(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 30  شهريور 1389- شماره 19745

بحران آب در تبريز جدي است
استاندار: صالح آباد به قطب فرهنگي ايلام تبديل مي شود
ايران در كيهان
پرداخت تسهيلات ويژه به قاليبافان استان مركزي
افزوده شدن 15دهياري در استان گلستان
توزيع سهام عدالت بين 330هزار شهروند نيشابوري
راهيابي دانش آموز كرجي به جشنواره جوان خوارزمي
استاندار يزد: سنگ هاي تزئيني و گرانيت سرمايه گذاري بيشتري مي طلبد
جشنواره بين المللي فيلم مقاومت در كرمانشاه برگزار مي شود
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان:
آغاز عمليات ساخت باغ موزه دفاع مقدس در شهركرد
رئيس جديد بيمارستان شهيد بهشتي قم معرفي شد
نماينده مردم طبس: وزارت آموزش و پرورش يك نهاد توليدي است نه مصرفي
اصفهاني ها با دادن پسماند كاغذ لوازم التحرير مي گيرند
توضيح روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي همدان درباره يك خبر
دستگاه هاي اجرايي مجاز به عكس العمل منفي در برابر نقدها نيستند



بحران آب در تبريز جدي است

نزديك به نيم ميليون انشعاب آب شرب در تبريز وجود دارد كه آب آن از خطوط انتقال زرينه رود، نهند و چاه هاي عميق منطقه، تامين مي شود. بيش از 46 درصد آب شرب تبريز از خط «زرينه رود» كه رودخانه اي در حوزه استان آذربايجان غربي و اطراف شهر «مياندوآب» است، تامين مي شود و 9/36 درصد نيز از آب هاي زيرزميني بدست مي آيد. مخازن آب شهر، براي تابستان ها تا 30 ساعت و در زمستان براي 50 ساعت، ظرفيت ذخيره سازي دارند. با اين حال آنچه كه به مشكلي براي مردم اين كلان شهر تبديل شده، قطع آب شرب شهر است كه گاه چندين روز متوالي و طولاني ادامه يافته و باعث مهاجرت مردم به ديگر شهرهاي استان و يا شهرهاي همجوار شده و مسئولان نيز تاكنون از حل كامل اين معضل ناتوان و عاجز بوده اند؟! در واقع آنچه كه به عنوان «تركيدگي» لوله هاي عظيم كار گذاشته شده در طول مسير 186 كيلومتري مياندوآب تا تبريز، خوانده و عنوان مي شود، باعث اين مشكل و قطعي آب شرب منازل شهر و صنايع بوده است و كارشناسان معتقدند كه براي جبران آن، مي بايست «خط دوم» در كنار خط اول، عملياتي شود كه براي تكميل آن ظاهرا به 200ميليون يورو و به بياني ديگر به 3هزار و 600ميليارد ريال اعتبار نياز است.
مطالعات اوليه طرح انتقال آب زرينه رود به تبريز دقيقا از سال 1352 و توسط گروهي از مشاوران ايراني و خارجي آغاز شد و قرار بود اين خط نياز آب تبريز و شهرهاي اطراف را تا سال 1375 يعني به مدت بيش از 20 سال تامين كند و پس از آن طرح ديگري در نظر گرفته شود كه اين پروژه و اقدامات با وقوع انقلاب در سال 57 عملا تا سال 1363 مسكوت باقي ماند. طرح انتقال آب از مياندوآب دوباره در سال 63 مطرح گشت و تا زمان آغاز عمليات اجرايي آن 7سال سپري شد و در سال 70 اجرا شد و 8 سال به طول انجاميد كه دلايل عمده اين تاخير بلندمدت، كمبودهاي مالي عنوان شد و در نهايت در سال 1378 به بهره برداري رسيد.
اين خط از بزرگ ترين طرحهاي آبرساني در خاورميانه است اما در حالي كه استاندارد عمر لوله هاي آبرساني 30 سال تعيين شده است ولي زنجيره و اتفاقات تركيدگي لوله هاي اين خط، فقط پس از 5 سال از آغاز بهره برداري آن اتفاق مي افتد، در حالي كه 40درصد از نيازهاي آبي مياندوآب، بناب، آذرشهر، ايلخچي، گوگان و شبستر، از اين خط تامين و برطرف مي شود و برخلاف تصور تنها جمعيت نزديك به 2ميليوني تبريز را پوشش نمي دهد و صدها هزار نفر، در اين شهرها و روستاهاي مسير، تحت پوشش مي باشند و آخرين اتفاق در لوله هاي خط كه ظاهرا اعلام شده است مربوط به 29 ارديبهشت ماه امسال است كه قطع آب بيش از 3روز تبريز را به دنبال داشت ولي عملا 5 روز طول كشيد. خط لوله مزبور علاوه بر صدها روستا و شهرهاي ذكر شده، آب مورد نياز پتروشيمي و نيروگاه حرارتي تبريز، نيروگاه سهند بناب و شهرك صنعتي شهيد سليمي را نيز تامين مي كند.
در شرايط كنوني آنچه كه باعث نگراني هاي جدي مي شود، مرزبندي قرمزي است كه مسئولان براي حل مشكل آب شرب تبريز قايل هستند و معتقدند در صورت عدم اجرا و تكميل تا 5 سال آينده، تامين آب شرب تبريز با مشكل جدي و معضلات نگران كننده اي مواجه خواهد بود.
استاندار آذربايجان شرقي، با ابراز نگراني نسبت به آينده و وضعيت «آب» استان مي گويد: «اگر تصميمي جدي در آب شرب استان اتخاذ نشود، در آينده نه چندان دور، بسياري از شهرهاي بزرگ، حتي در تامين آب شرب خود، با كمبودهاي فراواني مواجه مي شوند.»
«احمد علي رضا بيگي» به عنوان نماينده عالي دولت در استان، خواستار توجه ويژه دولت به اين مسئله مي شود و در عين حال به اراضي شوره زاري اشاره مي كند كه در مسير وجود دارند.
اين اراضي به خصوص در 40 كيلومتر اوليه- ظاهرا قادر است مشكلاتي را براي لوله ها ايجاد كند و به همين علت خط در اين محدوده، مي بايست ترميم شود. استاندار، طرفدار آغاز عمليات اجرايي خط دوم است چرا كه اساسا اين طرح جزو مصوبات سفرهاي استاني رئيس جمهوري است ولي تا به امروز اجرايي نشده است!
در زمان استانداري معمارزاده نيز، خط دوم، دغدغه اصلي مقامات محلي و نمايندگان استان در مجلس بود و «پرويز- فتاح» وزير وقت نيرو در ملاقاتي كه معمارزاده به اتفاق نمايندگان استان در تهران با وي داشتند از تخصيص هزار ميليارد ريال براي ايجاد خط دوم حرف زده بود و تصريح و تاكيد كرده بود كه با اختصاص 1000 ميلياردريال به منظور ايجاد خط دوم، به زودي شاهد آغاز طرح باشيم. ولي اكنون مدتهاي زيادي است كه معمارزاده ديگر استاندار نيست، فتاح هم وزير نيست ولي «خط دوم»، هنوز هم آغاز نشده است. «رضا-پوررجب» مديرعامل آب و فاضلاب آذربايجان شرقي، در مورد بروز اتفاقات در خطوط انتقال مي گويد: «هر روز به طور متوسط 35 اتفاق در خطوط انتقال آب و فاضلاب تبريز، روي مي دهد.» از فحواي سخنان وي مشخص است كه وي از طرفداران اجراي خط دوم است چرا كه براي تبريز، چاره اي به جز اين پروژه نيست ولي آب انتقالي مي بايست داراي مخازن مطمئن باشد كه ضريب ايمني و موجوديت آب شرب 2 ميليون نفر را تضمين كند.
«مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران» اجراي خط دوم را ضامن تامين آب براي 25 سال آينده مي داند.
«علي رضا- الماس وندي» مي گويد: «با احداث خط دوم با 36 هزار و 600ميليارد ريال، پروژه ظرف 3 سال آماده بهره برداري مي شود و نياز آب شرب تا 25 سال بعد، تامين مي شود.»
درصورت عدم اجراي اين طرح كه در نهايت ممكن است با توجه به تورم جهاني و هزينه هاي سنگيني كه اجراي اين گونه پروژه ها در بردارند به 300 ميليون يورو برسد. دولت ها، در هر شرايط زماني و فارغ از ساختار آن، قادر نخواهند بود در چند سال بعد اين پروژه را با 600 ميليون يورو نيز به انجام برسانند و پيچيدگي بحران آب تبريز، باز هم پيچيده تر و عميق تر و گسترده تر خواهد شد.
اجراي خط دوم زرينه رود به تبريز يك ضرورت حياتي است و اهميت آن، در سال هاي آتي كاملا واضح خواهد شد و كيفيت اين وضوح به اجرا يا عدم اجراي پروژه آبرساني به اين شهر، بستگي دارد.
«خط اول» اين طرح، بزرگ ترين پروژه آبرساني در خاورميانه نام گرفته و قطعا اگر بنا باشد خط دوم نيز اجرا شود، اين پروژه هم به عنوان بزرگ ترين طرح آبرساني مطرح خواهد شد و نمادي از تكنولوژي و دانش فني ايران در انتقال آب براي خاورميانه و دنيا خواهد بود و بايد «گره هاي مالي» چنين پروژه اي را كه به مشكل بيش از 2 ميليون نفر و اعتبار فني كشور در بخش آب جهان ارتباط پيدا مي كند، هر چه زودتر باز كرد. بايد به شكلي براي اين مشكل اقدام شود كه نيازي به «خط سوم» نباشد، چون در آن صورت ديگر اثري از رودخانه «زرينه رود» باقي نمي ماند!
تبريز- خبرنگار كيهان

 



استاندار: صالح آباد به قطب فرهنگي ايلام تبديل مي شود

ايلام- خبرنگار كيهان:
استاندار ايلام گفت: شهر صالح آباد به قطب فرهنگي استان ايلام تبديل مي شود.
مجتبي اعلايي در نشست اعضاي ستاد طرح ايجاد شهر فرهنگي و مذهبي صالح آباد گفت: توسعه فرهنگي از محوري ترين مباحث در چشم انداز توسعه استان است و با توجه به نيازهاي عميقي كه وجود دارد، بايد يك نگاه ويژه به اين مقوله داشته باشيم.
استاندار ايلام با تاكيد بر پرهيز از نگاه كليشه اي به رفتارهاي تبليغي در حوزه فرهنگي گفت: بايد بدنبال خلق آثار ماندگار و عميق باشيم كه در استان ايلام علاقمندي مردم منطقه به امام زادگان مي تواند يك ظرفيت مناسب باشد.
وي اضافه كرد: براي آنكه يك قطب فرهنگي ايجاد كنيم بايد سياست محوري ما استفاده از اماكن مقدسه باشد چرا كه براساس آمار بيشترين سفرها در ايام تعطيلات در استان به اين نقاط است.
اعلايي با ذكر تاريخچه اي در خصوص وضعيت مرز بين المللي مهران و تعاملات مرزي نيز گفت: ما همواره تعاملات فرهنگي مثبتي از ديرباز تاكنون با كشور عراق داشته ايم و عزيمت علما و طلاب ما به حوزه هاي نجف و كربلا از اين مرز و از سويي ظرفيت ويژه شهر مذهبي صالح آباد و نورانيت اين منطقه ما را به سمت تأسيس يك حوزه علميه بين المللي در اين شهر سوق مي دهد.
وي گفت: ظرفيت هاي فراوان اين شهر باعث شده كه ما يك نگاه جدي به شهر صالح آباد داشته باشيم و اين شهر را به نگين فرهنگي تبديل كنيم تا اين شهر در نقطه مرزي بتواند از نزديكي به شهرهاي مقدس كربلا و نجف بهره و نورانيت كسب كند.
استاندار ايلام در بخشي ديگر از سخنان خود خطاب به مشاوران طرح و مسئولان استان گفت: موضوع شهر اسلامي بايد براساس ارايه يك مدل كاملا دقيق و متناسب با آموزه هاي ديني و علمي باشد و كاركرد فرهنگي آنها بايد برجسته باشد.

 



ايران در كيهان

برگزاري نمايشگاه پاييزه
خرمدره- خبرنگار كيهان: نمايشگاه پاييزه عرضه مستقيم كالا در محل دائمي پارسه خرمدره افتتاح شد. افشار رئيس اداره بازرگاني شهرستان خرمدره با اعلام اين مطلب افزود: در اين نمايشگاه اقلام مايحتاج مردم از جمله كيف، كفش،لوازم التحرير، پوشاك و لوازم بهداشتي عرضه مي شود اين نمايشگاه در 60 غرفه از تاريخ 25 شهريور تا 3 مهر براي خريد عموم داير است. لازم به ذكر است بيش از 80درصد غرفه داران بومي اين شهرستان هستند.
افتتاح گاوداري
¤ همزمان با هفته تعاون واحد گاوداري سفيد دام خرمدره با حضور مديركل تعاون استان زنجان به بهره برداري رسيد. گاوداري سفيد دام خرمدره به صورت تعاوني اداره مي شود كه با بهره برداري از اين واحد دامي براي 10 نفر ايجاد شغل شد براي راه اندازي اين واحد گاوداري 5 ميليارد ريال اعتبار از محل بنگاه هاي زودبازده اقتصادي هزينه شده كه با راه اندازي آن روزانه 500 كيلوگرم شير توليد خواهد شد.
كسب رتبه اول كشوري
شهريار- خبرنگار كيهان: مهدي نجفي از آموزش و پرورش شهرستان شهريار در جشنواره روش هاي تدريس در رشته تدريس درس پرورشي رتبه اول كشوري را بدست آورد.
ايجاد 35 هزار فرصت شغلي
اردبيل- خبرنگار كيهان: امسال ايجاد 35 هزار فرصت شغلي براي دستگاه هاي اجرايي استان اردبيل تكليف شده است. سرپرست دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري اردبيل با اعلام مطلب بالا در شهرستان گرمي افزود: سهم شهرستان گرمي از رقم ياد شده بيش از 3 هزار فرصت شغلي است.
سيدحامد عاطي با اشاره به پايين بودن ميزان درآمد سرانه در استان نسبت به متوسط كشوري گفت: بايد با جذب، تكريم و حمايت اداري از سرمايه گذاران بخش خصوصي براي ايجاد منابع مالي جديد و افزايش سطح درآمد در استان تلاش شود.
ساماندهي شبكه برق
اهواز- خبرنگار كيهان: يداله حضرتي مديرعامل شركت توزيع برق اهواز از جمع آوري انشعابات غيرمجاز برق و ساماندهي شبكه برق روستاي عين دو خبر داد و گفت: در راستاي استفاده بهينه از منابع ملي و كاهش تلفات انرژي، پروژه ساماندهي شبكه برق و جمع آوري انشعابات غيرمجاز با حذف شبكه سيمي فشار ضعيف و استفاده از كابل خودنگهدار و ترانسفورماتورهاي جديد در روستاي عين دو با اعتبار 10ميليارد و 73ميليون ريال اجرا شد.
اجراي 75 برنامه در هفته دفاع مقدس
چناران- خبرنگار كيهان: جلسه هماهنگي گراميداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان چناران برگزار شد. سيدعلي حسيني فرماندار چناران در اين جلسه گفت: 75 برنامه عمده براي گراميداشت هفته دفاع مقدس در چناران پيش بيني شده است فرمانده ناحيه مقاومت بسيج چناران هم در اين جلسه رژه حماسي با شركت 12 گروهان از بسيجيان حوزه ها- غبارروبي مزار شهدا- تجليل از ايثارگران، برگزاري يادواره شهدا دفاع مقدس- صبحگاه مشترك- برگزاري مسابقات فرهنگي، ورزشي- كوهپيمايي بسيجيان را بعنوان برنامه هاي هفته دفاع مقدس عنوان كرد.
برگزاري يادواره شهدا
اسفراين- خبرنگار كيهان: از سوي مجامع امور صنفي و به همت بنياد شهيد و ناحيه مقاومت بسيج اسفراين اولين يادواره 22 شهيد اصناف اين شهرستان در محل مهديه اين شهرستان برگزار شد.
در اين مراسم معنوي كه خانواده معظم شهدا، امام جمعه موقت- نماينده مردم اسفراين در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار، بازاريان و كسبه، كاركنان دستگاه هاي اجرايي و اقشار مختلف مردم اسفراين حضور داشتند.
احياي قنات
يزد-خبرنگار كيهان: درحالي كه به واسطه خشكسالي هاي متوالي بسياري از رشته قنات هاي موجود در ابركوه خشك شده، قنات بزرگ تقي آباد در ابركوه به همت اداره اوقاف و امور خيريه اين شهرستان احيا شد.
سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه ابركوه اظهار داشت: ابركوه داراي چند رشته قنات موقوفه است كه اين قنوات به جز قنات معروف به «اسوكه ثلث»، وقف است.
آزادسازي اراضي در مازندران
ساري خبرنگار كيهان: موسي رحيمي مدير كل راه و ترابري مازندران از صرف اعتباري بالغ بر 130 ميليارد ريال جهت تملك و آزادسازي اراضي محورهاي ارتباطي و شرياني استان در سال گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و ترابري مازندران مهندس رحيمي ضمن اعلام اين خبر افزود: استان مازندران به دليل شرايط ويژه جغرافيايي و طبيعي و همچنين وجود شهرها و روستاهايي نزديك به هم و اراضي كشاورزي حاصل خيز داراي زمين و اراضي باارزش بوده كه اين مهم كار راهسازي و ارتقاء سطح محورهاي استان را به لحاظ بهسازي و تعريض محورها دچار مشكل كرده است.
لايروبي رودخانه ها
¤ به گزارش روابط عمومي آب منطقه اي مازندران 160 كيلومتر از انهار رودخانه هاي مازندران در سال جاري لايروبي و ساماندهي مي شوند.
اين طرح ها كه در قالب 11 طرح در محدوده 10 شهرستان در دست اجرا است ضمن جلوگيري از خسارت سيل به اراضي كشاورزي و مناطق مسكوني، امكان آبگيري سردهنه ها و انهار زراعي را فراهم كرده و موجب كاهش هزينه كشاورزان در بخش تامين و انتقال آب مي شود.
توسعه فضاي آموزشي
هويزه-خبرنگار كيهان: فضاي آموزشي شهرستان هويزه افزايش مي يابد در جلسه شوراي آموزش و پرورش هويزه فرماندار با اعلام مطلب فوق بر تحويل سريع واحدهاي آموزشي ساخته شده به آموزش و پرورش تاكيد كرد. همچنين وي در جلسه اي كه به منظور بررسي وضعيت مسكن مهر هويزه ترتيب يافته بود بر تسريع اجراي پروژه مسكن مهر شهرستان تاكيد كرد.
بازسازي مدارس در كاشان
كاشان-خبرنگار كيهان: در كاشان سال جاري فضاي بيش از 100 مدرسه در شهرستان كاشان، رنگ آميزي، آسفالت، كاشي و گرانيت و تعميرات اساسي كلي و جزيي شده است. حسين حنطه اي، مدير آموزش و پرورش كاشان در پنجمين شوراي آموزش و پرورش شهرستان با اعلام اين خبر، از تخريب و بازسازي 12 مدرسه در اين شهرستان خبر داد.
وي گفت: اين مدارس با 45 ميليارد و 610 ميليون ريال هزينه از محل اعتبارات دولتي و مشاركت خيران تخريب و بازسازي شده اند.

 



پرداخت تسهيلات ويژه به قاليبافان استان مركزي

اراك - خبرنگار كيهان:
براساس انعقاد تفاهم نامه بين اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان و سازمان بازرگاني، استان مركزي تسهيلات ويژه به كارآموزان و فراگيران حرفه قالي بافي در اين استان پرداخت مي شود.
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان مركزي در اين باره گفت: اين تفاهم نامه در راستاي فراهم كردن زمينه هاي بهره مندي علاقه مندان به توسعه هنر و صنعت فرش و قاليبافان و دارندگان مشاغل وابسته از مزاياي قانون تامين اجتماعي منعقد شده است.
بهرام نجفي زاده گفت: با توجه به جايگاه ويژه استان مركزي در زمينه توليد فرش اين تفاهم نامه اثرات مطلوبي در توسعه صنعت فرش خواهد داشت.

 



وزير كشور ابلاغ كرد
افزوده شدن 15دهياري در استان گلستان

گرگان خبرنگار كيهان:
وزير كشور در نامه اي به استاندار گلستان، بلامانع بودن تأسيس دهياري در 15 روستاي استان گلستان را ابلاغ كرد.
مصطفي محمد نجار دراين پيشنهاد جواد قناعت استاندار گلستان مبني بر تأسيس دهياريهاي خودكفا با تأسيس 15 دهياري در صورتيكه خارج از محدوده قانوني شهرهاي همجوار باشند موافقت كرد.
وزير كشور دراين ابلاغيه از استاندار گستان خواسته است تا طبق قوانين و مقررات مربوطه نسبت به تأسيس دهياري در روستاهاي مذكور اقدام و شروع به كار آنها را به سازمان شهرداريها و دهياري هاي كشور اعلام كند.

 



توزيع سهام عدالت بين 330هزار شهروند نيشابوري

نيشابور- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت تعاوني سهام عدالت شهرستان هاي نيشابور و فيروزه گفت: حدود 330هزار نفر از شهروندان اين شهرستان ها برگه سهام عدالت گرفته اند.
غلامعلي كابلي اظهار داشت: بيش از 38هزار برگ سهام براي مددجويان زيرپوشش كميته امداد امام خميني، بهزيستي، بسيجيان از كارافتاده و غيرشاغل صادر شده است.
مديرعامل شركت تعاوني سهام عدالت شهرستان هاي نيشابور و فيروزه افزود: در مراحل دوم و سوم صدور سهام 290 هزار برگ براي روستائيان و عشاير، بازنشستگان ادارات و نهادهاي كشوري و لشكري صادر شده است.
وي اظهار داشت: شركت سهامي عدالت نيشابور در سال 84 با معرفي نمايندگاني از ادارات بهزيستي و كميته امداد امام خميني و ناحيه مقاومت بسيج شهرستان تاسيس شد و در شهريور سال 85 به ثبت رسيد و در عيد غديرخم كار خود را آغاز كرد.
كابلي تصريح كرد: امكان خريد و فروش سهام عدالت تحت شرايطي چون پرداخت اقساط مبلغ اوليه سهام وجود دارد.
مديرعامل شركت تعاوني سهام عدالت شهرستان هاي نيشابور و فيروزه افزود: دولت در راستاي اصل 44 قانون اساسي و نيز اصل عدالت اجتماعي، اين سهام را ابداع كرد و براي هر عضو سهامدار، برگ سهام به مبلغ يك ميليون تومان صادر شد.
وي ادامه داد: هر زمان كه سود سهامي پرداخت مي شود مبلغي را براي بازپرداخت يك ميليون تومان تخصيص مي دهيم.
كابلي تاكيد كرد: سود عده اي كه ريخته نشده است، در دهه فجر واريز مي شود.

 



راهيابي دانش آموز كرجي به جشنواره جوان خوارزمي

كرج- خبرنگار كيهان:
دانش آموز مقطع متوسطه كرجي موفق به راهيابي به جشنواره جوان خوارزمي شد.
مدير آموزش و پرورش ناحيه 3 كرج در گفت وگو با خبرنگار كيهان در ارتباط با اين خبر اظهار داشت: تعداد 7 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اين ناحيه با كسب رتبه برتر استاني موفق به راهيابي به مرحله كشوري دوازدهمين دوره جشنواره جوان خوارزمي شدند.
«غلامرضا نجفي» افزود: در اين جشنواره دانش آموزان طوبي احمدزاده با عنوان طرح خط كش سخنگو براي نابينايان، مونا خدابخشي با طرح شعر قافله رفته، اميرعباس فصلعلي و مژده رنجكش با طرح آجر كاغذي، پوريا رفسنجاني با طرح رسم كننده تابع، هادي عبدي با طرح مرورگر اينترنت و حسين ديندار با طرح نرم افزار بصير به مرحله كشوري اين دوره از جشنواره راه يافتند.

 



استاندار يزد: سنگ هاي تزئيني و گرانيت سرمايه گذاري بيشتري مي طلبد

يزد- خبرنگار كيهان:
استاندار يزد گفت: يزد در زمينه سنگ هاي تزئيني، گرانيت سبز و سرخ و مرمريت، قابليت هاي بالايي دارد و بايد در اين حوزه سرمايه گذاري بيشتري صورت گيرد.
محمدرضا فلاح زاده افزود: بازاريابي، سرمايه گذاري و صادرات سه عنصر مرتبط با هم است و استفاده از صنايع تبديلي به ويژه در مناطق محروم به منظور افزايش ارزش افزوده كالاها بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي اظهار داشت: طي چهارماهه نخست امسال بالغ بر 196 هزار تن كالا با ارزش تقريبي 113 ميليون دلار از گمرك استان يزد صادر شده است كه اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، از لحاظ وزن 44 و از نظر ارزش 122 درصد رشد را نشان مي دهد.
به گفته فلاح زاده در اين مدت 90 قلم انواع كالاي صادراتي شامل قير، نفت جامد، كاشي، انواع كابل هاي مخابراتي، فروليبدن، اكسيد موليبدن، پسته، گريس بر پايه كلسيم، تاير و تيوپ، فرش ماشيني و سنگ مصنوعي به كشورهاي پاكستان- عراق- سوريه- افغانستان و هلند و... صادر شده است.

 



جشنواره بين المللي فيلم مقاومت در كرمانشاه برگزار مي شود

كرمانشاه-خبرنگار كيهان:
يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت با عنوان «انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در كرمانشاه برگزار مي شود.
احمد رجبي مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: اين جشنواره همزمان از سي ام شهريور ماه در 6 استان كشور برگزار مي شود.
وي هدف از برگزاري اين جشنواره را ترويج ارزش هاي دفاع مقدس، حمايت از توليد فيلم هاي دفاع مقدس، شكوفايي استعداد هنرمندان سينما، بزرگداشت ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس و همچنين رونق بخشيدن به زيرساخت ها و فضاهاي فرهنگي استان خواند.
رجبي در بخشي از سخنانش اظهار داشت: در اين جشنواره فيلم هاي مستند كوتاه 135 ميلي متري به نمايش درمي آيد. و تاكنون 12 فيلم سينمايي و 35 فيلم ويدئويي به دبيرخانه جشنواره رسيده است كه اين فيلم ها در دو مكان يكي تالار انتظار و ديگري در مكان سينما آزادي كرمانشاه در معرض ديد قرار خواهند گرفت.
مديركل اداره ارشاد اسلامي استان كرمانشاه در خاتمه گفت: مراسم اختتاميه يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت روز سوم مهرماه است كه طبق برنامه ريزي به عمل آمده از تعدادي هنرمند پيشكسوت كرمانشاهي و گزارشگر كه در زمينه دفاع مقدس ايفاي نقش داشته اند تجليل به عمل خواهد آمد.

 



مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان:
آغاز عمليات ساخت باغ موزه دفاع مقدس در شهركرد

شهركرد- خبرنگاركيهان:
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس گفت: به زودي عمليات اجراي ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان چهارمحال و بختياري در پارك تهليجان شهركرد آغاز مي شود.
سرهنگ پاسدار جمشيد علي بابايي افزود: اين باغ در زميني به مساحت 50 هزارمترمربع احداث مي شود.
وي با اشاره به اينكه براي احداث باغ موزه دفاع مقدس استان چهارمحال و بختياري يكصد ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات ملي تامين و پرداخت مي شود گفت: براي اين طرح مهم كه بزودي عمليات اجراي آن شروع مي شود مبلغ 5 ميليارد ريال تخصيص يافته است.
سرهنگ پاسدار علي بابايي اضافه كرد: در اين باغ موزه وصيت نامه ها، دست نوشته ها، تصاوير و آثار به جاي مانده از شهداي والامقام در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت.

 



رئيس جديد بيمارستان شهيد بهشتي قم معرفي شد

قم- خبرنگاركيهان:
در مراسمي با حضور جمعي از مسئولان دانشگاه و نظام پزشكي رئيس جديد بيمارستان شهيد آيت الله دكتر بهشتي قم معرفي شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي قم، در اين مراسم دكتر سيدشمس الدين حجازي رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم در حكمي با تقدير از زحمات دكتر سيدفخرالدين حجازي رئيس سابق مركز آموزشي درماني شهيد بهشتي، دكتر پرهام را به عنوان رئيس جديد اين مركز منصوب كرد.

 



نماينده مردم طبس: وزارت آموزش و پرورش يك نهاد توليدي است نه مصرفي

طبس - خبرنگار كيهان:
نماينده مردم طبس در مجلس شوراي اسلامي گفت: وزارت آموزش و پرورش بالاترين و راهبردي ترين وزارتخانه است.
محمدكريم عابدي در جلسه شوراي آموزش طبس افزود: اگر نگاه دولت به آموزش و پرورش جامعه، يك نگاه مصرفي باشد، فاجعه است.
وي تاكيد كرد: آموزش و پرورش يك وزارتخانه توليدي است كه نتيجه اين توليد، پرورش انسانهاي فرهيخته و دانشمند است.
عابدي با بيان اينكه 80 درصد آحاد جامعه با آموزش و پرورش بطور مستقيم و 20 درصد مردم نيز به طور غيرمستقيم با آن در ارتباط و تعامل هستند، افزود: باور دولت و مجلس اين است كه راه تحول و تعامل براي كشور ما در برنامه 5 ساله پنجم و چشم انداز 20 ساله آموزش و پرورش است.
همچنين در اين جلسه ضمن گرامي داشت ياد و خاطره قربانيان زلزله طبس در سال 57 و شهداي 17 شهريور گزارشي از توانمندي ها، استعدادها و موفقيت هاي مختلف فرهنگيان و دانش آموزان طبس و ساخت فضاهاي جديد آموزشي ارايه و اعلام شد.
گفتني است در سال جاري 14 نفر از دانش آموزان طبسي در رشته هاي پزشكي قبول و نهضت سوادآموزي شهرستان با بيش از 98 درصد رشد در زمينه افزايش سطح سواد، رتبه اول استان را به دست آورد.

 



اصفهاني ها با دادن پسماند كاغذ لوازم التحرير مي گيرند

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مديرعامل سازمان بازيافت شهرداري اصفهان از اهداي اقلام و لوازم نوشت افزار به شهروندان در ازاي ارائه پسماند كاغذ در ايستگاه هاي بازيافت سطح مناطق به مناسبت بازگشايي مدارس خبر داد.
«تيمور باجول» ارائه اقلام و لوازم نوشت افزار در ازاي تحويل پسماند كاغذ و مقوا در كانكس ها را به منظور تشويق و ترغيب شهروندان در تفكيك پسماند دانست و افزود: سازمان بازيافت به مناسبت بازگشايي مدارس اقدام به برگزاري جشن كاغذ كرده و در اين راستا تا پايان شهريورماه در 24ايستگاه ثابت مناطق 14 گانه اقلام و لوازم التحرير را در ازاي دريافت كاغذ به شهروندان اهدا مي كند.
وي با بيان اين كه از 120تن مواد بازيافتي در روز 50درصد آن را كاغذ و مقوا تشكيل مي دهد، اضافه كرد: اين طرح در راستاي ارتقاي فرهنگ شهروندي در سطح شهر انجام مي شود.

 



توضيح روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي همدان درباره يك خبر

همدان- خبرنگار كيهان:
در پي چاپ خبر «درمانگاه موقوفه بهاءالملك همدان در آستانه تعطيلي است» به نقل از مديركل سابق اوقاف و امور خيريه استان، در صفحه 11 روزنامه كيهان مورخ 19/5/89، از سوي روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني همدان، جوابيه اي به شرح زير به دفتر روزنامه ارسال شد: «... وفق نظريه معاونت بهداشتي دانشگاه به استحضار مي رساند: طبق ضوابط وزارت متبوع در آن منطقه يك پايگاه بهداشتي پيش بيني و مصوب شده و در حال حاضر دانشگاه علوم پزشكي همدان در محل موقوفه بهاءالملك فعال بوده و به ساكنين منطقه با نظارت مركز بهداشت شهرستان همدان خدمات بهداشتي درماني ارايه مي كند».

 



به گفته استاندار مازندران
دستگاه هاي اجرايي مجاز به عكس العمل منفي در برابر نقدها نيستند

ساري - خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران گفت: هيچ دستگاه اجرايي مجاز نيست گلايه، شكواييه و يا نقدي كه از وي مي شود را با عكس العمل منفي پاسخ دهد.
سيدعلي اكبر طاهايي افزود: اظهارات مكتوب و غيرمكتوبي كه از زبان منتخبان مردم در رسانه ها اعلام مي شود به لحاظ اتصال با جامعه عنوان مي شود، لذا مديران بايد در استماع و دريافت مطالب، اصل را برعكس العمل قرار ندهند.
وي با بيان اينكه هدف اصلي از بيان مشكلات برون رفت از مشكل است، گفت: هيچ دستگاه اجرايي مجاز به عكس العمل منفي در برابر نقدها نيست.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14