز شعر بود. به همين مناسبت، پايگاه اطلاع رساني حضرت آيت الله خامنه اي، متن كامل سخنان معظم له را كه در سال 71 و ديدار با اعضاي كنگره بزرگداشت اين استاد فقيد بيان شد، منتشر كرده است. آنچه مي خوانيد گزيده اي از سخنان ايشان است.
شاعر حكيم
مي شود گفت: شهريار يكي از بزرگترين شاعران همه دورانهاي تاريخ ايران است. و آن به لحاظ «حيدر بابايه سلام» است. «حيدر بابايه سلام» يك شعر استثنايي است. همه خصوصيات شعري مثبت شهريار در اين شعر هست. يعني رواني، صفا، ذوق و ديگر خصايصي كه مربوط به شعر است، همه در «حيدر بابايه سلام» جمع شده است. لكن علاوه بر اينها، ويژگي ديگري هم در «حيدر بابايه سلام» هست و آن اين است كه در اين شعر كه تصويري از سابقه ذهني خود شاعر است، مطالب بسيار حكمت آميز وجود دارد. با اين حساب، مي توان شهريار را يك حكيم به حساب آورد. پايه شعر «حيدر بابايه سلام» به نظر ما خيلي بالاست. فكر مي كنيم كه آميزه بسيار هنرمندانه اي است از شعر و حكمت و زبان زيبا و قدرت فوق العاده تصوير. شهريار اين منظومه را در هنگامي گفته كه بسيار جوان بوده است. ايشان خودش در آن نسخه اي كه براي من فرستاده، بالاي صفحه اول نوشته است: «گمان مي كنم اين را در سال 1324 شمسي سرودم.» و در اين سال، شهريار بسيار جوان بوده است.
مثل كوه دردفاع از انقلاب
وقتي انقلاب پيروز شد، او با همان روحيه ديني و ذهنيت صاف و روشن خودش، از انقلاب استقبال بسيار خوبي كرد. شايد در آن يكي دو سال اول انقلاب، كسي از ما به ياد شهريار نبود. يعني گرفتاريها آن قدر زياد بود كه مجالي براي اين يادها پيش نمي آمد. يك وقت ديديم صداي شهريار، در ستايش انقلاب، از تبريز بلند شد. ديديم همه جزئيات انقلاب را او تعقيب مي كند.
در همه مواقع حساس انقلاب، او نقش مؤثري ايفا كرد. يك جنگ هشت ساله بر ما تحميل شد كه يكي از سخت ترين تجربه هاي ما بعد از انقلاب بود. تعداد شعرهايي كه شهريار براي جنگ گفته؛ حضوري كه او در مراكز مربوط به جنگ، مثل كنگره هاي مربوط به جنگ و شعر جنگ پيدا كرده و مدحي كه او از بسيج عمومي مردم يا از سپاه يا ارتش كرده، به قدري زياد است كه اگر انسان نمي ديد و نمي شنيد و خودش لمس نمي كرد، به دشواري مي توانست آن را باور كند. مردي در حدود هشتاد سال سن - بلكه بيش از هشتاد سال - در مجامع شعري حضور پيدا كند و براي هر مراسمي، شعر يا شعرهايي بگويد! اين در حالي بود كه از مثل او، چنين توقعي هم نبود. اين، نشان دهنده نهايت اخلاص و صفا و بزرگواري آن مرد بود.
به هرحال، شهريار يك شاعر اسلامي و انقلابي بود. من خبر داشتم در همان اوقاتي كه شهريار براي انقلاب مي سرود، يك عده از روشنفكران وابسته به رژيم گذشته كه با او سابقه دوستي داشتند، مرتب فشار مي آوردند، نامه برايش مي نوشتند و شعر در هجوش مي گفتند. حتي اطلاع داشتم كه رفته بودند و او را ملامت كرده بودند كه «تو چرا براي انقلاب اسلامي، اين طور دل مي سوزاني!؟» و او مثل كوه ايستاده بود.
من حقيقتاً تعجب مي كردم. من بعضي از كساني را كه به ايشان فشار مي آوردند، از نزديك مي شناختم و شعر و سابقه ذهني شان را مي دانستم. بعضي از آنها وابسته به رژيم سابق بودند. مستقيماً مربوط به آن جناح بودند، و جزو دربار پهلوي و آن دستگاه محسوب مي شدند. بعضي ديگر هم توده اي و كساني بودند كه جيره خور شوروي سابق به حساب مي آمدند. همه اينها، با اين كه به لحاظ مبنا و منطق، به ظاهر بينشان فاصله اي وجود داشت، در وارد آوردن فشار روي شهريار شريك بودند، و شهريار، محكم و قرص ايستاده بود.

 



كريستين ساينس مانيتور: ايران كاملا در چارچوب الزامات NPT عمل مي كند

كريستين ساينس مانيتور نوشت: سياستمداران، اعمال نفوذ كنندگان و تبليغات كنندگان نزديك به دو دهه است كه بر روي اين دروغ اصرار مي ورزند كه ايران تهديد تسليحات هسته اي را براي آمريكا و اسراييل مطرح مي كند، جنبش نومحافظه كاران پس از وقفه اي كوتاه در اعلام هشدارهاي دروغين در طول دو سال گذشته تصميم گرفت مجددا سراغ «بايد ايران را بمباران كرد» برود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين روزنامه در گزارشي به قلم اسكات هورتون افزود: اين واقعيت كه ايران تهديدي هسته اي براي هيچ كدام از اين دو كشور نبوده و نيست، با داستان سرايي درباره نگراني جهاني درباره برنامه هسته اي ايران نامربوط جلوه مي كند.
در ادامه اين گزارش درباره «تحريف در رسانه هاي آمريكايي» آمده است: به عنوان مثال اواسط اوت پس از آن كه نيويورك تايمز، به طرزي كاملا عجيب مقاله اي را منتشر كرد كه خطر فرضي برنامه هسته اي ايران را كم جلوه مي داد، اين قضيه در روزنامه ها و شبكه هاي تلويزيوني سراسر كشور به وحشتناك ترين شكل تحريف شد، به شكلي كه گوينده اخبار در شبكه MSNBC بعدازظهر همان روز گفت: «منابع اطلاعاتي مي گويند ايران فقط يك سال با بمب هسته اي فاصله دارد!»
در تاريخ 13 اوت جان بولتون ـ نماينده پيشين آمريكا در سازمان ملل ـ در شبكه خبري فاكس نيوز به طور تلويحي از اسراييل خواست به رآكتور آب سبك جديد ايران در بوشهر پيش از آن كه فعاليتش را آغاز كند، حمله كند، مفهوم آن اين بود كه اين راكتور به نوعي تهديدي هولناك را مطرح مي كند، اما واقعيات با بولتون همسو نيست. راكتور بوشهر براي توليد پلوتونيوم آب سنگين در حد تسليحاتي كارآمد نيست و روس ها نيز قراردادي دارند كه براساس آن همه زباله هاي هسته اي را بازپس مي گيرند.
در تاريخ ششم سپتامبر آژانس بين المللي انرژي اتمي گزارشي را درباره اجراي توافق پادمان در ايران منتشر كرد در آن آمده است آژانس «هم چنان به راستي آزمايي منحرف نبودن مواد هسته اي اعلام شده در ايران به سوي اهداف نظامي يا اهداف خاص ديگر ادامه مي دهد».
با اين حال برخلاف گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي و تاكيدات صريح آن، مقالات خبري كه در پي آن منتشر شد بي نهايت غيرصادقانه بود و اين گواهي سلامت را فقط به عنوان مدركي ديگر معرفي كردند كه نشان دهنده آتش هسته اي در يك آينده نزديك و هولناك است.
يك مقاله در واشنگتن پست كه همان روز منتشر شد اين راه را با يك تيتر تهاجمي و گمراه كننده دنبال كرد: «گزارش آژانس، ايران مواد هسته اي را ذخيره مي كند» و واقعيات گزارش را حذف كرد.
اين واقعيات اين گونه است كه «ذخاير» هسته اي هولناك ايران مقادير اندكي از اورانيوم غني شده در سطوح صنعتي براي استفاده در برنامه هاي انرژي داخلي و ايزوتوپ هاي پزشكي است كه همگي تحت نظارت آژانس بين المللي انرژي اتمي است.
تحقيقات جداگانه تحت اختيار شوراي امنيت سازمان ملل حتي طرح هاي موشك هاي شهاب ـ 3 را خواستار شده اند موضوعي كه ارتباطي با گاز هگزافلورايد يا هر عملكرد مشروع ديگر آژانس ندارد. ايران در سال 2003 در مذاكرات حسن نيت با سه كشور اروپايي (انگليس، فرانسه و آلمان) كه به نمايندگي از آمريكا اقدام مي كردند به طور داوطلبانه با اجراي پروتكل الحاقي كه هنوز آن را تصويب نكرده است، موافقت كرد. وقتي در سال 2006 اين مذاكرات با شكست روبه رو شد ايران از اين تصميم عقب نشيني كرد.
وقتي اين جزييات ناديده گرفته شود، اين گونه برداشت مي شود كه ايران از پايبندي به حقوق بين المللي خودداري مي كند در حالي كه در واقع كاملا در چارچوب الزامات
ان .پي.تي عمل مي كند.
در عين حال واشنگتن هم چنان در مورد ايران رفتار نامعقولي را اعمال مي كند كه در آستانه جنگ عراق دنبال مي كرد: يك كشور غيردوست بايد «اثبات»كند كه تسليحات خطرناك يا برنامه سري براي ساخت آن تسليحات ندارد يا اين كه احتمالا با اقدام نظامي مواجه شود. جان كلام اين كه ايران هم چنان در چارچوب حقوق لاينفك خود براي بهره مندي از فن آوري هسته اي صلح آميز تحت ان.پي.تي و توافق پادمان قرار دارد نكته اي كه حتي منتقدين سرسخت ايران نيز به آن اذعان مي كنند. تنها مسائلي كه از آنها سرباز مي زند تحريم هاي نامشروع و درخواست آمريكا و سازمان ملل است.
اين روزنامه مي افزايد كه اكنون زمان آن است كه اصحاب رسانه هاي آمريكايي پرسيدن پرسش هايي جدي را از سياستمداران، كارشناسان و اعمال نفوذ كنندگاني كه با آنان مصاحبه مي كنند درباره برنامه هسته اي ايران آغاز كنند.
بسياري از اين روزنامه نگاران هم چنان خون صدها هزار عراقي بي گناه را بر روي دست هايشان دارند به دليل آن كه ماه ها به طور مستمر به تقليد كوركورانه دروغ ها، نيمي از حقيقت و تحريفات مخالفين عراق و قهرمانان نومحافظه كارشان پرداختند كه ما را به سوي جنگ عراق سوق دادند.

 



تأكيد آيت الله هاشمي بر حفظ هوشياري مسلمانان براي مقابله با اقدامات غضب آلود

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در واكنش به اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم، بر حفظ هوشياري مسلمانان براي مقابله با اقدامات زشت و برخوردهاي غضب آلود در داخل و ساير كشورهاي اسلامي تأكيد كرد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در جلسه ديروز اين مجمع، با اظهار تقدير و تشكر خود و اعضاي مجمع از حضور پرشور مردم سراسر كشور در راهپيمايي روز جهاني قدس و دفاع از مردم فلسطين، گفت: اين حضور حماسي در حالي صورت گرفت كه فشارهاي خارجي براي بي انگيزه كردن مردم مضاعف شده بود.
وي با ابراز تأسف از فاجعه انساني سيل در كشور همسايه و برادر پاكستان، يادآور شد: به رغم گذشت مدت ها از حادثه سيل در اين كشور، متأسفانه هر روز تعداد بيشتري از مردم مورد تهديد سيل قرار مي گيرند و ابعاد مخرب آن گسترده تر مي شود.
رئيس مجمع تشخيص همچنين به مشتركات ديني و فرهنگي مردم ايران با مردم مسلمان پاكستان اشاره كرد و در اين زمينه يادآور شد: تاكنون جمهوري اسلامي ايران و مردم خونگرم و انسان دوست كشورمان، كمك هاي خوبي به مردم پاكستان كرده اند كه جاي تقدير و تشكر دارد، ولي اميدواريم با توجه به ابعاد وسيع اين فاجعه، بتوانيم در روزهاي آينده گام هاي مؤثرتري براي كمك به سيل زدگان پاكستاني برداريم.
وي در بخش ديگري از سخنانش، به اقدام شنيع و ضدانساني و اخلاقي اهانت به قرآن كريم توسط گروهي افراطي در غرب اشاره كرد و گفت: توهين به مقدسات مذاهب و پيامبران الهي و شكستن قبح اين گونه اقدامات، مسئله اي نيست كه بتوان به سادگي از آن گذشت و اين موضوع حاكي از عمق كينه و بغض استكبار و صهيونيست ها از فراگيرتر شدن اسلام و قرآن در نزد مردم جهان است.
هاشمي رفسنجاني اضافه كرد: مسلمانان بر اساس تعاليم مترقي اسلام و قرآن، نه مي خواهند و نه اجازه مي دهند كه به كتب آسماني و پيامبران مذاهب الهي توهين و اهانت كنند، ولي در اين حادثه، احساسات 5.1 ميليارد مسلمان جهان جريحه دار شده است كه بايد جبران شود.
وي در واكنش به اهانت به ساحت مقدس قرآن، بر ضرورت حفظ هوشياري مسلمانان براي مقابله با اين گونه اقدامات زشت و برخوردهاي غضب آلود در داخل و ساير كشورهاي اسلامي تأكيد كرد. هاشمي رفسنجاني در خاتمه عنوان كرد: قطعاً نتايج اين اهانت ها هيچ نفعي براي كشورهاي ضداسلامي نخواهد داشت و بر عكس به ضرر صحنه گردانان و دست اندركاران اين اقدامات ضدانساني و اخلاقي خواهد بود.

 



جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح: آمريكا اشتباه استراتژيك حمله به ايران رامرتكب نخواهد شد

جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح گفت آمريكا چنين اشتباه استراتژيكي را مرتكب نخواهد شد چون از لحاظ نظامي قادر به حمله عليه ايران نيست.
سردار غلامعلي رشيد، جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح در همايش پژوهشي اسناد دفاع مقدس كه روز گذشته در محل گنجينه اسناد ملي برگزار شد گفت: وقايع بزرگ تاريخي همچون جنگ تحميلي بسيار سرنوشت ساز است زيرا اين پديده ها به راحتي تكرار نمي شوند. بنابراين شناساندن آن براي نسل هاي آينده بسيار اهميت دارد.
سرلشكر رشيد اظهار كرد: جوامع انساني بنا به شرايط يا در صلح به سر مي برند يا در جنگ. و در حد فاصل اين جنگ و صلح شرايط تهديد وجود دارد و ما هم اكنون در شرايط تهديد به سر مي بريم كه يكي از دلايل آن وجود چهار جنگي است كه آمريكا و اسرائيل در منطقه ايجاد كردند.
وي گفت: آنها از مقاومتي كه در لبنان، عراق و ايران صورت مي گيرد احساس شكست مي كنند يقيناً در عراق و افغانستان شكست خورده اند و اسرائيل هم در لبنان و غزه شكست خورده است.سرلشكر رشيد گفت: در حال حاضر هم در شرايط تهديد به سر مي بريم و ارتش و سپاه ما دائم خود را آماده مي كنند و اين سخن گزافه نيست كه ما در آستانه يك جنگ احتمالي در آينده هستيم.
با اين تهديدات هر روز طبل جنگ مي زنند. در طول 10 سال گذشته همواره تهديداتي بر عليه ما وجود داشته است. البته فكر مي كنم فرماندهان نظامي آمريكا اين اشتباه استراتژيك را مرتكب نخواهند شد زيرا از لحاظ نظامي قادر به حملات زميني عليه ايران نيستند و نسبت به اقدام هوايي و موشكي فكر نمي كنم اين خطاي استراتژيك را فرماندهان نظامي مرتكب شوند زيرا آنها به خوبي مي دانند كه ايران از قدرت بازدارندگي و توان بالاي موشكي برخوردار است و در دريا قابليت هاي فراوان دفاعي دارد.
سرلشكر رشيد در بخش ديگري از سخنانش گفت: تدوين تاريخ جنگ و تدوين تجربيات جنگ يك سرمايه عظيم با جوهره نظامي است و همه دغدغه ما متأثر از جنگ است زيرا ما مي خواهيم تاريخ جنگ را بنويسيم به همين منظور نبايد به اين تاريخ خدشه وارد شود زيرا قرار است نسل جوان ما از اين تجربه استفاده كند و به همين منظور هرگونه بي توجهي به اين موضوع، بي توجهي به حماسه عظيم ملت ايران است.
وي افزود: اسناد، راهنماي شناخت ما نسبت به واقعه تاريخي جنگ است و نويسنده و محقق مي خواهد با تدوين مدارك و اسناد آن را به انجام برساند و با تحقيق واقعي گذشته مي خواهد به سؤالات پاسخ مستدلي بدهد.
هر چقدر دسترسي به اسناد اين واقعه تاريخي و جنگ دسترسي بيشتري داشته باشد مي تواند تفكيك مستند و بهتري از آن به جامعه ارائه دهد.
سرلشكر رشيد با اشاره به اينكه در حال حاضر در حوزه نظامي، ارتش و سپاه بيشترين اسناد را در اختيار دارند، گفت: هم اكنون افرادي در حال تدوين كتاب هايي هستند كه از اين اسناد نشأت مي گيرند. اسناد اين دو سازمان بسيار دقيق و منحصر به فرد و از اصالتي بسيار بالا و كيفيت ثبت و ضبط برخوردار است.
وي گفت: اسنادي كه از دفاع مقدس به ويژه در سپاه وجود دارد در ارتش هيچ كشوري وجود ندارد.

 



سفيرپاكستان در تهران: بيانات آيت الله خامنه اي براي مردم پاكستان فوق العاده اميد بخش بود

سفير اسلام آباد در تهران با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در روز عيد فطر درباره لزوم كمك فوري به مردم مصيب زده پاكستان، اين بيانات را براي عموم مردم كشور پاكستان فوق العاده اميدبخش خواند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، محمدبخش عباسي، سفير پاكستان در جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه گفت: «آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران در خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر در ميان انبوه مسلمانان، بياناتي داشتند كه انعكاس اين بيانات در دنياي اسلام، براي عموم مردم كشور پاكستان فوق العاده اميدبخش بود.
مردم پاكستان، خصوصاً شيعيان اين كشور، غير از ارادت سياسي سياستمداران و مسئولان پاكستان به آيت الله خامنه اي، علاقه ي ويژه و منحصر به فردي به ايشان دارند و ديدگاه هاي ايشان در خصوص موارد متعدد، براي مردم پاكستان از اهميت ويژه اي برخوردار است.
رهبر انقلاب در خطبه هاي نماز عيد فطر از جامعه اسلامي درخواست كردند كه به وظيفه خود در خصوص مردم مسلمان پاكستان عمل كنند. اينكه در بحبوحه شرايط و اوضاع كنوني جهان، مشكلات بخش عظيمي از مردم اين كشور را فراموش نكنند، براي ما مردم پاكستان يك حمايت بزرگ معنوي محسوب مي شود.
ايشان در اين سخنان، حكومت ها و مردم سراسر جهان اسلام را فراخواندند تا به ياري مردم سيل زده در اين كشور بشتابند. سخنان ايشان در نماز عيد فطر نشان از اين بود كه از مسائل كنوني پاكستان كاملاً با خبر هستند و مسائل مربوط به آن و مشكلات مردم و اوضاع سياسي اين كشور را به طور جدي دنبال مي كنند.»
سفير پاكستان افزود: «مردم و مسئولان پاكستان با حضور نظاميان آمريكا در كشورشان موافق نيستند. هشدار رهبر انقلاب در اين خصوص، مسئله اي جدي است كه مردم پاكستان نيز به آن معتقد هستند.
آيت الله خامنه اي در بيانات خود كه از عمق وجودشان گفته مي شد، از مردم و سياستمداران پاكستان حمايت كردند و اين نشان توجه ايشان به مردم سرتاسر جهان اسلام است و اين بيانات تشكر قلبي مردم كشور من را در بر داشت.»

 



مهلت ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني دانشگاه جامع تا فردا تمديد شد

معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي گفت: مهلت ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني دانشگاه جامع تا دوشنبه هفته جاري تمديد شد.
رجبعلي برزويي، معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي با بيان اين كه ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي از روز يكشنبه 21 شهريورماه آغاز و تا روز شنبه 27 شهريور ادامه داشت، افزود: مهلت ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني دانشگاه جامع تا دوشنبه 29شهريور تمديد شد. وي با تأكيد بر اين كه ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي به 2 روش اينترنتي يا مراجعه به باجه هاي پستي انجام مي شود، گفت: پذيرش دوره هاي كارداني علمي كاربردي پودماني در 145 كد رشته، 2113 كد رشته محل، 466 مركز آموزش علمي كاربردي در 30 استان كشور با ظرفيت پذيرش 120 هزار نفر صورت مي پذيرد.

 



توضيح محسن هاشمي درباره يك خبر

به دنبال درج خبري در شماره روز گذشته كيهان با عنوان «مسافرت هاي خانواده هاشمي»، محسن هاشمي با ارسال توضيحي به كيهان بخش مربوط به خود و خانواده اش را در آن سفر تكذيب كرده است.
متن كامل جوابيه محسن هاشمي كه به امضاي روابط عمومي شركت مترو به كيهان ارسال شده در ادامه مي آيد. لازم به ذكر است كه منبع خبر كيهان رجانيوز بوده است.
مديرمسئول محترم روزنامه كيهان
موضوع: تكذيب خبر مندرج در روزنامه كيهان
با سلام
احتراما در پاسخ به خبر كذب مندرج در روزنامه كيهان، صفحه 14، مورخ 27/6/89، بدينوسيله ضمن تكذيب به اطلاع مي رساند آقاي محسن هاشمي تاكنون طي عمر 49 ساله خود هيچگاه به تنهايي يا با خانواده و عروس خود به استراليا سفر نكرده است.
خواهشمند است دستور فرمايند اين پاسخ در آن روزنامه درج گردد.
روابط عمومي و بين الملل
شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14