(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 30  شهريور 1389- شماره 19745

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انتخابات افغانستان و مسائل پيراموني آن (يادداشت روز)
صالحي در افتتاحيه مجمع عمومي: آژانس گرفتار بحران اعتبار و صلاحيت اخلاقي است
عصبانيت همكار راديو سيا از مراجع (خبر ويژه)
سوراخ (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
ساعت رسمي كشور از 24 امشب يك ساعت به عقب كشيده مي شود
كالين پاول: آمريكا چاره اي جز پذيرش ايران هسته اي ندارد
قدرداني غرب از تلاش تركيه براي حل ديپلماتيك موضوع هسته اي ايران
موافقت با تاسيس 24 موسسه آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي
پيش بيني كيهان اين بار هم تحقق پيدا كرد (خبر ويژه)
جنگ زرگري كابوهاي وحشي! (خبر ويژه)
حاميان فتنه: آمريكا و اسرائيل، به به! (خبر ويژه)
صد آفرين سلطنت طلب ها به شيخ آشفته (خبر ويژه)
زور نزنيد، ديگر كسي باور نمي كند! (خبر ويژه)



انتخابات افغانستان و مسائل پيراموني آن (يادداشت روز)

دومين انتخابات مجلس قانونگذاري افغانستان روز شنبه در نزديك به 5000 حوزه رأي گيري برگزار شد. خبرها بيانگر آن است كه از مجموع حدود 5/11 ميليون نفر واجد شرايط رأي در اين كشور بين 41 تا 42 درصد در انتخابات شركت كرده اند كه با توجه به مجموعه شرايط همسايه شرقي ما يك مشاركت قابل قبول به حساب مي آيد. درخصوص اين انتخابات نكات زير قابل ملاحظه مي باشند:
1- در اولين انتخابات مجلس افغانستان كه 5 سال پيش برگزار گرديد، نزديك به 54 درصد واجدين شرايط رأي شركت كردند اما با وجود آنكه امروزه شرايط امنيتي در مجموع از بهبود حكايت مي كند، مشاركت مردم با كاهش توام بوده است كه اين موضوع دلايل خاص خود را دارد. در اين انتخابات ما شاهد افزايش ناامني ها در روز رأي گيري بوديم تعداد عمليات هاي تروريستي به 20مورد و تعداد كشته شده هاي آن ها به 10 نفر رسيد اين در حالي بود كه در انتخابات 5 سال پيش، روز انتخابات از امنيت بيشتري برخوردار بود. نكته ديگر در كاهش شمار رأي دهندگان- به نسبت جمعيت موجود در اين كشور- اين بود كه كميسيون انتخابات مهاجرين بازگشته به وطن خود كه تعداد آنان به حدود 5/2 ميليون نفر مي رسد را به حساب نياورد و از توزيع كارت انتخابات بين آنان اجتناب كرد اين در حالي بود كه اكثريت مهاجرين علاقه مند به شركت در انتخابات بود ند.
2- در انتخابات گذشته 17 ميليون كارت توزيع گرديد در حاليكه در اين انتخابات تعداد كارت هاي انتخابات به 12 ميليون تقليل يافت اين موضوع البته به مفهوم كاهش علاقه به مشاركت نيست چرا كه در آن دوره هم عدد مشاركت كنندگان كمي بيشتر از 10 ميليون نفر بود و حال آنكه در اين انتخابات 12 ميليون كارت توزيع شد و عدد مشاركت كنندگان به حدود 11 ميليون نفر رسيد. بايد اضافه كرد كه به دليل آنكه تنها حدود 40 درصد از مردم افغانستان داراي شناسنامه اند، كميسيون برگزاري انتخابات با صدور كارت هاي شناسايي مقدمات شركت مردم در انتخابات را فراهم كرد. اين كارت ها در عين حال براي مصارف ديگر مثل دريافت كمك و آذوقه هم استفاده مي شود و به همين دليل دريافت كارت الزاماً به معناي شركت فرد در انتخابات نيست.
3- از 6000 حوزه رأي گيري، انتخابات تنها در 5000 حوزه رأي گيري برگزار شد و اين به آن معناست كه در 17درصد شهرها و روستاها امكان برگزاري انتخابات وجود نداشته است. در اين ميان ميزان مشاركت مردان بيش از زنان بوده و ميزان مشاركت ولايات هزاره، تاجيك و شيعيان بيش از پشتونها بوده است تا جائي كه گفته مي شود 40درصد پشتونها و 50 درصد غيرپشتونها در انتخابات شركت كرده اند اين در حالي است كه پشتونها به تنهايي 40 درصد از جمعيت حدود 28 ميليوني افغانستان را بخود اختصاص داده اند.
4-در اين انتخابات همه گروههاي افغاني موضع شركت داشته اند اما بعضي فعال تر بوده و بعضي ديگر ترجيح داده اند ضمن حفظ موضع اپوزيسيوني بطور غيررسمي در انتخابات شركت داشته باشند در اين بين غيرپشتونها موضع يكپارچه اي مبتني بر مشاركت و پذيرش نتيجه آراء داشته اند. شوراي علماي افغانستان- تركيبي از روحانيون هزاره، شيعه و تاجيك- با صدور بيانيه اي مردم را به شركت فعال دعوت كرد و هرگونه اقدام تقلب آميز نظير فروختن رأي خود را حرام اعلام كردند.
اما پشتونها در قالب هاي مختلف عمل كردند گروههايي از آنان- نظير حزب اسلامي به رهبري گلبدين حكمتيار- افراد شاخص خود را بعنوان كانديدا معرفي كرده اند، بعضي از مقامات دولتي پشتون كانديدا شده اند، بعضي از شخصيت هاي درجه2 و درجه 3 طالبان هم كانديدا شده اند اما طالبان و بعضي از احزاب قديمي پشتون بطور ظاهري انتخابات را تحريم كرده و در شرايط اشغال كشور، غيرقابل قبول ارزيابي كرده اند ولي واقعيت اين است كه در ميان حدود 2400 كانديداي انتخابات حدود 1300 نفر از پشتونها ديده مي شوند كه اين به معناي برخورد دوگانه آنان مي باشد. با اين وصف مي توان گفت براي اولين بار پشتونها، تاجيك ها، هزاره ها، شيعيان و ازبك ها استفاده از شيوه رأي گيري را قبول كرده و براي استفاده از آن به رقابت با يكديگر پرداخته اند. اين يك علامت مثبت به حساب مي آيد.
5-در اين انتخابات برخلاف انتخابات 5 سال پيش، آرايش انتخاباتي بيش از آنكه داراي هويت حزبي باشد داراي هويت صنفي است. بعنوان مثال در اين انتخابات ما شاهد ظهور ليست هايي ذيل عناوين «جامعه تجّار»، «جامعه دانشگاهيان»، «جامعه نويسندگان» و... هستيم كه تا حد زيادي خالي از تعصبات حزبي است آنها در عين حال روي يك نكته تاكيد دارند و آن قبول فرايند سياسي و پذيرش دولتي بر خاسته از آراء مردم است كه در متن خود به معناي قبول كرزاي و پذيرش همكاري سياسي با وي مي باشد بر همين اساس بعضي از تحليلگران سياسي معتقدند اين فرايند، ساخته دست دولت كرزاي، به قصد فايق آمدن بر مخالفان پشتون و هزاره طراحي شده است. نكته ديگر در اين انتخابات، «جوان گرايي» است تعداد كانديداهاي جوان و غيرمشهور به نسبت انتخابات 5 سال قبل فزوني گرفته و مي توان گفت نسل دوم و سوم تا حد زيادي به آرامي جايگزين نسل اول شده است اين نيز مي تواند به قوام مكانيسم رأي بيانجامد و از حجم درگيري ها بكاهد.
6- در انتخابات دو روز پيش چند عامل مهم در فرايند انتخابات اثرگذار بوده اند و به كاهش مشاركت مردم انجاميده اند. قبل از ورود به اين بحث بايد گفت كه بيش از 17 ميليون نفر از جمعيت 28 ميليوني افغانستان واجد واقعي شرايط رأي هستند ولي از آنجا كه بنا به دلايلي امكان حضور همه واجدين شرايط پاي صندوق وجود ندارد، واجدين شرايط به كساني اطلاق مي شود كه كارت شناسايي دريافت كرده اند يعني امكان حضور در انتخابات را دارند؛ بر اين اساس عدد5/11 ميليون نفر عدد غير واقعي واجدين شرايط رأي مي باشد كه روي آن تاكيد مي شود. اما عوامل اثرگذار بر كاهش مشاركت افغان ها عبارتند از:
الف-پايدار نبودن امنيت و نارضايتي كه در سطح عموم از مشكلات امنيتي وجود دارد و به يأس مردم از ساز و كارهاي كنوني انجاميده است ب:ذهنيت بخش زيادي از مردم نسبت به انتخابات منفي است و آنان معتقدند رأي گيري بصورت صوري برگزار مي شود و آمريكايي ها هركسي را كه بخواهند بعنوان پيروز معرفي مي نمايند ج:روستايي بودن اكثريت جمعيت افغانستان و پراكنده بودن آنان و عدم وجود ساز و كارمناسب براي مشاركت دادن آنان در همان حال بيسوادي اكثريت مردم و فرهنگ خاصي كه درباره عدم مشاركت زنان در فعاليت هاي اجتماعي وجود دارد، كاهش مشاركت را در پي داشته است در عين حال بايد اضافه كرد در اين انتخابات موضع سران پشتون چندان روشن نبود و اين نوعي ابهام را در ايالات جنوبي و شرقي افغانستان به وجود آورد.
7- از قرائن و شواهد برمي آيد كه با وجود عوامل واگرا كه انگيزه هاي مشاركت را كاهش داده است در اكثر مناطق متعلق به هزاره ها، تاجيكها و شيعيان ميزان مشاركت جويان از آنچه پيش بيني مي شد بيشتر بوده است به گونه اي در حوزه هايي نظير غرب كابل، شهرك جبرئيل در ولايت هرات، شهر غزنه كه اكثريت جمعيت آنها را شيعيان تشكيل مي دهند در ساعت 10 صبح يعني دو ساعت پس از آغاز رأي گيري با فقدان تعرفه رأي مواجه شده اند و عليرغم درخواست هاي مكرر برگه آراء به اين مناطق نرسيده و عملاً انتخابات در ساعت 10 صبح پايان يافته تلقي شده است. در مجموع ميزان مشاركت در 9 استان كه شيعيان، هزاره ها و تاجيكها در آنان اكثريت بوده اند روند مناسب تري داشته است.
8- از نظر اداره رأي گيري، در اين انتخابات «كميسيون ملي انتخابات» روند مقبول تري داشته به گونه اي كه دو روز پس از پايان رأي گيري، خدشه اي به كار آنان وارد نشده است و حال آنكه در انتخابات هاي گذشته، اشكالات و انتقادات از همان روز راي گيري آغاز مي شد اين مي تواند نشانه اي از بلوغ سياسي در جامعه نخبگان و عناصر برگزار كننده تلقي شود. يادآور مي شود كه علاوه بر كميسيون انتخابات، كميسيون رسيدگي به شكايات هم مركب از مسئولان افغاني و غيرافغاني در فرايند راي گيري حضور دارند.
9- در اين انتخابات موضع پاكستان و دستگاه اطلاعاتي آن (i.s.i) تا حدي توام با پذيرش نقش مثبت بود. درانتخابات هاي گذشته پاكستان و i.s.i مكمل نقش و موضع طالبان بودند ولي از قرار معلوم در اين انتخابات آنان در چارچوب توافقات اجلاس كابل - كه در روز 29 تيرماه 89 با حضور هيات هاي حدود 60 كشور جهان برگزار شد- كمك به فرايندسياسي افغانستان را پذيرفته اند و ظاهراً به پشتونها براي مشاركت فعال در انتخابات فشارهايي وارد كرده اند.
10- موضع جمهوري اسلامي ايران از زمان آغاز فرايند سياسي (2004م) از ثبات برخوردار بوده است. ايران اگرچه با هرگونه حضور اشغالگرانه نيروهاي ناتو و... در افغانستان مخالفت كرده و مقاومت در برابر اين نيروها را حق طبيعي مردم مظلوم افغانستان دانسته است ولي آن را نافي حضور فعال مردم اين كشور در صحنه انتخاب و حق رأي ندانسته است بلكه آن را يكي از راهكارهاي كليدي-در كنار مقاومت- براي آزادسازي افغانستان از اشغال تلقي كرده است از اين رو موضع جمهوري اسلامي همواره دعوت به مشاركت بيشتر مردم در انتخابات بوده و بر اين اساس با دولت كابل و احزاب مختلف افغاني همكاري كرده است.
اما با اين وجود متاسفانه صداو سيماي جمهوري اسلامي ايران در روز برگزاري انتخابات، بيش از اخبار خود انتخابات، اخبار انفجارها و اتفاقات منفي را پوشش داد كه احياناً حداقل در بخشي از مخاطبان تلقي نادرستي از موضع ايران نسبت به انتخابات افغانستان به وجود آورد و حال آنكه ايران ضمن محكوم كردن حوادث تروريستي همواره از حضور فعال مردم اين كشور در انتخابات جانبداري كرده است.
11- در اين انتخابات حدود 5/2 ميليون آواره افغاني مستقر در پاكستان و ايران در انتخابات حضور نداشتند البته آنان درگذشته هم ناديده گرفته شدند. حتي آن دسته از افغان هايي كه به موطن خود بازگشته اند از حق مشاركت محروم شده اند آيا اين يك انتخاب افغاني است يا آنكه آمريكايي ها و كميسيون انتخابات آنان كه به تاييد سرفرماندهي نظامي آمريكا رسيده است حضور مهاجرين فعلي و سابق- كه تعداد آنان از 5 ميليون نفر تجاوز مي كند- را يك خطر ارزيابي كرده اند. اين موضوعي است كه به كنكاش بيشتر نياز دارد.
سعدالله زارعي

 



صالحي در افتتاحيه مجمع عمومي: آژانس گرفتار بحران اعتبار و صلاحيت اخلاقي است

رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان در افتتاحيه مجمع عمومي آژانس انرژي اتمي گفت: به نظر مي رسدكه آژانس از يك بحران اعتبار و صلاحيت اخلاقي در رنج است.
دكتر علي اكبر صالحي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي ديروز طي سخناني در پنجاه و پنجمين كنفرانس عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: در حال حاضر، براساس موافقتنامه پادمان جامع (214INFCIRC/) تمامي تاسيسات هسته اي كشور متبوعم تحت نظارت و بازرسي جاري آژانس قرار دارند. از سال 2003 بيش از 5000 نفر- روز بازرسي به انجام رسيده است.
اين امري بي سابقه در تاريخ آژانس است. نتيجه چنين تلاش عظيمي همواره به اساسي ترين نتيجه گيري توسط آژانس انجاميده است و آن اين كه هيچ انحرافي به سوي فعاليت هاي غيرصلح آميز وجود نداشته است. اما متاسفانه، علي رغم تمامي اين شواهد قاطع و به علاوه همكاري صادقانه اي كه كشور متبوع من تاكنون معمول داشته، آژانس واكنشي معكوس نشان داده است. بطور مثال نكاتي در گزارش اخير مديركل درباره فعاليت هاي هسته اي ايران وجود دارد كه با هنجارها و رويه هاي دستور كار آژانس انطباق نداشته و همچنين مبتني بر بيطرفي و عدالت نمي باشد و بدينسان جايي نمي گذارد جز اين مفهوم كه حاكي از اعمال فشار سياسي از سوي قدرت هاي مشخص بر روند تصميم گيري اين مرجع فني منحصر به فرد بين المللي مي باشد.
وي با اشاره به معيارهاي دوگانه آژانس تاكيد كرد چنين به نظر مي رسد كه آژانس از يك بحران اعتبار و صلاحيت اخلاقي در رنج است.
صالحي ادامه داد: متاسفانه مداخلات و اعمال نفوذ سياسي حتي رد پايش را در همكاري هاي فني نيز به جا گذاشته است.
همانگونه كه در اساسنامه آژانس و در سند راهنماي (267INFCIRC /) تصريح گرديده، پرواضح است كه همكاري ها و مساعدت هاي فني نمي بايستي تحت تاثير هيچگونه شرايط سياسي قرار گيرند، اما اخيرا مشاهده شده كه بخاطر اعمال فشار سياسي معدودي كشورها، محدوديت هاي خاص توجيه ناپذيري از سوي دبيرخانه بر مشاركت ايران در برنامه هاي آژانس در زمينه هاي ايمني فعاليت هاي هسته اي اعمال شده است.
رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان در ادامه با انتقاد از رفتار شوراي امنيت در صدور قطعنامه 1929 گفت: رويكرد غيرمدني دوسويه تهديد و گفت وشنود (چماق و هويج) قطعا نمي تواند مفيد و مثمرثمر باشد.
وي سپس به روند تامين سوخت براي راكتور تهران و مانع تراشي غربي ها در اين خصوص اشاره كرد و افزود: هم اكنون هيچ تضميني براي عرضه سوخت وجود ندارد. در حالي كه كشورهاي عضو ان پي تي از اين حق برخوردار هستند كه براي تامين سوخت هسته اي، گزينه هاي گوناگون چه تامين سوخت از طريق داخلي يا تامين سوخت از طريق خارجي را بدون هيچگونه محدوديتي، انتخاب نمايند.
وي در بخش ديگري از سخنانش در كنفرانس عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي اظهار داشت: با توجه به اين كه همسايگان ما اخيرا به داشتن نيروگاههاي هسته اي ابراز علاقه كرده اند، ايجاد يك گروه فني منطقه اي را براي به اشتراك گذاري و تبادل دانش و تخصص بويژه در زمينه ايمني هسته اي پيشنهاد مي نمائيم.

 



عصبانيت همكار راديو سيا از مراجع (خبر ويژه)

يك ضد انقلاب گريخته از كشور از حمايت مراجع و شخصيت هاي بزرگ ديني از نظام در ايام فتنه سال 88 به شدت ابراز خشم كرد.
علي افشاري كه اكنون حقوق بگير رسمي سازمان سيا و سرويس هاي اطلاعاتي اروپايي نظير سرويس هلند است و از طريق مقاله نويسي در رسانه هايي مانند راديو فردا و روز آنلاين روزگار مي گذراند، در مقاله اي در سايت روز آنلاين همه روحانيون ايران را سكولار خواند!
وي كه ظاهراً در فهم معناي كلمات هم دچار مشكل جدي است، نوشت: «آن چيزي كه در طول سه دهه گذشته باعث رنجش خاطر مردم شده، ادغام دين و دولت بوده است درست برعكس سنوات قبل از انقلاب. نوع نگاه معترضين به روحانيت در جنبش سبز و راهپيمايي هاي پسا انتخاباتي بسيار روشن گر است. يكي از مطالبات مردم اعتراض مراجع و روحانيون به دولت كودتا و اعلام عدم مشروعيت مذهبي آن بود». افشاري سپس با ابراز ناراحتي از اينكه چنين مطالبه اي با بي اعتنايي مطلق مراجع و علما مواجه شد، به حوزه هاي علميه حمله كرده و نوشته است: «مردم معترض كه شماري از آنان نيز از مدافعان پر و پا قرص سكولاريسم هستند، نه تنها توجيه ها را نمي پذيرفتند بلكه نسبت به مراجع و فضلايي كه سكوت پيشه ساختند نيز ناراضي بودند و سكوت را علامت رضا ارزيابي مي كردند كه نهايتاً آنان را در موقعيت شريك مسئوليت فجايع روحانيت حكومتي قرار مي دهد»! اين در حالي است كه به جز يكي دو چهره شناخته شده در قم و يك شهر ديگر كه كسي آنها را به عنوان عالم بزرگ و مرجع به رسميت نمي شناسد، هيچ كدام از عالمان بزرگ شيعه در ايران و ساير كشورهاي مجاور نه تنها كوچكترين حمايتي از فتنه سبز نكردند بلكه بر مبناي اطلاعات موجود قاطبه آنها با تجليل از درايت رهبر معظم انقلاب اسلامي بر ضرورت تبعيت از ايشان تاكيد كردند.
نكته مهم تر اين است كه برخي از علماي بزرگ در ايام فتنه 88 تاكيد داشتند براساس مباني فقهي كساني كه به دروغ مردم را به خيابان بكشانند و به جان و مال آنها خسارت بزنند، محارب و مفسد في الارض هستند.

 



سوراخ (گفت و شنود)

گفت: يكي از سران فتنه به چند تن از مدعيان اصلاحات گفته است بايد بررسي كنيد كه علت ريزش شديد هواداران چه بوده است؟!
گفتم: اين كه نيازي به بررسي ندارد. وقتي هواداران اوليه متوجه مي شوند كه سران فتنه به آنها دروغ مي گويند و خودشان با عوامل نشان دار آمريكا و اسرائيل فالوده مي خورند و دست به وطن فروشي مي زنند و... به طور طبيعي از آنها دور مي شوند.
گفت: زهرا رهنورد در همان جلسه گفته است؛ اساساً طرح اين سؤال بي مورد است و يكي از اطرافيان نزديك موسوي اعلام داشته كه در اين باره تحقيق كرده ولي هنوز به نتيجه اي نرسيده است.
گفتم: يارو يك قالب يخ را روي دست گرفته و با تعجب به آن نگاه مي كرد، پرسيدند چرا به آن زل زده اي؟ يارو در جواب گفت؛ ببين! داره ازش آب ميچكه، اما هرچي نگاه مي كنم معلوم نيست كجاش سوراخه!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
خدايا تو خوب مي داني كه ملت باغيرت ايران اسلامي بيش از سي سال است در جهت حفظ ارزشهاي ديني نشأت گرفته از قرآن با استكبار جهاني خاصه شيطان بزرگ در ستيز است و در اين بين از بذل جان نيز دريغ نورزيده، و در روز جمعه نيز در پي بي شرمي و لاابالي گري شيطان صفتان، براي مقابله و حمايت از قرآن و سخن تو به ميدان آمدند تا با آتش درون سينه هايشان آتش به خرمن دين ستيزان زنند چشم انتظار عنايت حق در اين بين هستند كه وعده پروردگار حق است.
محمودي
¤ پيشنهاد مي كنم در تمام كشورهاي اسلامي براي كوري چشم دشمنان اسلام و قرآن در پاسخ به اقدام توهين آميز آمريكا به محضر قرآن كريم هفته بزرگداشت، تكريم و تجليل از اين كتاب مقدس آسماني برگزار شود.
0187---0912
¤ انتظار داريم رؤساي برخي كشورهاي عربي در طول حيات خود يك جو غيرت نشان بدهند و در اجلاس امسال سازمان ملل با موضع گيري روشن خود اقدام توهين آميز به قرآن كريم را محكوم كنند.
عليمرداني
¤ نمي شود هم در فتنه فتنه گران شريك بود و هم صحبت از ضرورت وحدت بكنيم و دو پهلو حرف بزنيم. اصل و اساس وحدت بايد اين باشد كه فتنه گران محكوم بشوند.
5587---0912
¤ اين حرف آقاي رئيس جمهور براي من خيلي تلخ بود كه كيهان را در كنار روزنامه شرق قرار دادند اگر روشنگري هاي اين روزنامه نبود مابه كسي ديگر در هر دو دوره راي مي داديم.
2290---0915
¤ چطور اروپاي به اصطلاح متمدن و آزادمنش در مقابل اخراج هزار نفر كولي از فرانسه اين قدر سر و صدا راه مي اندازند ولي در مقابل آوارگي ميليونها فلسطيني مهر سكوت بر لب زده اند؟ اين تناقضات آشكار در رفتار و كردار غرب را بايد مكرراً بازگو كنيد.
افشار
¤ از اقدام توهين آميز آمريكا به قرآن كتاب آسماني مسلمانان جهان بايد حداكثر استفاده و بهره برداري را در جهت رسوايي غرب و زمينه سازي سقوط رژيم صهيونيستي را داشته باشيم.
5790---0913
¤ چرا وزارت آموزش و پرورش تكليف ذخيره آزمون استخدامي را روشن نمي كند؟
9541---0911
¤ چرا در برنامه روز از نو شبكه 2 سيما در قسمت «انجمن بچه هاي گنده» از زبان بچه هاي مرفه تبليغ رقص و زندگي اشرافي مي شود.
رفيعي
¤ از مسئولين نظام وظيفه عمومي سؤال شود آيا قانون كسر خدمت در سال 89 براي سالهاي بعد هم ضمانت اجرايي دارد و تكليف افرادي كه سال آينده فارغ التحصيل مي شوند در اين مورد چيست؟
0215---0939
¤ آموزش و پرورش چگونه و با چه استدلال و توجيهي اجازه داده كه تعداد معلم مورد نياز براي مقطع دبستان را از ميان ذخيره هاي آزمون استخدامي با رشته تحصيلي غيرمرتبط انتخاب كند آنوقت ما دارندگان ليسانس علوم تربيتي باگرايش آموزش و پرورش كه چندين سال است از دانشگاه هاي كشور فارغ التحصيل شده ايم بيكار باشيم.
يك هموطن
¤ يكي از راهكارهاي مقابله با تحريم هاي اقتصادي دشمنان بويژه در بخش تحريم فرآورده هاي نفتي مثل بنزين ، احداث جايگاه هاي سوخت گاز سي ان جي از طريق لوله كشي سراسري مي باشد كه نيازي به هزينه سنگين حمل و نقل گاز از پالايشگاه تا جايگاه هاي سوخت نيز نباشد.
بليغيان
¤ بدينوسيله ما اولياء مدرسه، والدين و800 دانش آموز دبيرستان شهيد مطهري از نقش كليدي كه كيهان در ارتباط با پوشش خبري و جلوگيري از تخريب اين مركز آموزش داشت، كمال تشكر را به عمل مي آوريم. پيگيري كيهان توانست اين مدرسه نمونه با قدمت 50 ساله را نجات دهد تا بار ديگر طنين روح افزاري تعليم و تربيت در آن حاكم شود. اميدواريم مسئولان آموزش و پرورش مساله را به گونه اي حل كرده باشند كه تا سالهاي سال نام والاي معلم شهيد بر تارك آن بدرخشد.
جمعي از اولياء دانش آموزان
¤ از دولت خدمتگزار درخواست مي شود كه كارمندان داراي معلوليت را نيز از پرداخت حق بازنشستگي همانند جانبازان محترم معاف كنند.
7802----0912
¤ در تاريخ 26/6 جمعه عصر به پارك لاله تهران رفتم وقت نماز مغرب كه شد تنها صداي اذان شنيده شد ولي ديگر نه از برنامه فرهنگي و نه از نماز جماعت خبري نبود. از پايتخت جمهوري اسلامي انتظار ديگري مي رود چندي قبل وقتي در پارك غدير اصفهان بودم وقت ظهر برنامه فرهنگي، پخش قرآن ، اذان- نماز جماعت بيان احكام و... را ديديم و آرزو كرديم اين قبيل امور فرهنگي در پايتخت نيز اجرا مي شد. از مسئولين انتظار چنين برنامه هايي مي رود.
صيدي از شهريار
¤ ورودي جاده روستاي ابيانه در اصفهان به طول 2 كيلومتر فاقد پايه چراغ برق مي باشد. با توجه به تردد زياد مسافر و توريست در اين جاده جاي سؤال است كه چرا شركت برق استان اصفهان براي رفع اين مشكل اقدامي نمي كند.
يك توريست
¤ روستاي ناران از توابع بخش ساردونيه از توابع شهرستان جيرفت كرمان جاده خاكي هم ندارد. نامه به مقامات عالي كشور هم نوشته ايم هنوز جواب نداده اند. اميدواريم رسيدگي شود.
0753---0913
¤ امامزاده شاه محمد در شهر جايزان از توابع شهرستان اميديه مشكل برق دارد با وجود اينكه پي گيري هاي زيادي كرده ايم. متأسفانه نتيجه اي حاصل نشده و رسيدگي نمي كنند. چرا؟
86000---0916
¤ آيا هيچ نظارتي بر شركت هاي دولتي كه به خصوصي تبديل مي شوند وجود دارد كه نيروها را پس از 6 سال سابقه كار اخراج مي كنند؟!
2171---0913
پاسخ معاونت اجتماعي ناجا- تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 29/4/89 روزنامه در خصوص اراذل و اوباش خيابان پنجم نيروي هوايي به آگاهي مي رساند: « در راستاي طرح پاكسازي نقاط آلوده طرح مذكور در محدوده خيابان پنجم نيروي هوايي با استفاده از عوامل تخصصي دواير به اجرا گذارده شد و محل فوق تحت پوشش محسوس و نامحسوس قرار گرفته ضمن اينكه در اجراي طرح استقراري و انجام ايست و بازرسي و استفاده از پاس پياده به كمك يگان امداد انجام مي گيرد.

 



ساعت رسمي كشور از 24 امشب يك ساعت به عقب كشيده مي شود

براساس قانون، ساعت رسمي كشور در ساعت 24 سه شنبه (سي ام شهريور) يك ساعت به عقب برمي گردد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، براساس قانون تغيير ساعت رسمي كشور مصوب 1385 مجلس شوراي اسلامي ساعت رسمي كشور در ساعت 24 سه شنبه سي ام شهريور يك ساعت به عقب برگردانده مي شود.
دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور، مهرماه سال 1386 قانون تغيير ساعت رسمي كشور كه پس از تصويب در مجلس شوراي اسلامي به تاييد شوراي نگهبان رسيده بود را براي اجرا به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور ابلاغ كرد.
براساس ماده واحده اين قانون، ساعت رسمي كشور هر سال در ساعت 24 روز اول فروردين ماه يك ساعت به جلو كشيده مي شود و در ساعت 24 روز سي ام شهريور به حال سابق برگردانده مي شود.
ساعات كار جديد موسسات، نهادها و مدارس
وزير كشور هم ساعات كار جديد موسسات، نهادها و مدارس را در پايتخت اعلام كرد.
مصطفي محمدنجار وزير كشور عصر يكشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت در مورد ساعات جديد آغاز به كار موسسات، نهادها و مدارس در تهران اظهار داشت: با توجه به فرا رسيدن اول مهر و تغيير فصل، مشكلاتي براي شهروندان ايجاد مي شود كه با توجه به جلساتي كه شوراي عالي ترافيك با دستگاه ها و ادارات مختلف داشت و مجموعا در طي 13 جلسه پيشنهاداتي براي دولت آماده شد.
وي اضافه كرد: بر اين اساس از اول مهر ساعات كار جديد ابلاغ مي گردد كه اين ساعات كار آزمايشي و براي مدت سه ماه اجرا و پس از آن در صورت لزوم اصلاح مي شود.
وزير كشور اين تغييرات جديد را بهترين گزينه توصيف كرد چرا كه نظرات تمامي دستگاه ها كسب شده است.
وي افزود: بر اين اساس ساعات كار واحدهاي نظامي 30:6 تا 7، واحدهاي صنعتي 7، مدارس 30:7 (15:7 تا 45:7 به صورت شناور)، بانك ها و دانشگاه ها 8، ادارات عمومي 30:8 و بازار تهران 30:9 تا 10 تعيين شده است.
دبير شوراي عالي ترافيك كشور نيز با تاكيد بر تاثيرگذاري 10 تا 12 درصدي اجراي طرح تغيير ساعت براي ترافيك تهران، گفت: تعداد سفرهاي صبحگاهي دو برابر سفرهاي عصر است.
سيدمجتبي شفيعي در پايان جلسه شوراي عالي ترافيك، جهت هماهنگي دستگاه هاي اجرايي براي موضوع تغيير ساعت كاري بانك ها و ساير مراكز آموزشي از اول مهرماه، با اعلام اين كه طبق پيش بيني ها پس از اجراي اين طرح 10 تا 12 درصد بهبود وضعيت ترافيك صبحگاهي را شاهد خواهيم بود، افزود: ضمانت اجرايي اين طرح توسط ارگان هاي مختلف اتفاق نظر آن ها است، چرا كه براي طرح امسال هيچ يك از دستگاه ها مشكلي براي اجرا ندارند.
دبير شوراي عالي ترافيك كشور با تاكيد بر اين كه اين مصوبه دولت دو تبصره دارد، عنوان كرد: بر اين اساس اين مصوبه دولت موقت و در سه ماه اجرا خواهد شد تا در اين مدت نتايج آن مورد ارزيابي قرار گرفته و در صورت نياز مجدداً توسط هيئت دولت تصويب شود، همچنين در اين مصوبه بر رعايت «دوركاري» در ادارات تا 20 درصد تاكيد شده است.
وي تاكيد كرد كه اين مصوبه در حال حاضر تنها در شهر تهران اجرا خواهد شد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا براي كاهش ترافيك عصرگاهي نيز پيش بيني صورت گرفته است يا خير؟ پاسخ داد: نقطه بحراني ترافيك در صبح است و طبق بررسي ها تعداد سفرها در ترافيك صبحگاهي دو برابر اوج ترافيك عصرگاهي است، چرا كه ساعت تعطيلي مجموعه هاي مختلف با هم تفاوت قابل توجهي دارند.
دبير شوراي عالي ترافيك كشور عنوان كرد كه شهرداري تهران، پليس راهور و نمايندگان ساير اعضاي عالي ترافيك در كميته مجزايي نحوه اجراي اين مصوبه را نظارت خواهند كرد.

 



كالين پاول: آمريكا چاره اي جز پذيرش ايران هسته اي ندارد

وزير خارجه سابق آمريكا با بي اثر دانستن گزينه هاي تحريم و جنگ، تصريح كرد كه آمريكا بايد برنامه هسته اي ايران را بپذيرد.
«كالين پاول» وزير امور خارجه سابق آمريكا در مصاحبه با شبكه خبري آمريكايي «ان بي سي» گفت كه نه آمريكا و نه اسرائيل احتمالاً در آينده اي نزديك به ايران حمله نظامي نمي كنند.
پاول كه خود نيز يكي از مقامات بلندپايه نظامي ارتش آمريكا به شمار مي آمد، گفت كه فكر نمي كند كه كشورها در حال صف بندي براي حمله به سايت هاي هسته اي شناخته شده يا مورد ترديد ايران باشند.
پاول در ادامه اين مصاحبه كه با برنامه (Mett The Press) شبكه ان بي سي انجام مي شد، ادامه داد: تحريم هاي بين المللي عليه ايران، هرگز اين كشور را مجبور به ترك آن چيزي كه از آن به عنوان برنامه هسته اي مشروع ياد مي كند، نخواهد كرد.
پاول ادامه داد كه آمريكا بايد برنامه هسته اي ايران را بپذيرد و در همان حال نيز بايد تلاش كند تا ايران را از ساخت يا استفاده از بمب اتمي بازدارد.
گفتني است در حالي كه ايران بارها بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي اش تاكيد داشته و آژانس نيز در گزارشات متعدد، بر انحراف نداشتن اين فعاليت به سمت تسليحاتي شدن تاكيد كرده است؛ آمريكا ايران را متهم مي كند كه در پوشش برنامه هسته اي خود به دنبال دستيابي به سلاح اتمي است. البته آمريكا تاكنون براي اين ادعاي خود مدركي ارائه نكرده است.

 



عبدالله گل اعلام كرد
قدرداني غرب از تلاش تركيه براي حل ديپلماتيك موضوع هسته اي ايران

رئيس جمهور تركيه با تاكيد بر حل ديپلماتيك مساله هسته اي ايران گفت كشورهاي غربي از اين تلاش قدردان هستند.
به گزارش روزنامه زمان چاپ تركيه، عبدالله گل رئيس جمهور تركيه در نيويورك براي حضور در مجمع عمومي سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: كشورهاي غربي به خصوص آمريكا و برخي از كشورهاي اروپايي از تلاش تركيه براي حل چالش هاي موجود در مساله هسته اي ايران قدرداني مي كنند.
به نوشته اين روزنامه تركي، وي ادامه داد: كشورهاي غربي اين قدرداني را با صراحت به زبان مي آورند.

 



توسط شوراي گسترش آموزش عالي صورت گرفت
موافقت با تاسيس 24 موسسه آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي

شوراي گسترش آموزش عالي با تصويب 24مؤسسه آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي در گروه هاي علوم انساني، فني و مهندسي، علوم قرآني، هنر، علوم پايه و كشاورزي موافقت كرد.
اين شورا با تصويب مؤسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي پرندك در شهر پرندك (زرنديه)، رفاه (ويژه خواهران در تهران)، ثامن در نيشابور، برآيند در شاهرود، ميزان در تبريز، پل دختر در شهرستان پل دختر با زمينه فعاليت علوم انساني موافقت كرد.
همچنين با موافقت شوراي گسترش آموزش عالي مؤسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي سيلك در كاشان، اترك در قوچان، افضل كرماني در كرمان، ماد در سنندج، مهرآوران در كرمان، ابرار (ويژه خواهران در تهران) كميل در كردكوي، سبحان در نيشابور، دز در دزفول، بيهق در سبزوار و پويا در ياسوج با زمينه فعاليت علوم فني و مهندسي تأسيس مي شوند.
شوراي گسترش آموزش عالي همچنين تأسيس مؤسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي استرآباد در گرگان با زمينه فعاليت هنر، اجتهاد در قم با زمينه فعاليت علوم قرآني، اروندان در خرمشهر با زمينه فعاليت علوم دريايي، پيوند در قائم شهر و ساعي در گرگان با زمينه فعاليت علوم كشاورزي و نژند در اروميه با زمينه فعاليت علوم پايه را تصويب كرد.

 



پيش بيني كيهان اين بار هم تحقق پيدا كرد (خبر ويژه)

در پي انتشار مصاحبه مفصل آقاي دكتر احمدي نژاد با روزنامه ايران كه در آن به گونه اي آشكار و صريح و در مواردي نيز با تلويحي نزديك به تصريح ميان خود و برخي از قوا، مجامع و افراد اصولگرا مرزبندي كرده بود، تعداد قابل توجهي از شخصيت هاي سياسي و فرهنگي و شمار فراواني از مردم در تماس هاي تلفني، حضوري و يا از طريق ارسال فكس و ايميل به كيهان اظهار داشته اند مصاحبه مورد اشاره نشان مي دهد كه اين بار نيز مانند بسياري از موارد ديگر، پيش بيني كيهان تحقق پيدا كرده است. تماس گيرندگان به پيش بيني دو هفته قبل كيهان اشاره مي كردند كه در آن از حضور تفرقه افكن و مشكوك يكي از اطرافيان رئيس جمهور در كنار ايشان ياد شده و نسبت به حضور تخريبي وي ابراز نگراني شده بود و ابراز تعجب مي كردند كه علي رغم پيش بيني به تحقق پيوسته كيهان درباره فرد مورد نظر چرا آقاي رئيس جمهور كماكان به حضور موثر و پررنگ وي در كنار خود ادامه مي دهد؟!
گفتني است كيهان در يادداشت روز چهارشنبه 17/6/89 با عنوان «چراغ از بهر خاموشي نگه دار» به داستان رستم و سهراب و نقش توطئه گرانه افراسياب در جدايي پدر و پسر و نهايتا قتل سهراب به دست پدرش رستم، اشاره كرده و با ارائه چند شاهد و قرينه درخور توجه، از حضور افراسياب گونه يكي از افراد مورد وثوق رئيس جمهور در كنار ايشان و برخي از اقدامات تفرقه افكنانه وي ياد كرده و در خاتمه خطاب به رئيس جمهور محترم آورده بود؛
«برادر بزرگوار! جنابعالي به يقين نمونه هاي فراواني از پيش بيني هاي كيهان را كه به واقعيت پيوسته است، شاهد بوده ايد كه نزديكترين آنها در جريان فتنه 88 بود. كيهان با رصد كردن حركات دشمن و مراجعه به فرمول شناخته شده آنان، تمامي مراحل فتنه 88 را قبل از وقوع پيش بيني كرده بود و همه مراحل بي كم و كاست به وقوع پيوست و اكنون، با توجه به مسير حركت «افراسياب» و مراجعه به فرمول بارها به كار گرفته شده از جانب اينگونه جريانات، پيش بيني كيهان آن است كه افراسياب ياد شده به زودي و شايد طي چند هفته آينده به حضرتعالي پيشنهاد مي كند كه آشكارا و بي پرده با دوستان واقعي خويش و جريان اصولگرا و حتي دو قوه ديگر اعلام مرزبندي كنيد! شايد هم تا به حال اين پيش بيني را ارائه كرده باشد! افراسياب از شما مي خواهد كه مثلا در يك مصاحبه و يا سخنراني و يا به هر شكل ديگري اعلام كنيد كه فقط خودتان هستيد و هيچ رابطه و پيوندي با ساير اصولگرايان نداريد، دوستان را به دشمني متهم كنيد و در يك كلمه خود را تنها در ميانه ميدان بدانيد! و...
آقاي احمدي نژاد عزيز! اگر به شما چنين پيشنهادي شد، آن را نپذيريد و چنانچه تاكنون اين پيشنهاد ارائه شده است، از انجام آن خودداري ورزيد. شما برخاسته از اصولگرايي هستيد و نه- آنگونه كه افراسياب ادعا مي كند- ايجاد كننده آن. افراسياب جدا كردن شما از دوستان واقعي و توده هاي مردمي را كه به آنان خدمت كرده ايد و مي كنيد، دنبال مي كند. نگارنده با تجربه اي كه دارد ترديدي ندارد كه پيشنهاد ياد شده به حضرتعالي ارائه خواهد شد. پس اين پيش بيني هشدار دهنده را جدي بگيريد و بلافاصله بعد از ارائه آن پيشنهاد در هويت پيشنهاد دهنده ترديد كنيد. شما برادر عزيز متعلق به مردمي هستيد كه دوستشان داريد و دوستتان دارند. پس؛
چو به گشتي طبيب از خود ميازار
چراغ از بهر خاموشي نگه دار.»
و اما، اكنون با توجه به تحقق بي كم و كاست پيش بيني كيهان، آيا هنوز هم مي توان در اين «واقعيت تلخ» كمترين ترديدي روا داشت كه مصاحبه اخير رئيس جمهور محترم با روزنامه دولتي ايران بخشي از يك پروژه از قبل طراحي شده بوده است كه «افراسياب» مورد اشاره در يادداشت كيهان با بهره گيري از اعتماد غيرقابل توجيه آقاي احمدي نژاد به خود، آن را كليد زده و به اجرا درآورده است؟!
بار ديگر پاراگراف نقل شده از يادداشت كيهان را مرور كنيد و پيش بيني مورد اشاره را با بخش هايي از مصاحبه رئيس جمهور محترم با روزنامه ايران كه در آن به مرزبندي هاي داخلي پرداخته است، مقايسه بفرمائيد!
اميد آن كه رئيس جمهور محترم اين شواهد و قرائن را جدي تلقي كند و از ورود در پروژه اي كه عليه ايشان كليد خورده است اجتناب ورزد.





 



جنگ زرگري كابوهاي وحشي! (خبر ويژه)

معمار سياست آمريكا درباره تحريم ايران كه ظاهرا براي انتخابات كنگره كانديدا شده تاكيد كرد آمريكا بايد از سازمان ملل خارج شود.
ريك روسوس ديروز طي مقاله اي در پايگاه اينترنتي نشريه لجر آمريكا نوشت: «دنيس راس نامزد حزب جمهوريخواه براي انتخابات ميان دوره اي كنگره آمريكا گفت واشنگتن بايد از سازمان ملل خارج شود». وي ادامه داد: «دو نفر از رقباي دنيس راس به نام هاي لوري ادواردز از حزب دموكرات و راندي ويلكينسون از جنبش تي پارتي آمريكا با اين پيشنهاد مخالفت كرده اند. ويلكينسون گفت آمريكا نبايد از سازمان ملل بگريزد اما به اصلاحاتي نياز است. ادواردز نيز گفت عاقلانه نيست در زمان مبارزه با تروريسم در سرتاسر جهان از سازمان ملل خارج شويم.»
به نوشته روسوس راس كه از شهر ليك لند آمريكا اين مسئله را در بيانيه اي در پايگاه اينترنتي تبليغاتي خود مطرح كرده است عقيده دارد: «يك سرباز آمريكايي هيچگاه نبايد تحت فرماندهي هيچ افسري غير از يك افسر آمريكايي قرار بگيرد. هيچ سرباز آمريكايي نبايد در هيچ زماني و تحت هيچ بهانه اي تحت فرمان سازمان ملل قرار گيرد. سربازان آمريكايي قسم مي خورند كه از قانون اساسي آمريكا دفاع و حمايت كنند نه از منشور سازمان ملل». به نوشته اين پايگاه اينترنتي دنيس راس در عين حال اذعان مي كند كه سربازان آمريكايي هرگز تحت فرمان سازمان ملل نبوده اند. اما او مي گويد مي خواهد اطمينان يابد كه چنين چيزي هيچگاه رخ نخواهد داد.
روسوس لدر مي نويسد: «وقتي از او سؤال شد آيا آمريكا بايد در سازمان ملل بماند يا خير گفت وقت آن است كه آمريكا از اين سازمان خارج شود. وي افزود ما چه با سازمان ملل و چه بدون آن مي توانيم منبع برتري نظامي و فانوس دريايي هدايت حقوق بشر باشيم»!!
گفتني است دنيس راس مسئول سياست گذاري امور ايران در شوراي امنيت ملي آمريكاست و به همراه ويليام برنز معاون هيلاري كلينتون پرونده ايران را در دست دارد.
گفتني است آمريكايي ها اگرچه سلطه فراواني بر سازمان ملل داشته و از حق- جنگلي- وتو نيز برخوردارند ولي تاكنون براي جنايات و سلطه گري بين المللي خود منتظر كسب مجوز از سازمان ملل نبوده اند كه مخصوصا اقدامات چندساله اخير آمريكا حكايت از آن دارد. از اين روي پيشنهاد «دنيس راس» و پرداخت رسانه اي آن را مي توان يك «جنگ زرگري» با هدف زمينه سازي براي قانون شكني هاي بيشتر كابوهاي وحشي حاكم بر آمريكا تلقي كرد.

 



حاميان فتنه: آمريكا و اسرائيل، به به! (خبر ويژه)

دو تن از همكاران سران داخلي فتنه در خارج از كشور، آمريكا و صهيونيست ها را از تلاش براي ستيز با اسلام و توهين به مقدسات مسلمانان مبرا كردند.
اكبر پونز و فرهاد خسرو خاور كه با راديو بين المللي فرانسه گفت وگو مي كردند، تاكيد كردند كه اسلام ستيزي در غرب را يك پديده اجتماعي مي دانند نه يك پديده سياسي كه دولت ها پشت سر آن قرار دارند.
پايگاه اينترنتي سيا (گويا) نيوز، كه گزارشي از مصاحبه اين دو نفر با راديو فرانسوي منتشر كرده، نوشت: «خسرو خاور در اين مصاحبه نتيجه مي گيرد كه اسلام هراسي پيش از اين كه سياسي باشد يك پديده اجتماعي است. اين پديده از پايين به بالا حركت مي كند و نه بالعكس»!
سيانيوز ادامه داد:«اكبر گنجي عقيده دارد كه اگر اسلام ستيزي امروز را با مثلا دوران جنگ هاي صليبي و ديگر منازعات ميان اديان مقايسه كنيم، خواهيم ديد كه سطح اين ستيزها نسبت به گذشته بسيار نازل هستند.» و كوشيد دولتمردان آمريكا و عوامل اسرائيل را از دست داشتن در اين اقدام تبرئه كند!
گفتني است گنجي فردي است كه در 3 ماه گذشته بيش از ده مقاله شامل اهانت صريح به امام زمان(عج) و امام خميني نوشته و همواره جريان سبز را دعوت به عبور از اين مفاهيم كرده است.
اين اظهارات در حالي كه دو هفته از زماني كه چند صهيونيست متعصب با صحنه گرداني لابي هاي صهيونيستي و حمايت آشكار دولت آمريكا اقدام به قرآن سوزي در قلب واشنگتن كردند، نمي گذرد. نه سران فتنه در داخل و نه دوستان آن طرف آبشان، لابد به اين دليل كه نمي خواستند دولت آمريكا را از خود برنجانند، هيچ كدام موضعي جدي نسبت به اين واقعه دردناك اتخاذ نكردند.

 



صد آفرين سلطنت طلب ها به شيخ آشفته (خبر ويژه)

يك پايگاه خبري وابسته به ضد انقلاب خارج نشين به مرگ جريان سبز در ايران و ناتواني آن از طراحي هاي جديد اعتراف كرد.
ايران گلوبال ديروز در مقاله اي كه بخش عمده آن به تمجيد از كروبي به دليل «فراتر گذاشتن پا از مرزهاي قبلي اپوزيسيون» اختصاص داشت، فتنه گران را به باد انتقاد گرفت و نوشت: «شايد حكومت اين بازي رواني «دستگيري يا عدم دستگيري سران جنبش» را تا ماه ها بخواهد كش بدهد. آيا ما بايد در اين بازي شركت كنيم؟ چرا فرصت مهم «بازگشايي مدارس و دانشگاه ها» را فراموش كرده ايم؟ چرا از الان نبايد حرف از شانزده آذر و سيزده آبان بزنيم؟ باور كنيم كه برنامه ريزي براي شش ماه آينده و سخن گفتن درباره آن، تمركز نظام را به هم مي زند»!!
اين پايگاه اينترنتي ضد انقلاب سپس هندوانه اي زير بغل كروبي گذاشت و با انتقاد تلويحي از امثال موسوي نوشت: «شيخ شجاع ما امروز درس بزرگي به ما داد و آن اين كه به جاي فرو رفتن در لاك دفاعي و منتظر حركت حريف ماندن، بايد «خاكريزها را به جلو برد» و بايد «ضربه وارد كرد». كروبي عزيز گرچه هنوز در معرض خطر حصر، بازداشت و حتي تهاجم مجدد به منزلش قرار دارد اما به ما آموخت كه بايد بي محابا، قلب دشمن را هدف گرفت و نبايد در يك خاكريز درجا زد تا دشمن به سراغت بيايد». ايران گلوبال در پايان از اين كه جنبش سبز گرفتار «اكنون» شده هم سخت انتقاد كرده است.
گفتني است مهدي كروبي مدت هاست جز به نمايش گذاشتن اوج عدم تعادل و بي خردي و همچنين خودشيريني براي ضد انقلاب كار ديگري ندارد. مشكل اما ظاهرا اين است كه حتي ضد انقلاب خارج از كشور هم فهميده كروبي را نبايد جدي گرفت و به همين دليل اغلب از او به عنوان كسي ياد مي كنند كه بيشتر به درد قرباني شدن مي خورد تا قهرمان شدن.

 



زور نزنيد، ديگر كسي باور نمي كند! (خبر ويژه)

سايت تحت مديريت منوشه امير، پيشنهاد سران فتنه براي سردادن شعار الله اكبر در دوشنبه شب -ديشب- را به باد انتقاد شديد گرفت و نوشت «بعيد است جمهوري اسلامي قصد دستگيري موسوي و كروبي را داشته باشد كه مجبور باشيم براي پيشگيري از آن فرياد الله اكبر سر بدهيم»!
سايت بالاترين در ادامه مي نويسد «شعار الله اكبر، شاخصه و نماد جمهوري اسلامي است و جنبش سبز بعد از عبور از اسلام نبايد بار ديگر با سردادن اين شعار به گذشته برگردد. اين شعار باعث ريزش هواداران اصلي جنبش مي شود كه به اسلام اعتقادي ندارند و يا اسلام را در حاكميت نمي خواهند» سايت وابسته به منوشه امير به سران فتنه گوشزد كرده است كه بعد از رخدادهاي پس از انتخابات ديگر كمتر كسي اعتقاد آنها به اسلام خميني]ره[ را باور مي كند.
ظاهراً منوشه امير- صهيونيست ايراني الاصل و فرزند يعقوب نزول خوار- نمي داند سران فتنه اين روزها به شدت از اين كه ديگر كسي به آنها محل نمي گذارد نگران و آشفته خاطر هستند و اين نگراني را مكرراً با اطرافيان خود در ميان گذاشته و از آنها خواسته اند «هر طوري كه مي دانند دست به كاري بزنند»!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14