(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 30  شهريور 1389- شماره 19745

آمادگي سراسري براي بازگشايي مدارس
واكسن آنفلوآنزا در داروخانه هاي سراسر كشور توزيع شد
مسير انتقال از آسياي جنوب شرقي به اروپا 20 روز كاهش مي يابد
200 كاميون كمك هاي مردمي ايران براي سيل زدگان پاكستان
كلاهبردار هزارچهره را شناسايي كنيد
آلودگي هوا در تونل توحيد كاهش يافت
متن منشور كوروش ثبت معنوي مي شود
شكار يك قلاده پلنگ نادر آسيايي در كهگيلويه و بويراحمد
خريد شارژ موبايل با كارت هاي عابربانك سرقتي
رويدادهاي خارجي
اتوبوس مسافربري مسير اهواز - دهلران در آتش سوخت
انتصابات جديد در بنياد شهيد و امور ايثارگران
كشتار تفريحي مردم جنايت جديد سربازان آمريكايي
باندهاي گداپروري رومانيايي در انگليس
شناي مرد معلول در مانش
تيراندازي مرگبار در بيمارستان آلمان



آمادگي سراسري براي بازگشايي مدارس

6 هزار اتوبوس شركت واحد، 12هزار ون و تاكسي سرويس و 80 هزار تاكسي با آغاز سال تحصيلي در خدمت شهروندان تهراني خواهند بود.
به گزارش خبرنگار ما رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با پيش بيني افزايش 30درصدي ترافيك شهر در مهرماه گفت: با آغاز سال تحصيلي جديد روزانه چهار ميليون سفر به سفرهاي روزانه در پايتخت اضافه خواهد شد.
وي افزود: به همين دليل بيش از 6 هزار اتوبوس شركت واحد، 12هزار ون و تاكسي سرويس و 80 هزار تاكسي و مترو اول مهر در ناوگان حمل و نقل شهري به كار گرفته مي شود.
وي با بيان اينكه تمام امكانات پليس راهور از اول تا 15 مهر به صورت آماده باش صددرصد است افزود: در طول اين مدت علاوه بر نيروهاي پليس راهور از ساير بخش هاي نيروي انتظامي نيز نيروي كمكي گرفته مي شود.
رحيمي با اشاره به سرويس هاي مدارس نيز گفت: مقرر شده مديران مدارس خودروهاي مناسب را با همكاري تاكسيراني تهران براي سرويس هاي مدارس بكارگيري كنند كه به همين منظور تمامي خودروهايي كه به عنوان سرويس مدارس انتخاب مي شوند، بايد برچسب معاينه فني داشته باشند و ظرفيت سرويس ها براساس ظرفيت خودرو رعايت شود. وي صلاحيت رانندگان سرويس ها را از ديگر موارد برشمرد و افزود: سرويس هاي مدارس حتما بايد برچسب ويژه داشته باشند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اعلام اينكه استفاده از فن آوري و آي تي برنامه جدي راهنمايي و رانندگي است گفت: در آينده استفاده از نخبگان امر ترافيك مورد توجه جدي راهنمايي و رانندگي قرار خواهد گرفت.
سرهنگ رحيمي افزود: در عين حال موضوع تقويت پليس بزرگراه و پليس نامحسوس نيز كه مدتي ضعيف شده بود هم اكنون در دستور كار قرار گرفته و بزودي خودروهاي جديد با تجهيزات و فناوريهاي روز و مجهز به دوربين هاي سرعت سنج در بزرگراههاي تهران به كارگيري مي شوند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در خصوص ساماندهي موتورسواران نيز با اعلام اينكه بين موتورسيكلت و خودرو سواري هيچ تفاوتي وجود ندارد گفت: طرح ويژه ساماندهي موتورسواران بزودي اجرا مي شود بر اين اساس از هم اكنون به تمامي راكبان موتورسيكلت ها اعلام مي كنيم كه براي خود و سرنشين شان به دنبال كلاه ايمني باشند.
سردار رحيمي در ادامه با اشاره به اينكه خيابان معبر عمومي است و كسي نمي تواند آن را شخصي كند گفت: يكي از اولويت هاي جدي پليس راهنمايي و رانندگي برخورد با محلهاي پارك اختصاصي در خيابان ها و جلوي مغازه ها است.
وي همچنين از آغاز نصب دوربين هاي عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پياده در تقاطع هاي تهران خبر داد و افزود: بر اين اساس به زودي خودروهايي كه از چراغ قرمز عبور كرده به گذرگاه عابر پياده تجاوز كنند به صورت الكترونيكي جريمه مي شوند.
تمهيدات شهرداري
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه يك تهران گفت: در آستانه بازگشايي مدارس و مراكز آموزشي، معابر شمال تهران با تشكيل ستاد استقبال از مهر و اجراي طرح ويژه ترافيكي روان سازي مي شود.
حامد ميرزابيكي با بيان اين مطلب اظهار داشت: با توجه به ضرورت اجراي طرح هاي ويژه ترافيكي و ساماندهي شبكه عبوري به هنگام آغاز سال تحصيلي جديد، ستاد بازگشايي مدارس با نظارت شهردار منطقه يك، معاونت هاي حمل و نقل و ترافيك و خدمات شهري شهرداري تهران تشكيل شد.
وي با اشاره به اجراي طرح هاي ايمن سازي معابر اظهار داشت: جلوگيري از صدور مجوز حفاري در شبكه معابر درون شهري، اتمام عمليات حفاري در حال انجام و عمليات عمراني مدارس، خط كشي بلوك هاي عابر پياده، درج نوشتارها و علائم و تابلوهاي هشداردهنده مقابل مدارس و تقاطع ها، آسفالت و لكه گيري معابر و رفع آبگرفتگي انهار اقدامات در حال انجام در معابر است.
ميرزابيكي جلوگيري از توقف وسايل نقليه در محلهاي غيرمجاز و داراي تابلو ايستادن ممنوع در خيابان هاي اصلي و معابر منتهي به مدارس و انتقال آنها با جرثقيل به پاركينگهاي عمومي را از طرحهاي اجرايي دانست.
وي در خصوص ساماندهي علائم ترافيكي گفت: رنگ آميزي سرعت گيرهاي مجازي، رفع نقص چراغهاي راهنمايي و رانندگي اطراف مدارس، ساماندهي ايستگاه هاي اتوبوس از لحاظ روشنايي و تحويل تجهيزاتي مانند تابلو دستي، سرعت گيرهاي پرتابل به مدارس به هنگام تعطيل شدن آنها، همسطح سازي پل هاي مقابل مدارس از ديگر طرح هاي اجرايي است.
معاون حمل و نقل و ترافيك، راه اندازي مركز نظارت تصويري مستقيم با هدف كنترل وضعيت ترافيكي منطقه را از ديگر طرحها برشمرد.
آمادگي اتوبوسراني براي سرويس دهي به مدارس
معاون بهره برداري شركت واحد اتوبوسراني تهران گفت: ناوگان اتوبوسراني آمادگي كامل براي سرويس رساني به مدارس پايتخت را دارد.
«اكبر عربي» در گفت وگو با ايرنا افزود: در بخش سرويس مدارس از اتوبوس ها استفاده چنداني نمي شود اما در صورت درخواست مدارس، آمادگي لازم را براي خدمات رساني داريم.
معاون شركت اتوبوسراني تهران و حومه ادامه داد: در صورت درخواست مدارس از اتوبوس هاي «واحد گشت» در سرويس مدارس استفاده خواهد شد.
عربي يادآور شد: بيشترين درخواست مدارس در بخش سرويس مدارس، بهره برداري از خودروهاي «ون» و «تاكسي» است اما در صورت نياز به مدارس خدمات خواهيم داد.
به گفته معاون بهره برداري شركت واحد اتوبوسراني تهران، سهم استفاده از اتوبوس در سرويس رساني مدارس تنها 10درصد است.
وي ابراز اميدواري كرد كه در مهر ماه و همزمان با بازگشايي مدارس شاهد كمترين مشكلات ترافيكي و سفرهاي آموزشي در تهران باشيم.
معاينه يك ميليون
كلاس اولي
حدود يك ميليون نفر از كلاس اولي ها از نظر سلامت جسمي و رواني معاينه شدند
محمد اسماعيل مطلق مدير كل سلامت خانواده، جمعيت و مدارس وزارت بهداشت با اعلام اين خبر افزود: آمارهاي رسمي نشان مي دهد امسال حدود يك ميليون و 100هزار كلاس اولي در كشور داريم كه همه آنها با حضور پزشك در مراكز بهداشتي و درماني و نيز در برخي مدارس تحت معاينات جسمي و رواني بدو ورود به مدرسه قرار مي گيرند.
وي گفت: از اين تعداد تا امروز 904 هزار دانش آموز كلاس اولي معاينه شده اند و بقيه نيز حداكثر تا 15 مهر معاينه مي شوند.
مديركل سلامت خانواده، جمعيت و مدارس وزارت بهداشت اضافه كرد: 12درصد دانش آموزان كلاس اولي كه تاكنون معاينه شدند به علت مشكلات بينايي، شنوايي و نداشتن آمادگي تحصيلي براي بررسي بيشتر به پزشك متخصص ارجاع شدند. حدود 7/2درصد اين دانش آموزان مشكل بينايي مانند دوربيني، نزديك بيني و آستيگماتيسم داشتند، 6/1 درصد مشكل شنوايي داشتند و 6/6درصد دانش آموزان كلاس اولي نيز از نظر آمادگي تحصيلي مشكلاتي مانند بي قراري داشتند كه همگي آنها با نظر پزشك متخصص تحت درمان قرار مي گيرند.
اجراي بيمه دهان و دندان
معاون دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش از اجراي بيمه دهان و دندان دانش آموزان مقطع ابتدايي از سال تحصيلي جديد خبر داد.
عباس حيصمي با اعلام اين خبر افزود: اين دانش آموزان با پرداخت هزينه بسيار اندكي از فرانشيز، مي توانند از خدمات دهان و دندان استفاده كنند.
براساس آمارهاي رسمي بيش از 50 درصد از نوآموزان هفت ساله مشكل اختلال دهان و دندان دارند.
معاون دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اجراي بيمه دهان و دندان در كليه مدارس ابتدايي كشور حتي مناطق محروم و دورافتاده نيز عملياتي مي شود.

 



واكسن آنفلوآنزا در داروخانه هاي سراسر كشور توزيع شد

رئيس مركز تحقيقات بيماريهاي عفوني- گرمسيري دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از توزيع واكسن آنفلوآنزا در داروخانه هاي سراسر كشور خبر داد.
دكتر داوود يادگاري با اعلام اين خبر افزود: واكسن آنفلوآنزاي امسال عليه ويروس آنفلوآنزاي خوكي H1N1 كه در سال گذشته پاندمي (همه گير) شده بود نيز ايجاد مصونيت مي كند.
وي گفت: فصل شيوع آنفلوآنزا از ابتداي مهرماه هر سال تا ارديبهشت ماه سال بعد ادامه دارد، اما بهترين زمان براي واكسينه شدن اواخر شهريور و مهرماه است.
دكتر يادگاري با اشاره به اينكه اثربخشي واكسن در بدن دو هفته به طول مي انجامد، يادآور شد: ضروري است، افراد در معرض خطر پس از مشورت با پزشك معالج خود نسبت به واكسيناسيون اقدام كنند.
وي افراد بالاي 60 سال، كودكان بالاي شش ماه و زير پنج سال را به عنوان افراد در معرض خطر برشمرد و ادامه داد: مبتلايان به بيماريهاي قلبي و ريوي، ديابت، بيماران كليوي و اشخاصي كه به ساير بيماريهاي مزمن دچار هستند، گروهي كه بر اثر دياليز، شيمي درماني، پيوند اعضا، تالاسمي و... دچار ضعف سيستم ايمني هستند به منظور جلوگيري از بستري شدن آنان در بيمارستان و كاهش خطر مرگ نيز مي بايست، عليه ويروس آنفلوآنزا واكسينه شوند.
يادگاري اظهار داشت: همچنين مادران باردار، كودكان مبتلا به آسم، پرسنل مراكز درماني و شاغلان خانه هاي سالمندان و عده اي كه مراقبت از سالمندان را عهده دار هستند نيز مي بايست، همه ساله واكسينه شوند.
وي با تاكيد بر اينكه گونه هاي آنفلوآنزا هر سال تغيير مي كند، اظهار داشت: حتي اگر فردي نسبت به گونه هاي آنفلوآنزاي منتشر شده در سالهاي گذشته ايمن بوده، ممكن است، نسبت به گونه هاي جديدي كه در اين سال ظاهر مي شود، ايمن نباشد.وي بهترين راه را براي حفاظت در برابر گونه هاي جديد آنفلوآنزا، واكسيناسيون هر ساله عليه اين بيماري برشمرد.
به گفته دكتر يادگاري، واكسيناسيون علاوه بر اينكه خطر بيماريهاي تنفسي و مراجعات بعدي به پزشك و غيبت از محل كار و تحصيل و هزينه مراقبت هاي سلامت را كاهش مي دهد، سبب افزايش بهره وري نيز مي شود.
وي تصريح كرد: بيماري آنفلوآنزا در افرادي كه بيماري زمينه اي دارند، مي تواند با شدت و مشكلات بيشتري همراه شود كه عوارض عفونت ريوي ناشي از تهاجم ويروس يا عفونت ثانويه ريوي، سينوزيت، عفونت گوش و... در گروهي كه بيماري زمينه اي قلبي و ريوي دارند، باعث تشديد اين بيماري مي شود.

 



با بهره برداري از كريدور شمال - جنوب
مسير انتقال از آسياي جنوب شرقي به اروپا 20 روز كاهش مي يابد

مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي گفت: با تكميل كريدور شمال-جنوب در مسير قزوين - رشت-آستارا - زمان انتقال از جنوب شرقي آسيا به اروپا 20 روز كاهش مي يابد و هزينه هاي آن نيز 30 درصد كاهش خواهد يافت.
عبدالعلي صاحب محمدي در جمع خبرنگاران ضمن ارائه گزارشي از عملكرد راه آهن در يك سال گذشته، افزود: جايگاه ايران در كريدورهاي بين المللي و نقش آن در انتقال مواد اوليه و محصول در تجارت بين الملل منحصر بفرد است.
وي ادامه داد: در حال حاضر بخش عمده بار از آسياي جنوب شرقي از خليج عدن به اروپا مي رود كه اين جابجايي 45 روز طول مي كشد.
صاحب محمدي با بيان اينكه تكميل كريدورهاي بين المللي موجب افزايش توليد ناخالص داخلي، نرخ اشتغال و در نهايت افزايش چانه زني ايران در معادلات منطقه اي مي شود، گفت: براي تكميل كريدور شمال - جنوب بايد مسير قزوين-رشت-آستارا احداث شود كه در صورت كامل شدن آن اين مسير از طريق روسيه و فنلاند به اروپا وصل خواهد شد.
مديرعامل راه آهن افزود: عمليات اجرايي كريدور شرق - غرب كه از چين به هند و پاكستان و در نهايت ايران متصل مي شود در ايران بيش از 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
صاحب محمدي سپس گفت: اين پروژه در ايران 500 كيلومتر است و در سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد وبا افتتاح خط بم - زاهدان اين كريدور نيز تكميل خواهد شد.
وي با اشاره به حلقه مفقوده كريدور شرق - غرب در تركيه اظهار داشت: بايد خط آهن دور درياچه وان احداث شود كه مورد اهتمام مسئولين بلندپايه اين كشور است ضمن اينكه بهره برداري آزمايشي از اين كريدور آغاز شده و قطارهايي از مقصد استانبول تا اسلام آباد حركت كرده است.

 



200 كاميون كمك هاي مردمي ايران براي سيل زدگان پاكستان

رئيس جمعيت هلال احمر از ارسال 200 كاميون كمك هاي مردمي كشورمان براي سيل زدگان پاكستاني در روزهاي آينده خبر داد.
ابوالحسن فقيه ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به كمك 60 ميليارد ريالي مردم در روز همبستگي ملي با سيل زدگان پاكستان اظهار داشت: در روزهاي پنجشنبه و جمعه 25 و 26 شهريور 3 هزار و600 تن كمك هاي غيرنقدي در پايگاههاي جمعيت هلال احمر جمع آوري شد.
وي ادامه داد: اين 3 هزار و600 تن كمك هاي غيرنقدي مردمي از سراسر كشور جمع آوري شد و به دليل حجم گسترده كمك ها آمار دقيق كمك هاي غيرنقدي پايتخت هنوز تفكيك نشده است.
رئيس جمعيت هلال احمر افزود: ارسال كمك هاي مردمي ايران از طريق 3 مسير استاني صورت مي پذيرد و بعد از جمع آوري تمام كمك ها در زاهدان، در روزهاي آينده اين اقلام در پوشش 200 كاميون از طريق مرز زميني پاكستاني ارسال مي شود.
وي اضافه كرد: جمعيت هلال احمر با كمك ارتش و سپاه كمك هاي مردمي كشورمان را نيز از مسير هوايي به سيل زدگان پاكستاني خواهد رساند. فقيه به كمك هاي قابل توجه مردمي در روز همبستگي ملت ايران با سيل زدگان پاكستان اشاره كرد و گفت: در اين روز، برخي كمك ها شاخص بوده اند كه از جمله آنها مي توان به اهداي 48 قطعه طلا، 70 قطعه سكه، اهداي 4 آمبولانس، اهداي تعداد زيادي بطري آب معدني از شركت زمزم و در اختيار گذاشتن كشتي يك شركت خصوصي براي ارسال يك هزار تن اقلام كمك هاي مردمي از طريق دريا به مردم سيل زده پاكستان اشاره كرد.
وي در ادامه در خصوص كمبود اقلام امدادي در انبارهاي جمعيت هلال احمر گفت: نبايد هيچ گونه نگراني وجود داشته باشد چرا كه اين جمعيت در حال حاضر داراي ذخيره 450 هزار چادر است و تاكنون تنها 200 هزار چادر از انبارهاي هلال احمر براي سيل زدگان پاكستاني ارسال شده است.
وي اضافه كرد: اقلام غذايي انبار شده در انبارهاي جمعيت هلال احمر به صورت طبيعي بايد هر 2 سال تعويض شده و تنها چادر و پتو مي تواند 10 سال در اين انبارها نگهداري شود.
به گزارش فارس رئيس جمعيت هلال احمر با بيان اينكه ايران از نظر كمك هاي مردمي در فدراسيون بين المللي هلال احمر از ميان 48 كشور رتبه 28 را براي كمك هاي نقدي به خود اختصاص داده است، گفت: بيشترين كمك هاي جمعيت هلال احمر ايران به سيل زدگان پاكستان در زمينه كمك هاي غيرنقدي بوده و در فرآيند آماري، ايران نيمي از كمك ها به سيل زدگان پاكستان را به خود اختصاص داده است.

 



كلاهبردار هزارچهره را شناسايي كنيد

پليس آگاهي تهران بزرگ از مردم خواست فردي كه در پوشش بنگاهدار معاملات مسكن بيش از 150 ميليون تومان كلاهبرداري كرده است را شناسايي كنند.
با طرح شكايت تعدادي از مالباختگان با موضوع كلاهبرداري در قالب كرايه منازل استيجاري شمال غرب تهران در شعبه 15 بازپرسي دادسراي ناحيه 5 تهران، پرونده تشكيل شده را براي رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ قرار داد.
كارآگاهان در تحقيقات خود اطلاع پيدا كردند كه فردي در پوشش بنگاه معاملات مسكن تحت عنوان قرن 21 در منطقه جنت آباد تهران، اقدام به اجاره واحدهاي آپارتماني با پول پيش كم و كرايه ماهيانه بالا كرده و پس از آن اين واحدها را با شرايط رهن كامل با مبلغ بالا در اختيار متقاضيان كرايه منزل به صورت رهن كامل قرار داده و پس از آن با تخليه ناگهاني بنگاه معاملاتي، متواري شده است.
كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود دريافتند كه متهم تحت تعقيب آنها با استفاده از هويت هاي جعلي مختلف از جمله «پيام»، «محمودي» و «عبدالكريم عرب پور» اقدام به تنظيم قرارداد اجاره منزل با شرايط رهن كامل با مالباختگان كرده كه تاكنون با شناسايي تعدادي از مالباختگان، مبلغ كلاهبرداري شده از اين مالباختگان، در حدود 150 ميليون تومان برآورد شده است.
سرهنگ فريدون رهبريان معاون مبارزه با جرايم خاص پليس آگاهي تهران بزرگ در تشريح اين پرونده گفت: در ادامه تحقيقات انجام شده تصوير استفاده شده از متهم در مدارك هويتي توسط كارآگاهان اداره چهاردهم كشف شده است.
به گزارش ايسنا وي با اشاره به انتشار بدون پوشش چهره متهم گفت: از كليه شهروندان كه نسبت به شناسايي اين متهم اقدام كرده و از محل هاي تردد يا مخفيگاه وي اطلاع دارند درخواست مي شود هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تلفن هاي 51055614 و 51055514 در اختيار كارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 



آلودگي هوا در تونل توحيد كاهش يافت

مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران گفت: از هفته گذشته قسمتي از سيستم تهويه تونل توحيد كار خود را آغاز كرده و آلودگي هوا در اين تونل به شدت كاهش يافته است.
به گزارش خبرگزاري مهر، علي اصغر مونسان اظهار داشت: سيستم تهويه در ديگر بخشها نيز طي اين هفته كار خود را آغاز مي كند و تا پايان هفته، ميزان آلودگي هوا در تونل توحيد به سطح استاندارد مي رسد.
وي ادامه داد: سيستم هاي تهويه در قسمتهاي شمالي و جنوبي راه اندازي شده و قسمت مياني نيز تا پايان هفته كار خود را آغاز مي كند.
مونسان افزود: عملكرد هوشمند سيستم در راه اندازي و ورود جت فنهاي سقفي به مدار براساس ميزان آلودگي هواي تونل و كنترل هوشمند دور موتور و قدرت اكسيال فن هاي نصب شده با توجه به ميزان هواي مورد نياز و آلودگي موجود در تونل عمل مي كنند.
مدير عامل سازمان مهندسي و عمران با تأكيد بر اينكه ديگر بخشهاي سيستم هوشمند نيز به زودي راه اندازي مي شود، بيان كرد: حس گرهاي اعلام آتش سوزي در قسمت بالاي تاج تونل و حس گرهاي بادسنج كه سرعت وزش باد و جريان هواي موجود در داخل تونل را اعلام مي كنند، سيستم هوشمند دوربينهاي ثبت تخلف، حادثه و تصويربرداري داخل تونل ديگر بخش هاي اصلي مجموعه سامانه هوشمند تونل را تشكيل مي دهند.
وي افزود: با اجراي كامل سامانه هوشمند تونل توحيد و بهره برداري از آن بخشهاي مختلف تأسيسات و سيستم كنترل تونل به طور يكپارچه و همزمان از طريق نرم افزاري مديريت مي شود.

 



متن منشور كوروش ثبت معنوي مي شود

معاون حفظ، احيا و ثبت آثار تاريخي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اعلام كرد: پرونده ثبتي متن منشور كوروش براي قرارگرفتن در فهرست ميراث معنوي كشور آماده شده است.
مسعود علويان صدر در گفت وگو با ايسنا افزود: پرونده مربوط به ثبت متن منشور كوروش آماده شده است و در نظر داريم در فرصت مناسبي، آن را ثبت كنيم.
وي توضيح داد: با اين اقدام، متن منشور كوروش در فهرست ميراث معنوي كشور ثبت مي شود. البته زمان اين ثبت هنوز مشخص نيست و اعلام خواهد شد.
علويان صدر افزود: قرار است فقط متن منشور كوروش ثبت شود و اگر قرار باشد، خود منشور نيز ثبت شود، جزو ميراث منقول خواهد بود كه البته اصلاً ثبت ملي ميراث منقول وجود ندارد.
بنا به اين گزارش، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اول دي ماه 1388 از ثبت ملي متن منشور كوروش با حضور رئيس جمهور خبر داد. در آن زمان حميد بقايي يكي از برنامه هاي مهم و شاخص سفر استاني هيئت دولت به استان فارس را ثبت ملي متن منشور كوروش به عنوان نخستين سند حقوق بشر در فهرست ميراث معنوي ايران دانست؛ ولي اين اقدام تاكنون انجام نشده است.
سال پيش، ثبت متن منشور كوروش در حالي اعلام شد كه قرار بود چند هفته بعد از آن، براساس توافق سازمان ميراث فرهنگي و موزه بريتانيا، منشور كوروش به ايران منتقل شود؛ ولي حدود يك هفته مانده به زمان اعلام شده (26دي ماه) رئيس سازمان ميراث فرهنگي از تأخير در امانت دادن منشور كوروش خبر داد. بقايي دليل اين تأخير را پيدا شدن تكه هاي جديدي مربوط به منشور در موزه بريتانيا دانست.
همچنين اعلام شد كه موزه بريتانيا از ايران براي انجام مطالعات تحقيقي روي اين تكه هاي تاريخي دعوت كرده است و قرار بود يك هيئت مطالعاتي از ايران در انجام اين تحقيقات مشاركت كند.

 



شكار يك قلاده پلنگ نادر آسيايي در كهگيلويه و بويراحمد

ياسوج- خبرنگار كيهان:
يك قلاده پلنگ نادر آسيايي در ارتفاعات كهگيلويه و بويراحمد شكار شد.
رئيس اداره محيط زيست شهرستان بهمئي با اعلام اين خبر گفت: اين قلاده پلنگ نادر آسيايي توسط شكارچيان متخلف در ارتفاعات اين شهرستان شكار شد.سيدابوطالب دهبان زاده افزود: شكارچي متخلف پس از شكار اين حيوان در ارتفاعات 3هزارمتري پهنوك واقع در روستاي ده بنا شهرستان بهمئي شناسايي، دستگير و به مراجع قضايي تحويل داده شد. متهم به پرداخت جريمه نقدي محكوم شد.
به گفته اهالي منطقه، هفت قلاده پلنگ نادر آسيايي در ارتفاعات اين شهرستان زندگي مي كنند.

 



خريد شارژ موبايل با كارت هاي عابربانك سرقتي

ماموران نيروي انتظامي 2سارق موتورسوار را كه با سرقت عابربانك يك نفر 5ميليون تومان براي خريد شارژ تلفن همراه از آن برداشت كرده بودند دستگير كردند.
ماموران كلانتري 127 نارمك در 12شهريور سال جاري در حين گشت زني در خيابان شيرمرد جنوبي به سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت هوندا 125 مشكوك شده و در بازرسي از 2 راكب علاوه بر كشف 2 قبضه سلاح سرد، 5 دستگاه گوشي تلفن همراه، 3 فقره چك بانكي و يك عدد شناسنامه و كيف مردانه متعلق به افراد غيركشف كردند.
كارآگاهان در تحقيقات خود با شناسايي هويت مالكان چك هاي مسروقه و دعوت آنها براي حضور در پايگاه چهارم دريافتند، سرنشينان هوندا 125 آبي رنگ سارقان حرفه اي هستند.
در ادامه تحقيقات، يكي از مالباختگان در اظهارات خود به كارآگاهان گفت كه پس از خروج از بانك، ناگهان سرنشينان يك دستگاه هوندا 125 اقدام به سرقت كيف همراهم كردند و هنگامي كه براي مسدود كردن حساب عابربانك خود اقدام كردم دريافتم، سارقان، مبلغ 5 ميليون تومان را براي خريد شارژ تلفن همراه برداشت كردند.
با اطلاعات و مدارك به دست آمده متهمان لب به اعتراف گشوده و به دهها فقره كيف قاپي در مناطق شرقي تهران اعتراف كردند.
به گزارش ايسنا، وي از همه مالباختگان مناطق شرق تهران بويژه منطقه نارمك دعوت كرد تا براي شناسايي متهمان و طرح شكايات خود به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در سيدخندان، خيابان ابوذر غفاري مراجعه كنند.

 



رويدادهاي خارجي

اسرائيل روستاها را از شهر قدس جدا مي كند
مقامات رژيم صهيونيستي كار ساخت ديوارها و بلوك هاي سيماني را در سطحي گسترده در ورودي منطقه راس خميس و اردوگاه شعفاط در مركز قدس اشغالي آغاز كردند.
به گزارش خبرگزاري قدس به نوشته روزنامه كويتي القبس، توليد انبوه اين موانع سيماني مقدمات تجزيه و جدايي نهايي مناطق فلسطيني از ساير مناطق بيت المقدس است.
صهيونيست ها همچنين درصددند گذرگاه نظامي جديدي را به جاي مركز ايست و بازرسي كه اكنون وجود دارد و شبيه گذرگاهي بين المللي است قرار دهند.
ارتفاع اين ديوارها، بلوك ها و موانع سيماني حدود دوازده متر و بسيار شبيه ديوار نژادپرستانه حائل در حومه بيت المقدس است.
در اين طرح صهيونيستي ارتباط هزاران فلسطيني ساكن اردوگاه شعفاط، منطقه راس خميس، راس شجاده، صاحيه السلام و شهرك عناتا با مركز بيت المقدس قطع مي شود و در واقع فلسطينيان به حاشيه رانده مي شوند و اين تصميم در چارچوب طرح تخليه بيت المقدس از ساكنان فلسطيني و يهودي سازي كامل آن صورت مي گيرد.

 



اتوبوس مسافربري مسير اهواز - دهلران در آتش سوخت

دهلران - خبرنگار كيهان:
يك دستگاه اتوبوس مسافربري در محور اهواز - دهلران طعمه حريق شد اما مسافران آن جان سالم بدر بردند.
يك دستگاه اتوبوس مسافربري كه در مسير اهواز - دهلران به علت نقض فني دچار حريق شد كه با هوشياري راننده 20 نفر مسافر آن بدون هيچ آسيبي از شعله هاي آتش نجات پيدا كردند. اين اتوبوس از نوع «مي دي باس» ساخت كشور چين بود.

 



انتصابات جديد در بنياد شهيد و امور ايثارگران

با حكم مسعود زريبافان معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران محمدرضا رجايي به عنوان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان منصوب شد.
همچنين در احكام جداگانه ديگري علي اميري به عنوان رئيس بنياد شهيد استان كهگيلويه و بويراحمد و محمد اسدي به عنوان رئيس بنياد شهيد استان فارس منصوب شدند.

 



كشتار تفريحي مردم جنايت جديد سربازان آمريكايي

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد: گروهي از سربازان آمريكايي در افغانستان به كشتار تفريحي غيرنظاميان افغان متهم شده اند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، روزنامه واشنگتن پست اعلام كرد كه گروهي از سربازان آمريكايي در افغانستان به كشتار تفريحي غيرنظامي افغان متهم شده اند.بنابر گزارش روز يكشنبه اين روزنامه آمريكايي، براساس اسناد قانوني نظامي اين كشور و گفتگو با برخي افراد درگير در اين پرونده، اعضاي يك دسته از تيپ رزمي پنجم استرايكر، در اين پرونده متهم هستند.در اين گزارش آمده كه اين بازي در زمستان سال گذشته و زماني كه يك مرد تنهاي افغان در روستاي لامحمد كلاي با سربازان روبرو شد، آغاز شده است.براساس اين گزارش، هنگامي كه اين مرد به آنها نزديك مي شده، يكي از سربازان با اين ترفند كه مورد حمله قرار گرفته اند، يك نارنجك را روي زمين انداخته و ديگران نيز به روي اين مرد آتش گشوده ا ند. گزارش ها حاكي است كه بعد از كشته شدن اين پيرمرد، تنها واكنش سربازان آمريكايي قهقهه آن ها به خاطر كشف اين بازي جديد بوده است!بنابر گزارش واشنگتن پست، اين حمله مرگبار بي علت، سر آغاز يكسري تيراندازي هاي چند ماهه به غيرنظاميان افغان بود كه منجر به طرح ادعاهاي هولناك عليه سربازان آمريكايي از زمان آغاز حمله آمريكا در سال 2003 به افغانستان شد.بنابر اين گزارش، اعضاي اين دسته همچنين به مثله كردن و عكس برداري از اجساد و همچنين جمع كردن جمجمه و ديگر استخوان هاي بدن قربانيان شده اند.واشنگتن پست در ادامه افزود: در اسناد ارتش آمريكا آمده است كه پنج عضو اين واحد بين ماه هاي ژانويه و مه، سه فقره قتل در قندهار مرتكب شدند.اين روزنامه در ادامه تاكيد كرده كه در اين گزارش، مقامات ارتش آمريكا انگيزه اي براي اين كشتارها بيان نكرده اند اما بررسي اسناد دادگاه نظامي و مصاحبه با افراد آشنا با روند تحقيقات نشان از آن دارد كه اين كشتارها اصولا به عنوان تفريح توسط سربازاني صورت گرفت كه اشتياق به مصرف حشيش و الكل علاقه شديدي داشتند و با اين حال سربازان متهم در اين پرونده همچنان اشتباه بودن اين اقدام را انكار مي كنند.

 



باندهاي گداپروري رومانيايي در انگليس

آمار دزدي و گدايي در انگليس بشدت بالا رفته كه يكي از دلايل اصلي آن ورود رومانيايي تبارها است كه به صورت باندي عمل نموده و با قاچاق كودكان كولي آنها را وادار به گدايي به انحاي مختلف كرده تا جيب رؤساي خود را پرپول نمايند.
بالا بردن پتانسيل پول سازي با روشهاي مختلفي صورت مي گيرد: اداي معلولان را درآوردن، استفاده از كودكان ژنده پوش، زناني كه كودكان مورفين خورده را روي كول خود ساعتها اين طرف و آنطرف مي كشانند از روشهايي است كه براي درآوردن پول استفاده مي كنند. روزنامه آدوارول چاپ روماني با انتشار گزارشي خبر از قطع عضو كودكان قبل از ورود به انگليس خبر داده است. به نوشته اين روزنامه دست و يا پاي كودكان قطع شده و بعد با ارسال آنها به انگليس پولسازي آنها تضمين مي شود.در جديدترين عمليات برق آسا توسط 26 پليس انگليسي و با همكاري 300 پليس اهل روماني، بيش از 17 نفر از فاگينهاي رومانيايي تبار ساكن انگليس بازداشت شدند. از معروفترين باندهاي گدايي رومانيايي در انگليس تانداري است كه پليس در حمله به مقرشان در جنوب انگليس اخيراً مقادير متنابهي پول گدايي بهمراه اسلحه كلاشينكف، تفنگهاي خودكار و نيمه خودكار، چاقو، بمب هاي گازي و گلوله هاي پلاستيكي همراه با لباسهاي مخصوص گدايي يافت.در اين حمله 34 خانه مورد بازرسي قرار گرفته و دهها هزار پوند استرلينگ، پولهاي يورو و لي (واحد پول روماني) كشف و ضبط شد. همچنين صدها پاسپورت جعلي انگليسي، اتومبيل هاي بسيار لوكس و جواهرات گرانقيمت از باند مذكور بدست آوردند.جالب اينجاست كه رؤسا با پول هاي جمع آوري شده در انگليس اقدام به ساخت قصرهاي رويايي در روماني مي كنند و پول هاي كلانشان را از طريق پول شويي به روماني ارسال مي كنند.از همه جالب تر اين است كه كودكان با تجربه از انگليس به روماني آورده مي شوند تا به آموزش ساير كودكان بپردازند.متأسفانه بسياري از اين كودكان توسط والدينشان به رؤسا كرايه داده مي شوند تا از طريق آنان به امرار معاش بپردازند.

 



شناي مرد معلول در مانش

فيليپ كريزون مرد 42 ساله فرانسوي هفته آينده در طول درياي مانش شنا خواهد كرد.
اين مرد معلول كه بدون دست و پا است حركت تحسين برانگيز 24 ساعته خود را از كنت در فولكستون انگليس شروع خواهد نمود و حدس زده مي شود در كمتر از زمان پيش بيني شده يعني بمدت 13 ساعت و نيم به مقصد خواهد رسيد. وي 16 سال پيش هنگام كار در حادثه برق گرفتگي دست و پايش سياه شده و پزشكان مجبور به قطع كردن آنها شدند.وي كه از پاهاي غواصي استفاده مي كند در اولين تمرين خود 12 مايل را تنها در 8ساعت شنا نمود كه كاري فوق العاده محسوب مي شود. پدر اين مرد بزرگ مي گويد پسرش همراه با سه دلفين شنا كرده و آنرا نشانه خوبي براي خود مي داند.در طول 2 سال گذشته وي هفته اي 35 ساعت تمرين شنا داشته است و نامه هاي تشويق آميز زيادي از مسئولين دريافت كرده است. وي اولين شناگر معلولي خواهد بود كه مانش را بدون دست و پا شنا خواهد كرد. وي 6 صبح به سواحل فرانسه خواهد رسيد.

 



تيراندازي مرگبار در بيمارستان آلمان

يك زن مسلح با حمله به بيمارستاني در آلمان يك نفر را به قتل رسانده و خود نيز به ضرب گلوله پليس كشته شده است.
در جريان اين درگيري كه در شهر لوئراك در نزديكي مرز فرانسه و سوئيس روي داد يك مأمور پليس نيز مجروح شد كه گفته مي شود حالش وخيم است.پليس مي گويد اين تيراندازي با انفجار مرگباري كه در ساختمان نزديك اين بيمارستان رخ داد مرتبط است.در اثر اين انفجار يك زن و يك كودك كشته شدند.اين تيراندازي در ساعت شش بعد از ظهر يكشنبه به وقت محلي رخ داد.پليس مي گويد بعد از انفجار در ساختماني در مقابل بيمارستان سن اليزابتن، يك زن مسلح از اين ساختمان بسوي بيمارستان دويد و شروع به تيراندازي كرد.يك كارمند بيمارستان در اثر اين تيراندازي كشته و يك پليس به شدت مجروح شد. دقايقي بعد مأمورين پليس وارد صحنه شده و اين زن را كشتند.هويت اين زن و انگيزه او از اين تيراندازي هنوز روشن نيست.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14